Fijne beestjes zijn het he? Afgelopen weekend paar honderd kilometer met de mijne gereden, smile van oor tot oor op mijn gezichtjeteacher schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:59:
ik denk, ff kleppen tellen bij de 350f (moet je bijhouden bij zon oud beessie)
Zitten er 3 doppen Moer en Moer (let op de hoofdletter) vast.
Maar ik zet er altijd een goede ringsleutel op, en als ze vast zitten geef ik er flinke tikken tegenaan met mijn hand (handpalm kan wel wat hebben). Ook weleens gehad dat het gedeelte van de moer eraf knapte, daarna kon ik het schroefdraad er met de hand uitdraaien. Als het dan nog niet lukt voorzichtig de ring van de kop eraf dremelen, waarschijnlijk is de spanning er dan af en komen ze zo los. Heb je wel nieuwe doppen nodig. Heb je trouwens wel het juiste gereedschap voor de klepstelboutjes? Schijnt maat 3,2 oid te zijn, moet er zelf ook nog even achteraan. Had zelf met veel geklooi twee kleppen iets strakker gekregen, was wel nodig ook want de speling was meer dan 0,1 ipv 0,05. Precies goed stellen doe ik als ik het juiste gereedschap heb.
Als je ze weer vastzet is handvast met nieuwe o-ringen voldoende, eventueel bij wat zweten nog iets vaster maar pas er wel mee op. Anders sta je bij een volgende klepstelbeurt weer te kutten.