Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.299 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
teacher schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:59:
ik denk, ff kleppen tellen bij de 350f (moet je bijhouden bij zon oud beessie)
Zitten er 3 doppen Moer en Moer (let op de hoofdletter) vast.
Fijne beestjes zijn het he? Afgelopen weekend paar honderd kilometer met de mijne gereden, smile van oor tot oor op mijn gezichtje 8) Vanmiddag stond die naast een R6 en trok meer aandacht :D

Maar ik zet er altijd een goede ringsleutel op, en als ze vast zitten geef ik er flinke tikken tegenaan met mijn hand (handpalm kan wel wat hebben). Ook weleens gehad dat het gedeelte van de moer eraf knapte, daarna kon ik het schroefdraad er met de hand uitdraaien. Als het dan nog niet lukt voorzichtig de ring van de kop eraf dremelen, waarschijnlijk is de spanning er dan af en komen ze zo los. Heb je wel nieuwe doppen nodig. Heb je trouwens wel het juiste gereedschap voor de klepstelboutjes? Schijnt maat 3,2 oid te zijn, moet er zelf ook nog even achteraan. Had zelf met veel geklooi twee kleppen iets strakker gekregen, was wel nodig ook want de speling was meer dan 0,1 ipv 0,05. Precies goed stellen doe ik als ik het juiste gereedschap heb.

Als je ze weer vastzet is handvast met nieuwe o-ringen voldoende, eventueel bij wat zweten nog iets vaster maar pas er wel mee op. Anders sta je bij een volgende klepstelbeurt weer te kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23
GsJosh schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:48:
[...]

Dat zie je goed. Almere inderdaad :P. Het was een cursus van Rijschool Selling, misschien dat men Maurice Selling hier kent? Hij heeft Dakar gereden ook dit jaar. Die cursus was echt te gek.

Over mijn GS: het ding haalt bij lange na niet de 100 onder de 6 seconden. Ik ben naar Motoport Rotterdam geweest gister om te kijken of ze een rollenbank hadden maar de hadden ze niet. Ze vertelden dat er een zit in Lombardijen, iemand weet waar die precies zit? Welk bedrijf? Iemand die nog wat meer rollenbanken in de buurt van Rotterdam kent? Google helpt niet zo, ik krijg allemaal 'scooter rollenbank meldingen'.
zoek eens op 'Dynojet' of 'Tovami'
In Goes zit Ruud Frederiks. Dat is wel een bekende en nog wel te rijden vanaf Rotterdam toch?
Wat is daar mee dan? Beetje rijden over bergweggetjes. Das leuk hoor.. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 23-04-2006 17:20 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:18:
[...]

zie die snelheid :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Misschien wel een hele domme beginnersvraag ;)

Ik las laatst een kop in de krant over < 25kw tot 24 jaar. Ik ben momenteel 22 en ik wordt van het zomer 23. Als ik nu ga lessen geldt deze regel dan tot mijn 24e of geldt de regel op dit moment nog helemaal niet? Of moet ik extra lessen op een zware motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
vanaf oktober geloof ik, maar dan wordt het tot 35kw. Maar dat weet ik dus niet zeker..

edit:
http://motor.blogo.nl/?COMMENTS/167/13455

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 23-04-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Clithopias schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:49:
[...]

Fijne beestjes zijn het he? Afgelopen weekend paar honderd kilometer met de mijne gereden, smile van oor tot oor op mijn gezichtje 8) Vanmiddag stond die naast een R6 en trok meer aandacht :D

Maar ik zet er altijd een goede ringsleutel op, en als ze vast zitten geef ik er flinke tikken tegenaan met mijn hand (handpalm kan wel wat hebben). Ook weleens gehad dat het gedeelte van de moer eraf knapte, daarna kon ik het schroefdraad er met de hand uitdraaien. Als het dan nog niet lukt voorzichtig de ring van de kop eraf dremelen, waarschijnlijk is de spanning er dan af en komen ze zo los. Heb je wel nieuwe doppen nodig. Heb je trouwens wel het juiste gereedschap voor de klepstelboutjes? Schijnt maat 3,2 oid te zijn, moet er zelf ook nog even achteraan. Had zelf met veel geklooi twee kleppen iets strakker gekregen, was wel nodig ook want de speling was meer dan 0,1 ipv 0,05. Precies goed stellen doe ik als ik het juiste gereedschap heb.

Als je ze weer vastzet is handvast met nieuwe o-ringen voldoende, eventueel bij wat zweten nog iets vaster maar pas er wel mee op. Anders sta je bij een volgende klepstelbeurt weer te kutten.
Ik heb ze nog geen half jaar geleden vastgezet met een likje kopervet, maar het mag niet baten, ze zitten _echt_ vast. Om de boel te slopen, tja, dat is "a last resort". Als ik even zoek heb ik er misschien nog 1 of 2.

Klepstelboutjes doe ik gewoon met een bijgeslepen cheap ass bahcotje :)

Oh ja...

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/1995/1000079img0sx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3400/350f29mo.jpg

:> :>

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 23-04-2006 18:57 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

FragDaddy schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:18:
[...]

zoek eens op 'Dynojet' of 'Tovami'
In Goes zit Ruud Frederiks. Dat is wel een bekende en nog wel te rijden vanaf Rotterdam toch?

[...]

Dat is heel handig! Die zoekopdrachten. Ik heb een aantal scooter testbanken gevonden. Die kunnen toch ook wel mijn motor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hoe is het examen voertuigbeheersing?
Ik zit nu namelijk met een rot keuze.
Mijn instructeur kan nu mijn avd aanvragen, maar dan moet ik dus wel verplicht slagen voor mijn voertuigbeheersing, voordeel hiervan is dat ik 6 tot 8 weken eerder mijn rijbewijs heb.
Nadeel is dat als ik zak ik 200 euro kwijt ben.
mijn instructeur zegt dat ik het wel zal halen als ik rij zoals ik nu rij, heb nog 4 lessen voor mijn avb dus ik kan nog verbeteren.
Zal ik die gok nemen, of zal ik wachten?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
als je instructeur het zegt.. over het algemeen zullen ze je liever een les meer dan een les minder verkopen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

M3rcury schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:24:
Mijn instructeur kan nu mijn avd aanvragen, maar dan moet ik dus wel verplicht slagen voor mijn voertuigbeheersing, voordeel hiervan is dat ik 6 tot 8 weken eerder mijn rijbewijs heb.
mijn instructeur zegt dat ik het wel zal halen als ik rij zoals ik nu rij, heb nog 4 lessen voor mijn avb dus ik kan nog verbeteren.
Voertuigbeheersing kom je goed doorheen. Daar is nagenoeg alles van jou afhankelijk en zolang jij goed presteerd dan is het oke. De kans dat het regent is ook klein rond deze tijd van het jaar dus een voordeel. Als je nu vaak lekker alle oefeningen onder de knie hebt dan zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:51:
[...]

Meer koppel willen en krukas verzwaren? Strookt niet echt met elkaar. Een zwaardere krukas heeft meer inertie en slurpt meer energie op voordat die gaat versnellen. Zie het ding als een grote condensator. Als die meer gewicht heeft dan heeft die op een bepaald zoveel energie nodig om enkel nog rond te draaien dat die niet meer in toeren kan klimmen :o

Een zwaardere krukas heeft voordelen dat die steviger is en beter geschikt is voor koppel te weerstaan tegen doorbuigen. En dat die door de hogere inertie minder snel in toeren zakt bij hoge belasting.
Ik doelde op rambrabbel @MF mr serious :P :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

JdM

Humbled

M3rcury schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:24:
Je weet zelf ongeveer waar je staat, en vraag jezelf eens af hoe je onder druk presteert? Want je legt jezelf wel meer druk op zo.
Daarbij vind ik het verschil nogal groot, óf NU aanvragen of 6(!) weken wachten. Beetje slecht ingekochte examencapaciteit, maar daar hebben we natuurlijk niks aan aan deze opmerking... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:16:
Ik doelde op rambrabbel @MF mr serious :P :+
ramgebrabbel? :+ Ik ben altijd serieus ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
418O2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:51:
vanaf oktober geloof ik, maar dan wordt het tot 35kw. Maar dat weet ik dus niet zeker..

edit:
http://motor.blogo.nl/?COMMENTS/167/13455
Dank je! Misschien toch binnenkort maar eens langs een lesschool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:31:
[...]

Je weet zelf ongeveer waar je staat, en vraag jezelf eens af hoe je onder druk presteert? Want je legt jezelf wel meer druk op zo.
Daarbij vind ik het verschil nogal groot, óf NU aanvragen of 6(!) weken wachten. Beetje slecht ingekochte examencapaciteit, maar daar hebben we natuurlijk niks aan aan deze opmerking... :D
Ik heb zelf nog even gekeken het zijn eigelijk maar 6 oefeningen die je goed moet doen :/ (lopen niet meegerekend :+ )
en onder druk presteer ik even goed, tenminste dat had ik bij mijn autorijbewijs zij mijn instructeur :)
Iig bedankt!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb een weg gezocht naar de begrenzing, heb hem er niet uitgehaald. Ik was gewoon benieuwd naar waar mijn begrenzer zit. Ik heb zoals een paar posts hierboven beschreven wat problemen mijn mijn GS500E. Hij trekt van 0-100 in 10 seconden ofzo :S. Daarnaast gaat hij gewoon niet harder dan 120, 130 flatout op de tank.

Hier is een PDFje te vinden.

Weet iemand waardoor hij zo langzaam gaat? Zelfs een afgevoerde GS500E hoort harder te gaan heb ik op fora gelezen. Van 0-100 in 6 seconden moet toch ECHT te doen zijn volgens de jongens daar. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 24-04-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
bij mijn motor zaten er gaatjes in de gasschuiven waardoor het vacuum systeem niet z'n werk kon doen.
Dit was omdat mijn motor in DLD op 100PK was begrenst (ipv 131).

Heb je geen vernauwingen in je lucht inlaat :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Grolsch schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:05:
bij mijn motor zaten er gaatjes in de gasschuiven waardoor het vacuum systeem niet z'n werk kon doen.
Dit was omdat mijn motor in DLD op 100PK was begrenst (ipv 131).

Heb je geen vernauwingen in je lucht inlaat :?
Nee, die ben ik niet tegen gekomen. Je zou de PDF even moeten bekijken of je iets vreemds ziet. Zijn die spruitstukken op het eind wel daadwerkelijk de begrenzing of zit ik hier uit mijn nek te lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij dat PDFje gemaakt of heb je dat van het internet geplukt? Dat is waarschijnlijk inderdaad de begrenzing door gewoon de luchtinlaat te beperken. Dat is meestal ook de manier waarop geimporteerde Bandits begrenst worden (foto). Ontgrenzen is kwestie van plaatje eruit halen en klaar is kees. Heel makkelijk aangezien je dat gewoon van de zijkant kan doen zonder ook maar iets anders los te hoeven maken.

Officiele NIMAG manier voor als je een goedkeuring wilt is gaatjes in de gasschuiven waar Grolsch het ook al over had. Ik durf verder niet veel te zeggen anders wordt Chevy weer boos dat er iemand spreekt zonder volledige kennis erover te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GsJosh schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:56:
Weet iemand waardoor hij zo langzaam gaat? Zelfs een afgevoerde GS500E hoort harder te gaan heb ik op fora gelezen. Van 0-100 in 6 seconden moet toch ECHT te doen zijn volgens de jongens daar. :/
Zoals ik al zei: dat geld alleen als je m via de inlaatspruitstukken begrensd hebt.
Als de gasschuiven begrensd zijn (kunnen niet meer helemaal open, naja, kunnen nog maar voor 1/10e open) is ie echt traag.
En die 0-100 in 10sec en 130 plat dr op kan dan goed kloppen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:27:
Heb jij dat PDFje gemaakt of heb je dat van het internet geplukt? Dat is waarschijnlijk inderdaad de begrenzing door gewoon de luchtinlaat te beperken. Dat is meestal ook de manier waarop geimporteerde Bandits begrenst worden (foto). Ontgrenzen is kwestie van plaatje eruit halen en klaar is kees. Heel makkelijk aangezien je dat gewoon van de zijkant kan doen zonder ook maar iets anders los te hoeven maken.

Officiele NIMAG manier voor als je een goedkeuring wilt is gaatjes in de gasschuiven waar Grolsch het ook al over had. Ik durf verder niet veel te zeggen anders wordt Chevy weer boos dat er iemand spreekt zonder volledige kennis erover te hebben :+
Ja dat is een PDF die ik gemaakt heb. Ik heb alleen in een andere PDF gelezen dat dit helemaal niet hoort in een GS uit '93. Hier is een PDF te zien waarin alle soorten GS500 begrenzingen worden uitgelegd. Mijn spruitstukken staan echter bij '94-'95 ipv bij '93 :? . Bovendien zouden die spruitstukken niet de enige begrenzingen zijn maar zijn ook onderdelen in de carburateur anders.

* Josh snapt het niet meer :|.

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 24-04-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bij mij zaten er vernauwingen in de pijpen van carb -> cilinder... die eruit getrokken en blazen maar :Y)

Alleen nog ff kenteken aanpassen...

@hierboven

Uhm , is het raar als ik nu denk dat het daar over het afstellen van de carbs gaat en NIET over het ontgrenzen hiervan?

Die bandit begrenzing is wel erg makkelijk btw :P

[ Voor 72% gewijzigd door Raku op 24-04-2006 19:17 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Iets beter kijken ;). Drosseln is kalmeren/afvoeren, entdrosseln is dus opvoeren.

Bovendien zie je op pagina 7 precies de spruitstukken die ik heb gevonden in mijn motor. Het probleem is dat deze helemaal niet horen bij een motor van 93' maar voor een motor uit 1994-1995. Ik ga vanavond kijken of mijn carburateur ook begrensd is zoals de duitsers beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 4 april eindelijk mijn examen gehaalt! na de 3de keer, maar heb auto rijbewijs nog niet.(weet niet of dat een goede reden is om het na de 3de keer pas te halen maar toch :9 )

Via mijn buurman heb ik een Honda CBR600F uit 1997 gekocht :) Rijdt wel even wat anders dan mijn lesmotor, Honda CB500. Hier een foto voor misschien in de startpost:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/GoT/CBR600F.jpg

Staat 15000km op de teller en een mooie carbon BOS uitlaat :) Mooi geluidje :)

Rijdt lekker rustig maar als je wil trekt die lekker op. Op de dag dat ik geslaagt ben heb ik nog test gereden op een Yamaha R6 en Kawasaki 900, R6 vind ik nog een beetje te fel reageren en te duur :P

Maar het is een hele leuke motor om op te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb weer wat research gedaan. Heb mijn motor weer uit elkaar gehaald en wat conclusies kunnen trekken. Op internet vond ik een aantal aanwijzingen dat de begrenzingen als volgt zijn:
1989-1993
Gasschuif – 135 sproeiers – Carberateur deksel
1994-1995
Gasschuif – 130 sproeiers – Ring in Carberateur deksel– Inlaat rubbers
Zoals je kan zijn zou mijn motor (1993) met gasschuif, sproeiers en deksel begrenst moeten zijn maar ik heb dus ook de inlaat rubbers gevonden eerder. Hier is een Duitse PDF waarin staat hoe je alle bouwjaren GS500 moet opvoeren en afvoeren. Er staat dat een 1994-1995 moet worden afgeknepen met inlaatrubbers en niet een 1993. Er klopt dus iets niet bij mijn motor :P.

Er is nog iets vreemds. Ik heb niet de officiele carberateur deksels. In plaats van de deksel of speciale ringen heb ik een of ander maf afgeknipt slangetje dat tussen de veer zit. Dit voorkomt net als de speciale deksel dat de gasschuif niet helemaal omhoog komt. Natuurlijk is zo'n slangetje veel minder netjes en niet officieel dus nogal slordig. Hier is een plaatje om het uit te leggen. Hebben die duitsers dus gewoon heel lomp in elkaar geklust :X.

Just get to the point mate
Mijn vragen zijn:
1. Ben je het eens met mijn conclusies?
2. Ben je het met me eens dat de inlaatrubbers gewoon moeten vervangen voor normale?
3. Ben je het met me eens dat ik die slangetjes moet vervangen voor officiele dekselringen?
4. Ben je het met me eens dat als ik gewoon volvermogen wil :P, dat ik sproeiers moet vervangen, rubbertje eruit en inlaatrubbers vervangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 26-04-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:42:
Maar het is een hele leuke motor om op te beginnen :)
Is inderdaad een hele fijne motor. Rijdt erg fijn.. je kunt er lekker sportief mee rijden (Als je een beetje hebt leren rijden) en je kunt er lekker comfortabel mee rijden.

Ik heb zaterdag op mijn R6 een toertochtje gemaakt met een grote groep (dus de snelheid was erg laag, dus geen winddruk, dus alle gewicht op mijn polsen en schouders) en ik heb nu nog spierpijn.

Daar zul je op zo'n CBR een stuk minder last van hebben (zit iets meer rechtop)

En qua sturen.. op zo'n CBR kan ik bijna net zo rijden als ik op mijn R6 doe.. kneedowns en met de voetsteppies over het asfalt schrapen zijn ook op zo'n CBR geen probleem (als je er goeie sport banden onder hebt liggen)..

Niet voor niets is die CBR jarenlang de best verkochte sportmotor geweest... het is gewoon een heel fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
GsJosh schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:13:
4. Ben je het met me eens dat als ik gewoon volvermogen wil :P, dat ik sproeiers moet vervangen, rubbertje eruit en inlaatrubbers vervangen?
Als je gewoon vol vermogen wil, moet je al die meuk eruit slopen, grotere sproeiers erin zetten en hem laten afstellen op een testbank (waar ze waarschijnlijk nog 4x andere sproeiers moeten proberen voordat ie goed is afgesteld)

Grote vraag is.. 'mag' je al vol vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 is aan het kijken voor een CBR600F2

Voor wat circuitdagen mee te pikken :)

Het is zo fucking moeilijk als je gewoon graag aan motorfietsen werkt en zoveel mooie dingen ziet :(
Een Z1000 is erg mooi, een Vmax is erg apart en zo multifunctioneel. Een CBR is dan weer een enorm scheurijzer. Een XR600R is weer leuk om wat rubber achter te laten en de hooligan te spelen :(

[ Voor 70% gewijzigd door Chevy454 op 26-04-2006 12:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:15:
Het is zo fucking moeilijk als je gewoon graag aan motorfietsen werkt en zoveel mooie dingen ziet :(
Een Z1000 is erg mooi, een Vmax is erg apart en zo multifunctioneel. Een CBR is dan weer een enorm scheurijzer. Een XR600R is weer leuk om wat rubber achter te laten en de hooligan te spelen :(
Tja je kunt je geld maar 1x uitgeven he.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil of een circuit motor bouwen voor volgend jaar, of ik wil een suzuki katana streetfighter bouwen.

Of ik hou het geld in mijn zak en ruil volgend jaar mijn R6 in voor een nieuwe R1 :X (als in 2007 eindelijk het nieuwe model uitkomt en het uiterlijk me bevalt.. rijden zal ie heel best doen, daar ben ik niet bang voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:32:
Tja je kunt je geld maar 1x uitgeven he.
Dat is het hele probleem hé :)

Ik heb nu al een CBR600F3 maar ik wil die niet tot schroot herleiden. Ik kan ook voor een VMax gaan en lekker cruisen (ook wel fijn als je 400km moet rijden voor het werk :X)...

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 26-04-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pak dan een ST1100 of desnoods een FJR1300 (al zijn die vrij prijzig), heb je als kilometervreter meer aan dan aan een V-max denk ik.
En het zal nog beter sturen en remmen ook zonder allerlei aanpassingen :P
Alleen wat minder snel he.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

FragDaddy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:11:
[...]

Als je gewoon vol vermogen wil, moet je al die meuk eruit slopen, grotere sproeiers erin zetten en hem laten afstellen op een testbank (waar ze waarschijnlijk nog 4x andere sproeiers moeten proberen voordat ie goed is afgesteld)

Grote vraag is.. 'mag' je al vol vermogen...
Nee, maar dat is dus wanneer ik over 1.5 jaar weer terug kan naar Vol. (als ik dan niet gewoon een andere wil kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:15:
Pak dan een ST1100 of desnoods een FJR1300 (al zijn die vrij prijzig), heb je als kilometervreter meer aan dan aan een V-max denk ik.
En het zal nog beter sturen en remmen ook zonder allerlei aanpassingen :P
Alleen wat minder snel he.
Joh, ik zal beter een K1200LT (om even bij mijn opdrachtgever te blijven) kopen 8)7
Maar het leuke aan een Vmax is dat je er een hele kluif aan hebt. Is bijna een Harley, geen enkele motor is hetzelfde :P Maar dat heb je ook met een Z1000 :X Een Zed is lichter dan een Vmax en dat is bij tijd ook wel fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:08:
[...]

Joh, ik zal beter een K1200LT (om even bij mijn opdrachtgever te blijven) kopen 8)7
Maar het leuke aan een Vmax is dat je er een hele kluif aan hebt. Is bijna een Harley, geen enkele motor is hetzelfde :P Maar dat heb je ook met een Z1000 :X Een Zed is lichter dan een Vmax en dat is bij tijd ook wel fijn :+
Ouwe zed zal toch niet veel lichter zijn dan een Vmax?? Ik denk dat er voor een ouwe Zed ook veel meer tuningsspulletjes zijn. En persoonlijk vind ik een ouwe Zed ook veel mooier om te zien :D

oldskool baby yea! hier wel met een suzuki blok, suzuki achterbrug en een andere voorvork..
Afbeeldingslocatie: http://www.streetfighters.nl/kaw/fighterama2005-kaw1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Yay :D Zaterdag 13 Mei a.s. de eerste les :) Iemand nog tips wat betreft voorbereiding? Kleding en dergelijke worden geregeld door de rijschool, maar ik denk dat ik zelf een jas ga halen ivm. zweterige medestudenten die in de zomer ook die kleding aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Blue-eagle schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:30:
Yay :D Zaterdag 13 Mei a.s. de eerste les :) Iemand nog tips wat betreft voorbereiding? Kleding en dergelijke worden geregeld door de rijschool, maar ik denk dat ik zelf een jas ga halen ivm. zweterige medestudenten die in de zomer ook die kleding aan doen ;)
Ik zou een goed passende helm kopen... jasjes, handschoenen en laarzen van iemand anders aandoen vind ik altijd minder vervelend dan een helm.

Maar aan de andere kant.. wat voor design helm koop je dan he... Als je na je rijles een gifgroene Kawasaki ZX10R en een gifgroen leren race-overall koopt dan staat het zo duf om er een gele of rode helm bij te hebben :D

Je woont in Deventer? Als je je rijbewijs hebt wil ik wel een keer voorrijden over de ijsseldijk van Deventer naar Kampen (een van mijn favoriete openbare speelplekken.. helaas op dit moment vol met controles) en over het klaverblad bij Beekbergen.. Kun je gelijk je voortgezette rijopleiding afvinken :P

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 27-04-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:38:
[...]

Ik zou een goed passende helm kopen... jasjes, handschoenen en laarzen van iemand anders aandoen vind ik altijd minder vervelend dan een helm.
Probleem is alleen dat een goede helm al snel ~400 Euro kost, mocht ik tijdens een les omvallen dan breek ik liever de helm van de rijschool ;) Maar ik denk dat het inderdaad wel een fris idee is zelf een helm aan te schaffen na enkele lessen.
Maar aan de andere kant.. wat voor design helm koop je dan he... Als je na je rijles een gifgroene Kawasaki ZX10R en een gifgroen leren race-overall koopt dan staat het zo duf om er een gele of rode helm bij te hebben :D
Hehe.. goed punt :) Lijkt me een goed idee om gewoon voor neutrale kleding te gaan - zwart met grijs of iets dergelijks. Een beetje saai misschien maar dan kan ik op alle motoren zitten zonder voor gek te rijden :D
Je woont in Deventer? Als je je rijbewijs hebt wil ik wel een keer voorrijden over de ijsseldijk van Deventer naar Kampen (een van mijn favoriete openbare speelplekken.. helaas op dit moment vol met controles) en over het klaverblad bij Beekbergen.. Kun je gelijk je voortgezette rijopleiding afvinken :P
Lijkt me gaaf, ik vind dat stuk met de auto al leuk om te rijden, met de motor.. ideaal.. lekker hoog, mooi uitzicht, bochten, lekker wegdek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:04:
Ouwe zed zal toch niet veel lichter zijn dan een Vmax??
Je weet niet wat je zegt man 8)7 ;)
Een Vmax is zwaar door dat motorblok wat ongeveer 100kg weegt. Dat blok van een Zed is veel lichter. Daar heb je tenminste geen hernia aan :+
Ik denk dat er voor een ouwe Zed ook veel meer tuningsspulletjes zijn.
Schnitz racing products als ik me niet vergis :)
En persoonlijk vind ik een ouwe Zed ook veel mooier om te zien :D
Die druppelvormige tank vind ik zo gaaf. Dat maakt de motor echt gewoon af Maar je hebt ook nog die rechthoekige tank en die vind ik toch wel een flinke tegenvaller.
Blue-eagle schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:30:
Yay :D Zaterdag 13 Mei a.s. de eerste les :) Iemand nog tips wat betreft voorbereiding?
Rechterhand is gas. Die kan je doseren maar je hoeft niet volgas te gaan. Je moet volgas gaan op het rechte stuk als het eventjes gaat :+ Gewoon genieten, de instructeur zal het je wel uitleggen :)
Kleding en dergelijke worden geregeld door de rijschool, maar ik denk dat ik zelf een jas ga halen ivm. zweterige medestudenten die in de zomer ook die kleding aan doen ;)
Ik zou eerder voor een helm gaan, gvd al die zweetkoppen erin.. Heerlijk luizen kweken :P

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Blue-eagle schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:48:
[...]
Hehe.. goed punt :) Lijkt me een goed idee om gewoon voor neutrale kleding te gaan - zwart met grijs of iets dergelijks. Een beetje saai misschien maar dan kan ik op alle motoren zitten zonder voor gek te rijden :D
Ik heb een zwart pak en een zwart/grijze helm. Maar ik rij dan ook wel op een zilver/zwarte motor rond :)
[...]
Lijkt me gaaf, ik vind dat stuk met de auto al leuk om te rijden, met de motor.. ideaal.. lekker hoog, mooi uitzicht, bochten, lekker wegdek :)
Is erg leuk. Lekker bochtjes rijden. Alleen vreemd genoeg heb ik nooit zoveel tijd om van het uitzicht te genieten.. ja op de rechte 'verbindingsstukken' tussen de bochtige stukjes in.
je weet niet wat je zegt man
Een Vmax is zwaar door dat motorblok wat ongeveer 100kg weegt. Dat blok van een Zed is veel lichter. Daar heb je tenminste geen hernia aan
Je moet er ook op rijden.. niet met het blok sjouwen :X
Die druppelvormige tank vind ik zo gaaf. Dat maakt de motor echt gewoon af Maar je hebt ook nog die rechthoekige tank en die vind ik toch wel een flinke tegenvaller.
Ja. dat heb ik ook.
Schnitz racing products als ik me niet vergis
Nou trek de bak met afkortingen maar open.. Die amerikaanse bedrijven korten hun eigen bedrijfsnaam af kennelijk :?

-APE (sterkere bouten en moeren om het blok bij elkaar te houden)
-MRE (lockup koppeling)
-MTC (zuigers)
-WISECO (bigblock)
-Falicon (krukas en drijfstangen) (of Carrillo voor de drijfstangen.. maakt elkaar qua prijs niet zoveel uit)
-mr. Turbo (voor de turbokit)
-Keihin voor een hele dikke HSR carburateurs om die S&S aan/uit schakelaar van mr.Turbo te vervangen.

:X oh.. de meneer van de bank ziet me aankomen.. ik wil graag een 2e hypotheek.. Voor uw huis of voor uw boot? Nee om het motorblok van mijn motor opnieuw op te bouwen.

[ Voor 56% gewijzigd door FragDaddy op 27-04-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32
Mag ik jullie even voorstellen aan mijn trots:

Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/Pic's/Aprilia%20RS%20250/Aprilia%20RS%20250%20rechts%20small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/Pic's/Aprilia%20RS%20250/Aprilia%20RS%20250%20links%20small.JPG

Mijn Aprilia RS250 uit '98.

Helaas op dit moment ben ik behoorlijk aan het sleutelen en kan ik er niet op rijden.
Tweede ding wat jammer is, is dat er een 25KW CDI inzit omdat ik nog gebonden ben aan het lichte rijbewijs :'(

Maar toch hoop ik binnenkort een hoop plezier te beleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas op dit moment ben ik behoorlijk aan het sleutelen en kan ik er niet op rijden.
Tweede ding wat jammer is, is dat er een 25KW CDI inzit omdat ik nog gebonden ben aan het lichte rijbewijs :'(

supergaaf ding.. Maar ook met 25kw is dat een ultieme stuurfiets hoor! Gewoon op de klein en bochtige binnenweggetjes blijven. Dan kom je met een beetje oefening de R1's binnendoor voorbij in de bochten.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 27-04-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Die uitlaat :X

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* pagani zegt één ding: vrijwel standaard
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Aprilia%20RS250%2097.jpg

Zie, hebben allemaal zo'n dubbele pot.

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 27-04-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:51:
Je moet er ook op rijden.. niet met het blok sjouwen :X
WAT ZEG JE ME NU?
* Chevy454 rent huilend weg :'(
Je neemt een alcoholist toch ook zijn bier niet af :'(
Nou trek de bak met afkortingen maar open.. Die amerikaanse bedrijven korten hun eigen bedrijfsnaam af kennelijk :?
Schnitz levert die spullen wat je opnoemt ;)
Je vergeet overigens Dyna en MSD :+
:X oh.. de meneer van de bank ziet me aankomen.. ik wil graag een 2e hypotheek.. Voor uw huis of voor uw boot? Nee om het motorblok van mijn motor opnieuw op te bouwen.
Dat valt wel mee :) Het is maar hoe gek je het wilt maken dat geld kost. Als je een beetje realistisch bent en niet 500pk uit het blok wilt halen dan gaat het nog wel redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

Steffie

Opaque

My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Congrats met je dure smaak :P

Jammergenoeg staat mijn RS250 ook stil. Blok is vastgelopen, dus moet het voorlopig even op een oude gare FZR600R doen. Ik weet nu pas echt wat ik mis. Helaas is het repareren erg duur en ik wil het ook niet laten reviseren, maar splinternieuw spul. Dus het duurt nog wel even voordat ik weer echt plezier ga beleven aan het motorrijden ;(

Trouwens zo langzaam zijn ze echt niet als sommige mensen je willen doen geloven. In een rechte lijn vond ik mijn RS250 binnen de powerband sneller optrekken dan mijn FZR op het hoogtepunt van de koppelkromme. Onder de 8000rpm was het natuurlijk wel een heel ander verhaal, maar dan kom je weer bij een bocht :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 27-04-2006 20:13 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:20:
Dat valt wel mee :) Het is maar hoe gek je het wilt maken dat geld kost. Als je een beetje realistisch bent en niet 500pk uit het blok wilt halen dan gaat het nog wel redelijk :)
hey.. ik moet wel die moderne 1000's voor kunnen blijven (in iedergeval in een rechte lijn bij de stoplichten).. dus laten we zeggen.. 250pk.. :? _/-\o_

Als ik 500pk zou willen hebben zou ik wel beginnen met iets 'makkelijkers' zoals een hayabusa met blow-through turbo. Maar dat kunnen we niet betalen hoor. Zou wel 'leuk' zijn.. met volledige stroomlijn (ja oerlelijk zo'n busa.. maar ze zijn wel gestroomlijnd) op de duitse autobahn een Bugatti Veyron rechts inhalen omdat ie links blijft 'plakken' :X

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 27-04-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:24:
hey.. ik moet wel die moderne 1000's voor kunnen blijven (in iedergeval in een rechte lijn bij de stoplichten).. dus laten we zeggen.. 250pk.. :? _/-\o_
Heb je Nico Bakker al gebeld voor een frame? :+
250pk + een frame wat meer weg heeft van rubber + een rechte lijn houden? :+

Ja die hypotheek ga je nodig hebben ja :P

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:31:
[...]

Heb je Nico Bakker al gebeld voor een frame? :+
Bakker? Nah. doe maar een Spondon als het toch geld kost.

:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.bigccracing.com/new_images/1460kat_large.jpg

Jammer dat Martek niet meer bestaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Steffie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:08:
[...]

Congrats met je dure smaak :P

Jammergenoeg staat mijn RS250 ook stil. Blok is vastgelopen, dus moet het voorlopig even op een oude gare FZR600R doen. Ik weet nu pas echt wat ik mis. Helaas is het repareren erg duur en ik wil het ook niet laten reviseren, maar splinternieuw spul. Dus het duurt nog wel even voordat ik weer echt plezier ga beleven aan het motorrijden ;(

Trouwens zo langzaam zijn ze echt niet als sommige mensen je willen doen geloven. In een rechte lijn vond ik mijn RS250 binnen de powerband sneller optrekken dan mijn FZR op het hoogtepunt van de koppelkromme. Onder de 8000rpm was het natuurlijk wel een heel ander verhaal, maar dan kom je weer bij een bocht :Y)
Thx :) .

Hoe komt het dat je blok is vast gelopen?
Powervalves versleten en tegen je zuiger gekomen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

woot, eindelijk nieuw rubber achter, pirelli st66 (weinig keus in mijn maat) lees ook op ninja250 fora goede ervaringen ermee

op naar het volgende, ketting begint op te raken :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 is aan het rekenen :)

Ofwel een Vmax ombouwen ofwel circuit racen (mjah, zijn toch altijd 1000 euro vasten kosten enzo) of een SM :(

Vmax:
aankoop 2000
voorvork, remmen en wielen 1000
coaten frame 200
pakkingset 200
klein grut 100
3500 euro

Racer:
aankoop 2500 a 3000
ketting, banden, etc 1000
Pakking set 100 euro
3500 a 4000 euro

XR600SM
aankoop: 2000
nieuwe zuiger 200
nieuwe drijfstang 200
pakkingset 200
nokkenas 300
carb 500
3500 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Chevy454 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:38:
* Chevy454 is aan het rekenen :)

[....]
Ik zal je ff helpen:

dat is dus 3500+4000+3500=11000

Jij kan toch niet kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:40:
Ik zal je ff helpen:

dat is dus 3500+4000+3500=11000

Jij kan toch niet kiezen :P
:D * Chevy454 lacht zich rot :D

Je hebt duidelijk wiskunde geleerd John :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

SM pakken, heb je denk ik de meeste lol van voor het geld.
En dat kost verder niet zoveel om te rijden ivm de andere 2 denk ik (Vmax zal nog gaan, maar circuitrijden word volgens mij erg duur).
Mits je m niet te vaak tegen andere dingen dan de vlakte gooit :+

Alleen is het ws een tikkeltje slecht voor je rbw :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@Chevy

dat zijn je initiele kosten, maar wat kost het per motor om ze te laten rijden? Misschien is dat nog wel interessanter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
BreadFan schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 07:38:
@Chevy

dat zijn je initiele kosten, maar wat kost het per motor om ze te laten rijden? Misschien is dat nog wel interessanter. :)
Ik zal je helpen

VMax:
bigbore en andere zuigers: 1500 euro
flatslide carburateurs of injectie: 1000 euro
afstellen op een testbank: 250 euro
andere achterbrug met een ander achterwiel zodat je ook echte banden kunt gebruiken ipv chopper-rubber (inclusief aanpassingen voor de cardan): 1500 euro

Racer:
Aanpassing vering: 1000 euro (andere achterschokbreker, andere cartridge in de voorvork en setup)
race-kuip: 500 euro
spuiten: 400 euro
banden: per 2x circuitdag een nieuw setje: 270 euro
circuitdag: 250 euro
en dan doe je alleen circuitdagen.. nog geen wedstrijden
na het crashen:

SM:
andere (spaak) wielen: 1000 euro
aanpassingen voor/achtervering zodat het niet als een crosser rijdt: 500 euro
banden: gebruikte racebanden: 75 euro per setje

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:52:
VMax:
bigbore en andere zuigers: 1500 euro
flatslide carburateurs of injectie: 1000 euro
afstellen op een testbank: 250 euro
andere achterbrug met een ander achterwiel zodat je ook echte banden kunt gebruiken ipv chopper-rubber (inclusief aanpassingen voor de cardan): 1500 euro
  • Bigbore doe ik nu eventjes niet aan ;)

Het motorblok heeft genoeg vermogen van zijn eigen voor te beginnen ;)
  • Flatslide of injectie op lange termijn. Dat geeft al veel power man :P
  • Testbank heb ik ter beschikking
  • achterbrug: bracen
  • achtervelg ombouwen
Die Vmax moet een poserbike worden. Sturen doet het ding niet. Dan maar mooi wezen en op het rechte stuk wat lachen :+ Ben ik ook meteen ettelijke jaren zoet mee dan :) Weet ik wat te doen tegen die winterdepressies van mij :P
Racer:
Aanpassing vering: 1000 euro (andere achterschokbreker, andere cartridge in de voorvork en setup)
banden: per 2x circuitdag een nieuw setje: 270 euro
circuitdag: 250 euro
en dan doe je alleen circuitdagen.. nog geen wedstrijden
na het crashen:
Voor 4 keer per jaar wel veel geld niet? ;)
SM:
andere (spaak) wielen: 1000 euro
aanpassingen voor/achtervering zodat het niet als een crosser rijdt: 500 euro
banden: gebruikte racebanden: 75 euro per setje
spaakvelgen zitten reeds bij de koop :+ Vering moet je eerder op 1000 euro tellen of zelfs meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
* DieterVDW nu mét rijbewijs A . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

DieterVDW schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:03:
gefeli!

ik heb mn thundercat nu voorzien van Xenon en een boublebullbe ruitje.. 8)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:03:
Nu pas :| ;)

Gefeliciteerd :) Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mja ik ben geen échte hé :) .
De motor volgt nog, afhankelijk van mijn spaartalent ...

Wel grappig, de 2u les voor het examen was echt rampzalig, maar foutloos examen.
Heb zelfs echt genoten van het ritje in het zonnige weer, super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En zo hoort het ook, lekker genieten 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik ga ook serieus m'n lessen en examen plannen in een lente/zomerperiode. Echt geen zin om in de kou en regen les te hebben de hele tijd. Maar ja, je weet het natuurlijk nooit.

Stiekem ben ik eigenlijk nog altijd weg van de Benelli Tornado, heb gewoon een zwak voor het merk :) Maar is vrij zeldzaam en wat aan de prijs, maar moet met wat sparen wel mogelijk zijn. Maar eerst maar een oefenmotortje kopen na m'n rijbewijs, als ik dan een keer wat schade rij heb ik íets minder kosten ;)

(simpele glijder met m'n benelli scooter kostte me 1200 gulden aan plaatwerk :( )

Mooie bijkomstigheid van Benelli is dat het merk waarschijnlijk wel weer failliet zal gaan, dus heb ik nóg een zeldzame tweewieler erbij :P

(het merk lijkt een beetje erg onbekend te zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 28-04-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:45:
Thx :) .

Hoe komt het dat je blok is vast gelopen?
Powervalves versleten en tegen je zuiger gekomen soms?
Is niet bekend waardoor die is vastgelopen. In ieder geval niet door het toedoen van een powervalve, want die waren 4000km geleden nog vervangen door de Aprilia dealer.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Steffie schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:22:
Is niet bekend waardoor die is vastgelopen. In ieder geval niet door het toedoen van een powervalve, want die waren 4000km geleden nog vervangen door de Aprilia dealer.
En de toestand van de zuigers en lagers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik ben nu bezig om mijn powervalves te vervangen.

Waren echt in slechte toestand! :X

Ben blij dat ik gelijk aan het sleutelen gegaan ben. Dan maar een paar weken later rijden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik ben weer eens toe aan een nieuwe voorband voor de GSX600F ( '91 ) Maar ik wet niet wat ik zal kopen...

Ik ben niet echt op de hoogte van de huidige trends. Ik hoor nog wel eens wat over de Diablo's.

Mijn eisen/wensen:

Maat is 110!!! dus geen 120 breed!
Goede grip, zeker met nat weer omdat ik zomer en winter rijdt
en een lekkere levensduur uiteraard.

Prijs maakt me niets uit, ik moet echt een goede kwaliteidsband hebben die me veilig veel KM's kan vervoeren.
Rijstijl is woon/werk en in de weekenden sportief.

Wie heeft de gouden tip voor mij. Er ligt nu een oude Dunlop sportmax op ( achter eveneens een Dunlop, model Arrowmax geloof ik. )

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy op 28-04-2006 21:21 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Schat, wat heb je gedaan? :'( Mijn hart doet nog steeds pijn :(

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/pijnlijke%20drijfstang.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Wat is daarmee gebeurt? Ik zie het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

shaggy8675 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:20:
Ik ben weer eens toe aan een nieuwe voorband voor de GSX600F ( '91 ) Maar ik wet niet wat ik zal kopen...

Ik ben niet echt op de hoogte van de huidige trends. Ik hoor nog wel eens wat over de Diablo's.

Mijn eisen/wensen:

Maat is 110!!! dus geen 120 breed!
Goede grip, zeker met nat weer omdat ik zomer en winter rijdt
en een lekkere levensduur uiteraard.

Prijs maakt me niets uit, ik moet echt een goede kwaliteidsband hebben die me veilig veel KM's kan vervoeren.
Rijstijl is woon/werk en in de weekenden sportief.

Wie heeft de gouden tip voor mij. Er ligt nu een oude Dunlop sportmax op ( achter eveneens een Dunlop, model Arrowmax geloof ik. )
Metzeler Rennsport, prima grip en toch niet al te prijzig.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Rennsport is wel wat teveel van het goede denk ik en is in de regen ook niet de beste.
Dan liever de sportec M1 (of de M3) of een Roadtec Z6.
Alleen weet ik zo niet of die ook in 110/70/17 te krijgen zijn.
Chevy454 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:52:
Schat, wat heb je gedaan? :'( Mijn hart doet nog steeds pijn :(

[afbeelding]
Van je kwak drilboor ?

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 29-04-2006 01:22 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Helaas wel ja ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

WTF? wat heb je gedaan? zonder olie gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 01:48:
WTF? wat heb je gedaan? zonder olie gereden?
Te veel op koppel gereden, big end lager op zijn kloten gekregen etc etc maar dit is dan ook van way back ;) Alleen is de kruk van de KiLleR krom dus kan ik em niet verder in elkaar zetten. En ik heb een A1 model welke voorzien was van een zwaardere kruk, de A2 en volgende zijn verschillend. Dus dat wordt moeilijk hé :P

Niet erg, komt allemaal goed. Kwestie van geduld, iemand is bezig die kruk te gaan richten (als het gaat) en dan wordt het blokje weer in elkaar gezet. Als de kruk niet te redden is dan komt er een donorfiets.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 29-04-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Chevy454 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:24:
En de toestand van de zuigers en lagers?
Lagers waren ook nog wel in orde. Maar een zuiger was wel beschadigd. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de kilometertellerstand gemanipuleerd en zijn ze daardoor niet op tijd vervangen. In ieder geval is nu de cilinderwand beschadigd, de krukas verbogen, de zuigers zelf en dan nog de kleinere onderdelen die erbij komen kijken. De dealer beraamt de schade al gauw op zo'n 2500 euro in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dus dat wordt:
2 nieuwe zuigers
cilinders boren, nicasilen en slijpen
2 nieuwe drijfstangen
nieuwe krukas
etc etc etc

AUW :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

klinkt als een prijzig verhaal chevy...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ok, voor degene die mijn verhaal gevolgd heeft (paar posts terug): Ik heb de spruitstukken vervangen voor volvermogen en hij is nu ietsje sneller in de lage toeren. Fijn voor het tussenaccelereren. Toch is hij nog veel te langzaam, lees: van 0-100 in 11 seconden (eerst was het 14) terwijl dat in 6 seconden hoort te zijn.

Ik ben nu dus op zoek naar een officiele afvoerkit voor de GS500 (bouwjaar 1989-1993) wie-o-wie kan mij daar misschien aan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zet het ding eens op de vermogenbank zou ik zeggen. Je hebt nu dus al de spruitstukken vervangen. Hoe zit het met de carbs? Kan de diafragmaklep helemaal naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Steffie schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:13:
[...]

Lagers waren ook nog wel in orde. Maar een zuiger was wel beschadigd. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de kilometertellerstand gemanipuleerd en zijn ze daardoor niet op tijd vervangen. In ieder geval is nu de cilinderwand beschadigd, de krukas verbogen, de zuigers zelf en dan nog de kleinere onderdelen die erbij komen kijken. De dealer beraamt de schade al gauw op zo'n 2500 euro in totaal.
Dat is een dure gebeurtenis...

Is je motor dat nog wel waard?

Edit:
Kun je zelf niet sleutelen of wordt dit te technisch? Daar kun je wel een hoop mee besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 30-04-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Chevy454 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:05:
Zet het ding eens op de vermogenbank zou ik zeggen. Je hebt nu dus al de spruitstukken vervangen. Hoe zit het met de carbs? Kan de diafragmaklep helemaal naar boven?
Dat is de gasschuif neem ik aan? Nee die kan niet helemaal naar boven want daar zit nog een begrenzing. Ik kan helaas nog niet volvermogen want dan heb ik andere sproeiers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Chevy454 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:44:
Dus dat wordt:
2 nieuwe zuigers
cilinders boren, nicasilen en slijpen
2 nieuwe drijfstangen
nieuwe krukas
etc etc etc

AUW :(
Koop toch gewoon mijn motor man, heb je tenminste wat fatsoenlijks. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

GaMeOvEr schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:36:
[...]

dat is driekwart jaar geleden... Waarom heb je m niet naar de dealer gebracht?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:36:
Mijn KLR is een 1 pitter, ya know :P
en een XJR kan wel... als ik opa ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

ROFLASTC schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:16:
[...]

dat is driekwart jaar geleden... Waarom heb je m niet naar de dealer gebracht?
Heu? Wat is driekwart jaar geleden?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:59:
[...]

Heu? Wat is driekwart jaar geleden?
Je verkoopstart :>

Wat ik me afvraag:

Ik zit nu een beetje op motortrader e.d. te kijken naar al het moois wat er te vinden is. Nu zie ik bijv. Ducati 748's voor zeg 7000 euro. Een nette prijs lijkt me. Maar velen hebben rond de 20.000-25.000 kilometers gelopen. Nu weet ik dat kilometerstanden van auto's rond de 200.000 pas echt interessant worden (in de zin van op zijn of gebreken)

Hoe zit dit met motoren en dan vooral racers?

Van m'n scooter (Benelli, dus ook Italiaan) die bijna 20k gelopen heeft kan ik zeggen dat ik nooit echt extreme problemen heb gehad (ooit een vastloper door versleten zuigerveren, nalatigheid van de dealer) Maar ja, ik ben er dan ook erg zuinig op geweest.

Misschien een idee om in de startpost iets op te nemen over waar je op moet letten bij aankoop van zowel een nieuwe als tweedehands?

Voor de nieuwe bijv. geldt ook dat je moet letten op zaken als rijgedrag en je zithouding e.d. toch?

Ik ben overigens al wel van plan de komende maanden (periode vóór ik ga lessen) alvast wat rond te kijken en wat een beetje past met mijn lengte, weet ik iig al een beetje waar ik aan toe ben :)

* pagani gaat hoogstwaarschijnlijk z'n eerste échte salaris besteden aan een pak en lessen :9

[ Voor 88% gewijzigd door pagani op 30-04-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

johnnyv.nl schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:00:
[...]

[....]
Hoe zit dit met motoren en dan vooral racers?

Van m'n scooter (Benelli, dus ook Italiaan) die bijna 20k gelopen heeft kan ik zeggen dat ik nooit echt extreme problemen heb gehad (ooit een vastloper door versleten zuigerveren, nalatigheid van de dealer) Maar ja, ik ben er dan ook erg zuinig op geweest.

Misschien een idee om in de startpost iets op te nemen over waar je op moet letten bij aankoop van zowel een nieuwe als tweedehands?

Voor de nieuwe bijv. geldt ook dat je moet letten op zaken als rijgedrag en je zithouding e.d. toch?

[...]
Dat is niet te bepalen, afhankelijk van :
-Rijstijl vorige eigenaar
-Onderhoud
-Bouwjaar (nieuwe techniek is over het algemeen(!) beter dan de oude)

Die Benelli werkt toch wel wat anders dan de DESMO techniek van ducati no offense, maar die dingen zijn echt niet met elkaar te vergelijken, achterstallig onderhoud aan je DESMO gaat je wel ff wat meer kosten dan de (voor dat geld waarschijnlijk volledige) revisie van je Benelli ;)

Ik denk dat je voor aankoop beter een keuring kan laten verrichten door de ANWB/DEKRA meer kun je er niet over zeggen, zie antwoord op vraag 1

Als ik een nieuwe motor of een tweedehandse koop, dan ga ik proefrijden, niet in een "motortopic" zoeken ;)
Rijden is DE ultieme test, icm met die keuring zit je dan goed.

Met andere woorden zit je gewoon goed als je voldoende vooronderzoek doet, op basis van de motor die je koopt. Voldoende vooronderzoek betekend bij ELKE motor weer iets anders en is derhalve ook niet in de startpost op te nemen :)

* JdM heeft Chevy454 weer een bult werk bespaard :P

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 30-04-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Geen duc kopen als je iets betrouwbaars zoekt, het is gewoon zooi.....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:34:
Geen duc kopen als je iets betrouwbaars zoekt, het is gewoon zooi.....
Tja, maar wel mooie zooi :/

@ de serieuze reaktie, ja, een anwb keuring leek mij ook al de beste oplossing naast een proefrit natuurlijk :)

Maar er zijn toch wel standaard zaken als afwijkingen naar links of rechts e.d. waar op gelet kan worden.

[ Voor 38% gewijzigd door pagani op 30-04-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

johnnyv.nl schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:36:
[...]

[....]
Maar er zijn toch wel standaard zaken als afwijkingen naar links of rechts e.d. waar op gelet kan worden.
Dat zou er dan bij de keuring al uitgekomen zijn.
Ik heb liever dat de ANWB me wijst op een krom frame/achterbrug, speling op lagers of whatever (waardoor hij zou gaan trekken naar een bepaalde kant) zodat ik niet meer de moeite neem voor een proefrit, dan dat ik even proefondervindelijk in een high-speed wobble/tankslapper terechtkom.
Maar goed, als jij dat graag zelf even test, be my guest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:45:
[...]

Dat zou er dan bij de keuring al uitgekomen zijn.
Ik heb liever dat de ANWB me wijst op een krom frame/achterbrug, speling op lagers of whatever (waardoor hij zou gaan trekken naar een bepaalde kant) zodat ik niet meer de moeite neem voor een proefrit, dan dat ik even proefondervindelijk in een high-speed wobble/tankslapper terechtkom.
Maar goed, als jij dat graag zelf even test, be my guest ;)
Ok, ok, I get the point.

Maar je zal de motor toch op de een of andere manier naar het testcentrum moeten krijgen neem ik aan. Aanhanger regelen dan? Of gewoon rustig rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 30-04-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

johnnyv.nl schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:51:
[...]

Ok, ok, I get the point.

Maar je zal de motor toch op de een of andere manier naar het testcentrum moeten krijgen neem ik aan. Aanhanger regelen dan? Of gewoon rustig rijden.
Google is your friend ;) Motorkeuring op locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:32:
* JdM heeft Chevy454 weer een bult werk bespaard :P
Ik stel je aan als plaatsvervanger :+
* Chevy454 trekt eventjes een fles whisky open :9
Het is weekend voor een reden :+

* Chevy454 gaat niet motorfietsen (Ik ben blij als ik dit jaar 2000km kan maken :X :X :X)
Heb nog wat werk voor handen voor een zekere duitse firma en een renovatieproject ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Owzo. Tja, bij de dealer vang je er geen reet voor als je je motor alleen voor inkoop aanbied en niets nieuws koopt, en de vaste lasten van de motor zijn dusdanig, dat ik er niet belachelijk veel haast mee heb.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ben ik met je eens.
En afgezien van dat afschuwelijke gerammel klinken ze best leuk.
Maar het zijn gewoon frikandellen....
Alleen word alles bij die apparaten gegooid op karakter en weetikwat.....

Kun je zelf nog iets doen qua sleutelwerk, rijd je niet teveel en kan je dr niet mee zitten dat je zo nu en dan kleppen en ander 4-takt gerei uit je kont moet vissen, ga dr gerust voor.

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 30-04-2006 16:51 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

4x2 schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:51:
[...]

Ben ik met je eens.
En afgezien van dat afschuwelijke gerammel klinken ze best leuk.
Maar het zijn gewoon frikandellen....
Alleen word alles bij die apparaten gegooid op karakter en weetikwat.....

Kun je zelf nog iets doen qua sleutelwerk, rijd je niet teveel en kan je dr niet mee zitten dat je zo nu en dan kleppen en ander 4-takt gerei uit je kont moet vissen, ga dr gerust voor.
Ik stoor me nu al voor de 2e keer aan jouw post over ducati goed of slecht.
En wel om deze reden:
Het is niet onderbouwd en waarschijnlijk totaal gebaseerd op "verhalen van anderen" je bent zelf net droog achter je oren wat motorrijden betreft en dan ga je een oordeel vellen over een merk waar je zelf waarschijnlijk nog nooit een motor van in bezit hebt gehad, laat dat gezeik over ducati goed/slecht dus gewoon achterwege of geef een onderbouwd antwoord, djezus. :>
En voor ik hem terugkrijg: ik heb er zelf ook nog nooit 1 gehad, dat zal ook de reden zijn dat ik geen oordeel heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik neem aan dat je met het afschuwelijke gerammel de stationairklank bedoelt, en die vind ik juist mooi. Eigenlijk puur omdat dit door de techniek wordt veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:58:
[...]

Ik stoor me nu al voor de 2e keer aan jouw post over ducati goed of slecht.
En wel om deze reden:
Het is niet onderbouwd en waarschijnlijk totaal gebaseerd op "verhalen van anderen" je bent zelf net droog achter je oren wat motorrijden betreft en dan ga je een oordeel vellen over een merk waar je zelf waarschijnlijk nog nooit een motor van in bezit hebt gehad, laat dat gezeik over ducati goed/slecht dus gewoon achterwege of geef een onderbouwd antwoord, djezus. :>
En voor ik hem terugkrijg: ik heb er zelf ook nog nooit 1 gehad, dat zal ook de reden zijn dat ik geen oordeel heb ;)
Heb wel een keer of wat aan een 916 (en andere redelijk nieuwe italiaanse motoren) staan sleutelen of dr naast gestaan bij het sleutelwerk.
Word je niet echt vrolijk van :)
Bedrading die overal in het wilde weg dr op hangt, een zadelslotje wat je van buitenaf zonder gereedschap open kan maken, laswerk wat door een 2-jarige is gebakken, een ontluchtingsnippel waar je met je broek in blijft hangen.
En vast nog wel meer dingetjes die ik even vergeten ben, afwerking vanuit de fabriek is nu niet direct het meest sterke punt. Het is beter aan het worden, maar japanse motoren zijn over het algemeen veel beter afgewerkt.
johnnyv.nl schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:07:
Ik neem aan dat je met het afschuwelijke gerammel de stationairklank bedoelt, en die vind ik juist mooi. Eigenlijk puur omdat dit door de techniek wordt veroorzaakt :)
Dan vind je mn VF ook mooi klinken denk ik, maar die rammelt omdat het blok zichzelf op aan het vreten is :X
Maar dat bedoel ik dus met het feit dat alles bij zo'n ding op karakter gegooid word.
Zal wel aan mij liggen, maar als ik een nieuwe motor koop voor veel geld moet dat ding niet als een koffiemolen klinken (en volgens mij zijn ze prima in staat om dat gerammel dr uit te halen).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb nog ff rondgekeken he.. Een ZZR250 is geen goede kandidaat als je het hele jaar door wil rijden he ?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.