Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Naam mag iig al genoemd worden

Ja , die zaak is idd dicht en personeel afaik op straat. Motoren e.d. zijn verdeeld over Apeldoorn etc volgens MFBreadFan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:54:
Hmmm, dacht van het weekend ff een motorbroek voor m'n meissie te scoren bij Safe Veenendaal, zijn ze "verhuisd"
dwz, de keet zit dicht en ze zijn "gaan samenwerken" met Safe Apeldoorn.
[ Voor 61% gewijzigd door Raku op 18-04-2006 11:22 ]
Raku

dwz, de keet zit dicht en ze zijn "gaan samenwerken" met Safe Apeldoorn.
mooie fiets..ToolkiT schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:32:
Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, vanmiddag wat foto's geschoten:
[afbeelding]
alleen die engelse L-plates

vreselijk!
Wise enough to play the fool
Duurt voor mijn nog wel even voordat ik ga lessen en motor kopen. Maar ben al druk aan sparenChevy454 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:08:
Wie nog in de TS vermeld moet worden gelieve even te zeggen. Ik ga em deze week updaten
Hoop over een jaar ook een motor te hebben.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
ach ja, da's maar tijdelijk.. zodra ik mijn volledige rijbewijs heb kunnen die eraf..teacher schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:37:
[...]
mooie fiets..
alleen die engelse L-plates![]()
vreselijk!
En nu weet de rest van het verkeer teminste dat ik niet zoveel ervaring heb.. elk nadeel heb ze eiguh voordeel
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
als je een TS foto bezorgt zonder hesje krijg je 5,- euro van mij. Wel ff je rekening nr mailenToolkiT schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:25:
[...]
ach ja, da's maar tijdelijk.. zodra ik mijn volledige rijbewijs heb kunnen die eraf..
En nu weet de rest van het verkeer teminste dat ik niet zoveel ervaring heb.. elk nadeel heb ze eiguh voordeel
And it goes BRAAAAAPP!
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ikke wil er inChevy454 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:08:
Wie nog in de TS vermeld moet worden gelieve even te zeggen. Ik ga em deze week updaten

Foto komt eraan.Chevy454 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:08:
Ik denk dat een motor over het algemeen DUURDER in gebruik is dan een auto. Maar dat ligt er ook aan wat voor motor je wil hebben. Als ik zie hoe snel ik door een setje banden heen ben. Dan doe ik met mijn auto daar toch zeker 10x zo lang mee ofzo. Ook moet mijn motor elke 10.000km even voor een beurt naar binnen. Mijn auto kan toch wat langer rijden tussen beurtjes door. Daarnaast heb je voor een motor een goed pak, helm, handschoenen en laarzen nodig. Die zijn ook niet gratis.418O2 schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:13:
Hooooooiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj (om maar even met de spreekwoordelijk deur in het topic te vallen)
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn a-rijbewijs te gaan halen. Motor is toch ook wel heeel relaxed en ik denk ook iets goedkoper in het gebruik dan een auto.. Maar ik wil graag een weekcursus doen. Is dat 1. betaalbaar 2. te doen?
Ik heb al vrij veel auto-rijervaring (zeker al zo'n 400 uur in de taxi, dus zo'n 50 diensten a 300km gemiddeld = 15.000km alleen op het werk al (in 4 maand) minstens en dan nog prive hetzelfde ongeveer)
Nogmaals. het ligt er wel aan wat voor motor je gaat rijden en een dikke BMW toerfiets met toerbanden zal per kilometer een heel stuk goedkoper zijn dan mijn R6 met race-bandjes..
Tja.
Have a wheelie good weekend!
Ben nog geen motorrijder, maar dat komt wel als ik 21 ben
Vind het best bizar hoe koud dat voor je gevoel dan is.
Is dat naakt ofzo? -2 op 10 graden met 65 km/h is nogal watShinji schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:46:
Ik weet niet of jullie dit tabelletje al kennen:
[afbeelding]
Raku
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ah, grappig. Tijdje geleden voelde het voor mij dus als -28Shinji schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:46:
Ik weet niet of jullie dit tabelletje al kennen:
[afbeelding]

LOL daar hou ik je aan.. vandaag is het wat somber weer, maar deze week moet lukken..ROFLASTC schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:37:
[...]
als je een TS foto bezorgt zonder hesje krijg je 5,- euro van mij. Wel ff je rekening nr mailen
Het zel idd wel zonder beschermende kleren zijn ja..Simmie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:15:
[...]
Is dat naakt ofzo? -2 op 10 graden met 65 km/h is nogal wat
Met duiken heb je hetzelfde effect maar dan met diepte ipv snelheid, dat kan ook enorm schelen..
De wind die op je handschoen beukt kan toch ook als -30 aanvoelen?
Als je geheel aangekleed met -3 stilstaat, voelt dat alsof je geheel aangekleed met -3 stilstaat
Als je geheel aangekleed met -3 motorrijd met 50 km/h voelt dat alsof je geheel aangekleed met -23 stilstaat
Omdat je dan een goed eikpunt hebt.. als het met een pak aan is hangt het er helemaal vanaf wat voor soort pak het is etc..BreadFan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:21:
Waarom zou dat naakt moeten zijn.
De wind die op je handschoen beukt kan toch ook als -30 aanvoelen?
Als je geheel aangekleed met -3 stilstaat, voelt dat alsof je geheel aangekleed met -3 stilstaat
Als je geheel aangekleed met -3 motorrijd met 50 km/h voelt dat alsof je geheel aangekleed met -23 stilstaat
Kan me niet schelen wat voor pak je aan hebtToolkiT schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:50:
[...]
Omdat je dan een goed eikpunt hebt.. als het met een pak aan is hangt het er helemaal vanaf wat voor soort pak het is etc..
Voor een ijsbeer is -20 net zo goed -20 als voor mij, alleen hij kan er beter tegen. Maar daarom is het nog wel -20 (en bij windstil voelt het ook als -20)
Volgens mij mis je het hele punt van gevoelstemperatuurBreadFan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:55:
[...]
Kan me niet schelen wat voor pak je aan hebt
Voor een ijsbeer is -20 net zo goed -20 als voor mij, alleen hij kan er beter tegen. Maar daarom is het nog wel -20 (en bij windstil voelt het ook als -20)

Nee ik heb er alleen een andere kijk op.ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:12:
[...]
Volgens mij mis je het hele punt van gevoelstemperatuur![]()
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=1793
Zegt ook niks over dat je naakt moet zijn ofzo

Anders gezegd:
Een bepaalde gevoelstemperatuur (zeg -20), is niet ineens anders als je meer kleren aantrekt.
[ Voor 15% gewijzigd door BreadFan op 19-04-2006 16:38 ]
Klopt , gevoelstemp van -20 = -20 maaaar... is dat met of zonder kleren? Dat maakt wel een verschil namelijk voor het werkelijke relatieve bla bla bla.BreadFan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:33:
[...]
Nee ik heb er alleen een andere kijk op.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=1793
Zegt ook niks over dat je naakt moet zijn ofzo
Anders gezegd:
Een bepaalde gevoelstemperatuur (zeg -20), is niet ineens anders als je meer kleren aantrekt.
Raku
Moeten is veel gezegd, maar als je nou niet zorgt dat ik der binnen de 5 minu...Chevy454 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:08:
Oeps, missschien ietsje te direct
Ik moet nog steeds een mooiere foto maken, maar ik kom er niet toe... dus je zal het hiermee moeten doen.
http://users.telenet.be/lvds/foto/fazer2000.jpg
Overigens is bij mij de thermische voering al lang uit m'n kledij. Eigenlijk heb ik die maar 2 keer gebruikt. De temperatuur is al een tijdje geen beperkende factor meer voor het motorrijden bij mij. Ik heb wel zo'n Buff(-achtig) sjaaltje voor rond m'n hals want als het wat sneller gaat, dan lijkt de gevoelstemperatuur me toch wel aan de frisse kant.
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Ja, ik heb net mijn rijbewijs, ja ik ben 19 dus ja ik heb een beperkt rijbewijs

Een maatje van me heeft ook zijn rijbewijs en rijdt op een afgeknepen Fazer welke 160 km/h haalt! Is dat normaal? Die van mij gaat hooguit 120, wind mee 135 en wind tegen slechts 100
Trekt ie ook erg langzaam op dan?
//edit
Alhoewel 100 met tegenwind wel erg fors is hoor , lijkt wel een brommer zo.... Misschien een keer uitdraaien?
[ Voor 27% gewijzigd door Raku op 19-04-2006 17:29 ]
Raku
Dat kan zomaar zijn dat die van jou langzamer is. Maar als er een officiele 25kW set in zit mag je er niet aan klooien. Ingeval van een ongeluk kan dat problemen geven. Maar ik zou die kit er persoonlijk zelf eruit gaan halen, ik weet wat je bedoelt met niet kunnen inhalen.GsJosh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:25:
Die van mij gaat hooguit 120, wind mee 135 en wind tegen slechts 100. Ik vind dat in sommige situaties gewoon gevaarlijk, ik kan niet normaal inhalen. Gaat mijn GS500E nou echt zo langzaam of hoort dat zo?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dus tenzij je een heel raar verzet erop hebt zitten lijkt me dat wat aan de lage kant..
Trekt hij heel snel op? dan hebben ze misschien andere tandwielen erop gezet..
Kan ik wat dingen doen om het ding wat sneller te laten gaan zonder meteen die 25kW kit eruit te slopen? Het kan toch niet zijn dat dit 25kW is? Sommige scooters zijn nog sneller

Wat is uitdraaien?Simmie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:28:
Alhoewel 100 met tegenwind wel erg fors is hoor , lijkt wel een brommer zo.... Misschien een keer uitdraaien?
Misschien heb ik trouwens wel een leuke foto voor in de TS van mij:

[ Voor 26% gewijzigd door Josh op 19-04-2006 19:25 ]
Een rollerbank zou uitslag moeten geven..
Heb ook eens een stuk op een GS500 gereden die op die manier begrensd was, 130 op teller, platliggend en slipstreamend achter een volvo 480....
Mijn advies: sloop die begrenzing dr uit en doe alsof je neus bloed (het staat tenslotte op kenteken, weet jij veel), dit is gewoon TE gevaarlijk.
leeg
Kan iemand hier op antwoorden?418O2 schreef op maandag 17 april 2006 @ 02:13:
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn a-rijbewijs te gaan halen. Motor is toch ook wel heeel relaxed en ik denk ook iets goedkoper in het gebruik dan een auto.. Maar ik wil graag een weekcursus doen. Is dat 1. betaalbaar 2. te doen?
Ik heb al vrij veel auto-rijervaring (zeker al zo'n 400 uur in de taxi, dus zo'n 50 diensten a 300km gemiddeld = 15.000km alleen op het werk al (in 4 maand) minstens en dan nog prive hetzelfde ongeveer)
Ik ben trouwens van de weekcursus af. Ik vraag me af hoeveel lessen je zo grofweg nodig hebt als je wel autorij-ervaring hebt.. Heb een klein beetje schakelervaring op 2 wielers
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2006 21:10 ]
Was goed te doen.
Zal van je talent afhangen..418O2 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:10:
[...]
Kan iemand hier op antwoorden?
Ik ben trouwens van de weekcursus af. Ik vraag me af hoeveel lessen je zo grofweg nodig hebt als je wel autorij-ervaring hebt.. Heb een klein beetje schakelervaring op 2 wielers
Hier is het 1+3 dagen...
http://www.stylerider.co.uk/courses_cbt.html
en dan:
http://www.stylerider.co.uk/courses_das.html
DAS (direct Access) : A full 3-day course with DSA test taken on 4th Day
Oke.. Dat valt nog wel een keer te doen.. kan je voor 1000 euro wel klaar zijn toch??BreadFan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:13:
Ik had ergens rond de 12 tot 15 lessen nodig. Nooit brommer gereden, wel 3 jaar auto (op dat moment).
Was goed te doen.
het is wel de bedoeling dat ik het in NL ga doenToolkiT schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:15:
[...]
Zal van je talent afhangen..
Hier is het 1+3 dagen...
http://www.stylerider.co.uk/courses_cbt.html
en dan:
http://www.stylerider.co.uk/courses_das.html
DAS (direct Access) : A full 3-day course with DSA test taken on 4th Day
Tot je 21e moet je toch op of onder de 25kw zitten? Ik word in augustus 21 dus dan wacht ik wel ff met afrijden tot ik 21 ben (moet ook wel raar lopen wil ik het er voor doen)
en dan uitkijken naar een motor.. Ik wil wel iets sportiefs, maar niet TE (500-600cc)
Je moet uitkijken dat je het dan wel voor oktober? haalt. want dan gaat die nieuwe regeling waarschijnlijk in, dan moet je tot je 24e eerst nog op 35kw rijden418O2 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:19:
[...]
Oke.. Dat valt nog wel een keer te doen.. kan je voor 1000 euro wel klaar zijn toch??
[...]
het is wel de bedoeling dat ik het in NL ga doen
Tot je 21e moet je toch op of onder de 25kw zitten? Ik word in augustus 21 dus dan wacht ik wel ff met afrijden tot ik 21 ben (moet ook wel raar lopen wil ik het er voor doen)
en dan uitkijken naar een motor.. Ik wil wel iets sportiefs, maar niet TE (500-600cc)
No signature required.
Dat snap ik, maar zo heb je een beetje een idee.. de vereisden zullen vergelijkbaar zijn..
En een picje voor in de startpost

[ Voor 11% gewijzigd door IcE_364 op 19-04-2006 21:38 ]
Dan ga ik het sowieso voor die tijd doen..M3rcury schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:23:
[...]
Je moet uitkijken dat je het dan wel voor oktober? haalt. want dan gaat die nieuwe regeling waarschijnlijk in, dan moet je tot je 24e eerst nog op 35kw rijden
nog een vraag: Hoe zit het met de motorrijders die het hele jaar door rijden? Zijn die er of is het met slecht weer gewoon niet te doen?
[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2006 21:43 ]
Mooi ding , duidelijk nieuw. Al beschermende maatregelen genomen om dat blok een beetje mooi te houden? Ik heb de mijne na de schoonmaak ge WD-40 ed (patat-friet fiets
And it goes BRAAAAAPP!
Hij is niet nieuw, uit 2002 met 6000km op de teller nuROFLASTC schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:41:
[...]
Mooi ding , duidelijk nieuw. Al beschermende maatregelen genomen om dat blok een beetje mooi te houden? Ik heb de mijne na de schoonmaak ge WD-40 ed (patat-friet fiets)
Ik spuit op zo'n manier om druipers te voorkomen en rijd een stuk om het wat in te bakken om vervolgens weer een laagje erop te sprayen. op n gegeven moment glimt ie door het vetIcE_364 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:45:
[...]
Hij is niet nieuw, uit 2002 met 6000km op de teller nuMaar hij ziet er idd volledig nieuw uit. Ik ben btw de 2e eigenaar, heb hem nu zon 1000km. Wat doe je precies met die wd40? Gewoon het hele blok inspuiten? Dik, dun?
Wel opletten dat het niet op je remmen of banden komt wat dat zou wel eens spannend kunnen worden. Overigens is het (voor zover ik weet) voldoende om 2 laagjes te doen. Daarmee is ie enigzins beschermd tegen zout en andere schurende, bijtende zooi die op straat kan voorkomen.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik doe het maandelijks, maak 'm elk weekend schoon en dan af en toe WD-40 (in de winter wel vaker)teacher schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:17:
WD40 is wel erg "dun" om langer te beschermen.
And it goes BRAAAAAPP!
Mijn ouders vinden dat alleen niet zo leuk... Ik ga eens op zoek naar het begrenzen van een GS500E, hoe de mijne begrenst is en hoe ik die eruit sloop4x2 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:54:
Is ie ws via de gasschuiven begrensd, dan word ie idd zo traag als hele dikke stront.
Heb ook eens een stuk op een GS500 gereden die op die manier begrensd was, 130 op teller, platliggend en slipstreamend achter een volvo 480....
Mijn advies: sloop die begrenzing dr uit en doe alsof je neus bloed (het staat tenslotte op kenteken, weet jij veel), dit is gewoon TE gevaarlijk.
Uitdraai maken op de testbank
Pas daar verzekeringtechnisch wel mee op! En niet alleen je verzekering , maar als je 25kw op kenteken hebt is het ook nog eens kentekenvervalsing meen ik.GsJosh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:38:
[...]
Mijn ouders vinden dat alleen niet zo leuk... Ik ga eens op zoek naar het begrenzen van een GS500E, hoe de mijne begrenst is en hoe ik die eruit sloop.
Wel gedaan , maar nu als het even kan niet meer... om de simpele reden dat het dan gewoon kloten is... niet alleen het rijden maar mijn duc heeft last van "bevroren" carbs. En die pekel he418O2 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:33:
[...]
Dan ga ik het sowieso voor die tijd doen..
nog een vraag: Hoe zit het met de motorrijders die het hele jaar door rijden? Zijn die er of is het met slecht weer gewoon niet te doen?

[ Voor 94% gewijzigd door Raku op 20-04-2006 08:38 ]
Raku
Verwijderd
Mooie motorIcE_364 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:31:
Nu we het toch over 25kw hebben, ik heb ook een beperkt rijbewijs, en heb een kawasaki zr7s op 25kw, aangezien dit in belgie is is deze standaard op 25kw afgeleverd, dus niet later met een kitje beperkt. Maar afgelopen weekend heb ik hier al 200km/u mee gereden, op de teller welliswaar, maar zo groot zal de afwijking toch ook niet zijn? Er was iig nog ruimte genoeg over om harder te gaan en ik lag ook nog niet plat op mn tank. Zit nu een beetje te twijfelen of hij wel 25kw is (niet dat ik het erg vind hoor)
En een picje voor in de startpost
[afbeelding]
Het kan dus wel? Ik hou er dan wel rekening mee dat ik iets vaker moet wassen en poetsen, maar dat heb ik er wel voor over.Simmie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:32:
[...]
Wel gedaan , maar nu als het even kan niet meer... om de simpele reden dat het dan gewoon kloten is... niet alleen het rijden maar mijn duc heeft last van "bevroren" carbs. En die pekel he
Ik heb me ff ingelezen en als ik het goed begrijp mag je vanaf je 21e afrijden op zwaar? Is het dan ook mogelijk om voor je 21e te gaan lessen op zwaar en dan afrijden op zwaar? Ik word namelijk in augustus 21 en wil niet eerst op licht afrijden.
En de motor.. Ik wil dus wel iets sportiefs, maar ook wel iets waar je gewoon degelijke kilometers op kan maken (zit op ongeveer 100km in de week voor mijn werk, daarbuiten nog wel wat andere ritten van rond de 150km.. Zal ongeveer op zo'n 800 in de maand komen). En daarnaast wil ik niet te snel rijden. Ik weet dan ook wel zeker dat een ninja niet echt geschikt is (zx6 bijv). Wat voor tips hebben jullie dan? Dus enigzins sportief, maar niet te snel en te duur dus.. Ik wil geen chopper of zoiets, gewoon een tourer (zzr600 leek me ook wel leuk, maar dat is al te vlot denk ik)..
Dat kan wel volgens mij. Als het morgen nog geen adnere op gereageerd hebben zal ik het even aan mijn instructeur vragen418O2 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:12:
[...]
Het kan dus wel? Ik hou er dan wel rekening mee dat ik iets vaker moet wassen en poetsen, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik heb me ff ingelezen en als ik het goed begrijp mag je vanaf je 21e afrijden op zwaar? Is het dan ook mogelijk om voor je 21e te gaan lessen op zwaar en dan afrijden op zwaar? Ik word namelijk in augustus 21 en wil niet eerst op licht afrijden.
No signature required.
Ja, dat kan.M3rcury schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:27:
[...]
Dat kan wel volgens mij. Als het morgen nog geen adnere op gereageerd hebben zal ik het even aan mijn instructeur vragen
Maar je moet beide examens zwaar afrijden dus zowel je AVB als je AVD moet zwaar.
Een naked achtig iets? Honda NT650 Hawk, Honda NTV418O2 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:12:
[...]En de motor.. . Ik wil geen chopper of zoiets, gewoon een tourer (zzr600 leek me ook wel leuk, maar dat is al te vlot denk ik)..
http://www.canyonchasers.net/bikes/hawk/index.php
Evt kun je dan eens kijken naar een Honda XL600V/XL650V, beter bekend als de Transalp.
Is idd een allroad motor, maar als je toch nooit in de zooi rijd kun je dr ook wegbandjes opleggen en ben je king of the road
Drempels bestaan niet meer, sturen doet zoiets ook nog behoorlijk en 120 op de snelweg is ook best goed te doen (op top lopen ze iets van 160-170 geloof ik, of dat comfortabel is is wat anders
Wel leuk speelgoed
leeg
Morgen ook even een foto'tje maken voor de startpost.
Verwijderd
Ik les sinds kort (les of 6/7 gehad).
Bezig met bijzondere verrichtingen (gaan goed).
Heb schakelbrommers gereden, dus dat scheelt
Lesmotor: Onbegrensd, want wordt komend weekeind 22. (Honda CBF 500)

Zaterdag mag ik weer, kijk er al dagen naar uit, echt heerlijk!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 23:05 ]

Ik wil het zelf doen, want ik vind een beetje sleutelen wel leuk, het hoort er IMHO een beetje bij. Alleen heb ik geen gereedschap om de ketting te klinken dus dat was best een probleem.
Nu blijkt dat hier in Etten-Leur (of all places) zo'n garage zit waar je (eventueel onder begeleiding) zelf kunt sleutelen aan je motor
Ik ben nu aan het rondkijken wat voor ketting erop gaat. Waarschijnlijk een DID 50ZVM. Nu nog even kijken welke tandwielen daarbij zitten, ik geloof esjot o.i.d. maar ik had begrepen dat JT beter is.
Standaard tandwielen zijn 16/48 met 116schakels , is 16/50 misschien een optie? Of moet je dan erg gaan kloten met extra schakels ?
Waarom groter achter?
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
lol, kijk nog maar een goed naar een R6 als je er de volgende keer langsloopt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:04:
Als je het graag zelf wilt doen kun je ook een eindloze ketting kopen, dan hoef je niet te klinken (moet wel je achterbrug eruit)
Bij nader inzien ga ik toch maar niet aan de vertanding kl*ten. Het zal er waarschijnlijk niet beter van worden. Eerst maar eens origineel de fiets leren kennen dan gaan we bij de volgende kettingset wel kloten (dan zijn we waarschijnlijk wel een aantal km verder
Met groter achter (of kleiner voor) heb je meer trekkracht, maar het is beter voor je ketting dan een kleiner tandwiel voor.
[ Voor 46% gewijzigd door mymind* op 21-04-2006 08:30 ]
Je betaald voor gebruik van garage en supervisie.. stukje investering, want volgende keer kan je het zelf (als hij die tool koopt)Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:47:
betalen voor iets wat je zelf moet doen? ik zou um er dan toch echt op laten leggen
Ach , een tool ben je niet nodig hoor , klinken gaat prima met een bankhamer en een normale hamerToolkiT schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:30:
[...]
Je betaald voor gebruik van garage en supervisie.. stukje investering, want volgende keer kan je het zelf (als hij die tool koopt)
Er zit toch geen zijdelinkse spanning op een ketting als je alles er recht (!) in hebt staan en als je ze et zo klinkt als de andere schakels kan er weinig mis gaan. Alhoewel ik op een fiets met echt veel pk's wel een klinker zou gebruiken.
Trouwens , als je nog niet eerder een ketting hebt vervangen zou ik zeker niet gaan knoeien met een eindeloze ketting... Achterbrug eruit is niet zo lastig maja , als je iets niet goed doet en je rijd 200 ofzo over een hobbel... you do the math
Ketting vervangen is opzicht vrij makkelijk:
Slijp de ketting doormidden (de oude ketting)
Remklauw er eventueel af.
Achteras eruit , achterwiel eraf
Tandwielen eraf , nieuwe erop.
Achterwiel er weer in , zorgen dat je achterwiel recht zit
Ketting eromheen leggen , klinken en klaar
Ketting stellen op 2-3 cm speling afhankelijk van het type fiets.
Tenminste zo deed ik dat bij mijn vorige vervangbeurt en heeft perfect gewerkt
[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 21-04-2006 08:49 ]
Raku
Yep hier ook bezig, met dezelfde motorVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:04:
Woei, een motortopic op GoT!
Ik les sinds kort (les of 6/7 gehad).
Bezig met bijzondere verrichtingen (gaan goed).
Heb schakelbrommers gereden, dus dat scheelt![]()
Lesmotor: Onbegrensd, want wordt komend weekeind 22. (Honda CBF 500)
[afbeelding]
Zaterdag mag ik weer, kijk er al dagen naar uit, echt heerlijk!
Heb al 6u les achter de rug.
Na de eerste 4u had ik echt mijn twijfels of het mij wel ging lukken,
maar de laatste 2u nu nog eens alle manoeuvers herhaald en ging meer dan behoorlijk eigenlijk!
Met een beetje geluk moet dat examen wel lukken.
Donderdag (27/4) 's ochtends vroeg nog 2u les en dan examen!
Duimen maar!
Eerst een goed pak kopen (ben 2,04 meter, schoenmaat 48.5 dus dat wordt nog wat)
Dan lessen, maar heb al op vanalles gereden dus heb er wel vertrouwen in.
En dan een motor. Wil eigenlijk een racer, maar het moet natuurlijk wel passen. Mooiste vind ik de Duc modellen van het vorige model, 748 bijv.
Die lijkt me alleen wat klein, nog niet op gezeten. Jaar of twee terug op de motorai was de hayabusa de best passende racer waar ik op kon zitten, maar dat lijkt me als eerste motor een beetje overkill
Zelfde probleem heb ik natuurlijk met de lessen ook, hoop op een beetje normaal formaat machine
[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 21-04-2006 11:15 ]
Ik ben bijna 2 meter en les nu op een kawa er-5, en kom moeilijk bij het rempedaal, hij zit net te hoog voor mijn voetjohnnyv.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:11:
* M3rcury gaat volgend jaar (nu nog ff afstuderen, dan geld verdienen) ook voor het motorrijbewijs
Eerst een goed pak kopen (ben 2,04 meter, schoenmaat 48.5 dus dat wordt nog wat)
Dan lessen, maar heb al op vanalles gereden dus heb er wel vertrouwen in.
En dan een motor. Wil eigenlijk een racer, maar het moet natuurlijk wel passen. Mooiste vind ik de Duc modellen van het vorige model, 748 bijv.
Die lijkt me alleen wat klein, nog niet op gezeten. Jaar of twee terug op de motorai was de hayabusa de best passende racer waar ik op kon zitten, maar dat lijkt me als eerste motor een beetje overkill
Zelfde probleem heb ik natuurlijk met de lessen ook, hoop op een beetje normaal formaat machine

No signature required.
Voor lessen niet teveel zorgen om maken, je zit er alles bij elkaar toch maar een paar uur op en 1 of hooguit 2 uur achter elkaar.. dat moet wel gaan.Die lijkt me alleen wat klein, nog niet op gezeten. Jaar of twee terug op de motorai was de hayabusa de best passende racer waar ik op kon zitten, maar dat lijkt me als eerste motor een beetje overkill
Voor aanschaf: gewoon overal op gaan zitten en kijken wat goed voelt. Bedenk wel dat een supersport soiezo al oncomfortabel als de pest is.
Dat is op de meeste motoren prima af te stellen.. Als je met je bijna 2 mtr nog goed op een er5'je kan zitten kom je ook een heel end op een supersport.M3rcury schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:24:
[...]
Ik ben bijna 2 meter en les nu op een kawa er-5, en kom moeilijk bij het rempedaal, hij zit net te hoog voor mijn voet
[ Voor 60% gewijzigd door FragDaddy op 21-04-2006 13:15 ]
leeg
Verwijderd
Toevallig ook bij Jaap Schulz in Haarlem?DieterVDW schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:56:
[...]
Yep hier ook bezig, met dezelfde motor.
Heb al 6u les achter de rug.
Na de eerste 4u had ik echt mijn twijfels of het mij wel ging lukken,
maar de laatste 2u nu nog eens alle manoeuvers herhaald en ging meer dan behoorlijk eigenlijk!
Met een beetje geluk moet dat examen wel lukken.
Donderdag (27/4) 's ochtends vroeg nog 2u les en dan examen!
Duimen maar!
zal wel een zeer populaire lesfiets zijn onder rijscholen, maar goed, het zou kunnen
same here.johnnyv.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:11:
* ROFLASTC gaat volgend jaar (nu nog ff afstuderen, dan geld verdienen) ook voor het motorrijbewijs
Ik heb een EVO pak dat mij als gegoten zit. Weet ff naam en type niet. Mijn schoenen zijn een paar legerkisten maatje "groot" (maat nr 315) Helm is een arai tour-x2 XXL (64CM)
And it goes BRAAAAAPP!
hoezo dan?mymind* schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:18:
maar het is beter voor je ketting dan een kleiner tandwiel voor.
And it goes BRAAAAAPP!
de verdraaiing van de schakels onderling
leeg
Ah, er is nog hoopROFLASTC schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:44:
[...]
same here.
Ik heb een EVO pak dat mij als gegoten zit. Weet ff naam en type niet. Mijn schoenen zijn een paar legerkisten maatje "groot" (maat nr 315) Helm is een arai tour-x2 XXL (64CM)
Maar kisten, rijdt dat een beetje? (/me heeft geen idee hoeveel gevoel je met remmen/schakelen moet hebben)
Ik voel genoeg in die schoenen. Als kisten nieuw zijn dan zijn ze best wel stijf maar dat veranderd gauw genoeg. Ik loop er iig dagelijks op om ze in te lopen zodat het snel wat soepeler gaat met schakelen (niet dat het onmogelijk is met nieuwe ofzo).johnnyv.nl schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:36:
[...]
Ah, er is nog hoop
Maar kisten, rijdt dat een beetje? (/me heeft geen idee hoeveel gevoel je met remmen/schakelen moet hebben)
And it goes BRAAAAAPP!
Vanwege tijdsgebrek (lees: mocht niet eerder weg van MrsTClithopias schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:55:
Vandaag ongeveer 200km gereden op de cb, lekker gassen in de omgeving van ApeldoornBeestje doet het perfect.
Mijn SIDI laarzen zijn aan alle kanten omgeven met plastic en protectoren. Die geven nog heel wat minder mee dan legerkistjes.johnnyv.nl schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:36:
[...]
Ah, er is nog hoop
Tuurlijk is dat even wennen als je die laarzen nieuw koopt, maar na een uurtje rijden weet je al niet beter meer.
Ik heb vandaag aan een toertochtje meegedaan.. last van mijn schouders..

Maar al met al wel een erg leuke dag gehad!
[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 22-04-2006 21:43 ]
Hoever zit Goes van jou? Al schijnt de bank van Ruud Frederiks wat te optimistisch te zijn de laatste tijdGsJosh schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:14:
Ik wil mijn GS500 graag uitdraaien aangezien ik niet zeker ben of hij de 25kW wel haalt. Weet iemand waar in omgeving van Rotterdam een Rollenbank staat?
Wel gezellig dat ik er een GS500E maatje bij heb
crossposten?

crosspost verhuizing
1994, en 46.000 op de klok gehad vandaag.GsJosh schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:57:
[...]
Heej! Ik heb er ook een
Specs? Is hij beperkt? Hoeveel heeftie gelopen? Welk bouwjaar? Hoe lang rij je al motor? Is dit je eerste? Wat heeft hij gekost?
Ik zie in je profiel dat je 20 bent dus je moet wel een Beperkt rijbewijs hebben. Hoe hard gaat die van jou?
Rijbewijs sinds 12 - 04 - 06 , en de motor sinds 20 - 04 - 06.
Het is m'n 2e motor, maar m'n 1e die op mijn naam staat en waar ik op kan rijden en die het doet.. (CB400T in slechte staat staan... ooit gekocht voor een habbekrats)
Kosten, mja de prijs was er naar zegmaar. Het beestje heeft wat te lijden gehad. Deukje in de tank en kras op de rechter achterkant. Maar het rijdt en fijn ook!
[ Voor 85% gewijzigd door Yonni op 23-04-2006 00:15 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik heb enkele maanden geleden een GS500 gekocht. Heb er alleen geen foto van. Hij had toen 43000 op de teller en heb er nu in 3 maanden 5000 bij gereden
Ik vind hem dus nog niet lekker rijden omdat hij zo bokt. Bovendien vind ik hem erg hoog in de toeren zitten op de snelweg om maar niet te spreken van zijn topsnelheid. Als je iets naar boven bladert dan zie je een discussie over mijn GS500 en de topsnelheid (misschien leuk om te lezen voor je?). Hij gaat 'slechts' 120 en ik vind het niet echt een rappe jongen.
Jij hebt hem pas kort dus je moet nog wennen aan de snelheid. Het lijkt snel maar eigenlijk is het niet super
ik denk, ff kleppen tellen bij de 350f (moet je bijhouden bij zon oud beessie)
Zitten er 3 doppen Moer en Moer (let op de hoofdletter) vast.
Iemand nog losmaak tips die ik niet geprobeerd heb?
wd40 check
stoken check
vieze dikke tang erop check
vloeken check
knokkels openhalen check.
Dat bokken is 2-cilinder eigen, kunt het wel wat minder krijgen, maar het blijft er altijd wel in zitten (rijd eens op een kawa ER5, weet je wat irritant bokken is).GsJosh schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:12:
Ik vind hem dus nog niet lekker rijden omdat hij zo bokt. Bovendien vind ik hem erg hoog in de toeren zitten op de snelweg om maar niet te spreken van zijn topsnelheid.
Hoog in toeren, tsjah, het is geen auto en een relatief lichte motor, krijg je dat.
Als kruissnelheid moet je ook niet meer dan een 140km/h aanhouden, anders sloop je m (als die van jou het uiteindelijk haalt dan
Ze zijn helemaal niet traag hoorJij hebt hem pas kort dus je moet nog wennen aan de snelheid. Het lijkt snel maar eigenlijk is het niet super. Zou je me kunnen vertellen hoe snel hij op de 100 zit en wat zijn top is?
0-100 gaat op vol vermogen in 5-5,5 seconde
Top ligt ergens rond de 170-180 dacht ik.
En als je meer koppel wilt moet je de krukas verzwaren.
af en toe leer je nog eens wat bij op MF
leeg
Meer koppel willen en krukas verzwaren? Strookt niet echt met elkaar. Een zwaardere krukas heeft meer inertie en slurpt meer energie op voordat die gaat versnellen. Zie het ding als een grote condensator. Als die meer gewicht heeft dan heeft die op een bepaald zoveel energie nodig om enkel nog rond te draaien dat die niet meer in toeren kan klimmen4x2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:46:
Een zwaardere krukas heeft voordelen dat die steviger is en beter geschikt is voor koppel te weerstaan tegen doorbuigen. En dat die door de hogere inertie minder snel in toeren zakt bij hoge belasting.
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2006 02:54 ]
Niet iets wat je zo 123 kan wijzigen.
edit:
¿que? op een gietalu dop?
[ Voor 38% gewijzigd door teacher op 23-04-2006 12:35 ]
In- en uitlaat kan wel, langere slag kan ook nog wel maar is al iets moelijker. Ontsteking aanpassen.. moet je wel een goede kerel zijnteacher schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:33:
bij meer koppel denk ik aan een ander inlaat / uitlaat traject, langere slag en andere ontsteking.
Niet iets wat je zo 123 kan wijzigen.
TIG¿que? op een gietalu dop?
Je hebt het ding toch al eens op je strepen gestaan hoop ik? Hard vloeken helpt soms
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2006 13:00 ]
We hebben het hier over een afgeknepen GS500 he...4x2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:46:
[...]
Dat bokken is 2-cilinder eigen, kunt het wel wat minder krijgen, maar het blijft er altijd wel in zitten (rijd eens op een kawa ER5, weet je wat irritant bokken is).
Hoog in toeren, tsjah, het is geen auto en een relatief lichte motor, krijg je dat.
Als kruissnelheid moet je ook niet meer dan een 140km/h aanhouden, anders sloop je m (als die van jou het uiteindelijk haalt dan).
[...]
Ze zijn helemaal niet traag hoor
0-100 gaat op vol vermogen in 5-5,5 seconde
Top ligt ergens rond de 170-180 dacht ik.
dat lijkt me in Almere?GsJosh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:15:
Bedankt voor alle snelle en informatievolle reacties. In alle reply's is een leidraad: Trekt hij snel op? Nou is dat natuurlijk heel relatief want het pizzabrommertje waar ik op bezorg trekt ook vrij vlot op vind ik. Ik vind niet dat hij vlot optrekt, ik rij ook in de Passat van mijn ouders (1.8T) en die trekt denk ik even snel op, 10 seconden naar 100 that is. Nogmaals, ik heb echt geen idee of dat klopt, mijn gevoel zegt dat. Ik heb niet gepeild hoeveel olie het ding zuipt en heb mijn bougies ook nog niet nagekeken. Maar conclusie: trekt hij snel op? Nee.
Kan ik wat dingen doen om het ding wat sneller te laten gaan zonder meteen die 25kW kit eruit te slopen? Het kan toch niet zijn dat dit 25kW is? Sommige scooters zijn nog sneller, word je ingehaald door zo'n langharige player met 2 oorbellen zonder helm op
(stel je voor...).
[...]
Wat is uitdraaien?
Misschien heb ik trouwens wel een leuke foto voor in de TS van mij:
[afbeelding]
Met dat uitdraaien bedoelt men een vermogensuitdraai; dan krijg je de kracht van de motor te zien per verschillende toerentallen.
Kun je zien of hij de 25kw ook echt haalt.
Door omstandigheden (5 maanden naar buitenland) heb ik sinds ik heb afgereden, vlak voor de zomer vorig jaar, niet meer gereden. Ik zat eerst ook te kijken naar een gs500, maar nu wacht ik nog wel een jaartje, dan kan ik als het financieel lukt gelijk een iets zwaardere kopen (niet gelijk zo een racekanon hoor, maar misschien een fazer 600).
Met een geknepen gs500 kun je volgens mij binnen die 5 a 5,5 seconde wel op honderd zitten. Als je natuurlijk goed door trekt.
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 23-04-2006 13:38 ]
Dat zie je goed. Almere inderdaadmarteltor schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:37:
[...]
dat lijkt me in Almere?
Met dat uitdraaien bedoelt men een vermogensuitdraai; dan krijg je de kracht van de motor te zien per verschillende toerentallen.
Kun je zien of hij de 25kw ook echt haalt.
Door omstandigheden (5 maanden naar buitenland) heb ik sinds ik heb afgereden, vlak voor de zomer vorig jaar, niet meer gereden. Ik zat eerst ook te kijken naar een gs500, maar nu wacht ik nog wel een jaartje, dan kan ik als het financieel lukt gelijk een iets zwaardere kopen (niet gelijk zo een racekanon hoor, maar misschien een fazer 600).
Met een geknepen gs500 kun je volgens mij binnen die 5 a 5,5 seconde wel op honderd zitten. Als je natuurlijk goed door trekt.
Over mijn GS: het ding haalt bij lange na niet de 100 onder de 6 seconden. Ik ben naar Motoport Rotterdam geweest gister om te kijken of ze een rollenbank hadden maar de hadden ze niet. Ze vertelden dat er een zit in Lombardijen, iemand weet waar die precies zit? Welk bedrijf? Iemand die nog wat meer rollenbanken in de buurt van Rotterdam kent? Google helpt niet zo, ik krijg allemaal 'scooter rollenbank meldingen'.
Als ik in de trein zit zie ik ze regelmatig op dat terrein crossen. Lijkt me erg gaaf om eens te doen
[ Voor 29% gewijzigd door marteltor op 23-04-2006 14:40 ]
Dit topic is gesloten.