Niet echt een vraag, maar meer een ervaring. Afgelopen vrijdag mijn eerste rijles gehad. Ging niet helemaal zoals gebruikelijk.
Ik had namelijk ongeveer 1,5jaar geleden, tijdens mijn autorijlessen, met mijn instructeur afgesproken dat als ik in 1x zou slagen, hij mij gratis een motorrijles zou geven. Zonnetje begon redelijk te schijnen, dus ik vond het tijd geworden om die afspraak maar eens na te komen.
Kom bij zijn huis aan, beetje bijgebabbeld. Motorpak & helm gepast en een korte uitleg gekregen. Toen wilde hij even zien of ik gecontroleerd kon wegrijden, doorschakelen naar 2, omkeren en weer terug. Dat ging allemaal goed (beetje scooter&brommer ervaring, maar heb dat meestal redelijk vlot door). Toen opgestapt, ik op de CB500 en hij op z'n FJR1300.
Half 7 ongeveer weggereden en we waren rond 10 uur pas weer thuis

. Ergens halverwege bakkie koffie gedaan en lekker rondgecruised. De eerste keer dat ik op een motor heb gezeten dus gelijk +- 100km gereden. Was echt über!

. Wat een power, zelfs uit zo'n redelijk tamme motor! Een vriend van mij heeft vlak voor de winter een Kawa zx6r gekocht, dus dat belooft wat.
Bij deze een tip aan de mensen die nog geen motor hebben gereden: ook al ga je niet gelijk door met lessen (ik ook niet, geld...), probeer het een keer!
ook een nauw straatje gekeerd mbv. koppeling, zonder voetje aan de grond.
[
Voor 4% gewijzigd door
ACID-dude op 12-04-2006 16:07
]