Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.301 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
ROFLASTC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:57:
de achterrem daar heb ik nog een klein probleempje mee. Bovenin de klauw zit een trapezium vorming stukje ijzer en dat viel eruit voor ik zag hoe het erin zat. Ik heb het terug gezet op een manier dat het er makkelijk inging nml in de breedte Alleen weet ik nog niet zeker of het goed zit en of het belangrijk is hoe het stukje erin zit.

't gaat om een Nissin achterrem-klauw.
Hebbie een foto van het hele spul.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
FragDaddy schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:30:
[...]

Niels, grijpt die lift nu aan op de headers? of op je frame?

En ga eens niet de hele tijd met je rug naar de camera om die werkbank heen staan te kijken en ga es aan die motor sleutelen ;)

Wat zijn jullie eigenlijk aan het doen vanavond? Oh shit. hij gaat lassen.. OGEN DICHT IEDEREEN.. :P
We hebben de lift omgebouwd zodat de framebuizen ondersteund worden.
Want de uitlaatbuizen mogen niet onder druk staan nu we aan het lassen zijn.
De uitlaat wordt nu dus aangepast naar een 4 in 1 systeem en dat waren we aan het doen.

Dat groene beeld heb ik vaker gezien en weet ook niet waarom dat is. Als je even wacht is het vanzelf weer in orde merkte ik en het is alleen te zien op de stream en niet op de recording van de Media Encoder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
FragDaddy schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:16:
[...]

Hebbie een foto van het hele spul.
Als het goed is staat er een pijl in het plaat je gestanst die moet naar de draairichting wijzen.
Het plaatje is een antipiep ding zodat je remblokken niet kaarrecht in de klauw staan.
Plaatje zit dus tussen je remzuiger en het blokje in en je hebt er dus 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT mag eindelijk echt meepraten hier..
Morgen ga ik mijn Honda Varadero XL125 ophalen :)

Afbeeldingslocatie: http://i14.ebayimg.com/04/i/06/ae/95/d1_12_sb.JPG

Hier mag je op een proefrijbewijs (1 dag cursus) op een 125CC rijden en dit is de beste 125cc op de markt B)

specs:
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_varadero_125_2002.php
(popup warning)

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 07-04-2006 20:29 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
8)7 8)7 Mn wiel is klaar 8)7 8)7

Geloof je toch zelf niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Vm1heA schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:03:
8)7 8)7 Mn wiel is klaar 8)7 8)7

Geloof je toch zelf niet :D
hé, ga is ant werk joh :P tis donker in je schuur ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Ik ben vorige week meegeweest met 2 vrienden op de motorfiets O+

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/dennisvanrietschoten/Blog/Fotos/tnb1_200604021438_00131.jpg
1400 of 1600 cc meen ik, als dat ding vol gas gaat moet je echt alles schrap zetten om (achterop) te blijven zitten :p

En een Yamaha Chopper, dat is juist het tegenovergestelde, lekker relaxed rechtop cruisen, steuntje in je rug, benen lekker lang uit

Ik ga later ook motorrijden 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dentheman schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:37:
Ik ben vorige week meegeweest met 2 vrienden op de motorfiets O+

[afbeelding]
1400 of 1600 cc meen ik, als dat ding vol gas gaat moet je echt alles schrap zetten om (achterop) te blijven zitten :p

En een Yamaha Chopper, dat is juist het tegenovergestelde, lekker relaxed rechtop cruisen, steuntje in je rug, benen lekker lang uit

Ik ga later ook motorrijden 8)
Volgens mij 'gewoon' een FZR1000, 1000 cc dus.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:27:
* ToolkiT mag eindelijk echt meepraten hier..
Morgen ga ik mijn Honda Varadero XL125 ophalen :)

[afbeelding]

Hier mag je op een proefrijbewijs (1 dag cursus) op een 125CC rijden en dit is de beste 125cc op de markt B)

specs:
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_varadero_125_2002.php
(popup warning)
Via Ebay ?

Kun je zo'n ding ook bij de dealert krijgen?

Lijkt mij leuk om te SM-en

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:02:
[...]

Via Ebay ?

Kun je zo'n ding ook bij de dealert krijgen?

Lijkt mij leuk om te SM-en
idd via ebay, af en toe zie je ze ook bij de dealer, maar niet vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Right remmen doet ie weer en heb gelijk ff gereden. Ben wel in mijn sas met de nieuwe spulletjes erop klinkt lekker met de nieuwe uitlaat enzo. Hoe lang moet ik die nieuwe remschijven en blokjes inrijden? Ik heb nu op een industrie terrien af en aan gereden en telkens geremd met voor en achter zodra ik op snelheid was (55/60 rijden 30 sec en dan remmen)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik moest met nieuwe blokjes ongeveer 100km POMPEND remmen , om verglazing te voorkomen.
Schijven?geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
Grolsch schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:23:
[...]

hé, ga is ant werk joh :P tis donker in je schuur ;)
Ik ga een stuk php inelkaar fixen en een stukje elektronica zodat het licht aan kan :+

En nu een pauze dit weekend. Moet mn wiel immers ook ophalen dus duurt even voordat ik echt aan de gang ben.
Van de week ga ik weer verder en hoop dat mn remklauw eens binnen komt uit Berlijn B|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vm1heA schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:28:
[...]

Ik ga een stuk php inelkaar fixen en een stukje elektronica zodat het licht aan kan :+
Mocht je,je afvragen waarom je schuurlicht knippert... :P :+

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AcIDeR schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:07:
Ik moest met nieuwe blokjes ongeveer 100km POMPEND remmen , om verglazing te voorkomen.
Schijven?geen idee
Het belangrijkste is inderdaad om de eerste km's niet als een bezetene te remmen, dan heb je een grotere kans dat je blokken verglazen.
Voor schijven geldt eigenlijk hetzelfde, eerste km's rustig aan, dan kunnen blokken en schijven op elkaar inslijten.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
AcIDeR schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:07:
Schijven?geen idee
Kalere, 100km remmen, dan moet je wel heel hard hebben gereden (en hele slechte remmen hebben) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

BreadFan schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:16:
[...]

Kalere, 100km remmen, dan moet je wel heel hard hebben gereden (en hele slechte remmen hebben) :+
:P :+ Nah 'k heb niet harder gereden dan 60 bij het moment van remmen en heb niet zo hard mogelijk geremd. Echter wel een bescheiden remspoortje her en der achter gelaten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Stel, ik heb mijn rijbewijs (zal een maandje oid duren) en ik wil een motor kopen.....

Nu heb ik de ballen verstand van motortechniek (wel wel technisch ingesteld, maar als je het nooit gezien heb wordt het lastig).Daarom lijkt het mij verstandig om via een dealer een motor te kopen. Nu zit ik alleen met wat vragen die me dwars liggen:

- Stel ik heb een 'fiets' gekozen, hij wordt rijklaar gemaakt en ik kan hem ophalen. Hoe zit dat met verzekering en belasting? Moet dat al van te voren geregeld worden?
- En dan komt hij buiten te staan, komt een mooi jasje overheen. Hoeveel onderhoud heeeft ie nodig als hij wekelijks gebruikt wordt (gaat waarschijnlijk een motor van 1980-1990 worden, ie honda cbXXX, yamaha xjXXX,....)
- Proefrijden zonder eigen kleiding kan dat?
- En dan heb je pannen oid, bestaat en een soort van motorwegenwacht?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34

4x2

lộn xộn quá

elgringo schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:08:
- Stel ik heb een 'fiets' gekozen, hij wordt rijklaar gemaakt en ik kan hem ophalen. Hoe zit dat met verzekering en belasting? Moet dat al van te voren geregeld worden?
Werkt hetzelfde als een auto, je schrijft het ding over, je belt de verzekering op om een voorlopige dekking af te sluiten en je kunt aanrijden.
- En dan komt hij buiten te staan, komt een mooi jasje overheen. Hoeveel onderhoud heeeft ie nodig als hij wekelijks gebruikt wordt (gaat waarschijnlijk een motor van 1980-1990 worden, ie honda cbXXX, yamaha xjXXX,....)
Hangt ook af van de kilometers en de lengte van de ritten (langere ritten zijn wat beter).
Kleppenstellen (en dus de grote beurten met olie verversen etc) moet bij wat oudere luchtgekoelde motoren meestal om de 6000 of 10000km, maar het is meestal niet zo heel veel werk.
Het is even goed nog vrij prijzig om te laten onderhouden en het moet vrij vaak als je veel kilometers gaat maken, maar dat geld voor praktisch iedere motor.
- Proefrijden zonder eigen kleiding kan dat?
Dat kan ja, als je serieuze interesse toont bij een dealer kun je ws ook nog wel een helm lenen (zeker als je die nog moet kopen en dus ook wil proefrijden met de helm).
- En dan heb je pannen oid, bestaat en een soort van motorwegenwacht?
De gewone ANWB wegenwacht kun je ook voor motoren gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 11-04-2006 10:26 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
ROFLASTC schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:08:
[...]

Mocht je,je afvragen waarom je schuurlicht knippert... :P :+
Dat doet het nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu officieel eigenaar(mn vader helaas) van een mv agusta :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:07:
nu officieel eigenaar van een mv agusta :D
Laat maar eens een foto zien dan. Een MV agusta voor een scholier?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:42:
[...]

haha oeps ga teveel in de vreugde op, mn vader natuurlijk. Vorige motor was een ouder ding, geloof een honda cbr600, dit is een hele verbetering.

Zal morgen is vragen of ik digitale cam van de buren mag lenen, met die Sweex :+ hier kan ik niks.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

wimpie schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:44:
[...]

Volgens mij 'gewoon' een FZR1000, 1000 cc dus.
neenee, dat ding is uitgeboord en bijgevijld en weet ik 't wat er allemaal nog meer aan gedaan is.Af laten stellen bij een man (toevallig een collega van hem :p ) die dragraces doet met motoren, dat blok is alles behalve standaard :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
Chevy454 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:42:
[...]

FOTO!!!!! :9
Dat doet het nu
Great fun this!

*click*
-licht gaat aan
*click*
-licht gaat uit
*click*
-licht gaat weer aan!

_/-\o_

Ja, ik ben soms net een klein kind :D :X

[ Voor 42% gewijzigd door FragDaddy op 12-04-2006 15:47 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
elgringo schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:08:
XJ kopen natuurlijk ;) Heeft cardan en is oerbetrouwbaar. Ook makkelijk zelf aan te sleutelen, en als je weleens op motor-forum komt zie je dat er al een aantal xj/xs sleutelmeetings georganiseerd zijn. (eerst vijf waren bij mij) Dus mocht je eens zelf een beurtje onder begeleiding willen doen weet je waar je kijken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Vandaag geslaagd voor mn rijbewijs 8) , shibby. Nu nog een 25kw beestje vinden :> .

* Yonni liep na te horen dat hij geslaagd was met een grijns van oor tot oor het parkeerdag op van het CBR Rijswijk :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Niet echt een vraag, maar meer een ervaring. Afgelopen vrijdag mijn eerste rijles gehad. Ging niet helemaal zoals gebruikelijk.

Ik had namelijk ongeveer 1,5jaar geleden, tijdens mijn autorijlessen, met mijn instructeur afgesproken dat als ik in 1x zou slagen, hij mij gratis een motorrijles zou geven. Zonnetje begon redelijk te schijnen, dus ik vond het tijd geworden om die afspraak maar eens na te komen.

Kom bij zijn huis aan, beetje bijgebabbeld. Motorpak & helm gepast en een korte uitleg gekregen. Toen wilde hij even zien of ik gecontroleerd kon wegrijden, doorschakelen naar 2, omkeren en weer terug. Dat ging allemaal goed (beetje scooter&brommer ervaring, maar heb dat meestal redelijk vlot door). Toen opgestapt, ik op de CB500 en hij op z'n FJR1300.

Half 7 ongeveer weggereden en we waren rond 10 uur pas weer thuis :Y). Ergens halverwege bakkie koffie gedaan en lekker rondgecruised. De eerste keer dat ik op een motor heb gezeten dus gelijk +- 100km gereden. Was echt über! :*). Wat een power, zelfs uit zo'n redelijk tamme motor! Een vriend van mij heeft vlak voor de winter een Kawa zx6r gekocht, dus dat belooft wat.

Bij deze een tip aan de mensen die nog geen motor hebben gereden: ook al ga je niet gelijk door met lessen (ik ook niet, geld...), probeer het een keer!

ook een nauw straatje gekeerd mbv. koppeling, zonder voetje aan de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door ACID-dude op 12-04-2006 16:07 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ACID-dude schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:05:
Wat een power, zelfs uit zo'n redelijk tamme motor!
CB500 is een leuke motor :) Hij heeft toch een 45pk (35kW) dus dat is niet slecht.
Yonni schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:04:
Vandaag geslaagd voor mn rijbewijs 8) , shibby.
Feli :)

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 12-04-2006 16:08 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Haha, leuk :)

Blijkbaar een echte liefhebber die instructeur, was voor hem natuurlijk ook een heerlijk ritje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:43:

Great fun this!

*click*
-licht gaat aan
*click*
-licht gaat uit
*click*
-licht gaat weer aan!

_/-\o_

Ja, ik ben soms net een klein kind :D :X
_/-\o_ Wat gaan z'n buren wel niet denken 8)7 :D

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 11:02

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb daarnet m'n motor uit m'n handen laten pleuren :( :( of in ieder geval langzaam tegen de grond laten zakken :(

Gelukkig geen noemenswaardige schade, m'n rechtervoorknipperlicht fungeerde min of meer als valblok :). Krasje op de uitlaat, klein krasje op het uitstekende kapje van het blok rechts en heeeeele kleine krasjes op de kuip.

Ik wilde een stoepje oprijden maar ik moest nog een beetje naar rechts. Dus ik wil naar rechts sturen, en ineens stond het hele spul stil en begon naar rechts om te vallen. Pootje uitsteken en langzaam op de grond laten zakken.

Ik greep naar het sleuteltje om het apparaat uit te schakelen, maar dat deed ie zelf al???? Is dat een soort beveiliging ofzo? of gewoon een brakke motor :)

Krijgen jullie de fiets als ie op z'n kant ligt in de eentje weer op z'n wielen? Ik kreeg het niet voor elkaar en heb ff m'n pa moeten bellen (was bij m'n ouders achter). Ik heb het wel geprobeerd, maar ik was bang dat ik er alleen maar meer schade aan zou helpen door schuiven o.i.d.

Ik was trouwens van plan om m'n voorknipperlichten (die oranje ballen op een stok :r ) te verwijderen en de knippers in de koplamp te maken. Maar misschien laat ik ze wel zitten, het zijn prima valblokken :) (al zal de kuip waar ze aan vast zitten er niet om kunnen lachen als het de volgende keer wat harder gaat :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O maar dit is leuk :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mymind* schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:22:
Ik greep naar het sleuteltje om het apparaat uit te schakelen, maar dat deed ie zelf al???? Is dat een soort beveiliging ofzo? of gewoon een brakke motor :)
TOS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

TOS :? wat mag dat wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een eng beest wat in den beginne veel gezeik heeft opgeleverd. Maar nu is de hoek van TOS toch aangepast. TOS staat voor Tegen Onnozeliteiten Sensor :+

Tip Over Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Chevy454 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
[...]

Een eng beest wat in den beginne veel gezeik heeft opgeleverd. Maar nu is de hoek van TOS toch aangepast. TOS staat voor Tegen Onnozeliteiten Sensor :+

Tip Over Sensor
:) :) :) mooi systeem, nu weet ik weet iig dat het erop zit (en dat het werkt :X ). zo leer je iedere dag iets bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Snelheids records Amsterdam-Weert..

toen de politie in mijn dorp langs me stopte en ik ze beide zag kijken kreeg ik het erg erg zwaar..gelukkig reden ze door..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:19:

toen de politie in mijn dorp langs me stopte en ik ze beide zag kijken kreeg ik het erg erg zwaar..gelukkig reden ze door..
Ben je weer in de buurt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mymind* schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:22:
Krijgen jullie de fiets als ie op z'n kant ligt in de eentje weer op z'n wielen? Ik kreeg het niet voor elkaar en heb ff m'n pa moeten bellen (was bij m'n ouders achter). Ik heb het wel geprobeerd, maar ik was bang dat ik er alleen maar meer schade aan zou helpen door schuiven o.i.d.
Til m meestal gewoon weer op, beetje duwen vanuit mn benen, zou zo niet weten wat ik daar speciaal aan doe.
Met mn VF lukte het iig prima (195kg rijklaar)
Chevy454 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
[...]

Tip Over Sensor
Of bank angle sensor zoals het ding bij iig een Pan heet (andere naam voor hetzelfde ding :P).
Over de A2 ?
Jij durft :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:00:
Of bank angle sensor zoals het ding bij iig een Pan heet (andere naam voor hetzelfde ding :P).
TOS, BAS... zometeen lijkt het nog wel op een auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hoelang doe je daar nou over?

Volgens routenet is het 155,7 km, en doe je er 1u35 over. (zal wel van centrum tot centrum zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door BreadFan op 13-04-2006 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
4x2 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:25:
[...]

Werkt hetzelfde als een auto, je schrijft het ding over, je belt de verzekering op om een voorlopige dekking af te sluiten en je kunt aanrijden.

[...]
Dat kan allemaal telefonisch? En Belasting ook? (auto heb ik ook NOOIT gehad)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat ie niet gewoon automatisch uit als er geen oliedruk meer is? Het gebeurde mij wel eens dat mijn motor uitviel als ik niet veel olie in de motor had bij een stoppie :P Kan me voorstellen dat hetzelfde gebeurd als ie op z'n zij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hé niels! super gaaf die bedienbare lamp, maar hoe doe je dat als je aan het sleutelen bent, en 1 of andere schizofrene tweaker zet je lamp uit :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

elgringo schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:21:
[...]

Verzekering wel, belasting krijg je met een week of 2 een acceptgiro van thuis nadat je het ding overgeschreven hebt bij het postkantoor.
Vraag dus van tevoren even of er een postkantoor in de buurt zit en tot hoe laat dat open is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:39:
hé niels! super gaaf die bedienbare lamp, maar hoe doe je dat als je aan het sleutelen bent, en 1 of andere schizofrene tweaker zet je lamp uit :P :+
schakelaar paralell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Grolsch schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:39:
Hij heeft nog een extra lamp, dat heb ik allang uitgeprobeerd O-)
Dat is ook wel handig, op het moment dat je gewone licht aanstaat er voor zorgen dat die andere uit/aan blijft. Maar als Niels zich er niet aan stoort tijdens het sleutelen...

[ Voor 33% gewijzigd door Clithopias op 13-04-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
elgringo schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:21:
[...]

Interessant dit...
Ik heb me net ingeschreven voor motorrijlessen.
Zaterdag eerste. 27e examen, duimen dus maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

\o/
rijden is heerlijk :)

Ik heb sinds 2 februari mn rijbewijs, 4 februari mn Kawa-beesj en inmiddels zo'n 4.000km gereden :)
Ik kan iedereen aanraden om in de winter te gaan lessen :) Door tijdens het lessen gerust gesteld te worden door mn instructeur heb ik nu absoluut geen moeite met slecht weer.

Maar vandaag had ik geluk en bleef het nagenoeg mn hele rit droog :) Vanuit Oss waar ik woon langs apeldoorn, via utrecht over gorinchem naar nijmegen en terug naar huis. Onderweg een paar keer heen en terug gekeerd voor wat leuke bochtjes, blijven steken bij alle klaverbladen en gewoon heerlijk gereden :)
En weet je wat nog het meest opviel? Nauwelijks andere motorrijders. Ik heb 5 uur op de weg gezeten en als ik totaal 20 motoren gezien heb is het veel. Kwam prolly door het weer. Door de dreiging van regen bleven de mooi-weer-rijders weg :)
Aansluitend viel ook wel op dat er weinig mensen terug zwaaide vandaag :S

Afgelopen zondag ook al, begin van de dag zwaait iedereen nog leuk naar elkaar, maar na een uurtje wordt het al minder en op de terugweg hoef je de moeite haast niet te nemen want je krijgt toch niks terug. Nou snap ik dat winterrijders soms weigeren te zwaaien naar mooi-weer-rijders, maar als je nooit zwaait mis je ook de andere winterrijders :)
Ik ben zondag echt VEEL motoren tegen gekomen en bij allemaal stuk voor stuk ff mn hand uitgestoken, t kost echt geen moeite en het boeit me geen zak of ik naar iemand zwaai die weigert de regen in te duiken of ook iemand die gewoon door weer en wind heen knalt. Het voelde vandaag toch elke keer ff een beetje stom, ik steek mn hand uit en krijg geen reactie.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

GTOfire schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:35:
\o/
rijden is heerlijk :)

Ik heb sinds 2 februari mn rijbewijs, 4 februari mn Kawa-beesj en inmiddels zo'n 4.000km gereden :)
Ik kan iedereen aanraden om in de winter te gaan lessen :) Door tijdens het lessen gerust gesteld te worden door mn instructeur heb ik nu absoluut geen moeite met slecht weer.

Maar vandaag had ik geluk en bleef het nagenoeg mn hele rit droog :) Vanuit Oss waar ik woon langs apeldoorn, via utrecht over gorinchem naar nijmegen en terug naar huis. Onderweg een paar keer heen en terug gekeerd voor wat leuke bochtjes, blijven steken bij alle klaverbladen en gewoon heerlijk gereden :)
En weet je wat nog het meest opviel? Nauwelijks andere motorrijders. Ik heb 5 uur op de weg gezeten en als ik totaal 20 motoren gezien heb is het veel. Kwam prolly door het weer. Door de dreiging van regen bleven de mooi-weer-rijders weg :)
Aansluitend viel ook wel op dat er weinig mensen terug zwaaide vandaag :S

Afgelopen zondag ook al, begin van de dag zwaait iedereen nog leuk naar elkaar, maar na een uurtje wordt het al minder en op de terugweg hoef je de moeite haast niet te nemen want je krijgt toch niks terug. Nou snap ik dat winterrijders soms weigeren te zwaaien naar mooi-weer-rijders, maar als je nooit zwaait mis je ook de andere winterrijders :)
Ik ben zondag echt VEEL motoren tegen gekomen en bij allemaal stuk voor stuk ff mn hand uitgestoken, t kost echt geen moeite en het boeit me geen zak of ik naar iemand zwaai die weigert de regen in te duiken of ook iemand die gewoon door weer en wind heen knalt. Het voelde vandaag toch elke keer ff een beetje stom, ik steek mn hand uit en krijg geen reactie.
tijd geleden nog een zwaaitje gekregen van 2 motoragenten. Kennelijk snappen die mooi weer rijders het niet :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja het is niet amsterdam weert ;) maar van mijn voordeur tot voordeur waar ik moet zijn is 1 uur en 44 minuten.. 168km ofzo.

Incl. tanken, pissen, eerdere afslag en binnendoor (stukje om) naar huis heb ik er anderhalf uur over gedaan :+

Yes chev weeer in de buurt.. ieder weekend :)

4x2 : is idd niet de beste plek om continue 160+ te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
daarom ben ik ook zo blij dat ik +- met een kwartier in dld ben, en als het moet nog eerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Geef ons heden onze dagelijkse lol.
En vergeef ons onze schuivers.

Gelijk wij ook anderen hun brokken vergeven.
En rijdt ons niet in de vernieling.

Maar verlos ons van het sleutelen.

Amen...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Morgen gaan we naar een cb'tje kijken, en misschien wel kopen. Dan kan ik iig weer rijden en mijn eigen motor rustig afbouwen. Ff tellen, dat zou mijn zesde motor met kenteken worden :X Overweeg nu om twee frame's kentekenloos te maken, dat zouden twee vrij heftig verbouwde motors moeten worden maar daar kom ik voorlopig toch niet aan toe. Na mijn huidige projectje staan er iig nog twee te wachten om mee verder te gaan. Plannen genoeg maar kan niet alles tegelijk doen.
GTOfire schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:35:
En weet je wat nog het meest opviel? Nauwelijks andere motorrijders.
Ik heb vandaag ook nog even gereden op de motor van mijn vader, ff naar de motorzaak en met wat motregen terug gereden. Lekker lomp op het gas om een beetje te glibberen en te glijden :9

[ Voor 29% gewijzigd door Clithopias op 14-04-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

kan je niet schorsen dan? kentekenloos is zo definitief dan kan je ze alleen nog als circuitfiets gebruiken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
rimpeldinky schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:35:
kan je niet schorsen dan? kentekenloos is zo definitief dan kan je ze alleen nog als circuitfiets gebruiken
Ze zijn al geschorst, maar het kost toch elk jaar weer geld. En het zou nog wel een hele tijd duren voordat ik eraan begin, dan kan ik tegen die tijd beter weer een ander frame opsnorren. Weer een kenteken op laten zetten is ook mogelijk, zolang je binnen de geluidseisen zit en je verlichting een e-keur heeft schijnt het allemaal niet zo een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Clithopias schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:23:
Morgen gaan we naar een cb'tje kijken, en misschien wel kopen.
Ik heb geen ICQ meer dus heb je MSN? We moeten eens bijspreken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:38:
daarom ben ik ook zo blij dat ik +- met een kwartier in dld ben, en als het moet nog eerder :P
Ja ik woon nu een 20minuten van Duitsland af.. helaas is het weer wat slecht vandaag, had hem graag keer voluit gegooid. Wil wel es weten of hij in de 6 tot het einde loopt of dat ik groter tandwiel neem eerste volgende ketting wissel (en dat zit er helaas al aan te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:09:
[...]

tijd geleden nog een zwaaitje gekregen van 2 motoragenten. Kennelijk snappen die mooi weer rijders het niet :P
Wel grappig, hier in UK knikken ze naar elkaar.. kan je toch je handen aan het stuur houden :)

Wel grappig mijn 125cc is van het formaat 500+cc en ik krijg ondanks mijn L(earners) platen toch knikjes :)

Laatst op mijn 2e ritje op nieuwe motor meteen in een hagelbui gezeten, ben dus officieel geen mooi weer rijder meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:12:
[...]

Ja ik woon nu een 20minuten van Duitsland af.. helaas is het weer wat slecht vandaag, had hem graag keer voluit gegooid. Wil wel es weten of hij in de 6 tot het einde loopt of dat ik groter tandwiel neem eerste volgende ketting wissel (en dat zit er helaas al aan te komen)
Lol, ik kan hem overal voluit gooien, de top van de mijne is toch maar iets 75MPH waar de snelheids limiet 70 is ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik knik ook regelmatig , ben nogal een persoon wat graag op de koppeling rijd 8)7

Dit weekend het halve motortje eens uit elkaar halen , schoonmaken , nieuwe kabels (gas , choke , km teller etc etc) , andere ketting+tandwielen (de huidige is rood van het uitdrogen ;) ) en nieuwe voor+achterband :)

Vorig jaar een post gemaakt dat mijn banden op waren meende ik... die zijn nu dus _echt_ op. Slicks anyone? xD

Ook wat werkplaatshandboeken gevonden , ik wil toch wel lekker zelf veilig kunnen sleutelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 14-04-2006 10:44 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Chevy454 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:12:
Ik heb geen ICQ meer dus heb je MSN? We moeten eens bijspreken ;) mijn nick bij skynet in belgië ;)
Heb je toegevoegd.

Cb'tje is trouwens gekocht, heeft wel wat werk nodig. Maar hij is grotendeels origineel en heeft maar 27.000 km gelopen (de voorband heeft hetzelfde bouwjaar als de fiets), kon hem niet laten staan...

Oja, nog even plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/honda1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Clithopias op 14-04-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:27:
[...]

Lol, ik kan hem overal voluit gooien, de top van de mijne is toch maar iets 75MPH waar de snelheids limiet 70 is ;) :+
J das verschil.. op de testbank 285 echte km's.. dus tja :+ overal 30km/h zone's hier.. en dan dei drempels he..funest! :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:34:
[...]

J das verschil.. op de testbank 285 echte km's.. dus tja :+ overal 30km/h zone's hier.. en dan dei drempels he..funest! :+ :+
Hier zijn het 30MPH zone's met veel rotonde's.. gelukkig woon ik aan de rand van de stad en heb je in de omgeving veel mooie motor wegen..
Nu alleen nog wat ervaring krijgen, want erg bochtige wegen neem ik nog erg voorzichtig (in de auto neem ik ze veel sneller iig). Maar ja better safe than sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag weer even een ritje gemaakt.. zo'n 35 mijl dus iets van 50Km en beviel heerlijk.
Op de motor zie je dezelfde weggetjes toch heel anders dan vanuit de auto. het is een veel meer full on ervaring, kompleet met geuren en windgeruis..

Ik begin het al behoorlijk onder de knie te krijgen alleen vind ik rotonde's nog wel wat minder omdat automobilisten je 0,0 ruimte geven en proberen binnenlangs je nog ff in te halen..

Zo te zien heeft die kijk beter uit voor motoren campagne wel geholpen want een aantal auto's zag je duidelijk wachten op me terwijl ze er best nog voor hadden gekund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:09:
Maar ja better safe than sorry..
En dat is helemaal waar!
ToolkiT schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:49:
alleen vind ik rotonde's nog wel wat minder omdat automobilisten je 0,0 ruimte geven en proberen binnenlangs je nog ff in te halen..
Defensiever rijden ? meer ruimte in beslag nemen door de plaats op de weg te veranderen ?

Heb gisteren digitale video camera gehaald, steun was al binnen. Eerdaags eerste ritje met onboard movie :+

Ennuh gisteren mijn vermogen getest.

Maatje heeft een standaard gsxr750 van 2004. De man zelf is 8kg lichter dan ik, de fiets een paar kg.

Laagtoerig won hij al vrij snel 2 meters maar eenmaal boven het midden gebied kwam ik dichterbij en kon ik hem voorbij rijden.. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Capo op 16-04-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet iemand wat een beetje lekkere zomerhandschoenen zijn?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

Ik wil al 2 jaar graag motorrijden en nu gaat het er echt van komen, ben nu opzoek naar een rijschool om motor te leren rijden.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op Benelly verkeersrijschool. Deze zit in tilburg en is 8 lessen + 2 examen voor € 595,-.

Mijn vraagjes:
- Is 8 lessen te doen? Ik rij nu zelf al 3 jaar auto.
- Heeft iemand ervaring met die rijschool?
- zo ja, wat is je ervaring :)

En hopelijk heb ik deze zomer mijn motorrijbewijs want ik ga het dit jaar toch echt doen :).
Dus volgend jaar zien jullie me ook met een motor :+

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:45:
Defensiever rijden ? meer ruimte in beslag nemen door de plaats op de weg te veranderen ?
*with stoepid*

Als ze denken dat een auto een motor naast elkaar passen doen ze het ook, gewoon zo belachelijk in de weg gaan rijden dat er nog geen kinderfietsje meer langskan zeg maar :P.
Bij verkeerssluisjes precies hetzelfde, je hebt voorrang en je zult het gvd krijgen ook :|

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat morgen proefrijden op deze

Afbeeldingslocatie: http://www.simako.nl/occas/fotos/my52hx3.jpg

Ik heb al gereden op een Honda XL600 (Transalp)
En ik ga nog proefrijden op een Yamaha FZS600 Fazer (model 2000) ^-^

Een van die drie wordt mijn eerste motort.

moet 25kw ja..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de koffer er maar vanaf gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:47:
[...]

*with stoepid*

Als ze denken dat een auto een motor naast elkaar passen doen ze het ook, gewoon zo belachelijk in de weg gaan rijden dat er nog geen kinderfietsje meer langskan zeg maar :P.
Bij verkeerssluisjes precies hetzelfde, je hebt voorrang en je zult het gvd krijgen ook :|
Verkeerssluisjes :| auto's schieten altyd voor, goed dat ik er meestal nog rechts voorbij kan ;) , heb een scooter namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:55:
Zolang de koffer er maar vanaf gaat ;)
Ik haal zijkoffers, don't worry ;)

Maar voor de 3 weken sweden / finland heb ik em wel nodig B)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fazer vs Funduro... Dat is appelen met peren vergelijken. Ik zou denk ik voor de Fazer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

jurma schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:17:
Ik wil al 2 jaar graag motorrijden en nu gaat het er echt van komen, ben nu opzoek naar een rijschool om motor te leren rijden.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op Benelly verkeersrijschool. Deze zit in tilburg en is 8 lessen + 2 examen voor € 595,-.

Mijn vraagjes:
- Is 8 lessen te doen? Ik rij nu zelf al 3 jaar auto.
- Heeft iemand ervaring met die rijschool?
- zo ja, wat is je ervaring :)

En hopelijk heb ik deze zomer mijn motorrijbewijs want ik ga het dit jaar toch echt doen :).
Dus volgend jaar zien jullie me ook met een motor :+
Ik was zelf 12 lessen nodig , dit was 3 jaar terug. Autoervaring is tot op zekere hoogte van belang , met name met borden kijken enzo , verder niet van belang. Plaats op de weg en gedrag op de weg is namelijk compleet anders.

Ga je het in 8 lessen redden? Misschien als je al goede 2-wieler ervaring hebt (inc. schakelen e.d.) anders geef ik je weinig kans om en de bijzondere verrichtingen te leren en te wennen aan het rijgedrag/plaats op de weg van een motor. Overigens , die 12 lessen van mij was met scooter-ervaring , geen schakelen dus :)

Trouwens gisteren eindelijk de achteras uit de motor gekregen , ding zat zo vast als een huis. Natuurlijk ga ik net bezig met vervangen/opknappen van dat ding zodra het een beetje lekker weer is 8)7 :'(

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

*with stoepid*

Ik rij al vrij defensief, al is het maar omdat ik nog wat meer gevoel voor rotonde's moet krijgen (dwz beter in de baan blijven, heb nu soms hele rotonde nodig omdat ik te ruim uitkom..

Hier zijn veel rotonde's met 2 rijbanen, dus dan krijg je het probleem nog meer.. defensief 2 banen gebruiken word lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:45:
[...]

Ik was zelf 12 lessen nodig , dit was 3 jaar terug. Autoervaring is tot op zekere hoogte van belang , met name met borden kijken enzo , verder niet van belang. Plaats op de weg en gedrag op de weg is namelijk compleet anders.

Ga je het in 8 lessen redden? Misschien als je al goede 2-wieler ervaring hebt (inc. schakelen e.d.) anders geef ik je weinig kans om en de bijzondere verrichtingen te leren en te wennen aan het rijgedrag/plaats op de weg van een motor. Overigens , die 12 lessen van mij was met scooter-ervaring , geen schakelen dus :)
Nou bijzondere verrichtingen vielen me heel erg mee, 2e /3ekeer ging het al goed bij de meeste dingen (1e keer voetje aan de vloer). Maar dat was wel op een lichte 125cc op een zwaardere motor is het wellicht lastiger..
Hoewel mijn Varadero 125 best zwaar is en ik gister oefende met keren op de weg en het eigenlijk op 1 keertje na perfect ging..
Mischien ben ik wel een natuurtalent ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Het gaat er niet zo zeer om hoe zwaar ie is , meer om het gevoel wat je met de motor hebt en de slag die je stuur kan maken. Op mijn duc is het behoorlijk wat lastiger een achtje te maken dan de ER250 waar ik op zat te lessen vanwege de kleine slag die mijn stuur kan maken. :P

Overigens gaan rotonde's hier altijd goed , alleen vraag ik me nog steeds af waarom sommige gemeentes die putdeksels net op de rijlijn van een motor neerdumpen :/

[ Voor 24% gewijzigd door Raku op 16-04-2006 17:06 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:03:
Het gaat er niet zo zeer om hoe zwaar ie is , meer om het gevoel wat je met de motor hebt en de slag die je stuur kan maken. Op mijn duc is het behoorlijk wat lastiger een achtje te maken dan de ER250 waar ik op zat te lessen vanwege de kleine slag die mijn stuur kan maken. :P
Ah mijn vara heeft een behoorlijke stuurslag (daar heb ik hem ook op uitgekozen, wel zo handig in de stad) dus daar zal het aan liggen :)
Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:03:Overigens gaan rotonde's hier altijd goed , alleen vraag ik me nog steeds af waarom sommige gemeentes die putdeksels net op de rijlijn van een motor neerdumpen :/
Hier is het wat dat betreft niet veel beter.. gelukkig is mijn vara een semi trailie dus kan ie redelijk wat slecht wegdek hebben..
Maar het lijkt wel alsof wegenbouwers nog nooit op een motor gezeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat er twee putdeksels vlak na elkaar liggen, en dan een stukje uit elkaar, waardoor je een soort van Chicane moet maken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:45:
[...]

Trouwens gisteren eindelijk de achteras uit de motor gekregen , ding zat zo vast als een huis. Natuurlijk ga ik net bezig met vervangen/opknappen van dat ding zodra het een beetje lekker weer is 8)7 :'(
Mijn enige tweewieler ervaring zijn normale fietsen :p, verder geen scooters.
Maar die rijschool bood het aan in dat pakket. Dus ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

jurma schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:55:
[...]
Mijn enige tweewieler ervaring zijn normale fietsen :p, verder geen scooters.
Maar die rijschool bood het aan in dat pakket. Dus ik weet het niet.
Ga er maar vanuit dat je meer nodig bent , 8 lessen is imo erg weinig , tenzij je natuurlijk een natuurtalent bent :+

Vraag iig even na hoe het zit als je meer lessen nodig bent! Je gaat natuurlijk geen examen doen als je het niet kunt. (e.g. Als je geen 8-tje gedraait krijgt enzo :+ )

Halve motor ligt hier uit elkaar nu , valt me op hoe mooi ie nog is zonder de bagger van 3 jaar achterstallig onderhoud :X Erg makkelijk schoonmaken , straks onderdelen bestellen en het geheel weer superstrak in elkaar zetten.

* Raku happy :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Raku op 16-04-2006 19:43 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach ja, aantal lessen en 't geld wat je kwijt bent, 't belangrijkste is toch dat je 't haalt, nietwaar? :?

Je kunt wel raden dat ik het niet snel heb gedaan :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:40:
[...]

Ga er maar vanuit dat je meer nodig bent , 8 lessen is imo erg weinig , tenzij je natuurlijk een natuurtalent bent :+

Vraag iig even na hoe het zit als je meer lessen nodig bent! Je gaat natuurlijk geen examen doen als je het niet kunt. (e.g. Als je geen 8-tje gedraait krijgt enzo :+ )
* ToolkiT happy :Y)
8je draaien is toch niet zo lastig? had ik binnen 10 minuten onder de knie..

Hier moet je eerst een CBT (Compulsory Basic Training) van een dag (dus vergelijkbaar met 8 lessen?) en daarna mag je op een 125cc..
Om volledige rijbewijs te halen moet/mag je daarna doorlessen en examen doen..

Bijzondere verichtingen als 8je draaien en keren op de weg zit al in CBT en moet je bij examen nog een keer doen.. maar zo heel lastig vond ik die niet eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ToolkiT schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:55:
[...]

8je draaien is toch niet zo lastig? had ik binnen 10 minuten onder de knie..

Hier moet je eerst een CBT (Compulsory Basic Training) van een dag (dus vergelijkbaar met 8 lessen?) en daarna mag je op een 125cc..
Om volledige rijbewijs te halen moet/mag je daarna doorlessen en examen doen..

Bijzondere verichtingen als 8je draaien en keren op de weg zit al in CBT en moet je bij examen nog een keer doen.. maar zo heel lastig vond ik die niet eigenlijk..
8-je is ook niet zo lastig , mits je het 1 keer goed hebt gedaan , daarna word het makkelijk. Het is nogal afhankelijk van de persoon of dat snel gaat of niet. Ik vond de correcte snelheid rijden lastig , vooral omdat ik eerst niet de achterrem gebruikte om fijner te doseren. En natuurlijk het tegenhangen wat best vreemd is als je het nog nooit gedaan hebt. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hmmmm

Die alles in een pakketten...

* teacher denkt altijd maar zo:

wil je je motorrijbewijs halen, of wil je een motorrijder worden?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:57:
wil je je motorrijbewijs halen, of wil je een motorrijder worden?
Tja.. ervaring doe je enkel op door kilometers te vreten. Dat kan je niet zonder motorrijbewijs. Oké kan wel maar dat is niet legaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hooooooiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj (om maar even met de spreekwoordelijk deur in het topic te vallen)

Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn a-rijbewijs te gaan halen. Motor is toch ook wel heeel relaxed en ik denk ook iets goedkoper in het gebruik dan een auto.. Maar ik wil graag een weekcursus doen. Is dat 1. betaalbaar 2. te doen?

Ik heb al vrij veel auto-rijervaring (zeker al zo'n 400 uur in de taxi, dus zo'n 50 diensten a 300km gemiddeld = 15.000km alleen op het werk al (in 4 maand) minstens en dan nog prive hetzelfde ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

*with stoepid*

Juistem.

Andere plek op de weg, maar wel met reserve's om uit te wijken voor bulletproof lease wagens |:(

Gisteren trouwens voor het eerst gefilmd, werkt prima!! wauw!

Zal soon es wat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Simmie schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:40:
[...]

Halve motor ligt hier uit elkaar nu , valt me op hoe mooi ie nog is zonder de bagger van 3 jaar achterstallig onderhoud :X Erg makkelijk schoonmaken , straks onderdelen bestellen en het geheel weer superstrak in elkaar zetten.

* jurma happy :Y)
Mjah, dat dacht ik al wel. Misschien toch maar nog ff doorsparen voor genoeg lessen en dat ik meteen een motor kan kopen. Want om mijn auto ook weg te doen zie ik niet zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Hmm eergisteren iets raars meegemaakt...
Ik vond m'n motor beter aanvoelen/rijden/... met passagier dan zonder!

Kleine voorgeschiedenis: vorig weekend een helm en vest gaan kopen voor m'n vriendin zodat die mee kan gaan rijden wanneer ik m'n definitief rijbewijs op zak heb. Kostte wel even €400 samen, maar bon. Het is veel veiliger en ze ziet er nog eens enorm knap uit op de koop toe :9
Zaterdag hadden we dan even een "dood" moment en we besloten om de nieuwe outfit eens te testen. (Jaja ik weet dat het officieel niet mag, maar -althans hier in belgië- mag je ook niet sneller dan 120 en dat doen wel ook allemaal wel al eens) Dus zij achterop en dan een 40 minuutjes rondgetoerd.
Misschien dat het een subjectief gevoel was omdat ik het best wel fijn vond dat m'n vriendin het motorrijden echt wel zag zitten, maar tijdens het bochtenwerk op hogere snelheid voelde ik me veel zekerder. De motor hield beter z'n lijn aan, leek me ook beter in te sturen. Hij "plakte" als het ware beter tegen het asfalt aan zeg maar.
Aan de vering heb ik niets veranderd, bandendruk achter is met 0.2 bar omhoog gegaan.
Dus: kan die indruk die ik had kloppen en moet ik me dringend eens verdiepen in het bijstellen van de vering voor eenpersoonsgebruik of zit het allemaal tussen m'n oren en ben ik het mezelf verplicht om vanaf nu zoveel mogelijk iemand achterop mee te nemen...? 8)7

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vering kan veel maken hoor. Ik zou zeggen ga naar een veringspecialist. Hk suspension in Uden bijvoorbeeld. Of als je gek op een goede manier bent en je wilt de input van een kenner (een ex fabriekcoureur en instructeur) dan moet je naar www.bikesetup.be gaan.

OF wat ook intressant is: een cursus van veringafstellen volgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 17-04-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Om nu tot in Uden te gaan (Nederland, toch?) vind ik er ietsje over... ;)
Op zich heb/had ik geen enkel probleem met de wegligging van m'n motor hoor, maar nu ik merk dat de wegligging met duo me beter ligt, zou ik dat natuurlijk ook willen voor wanneer ik alleen rijd.
Een cursus volgen lijkt me dan interessanter omdat je er dan ook nog voor toekomstige motoren iets mee bent. Voorlopig zal het echter bij wat lezen op internet en in geschreven literatuur blijven. Kwestie van m'n financien eerst terug wat op peil te brengen...
Ik heb op een maand tijd intussen al bijna evenveel uitgegeven aan motoraccesoires/-benodigdheden en -kledij als wat ik per maand verdien! Ach ja... zolang het plezant is... waarom niet! :P

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Dat kan ik beamen. Steek maar eens 1 voorvork poot lek en ga dan hard bochtjes proberen te rijden :Y)

Ding is dan zo onstabiel als de neten :P

Ik heb hier trouwens een tijdje met lekke poot gereden (kan ik NIET aanraden) en moest toch wel wat gas minderen in de bochten... Tijd om de poten er eens uit te trekken :)

Net overigens de beide mikuni's van de duc afgehaald , mijn god wat zijn die smerig. Nu kan ik lekker die dingen schoonmaken , hopelijk gaat het gas dan ook wat soepeler want dat was om te huilen. Gelijk nieuwe bekabeling erop , hoop dat het allemaal super loopt nadat ik er mee klaar ben :D

[ Voor 50% gewijzigd door Raku op 17-04-2006 17:12 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
piston schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:09:
Om nu tot in Uden te gaan (Nederland, toch?) vind ik er ietsje over... ;)
Op zich heb/had ik geen enkel probleem met de wegligging van m'n motor hoor, maar nu ik merk dat de wegligging met duo me beter ligt, zou ik dat natuurlijk ook willen voor wanneer ik alleen rijd.
Ik zeg dat nu maar omdat ik die gewoon ken :) Voor mij is naar bikesetup rijden ook het land doorkruising hoor. (van Born (NL) naar Gent(BE) zeg maar :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 17-04-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, vanmiddag wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_0754.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_0758.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_0765.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:32:
Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, vanmiddag wat foto's geschoten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke pic wil je in de TS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:39:
[...]

Welke pic wil je in de TS? :)
Doe de eerst maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Simmie schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:07:
[...]
Dat kan ik beamen. Steek maar eens 1 voorvork poot lek en ga dan hard bochtjes proberen te rijden :Y)

Ding is dan zo onstabiel als de neten :P
Moet je ze alle 2 lek steken en de olie dr af laten, gaat het het wat beter :P
Alleen op slechter wegdek (lees: bestrating) is het een pietsje klote als je hard probeert te gaan.
Op zn zachtst gezegd.....

Wel nog eoa oetlul die met zn hornet een rechtopkneedown probeerde te maken voorbij gestoken met een redelijk snelheidsverschil :X
Met mn 2 lekke voorpoten en vierkante achterband......

leeg

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.