[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik had de helpdesk al gebelt. En ik vroeg dus voor shoutcast, maar deze man mocht me niet helpen. In het contract stond dat ik alleen maar mocht surfen en niks anders mocht gaan doen... Dus ik meteen al weer boos. Want ik heb nog meer mot met wanadoo. Ik ga zelfs van de week even de rechtsbijstand bellen. Voor hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
Martijn schreef op maandag 06 maart 2006 @ 09:10:
[...]

Ik zat zelf te denken aan een Speedtouch 516, kan ik beter een andere nemen dan? :?
Speedtouch stond niet in het lijstje dus had ik ook niet genoemd. ;-)

Even zonder gekheid: ik heb prima ervaringen met de Speedtouch 516/546 en de ZyXEL 1602 op het Wanadoo netwerk.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:26:
Hoi,

Hoe kan ik alle poorten openen in de livebox.
Als ik bv. poort 7777 wil openen dan lukt het wel in dat onderste velt bij:
Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet
Maar bij daarboven lukt het niet. Als ik een poort scan doe, dan zegt deze dat ik achter een firewall zit.
Wie weet dat hier ik die poorten open?

Thom.
P.s.: Ik wil 2 poorten open :)
Wat denk je dat toegang tot de config van de livebox via internet betekend???
Lees die zin nog eens na... je wilt niet dat je Livebox config bereikbaar is vanaf t internet...

Stap1: http://192.168.1.1/
Stap2: Click op "Firewall"
Stap3: Click op "toevoegen"
Stap4: <naam invullen maakt niet uit wat>
Stap5: Toegang geactiveerd : JA
Stap6: Protocol : (juiste protocol kiezen)
Stap7: Van poort - Tot poort : invullen welke port open moet staan of portrange die gebruik maakt van protocol ingevuld bij Stap6
Stap8: Lokaal IP-adres : <jouw IP adres van je Ethernetzijde van jouw pc invullen>
Stap9: Clicken op toepassen en daarna de instellingen opslaan
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:40:
Nou, ik had de helpdesk al gebelt. En ik vroeg dus voor shoutcast, maar deze man mocht me niet helpen. In het contract stond dat ik alleen maar mocht surfen en niks anders mocht gaan doen... Dus ik meteen al weer boos. Want ik heb nog meer mot met wanadoo. Ik ga zelfs van de week even de rechtsbijstand bellen. Voor hulp...
:O |:(

Sorry hoor maar als ik al jouw postings lees, dan denk ik niet dat Wanadoo een probleem heeft maar jij. Maak eens een zin normaal af in het Nederlands zodat het ook beter begrijpbaar is en ik denk dat de communicatie van jou naar de helpdesk ook niet veel beter zal zijn dan jouw postings hier.

Probeer jezelf eens te overstijgen en maak betere postings en leg jouw verhaal beter samenhangend uit. Dan zal je merken dat je OVERAL beter geholpen wordt, omdat de mensen jou beter begrijpen en jij niet gelijk pissed off wordt omdat jij denkt dat je duidelijk bent, terwijl niemand het snapt.

Verder is het niet aan Wanadoo om jou te gaan helpen met jouw shoutcast instellingen... als ik mijn was niet goed schoon krijg bel ik toch ook niet Zanussi oid op met mijn probleem...

Die port instellingen moet jij zelf doen in de livebox of ander modem. En je mag wel meer, maar blijkbaar begreep jij het verkeerd. Wanadoo helpt NIET met problemen die BUITEN het domein van Wanadoo ligt. Dit houdt dus in dat ze jou helpen bij surf problemen en eventueel mail problemen.

Verder denk ik dat als je serieus bent over die rechtsbijstand, dat jouw advocaat je hard uitlacht :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door n00bs op 06-03-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik het nu al gauw gezien als iedereen die reacties zo maakt hier voor 1 uurtje...

Ten tweede: Ik betaal voor hun diensten, bij dit soort dingen horen hun service te verlenen aan hun klanten.

Ten derde: Het gaat om een welkomstcadeau die ik niet gekregen had en hun rommelige service (wat eigenlijk geen service te noemen valt).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:23:
[...]

De 3015 ondersteund alleen DTMF en dat werkt niet voor VoIP want er wordt FSK aangeboden.

Wat je kan doen is een 450 nemen (die ondersteund beide) en dan de 3015 op de 450 als handset aanmelden, dan heb je twee telefoons en op beide werkt nummerherkenning.

Werkt bij mij perfect......
Bedankt voor je heldere uitleg, zal eens opzoek gaan naar de 450 of een ander toestel dat FSK ondersteund. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:17:
Dan heb ik het nu al gauw gezien als iedereen die reacties zo maakt hier voor 1 uurtje...

Ten tweede: Ik betaal voor hun diensten, bij dit soort dingen horen hun service te verlenen aan hun klanten.

Ten derde: Het gaat om een welkomstcadeau die ik niet gekregen had en hun rommelige service (wat eigenlijk geen service te noemen valt).
Je betaalt voor hun diensten inderdaad en Shoutcast valt niet in dat pakket van diensten.
Verder zijn de basis vragen die je stelt ook terug te vinden in de handleiding. Verwacht wordt dat men wel eerst leest voordat men hulp vraagt. Dat geldt overigens niet alleen bij Wanadoo maar bij elk bedrijf en zelfs op GOT.

Welkomstcadeau krijg je als binnen een bepaalde tijd het pakket hebt aangevraagd (en hier ook een schriftelijk bevestiging van hebt gehad) ongeveer 2 weken na oplevering van jouw verbinding. Soms is het cadeau niet op voorraad en krijg je deze later toegestuurd.

Je kan gewoon via het emailformulier een statusupdate voor aanvragen...

Je advocaat erbij roepen zal weinig helpen :+ :/

Service van Wanadoo is idd soms wat rommelig, zeker als je vraagstelling niet goed geformuleerd is of gelijk op een dreigende toon begint. Dat is meestal niet prettig voor helpdesk medewerkers...
Maar dat de service niet 100% was kon je ook hier op GOT nalezen.... maar voor 2 dubbeltjes op de eerste rang zitten... :r ja echt typisch nederlands.

Dan ga je toch naar XS4all (daar kom ik vandaan) en betaal je gewoon 40 Euro per maand voor een 1,6Mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij hadden mijn gegevens bij de bestelling binnen een actieperiode genoteerd. Deze hadden hun niet opgeslagen in het systeem waardoor wij na 2 weken (buiten de actieperiode) erachter kwamen dat het dus niet opgeslagen was. Dus we moesten opnieuw bestellen en ons werd duidelijk gezegd dat wij nog recht hadden op dat welkomstcadeau. En wij hebben mails gestuurd waarop wij tot op heden geen respons hebben gahad. Later werd het tegen overgestelde ons gezegd en dat wij hier absoluut geen recht op hadden gehad. Ook nog eens een aangetekende brief gestuurd met daarin dat wij geen recht er meer op hadden. Vandaar dat wij naar de rechtsbijstand gaan.

Maar die poorten zijn nog steeds niet open hoor... Daarom had ik het gevraagd aan wanadoo. Dit valt onder de livebox > hier betalen wij voor > zij horen mij dus de service te verlenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok dat zuigt, heb je geen mail gehad waarin staat dat je alsnog het cadeau zou krijgen? of heb je ergens bewijs dat je de aanvraag in de actieperiode hebt gedaan?
Zoja: dan gewoon netjes uitleggen hoe het verhaal in elkaar steekt en uitleggen dat je er recht op hebt. Als ze dan niet meewerken kan je gewoon voorzichtig op een rustige toon dat je ook je advocaat in kan schakelen omdat je 100% zeker bent dat je in je recht staat. Een kort geding is duurder voor Wanadoo dan het cadeau geven. Zeker als ze geen gelijk hebben. Verder aangeven dat het ook slechte publiciteit is voor Wanadoo.

Als je mijn stappen net doorlopen hebt zou je ook nog eens de Livebox aan en uit kunnen zetten.
MAAR die laatste firmware heeft problemen dus ik zou het eigenlijk zo aanpakken:

Reset hardwarematig de livebox! (controleer of die gereset is doordat alle tellers op 0 staan en alle portbindings eruit zijn.

Dan opnieuw mijn stappen doorlopen... ik neem aan dat je weet hoe die moet resetten?
Mijn livebox had ook problemen met die portbindings o.a. ook met Shoutcast dat ik vaak gebruik. Niets werkte en resetten ging zelfs kut. Heb toen de stekker eruit getrokken erin gedaan, achter elkaar op die reset knop zitten drukken en toen eindelijk wilde die wel resetten |:(

Maar ik vind die Livebox crap, maar voor die 22.50 per maand en 1.6MB/sec die ik haal, zal ik verder niet zo snel klagen... ben nu veel minder geld kwijt dan bij XS4all en alles is zo binnen :) zeer fijn met DVD's

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 06-03-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah, dan ga ik ze ook eens vragen hoe je SNMP werkend krijgt op dat ding, en hoe je die DHCP tabel eens goed krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt :) Dank u vriendelijk!!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
IEFtm schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:04:
[...]
momenteel heb ik het probleem helemaal niet meer.
Dank! Ik ga Wanadoo bellen en zeggend dat ik geen Livebox hoef...moet hem anders na een jaar toch weer terugsturen dan :(

Heeft er iemand nog een Speedtouch 546 ADSL2+ modem over voor 30 euro inclusief verzending/langsbrengen? U mag reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:21:
Het is gelukt :) Dank u vriendelijk!!
Zeg ik Gamma ;)

Gewoon rustig blijven 10x diep inademen en dan komen we er wel ;)

Verder is die laatste firmware gewoon gaar, als je weer problemen hebt met dichte porten: livebox resetten en porten weer toevoegen. Omslachtig maar ik weet geen betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
wilko2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:47:
Ah, dan ga ik ze ook eens vragen hoe je SNMP werkend krijgt op dat ding, en hoe je die DHCP tabel eens goed krijgt :P
Antwoord van wanadoo: hierop mogen wij u helaas geen ondersteuning bieden.

Het is niet voor niets dat telnet met een andere username en password is afgeschermt dan we webconfig.

Dat antwoord kon je dus wel zelf bedenken of niet? Je kunt zoiets beter hier vragen, helaas is je vraag behoorlijk onduidelijk wat je precies wilt voor mij maar misschien snapt iemand anders hem beter.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
wilko2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:47:
Snmp stond al in deel IV een keertje: [rml]jvhaarst in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben bezig in Linux (Ubuntu) met de Wifi adapter netwerkverbinding te verkrijgen.
Dit lukt niet, ik kan in linux de driver niet installeren.
Hoe doe ik dit dan??

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ok mensen ik heb een aantal vraagjes:

ik heb sinds vandaag wanadoo, had hiervoor Xs4all

Waarom is me ping zo hoog in games gemiddeld 50 ik had gemiddeld 12.?
Waarom staat er in de livebox

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 13216 Kb 1020 Kb

Moet dit niet 20000Kb 1024 Kb
Zijn?

En heb nu me livebox op me switch aangesloten, en heb nog steeds internet.
maar als ik een 2de pc aansluit krijg op die pc zelf een loop van "Ip adres toekennen"
iemand een idee hoe dit komt??? ( FIXED )

Telefoon werkt echt super!:-) goeie kwaliteit.

Ik kom ook geavanceerd niet in met admin/admin. Iemand ook daar een oplossing voor.

En nog vreemder:

met firefox begint ik met 6mb download en loopt terug naar 1,55 mb

me IE begin ik op 1,1 en loopt op naar 1,39

en met ff ben ik gewoon echt 10-15 seconden eerder klaar met downloaden van een 100mb .bin file

[ Voor 26% gewijzigd door ZandBak op 07-03-2006 23:27 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:33:

* Waarom staat er in de livebox

Zijn?

En heb nu me livebox op me switch aangesloten, en heb nog steeds internet.
maar als ik een 2de pc aansluit krijg op die pc zelf een loop van "Ip adres toekennen"
iemand een idee hoe dit komt???

Telefoon werkt echt super!:-) goeie kwaliteit.

Ik kom ook geavanceerd niet in met admin/admin. Iemand ook daar een oplossing voor.
* Dit ligt eraan hoever je van een kpn huisje woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
ZandBak schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:33:

Hoewel je vragen al meer dan 1 keer in dit topic beantwoord worden, zal ik ze nog maar een keer noemen.
ADSL2+ heeft een hogere ping als ADSL1, komt door foutcorrectie en berekeningen etc. Is niks aan te doen.
Waarom staat er in de livebox

Zijn?
De 20Mbit/1Mbit is een MAX, dus niet wat iedereen haalt, hoe verder je van de centrale zit hoe minder je haalt...
En nog vreemder:

met firefox begint ik met 6mb download en loopt terug naar 1,55 mb

me IE begin ik op 1,1 en loopt op naar 1,39

en met ff ben ik gewoon echt 10-15 seconden eerder klaar met downloaden van een 100mb .bin file
Als je met FF een bestand download, dan begint ie al met downloaden voordat jij de locatie hebt geselecteerd waar je het op wilt slaan. Als je de locatie hebt ingegeven zie je het download status window waar de snelheid etc in staat. Die status geeft dan aan dat je heel erg snel aant downloaden bent terwijl hij daar al een tijdje mee bezig is geweest, snappie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik wil internet sharing met de buur en wil lief met draadloos. Zo kun iemand een goed advies aan me geven dat ik met welke hardware (draadLoos+Merk+verbereiken) kun draaien met livebox.Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ok dank je wel voor de redenen en dat van die ping is *******************

[ Voor 42% gewijzigd door ZandBak op 08-03-2006 00:45 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
saigon66 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:15:
Ik wil internet sharing met de buur en wil lief met draadloos. Zo kun iemand een goed advies aan me geven dat ik met welke hardware (draadLoos+Merk+verbereiken) kun draaien met livebox.Alvast bedankt.
Mijn tip, lees DIT topic eens voor de grap, komt vaak genoeg aan bod... :+
Zelf een beetje moeite doen mag wel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

kom op mensen lees eens de startpost!

die vragen die elke keer terugkomen over "welke router moet ik pakken"..

het simpelste is gewoon een router die je in accesspoint modus kunt zetten (in geval van draadloos)
of een simpele switch.

meer heb je niet nodig.

EDIT: ^^ what he said ;)

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 08-03-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Net alles aangesloten,

cd van wanadoo gebruikte ik meteen als onderzetter want een prul ding... Gewoon modem aansluiten, wlan router erop en knallen maar. Even router beveiligen, email stuff invoeren en ik was het mannetje!

nu heb ik 1 probleem, en daar kan wannadoo niks aan doen, de verbinding tussen mijn sweex nitro usb stickje en sweex nitro router is niet echt lekker, steeds 150 ping... ff kijken hoe ik die op full krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Jedi Geub schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:17:
Net alles aangesloten,

cd van wanadoo gebruikte ik meteen als onderzetter want een prul ding... Gewoon modem aansluiten, wlan router erop en knallen maar. Even router beveiligen, email stuff invoeren en ik was het mannetje!

nu heb ik 1 probleem, en daar kan wannadoo niks aan doen, de verbinding tussen mijn sweex nitro usb stickje en sweex nitro router is niet echt lekker, steeds 150 ping... ff kijken hoe ik die op full krijg.
Echt spul kopen en sweex a.s.a.p. als het nog kan terug brengen naar de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

hehe,

ach moest ff snel wat hebben wou ff weten of dat wireless wat was, ik moet alleen wel via een usb stick werken want mijn bareboon zit wat vol... US Robotics beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even 2 vragen waar ik niet zeker van ben.

Mijn LB is aangelosten op het ISRA punt. Dan klopt het toch dat mijn 2 telefoonaansluitingen op de 1ste en 2e verdieping het niet meer doen? Daarom moet ik nu mijn telefoondraden vervangen omdat ze helemaal van de meterkast naar de verdieping 1 moeten dan dan ook nog de achterkant. Ik wil daarvoor een 15m telefoondraad kopen maar heeft zo'n lengte invloed op de telefoon verbinding?

Even voor de duidelijkheid ik heb gewoon internet en telefoon maar ik vind het nogal vreemd dat ik alleen een telefoonverbinding krijg d.m.v. het aansluiten op de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:25:
Ik heb even 2 vragen waar ik niet zeker van ben.

Mijn LB is aangelosten op het ISRA punt. Dan klopt het toch dat mijn 2 telefoonaansluitingen op de 1ste en 2e verdieping het niet meer doen? Daarom moet ik nu mijn telefoondraden vervangen omdat ze helemaal van de meterkast naar de verdieping 1 moeten dan dan ook nog de achterkant. Ik wil daarvoor een 15m telefoondraad kopen maar heeft zo'n lengte invloed op de telefoon verbinding?

Even voor de duidelijkheid ik heb gewoon internet en telefoon maar ik vind het nogal vreemd dat ik alleen een telefoonverbinding krijg d.m.v. het aansluiten op de LB.
je zegt dat je je LB aangesloten hebt op ISRA punt. goed.

Je hebt toch gewoon een telefoonpoort op dat ding (PHONE) ?

ik mag aannemen dat je een origineel een kabel had liggen naar boven,
die draad heb je waarschijnlijk doorbroken en je LB ertussen gezet.

het andere eind kun je toch gewoon aansluiten op PHONE dan ?

dus situatie voor:

ISRA <----------------------> telefoon 1 / telefoon 2

na livebox:

ISRA <---- Livebox ---------> telefoon 1/2

makkelijker kan niet lijkt me.

als telefoon het hiervoor gewoon deed (toen was het toch ook aangesloten op ISRA 8)7 )
waarom zou het dan nu niet meer werken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee het was eerst

ISRA --> 1e telefoonaansluiting in de huiskamer --> 2meter draad naar de telefoon.
ISRA --> 2e telefoonaansluiting op de 1ste verdieping --> 2meter draad naar de telefoon.
ISRA --> 3e telefoonaansluiting opde 2e verdieping --> 2meter draad naar de telefoon.

Nu zou ik dus 3x bijna 15 meter kabel moeten kopen (omdat de telefoonaansluitingen het niet meer doen) omdat ik 3telefoons vanaf het ISRA naar een plek moet brengen. Opzich niet zo'n probleem mits de verbinding niet verstoord. Kan het kwaad om een 15meter kabel te kopen of is dat te lang?

Daarnaast wou ik graag weten of dat normaal is dat die aansluitingen het niet meer doen.
Die aansluiting zitten immers:
ISRA --> LB --> 3 telefoonaansluitingen
Dat zou me een hoop moeite en draden besparen.

Dus:
- Kan 15meter telefoondraad kwaad?
- Is het normaal dat telefoonpunten is het huis het niet meer doen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

ja ok er zaten dus 3 draden op ISRA. (van telefoonpunt 1/2/3)

die zou je gewoon moeten kunnen aansluiten op dezelfde manier op de phone uitgang van de LB.

wat ik begrijp uit je verhaal, werken 2 telefoonaansluitingen niet. Blijkbaar heb je dan toch echt iets verkeerd aangesloten, want dat moet gewoon werken.

het enige verschil met de originele installatie is dat je ipv het ISRA punt als hoofdpunt je nu de phone uitgang als hoofdpunt gebruikt.

en ook die uitgang moet gewoon makkelijk 3 telefoonaansluitingen kunnen hebben.

Ga ook eens naar die telefoonaansluitingen kijken, kijk of gewoon alleen A+B (rood/blauw) zijn aangesloten en of er geen rare doorverbindingen in zitten etc. Dat is nog wel eens het geval bij oudere huizen (ivm met spanning op de bel bij oudere telefoons)

Daarnaast kan het bij telefonie geen kwaad om 15 meter telefoonkabel te hebben. (zowieso ligt er nu toch in het huis ook al die meters kabel naar de telefoonaansluitingen, dat werkte toch ook??)

In het geval van ADSL natuurlijk weer wel, maar dat is een ander signaal (en die heb je afgesplitst bij het ISRA).

gewoon even naar je telefoonaansluitingen kijken en bestaande kabel gebruiken, moet makkelijk kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door IEF op 08-03-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Heb je trouwens ene log in en ww nodig als je een andere Modem gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Chadi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:07:
Heb je trouwens ene log in en ww nodig als je een andere Modem gaat gebruiken?
Nee, voor Family klanten is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Lizard schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Nee, voor Family klanten is dat niet nodig.
Ik heb namelijk mijn LB nog niet binnen maar ik heb wel DSL signaal erop lopen alleen ik kom internet niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Chadi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:11:
[...]

Ik heb namelijk mijn LB nog niet binnen maar ik heb wel DSL signaal erop lopen alleen ik kom internet niet op :)
lezen van de TS is moeilijk:

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
IEFtm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:42:
[...]

lezen van de TS is moeilijk:

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)
gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

dan had je met een beetje googlen op RFC1483-Bridged of ENET ENCAP ook geweten dat je daar niet bij inlogt, zoals met andere technieken zoals PPPoA of PPPoE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
IEFtm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:25:
[...]

dan had je met een beetje googlen op RFC1483-Bridged of ENET ENCAP ook geweten dat je daar niet bij inlogt, zoals met andere technieken zoals PPPoA of PPPoE. :)
en toch werkt het niet met of zonder splitter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-dubbelpost-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Argh...ruk.
Ik lees net de online handleiding van de Livebox, om even te kijken hoe dat gaat met het aansluiten. Zie ik dus dat de LB de splitter heeft ingebouwd. Wat irritant.

De situatie in dit huis was namelijk dat er vanuit het ISRA punt 3 lijnen gingen naar respectievelijk de woonkamer, slaapkamer en zolder. In principe is dan elke telefoonstopcontact dan "hoofd"telefoonstopcontact.

Toen kreeg ik dus ADSL, ik heb toen zelf het zaakje aangepakt en het is nu:
1) ISRA
2) meteen in de Splitter
Splitter:
POTS: zit de kabel naar de woonkamer in
Line: zit de kabel in die uit het ISRA punt komt
Modem: zit de telefoonkabel in naar de modem.

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/5788/img02425ms.th.jpg

Máár, de modem staat helemaal op zolder, waar de PC ook staat. Ik heb dus gewoon de oude lijn in de meterkast welke naar de zolder liep, die al aangelegd was gebruikt. Op zolder heb ik in de telefoonstopcontact een telefoonstekker gestopt, en die loopt (pas) in mijn modem.

Dusja, als ik die Livebox krijg heb ik 2 keuzes:
- Of in de meterkast (of woonkamer, zelfde verdieping)
- Of op zolder

Dus dan moet ik of een hele lange UTP kabel vanaf de zolder naar de meterkast/woonkamer trekken.
Of ik moet een hele lange telefoonkabel trekken vanaf de zolder naar het basisstationnetje die in de woonkamer staat.
Ik heb namelijk Family + Telefonie besteld (althans, ga ik nog doen ;)), dus het basisstation moet ook aan de LB, maar die staat dus helemaal beneden, en de PC helemaal boven.

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 09-03-2006 00:33 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Sowieso omdat je naar een wide-open ADSL2+ verbinding gaat wil je de modem gewoon bij je ISRA aansluiten en geen bestaande (verleng) kabels gebruiken helemaal naar de zolder of woonkamer toe. Er zijn al gevallen bekend in dit topic en andere dat mensen zo 4Mbit winnen door het modem wel bij het ISRA aan te sluiten.

Het is ook de hoofd oorzaak van een slechte (langzamer dan mogelijk of zelfs instabiel) verbinding. Je zal het niet hebben met een DSL verbinding die gelimiteerd is op snelheid door je abonnement waar je lijn hoger zou kunnen, maar wel op een wide-open verbinding. De ADSL2+ techniek is door hogere frequenties nog gevoeliger voor verleng kabels, koppelingen en verstoringen van signaal door naast de kabel gelegen apparatuur of kabels in huis.

Dus, ethernet kabel halen en aanleggen. (niet trekken, kabels leg je. trek je ze dan gaan ze stuk vaak)

Owja, wat ook opvalt zijn drie dingen:

• Dat platte snoertje strippen en zo in je ISRA schroeven is ook niet handig. Plat snoer is bedoeld voor RJ11 stekkertjes, niet voor schroef of steek verbindingen. Beweeg hem eens een paar keer goed heen en weer en je hebt hem los... Geeft vaak slecht contact of na verloop van tijd slecht contact.

Pak daar een stuk UTP voor met harde/massief koperen kern en gebruik blauw & blauw-wit voor de lijn. Of een stuk telefoonkabel met harde koperen kern in de draden. Die kan je onder de schroefjes klemmen perfect.

• De B schroefjes (rechter twee) zijn voor een eventueel tweede lijn. Die horen zeker niet op op pin 1 en 4 van RJ11 en is compleet zinloos wat je daar gedaan hebt.

• Zo te zien gaat er plat snoer naar boven toe? Dat is het slechtste soort kabel om te gebruiken om DSL doorheen te leggen op langere stukken dan 1 a 2 meter. De kabel is intern niet 'twisted' (aders gedraaid om elkaar heen) en het zijn hele dunne kopervezeltjes met nylon vezeltjes. Geschikt voor een kort stukje met RJ11 aan beide kanten voor DSL en langer ook voor telefonie. Maar geen lange stukken voor DSL gebruiken.

Wil je persé bestaande bekabeling gebruiken, dat kan.

Zet de LB op zolder bij de PC en loods de lijn direct van je ISRA door groen & rood van de kabel naar je LB toe. Je kan dan groen & zwart gebruiken om het telefonie signaal terug naar de meterkast (bij je ISRA) te loodsen weer en aan een andere lijn te koppelen.

Je hebt immers maar twee adertjes nodig en een kabel heeft er 4 ;)

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 00:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wat een informatieve post _/-\o_ (informatief +5!! :P)

Echter nog een aantal op- en aanmerkingen:

• Dat platte snoertje strippen en zo in je ISRA schroeven is ook niet handig. Plat snoer is bedoeld voor RJ11 stekkertjes, niet voor schroef of steek verbindingen. Beweeg hem eens een paar keer goed heen en weer en je hebt hem los... Geeft vaak slecht contact of na verloop van tijd slecht contact.

Pak daar een stuk UTP voor met harde/massief koperen kern en gebruik blauw & blauw-wit voor de lijn. Of een stuk telefoonkabel met harde koperen kern in de draden. Die kan je onder de schroefjes klemmen perfect.

Ja, maar omdat de andere kant van de kabel die in het ISRA punt zit, in de splitter moest (dmv RJ11) heb ik dus een platte genomen, omdat daar die RJ11 connectors op gedrukt kunnen worden. Op een harde koperen kern kan dit toch niet? Hoe krijg je em dan op de splitter met zo'n UTP kabel?

• De B schroefjes (rechter twee) zijn voor een eventueel tweede lijn. Die horen zeker niet op op pin 1 en 4 van RJ11 en is compleet zinloos wat je daar gedaan hebt.

Tweede lijn als in tweede extra nummer? Of tweede telefoonstopcontact?
Maargoed, aan één telefoonstopcontact heb ik genoeg (die in de woonkamer). Dus ik kan geel en bruin uit het ISRA punt halen?

• Zo te zien gaat er plat snoer naar boven toe? Dat is het slechtste soort kabel om te gebruiken om DSL doorheen te leggen op langere stukken dan 1 a 2 meter. De kabel is intern niet 'twisted' (aders gedraaid om elkaar heen) en het zijn hele dunne kopervezeltjes met nylon vezeltjes. Geschikt voor een kort stukje met RJ11 aan beide kanten voor DSL en langer ook voor telefonie. Maar geen lange stukken voor DSL gebruiken.

Hoo!!, de kabels die al reeds waren aangelegd tussen de muren waren ronde dikkere kabels, met inderdaad een koperen kern.
Er komt inderdaad een platte snoer uit de MODEM-connectie, maar die is maar 30 cm, daarna is ie namelijk met de oude reeds aangelegde kabels verbonden, die wél rond zijn, dmv een kroonsteen. Waarom niet meteen die oude reeds aangelegde kabels in de splitter gedrukt? Omdat ik daar geen RJ11 connector op kreeg 8)7 (harde kern)

De kabels die al reeds aanlegd zijn (waaronder die naar zolder loopt) is dus rond, met een harde kern

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 09-03-2006 01:15 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Uiteindelijk is dat gedoe om kabellente allemaal mierenneukerij. Heb hier 5 meter platte kabel en aantal meter ronde kabel liggen in huis (is niet te vervangen omdat de bendenverdieping niet van ons is) en haal nog altijd een hogere intrainwaarde dat de tabelletjes in de startpost. Komt ook nog eens bij dat je de maximale downloadsnelheid toch bijna nooit haalt bij de gemiddelde webpagina.
Ik train hier in op 14 Mbit op 2 KM afstand van de centrale. Bij de meeste sites haal ik 800 Kb/s. Er zijn slechts enkele sites waar ik de volledige 1.4 MB/s downloadsnelheid haal. Bespaar de moeite met al dat geklooi met kabels om 0.1 Mbit meer te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn natuurlijk mensen die hun verbinding voor meer zaken gebruiken dan enkel websites bekijken..
Daarnaast scheelde mijn bekabeling thuis toch al snel enkele Mbits... voor zommige mensen zeker de moeite waard..
Ook is GoT denk ik niet de beste plaats om mensen te vertellen dat ze niet hun best moeten doen om het onderste uit de kan te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

rellehenk schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:47:
Uiteindelijk is dat gedoe om kabellente allemaal mierenneukerij. Heb hier 5 meter platte kabel en aantal meter ronde kabel liggen in huis (is niet te vervangen omdat de bendenverdieping niet van ons is) en haal nog altijd een hogere intrainwaarde dat de tabelletjes in de startpost. Komt ook nog eens bij dat je de maximale downloadsnelheid toch bijna nooit haalt bij de gemiddelde webpagina.
Ik train hier in op 14 Mbit op 2 KM afstand van de centrale. Bij de meeste sites haal ik 800 Kb/s. Er zijn slechts enkele sites waar ik de volledige 1.4 MB/s downloadsnelheid haal. Bespaar de moeite met al dat geklooi met kabels om 0.1 Mbit meer te halen....
vandaar dat we hier op tweakers.net zitten en niet op www.pcmweb.nl :)

en het is onzin dat "al dat geklooi" met kabels niet nodig is om 0.1 mbit meer te halen.
Er zijn genoeg gevallen waarbij de interne bekabeling dermate slecht is, dat mensen met gemak 4 of 5 mbit verliezen. Zeker bij ADSL2+.

Zoals je in alle delen hebt kunnen lezen, zijn er genoeg mensen die slechte waarden halen door verkeerde kabel te gebruiken, verkeerd aan te sluiten etc. Die mensen hebben het vervolgens (meestal) opgelost door een betere kabel te gebruiken.

En dan kom jij aan met: "het boeit allemaal niet, want 800 kb/sec is genoeg om te surfen" ?
Sorry, maar wat een nutteloze onderbouwing.

Er zijn genoeg mensen die wel het maximale uit hun verbinding willen halen, en feit blijft,
dat als je TOCH opnieuw moet aanleggen, doe het dan ook meteen goed.

Dezelfde mensen die het hardst roepen dat het allemaal niet uitmaakt, zijn over een jaar aan het zeuren dat de zooi instabiel is of langzaam is geworden.

Just my two cents.

EDIT: ^^ what he said above me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
YellowNeck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:10:
[...]

Wat een informatieve post _/-\o_ (informatief +5!! :P)

Echter nog een aantal op- en aanmerkingen:

Ja, maar omdat de andere kant van de kabel die in het ISRA punt zit, in de splitter moest (dmv RJ11) heb ik dus een platte genomen, omdat daar die RJ11 connectors op gedrukt kunnen worden. Op een harde koperen kern kan dit toch niet? Hoe krijg je em dan op de splitter met zo'n UTP kabel?
Met een RJ11 plugje en een tang? Of je moet toevallig zo'n splitter hebben.

Tweede lijn als in tweede extra nummer? Of tweede telefoonstopcontact?
Maargoed, aan één telefoonstopcontact heb ik genoeg (die in de woonkamer). Dus ik kan geel en bruin uit het ISRA punt halen?
Die B1 en B2 in je ISRA is voor als je letterlijk twee KPN telfoonlijnen of letterlijk twee DSL aansluitingen hebt. Eén 'lijn' (telefonie/dsl) bestaat uit 2 koperadertjes. Dus die andere is gewoon eene extra 'lijn' vanaf je huis naar de centrale.

Hij kan gewoon los en zo hoort hij zeker niet aangesloten ;)

Hoo!!, de kabels die al reeds waren aangelegd tussen de muren waren ronde dikkere kabels, met inderdaad een koperen kern.
Er komt inderdaad een platte snoer uit de MODEM-connectie, maar die is maar 30 cm, daarna is ie namelijk met de oude reeds aangelegde kabels verbonden, die wél rond zijn, dmv een kroonsteen. Waarom niet meteen die oude reeds aangelegde kabels in de splitter gedrukt? Omdat ik daar geen RJ11 connector op kreeg 8)7 (harde kern)

De kabels die al reeds aanlegd zijn (waaronder die naar zolder loopt) is dus rond, met een harde kern
Het moet wel kunnen, is hier ook gelukt. Het is wel even pielen en hard drukken, soms moet je het puntje net een minimaal (heel klein stukje) kaal maken of met een heel klein beetje vocht werkt het ook.

Ik was overigens vergeten nog dat speaker snoer (zie het genoeg helaas) en elektra snoer (zie het genoeg) en kroonsteentjes (!!) niet geschikt zijn voor telefonie en helemaal niet als er ook nog DSL doorheen moet....

Je wilt je modem (+splitter) zo dicht mogelijk bij je ISRA, dat is regel 1. Als je moet/wilt verlengen doe het dan met de best mogelijke kabel (harde kern) en met zo min mogelijk bruggen (koppelingen) zoals kroonsteentje en aansluitdoosjes.
rellehenk schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:47:
Het gaat niet alleen om meer snelheid, dat is punt 2. Het gaat om instabiliteit die nu aanwezig kan zijn of in de toekomst kan komen zomaar door het verlengen.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
IEFtm schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:11:
[...]

vandaar dat we hier op tweakers.net zitten en niet op www.pcmweb.nl :)

en het is onzin dat "al dat geklooi" met kabels niet nodig is om 0.1 mbit meer te halen.
Er zijn genoeg gevallen waarbij de interne bekabeling dermate slecht is, dat mensen met gemak 4 of 5 mbit verliezen. Zeker bij ADSL2+.

Zoals je in alle delen hebt kunnen lezen, zijn er genoeg mensen die slechte waarden halen door verkeerde kabel te gebruiken, verkeerd aan te sluiten etc. Die mensen hebben het vervolgens (meestal) opgelost door een betere kabel te gebruiken.

En dan kom jij aan met: "het boeit allemaal niet, want 800 kb/sec is genoeg om te surfen" ?
Sorry, maar wat een nutteloze onderbouwing.

Er zijn genoeg mensen die wel het maximale uit hun verbinding willen halen, en feit blijft,
dat als je TOCH opnieuw moet aanleggen, doe het dan ook meteen goed.

Dezelfde mensen die het hardst roepen dat het allemaal niet uitmaakt, zijn over een jaar aan het zeuren dat de zooi instabiel is of langzaam is geworden.

Just my two cents.

EDIT: ^^ what he said above me :+
Ik heb het niet zo zeer over surfsnelheid. Mij gaat het er om dat ik mn max download snelheid bij de meeste downloads niet haal puur omdat de lijn aan de andere kant niet genoeg capaciteit heeft.
Als je het gaat aanleggen, doe het dan inderdaad goed met de correcte kabels. Mijn ervaring is alleen dat het verschil tussen 5 meter plat of 1 meter rond weinig uitmaakt in de praktijk.

Laat ik het nog sterker vertellen. Hier in huis hebben de voorgangers 15 meter opgerolde platte kabel aan de ADSL gehad ( 8)7 ). Heb het later ingekort naar paar meter rond en de Livebox trainde in op nagenoeg dezelfde snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Floppie op 09-03-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
IEFtm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:25:
[...]

En vandaag eindelijk aan het werk .. wel vreemd .. met splitter ertussen krijg ik een hogere snelheid dan zonder splitter . ik zit nu op 18mbit op de linksys ADSL 2+ modem non wifi modem. Fantastisch dus :D

Wachten op de Live Box en wat die gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:15:
[...]

Met een RJ11 plugje en een tang? Of je moet toevallig zo'n splitter hebben.
Zo'n exacte splitter als op die foto heb ik niet. Kzal wel ff kijken. Tang en RJ11 plugjes heb ik nog.
[...]

Die B1 en B2 in je ISRA is voor als je letterlijk twee KPN telfoonlijnen of letterlijk twee DSL aansluitingen hebt. Eén 'lijn' (telefonie/dsl) bestaat uit 2 koperadertjes. Dus die andere is gewoon eene extra 'lijn' vanaf je huis naar de centrale.

Hij kan gewoon los en zo hoort hij zeker niet aangesloten ;)
Haha, ok. Beetje zinlose aansluiting dan ja, zal em wel loshalen.
[...]

Het moet wel kunnen, is hier ook gelukt. Het is wel even pielen en hard drukken, soms moet je het puntje net een minimaal (heel klein stukje) kaal maken of met een heel klein beetje vocht werkt het ook.

Ik was overigens vergeten nog dat speaker snoer (zie het genoeg helaas) en elektra snoer (zie het genoeg) en kroonsteentjes (!!) niet geschikt zijn voor telefonie en helemaal niet als er ook nog DSL doorheen moet....
Hmm, mij lukte het niet om de RJ11 plug erop te krijgen. De kern was zo hard, daar kreeg ik die pinnetjes van de RJ11 plug niet doorheen.
Vandaar dat ik dus een kroonsteen gebruik.
Snelheid is echter wel max op dit moment, maarja, is geen Wide-Open verbinding. Heb een 2mbit verbinding en haal 218 KB/ps.
Je wilt je modem (+splitter) zo dicht mogelijk bij je ISRA, dat is regel 1. Als je moet/wilt verlengen doe het dan met de best mogelijke kabel (harde kern) en met zo min mogelijk bruggen (koppelingen) zoals kroonsteentje en aansluitdoosjes.
Ik heb even gekeken naar de platte kabel die nu in mijn ISRA punt zit, en daar zit volgens mij een koperen kern in hoor. Althans, als ik em strip zie ik 4 draadjes, met daarin elk één koperen draadje van ongeveer 1mm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEFtm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:59:
ja ok er zaten dus 3 draden op ISRA. (van telefoonpunt 1/2/3)

die zou je gewoon moeten kunnen aansluiten op dezelfde manier op de phone uitgang van de LB.

wat ik begrijp uit je verhaal, werken 2 telefoonaansluitingen niet. Blijkbaar heb je dan toch echt iets verkeerd aangesloten, want dat moet gewoon werken.

het enige verschil met de originele installatie is dat je ipv het ISRA punt als hoofdpunt je nu de phone uitgang als hoofdpunt gebruikt.

en ook die uitgang moet gewoon makkelijk 3 telefoonaansluitingen kunnen hebben.

Ga ook eens naar die telefoonaansluitingen kijken, kijk of gewoon alleen A+B (rood/blauw) zijn aangesloten en of er geen rare doorverbindingen in zitten etc. Dat is nog wel eens het geval bij oudere huizen (ivm met spanning op de bel bij oudere telefoons)

Daarnaast kan het bij telefonie geen kwaad om 15 meter telefoonkabel te hebben. (zowieso ligt er nu toch in het huis ook al die meters kabel naar de telefoonaansluitingen, dat werkte toch ook??)

In het geval van ADSL natuurlijk weer wel, maar dat is een ander signaal (en die heb je afgesplitst bij het ISRA).

gewoon even naar je telefoonaansluitingen kijken en bestaande kabel gebruiken, moet makkelijk kunnen.
Ok ik heb alles nog eens door gelopen.
Op mijn ISRA punt heb ik 3blauwe en 3rode draden aangesloten op de meegeleverder contactdoos.
Als ik nu met een kort telefoon draadje een telefoon aansluit werkt het goed en krijg ik de Wanadoo 'toon'
Alleen alle 3 de telefoonpunten (1 in de huiskamer, en 2 op de 1ste en 2e verdieping) krijgen niet de Wanadoo beltoon en er onstaat een ruis.
Zoals ik jouw verhaal lees moeten deze dus ook nog aan de phone aansluiting worden aangelosten.
Alleen ik zou niet weten waar deze in de meterkast uitkomen. Ze gaan door de muren dus die kan ik nooit volgen.

Heb jij of iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Op mijn ISRA punt heb ik 3blauwe en 3rode draden aangesloten op de meegeleverder contactdoos.
Als ik nu met een kort telefoon draadje een telefoon aansluit werkt het goed en krijg ik de Wanadoo 'toon'
Alleen alle 3 de telefoonpunten (1 in de huiskamer, en 2 op de 1ste en 2e verdieping) krijgen niet de Wanadoo beltoon en er onstaat een ruis.
Zoals ik jouw verhaal lees moeten deze dus ook nog aan de phone aansluiting worden aangelosten.
Alleen ik zou niet weten waar deze in de meterkast uitkomen. Ze gaan door de muren dus die kan ik nooit volgen.

je weet niet waar telefoonaansluiting 1/2/3 uitkomen...

die zijn toch aangesloten geweest op ISRA ? dus hoe kun je dan niet weten welke kabels dat zijn.

Kom op, zo moeilijk is het nou ook weer niet. Je had een aantal kabels lopen vanuit het ISRA punt.
die kabels haal je los, je sluit de LB aan op ISRA, en de rest van die bekabeling
(die je los hebt gehaald) sluit je weer aan op de phone poort.

Vaak zit er maar 1 kabeltje vanaf het ISRA, dat dan weer ergens gesplitst wordt naar de telefoonpunten. In dat geval haal je dat kabeltje los, en die sluit je aan op de phone van LB.

Zitten er bijvoorbeeld in de beginsituatie 3 kabels op ISRA, dan haal je die alle 3 los en sluit je LB aan op ISRA, en sluit je die 3 kabels aan op phone.

Heb je uberhaupt opgelet toen je je kabels loshaalde van het ISRA punt ?
of was het gewoon maar wat "ff lostrekken"-werk..

Verder gaf ik je ook aan dat je je telefoonaansluitingen moest nakijken, omdat er vaak doorverbindingen in zitten die niet kloppen.

Begin in ieder geval met het ISRA punt <--- LB ----> telefoons,

daarna kun je bijvoorbeeld bij telefoonaansluiting 1 even rood en blauw aan het meegeleverde telefoonstopcontact verbinden om te kijken of nr.1 het doet (en of de doos die er al zat wel goed is aangesloten)

Is allemaal vrij basic stuff hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Oke, en Wanadoo Family + Telefonie + Livebox is per vandaag besteld.
Levertijd zou 3 weken zijn.

Mijn huidige ADSL abonnement (HCCnet Pro2) heb ik ook per vandaag opgezegd. Deze wordt beëindigd per 13 april 2006. Sluit dus aardig op elkaar aan!

Die Wifi-adapter van Wanadoo is zo te lezen crap, en is 3x zo duur als de LB zelf per maand :?
Die heb ik er dan ook niet bij besteld. Dus nu nog een Wifi Router kopen. (Mijn PC ga ik met een ethernetkabel verbinden. PSP en notebooks met Wifi)
Twijfel nog tussen de Netgear WGT624 (108mbps), Linksys WRT54GC (54mbps) en de Sitecom WL-153 Mimo router.
offtopic:
Alledrie hebben geinbouwde accesspoints dus dat moet werken, alleen het bereik is de grote vraag. Aangezien de Wifirouter waarschijnelijk op de begane grond komt te staan, moet deze tot max. 2 betonnen vloeren. Als ik alleen kijk naar het bereik dan denk ik toch de Sitecom of de Netgear, beiden hebben een groot bereik (volgens diverse reviews). Sitecom router is 30 euro duurder, maar is wel een Mimo router. Maar mss is dat een beetje overkill. Denk toch de Netgear, bereik is waarschijnelijk meer dan voldoende en is niet al te duur (53 euro)

Zojuist een Sitecom Netwerk Kit besteld :) voor 24,95 euro. Zit genoeg in, o.a. 5 kant en klare patchkabels van 1,5mtr, een rol UTP kabel van 50mtr, krimptang, 8 RJ45 connectoren, wallmountboxjes, kabelstripper, rubberen covers voor over die haakjes etc.
Heb eigenlijk maar 50cm nodig tussen mijn ISRA punt en de LB, maargoed :P , misschien maar wat Straightkabels maken voor wat vrienden :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/aanbiedingen/image.php?id=10012957

[ Voor 87% gewijzigd door Yellowneck op 09-03-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken geleden besloot ik om over te stappen van mijn huidige Wanadoo Basic abonnement op een Family pakket met telefonie. Afgelopen week kreeg ik netjes de spullen binnen en gisteren had ik de boel na anderhalf uur draaien met één pc. Vandaag ging ik verder hobbyen, en helaas, de eerste problemen ben ik tegen gekomen.

Mijn opstelling is momenteel als volgt. Aan mijn LB hangt via de rode poort een Linksys BEFW11S4 met draadloze ondersteuning. Omdat de LB eveneens als router fungeert is de LB aangesloten op één van de vier LAN poorten, waardoor mijn Linksys enkel als switch dient. Omdat deze hetzelfde IP had als mijn LB, namelijk 192.168.1.1 heb ik de Linksys 192.168.1.100 gegeven.

Tot op heden heb ik drie zaken geconstateerd:

- Het leek er meerdere malen op dat mijn Livebox maar één PC tegelijk aan kon, want op het moment dat een tweede PC zich aandiende, viel internet op de eerste PC ook weg. Op dit moment echter draaien er wel twee vaste pc's en een draadloze laptop. De vraag is, voor hoelang.

- Verder lijkt het er vooralsnog niet op dat ik de snelheden haal die ik zou moeten krijgen. Ik download niet sneller met Family dan ik met Basic deed, maar de infomodule op de LB geeft wel degelijk ruim 14 mbit aan. Voorbeeld, ik gebruik Newsbin voor het downloaden van nieuwsgroepen. Die luistert op poort 119 en die heb ik op de LB open gezet. Toch download ik maar met gemiddeld 250 kb/s, dat moet toch meer kunnen. Met Bittorrent hetzelfde. Hoewel het lampje groen is, blijven snelheden momenteel zelfs onder de 100 kb/s. Diverse speedtests op internet, waaronder die van BBned geven mij ook aan dat ik met gemiddeld 150 kb/s kan downloaden. Waar zit al die snelheid??

- Ten slotte, en dit is misschien nog het meest opmerkelijke: Wanneer ik met mijn vaste PC de LB console benader via 192.168.1.1 krijg ik een deel van de interface te zien. Vervolgens valt het gehele internet uit en moet ik de LB opnieuw opstarten. Wanneer ik echter draadloos via mijn laptop de LB console benader is er niks aan de hand. Rara...

Wie kan mij hier een handje verder helpen, want ik zie door de bomen momenteel het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:48:
- Verder lijkt het er vooralsnog niet op dat ik de snelheden haal die ik zou moeten krijgen. Ik download niet sneller met Family dan ik met Basic deed, maar de infomodule op de LB geeft wel degelijk ruim 14 mbit aan. Voorbeeld, ik gebruik Newsbin voor het downloaden van nieuwsgroepen. Die luistert op poort 119 en die heb ik op de LB open gezet. Toch download ik maar met gemiddeld 250 kb/s, dat moet toch meer kunnen. Met Bittorrent hetzelfde. Hoewel het lampje groen is, blijven snelheden momenteel zelfs onder de 100 kb/s. Diverse speedtests op internet, waaronder die van BBned geven mij ook aan dat ik met gemiddeld 150 kb/s kan downloaden. Waar zit al die snelheid??
Je Newsbin luistert niet op poort 119, voor usenet downloads hoef je helemaal niks open te zetten op je LB firewall. De newsserver waarmee je verbindt, die luistert op poort 119. Je hoeft alleen maar poorten open te zetten voor inkomende verbindingen. Dus om bijv. andere ip's een verbinding te kunnen laten maken met jouw bittorrent client.

Sluit je pc eerst eens direct op de LB aan en ga dan de snelheid meten. Dan weet je tenminste dat het niet aan je eigen netwerk/router/switch ligt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

rellehenk schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:45:
[...]

Kan je niet gewoon de Livebox laten fungeren als router en de Sitecom alleen gebruiken als switch :)
Uiteraard gedaan, maar daarna krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met het internet.
Dus Livebox (helemaal niets aan veranderd) aangesloten op een sitecom xdsl/calbe router. (hier dus wel wat gewijzigd namelijk DHCP uitgezet) kabel van de LB op een Lan poort geklikt naast de andere pc's die in de router zitten. (Dus niet in de WAN) Probleem niets werkt meer.
Hoe kan ik zien of DHCP aanstaat? Moet ik het zoeken in Ipconfig /release/renew etc.?

Zal wel iets stoms zijn waar ik net even overheen kijk. Iemand die me even uit de brand helpt? bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op onverklaarbare wijze heb ik plots wel de snelheid die ik behoor te hebben. Na twee dagen puzzelen en proberen had ik het opgegeven en zojuist springen mijn snelheden massaal omhoog. Ook de speedtest van BBned geeft mij nu 1,3 MB p/s. Dat terwijl ik verder niks meer had veranderd. Je zou bijna zeggen dat ze bij Wanadoo nog wat om moesten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Enkele weken geleden besloot ik om over te stappen van mijn huidige Wanadoo Basic abonnement op een Family pakket met telefonie. Afgelopen week kreeg ik netjes de spullen binnen en gisteren had ik de boel na anderhalf uur draaien met één pc. Vandaag ging ik verder hobbyen, en helaas, de eerste problemen ben ik tegen gekomen.

Mijn opstelling is momenteel als volgt. Aan mijn LB hangt via de rode poort een Linksys BEFW11S4 met draadloze ondersteuning. Omdat de LB eveneens als router fungeert is de LB aangesloten op één van de vier LAN poorten, waardoor mijn Linksys enkel als switch dient. Omdat deze hetzelfde IP had als mijn LB, namelijk 192.168.1.1 heb ik de Linksys 192.168.1.100 gegeven.

- Het leek er meerdere malen op dat mijn Livebox maar één PC tegelijk aan kon, want op het moment dat een tweede PC zich aandiende, viel internet op de eerste PC ook weg. Op dit moment echter draaien er wel twee vaste pc's en een draadloze laptop. De vraag is, voor hoelang.

- Ten slotte, en dit is misschien nog het meest opmerkelijke: Wanneer ik met mijn vaste PC de LB console benader via 192.168.1.1 krijg ik een deel van de interface te zien. Vervolgens valt het gehele internet uit en moet ik de LB opnieuw opstarten. Wanneer ik echter draadloos via mijn laptop de LB console benader is er niks aan de hand. Rara...

Wie kan mij hier een handje verder helpen, want ik zie door de bomen momenteel het bos niet meer.
Gebruik een normale download of newsgroup niet als maatstaaf voor download snelheid. Als je met de 100MB.bin file van bbned geen hogere snelheid haalt, dan kan er iets mis zijn.

Je zegt dat je de livebox niet kunt benaderen. Met welke browser doe je dit? Als ik met Firefox benader loopt mijn webinterface ook vast. Moet hem dan aan en uitzetten om hem weer te kunnen benaderen. Bij Internet Explorer gebeurt dit nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:10:
[...]

Gebruik een normale download of newsgroup niet als maatstaaf voor download snelheid. Als je met de 100MB.bin file van bbned geen hogere snelheid haalt, dan kan er iets mis zijn.

Je zegt dat je de livebox niet kunt benaderen. Met welke browser doe je dit? Als ik met Firefox benader loopt mijn webinterface ook vast. Moet hem dan aan en uitzetten om hem weer te kunnen benaderen. Bij Internet Explorer gebeurt dit nooit...
Bedankt voor je antwoord. Zoals ik net aangaf haal ik opeens, zonder wat gewijzigd te hebben, wel hoge snelheden. Ook op BBned haal ik nu 1,3 MB p/s! Heel raar, maar ik ben wel opgelucht.

Wat de interface betreft, die benader ik zowel via desktop als laptop PC via Maxthon, gebaseerd op IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Hallo,

Weet iemand wanneer Wanadoo family(20/1mbit) bij mij beschikbaar is:
Linesharing is beschikbaar.
- Dit is een BBned locatie.
afstand tot aan de centrale: circa 2736m.
Mijn postcode: 9745DZ, huisnr.: 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- niet goed gelezen -

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Haal hier 18-19 mbit :D olee olee olee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey iedereen

ik heb vandaag ook mijn livebox + aansluiting gekregen van wanadoo (helaas nog niet de telefoon)
en heb alles aangesloten en alles werkt.... behalve: de telefoon. ik kan wel gebelt worden maar als ik bel blijft het stil aan de lijn. in mijn livebox staat dat internet geactiveerd is maar telefonie nog niet.

mijn vraag dus wat moet ik doen om mijn telefonie geactiveert te krijgen?!

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak

geef je linksys het volgende ip 192.168.1.25

er zit namelijk een vaste range in die loopt van 192.168.1.10 tot 192.168.1.50

beetje vreemd idd vind ik ook maar dan zou het moet werken heb het hier namelijk ook gehad dan bleef die maar vast staan op netwerk ip verkrijgen en dat werkt nu goed.
enige waar ik mee zit is dat me ping zo hoog is

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:47:
hey iedereen

ik heb vandaag ook mijn livebox + aansluiting gekregen van wanadoo (helaas nog niet de telefoon)
en heb alles aangesloten en alles werkt.... behalve: de telefoon. ik kan wel gebelt worden maar als ik bel blijft het stil aan de lijn. in mijn livebox staat dat internet geactiveerd is maar telefonie nog niet.

bvd
via internet inloggen op je pagina van wanadoo geloof ik en voor de rest kan je nog wel bellen via kpn als het goed is

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
matsume schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:28:
Hallo,

Weet iemand wanneer Wanadoo family(20/1mbit) bij mij beschikbaar is:

[...]

Mijn postcode: 9745DZ, huisnr.: 17
Wanadoo weet dit (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:47:
hey iedereen

bvd
Als je de brief had gelezen dan had je geweten dat telefonie binnen 24 (of was het nou 48) uur na het aanmelden van de livebox word geactiveerd. Je moet dus niets doen en gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:33:
[...]

Als je de brief had gelezen dan had je geweten dat telefonie binnen 24 (of was het nou 48) uur na het aanmelden van de livebox word geactiveerd. Je moet dus niets doen en gewoon wachten.
dat klopt maar ik kan ook niet via kpn bellen (geen toon) wel gebelt worden!

beetje raar dacht ik zo!

groetjes en in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:37:
[...]

dat klopt maar ik kan ook niet via kpn bellen (geen toon) wel gebelt worden!

beetje raar dacht ik zo!

groetjes en in ieder geval bedankt
Ik zou het gewoon even 2 dagen afwachten, omdat je wel gebeld kunt worden lijkt het mij niet dat er iets mis is met je telefoonlijn. Misschien is er wel iets in de livebox gecrasht (reset kan erbij helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
YellowNeck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Hmm, mij lukte het niet om de RJ11 plug erop te krijgen. De kern was zo hard, daar kreeg ik die pinnetjes van de RJ11 plug niet doorheen.
Vandaar dat ik dus een kroonsteen gebruik.
Snelheid is echter wel max op dit moment, maarja, is geen Wide-Open verbinding. Heb een 2mbit verbinding en haal 218 KB/ps.
Nu werkt het wel blijkbaar inderdaad.
[...]

Ik heb even gekeken naar de platte kabel die nu in mijn ISRA punt zit, en daar zit volgens mij een koperen kern in hoor. Althans, als ik em strip zie ik 4 draadjes, met daarin elk één koperen draadje van ongeveer 1mm breed.
Komen ook voor, maar je hebt ze ook met alleen maar vezeltjes en die zijn niet eens te strippen. Je hebt dus het stuggere type. Dan blijft als enige reden nog over om geen lange stukken te gebruiken omdat het niet twisted is.
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Die toestellen hebben ruis omdat je ze voor je Livebox op de lijn hebt aangesloten. Je hoort de ADSL lijn en elke keer als je gebeld wordt op je KPN nummer of gaat bellen met zo'n toestel klapt je DSL verbinding eruit.

Je moet één lijn (dus rood & blauw) vanaf je ISRA naar je Livebox aansluiten. Die andere moeten daar allemaal los en tussen vandaan.

Vanaf je Livebox kan je dan alle aansluitpunten weer aan elkaar koppelen.

Princiepe is simpel: ISRA --> LIVEBOX.

Niets er tussen, niets erbij aangesloten etc. Als je de lijn tussen ISRA en Livebox los maakt mag ook geen enkel telefonie apparaat meer een kiestoon hebben. Geen toestel, geen alarmsysteem, geen nummermelder, geen analoog inbel modem, geen fax etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik heb gewoon een Splitter ertussen van ouderwets adsl. Was net met nieuwsgroepen aan het downloaden en hij liep naar de 2155 KB/S en zakte af en toe naar 2005 KB/s en ik maar denken dat het maar een 20 mbit lijn was maximaal. Soms had ik zelfs sporadisch 2200KB/s de kabeltjes tussen livebox en isra is hooguit 2 maal 30 cm. Vanaf de livebox heb ik dus de telefonie die ik van hun heb gekregen en op de andere kant van de splitter mijn alarm en telefoon. Alles werkt naar wens alleen web browsen is soms traag lijkt het maar kan ook aan d elaptop liggen.

Volgens mij kan je dus gewoon ouderwets adsl splittertje ertussen proppen zonder gevolgen. Mijn merk is E-Tech trouwens wat ik als splitter gebruik.

Morgen even testen met een linksys pcmcia kaartje in de livebox :)

Klein vraagje nog waar staat welke kaarten er allemaal zijn onderzocht?? Hebnet de V3 van de linksys pcmcia geprobeerd maar geen succes. Heb hie rnog een hoop pcmcia merken liggen en zou ze niet 1 voor 1 willen testen als ze al uitgetest zijn door anderen

[ Voor 21% gewijzigd door Chadi op 10-03-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te kijken naar Wanadoo ADSL Family lijkt mij een leuke verbinding met een lekkere snelheid.

Momenteel heb ik het grootste abbo van planet. Vooral omdat ik voorheen nogal wat downloade. Doe ik tegenwoordig totaal niet meer vandaar dat ik een wat goedkoper abbo zoek.

Mijn grootste vraag is eigenlijk. Is er lekker te gamen met deze verbinding (ben een groot rf online en warhammer 40K speler). Dus mijn latency is natuurlijk vrij belangrijk d-:

Ook vroeg ik me af hoe groot het verlies met een draadloze verbinding nu is vergeleken met een gewone verbinding.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

heb hier een ping van 28 ms tijden surfen. trek je conclusie.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van me gaat overstappen naar Wanadoo, hij heeft momenteel een orange mobiel abbonement maar wil nu wanadoo adsl+mobiel bellen. Bij orange werd hem verteld dat hij zijn huidig mobiel nummer niet kon behouden, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:51:
heb hier een ping van 28 ms tijden surfen. trek je conclusie.
zegt dit dan wat?
een website pingen heb ik 34, maar onder gamen standaard boven de 50 maar vaak hoger :r
echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Heb nu Wanadoo naast mijn demon op isdn draaien. Ben best wel tevreden. Ga dus binnenkort helemaal over van demon naar wanadoo. Heb echter een vraagje over een mailserver. Als ik hem over zet naar wanadoo moet ik dan de uitgaande mail via wanadoo smtp server laten lopen of kan net zo als nu alles via mijn eigen (mdeamon) mailserver laten lopen??

Maw staat poortje 25 gewoon helemaal open??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
YellowNeck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:07:
Oke, en Wanadoo Family + Telefonie + Livebox is per vandaag besteld.
Levertijd zou 3 weken zijn.

Mijn huidige ADSL abonnement (HCCnet Pro2) heb ik ook per vandaag opgezegd. Deze wordt beëindigd per 13 april 2006. Sluit dus aardig op elkaar aan!

Die Wifi-adapter van Wanadoo is zo te lezen crap, en is 3x zo duur als de LB zelf per maand :?
Die heb ik er dan ook niet bij besteld. Dus nu nog een Wifi Router kopen. (Mijn PC ga ik met een ethernetkabel verbinden. PSP en notebooks met Wifi)
Twijfel nog tussen de Netgear WGT624 (108mbps), Linksys WRT54GC (54mbps) en de Sitecom WL-153 Mimo router.
offtopic:
Alledrie hebben geinbouwde accesspoints dus dat moet werken, alleen het bereik is de grote vraag. Aangezien de Wifirouter waarschijnelijk op de begane grond komt te staan, moet deze tot max. 2 betonnen vloeren. Als ik alleen kijk naar het bereik dan denk ik toch de Sitecom of de Netgear, beiden hebben een groot bereik (volgens diverse reviews). Sitecom router is 30 euro duurder, maar is wel een Mimo router. Maar mss is dat een beetje overkill. Denk toch de Netgear, bereik is waarschijnelijk meer dan voldoende en is niet al te duur (53 euro)

Zojuist een Sitecom Netwerk Kit besteld :) voor 24,95 euro. Zit genoeg in, o.a. 5 kant en klare patchkabels van 1,5mtr, een rol UTP kabel van 50mtr, krimptang, 8 RJ45 connectoren, wallmountboxjes, kabelstripper, rubberen covers voor over die haakjes etc.
Heb eigenlijk maar 50cm nodig tussen mijn ISRA punt en de LB, maargoed :P , misschien maar wat Straightkabels maken voor wat vrienden :Y)

[afbeelding]
Heb je de PC Magazine gelezen ;) De Sitecom ondersteunt geen VPN geloof ik, maar heeft wel 3 antennes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

fb_slim schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:16:
[...]

Heb je de PC Magazine gelezen ;) De Sitecom ondersteunt geen VPN geloof ik, maar heeft wel 3 antennes!
Ja dat is Mimo dus ;).
Mijn keuzes zijn idd gebaseerd op de test uit PCmagazine ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bing69 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:25:
Heb nu Wanadoo naast mijn demon op isdn draaien. Ben best wel tevreden. Ga dus binnenkort helemaal over van demon naar wanadoo. Heb echter een vraagje over een mailserver. Als ik hem over zet naar wanadoo moet ik dan de uitgaande mail via wanadoo smtp server laten lopen of kan net zo als nu alles via mijn eigen (mdeamon) mailserver laten lopen??

Met andere woorden: Neem aub ff de moeite om dit topic door te lezen...

Sorry hoor, maar ik wordt zo moe van 300 keer dezelfde vraag. Je kunt zelfs binnen een topic zoeken, dus mogelijkheden genoeg om achter je antwoord te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Beste Martijn, ben een keer die vraag tegen gekomen en daar twijfelde men nog. Dus ik vraag ervaringen van andere gebruikers. Als jij het niet weet of niet wil antwoorden reageer dan gewoon niet. Scheelt ook weer in de vervuiling en voorkomt ook weer dat andere mensen moe worden!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
bing69 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:25:

Nee, poort 25 staat niet helemaal open, outbound alleen naar smtp.wanadoo.nl.
Dus je zult je mailserver moeten configgen om via wanadoo's server te relayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Lizard schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:13:
[...]

Nee, poort 25 staat niet helemaal open, outbound alleen naar smtp.wanadoo.nl.
Dus je zult je mailserver moeten configgen om via wanadoo's server te relayen.
Thanks voor je heldere antwoord, staat niets me meer in de weg om verder te migreren.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
iets onzinnigs

[ Voor 98% gewijzigd door fortfort op 10-03-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg het topic is ZO! groot!,Dat ik zelfs niks kon vinden.
Maar omdat het later weer terug kwam in het topic, heb ik het kunnen gebruiken.
(en ik volg het al van deel 2 ofzo)en zoals je zal zien heb ik idd niet veel gevraagd.
Maar om een keer een onderwerp terug te halen, is niet verkeerd in zo'n groot topic.
(is maar een mening he!)
Ook google biedt soms de uitkomst niet voor sommige mensen.
(mischien net andere woorden gebruikt)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik heb 2 uur plat gelegen van de week "ik moest overgezet worden naar een ander platform???" ( zou dat komen door me 150 GB DL en 22 GB UL in 4 dagen ) heb pas 4 dagen wanadoo family.

Sindsdien is me ping in games nl en engelse servers rond de 110

echt niet normaal meer...

edit : heb het ff nagekeken

[ Voor 9% gewijzigd door ZandBak op 11-03-2006 10:59 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ZandBak schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:37:
ik heb 2 uur plat gelegen van de week "ik moest overgezet worden naar een ander platform???" ( zou dat komen door me 150 GB DL en 80 GB UL in 4 dagen ) heb pas 4 dagen wanadoo family.

Sindsdien is me ping in games nl en engelse servers rond de 110

echt niet normaal meer...
Uh, sorry hoor, maar ik heb wel dagen gehad dat ik meer binnenhaalde, en trouwens heb jij in die 4 dagen echt niet meer dan 37GB kunnen uploaden. :P

110(kB's) *60 (sec) *60 (min) *24 (uur) /1024 (zodat het MB's worden) *4 (dagen)

Voor de duidelijkheid :P
Hierbij is * keer
en / gedeeld door

Overdrijven is ook een vak :+

En Wanadoo mag jou niet cappen :P Probeer je modem is te rebooten?

[ Voor 38% gewijzigd door MensionXL op 11-03-2006 10:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

723.4 kbps YOU

Dat is niet zo best :( Moet wel zeggen dat ik via 11mbit wireless zit, maar dan zou ie nog steeds hoger moeten zijn.

Livebox:

Status ADSL-lijn
Verbonden
ADSL standaard
G992_5_A
Upstream
1020 Kb
DownStream
20048 Kb
Afname
Dichtbij : 18.8 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
SNR-marge
Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller
314531
Firmware
0xe200314
ES-teller van 15 min
0
CRC-fouten
3653
ES-teller van 1 dag
0

Iemand die gekke waarden ziet of tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat had je dan verwacht? Bij wireless gaat er altijd wat verloren en je hebt een 11mbit wireless kitje? Wat wil je nou? 200 rijden met een auto die niet harder dan 100 kan? :?

Je haalt nu ongeveer 7á8 mbit met deze zooi, als je een snellere router zou hebben zou je wel meer halen, en het ligt er ook aan hoeveel signaalsverlies er optreed.

[ Voor 48% gewijzigd door MensionXL op 11-03-2006 11:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
en bij jouw downstream staat 20000 zijn er maar weinig die dat hebben staan.. ik heb 1348 staan en haal 1,4 mb/s . en dat draadloos is echt wel de limiet factor....

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

rik schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:55:
723.4 kbps YOU

<knip/>

Iemand die gekke waarden ziet of tips heeft?
ik zat op 54Mbit wireless en kwam gemiddeld zo op de 500KB/s uit.. Ben nu terug naar UTP en dat bevalt me veel beter. Ik haal nu 2MB/s max \o/

[ Voor 44% gewijzigd door Apie! op 11-03-2006 11:10 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Laatst online: 30-07 23:01
Sinds ik Wanadoo Family zonder telefonie heb, hoor ik als ik iemand wil bellen eerst een soort van klik. Ook kan ik niet meer naar iemand toe bellen met een oude draaischijf telefoon. Alleen opnemen kan hiermee wel. Nu zijn dit op zich niet zulke grote problemen aangezien de andere dect telefoon het wel gewoon goed. (welliswaar met een vage klik in het begin)

Van wat ik hier gelezen heb, begrijp ik dat dit van de splitter in de livebox kan komen? Als ik nu m'n oude splitter (die ik hiervoor bij Demon via bbned nodig had) gebruik, zouden deze problemen dan verleden tijd zijn of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

MensionXL schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:59:
[...]

Wat had je dan verwacht? Bij wireless gaat er altijd wat verloren en je hebt een 11mbit wireless kitje? Wat wil je nou? 200 rijden met een auto die niet harder dan 100 kan? :?

Je haalt nu ongeveer 7á8 mbit met deze zooi, als je een snellere router zou hebben zou je wel meer halen, en het ligt er ook aan hoeveel signaalsverlies er optreed.
Eh waar zie jij 7 a 8 mbit? eerder 0,7 a 0,8 mbit!
Even een hertest gedaan:

Your current bandwidth reading is: 1.42 Mbps which means you can download at 181.78 KB/sec. from our servers.

En dat met een 20Mbit verbinding...

Nou jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wireless is gewoon helemaal ruk voor snelheid, stabiliteit of latency (ping) van je verbinding. Het is handig om wat te surfen via een laptop op de bank, maar je kan er gewoon niet op vertrouwen of bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Hebben mensen de asus pcmcia in de livebox ook met een deluxe versie aan de praat gekregen??

ASUS WL-100g deluxe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Pff, veel gedoe met telefonie. Doet het nu weer niet (geen kiestoon) en als ik het nummer bel wordt de verbinding direct verbroken ... alleen een reset van de Livebox helpt. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Wacky op 11-03-2006 13:55 ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
rik schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:15:
[...]

Eh waar zie jij 7 a 8 mbit? eerder 0,7 a 0,8 mbit!
Even een hertest gedaan:

Your current bandwidth reading is: 1.42 Mbps which means you can download at 181.78 KB/sec. from our servers.

En dat met een 20Mbit verbinding...

Nou jij weer.
Rustig aan. Download nou maar eerst een 100mb.bin-file van speedtest.bbned.nl
Bij voorkeur wired...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:31
Asus Wl100-g Deluxe werkt hier al een paar weken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
Asus Wl100-g Deluxe werkt hier al een paar weken prima!

hé aufl, hoe is de ontvangst ervan?
lees namelijk vaak dat de orginele livebox pcmciakaart niet ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:50:
Sowieso omdat je naar een wide-open ADSL2+ verbinding gaat wil je de modem gewoon bij je ISRA aansluiten en geen bestaande (verleng) kabels gebruiken helemaal naar de zolder of woonkamer toe. Er zijn al gevallen bekend in dit topic en andere dat mensen zo 4Mbit winnen door het modem wel bij het ISRA aan te sluiten.

Het is ook de hoofd oorzaak van een slechte (langzamer dan mogelijk of zelfs instabiel) verbinding. Je zal het niet hebben met een DSL verbinding die gelimiteerd is op snelheid door je abonnement waar je lijn hoger zou kunnen, maar wel op een wide-open verbinding. De ADSL2+ techniek is door hogere frequenties nog gevoeliger voor verleng kabels, koppelingen en verstoringen van signaal door naast de kabel gelegen apparatuur of kabels in huis.

Dus, ethernet kabel halen en aanleggen. (niet trekken, kabels leg je. trek je ze dan gaan ze stuk vaak)

Owja, wat ook opvalt zijn drie dingen:

Wil je persé bestaande bekabeling gebruiken, dat kan.

Zet de LB op zolder bij de PC en loods de lijn direct van je ISRA door groen & rood van de kabel naar je LB toe. Je kan dan groen & zwart gebruiken om het telefonie signaal terug naar de meterkast (bij je ISRA) te loodsen weer en aan een andere lijn te koppelen.

Je hebt immers maar twee adertjes nodig en een kabel heeft er 4 ;)
Ik heb thuis een vergelijkbare oplossing en heb ook nergens last van. Geen snelheids verschil als ik het modem bij het ISRA punt aansluit ipv de zolder. Maar in nieuwbouwhuizen is de bekabeling sowieso tegenwoordig van hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

YellowNeck vroeg op donderdag 09 maart 2006 @ 11:32:

bjck antwoorde op donderdag 09 maart 2006 @ 22:31:
Komen ook voor, maar je hebt ze ook met alleen maar vezeltjes en die zijn niet eens te strippen. Je hebt dus het stuggere type. Dan blijft als enige reden nog over om geen lange stukken te gebruiken omdat het niet twisted is.
\

Dus in principe is de platte kabel die ik momenteel heb liggen met de koperen kern hetzelfde als een ronde telefoonkabel? Ronde telefoonkabel is ook niet getwist toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
YellowNeck schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:40:
[...]
\

Dus in principe is de platte kabel die ik momenteel heb liggen met de koperen kern hetzelfde als een ronde telefoonkabel?
Voor dat korte stukje wel.
Ronde telefoonkabel is ook niet getwist toch?
Ronde telefoonkabel is wel getwist (normaal wel). Strip maar eens een halve meter van zo'n snoer de buitenmantel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
YellowNeck schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:54:
[...]

Ja dat is Mimo dus ;).
Mijn keuzes zijn idd gebaseerd op de test uit PCmagazine ;).
Ik heb zelf de 8054 van USR, die werkt lekker. Nu de Mimo voor mijn pa besteld, aangezien daar nogal veel muren en verdiepingen zijn. Denk dat ie lekker werkt, zal wel even posten wat ie doet.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.