[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.241 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 02:54
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten) Het lijkt erop dat nu alleen maar Family gekocht kan worden.
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 221018) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

/me Update: Vanaf 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Wanadoo helpdesk: Veranderen per 21 februari 2006 de Wanadoo Telefonie-tarieven?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.hassenmuller/philips_dect.jpgWanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Wanadoo zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018.
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij wanadoo.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. KPN is nog nodig om alarmnummers te kunnen bereiken. Wil je dus kunnen bellen tijdens een Wanadoo telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren voordat deze eis er niet meer is, is nog niet te zeggen.
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...
Fijn, kan ik voor een paar vragen over mijn nieuwe aansluiting gelijk al gaan dokken, dat is natuurlijk geen service om nieuwe klanten te winnen.
Anoniem: 103367 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:10:
...
btw mensen die nieuw zijn en Wanadoo willen bellen met vragen over een nieuwe aansluiting kunnen dit GRATIS doen!!!
0800-8048

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je wanadoonummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.1.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.1.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.1.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.1.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet eth0 delete <enter>
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de hele livebox, dus niet alleen de RODE poort eerst. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van wanadoo zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 list
SUBNET   :      192.168.1.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.1.10      END IP     :     192.168.1.240
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Poll: Wat is je max download snelheid na de upgrade?
400 KB/s
600 KB/s
800 KB/s
1000 KB/s
1200 KB/s
1400 KB/s
1600 KB/s
1800 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99696&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je max upload snelheid na de upgrade
<= 60 KB/s
70 KB/s
80 KB/s
90 KB/s
>= 100 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99854&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/7683/FFFFFF/5C5850
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 12% gewijzigd door Lizard op 16-02-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Reserved just in case :Y)
Gaat kennelijk erg hard, hier komt een aanvullende faq: (design moet ik nog voor gaan zitten, evenals een soort indexje)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Kan ik de settings/configuratie van de livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)
Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9
Upgrades

Er wordt geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.
Hiep hoi ik ben geupgrade maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, ec)
Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support wanadoo helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 2 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Belkin FSD7011 802.11g
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

Bedankt voor je mooie topicstarts Linux-TUX. Veel plezier in Italie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat grappig is dat iedereen dus klaagt over de nieuwe firmware, telefoonkwaliteit zou beter moeten zijn, maar is slechter, lagere line sync, andere errors, livebox die vastloopt.

Ik hoop dat jullie allen je klacht naar de helpdesk mailen, zodat er snel een betere FW komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
WTF , wat een slechte firmware, na elke wijziging gaat die LB vastzitten |:(

Azureus kan ik ook niet meer fatsoenlijk instellen, alleen maar NAT problemen ze mogen van mij wel weer terug naar de vorige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
_/-\o_ Het lijkt wel alsof ik de enige ben die tevreden is over de update.

De livebox is nog niet gecrasht, de port forwardings werkte direct goed en met de telefoon zijn ook geen problemen hier. Volgens mij komt hier gewoon niemand bij wie het goed werkt (waarom zouden ze ook :P) en dat nog wel terwijl ik hier in het netwerk op het moment 9 computers heb hangen. Ook de intrain waarde is bij mij HOGER dan ervoor (ik lees alleen maar mensen bij wie het lager is) hij is van 190XX naar 19580 Kb gegaan.

Wel gek eigenlijk dat ik alleen maar klachten lees en zelf nergens last van heb.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
kfaessen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:41:
_/-\o_ Het lijkt wel alsof ik de enige ben die tevreden is over de update.

De livebox is nog niet gecrasht, de port forwardings werkte direct goed en met de telefoon zijn ook geen problemen hier. Volgens mij komt hier gewoon niemand bij wie het goed werkt (waarom zouden ze ook :P) en dat nog wel terwijl ik hier in het netwerk op het moment 9 computers heb hangen. Ook de intrain waarde is bij mij HOGER dan ervoor (ik lees alleen maar mensen bij wie het lager is) hij is van 190XX naar 19580 Kb gegaan.

Wel gek eigenlijk dat ik alleen maar klachten lees en zelf nergens last van heb.
Dat zijn de toevallige minimale verschillen. Ale je hem nog een paar keer opnieuw laat intrainen krijg je weer wat anders.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 15:44
Ik heb mijn livebox denk inmiddels wel 30 keer geherstart op alle verschillende manieren maar wat ik ook probeer ik krijg mijn oude waardes niet meer terug.
Ook op de telefoonlijn blijft meer ruis dan voor de firmware upgrade.
Wanadoo waar zijn jullie mee bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 06:56
* MoiZie gaat zo te lezen nog even niet updaten 0_o. Al die problemen, ok de mensen die geen problemen hebben posten meestal niet, maar toch...

tevens een tvp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26
@MoiZie
Hoe wil je die update tegenhouden dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:17
MoiZie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:38:
* MoiZie gaat zo te lezen nog even niet updaten 0_o. Al die problemen, ok de mensen die geen problemen hebben posten meestal niet, maar toch...

De Livebox kijkt zelf om de 10 dagen ofzo of er updates zijn, zoja dan wordt die geïnstalleerd.
Ik heb gisteravond ge-update, na een beetje gekloot alles (ook mijn linux-server met vast IP) weer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Die update is toch heel makkelijk tegen te houden... Stekker uit de livebox trekken en dan niet meer erin doen. Tevens hebben sommige ook geen problemen meer dat de telefoon ruis geeft (omdat je dan alleen maar kpn hebt). Ideaal toch?

Maar even een nuttige tip voor de mensen die alles op een vast ip hebben ingesteld met servers (ik heb hier 3 servers staan die geen monitor/toetsenbord oid eraan hebben hangen).

Verander VOOR de firmware update het vaste ip al in de reeks van 192.168.1.X. Hierna kun je even geen verbinding meer maken maar na de update dus weer wel direct. Bespaart wat geklooi om de pc's die een dynamisch ip hebben weer te laten connecten ermee.

Hier heb ik ze 1 voor 1 een ander ip gegeven voor de update. Na de update werkte alles weer perfect.

@bjck: Het verschil is misschien minimaal... maar toch is het hoger waar die bij andere LAGER is en die krijgen hem juist NIET hoger meer.

[ Voor 63% gewijzigd door DutchKel op 09-02-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Alweer het negende deel van dit fantastische topic. Het had voor de nieuwkomers onder ons alleen beter geweest als de wijzigingen in de firmware ook waren meegenomen in de tutorials (met het oog op gewijzigde IP adressen).

Verder heb ik zelf sinds gisterenavond de nieuwe firmware erin zitten en het gevoel tot nog toe is dat een en ander iets stabieler is. Geen verandering in up/down trainwaardes (1024/20468), dus tot zover nog geen klagen.
kfaessen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:14:
Maar even een nuttige tip voor de mensen die alles op een vast ip hebben ingesteld met servers (ik heb hier 3 servers staan die geen monitor/toetsenbord oid eraan hebben hangen).

Verander VOOR de firmware update het vaste ip al in de reeks van 192.168.1.X. Hierna kun je even geen verbinding meer maken maar na de update dus weer wel direct. Bespaart wat geklooi om de pc's die een dynamisch ip hebben weer te laten connecten ermee.
Of, als je zoals ik erg gehecht bent aan je "eigen" range (10.0.0.0 of 172.16.0.0 of 192.168.5.0), laat je firmware lekker updaten, release/renew je eigen ip adres, connect naar de LB met telnet, verander de DHCP lease pool naar je gewenste range (dhcpserver (zie tutorial) en tot slot het internet ip adres van de LB met ifconfig eth0 gewenst ip

edit:

Voor de duidelijkheid wat ik bedoel met de wijzigingen in tutorials mbt nieuwe firmware:

• Er is nu nog maar 1 DHCP pool. (192.168.1.10/28)
• De interfaces vif0 en vif1 zijn als zodanig niet meer benaderbaar
• Voor de DHCP pool moet je dus de pool van interface eth0 aanpassen.

[ Voor 66% gewijzigd door Qman op 09-02-2006 09:37 . Reden: Uitleg wijzigingen firmware / tutorial ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qman
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

-- dubbelpost --

[ Voor 99% gewijzigd door Qman op 09-02-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Ik heb achter de LiveBox een Asus WL-500g hangen en dan ben je van heel veel gezeik af. Ik heb gewoon twee forwards aangemaakt. De poorten 1-65535 voor TCP en UDP worden allemaal geforward naar mijn WL-500g. Verder kan ik de wireless en alle andere zooi mooi over laten aan de Asus. Werkt perfect. Het kost je even 80 euro extra, maar dan hoef je geen WiFi abbo te nemen en de zaak werkt retestabiel. Wel NAT op NAT, maar dat doet blijkbaar geen pijn.

Na de upgrade heb ik ook geen problemen gekregen, maar ik moest alleen de Asus op 192.168.1.2 instellen i.p.v. 192.168.5.2. Daarna was het weer gaan met de zaak. De PC's op het netwerk hebben ook geen nieuw IP adres gekregen, want die blijven allemaal in de 192.168.100.* range draaien (da's mijn LAN range).

EDIT: Ik had liever de Asus als DMZ ingesteld, maar helaas kreeg ik dit niet voor elkaar. Ik krijg steeds een wazige melding dat NAT niet enabled is voor de interface. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag, want dat vind ik fraaier dan de port mappings.

[ Voor 17% gewijzigd door BugBoy op 09-02-2006 09:52 . Reden: DMZ verhaal toegevoegd ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Qman schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:20:
Alweer het negende deel van dit fantastische topic. Het had voor de nieuwkomers onder ons alleen beter geweest als de wijzigingen in de firmware ook waren meegenomen in de tutorials (met het oog op gewijzigde IP adressen).

Verder heb ik zelf sinds gisterenavond de nieuwe firmware erin zitten en het gevoel tot nog toe is dat een en ander iets stabieler is. Geen verandering in up/down trainwaardes (1024/20468), dus tot zover nog geen klagen.

[...]

Of, als je zoals ik erg gehecht bent aan je "eigen" range (10.0.0.0 of 172.16.0.0 of 192.168.5.0), laat je firmware lekker updaten, release/renew je eigen ip adres, connect naar de LB met telnet, verander de DHCP lease pool naar je gewenste range (dhcpserver (zie tutorial) en tot slot het internet ip adres van de LB met ifconfig eth0 gewenst ip

edit:

Voor de duidelijkheid wat ik bedoel met de wijzigingen in tutorials mbt nieuwe firmware:

• Er is nu nog maar 1 DHCP pool. (192.168.1.10/28)
• De interfaces vif0 en vif1 zijn als zodanig niet meer benaderbaar
• Voor de DHCP pool moet je dus de pool van interface eth0 aanpassen.
Ja, dat zag ik gisteravond ook al, maar nog geen tijd gehad om dat door te spitten, komt vanavond aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
lazrambo schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:22:
WTF , wat een slechte firmware, na elke wijziging gaat die LB vastzitten |:(

Azureus kan ik ook niet meer fatsoenlijk instellen, alleen maar NAT problemen ze mogen van mij wel weer terug naar de vorige versie
Na de firmware update had ik hier ook last van, eerst de livebox terug naar fabrieksinstellingen gezet en daarna nog een reboot erachteraan.
Tenslotte via Linux-Tux's script weer m'n forwardings erin gezet en alles werkt bij mij weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Kwaliteit telefoon is idd een stuk beter :)
Modem traint naar ik schat gemiddeld 100kbit lager, daar lig ik echter niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

mijn stats :
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19796 Kb
Afname Dichtbij : 14.9 (dB)
Ver weg : 3.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 1605
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 48
ES-teller van 1 dag 0
Leeuwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Nou,
Ik ben van 1200 kB naar 300 kB gezakt. :'(
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben van 600 naar 1200 gegaan, dus niets te klagen.
Verder had ik eerder last dat de webinterface steeds vastliep. Nu ook geen last meer van. Ik ben dik tevreden met de update.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Dus bij de mensen bij wie het bagger was, wordt het goed en bij de personen bij wie goed was, wordt het bagger :p

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 09-02-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Hmm, bij mij is het ook wel lekker, webinterface werkt geheel niet meer :(
Via telnet kan ik er gelukkig nog wel bij maar me downloads zijn van 1200kB/s naar 900kB/s gezakt, vanavond ook maar proberen om een fact.reset te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 06:56
MoiZie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:38:

wel, zojuist geprobeert te updaten en het lukt niet eens. Heb de stekker er 10 minuten uit gehad, vervolgens er weer ingedaan (stroom stekker toch?) maar de software versie blijft op
Name F@st3202
Software version 3202WNLM_220278
Reference 3202WNLM_220278

staan... Al sla je me dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Probeer eens via de webinterface een reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160736

Ik las dat je niet via het GRE protocol VPN kan gebruiken.. en je dus via udp/tcp forwarding moest gaan werken..

Voor de uitleg hoe dit moet wordt je naar een website van openVPN gestuurd. Moet je dan ook dat programma van openvpn gebruiken?

En zouden jullie misschien ook een tutorial kunnen maken hoe dit moet aangezien er toch een hoop zijn (net als ik) die niet zoveel linux kennis hebben en de uitleg van openvpn de windows en linux manier door elkaar gooien etc.. snap de website niet echt..

BTW.. volgens mij is de rede dat je kpn moet behouden NIET dat je de alarmcentrales moet kunnen bereiken bij een storing. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobiel.. en dan nog iets.. er zijn genoeg mensen ZONDER een enkele vaste telefoon nummer thuis.

mijn zus is er een voorbeeld van, ze heeft geen vaste telefoon, kabelinternet en een mobieltje..

en waarom kan tele2 dan beweren dat je bij hun GEEN kpn meer nodig hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 160736 op 10-02-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VPN van mijn wanadoo naar mijn werk werkt prima.. anders denk ik niet.. zal het eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Ik krijg BitTorrent niet meer aan de gang met de newe software, iemand anders die hier ook problemen mee heeft. Want de porttest failed elke ker bij mij (Poort 3305 heb ik aanstaan). Als iemand hier een fix voor heeft of info, graag :)

Edit: Misschien slim om ook ff een static IP in te stellen en DHCP je niet elke keer een ander IP te laten geven... :) |:(

[ Voor 19% gewijzigd door alex3305 op 09-02-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 19:05
VPN van huis naar werk gaat ook zonder enig probleen
bij mij (zonder hier iets voor aan te passen).

Verder werkt de nieuwe firmware prima, eindelijk alles onder
1 range, zodat ik hier geen trucs meer hoef uit te halen om
onderling bestanden uit te wisselen 8)

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SageCloud
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024

SageCloud

Ghostrider to be...

Ik heb gelezen dat je netjes groepen nummers kan blokkeren via de website van Wanadoo/mijn abbonnement. Dus de 090x nummers en de 06 nummers etc.

Maar is het ook mogelijk om een specifiek nummer te blokkeren?! Dus echt een 10 cijferig nummer zoals 06-12345678?

En zo ja, hoe doe ik dat? Is er additionele software voor de Wanadoo Livebox? Valt deze te tweaken of te stylen?

In ieder geval bedankt voor alle moeite! ;)

What goes up, must come done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 21:16
SageCloud schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:27:
Ik heb gelezen dat je netjes groepen nummers kan blokkeren via de website van Wanadoo/mijn abbonnement. Dus de 090x nummers en de 06 nummers etc.

Maar is het ook mogelijk om een specifiek nummer te blokkeren?! Dus echt een 10 cijferig nummer zoals 06-12345678?

En zo ja, hoe doe ik dat? Is er additionele software voor de Wanadoo Livebox? Valt deze te tweaken of te stylen?

In ieder geval bedankt voor alle moeite! ;)
Ik gebruik hier een ander apparaat voor. De Telepathic 110. Deze heeft de optie om anonieme nummers (0000000000) 'stil' te blokkeren. Daarnaast kun je opgeven welke uitgaande nummers je wilt blokkeren of welke reeksen binnenkomende nummers je wilt blokken. Bijv alle 06-nrs. Daarnaast kun je iedereen die jou belt en waar je niet van gediend bent vanaf dat moment voorgoed blokkeren als je dat zou willen >:)

Het ding werkt perfect icm Telefonie van Wanadoo en KPN alleen de handleiding is ff puzzelen, maar echt z'n geld wel waard ;)

[ Voor 12% gewijzigd door objectief2 op 09-02-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

na de update kom ik de livebox niet meer in via firefox dus moet even via IE en verder zijn er geen problemen.
heb geen telefonie dus kan ook niet over oordelen.
verder werkt alles naar behoren, torrents downloaden (om te testen, usenet is _/-\o_ ) geen punt, portforwaden geen punt etc

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 09-02-2006 17:00 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Zag in de Telegraaf vandaag, nope geen abbo :r

Maar goed, wanadoo incl telefonie incl philips dect incl ipod twv 99 euro.
Prijs 29,95 p/mnd geen setup kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

MoiZie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:45:
[...]

wel, zojuist geprobeert te updaten en het lukt niet eens. Heb de stekker er 10 minuten uit gehad, vervolgens er weer ingedaan (stroom stekker toch?) maar de software versie blijft op
Name F@st3202
Software version 3202WNLM_220278
Reference 3202WNLM_220278

staan... Al sla je me dood 8)7
als het goed is heb je een mail gekregen dat er nieuwe firmware beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Anoniem: 161430 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:47:
[...]

als het goed is heb je een mail gekregen dat er nieuwe firmware beschikbaar is
Ik had de upgrade ook al binnen voor ik de betreffende mail kreeg, dus het is in ieder geval niet zo dat je daar op zou moeten wachten....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
m3dekker schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:21:
VPN van huis naar werk gaat ook zonder enig probleen
bij mij (zonder hier iets voor aan te passen).

Verder werkt de nieuwe firmware prima, eindelijk alles onder
1 range, zodat ik hier geen trucs meer hoef uit te halen om
onderling bestanden uit te wisselen 8)
Het VPN probleem is ook andersom heb ik begrepen, je kunt geen VPN Server achter de livebox plaatsen. Althans geen VPN Server die gebruik maakt van het GRE protocol. OpenVPN gebruikt een udp poort, die is wel zonder problemen te forwarden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Anoniem: 7175 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:34:
Zag in de Telegraaf vandaag, nope geen abbo :r

Maar goed, wanadoo incl telefonie incl philips dect incl ipod twv 99 euro.
Prijs 29,95 p/mnd geen setup kosten.
Eeuh, dit is me nog niet helemaal duidelijk, komt het hier op neer:

In de telegraaf van vandaag stond een aanbieding voor Family 20Mbit inclusief gratis dect telefoon én ipod nano ? (just checking, zou namelijk heel mooi zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Meer mensen last van (extreme lag) tijdens online games.
cs 1.6 is onspeelbaar sins ik Wanadoo heb :'(
Vrijwel altijd ping rond de 70 (dat is al raar maar wel speelbaar)
maar vaak lag stoten naar 200+ of hoger :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Anoniem: 166003 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:21:
[...]

Eeuh, dit is me nog niet helemaal duidelijk, komt het hier op neer:

In de telegraaf van vandaag stond een aanbieding voor Family 20Mbit inclusief gratis dect telefoon én ipod nano ? (just checking, zou namelijk heel mooi zijn :P)
Jup,
raar maar waar.
Klein kansje dat ik het toch niet goed gelezen heb, je weet maar nooit met de telegraaf >:)
Maar iemand hier zal dat toch wel kunnen bevestigen?
Meen dat die advertentie zelfs op de voorpagina stond.

Op de site van Dixons was er niets over te vinden, oude pdf stond er nog wel op, liggen ze ook te :Z daar Bij Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113526

Problemen met gamen met wanadoo heb ik niet, nette ping hier. Wat ik wel heb is dat ik niet meer in het configuratiescherm kom, sinds de laatste update. Harde reset, meerdere malen, mocht niet baten. Lukt niet via Explorer of Firefox. Wel internet, maar ik kan de poorten niet meer instellen. Utorrent werkt niet meer bijvoorbeeld. Iemand een tip om de livebox in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je alleen vertellen dat ik daar ook last van heb..
Hij geeft aan de LB niet te vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huilen dit. Wel internet, maar geen downloaden suckt! Ik hoop dat ze dat snel gaan aanpakken. Ik ben vooralsnog niet zo gecharmeerd van de automatische update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 113526 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:30:
Problemen met gamen met wanadoo heb ik niet, nette ping hier. Wat ik wel heb is dat ik niet meer in het configuratiescherm kom, sinds de laatste update. Harde reset, meerdere malen, mocht niet baten. Lukt niet via Explorer of Firefox. Wel internet, maar ik kan de poorten niet meer instellen. Utorrent werkt niet meer bijvoorbeeld. Iemand een tip om de livebox in te stellen?
Je probeert nu wel 192.168.1.1 ipv 192.168.5.1 te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik het juiste ip 192.168.1.1, maar ook dan blijft 'ie zoeken tot timed out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34
Na de update is mijn ping zo'n 10ms lager :) , 30ms is nog steeds hoog maar dit gaat weer de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm die van mij is 40 als ik naar google en tweakers ping.
80ms naar wanadoo.nl :x
Kan er een verklaring voor zijn?

En nog iets.
Mijn download snelheid was eerst 7200. (6weken geleden)
Nadat ik mijn LB aansloot op het ISRA punt werd dit 6800.(4weken geleden)
Nu zo'n 4 weken kijk ik nog eens en staat hij op 6400 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 09-02-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:29
Mijn ping naar Tweakers en Google zijn ook 30 hier. Voorheen lagen ze op de 40 ongeveer.
Telefonie heeft minder ruis, en de intrainwaarden zijn iets hoger.

Overigens is de ping naar wanadoo.nl hoger omdat deze server in Frankrijk staat ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 28-05 19:44

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Kan het zijn dat de LB regelmatig je messenger er uit gooit? Ik ben regelmatig ineens offline, zonder een onderbreking van de verbinding (zo lijkt het). En Miranda auto-connect niet. En het is toch best irritant om ongemerkt offline te zijn. ICQ blijft trouwens wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Anoniem: 127468 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:32:
80ms naar wanadoo.nl :x
Kan er een verklaring voor zijn?
wanadoo.nl spanje
wanadoo.es weer ergens anders

raaaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

als je msn versie 7.5.311 hebt, moet je even updaten naar 322 want dat is een bekend probleem.
msn 8 beta heeft er trouwens geen last van.

versie 7.5.322 is alleen engels talig meende ik.
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:58:
Kan het zijn dat de LB regelmatig je messenger er uit gooit? Ik ben regelmatig ineens offline, zonder een onderbreking van de verbinding (zo lijkt het). En Miranda auto-connect niet. En het is toch best irritant om ongemerkt offline te zijn. ICQ blijft trouwens wel online.
laat www is even weg, dan ping je naar wanadoo nederland.

www.wanadoo.nl = spanje 74 ms
wanadoo.nl = nederland 27 ms
kamphuis schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 01:02:
[...]

wanadoo.nl spanje
wanadoo.es weer ergens anders

raaaar

[ Voor 73% gewijzigd door vr6-only op 10-02-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 27-05 20:28
vr6-only schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 01:03:
als je msn versie 7.5.311 hebt, moet je even updaten naar 322 want dat is een bekend probleem.

versie 7.5.322 is alleen engels talig meende ik.
[...]

laat www is even weg, dan ping je naar wanadoo nederland.

www.wanadoo.nl = spanje 74 ms
wanadoo.nl = nederland 27 ms
[...]
Als ik het goed heb, is die versie gister ingetrokken - 322 - maare gister is 0324 uitgekomen, en als het goed is heb je ook de vraag voor auto-update gekregen maar dat moet je maar ff kijken. Verder merk ik wel dat MSN sinds gister een mega-lag vertoond, kben er vandaag nog niet opgeweest maar zal nog wel ff kijken :) Maar goed als iemand anders hier problemen mee heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag ;)

En over wanadoo.es, volgens mij is .es toch echt Spanje hoor !? Of ben ik da nou ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 28-05 19:44

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

vr6-only schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 01:03:
[...]
Ik gebruik Miranda :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10

BoAC

Memento mori

Heeft hier al iemand problemen gehad met nummer herkenning?
Er vallen bij mij namelijk wel eens nummers weg als ik wordt opgebeld..
Bijv. 0344-123456 wordt dan 044-12356 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 10-02-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ow wat heerlijk dat ik die livebox waarschijnlijk mag inleveren
en al die ellende niet meer heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heren, Ik heb een probleempje, ik moet om de zoveel tijd de LB resetten, simpelweg omdat 't internet gewoon langzaam stil wordt gezet, tot ik niets meer heb :S
Is dit verholpen in een nieuwere firmware versie, want dit is wel erg vervelend... Heb de Firmware nog nooit geupdate, maar nu ik al die slechte verhalen over die nieuwe hoor, ben ik dat ook niet van plan eigelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, het is niet echt een keuze om je livebox te updaten. Het gaat automatisch...Dat schijnt een voordeel te zijn vinden ze bij Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Mijn Wanadoo update niet automatisch, ook niet na een reset. Bovendien kom ik nog steeds niet in het configuratiescherm (niet met de tools, niet op 192.168.1.1 en niet op 192.168.5.1).

Zo te lezen hebben hier meerdere mensen last van. Is dit probleem bekend en Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn livebox is wel geupdate. Ik kon 'em even niet meer gebruiken en daarna begon de 'W' weer te knipperen (die ik normaal uit heb staan), waaruit ik opmaak dat de update heeft plaatsgevonden. Wat ik net als Oldie heb, is dat ik niet meer in het configuratiescherm kom.
Er is eerder gesuggereerd dat het aan je browser kon liggen, maar zowel in Firefox en Explorer heb ik geen resultaat. Ik weet verder eerlijk gezegd niet hoe ik de livebox kan benaderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Laatst online: 19-04 19:57
Over Wanadoo snelheid.

Doe eens een test met ftp://ftp.wanadoo.nl/pub/test/20M.bin en
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Bij mij via Wanado Family 20MB is de tweakdsl sneller dan die van Wanadoo. |:(

Iemand enig iedee waarom de wanadoo server(s) zo traag is(zijn)?

Sinds ik mijn Livebox heb vervangen door een linksys adsl2+ modem heb ik geen hangend modem meer. Stabiele verbindingen naar mijn voip providers. En volledige vrijheid in het configureren van mijn modem. En ik bepaal zelf wanneer hij update. :*)

Just my two cents of info.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakmiv op 10-02-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Anoniem: 113526 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:28:
Mijn livebox is wel geupdate. Ik kon 'em even niet meer gebruiken en daarna begon de 'W' weer te knipperen (die ik normaal uit heb staan), waaruit ik opmaak dat de update heeft plaatsgevonden. Wat ik net als Oldie heb, is dat ik niet meer in het configuratiescherm kom.
Er is eerder gesuggereerd dat het aan je browser kon liggen, maar zowel in Firefox en Explorer heb ik geen resultaat. Ik weet verder eerlijk gezegd niet hoe ik de livebox kan benaderen....
1. ga met je browser naar 192.168.1.1
2. er verschijnt nu een gedeeltelijke page met adres http://192.168.1.1/
3. verwijder de meest rechtse schuine streep /
4. aanschouw het wonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Zelfde probleem, ook ik kom de livebox niet meer op via 192.168.1.1 heel graag iemand die een fix hiervoor kan verzinnen.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tweakmiv schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:36:
Over Wanadoo snelheid.

Doe eens een test met ftp://ftp.wanadoo.nl/pub/test/20M.bin en
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Bij mij via Wanado Family 20MB is de tweakdsl sneller dan die van Wanadoo. |:(

Iemand enig iedee waarom de wanadoo server(s) zo traag is(zijn)?

Sinds ik mijn Livebox heb vervangen door een linksys adsl2+ modem heb ik geen hangend modem meer. Stabiele verbindingen naar mijn voip providers. En volledige vrijheid in het configureren van mijn modem. En ik bepaal zelf wanneer hij update. :*)

Just my two cents of info.
Welke heb jij dan? De Linksys WAG54G geeft traint namelijk een stuk lager in dan de Livebox. Verder een geweldig ding, maar Linksys heeft nog steeds geen firmware uitgebracht die net zo hoog traint als de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de site van Dixons was er niets over te vinden, oude pdf stond er nog wel op, liggen ze ook te :Z daar Bij Dixons.
Ik heb 'm gevonden :P http://telegraaf-i.telegr..._TE_2S_20060209_1_385.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 16:59
das shuffle geen nano :S maar heb er tog al een :D

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Laatst online: 19-04 19:57
Muse schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:52:
[...]

Welke heb jij dan? De Linksys WAG54G geeft traint namelijk een stuk lager in dan de Livebox. Verder een geweldig ding, maar Linksys heeft nog steeds geen firmware uitgebracht die net zo hoog traint als de Livebox.
Linksys WAG345G-EU. Trained inderdaad niet zo hoog in als de Livebox (linksys ~ 16,0Mb/s down en ~ 840Kb/s up en LB ~ 17,7Mb/s down en ~ 1024Kb/s up) maar ik heb het gevoel dat de vele problemen met de livebox eraan liggen dat deze juis te hoog in trained. Hij is in ieder geval een stuk stabieler dan de livebox.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakmiv op 10-02-2006 15:30 . Reden: train snelheden ingevoerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
tweakmiv schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:26:
[...]

Linksys WAG345G-EU. Trained inderdaad niet zo hoog in als de Livebox (linksys ~ 16,0Mb/s en LB ~ 17,7Mb/s) maar ik heb het gevoel dat de vele problemen met de livebox eraan liggen dat deze juis te hoog in trained. Hij is in ieder geval een stuk stabieler dan de livebox.
Hier:
Livebox: 18300/1024
WAG54G v2: 16300/840

Dat heeft mij doen besluiten om voorlopig toch maar de Livebox er tussen te zetten, totdat Linksys met een fatsoenlijke firmware komt die zich kan meten met de Livebox. Verder is de livebox hier stabiel, maar ik gebruik 'm dan ook pas een paar dagen.
De WAG54G was trouwens wel stabiel, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Anoniem: 127468 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:54:
Kan je alleen vertellen dat ik daar ook last van heb..
Hij geeft aan de LB niet te vinden. :?
Same here, Wel intrenet maar zodra ik naar 192.168.1.1 ga is dat ook afgelopen. dan kan ik niets meer op internet. (ook geen ping naar de livebox.) oftewel, livebox crasht!

Vanmorgen al gebeld en tis een tweedelijns storing geworden, nu afwachten wanneer ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Wie weet hoe ik op de LiveBox het ding zo instel dat ik mijn router als DMZ kan gebruiken. Dus alle verkeer routeren naar 192.168.1.2 zonder dat ik portmappings hoef te gebruiken. Ik krijg meestal de melding "NAT not enabled on this interface".

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61809

Mijn excuses als dit al eerder is gevraagd maar de search doet het niet bij mij? Ik heb sinds een uurtje of 2 ook Wanadoo ADSL Family met de Livebox en ik ben verbonden via de draadloze USB dongle. Mijn probleem is dat de verbinding erg langzaam is (max 4mbit/s). Weet iemand wat ik kan doen om dit te verbeteren? Ik gebruik een USB 2.0 aansluiting, zit ong. 1 km van de telefooncentrale en zie de volgende statistieken in de Livebox:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden  
ADSL standaard  G992_5_A  
Upstream  1020 Kb  
DownStream  18136 Kb  
Afname  Dichtbij : 24.8 (dB)  
Ver weg : 7.9 (dB)  
SNR-marge  Dichtbij : 7 (dB)  
Ver weg : 11 (dB)  
HEC-teller 103  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  6  
ES-teller van 1 dag  0
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 11:24

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb al een aantal afleveringen van dit topic doorzocht, maar kon het niet vinden, vandaar dat ik het toch maar vraag.
Het volgende is er aan de hand: De ethernet poorten op mijn LB zijn omgedraaid. Geel is nr1 en rood is nr2. In principe dat maakt niet zo veel uit. DHCP instellen op de gele poort is geen probleem, werkt allemaal perfect.
Het probleem zit m er in dat poort 2 totaal geen signaal geeft. Het lijkt er dus op dat die dood is, echter vraag ik me af of hij niet gewoon aangezet moet worden in de LB.
Iemand een idee?

-edit-
Oh ja, ik kan nu ook met FF, noch telnet geen verbinding meer met de LB maken en toch internetten. Telefonie ligt er voor de grap uit... (btw alle lampjes, behalve het telefoontje, blijven continu knipperen)

[ Voor 17% gewijzigd door TheFruitNerd op 10-02-2006 19:51 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18638

Met z'n allen wanadoo opzeggen en opnieuw aanvragen :P

lol !:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:02
Waar kan ik adsl family + telefoon en ipod bestellen dan?
Ik zie nergens iets over een ipod? :? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54
Dat is alleen zo als je via Dixons besteld volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 21:16
TheFruitNerd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:38:

-edit-
Oh ja, ik kan nu ook met FF, noch telnet geen verbinding meer met de LB maken en toch internetten. Telefonie ligt er voor de grap uit... (btw alle lampjes, behalve het telefoontje, blijven continu knipperen)
Als alle lampjes branden behalve Telefonie dan is ie normalerwijs aan het updaten. Dat updaten vergt trouwens geduld (soms wel een minuut of 20) dus ga rustig de krant lezen ondertussen, geldt ook voor andere mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83976

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
netvisions schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:48:
Dat is alleen zo als je via Dixons besteld volgens mij :)
Is het duurder als ik via dixons bestel?
En wanneer is die actie afgelopen?
(wij nemen zowiezo dat abbo. dus die ipod is mooi meegenomen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GVD lijkt wel of Wanadoo de lijn na een week afknijpt,haalde eerst 1,75MB/s stabiel nu amper 1MB/s als t een beetje mee zit :(
Meer mensen last van???(en of oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Het kan zijn dat je modem lager "ingetraint"is.
Probeer de modem eens uit te zetten en weer aan te zetten?
Mischien scheeld dat, en anders kan het de overboekking zijn?
(*of zit ik hiero een beetje vaag te lullen?, heb deze andwoorden namelijk ook ergens anders gelezen ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee je wilt niet weten hoe vaak ik de box heb gereset en nieuwe instal en noem maar op.
Mischien toch eens bellen.
Modem traint in op 20141KB dus moet goed zijn,de upload is gewoon goed
Maar is wel balen als het eerst goed is en daarna niet meer.
En overboeking???geld?
Als dat zo is ligt dat aan hun niet aan mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 83976 op 10-02-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

In de FAQ zie ik dat de livebox bluetooth ondersteund. Kan iemand die zo'n ding heeft mij vertellen welke profielen? Ik heb de handleiding doorzocht, maar daar staat niets. (alleen een waarschuwing dat als je niet weet wat bluetooth is de settings in de config tabje niet moet veranderen)
Ik vermoed dat als ik weet welke bluetooth setting er zijn die je kan veranderen, dat ik dan kan afleiden welke profielen. (maar deze settings worden in de handleiding dus niet beschreven)

Ik hoop dat het ding ook DUN profile ondersteund, want de meeste bluetooth acces points ondersteunen enkel LAP en PAN.

iemand een screenshot van de bluetooth setting pagina in de managent interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Tsss... Na firmware update:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A <<<<<<<<<< Dit is dus nu weer wel goed!
Upstream 1024 Kb
DownStream 12540 Kb
Afname Dichtbij : 31.9 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 114
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 16
ES-teller van 1 dag 0

Nou, ik zal maar verder niet piepen over wat speedtest.bbned.nl me geeft, want dat doet mijn speedtouch toch nog steeds beter. Hoewel deze modem (LB) iets hoger intraint?

Vaag gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:32

Caveman

whahoehaha

hmmm, dus als ik de meel goed lees , kan ik nu "probleemloos" de gele en de rode poort gebruiken en zit alles in de nieuwe adressrange ? Als dat zo is ga ik er op vooruit met deze firmware... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de site van wanadoo lees ik dat de livebox standaard geen wifi heeft, maar dat dat een uitbreiding is door middel van een pcmcia kaart.
Hoe zit dat met bluetooth? zit dat ook op de standaard livebox ? of is dat ook een uitbreiding die je erbij moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

bluetooth zit er standaard op en wifi niet.

dus nee je hoeft niets te kopen...ja een PDA of whatever om te connecten met de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar is die bluetooth voor? Internetten op je telefoon dmv. de LB?? Snap 't niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeerlijk dit.. dvd-tjes binnentrekken met 1100 kb/s :)

Nu 3 dagen adsl via wanadoo.. niks te klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w8 maar :'( na een week ,zo ging het bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Anoniem: 83976 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:47:
Nee je wilt niet weten hoe vaak ik de box heb gereset en nieuwe instal en noem maar op.
Mischien toch eens bellen.
Modem traint in op 20141KB dus moet goed zijn,de upload is gewoon goed
Maar is wel balen als het eerst goed is en daarna niet meer.
En overboeking???geld?
Als dat zo is ligt dat aan hun niet aan mij.
Overboekking is geloof ik dat je met bijv. 20 mensen één fysieke lijn deeld.
Dus als iedereen tegelijk bezig is kan het zijn dat de snelheid inzakt.
Als je een overboekking van 1 op 1 wil ben je honderden euro's per maand kwijt omdat je dan een hele lijn afhuurd.

Even nog een kickje voor mijn vragen:

[ Voor 16% gewijzigd door Lennart_1337 op 11-02-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135190

Lennart_1337 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:31:
[...]

Overboekking is geloof ik dat je met bijv. 20 mensen één fysieke lijn deeld.
Dus als iedereen tegelijk bezig is kan het zijn dat de snelheid inzakt.
Als je een overboekking van 1 op 1 wil ben je honderden euro's per maand kwijt omdat je dan een hele lijn afhuurd.

Even nog een kickje voor mijn vragen:
Die actie is al verlopen......
Ik zie dat er een nieuwe actie is.....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135190 op 11-02-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gumball schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:55:
Waar is die bluetooth voor? Internetten op je telefoon dmv. de LB?? Snap 't niet :D
Bluetooth is een beetje brak. Maar ik ken mensen die met hun pda wel op internet kunnen. Met telefoon lukt het in ieder geval ngo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Anoniem: 135190 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:41:
[...]

Bluetooth is een beetje brak. Maar ik ken mensen die met hun pda wel op internet kunnen. Met telefoon lukt het in ieder geval ngo niet.
Hangt beetje af van hoe BT is geimplementeert in je telefoon denk ik. De Nokia series 60 toestellen met Symbian moeten het probleemloos doen, de series 40 (mijn 6230 bijv) doet het dus mooi niet. Ik heb gewoon geen optie om internet over BT te sluizen in dat ding...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135190 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:39:
[...]

Die actie is al verlopen......
Ik zie dat er een nieuwe actie is.....
In de advertentie waar ik naar linkte staat de zelfde prijs, voor actievoorwaarden/looptijd moet je zelf even bij een dixons langs lopen of er een belletje aan wagen. Het tel nummer voor dichtstbijzijnde dixons staat in de advertentie (iets van 0800-beldixons) ze noemen daar de dichtst bijzijnde winkels én de nummers van de winkels succes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BN schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 08:26:
[...]

Hangt beetje af van hoe BT is geimplementeert in je telefoon denk ik. De Nokia series 60 toestellen met Symbian moeten het probleemloos doen, de series 40 (mijn 6230 bijv) doet het dus mooi niet. Ik heb gewoon geen optie om internet over BT te sluizen in dat ding...
Via Gnubox kan het op een beperkt aantal symbian 60 telefoons. Zeker niet allemaal! (de relatief nieuwe 6630 bijvoorbeeld niet) Maar of het dan nog met de Livebox werkt durf ik zeker niet zo stellig te zeggen. De oudere telefoons (waar je de eerste versie van Gnubox op installeert) werken alleen als de livebox het bluetooth DUN profiel ondersteund, en de latere telefoons (6670 met de nieuwere Gnubox) kunnen daarnaast ook met LAP profile overweg.

Na redelijk wat speuren in fora en op de franse Wanadoo site, krijg ik de indruk dat de livebox enkel PAN profiel ondeersteund. In dat geval kan je geen enkele symbian 60 telefoon ermee online krijgen!
Maar (zoals ik hierboven al heb gepost) heb ik nog steeds geen lijst van ondersteunde BT profielen gevonden op de LiveBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:30

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Kan iemand mij misschien helpen met het volgende. Ik probeer de Livebox zo te configureren, dat Wake On LAN via internet werkt. Bij mijn oude Speedtouch was het een kwestie van een UDP poort mappen naar het broadcast-adres. Als ik dit bij de Livebox probeer (hetzij via telnet, hetzij via de pagina van LinuX-TUX, door UDP poort 7 te mappen naar 192.168.1.255 (dat IP-adres wordt door de webinterface niet geaccepteerd)), wil het niet werken. Als ik echter intern test door te sturen naar 192.168.1.255, start de pc wel op! Ik neem aan dat er dus toch iets fout zit in de mapping. De volgende gegevens staan ingesteld (overbodige regels niet weergegeven):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[root @ ipqos]$ policy list

#mer0 -> mer0#
~~~~~ ~~ ~~~~~
SEQ  ID ACTION S-ADDR          D-ADDR          S-PORT D-PORT PROTO - FLAGS -
                                                             NATID - TC -
~~~ ~~~ ~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~ ~~~~~~~~~
  3  58  allow                                      0      7   udp 1
                                                    0      0     5    NA
code:
1
2
3
4
5
[root @ ipqos]$ nataction list

Id   ActionType   TargetAddr(s)                        TargetPort(s)  Status  Service
 --   ----------   -------------                        -------------  ------ ------
  5   Redir Port   192.168.1.255                        7              Enabled

Wie kan me helpen om te zorgen dat het werkt? :)

*Edit: Heb ik net die hele post getikt... kom ik erachter dat het wél werkt. Dus iedereen die het aan de praat wil krijgen: zo moet het! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Pathfinder op 11-02-2006 15:04 ]

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

- knip rant -

lamahange!

vergeten mijn pillen te nemen

[ Voor 191% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 11-02-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:05:
diepe zucht.. wat is er met dit topic aan de hand ?
kicken op 1 pagina, vragen stellen die al 10.000x gesteld en beantwoord zijn in vorige delen en/of start topic.
gebruikt eens de search functie ofzo... |:(
volgens mij zijn er nog geen 10.000 post in al deze delen bij elkaar, dus iets kan moeilijk 10.000x zijn gevraagd (of het moet meerdere keren in 1 post gebeuren natuurlijk ;)

Het nut van deze en het nut van de post waarop ik reageer is zeer twijfelachtig.
Je geeft niet aan welke vragen volgens jouw al eerder langs zijn gekomen, dus het is niet duidelijk waar je opmerking op slaat.
Je mag toch aannemen dat iemand eerst zoekt, dan pas post. Als jij het wel hebt kunnen vinden post dan een link met een antwoord, een stuk nuttiger dan bovenstaande quote. (die je overigens in 99% van alle topics op GOT kan plaatsen, zonder dat de toepasbaarheid aangetast wordt.)

En als ik je (retorische) vraag toch maar eens beantwoord: Blijkbaar is de samenvatting met info bovenaan dit vervolg deel zo erg incompleet dat men de informatie niet kan vinden.
Ik vind dat je mag aannemen dat de samenvatting een goed beeld geeft wat er in vorige delen is besproken, en dus niet dat je gedwongen wordt 10 delen met honderden posts door te stippen voor dat je een vraag stelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 22:10

The Adder

Happy racing from Holland

Anoniem: 135190 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:41:
[...]

Ik heb ooit wel eens een "pair" kunnen maken tussen mijn Palm T|T en de LB maar internetten is nog nooit gelukt. Ligt blijkbaar aan de LB (sagem) omdat internetten op mijn Palm T|T via een BT verbinding met mijn notebook goed gaat. Misschien een firmware update item ;)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:07:
[...]

volgens mij zijn er nog geen 10.000 post in al deze delen bij elkaar, dus iets kan moeilijk 10.000x zijn gevraagd (of het moet meerdere keren in 1 post gebeuren natuurlijk ;)

Het nut van deze en het nut van de post waarop ik reageer is zeer twijfelachtig.
Je geeft niet aan welke vragen volgens jouw al eerder langs zijn gekomen, dus het is niet duidelijk waar je opmerking op slaat.
Je mag toch aannemen dat iemand eerst zoekt, dan pas post. Als jij het wel hebt kunnen vinden post dan een link met een antwoord, een stuk nuttiger dan bovenstaande quote. (die je overigens in 99% van alle topics op GOT kan plaatsen, zonder dat de toepasbaarheid aangetast wordt.)

En als ik je (retorische) vraag toch maar eens beantwoord: Blijkbaar is de samenvatting met info bovenaan dit vervolg deel zo erg incompleet dat men de informatie niet kan vinden.
Ik vind dat je mag aannemen dat de samenvatting een goed beeld geeft wat er in vorige delen is besproken, en dus niet dat je gedwongen wordt 10 delen met honderden posts door te stippen voor dat je een vraag stelt
Je moet niet alles letterlijk opvatten natuurlijk. Maar het is denk ik wel begrijpelijk als dezelfde vragen steeds maar weer gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

Vandaag heb ik misschien iets stoms gedaan:

Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd ...

Op zich geen probleem, maar om achteraf van de administratieve helpdesk (dealers) te horen dat de aansluiting zo snel mogelijk opgeleverd wordt (lees 3 weken), was het even slikken.

Het zit namelijk zo:

Mijn Tiscali Special loopt pas op 29-04-2006 af, de opzegging moet nog gebeuren.

Aanvraagdatum Wanadoo: 11-02-2006
Geschatte aansluitdatum: eerste week van maart 2006

Probleem is dus dat er geen mogelijkheid is om de aansluitdatum bij Wanadoo te verzetten, dat is in hun systeem niet mogelijk als ik de medewerker zo mag begrijpen.

Iemand van jullie een tip of idee om dit enigszins op te lossen?
Zelf d8 ik om deze aanvraag te annuleren en over 6 weken weer aan te vragen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Vanaf 17-02 ben ik ook Wanadoo klant, precies na 2 weken ... Zeer nette levertijd, ben benieuwd hoe het me gaat bevallen :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 28-05 10:59
TweakBoy schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:23:
Vandaag heb ik misschien iets stoms gedaan:

Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd ...

Op zich geen probleem, maar om achteraf van de administratieve helpdesk (dealers) te horen dat de aansluiting zo snel mogelijk opgeleverd wordt (lees 3 weken), was het even slikken.

Het zit namelijk zo:

Mijn Tiscali Special loopt pas op 29-04-2006 af, de opzegging moet nog gebeuren.

Aanvraagdatum Wanadoo: 11-02-2006
Geschatte aansluitdatum: eerste week van maart 2006

Probleem is dus dat er geen mogelijkheid is om de aansluitdatum bij Wanadoo te verzetten, dat is in hun systeem niet mogelijk als ik de medewerker zo mag begrijpen.

Iemand van jullie een tip of idee om dit enigszins op te lossen?
Zelf d8 ik om deze aanvraag te annuleren en over 6 weken weer aan te vragen.
Geen probleem. Op je bevestigingsbrief die je (waarschijnlijk) komende week krijgt staat een telefoonnummer waarbij je je aanvraag binnen 7 dagen kunt annuleren
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.