Experia box is van kpn internetbellen. Ik denk dat je in het verkeerde topic zit.DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:51:
kan je ook de experia box dumpen zegmaar en een eigen router kiezen. bijv speedtouch 510 ofz, zodat je niet elke keer die uitval krijgt?
hehe sorry, wel goede topic, maar het moest livebox zijnLizard schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:52:
[...]
Experia box is van kpn internetbellen. Ik denk dat je in het verkeerde topic zit.
Dus kan je die vervangen voor je eigen router?
ja, je kan gewoon je eigen ADSL 2 router gebruiken, alleen niet in combinatie met wanadoo telefonie.
[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 20-03-2006 17:59 ]
weet iemand hoe ik de naam 'Wanadoo' uit de titelbalk van IE kan krijgen?
Het logotje heb ik verwijderd mbv TweakUI
Het logotje heb ik verwijderd mbv TweakUI
...less is more
Verwijderd
Ik wil even mijn vraag samenvatten:
Is Wanadoo Family het waard als je het puur voor het internet doet? Dat gehele telefonie kan mij gestolen worden, het gaat me puur om de 20Mbit lijn, werkt deze goed en stabiel? En zover ik heb begrepen kan je er ook andere (wireless) routers mee gebruiken?
En er staat dat het het eerste jaar 22.50 is, wat gaat het kosten na het eerste jaar, is dat al duidelijk?
Is Wanadoo Family het waard als je het puur voor het internet doet? Dat gehele telefonie kan mij gestolen worden, het gaat me puur om de 20Mbit lijn, werkt deze goed en stabiel? En zover ik heb begrepen kan je er ook andere (wireless) routers mee gebruiken?
En er staat dat het het eerste jaar 22.50 is, wat gaat het kosten na het eerste jaar, is dat al duidelijk?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 20:18 ]
Lijn werkt stabiel,
soms heb je wat, maar dat is normaal. Het is niet meer of minder dan andere providers, en daar valt Tiscali, BBned, en @home onder.
Overigens 20Mb is het max, hoe verder je woont, hoe minder het wordt. Zelf heb ik 14Mb omdat ik wat verder van de centrale woon.
soms heb je wat, maar dat is normaal. Het is niet meer of minder dan andere providers, en daar valt Tiscali, BBned, en @home onder.
Overigens 20Mb is het max, hoe verder je woont, hoe minder het wordt. Zelf heb ik 14Mb omdat ik wat verder van de centrale woon.
[ Voor 31% gewijzigd door Iblies op 20-03-2006 20:23 ]
Verwijderd
Als ik ben verhuist sta ik in dezelfde straat als de centrale, het laatste probleem zit hem dan in het eerste jaar 22.50, hoeveel zal dit zijn na het eerste jaar, ik kan het niet vinden.Iblies schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:22:
Lijn werkt stabiel,
He Luitjes,
Ik heb al veel van de topics doorgeplozen en volg de diverse wanadoo verhalen al een aantal maanden dit ivm dat mijn zwager overgestapt is en daarna mijn pa en nu ik ook (bye bye planet)
Maar zit nog met een paar vragen:
- Zodra ik mijn switch aan livebox koppel werkt alles akkoord en kan ik via IE ook de livebox benaderen zonder enig probleem.
Zodra ik de livebox koppel aan mijn server met IPCOP 1.4.10 erop en deze instel op DHCP en via tweede ethernet kaart aan mijn switch hang kan ik ook internetten zonder probleem (alleen ietsjes langzamer aangezien ik de 10mb kaartjes nog eff moet vervangen was vroeger bij planet snel genoeg ;-)) Oh ja mijn IPCOP heeft ook DHCP en deelt ipadressen uit in de range 192.168.72.100 - 110.
Maar als ik nu de livebox probeer te benaderen via IE (telnet gaat zonder probs) dan bouwt ie de pagina half op en vervolgens loopt hij compleet vast (alle lampjes branden alsof er niks aan de hand is) en dan vindt mijn vrouw niet grappig ;-) is ze haar MSN ook kwijt.
======================================================================
1) Ken iemand mij uitleggen waarom dit gebeurd en wat nog belangrijker is hoe los ik het op?, wil namenlijk mijn 'oude' ipcop gewoon weer inzetten zoals het vroeger ook was met mijn speedtouch.
=====================================================================
2) Hoe kan ik (zonder hem in bridge mode te zetten) ervoor zorgen dat mijn livebox direct met mijn ipcop communidingest via een static ipadres. Of is de enige mogelijkheid het stuk wat in openingspost staat door met macadres te werken?
Btw heb nog een feature request voor Tweakers.net / Gathering het begint ondoendelijk te worden om alle topics door te struinen naar de diverse superinformatie, is er geen mogelijkheid om bijv. een WiKi hiervoor aan te bieden zodat een ieder hier zijn info in kan zetten, netjes rubriceren, een faq met een paar moderators die ervoor zorgen dat het geen zooitje wordt.
Groeten,
Wingie
Ik heb al veel van de topics doorgeplozen en volg de diverse wanadoo verhalen al een aantal maanden dit ivm dat mijn zwager overgestapt is en daarna mijn pa en nu ik ook (bye bye planet)
Maar zit nog met een paar vragen:
- Zodra ik mijn switch aan livebox koppel werkt alles akkoord en kan ik via IE ook de livebox benaderen zonder enig probleem.
Zodra ik de livebox koppel aan mijn server met IPCOP 1.4.10 erop en deze instel op DHCP en via tweede ethernet kaart aan mijn switch hang kan ik ook internetten zonder probleem (alleen ietsjes langzamer aangezien ik de 10mb kaartjes nog eff moet vervangen was vroeger bij planet snel genoeg ;-)) Oh ja mijn IPCOP heeft ook DHCP en deelt ipadressen uit in de range 192.168.72.100 - 110.
Maar als ik nu de livebox probeer te benaderen via IE (telnet gaat zonder probs) dan bouwt ie de pagina half op en vervolgens loopt hij compleet vast (alle lampjes branden alsof er niks aan de hand is) en dan vindt mijn vrouw niet grappig ;-) is ze haar MSN ook kwijt.
======================================================================
1) Ken iemand mij uitleggen waarom dit gebeurd en wat nog belangrijker is hoe los ik het op?, wil namenlijk mijn 'oude' ipcop gewoon weer inzetten zoals het vroeger ook was met mijn speedtouch.
=====================================================================
2) Hoe kan ik (zonder hem in bridge mode te zetten) ervoor zorgen dat mijn livebox direct met mijn ipcop communidingest via een static ipadres. Of is de enige mogelijkheid het stuk wat in openingspost staat door met macadres te werken?
Btw heb nog een feature request voor Tweakers.net / Gathering het begint ondoendelijk te worden om alle topics door te struinen naar de diverse superinformatie, is er geen mogelijkheid om bijv. een WiKi hiervoor aan te bieden zodat een ieder hier zijn info in kan zetten, netjes rubriceren, een faq met een paar moderators die ervoor zorgen dat het geen zooitje wordt.
Groeten,
Wingie
staat vaste prijs: 23.95 dus na 1 jaar kost het je 23.95 euro.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:26:
[...]
Als ik ben verhuist sta ik in dezelfde straat als de centrale, het laatste probleem zit hem dan in het eerste jaar 22.50, hoeveel zal dit zijn na het eerste jaar, ik kan het niet vinden.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Ik heb het dus sinds vandaag
Net alles aangesloten maar krijg alleen de software van de Livebox niet geinstalleerd (Code 2 of code 9)
Snelheid is redelijk haalde net met een torrent ronde 1100/1200 kb/s
Alleen via usenet ging het zeer traag met Tweaknews
Net alles aangesloten maar krijg alleen de software van de Livebox niet geinstalleerd (Code 2 of code 9)
Snelheid is redelijk haalde net met een torrent ronde 1100/1200 kb/s
Alleen via usenet ging het zeer traag met Tweaknews
Verwijderd
Ik heb het nu ook een poosje, gebruik een ander (wireless modem), de speedtouch 716v5WL, deze werkt perfect stabiel met een snelheid van dik 19MBitVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:17:
Ik wil even mijn vraag samenvatten:
Hiervan haal ik 1,7MByte/s op m'n wirless verbinding
Voip werkt ook perfect via Voipbuster.
Je kunt ook alleen een andere wireless router gebruiken, zet dan de livebox in bridge stand (zie ander topic) en sluit de router aan zoals je dat op elk puur ethernet modem kan doen.
Kom je dan wel laat mee... ik zou als een getikte morgen die brief alsnog op de bus doen en zet in je briefkop gewoon een eerdere datum... als ze moeilijk doen: poot stijfhouden en zeggen dat je het al 5 weken geleden hebt opgestuurdVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:10:
Mja de telefonie doen we het niet spciaal voor, het gaat vooral om het snellere internet voor een lagere prijs. Ik bekijk net onze gegevens op de Planet site en daar staat dat we een contract hebben vanaf 13-04-2001, en je moet minimaal een maand van tevoren opzeggen.. ik zit er dus zotezien nog mooi een jaar aan vast.
En alweer verder in het volgende deel:
[rml][ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X)[/rml]
[rml][ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X)[/rml]
Dit topic is gesloten.