[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

/me Update: Vanaf 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Wanadoo helpdesk: Veranderen per 21 februari 2006 de Wanadoo Telefonie-tarieven?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.guido-2.demon.nl/images/philips_dect.jpgWanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Wanadoo zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij wanadoo.
Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. KPN is nog nodig om alarmnummers te kunnen bereiken. Wil je dus kunnen bellen tijdens een Wanadoo telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren voordat deze eis er niet meer is, is nog niet te zeggen.
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...
Fijn, kan ik voor een paar vragen over mijn nieuwe aansluiting gelijk al gaan dokken, dat is natuurlijk geen service om nieuwe klanten te winnen.
Anoniem: 103367 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:10:
...
btw mensen die nieuw zijn en Wanadoo willen bellen met vragen over een nieuwe aansluiting kunnen dit GRATIS doen!!!
0800-8048

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je wanadoonummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.5.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.5.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.5.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.5.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.5.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.5.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.5.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.5.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet vif0 delete <enter>
subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de RODE ethernet port, dus niet voor de wireles of gele ethernet port. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van wanadoo zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 list
SUBNET   :      192.168.5.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.5.10      END IP     :     192.168.5.240
GATEWAY  :      192.168.5.1      BROADCAST  :    192.168.5.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo?
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Poll: Wat is je max download snelheid na de upgrade?
400 KB/s
600 KB/s
800 KB/s
1000 KB/s
1200 KB/s
1400 KB/s
1600 KB/s
1800 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99696&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je max upload snelheid na de upgrade
<= 60 KB/s
70 KB/s
80 KB/s
90 KB/s
>= 100 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99854&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/7683/FFFFFF/5C5850
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 27-01-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Reserved just in case :Y)
Gaat kennelijk erg hard, hier komt een aanvullende faq: (design moet ik nog voor gaan zitten, evenals een soort indexje)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Kan ik de settings/configuratie van de livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)
Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9
Upgrades

Er wordt geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.
Hiep hoi ik ben geupgrade maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, ec)
Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support wanadoo helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 2 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, en ranzige_pad)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

Bedankt voor je mooie topicstarts Linux-TUX. Veel plezier in Italie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lizard op 27-01-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:32

vr6-only

Blub Blub

nette SP lizard! _/-\o_

is het jullie ook opgevallen dat eweka na 12:00 uur tot ongeveer 21:00 uur niet zo snel download

op school haal ik snelheden van 2000+ KB/s maar op het zelfde moment thuis haal ik rond de 700 KB/s en dat terwijl normaal 1300+ is. niet dat het heel erg is ofzo maar goed.

op het forum van eweka zeggen ze dat wanadoo capaciteit te kort komt wat betreft de verbinding tussen wanadoo-eweka.

ik kan me daar wel iets bij voorstellen. ik lees heel vaak dat mensen met een adsl family abbo ook een eweka accountje erbij hebben genomen. nou de meeste mensen komen wel boven de 1000 KB/s uit.
dus het is niet zo moeilijk om het vol te trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 10-01-2006 02:13 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht handig om in de SP te vermelden hoe je bij de ADSL-statistieken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Weet niet wat ze hebben gedaan, maar sinds begin deze week haal ik wel de beloofde snelheid.

[i] (08:29:52) Transfered 1 file(s) - Total: 50.000.000 byte(s) in 25,20 (1.983,89 KBps)

En dat terwijl ik eerst rond de 600 a 700 KB zat, nu dus rond de 2 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Mooie Startpost

Alleen de link naar deel VII is verkeerd, dit moet zijn.

[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)

[ Voor 102% gewijzigd door TifKag436 op 10-01-2006 08:57 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dat zomaar ineens goed of heb je zelf actie ondernomen (bellen ofzo :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Bedoel je mijn snelheid? Het was nu ineens goed, heb wel een tijdje terug hun een mail gestuurd over de lage snelheid. Maar toen kwam ik niet boven de 200 KB uit (met een modem die op 19 mbit intrained best vervelend). Toen was er wat mis met de centrale waar ik op zit, andere users hier op GoT die op die centrale zitten hadden toen slechte speeds. Die zouden nu ook lekker moeten gaan lijkt me :)

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19096 Kb
Afname Dichtbij : 23.4 (dB)
Ver weg : 7.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 1370636
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55460
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Ik zit word nu behoorlijk ziek van die livebox gelukkig heb ik de hoop nog niet opgegeven.
Uit een quote van ADSL Forum blijkt het volgende:
Net na de laatste bios upgrade, merkte ik al dat na een paar klikt op de livebox de livebox niet meer te benaderen was !Ik heb wanadoo gebelt en dit blijkt een bug te zijn is de software van de livebox ! De box heeft na de laatste upgrade een memory overflow probleem !
Lekker dus, ik ga vanavond eens spelen met die wanadoo cd betreft update's/resetten enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:40:
Lekker dus, ik ga vanavond eens spelen met die wanadoo cd betreft update's/resetten enz...
Beter afwachten tot Wanadoo een nieuwe fimware pushed... Tot die tijd zo min mogelijke rommelen in die LB is mijn raad.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dav1d op 10-01-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
TifKag schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:51:
Mooie Startpost

Alleen de link naar deel VII is verkeerd, dit moet zijn.

[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)
Hmmm, gisteravond net verkeerd geknipt en geplakt. Gefixed, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hmmz ik heb de afstand tot de centrale via alledrie de sites gechecked (waarvan die ene met lokatienet nergens op slaat natuurlijk, die volgt gewoon de route die je met de auto zou moeten nemen 8)7 ) en de afstand naar de centrale ligt tussen de 2.2 (bbned) en 2.5km...stel dat het in het ergste geval 3km zou zijn...dan moet ik toch nog wel hoger in kunnen trainen dan 8912 Kb? Dit is trouwens de hoogste waarde tot nu toe...elke keer als ik de LB reset lijkt hij weer iets hoger te worden. 8)7
Iemand nog meer suggesties wat ik kan proberen?

Probs voor de startpost btw staat zeer veel nuttige info in! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Ik neem aan dat je al gekeken hebt of je centrale al is geupgrade? Het ziet ernaar uit dat hij op ADSL1 snelheden blijft werken namelijk.

Klopt het trouwens dat er bij ADSL Status een andere firmware kan worden weergegeven dan onder "Software"?
ADSL Status: Firmware 0xe200314
Software versie: 3202WNLM_220278

Vreemde bedoeling?

[ Voor 43% gewijzigd door Xiqum op 10-01-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:59:
Ik neem aan dat je al gekeken hebt of je centrale al is geupgrade? Het ziet ernaar uit dat hij op ADSL1 snelheden blijft werken namelijk.
Het lijkt er idd sterk op ja, waar kan ik dat nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162810

"note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)"

Hoe doe ik dit "verversen"?

bedankt, Breuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
-CKY2K- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:12:
[...]

Het lijkt er idd sterk op ja, waar kan ik dat nagaan?
Hier.
http://www.adslcentrale.n...ynamic_content=adsl2check

[ Voor 6% gewijzigd door Xiqum op 10-01-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Grrrr: in deze: http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst lijst staat Capelle aan den IJssel er nog niet bij (centrale middelwatering) meer mensen hier die op die centrale zitten en kunnen bevestigen dat hij nog geupgrade moet worden? En zo ja per wanneer zal dit ongeveer gebeuren? :)

Hmmm enige Capelle die ze uberhaupt in de lijst hebben is Capelle (NB) als die het is dan staat hij enerzijds wel in de lijst en anderzijds volgens een check applet op dezelfde site moet hij nog geupgrade worden....wie kan mij er uitsluitsel over geven? Dan ga ik voorlopig niet lopen kloten hier namelijk maar wacht ik rustig af...

Heb net wel Rotterdam-Middelwatering gevonden in het lijstje (Capelle valt onder Rotterdam) die centrale is WEL geupgrade dus.....waarom dus zulke lage snelheden van nog geen 10Mbit?

[ Voor 37% gewijzigd door -TheNose- op 10-01-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Ik heb trouwens het volgende via de Franse Wanadoo site bovenwater weten te toveren.
De softwareversie momenteel beschikbaar is Sagem3202_24014c. Deze versie brengt evoluties netwerk die het mogelijk maken om de kwaliteit van de mededelingen te verbeteren die aan de dienst van Onbegrensde Telefonie in Hoog Debiet worden voorbijgegaan.

Historisch overzicht van de vorige softwareversies van Livebox Sagem
De vorige versie software was Sagem3202_24013a
Deze versie bracht de volgende evoluties :
- Rekening houden met de verschillende diensten van de reeks Hoog Multimediadebiet van Wanadoo (Internet, Onbegrensde Telefonie in Hoog Debiet, Onbegrensde Visiophonie, numerieke Televisie);
- Rekening houden met bepaalde liveservices (livemusic van Wanadoo, live camerabewaking, livezoom, photoblog);
- Vereenvoudiging van de gebruiken netwerk van Livebox (verdeling van bestanden, van printers, spelen in netwerk);
- Vereenvoudiging van de toewijzingsmanier van de adressen IP.
De versie van de software Sagem3202_20228 is niet meer beschikbaar ten gevolge van de belangrijke update van de zomer van 2005.
We lopen zo te zien dus enorm achter?
Ik zal wanadoo hierover eens lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Bovenstaande site klopt echt helemaal niks van.
Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Culemborg-Centrum
Iemand misschien een betere, íéts recentere check?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161862

BN schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
[...]

Beter afwachten tot Wanadoo een nieuwe fimware pushed... Tot die tijd zo min mogelijke rommelen in die LB is mijn raad.
Nou, mijn LB draait heir al 2 weken zonder crash, maar moet wel zeggen dat ik ook helemaal niet in het config menu meer ga. Doe ik dit wel dan crasht de web page en gaat me telefonie raar doen.
Maar als je dus niet in het config menu gaat blijft het stabiel werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 10:25

royke

aan het typen....

Is het mogelijk om een internet terugbelverbinding te maken? waarom wil ik dat? nou simpel mijn ouders internetten af en toe een beetje mail en zo niets geks dus een adsl verbinding is niet nodig. nu bellen ze gewoon in maar aangezien ik gratis naar hen kan bellen zou een inbelverbindng naar mij makkelijker zijn.
Gedachte: zij bellen naar mij. mijn server belt terug en zij hebben internet. dat is op zich niet zo heel spannend om op te zetten. maar is het dan ook mogelijk om via de KPN bereikbaar te zijn? bijvoorbeeld door een splitter voor de livebox te doen?

iemand hier ervaring mee? anders moet ik het gewoon gaan proberen.

BVD

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

hmz19 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:48:
Ik overweeg ADSL Family, zonder telefonie, aangezien het starttarief mij niet bevalt.
Mijn vraag: Werkt VoipBuster i.c.m. de Livebox?
Dat lijkt mij wel, ik zie niet in waarom VoipBuster niet zou werken.

Of je nu met een LiveBox op internet zit, of met een ander modem. Ik denk niet dat dat van invloed zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dav1d op 10-01-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165264

Rox_NL schreef:Heb jij toevalig nog een router ertussen hangen? Wanneer die niet goed is ingesteld dondert je snelheid omlaag, terwijl de livebox wel gewoon genoeg binnen krijgt.

Ja we maken gebruik van een router om alle 3 de computers te voorzien van internet. Volgens mij is hij prima ingesteld hoor...hij moet 100mbit aankunnen toch? maar als je/iemand me zou kunnen helpen...graag!

Het zit dus wel goed met mijn verbindingscijfers van de livebox?:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18612 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 93110
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13470
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 165264 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:46:
[...]

Ja we maken gebruik van een router om alle 3 de computers te voorzien van internet. Volgens mij is hij prima ingesteld hoor...hij moet 100mbit aankunnen toch? maar als je/iemand me zou kunnen helpen...graag!
Je livebox is perfect ;). Maar je moet het zo instellen dat je router puur als router/switch werkt en bijvoorbeeld niet als gateway. Ik had eerst met de router ertussen een snelheid van 300 kb/s. Toen die goed ingesteld was vloog het zo naar de max van mijn verbinding toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
royke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:14:
Is het mogelijk om een internet terugbelverbinding te maken? waarom wil ik dat? nou simpel mijn ouders internetten af en toe een beetje mail en zo niets geks dus een adsl verbinding is niet nodig. nu bellen ze gewoon in maar aangezien ik gratis naar hen kan bellen zou een inbelverbindng naar mij makkelijker zijn.
Gedachte: zij bellen naar mij. mijn server belt terug en zij hebben internet. dat is op zich niet zo heel spannend om op te zetten. maar is het dan ook mogelijk om via de KPN bereikbaar te zijn? bijvoorbeeld door een splitter voor de livebox te doen?

BVD
Dit is niet mogelijk omdat je geen "data" verkeer over je gratis lijn kunt doen, de lijn is daarvoor te slecht. Faxen is om die redenen ook niet mogelijk met die lijn. Je kunt wel je betaalde kpn lijn daarvoor gebruiken, je kunt daarvoor een windows nt4/2000 of 2003 server gebruiken of een linux server.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rox_NL schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Je livebox is perfect ;). Maar je moet het zo instellen dat je router puur als router/switch werkt en bijvoorbeeld niet als gateway. Ik had eerst met de router ertussen een snelheid van 300 kb/s. Toen die goed ingesteld was vloog het zo naar de max van mijn verbinding toe.
Haha;)...dat is in ieder geval mooi, dan kan het alleen nog maar sneller gaan!
Ik zou graag mijn router goed instellen, maar kun je me daarbij helpen? Hoe zie ik bijvoorbeeld dat hij ingesteld staat als gateway(wat is dat?)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:19
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:40:
Ik zit word nu behoorlijk ziek van die livebox gelukkig heb ik de hoop nog niet opgegeven.
Uit een quote van ADSL Forum blijkt het volgende:

[...]

Heb opeens, sinds een dag of 2, precies hetzelfde! Geen idee waarom of hoe en wat, maar het is best irritant..

Nog een paar vraagjes: Is er een goede makkelijke manier om meer dan 8 forwards aan te maken? Misschien ben ik te n00b, maar de manier in de startpost volg ik niet helemaal.. Er gebeurt ook niets en de ports komen er ook niet bij of zo.
En kan ik een bepaald adres op DMZ zetten? Of is dit met de livebox niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Is het mogelijk dat het telefoonverkeer in huis word gehinderd als de livebox niet goed functioneert? Volgens mij niet aangezien ik de livebox alleen als splitter gebruik, we hebben dan ook geen telefonie afgenomen. Iemand enige idee ehoe dit kan een ADSL Splitter is naar mijn mening puur een stukje hardware en zit echt geen software in.

Ik heb waarschijnlijk een verklaring voor mijn vele problemen:
Op het ISRA punt zit direct een splitsing naar boven, dat zou een bromtoon boven op de telefoon verklaren en de lage kwaliteit van de verbinding. Aangezien het "voice" en "adsl" signaal nu niet worden gesplit. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 41% gewijzigd door Xiqum op 10-01-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Anoniem: 162810 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:14:
"note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)"

Hoe doe ik dit "verversen"?

bedankt, Breuf
In een dosbox het volgende typen:
ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>
Bij mij heeft dat gisteravond gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
-CKY2K- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:19:
[...]
< Zeikverhaal van een teleurgestelde gebruiker ;) >
Heb net wel Rotterdam-Middelwatering gevonden in het lijstje (Capelle valt onder Rotterdam) die centrale is WEL geupgrade dus.....waarom dus zulke lage snelheden van nog geen 10Mbit?
Iemand nog een id waarom ik slechts op 8910kb train met mijn LB? Afstand naar de centrale is volgens alle sites max 2,5km... (lijnen getrokken begin jaren 80) :(

Op speedtest.bbned.nl haalde ik vanmorgen op dat 100mb bestand uiteindelijk ~900kb/s (begint op 1500 en stort dan snel in naar de 900)...ik heb er geen router tussen zitten, moden hangt direct aan ISRA punt (heeft vorige bewoner een kabeltje vanuit getrokken naar de berging van zo'n 20cm), zitten geen splitters tussen telefoon hangt netjes aan de LB. Wel valt me op dat mijn telefoonlijn slechter is geworden (is gewoon van kpn) zit een soort ruis op en een echo als ik zelf praat... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Heb je toevallig op het ISRA punt een gesplit signaal? Ik heb dat thuis nu. Er zit dus in mijn ISRA punt een extra kabel die naar boven loopt! Misschien moet je dit punt een loshalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:20:
Heb je toevallig op het ISRA punt een gesplit signaal? Ik heb dat thuis nu. Er zit dus in mijn ISRA punt een extra kabel die naar boven loopt! Misschien moet je dit punt een loshalen?
Kan ik nu niet checken, maar dat is mogelijk, er loopt namelijk vanuit de achterkant van mijn ISRA een kabel naar mijn berging...ga van de week mijn ISRA maareens openschroeven en kijken hoe het zit....ideaal is dus dat de kabel die uit de grond komt direct aan de LB hangt? :P

Maakt het voor jou uit dan? Of heb je hem zelf niet losgehaald? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 10-01-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
-CKY2K- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Kan ik nu niet checken, maar dat is mogelijk, er loopt namelijk vanuit de achterkant van mijn ISRA een kabel naar mijn berging...ga van de week mijn ISRA maareens openschroeven en kijken hoe het zit....ideaal is dus dat de kabel die uit de grond komt direct aan de LB hangt? :P

Maakt het voor jou uit dan? Of heb je hem zelf niet losgehaald? ;)
Kabel dit uit de ISRA komt moet direct in je livebox zonder tussenkomst van andere splitsing, hierdoor krijg je ook een bromtoon omdat die andere kabel uit je ISRA punt een conflict veroorzaakt omdat hiervoor geen adsl splitter zit. Ik ga vanavond mijn isra punt eens bestuderen en onder handen nemen. Mijn bevindingen post ik hier natuurlijk. Met hopelijk goed werkend livebox-internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Xiqum op 10-01-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141257

Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:12:
[...]

In een dosbox het volgende typen:

[...]

Bij mij heeft dat gisteravond gewerkt. :)
thnx werkt hier ook

edit:

ftp werkt niet kan wel inloggen alleen hij kan inhoudt van de map niet weer geven zegt dat ik geen toegang heb. Via bulletproof maximale rechten op de desbetreffende map uitgedeelt. Poorten geforward naar mijn pc(192.168.5.14) namelijk 4999-5011 bulletproof op 5000 ingesteld zou moeten werken zo tog?
(intern is het weergeven van de map geen enkel probleem)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 141257 op 10-01-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 141257 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:55:
[...]

thnx werkt hier ook

edit:

ftp werkt niet kan wel inloggen alleen hij kan inhoudt van de map niet weer geven zegt dat ik geen toegang heb. Via bulletproof maximale rechten op de desbetreffende map uitgedeelt. Poorten geforward naar mijn pc(192.168.5.14) namelijk 4999-5011 bulletproof op 5000 ingesteld zou moeten werken zo tog?
(intern is het weergeven van de map geen enkel probleem)
Las in het vorige topic iets dat je ook passive routing of zo moest doen...zoek even in het vorige deeltje daarnaar had iemand hetzelfde probleem! ;)

@Xiqum...ik ben benieuwd! Ik kan zelf morgen op zijn vroegst de mijne inspecteren! :P

[ Voor 7% gewijzigd door -TheNose- op 10-01-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Wat een gaar ding die Livebox zeg. 8)7
Voor de buren, die niet veel verstand van pc's hebben heb ik Wanadoo Family aangevraagd.
Over het ADSL van Wanadoo geen slecht woord!
Werkt uitstekend goede snelheden: +19mbit

Echter die Livebox crashte al een paar keer, waardoor telefonie onmogelijk werd.
Ze hebben gewoon telefonie via KPN, en dus geen Wanadoo telefonie.
Nou is dat niet zo'n ramp, maar nu het volgende:

voor de buren had ik de livebox tijdelijk wireless, via een AP aangesloten achter de livebox, zodat ze in iedergeval konden internetten tot ik de netwerkkabel ging trekken.
Afgelopen zaterdag wou ik de netwerkkabel aansluiten, maar dacht ik, ik zou hem eerst even testen.
Kabeltjes er in, (in straight) maar geen verbinding.
Het link lampje knipperde, en die van data verkeer deed helemaal niks.
Kabel was trouwens uitgebreid getest voor ik hem heb gekocht.

Toen dacht ik, zou wel cross-over moeten zijn, maar bel de Wanadoo helpdesk maar.
Helpdesk gebeld, en daar wisten ze ook niet wat voor kabel het moest zijn. 8)7
maar de meegeleverde kabel was een Cross-over, dus dat moet wel werken dacht ik.
Kabeltje (laten) veranderen naar Cross-over, weer terug en weer een knipperende link 8)7
Toen livebox bij de PC aangesloten, met kleine meegeleverde cross-over kabeltje, en dat werkte wel.
Althans, er werd een ip adres toegewezen.

dus ik kabel mee naar huis, hier op mijn E-tech router aangesloten en de PC.
Had direct Datalink, dus kabel was ok.
Ook data verkeer was mogelijk e.d.

Dus heb ik vandaag maar de Livebox opgehaald, weer lange kabel er tussen, die bij de buren moet komen liggen.
Link lampje ging weer heel erg knipperen, IP adres werd toegewezen, maar dataverkeer naar http://192.168.6.1 was onmogelijk.
Toen het standaard Wanadoo cross-over kabeltje aangesloten, en daar knipperd de datalink lampje ook van.
Echter, http://192.168.6.1 is wel te bereiken, maar het data lampje van de Livebox heeft nooit gebrand.

Ben ik nu gek dat ik de conslusie trek dat de livebox stuk is?
En hoe kan ik hem laten kijken of er een software update beschikbaar is?
En hoe moet je die terug sturen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Softwareupdate kijkt hij naar als je hem uit en aan zet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165264 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:18:
[...]

Haha;)...dat is in ieder geval mooi, dan kan het alleen nog maar sneller gaan!
Ik zou graag mijn router goed instellen, maar kun je me daarbij helpen? Hoe zie ik bijvoorbeeld dat hij ingesteld staat als gateway(wat is dat?)
Alvast bedankt!
Ik heb nu even snel mijn router ertussenuit gehaald. En nu gaat ie met 1.31 mb/s, ligt daar het gehele verschil dus? Of moet ik nog harder kunnen gaan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hij beschikt trouwens over Firmware: 3202WNLM_220278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datakrom
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
royke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:14:

BVD
Dat zou een leuke optie zijn ja... maar volgens mij kan je geen modem en fax verbinding maken via wanadoo telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Een andere lange kabel trouwens hier thuis, ook 20meter, doet het wel.
Echter, ook de link lampje knippert ipv de gewone.
En beide pc's krijgen standaard geen ip adres toegewezen, alleen pas na een aantal keer op herstellen te klikken in de netwerk status.

[ Voor 36% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141257

quote:
Hoa schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:03:
[...]

ja dat weet ik, alleen het probleem is dat ik vanaf het internet mijn ftp wil benaderen, dat lukt opzich wel, alleen ik kan geen bestanden zien die ik heb "gedeeld".
Op de LB heb ik de port 21 opengezet en 20 niet, zal het daar aan liggen?
En ik weet heus wel hoe een ftp werkt, maar ik weet 100% dat het aan de lb ligt.
Daar komt de aap uit de mouw, je weet zeker dat het aan je LB weet omdat je zelf niet de passive ports forward. Je wist toch hoe het werkte?

Any way, merry christmas en nu weet je wat je fout deed. Je mist nog een passive port range. Active is niet zo aan te raden btw (dan heb je idd port 20 ook nodig)

En dan komen die symptonen precies overeen met jouw probleem, als je de passive range niet forward. Wel connecten, geen listing kunnen doen.

Kleine sim van wat er dan gebeurd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7d 17 Mar 2004
[R] Connecting to Digi -> IP=12.34.56.78 PORT=248
[R] Connected to Digi
[R] 220 ProFTPD 1.2.10 Server (Debian Digi) [12.34.56.78]
[R] USER jack
[R] 331 Password required for jack.
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User jack logged in.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 211-Features:
[R] 211-MDTM
[R] 211-REST STREAM
[R] 211-SIZE
[R] 211 End
[R] PWD
[R] 257 "/home/jack" is current directory.
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to A
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (12,34,56,78,234,194)
[R] Opening data connection IP: 12.34.56.78 PORT: 60098
[R] Data Socket Error: Connection timed out
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (12,34,56,78,234,208)
[R] Opening data connection IP: 12.34.56.78 PORT: 60112

Op regel 21 gaat het fout, en op regel 22 zie je de port waarnaar hij de passive connectie wil opbouwen. Hoe? (ja, in mijn console zie je alles, maar je kan het ook zelf uitrekenen)

256 * 234 = 59904
Daar tel je 194 bij op: 59904 + 194 = 60098

Dat is de passive connectie port voor de client om naar de server te communiceren. Deze moet dus ook open staan. Je kan de range bij de server zelf instellen en vervolgens moet je die range dan ook forwarden in je livebox.

edit:

Kleine afteredit:
Ook is het handig om op de server een IP te laten "Masqueraden". Dus laten voordoen dat het een non-C klasse adres gebruikt, maar je echte IP aan de buitenkant.
Dus 82.**.**.** ipv 192.168.**.**
Ik heb dus hetzelfde probleem als HOA. Van binnenuit is het aanloggen geen probleem maar van daarbuiten wel. Ik heb de server op poort 21 gezet en bij passive ip 55904 tot 60098(dit is bij bulletproof ingesteld bij muliple ip settings en dan passive mode). In de LB heb ik het volgende gedaan:
poort 20,21 geforward en poort 55904 tot 60098. naar interne ip 192.168.5.14. statisch ip heb ik ingesteld.

wat doe ik fout? :'( begin de hoop beetje op te geven eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Henkie-Jan schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:14:
Hij beschikt trouwens over Firmware: 3202WNLM_220278
Dat is de laatste versie, dus dat moet geen probleem zijn.
Trouwens mijn ervaring is dat je het beste je pc/switch/router kunt aansluiten op de gele poort in de 192.168.5.x range.

Update van mijn problemen
Ik heb zojuist het ISRA punt losgeschroeft en daar kwam ik precies tegen wat ik verwachte. Een extra kabel op de telefoonaansluiting voor de telefoon boven! Dit mag dus niet en zorgde voor veel problemen. Ik heb even simpel de 2 kabels die erop zaten losgeschroefd livebox aangezet en gaan met die banaan! Ik heb nu download snelheden van 1.6Megabyte/sec niks te klagen dus. En ik maar schelden op wanadoo, ok de webserver in de livebox is niet goed maar als je 1 maal alles heb ingesteld werkt het wel. Ik zal vanavond de verbinding eens goed testen en als ik nog vreemde dingen tegenkom horen jullie het gelijk.

Ik kan jullie maar 1 tip geven: controleer je ISRA punt en denk even na hoe je andere telefoon's zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
[b][message=24977317,noline]MoiZie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @
Nog een paar vraagjes: Is er een goede makkelijke manier om meer dan 8 forwards aan te maken? Misschien ben ik te n00b, maar de manier in de startpost volg ik niet helemaal.. Er gebeurt ook niets en de ports komen er ook niet bij of zo.
En kan ik een bepaald adres op DMZ zetten? Of is dit met de livebox niet mogelijk?
Hmm en kan je via skype eigenlijk je wanadoo telefoonnummer gebruiken? of heb je daar aparte software voor nodig? Of moet het echt via een telefoon (pity)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:18:
[...]
Trouwens mijn ervaring is dat je het beste je pc/switch/router kunt aansluiten op de gele poort in de 192.168.5.x range.
Op zowel de gele als de rode poort het zelfde probleem.
Ik zit er aan te denken om te bellen om hem om te ruilen.
Heeft iemand ervaring met het omruilen?
Hoe lang duurde het voor je een modem terug ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:18:
[...]

Update van mijn problemen
Ik heb zojuist het ISRA punt losgeschroeft en daar kwam ik precies tegen wat ik verwachte. Een extra kabel op de telefoonaansluiting voor de telefoon boven! Dit mag dus niet en zorgde voor veel problemen. Ik heb even simpel de 2 kabels die erop zaten losgeschroefd livebox aangezet en gaan met die banaan! Ik heb nu download snelheden van 1.6Megabyte/sec niks te klagen dus. En ik maar schelden op wanadoo, ok de webserver in de livebox is niet goed maar als je 1 maal alles heb ingesteld werkt het wel. Ik zal vanavond de verbinding eens goed testen en als ik nog vreemde dingen tegenkom horen jullie het gelijk.

Ik kan jullie maar 1 tip geven: controleer je ISRA punt en denk even na hoe je andere telefoon's zijn aangesloten.
Maakt dat veel uit ja die rode of gele poort? Ik zal mijn ISRA ook eens bestuderen of die op 1 of andere vage manier gesplitst is voor de LB, aangezien ik ook een duidelijke ruis op de lijn hoor die ik eerder niet had! Wat is jouw afstand tot de centrale btw? Bij mij zo'n 2,5km :(

Ik heb een gewone platte wandcontactdoos als ISRA punt trouwens, alleen is mij uit de handleiding van wanadoo niet helemaal duidelijk hoe ik de LB daar het best op kan aansluiten. In de handleiding staat namelijk dat je gewoon zo'n 4 polig stekkertje in de contactdoos moet steken, maar dat kan dus niet in een platte contactdoos! :P

zo een dus: Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg
die tweede van rechts en dan de onderste van de twee. :P ^^^^

[ Voor 19% gewijzigd door -TheNose- op 10-01-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Laatst online: 01-06 23:32
-CKY2K- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:34:
[...]

Maakt dat veel uit ja die rode of gele poort? Ik zal mijn ISRA ook eens bestuderen of die op 1 of andere vage manier gesplitst is voor de LB, aangezien ik ook een duidelijke ruis op de lijn hoor die ik eerder niet had! Wat is jouw afstand tot de centrale btw? Bij mij zo'n 2,5km :(

Ik heb een gewone platte wandcontactdoos als ISRA punt trouwens, alleen is mij uit de handleiding van wanadoo niet helemaal duidelijk hoe ik de LB daar het best op kan aansluiten. In de handleiding staat namelijk dat je gewoon zo'n 4 polig stekkertje in de contactdoos moet steken, maar dat kan dus niet in een platte contactdoos! :P

zo een dus: [afbeelding]
die tweede van rechts en dan de onderste van de twee. :P ^^^^
Ik heb ook de derde van links en dan de onderste, je moet de blauwe draad op A en de rode draad op B aansluiten (blauw links en rood rechts). dan die varkenskop (stekker met 4 ijzeren pinnetjes) die Wanadoo meeleverd op de aangesloten isra aansluiten, dan met de kleine telefoonsnoer (ook meegeleverd) aan de Livebox aansluiten. Ik zit ook op 2,5 km en heb maar 7800 kb en heb de livebox meteen op isra aangesloten en nu zoals ik het had liggen (met splitter en telefoonkabel 10 meter lang) en precies dezelfde db (+-0,2db erbij) ongeveer en snelheid. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
tim_heijt schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:01:
[...]

Ik heb ook de derde van links en dan de onderste, je moet de blauwe draad op A en de rode draad op B aansluiten (blauw links en rood rechts). dan die varkenskop (stekker met 4 ijzeren pinnetjes) die Wanadoo meeleverd op de aangesloten isra aansluiten, dan met de kleine telefoonsnoer (ook meegeleverd) aan de Livebox aansluiten. Ik zit ook op 2,5 km en heb maar 7800 kb en heb de livebox meteen op isra aangesloten en nu zoals ik het had liggen (met splitter en telefoonkabel 10 meter lang) en precies dezelfde db (+-0,2db erbij) ongeveer en snelheid. Succes ermee.
Misschien begrijp ik je niet helemaal maar, heb je nu wel of niet meer snelheid gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18638

* Update: Vanaf februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Ik neem aan dat het ook geld voor de mensen die voor die tijd een abo hebben afgesloten.

* Wanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.

Jammer , ik heb net voor die een abo afgesloten.
Zal er nog wat teregelen zijn bij de jongens van Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Ik heb dezelde "platte" doos als jouw. Je druk die varkensneus met die 4 pinnen in het ISRA punt. Dan met de korte 30cm kabel direct in de livebox. Test nu eens even je internet, als het goed is moet je nu een goede verbinding krijgen.

Om je telefoon aan te sluiten, iedere telefoon moet achter de livebox zitten! Je drukt dus gewoon de telefoon direct achter de livebox.

Enigste wat je dus moet doen is even dat ISRA punt openschroeven om te kijken hoe dat eruitziet, dit stelde bij mij echt niks voor en koste me 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Is het standaard dat de verbinding van Wanadoo 's avonds trager is?? Ik heb sinds 2 dagen Wanadoo en dat bevalt prima. Echter vanavond wilde ik de snelheid weer eens testen door een 100 mb bin file (zie startpost van het Versatel 20mb draadje) te downloaden. Hij begon met 1,5 mb/s maar zakte al snel in naar 700 kb/s. Opzich aardig natuurlijk (ik kom van 200kb/s) maar niet wat hij kan halen...
De snelheid heb ik eerder wel gehaald met dezelfde bestanden, maar vanavond dus niet. Is daar wellicht een verklaring voor? Ik heb ADSL Family ZONDER telefonie...

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49157

Ik heb hier ook wanadoo+ de telefonie.Maar nu gaat het dus geld kosten om te bellen,is het nu mogelijk om alleen telefonie op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Xiqum schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:30:
[...]

Ik heb dezelde "platte" doos als jouw. Je druk die varkensneus met die 4 pinnen in het ISRA punt. Dan met de korte 30cm kabel direct in de livebox. Test nu eens even je internet, als het goed is moet je nu een goede verbinding krijgen.

Om je telefoon aan te sluiten, iedere telefoon moet achter de livebox zitten! Je drukt dus gewoon de telefoon direct achter de livebox.

Enigste wat je dus moet doen is even dat ISRA punt openschroeven om te kijken hoe dat eruitziet, dit stelde bij mij echt niks voor en koste me 1 minuut.
En je verbinding is nu sneller/beter? Mijn LB is nu verbonden met een kabeltje dat uit het binnenste van het ISRA punt komt, ben benieuwd hoe dat eruit ziet van binnen (zit nog @ work helaas). Moet wel even kijken hoe ik mijn LB direct op het ISRA ga aansluiten. Mijn ISRA zit namelijk in de woonkamer en mijn LB + netwerk kabel liggen aan de andere kant van de muur in de berging van het balkon. Dus maar ergens een gaatje maken voor het telefoonkabeltje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126051

Met Family heb ik een downloadsnelheid van ± 190 kB/s !
Alle kabels gecontroleerd of vervangen. Zit rechtstreeks op Isra.
Afstand tot telefoon centrale ± 600 meter.
Mijn lijn is dus ge-upgrade.
Modem al gereset. (hard)
MTU=1500
Rechtstreeks van livebox naar PC
Netwerkkaart staat op force 100Mb Full duplex

Met speedtest:
Download tussen de 342 en 707.2 KByte/sec (=2741-5658 kbps)
Upload tussen de 96 en 98.2 KByte/sec (=769 -786 kbps)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 3.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 100
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0

KPN gebeld of ze de lijn kunnen meten. ( is misschien al 40 jaar oud) Moet u bij Wanadoo zijn.
Wanadoo: doen wij niks aan.
Einde oefening of kan ik er nog iets aan doen?
Met XS4ALL haalde ik bijna dezelfde waarden !
Boyd Kooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
www.speedtest.nl zeker?

Kijk eens wat verder in het topic man! --> http://speedtest.bbned.nl moet je wezen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

Is het mogelijk om voor de LB een ADSL splitter te plaatsen, zodat je het KPN nummer apart op een telefoon kunt gebruiken?

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noordamski schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:48:
Is het mogelijk om voor de LB een ADSL splitter te plaatsen, zodat je het KPN nummer apart op een telefoon kunt gebruiken?
Het zou moeten kunnen ,want je kan ook een abo afsluiten zonder VOIP en dan krijg je dezelfde LB.
Het zou raar zijn dat het niet zou kunnen.

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Noordamski schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:48:
Heb hier een aparte splitter voor de livebox zitten (livebox en splitter zitten allebei rechtstreeks op ISRA punt aangesloten) waar een invalidenalarm op is aangesloten welke niet via de livebox wil werken (ADSL Family + Telefonie) op deze splitter zit ook nog een telefoontoestel aangesloten als ik nu bel via wanadoo gaat dit aparte telefoontoestel wel over als ik op m'n kpn nummer gebeld wordt en kan dus hier ook gewoon een gesprek voeren. Maar als ik met deze aparte telefoon ga bellen klapt na verloop van tijd de livebox eruit en moet deze eerst gereset worden voor ik op alle andere telefoon toestelen kan bellen en gebeld worden. Internet blijft wel gewoon aanwezig.
Als je alleen internet hebt zonder telefonie is het toch de bedoeling dat je telefoonlijn ook via de livebox loopt? daar hier een splitter ingebouwd zit?

[ Voor 9% gewijzigd door rleunk op 10-01-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Anoniem: 126051 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:30:
Met Family heb ik een downloadsnelheid van ± 190 kB/s !
Alle kabels gecontroleerd of vervangen. Zit rechtstreeks op Isra.
Afstand tot telefoon centrale ± 600 meter.
Mijn lijn is dus ge-upgrade.
Modem al gereset. (hard)
MTU=1500
Rechtstreeks van livebox naar PC
Netwerkkaart staat op force 100Mb Full duplex

Met speedtest:
Download tussen de 342 en 707.2 KByte/sec (=2741-5658 kbps)
Upload tussen de 96 en 98.2 KByte/sec (=769 -786 kbps)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 3.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 100
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0

KPN gebeld of ze de lijn kunnen meten. ( is misschien al 40 jaar oud) Moet u bij Wanadoo zijn.
Wanadoo: doen wij niks aan.
Einde oefening of kan ik er nog iets aan doen?
Met XS4ALL haalde ik bijna dezelfde waarden !
Boyd Kooij
Lijn ziet er prima uit, probleem zit bij Wanadoo in netwerk (naar die centrale toe bijvoorbeeld) of bij speedtest.nl (download eens een groot test bestand van http://test.leaseweb.nl/ bijvoorbeeld) of bij jezelf toch ergens.

KPN heeft niets met je van doen qua DSL. Telefonie werkt, dan voor KPN okee immers (opzich vrij logisch). Telefoonlijnen zijn op heel plaatsen zelfs veel ouder dan 40 jaar, en zijn vaak niet eens veel minder dan nieuwe. Je ziet aan je modem snelheid dat het prima inorde is zo te zien toch.

Of het zit bij je PC zelf gewoon. Huidige virusscanners en firewalls willen nog wel eens elke webpagina die je opvraagt binnenstebuiten keren en dat kost tijd immers.
rleunk schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:51:
[...]

Heb hier een aparte splitter voor de livebox zitten (livebox en splitter zitten allebei rechtstreeks op ISRA punt aangesloten) waar een invalidenalarm op is aangesloten welke niet via de livebox wil werken (ADSL Family + Telefonie) op deze splitter zit ook nog een telefoontoestel aangesloten als ik nu bel via wanadoo gaat dit aparte telefoontoestel wel over als ik op m'n kpn nummer gebeld wordt en kan dus hier ook gewoon een gesprek voeren. Maar als ik met deze aparte telefoon ga bellen klapt na verloop van tijd de livebox eruit en moet deze eerst gereset worden voor ik op alle andere telefoon toestelen kan bellen en gebeld worden. Internet blijft wel gewoon aanwezig.
Als je alleen internet hebt zonder telefonie is het toch de bedoeling dat je telefoonlijn ook via de livebox loopt? daar hier een splitter ingebouwd zit?
Heb je de Livebox wel aangesloten op de DSL uitgang van je splitter? Als je de splitter hebt aangesloten en alleen het invalide alarm + toestel op de splitter (dus 1 poortje leeg) is dit het logische gevolg.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 10-01-2006 23:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Heden dag overgegaan van speedlinq (8mbit) naar wanadoo family, zit op 1,4 km van de centrale en heb een snelheid veriable van 0.9 -1.2 mb/sec.

Wat ik wel vreemd en wat minder vind is dat mijn ping van voorheen 15-25 naar 30-50 is gegaan :(

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het topic een beetje doorgelezen en ben me aan het orienteren, aangezien ik samen met een vriend in ons nieuwe appartement ADSL wil hebben.

Twee dingen heb ik nog wel een vraag over:
1. Hoe zit het met een router/switch achter de livebox, of evt de livebox vervangen door een. Onze wens is zowel een ethernet als draadloze verbinding te hebben en aangezien ik goede ervaringen heb met linksys wil ik graag een WAG54G daarvoor gebruiken. Kun je de livebox ook in het geheel vervangen door die router? Of werkt het een beetje zoals een Chello centrale met daarachter dan de router. En wat zijn de ervaringen met het inzakken van de snelheid dan? Ik heb hier en daar toch wel nare posts gelezen daarover.. En hoe presteert de livebox zelf icm draadloos? Is dat net zo goed als een losse router zoals de linksys?

2. Ik begrijp dat je een doe het zelf pakket thuis krijgt gestuurd. Is dat te doen voor een gemiddelde pc fanaat? Ik heb redelijk wat verstand van PCs en een netwerkje krijg ik ook nog wel in elkaar, maar zodra ik zelf met wandcontactdozen moet gaan klussen kom ik in niet eerder verkend terrein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

twiFight schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:17:
Ik heb het topic een beetje doorgelezen en ben me aan het orienteren, aangezien ik samen met een vriend in ons nieuwe appartement ADSL wil hebben.

Twee dingen heb ik nog wel een vraag over:
1. Hoe zit het met een router/switch achter de livebox, of evt de livebox vervangen door een. Onze wens is zowel een ethernet als draadloze verbinding te hebben en aangezien ik goede ervaringen heb met linksys wil ik graag een WAG54G daarvoor gebruiken. Kun je de livebox ook in het geheel vervangen door die router? Of werkt het een beetje zoals een Chello centrale met daarachter dan de router. En wat zijn de ervaringen met het inzakken van de snelheid dan? Ik heb hier en daar toch wel nare posts gelezen daarover.. En hoe presteert de livebox zelf icm draadloos? Is dat net zo goed als een losse router zoals de linksys?
LiveBox is een Router. Je sluit je wireless router achter LB. Hier zet je DHCP uit en het moet dan gewoon werken.
totzover ik heb begrepen, kun je niet zonder LiveBox (LB), dus die heb je echt nodig.
2. Ik begrijp dat je een doe het zelf pakket thuis krijgt gestuurd. Is dat te doen voor een gemiddelde pc fanaat? Ik heb redelijk wat verstand van PCs en een netwerkje krijg ik ook nog wel in elkaar, maar zodra ik zelf met wandcontactdozen moet gaan klussen kom ik in niet eerder verkend terrein..
Dat is goed te doen met tekening etc... maar als het goed is bij jou moet je niets doen. Ik heb gewoon waar de telefonit in het huis binnen komt direct aangesloten op de LB. De rest is een eitje :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 11-01-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

LosGieros schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:00:
Heden dag overgegaan van speedlinq (8mbit) naar wanadoo family, zit op 1,4 km van de centrale en heb een snelheid veriable van 0.9 -1.2 mb/sec.

Wat ik wel vreemd en wat minder vind is dat mijn ping van voorheen 15-25 naar 30-50 is gegaan :(
Beginpost goed lezen en je MTU goed instellen... Ik zit op 1.2 KM en haal maximaal 16Mbit per sec.
Ping is idd rond 25-30. Dat is bij iedereen zo.
quote: Ita
* Wanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.

Jammer , ik heb net voor die een abo afgesloten.
Zal er nog wat teregelen zijn bij de jongens van Wanadoo?
Ik weet niet of het te regelen valt, maar bestellingen via internet kun je kosteloos binnen 7 dagen anuleren. Ik neem aan dat je dit kan doen en vervolgens opnieuw het aanvragen, maar dat moet je dan bellen.
quote: eddy
Reg. datum: 21 februari 2002
Ik heb hier ook wanadoo+ de telefonie.Maar nu gaat het dus geld kosten om te bellen,is het nu mogelijk om alleen telefonie op te zeggen?
In de vorige topic, las ik dat het mogelijk was. Ik zou zeggen bellen naar Wanadoo.

[ Voor 45% gewijzigd door Zhadum op 11-01-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Klein vraagje nog:

klopt het dat je op een livebox standaard maar 1 kabel naar een pc kunt aansluiten? Met andere woorden, als ik meerdere PCs wil aansluiten, moet ik dan extra apparatuur eraan hangen?

Onderstaande quote vind ik wat vaag nl. Er zijn 2 ethernet aansluiting, maar maar 1 is voor de PCs?
1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)

[ Voor 34% gewijzigd door twiFight op 11-01-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
twiFight schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:28:
Klein vraagje nog:

klopt het dat je op een livebox standaard maar 1 kabel naar een pc kunt aansluiten? Met andere woorden, als ik meerdere PCs wil aansluiten, moet ik dan extra apparatuur eraan hangen?
Standaard kan je er twee pc's aanhangen...(maar dit kon je natuurlijk zelf erg makkelijk opzoeken he! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126051

Napsju schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:43:
www.speedtest.nl zeker?

Kijk eens wat verder in het topic man! --> http://speedtest.bbned.nl moet je wezen!
Daar had ik ook gekeken maar ik ben niet zo bijdehand dat ik hun uitleg over de snelheid snap.

Momenteel zit ik op de zaak bij Demon met 1024 kb.
Dus moet mijn downloadsnelheid 1024 : 8 = 97,7 kB/s zijn.
Ik download het 100 MB bestand van BBnet met een snelheid van 107kB/s. Dat is dus OK en dat snap ik wel. Maar dan is dit het resultaat van de snelheidstest van BBnet:
Your current bandwidth reading is: 260.06 Mbps which means you can download at 32.51 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps Broadband DSL
512 kbps Broadband DSL -
1024 kbps Broadband DSL --
2048 kbps Broadband DSL / Kabel ---
4096 kbps Broadband DSL / Kabel -----
8192 kbps Broadband DSL / Kabel --------
266305 kbps YOU ------------------------------------------------------------------------------

Wat betekend dit nu dat ik (you) zoveel sneller zou zijn als bij 1024 (--) en dat ik kan downloaden met 32,51 MB/sec??

Speedtest.nl snap ik wel, deze geeft aan:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 107.0 KByte/sec
(=856 kbps)
Die klopt als een zwerende vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

bjck schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:57:

[...]

Heb je de Livebox wel aangesloten op de DSL uitgang van je splitter? Als je de splitter hebt aangesloten en alleen het invalide alarm + toestel op de splitter (dus 1 poortje leeg) is dit het logische gevolg.
Ik neem aan dat het goed aangesloten zit bij hem, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Ik had gehoopt (doordat je KPN nog nodig hebt) het KPN telefoonnummer te kunnen "scheiden" van het wanadoo nummer zodat je het voor andere "doeleinden" kunt gebruiken (zakelijk of af en toe een fax daarop ontvangen/versturen). Maar dat werkt dus niet echt lekker, danwel werkt helemaal niet.

Iemand nog een idee om dit toch voor elkaar te krijgen?

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 126051 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:09:
[...]

Daar had ik ook gekeken maar ik ben niet zo bijdehand dat ik hun uitleg over de snelheid snap.

Momenteel zit ik op de zaak bij Demon met 1024 kb.
Dus moet mijn downloadsnelheid 1024 : 8 = 97,7 kB/s zijn.
Ik download het 100 MB bestand van BBnet met een snelheid van 107kB/s. Dat is dus OK en dat snap ik wel. Maar dan is dit het resultaat van de snelheidstest van BBnet:
Your current bandwidth reading is: 260.06 Mbps which means you can download at 32.51 MB/sec. from our servers.

Wat betekend dit nu dat ik (you) zoveel sneller zou zijn als bij 1024 (--) en dat ik kan downloaden met 32,51 MB/sec??

Speedtest.nl snap ik wel, deze geeft aan:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 107.0 KByte/sec
(=856 kbps)
Die klopt als een zwerende vinger.
Je hebt ook nog zoiets als overhead. Bij een 8Mbit lijn haal je effectief maximaal zo'n 800kbyte/s. Bij een 20Mbit lijn zou je dus max 2Mbyte/seconde moeten kunnen halen. Die 32.51Mbit lijkt me een fout v/d test, want dat is gewoon niet mogelijk met ADSL2. Speedtest.nl geeft weer veels teweinig aan.

Download liever dat 100Mb bestand van BBNED en meet zelf met een stopwatch hoe lang dat duurt, of gebruik een programma als DUMeter.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22679

Ik kom ook niet boven de 250Kb/s uit

Modem traint in op 19------ Mbit
waardes zijn zoals bij veel mensen in de adfgelopen topics.

situatie:
ISRA-->LB--> sweex wireless router, LB op WAN poort --(( ))--- PC
DHCP staat aan in router.
Firewall staat aan in de router
Als ik de LB met UTP aan het switch gedeelte hang zou de snelheid dan beter kunnen zijn?
Maar hoe stel ik dat in bij de Sweex router ?
En als ik de firewall uitzet in de router zou dat ook schelen ?

Moet ik toewijzen in de IPrange in de router, ben een Noob op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Anoniem: 22679 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:31:

situatie:
Als ik de LB met UTP aan het switch gedeelte hang zou de snelheid dan beter kunnen zijn?

Probeer het eens zonder de sweex ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hmm, ik begin te vermoeden dat wanadoo bezig is met onderhoud aan het netwerk of zo. Gisteravond viel internet er non stop uit, had maar heel kort verbinding en pings van ~1800ms (ook time outs). Na een nachtje slapen heb ik pings van ~150ms. Mn download snelheid is ook duidelijk kreupel, zoals een paar mensen aangeven hier, er staat wel 20mbit in de livebox, maar ik download maar met maximaal 200 / 250 (dumeter). De router heb ik er al tussenuit gehaald, maar ook via wireless en weet ik wat, direct naar de livebox toe haal ik gewoon niet hoger. Iemand die iets kan verzinnen? MTU van beide netwerkkaarten staat op 1500, speedtest.bbned, speedtest.nl en de willekeurige public ftptjes geven allemaal niet hoger aan dan 200 nog wat.

edit: nog even wat zitten kloten, nu schommelt de downloadsnelheid alleen via de kabel tussen de 200 en 600, en als ik het over schommelen heb, dan bedoel ik ook echt schommelen :) Na 1 / 2 minuten stort hij weer in richting de 150 / 200 :(

tevens een klein kickje :P >>

Kan je via skype eigenlijk je wanadoo telefoonnummer gebruiken? of heb je daar aparte software voor nodig? Of moet het echt via een telefoon (pity)?

[ Voor 11% gewijzigd door MoiZie op 11-01-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datakrom
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Anoniem: 22679 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:31:

situatie:

Mij ervaring is dat twee routers niet echt lekker werkt. Stel je sweex in als access point en niet als router. Ik heb hier een belkin hetzelfde gedaan en dat werk perfect.
LB geeft ip adres uit vanaf 192.168.5.10 tot 192.168.5.20 ik heb dus een vast ip adres 192.168.5.9 in de belkin gezet. De pc's die via wireless gaan krijgen van de LB een IP adres toegewezen.
192.168.5.9 gebruik ik om de belkin via web browser te kunnen bereiken.
Vg Rob

[ Voor 15% gewijzigd door datakrom op 11-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hey jongens,

omdat ik wel graag zelf e.e.a. uitzoek (draden van 1000 posts lang ;) )maar niet graag een verkoopverhaal hoor van e.o.a. medewerker van een telefoon winkel de volgende vraag:

Ik heb nu XS4ALL basic, met 6mbit/1mbit specs. Ben ik heel tevreden over en haal altijd dat getalletje, maar ik betaal wel 60 eu voor de abbootje.

Nu hoeft dit geval niet sneller, maar als ik voor 24 eu zo'n wanadoo 20 mbit kan krijgen, waarom zou ik dat dan niet doen? is er ergens een adder onder de gras? ik zit op precies te zijn 1017 m van de centrale af en zou dus met gemakt deze snelheden halen, maar betaal ik nou echt 36 eu voor l*l teveel? Wat denkt XS4ALL mij nou te kunnen bieden wat wanadoo niet biedt dat ze deze bedragen kunnen verantwoorden. Ben wel altijd heel tevreden maar op gegeven moment gaat prijs ook een rol spelen ;).

Mail adressen, host ruimte enzo gebruik ik niet veel, alleen 24/7 online gaming en het gebruikelijke downloaden.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Service kunnen ze niet 100% waarmaken, helaas. Het is een beetje een chaos daar, als alles OK is heb je geen probleem, maar je zult het maar net treffen (zoals ik) en dan zit je in de stress. Ik had al anderhalve maand moeten kunnen internetten via wanadoo, maar zij kunnen geen verbinding realiseren totnogtoe. (er wordt hard aan gewerkt) Duim voor me ajb. Ik krijg wel mijn geld terug voor deze periode maar toch.

Verder is de ping een tikkeltje hoger dan je wellicht gewend bent...

PS: wie verpatst er hier zijn iPod voor 50 euro op marktplaats? MARKTVERVUILING! de prijsafspraak is >75 euro :P

[ Voor 11% gewijzigd door Initial G op 11-01-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Tot zover dank voor de reacties. Aangezien de LB dus verplicht is is het nu even de vraag of die extra router sowieso nog wel nut heeft.

Hoe is de LB als het op de draadloze verbindingen aankomt? Goed bereik, stabiele connectie, beetje veilig in te stellen? Ik denk dat het hier vanaf hangt, als de draadloze toestand ook goed genoeg is dan neem ik (voorlopig) maar geen router. Kan later altijd nog, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Zhadum schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 01:34:
[...]

Beginpost goed lezen en je MTU goed instellen... Ik zit op 1.2 KM en haal maximaal 16Mbit per sec.
Ping is idd rond 25-30. Dat is bij iedereen zo.

[...]

.
Beginpost gelezen maar ik erg bedreven ben ik niet misschien dat iemand me kan toelichten, heb die registry entry bekeken in de startpost en vergeleken met die in mijn registry maar dubbeltje valt niet O-)

Iemand?

edit. heb die reg entry voor de luie mensen onder ons toegevoegd maar gaf geen verbetering.
Netwerkkaart staat op 100mbit ook, 2 pc's naast elkaar kwamen ze ook nieverder als 1,1mb/s

[ Voor 17% gewijzigd door LosGieros op 11-01-2006 18:40 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
1,1mb/s is nog best netjes voor zo'n afstand hoor :) Ik denk dat je niet hoger komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
MoiZie schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:15:
1,1mb/s is nog best netjes voor zo'n afstand hoor :) Ik denk dat je niet hoger komt :P
Dat dacht ik ook gezien het grafiekje maar nav een eerdere post dacht ik dat het beter kon.

Maar van die ping ben ik niet echt tevree:(

[ Voor 9% gewijzigd door LosGieros op 11-01-2006 19:30 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Laatst online: 01-06 23:32
-CKY2K- schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:05:
[...]

Misschien begrijp ik je niet helemaal maar, heb je nu wel of niet meer snelheid gekregen?
Bij mij veranderd de snelheid helemaal niet als ik er een aparte splitter + 5 meter van isra tot die splitter en nog eens 10 meter telefoonlijn na hang en dan pas de livebox aansluit. Ik heb daarom hier thuis niet alles omgegooit en alles telefoonkabel door netwerk utp5e vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Heb ik voor alleen een wanadoo internet 20 mbit accountje ook een kpn lijn nodig.
Heb nu namelijk van upc telefonie

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 138251 op 11-01-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 00:29

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik heb wel interesse in dit abbonementje, maar ik lees hier heel weinig ervaringen over de ping timings.

Hoe hoog is de ping normaal gesproken (gemiddeld genomen) ?
En is de ping wel stabiel ?

Ik heb nu zelf nog @home en mijn ping schommelt zo'n beetje tussen de 10-120 (enorm instabiel dus)

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noordamski schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:37:
[...]

Ik neem aan dat het goed aangesloten zit bij hem, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Ik had gehoopt (doordat je KPN nog nodig hebt) het KPN telefoonnummer te kunnen "scheiden" van het wanadoo nummer zodat je het voor andere "doeleinden" kunt gebruiken (zakelijk of af en toe een fax daarop ontvangen/versturen). Maar dat werkt dus niet echt lekker, danwel werkt helemaal niet.

Iemand nog een idee om dit toch voor elkaar te krijgen?
Dat idee had ik ook.
Gewoon een ADSL Spliter voor de LB (zoiets)
Maar dat gaat helaas niet op.

Nadeel is dus , mensen kunnen je dan alleen bereiken op je Wanadoo nummer en niet op je KPN nummer.

Ik krijg 19 jan me ADSL van Wanadoo.
Heb net me pakket binnen gekregen ,maar denk er toch om op het op te zeggen.
Zou dat nog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
LosGieros schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:29:
[...]

Dat dacht ik ook gezien het grafiekje maar nav een eerdere post dacht ik dat het beter kon.

Maar van die ping ben ik niet echt tevree:(
krozzzkabouter schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:46:
Ik heb wel interesse in dit abbonementje, maar ik lees hier heel weinig ervaringen over de ping timings.

Hoe hoog is de ping normaal gesproken (gemiddeld genomen) ?
En is de ping wel stabiel ?

Ik heb nu zelf nog @home en mijn ping schommelt zo'n beetje tussen de 10-120 (enorm instabiel dus)
C:\Documents and Settings\MoiZie>ping www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=35ms TTL=58
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=77ms TTL=58
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=40ms TTL=58
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=58

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 12ms, Maximum = 77ms, Average = 41ms

Dus een ping ligt hier rond de 41 gemiddeld :) Na wat meer pingen ligt het gemiddelde iets lager, rond de 20 / 25. Maar het blijft ADSL2+, dat heeft gewoon hogere pings dan ADSL1
Anoniem: 138251 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:31:
Heb ik voor alleen een wanadoo internet 20 mbit accountje ook een kpn lijn nodig.
Heb nu namelijk van upc telefonie
Anders lees je de TS even.. Ja dat heb je nodig

[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 11-01-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18612 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 93110
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13470
ES-teller van 1 dag 0[/quote]

Hoe kun ik deze status lezen ? Ik heb mee kapot in configratie van libox gezocht maar ik kun niet vinden. Kunnen jullie me even helpen met deze vraag? Ik heb vandaag mijn livebox binnen gekregen. B.v.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Wanneer ik mijn ZyXel modem er aan hang, dan heb ik dus gewoon weer ADSL 1, en dus betere timings.

Ik speel toch al nooit spelletjes dus het boeit me weinig.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
saigon66 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:56:
[...]
Hoe kun ik deze status lezen ? Ik heb mee kapot in configratie van libox gezocht maar ik kun niet vinden. Kunnen jullie me even helpen met deze vraag? Ik heb vandaag mijn livebox binnen gekregen. B.v.D.
Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 18638 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:14:
[...]
Ik krijg 19 jan me ADSL van Wanadoo.
Heb net me pakket binnen gekregen ,maar denk er toch om op het op te zeggen.
Zou dat nog kunnen?
Opzeggen kan altijd. Zie de wanadoo site.
Annuleren van de aanvraag moet binnen 7 dagen en kan alleen bij online/telefonische abonnementsafsluiting. Staat allemaal op de wanadoo site bij het helpdesk gedeelte.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Net een 'antwoord' van de Wanadoo helpdesk binnengekregen. Ik had ze (twee keer al, want echt lezen lukte daar niet) gevraagd of ik facturen ook via e-mail zou kunnen ontvangen, in plaats van ze op de site op te moeten zoeken. Tevens opgemerkt dat als dit (nog) niet kon, of ze het wellicht als suggestie op zouden willen nemen, het lukt ze immers ook bijna een dozijn nieuwsmails te mailen, waarom dan niet effe een factuur?

Het geniale antwoord bij take drie: Wanadoo mailt u geen facturen om papier en verzendkosten te besparen.

E-mail die papier en verzendkosten kost |:( 8)7 Werkt er dan helemaal niemand boven de vijf jaar bij die toko? :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
Hmm

Wij willen thuis misschien ook switchen van xs4all basic, naar dat 20mbit family abbo van Wanadoo... Alleen....

Lees ik nu net, dat er gebruikt gemaakt word van Orange mobiele telefonie bij dit abbonement.
Zelf heb ik ook Orange gehad, en ik ben blij dat ik er vanaf ben.... thuis had ik gewoon TOTAAL geen ontvangst, dus zo'n gsm met een orange sim erbij (Als ik het goed begrijp?? ) heeft totaal geen nut voor mij/ons thuis dan.

Verder zou het ons zo'n 1000 euro per maand schelen ofzo (80euro per maand telefoonkosten, en 40 wat we besparen op het huidige abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atomsk schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:49:
[...]

Opzeggen kan altijd. Zie de wanadoo site.
Annuleren van de aanvraag moet binnen 7 dagen en kan alleen bij online/telefonische abonnementsafsluiting. Staat allemaal op de wanadoo site bij het helpdesk gedeelte.
helaas is dat al wat langer geleden en heb hem niet telefonische of online aan gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
Wat een gezeur dat Wanadoo. Ik had hiervoor via de kabel internet (zat inbegrepen bij de huur), opeens is dit uit de huur gehaald dus moest ik als een gek op zoek naar internet: wanadoo family leek prijstechnisch een interessante oplossing, dus KPN lijn aangevraagd (had ik nog niet) en na oplevering KPN lijn: Wanadoo aangevraagd.

Volgens de postcodecheck is het leverbaar (ik zit op 600m van de centrale). Ik kon mooi op internet de status bekijken. En toen begon het gezeur. Opeens kon ik niet meer de status checken: wachtwoord niet meer geldig, bel de helpdesk. Dus ik bel de helpdesk; wat blijkt: hebben ze mijn hele aanvraag gecancelled (maar dat kun je dan opeens dus niet meer zien op internet). Waarom precies werd niet duidelijk gemaakt, ze zeiden: de oorzaak ligt waarschijnlijk bij KPN, uw adresgegevens kloppen waarschijnlijk niet.

Ik KPN gebeld, adresgegevens kloppen (en komen overeen met die van de Wanadoo opgaaf) en KPN geeft aan dat ze niet eens een aanvraag van Wanadoo hadden ontvangen. Om een nog langer verhaal kort te maken: Wanadoo had mijn aanvraag gecancelled, maar technisch liep de aanvraag nog wel door. Als het dan opeens wel werkte, kreeg ik een verbinding onder een nieuw contractnummer maar ze konden mij niet vertellen wanneer en of...

Na bijna 10 euro aan hun dure helpdesk verspild te hebben (elke keer moeten uitleggen: já, postcodecheck heb ik gedaan en die klopt, de halve rij hier heeft ADSL) en met medewerkers gesproken te hebben waarvan de helft écht niet weet waar ze het overhebben, heb ik aangegeven: ik wil dat er verder niets meer gebeurt bij Wanadoo. Ik moest die medewerker aan de telefoon ook nog eens vertellen dat hij dan dus ook die 'tickets' moest cancellen ("o ja, inderdaad meneer" :|).

Ik ga mijn heil dus zoeken bij een andere provider die zijn zaakjes hopelijk wel netjes op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:07

BBrunekreeft

Dus...

De_Bastaard schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:09:
Hmm

Wij willen thuis misschien ook switchen van xs4all basic, naar dat 20mbit family abbo van Wanadoo... Alleen....

Lees ik nu net, dat er gebruikt gemaakt word van Orange mobiele telefonie bij dit abbonement.
Zelf heb ik ook Orange gehad, en ik ben blij dat ik er vanaf ben.... thuis had ik gewoon TOTAAL geen ontvangst, dus zo'n gsm met een orange sim erbij (Als ik het goed begrijp?? ) heeft totaal geen nut voor mij/ons thuis dan.
Je hoeft er niet per se een tel abbonement bij te nemen. Bovendien geldt dat Orange verhaal alleen voor mobiele abonnementen.
Verder zou het ons zo'n 1000 euro per maand schelen ofzo (80euro per maand telefoonkosten, en 40 wat we besparen op het huidige abbo).
Zo kan ik mezelf ook rijk rekenen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
Shit, jullie hebben me door 8)7

Nee ff serieus, bedoelde natuurlijk 1000 per jaar..... :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

vraagje, heb er totaal geen verstand van draadloos internet

ik heb zelf een laptop(dell 6000), nu zit ik een beetje te kijken wat ik voor provider voor internet neemt, wil alleen adsl geen telefoon(ik bel altijd met me mobieltje),
heb al een belbuget aangevraagd bij KPN voor een adsl-lijn

-liefs wil ik draadloos internet overal in huis, maar zit daar verschil in snelheid,
via een kabeltje of draadloos?

-en als de livebox draadloos neemt, heb je dan allen de livebox draadloos nodig die dan verbinding maakt met je laptop, of zit daar dan nog een 2e kastje bij?,
want wil het liefs 1 kast, is netter in huis, mijn aansluiting zit in het midden van de woonkamer

-moet je ook nog wat in je laptop steken, of kan die werken met de ingebouwde antenne?

alvast bedankt

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

offtopic: hoe kan ik mijn bericht bewerken?,
ik zie er wat taalfoutjes in staan,
maar als ik op EDIT klik, gebeurt er niks

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22679

datakrom schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:15:
[...]

Mij ervaring is dat twee routers niet echt lekker werkt. Stel je sweex in als access point en niet als router. Ik heb hier een belkin hetzelfde gedaan en dat werk perfect.
LB geeft ip adres uit vanaf 192.168.5.10 tot 192.168.5.20 ik heb dus een vast ip adres 192.168.5.9 in de belkin gezet. De pc's die via wireless gaan krijgen van de LB een IP adres toegewezen.
192.168.5.9 gebruik ik om de belkin via web browser te kunnen bereiken.
Vg Rob
Probleem, ik kan de sweex router niet instellen als accespoint.
Maar als ik de UTP kabel uit de LB nou in 1 van de 4 poorten steek kan het dan ook werken?
Dat ik in de pc instel dat de gateway de LB is 192.168.5.1 ??

Zou dit kunnen?
Op dit moment haal ik tegen de 350 / 380 Kb/s met DC++ bij mensen met een T1/T3 verbinding.
(dit is 100% zeker want dat zijn users van Onsnet in Nuenen die de DC++ hub hebben opgezet).

Voorts zit ik zo`n 1,5 kilometer vanaf de centrale, zelf denk ik dat de snelheid beter kan, maar dat zal op dit moment aan de sweex router liggen, kan alleen ff niet anders, LB tsaat beneden en pc boven, kan niet anders, k wil de pc niet in de huiskamer, en het ISRA punt zit ook beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Weet iemand toevallig of de hompage die je bij dit abbo krijgt .htaccess (wachtwoorden) ondersteund?
Als ik het probeer krijg ik wel een inlog scherm alleen als inlog blijf ik het inlog scherm krijgen.
Ik heb het precies zo gedaan als in een how to do, maar wil graag zeker weten of het niet aan mij ligt.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 12-01-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Moet ik router of switch draadloos kopen voor LiveBox en wat is beter ( usb dongen of draadloos pci kaart ) ? BvD.

Groeten,
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.