Chutney schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:57:
[...]
Geen idee waar jij dit vandaan hebt, maar bij mij het volgende.
Ik ben ook aangesloten via Tiscali's UTStarcom DSLAM.. met zo'n zelfde ZyXEL als dat jij gebruikt.
DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 20097 kbps
far-end bit rate: 1193 kbps
Toch wel ruim meer dan de door jou vermelde 850Kbit... effectieve snelheden van 2100KB/s en 125KB/s up.. het kan dus wel met de ZyXEL

ik had het inderdaad over ADSL1 lijnen, aangezien de provider waar ik werk alleen DSL1 over Tiscali's DSLAMs aanbiedt.
kfaessen schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:34:
[...]
Maar je hebt dus ook al de conclusie getrokken dat die livebox toch wel redelijk werkt of niet? Daarbij je hebt geen telefonie via wanadoo... Dan kun je vervangen wat je wilt, telefonie via wanadoo werkt dan toch niet meer en de meeste mensen hebben telefonie van wanadoo erbij genomen omdat het zo goedkoop is/was.
BTW probeer eens te stoeien met telnet naar de livebox, daar kun je veel meer geavanceerde dingen instellen.
username: root
password: 1234
In termen van snelheid, ja. In termen van stabiliteit van de webconfig, configurability, geavanceerde opties: NEE.
Zoals uitgelegd is VPN / IPv6 niet mogelijk met dit modem, loopt de webconfig (te vaak) vast,
en is het mij niet gelukt om te bridgen met dit modem, ook niet via telnet.
in een eerdere post van mij zie je ook dat ik met de bridge opties van het modem gespeeld heb
om hem aan het bridgen te krijgen
Ik ben zelfs op franse websites bezig geweest om mensen zover te krijgen met TFTP hun franse firmwares eraf te halen , al naar het blijkt zijn de meeste franse Wanadoo gebruikers niet van het tweaker-ras

bjck schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:43:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat je de ADSL1 upstream van 832Kbps vergelijkt met wat er op ADSL2+ haalbaar is met die combinatie? ADSL1 standaard gaat niet verder (officieel) dan 832Kbps, op ADSL2+ werkt die combinatie prima (zie boven).
Ik weet ook dat deze standaard officieel niet verder gaat dan 832 kbit.
Wel is het zo dat Tiscali Wholesale zelf profielen instelt op 1024 kbit, waarbij het ZyXEL modem
intraint op 800-850 kbit upload, waarbij diverse andere modems zonder problemen 1024 kbit halen.
Persoonlijk vind ik dat dan een beetje vreemde keuze van Tiscali. Zeker gezien het feit
dat al vanaf de eerste serie ZyXEL modems die zij aanbieden (ZyXEL 650R, 650H, 623) deze
uploadbeperking aanwezig is, zelfs nog VOOR de ADSL2 migraties naar UT Starcom.
Wat mij betreft is dat een beetje vreemde gang van zaken.
Wel ben ik blij om te horen dat die 1024 wel te halen is op de ADSL2+ lijnen van Tiscali.
(gezien dat wij dit over niet afzienbare tijd gaan aanbieden op mn werk

)
Correctie Heb zojuist opnieuw mn ZyXEL 2602 aangesloten om er verder mee te spelen,
gezien het feit dat ik de LiveBox een beetje zat ben.
Hij traint nog steeds in op 17400 / 830 , wat niet geweldig is, maar blijkbaar werkt bridge-modus nu wel

Ik haal zo'n 1,75 mb/sec vanaf speedtest.cistron.nl / speedtest.bbned.nl waarbij
ik mooi een WAN ip op mn NIC krijg

Dus heerlijk bridged. Wat een genot

Nu hopen dat de Speedtouch het ook zo doet (alleen met iets hogere intrainwaarden) en ik ben gelukkig
[
Voor 10% gewijzigd door
IEF op 07-02-2006 14:47
]