[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.703 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:18
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

/me Update: Vanaf februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.guido-2.demon.nl/images/philips_dect.jpgWanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Wanadoo zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij wanadoo.
Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. KPN is nog nodig om alarmnummers te kunnen bereiken. Wil je dus kunnen bellen tijdens een Wanadoo telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren voordat deze eis er niet meer is, is nog niet te zeggen.
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...
Fijn, kan ik voor een paar vragen over mijn nieuwe aansluiting gelijk al gaan dokken, dat is natuurlijk geen service om nieuwe klanten te winnen.
Anoniem: 103367 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:10:
...
btw mensen die nieuw zijn en Wanadoo willen bellen met vragen over een nieuwe aansluiting kunnen dit GRATIS doen!!!
0800-8048

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je wanadoonummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.5.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.5.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.5.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.5.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.5.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.5.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.5.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.5.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet vif0 delete <enter>
subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de RODE ethernet port, dus niet voor de wireles of gele ethernet port. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van wanadoo zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 list
SUBNET   :      192.168.5.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.5.10      END IP     :     192.168.5.240
GATEWAY  :      192.168.5.1      BROADCAST  :    192.168.5.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo?
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Poll: Wat is je max download snelheid na de upgrade?
400 KB/s
600 KB/s
800 KB/s
1000 KB/s
1200 KB/s
1400 KB/s
1600 KB/s
1800 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99696&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je max upload snelheid na de upgrade
<= 60 KB/s
70 KB/s
80 KB/s
90 KB/s
>= 100 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99854&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/7683/FFFFFF/5C5850
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 19% gewijzigd door Lizard op 05-01-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Reserved just in case :Y)
Gaat kennelijk erg hard, hier komt een aanvullende faq: (design moet ik nog voor gaan zitten, evenals een soort indexje)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Kan ik de settings/configuratie van de livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)
Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9
Upgrades

Er wordt geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.
Hiep hoi ik ben geupgrade maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, ec)
Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support wanadoo helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Bedankt voor je mooie topicstarts Linux-TUX. Veel plezier in Italie ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lizard op 05-01-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mischien dat de table is smaller kan, in FF loopt ie uit beeld en in IE wordt de table gewoon afgekapt en mist er info

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 13:46
Wat pim zegt en nice startpost ;) :+

Het fakkeltje blijft nog steeds bij jou :D

Tabel in 2e postje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik begin nu toch wel een beetje te balen van Wanadoo.. ik heb nog steeds 4 Mbit, paar dagen geleden een mail gestuurd, nog geen antwoord. Nu is het weekend, snap ik, maar morgen ga ik ze weer spammen want ze zouden binnen 24 uur reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:01
Heb nog geen wanadoo maar zit er wel over te denken om over te gaan stappen.
Heb toch nog een vraag m.b.t de livebox....neem aan dat je die livebox ook gewoon in een bridge stand kan zetten zodat die achter een wireless router kan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 20:55
Flex schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:20:
Heb nog geen wanadoo maar zit er wel over te denken om over te gaan stappen.
Heb toch nog een vraag m.b.t de livebox....neem aan dat je die livebox ook gewoon in een bridge stand kan zetten zodat die achter een wireless router kan.?
Nee, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41636

Ok ik had een download van 420kb/s ongeveer. Ik vroeg me af hoe dat kon, maar mijn centrale heeft blijkbaar nog geen upgrade gehad.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 29 (dB)
Ver weg : 21 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nu is de vraag of het duidelijk is wanneer welke centrales een upgrade krijgen??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Hallo,

Zoals in een eerder topic al vermeld, hbe ik ruim 1 week geleden Wanadoo Family aangesloten bij kennissen.
Werkt opzich best prima, maar vandaag hadden ze geen verbinding. :/
aangezien ze niet echt veel weten van het computer en internet wezen, moest ik er even heen om de livebox te resetten.
Nu is het al eens eerder voorgekomen, heeft iemand enig idee waar het aan ligt? :/

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
THW Arie schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:05:
[...]

Lekker overdreven, dat gekots. Het is gewoon opvallend dat de ping binnen het Wanadoo-DSL netwerk standaard zo'n 15 ms hoger is dan binnen KPN-DSL of BabyXL/Tiscali.
Zeker voor een product met deze snelheden, aangezien ik deze pings had bij het KPN-DSL netwerk toen ik nog 384/128 snelheden had.
De ping heeft niks (nouja.. heel weinig) te maken met de bandbreedte van je ADSL-lijn.

Verder ben ik het wel eens met n00bs, iedereen wil maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

Ik heb wanadoo tijdens de I-pod shuffle actie besteld.
Ik heb 7 dec de LiveBox ontvangen en ben tot nu toe tevreden.

Ik heb alleen van wanadoo nog geen nieuws / info gekregen over de i-pod shuffle.
Of over eventuele korting van € 99,- omdat de voorraad i-pod's op zou zijn.

Iemand nieuws / info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162782

heb sinds paar dagen ook de livebox, nou is mijn situatie zo dat ik achter de livebox nog een wireless router heb en vandaar af naar mijn pc's verbind. Ik kan wel op mijn wireless router inloggen maar niet op de livebox. Weet iemand hoe dit te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-04 14:54
Anoniem: 24036 schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:29:
Ik heb wanadoo tijdens de I-pod shuffle actie besteld.
Ik heb 7 dec de LiveBox ontvangen en ben tot nu toe tevreden.

Ik heb alleen van wanadoo nog geen nieuws / info gekregen over de i-pod shuffle.
Of over eventuele korting van € 99,- omdat de voorraad i-pod's op zou zijn.

Iemand nieuws / info ?
Ik heb mn llijn sinds 27-10 dus ik moest rond de 10-11 mijn ipod ontvangen, nix gekregen. Toen mailtje gekregen met toezegging voor 23-11. 30-11 nog nix, toen mailtje gekregen dat de levering "vertraagd" was. Beetje vaag verhaal dus. Als het nog 2 weken duurt ga ik die waarde van 99 euro maar proberen te claimen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 23:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Geplaatst op zondag 11 december 2005 15:12 Door: SYQ
kun jij niks anders als klagen ??
Ik was het dus niet die klaagt... ik reageer juist op alle klagers die voor een dubbeltje op de voorste rang willen zitten! dat was toch vrij duidelijk in mijn posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

WoutF

Hoofdredacteur
De maxsnelheden die jullie halen, met hoeveel downloads tegelijk is dat? Ik heb Wanadoo family (met nu nog) een Speedtouch 510. Volgens de diagnostics pagina is die verbonden met 896 / 8000, 8mbit dus. Maar als ik een losse file download haal ik maar zo'n 450k/sec. Ook met 2, 3 of 4 files schiet het niet echt op. Voor de grap heb ik gister 12 files tegelijk gedownload, en toen gaf DU meter pas aan dat ik tegen de 775k/sec aan zat.

Het lijkt wel alsof bij niet-maximale belasting de lijn niet goed benut wordt. Is er iets wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ja! heel goed de startpost lezen....

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
onsgeluk schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:31:
Ja! heel goed de startpost lezen....
Nou, ik kan niks over mijn specifieke vraag vinden hoor :{
Of je moet het stukje bedoelen waar staat dat er soms brakke verbindingen zijn met non-livebox modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik doel op het laatste stukje van de aanvullende faq, aanpassen van MTU. TCPoptimizer is in eerdere topics voorbijgekomen, daar kan je het makkelijk mee instellen. klik

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155181

Weet iemand of je op de livebox een externe harddisk kan aansluiten?

Ik heb nu twee pc's; een desktop met daarop alle muziek/films. Beneden een laptop die ik gebruik om alles af te spelen. Mijn idee was om een externe hd aan te sluiten, zodat ik de desktop niet aan hoef te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
onsgeluk schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:06:
Ik doel op het laatste stukje van de aanvullende faq, aanpassen van MTU. TCPoptimizer is in eerdere topics voorbijgekomen, daar kan je het makkelijk mee instellen. klik
Sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik heb TCP Optimizer al gerunned en heb de optimal settings ingesteld. MTU staat op 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 155181 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:15:
Weet iemand of je op de livebox een externe harddisk kan aansluiten?

Ik heb nu twee pc's; een desktop met daarop alle muziek/films. Beneden een laptop die ik gebruik om alles af te spelen. Mijn idee was om een externe hd aan te sluiten, zodat ik de desktop niet aan hoef te laten staan.
Nee, want een externe harde schijf heeft geen netwerk interface. Je kan het dus niet direct op de Livebox of andere modem aansluiten. Misschien biedt de Linksys Network Storage Link een uitkomst.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Pim. schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:03:
Mischien dat de table is smaller kan, in FF loopt ie uit beeld en in IE wordt de table gewoon afgekapt en mist er info
Er gebeurt iets vaags, ik heb er met FF 1.5 geen last van, maar in IE verdwijnt aan de rechterkant soms de lijn van de tabel.
Gebeurt trouwens ook al in eerdere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Wout schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:20:
[...]

Sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Ik heb TCP Optimizer al gerunned en heb de optimal settings ingesteld. MTU staat op 1500
Heb je de mogelijkheid om een LB te lenen. Daarmee zou je het zoeken naar de oorzaak kunnen beperken tot aan je modem.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Krijg die portforwarding naar mijn router nog steeds niet werkend.

dhcpserver
stop
host add -o -macaddr 0E:0E:0B:05:50:E5 -ipaddr 192.168.6.10
start
Zo dus om de router een fixed ip te geven.
RouterIP: 192.168.6.10
RouterSnM: 255.255.255.0
RouterGW: 192.168.6.1
Alles na de router heeft hier een fixed ip in de 160.XXX range

Op de livebox alles open gezet van 1-65535 tcp en udp voor 192.168.6.10

Zou toch moeten werken dan? :? 8)7 |:( :X :'(

[root @ dhcpserver]$ host list
MAC ADDR : 0E:0E:0B:05:50:E5 IP ADDRESS : 192.168.6.10
GATEWAY : 192.168.1.1 BROADCAST : 192.168.1.255
DNS : 194.134.5.5 LEASE TIME : 7
SERVER : 0.0.0.0 FILENAME : NA

Iemand nog een suggestie wat ik nog kan checken/proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

Net twee keer achter elkaar dat de LiveBox bleef hangen. Dan branden het @ en >> lampje continu. Internet doet 't dan niet meer en op de telefoon hoor je alleen maar ruis. Hebben meer mensen hier last van?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44127

Ik wil overstappen op Wanadoo. Heb nu MyAdsl, met opzegtermijn van 45 dagen, 13febr loopt ie af, hoe kan ik dit nou het beste aanpakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:05
Anoniem: 44127 schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:43:
Ik wil overstappen op Wanadoo. Heb nu MyAdsl, met opzegtermijn van 45 dagen, 13febr loopt ie af, hoe kan ik dit nou het beste aanpakken :?
Minstens een maand voor afloop aanmelden denk ik :)

---
Even wat anders: Hebben jullie vandaag ook een verminderde verbinding gehad? Hier in Baarn lag het er 3x uit.. Dacht eerst dat het aan mijn modem lag, mede doordat die geen melding gaf van ModemLine down! Ergens rond 13:00 begon de pret, om 16:00 en om 19:00 ofzo kwam het voor (tijden zijn een gokje, maar wel toevallig niet...)

Kwam ook voor bij iemand anders hier hoor ik net, dus modemproblemen hier zijn er niet!

---

Nog wat anders...
Ik vind dat de lijnkwaliteit helaas achteruit is gegaan. Het is leuk alles om te schakelen naar "de o zo snelle ADSL2+ lijn" maar toch jammer dat hun netwerk erg belast raakt..

Eerste dag dat Baarn was geupgrade (een week nadat de eerste centrales tekenen gingen vertonen van upgrades...) kwam er meteen - na het herverbinden 's nachts toen ze gingen ompluggen - 20 mbit uit de bus met een lagere up, 960 oid....

Nu is het zo dat hij meestal - als je geluk hebt- op 18 mbit / 980 kbit staat, maar ook vaak terugvalt naar 16 of zelfs 13 (lager heb ik hem nog niet gezien)

Daarnaast zag ik deze week wel dat de upload eens hoger was dan 1000 kbit, 1020 wel te verstaan... De download lag op 18 mbit... Maar nu na een reset zit ik weer op 16 met 920 kbit..

Het schommelt heel erg, maar toch stom dat er 1 dag 20 gehaald word en de dag erop 13...

Zou het aan het weer liggen ofzo 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Sypher op 11-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wilko2 schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:13:
[...]

De ping heeft niks (nouja.. heel weinig) te maken met de bandbreedte van je ADSL-lijn.

Verder ben ik het wel eens met n00bs, iedereen wil maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :/
Klopt.

Ik vind het gewoon opvallend dat ik 2 jaar geleden met een ADSL Lite abonnement betere pingresultaten had dan nu met een ADSL2+ verbinding.

Dat dit waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de apparatuur van Wanadoo is erg jammer.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
@ netvisions (en iedereen)

Nu heeft het verbinden van me modem met de apparatuur aan de andere kant van de koperlijn (DSLAM van Wanadoo) helemaal niets te maken met netwerk belasting in het Wandoo netwerk. Dat is daarna pas vanaf de DSLAM naar het volgende deel van het Wanadoo netwerk en uiteindelijk naar A'dam.

De lijnsnelheid van elke individuele lijn staat dus los van elkaar (op overspraak op de grondkabels na) verder. Verstoringen kunnen er wel zijn zoals vocht ergens wat een in een kabel kan komen. Kou buiten kan invloed hebben bijvoorbeeld en nog veel meer factoren.

@ THW Arie

Latency op je DSL lijn wordt veroorzaakt door alle apparatuur en instellingen gekozen door Wanadoo voor je DSL lijn specifiek en ook de apparatuur die het verkeer naar Amsterdam moet transporteren.

Voor een DSL verbinding kan je latency bijzonder laag houden, zeker als je geen wide-open levert zoals bijvoorbeeld 4096/640 op ADSL techniek gewoon. Maar als je naar wide-open (dus 24/1 aanbieden op ADSL2+ techniek) gaat heb je wel meer tijd nodig om fouten te corrigeren op een verbinding bijvoorbeeld aan beide kanten. En dat resulteert in hogere latency.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 11-12-2005 20:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155181

Lekkere Loempia schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:35:
[...]

Nee, want een externe harde schijf heeft geen netwerk interface. Je kan het dus niet direct op de Livebox of andere modem aansluiten. Misschien biedt de Linksys Network Storage Link een uitkomst.
Hmmm dat ziet er goed uit, ga ik eens goed bekijken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

Oh crap, nu doet internet het weer wel, maar de telefoon weer niet :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 7175 schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:54:
Krijg die portforwarding naar mijn router nog steeds niet werkend.

dhcpserver
stop
host add -o -macaddr 0E:0E:0B:05:50:E5 -ipaddr 192.168.6.10
start
Zo dus om de router een fixed ip te geven.
RouterIP: 192.168.6.10
RouterSnM: 255.255.255.0
RouterGW: 192.168.6.1
Alles na de router heeft hier een fixed ip in de 160.XXX range

Op de livebox alles open gezet van 1-65535 tcp en udp voor 192.168.6.10

Zou toch moeten werken dan? :? 8)7 |:( :X :'(

[root @ dhcpserver]$ host list
MAC ADDR : 0E:0E:0B:05:50:E5 IP ADDRESS : 192.168.6.10
GATEWAY : 192.168.1.1 BROADCAST : 192.168.1.255
DNS : 194.134.5.5 LEASE TIME : 7
SERVER : 0.0.0.0 FILENAME : NA

Iemand nog een suggestie wat ik nog kan checken/proberen?
Hier ben ik gisteren ook een tijdje mee bezig geweest, het lijkt erop dat er een bugje in de firmware zit. Bij mij worden instellingen die ik maak met host add -o -macaddr $mac -ipaddr $ip niet opgeslagen, ook niet als ik save doe. Na een reboot zijn deze instellingen weer weg.
Dus nu heb ik op m'n linux machine de dhcp weer aangezet en op de livebox uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:18:
@ THW Arie

Latency op je DSL lijn wordt veroorzaakt door alle apparatuur en instellingen gekozen door Wanadoo voor je DSL lijn specifiek en ook de apparatuur die het verkeer naar Amsterdam moet transporteren.

Voor een DSL verbinding kan je latency bijzonder laag houden, zeker als je geen wide-open levert zoals bijvoorbeeld 4096/640 op ADSL techniek gewoon. Maar als je naar wide-open (dus 24/1 aanbieden op ADSL2+ techniek) gaat heb je wel meer tijd nodig om fouten te corrigeren op een verbinding bijvoorbeeld aan beide kanten. En dat resulteert in hogere latency.
Eens, maar voor mij is in dit geval het 'wide-open' verhaal niet helemaal van toepassing, aangezien de pings al zo hoog waren toen ik nog op 4096/640 stond. Dus zal het vooral aan de gebruikte apparatuur liggen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
ja dat van die hogere latencys had ik aan een wanadoo medewerker gevragad en dat klopt.
hij zei dat ze crapy routing hadden ofsow.

met me adsl lite had ik 8 ms ping op meeste game servers of onder de 25.

nu is het rond de 40 op alle servers geworden maar je merkt er verder niks van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02

vr6-only

Blub Blub

gaan ze er ook wat aan doen dan. (routing)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 13:25

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Probleem :'(

Vrijdag heb ik het family zonder telefonie geinstalleerd, alles was naar wens. Voor het weekend moest ik weg, nu kom ik thuis, geen internet meer. Het modem @ lampje brandt, maar op de modempagina staat de status van de internetverbinding op "niet verbonden". De ADSL-lijn is wel verbonden met de stats nog ongeveer hetzelfde als vrijdag.

Ik heb geprobeerd om op het verbinden knopje te drukken, maar dat haalde niet veel uit en het modem opnieuw instellen voor family resulteerde in een modemreset en verder geen verandering.

wat nu? Kan ik hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je krijgt dus ook geen IP adres meer? en waarom neem je geen contact op met de helpdesk (per email) ipv hier te vragen wat je moet doen? wij kunnen er weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

jorisw86 schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:01:
ja dat van die hogere latencys had ik aan een wanadoo medewerker gevragad en dat klopt.
hij zei dat ze crapy routing hadden ofsow.

met me adsl lite had ik 8 ms ping op meeste game servers of onder de 25.

nu is het rond de 40 op alle servers geworden maar je merkt er verder niks van hoor.
* Daan_ is benieuwd welke medewerker het is geweest? Vast 1 die de bel heeft horen rinkelen en niet weet waar de klepel hangt !!!

De uitleg van bjck geeft aan hoe het in elkaar zit .(Respect voor de goede duidelijke omschrijving)

PS Lizard keep on the good Job :P

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Wat mij opvalt is dat ik sommige bestanden (voornamelijk met een speedtest) met 1,7 mb/s naar binnen slurp, maar ook heel veel bestanden niet eens boven de 100kb/s naar binnen komen.
Ik heb bijvoorbeeld de drivers van Nvidia gedwonload en dat kwam maar erg langzaam binnen.
Hiervoor had ik Tiscali en daar kwamen de drivers gewoon op volle snelheid binnen.

Iemand enig idee waarom het soms wel heel snel kan, maar vaker niet? Ik begrijp dat het afhangt van welke server je download, maar zoiets als de drivers van je videokaart, die staan toch vaak wel op een goeie server??

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

n00bs schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:10:
Je krijgt dus ook geen IP adres meer? en waarom neem je geen contact op met de helpdesk (per email) ipv hier te vragen wat je moet doen? wij kunnen er weinig aan veranderen.
Anders zeg je niks...

Dat is toch geen gekke vraag man, ik vraag toch ook of ik er nog wat aan kan doen, voordat ik de helpdesk bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet of het bekend is wanneer welke servers geupgrade gaan worden?? Mijne is nl. nog niet geupgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Initial G schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:35:
Probleem :'(

Vrijdag heb ik het family zonder telefonie geinstalleerd, alles was naar wens. Voor het weekend moest ik weg, nu kom ik thuis, geen internet meer. Het modem @ lampje brandt, maar op de modempagina staat de status van de internetverbinding op "niet verbonden". De ADSL-lijn is wel verbonden met de stats nog ongeveer hetzelfde als vrijdag.

Ik heb geprobeerd om op het verbinden knopje te drukken, maar dat haalde niet veel uit en het modem opnieuw instellen voor family resulteerde in een modemreset en verder geen verandering.

wat nu? Kan ik hier nog wat aan doen?
Net telefoontje van 10 minuten met de helpdesk. Schijnt een "2e lijns probleem" te zijn, het modem krijgt geen ip. Binnen 3-5 dagen hoor ik weer van Wanadoo op mijn 06. Ben benieuwd, vind het wel gek hoe dit kan, zeker omdat het eigenlijk meteen goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113526

Van Upc kabelinternet naar Adsl van Wanadoo begint een nu zo langzamerhand een Wanadon't te worden. Wat is er gebeurd? Goedkope trut dat ik ben wil ik gebruik maken van het goedkopere Adsl abonnement van Wanadoo. Prima. Upc opgezegd en ervoor gezorgd dat ik het Wanadoo gebeuren een maand eerder opgeleverd zou krijgen, want we willen niet zonder internet zitten nietwaar? Ik betaal liever dubbel. Alles gaat goed.

Op de beloofde datum, 6 oktober, wordt inderdaad de lijn van Wanadoo opgeleverd en werkt edoch, mijn telefoon (welk abonnement via de KPN loopt) doet het niet meer. Gebeld met helpdesk Wanadoo. Het lag aan de KPN. Afspraak met KPN monteur voor 5 dagen later. Wordt door de monteur voor de keuze gesteld; "Telefoon of Internet?". Mijn mond is sneller dan mijn brein dus ik zeg: "Telefoon". |:( KPN monteur zou het opnemen met Wanadoo en alles zou moeten werken. NOT! Geen adsl meer! Wanadoo heeft een het nu in onderzoek en heb ik geen adsl aansluiting. Inmiddels is mijn UPC abonnement ook verlopen en ben ik internet-loos. Mijn levensader naar de wereld is afgesloten voor onbepaalde tijd. Niet meer gamen , downloaden, surfen...Ik ben desperaat

Inmiddels is dit dus dik twee maanden aan de gang en ik bel met regelmaat naar de helpdesk. Lijnmeting gedaan, in wijkcentrale geweest, onderzoek hier, meting daar...Ik wordt er niet goed van! En niemand die me kan vertellen hoe lang het gaat duren of wat ze uberhaupt aan het doen zijn. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en voor wie het na X periode was opgelost? Graag zou ik willen horen hoe lang zij erop moesten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan zit er ergens een bekabelings fout op de centrale. Als ze ADSL op je telefoonlijn koppelen valt je telefonie weg. Dan kan je inderdaad de keuze krijgen welke van de twee je wilt hebben tijdens het onderzoek.

Wat de KPN monteur nu gedaan heeft is Wanadoo losgekoppeld zodat je telefonie weer gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113526

Dat is begrijpelijk. Wat ik alleen niet begrijp is dat het zo lang moet duren om het weer aan te koppelen. Ik snap dat de KPN niet mee wil werken en dat dat vertragend werkt. Maar come on! Twee maanden !!! Inmiddels zijn ze al in de centrale geweest, maar daar konden ze niets vinden. Het was toen uitbesteed aan Getronics, maar dat is ook alweer 3 weken geleden.

Ik denk zeker te weten dat het niet aan mijn setup ligt, aangezien die in eerste instantie werkte en ook aan de door hun gestelde eisen voldoen. ( Niet verder dan een meter van het isra-punt enzo...Als je eens wist hoe vaak ik dat al heb moeten vertellen aan die gasten... 8)7 ) Waar ik eigenlijk het meest gefrustreerd van raak is dat de informatievoorziening zo #$%#$#$$ is! De eerste lijn weet niets te zeggen behalve dat ik af moet wachten en ondanks dat ik een begrijpende rustige consument ben, raakt ook mijn geduld op als ik niet weet wat er gebeurt behalve "Ze zijn ermee bezig". Na twee maanden is dat niet goed genoeg. Vandaar dat ik me ook afvroeg hoe dat bij anderen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160057

Anoniem: 148530 schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:56:
Wat mij opvalt is dat ik sommige bestanden (voornamelijk met een speedtest) met 1,7 mb/s naar binnen slurp, maar ook heel veel bestanden niet eens boven de 100kb/s naar binnen komen.
Ik heb bijvoorbeeld de drivers van Nvidia gedwonload en dat kwam maar erg langzaam binnen.
Hiervoor had ik Tiscali en daar kwamen de drivers gewoon op volle snelheid binnen.

Iemand enig idee waarom het soms wel heel snel kan, maar vaker niet? Ik begrijp dat het afhangt van welke server je download, maar zoiets als de drivers van je videokaart, die staan toch vaak wel op een goeie server??

Bij voorbaat dank.
Ok...neem als voorbeeld asus.com ga daar maar eens naar de verschillen kijken.

Je hebt het antwoord zelf al gegeven... hangt van de andere kant af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Anoniem: 160057 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:08:
[...]

Ok...neem als voorbeeld asus.com ga daar maar eens naar de verschillen kijken.

Je hebt het antwoord zelf al gegeven... hangt van de andere kant af.
Oke, maar het viel me op dat relatief veel downloads heel langzaam gaan. Vandaar de vraag of er meer zijn die dit zo ervaren. Nogmaals, een driver van Nvidia zou in mijn ogen op een rappe serververbinding moeten zitten, hiervoor met Tiscali ging het immers wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jurjendt schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:54:
[...]

Ik heb mn llijn sinds 27-10 dus ik moest rond de 10-11 mijn ipod ontvangen, nix gekregen. Toen mailtje gekregen met toezegging voor 23-11. 30-11 nog nix, toen mailtje gekregen dat de levering "vertraagd" was. Beetje vaag verhaal dus. Als het nog 2 weken duurt ga ik die waarde van 99 euro maar proberen te claimen denk ik.
Ik heb 2 mailtjes gekregen in me wanadoo mail:
- Bevestiging abbonementgegevens
- Bevestiging Wanadoo Telefonie

Ik wacht het deze week nog ff af en dan ga ik actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Anoniem: 148530 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:41:
[...]

Oke, maar het viel me op dat relatief veel downloads heel langzaam gaan. Vandaar de vraag of er meer zijn die dit zo ervaren. Nogmaals, een driver van Nvidia zou in mijn ogen op een rappe serververbinding moeten zitten, hiervoor met Tiscali ging het immers wel snel.
Probeer de mirror sites eens van Nvidia. Die gaan bij mij vaak sneller als de primesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Anoniem: 148530 schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:56:

Bij voorbaat dank.
Speedtest is geen betrouwbare meetbron voor dit soort verbindingen. Je kan beter een groot bestand van een snelle server halen en kijken wat je dan haalt. Ook is het gebleken dat meerdere threads 500KB/s kan uit maken.
Zo haal ik met 1 thread ongeveer 1,6MB/s en met download accelarator zit ik dik over de 2MB/s

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160939

Anoniem: 148530 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:41:
[...]

Ik heb hetzelfde als jij. Op speedtest.nl ga ik op 790 kb/max. op bbned haal ik 1.74
toe net op asus site geprobeerd en haalde maar 44 kb.
ik heb ook een demo van halo geprobeerd af te halen van microsoft site, en die ging met 990 kb.
Ook gaan sommige websites heel langzaam open. Als ik op sommige websites aanklik in mn favorieten ljst dan gaat mn verbinding opeens offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-02 09:50

WarPuppy

Electronic Technology

Hop! ik heb eindelijk ook family! afstand tot de centrale 50m:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18596 Kb
Afname Dichtbij : 6.7 (dB)
Ver weg : 0.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 69
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 24
ES-teller van 1 dag 0
Download lekker weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161862

heej....

iemand al eens gehad dat je de config pagina van de LB [http://192.168.5.1] niet meer in komt maar wel gewoon nog alles werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

heb je eindelijk een 20mbit lijn download je alsnog met 30kb via torrents :'( vd week maar nieuwsabotje afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey guys..sinds kort heb ik ook family pakket met de Livebox..allemaal leuk en wel, maar dat ding slaat er om de zoveel tijd uit !! Geen vast interval, en ik krijg het idee dat hij eruit slaat als ik voor de livebox langs loop :? 8)7
Hebben meer mensen last van een haperende livebox???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 161862 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:24:
heej....

iemand al eens gehad dat je de config pagina van de LB [http://192.168.5.1] niet meer in komt maar wel gewoon nog alles werkt?
Ja, heb ik ook wel eens gehad. Even de LiveBox even een reset gegeven, en toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

SYQ schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:26:
heb je eindelijk een 20mbit lijn download je alsnog met 30kb via torrents :'( vd week maar nieuwsabotje afsluiten
dan doe je iets niet goed
ik download met minimaal 1mb/s van torrent site zoals filelist :)

edit: nieuws kan ook gratis via ipv6, op volle snelheid, helaas kan de livebox geen ipv6 aan, maar andere modems wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 12-12-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Anoniem: 158035 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:39:
[...]

Ligt toch aan de uploaders, niet aan de trackers joh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Anoniem: 158035 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:39:
[...]

edit: nieuws kan ook gratis via ipv6, op volle snelheid, helaas kan de livebox geen ipv6 aan, maar andere modems wel.
welke client gebruik je? of maakt dat niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Anoniem: 160939 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:10:
[...]

Ook gaan sommige websites heel langzaam open. Als ik op sommige websites aanklik in mn favorieten ljst dan gaat mn verbinding opeens offline...
Probeer eens een vast IP en DNS-serveradressen. Welke je moet gebruiken staat volgens mij in de SP. Als je daarna ook nog de DHCP van de LB uitschakelt gaan websites met een minimale vertraging open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
pEeDy16 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:26:
Hey guys..sinds kort heb ik ook family pakket met de Livebox..allemaal leuk en wel, maar dat ding slaat er om de zoveel tijd uit !! Geen vast interval, en ik krijg het idee dat hij eruit slaat als ik voor de livebox langs loop :? 8)7
Hebben meer mensen last van een haperende livebox???
Bedoel je dat er dan geen spanning meer op de LB staat of dat ie zichzelf reset of dat er geen adsl verbinding meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

pEeDy16 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:39:
[...]
Ligt toch aan de uploaders, niet aan de trackers joh :S
het ligt aan de tracker en aan de uploaders en het soort site
op closed torrent sites zijn de snelheiden vele malen beter :)
SYQ schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:05:
[...]
welke client gebruik je? of maakt dat niet veel uit
ik gebruik azureus
met 800 maximale connecties globaal en 160 per torrent

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 12-12-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het nou dat alle servers in Amsterdam al een upgrade moeten hebben gehad?? Ik woon in Amsterdam, heb ADSL Family 20mbit en dit zijn mijn gegevens: 8)7

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 29 (dB)
Ver weg : 21 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is het mogelijk om de Livebox in bridge mode in te stellen? Want ik kan het zo niet vinden.
En zo niet, kan ik een andere modem gebruiken icm telefonie?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Jay-K schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:39:
Is het mogelijk om de Livebox in bridge mode in te stellen? Want ik kan het zo niet vinden.
NEE!

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Lanfear28 schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
[...]

Bedoel je dat er dan geen spanning meer op de LB staat of dat ie zichzelf reset of dat er geen adsl verbinding meer is?
Er is eventjes geen ADSL verbinding meer..dan moet ik een minuutje wachten en dan komt ie uit zichzelf weer terug...als dit nog lang zo gaat en niemand een oplossing heeft zorg ik dat Wanadoo voor mij een ander ADSL2+ modem betaalt...ik word hier strontziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Jay-K schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:39:
Blijkbaar niet echt, je kunt wel de hele poortrange tcp/udp open zetten.

Momenteel nog geen telefonie mogelijk met een ander modem of voip router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ze kunnen het toch wel inbouwen en aan jouw de keuze overlaten.
heb je telefonie, ok geen bridge en heb je dat niet, wel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
pEeDy16 schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:50:
[...]

Er is eventjes geen ADSL verbinding meer..dan moet ik een minuutje wachten en dan komt ie uit zichzelf weer terug...als dit nog lang zo gaat en niemand een oplossing heeft zorg ik dat Wanadoo voor mij een ander ADSL2+ modem betaalt...ik word hier strontziek van.
Tja, als je zeker weet dat het je modem is omdat je bv een ander modem hebt getest, dan zal Wanadoo je waarschijnlijk wel een ander modem sturen.
Als het niet je modem is omdat bv het modem van de buurman bij jou dezelfde klachten geeft dan wordt het een ander verhaal. Alle schakels van de verbinding naar het internet kunnen de oorzaak van dit probleem zijn: een storing in het eigen netwerk, werkzaamheden in de wijkcentrale, een provider welke onderhoud verricht, slechte kwaliteit van het "koper. Als het probleem niet over gaat dan wordt het waarschijnlijk veroorzaakt in de verbinding tussen de modem en de wijkcentrale of de verbinding tussen wijkcentrale en provider.

Hier wat extra info:

Problemen met de verbinding tussen modem en wijkcentrale
Dit vereist enige technische uitleg over hoe een ADSL verbinding tot stand komt:
Het ADSL signaal wordt door de modem of de dSLAM gegenereerd en door de splitter op de telefoonkabel gezet. Voor dit doel worden 256 "tonen" gebruikt, netjes verdeel in toonhoogte tussen de 0 en de 1,1 MHz. De laagste van deze 256 tonen worden niet gebruikt omdat dit normale telefonie in de weg zou zitten. Een deel van de tonen wordt gebruikt voor het upstream verkeer (naar het internet toe), een ander deel voor het downstream verkeer (van het internet af) en sommige tonen worden niet gebruikt. Naarmate de afstand hoger is wordt de sterkte van het signaal minder. Hogere tonen hebben meer last van de verzwakking dan lagere tonen. Welke tonen er nu wel en welke er nu niet worden gebruikt is afhankelijk van de instellingen van de verbinding en het type verbinding. Bij een ADSL verbinding met een lage capaciteit (zoas 64 up/ 256 download) zullen veel tonen ongebruikt blijven, maar bij een hoge capaciteit zullen zo veel mogelijk tonen worden ingezet. Bij een "wide open" verbinding met maximale capaciteit wordt geprobeerd iedere bit uit een toon te wringen die mogelijk is.

Op het moment dat een ADSL verbinding wordt opgezet "onderhandelen" de modem en de dSLAM in de wijkcentrale over welke tonen er gebruikt worden en hoeveel informatie (bits) er per toon worden verzonden. Dit proces wordt het "trainen" van de verbinding genoemd en duurt normaal twee tot tien seconden. De hoeveelheid bits per toon is afhankelijk van de zogenaamde signaal/ruis verhouding, naar de engelse afkorting SNR (signal to noise ratio) genoemd. De SNR is afhankelijk van de signaalsterkte en van allerlei storende factoren, zoals overspraak, storing door andere (telefoon-, DSL- en elektriciteitkabels, slechte splitters etc.

Nu ontstaan er tijdens de overdracht van de informatie altijd fouten. Dit is onvermijdelijk en op zich niet zo erg, want de ADSL verbinding houdt het aantal fouten bij en stuurt een pakketje met informatie opnieuw als ze niet intact over zijn gekomen. De modem aan de kant van de gebruiker houdt bij hoe vaak daar pakketjes zoek raken (wat door een overbelaste NRP kan zijn veroorzaakt), hoeveel er (CRC) foutjes bevatten (wat meestal veroorzaakt wordt door storing op DSL-lijn), welk deel daarvan gecorrigeerd kan worden en hoeveel pakketjes niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als er gedurende een tijdsperiode van 15 minuten teveel pakketjes kwijtraken of niet goed overkomen, dan zal het ingebouwde modem de verbinding verbreken en opnieuw gaan trainen. De veronderstelling van het modem hierbij is dat blijkbaar de SNR zodanig is verslechterd dat opnieuw trainen noodzakelijk is. Bij het trainen wordt de verbinding verbroken. Enige tijd later is de nieuwe verbinding opgebouwd, tot er weer te veel fouten ontstaan, enzovoorts. Het gevolg is een ADSL verbinding die regelmatig zonder direct aanwijsbare verklaring uitvalt. De uitkomsten van de onderhandelingen tussen modem en dSLAM zijn als het ware te kritisch om de verbinding op het ingestelde niveau te handhaven.

Oorzaak is een te slechte SNR voor de (eerder getrainde) hoeveelheid bits die per toon over de lijn moeten worden verzonden. Met 20Mb down en 1 Mb upstreamsnelheid wordt geprobeerd de volledige capaciteit te benutten, waardoor de verbinding erg kritisch wordt. Bij de langzamere verbindingen worden er tonen of een aantal bits per toon ongebruikt gelaten en heeft de verbinding dus wat meer ruimte. Mogelijke oplossingen bestaan uit het verbeteren van de SNR en daarmee het maximaal aantal bits per toon. De maximale capaciteit wordt daarmee wel kleiner, maar de verbinding wordt stabieler.
De meest directe manier om het probleem aan te pakken is zorgen voor een betere signaalsterkte. Helaas is verhuizen naar een adres dichter bij de centrale in de regel geen serieuze optie.
Door de modem zo dicht mogelijk bij het punt waarop de telefoonlijn het pand binnenkomt te plaatsen en de splitter er tussen uit te halen is het in ieder geval mogelijk om de ruisfactoren "in huis" zo veel mogelijk te elimineren. Als bij een dergelijke opstelling de verbinding een stuk stabieler blijkt e zijn is dit een duidelijke aanwijzing voor een slechte splitter of een slechte bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil graag mijn laptop via een BT stick kunnen surfen op het internet en het liefst ook gebruik kunnen maken van mijn eigen netwerk. Is dit beiden mogelijk en zoja in welke range moet het IP adres dan vallen van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Damned, ik heb portje 21 geforward naar me server, maar volgens mij zit de Livebox ftp ertussen? hoe zet ik deze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:02:
Ik wil graag mijn laptop via een BT stick kunnen surfen op het internet en het liefst ook gebruik kunnen maken van mijn eigen netwerk. Is dit beiden mogelijk en zoja in welke range moet het IP adres dan vallen van de laptop?
Waarom wil je dat? BT is traag als dikke stront door de trechter. Neem dan liever een 802.11g kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
n00bs schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:02:
192.168.4.1 (bth0)
192.168.3.1 (wlan0)

[ Voor 30% gewijzigd door Lanfear28 op 12-12-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
wilko2 schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:11:
[...]

Waarom wil je dat? BT is traag als dikke stront door de trechter. Neem dan liever een 802.11g kaartje.
Nou, ik heb hier bijv. ook een PDA met BT en geen WLAN. Ik zie mijn LB wel (naam: thuis) maar als ik connectie maak met de beveiligingscode dan krijg ik altijd dezelfde melding (failed to connect: unauthorized) terwijl ik de code al 3x gechecked heb... Werkt Bluetooth uberhaupt wel fatsoenlijk op die kist?

Verder heb ik ook geen ipod ontvangen en is daarover helemaal 0,niks gecommuniceerd. Nou mag ik zeker gaan bewijzen dat ik nooit iets ontvangen hebt ofzo? Ik hoop maar dat ze dat netjes afhandelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71987

iemand een idee wat het family pakket na 1e jaar kost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Toink schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:21:
[...]

Nou, ik heb hier bijv. ook een PDA met BT en geen WLAN. Ik zie mijn LB wel (naam: thuis) maar als ik connectie maak met de beveiligingscode dan krijg ik altijd dezelfde melding (failed to connect: unauthorized) terwijl ik de code al 3x gechecked heb... Werkt Bluetooth uberhaupt wel fatsoenlijk op die kist?

Verder heb ik ook geen ipod ontvangen en is daarover helemaal 0,niks gecommuniceerd. Nou mag ik zeker gaan bewijzen dat ik nooit iets ontvangen hebt ofzo? Ik hoop maar dat ze dat netjes afhandelen....
Je vergeet te pairen (het reg knopje op de LB)

edit: ik kreeg de Ipod 3 weken na het oplevering van de lijn. (eerste Ipod aktie)

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 12-12-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wilko2 schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:11:
[...]

Waarom ik dat wil? omdat het oude laptop is (AMD-K6-2 366Mhz die op Win98se draait). Ik zie niet in waarom ik een Wlan kaartje zou moeten kopen en dan nog eens een Wlan router oid wat mij in totaal zo 100 Euro kost :?

Een BT stick had ik al bij de IA besteld en had ik sowieso nodig en is een klasse 1 BT V2.0. Met een doorvoersnelheid van max 3Mbit. Ik weet alleen niet welke BT versie door de livebox gebruikt wordt, maar ik neem aan dat dit ook v2.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Of Speedtest is gaar, of Wanadoo is chill!

Ik ga uit van het eerste :(.

Zie pic:

http://img275.imageshack.us/img275/7527/speedtest5lu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:54:
[...]

Waarom ik dat wil? omdat het oude laptop is (AMD-K6-2 366Mhz die op Win98se draait). Ik zie niet in waarom ik een Wlan kaartje zou moeten kopen en dan nog eens een Wlan router oid wat mij in totaal zo 100 Euro kost :?
OK, voor zo'n oud bakkie kan ik het begrijpen.
Een BT stick had ik al bij de IA besteld en had ik sowieso nodig en is een klasse 1 BT V2.0. Met een doorvoersnelheid van max 3Mbit. Ik weet alleen niet welke BT versie door de livebox gebruikt wordt, maar ik neem aan dat dit ook v2.0 is.
Daar zou ik niet zomaar van uitgaan. De meeste Bluetoothmeuk is nog 1.2. Het is volgens mij wel allemaal backwards compatible, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zijn VPN Connecties mogelijk over de Livebox? En hoe wordt het modem aangesloten op de telefoonlijn? Er komt hier gewoon een lijntje ibnnen en daar zit dan zo'n vierpuntstelefoonaansluiting met een PTT logo'tje op (oud huis ja :p)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943 schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:17:
Of Speedtest is gaar, of Wanadoo is chill!

Ik ga uit van het eerste :(.

Zie pic:

http://img275.imageshack.us/img275/7527/speedtest5lu.jpg
Ik zal het even herhalen (voor de zoveelste keer) wanadoo snelheid testen op speedtest werkt niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
CRC-fouten 29656

haahahah omg 30.000 crc fouten

wat beinvloedt dit mijn verbinding eigenlijk ? ik merk er nauwlijks wat van eigenlijk en downloadmakkelijk met 1.7 mB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@Dessection ja bij iedereen is dat te laag en bij hem niet...weet je zeker dat je niet op school zat ??? :P

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 12-12-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Laatst online: 18-09-2024
fusion.fake schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:10:
CRC-fouten 29656

haahahah omg 30.000 crc fouten

wat beinvloedt dit mijn verbinding eigenlijk ? ik merk er nauwlijks wat van eigenlijk en downloadmakkelijk met 1.7 mB/s
ik zit zelf ook al op de 27000 :P , verder ook geen problemen en trek ook zo;n 1,8. en dat ie zover kan oplopen betekent ook dat ie redelijk stabiel draait (tenminste dit is vanaf +_ 1 dec )...

iemand al 100.000? 8)

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lanfear28 schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:36:
[...]

Nu ontstaan er tijdens de overdracht van de informatie altijd fouten. Dit is onvermijdelijk en op zich niet zo erg, want de ADSL verbinding houdt het aantal fouten bij en stuurt een pakketje met informatie opnieuw als ze niet intact over zijn gekomen. De modem aan de kant van de gebruiker houdt bij hoe vaak daar pakketjes zoek raken (wat door een overbelaste NRP kan zijn veroorzaakt), hoeveel er (CRC) foutjes bevatten (wat meestal veroorzaakt wordt door storing op DSL-lijn), welk deel daarvan gecorrigeerd kan worden en hoeveel pakketjes niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als er gedurende een tijdsperiode van 15 minuten teveel pakketjes kwijtraken of niet goed overkomen, dan zal het ingebouwde modem de verbinding verbreken en opnieuw gaan trainen. De veronderstelling van het modem hierbij is dat blijkbaar de SNR zodanig is verslechterd dat opnieuw trainen noodzakelijk is. Bij het trainen wordt de verbinding verbroken. Enige tijd later is de nieuwe verbinding opgebouwd, tot er weer te veel fouten ontstaan, enzovoorts. Het gevolg is een ADSL verbinding die regelmatig zonder direct aanwijsbare verklaring uitvalt. De uitkomsten van de onderhandelingen tussen modem en dSLAM zijn als het ware te kritisch om de verbinding op het ingestelde niveau te handhaven.
Je verhaal slaat redelijk hout, maar toch echt hier een gruwelijke onwaarheid.

De CRC's en FEC's die je ziet op een DSL lijn is op de fysieke DSL laag tussen modem en DSLAM op de koperlijn. FEC's zijn gecorrigereerde en CRC fatalen fouten op een DSL verbinding. (die dus herverzonden moeten worden).

Overbelaste NRP's (lees de Demon thread terug over BBned en Demon) is op laag 3 en gaat om de IP laag. Dat is een stukje hoger natuurlijk en een ander niveau van pakketten. Dit resulteert alleen in lagere download snelheid dan DSL lijn aangeeft, packetloss en hogere latency dan normaal. Is een heel ander effect en staat los van problemen met de fysieke DSL verbinding/laag.

Dit 'klapperen' van een DSL verbinding kan ontstaan door korte heftige storing die af en toe op de lijn ontstaat. En in misschien wel 90% van de gevallen is de oorzaak dat iemand tussen ISRA (eerste aansluitpunt/hoofdaansluiting KPN) en Livebox (of splitter en splitter -> modem bij ander modem gebruik) toch nog iets heeft aangesloten/afgetakt. Zelfs een ongebruikte aftakking kan dit veroorzaken.

Zelfs een verlenging op de bekabeling met onjuiste kabels (zoals plat snoer!!!) kan de oorzaak zijn. Dit werkt als antenne en zonder de twist die in het juiste telefoonkabel zit kan dit de korte storingen veroorzaken die SNR doet zakken op bepaalde frequenties. Gevolg aantal errors CRC & FEC loopt heel snel op op dat moment en lijn gaat herverbinden.

Zet je modem eens achter een goede HiFi speaker bijvoorbeeld en leg daar ook het platte snoer achter langs. Heel veel plezier met je ADSL verbinding dan :+

Over CRC's

Nu eens en voor altijd hoop ik in deze thread(s). Dit is niet erg en heel normaal op een wide-open DSL verbinding! Dit wordt vanzelf herverzonden en komt vanzelf goed. Je ziet het aantal FEC errors (gelukkig) niet ook, want dat zijn er nog veel meer. (FEC zijn gecorrigeerde fouten).

Alleen als het aantal CRC's per tijdseenheid te veel is zal een lijn opnieuw verbinden.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 12-12-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Anoniem: 24036 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:04:
[...]

Ik zal het even herhalen (voor de zoveelste keer) wanadoo snelheid testen op speedtest werkt niet !!
Vertel, waarom niet?

Speedtest heeft voor mij altijd goed gewerkt ook getest met 100mbit lijnen ging altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

WarPuppy schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:07:
Damned, ik heb portje 21 geforward naar me server, maar volgens mij zit de Livebox ftp ertussen? hoe zet ik deze uit?
help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

reset je modem, zie handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Mijn grootje heeft een nieuwe laptop met een draadloze netwerkkaart. Echter, geen adsl of iets dergelijks. Hij zal niet of nauwelijks surfen, maar we willen m wel aan de internet, om de dagen door te komen. Kan ik gewoon het goedkoopste abonnement nemen en dan een willekeurige wlan-router erbij kopen? Alles moet wel draadloos kunnen, laptop op schoot enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
bjck schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:26:
[...]

Alleen als het aantal CRC's per tijdseenheid te veel is zal een lijn opnieuw verbinden.
Exact!!
En in misschien wel 90% van de gevallen is de oorzaak dat iemand tussen ISRA (eerste aansluitpunt/hoofdaansluiting KPN) en Livebox (of splitter en splitter -> modem bij ander modem gebruik) toch nog iets heeft aangesloten/afgetakt. Zelfs een ongebruikte aftakking kan dit veroorzaken
I wrote: Door de modem zo dicht mogelijk bij het punt waarop de telefoonlijn het pand binnenkomt te plaatsen en de splitter er tussen uit te halen is het in ieder geval mogelijk om de ruisfactoren "in huis" zo veel mogelijk te elimineren. Als bij een dergelijke opstelling de verbinding een stuk stabieler blijkt te zijn is dit een duidelijke aanwijzing voor een slechte splitter of een slechte bekabeling.

Lijkt me dezelfde conclusie, misschien is je 90% discutabel.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 13-12-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb je quote even fixed.

Maar alleen melden: Door de modem zo dicht mogelijk bij het punt waarop de telefoonlijn het pand binnenkomt te plaatsen zegt niet genoeg vaak.

't Komt nog zo vaak voor dat mensen dan nog op de verkeerd plaats zitten. Of er toch nog een (ongebruikte) aftakking is voor het punt waarop ze de modem aansluiten.

En wat ook altijd vergeten wordt is een alarmsysteem dat op de telefoonlijn is aangesloten. Vaak gaat de lijn eerst door het alarmsysteem en dan pas door naar de splitter. En dat moet dus juist niet op die manier. Splitter moet echt als eerste.

Dus als je een LiveBox hebt en een alarm systeem zal je een ADSL splitter moeten hebben sowieso. En als je dat niet hebt moet je echt het eerste aansluitpunt (ISRA) vinden. En ook controleren of een vorige bewoner/eigenaar niet heeft zitten knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had de overstapmethode gehanteerd die op de Wanadoo site stond.

Waar het op neer kwam, is dat je de aanvraag doet, wacht tot de bevestigingsbrief en dat je dan je huidige ADSL abonnement opzegt. Dit om te voorkomen dat je zonder internet komt te zitten. Op zich dus vrij logisch.

Nu zag ik vandaag dat mijn lijn ineens wordt opgeleverd op 21-12-2005. Dit terwijl ik nog niet mijn XS4all abonnement heb opgezegd. Dus even de helpdesk van Wanadoo gebeld en de omzetting is dus echt de 21ste deze maand. Dus kijk uit als je nog een half jaar aan een ander abonnement zit, want dan betaal je straks een half jaar dubbel! (In mijn geval maar 1 maandje)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wellicht een beetje offtopic, maar zijn er al mensen in Leeuwarden met Wanadoo Family die iets over de snelheid kunnen zeggen? Dus of de centrales als naar 20 mbit zijn overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Iemand al gelukt om via bluetooth met je mobieltje te internetten.

en heeft iemand enig idee of GNUBOX zal werken vond wel een handige link om je mobieltje via Bluetooth te pairen met je pc maar ga toch maar ff proberen of dit ook direct werkt met de LB

hier een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57803

LoneGunman schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:11:
Wellicht een beetje offtopic, maar zijn er al mensen in Leeuwarden met Wanadoo Family die iets over de snelheid kunnen zeggen? Dus of de centrales als naar 20 mbit zijn overgezet?
http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p

Staat onder de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

SYQ schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:13:
[...]

reset je modem, zie handleiding
foutje van de zaak, via intern connecten op het externe ip kreeg ik de livebox ftp, maar via gewoon extern connecten lukt het wel.

Btw, iemand al iets van de Ipod gehoord? Ik heb nog geen brief of wat ontvangen erover?

[ Voor 15% gewijzigd door WarPuppy op 13-12-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de livebox binnen gekregen en aangesloten.

Nu zit ik met het grote probleem dat wanneer ik in de livebox ga (192.168.5.1) dat deze dan na een paar handeling niet meer reageert. Ook valt er niet opnieuw in te komen. Na een reset, of de stekker dr in en uit, werkt de LB wel weer. Echter na een paar keer te klikken in de webinterface, en hij reageert niet meer. Ik heb vaker gelezen van dit probleem, maar valt het ook op te lossen?

Wel ben ik tevreden over de snelheid. Deze is 18 / 1mbit. En dat op een afstand van 1170 meter :). Ik kan zelfs de geavanceerde statestieken niet bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
buysj schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:14:
Ik heb de livebox binnen gekregen en aangesloten.

Nu zit ik met het grote probleem dat wanneer ik in de livebox ga (192.168.5.1) dat deze dan na een paar handeling niet meer reageert. Ook valt er niet opnieuw in te komen. Na een reset, of de stekker dr in en uit, werkt de LB wel weer. Echter na een paar keer te klikken in de webinterface, en hij reageert niet meer. Ik heb vaker gelezen van dit probleem, maar valt het ook op te lossen?

Wel ben ik tevreden over de snelheid. Deze is 18 / 1mbit. En dat op een afstand van 1170 meter :). Ik kan zelfs de geavanceerde statestieken niet bereiken..
ik had dit ook in het begin (eerste dag). volgens mij ligt het aan het updaten en het loste zichzelf op. kijk het het ff aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39389

ik heb de volgende gegevens van mijn livebox(vandaag binnen gekregen).

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15548 Kb
Afname Dichtbij : 24.0 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1528
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 161
ES-teller van 1 dag 0

Nu download ik maar met zo'n 400kb/s..en de update is al doorgevoerd als ik dit zo zie. Iemand tips oid?

Gegevens van mijn locatie:
Centrale: Rt-N
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 983 meter.

Dit zou dus inhouden dat ik makkelijk 20mb/s moet kunnen hebben.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.