--\Zeurdoos modus
Na bijna een maand zonder internet te hebben gezeten dankzij een mislukte migratie van wanadoo heb ik eindelijk weer internet.
Helaas had ik de Opta en erbij moeten roepen om wat gedaan te krijgen.
Tevens kreeg ik alleen via de website boycot.nu reactie van wanadoo, dit is dus een aanrader voor de mensen die nog zonder verbinding zitten en wel facturen krijgen.
Mijn verbinding zou eigenlijk pas over 2 weken worden ''gemaakt'
Maar nadat ik aan wanadoo had vermeld dat ik de opta had ingeschakeld had ik na enkele dagen ineens internet, het vrouwtje aan de tel schrok ook wel ff toen ik haar vertelde dat ik zojuist de opta aan de lijn had en dat die van plan waren om in te grijpen.

Want volgens de opta mag je bij een migratie maar Maximaal 24 uur zonder internet zitten.
--\Einde zeurdoos modus
Wel jammer dat het zo moet gaan, maar het was de only way.
Maar ik stop ff met zeuren en nu ff wat nuttige info.
Hier wat extra info voor het sagem 3202 "livebox" modem.
Het US Robotics modem heeft deels dezelfde CLI interface als het sagem modem.
Je kunt dan ook de de volgende manual voor een zeer groot deel gebruiken voor het Sagem modem.
http://www.usr.com/support/9003/9003-ug/cli.htm
Het is dan ook mogelijk om leuke configs te bouwen zoals te zien is op
http://www.usr.com/suppor...s/an-nat-bypass-setup.doc
Een public IP op 1 eth poort en nat op de andere

maar hiervoor heb je meerdere public ip's nodig zo te zien.
Bridging is zeer zeker mogelijk op het aparaat, ik moet alleen nog even uitvogelen hoe het group commando werkt in het bridge submenu.
Als je de easyconfigurator download van het US robotics modem dan zit hier een template in met mogelijke configuraties --->
http://www.usr.com/suppor...les/easyconfig_setup.html
Het bestandje heet config.dat en staat in IspResource mapje in de achive (zip)
LET OP !!!! er zit ook een firmware update mogelijkheid in de software, maak hier geen gebruik van.
Je kan de software wel gebruiken om het modem te configureren, de software maakt gebruik van telnet om het USRobotics 9003 modem te configureren, Dit werkt dus ook op het wanadoo livebox modem :):):) (het maakt dus gebruik van de config.dat en deze kan je modificeren.
Er zullen nog wel kleine wijzigingen moeten plaatsvinden in de template want voor bijv. bridging ontbreekt het ' group' commando wat het wanadoo modem nodig heeft voor de setup.
Ik heb even met een netwerk sniffer uitgelezen wat de easyconfigurator naar het modem stuurt om zo bridging werkend te krijgen.
Hier de output
---- eerste stap easyconfigurator
root
1234
home
sndcp
pppoelist
pppoalist
list
routedbridge
mer delete
home
bridge
list
home
atm
showatmconn
deletevc 8 35
deletevc 6 34
home
adsl
delusercmv 1
home
home
exit
----end step 1
-----2e stap ----
root
1234
home
home
atm
vcadd 8 35 ubr aal5 -o -peak 3000 -avg 3000 -mbs 45 -cdvt 500000
home
bridge
______LET OP!!!!!
group eth0 eth1 -o atm0
------Het group commando heb ik zelf toegevoegt maar op deze wijze werkt het iig nog niet!!
pvc add atm0 8 35 llc
bridge enable
home
dhcpserver
stop
home
adsl
setmode multi
home
save
save
home
--------end of file
Ik heb het bridge nog niet werkend, het kan wel want ik somige franse handleidingen zie je ook dat je daar wel de selectie voor bridging hebt.
Mogelijke oorzaken waarom het nog niet werkt.
--group commando niet goed.
--vlan's die roet in het eten gooien
(heb ik al een keer disabled maar toen kwam ik niet meer o het modem, pas weer naar een FULL reset)
--firewall
--nat rules
--etc
Ik zoek mensen die mee willen helpen om dit ding verder uit te pluizen.
Mocht je in contact willen komen (want ik heb wellicht nog meer nuttige info) mail dan naar
wanadoo apenstaartje woppy.net (apenstaartje uiteraard verv door een @)
De post begint nu erg lang te worden dus ik stop ff en ga verder om het modem over de *&%*^% te krijgen.
Gr