[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:05:
ik heb de volgende gegevens van mijn livebox(vandaag binnen gekregen).

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15548 Kb
Afname Dichtbij : 24.0 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1528
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 161
ES-teller van 1 dag 0

Nu download ik maar met zo'n 400kb/s..en de update is al doorgevoerd als ik dit zo zie. Iemand tips oid?

Gegevens van mijn locatie:
Centrale: Rt-N
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 983 meter.

Dit zou dus inhouden dat ik makkelijk 20mb/s moet kunnen hebben.
Ik zit zelf ook op Rt-N. Aan je intrainwaardes is te zien dat je zo'n 1,5MB/s moet halen qua download.

Waar heb je de downloadsnelheid getest?
Hoe ben je verbonden met je LiveBox?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook op Rt-N. Aan je intrainwaardes is te zien dat je zo'n 1,5MB/s moet halen qua download.

Waar heb je de downloadsnelheid getest?
Hoe ben je verbonden met je LiveBox?
ik heb de download snelheid getest via speedtest en via tweaknews.
Ik had ook ergens eens op tweakers zo'n file gezien op een 100mbit bak waarmee je kon testen maar die ben ik kwijt.

Heb de livebox in mijn linksys router gestopt. Nee niet in de inet port, maar gewoon in lan.

Edit:
Heb zojuist de linksys router er even tussenuit gehaald en ik download gewoon met 1,49MB/sec. Prima dus!

Wat mij betreft hoef ik die linksys router er niet in te hebben en koop ik wel een switch ertussen. Als iemand voor mij een tip heeft voor een 8 poort switch die geen vertraging veroorzaakt voor onder de 35 euro ben ik blij.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:16:
[...]

Ik had ook ergens eens op tweakers zo'n file gezien op een 100mbit bak waarmee je kon testen maar die ben ik kwijt.

Heb de livebox in mijn linksys router gestopt. Nee niet in de inet port, maar gewoon in lan.
Heb je een ronde telefoonkabel naar je modem lopen of zo'n platte? En hoelang is die kabel? Platte lange kabels geven signaalsverlies.

Ik heb hier 25meter ronde kabel liggen, ik zit 1km +/- van de centrale af en de livebox traint in op 19mbit.

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 13-12-2005 15:12 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze lijst, http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p, zou mijn centrale al een update gehad moeten hebben. Ik woon in Amsterdam Oost.. Maar als ik naar mijn stats kijk:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 29 (dB)
Ver weg : 21 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Beetje raar allemaal. Of heeft iemand hier misschien een verklaring voor??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:16:
[...]

Edit:
Heb zojuist de linksys router er even tussenuit gehaald en ik download gewoon met 1,49MB/sec. Prima dus!

Wat mij betreft hoef ik die linksys router er niet in te hebben en koop ik wel een switch ertussen. Als iemand voor mij een tip heeft voor een 8 poort switch die geen vertraging veroorzaakt voor onder de 35 euro ben ik blij.
Ok. Ben er dus uit dat de verbinding goed werkt. Alleen..het probleem zit hem niet in de linksys router.
Ik heb 4 pc's thuis. 2 daarvan halen via de router 1.4mb/s de andere 2 halen dit niet! (max 450kb/s)
Het volgende heb ik gedaan aan foutopsporing:
Ik heb de netwerk kabel tussen de computer die de lage snelheid haalde en mijn router in mijn laptop gedaan. Hier werkte alles gewoon op hoge snelheid. Het probleem zit hem dus niet in de kabel maar
  • aan de software(os)
  • aan de netwerkkaart
Op beide pc's draait winxp sp2. Heb al gekeken naar de snelheid van de kaarten gewoon 100mbps. Ook full/half duplex veranderd wil allemaal niks uithalen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? (het is misschien/waarschijnlijk een niet specifiek wanadoo probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn snelheden van de LB ook maar eens bekeken. Ik haal namelijk bij lange na niet de max. snelheid. Ok.. dat ik de 20mbit niet haal ok.. maar ik haal niet eens 4 mbit. afstand tot centrale is 2600 meter.
m'n upload volgens speedtest.nl is 85 kb/sec en download 500 kb/sec. (weet geen betere testsite)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4704 Kb
Afname Dichtbij : 39.3 (dB)
Ver weg : 16.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 6949
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 646
ES-teller van 1 dag 0

Niet echt om vrolijk van te worden toch? Is hier misschien een mogelijke oplossing voor?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:11:
Ik heb mijn snelheden van de LB ook maar eens bekeken. Ik haal namelijk bij lange na niet de max. snelheid. Ok.. dat ik de 20mbit niet haal ok.. maar ik haal niet eens 4 mbit. afstand tot centrale is 2600 meter.
m'n upload volgens speedtest.nl is 85 kb/sec en download 500 kb/sec. (weet geen betere testsite)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4704 Kb
Afname Dichtbij : 39.3 (dB)
Ver weg : 16.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 6949
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 646
ES-teller van 1 dag 0

Niet echt om vrolijk van te worden toch? Is hier misschien een mogelijke oplossing voor?
Alvast bedankt!
nou zo te zien woon je zo'n 3 km van de buurtcentrale (wat geeft bbned aan?) ook kan je je isra punt ff checkuh :+

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai

(eerst even duimpie omhoog voor wanadoo,, binnen 3 weken alles geregeld, adsl +telefonie)

vraagie, kan je vanaf de pc bellen met de livebox ? is daar software voor ?

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:14:
Volgens deze lijst, http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p, zou mijn centrale al een update gehad moeten hebben. Ik woon in Amsterdam Oost.. Maar als ik naar mijn stats kijk:

[knip]

Beetje raar allemaal. Of heeft iemand hier misschien een verklaring voor??
1049 BBned Annex A Allied Data CJT1616-2p Spij-Ak 3206HR 9750
Staat ook al op de lijst maar het werkt hier echt nog niet, volgens helpdesk zijn er problemen op mijn lijn dus dat kan medio januari pas opgelost worden.

Er klopt dus duidelijk iets niet aan de lijst tenzij het simpelweg inhoudt dat de centrale wel gereed is gemaakt maar nog niet is opgeleverd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:12:
hai

(eerst even duimpie omhoog voor wanadoo,, binnen 3 weken alles geregeld, adsl +telefonie)

vraagie, kan je vanaf de pc bellen met de livebox ? is daar software voor ?

grt
vanaf de pc VIA de lifebox kun je inderdaad bellen.. ook een soort VOIP..

Skype, Google Talk etc.. :) Binnenkort ook met MSN...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

Na mijn abonnement te hebben aangevraagd op 6 december zojuist maar weer geannuleerd.

De opleverdatum zou 23 december worden terwijl mijn xs4all abonnement pas per 1 feb opgezegd kan worden.
Ik had overigens navraag gedaan op het 0800 sales nummer hierover en deze persoon gaf aan dat het beste nu al wel aangevraagd kan worden.

Het rare is dus dat je de opleverdatum niet kan wijzigen waardoor het een soort russisch roulette wordt wanneer de oplevering is.

Ik ga de komende 2 weken nog maar even goed nadenken of ik dit door wil zetten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Geef een klein beetje meer (rond 40€ inc. verzendkosten) uit en je hebt een zeer betrouwbare 3com 8 poort switch. 3com gewoon goed spul voor een redelijk schappelijke prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door tim_heijt op 13-12-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Eboman schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:20:
Na mijn abonnement te hebben aangevraagd op 6 december zojuist maar weer geannuleerd.

De opleverdatum zou 23 december worden terwijl mijn xs4all abonnement pas per 1 feb opgezegd kan worden.
Ik had overigens navraag gedaan op het 0800 sales nummer hierover en deze persoon gaf aan dat het beste nu al wel aangevraagd kan worden.

Het rare is dus dat je de opleverdatum niet kan wijzigen waardoor het een soort russisch roulette wordt wanneer de oplevering is.

Ik ga de komende 2 weken nog maar even goed nadenken of ik dit door wil zetten.
Het rare is dat ik mezelf zelfs al voor 6 december heb aangemeld, maar nog steeds geen opleverdatum bekend. Kan iemand mij hier vertellen die zich kort geleden heeft aangemeld hoe lang het duurde dat er een opleverdatum bekend was (in mijn geval een overstap van kpn netwerk naar wanadoo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn aanvraag voor wanadoo family over kpn netwerk duurde het ongeveer een week / 1.5 week voor ik oplever datum wist(en die was 5 dagen te vroeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
vraagje, in het begin had ik de volle mep, 20464 (of zoiets). al snel werd dit 19998 en nu zit ik zelfs op 17524. ik weet ondertussen dat ik behoorlijk wat crc fouten had en ik niet echt dicht bij het isra punt zit. echter nu wil ik dat oplossen door direct achter het isra punt men lb te zetten echter wat ik me dan afvraag........ heb ik dan de volle mep weer of is dit weer 17524 of zelfs nog lager????? moet ik dan weer een harde reset uitvoeren of heeft dit niks met men lb te maken (wordt het vanaf de wijkcentrale geregeld)?

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Nou me snelheid lijkt een beetje de goeie kant op te gaan (net 1 MB/sec :)) maar nu heb ik dat om de 5 minuten me LB crashed ofzo, ik heb geen telefoon meer, ook geen KPN en het enige wat helpt is de stroom eraf halen.
Is dit ergens mee te verhelpen ? Firmware update ofzo, het is namelijk goed irritant, heb ik eindelijk snelheid, werkt het nog niet goed ..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

thehankypanky schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:17:
vraagje, in het begin had ik de volle mep, 20464 (of zoiets). al snel werd dit 19998 en nu zit ik zelfs op 17524. ik weet ondertussen dat ik behoorlijk wat crc fouten had en ik niet echt dicht bij het isra punt zit. echter nu wil ik dat oplossen door direct achter het isra punt men lb te zetten echter wat ik me dan afvraag........ heb ik dan de volle mep weer of is dit weer 17524 of zelfs nog lager????? moet ik dan weer een harde reset uitvoeren of heeft dit niks met men lb te maken (wordt het vanaf de wijkcentrale geregeld)?

alvast bedankt!!
Als je het probeert zul je er achtekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:44:
[...]

Geef een klein beetje meer (rond 40€ inc. verzendkosten) uit en je hebt een zeer betrouwbare 3com 8 poort switch. 3com gewoon goed spul voor een redelijk schappelijke prijs.
Even een toevoeging. Ik heb deze switch nu ca 2 jaar en het is het beste stuk netwerk apperatuur die ik ooit in mijn handen heb gehad (toendetijd ca .150 euri voor betaald). Er is zelfs al een keer een bak sop overheen gedonderd, even drogen en deed het gewoon prima. Doet makkelijk 100mbit over alle poorten. Extreem stabiel! Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Het is misschien niet helemaal ontopic maar 3com komt er hier niet meer in. Op Demon 8Mbit wilde dat kreng (3crwe754) niet hoger intrainen dan 4500. (ZyXel @ 7800 kbit)

Daar komt nog eens bij dat ik ruim een half jaar heb moeten wachten op een firmware die met Demon compatible was (ENET ENCAP protocol).

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datakrom
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
dapluiz schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:55:
Nou me snelheid lijkt een beetje de goeie kant op te gaan (net 1 MB/sec :)) maar nu heb ik dat om de 5 minuten me LB crashed ofzo, ik heb geen telefoon meer, ook geen KPN en het enige wat helpt is de stroom eraf halen.
Is dit ergens mee te verhelpen ? Firmware update ofzo, het is namelijk goed irritant, heb ik eindelijk snelheid, werkt het nog niet goed ..
Had ik ook last van na mijn upgrade van 4 naar 20 mb het bleek de vigor router te zijn die achter mijn LB zat. Heb hem verwijdert en nu draaid het een stuk beter geen reset meer na afgelopen zaterdag.
Heb je ook een router achter de LB zitten ?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16404 Kb
Afname Dichtbij : 23.1 (dB)
Ver weg : 6.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 44629
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2744
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nope, geen router erachter, gewoon rechtstreeks op de LB, ik dacht eerst dat het aan me draadloze netwerk lag, maar me telefoon knalt er ook gewoon uit, maar dan ook helemaal.
Misschien wanadoo bellen voor een andere LB ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
bjck schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:26:
...
Over CRC's

Nu eens en voor altijd hoop ik in deze thread(s). Dit is niet erg en heel normaal op een wide-open DSL verbinding! Dit wordt vanzelf herverzonden en komt vanzelf goed. Je ziet het aantal FEC errors (gelukkig) niet ook, want dat zijn er nog veel meer. (FEC zijn gecorrigeerde fouten).

Alleen als het aantal CRC's per tijdseenheid te veel is zal een lijn opnieuw verbinden.
Inderdaad, en het vermelden van het aantal CRC-fouten zonder er bij te vermelden in hoeveel tijd dat gemeten is (zoals de meesten doen hier) is dus helemaal zinloos: 1000 CRC-fouten in een maand is natuurlijk heel wat anders dan 1000 CRC-fouten in een minuut...

BTW: de verbinding is NIET wide-open, maar gecapped op 20 mbit (20468 kb/s om precies te zijn) zoals bij mij en een aantal andere gelukkigen >:) te zien is. Als de verbinding wide-open was dan zou je tot 24 Mbit moeten kunnen komen.

Edit: als je minder dan de 20 mbit haalt dan is de situatie in de praktijk hetzelfde als bij een wide-open verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Soze op 14-12-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Ik wil me binnenkort ook Wanadoo aanvragen, zit momenteel dan echter met een vraagje, waar ik het antwoord nog niet van heb kunnen vinden.
Kan ik achter de livebox gewoon 2 telefoontoestellen op 1 lijn hangen? Zoals dat ook gewoon met de KPN lijn kan? Of moet ik dan ook weer een huiscentrale aanschaffen? Met kpn kun je gewoon een 2de lijn trekken, en deze ergens laten samenkomen met de originele lijn.

En is het ook mogelijk om de Inet verbinding van de Livebox gewoon te laten routeren door mijn ASUS WL500G? De router dus als DHCP laten fungeren ipv de LiveBox? Bij voorkeur zelfs dat de ASUS direct het echte externe IP adres krijgt?

Tevens een beetje offtopic, maar weet iemand of de ASUS WL500G de downstream niet belemmerd bij 20MBit?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Sja, hier ook al geen geweldige snelheid. Inmiddels al wel geupgrade, maar via speedtest.nl haal ik maar 700 KB/s, en bij de meeste downloads spring ik na een seconde of twee al op 200-300KB/s.

:'(

Ik heb hier een gewone CAT5-kabel liggen, netjes mee omgesprongen, geen rare hoeken erin ofzo. Dus ik zou veel meer moeten kunnen halen, toch? LB zit trouwens niet direct bij ISRA-punt. Leek me niet nodig aangezien het enige telefooncontact in de woonkamer zit en ik niet zelf kabels mag trekken hier.

Mijn stats.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 15.0 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 7
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
En mijn centrale:
Centrale: Gn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 426 meter.
Iemand nog suggesties? Anders ga ik wel naar XS4all, op deze manier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
thehankypanky schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:17:
Dit soort klachten krijg je van verlengen inderdaad. Grote kans dat je bij een nette aansluiting zoals het hoort bij je ISRA wel een vaste snelheid krijgt. Dat je modem begint op 20464Kbps (ongeveer) en later een keer zakt is normaal. Dan wordt de lijn toch anders ingeschat en zakt hij ietsje.

Dit kan ook heel goed komen door verstoring van de lijn door je verlengkabel!
Tiffanylampje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:06:
Sja, hier ook al geen geweldige snelheid. Inmiddels al wel geupgrade, maar via speedtest.nl haal ik maar 700 KB/s, en bij de meeste downloads spring ik na een seconde of twee al op 200-300KB/s.

:'(

Ik heb hier een gewone CAT5-kabel liggen, netjes mee omgesprongen, geen rare hoeken erin ofzo. Dus ik zou veel meer moeten kunnen halen, toch? LB zit trouwens niet direct bij ISRA-punt. Leek me niet nodig aangezien het enige telefooncontact in de woonkamer zit en ik niet zelf kabels mag trekken hier.

[...]

Iemand nog suggesties? Anders ga ik wel naar XS4all, op deze manier :/
Tuurlijk, gelijk naar een andere partij toe. Je hebt het niets aangesloten zoals het zou moeten....

ISRA punt is je ISRA punt. Alles daar achter is verlengt en kan storing veroorzaken. Weet jij hoe het zit aangesloten in de muur? Weet je wat voor kabel er tussen zit? Is die kabel niet beschadigd ooit bij aanleggen of latere verbouwing? Zit er niet een EB-lus in die contact doos geschroeft die verstoring geeft? Zit er niet een aftakking naar een ander aansluitpunt die gebruikt danwel ongebruikt is? etc etc etc.

Het is echt niet voor niets mensen dat je modem bij je ISRA punt aangesloten moet zijn!

Je lijnwaardes zijn gewoon goed, misschien gaat het ergens op ethernet/netwerk mis en verlies je hier heel veel door beroerde netwerk kabel of door een netwerkkaart die op 10Mbps staat of niet lekker samenwerkt met de poort op de LiveBox. 't kan van alles zijn.

Of zit je via Wireless te klooien? Dan haal je sowieso niet meer dan dit wat je haalt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
bjck schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:13:
[...]

Of zit je via Wireless te klooien? Dan haal je sowieso niet meer dan dit wat je haalt.
Ben ik dan de uitzondering ?
Ik zat namelijk gister met 1100 kb te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
  • Laatst online: 14-05 14:25
Vraagje over de livebox :(
Met name de firewall. Als ik de firewall uitschakel zijn alle poorten geblokkeerd ipv open, 80 is zelfs stealth?? en als ik de firewall aanzet zijn alle poorten stealth, zoals het hoort. als ik dan poort 80 forward naar mijn webserver krijg ik op 80 nog steeds stealth? Terwijl een andere poort voor mijn bittorrent wel gewoon open gezet kan worden. Weet iemenad of er bij de livebox ingebakken zit dat 80 niet open mag. Op de server staat nu nog geen enkele beveiliging aan dus die blokkeert het signaaal niet??? Ik ben er al enkele dagen mee aan het stoeien 8)7 Ow ja, de machine hangt rechtstreeks op poort eth1, het maakt overigens niet uit of dit 1 of 2 is bij beide geen succes.
HELP ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Grrrr, het lijkt wel of bij meerdere t*rr*nts en de daarbij komende hogere snelheden mijn livebox echt gewoon crashed, zette er net een paar aan, gaat even goed en dan helemaal niks meer, maar het meest rare vind ik nog wel dat de normale lijn er ook uitknalt, KPN dus, die het altijd zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

dapluiz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:26:
Grrrr, het lijkt wel of bij meerdere t*rr*nts en de daarbij komende hogere snelheden mijn livebox echt gewoon crashed, zette er net een paar aan, gaat even goed en dan helemaal niks meer, maar het meest rare vind ik nog wel dat de normale lijn er ook uitknalt, KPN dus, die het altijd zou moeten doen.
mijn LB crasht ook om de haverklap, maar ik kan me niet voorstellen dat dat door de torrents komt? Ik ben wel altijd aan het seeden en de LB crasht dus ook als ik niet download, maar alleen seed. Ik dacht zelf dat het kwam doordat ik m'n LB niet op de begane grond bij het israpunt heb staan, maar op de 2e verdieping in de huiskamer. Toch eens kijken hoe dat gaat als ik utorrent uit zet.

[ Voor 6% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 08:37 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had eerst wel steeds als ik bezig was dat me wireless verbinding op me pc er om de haverklap mee kapte, maar daar had de LB toen geen last van, was kwestie van repairen en ik kon weer even (nog irritant maargoed)
Na herinstallatie van XP had ik daar geen last meer van, maar de LB nu des te meer lijkt het.
Zo als ze open zijn maar de helpdesk bellen, misschien firmware iets ofzo, of desnoods sturen ze maar een andere LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

maar heb jij 'm wel netjes bij je israpunt staan dan?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nee, draadloos. (of bedoel je dat niet ? :))

[ Voor 50% gewijzigd door dapluiz op 14-12-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nee, dat bedoel ik niet. Bij mij is het ISRA punt op de begane grond en mijn telefoonaansluiting zelf op de tweede verdieping. Ik had geen zin om UTP van beneden naar boven te trekken en heb de LiveBox rechtstreeks op de telefoonaansluiting in de huiskamer aangesloten. Ik weet dat je 'm niet voor niets bij het ISRA punt moet aansluiten en vond het dus ook niet gek dat ik problemen had. Nu blijk jij hetzelfde probleem te hebben en vraag ik me af waar jij je LB hebt aangesloten.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ow op die manier. Nee ik woon in gelijksvloers appartement met maar 1 telefoonaansluiting in de huiskamer, en daar zit ie op aangesloten, dus moet goed zijn, tenzij er nog ergens een aansluiting zit waar ik niet vanaf weet, maar iig niet met een aansluiting op 1 van de muren.
Is dit ergens te vinden ? Meterkast oid ?
Ik ga nu iig ff wanadoo bellen.

[ Voor 44% gewijzigd door dapluiz op 14-12-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

en heb je ook al geprobeerd om je torrentclient uit te zetten en te kijken wat er dan gebeurt? Ik ga dat zelf de komende dagen even proberen, daar niet van, maar ben benieuwd naar jouw ervaring :)

Edit: het isra punt zit vaak in de meterkast ja

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 09:02 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Torrents belasten wel je modem heel erg. Heel veel connecties, dus ik denk wel dat het daar aan ligt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Hoe zit het momenteel met de leverbaarheid van de liveboxen? Mijn aansluiting is volgende week woensdag geregeld. Kan ik ervan uitgaan dat ik op tijd de livebox heb, of moet ik de handleiding alvast downloaden hoe ik mijn Speedtouch 510 moet configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Net wanadoo aan de lijn gehad, toen zij gingen checken was mijn modem inderdaad onbereikbaar.
Ik kreeg als mogelijkheid het resetten van mijn modem naar fabrieksinstellingen, dat ie ook opnieuw firmware gaat updaten e.d. ik heb toch weinig instellingen erin, dus dat boeit mij neit echt (alleen een paar port forwards)
Dat ga ik vanavond maar proberen, hopen dat het scheelt.
En over met veel connecties met torrents, dat lijkt me niet zo belastend dat je er een modem mee kan laten crashen toch ? Al is de LB niet echt bekend om zijn stabiliteit :)
Hij lijkt het nu wel ineens weer te doen, maarja de vraag is weer voor hoelang, ik laat m eerst wel een tijdje zonder downloads aan staan en dan zet iker wel steeds 1tje meer aan ofzo ...

[ Voor 15% gewijzigd door dapluiz op 14-12-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik ga straks thuis een kijken hoeveel connecties utorrent nu van me mag maken. Staat me iets van bij dat het op 400 of 200 staat ofzo.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb in torrentstorm trouwens wel het aantal connecties per keer op 100 staan ofzo (hoogste dat kon dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Het lijkt wel of het niet aan het aantal torrents ligt ofzo, ik had er net maar 3 aanstaan met max 300 kb en weer liep die vast.
Ik heb nu maar alle torrents uitgezet en dan maar even kijken of dat stabieler is.
Hij word steeds mooier, ik ging net even van bbned speedtest doen, die 100 mb binfile, en dat ging goed, maar toen de snelheid boven de 700 kb kwam lag gelijk me verbinding eruit ...

Editje 10:14 ik heb nog steeds verbinding, terwijl ik geen torrents aan het downloaden ben, dus zou het dan toch daaraan liggen ? Of de client?
Apie ? Jij had utorrent toch ?

[ Voor 50% gewijzigd door dapluiz op 14-12-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een ftp server aan de praat krijgt achter een livebox?

Ik heb momenteel de poorten 20-21 geforward in de livebox. De server is wireless aangesloten. Het zal vast en zeker wel ergens in deze hele serie van berichten staan, maar ik kon het niet terugvinden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0yke
Met het downloaden van de torrents heb ik geen enkel probleem. De LB is zo stabiel als een huis. Met uitzondering van de portforwards. Ik heb mijn client (azureus) wel geknepen op 250k en 60k upload anders loopt mijn ratio zo scheef ;)
Het vreemde is dat poort 5212 gewoon openstaat. (roys.dnsalias.com:5212) op dezelfde manier heb ik ook poort 80 geforward en die werkt niet? ja apache draait op poort 80. Iemand??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

dapluiz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:38:

<knipperdeknip/>

Apie ? Jij had utorrent toch ?
* Apie! gebruikt inderdaad utorrent ja

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Apie! schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:36:
[...]

* Apie! gebruikt inderdaad utorrent ja
Vaag dat wij dan met 2 verschillende clients (als het daar al aan ligt) dezelfde problemen hebben.
Ik zit nu steeds maar 1 torrentje aan te zetten met een max van 650 kb en dat lijkt nog goed te gaan, ow en met een max connections van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Napsju schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:20:
Het is misschien niet helemaal ontopic maar 3com komt er hier niet meer in. Op Demon 8Mbit wilde dat kreng (3crwe754) niet hoger intrainen dan 4500. (ZyXel @ 7800 kbit)

Daar komt nog eens bij dat ik ruim een half jaar heb moeten wachten op een firmware die met Demon compatible was (ENET ENCAP protocol).
Ja, voor een modem of modem met ingebouwde wifi moet je niet echt bij 3com zijn daar geef ik je groot gelijk in. Hun switches zijn wel enorm goed aangeschreven. Aan een switch kan ook niet veel mis zijn, alleen dat hij stabiel op alle poorten is en niet te warm wordt (dat soort zaken). Geloof me voor die prijs is 3com en linksys echt het meest betrouwbare/stabiele wat er te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zie elke keer mensen die zeiken over hun snelheid, maar als ze nou eerst eens kijken naar de Line Sync en de rest van hun waarden voordat ze Wanadoo afbranden. Als die line sync te laag is, dan heb je dus een probleem VOOR de Livebox dit kan dan aan jouw ISRA punt liggen of de bekabeling en eventueel aftakkingen vanaf de ISRA of aftakkinge na de ISRA naar jouw Livebox OF een probleem van Wanadoo zijn.

Als je line sync wel goed is tov de afstand van de centrale maar je download snelheid nog te laag is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk binnen jouw eigen netwerk (bekabeling, netwerkonderdelen, drivers, OS etc zie ook de startpost).

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 14-12-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb wel geklaagd over mijn snelheid, maar nu niet meer :P
Nu me stabiliteit nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Inderdaad, m'n snelheid is voor wireless ok, maar die LB crasht en dat vind ik minder ok. Als m'n lijn slecht zou zijn verwacht ik eerder dat ie gewoon niet kan syncen ipv vast te lopen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zo te zien woon je zo'n 3 km van de buurtcentrale (wat geeft bbned aan?) ook kan je je isra punt ff checkuh
Zoals ik in de post hierboven al aangaf zit ik 2600 meter van de centrale vandaan. Maar volgens de tabel in het starttopic moet ik dan nog wel 10mbit halen, in iedergeval meer dan ik nu haal.
En het isra punt heb ik ook proberen te kijken waar die bij mij nou precies zat. In de meterkast kan ik geen punt zien waar me isra punt zit. Volgens de LB bijgeleverde handleiding kan je isra punt volgens mij ook binnenkomen meteen via zo'n 3stekkigere telefoon ingang (je weet wat ik bedoel denk ik). Daar is mijn telefoon van beneden ook op aangesloten. Vanaf die gaat er ook een verbinding naar de telefoon boven. Zou dit misschien een oorzaak zijn voor de trage verbinding. Overigens heb ik geen ADSL Family in combinatie met Telefonie. Heb gewoon nog telefoon via KPN. Deze telefoonstekker is wel gewoon via de LB verbonden, maar dat is correct toch?

En dan nog iets over een post een paar posts hierboven. Over de Line Sync? Waar kan je die dan vinden? Ik zie daar volgens mij nergens wat over staan in de startpost hoor :? ;(

Hopelijk weet iemand hier meer van.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Als je geen telefonie via wanadoo hebt dan werkt de LB als splitter ja, dan zit je telefoon op de LB en dan kan je nog gewoon normaal bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:05:
[...]

Zoals ik in de post hierboven al aangaf zit ik 2600 meter van de centrale vandaan. Maar volgens de tabel in het starttopic moet ik dan nog wel 10mbit halen, in iedergeval meer dan ik nu haal.
En het isra punt heb ik ook proberen te kijken waar die bij mij nou precies zat. In de meterkast kan ik geen punt zien waar me isra punt zit. Volgens de LB bijgeleverde handleiding kan je isra punt volgens mij ook binnenkomen meteen via zo'n 3stekkigere telefoon ingang (je weet wat ik bedoel denk ik). Daar is mijn telefoon van beneden ook op aangesloten. Vanaf die gaat er ook een verbinding naar de telefoon boven. Zou dit misschien een oorzaak zijn voor de trage verbinding. Overigens heb ik geen ADSL Family in combinatie met Telefonie. Heb gewoon nog telefoon via KPN. Deze telefoonstekker is wel gewoon via de LB verbonden, maar dat is correct toch?

En dan nog iets over een post een paar posts hierboven. Over de Line Sync? Waar kan je die dan vinden? Ik zie daar volgens mij nergens wat over staan in de startpost hoor :? ;(

Hopelijk weet iemand hier meer van.
verkeerde quote zeker?

Zoals al heul vaak aangegeven MOET je de LB als splitter gebruiken, de livebox moet als eerste aangesloten worden. Daarna mag je mekkeren over je verbinding ;) Ik zou echt max 10Mbit verwachten met die dB afname dichtbij, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datakrom
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo
Iemand een idee wat je met de bluetooth van LB kan doen ?
Heb een Orange SPV C500 zou ik hiermee local access kunnen
krijgen naar internet ? Hoe stel ik dat in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Je BT device met het PAN profiel hebben.. Meeste Windows Mobile en Windows Smartphone hebben dit profiel niet als deze de standaard Microsoft Bluetooth Stack gebruiken, en kunnen dus geen connectie maken.

Andere stack installeren is soms wel een optie op Windows Mobile telefoons.

Ik had zo de Widcomm stack op mijn SPV M1000 staan; maar die BT stack crashte steeds, en heb 'm er maar af gedonderd. Heb nu een MDA Vario met WLAN, werkt toch iets beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 14-12-2005 12:43 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:21:
[...]

Zoals al heul vaak aangegeven MOET je de LB als splitter gebruiken, de livebox moet als eerste aangesloten worden. Daarna mag je mekkeren over je verbinding ;) Ik zou echt max 10Mbit verwachten met die dB afname dichtbij, trouwens.
je bedoelt met LB als splitter gebruiken, dat ik de LB niet verbind vanuit een splitter toestand. maar dat doe ik ook niet. er komt een snoer vanuit m'n telefoonstekker in de muur en die zit rechtstreeks in m'n LB. en vanuit de tel. ingang in m'n LB gaat een draadje(10cm) die wordt gepslits naar 2 telefoons.

Dan gaat er vanuit m'n LB een internet kabel naar boven toe (10 meter). daar zit hij in een router en vanuit die router gaatie naar 1 computer (10 cm draad) en naar andere computer (10 meter).
Maar aan de router moet het niet liggen want als ik de kabel vanuit m'n LB direkt aansluit op m'n pc daan haalt hij dezelfde snelheid.

Ik heb overigens sinds vorige week een LB. had hiervoor een Speedtouch 510. maar omdat ik geen hoge snelheid behaal werd aangeraden om een LB aan te schaffen. Maar m'n internetsnelheid is hier zelf 50 kb/sec mee omlaag gegaan door de LB tov Speedtouch 510. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat het grote probleem je isra punt is. Zolang je die niet kan vinden blijf je m.i. problemen houden met de snelheid. Je LB moet zo dicht mogelijk na het isra punt liggen. Ik begrijp uit je verhaal dat je het nu maar ergens op de gok hebt aangesloten. Dat gaat dus niet werken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:59:
Ik denk toch dat het grote probleem je isra punt is. Zolang je die niet kan vinden blijf je m.i. problemen houden met de snelheid. Je LB moet zo dicht mogelijk na het isra punt liggen. Ik begrijp uit je verhaal dat je het nu maar ergens op de gok hebt aangesloten. Dat gaat dus niet werken op deze manier.
Nou.. ik heb in de meterkast gekeken en daar kon ik naar mijn mening geen isra punt vinden. Heb er ook even laten kijken door iemand die er misschien iets meer verstand van heeft.. maar die kon hem ook niet vinden. Ik zal binnekort even een foto plaatsten van hoe hij nu is aangesloten, en eentje van de meterkast.. dan kunnen jullie misschien beter conclusies trekken.

Bedankt in iedergeval tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

In het vorige deel had ik het ook al gemeld, maar ik vind het zonde als mensen het mislopen, dus nu nog een keer:

Als je een Wanadoo Family + telefonie aanvraagt bij Dixons, dan krijg je gratis een Ipod Shuffle 512 MB t.w.v. 99 euro!
Het enige wat je moet doen is het aanvragen via de Dixons winkel, i.p.v. zelf via de site. Snel verdiend dus! doe er je voordeel mee! Trouwens, als je de 1GB versie wilt, dan kun je bij dixons het verschil betalen (40 euro) en dan krijg je de 1GB versie mee!

Misschien leuk om ook te vermelden in de start-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Schroef anders het telefoonstekkerkastje even open en post een foto. Je moet alleen de rode en de blauwe aangesloten hebben op de bovenste stekkers en de kabel uit de muur moet van goede kwaliteit zijn, dan zou het je ISRA kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien handig... deze pcodecheck rekent niet alleen hemelsbreed de afstand tot de centrale maar ook de werkeijke afstand

bij mij klopte het iig

http://www.xsdsl.net/pccheck.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nu toch helemaal gek van die portforwarding.
Heb het zowel via de "uitgebreide" als de "simpele" methode geprobeerd.

Onder de firewall in het "standaard" menu de volgende entries:

Ftp Ja TCP 21 21 192.168.5.13 mer0
HTTP Ja TCP 80 80 192.168.5.11 mer0

Maar toch lukt het me niet om vanaf "buiten" 1 van 2 te bereiken.

Daarna geprobeerd om 2 NAT policies aan te maken:

MODULEID 1 Redir Port 192.168.5.13 192.168.5.13 21 21 Geactiveerd
MODULEID 2 Redir Port 192.168.5.11 192.168.5.11 80 80 Geactiveerd

Met de volgende 2 firewall policies
3 * * * 80 tcp toestaan 2
* * * *

5 * * * 21 tcp toestaan 1
* * * *

Heb dit getest met zowel dhcp in als uit. Alle comps hier hebben een vast ip. Situatie is LiveBox -> switch -> PC
Maar werkt gewoon geen van beiden. Dit maakt me behoorlijk gek. Iemand een oplossing/idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
HellBeast schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:23:
In het vorige deel had ik het ook al gemeld, maar ik vind het zonde als mensen het mislopen, dus nu nog een keer:

Als je een Wanadoo Family + telefonie aanvraagt bij Dixons, dan krijg je gratis een Ipod Shuffle 512 MB t.w.v. 99 euro!
Het enige wat je moet doen is het aanvragen via de Dixons winkel, i.p.v. zelf via de site. Snel verdiend dus! doe er je voordeel mee! Trouwens, als je de 1GB versie wilt, dan kun je bij dixons het verschil betalen (40 euro) en dan krijg je de 1GB versie mee!

Misschien leuk om ook te vermelden in de start-topic.
Dit is een actie van Dixons zelf, en niet van Wanadoo. Daarom neem ik het ook niet in de startpost op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Lizard schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:14:
[...]

Dit is een actie van Dixons zelf, en niet van Wanadoo. Daarom neem ik het ook niet in de startpost op.
Zou dat een reden moeten zijn om mensen dat mis te laten lopen? Da's toch zonde! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha damn niet te geloven deel 7 is al geopend zie ik in zo kort tijd.. mjah mensen zit op het punt een nieuwe adsl verbinding aan te vragen want mijn abo loopt af op 10 januari 2006 bij SpeedXS. Als ik het goed weet (en er nog geen andere provider tevoorschijn komt met een nog aantrekkelijker pakket) is wanadoo adsl familiy + telefonie op dit moment de beste wat je kan krijgen ?

Heb veel dingen gelezen in de delen hiervoor (positief zowel negatief) maar ben nie van plan om alles te lezen dus mijn vraag is :

1. Zal ik nou wanadoo adsl familiy + telefonie nemen of niet ? (valt het allemaal wel mee of tegen in het algemeen)

2.Heb je wel een ander alternatief (provider) als deze die qua prijs snelheid en aantrekkelijke telefonie gedoe heeft ? Ik kan ook wel een ander provider kiezen die gewoon adsl2 levert voor een niet te duur prijs maar t belangrjkste en mij het meest aantrekt is die telefonie van wanadoo omdat er thuis best wel word gebeld >:)

3. En stel voor ik heb het genomen kan ik mijn Linksys wag54g v2 voor internet gebruiken en die livebox alleen voor bellen ? (want heb liever dat ik die ook gebruik anders moet ik hem zien te verkopen ofzo , en vind Linksys beter qua stabiliteit en draadloos enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:14
^^ (@hellbeast) mee eens... lijkt me redelijk zonde om 'm nu te bestellen en pas later te horen dat Dixons deze actie heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door mitalp op 14-12-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:34:
misschien handig... deze pcodecheck rekent niet alleen hemelsbreed de afstand tot de centrale maar ook de werkeijke afstand

bij mij klopte het iig

http://www.xsdsl.net/pccheck.php
bij mij zegt de check:
netwerk: BBNT
afstand wijkcentrale hemelsbreed: 1932 meter
afstand wijkcentrale berekend: 2100 meter
maar gezien een enorm kanaal wat er tussen ligt kan dit niet kloppen en moet de afstand minstens 2500 meter zijn (wat ook klopt met de dB berekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:16:
Hahaha damn niet te geloven deel 7 is al geopend zie ik in zo kort tijd.. mjah mensen zit op het punt een nieuwe adsl verbinding aan te vragen want mijn abo loopt af op 10 januari 2006 bij SpeedXS. Als ik het goed weet (en er nog geen andere provider tevoorschijn komt met een nog aantrekkelijker pakket) is wanadoo adsl familiy + telefonie op dit moment de beste wat je kan krijgen ?

Heb veel dingen gelezen in de delen hiervoor (positief zowel negatief) maar ben nie van plan om alles te lezen dus mijn vraag is :

1. Zal ik nou wanadoo adsl familiy + telefonie nemen of niet ? (valt het allemaal wel mee of tegen in het algemeen)

2.Heb je wel een ander alternatief (provider) als deze die qua prijs snelheid en aantrekkelijke telefonie gedoe heeft ? Ik kan ook wel een ander provider kiezen die gewoon adsl2 levert voor een niet te duur prijs maar t belangrjkste en mij het meest aantrekt is die telefonie van wanadoo omdat er thuis best wel word gebeld >:)

3. En stel voor ik heb het genomen kan ik mijn Linksys wag54g v2 voor internet gebruiken en die livebox alleen voor bellen ? (want heb liever dat ik die ook gebruik anders moet ik hem zien te verkopen ofzo , en vind Linksys beter qua stabiliteit en draadloos enzo)
1- Het valt mij 100% mee: zowel het bellen als het internetten. Kom van chello af dus kon het alleen maar beter ...... >:)

2-Die ben ik nog niet tegengekomen........

3- Situatie wordt bij jou dan: Livebox> Linksys (niet als modem maar als router/switch) > Pc's
" >Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon alle internet gedoe met mijn linksys regelen (wireless,instellingen enzo) en moet ik via LB een draad naar telefoon trekken om te bellen ? Dus hierbij de LB alleen als modem functioneerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van modems en routers. Mijn ADSL lijntje gaat nu in mijn Zyxel Prestige 650R modem, dan gaat er een netwerkkabel van de modem naar mijn wirelessrouter en die staat via USB in verbinding met mijn pc en mijn notebook.

Ik wil nu overstappen op Wanadoo family. Kan ik mijn huidige modem dan vervangen door de livebox of werkt dat niet zo eenvoudig? En zo nee, waarom werkt dat dan niet? NB Ik ben niet van plan te gaan bellen via Wanadoo Livebox.

Het gaat mij erom of ik in mijn huidige opstelling mijn modem kan vervangen door zo'n livebox en het dan werkt. Wat ik o.a. niet weet is of het werkt als ik aan de Livebox dmv een netwerkkabel een router koppel. Ik las volgens mij dar er in de Livebox zelf ook al een router zit.

Iets anders: ik las dat er een splitter ingebouwd zit in de Livebox. Nu is het bij mij zo dat de telefoon benden binnenkomt, daar zit een splitter waarna de ADSL lijn naar boven gaat en de telefoonlijn beneden naar de telefoon gaat. Als die enen (ADSL) lijn die uit de splitter komt nu de Livebox ingaat, werkt de livebox dan, of accepteert de Livebox het niet als er een splitter al voor zit?

Alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:15:
[...]

Nou.. ik heb in de meterkast gekeken en daar kon ik naar mijn mening geen isra punt vinden. Heb er ook even laten kijken door iemand die er misschien iets meer verstand van heeft.. maar die kon hem ook niet vinden. Ik zal binnekort even een foto plaatsten van hoe hij nu is aangesloten, en eentje van de meterkast.. dan kunnen jullie misschien beter conclusies trekken.

Bedankt in iedergeval tot nu toe!
probeer het eens zonder router ertussen (die je boven hebt staan) dit kan een knelpunt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:10:
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon alle internet gedoe met mijn linksys regelen (wireless,instellingen enzo) en moet ik via LB een draad naar telefoon trekken om te bellen ? Dus hierbij de LB alleen als modem functioneerd ?
De LB is tevens splitter : je sluit daar je telefoon op aan (RJ11 stekker) en Modem/router 2 poorts....
De linksys komt dus op een v/d 2. Voor wat betreft portforwarding: ik heb het niet nodig gehad.....

Mijn situatie: LB > Netgear router > Asus wl500g voor wireless en het werkt perfekt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vaags: als ik aan het bellen ben met Wanadoo Telefonie en dan de LiveBox configpagina open valt mn gesprek weg :/
Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb nu Wanadoo ADSL Lite en vroeg me af het slim is over te stappen naar Wanadoo ADSL Family. Verde rheb ik nog een paar vragen:

-Is de snelheid echt 20 mbit?
-Hoe zit het met de ping verhoudingen, ik las dat ze bij family veel hoger waren, klopt dit?
-Welke voor- en nadelen zitten er nog meer aan deze overstap, weet iemand hoe lang je zonder itnernet zit?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:19:
Hey, ik heb nu Wanadoo ADSL Lite en vroeg me af het slim is over te stappen naar Wanadoo ADSL Family. Verde rheb ik nog een paar vragen:

-Is de snelheid echt 20 mbit?
-Hoe zit het met de ping verhoudingen, ik las dat ze bij family veel hoger waren, klopt dit?
-Welke voor- en nadelen zitten er nog meer aan deze overstap, weet iemand hoe lang je zonder itnernet zit?

Alvast bedankt.
Snelheid is afhankelijk van jouw werkelijke afstand tot de Tel.centrale en zoals je inmiddels ook zult weten de manier waarop je het thuis aansluit......
Je ping is iets hoger ja...maar als gevorderde speler valt daar mee te leven >:) toch ??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

dapluiz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:40:
[...]

Vaag dat wij dan met 2 verschillende clients (als het daar al aan ligt) dezelfde problemen hebben.
Ik zit nu steeds maar 1 torrentje aan te zetten met een max van 650 kb en dat lijkt nog goed te gaan, ow en met een max connections van 10.
nou, utorrent heeft de hele nacht staan seeden en de LB deed/doet het nog steeds... dus daar zal het wel niet aan hebben gelegen denk ik?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Hey allemaal.

Vergeef me dat ik niet alle wanadoo topics heb doorgespit naar een antwoord om mijn vraag.

Ik heb nu 4 weken internet zonder telefonie. Maar ik loop telkens tegen een probleempje aan.
Mijn livebox zit aangesloten op de hoofdaansluiting/stecker van kpn. En m'n telefoon zit aangesloten op de livebox.

Nu gebeurt het steeds dat m'n telefoon telkens voor een paar uur uitvalt ( geen kiestoon en gaat niet meer over ) Daarna doet ie het ineens weer wel om vervolgens weer uit te vallen....

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???

Alvast bedankt!
Johan

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
HellBeast schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:15:
[...]

Zou dat een reden moeten zijn om mensen dat mis te laten lopen? Da's toch zonde! :/
Ok, ik heb hem erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dankjewel :>

[ Voor 72% gewijzigd door HellBeast op 14-12-2005 22:43 ]

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

Topics doorgelezen , zie het wel zitten om over te stappen naar wanadoo
voor die lousy 29,95 per maand ;)

1 vraagje nog , hoe hanteert wanadoo de datalimiet ?
fup zeker ? maar ik download veel , veel is 500 Gb per maand....... I know

gaat dit werken ?

slimmehotspot.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
johanm3 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:27:
Vergeef me dat ik niet alle wanadoo topics heb doorgespit naar een antwoord om mijn vraag.

Ik heb nu 4 weken internet zonder telefonie. Maar ik loop telkens tegen een probleempje aan.
Mijn livebox zit aangesloten op de hoofdaansluiting/stecker van kpn. En m'n telefoon zit aangesloten op de livebox.

Nu gebeurt het steeds dat m'n telefoon telkens voor een paar uur uitvalt ( geen kiestoon en gaat niet meer over ) Daarna doet ie het ineens weer wel om vervolgens weer uit te vallen....

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???
Crashende LiveBox, geen idee hoe dat op te lossen. Misschien andere wel of Wanadoo door hem te vervangen wellicht.

Je kan je analoge KPN telefonie loskoppelen van de LiveBox door een analoge/PST/POTS ADSL splitter te kopen en deze aan te sluiten tussen je hoofdaansluiting en je LiveBoX. Dan blijft er op de ADSL splitter nog 1 poortje over voor je telefoon toestel. Compleet los en onafhankelijk van wat je LiveBox doet functioneert je telefoon dan gewoon als vanouds.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Even wat anders: Ik speelde tot voor kort graag, op mijn Tiscalive abbo en mijn Draytek 2600WE, online met mijn Xbox via Xlink KAI. Geen enkel probleem, poort 30000 forwarden naar het ip van de pc waar KAI op draait, Xbox opstarten en via system link spelen.

Nu heb ik gisteren mijn Livebox geinstalleerd, maar nu kan ik niet meer online met KAI, mijn Xbox wordt niet meer gezien. Ik heb natuurlijk de poort geforward, en ik heb ook zelfs mijn firewall uitgezet, maar het probleem bleef. Ik kan wel ftp-en met mijn box, hij krijgt dus gewoon een ip adres.

Ik heb een bedraad netwerk, via ethernet, gewoon heel simpel.

Ik zou graag wat horen van mensen die hetzelfde probleem hebben, of hebben gehad.

Verwijderd

xdc schreef op donderdag 15 december 2005 @ 05:43:
Topics doorgelezen , zie het wel zitten om over te stappen naar wanadoo
voor die lousy 29,95 per maand ;)

1 vraagje nog , hoe hanteert wanadoo de datalimiet ?
fup zeker ? maar ik download veel , veel is 500 Gb per maand....... I know

gaat dit werken ?
Je zou natuurlijk voor dat soort vragen gewoon op de site van de provider kunnen kijken bij de specificaties van een product.

of hier

Verwijderd

Kom zojuist van Wanadoo.nl af, op zoek naar een storingspagina, maar die kan ik niet vinden daar..
Gisteren was mijn verbinding meer dan bagger..
Hadden meer mensen verbindingsproblemen gisteren?

DNS resolven ging niet lekker, sites kwamen niet of nauwelijks binnen, downloaden ging op snelheden van 950 bytes per sec.
Dat is niet wat ik verwacht van een ADSL2 lijn...

Heb ook een mail naar de helpdesk gestuurd, wellicht dat ze me kunnen vertellen of er een storing was. Ik hoop het wel anders dan is er wat mis in mijn modem / verbinding.
De Livebox zelf gaf overigens wel aan dat er verbinding was. Echter soms kon ie ook geen DNS vinden en een ping vanuit de Livebox pagina ging ook niet lekker.
Veel packet loss... :|

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Volgens mij staat storingen op de homepage van wanadoo onder "meldingen"

Netwerkstoring kan natuurlijk altijd, maar kan mischien ook bij jou thuis zitten ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Gisteren is mijn verbinding opgeleverd. Ik zit nu op mijn werk dus ik kan de precieze waardes niet noemen, maar even uit mijn hoofd de up- en download:
Upload: 1020
Download: max

Gisteren was ik nog niet onder de indruk van de daadwerkelijke snelheid waarmee ik kon downloaden (900~1200 via Eweka), maar vanmorgen was ook dat allemaal prima in orde (1800~2000 via Eweka).

Ik woon in een nieuwbouwwijk die nog geen kilometer van de telefooncentrale ligt (noordwijk).

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik had verbinding, maar mijn LB krijgt geen IP-adres. De 2e lijn zou het probleem verhelpen/bekijken, maar als ik dan de onderstaande quote uit het Tros Radar forum (topic) lees:
steefje1982 Geplaatst op 04 Dec 2005 18:02 door steefje1982
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb voor Wanadoo een half jaar gewerkt als ''eerste lijns''

Wat ik u alvast kan vertellen; HET IS EEN ZOOITJE BIJ WANADOO!

GA NOOIT, maar dan ook, NOOIT in zee met wanadoo!

Postzakken met post werden weggegooid, er was gewoon geen procedure voor... af en toe werd er eentje van de telefoon geplukt om post te sorteren...

Lange wachttijden, soms zat ik alleen op de klantenservice voor euronet (de zakelijke wanadoo)... wachttijd voor de klanten; gemiddeld twee uur...

Mensen komen en gaan, nee ik zeg het verkeerd, mensen komen te snel en gaan nog rapper weg, jaja, ik had elke avond hoofdpijn van de schreeuwende klanten... jammer voor u de klant maar op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond... Psychisch erg zwaar, zo een klantenservice baantje...

Eerste en tweedelijns... hahahaha ja, het werd net ingevoerd met hun nieuwe systeem; vantive... wat een ramp...we hadden op een gegeven moment 5 verschillende programma's open staan om u als klant te helpen... neem daarbij verouderde pc's met windows die continu crashen, u begrijpt het al... Ik als eerste lijn klachten doorsturen om er vervolgens nooit meer wat van te horen... het leek wel een spooksysteem... invoeren en voila, probleem weg... das wanadoo

Een case is gekoppeld aan een persoon van de klantenservice, als de klacht na twee weken door de tweede lijns wordt bekeken en ''opgelost'' wordt het teruggestuurd... maar wat als de 1ste lijner die de klacht heeft ingevoed er niet meer werkt? parrtime werkt? juist ja... de klacht verdwijnt in het systeem om er vervolgens te spoken...

Mailtje sturen naar wanadoo? begin er niet aan... hadden eens 7000 klachten emails staan... oei oei dacht wanadoo, dat is toch best veel en we hebben er geen procedure of mensen voor, de telefoons zijn al onderbemand... hey (dacht wanadoo) dit delete knopje is toch wel erg handig zeg...

DELETE 7000 emails, we kunnen met een schone lijst beginnen (zodat we volgende maand weer eens op het delete knopje kunnen drukken)

Mevrouw, Meneer, ik kan u zoveeeeeeeeeeeel verhalen vertellen waar u als klant van achterover stuitert...

Hierbij twee adviezen;

1. Bent u nog geen klant, wordt het niet!
2. Bent u al klant en heeft u een probleem, ga naar het hoofdkantoor in Amsterdam, bij het waterlooplein en ga naar de receptie en vraag daar of uw probleem NU opgelost wordt... Het bespaart u tijd en geld!

mvg, Steven!
ojee, denk ik dan....

• TafkaT
  • Laatst online: 02-08 11:40
volgens mij heeft Steven een goed ontwikkelde fantasie _/-\o_.

Zijn dit niet dezelfde verhalen die over vrijwel elke provider met wat voor problemen dan ook rond gaan op een zeker moment, of het nu Wanadoo, Zonnet, Planet, Chello, of wie dan ook is.

Verwijderd

Ach, ik heb bovenstaande ervaring niet. Je wordt vrij snel geholpen als je belt. Zal wel 'iets' overtrokken zijn....
Misschien een gefrustreerde oud medewerker die ontslagen is?

Verwijderd

DJT schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:06:
Gisteren is mijn verbinding opgeleverd. Ik zit nu op mijn werk dus ik kan de precieze waardes niet noemen, maar even uit mijn hoofd de up- en download:
Upload: 1020
Download: max

Gisteren was ik nog niet onder de indruk van de daadwerkelijke snelheid waarmee ik kon downloaden (900~1200 via Eweka), maar vanmorgen was ook dat allemaal prima in orde (1800~2000 via Eweka).

Ik woon in een nieuwbouwwijk die nog geen kilometer van de telefooncentrale ligt (noordwijk).
Eweka zou toch maar tot 10 Mbit gaan? Je kunt dus meer halen??

Verwijderd

Weet iemand of en hoe je een ftp server aan de praat krijgt achter de livebox?
Ik heb de poorten 20-21 geforward, maar zonder succes. Ik kan er nergens wat over terugvinden, maar kan me toch echt niet voorstellen dat ik de enige met een ftp server en livebox ben...

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Hoe zit het met de LiveBox? Ik hoor berichten dat het modem op dit moment erg slecht te krijgen is.

Misschien dat wanadoo de aanvragen niet aan kan.

Ik heb het eind november aangevraagd en de 15de december(vandaag) zou het worden aangesloten.
Modem pakket nog niet ontvangen... hoe kan ik nagaan of het uberoubt is opgestuurd?

mvg

*edit* zinsbouw klopte niet helemaal

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 15-12-2005 12:01 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• ReCaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Per 14 januari 2006 wijzigt Wanadoo haar Algemene Voorwaarden.

In ieder geval de belangrijkste denk ik, weet alleen niet of dit slecht uitpakt:
De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de Algemene Voorwaarden verdwenen.

http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av_new.html

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

bjck schreef op donderdag 15 december 2005 @ 06:17:
[...]

Crashende LiveBox, geen idee hoe dat op te lossen. Misschien andere wel of Wanadoo door hem te vervangen wellicht.

Je kan je analoge KPN telefonie loskoppelen van de LiveBox door een analoge/PST/POTS ADSL splitter te kopen en deze aan te sluiten tussen je hoofdaansluiting en je LiveBoX. Dan blijft er op de ADSL splitter nog 1 poortje over voor je telefoon toestel. Compleet los en onafhankelijk van wat je LiveBox doet functioneert je telefoon dan gewoon als vanouds.
( grappig btw, ik heb deze vraag ook naar wanadoo gemaild, maar daar konden ze op basis van mŽn vraag me niet helpen en moet ik bellen naar de helpdesk... maar goed )

Mijn internet doet het trouwens wel gewoon goed. Ook als mŽn telefoon weer uitvalt.

Als ik zo+Žn splitter zou kopen, gaat dat niet ten koste van de snelheid van internet?

Bedankt voor de reactie btw :D

Gadgets fan

• R0yke
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:39:
Weet iemand of en hoe je een ftp server aan de praat krijgt achter de livebox?
Ik heb de poorten 20-21 geforward, maar zonder succes. Ik kan er nergens wat over terugvinden, maar kan me toch echt niet voorstellen dat ik de enige met een ftp server en livebox ben...
portforwarden op de LB is een ramp. Ik probeer een webservertje op te zetten maar intern krijg ik er al geen verbinding mee omdat ik dan het LB configscherm voormijn neus krijg :( van buiten kom ik er al helemaal niet bij. andere poorten zijn geen probleem. Probeer je FTP eens op poort 10000 wellicht meer succes. het lijkt wel of wanadoo deze poorten blokkeert of zo. Succes :r

Verwijderd

TafkaT schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:33:
volgens mij heeft Steven een goed ontwikkelde fantasie _/-\o_.

Zijn dit niet dezelfde verhalen die over vrijwel elke provider met wat voor problemen dan ook rond gaan op een zeker moment, of het nu Wanadoo, Zonnet, Planet, Chello, of wie dan ook is.
Tja, het gras is echt niet groener bij de buren. :)

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

k*t wanadoo..... net gebeld...

"ja hijs 13 dec besteld bij de leverancier en ik kan hier niet zien of hij al verstuurd is....
Ik denk dat u beter volgende week maandag kan bellen om te kijken waar het modem is."

echt triest... als bedrijf zorg je dat je voorraden ruim van te voren zijn aangevuld en je geeft je klanten ook een "heads up" van wat er aan de hand is....

Heb ik net al mijn bekabeling op orde(alles ronde kabels, en 10-15 cm cat5e vanaf ISRA punt), klaar voor gebruik, hebben ze een tekort!

ik begrijp dat wanadoo de vraag niet helemaal aan kan maar zorg dat uw klanten op de hoogte zijn en zelf gaan bellen a 20ct p minuut om te vragen wat er aan de hand is.

Damn it's good 2b a Tweaker!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Er waren net toch weer zo'n 5000 live boxen binnengkomen las ik ergens?

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Jongens ik zit met een probleem...

ik heb geprobeerd wanadoo doorschakelen via *21*06.....
maar dat werkt niet en sinds die tijd, is onze wanadoo telefoon onbreikbaar... ik heb geprobeerd #21#, ##21# etc... (wordt niet herkend), eindelijk heb ik via alleen *21* de voicemail aangekregen, maar krijg dat ook nu niet meer af via de website van Wanadoo

Ik heb de modem meerdere malen gerest, de telefoonie via 192.168.1.1 verwijdert en dan weer gerest, maar het probleem doet zich noog steeds voor... Dat betekent dat als ik naar mijn wanadoo nummer bel, zeg ie dat ie onbereikbaar is.

Iemand een oplossing?

P.S. wanadoo gebeld, maar hadden ze geen oplossing voor. Ze stelden voor dat ik via de web, de doorschakelen aan en uit zet, maar dat werkt niet... als ik naar doorschakelen site ga, zie ik bovenaan in het rood, het volgende:
"Er is een technische fout opgetreden. Probeert u het later nog eens. "
Ik zie wel de instelling maar de effect merk ik er niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Zhadum op 15-12-2005 14:45 ]

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ff kleine vraagje

stel ik sluit op de rode ethernet aansluiting ook een pc, deze komt dan online via een andere gateway als wat ik op dit moment heb (gele) .

stel ik krijg volgende 2.

192.168.5.1
192.168.6.1

is het mogelijk om elkaar alsnog te benaderen via t netwerk en dus bestanden etc te delen. heb proberen te zoeken in de wanadoo topics

• theHankyPanky
SYQ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:56:
ff kleine vraagje

stel ik sluit op de rode ethernet aansluiting ook een pc, deze komt dan online via een andere gateway als wat ik op dit moment heb (gele) .

stel ik krijg volgende 2.

192.168.5.1
192.168.6.1

is het mogelijk om elkaar alsnog te benaderen via t netwerk en dus bestanden etc te delen. heb proberen te zoeken in de wanadoo topics
ik heb een soort gelijk probleem, hoe krijg ik de wireless verbinding op hetzelfde netwerk als die van een computer aangesloten via een utp (om bestanden te delen) ??

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.