[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.885 views sinds 30-01-2008

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Gisteren de lijn opgeleverd gekregen. Binnen no-time alles aan het werk gekregen. Helaas had ik geen lange UTP kabel bij de hand dus vandaag pas op mn ASUS WL500g aangesloten. Zonder iets in de instellingen te hoeven veranderen werkte alles!

Goede levering van Wanadoo! alles netjes op tijd en werkend. Snelheid hier (Nieuwerkerk aan den IJssel) 18500 down en 1020 up. Mooie snelheden dus.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

spanx schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:40:
k*t wanadoo..... net gebeld...

"ja hijs 13 dec besteld bij de leverancier en ik kan hier niet zien of hij al verstuurd is....
Ik denk dat u beter volgende week maandag kan bellen om te kijken waar het modem is."

echt triest... als bedrijf zorg je dat je voorraden ruim van te voren zijn aangevuld en je geeft je klanten ook een "heads up" van wat er aan de hand is....

Heb ik net al mijn bekabeling op orde(alles ronde kabels, en 10-15 cm cat5e vanaf ISRA punt), klaar voor gebruik, hebben ze een tekort!

ik begrijp dat wanadoo de vraag niet helemaal aan kan maar zorg dat uw klanten op de hoogte zijn en zelf gaan bellen a 20ct p minuut om te vragen wat er aan de hand is.
Mijn lijn werd 13-12 opgeleverd en 14-12 werd de LB geleverd. Van een tekort heb ik dus weinig gemerkt deze week.

Verwijderd

ReCaas schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:07:
Per 14 januari 2006 wijzigt Wanadoo haar Algemene Voorwaarden.

In ieder geval de belangrijkste denk ik, weet alleen niet of dit slecht uitpakt:
De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de Algemene Voorwaarden verdwenen.

http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av_new.html
Op de website van wanadoo staat duidelijk GEEN datalimiet, lijkt mij dat dit ook gehandhaafd blijft.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Rainmaker1987 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:45:
Gisteren de lijn opgeleverd gekregen. Binnen no-time alles aan het werk gekregen. Helaas had ik geen lange UTP kabel bij de hand dus vandaag pas op mn ASUS WL500g aangesloten. Zonder iets in de instellingen te hoeven veranderen werkte alles!

Goede levering van Wanadoo! alles netjes op tijd en werkend. Snelheid hier (Nieuwerkerk aan den IJssel) 18500 down en 1020 up. Mooie snelheden dus.
Ik woon ook in Nieuwerkerk aan den IJssel en ik zit 106 meter van de centrale. de 21ste wordt mijn lijn opgeleverd, dus ik ben heel benieuwd. Nu maar hopen dat die LB op tijd binnen is.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
HellBeast schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:08:
[...]

Ik woon ook in Nieuwerkerk aan den IJssel en ik zit 106 meter van de centrale. de 21ste wordt mijn lijn opgeleverd, dus ik ben heel benieuwd. Nu maar hopen dat die LB op tijd binnen is.
Gezien de gegevens:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18108 Kb
Afname Dichtbij : 17.2 (dB)
Ver weg : 4.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 3746
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 380
ES-teller van 1 dag 0

Zit ik volgens de formules 1,2 KM van de centrale af. (het was toch afname dichtbij he?) Wat dus zegt dat we hier een heel erg goed netwerk hebben liggen. 18108 is dan een nette score. Als je 130m van de centrale zit moet je al helemaal een goede download hebben. De livebox was bij mij trouwens 1 dag eerder aangekomen en dus netjes op tijd.

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Vandaag een abonnement + telefonie bij de Dixons aangesloten...

Wat een service daar, 't is ongeloofelijk: alles ging mis tijdens het aansluiten, en paar keer onze bankpasjes + IDbewijs laten zien doordat het kopieren mis ging, een kwartier moeten wachten op een Fax van wanadoo voor het Contract; de medewerkers wisten sowieso nog niet hoe ze een Wanadoo abonnement moesten aansluiten, het was de eerste keer voor hen... Uiteindelijk hebben we daar ruim een uur gestaan.

De man door wie wij geholpen werden zei dat we de Ipod direct konden meenemen, twee minuten voor vertrek zegt een medewerker dat dit niet kan en door Wanadoo wordt afgehandeld, vonden wij wel raar, maar toch mee ingestemd.

Thuis aangekomen Wanadoo gebeld, met de vraag of zij weldegelijk iets te maken hebben met de Ipod. Blijkt dus van niet, en dat het dus de verantwoordelijkheid is van de Dixons. Daarna heb ik Dixons weer gebeld, die man zei: 'Kom morgen maar terug, dan gaan wij Wanadoo wel even aan de tand voelen'....

't Is wat :(

[ Voor 12% gewijzigd door Ivo NL op 15-12-2005 22:31 ]

Android fanboy

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

vandaag de ISRA punt open gemaakt en de rode en blauwe draad los gemaakt en vervolgens vast gemaakt aan de door wanadoo's geleverde doosje.

mijn livebox traint nu op 11.8 ipv 13.4 :'(

in de ISRA punt zaten de witte en oranje draden los en dat is geen punt maar verder zaten er allerlei verbindingen. bij de rode draad zaten er nog 2 die andere pinnetjes verbind met a en bij de blauwe het zelfde verhaal.

aangezien ik er niet goed naar keek, ben ik het ook vergeten hoe het zat.
ik baal er wel van. maar goed.

ik deed het want ik dacht zo is die nog beter maar niet dus.

It ain't stupid if it works!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Begin van de week gebelt over mij crashende LB, advies was om te resetten naar fabrieksinstellingen.
Gisteravond gedaan, hele dag goed gedraait, kom ik thuis WEER gecrashed.
Dus weer gebelt, volgens helpdesk is de kabel tussen de muur aansluiting en de LB niet goed en moet ik die vervangen, want anders als er teveel data komt (bitjes opstopping? ;)) kan de kabel het niet aan en loopt de LB vast ....
Lijkt mij dat het niet echt hier aan ligt, als de lijn de snelheid neit aan kan gaat ie gewoon langzamer toch ?
Maargoed, misschien toch proberen en als het neit helpt ga ik wel een nieuwe vragen anders..
Nogmaals, snelheid ben ik dik tevreden mee (1100 kb tot nu toe snelste) alleen de stabiliteit laat te wensen over, ik kan zelfs zeggen dat de helpdesk meevalt in de zin dat ik de 2 keren dat ik belde binnen 5 minuten al iemand aan de lijn had.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Verwijderd

R0yke schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:25:
[...]

portforwarden op de LB is een ramp. Ik probeer een webservertje op te zetten maar intern krijg ik er al geen verbinding mee omdat ik dan het LB configscherm voormijn neus krijg :( van buiten kom ik er al helemaal niet bij. andere poorten zijn geen probleem. Probeer je FTP eens op poort 10000 wellicht meer succes. het lijkt wel of wanadoo deze poorten blokkeert of zo. Succes :r
Thanks ik ga het proberen...

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

Ivo NL schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:58:
Vandaag een abonnement + telefonie bij de Dixons aangesloten...

Wat een service daar, 't is ongeloofelijk: alles ging mis tijdens het aansluiten, en paar keer onze bankpasjes + IDbewijs laten zien doordat het kopieren mis ging, een kwartier moeten wachten op een Fax van wanadoo voor het Contract; de medewerkers wisten sowieso nog niet hoe ze een Wanadoo abonnement moesten aansluiten, het was de eerste keer voor hen... Uiteindelijk hebben we daar ruim een uur gestaan.

De man door wie wij geholpen werden zei dat we de Ipod direct mee konden mee, twee minuten voor vertrek zegt een medewerker dat dit niet kan en door Wanadoo wordt afgehandeld, vonden wij wel raar, maar toch mee ingestemd.

Thuis aangekomen Wanadoo gebeld, met de vraag of zij weldegelijk iets te maken hebben met de Ipod. Blijkt dus van niet, en dat het dus de verantwoordelijkheid is van de Dixons. Daarna heb ik Dixons weer gebeld, die man zei: 'Kom morgen maar terug, dan gaan wij Wanadoo wel even aan de tand voelen'....

Zojuist terug van de stad (utrecht dixons vredenburg)

heb ook wanadoo aangevraagd , maar juist een Super-positieve ervaring!

Aanvraag zonder legitmatie en of bankpas! is niet om gevraagd
(vond dit al vreemd) lijkt me beetje fraude gevoelig, maar ik heb netjes mijn gegevens opgegeven.

toen ik nog vroeg of ik iets anders mocht meenemen ipv een shuffle mocht dat ook! en heb terwaarde van 99 euro aan spullen uitgezocht! en kreeg deze gelijk mee!

Heb een Panasonic thuis telefoon en Battlefield special forces meegenomen ipv een ipod shuffle (waar ik toch niets aan heb) want heb al een ipod mini!

Kortom Super!

slimmehotspot.nl

• Ivo NL
Hmmm, dan ga ik morgen vragen of ik iets anders voor 99 kan krijgen... een Shuffle heb ik eigenlijk ook niet nodig.. Thnx voor de tip.

Android fanboy

Verwijderd

Ivo NL schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:38:
Hmmm, dan ga ik morgen vragen of ik iets anders voor 99 kan krijgen... een Shuffle heb ik eigenlijk ook niet nodig.. Thnx voor de tip.
Geldt deze actie ook als je alleen het ADSL zonder telefonie wilt hebben???

Verwijderd

Mij werd verteld bij de dixons van niet.

• Ivo NL
Geldt alleen voor ADSL + Telefonie idd.

Android fanboy

Verwijderd

Ivo NL schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:57:
Geldt alleen voor ADSL + Telefonie idd.
Jammer! Kan ik ook telefonisch ADSL bestellen bij Wanadoo? Ik heb een nummer proberen te zoeken, maar helaas niet kunnen vinden. Wat is ongeveer de levertijd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:27:
Kom zojuist van Wanadoo.nl af, op zoek naar een storingspagina, maar die kan ik niet vinden daar..
Gisteren was mijn verbinding meer dan bagger..
Hadden meer mensen verbindingsproblemen gisteren?

DNS resolven ging niet lekker, sites kwamen niet of nauwelijks binnen, downloaden ging op snelheden van 950 bytes per sec.
Dat is niet wat ik verwacht van een ADSL2 lijn...

Heb ook een mail naar de helpdesk gestuurd, wellicht dat ze me kunnen vertellen of er een storing was. Ik hoop het wel anders dan is er wat mis in mijn modem / verbinding.
De Livebox zelf gaf overigens wel aan dat er verbinding was. Echter soms kon ie ook geen DNS vinden en een ping vanuit de Livebox pagina ging ook niet lekker.
Veel packet loss... :|
Vandaag, 15-12 is het niet veel beter gesteld met mijn verbinding...
Downloads komen niet boven de 10kb uit.. of ze lopen dood..
Volgens de Livebox zit ik op 10mbit down en 1mbit up.. maar dat haal ik bijlange na niet :(
Helpdesk reageert iig niet op mail. Zal ze eens bellen.
Hoop dat ik toch snel een goede verbinding krijg. Nu hoef ik echt niet de volle 20mbit, die haal ik toch niet (2,2km centrale) maar zo tegen die 10mbit aan zou wel fijn zijn..

Anders zeg ik snel mn contract op en ga ik weer terug naar XS4all.. tis dat ze duurder zijn, maar daar kun je tenminste wel op aan van kwalitatief goede lijnen en goede helpdesk!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Thanx, werkt hier perfect iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 15-12-2005 19:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:42:
[...]

Vandaag, 15-12 is het niet veel beter gesteld met mijn verbinding...
Downloads komen niet boven de 10kb uit.. of ze lopen dood..
Volgens de Livebox zit ik op 10mbit down en 1mbit up.. maar dat haal ik bijlange na niet :(
Helpdesk reageert iig niet op mail. Zal ze eens bellen.
Hoop dat ik toch snel een goede verbinding krijg. Nu hoef ik echt niet de volle 20mbit, die haal ik toch niet (2,2km centrale) maar zo tegen die 10mbit aan zou wel fijn zijn..

Anders zeg ik snel mn contract op en ga ik weer terug naar XS4all.. tis dat ze duurder zijn, maar daar kun je tenminste wel op aan van kwalitatief goede lijnen en goede helpdesk!
Lijkt mij eerder op een intern probleem dan een Wanadoo probleem: als je LB intraint op 10Mb en je haalt nog geen 10Kb, dan zou ik eerst je interne bekabeling, instellingen op pc etc. nakijken voordat je Wanadoo de schuld geeft.....Je zal niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste wiens eigen deskundigheid tot dit soort resultaten leidt.

Netwerken zijn "in", maar een beetje kennis van zaken is wel noodzakelijk. Zoals daar zijn, de diverse instellingen en de protocollen die gebruikt worden, "Ken uw PC" en zijn instellingen vwb. netwerken/internet, bekabeling, aansluitingen...... Google is De encyclopedie van deze tijd, maar je moet hem wel willen gebruiken ! Maw. anderen de schuld geven/het probleem laten oplossen is makkelijker dan eerst ff proberen uit te vogelen wat je zelf verkeerd kan hebben gedaan, bewust dan wel onbewust, door gebrek aan kennis en/of de wil om die kennis te vergaren. O-)

mijn 2 cents.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 20:24 ]

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Rainmaker1987 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:45:

Binnen hoeveel dagen/weken was je aangesloten vanaf je aanmelding? Na hoeveel dagen was de opleveringsdatum van de lijn bekend? Ging het om een overstap of een nieuwe ADSL lijn?

• cryptapix
  • Laatst online: 22:34
ik heb het voor elkaar gekregen om mijn mobile2003 device te pairen met de livebox,
maar hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ik via dat dnig kan internetten, als ik in mn device namelijk kies voor new connection en vervolgens voor bluetooth, kan ik geen bt device kiezen
kies ik dan voor nieuw, en vind de livebox op nieuw en add hem opnieuw komt hij er niet in te staan en kan ik dus niets aanklikken?
iemand idee?

• cryptapix
  • Laatst online: 22:34
tim_heijt schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:18:
[...]

Binnen hoeveel dagen/weken was je aangesloten vanaf je aanmelding? Na hoeveel dagen was de opleveringsdatum van de lijn bekend? Ging het om een overstap of een nieuwe ADSL lijn?
bij mij was het als volgt
22 november vroeg ik aan, dan heb je week bedenktijd zoals altijd
daarna was vrijwel direct opleverdatum bekend (29ste) werd 9 december gezegd
14 december kreeg ik modem pas :( en volgens wanadoo heb ik pas sinds 15e opgeleverd gekregen

edit:
ging ovr nieuwe lijn

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 15-12-2005 20:47 ]

Verwijderd

Een verhaaltje over de aanvraag:

Aangevraagd op 16-11
Datum bekend op 23-11 levering zou op 02-12 plaatsvinden
Oude provider( hetnet ) niet meer bereikbaar op 05-12
6 mailtjes naar de helpdesk( wel elke keer beantwoord na 24 uur)
Vandaag eindelijk oplevering en livebox en draait tot zover prima.

Ik heb dagelijks het forum gevolgd om zoveel mogelijk info te krijgen.

iedereen bedankt daarvoor

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Ivo NL schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:58:
De man door wie wij geholpen werden zei dat we de Ipod direct konden meenemen, twee minuten voor vertrek zegt een medewerker dat dit niet kan en door Wanadoo wordt afgehandeld, vonden wij wel raar, maar toch mee ingestemd.

Ik snap er niks meer van, ook ik heb vandaag een Wanadoo abbo afgesloten bij Dixons (in Maastricht) maar ook mij werd verteld dat ik de IPOD via Wanadoo zou krijgen, heb hem dus ook niet meegekregen.

Hoe zit het nou precies, moet je deze nu bij Dixons krijgen of niet, ik lees eerder in dit topic dat Wanadoo de IPOD niet kan leveren en hiervoor de 99 euro verrekend met het abbonementsgeld, lijkt me dus dat ze wel degelijk iets ermee te maken hebben?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Het zijn 2 VERSCHILLENDE acties.

Wanadoo had 2x een actie via de website voor een iPod shuffle.
Dixons heeft een eigen actie ook met de iPod.
Echter deze is onafhankelijk van Wanadoo.

Je zult dus echt bij Dixons moeten zijn.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee je krijgt hem van Dixons want wanadoo heeft zelf geen actie meer
dat was een online actie

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb tegen een meerbetaling van 40 euro de 1gb Ipod meteen meegekregen bij Dixons.

Verwijderd

Ik wil ook een Adsl Family abbo afsluiten, maar heb nu al adsl van MyAdsl (gratis pc-actie :9 ). Ik wil dit via dixons doen omdat je dan zo;n gratis ipodje :Y) krijgt. Mijn vraag is nu of je bij dixons eigenlijk ook een zogenaamde telco-telco migratie kunt aanvragen... Zodat mijn lijn direct wordt overgenomen door wanadoo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:08:
[...]

Lijkt mij eerder op een intern probleem dan een Wanadoo probleem: als je LB intraint op 10Mb en je haalt nog geen 10Kb, dan zou ik eerst je interne bekabeling, instellingen op pc etc. nakijken voordat je Wanadoo de schuld geeft.....Je zal niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste wiens eigen deskundigheid tot dit soort resultaten leidt.

Netwerken zijn "in", maar een beetje kennis van zaken is wel noodzakelijk. Zoals daar zijn, de diverse instellingen en de protocollen die gebruikt worden, "Ken uw PC" en zijn instellingen vwb. netwerken/internet, bekabeling, aansluitingen...... Google is De encyclopedie van deze tijd, maar je moet hem wel willen gebruiken ! Maw. anderen de schuld geven/het probleem laten oplossen is makkelijker dan eerst ff proberen uit te vogelen wat je zelf verkeerd kan hebben gedaan, bewust dan wel onbewust, door gebrek aan kennis en/of de wil om die kennis te vergaren. O-)

mijn 2 cents.
Ah, dus je trekt maar meteen de deskundigheid van een vreemde in twijfel! Mijn werkgever zal blij zijn met zo'n systeembeheerder...
Maar goed, ben met je eens dat in 1e instantie dit helemaal niet lijkt op een probleem extern. Overigens de LB gaf niet voortdurend 10Mb aan maar varierend van 1 tot 10Mb, was erg variabel.
Juist omdat mijn interne bekabeling, NIC instellingen in orde waren dacht ik aan een extern probleem. Binnen mijn LAN kan ik pingen, dns resolven enz, maar niet naar buiten dus niet voorbij de LB. Interne snelheid was top, maar niet naar buiten! Vandaar mijn 'vermoeden' dat het bij Wanadoo lag.

Helpdesk gebeld, die wisten het ook niet, situatie uitgelegd. Dus dat hielp niet.
Ik weer verder zoeken. Wat bleek: tussen het ISRA punt en de LB had ik nog een afsplitsing naar een KPN toestel. Dit veroorzaakte zodanig ruis dat het de verbinding om zeep helpt. Vandaar dat ik de KPN lijn door heb gezet op de LB. Wat ik nog daarvoor aan de helpdesk heb gemeld waar deze was aangesloten, maar dat kon geen kwaad.
Had je die tip niet in je twee cent kunnen zetten. ;) Maar goed we hebben allebei gelijk: het lag niet aan Wanadoo, en het lag niet aan mijn netwerk(deskundigheid (8> ) aangezien het probleem voorbij de LB optrad! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20
was nog tussen je lb en het isra punt, dus wel degelijk je eigen netwerk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
dapluiz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:02:
Begin van de week gebelt over mij crashende LB, advies was om te resetten naar fabrieksinstellingen.
Dus weer gebelt, volgens helpdesk is de kabel tussen de muur aansluiting en de LB niet goed en moet ik die vervangen, want anders als er teveel data komt (bitjes opstopping? ;)) kan de kabel het niet aan en loopt de LB vast ....
Lijkt mij dat het niet echt hier aan ligt, als de lijn de snelheid neit aan kan gaat ie gewoon langzamer toch ?
Maargoed, misschien toch proberen en als het neit helpt ga ik wel een nieuwe vragen anders..
Nogmaals, snelheid ben ik dik tevreden mee (1100 kb tot nu toe snelste) alleen de stabiliteit laat te wensen over, ik kan zelfs zeggen dat de helpdesk meevalt in de zin dat ik de 2 keren dat ik belde binnen 5 minuten al iemand aan de lijn had.
laat het me weten als je een nieuwe livebox krijgt
ik heb namelijk al 4 maanden last van het probleem als zit te internettten loopt ie rond de 200 kbps en als ik op bed lig tv te kijken draait 850 kbps (dat is de max hier aangezien ik ver van de centrale is)heb al zo vaak naar de helpdesk gebeld ik denk dat de telefoonrekening van al dat bellen inmiddels is opgelopen naar de 100 euro het is gewoon te triest voor woorden
maar als jij wanadoo wel zo ver krijgt om een nieuwe livebox te sturen pm me dan dan ga ik het ook weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

dapluiz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:02:
Gisteren was het bij mij ook weer feest rond een uur of 11:00am. Geen internet, geen telefoon, maar wel een @ lampje dat brande. Dus de helpdesk maar gebeld. Twee keer een harde reset uitgevoerd en toen deed ie he weer.

Vanmorgen (net dus) crasht dat kreng weer :/ Kijk dat internet er uit ligt is tot daar aan toe. Het is uitermate irritant, maar kan ook ondertussen een boek gaan lezen of de was doen ofzo. Het vervelendste is dat de telefoon het dan helemaal niet meer doet. Geen Wanadoo signaal en geen KPN signaal. Ik kan dus ook geen telefoon meer ontvangen :(

p.s. torrents stonden vanmorgen uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 16-12-2005 08:37 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb nu een weekje ADSL Family maar zit een beetje in dubio. De downloadsnelheid is ok (max 700k/sec met een Speedtouch 510), maar de surf snelheid lijkt slechter. Pagina's bouwen langzamer op, en het vinden en resolven van DNS adressen lijkt ook trager te gaan. Het hele internetten voelt gewoon trager.

Kan dit aan mijn modem liggen? (de LB is al besteld btw) en verdwijnt dit als ik de LB aansluit? Of is dit een 'feature' van het nieuwe Wanadoo netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Probeer eens een andere DNS server, bijvoorbeeld die van XS4all.

edit: Merk je met pings ook verschil als je op IP adres pingt of op naam?

[ Voor 38% gewijzigd door HellBeast op 16-12-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dat heb ik ook ja, als je belt gaat de telefoon dan wel over maar aangezien de livebox vast staat gaat de telefoon niet over, niet zo'n prettig idee dat dat elk moment kan gebeuren.
Het is nu vanochtend weer gebeurd (zit er via remote desktop vaak op dus merk het gelijk, me moeder ff stroom eraf laten halen ;))
En het lijkt ook toch aan de snelheid te liggen, want vanochtend ging ik weer harder als 800 kb en juist alleen dan lijkt ie vast te lopen.
De helpdesk raadde me aan om de telefoonkabel te vervangen, maar het lijkt me eerder een gare LB.

Owjee, hij gaat nu met 800 kb, ben benieuwd of me remote desktop blijft werken :/

[ Voor 8% gewijzigd door dapluiz op 16-12-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
HellBeast schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:53:
Probeer eens een andere DNS server, bijvoorbeeld die van XS4all.

edit: Merk je met pings ook verschil als je op IP adres pingt of op naam?
Gedaan, daar lijkt het niet aan te liggen. Het duurt gewoon langer als ik naar een website surf. Het stukje 'Connecting to.....' en 'Waiting for....' in Firefox duurt gewoon langer. Je zou toch verwachten dat met de 8mbit die ik nu heb de meeste websites bijna instantly verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Nu heb ik ongeveer een anderhalve maand wanadoo en ben er erg tevreden over, nog geen enkele keer een storing gehad of iets in die trend, maar toch vraag ik me een aantal dingetjes af.
Ik heb nog steeds een kleine ruis op de telefoon lijn zitten en af en toe lijkt er ook een soort echo op de lijn te zitten, ook is mijn snelheid nooit hoger dan 15Mbits/sec (niet dat ik daar een probleem mee heb, maar als het sneller kan is dat altijd meegenomen) terwijl ik als t goed is niet meer dan 300 m van de centrale afzit.

Heb de telefoonkabels al ingekort van eene aantal meters naar de kabeltjes die je bij wanadoo meegeleverd kreeg, dus daar zit het probleem niet denk ik. Ook schijn ik (ben zelf niet zo technisch) een goede netwerkkabel te hebben.

Misschien dat iemand hier nog iets aan weet te doen?

Mijn waardes zijn:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 15456 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 259
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 90
ES-teller van 1 dag 0

Ik woon in utrecht btw. weet niet wat de meeste mensen uit utrecht halen?

Alvast bedankt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

dapluiz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:57:
Dat heb ik ook ja, als je belt gaat de telefoon dan wel over maar aangezien de livebox vast staat gaat de telefoon niet over, niet zo'n prettig idee dat dat elk moment kan gebeuren.
Het is nu vanochtend weer gebeurd (zit er via remote desktop vaak op dus merk het gelijk, me moeder ff stroom eraf laten halen ;))
En het lijkt ook toch aan de snelheid te liggen, want vanochtend ging ik weer harder als 800 kb en juist alleen dan lijkt ie vast te lopen.
De helpdesk raadde me aan om de telefoonkabel te vervangen, maar het lijkt me eerder een gare LB.

Owjee, hij gaat nu met 800 kb, ben benieuwd of me remote desktop blijft werken :/
Ik was zelf ook op het slimme idee gekomen om een ander kabeltje te gebruiken. Heb er nu 3 geprobeerd en nog steeds hetzelfde resultaat.

Oh en ik heb die portforwarding eindelijk door: je kan vanuit je eigen netwerk geen contact maken via je wanadoo IP, maar vanaf het internet wel :/

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 16-12-2005 10:35 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo wijzigt Algemene Voorwaarden
Per 14 januari 2006 wijzigt Wanadoo haar Algemene Voorwaarden. In het kort komen de belangrijkste wijzigingen op het volgende neer:

· De meest in het oog springende wijziging is dat de volgorde van een aantal artikelen is veranderd. Dit is gedaan om de AV overzichtelijker te maken. De artikelen staan nu in een logische volgorde.
· De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de AV verdwenen.
· Ten aanzien van verhuizing van de klant is een apart artikel opgenomen zodat duidelijk is welke regels in dat geval gelden."
· Artikel 13 (oud) over telefonie is geheel uit de AV gehaald en nu opgenomen in de Aanvullende Voorwaarden Digitale Telefonie. Deze gelden alleen wanneer een klant ook internettelefonie bij Wanadoo afneemt. Wanneer de klant mobiele telefonie afneemt, gelden de Aanvullende Voorwaarden Mobiele Telefonie.

De aangepaste Algemene Voorwaarden en Aanvullende Voorwaarden voor Digitale Telefonie zijn na te lezen op http://www.wanadoo.nl/voorwaarden. Hier kunt u ook de Algemene Voorwaarden nalezen zoals deze gelden tot 14 januari 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 15:35
Altijd dat juridisch geblaat.. Alsof iemand dat leest ;)

Gelukkig doen sommigen dat nog, bedankt voor het verduidelijken..

Zo te zien is er - op het eerste gezicht - niets negatiefs aangepast richting de klant toe. Gelukkig maar, want anders verliezen ze klanten die weten dat je onder je contact uit kan zodra de voorwaarden hiervan aangepast zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Hier de stats van mijn verbinding die 13/14-12 is opgeleverd:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.9 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 17179
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5058
ES-teller van 1 dag 0

Ziet er volgens mij goed uit, boven mijn verwachting in ieder geval. Downloaden via de newsgroepen gaat meestal tussen de 1800~2000 met GrabIt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

DJT schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:53:
Hier de stats van mijn verbinding die 13/14-12 is opgeleverd:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.9 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 17179
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5058
ES-teller van 1 dag 0

Ziet er volgens mij goed uit, boven mijn verwachting in ieder geval. Downloaden via de newsgroepen gaat meestal tussen de 1800~2000 met GrabIt.
Heb je een pay server? Of gewoon via Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Zo, spijkenisse is ook geupgrade :D

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19008 Kb
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 7.4 (dB)
HEC-teller 16757
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1440
ES-teller van 1 dag 0

19 mbit, volgens hun schatting bij het afsluiten (die site) zou ik tussen de 8 en 15 uit moeten komen dus ik heb niks te klagen dacht ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Apie! schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:24:
Oh en ik heb die portforwarding eindelijk door: je kan vanuit je eigen netwerk geen contact maken via je wanadoo IP, maar vanaf het internet wel :/
Dat is bij elke ISP en modem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik kom nooit hoger uit dan 250 kb. Daarnaast valt mijn telefoon ook vaak uit. ( terwijl internet het wel altijd blijft doen. ) Ik ben ontzettend slecht in al dat pc/internet/netwerken gebeuren....
Ben benieuwd hoe ik het kan oplossen!

Zou een harde reset kunnen helpen, ik kom dat al een aantal keer tegen in het topic!

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

HellBeast schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:01:
[...]

Heb je een pay server? Of gewoon via Wanadoo?
Payserver: Eweka

Die hoge snelheid is helaas niet helemaal stabiel. Hij zakt af-en-toe af naar 900~1200. Eweka garandeerd 1000 volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door DJT op 16-12-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

"De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de AV verdwenen."

Wat houd dit in? Mag er nu onbeperkt gedownload worden? Of is er nu een download limiet?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je in de AV kijkt op hun site staat ie er nog gewoon in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Woei, modem binnen:

3/12:
aanvraag gedaan Lite > Family
9/12:
datum omzetting bekend
16/12: LiveBox binnen
20/12: omzetting (hopelijk)

Trouwens compleet geen beschrijving, boekje, uitleg of wat dan ook bij de Livebox? Alleen wat bekabeling en het modem. Nou ja, gelukkig ook niet nodig, maar kan me voorstellen dat veel mensen iets hebben van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zat er geen handleiding op de CD die je erbij krijgt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
En tis weer zover, speed boven de 700 kb en LB weer vast.
Hopen dat er iemand thuis is ...
Gelukkig wel :) Maar ff me speed cappen en kijken of dat beter gaat, tis zelfs zo ver nu dat me Ma kan herkennen dat de LB is vastgelopen en m alvast reset ...

[ Voor 47% gewijzigd door dapluiz op 16-12-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 23:29

Eboman

Ondertitel

hmm, gisteren stond mijn status dus nog steeds op leveren 23 dec. Maar een helpdesk-vraag ingestuurd welke (zeer snel) met 20 minuten beantwoord was.

Blijkt dat die helpdesk medewerker aan de telefoon het niet goed had gedaan en er geen opzegging bekend was, inmiddels hadden ze mijn info door gestuurd naar de juiste afdeling, hopen op een goede afloop maar. Geen zin om alsnog 23 dec gemigreerd te worden, dan zit ik minstens de hele kerst zonder internet natuurlijk.

Is er overigens nog geen wanadoo medewerker aangetroffen in dit topic zoals bij de kpn topics ?
Dat zou sommige vragen misschien kunnen ophelderen..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
LoneGunman schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:32:
Woei, modem binnen:

3/12:
aanvraag gedaan Lite > Family
9/12:
datum omzetting bekend
16/12: LiveBox binnen
20/12: omzetting (hopelijk)

Trouwens compleet geen beschrijving, boekje, uitleg of wat dan ook bij de Livebox? Alleen wat bekabeling en het modem. Nou ja, gelukkig ook niet nodig, maar kan me voorstellen dat veel mensen iets hebben van :?
Standaard moet er wel een boekje bij zitten.
Als je die niet hebt staat die ook hier online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook de bedoeling dat wanadoo family in heel nederland beschikbaar word?
Woon hier in nieuwkoop (2421) en daar is het dus nog niet beschikbaar evenals alle andere adsl2 abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Jay-K schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:20:
"De Fair Use Policy is niet langer van kracht, dus deze is nu voor alle duidelijkheid ook volledig uit de AV verdwenen."

Wat houd dit in? Mag er nu onbeperkt gedownload worden? Of is er nu een download limiet?
Er is nu helemaal geen limiet meer. Dus downloaden till you drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis_2004
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nu @home, maar ga overstappen op Wanadoo (denk ik)

Nu mijn vraag: Ik gebruik nu een router (Sitecom WL-122), kan ik die blijven gebruiken? Of moet ik persé alle computers aansluiten direct op de livebox??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:36:
Ik wil ook een Adsl Family abbo afsluiten, maar heb nu al adsl van MyAdsl (gratis pc-actie :9 ). Ik wil dit via dixons doen omdat je dan zo;n gratis ipodje :Y) krijgt. Mijn vraag is nu of je bij dixons eigenlijk ook een zogenaamde telco-telco migratie kunt aanvragen... Zodat mijn lijn direct wordt overgenomen door wanadoo...
niemand?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

ik heb ook een telco-telco opgegeven bij Dixons, alleen kun je geen datum zelf opgeven. Het wordt gewoon besteld en je krijgt een migratiedatum. Loopt je abonnement bij je oude provider nog een half jaar door, dan heb je gewoon dikke pech.

Of je de datum nog kan wijzigen weet ik niet, dan moet je de Helpdesk ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had ook telco - telco gedaan, ik had eerst mijn aansluiting aangevraagt bij Wanadoo, toen ik de opleverdatum wist heb ik mijn provider een brief gestuurd met daarin de melding dat ik wilde migreren en of zij daaraan mee wilden werken.
Ik kreeg een reactie dat de migratie geen probleem zou zijn en het was inderdaad op de afleverdatum geregelt, mijn oude verbinding stopte rond het eind van de ochtend en toen ik 's avonds mijn livebox aansloot deed die het ook gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 23:29

Eboman

Ondertitel

HellBeast schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:39:
ik heb ook een telco-telco opgegeven bij Dixons, alleen kun je geen datum zelf opgeven. Het wordt gewoon besteld en je krijgt een migratiedatum. Loopt je abonnement bij je oude provider nog een half jaar door, dan heb je gewoon dikke pech.

Of je de datum nog kan wijzigen weet ik niet, dan moet je de Helpdesk ff bellen.
zoals aangegeven door mij kun je geen migrate datum aanvragen, reken ongeveer 3 weken vanaf je aanvraag datum, maar zoals je begrijpt zul je altijd minimaal een maandje dubbel betalen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

nemesis_2004 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:04:
Ik heb nu @home, maar ga overstappen op Wanadoo (denk ik)

Nu mijn vraag: Ik gebruik nu een router (Sitecom WL-122), kan ik die blijven gebruiken? Of moet ik persé alle computers aansluiten direct op de livebox??
Ik heb m'n Sitecom WL-114 gewoon aan de LiveBox hangen hoor. Werkt prima!

Edit: moet zeggen dat ik vandaag wel een knipperlicht verbinding heb ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 16-12-2005 16:30 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik ben van plan om een Fuijitsu Siemens Amilio M 1437G laptop te gaan kopen.
Met deze laptop kun je gebruik maken van WLAN 802.11b/g.

Ik heb zelf een normaal livebox maar voor 2.95 euro extra per maand krijg ik een PMCIA kaart die ik in de Livebox moet stoppen zodat ik een draadloos verbinding kan opzetten.
Hierbij wordt er ook een USB adapter ofzo geleverd die ik dan kan aansluiten op de pc of laptop zodat er een connectie is tussen de 2.

Is het niet zo dat de ingebouwde WLAN 802.11b/g op mijn laptop ook verbinding kan maken met de draadloze liveboz zonder dat ik gebruik maak van hun WIFI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan idd gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de fout ingegaan????

Ik zat bij demon, heb ik per 7/12/2005 opgezegd, te duur, wil andere provider. Zal per 07/01/2006 opgezegd zijn. Werd ADSL Family 20 MB van Wanadoo + tel. Heb ik per 08/12/2005 aangevraagd. Gaan er nu problemen ontstaan of zal het eea in elkaar gaan overlopen?

Ik zag op de site van Wanadoo dat mijn ADSL-aanvraag-status een fout bevatte en de helpdesk heeft een case aangemaakt maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden:
-Ja hoor meneer, wij gaan uw lijn overzetten
- Nee hoor meneer, we kunnen pas een aanvraag doen nadat uw lijn is afgesloten en dan duurt het nog eens 4 weken (lees 4 weken geen internet!)

HELP!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan geen adsl nemen als je huidige adsl aangesloten is.

Ik heb chello en kan gewoon wanadoo nemen, omdat chello kabel is. De opzegging van m'n chello
is wel zowat op dezelfde dag als dat ik m'n wanadoo krijg en zit dus niet zonder internet =]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:58:
je kan geen adsl nemen als je huidige adsl aangesloten is.

Ik heb chello en kan gewoon wanadoo nemen, omdat chello kabel is. De opzegging van m'n chello
is wel zowat op dezelfde dag als dat ik m'n wanadoo krijg en zit dus niet zonder internet =]
Onzin. Sinds een tijdje bestaat er zoiets als een telco migratie. Daardoor heb je minimale downtime.
Alleen als het verkeerd aangevraagd is zou het mis kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
ik heb een probleem met email,

Ik kan niet meer mail gebruiken van mijn domein, ook andere pop mail accounts werken niet meer sinds ik nu wanadoo heb.

Ophalen van post werkt nog wel gewoon, zenden echter niet.
Vermoed dat dit een probleem is dat wanadoo poorten blokkeerd, kan dit zo zijn en wat doe ik er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
hey eggy voor de startpost:

de pcmcia wireless kaart is van sagem (54 mbps)
de usb- wifi adapter is ook van sagem (2.0, 54 mbps)

Ik heb wel een probleem:
met de wireless set heb ik een max. download van 1,1 mb/s
met ethernet heb ik een max. download van 1,94 mb/s

is toch een verschil van ruim 800 kb/s .....
waar kan dat aan liggen (de kwaliteit van ontvangst is 100%) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

@dana:

Dat heb ik ook vroeger gehad met Casema. Download met ethernet was 1,2 / 1,3 mb/s, maar draadloos was het rond 0.8 , 1.00 mb/s. En ik gebruik linksys als router. Ik denk dat draadloos ook ergens zijn grenzen heeft maar iig je bent niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Na twee-en-een-halve-maand heb ik weer internet! Volgens Wanadoo is dit niet het geval (nadat ze eerst beweerden dat ik wél verbinding had). Het werkt gewoon!

Nu blijkt dat er bij het KPN stuk een onderdeel moest worden vervange - dat is gebeurd en het werkt!
joepie!!! 8) :+

Was de situatie bij mij thuis toch optimaal })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:38:
Ben ik de fout ingegaan????

Ik zat bij demon, heb ik per 7/12/2005 opgezegd, te duur, wil andere provider. Zal per 07/01/2006 opgezegd zijn. Werd ADSL Family 20 MB van Wanadoo + tel. Heb ik per 08/12/2005 aangevraagd. Gaan er nu problemen ontstaan of zal het eea in elkaar gaan overlopen?

Ik zag op de site van Wanadoo dat mijn ADSL-aanvraag-status een fout bevatte en de helpdesk heeft een case aangemaakt maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden:
-Ja hoor meneer, wij gaan uw lijn overzetten
- Nee hoor meneer, we kunnen pas een aanvraag doen nadat uw lijn is afgesloten en dan duurt het nog eens 4 weken (lees 4 weken geen internet!)

HELP!!!!!!!!!!!!!!
ik zou ook overgaan van Demon naar Wanadoo... alleen verloopt dat nog steeds zeer problematisch.... (vanaf 1 november nog steeds geen internet) Ik hoop niet dat het met de combo demon/wanadoo te maken heeft voor je
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:32:
Eindelijk! Na twee-en-een-halve-maand heb ik weer internet! Volgens Wanadoo is dit niet het geval (nadat ze eerst beweerden dat ik wél verbinding had). Het werkt gewoon!

Nu blijkt dat er bij het KPN stuk een onderdeel moest worden vervange - dat is gebeurd en het werkt!
joepie!!! 8) :+

Was de situatie bij mij thuis toch optimaal })
ah! een medeslachtoffer!!!! werd jij ook helemaal ziek van de helpdesk?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
lazrambo schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:14:
Ik ben van plan om een Fuijitsu Siemens Amilio M 1437G laptop te gaan kopen.
Met deze laptop kun je gebruik maken van WLAN 802.11b/g.

Ik heb zelf een normaal livebox maar voor 2.95 euro extra per maand krijg ik een PMCIA kaart die ik in de Livebox moet stoppen zodat ik een draadloos verbinding kan opzetten.
Hierbij wordt er ook een USB adapter ofzo geleverd die ik dan kan aansluiten op de pc of laptop zodat er een connectie is tussen de 2.

Is het niet zo dat de ingebouwde WLAN 802.11b/g op mijn laptop ook verbinding kan maken met de draadloze liveboz zonder dat ik gebruik maak van hun WIFI kaart.
De draadloze pakketen worden niet meer geleverd door Wanadoo. Dus je zult in dit geval een router of accesspoint moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20
Sick Nick schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:22:
Als je in de AV kijkt op hun site staat ie er nog gewoon in :?
Per 14 januari 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Zhadum schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:14:
@dana:

Dat heb ik ook vroeger gehad met Casema. Download met ethernet was 1,2 / 1,3 mb/s, maar draadloos was het rond 0.8 , 1.00 mb/s. En ik gebruik linksys als router. Ik denk dat draadloos ook ergens zijn grenzen heeft maar iig je bent niet de enige :)
Ik trek op school draadloos met gemak 2,2MB/s....... dus het moet wel beter _kunnen_. :)

Wanadoo is trouwens bij mij ook perfect opgeleverd. Goede snelheid van 1,8MB/s, zit alleen wel te twijfelen of ik de livebox wil gebruiken (studentenhuis, internet is best belangrijk en ik wil makkelijk NAT kunnen gebruiken, oa voor remote desktop en als dat ding zichzelf dan reset ben je de sigaar..........).

Wat moet ik doen? :) Zal een Speedtouch ADSL2+ modem dezelfde snelheden geven? Heb er al een oude Speedtouch Home op gehad en die trok met 700-800KB/s down en uploaden ging ook lekker met 85KB/s (maximum he ;)).

Toevoeging ivm andere posts in dit topic: mijn livebox werd 2 dagen na de streefdatum geleverd (goed dus :)) en werd geleverd met handleiding op papier en cd, die cd heb ik overigens niet gebruikt...

[ Voor 11% gewijzigd door Miezie op 17-12-2005 09:52 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Laatst online: 28-05 15:39
26 November Wanadoo ADSL Family aangevraagd, gister de Livebox ontvangen. Klik-klak aansluiten, en hup: het werkt als een tiet! Mijn stats in Alkmaar-city:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 17.1 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
HEC-teller 4874
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 742
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hoe krijg ik het voor elkaar om een ftp server op te zetten.
ik kom er maar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
hoi, ik had hier al eerder in het vorige deel een post gestuurd van dat ik probleem had, met als iemand naar mij thius beld dat ik eruit knal met het internet :( . Zou het probleem ook niet zijn dat misschien dat de Speedtouch 330 gewoon niet de adsl2 mogelijkheden niet aan kan ofzo :? . Dat ik gewoon niet die livebox aanvraag bij Wanadoo, en dat dan hopelijk de probleem oplost. Of houd ik dan het probleem, want die splitter kan het probleem niet zijn want die zit bij de lijn ingang voordat hij naar de telefoon gaat

Overigs heb ik geen telefonie van Wanadoo, maar van KPN

gr Deathscythe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Slaapje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:23:
Nu heb ik ongeveer een anderhalve maand wanadoo en ben er erg tevreden over, nog geen enkele keer een storing gehad of iets in die trend, maar toch vraag ik me een aantal dingetjes af.
Ik heb nog steeds een kleine ruis op de telefoon lijn zitten en af en toe lijkt er ook een soort echo op de lijn te zitten, ook is mijn snelheid nooit hoger dan 15Mbits/sec (niet dat ik daar een probleem mee heb, maar als het sneller kan is dat altijd meegenomen) terwijl ik als t goed is niet meer dan 300 m van de centrale afzit.

Heb de telefoonkabels al ingekort van eene aantal meters naar de kabeltjes die je bij wanadoo meegeleverd kreeg, dus daar zit het probleem niet denk ik. Ook schijn ik (ben zelf niet zo technisch) een goede netwerkkabel te hebben.

Misschien dat iemand hier nog iets aan weet te doen?

Mijn waardes zijn:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 15456 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 259
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 90
ES-teller van 1 dag 0

Ik woon in utrecht btw. weet niet wat de meeste mensen uit utrecht halen?

Alvast bedankt.
Toch maar ff een quote-je om te kijken of iemand antwoord weet :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:08:
[...]

De draadloze pakketen worden niet meer geleverd door Wanadoo. Dus je zult in dit geval een router of accesspoint moeten aanschaffen.
Hoe kom je daarbij? Op http://www.wanadoo.nl/livebox/ onder het tabje Wifi kun je gewoon een draadloos setje bestellen. Heb ik laatst ook nog gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:55:
[...]

Hoe kom je daarbij? Op http://www.wanadoo.nl/livebox/ onder het tabje Wifi kun je gewoon een draadloos setje bestellen. Heb ik laatst ook nog gedaan...
Misschien zijn er net zoals bij de Livebox ook leveringsproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 22:13

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

__Deathscythe__ schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:25:
hoi, ik had hier al eerder in het vorige deel een post gestuurd van dat ik probleem had, met als iemand naar mij thius beld dat ik eruit knal met het internet :( . Zou het probleem ook niet zijn dat misschien dat de Speedtouch 330 gewoon niet de adsl2 mogelijkheden niet aan kan ofzo :? . Dat ik gewoon niet die livebox aanvraag bij Wanadoo, en dat dan hopelijk de probleem oplost. Of houd ik dan het probleem, want die splitter kan het probleem niet zijn want die zit bij de lijn ingang voordat hij naar de telefoon gaat

Overigs heb ik geen telefonie van Wanadoo, maar van KPN

gr Deathscythe
Zit je splitter wel op het goede punt? ;)

Geen splitter of een telefoon voor de splitter laat je verbinding er uit knallen als je gebeld wordt of gaat bellen.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum maar wil toch ff wat tips ivm. de livebox icm. gamen.
Sinds kort heb ik dus ook de livebox en een wanadoo adsl Family abbo zonder telefonie.
Alles werkt in prencipe prima alleen is er 1 probleem. Het is zo dat ik nogal fanatiek counterstrike speel en dus waarde hecht aan een lage ping. Dit is het enige wat dus niet het geval is(ping nooit onder de 35 en een rare soort lag). Ik heb geprobeert de telefoonlijn naar mijn livebox zo kort mogelijk te houden maar dit helaas zonder enig resultaat. Ik heb al vele forums afgespit maar kan niks vinden over het eventueel tweaken van men livebox, helaas dit ook dit zonder resultaat. Mijn afstand tot het connectiepunt is ongeveer 1200 meter. Dit is volgens mij niet een te grote afstand voor een lage ping?

ff wat gegevens:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18288 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
HEC-teller 4674
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 299
ES-teller van 1 dag 0

Ben geen kenner op dit gebied en kan uit deze getallen dan ook niet veel opmaken.
Men vraag is dus of het aan Wanadoo verbinding zelf zou kunnen liggen, aan de livebox, of het feit dat ik op 3 hoog woon?
Heb ook geen splitter maar ook geen vaste telefoon of andere apparatuur kan dit wat uitmaken?

En zou het probleem opgelost zijn als ik een een ander modemrouter gebruik (speedtouch 510 ofzo) ? (ik weet dat deze maar tot 8mbit gaat wil alleen weten of het werkt :) )

Als jullie me meer kunnen vertellen heel graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:55:
[...]

Het is ook sinds kort (vorige week dacht ik), dat het van kracht is. Als je de bestelprocedure ingaat voor de grap, dan kan je het zelf zien:

U kunt ook kiezen voor een draadloze uitvoering van de Wanadoo Livebox. Helaas is deze variant wegens succes tijdelijk niet leverbaar. Als u gebruik wilt maken van de draadloze versie raden wij u aan nu te kiezen voor de standaarduitvoering van de Livebox en over enige tijd via http://www.wanadoo.nl/livebox/ een draadloze verbindingsset te bestellen. Hiermee kunt u uw Livebox eenvoudig omzetten naar een draadloze uitvoering.

Dit zal denk ik ook niet snel meer leverbaar worden gesteld, maar je kan een poging wagen met afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:31:
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum maar wil toch ff wat tips ivm. de livebox icm. gamen.
Sinds kort heb ik dus ook de livebox en een wanadoo adsl Family abbo zonder telefonie.
Alles werkt in prencipe prima alleen is er 1 probleem. Het is zo dat ik nogal fanatiek counterstrike speel en dus waarde hecht aan een lage ping. Dit is het enige wat dus niet het geval is(ping nooit onder de 35 en een rare soort lag). Ik heb geprobeert de telefoonlijn naar mijn livebox zo kort mogelijk te houden maar dit helaas zonder enig resultaat. Ik heb al vele forums afgespit maar kan niks vinden over het eventueel tweaken van men livebox, helaas dit ook dit zonder resultaat. Mijn afstand tot het connectiepunt is ongeveer 1200 meter. Dit is volgens mij niet een te grote afstand voor een lage ping?
... Heel verhaal nog...
dit ligt volgens mij aan het netwerk van wanadoo, die heeft nou eenmaal hoge pings dus kun jij zelf weinig aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
minze schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:22:
[...]

Zit je splitter wel op het goede punt? ;)

Geen splitter of een telefoon voor de splitter laat je verbinding er uit knallen als je gebeld wordt of gaat bellen.
ja hij zit op de goede plek dus dat is het vreemde ervan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:39:
[...]

dit ligt volgens mij aan het netwerk van wanadoo, die heeft nou eenmaal hoge pings dus kun jij zelf weinig aan doen
een maat van me die ook in amsteram woont heeft ook wanadoor alleen dan een langzamere verbinding wel met ping 10 -20 dus snappet niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:34:
[...]

Het is ook sinds kort (vorige week dacht ik), dat het van kracht is. Als je de bestelprocedure ingaat voor de grap, dan kan je het zelf zien:

U kunt ook kiezen voor een draadloze uitvoering van de Wanadoo Livebox. Helaas is deze variant wegens succes tijdelijk niet leverbaar. Als u gebruik wilt maken van de draadloze versie raden wij u aan nu te kiezen voor de standaarduitvoering van de Livebox en over enige tijd via http://www.wanadoo.nl/livebox/ een draadloze verbindingsset te bestellen. Hiermee kunt u uw Livebox eenvoudig omzetten naar een draadloze uitvoering.

Dit zal denk ik ook niet snel meer leverbaar worden gesteld, maar je kan een poging wagen met afwachten ;)
Erg kort door de bocht...
Tenzij je een pagina kan laten zien op de Wanadoo site dat het niet meer leverbaar is (permanent),
reken ik jouw verhaal als BS.
Ik kan ook net zogoed zeggen de livebox is niet meer leverbaar. Koop maar een eigen modem.
Dit terwijl er alleen leveringsproblemen door de grote toestroom geweest zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Lizard op 17-12-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:44:
[...]

een maat van me die ook in amsteram woont heeft ook wanadoor alleen dan een langzamere verbinding wel met ping 10 -20 dus snappet niet :S
Adsl Direct gaat via het BBned netwerk en ADSL Go, Lite en Basic via het KPN netwerk.
Family gaat via het eigen netwerk.

Daardoor krijg je de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Lizard schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:46:
[...]
Erg kort door de bocht...
Tenzij je een pagina kan laten zien op de Wanadoo site dat het niet meer leverbaar is (permanent),
reken ik jouw verhaal als BS.
Ik kan ook net zogoed zeggen de livebox is niet meer leverbaar. Koop maar een eigen modem.
Dit terwijl er alleen leveringsproblemen door de grote toestroom geweest zijn.
Time will tell :p

[ Voor 14% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-12-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11020 Kb
Afname Dichtbij : 40.6 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
HEC-teller 1226
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 197
ES-teller van 1 dag 0

HOERA! en dat op 3,1 KM!!!!

alles binnen aangesloten en hoppa!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:49:
[...]

Adsl Direct gaat via het BBned netwerk en ADSL Go, Lite en Basic via het KPN netwerk.
Family gaat via het eigen netwerk.

Daardoor krijg je de verschillen.
Niets aan te doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
Draadloos moet nog gewoon beschikbaar zijn hoor, ik kreeg gister de livebox + pcmcia kaart binnen... Werkt prima, wel wat lage downloadsnelheid (600kb/s? ik zit op 800 meter van de centrale en de snelheidsmeter op wanadoo.nl geeft 8 - 15 mbit aan..)

Geen problemen ondervonden verder.. nog niets gemerkt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Overstappen naar andere ISP via ander netwerk, maar noem het geen oplossing ;)
MoiZie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:57:
Draadloos moet nog gewoon beschikbaar zijn hoor, ik kreeg gister de livebox + pcmcia kaart binnen... Werkt prima, wel wat lage downloadsnelheid (600kb/s? ik zit op 800 meter van de centrale en de snelheidsmeter op wanadoo.nl geeft 8 - 15 mbit aan..)

Geen problemen ondervonden verder.. nog niets gemerkt ook..
Bekabeld deze snelheden of draadloos? Als het bekabeld is zou je eens in je LB moeten kijken of dit toevallig ook de verbindingssnelheid is van je DSL verbinding.
spanx schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:51:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11020 Kb
Afname Dichtbij : 40.6 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
HEC-teller 1226
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 197
ES-teller van 1 dag 0

HOERA! en dat op 3,1 KM!!!!

alles binnen aangesloten en hoppa!
Ik ben toch blij dat ook deze reacties er nog zijn. Mensen die snappen waarom niet iedereen 20Mbps haalt en niet gaan klagen dat het zo onwijs tegen valt. 10Mbps op 3100 meter koperlijn is zeker behoorlijk netjes!

[ Voor 114% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 16:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:02:
Overstappen naar andere ISP via ander netwerk, maar noem het geen oplossing ;)
Nee eerst maar jaartje men wanadoo contract uitzitten :S

Had ik nou maar men speedlinq lijntje gehouden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:03:
[...]

Nee eerst maar jaartje men wanadoo contract uitzitten :S

Had ik nou maar men speedlinq lijntje gehouden :S
Och, wieweet gaat Wanadoo nog ea 'tweaken' in hun netwerk/dsl apparatuur. Misschien wordt er nog wel wat 'getweaked' aan de LB hier. Doe wel allemaal je beklag bij de helpdesk en laat het noteren als officiele klacht. Dan komt het wellicht ook bij management aan.

Als je het meldt bij de helpdesk en die leggen uit dat het zo is en dat het normaal is is er niets genoteerd ook natuurlijk. Of je schrijft netjes een brief met je belach dat dit niet is wat je verwachte van een DSL verbinding die 30ms latency.

Ze zeggen er niets over, geven geen garantie. Maar ben het met je eens dat qua verwachtings patroon in nederland met ADSL is toch echt wel anders.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 16:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:06:
[...]

Och, wieweet gaat Wanadoo nog ea 'tweaken' in hun netwerk/dsl apparatuur. Misschien wordt er nog wel wat 'getweaked' aan de LB hier. Doe wel allemaal je beklag bij de helpdesk en laat het noteren als officiele klacht. Dan komt het wellicht ook bij management aan.

Als je het meldt bij de helpdesk en die leggen uit dat het zo is en dat het normaal is is er niets genoteerd ook natuurlijk. Of je schrijft netjes een brief met je belach dat dit niet is wat je verwachte van een DSL verbinding die 30ms latency.

Ze zeggen er niets over, geven geen garantie. Maar ben het met je eens dat qua verwachtings patroon in nederland met ADSL is toch echt wel anders.
Zal ze binnenkort een gaan lastigvallen met wat officiele klachtbrieven :) en een xtje proberen te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft de traagheid helemaal niks met die livebox temaken?
Hij begint na 1 dag al lastig te doen (knalt inet er gewoon uit :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Sinds donderdag doet de LB hier ook een beetje vaag. Veel gereboot en/of disconnecties. Hij's ook al 2x helemaal vastgelopen sinds donderdag. Vaag, heeft een maand zonder problemen gwerkt...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.