Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum maar wil toch ff wat tips ivm. de livebox icm. gamen.
Sinds kort heb ik dus ook de livebox en een wanadoo adsl Family abbo zonder telefonie.
Alles werkt in prencipe prima alleen is er 1 probleem. Het is zo dat ik nogal fanatiek counterstrike speel en dus waarde hecht aan een lage ping. Dit is het enige wat dus niet het geval is(ping nooit onder de 35 en een rare soort lag). Ik heb geprobeert de telefoonlijn naar mijn livebox zo kort mogelijk te houden maar dit helaas zonder enig resultaat. Ik heb al vele forums afgespit maar kan niks vinden over het eventueel tweaken van men livebox, helaas dit ook dit zonder resultaat. Mijn afstand tot het connectiepunt is ongeveer 1200 meter. Dit is volgens mij niet een te grote afstand voor een lage ping?
ff wat gegevens:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18288 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 4674
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 299
ES-teller van 1 dag 0
Ben geen kenner op dit gebied en kan uit deze getallen dan ook niet veel opmaken.
Men vraag is dus of het aan Wanadoo verbinding zelf zou kunnen liggen, aan de livebox, of het feit dat ik op 3 hoog woon?
Heb ook geen splitter maar ook geen vaste telefoon of andere apparatuur kan dit wat uitmaken?
En zou het probleem opgelost zijn als ik een een ander modemrouter gebruik (speedtouch 510 ofzo) ? (ik weet dat deze maar tot 8mbit gaat wil alleen weten of het werkt

)
Als jullie me meer kunnen vertellen heel graag.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 17-12-2005 15:46
]