[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hrm, heb nog steeds hoge latency bij m'n world of warcraft, gelijk aan die van vanochtend tijdens de storing, officieel is de storing over maar de latency blijft. Anderen hebben nergens last van. Een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Mijn installatie van Wanadoo is de oorzaak van de storing, ben ik bang :P
Ik heb vanmiddag dus Wanadoo ADSL Family aangelegd. De installatie verliep werkelijk probleemloos mag ik wel zeggen, modem doet iets van 16000 kb/s wat ik gezien de ervaringen van de buurman ook wel mocht verwachten.
Ik ga alleen nooit die helpdesk bellen zonder te liegen :) Situatie is nu: ISRA -> kroonsteen -> 20m UPT naar zolder -> oud doosje van draad naar RJ11 -> 2m snoer naar Livebox. Draait als een tierelier. Maar als ik de helpdesk moet bellen zit ik toch echt op 2 m van mn ISRA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00

IEF

Why so serious?

IEFtm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 02:46:
zijn er hier mensen met ervaringen met ANDERE modems dan de livebox ?
speedtouches, linksys modems, etc ?

Misschien leuk om een vergelijking te maken tussen de livebox en andere modems..

even een lijstje om te beginnen:

Wanadoo Livebox
**post hier je Livebox stats***

Ander(e) ADSL2+ Modem(s)
Merk:
Type:
Intrainsnelheid upload:
Intrainsnelheid download:
Werkelijke snelheid upload:
Werkelijke snelheid download:
(via speedtest.cistron.nl of speedtest.bbned.nl)
Mogelijkheid tot RFC1483-Bridged (routering uitgeschakeld): JA/NEE
Voice features: JA/NEE
Wireless features: JA/NEE

misschien handig om zo een idee te geven wat Wanadoo levert en wat er mogelijk is met de lijn ?
iemand ???
Speedtouch 546 zag ik al staan... niemand benieuwd wat verschillende modems op de lijn kunnen doen ? zonder firewall (geen GRE/IPv6) en normale bridging modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 16:51

BHQ

Volgens mij zoekt Wanadoo de dslams / modems wel goed bij elkaar uit, maar ik kan het mis hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Werkt dit nog steeds met de huidige firmware?

host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.5.10

Zoals in de begin post is uitgelegd, slink mijn Live-Box niet deze instellingen.

natuurlijk gebruik ik mijn eigen mac en ip adres (in de range).
in de list staat deze verwijzing dan wel, maar na een reboot (PC en modem) is er nog steeds niets veranderd!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

ik surf net naar de webinterface v/d livebox
de webinterface laad half
ik zie dingen in het menu zoals "photoblog" en "livezoom"
maar na een reset zijn die nieuwe opties nu weg
ook geeft software aan dat er geen nieuw firmware is
en "show -apps" in telnet laat ook alleen 2x Sagem3202WNLM_220278 zien
rara hoe kan dat ?

edit:
zag in de source van de livebox html o.a. dit:
var Lzoom_srv = "NOK";
var Pblog_srv = "NOK";
zal vanmorgen zeker een pagina geladen hebben waar die vars niet gezet waren..
misschien eens een lokale proxy opzetten om met die vars te spelen O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 06-02-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
Weet iemand wat de maximale snelheden zijn van de draadloze livebox? Ik weet dat het 802.11g is, en dus de 54mbit zou moeten halen. Helaas haal ik met mn draadloze laptopje maar de 1500kb/s, terwijl dit met draadje ruim 2000kb/s is. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zw0lsman schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:08:
Weet iemand wat de maximale snelheden zijn van de draadloze livebox? Ik weet dat het 802.11g is, en dus de 54mbit zou moeten halen. Helaas haal ik met mn draadloze laptopje maar de 1500kb/s, terwijl dit met draadje ruim 2000kb/s is. Iemand ideeen?
1500kb/s over wifi is al heel netjes, daar mag je blij mee zijn. 54Mbit over wifi zul je nooit halen in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
Verbinding Linksnelheid Overhead* Werkelijke snelheid
Ethernet 100 Mbps 100 Mbps 30% 70 Mbps
Wifi 802.11 b 11 Mbps 50% 5,5 Mbps
Wifi 802.11 g 54 Mbps 50% 27 Mbps
Super G Statisch** 108 Mbps 60% 40 Mbps
Super G Dynamisch** 108 Mbps 40% 60 Mbps***

* Dit is een gemiddelde
** Op dit moment werkt alleen de Gigaset 108 USB Adapter in combinatie met de Super G-variant
*** Hierbij worden 2 kanalen (6/7) gelijktijdig gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 07:40:
Volgens mij zoekt Wanadoo de dslams / modems wel goed bij elkaar uit, maar ik kan het mis hebben ;)
jammer dat ze vervolgens een modem leveren dat enigzins geavanceerd gebruik van de lijn onmogelijk maakt..

geen IPv6, geen VPN, geen bridge modus.. dat noem ik toch flinke nadelen! :)
ben overgegaan van BBNed met een Copperjet bridge modem (met daarachter geavanceerde
router hardware) naar Wanadoo met de Livebox..

gevolg: bovenstaande toepassingen werken niet meer en ik krijg nu 2x NAT terwijl ik gewoon
mn overpriced router hardware wil blijven gebruiken, en niet de halfbakken router functies
van de LiveBox :)

vandaar mn zoekwerk naar een fatsoenlijk alternatief ADSL2+ modem.

Ik was onder de indruk dat het hier Tweakers.net was, maar blijkbaar gebruikt iedereen
gewoon de LiveBox ? Lijkt wel kuddegedrag hier.. dacht ik toch dat Tweakers als eerste altijd
"standaard" hardware vervingen.. guess not :)

Helaas heeft het bridgen van mn livebox ook niet veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
IEFtm schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:22:
[...]

jammer dat ze vervolgens een modem leveren dat enigzins geavanceerd gebruik van de lijn onmogelijk maakt..

ben overgegaan van BBNed met een Copperjet bridge modem (met daarachter geavanceerde

gevolg: bovenstaande toepassingen werken niet meer en ik krijg nu 2x NAT terwijl ik gewoon
mn overpriced router hardware wil blijven gebruiken, en niet de halfbakken router functies

Ik was onder de indruk dat het hier Tweakers.net was, maar blijkbaar gebruikt iedereen
gewoon de LiveBox ? Lijkt wel kuddegedrag hier.. dacht ik toch dat Tweakers als eerste altijd

Ik gebruik een Linksys WAG54G, maar die geeft iets lagere snelheden dan de Livebox. Upload is bijv. maar 859kbit ipv 1024 met de Livebox. Downstream scheelt ook iets. Toen ik het getest heb deed de Livebox 18 MBit en de Linksys 17 MBit.
Laatst wilde ik de Livebox nog even checken, omdat mijn downstream ineens met een hele MBit om laag was gegaan. Mijn Livebox doet om de één of andere reden niets meer na het stil liggen.
Ik wacht nog steeds tot Linksys weer eens een firmware-update uitbrengt die beter met het Wanadoo-netwerk overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:54

Kortfragje

......

Hey,

ik wil graag wanadoo family 20 mbit aanvragen om mn huidige 4 mbit verbinding te vervangen, maar weet iemand of wanadoo family een static ip heeft ? (ivm domeinhosting)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 15:58
Volgens de helpdeskmedewerker die ik sprak en volgens de info alhier gevonden, JA

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11297

Op de wanadoo site lees ik dat de nieuwe firmware vanaf 7-02 beschikbaar is.
Wijzigingen zijn niet zo enorm schokkend, echter wel al de firewall instellingen zullen moeten worden aangepast.

Zie:
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/telefonie/firmware.html

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 11297 op 06-02-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 11297 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:36:
Op de wanadoo site lees ik dat de nieuwe firmware vanaf 7-02 beschikbaar is.
Wijzigingen zijn niet zo enorm schokkend, echter wel al de firewall instellingen zullen moeten worden aangepast.

Zie:
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/telefonie/firmware.html
Hmm ik verwacht dat ik binnenkort gebeld wordt dat internet het niet meer doet bij een paar kennissen (rest van netwerk aanpassen ivm ip-adressen). :/

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:22
hmm moet ik nu ook gaan doen... alles gaan aanpassen, weer m'n hele dns troep aanpassen, portforwards enz enz... beetje jammer is dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Even een vraagje. Ik heb een wireless router achter mijn Livebox zitten waarvan de dhcp nu is uitgezet. De Livebox deelt nu de adressen uit, maar door de korte lease termijn en het feit dat ik de laatse week niet eens meer mijn andere pc's, Dreambox etc kan bereiken, wil ik nu graag de rollen omdraaien.
Ik wil dus dat mijn wireless router de dhcp gaat verzorgen en dat de Livebox dit niet meer doet. Je kunt in de Livebox de optie kiezen om de DHCP te stoppen.
Is dit het enige wat ik moet doen of kun je het beter via telnet uitzetten? En als ik dit heb gedaan, blijft deze instelling dan ook bewaard met een reset?

En als laatste, moet ik mijn wireless dhcp laten uitdelen in de 192.168.5.1 range?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 30-06 13:35
Morgen nieuwe firmware waarbij alle aansluitpoorten in dezelfde IP-range gaan zitten. Wel wat handiger voor netwerken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:50

vr6-only

Blub Blub

rellehenk schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:34:
Morgen nieuwe firmware waarbij alle aansluitpoorten in dezelfde IP-range gaan zitten. Wel wat handiger voor netwerken :*)
daar ben ik niet mee eens, ik vind het zo handiger dan alles onder 1 range.
straks moet je uitvogelen wat, wat is :O

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
IEFtm schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:22:
[...]

Heb jij al een andere modem geprobeerd dan? Als je goed had gelezen dan weet je dat meer dan de helft geen ander alternatief heeft dan een livebox. De telefoon werkt alleen via de livebox.

Daarbij het is niet de modem die de beperking geeft maar de firmware. In frankrijk kunnen ze met dezelfde livebox al tv kijken en wel bridge enzo.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161578

fb_slim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:31:
[...]

2 routers achter elkaar geeft vertraging. Als je de DHCP van je Linksys uitzet dan kan je een UTP kabel vanaf de livebox naar de Linksys leggen en in een van de 4 LAN poorten van je linksys proppen. Niet in de WAN poort van de Linksys! Nu verdeelt de DHCP server van de livebox alle adressen en krijgen de 3 PC's die aan je Linksys hangen automatisch een adres van de livebox. Je kan natuurlijk ook gewoon een switch kopen, want 2x een router heb je in principe niet veel aan, tenzij deze router een WLAN heeft. Het WLAN krijgt op de door mij beschreven manier ook een IP adres van de livebox.
Een vriend van mij heeft dezelfde opstelling met en sitecom router en dat werkt allemaal prima, naar kan alleen niet meer in zijn routerconfiguratie programma(sitecom) komen, hij kan alleen maar in zijn liveboxconfig. komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Het zal wel bekend zijn maar ik wil er toch nog even op wijzen dat de Draytek Vigor 2800 serie momenteel nog niet wil werken met adsl2+ van Wanadoo Family.
Ze zijn d'r wel flink mee bezig maar nu werkt het nog niet zoals je zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08-2024

Kogando

Humordenaar

Ik wil van Casema Multi overstappen op Wanadoo ADSL Family. Ik woon op 794 meter van de centrale dus dat lijkt me wel in orde.

Ik zal Casema dus moeten opzeggen en Wanadoo+KPN aanvragen. Inmiddels heb ik begrepen dat ik Casema na 1 jaar op kan zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Opzeggen en aanvragen dus? Of ben ik iets vergeten?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167770

Hedenavond gesproken met een medewerker van Wanadoo, die mij het daverende aanbod mocht doen van 30 eurie's, dit om het starttarief te compenseren, e.e.a. was al eerder aangegeven in dit topic.
Wanadoo mocht dit spetterende aanbod doen omdat ze het toch wel heel jammer vinden dat ik het VOIP-gedeelte opzeg.
Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat het aantal mensen wat heeft aangegeven van de telefonie af te willen, groter is dan Wanadoo in al zijn wijsheid had verwacht.
Het eenzijdig aanpassen van de algemene voorwaarden heeft Wanadoo weinig goeds gebracht.
Voor zover ik weet schrijft de gemiddelde ISP het 1e jaar met rode inkt en waarschijnlijk zal Wanadoo bij de mensen die van VOIP af willen het 2e jaar ook nog wel wat rode inkt gebruiken.

Eigenlijk zijn er twee redenen om van het VOIP af te komen

De arrogantie van Wanadoo "wij zijn toch nog het goedkoopst, dus het aantal opzeggingen zal wel meevallen" en het feit dat ik regelmatig bel naar vaste-lijnen en of mobiel en een ingesprek toon krijg, terwijl bij het gebelde toestel de hoorn op de haak ligt.
Kassa voor Wanadoo, als dit structureel van toepassing op de VOIP gebruikers.

Dag Wanadoo!!

Hallo KPN - vanwege de gegarandeerde kwaliteit op inkomende gesprekken.
Hallo Telfort - vanwege de simkaart voor de GSM met 500 belminuten per maand voor het schamele bedrag van 3 Eurie. (alleen voor vaste-lijnen)

Zo. even wat frustratie weggeschreven.

P.S.

Ben wel tevreden over de internet verbinding, alleen niet over de LB.
Wordt dus ook met ingang van 21 februari vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
Anoniem: 167770 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:31:

De arrogantie van Wanadoo "wij zijn toch nog het goedkoopst, dus het aantal opzeggingen zal wel meevallen" en het feit dat ik regelmatig bel naar vaste-lijnen en of mobiel en een ingesprek toon krijg, terwijl bij het gebelde toestel de hoorn op de haak ligt.
Kassa voor Wanadoo, als dit structureel van toepassing op de VOIP gebruikers.
Mijns inziens betaal je geen starttarief als er geen verbinding tot stand is gebracht. Wanadoo wordt er dus niet rijker of armer van als je de hele dag belt en telkens de ingesprektoon krijgt. Over de rest heb ik geen mening, maar naar mijn mening klopte dit 'feit' niet ;)

Wat voor aanbieding is dat trouwens van die 3 euro voor 500 minuten bellen met je GSM, erg goedkoop als je het mij vraagt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 06-02-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167770

Bij mijn weten wordt een starttarief in rekening gebracht op het moment dat je een verbinding tot stand wenst te brengen, los van het feit of deze verbinding tot stand wordt gebracht, maar misschien heb je gelijk en vergis ik me.
Vindt het eigenlijk niet meer zo spannend, want aan mij zal Wanadoo met VOIP niet veel meer verdienen.
Voor wat betreft de belminuten. hierbij de volgende info e.e.a. zolas weergegeven op de site van gsmweb.nl

Het abonnement is voor 1 persoon, u ontvangt 1 simkaart.
De 500 gratis belminuten gelden voor gesprekken naar vaste nummers in Nederland en naar mobiele nummers van Telfort in Nederland. Overgebleven minuten kunnen niet worden meegenomen naar de volgende maand.
Zodra de belbundel op is of wanneer u met dit abonnement naar een mobiele telefoon belt die niet op het Telfort netwerk is aangesloten betaalt u € 0,22 per minuut. Deze kosten komen bovenop de abonnementskosten.
objectief2 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:22:
[...]
Mijns inziens betaal je geen starttarief als er geen verbinding tot stand is gebracht. Wanadoo wordt er dus niet rijker of armer van als je de hele dag belt en telkens de ingesprektoon krijgt. Over de rest heb ik geen mening, maar naar mijn mening klopte dit 'feit' niet ;)

Wat voor aanbieding is dat trouwens van die 3 euro voor 500 minuten bellen met je GSM, erg goedkoop als je het mij vraagt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167770 op 06-02-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Laatst online: 03-11-2024
Vandag een Linksys WAG354G modem/router gekocht. Annex A (analoge lijn)
Hij traint echter niet boven de 8384 Kbps. :(

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 8384 Kbps
Upstream Rate: 896 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 30
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Met deze settings: (Wanadoo Family)

RFC1483 Bridged
LLC
UBR
VPI 8
VCI 35

Ik heb de hele dag op internet gezocht maar kom alleen topics tegen waar het probleem wel bekend is maar geen oplossing voor is.
Ook las ik iets over de modulatie dat ie niet op ADSL2+ stond maar verdere info over hoe ik dat moet veranderen ontbreekt.

De livebox traint wel goed op 14000 Kbps Down en 1020 Kbps Up.
Ik heb met en zonder adsl splitter geprobeert maar dat maakt geen verschil uit.

Wie kan mij hier helpen ben ten einde raad en sta op het punt om die router retour te brengen. 8)7

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook een wag354g, en die trained precies 't zelfde in als de livebox
soms zelfs beetje meer download, alleen de upload is aan de lage kant
maar linksys is van dit probleem op de hoogte..
je kan het router omwisselen voor een andere of voor een ander type/merk
suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49157

nou vandaag wanadoo op gebeld of ik het telefonie gedeelte kon op zeggen,was geen probleem,was eigenlijk in 5 min al gebeurd.
Hopen dat het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

dus wacht ff, als je hun opbelt en doorgeeft dat je VOIP wil opzeggen komen ze altijd met de 30 euro aanbieding aanzetten????? zo ja, ga ik morgen geliijk die gasten opbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Als wanadoo 30 euro kan bieden als je VOIP wilt opzeggen dan klopt er toch iets niet aan die 4 cent per gesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

kfaessen schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:12:
[...]

Heb jij al een andere modem geprobeerd dan? Als je goed had gelezen dan weet je dat meer dan de helft geen ander alternatief heeft dan een livebox. De telefoon werkt alleen via de livebox.

Daarbij het is niet de modem die de beperking geeft maar de firmware. In frankrijk kunnen ze met dezelfde livebox al tv kijken en wel bridge enzo.
Ik heb de Allied-Data Copperjet geprobeerd, welke niet functioneert - hier ben ik nog over in discussie
met de Allied-Data helpdesk.

Heb zojuist een Speedtouch 546 besteld om uit te proberen (goede ervaringen van andere gebruikers qua intrainsnelheden).

Heb daarnaast nog een ZyXEL 2602HW geprobeerd (Tiscali firmware), welke iets lager traint dan
de LiveBox, namelijk op 17 mbit, en 834 upload (waarbij de livebox keurig 20 mbit / 1024 haalt).

Hopelijk functioneert de binnekort komende Speedtouch 546 wel op de juiste snelheden (vergelijkbaar met de Livebox) maar dan in bridge modus.

Afgezien van mijn ervaringen, ben ik desondanks toch benieuwd wat anderen hebben geprobeerd.

Ik heb ook al gezocht naar firmware voor onze livebox, maar Sagem geeft duidelijk aan dat deze alleen door Wanadoo verstrekt wordt (Wanadoo.fr dan). Als we nu een manier vonden om gewoon een updated (desnoods franse) firmware te pushen in onze livebox.. dan zou dat al een verademing zijn denk ik (als deze ook echt bridging ondersteunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-06 12:58
IEFtm schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:16:
[...]

Ik heb de Allied-Data Copperjet geprobeerd, welke niet functioneert - hier ben ik nog over in discussie

Heb zojuist een Speedtouch 546 besteld om uit te proberen (goede ervaringen van andere gebruikers qua intrainsnelheden).
Per dsl-netwerk kan dat enorm verschillen natuurlijk. Het is de combinatie van beide apparaten die optimaal of minder optimaal kunnen zijn (en de firmware, daar kunnen optimalisaties gedaan worden).
Heb daarnaast nog een ZyXEL 2602HW geprobeerd (Tiscali firmware), welke iets lager traint dan
de LiveBox, namelijk op 17 mbit, en 834 upload (waarbij de livebox keurig 20 mbit / 1024 haalt).
Welke firmware versie heb je getest?

Probeer het eens met: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340ms6b4.bin (tiscali firmware).
Hopelijk functioneert de binnekort komende Speedtouch 546 wel op de juiste snelheden (vergelijkbaar met de Livebox) maar dan in bridge modus.

Afgezien van mijn ervaringen, ben ik desondanks toch benieuwd wat anderen hebben geprobeerd.

Ik heb ook al gezocht naar firmware voor onze livebox, maar Sagem geeft duidelijk aan dat deze alleen door Wanadoo verstrekt wordt (Wanadoo.fr dan). Als we nu een manier vonden om gewoon een updated (desnoods franse) firmware te pushen in onze livebox.. dan zou dat al een verademing zijn denk ik (als deze ook echt bridging ondersteunt)
Leuke test wel dit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49157

SYQ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:10:
dus wacht ff, als je hun opbelt en doorgeeft dat je VOIP wil opzeggen komen ze altijd met de 30 euro aanbieding aanzetten????? zo ja, ga ik morgen geliijk die gasten opbellen
Nee,ik heb geen aanbod van 30 euro gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
Hierbij post ik effe mijn ervaring met de WAG354G-EU.

Nou, ik heb dat probleem van de intrain snelheid deels opgelost.
Er zat een oeroude firmware op V1.01.03.
Heb de laatste firmware V1.01.05 opgezet na uren speurwerk.

Te downloaden hier:
http://www.touslesdrivers...hp?v_page=23&v_code=11119
http://hosting.passion-partage-france.org

Hij traint nu op 11900Kbps en 800Kbps. Mijn livebox traint op 14000Kbps Down en 1020Kbps Up. Pingen naar tweakers.net is ook 5ms hoger, ruim 36ms.
Zelfs met mijn netgear router achter de livebox (router achter router) haal ik een lagere ping van 31ms.
Dit vind ik toch wel erg tegenvallen.

Verder wordt dat ding gloeiend heet en je ruikt ook de elektronica die aan het bakken is!!! (Nog een beetje olijfolie en wat aardappeltjes en je hebt een vezelrijk warme maaltijd :+
Nee zelfs met de nieuwste firmware bevalt ie mij niet helemaal goed. Jammer, want, is wel erg klein en handzaam.
Over de Wi-Fi bereik .... keuken woonkamer blijkt iets te veel te zijn kwa afstand. Verbinding valt steeds weg wegens te laag signaal.

Hij gaat morgen dan ook lekker terug = cash back
Dan maar router achter router voorlopig. Het ziet er rommelig uit maar het WERKT!!!

Dit soort ervaringen zouden eigelijk netjes naast elkaar moeten staan, om een vergelijking wat makkelijker te maken.

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
[...]

...Knip
Laat je ons ook even weten hoe deze modem werkt?
Ik wacht af met smart. :z

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

bjck schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:19:
[...]

Per dsl-netwerk kan dat enorm verschillen natuurlijk. Het is de combinatie van beide apparaten die optimaal of minder optimaal kunnen zijn (en de firmware, daar kunnen optimalisaties gedaan worden).

[...]

Welke firmware versie heb je getest?

Probeer het eens met: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340ms6b4.bin (tiscali firmware).

[...]

Leuke test wel dit.
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Zoals je ziet had ik die al.. :) (ik werk bij een van Tiscali Wholesales providers..)
Maar het resultaat blijft hetzelfde.

Zelfs op Tiscali's eigen (UT Starcom) DSLAM's traint dit modem in op 850 kbit. Eigenlijk niet normaal maar goed.

Op een of andere manier lijkt ook de ZyXEL niet goed in bridge modus te functioneren.
Als ik deze op bridge zet, DHCP uit, NAT uit, etc,
vervolgens lijn uit laat staan (een hele nacht lang voor MAC reset),
en vervolgens modem aanzet op de lijn met direct daarachter een PC: geen IP.
Zet ik vervolgens het modem terug in router mode, meteen een IP.

Conclusie: op een of andere manier geeft dit modem TOCH zn eigen MAC adres door in bridge modus. Als ik vervolgens het MAC adres van het modem spoof op mn netwerkkaart,
krijg ik WEL een IP op mn PC zelf, maar no connectivity.. waarschijnlijk weet het modem niet meer wat hij aanmoet met mijn MAC adres van mn NIC.

Zodra ik testresultaten heb van de Speedtouches, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten uiteraard :)

EDIT: ik zie net dat met deze firmware het modem ineens terugklapt naar G.Dmt (ADSL1), op 8 mbit..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shverbrugge/zyxelinfo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shverbrugge/zyxelstats.jpg

hmm ook mn Livebox terug naar 18 mbit.. komt denk ik door mn 20 meter telefoonkabel ? :)
op ISRA doet hij overigens wel nog gewoon 20 mbit.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shverbrugge/liveboxstats.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door IEF op 07-02-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anubis801 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:39:
Er zat een oeroude firmware op V1.01.03.
Heb de laatste firmware V1.01.05 opgezet na uren speurwerk.
Te downloaden hier:
oeroud? uren speuren?
waarom niet gewoon naar linksys.com surfen ?
1.01.03 was de eerste/initial release
1.01.05 is sinds eind 2005 beschikbaar via ftp.linksys.com
maar goed.. waarom makkelijk doen als het moeilijk kan 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 07-02-2006 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbelpost :D

[ Voor 142% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 07-02-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167800

de afgeknepen nieuwsgroepen zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 167800 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 03:49:
de afgeknepen nieuwsgroepen zijn waardeloos.
mjah ik hoop dat ze er text only van maken :) nu is het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45
IEFtm schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:54:
[...]

Zoals je ziet had ik die al.. :) (ik werk bij een van Tiscali Wholesales providers..)

Zelfs op Tiscali's eigen (UT Starcom) DSLAM's traint dit modem in op 850 kbit. Eigenlijk niet normaal maar goed.
Geen idee waar jij dit vandaan hebt, maar bij mij het volgende.

Ik ben ook aangesloten via Tiscali's UTStarcom DSLAM.. met zo'n zelfde ZyXEL als dat jij gebruikt.

DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 20097 kbps
far-end bit rate: 1193 kbps

Toch wel ruim meer dan de door jou vermelde 850Kbit... effectieve snelheden van 2100KB/s en 125KB/s up.. het kan dus wel met de ZyXEL :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Maar je hebt dus ook al de conclusie getrokken dat die livebox toch wel redelijk werkt of niet? Daarbij je hebt geen telefonie via wanadoo... Dan kun je vervangen wat je wilt, telefonie via wanadoo werkt dan toch niet meer en de meeste mensen hebben telefonie van wanadoo erbij genomen omdat het zo goedkoop is/was.

BTW probeer eens te stoeien met telnet naar de livebox, daar kun je veel meer geavanceerde dingen instellen.
username: root
password: 1234

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 07-02-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Al iemand een FW upgrade te melden? Hier nog niets nieuws onder de zon......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IEFtm schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:54:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je de ADSL1 upstream van 832Kbps vergelijkt met wat er op ADSL2+ haalbaar is met die combinatie? ADSL1 standaard gaat niet verder (officieel) dan 832Kbps, op ADSL2+ werkt die combinatie prima (zie boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Anubis801 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:44:
[...]

Laat je ons ook even weten hoe deze modem werkt?
Ik wacht af met smart. :z
Per vandaag wordt mijn wanadoo geactiveerd ( volgens de informatie die ik gekregen heb), en de Speedtouch 546 ligt al klaar om daarvoor zijn werk te gaan doen...

Zodra ik vanmiddag verbinding heb zal ik het gelijk posten.. Ik heb er wel een goed gevoel over eerlijk gezegd... Zoals in een van mijn vorige posts al heb geschreven heeft het modem wel al sync en traint ie op goede waardes in ( 19034 down / 1014 Up @ 716 meter )

nog even geduld dan weten we het :)

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Ik heb van een franse site een keer firmware kunnen downloaden van de Livebox. Na een bepaalde bewerking (volgens mij om de byte-volgorde om te draaien) kon ik zelfs de inhoud lezen met een hex-editor. Mocht iemand interesse hebben om er eens naar te kijken, laat het dan weten.

Overigens was het niet de allernieuwste firmware maar ik heb inmiddels begrepen dat de nederlandse toch achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pluisje2004 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:35:
Overigens was het niet de allernieuwste firmware maar ik heb inmiddels begrepen dat de nederlandse toch achterloopt.
wil er wel mee spelen als ze tenmiste nieuwer zijn dan de .nl versie
laaste info over het franse firmware is hier te vinden
ook op deze site staan een aantal firmwares, maar deze zijn ouder dan de .nl versies :)

@ hieronder
voor mijn situatie maakt dat niets uit, heb geen wanadoo telefoonie
overigens gaat *al* het wanadoo viop verkeer via franse servers ;)
wil best testen met franse firmwares om een beetje fatsoenlijke bridge te krijgen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 07-02-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Het franse telefonie systeem is totaal anders dan het nederlandse. Ook al zou je een franse firmware erin kunnen zetten, ben ik ervan overtuigd dat een aantal nederlandse aanpassingen niet meer werken. CallerID, etc.

@hierboven

ok, maar wat als door je franse firmware opeens je kpn nummerweergaven niet meer werkt? En hier in Nederland wordt er ook gebruik gemaakt van een ander voltage geloof ik.
Het lijkt me sterk dat al het voip verkeer via Frankrijk gaat, misschien de auth ofzo. Maar anders zou er te veel vertraging optreden imho.

[ Voor 44% gewijzigd door Lizard op 07-02-2006 13:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:34
Lizard schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:18:
Het lijkt me sterk dat al het voip verkeer via Frankrijk gaat, misschien de auth ofzo. Maar anders zou er te veel vertraging optreden imho.
Toch is het zo, eigenlijk zouden we dus op zijn minst ook in frankrijk gratis moeten kunnen bellen :P

[ Voor 15% gewijzigd door KBDE op 07-02-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op dit moment werkt mijn Livebox eindelijk op een goede manier. Het webbased gedeelte loopt niet meer vast.

Nadeel is alleen nu dat hij ook in trained op de hoogtst mogelijk waarde, en daarbij onstaan er CRC-fouten.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17808 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 1037
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 71
ES-teller van 1 dag 0
Afstand centale: 1500m

Is het mogelijk de snelheid vast te zetten op bijv. 16mbit zodat er geen CRC-fouten meer optreden. Ik heb nu namelijk last dat bepaalde data niet meer goed aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

buysj schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:20:
Op dit moment werkt mijn Livebox eindelijk op een goede manier. Het webbased gedeelte loopt niet meer vast.

Nadeel is alleen nu dat hij ook in trained op de hoogtst mogelijk waarde, en daarbij onstaan er CRC-fouten.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17808 Kb
HEC-teller 1037
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 71
ES-teller van 1 dag 0

Is het mogelijk de snelheid vast te zetten op bijv. 16mbit zodat er geen CRC-fouten meer optreden. Ik heb nu namelijk last dat bepaalde data niet meer goed aankomt.
Mag ik vragen wat voor soort 'bepaalde data' er nu niet meer aankomt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit door de CRC-fouten komt; jouw aantal CRC-fouten volgens jouw overzicht zijn behoorlijk normaal.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Chutney schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:57:
[...]

Geen idee waar jij dit vandaan hebt, maar bij mij het volgende.

Ik ben ook aangesloten via Tiscali's UTStarcom DSLAM.. met zo'n zelfde ZyXEL als dat jij gebruikt.

DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 20097 kbps
far-end bit rate: 1193 kbps

Toch wel ruim meer dan de door jou vermelde 850Kbit... effectieve snelheden van 2100KB/s en 125KB/s up.. het kan dus wel met de ZyXEL :Y)
ik had het inderdaad over ADSL1 lijnen, aangezien de provider waar ik werk alleen DSL1 over Tiscali's DSLAMs aanbiedt.
kfaessen schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:34:
[...]

Maar je hebt dus ook al de conclusie getrokken dat die livebox toch wel redelijk werkt of niet? Daarbij je hebt geen telefonie via wanadoo... Dan kun je vervangen wat je wilt, telefonie via wanadoo werkt dan toch niet meer en de meeste mensen hebben telefonie van wanadoo erbij genomen omdat het zo goedkoop is/was.

BTW probeer eens te stoeien met telnet naar de livebox, daar kun je veel meer geavanceerde dingen instellen.
username: root
password: 1234
In termen van snelheid, ja. In termen van stabiliteit van de webconfig, configurability, geavanceerde opties: NEE.

Zoals uitgelegd is VPN / IPv6 niet mogelijk met dit modem, loopt de webconfig (te vaak) vast,
en is het mij niet gelukt om te bridgen met dit modem, ook niet via telnet.
in een eerdere post van mij zie je ook dat ik met de bridge opties van het modem gespeeld heb
om hem aan het bridgen te krijgen :)

Ik ben zelfs op franse websites bezig geweest om mensen zover te krijgen met TFTP hun franse firmwares eraf te halen , al naar het blijkt zijn de meeste franse Wanadoo gebruikers niet van het tweaker-ras :P
bjck schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:43:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je de ADSL1 upstream van 832Kbps vergelijkt met wat er op ADSL2+ haalbaar is met die combinatie? ADSL1 standaard gaat niet verder (officieel) dan 832Kbps, op ADSL2+ werkt die combinatie prima (zie boven).
Ik weet ook dat deze standaard officieel niet verder gaat dan 832 kbit.
Wel is het zo dat Tiscali Wholesale zelf profielen instelt op 1024 kbit, waarbij het ZyXEL modem
intraint op 800-850 kbit upload, waarbij diverse andere modems zonder problemen 1024 kbit halen.

Persoonlijk vind ik dat dan een beetje vreemde keuze van Tiscali. Zeker gezien het feit
dat al vanaf de eerste serie ZyXEL modems die zij aanbieden (ZyXEL 650R, 650H, 623) deze
uploadbeperking aanwezig is, zelfs nog VOOR de ADSL2 migraties naar UT Starcom.
Wat mij betreft is dat een beetje vreemde gang van zaken.
Wel ben ik blij om te horen dat die 1024 wel te halen is op de ADSL2+ lijnen van Tiscali.
(gezien dat wij dit over niet afzienbare tijd gaan aanbieden op mn werk ;) )

Correctie Heb zojuist opnieuw mn ZyXEL 2602 aangesloten om er verder mee te spelen,
gezien het feit dat ik de LiveBox een beetje zat ben.
Hij traint nog steeds in op 17400 / 830 , wat niet geweldig is, maar blijkbaar werkt bridge-modus nu wel 8)7 Ik haal zo'n 1,75 mb/sec vanaf speedtest.cistron.nl / speedtest.bbned.nl waarbij
ik mooi een WAN ip op mn NIC krijg :) Dus heerlijk bridged. Wat een genot :P
Nu hopen dat de Speedtouch het ook zo doet (alleen met iets hogere intrainwaarden) en ik ben gelukkig :)

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 07-02-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Niet online
Mouse! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:27:
[...]

Mag ik vragen wat voor soort 'bepaalde data' er nu niet meer aankomt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit door de CRC-fouten komt; jouw aantal CRC-fouten volgens jouw overzicht zijn behoorlijk normaal.
Het gaat om een decoderingssignaal voor een dreambox, satelliet televisie.

Toen de Livebox eerder niet goed werkte, en bleef hangen op 15mbit gang alles wel goed. Nu heb ik zo eens in de minuut een hapering in beeld. Het enige wat er dus veranderd is, is de snelheid van de adsl lijn en daarbij het aantal fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Zo nu de Livebox al in huis terwijl de verbinding pas maandag opgeleverd gaat worden. Leuk hoor tegen zo'n doos aankijken 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!

Mouse!

?

buysj schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:55:
[...]

Het gaat om een decoderingssignaal voor een dreambox, satelliet televisie.

Toen de Livebox eerder niet goed werkte, en bleef hangen op 15mbit gang alles wel goed. Nu heb ik zo eens in de minuut een hapering in beeld. Het enige wat er dus veranderd is, is de snelheid van de adsl lijn en daarbij het aantal fouten.
Hhm... geen idee, maar ik moet ook zeggen dat ik niet bekend ben met een dreambox. Heb je wellicht al gekeken op de productpagina van de fabrikant? Wellicht hebben ze er een oplossing voor.

Succes

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167839

Firmware update inmiddels binnen..
Echter hier in Nieuwerkerk ad IJssel nog steeds de G992_1_A ipv G992_5_A
Anderen meer succes ??

version:
AD6843 Security Router Software3202WNLB_221018

mon:
adslLineStatus : GEACTIVEERD
adslMode : G992_1_A
Upstream = 1120 Kb ( Intlv[LP0] )
Downstream = 8704 Kb ( Intlv[LP0] )
=================================================
DIAG Info :
=================================================
Attenuation ( dB ) : 3.5 5.5 (FE)
SNR margin ( dB ) : 6 7 (FE)
HEC counter : 8
CRC counter : 4

RTFirmwareVer : 0x0e200314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Niet online
Mouse! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:54:
[...]

Hhm... geen idee, maar ik moet ook zeggen dat ik niet bekend ben met een dreambox. Heb je wellicht al gekeken op de productpagina van de fabrikant? Wellicht hebben ze er een oplossing voor.

Succes
Dankje,

Met de dreambox ligt het wat complexer.

Maargoed. Ik ga er vanuit dat het probleem bij de Livebox ligt. Het enige wat ik daar dus wil veranderen is dat die snelheid niet maximaal is. Maar een paar mbit lager. van 18 naar 16mbit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!

Mouse!

?

Yep, ik heb de nieuwe firmware (3202WNLB_221018). Het duurde in totaal zo'n 30 min. voordat alles weer functioneerde, de LiveBox is 3x opnieuw opgestart en ging iedere keer nieuwe updates ophalen.

Het scriptje van Linux-Tux functioneert echter niet meer: Zodra je bij stap 2 op toepassen klikt, probeert het scriptje contact te maken met ip 192.168.5.1. Echter met de nieuwe firmware bestaat dit ipadres niet meer.

Ik heb z'n scriptje ff van het net geplukt en in directory op mijn eigen pc geplaatst, vervolgens het ipadres aangepast naar 192.168.1.1 en lokaal uitgevoerd. Werkt als een tierelier!

je moet de volgende 4 bestanden downloaden naar een directory op harde schijf.

http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html
http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/stap1.html
http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/Wanadoo-add.html
http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/voorbeeld.jpg

-> Vervolgens Wanadoo-add.html openen in Kladblok e.d.
-> Zoek ff op 192.168.5.1 (moet ergens onderaan staan)
-> Verander deze entry in 192.168.1.1
-> Opslaan en afsluiten
-> Vanuit je dir. het bestand livebox.html openen in je browser
-> volg de instructies zoals gewoonlijk!

Werkte bij mij perfect!

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 23:15

Lightah

Strikes Again

Hmm sinds deze nieuwe firmware werkt de dhcp van de livebox a.d.h.v. mac adressen niet meer.
Hij blijft de dhcp range uitdelen ook al heb je in telnet alles ingevoerd.

Of heeft iemand een oplossing?

edit: de webinterface werkt nog steeds (even) slecht *zucht*

[ Voor 41% gewijzigd door Lightah op 07-02-2006 16:30 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Dit had ik met de 278 firmware ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
de_hardste schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:08:
[...]

Per vandaag wordt mijn wanadoo geactiveerd ( volgens de informatie die ik gekregen heb), en de Speedtouch 546 ligt al klaar om daarvoor zijn werk te gaan doen...

Zodra ik vanmiddag verbinding heb zal ik het gelijk posten.. Ik heb er wel een goed gevoel over eerlijk gezegd... Zoals in een van mijn vorige posts al heb geschreven heeft het modem wel al sync en traint ie op goede waardes in ( 19034 down / 1014 Up @ 716 meter )

nog even geduld dan weten we het :)
Yeah!!!!!!!!!!!!!!!! :9~

Hier momenteel online via Wanapoo Family d.m.v. een Alcatel Speedtouch 546 !!
Kreeg de livebox binnen en werkte ook wel ( nadat ie eerst een half uur had staan firmware updaten)
Heb daarna gelijk de 546 aangesloten.... D.m.v. het tooltje op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

Hiermee ingesteld dat de Alcatel op Wanapoo netwerk moet en na 2 a 3 minuten ... GAANN!!!!

Op dit moment ingetrained op 1021 / 19026 en bij het downloaien van de 100 mb file op http://speedtest.bbned.nl gaat ie op 1,74 Mb/sec lopen...

Ik ben tevree :9~

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn FTP server achter mijn livebox.

Situatie als volgt, Livebox werkend als router met daarachter o.a. een server (vast intern ip) met FTP server een een workstation (vast intern ip).

In mijn livebox heb ik port 20 - 21 geforward naar mijn server. Op de server draait Filezilla server, waarin ik handmatig een ip (mijn extern ip) heb ingevoerd voor 'External Server IP Address for passive mode transfers, alsmede een custom port range: 20-21.

Van buitenaf is de FTP server perfect bereikbaar, en bruikbaar. Intern, vanaf een workstation achter de livebox echter niet.
Ik connect naar het interne ip van mijn server op port 21, hij logt in, en stuurt het 'LIST' command, waarna deze melding terug komt:

Error: Transfer channel can't be opened. Reason: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Error: Could not retrieve directory listing
Response: 425 Can't open data connection.

Zet ik de FTP server instellingen op 'default' passive mode transfer, en geen custom port range, dan kan ik wel intern inloggen en gebruiken, echter dan kan ik mij FTP server van buitenaf niet bereiken, met dezelfde foutmelding als hierboven.

Iemand een idee of ervaring waar dit aan kan liggen?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
buysj schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:20:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17808 Kb
HEC-teller 1037
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 71
ES-teller van 1 dag 0

71 CRC fouten, dat is echt nihil gewoon. Je zal naar 1Mbps moeten om ze misschien weg te nemen constant. Zu zullen er echt wel zijn, zelfs in een lab situatie met de meest optimale en korte koperlijnen heb je wel CRC errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 30-06 06:55
Heeft iemand adsl family al aan de gang gekregen zonder livebox?
Sitecom modem/router/ap wil niet werken met de instellingen in openingspost |:(
link is aanwezig, maar krijg geen ip adres toegewezen.
Router zit 1 mtr van isra punt (en is 100% goed aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!

Mouse!

?

SniperGuy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:36:
Heeft iemand adsl family al aan de gang gekregen zonder livebox?
Sitecom modem/router/ap wil niet werken met de instellingen in openingspost |:(
link is aanwezig, maar krijg geen ip adres toegewezen.
Router zit 1 mtr van isra punt (en is 100% goed aangesloten)
Wellicht handig eerst eens wat post door te lezen voordat je dergelijke vragen gaat stellen; zo'n 3 posten boven jouw vraag gaat iemand uit z'n dak dat hij z'n livebox niet hoeft gebruiken, omdat z'n andere modem werkt.

[rml]de_hardste in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Ik heb de truc met het statische IP gedaan om m'n eigen router aan de praat te krijgen met de LiveBox. Eerder gebruikte ik deze ism Wanadoo Cable en dat werkte prima, maar met Family heb ik het volgende probleem:

Als ik met m'n laptop en server online ben, dan kan men van buitenaf m'n server accessen(via een andere internet verbinding). Natuurlijk kan ik ook via m'n laptop via het intern netwerk aan deze server, dat spreekt voor zich.
Máár, als ik 's ochtends opsta staan alle pc's uit. Ik zet daaropvolgend énkel de server aan. Bijgevolg kan ik niet vanaf een andere internetverbinding aan deze server, tótdat m'n laptop even online is gekomen en ook wat connecties naar WAN heeft gemaakt.
Als ik na lange tijd geen netwerkverkeer genereer, dan is de server dus niet meer bereikbaar via internet.
Conclusie: het lijkt alsof de modem-router de poort afsluit als die inactief is.

Setup:

code:
1
2
3
4
                             ________          _____________
[SERVER] -------------------| Eigen  |        |MODEM/ROUTER |
                            | ROUTER |--------|   WANADOO   |-------- [WAN]
[LAPTOP] -  -  -  [WAP]-----|________|        |_____________|

De server en laptop hebben beide een vast IP. Dit wordt toegewezen door m'n eigen router. Deze eigen router heeft een statisch IP. De wanadoo modem/router stuurt alle poorten door naar het IP van m'n eigen router. De eigen router is in DMZ mode wat betreft de server en stuurt natuurlijk de nodige poorten door naar de server.

Wat kan ik doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 07-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Misschien even een domme vraag.

Mijn LB traint steeds lager in, hij begon (December) op 18100 Kbit, maar zit nu op 17200 Kbit.
Kan dit misschien liggen aan de tijd waarop je je LB reset (ik heb hem nu bv om 18:45 gereset, om de nieuwe FW op te halen)

Ik kan me namelijk voorstellen dat er 's-morgens vroeg minder telefoon en ADSL verkeer is dan 's-avonds.
Dus kan het misschien zo zijn dat de LB op rustige tijden hoger intraind, dan op drukke tijden ???
(Of is dat nu een hele domme redenering van mijn kant }:O )

[ Voor 9% gewijzigd door TifKag436 op 07-02-2006 19:56 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe firmware net effe uit me livebox gevist met tftp
voor de doe het zelfer hier te verkrijgen, ik heb geen telefonie!
weet ook niet of er 2 verschillende firmwares ofzo zijn
of dat elke firmware een eigen "id" heeft..
gebruiken op eigen risico dus :)

edit: ipv6 tunnels/gre werken nog steeds niet i.c.m. de livebox :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 07-02-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

TifKag schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:41:
Misschien even een domme vraag.

Mijn LB traint steeds lager in, hij begon (December) op 18100 Kbit, maar zit nu op 17200 Kbit.
Kan dit misschien liggen aan de tijd waarop je je LB reset (ik heb hem nu bv om 18:45 gereset, om de nieuwe FW op te halen)

Ik kan me namelijk voorstellen dat er 's-morgens vroeg minder telefoon en ADSL verkeer is dan 's-avonds.
Dus kan het misschien zo zijn dat de LB op rustige tijden hoger intraind, dan op drukke tijden.
Hier ook last van maar ik heb last van veel grotere verschillen.
Eerste weken trainde hij op z'n max in maar tegenwoordig ben ik blij als ie de 15Mbit haalt.
Intrainen schommelt hier zo tussen de 11 en 15Mbit.
Ik heb geen verband kunnen ontdekken van de intrainwaardes en het tijdstip waarop.
Waarom die van 20 naar pak 'm beet 14Mbit is gegaan is me vooralsnog een raadsel.
Heb wel ergens een post gezien dat een eventuele router achter de LB dat zou kunnen veroorzaken maar maar dat heb ik nog niet kunnen verifiëren.

Fysieke aansluiting is in die tijd hier niet veranderd en dus zou die gewoon op z'n max in moeten trainen.
Vind het zelf maar een vreemde bedoening en baal d'r toch wel wat van.
Scheelt toch zo'n 0,5MByte/sec en da's duidelijk merkbaar als je downed van usenet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 07-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Anoniem: 158035 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:54:
nieuwe firmware net effe uit me livebox gevist met tftp
voor de doe het zelfer hier te verkrijgen, ik heb geen telefonie!
weet ook niet of er 2 verschillende firmwares ofzo zijn
of dat elke firmware een eigen "id" heeft..
gebruiken op eigen risico dus :)

edit: ipv6 tunnels/gre werken nog steeds niet i.c.m. de livebox :(
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_221018
Referentie 3202WNLB_221018

Mijn livebox kreeg net automatisch een nieuwe firmware, ADSL Family met VoIP.

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie op 07-02-2006 20:34 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 22:50

vr6-only

Blub Blub

na de update kom ik de livebox niet meer in als die aan het downloaden is.... |:(
na een reset wel :X

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 07-02-2006 20:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Ethernet interface is veranderd van 192.168.5.* naar 192.168.1.*. Met mn statisch ingestelde IP's werkte ook niets meer, kwam er gelukkig snel genoeg achter. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:51
Ja alles is veranderd van IP. 3.*, 4.*, 5.*, 6.* zijn nu allemaal 1.* geworden. Even wennen maar heeft ook voordeel. Kan ik me xbox 360 te minste vinden met me PC omdat hij op de andere poort zat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ehm ik heb volgens mij net de nieuwe firmware binnen, alleen mijn router werkt nu niet meer ?
Iemand enig id hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pandemic schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:17:
Ehm ik heb volgens mij net de nieuwe firmware binnen, alleen mijn router werkt nu niet meer ?
Iemand enig id hoe dit op te lossen ?
Mijn router werkte ook niet meer (voorheen wel). Ik heb dit opgelost door de kabel die nu in je WAN-ingang van de router zit in een vrije uitgang te stoppen. Vervolgens zet je DHCP in je router uit. Stroom eraf-stroom erop en het werkt weer (iig bij Linksys). De tip heb ik niet van mezelf (eerder in het topic al genoemd), maar tot dusver had ik hem niet nodig. Na de FW-update dus blijkbaar wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Lekker die nieuwe firmware, ik had geen enkel probleem behalve dat ik wat laag intrainde maar daar stoorde ik me niet zo aan. Nu loopt me livebox vast als ik maar even op internet ga :S

Kan dan nog wel via IP bepaalde dingen doen maar voor de rest doet niets het meer, livebox interface kom ik zoieso niet op... Alle lampjes behalve telefonie knipperen nu de hele tijd, echt fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Defectiv schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:51:
Lekker die nieuwe firmware, ik had geen enkel probleem behalve dat ik wat laag intrainde maar daar stoorde ik me niet zo aan. Nu loopt me livebox vast als ik maar even op internet ga :S

Kan dan nog wel via IP bepaalde dingen doen maar voor de rest doet niets het meer, livebox interface kom ik zoieso niet op... Alle lampjes behalve telefonie knipperen nu de hele tijd, echt fijn...
Het is wel de bedoeling dat je een minuut of twintig wacht tot de lampjes weer in de normale stand komen he. Gewoon afblijven en wachten tot de twee (of zonder telefonie 1) leds weer branden joh :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
objectief2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:50:
[...]

Mijn router werkte ook niet meer (voorheen wel). Ik heb dit opgelost door de kabel die nu in je WAN-ingang van de router zit in een vrije uitgang te stoppen. Vervolgens zet je DHCP in je router uit. Stroom eraf-stroom erop en het werkt weer (iig bij Linksys). De tip heb ik niet van mezelf (eerder in het topic al genoemd), maar tot dusver had ik hem niet nodig. Na de FW-update dus blijkbaar wel :P
Ik ben je eeuwig dankbaar.

Slechts 800kb/s bah.

[ Voor 3% gewijzigd door Pandemic op 07-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pandemic schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:56:
[...]

Ik ben je eeuwig dankbaar.

Slechts 800kb/s bah.
Geen dank. Degene die de oorspronkelijke tip gaf verdient de credits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
objectief2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:55:
[...]

Het is wel de bedoeling dat je een minuut of twintig wacht tot de lampjes weer in de normale stand komen he. Gewoon afblijven en wachten tot de twee (of zonder telefonie 1) leds weer branden joh :Y)
Ok, thanx voor de hint, wist ik niet, naja hij zal er zo wel weer mee nokken en dan zie ik morgen wel, heeft ie 10 uur de tijd om weer te gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 30-06 06:55
Mouse! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:41:
[...]

Wellicht handig eerst eens wat post door te lezen voordat je dergelijke vragen gaat stellen; zo'n 3 posten boven jouw vraag gaat iemand uit z'n dak dat hij z'n livebox niet hoeft gebruiken, omdat z'n andere modem werkt.

[rml]de_hardste in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Dat was helaas een post specifiek voor een thomson/alcatel modem ;(
Ik heb gezocht maar kom bijna alleen mensen tegen met een router/ap achter de livebox! (die ik dus niet wil gebruiken :X)

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 07-02-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
objectief2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:50:
[...]

Kan je beter een switch kopen. Want dat is in principe wat je gemaakt hebt van je router nu.

Als je router het na de firmware upgrade het niet meer doet kom het hoogstwaarschijnlijk omdat het interne ip-adres van de router in dezelfde range als de livebox ligt. Dat houd dus in dat het ip-adres van de router begint met 192.168.1.x.

Oplossing is simpel. Het ip-adres veranderen in 192.168.2.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149387

ik zit met het volgende probleem, mijn livebox werkt in principe naar behoren. Totdat ik poorten ga openzetten in de firewall, dan ligt gwoon na een tijdje alles eruit. Ik heb hiervoor al een keer een nieuwe livebox gehad omdat ik toen nog niet wist dat het hieraan lag. Weet iemand waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic lijkt onderhand wel een helpdesk.
Het nieuwe motto lijkt wel: Lees geen berichten, post direct je vraag/probleem, ga niet langs het start-topic, en gebruik al helemaal geen search functies of google. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Laatst online: 19-04 19:57
Met de nieuwste firmware kun je ook niet meer met telnet naar je livebox.
Je kunt het lan ip-adres dus niet meer aanpassen van de livebox.

Waarschijnlijk gedaan omdat te veel mensen gingen uitproberen in de CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt hier anders nog prima, met laatste firmware...

# telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 08-02-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 149387 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 07:03:
ik zit met het volgende probleem, mijn livebox werkt in principe naar behoren. Totdat ik poorten ga openzetten in de firewall, dan ligt gwoon na een tijdje alles eruit. Ik heb hiervoor al een keer een nieuwe livebox gehad omdat ik toen nog niet wist dat het hieraan lag. Weet iemand waar het aan ligt?
Mijn ervaring is dat zodra je firewall instellingen aanpast, je het beste de livebox opnieuw op kunt starten na het opslaan van de instellingen. Op deze manier werkt alles vrij stabiel bij mij.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Heerlijk die snelheid, gister dvd-tje binnen gehaald met 1100 kb/s :)

Aansluiten was binnen 5 minuten klaar, mijn wireless linksys geval met switch etc aangesloten, dhcp en wifi uitgezet en ik kon internetten op 3 pc's :)

Kan je in die livebox ook een pcmcia kaartje pluggen? Ik heb zelf nog 1 over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107302

Aardig verhaal over een aanvraag mij Wanadoo. Althans dat heb ik geprobeerd. Eerst aanvraagje gedaan. Toen niet meer in het statusscherm kunnen komen. Toen brief met bevestiging. En toen…. Het enige dat Wanadoo kan doen is je verwijzen naar een peperduur nummer van € 0,20 per minuut waar ze ook niets weten. Ik moet zeggen dat ik niets meer met ze te maken wil hebben. Als ze zo met nieuwe klanten omgaan dan biedt dat geen enkel vertrouwen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Ik heb niks te klagen gehad.. aangevraagd..paar dagen status in behandeling.. keurig vermeld dat het er 7-2 kwam, die dag speciaal vrij genomen.. om 10.30 had ik me pakketje in handen en aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik neem aan dat ik pas de Livebox kan aansluiten op het moment dat mn huidige ADSL-verbinding eruit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 28-06 17:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zag het gisteren ook en heb het toen geprobeerd, vandaag kreeg ik een mailtje dat er nieuwe firmware was, weer geprobeerd, maar mijn livebox heeft niet zo'n zin in firmwareupdates :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128883

Hallo Allemaal,

Ik heb een router met een usb aansluiting , deze aansluiting kun je gebruiken om een usb harddisk aan te sluiten en deze voor ftp doeleinde te gebruiken.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen en hoe moet je de livebox instellen.
De router staat in bridge mode achter de livebox.

alvast bedankt

ps : je kunt in de config van de router ftp wel instellen alleen staat er bij publieke ip-adres 0.0.0.0 en volgens mij is dit niet goed vandaar de vraag.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 128883 op 08-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Weet iemand of je nu KPN kan opzeggen, het probleem met 112 bellen is nu verholpen. Dat was tot nu toe toch de reden dat we KPN nog niet konden opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 20:29

royke

aan het typen....

KPN opzeggen heeft geen zin, je betaald dan 9.95 voor het gebruik van het koper ipv je budget abbo. Nu heb je nog een alternatief mocht wanadoo een keer hopeloos op zijn bek gaan.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103729

Ik heb gisteren ook maar ff de firware update gedaan, interne ipje weer aangepast naar 192.168.0.1 (zoals het bij mij voor de update was.) Alles werkt nog steeds prima, alleen VPN werkt nu niet meer! Krijg het niet meerr aan de praat, zelfde instellingen (port forwards) aangemaakt.....no go!!
Iemand anders ook problemen met VPN conn. na firmware update?

greetz Jord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64848

Met de nieuwe firmware is de max. downloadsnelheid bij mij omlaag gegaan.

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 14208 Kb 1020 Kb

Normaal gesproken lag de downstream op op 17000 kb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06 11:42
Wat doen die firmwares allemaal precies?

En zijn ze noodzakelijk om ze te installeren? Gebeurt dit ook automatisch of moet de gebruiker dat echt zelf doen?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.