[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het inmiddels ook al mogelijk is om een andere voip provider op te geven in die Livebox?
Lees op andere forums zat mensen die voipbuster gebruiken via hun router/modems. Het lijkt me wel leuk als ik me vaste telefoon zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 19:41
Router - Dit is een apparaat welke het netwerkverkeer regelt binnen 2 netwerken. Bijvoorbeeld tussen internet en het lokale netwerk. << Dit is de livebox
Router/switch - Dit is een apparaat welke het netwerkverkeer regelt binnen 2 netwerken, echter zijn er meerdere poorten op waardoor er meerdere apparaten (pc's) op aangesloten kunnen worden. (dit kan ook draadloos)
Switch - Dit is een apparaat welke het huidige netwerk uitbereid met meerdere poorten. Hiermee kun je dus meerdere pc's aan je huidige netwerk koppelen.
Hub - De oudere en minder beveiligde versie van een switch. Ze kunnen vrijwel hetzelfde alleen is een hub "dom" en een switch "slim".
Modem - Dit is een apparaat welke 2 netwerken aan elkaar koppelt. Een modem alleen kan maar maximaal 2 verbindingen koppelen. Deze word meestal gebruikt in combinatie met een Router/switch.
Wireless Access Point - Dit is een switch maar dan voor draadloze verbindingen

Over de benamingen: De meeste apparaten welke worden aangeduid als router zijn in feite router/switches. Er zijn in de winkels maar weinig apparaten die ALLEEN maar router zijn, meestal hebben ze een 4 poorts switch bij zitten. Dan kun je er dus 4 poorten op aansluiten.

De meeste fouten die worden gemaakt bij wanadoo is:
Er word gezegd dat je een router nodig hebt om meerdere pc's te kunnen aansluiten, dit is onjuist. De livebox IS al een router met modem in 1 dus er is al een lokaal netwerk achter de wanadoo livebox (op dit moment is de livebox zo geconfigureerd dat elke poort een eigen netwerk is, er is dus geen directe verbinding mogelijk tussen de onderlinge poorten van wanadoo zonder bepaalde instellingen te veranderen). Het enige wat je erachter hoeft te zetten zijn switches/hubs of wireless access points (het aantal is afhankelijk van hoeveel apparaten je erop aan wilt sluiten).

Ik hoop dat het hele verhaal nou een beetje duidelijk is voor veel mensen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Router of Accesspoint?
Vooral de router en het accesspoint zorgen voor veel verwarring. Geen wonder want als je deze apparaten in de winkel naast elkaar ziet staan lijken ze als twee druppels water op elkaar. Toch hebben ze een heel andere functionaliteit. Grote kans dat je terug naar de winkel kan als je een accespoint hebt aangeschaft. Deze biedt namelijk niet zelf de mogelijkheid om meerdere computers aan internet te koppelen.

Om te bepalen wat je wel nodig hebt is het belangrijk te kijken wat je al hebt staan. De meeste mensen die een draadloos netwerk willen opzetten beschikken al over een kabel of adsl-modem. Hierop kunnen ze echter (via een kabel) slechts één computer aansluiten. Wil je met meer computers internet op dan zul je een router moeten aanschaffen.

Draadloze router of niet. De koppeling tussen modem en router geschiedt meestal via een kabel. Vaak is dat een Ethernet netwerkkabel, maar er zijn ook kabel/adsl-modems die alleen een usb-aansluiting hebben. Heb je zo'n modem? Hou er dan rekening mee dat je een draadloze router kiest die via de usb-poort met het modem verbonden kan worden.

Maar wanneer gebruik je dan een accesspoint? Eigenlijk is een accesspoint alleen interessant als je modem toevallig over een ingebouwde router beschikt of in het zeldzame geval dat je al een (niet draadloze) router bezit die je wilt blijven gebruiken. In dat geval sluit je het accespoint op de router aan. Normaal gesproken kies je echter voor een router als je internet wilt delen en niet voor een accespoint.
Kom op zeg, zo met Google te vinden: search op verschil accespoint router

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Eboman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:38:
[...]

ipv6 tunneling gaat niet lukken, aangezien je ik dacht protocol 14 moet open zetten een aangezien de LB dit niet kan gaat het niet werken, mij is het igg niet gelukt hiervoor lukte het wel met mijn kpn adsl op de speedtouch.
Ik heb de tutorial op FTD gemaakt hierover, het is niet nodig een poort te forwarden als je een router hebt, je moet echter wel een tunnel opzetten. De tutorial op ftd is niet meer up-to-date maar de methode is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 00:09
Ik heb nu ook Wanadoo ADSL Family aangevraagt en zit momenteel nog bij Demon. Volgens mij was het mogelijk dat ik bij het aanvragen van Wanadoo ADSL Family aan kon geven of Wanadoo mijn huidige ADSL verbinding zou stopzetten. Dit heb ik volgens mij ook gedaan maar moet ik ook zelf nog even bij Demon aangeven dat ik het abbonement stop zet? De opleverdatum van Wanadoo is mij al bekend.

Iemand ervaring hiermee? Ik wil natuurlijk niet wekenlang zonder internet komen te zitten doordat Demon bijvoorbeeld van niks wist en Wanadoo de lijn niet op kon leveren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeneralNL schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:15:
Ik heb nu ook Wanadoo ADSL Family aangevraagt en zit momenteel nog bij Demon. Volgens mij was het mogelijk dat ik bij het aanvragen van Wanadoo ADSL Family aan kon geven of Wanadoo mijn huidige ADSL verbinding zou stopzetten. Dit heb ik volgens mij ook gedaan maar moet ik ook zelf nog even bij Demon aangeven dat ik het abbonement stop zet? De opleverdatum van Wanadoo is mij al bekend.

Iemand ervaring hiermee? Ik wil natuurlijk niet wekenlang zonder internet komen te zitten doordat Demon bijvoorbeeld van niks wist en Wanadoo de lijn niet op kon leveren o.i.d.
ik was een tijdje terug ook over gestapt van demon naar wanadoo en heb 1 maand zonder internet gezeten omdat wanadoo al aan demon had door gegeven dat ik naar wanadoo ging omdat de geplande overstap niet helemaal vlekkeloos is verlopen

maar ik heb demon niet zelf op hoeven te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo sluit gewoon aan op de dag dat ze opgegeven hebben, ze hebben Demon afgekoppelt en wanadoo aangesloten terwijl mijn account bij Demon nog 2 weken doorliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D :D
kfaessen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:21:
[...]

Ik heb de tutorial op FTD gemaakt hierover, het is niet nodig een poort te forwarden als je een router hebt, je moet echter wel een tunnel opzetten. De tutorial op ftd is niet meer up-to-date maar de methode is niet veranderd.
Begrijp ik hieruit dat je met je livebox ipv6 weer kunt gebruiken?. Want sinds ik de livebox heb werkt SixXS niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
heb ik een kpn-abbonement nodig op het moment dat ik adsl-family aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:57:
:D :D
[...]

Begrijp ik hieruit dat je met je livebox ipv6 weer kunt gebruiken?. Want sinds ik de livebox heb werkt SixXS niet meer.
Het kan zijn dat de livebox niet met een ipv6 tunnel overweg kan... Het ging erom dat je niets hoeft te forwarden in de router. Er zijn gewoon enkele routers die het verkeer van een tunnel niet doorlaten (tegenwoordig kunnen ze het BIJNA allemaal) misschien valt de livebox hier net onder... Heb je al een andere tunnel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Mad_Cow schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:06:
heb ik een kpn-abbonement nodig op het moment dat ik adsl-family aanvraag
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:10:
[...]

Het kan zijn dat de livebox niet met een ipv6 tunnel overweg kan... Het ging erom dat je niets hoeft te forwarden in de router. Er zijn gewoon enkele routers die het verkeer van een tunnel niet doorlaten (tegenwoordig kunnen ze het BIJNA allemaal) misschien valt de livebox hier net onder... Heb je al een andere tunnel geprobeerd?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel verstand heb van ipv, maar ik had vorig jaar via een handleiding sixx geinstaleerd en het werkte goed. sinds ik de livebox heb werkt het niet meer en heb via google gezocht naar meer ervaringen van liveboxgebruikers met ipv6 en ben erachter gekomen dat niemand meer ipv6 kan gebruiken. Misschien moet ik eens een andere tunnel proberen. Weet je misschien wat voor een tunnel ik zou moeten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:21:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel verstand heb van ipv, maar ik had vorig jaar via een handleiding sixx geinstaleerd en het werkte goed. sinds ik de livebox heb werkt het niet meer en heb via google gezocht naar meer ervaringen van liveboxgebruikers met ipv6 en ben erachter gekomen dat niemand meer ipv6 kan gebruiken. Misschien moet ik eens een andere tunnel proberen. Weet je misschien wat voor een tunnel ik zou moeten proberen?
Give it a try:

BTExact: https://tb.ipv6.btexact.com/

(het is natuurlijk geen garantie dat het werkt)

Wat ook KAN werken is de hele firewall van de livebox uitzetten

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 04-02-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Give it a try:

BTExact: https://tb.ipv6.btexact.com/

(het is natuurlijk geen garantie dat het werkt)

Wat ook KAN werken is de hele firewall van de livebox uitzetten
bedankt, Ik ga er morgen even mee stoeien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey ik zit hier nu met die router te kloten (SMCWBR14-G2' en nu krijg ik die livebox wel naar de router toe. via de WAN poort op die router, maar als ik dan die pcmcia kaartje in mn laptop doe. dan ziet ie de router ook. als ik een kabeltje van de router naar mn laptop doe. dan doet internet het wel. maar als ik dat kabeltje weghaal... tja dan doet ie het niet he.. DHCP in de router staat uit. heb geen idee wat ik nu nog verder kan proberen, kan iemand me even op weg helpen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven over ipv6

je kan natuurlijk ook gewoon de startpost lezen :)
staat in dat de livebox geen gre protocol doorlaat/snapt
zonder gre werken bepaalde tunnels gewoon niet, o.a. ipv6
ook sommige vpn's zullen niet werken via de livebox

de huidige livebox kan alleen tcp en udp dingen doen
gre (ipv6 gebruikt gre/proto 41) kent de livebox simpelweg niet
voorbeeldje:
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 0 allow dport 1 1024 proto gre
Invalid protocol

oplossing; koop een ander adsl2 modem en/of klaag bij wanadoo
het zou in een firmware gefixt kunnen worden
maar zoals ik al eerder schreef lopen wij behoorlijk achter bij het laaste franse firmware
ga er ook niet vanuit dat ipv6/vpn enige prioritiet heeft
volgens mij is het in het franse firmware ook al lang opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
aarch.. :( Stelletje honden bij de Dixons. Ga ik er vanmiddag langs om te informeren hoe het met die ipod shuffle staat, beweren ze doodleuk dat Mijn abonnementaanvraag van 31 december geannuleerd is, omdat er nog een aanvraag liep of zoiets dergelijks. Ik zou zelf op 16 januari rechtstreeks bij wanadoo online opnieuw hebben aangevraagd. Iets wat dus helemaal niet zo is.

Waarschijnlijk is het dus zo gegaan dat de eerste overstappoging mislukte omdat kpn de lijn nog geblokkeerd had (vanwege een eerder geanulleerde overstap van bbned -> kpn). Bij wanadoo moeten ze dan "op mijn naam" opnieuw een aanvraag ingevoerd hebben. In ieder geval allemaal buiten mij om. Daarnaast hebben ze ook niets doorgegeven aan xs4all/bbned, want ik krijg nog steeds rekeningen van hun. In plaats dat ze dan een brief naar mij sturen dat het niet doorgaat, gaan ze zelf lopen prutsen. :(

$#@%*'! Kan ik weer gaan bellen om de zooi administratief weer recht te krijgen..
* Atomsk is pissed.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
hij doet ´t al... vraag me niet hoe maar who cares!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Is het ook mogelijk om het draadloze netwerk te beveiligen zonder met die router te moeten kloten? is het niet mogelijk softwarematig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:57:
Is het ook mogelijk om het draadloze netwerk te beveiligen zonder met die router te moeten kloten? is het niet mogelijk softwarematig ofzo?
Softwarematisch via de router ja. Maar even serieus: dit is niet echt de plek om zulke beginnersvragen te stellen. Het instellen van een router of wifi-verbinding heeft niks meer met Wanadoo of de livebox te maken. Lees hier voor fora's voor networking eens door. Of een stuk of wat wiki's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Of de handleiding. Heb net even voor je gekeken, het staat er voldoende duidelijk in onder het hoofdstuk Security. PDF 4-17 wat http://www.smc-europe.com/files/AZ/SMCWBR14_G2.pdf hier staat.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hm raar. die zat niet eens bij de router... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:51:
Ik moet nog 5 daagjes wachten :+ dan komt de livebox :P
Mijn Livebox komt ook dinsdag.. Maar ik denk dat ik die mooi gelijk in de schuur opsla...
Heb zonet een gekregen Speedtouch 546 aangesloten en kwam tot de ontdekking dat ik in ieder geval al ADSL sync had... De intrainwaardes zijn dus af te lezen alleen krijg ik nog geen IP .. Hardware matig lijkt het dus in orde, alleen nog even wachten tot wanapoo de boel aan prutelt...

De intrain waardes liggen op :

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
1014 / 19038

Nier verkeerd dus _/-\o_

Voor de geintresseerde onder ons.. Volgens de diverse sites woon ik op 500 meter afstand van de centrale.. Echter tijdens het fixxen van een storing aan de analoge lijn ( vlak voor dat wanapoo aanvroeg ) heeft de monteur laten weten dat de koper-aders 716 meter lang zijn.. Dit kwam naar voren uit een meting die ze deden om de lijn te meten nadat het euvel van de storing was opgelost..

Al met al geen verkeerde uitslag dus 716 meter koper en dan 19038 down :*)

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz nu een week na oplevering zakt mn snelheid van 1,75MB naar nog maar 700KB ben benieuwd of t nog goed komt,of ben ik toch 1 van de vele slachtoffers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:33

iop

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 03:02:
hmmz nu een week na oplevering zakt mn snelheid van 1,75MB naar nog maar 700KB ben benieuwd of t nog goed komt,of ben ik toch 1 van de vele slachtoffers ;(
check ff in je stats of je adsl1 of adsl2 hebt, ik ben terug gegaan naar adsl1 :(

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:32
Hier ligt Wanadoo telefonie er uit en buitenlandse sites zijn soms moeilijk te benaderen, meer mensen die problemen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

ik heb gewoon lite abbo, maar kan ook veel buitenlandse sites niet bereiken
microsoft niet, msn niet (kom dus ook niet op msn).

khoop dat ze het snel oplossen, want zo te zien heeft alleen wanadoo dit probleem -.-'

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 08:49
Zelfe problemen hier. Buitenland niet bereikbaar. Digitale telefonie heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:44:
Hier ligt Wanadoo telefonie er uit en buitenlandse sites zijn soms moeilijk te benaderen, meer mensen die problemen hebben ?
Googletalk, MSN liggen eruit.. .maar ook wanadoo.nl is vreselijk traag.

PS Telefonie doet het hier gewoon!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik kan niet op MSN komen, niet de eResponse van wanadoo bereiken, Telefonie staat uit... gaat lekker dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:42

dodo79

witte dikke tonnie

markmart33 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:44:
ik sluit me in deze rij aan.
geen msn e.d., geen buitenlandse sites meer en de nederlandse sites zijn retetraag

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

denkje leuk mailtje te sturen, zelfs pop/smtp ligt eruit -.-'

helpdesk down :O, tis een wonder dat ik nog op nl sites kan komen :X

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
ook hier (010) is het raak..... geen msn/ hotmail/... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:05
MSN, Xbox 360, diverse sites etc. Ook hier het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Hier ook telefonie eruit, mail eruit, en alles retetraag (073)

[ Voor 6% gewijzigd door TifKag436 op 05-02-2006 11:58 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 01-10 20:31
Ik vrees dat er problemen zijn met de Wanadoo DNS servers...

Ben ik even blij dat ik geen telefonie heb via Wanadoo en dat Skype wél gewoon werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dit gezeur was woensdag ook aan de gang, oplossing is dus nog niet gevonden voor dat probleem ...(terugkerend)

Het ligt niet aan de dns server, eerder aan een router, want via IP-adres zijn sites ook niet te bereiken.

Hmm ook jammer dat ik niet op www.wanadoo.nl/webmail kan komen :|

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-02-2006 12:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:53
jups klopt.. traceroutes naar ebay.de (zit me pa veel op) is down, blijft hangen bij een router in nederland.. heb zelf ook geen telefonie en kan geen buitenlandse sites bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier internet en telefoon eruit. Was tot nu toe best tevreden (nu 1 week wanadoo) maar dat wordt nu hard minder.

Thank god dat Tweakers op een NL server staat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:06:
Ook hier internet en telefoon eruit. Was tot nu toe best tevreden (nu 1 week wanadoo) maar dat wordt nu hard minder.

kheb al 5 jaar wanadoo, en tis de 1e keer dat mij zoiets gebeurd, en hopelijk ook de laatste 8)7

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:06:

ik zit nu al ruim 3 maanden via wanadoo, en dit is eigenlijk de 1e keer dat er iets fout gaat bij hun.
Gun ze ook een beetje credit joh.
Kan wel voorstellen dat het bij jou na 1 week anders aanvoelt, maar dit is eigenlijk de 1e keer dat er iets fout gaat

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd of ze hun status pagina nog gaan updaten
of ons uberhaubt vertellen wat er aan de hand is :)

edit: voor mensen die willen emailen, www.gmail.com werkt voor mij nog perfect
via het CogentCo looking glass ding kan je pingen en tracen
maar of het probleem bij hen ligt weet ik niet, hopelijk is het snel opgelost

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Wanadoo Basic en kom ook niet meer op buitenlandse sites (en MSN etc)... als het maar niet weer zoiets is als toen met dat gezeik van Cogentco wat een week duurt want dan ben ik weg bij Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

weet iemand toevallig mail adres van wanadoo? (helpdesk@wanadoo.nl oid? 8)7 )
kunnen we ze even vragen wat er fout is :p

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkzaamheden ADSL Direct
Van 9 januari t/m 11 februari zullen er in de vroege ochtend tussen 05:00 en 07:00 werkzaamheden plaatsvinden op ons ADSL Direct netwerk.

Het is daardoor mogelijk dat u maximaal 10 minuten geen verbinding meer heeft met het internet. Ook uw Wanadoo Telefonie verbinding zal dan niet werken. Uw KPN verbinding werkt wel.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
Zou er een medewerker met carrieredrang bezig zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik krijg op dit moment veel sites niet open: hotmail, windows update, msn, alle microsoft sites uit het buitenland, ik kan mijn email niet checken van wanadoo, kom ook niet op webmail wanadoo :r

Zullen we even allemaal een probleem mailtje naar Wanadoo tegelijkertijd NU sturen!!!

Kan de wanadoo site niet openen en dus geen klacht neerleggen :r

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 05-02-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:13:
Ik heb Wanadoo Basic en kom ook niet meer op buitenlandse sites (en MSN etc)... als het maar niet weer zoiets is als toen met dat gezeik van Cogentco wat een week duurt want dan ben ik weg bij Wanadoo.
same here, denk dat er ergens iets uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Hier et zelfde, dacht al dat et aan mij lag :) Hopen dat ze bij wanadoo wakker zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:23:
[...]

Zou er een medewerker met carrieredrang bezig zijn? :P
Ik denk niet dat ie zich hiermee erg populair maakt denk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 06:22

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb hetzelfde probleem, geen buitenlandse sites, geen mail, geen telefonie. Tenminste, wel via KPN dan. Ze mogen dit wel rap oppakken, is het eindelijk weekend en hoef je niet te werken, krijg je een storing. :(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft er al een storing aangemeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 07:31

JB

Cédric roelt!

unfor schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Weet ik wel zeker, kan mijn mail niet ophalen, bepaalde sites werken niet en al me Trillian connecties komen niet up.
Str1ngS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:10:
[...]

kheb al 5 jaar wanadoo, en tis de 1e keer dat mij zoiets gebeurd, en hopelijk ook de laatste 8)7
Wij hebben ook al wat jaartjes Wanadoo ADSL en ook nog nooit problemen gehad

[ Voor 35% gewijzigd door JB op 05-02-2006 12:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Iemand een idee vanaf hoe laat dit al speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:28:
Niemand denk ik want eResponse ligt eruit en velen komen niet eens op hun webmail etc... maar ik ga denk ik gewoon proberen naar helpdesk@wanadoo.nl wat te sturen via Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vage is als ik een tracert doe, dat hij wel met routers BUITEN NL connect... dus is het wel een Wanadoo probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:29:
Iemand een idee vanaf hoe laat dit al speelt?
Kwart voor 12 zo aan de eerste berichten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

n00bs schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:28:
Ja, ik ga de helpdesk niet bellen via de KPN, veeeeeels te duur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:30:
[...]

Niemand denk ik want eResponse ligt eruit en velen komen niet eens op hun webmail etc... maar ik ga denk ik gewoon proberen naar helpdesk@wanadoo.nl wat te sturen via Gmail.
Ik mag hopen dat ze er al aan bezig zijn...
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:31:
[...]

Kwart voor 12 zo aan de eerste berichten te zien.
Mijn pc staat nu een uur en 15 minuten aan en kon vanaf het booten al niks wat betreft de gestelde problemen

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 05-02-2006 12:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://mededelingen.casema.tv/internet/overzicht.php

Onderwerp: Internet storing Wanadoo Cable verbindingen.
Datum / tijd: 05/02/2006, 12:20 uur

Op dit moment is er een internetstoring voor Wanadoo Cable gebruikers.

U kunt tijdens deze storing te maken krijgen met het wegvallen van de internetverbinding of u kunt bepaalde websites niet openen.

Mogelijk kunt u ook geen gebruik maken van MSN of e-mailprogramma's.

[ Voor 79% gewijzigd door ChrisW op 05-02-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als ik een tracert doe naar Wanadoo.nl dan krijg ik het IP adres van Wanadoo.es |:(
Wanadoo.es en Wanadoo.fr gaan gewoon open, maar wanadoo.nl niet.

Probleem als niemand een storing aan meldt dat er ook echt niets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 02-10 18:56
HellBeast schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:31:
[...]

Ja, ik ga de helpdesk niet bellen via de KPN, veeeeeels te duur! ;)
Is even duur als via Wanadoo telefonie, 0900 nummer :P

Maar misschien ligt er een buitenlandse verbinding uit?

Ze zijn ervan op de hoogte trouwens:

http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.html#2

[ Voor 13% gewijzigd door Lizard op 05-02-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het zijn ook niet alle buitenlandse sites die het niet doen. http://www.kiss-technology.com doet het wel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Laatst online: 13-11-2024
Op casematext:

Internet storing Wanadoo Cable verbindingen.

Zezijn er mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/spuit 11

2006-02-05 12:31:26 - Netwerk storing. U kunt verschillende verbindings problemen ondervinden
Door een netwerk storing is het mogelijk dat sommige sites onbereikbaar zijn. Voor Wanadoo klanten is het mogelijk dat email ophalen (pop) niet werkt.

Wanadoo doet er alles aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb net m'n livebox opnieuw gestart en alles lijkt weer normaal te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 05-02-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ook op wanadoo is de storing inmiddels te zien:
Door een netwerk storing is het mogelijk dat sommige sites onbereikbaar zijn. Voor Wanadoo klanten is het mogelijk dat email ophalen (pop) niet werkt.

Wanadoo doet er alles aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
Spuit 11

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Zojuist maar even gebeld, toch een gratis orange abonnementje :). Ze hebben problemen met 'een server', meneer kan me niet melden hoe lang het gaat duren, maar ze zijn er mee bezig... We moeten geduld hebben

10 minuten gebeld à €0.20 per minuut excl kosten mobiele telefoon.

Je hoeft dus niet naar de helpdesk te bellen want ze kunnen niks zinnigs melden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandz schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:37:
Op casematext:

Internet storing Wanadoo Cable verbindingen.

Zezijn er mee bezig
Oh nou tot donderdag dan! :X

Nou ja dan ga ik me maar nuttig maken in deze maatschappij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

sebastius schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:38:
Ik heb net m'n livebox opnieuw gestart en alles lijkt weer normaal te doen.
Heb ik ook net gedaan, maar bij mij geen verschil. msn meldt niet aan en wanadoo mail is niet bereikbaar.

edit: dan heb ik niks gezegd.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door basz op 05-02-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:57

Duinkonijn

Huh?

takke zooi. heb gisteren voor de zoveelste keer een bezwaarschrift gestuurd
naar wanadoo.

zit al 5 maanden zonder wanadoo internet, nadat ze zonder me toestemming hebben om gezet naar wanadoo family.

diverse keren helpdesk gebeld
opzegging gestuurd.

heb nu maar de machtiging ingetrokken.. ze kunnen de nete krijgen.
betaal niks meer

* Duinkonijn aait chello.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023

bij ons had wanadoo wel de lijn overgenomen, maar niet Demon opgezegd (zoals ze wel gezegd hadden)
dus ff een telefoontje naar demon voor de zekerheid...

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08

The Adder

Happy racing from Holland

Hier, in het Wilde Westen, wel gewoon internet maar geen telefonie :'(

Maar afwachten hoe lang het gaat duren, ben van @Home gestapt i.v.m. deze problemen :( , hopen dat hetzelfde nu niet hier gaat gebeuren _/-\o_

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
Suffie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:49:
[...]

bij ons had wanadoo wel de lijn overgenomen, maar niet Demon opgezegd (zoals ze wel gezegd hadden)
dus ff een telefoontje naar demon voor de zekerheid...
Ik heb een telefoontje gepleegt nadat ik bij wanadoo zat en alles werkte.
Ik kreeg het te veel betaalde geld terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:32

Surkow

$µr|{0w

Jammer dat dit net gebeurd als ik net bestanden aan het uploaden ben naar een buitenlandse server. :X

Ik had van mijn vader begrepen (hij heeft Wanadoo Cable) dat hij geen e-mail meer kan ophalen. Ik zelf kan net als alle andere mensen hier ook met buitenlandse servers geen verbindingen aangaan. Wel vreemd dat er is net een storing is als me pa een nieuw kabelmodem moet installeren... Ligt het dus aan het gehele Wanadoo netwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door Surkow op 05-02-2006 13:07 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:14
Van Euronet :

2006-02-05 12:31:26: Netwerk storing. U kunt verschillende verbindings problemen ondervinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:21
Bah, stomme storing :( En net nu ik niet in mn kamer zit, dus de huisgenoten zullen vast de livebox non stop resetten.. Daar gaat 2 uur aan tweaken en modden ervan verloren dus :( Hier thuis boeit het me niet zoveel, gewoon een andere DNS server instellen en het is opgelost (voor een groot gedeelte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

lekker allemaal.. maar ik gebruik gewoon een anonieme proxy .. ik ervaar GEEN problemen met gewone www browsen (vandaag nog niet iets aan het downen geweest verder). Heeft iets met DNS problemen te maken bij wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

MoiZie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:10:
Bah, stomme storing :( En net nu ik niet in mn kamer zit, dus de huisgenoten zullen vast de livebox non stop resetten.. Daar gaat 2 uur aan tweaken en modden ervan verloren dus :( Hier thuis boeit het me niet zoveel, gewoon een andere DNS server instellen en het is opgelost (voor een groot gedeelte).
precies... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:10:
gewoon een andere DNS server instellen en het is opgelost (voor een groot gedeelte).
bij mij niet, ik draai mijn eigen nameserver hiero en alle hostnames resolven prima
maar helaas veranderd dat natuurlijk niets aan de (routing) problemen die ze hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier werkt alles weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier werkt alles weer :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
ik ga lekker mee spuit11en :)

het werkt weer!1oneoneoene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:05
Wanadoodle is weer volledig up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Laatst online: 22-12-2022
Het werkt weer he volgens mij dan he !!!!111!!111!1!!oneoen1`!!!!eleven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier werkt alles ook weer!
wat een vreselijk lange storing was dit zeg :>
volgens mij hebben we meer tijd besteed aan postings hier,
dan dat wanadoo heeft besteed aan het oplossen van hun probleem :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

werkt nog steeds niet goed hier, hebben jullie weer mazzel dan

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Alles werkt hier weer wel normaal :)
Als je nog problemen hebt, zou ik gewoon ff de stekker uit je livebox trekken en eventueel je pc opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

ligt niet aan de pc, er staan er 3 aan namelijk.
met allemaal hetzelfde probleem, enigste verschil wat ik nu heb is dat msn het wel doet.
Ook enig verschil is dat ik gisteren al problemen had, dus ik denk dat hier in de wijkcentrale ook iets over de emmer heen is

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Laatst online: 01-10 14:02
Voor wie mozilla gebruikt, is dit wel handig en snel icm een wanadoo 20mbit lijn.
Voor wie dit niet weet:
Here's something for broadband people that will really speed Firefox up: 1.Type "about:config" into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries: network.http.pipelining network.http.proxy.pipelining network.http.pipelining.maxrequests Normally the browser will make one request to a web page at a time. When you enable pipelining it will make several at once, which really speeds up page loading. 2. Alter the entries as follows: Set "network.http.pipelining" to "true" Set "network.http.proxy.pipelining" to "true" Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This means it will make 30 requests at once. 3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it receives. If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08

The Adder

Happy racing from Holland

Hilco schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:05:
Voor wie mozilla gebruikt, is dit wel handig en snel icm een wanadoo 20mbit lijn.
Voor wie dit niet weet:

[...]
OT: Zou leuk zijn als de IE (slimbrowser) ook zo te tweaken zou zijn, ervaringen?
PS: Internet en Telefonie weer 100% :)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hij doet het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Voor wie dit niet weet:

[...]
het schijnt een oude truuk te zijn, maar damn, ik kende het nog niet :D Erg bedankt :D heb die 30 in 100 veranderd trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor wie dit niet weet:

[...]
Is er niet voor IE een dergelijke truc in de registry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

wow, dat geeft een flinke kick.
goed werk! _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Voor die request truuk. Op een 6 Mbit KPN lijn, veranderd in 50 en werkt ook als een tiet. Nu.nl staat bv. instant op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Laatst online: 01-10 14:02
het werkt idd heel goed. Firefox 2 own ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 02-10 18:56
http://gentoo-wiki.com/TIP_Firefox_Settings#Pipelining
Pipelining is useful for sites with many images. With pipelining the browser tries to download more images at the same time and the speedup is insane.

Warning: Using pipelineing is against the HTTP standards. The reason is that it has the same effect as a very low level DoS attack, use this very carefully or not at all.

Note: One of the sites I had problems with using this setting was this one (and also gentoo-portage since its the same server). If I had to guess I'd say that opening a whole lot of tabs and sending a whole lot of requests prompted the server to ignore me. So use with caution or don't use at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ik sta (Stond) op het punt wanadoo family + ADSL te nemen, maar kwam toen de VPN troubles tegen. Ik lees hier alleen tegenstrijdige berichten over. Ik begrijp dat de SAGEM (livebox) geen GRE doorlaat. Ik VPN via Windows XP Pro naar een Windows SBS 2003. Dit is dus niet meer mogelijk op een Wanadoo family lijn? Heeft er al eens iemand informatie gekregen of ze dit in de toekomst wel hebben gepland?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.