[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat lekker zo
iemand een idee hoe je er achter komt dat de telefonie weer werkt (moet je hem dan steeds reseten om er achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:57:
gaat lekker zo
iemand een idee hoe je er achter komt dat de telefonie weer werkt (moet je hem dan steeds reseten om er achter te komen.
Naar de toon van je telefoon luisteren he :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap ik
ik vroeg gaat dat van zelf of moet je de modem reseten om weer de telefonie te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hij doet het iig weer ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Maar heb je nu een FW Update gehad :? :? :?

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff gisterenavond de hele avond geen internetverbinding gehad.
LiveBox enkele keren gereset, geen Update FWare...

Zowel mn laptop als PC hadden als commentaar 'een van de netwerkkabels is niet aangesloten'
terwijl toch écht alles zoals altijd gewoon aangesloten zat.

heb sinds november ADSL fam van wanadoo, normaliter geen problemen maar wat er nu toch aan de hand is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

TifKag schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:06:
[...]

Maar heb je nu een FW Update gehad :? :? :?
Nope:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLM_220278
Referentie 3202WNLM_220278

adsl:
Firmware 0xe200314

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-02-2006 12:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond (rond 17:30) portforwarding voor elkaar voor DC++, en een user met snelle upload gevonden (1,2 Mb/s), ikke :) .

Ik installeer een programma rond 21:00, pc MOET opnieuw starten van het programma en doet dat dan ook meteen.
resultaat, alle verbindingen zij teruggevallen naar snelheden onder de 100 Kb/s :?

Is de gateway van de LB nu 192.168.1.1 of 192.168.5.1 ? na de FW update?
Anders moet ik ff opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe zit het op dit moment met de wachttijden voor de levering? Ik ga namelijk verhuizen en moet daar een nieuwe telefoonaansluiting neer laten leggen + dan gelijk Wanadoo Family... Maar fucking 4 weken wachten. Das wel heel extreem? Zijn er geen mogelijkheden om tijdelijk even een eigen ADSL modem aan te sluiten en dan maar op lagere snelheid er gebruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:28:
Eindelijk na dat wanadoo een nieuwe DSLMkaart in de centrale heeft gezet heb ik eindelijk een livebox die intraint op up 1020 en down 20180.
Maar windows wil niet sneller downloaden dan 425 KB ik heb de registry patch al toegepast, ik heb de mtu al veranderd en ik heb een dowload manager geprobeert, maar het blijft het zelfde.
Welke download test ik ook probeer BBnet, speedtest en andere.
Weet iemand waar ik nog meer zou kunnen kijken om het te verbeteren ?
Ik heb dus hetzelfde he. Al verbetering bij jou? Het ligt echt wel aan wanadoo, ik las ergens dat het een tijdelijke oplossing zou zijn voor "instabiele telefooncentrales".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:34:
Gisteravond (rond 17:30) portforwarding voor elkaar voor DC++, en een user met snelle upload gevonden (1,2 Mb/s), ikke :) .

Ik installeer een programma rond 21:00, pc MOET opnieuw starten van het programma en doet dat dan ook meteen.
resultaat, alle verbindingen zij teruggevallen naar snelheden onder de 100 Kb/s :?

Is de gateway van de LB nu 192.168.1.1 of 192.168.5.1 ? na de FW update?
Anders moet ik ff opnieuw instellen.
Er is nog geen FW update !!

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 08:00
Heb even een beetje hulp nodig of iemand die mij in de goede richting wijst. Het is zo dat ook ik een webserver achter me livebox heb staan en nu heb ik via verschillende middelen dat bepaalde websites alleen delen bij mij wegtrekken en zoals je begrijpt krijg ik dan mooi de livebox config te zien, voor de rest werkt het prima.
Nu heb ik begrepen dat dit valt te omzeilen met alias in te stellen?! Waarbij ik mijn publieke adres laten om vertalen naar mijn interne ip adres van mijn webserver. Nu heb ik via verschillende methodes gezocht hoe dit moet, maar ik kom er niet uit. Iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt

Keep It Real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een antwoord van Wanadoo (op email die ik eergister verstuurd heb, via de helpdesk hoor je nooit wat terug)::

wij hebben het probleem inmiddels geanalyseerd. Er blijkt een onderdeel defekt te zijn in het KPN/Wanadoo overgangsgebied in de telefooncentrale. De KPN zal dit onderdeel op korte termijn vervangen. Zodra wij hier een bevestiging van hebben nemen wij contact met u op. Ik vrees dus dat wij op dit moment nog een beroep op uw geduld moeten doen.

Afwachten dus maar. Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik begrijp het even niet meer mensen.

Mijn Speedtouch verbindt me op deze manier:
ADSL standaard G992_5_A

Maar mijn LB doet:
ADSL standaard G992_1_A

Ik dacht dat "ADSL standaard G992_5_A" aangaf dat ik verbonden ben met ADSL2+ en die andere waarde met gewoon ADSL.

Hoe kan dat nou???

Kan ik de LB forceren met de juiste standaard te gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
IEFtm schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 05:17:
[...]

of je even aan een ellenlange rant wil beginnen zonder ook maar enige interpunctie..

dat jij problemen hebt met je verbinding, dat is frustrerend, kan ik me goed voorstellen.
sterker nog, normaal gesproken zijn het ALLEEN (voor 99.9%) de mensen met problemen die zich melden. Dat wil niet automatisch zeggen dat een product dan "kwalitatief slecht" is.

De problemen die jij beschrijft met de helpdesk zal je tegenkomen met bijna elke first line helpdesk.
Deze mensen zijn getraind om de klant eerst alles na te laten lopen, voordat ze bij een tweedelijns terecht komen. Daarnaast is het zo dat je met ADSL(1 of 2 of 2+) nou eenmaal afhankelijk bent
van het koperdraadje naar jouw huis toe. Zijn die intrainwaarden dermate slecht voor jouw (waarschijnlijk geschatte afstand naar de wijkcentrale/DSLAM toe), dan moet je je afvragen of je wel ADSL wil. Het enige wat jij kan doen is je eigen installatie zo goed mogelijk hebben, met meerdere modems testen, en misschien zelfs nog een weerstandstest gedaan krijgen van KPN.

Zijn je intrainwaardes wel goed, maar is de snelheid daarna gewoon om te huilen, dan probeer je gewoon een niet-livebox modem, en kijk je wat je daarmee haalt. Als het dan nog niets is, dan moet het bijna wel een dslam/lijnkaart probleem zijn en op dat moment is Wanadoo inderdaad verplicht om je verbinding eens fatsoenlijk na te kijken. Ook dan is het weer slim om niet te gaan lopen ranten tegen een helpdesk (eerstelijns) medewerker, maar probeer uit te leggen dat je met diverse modems geprobeerd hebt, dat je intrainwaarden goed zijn en dat je zelfs met meerdere pc's geprobeerd hebt.
Zorg dan altijd dat ze (door rustig te blijven) uiteindelijk je wel door moeten schakelen naar een tweedelijns.

Just my 2 cents.
bedankt voor je reactie maar bij wanadoo is er geen tweede lijns helpdesk naar mijn weten ik heb voor meer dan 50 euro al zitten verbellen met die gasten ik heb ze meerdere malen rustig uitgelegt dat het aan de livebox ligt
ik heb inmiddels namelijk een linksys WAG54GS gekocht en hiermee haal ik een snelheid van soms wel meer dan 1000kbps terwijl de livebox bij intensief pc gebruik niet in de buurt hiervan kwam met een magere 225 kbps
ik heb dit in mijn laatste gesprek met de helpdesk ook nog maar eens gemeldt
hij leek als een van de weinige over kennis te beschikken
ik had een afpraak met hem dat ik mijn livebox mocht terugsturen omdat ik em niet als router kon gebruiken omdat ik een router+modem heb gekocht en ik zou dus geen nieuwe krijgen ik moest het alleen nog even schrijftelijk bevestigen
nouja je voelt hem al aankomen ik kreeg een reactie op die brief met de mededeling dat dat helemaal niet kon omdat ik aan een contract gebonden zit.
maar ik hoorde vandaag dat ze zaterdag weer in kassa ter sprake zijn geweest.
ik heb ze ook vandaag weer een brief gestuurd en als dat geen oplossing bied denk ik dat ik ook maar eens naar kassa of radar ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje het volgende probleem.

mijn internet en telefonie werken goed, maar als ik op het livebox pictogram klik dan gebeurt er niets.
Er staat dan verbinding maken met 192.168.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hmm, ik heb al die tijd mijn Linksys WAG54G gebruikt. Dit werkt goed, maar hij traint iets lager in dan de livebox. Deze week trainde de Linksys ineens op 16300 ipv de gebruikelijke 17600. Dus net probeerde ik voor de gein de Livebox er eens voor te hangen om te kijken wat die voor snelheden gaf. Die hele Livebox geeft dus niet thuis! De lampjes geven aan dat er verbinding is, maar ik krijg op mijn pc geen enkele poging tot een verbinding. Ik heb mijn pc direct aan de Livebox gehangen, maar dat werkte ook niet. De config (192.168.1.1) was ook onbereikbaar. Paar keer een reset gedaan, maar mocht niets baten, het duurde trouwens ook wel heel erg lang voor mijn pc een ip kreeg via DHCP, ruim een minuut.
Een maand geleden werkte de livebox wel. Ik heb nu de Linksys maar weer aangesloten, die had gelijk weer verbinding, maar traint maar op 16300/840, terwijl de Livebox een ruime maand terug 18600/1024 trainde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:53:
Ik heb al een tijdje het volgende probleem.

mijn internet en telefonie werken goed, maar als ik op het livebox pictogram klik dan gebeurt er niets.
Er staat dan verbinding maken met 192.168.5.1
livebox resetten dan werkt het weer; zo niet, dan is 'ie kaduuk; alternatief IP-adres is nog 192.168.1.1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Laatst online: 16-09 15:26
iemand enig idee wanneer wanadoo met een pakket komt voor ISDN ?
Ik zou zo graag over willen maar tjah isdn moet wel blijven.

Volgens een medewerker van T 4 telecom zal het 2 tot 3 maand duren .........

iemand idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
zzz16 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:24:
iemand enig idee wanneer wanadoo met een pakket komt voor ISDN ?
Ik zou zo graag over willen maar tjah isdn moet wel blijven.

Volgens een medewerker van T 4 telecom zal het 2 tot 3 maand duren .........

iemand idee ?
Ik denk dat het er helemaal niet komt. Dan moet wanadoo namelijk ALLE kasten aan gaan passen. Ik denk dat die investering wanadoo teweinig op gaat leveren om het uit te voeren.

Wij hebben ook 4 maanden geleden ISDN opgezegd zodat we wanadoo family konden nemen (we hadden sinds 1992 al isdn dus we missen het hier wel een beetje, geen fax meer, geen meerdere toestellen met een eigen nummer, wel 2 nummers nog :P).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Is er een manier om de upload te cappen of iets dergelijks. Als 1 user namelijk de volledige 100k gaat uppen, heeft de rest meteen ping 500 in games ed :(

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:16:
Mijn eerder genoemde problemen zijn opgelost. Ik had het probleem dat ik niet meer met KPN kon bellen en gebeld kon worden, tevens was mijn internetverbinding lager dan verwacht.
Ik woon ongeveer 750 meter van de centrale, en had ongeveer 400 KB upload.

Na contact met Wanadoo, welke mij meteen een nieuwe livebox stuurden, maar wel aangaf dat het probleem waarschijnlijk bij KPN zit, en ik die maar moet bellen.
Na het bellen met KPN blijkt dus dat een kabel stuk was welke voor problemen zorgde bij sommige KPN klanten in de regio. Na de reparatie van KPN werkt alles perfect, en heb ik 1020 upload en +/- 18000 download. De lijn is stabiel tot nu toe, en bellen gaat perfect.

Ik was binnen 1 week aangesloten, op 19-01 aangevraagd, op 23-01 de livebox ontvangen en op 26-01 internet en telefoon :)

Ik ben tot nu toe dus wel erg tevreden over Wanadoo, of de Livebox stabiel gaat blijven moet ik natuurlijk nog even afwachten.
400 kilobit en niet 400 kB (kilobyte) neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 5de keer (alsjeblieft dwing mij niet tot gebruik van capslock en de [b]) tag:

Hoe lang duurt het ongeveer van aanmelding tot het daadwerkelijk kunnen internetten bij Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:20:
Voor de 5de keer (alsjeblieft dwing mij niet tot gebruik van capslock en de [b]) tag:

Hoe lang duurt het ongeveer van aanmelding tot het daadwerkelijk kunnen internetten bij Wanadoo?
Dit is heel erg verschillend, hiervoor kun je denk ik beter wanadoo zelf bellen.

bij mij was het 15 november aanvragen, 3 december aangesloten. Maar voor sommige lees ik dat het 6 weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:20:

Bij mij duurde het zo'n 3,5 week.

Wellicht is het verstandig om eens Wanadoo te bellen, het kan namelijk zomaar zijn dat ze door hun voorraad LiveBoxen zijn of misschien hebben ze wel een administratieve achterstand met het verwerken van de nieuwe aanvragen etc.

Maar gelet op je wanhopige gepruil, heb je uiteraard al lang met Wanadoo gebeld! En wat zeiden zij?

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan me morgen aan te melden bij wanadoo voor dit pakket en heb nog twee vraagjes over Wanadoo Family +Telefonie. Ik kan een dag besteden aan het doorlezen van alle honderden posts in deze topics want de vragen zijn vast al voorbijgekomen (heb ook al aardig wat hiervan doorgelezen hoor), maar ik hoop dat een aantal mensen zo vriendelijk willen zijn om ze even te beantwoorden.

1. Is de snelheid van dit abonnement evengoed als het wordt gepromoot? Halen de meeste wel degelijk een snelheid van tussen de 12 en de 20mbit of is dit beduidend minder?

2. Klopt het dat Wanadoo heeel veel aanvragen van deze abonnementen heeft en dat de levertijd erg lang is, of kan het zoals zij zelf zeggen binnen 3 weken geleverd worden? Mischien kunnen mensen die onlangs internetverbinding van Wanadoo hebben gekregen hierop reageren? :)

Ik ben namelijk nogal bezorgt geraakt na het lezen van topics op het speedtest forum, zoals:
http://forum.speedtest.nl...=32&KW=family&PN=0&TPN=76

Zij zijn héél erg negatief over dit abonnement. Bovendien komt wanadoo family in de speedtestresultaten er vrij bekaaid vanaf vind ik, het meerendeel van de resultaten zit onder de 600kbs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Zoals te lezen is bij meerdere gebruikers is speedtest geen goede test omdat de bestanden veelste klein zijn.

De speedtest van http://speedtest.bbned.nl/ geeft een duidelijker beeld maar daarvoor heb je wel de lijn al nodig omdat de resultaten hier niet opgeslagen worden ;)

Ik zit 1,6Km van de centrale en haal 12Mb ongeveer 1,06MB/s

Levertijd was hier 9 werkdagen

[ Voor 30% gewijzigd door Steefph op 01-02-2006 23:15 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:09:
Ik ben van plan me morgen aan te melden bij wanadoo voor dit pakket en heb nog twee vraagjes over Wanadoo Family +Telefonie. Ik kan een dag besteden aan het doorlezen van alle honderden posts in deze topics want de vragen zijn vast al voorbijgekomen (heb ook al aardig wat hiervan doorgelezen hoor), maar ik hoop dat een aantal mensen zo vriendelijk willen zijn om ze even te beantwoorden.

1. Is de snelheid van dit abonnement evengoed als het wordt gepromoot? Halen de meeste wel degelijk een snelheid van tussen de 12 en de 20mbit of is dit beduidend minder?

2. Klopt het dat Wanadoo heeel veel aanvragen van deze abonnementen heeft en dat de levertijd erg lang is, of kan het zoals zij zelf zeggen binnen 3 weken geleverd worden? Mischien kunnen mensen die onlangs internetverbinding van Wanadoo hebben gekregen hierop reageren? :)

Ik ben namelijk nogal bezorgt geraakt na het lezen van topics op het speedtest forum, zoals:

Zij zijn héél erg negatief over dit abonnement. Bovendien komt wanadoo family in de speedtestresultaten er vrij bekaaid vanaf vind ik, het meerendeel van de resultaten zit onder de 600kbs!
1 : snelheid bij speedtest.nl schrok ik ook eerst van maar dat is gewoon bla. ik ken meerdere mensen in amsterdam met adsl family en die halen allemaal ruim 1,5mb per seconde. (tussen 12 en 18 mbit) . Ik haal op speedtest.nl +- 850 kb , maar als ik een bestand download van een site, gaat dit wel degelijk met ruim 1,5mb _/-\o_

2: binnen 3 weken heb ik alles ontvangen, ben overgestapt van wanadoo adsl lite naar family en geen problemen ondervonden

Vandaag had ik wel wat probleempjes met telefonie, maar dit was na 2x bellen met de helpdesk vrij snel opgelost. De eerste keer krijg je het standaard verhaaltje van de kabels controleren en resetten maar de 2e keer werd er al meteen een 'bon' aangemaakt voor verdere controle door een monteur. Ben binnen paar uur teruggebeld dat alles was opgelost...

Dus laat je vooral niet afschrikken door alle negatieve berichten! Op het internet zijn de meeste reacties namelijk altijd negatief omdat als het goed is ze dat dan weer niet vermelden :)

Livebox instellen voor p2p programma's enzo gaat echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:09:

1. Mijn snelheid is maximaal (is heel erg afhankelijk van de bron waar ik van download) 2,0mB/s dat is dus ongeveer 16mbit/s. Er zijn alleen problemen met sommige centrale's (die mensen downloaden tijdelijk met maximaal 400kb/s).

2. Ja dat klopt. Bellen is het enigste wat hierop antwoord geeft (zie vorige pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn in elk geval al 2 positieve reacties :) Bedankt daarvoor!

Na het doorspitten van het speedtestforum begon ik namelijk al te denken over het toch maar kiezen van versatel/tele2 adsl 20mbit, al is dat 50 euro...
kfaessen schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:21:
[...]
2. Ja dat klopt. Bellen is het enigste wat hierop antwoord geeft (zie vorige pagina)
Ik zal zéker van tevoren even met Wanadoo bellen om te vragen hoe het zit met de levertijd, maar als ik aan zo'n helpdeskvrouwke (of manneke) ga vragen of ze hun eigen product wel binnen de door hun zelf gestelde termijn kunnen leveren gók ik dat ze "Jazeker" zal antwoorden. Dus ik hoor het liever van mensen die er zelf ervaring mee hebben :)

Ik zit overigens in het postcodegebied 5340 als dat nog wat uitmaakt (vast wel).

Ik vroeg me trouwens ook nog af of de ping met adsl2+ er (veel) slechter op wordt of valt dit wel mee? (vanuit 't perspectief van een echte gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik merk dat m'n connectie achteruit is gegaan sinds ik de LB voor het eerst aansloot op 19 januari:

Status ADSL-lijn NuBegin
ADSL standaard G992_5_AG992_5_A
Upstream 1024 Kb1020 Kb
DownStream 18064 Kb18884 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)15.2 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)3.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)7 (dB)
Ver weg : 14 (dB)14 (dB)
Firmware 0xe2003140xe200314

Toen haalde ik nog zo'n 1,8Mb/s, nu max 1,5Mb/s. Hard resetten, andere telef.kabels e.d. helpt allemaal niets. :( Ik hoop dat het niet verder achteruit blijft gaan.

Heb ook nog steeds geen Ipod shuffle ontvangen trouwens (eind dec aangevraagd) :/ Wie zal ik daarmee lastigvallen Dixons of Wanadoo?

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 02-02-2006 01:31 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:33

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:41:
Dat zijn in elk geval al 2 positieve reacties :) Bedankt daarvoor!

Na het doorspitten van het speedtestforum begon ik namelijk al te denken over het toch maar kiezen van versatel/tele2 adsl 20mbit, al is dat 50 euro...

[...]

Ik zal zéker van tevoren even met Wanadoo bellen om te vragen hoe het zit met de levertijd, maar als ik aan zo'n helpdeskvrouwke (of manneke) ga vragen of ze hun eigen product wel binnen de door hun zelf gestelde termijn kunnen leveren gók ik dat ze "Jazeker" zal antwoorden. Dus ik hoor het liever van mensen die er zelf ervaring mee hebben :)

Ik zit overigens in het postcodegebied 5340 als dat nog wat uitmaakt (vast wel).

Ik vroeg me trouwens ook nog af of de ping met adsl2+ er (veel) slechter op wordt of valt dit wel mee? (vanuit 't perspectief van een echte gamer)
als je voor ping gaat kun je beter NIET een wide open verbinding hebben zoals die van Wanadoo.
Je bent dan beter af met een non-wideopen. (minder herverzending, lagere ping)

Ik heb Wanadoo nu sinds een week, oplevering duurde 2,5 week, dus erg netjes.

Snelheid is super, 2 mb/sec vanaf een snelle bron (400 mtr wijkcentrale afstand)

Het is dus niet alleen slechte ervaringen :)

Het enige waar ik me druk om maak is dat baggere livebox ding.. niks dan slechte ervaringen
met Sagem modems.
GandalfTheGrey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:13:
Is er een manier om de upload te cappen of iets dergelijks. Als 1 user namelijk de volledige 100k gaat uppen, heeft de rest meteen ping 500 in games ed :(
per client ? zoek eens naar netlimiter..
anders, gebruik een QoS router :)

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 02-02-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Atomsk schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:23:
Ik merk dat m'n connectie achteruit is gegaan sinds ik de LB voor het eerst aansloot op 19 januari:

Status ADSL-lijn NuBegin
Upstream 1024 Kb1020 Kb

Toen haalde ik nog zo'n 1,8Mb/s, nu max 1,5Mb/s. Hard resetten, andere telef.kabels e.d. helpt allemaal niets. :( Ik hoop dat het niet verder achteruit blijft gaan.

Heb ook nog steeds geen Ipod shuffle ontvangen trouwens (eind dec aangevraagd) :/ Wie zal ik daarmee lastigvallen Dixons of Wanadoo?
ik denk dat er weer iemand op de centrale is bijgekomen en dat je daarom nu iets lager zit
waarschijnlijk is het maar tijdelijk en moet je even geduld hebben
maar ik heb verhalen gehoord dat zodra er meer mensen op de centrale komen de snelheid iets afneemt
maar bij mij is de snelheid ook iedere keer weer anders
daan is het 8000 Kb en dan is het weer 8800Kb
er valt weinig over te zeggen en al helemaal weinig over te klagen zelf als je snelheden haalt van 200 kbps helpen ze je nog niet op de helpdesk (believe me ik spreek uit ervaring)
ik denk dat je dixons hierop aan moiet spreken die hebben de actie zelf namelijk gevoerd
de wanadoo actie was namelijk afgelopen en toen liep ie bij dixons nog 2 weken door
GandalfTheGrey schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:13:
ligt er ook aan met welk programma je gaat uppen
veel programma's kan je een beperkte upload snelheid meegeven

[ Voor 10% gewijzigd door Mili op 02-02-2006 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004

IEF

Why so serious?

zijn er hier mensen met ervaringen met ANDERE modems dan de livebox ?
speedtouches, linksys modems, etc ?

Misschien leuk om een vergelijking te maken tussen de livebox en andere modems..

even een lijstje om te beginnen:

Wanadoo Livebox
**post hier je Livebox stats***

Ander(e) ADSL2+ Modem(s)
Merk:
Type:
Intrainsnelheid upload:
Intrainsnelheid download:
Werkelijke snelheid upload:
Werkelijke snelheid download:
(via speedtest.cistron.nl of speedtest.bbned.nl)
Mogelijkheid tot RFC1483-Bridged (routering uitgeschakeld): JA/NEE
Voice features: JA/NEE
Wireless features: JA/NEE

misschien handig om zo een idee te geven wat Wanadoo levert en wat er mogelijk is met de lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Een vriend van mij heeft 4 weken geleden ADSL Family aangevraagd. Dit is tot nu toe nog niet geleverd vanwege capaciteitsproblemen in de centrale. Hij zit op de centrale "klaphek-Ede".

Zijn er meer tweakers die een werkende verbinding hebben op deze centrale, of ook wachten op hun aansluiting? En hoelang kan dit nog gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Atomsk schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:23:

Status ADSL-lijn NuBegin
Upstream 1024 Kb1020 Kb

Als ik jou was zou ik gewoon de LiveBox een paar keer resetten. Dan traint hij weer op andere waardes in, en ws. dat hij dan ook weer hoger intraint. Wel vreemd dat je maar 1,5MB/s haalt. Ik haal met 14860kb intrain waarde ook 1,5MB/s.... en dan zit ik toch al gauw een 3,5Mbit Lager dan jou wat betreft intrain waarde ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog 5 daagjes wachten :+ dan komt de livebox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

Gister de LB ontvangen en gelijk aangesloten. Werkt allemaal perfect. Was binnen 2 weken allemaal geregeld 8)

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb Wanadoo Telefonie (tot volle tevredenheid overigens). Maar nu las ik dit

http://www.norrod.nl/voip.html

Klopt het dat het zo simpel is als wat hier staat of zou onder zulke aanbiedingen ook een adder zitten ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

ok even een update van mijn kant :
weet niet of dit al een keer is genoemd in het topic maar nog een keer kan geen kwaad :

Ik heb na aanleiding van de tariefswijzing per 21 februari 2006 , mijn telefonie abonnement opgezegd!

kreeg vandaag een belletje van een medewerker van wanadoo
om mij toch te behouden als klant , willen ze mij 30 euro tegemoet komen, om telefonie aan te houden
die 30 euro staat gelijk aan 750x starttarief .. te verrekenen op de eerstvolgende factuur.

Ik heb Ja gezegd , en blijf dus bij wanadoo voor telefonie! :P

toch weer 30 eu verdiend , met het schrijven van een simpel briefje

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

xdc schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:28:
ok even een update van mijn kant :
weet niet of dit al een keer is genoemd in het topic maar nog een keer kan geen kwaad :

Ik heb na aanleiding van de tariefswijzing per 21 februari 2006 , mijn telefonie abonnement opgezegd!

kreeg vandaag een belletje van een medewerker van wanadoo
om mij toch te behouden als klant , willen ze mij 30 euro tegemoet komen, om telefonie aan te houden
die 30 euro staat gelijk aan 750x starttarief .. te verrekenen op de eerstvolgende factuur.

Ik heb Ja gezegd , en blijf dus bij wanadoo voor telefonie! :P

toch weer 30 eu verdiend , met het schrijven van een simpel briefje
Dat kon ook gezien je contract met wanadoo? Ik bedoel.. liep het contract anders net af of zo? Makkelijk verdient zo.. eigenlijk

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 02-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

henkleerssen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:33:
[...]

Dat kon ook gezien je contract met wanadoo? Ik bedoel.. liep het contract anders net af of zo? Makkelijk verdient zo.. eigenlijk
ik ben sinds 15 december 2005 abonnee , van wanadoo (ipod actie dixons)
in januari werd de tariefswijzing bekend gemaakt , iedereen die lid is voor die datum mag zijn telefonie abonnement kosteloos beindigen , dacht 6 januari uit mijn hoofd

zie ook de faq op wanadoo.nl

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Schopje...

http://gathering.tweakers...message/25128090#25128090

Niemand?
:?

[ Voor 1% gewijzigd door NaN op 02-02-2006 15:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ga morgen bij mn zwager Wanadoo internet dus installeren (Family) zonder telefonie. (heeft KPN telefonie)

Zijn livebox is vandaag binnengekomen. (dan is ie toch ook al aangesloten? hij heeft er zo'n 3 weken op gewacht tot ie zn livebox binnenkreeg)

Zijn er enige bijzonderheden die ik nog kan tegenkomen? of die ik moet weten?

Ik hoor het graag (wil natuurlijk niet voor 't blok staan he :P)

alvast bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door Imperium op 02-02-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:37:
Ik ga morgen bij mn zwager Wanadoo internet dus installeren (Family) zonder telefonie. (heeft KPN telefonie)

Zijn livebox is vandaag binnengekomen. (dan is ie toch ook al aangesloten? hij heeft er zo'n 3 weken op gewacht tot ie zn livebox binnenkreeg)

Zijn er enige bijzonderheden die ik nog kan tegenkomen? of die ik moet weten?

Ik hoor het graag (wil natuurlijk niet voor 't blok staan he :P)

alvast bedankt
wat staat er op de status pagina?

http://wasp.wanadoo.nl/wsp/?command=Login&targetcommand=ShowADSLStatus

[ Voor 12% gewijzigd door kamphuis op 02-02-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last dat hun download snelheid inzakt als er users bij jou aan het uploaden zijn ?

Met DC++, snelheid zonder uploaders: 1,3 Mb/s
met een uploader: 250 Kb/s

:? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Uw ADSL-verbinding is opgeleverd, en het installatiepakket is reeds aan u verstuurd. De facturatie van uw ADSL abonnement loopt, of zal binnen enkele dagen van start gaan.
Afbeeldingslocatie: http://webapps.wanadoo.nl/wsp/images/adslstatus/stappen/114.gif

Uw verzoek Aanleg nieuwe ADSL-lijn
Huidige status sinds 02 - 02 - 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
dat zit dus goed :) kan je gewoon gaan aansluiten
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:28:
Hebben meer mensen last dat hun download snelheid inzakt als er users bij jou aan het uploaden zijn ?

zo werkt adsl helaas hoe meer je upload hoe trager je download gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Mijn ervaring met wanadoo (tot) dusver (tevreden).

Migratie speedxs-wanadoo.

Aangevraagd vrijdag 20 januari.
Modem ontvangen 31 januari.
Aangesloten vandaag 2 februari, met een downtime van een paar seconden.
Verbinding tot nu toe stabiel en snel

Copperjet 816-2p krijg ik aan de praat op de lijn, mits ik hem op adsl1 laat intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 30-09 18:42

Wat denk je wat je aan het doen bent als andere mensen bij JOU aan het uploaden zijn. JIJ download dan van hen en zodoende zal een andere download langzamer gaan, omdat je downloadcapaciteit over de verschillende downloads wordt verdeeld............

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
kamphuis schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:05:
[...]

dat zit dus goed :) kan je gewoon gaan aansluiten

[...]

zo werkt adsl helaas hoe meer je upload hoe trager je download gaat
nog ff een noob vraagje. waar moet je beginnen? in de meter kast ofzo? dit is namelijk de 1e keer da'k het doe ;) ik hoorde iets over "ISRA" of zoiets?

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Deze wil ik jullie dan niet onthouden: http://www.theregister.co.uk/2006/02/02/wanadoo_voip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag al eerder is geteld en beantwoord, zoek functie leverde niks op, maar hoe zit het met de spraak kwaliteit als je zwaar aan het internetten bent? Bijvoorbeeld als je iets aan down- of uploaden bent heeft dit dan effect op de spraak kwaliteit?

Heeft de geleverde livebox ingebouwde QOS voor de VoIP diensten?

Ik was eerst van plan VoDSL te nemen omdat VoDSL niet last heeft van de bandbreedte problemen van VoIP maar deze wanadoo aanbieding is ook zeer aantrekkelijk.

Heeft wanadoo een fair use of een datalimit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

zoo KPN haalt flink uit naar Wanadoo.
In de krant en net op tweakers (reclame banners)

gratis bellen opeens 4 cent per gesprek. kies voor......... :D

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde net i.v.m. de tariefsverhoging mijn telefonie-abonnement bij Wanadoo op te zeggen, maar nu blijkt dit niet te kunnen omdat ik het destijds in 1 bundel samen met internet heb afgenomen, ik kan dus alleen het gehele adsl-abonnement opzeggen. is dit juist?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel

dat noemen ze Adsl (asynchroon), als je upload zakt je download in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:27:
Ik probeerde net i.v.m. de tariefsverhoging mijn telefonie-abonnement bij Wanadoo op te zeggen, maar nu blijkt dit niet te kunnen omdat ik het destijds in 1 bundel samen met internet heb afgenomen, ik kan dus alleen het gehele adsl-abonnement opzeggen. is dit juist?
Klopt niet, iig niet zoals het op de website staat:
http://eresponse.wanadoo....3318&p_created=1136470142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:40:
[...]

nog ff een noob vraagje. waar moet je beginnen? in de meter kast ofzo? dit is namelijk de 1e keer da'k het doe ;) ik hoorde iets over "ISRA" of zoiets?

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Dit staat duidelijk in het boekje die je krijgt bij je livebox (idem aan link hierboven)

[ Voor 7% gewijzigd door kamphuis op 02-02-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij duidelijk vertellen,hoe ik mijn livebox in moet stellen voor azureus.
ik heb van alles geprobeerd maar krijg t niet aan de gang.

het gaat hier om een NAT probleem

ik gegoogled en noem maar op,maar kan niks vinden wat werkt

bvd Quint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Muse schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
Hmm, ik heb al die tijd mijn Linksys WAG54G gebruikt. Dit werkt goed, maar hij traint iets lager in dan de livebox. Deze week trainde de Linksys ineens op 16300 ipv de gebruikelijke 17600. Dus net probeerde ik voor de gein de Livebox er eens voor te hangen om te kijken wat die voor snelheden gaf. Die hele Livebox geeft dus niet thuis! De lampjes geven aan dat er verbinding is, maar ik krijg op mijn pc geen enkele poging tot een verbinding. Ik heb mijn pc direct aan de Livebox gehangen, maar dat werkte ook niet. De config (192.168.1.1) was ook onbereikbaar. Paar keer een reset gedaan, maar mocht niets baten, het duurde trouwens ook wel heel erg lang voor mijn pc een ip kreeg via DHCP, ruim een minuut.
Een maand geleden werkte de livebox wel. Ik heb nu de Linksys maar weer aangesloten, die had gelijk weer verbinding, maar traint maar op 16300/840, terwijl de Livebox een ruime maand terug 18600/1024 trainde.
Nogmaals dan maar, doe ik iets fout of lijkt dat ding gewoon overleden in de tijd dat ik 'm niet gebruikt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:33:
wie kan mij duidelijk vertellen,hoe ik mijn livebox in moet stellen voor azureus.
ik heb van alles geprobeerd maar krijg t niet aan de gang.

het gaat hier om een NAT probleem

ik gegoogled en noem maar op,maar kan niks vinden wat werkt

bvd Quint
Gewoon de NAT test van azereus overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
kfaessen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:30:
[...]

dat noemen ze Adsl (asynchroon), als je upload zakt je download in.
ehm.. die a staat toch voor asymmetric? Wat gewoon betekent dat de downstream en upstream niet even hoog zijn? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Zijn die nieuwsgroepen trouwens al wat?

Zoniet zijn er leuke alternatieven? om freeware software te downloaden O-)

Ik had gehoord dat het mogelijk is om Newszilla te tunnelen?

[ Voor 43% gewijzigd door Imperium op 03-02-2006 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindedRaptor schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:45:
[...]

Gewoon de NAT test van azereus overslaan
helaas dit werkt ook niet zelfs als ik alle poorten open gooi.
maar mischien doe ik na 100 x proberen toch nog iets fout,of wanadoo heeft wat geblokeerd.
(2 dagen terug werkte t gewoon) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 01-10 16:35
Heb net een budget lijntje aangevraagd (zit nu nog via demon op adsl via isdn)
Momenteel draai ik mijn eigen mail en webserver. Kan ik dit bij wanadoo blijven doen???

Alvast bedankt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002

iop

in advanced settings staat een vinkje om dat te verminderen. (DC++)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 01-10 22:02

Lightah

Strikes Again

Hmm sinds gister download ik nog maar ongeveer 500 kB/s, voorheen 1,5 MB/sec...

Ik heb pas geleden wel m'n asus wl500g upgedate, omdat er zoveel crashes waren met downloaden, maar dat lag meer aan de livebox volgens mij...

situatie: ADSL - Livebox (forward all) - Asus Wl500g (gateway, static wan ip) - switches/laptops/pc's
Firmware: 1.9.2.7-7b
Met de officiele firmware 1.9.5.0 van asus had ik deze snelheid ook.

Hiervoor had ik firmware 1.9.2.7-5 geloof ik

Ligt het aan de firmware?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik vind het echt knap lullig dat de Wanadoo helpdesk mij werkelijk NIETS kan vertellen over de toekomstige beschikbaarheid van Wanadoo ADSL Family op mijn adres. :(

Ik citeer:
"Uiteindelijk zal het vast wel beschikbaar zijn."
ERG duidelijk. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

iop tha man schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:36:
[...]

in advanced settings staat een vinkje om dat te verminderen. (DC++)
In de nieuwe DC++ (vanaf 0.68) is deze optie vervangen door de volgende optie (citaat uit changelog 0.6811):
* Replaced small buffer size option with the possibility to set recv/send buffer sizes manually

Wat moet daar dan ingesteld worden om een hoge downloadsnelheid te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met het overschakelen naar Wanadoo:

Ik had/heb SpeedXS opgezegd (aflooptermijn tot 11-02-06)..
Ik heb vervolgens de eerste week van januari ADSL van Wanadoo aangevraagd
Dit ging allemaal goed en 11 januari kreeg ik het bericht dat 18 januari opgeleverd zou zijn.

Vervolgens is het nu 3 februari en heb ik nog steeds GEEN internet van wanadoo
Ik heb ondertussen 3 keer gebeld..

Op de volgende datums belde ik:
20 januari - toen vroeg ik hoe het zat en de 1e lijns mannetje vertelde mij dat het weleens ietsjes langer kon duren en dus nog maar beter 2 daagjes kon wachten.

25 januari - op deze datum belde ik dat ze er toch ECHT wat aan moesten gaan doen enz.. ze konden me nog steeds niet vertellen waar het aan lag. Ik moest mijn 06 nr geven zodat ze meteen konden vertellen als ze meer wisten, dit hebben ze niet gedaan.

31 januari - toen belde ik met een boze manier dat het toch echt wel snel opgelost moest worden anders moet ik andere maatregelen nemen etc. de man aan de telefoon verdedigd wanadoo niet eens.. ze konden me toen wel vertellen dat er lijnen zijn doorgemeten en dat alleen het laatste stukje nog gedaan moest worden.. (ook vroeg ik nog naar iemand van de 2e lijn of probleem beheer maar die konden niet telefonisch bereikt worden)

Zelf studeer ik ook informatica en mij lijkt het toch echt niet zoveel werk om zoiets te realiseren. Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen?

Mvg.

edit:
het viel me trouwens ook op dat elke keer dat ik iemand aan de lijn had van wanadoo, dat het een allochtoon was die niet goed nederlands kan praten. Ik moest echt moeite doen om ze te verstaan. Het is niet dat ik wat tegen allochtonen heb, maar als ze dan personeel aannemen, en zeker iemand die het contact is tussen klant en het bedrijf, zou toch zeker verstand van zake moeten hebben en goed verstaanbaar moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb je deze al gezien ?! _/-\o_
http://www.utrechtheeftinternetplusbellen.nl/landing.php
Misschien dat wanadoo nog iets "leuks" kan doen voor al die mensen die voor 6 jan lid zijn geworden, en zich ge..... voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

dat snap ik niet helemaal. Wanadoo bied toch veel meer snelheid? waarom zou je dan terug willen keren naar KPN? of mis ik iets?

overigens even als toevoeging: ik ben zelf van plan om naar ADSL Family+Tel te gaan.. Ik moet zeggen dat er veel interessante informatie staat in deze draadjes over dit produkt, maar aan de andere kant wordt het me nu echt niet duidelijk of de meerderheid nu gewoon tevreden is of niet.

leuk al die dingetjes van KPN erdoor, maar ik zie toch echt niet dezelfde snelheden als dat wanadoo bied, voor datzelfde geld. Maar mijn technische kennis van ADSL2+ is dus niet echt toereikend om te zeggen of je bij KPN nu echt veel meer voor je geld krijgt o.i.d.

[ Voor 69% gewijzigd door thamoosio op 03-02-2006 19:52 ]

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 20:56
Grappige webpage - alleen jammer dat ze niet ook hun prijzen erbij vermelden....... - want voor een, veel langzamere, KPN adsl lijn betaal je toch een behoorlijke prijs....... en ook nog meerkosten voor als je de HELE dag gratis bellen wilt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 15:04
Misschien kan er op de FP ook een pol komen voor:

totale downtime bij migratie naar wanadoo.

dan kunnen we een objectieve meting doen van het percentage dat max. 1 uur (volgens wanadoo) downtime heeft gehad....

Zelf heb ik meer dan 1 week downtime gehad... ik denk niet dat ik tot de 1% behoor, maar er is denk ik nog een redelijk percentage wat meer downtime heeft gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Klopt KPN is ook duurder, maar vond alleen de reactie/reclame van KPN wel gepast, na de streek van Wanadoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
is het moeilijk om de livebox met een wireless router aan te sluiten? de livebox doet 't nu . internet dus ook. we hebben nu dus zo'n wireless router gekocht. en een pmcia kaartje voor in je laptop ofzo. is dat moeilijk?

ps: er bestaan geen ADSL2+ router ofzo? (de verkoper van mycom zei dat alleen de modem adsl2+ moet zijn. en dat de (wireless)routers dus geen verschil tussen adsl/adsl2+ maken?) dus het moet gewoon werken?

het is de

SMC
SMCWBR14-G / 2
Router
802.11G
54 Mb/s

op internet staat ADSL2+ : Nee.

maar die gozer zei dat het geen bal uit maakte? ben ik nu genaaid of hoe zit dat?
bron:

http://www.vobis.nl/Defau...uctDetail&ProductID=87433

[ Voor 42% gewijzigd door Imperium op 03-02-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

KPN is ook niet dom, je kan wel gratis bellen maar alleen op bepaalde tijden en in het weekend.
wil je de hele dag door dan betaal je daarvoor 10 euro!!!!
internet komt er ook nog is bij kijken, wil je een snelle lijn pff hoppa 60 euro ben je kwijt.

ik blijf lekker bij Wanadoo en ga het ook aan iedereen adviseren om het te nemen.
ik ben bijna 3 jaar lang abbonnee bij Wanadoo en ik ben er tevreden over.
zit sinds 30 mei 2005 op het Wanadoo netwerk en tot nu toe geen problemen.
in het begin wel wat met de livebox maar nu is alles stabiel.

noem is 1 provider die geen problemen heeft, zelfs tweakers heilige xs4all heeft problemen.
kijk maar is op de speedtestforum. iemand is al bijna 2 maanden bezig om een probleem op te lossen en tot nu toe schiet het voor geen meter op.

[ Voor 56% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik ben toch echt benieuwd of iemand dat weet over die router (2 posts naar boven) moet er morgen al mee aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:19:
ps: er bestaan geen ADSL2+ router ofzo? (de verkoper van mycom zei dat alleen de modem adsl2+ moet zijn. en dat de (wireless)routers dus geen verschil tussen adsl/adsl2+ maken?) dus het moet gewoon werken?
maar die gozer zei dat het geen bal uit maakte? ben ik nu genaaid of hoe zit dat?
bron:
Nee, de verkoper heeft gelijk.

edit:
Een topic omhoog schoppen is trouwens 'not done'

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2006 22:43 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Waarom staan er dan op heel veel sites:

ADSL2+: Nee
? ik neem aan dat die sites niet zomaar wat lullen toch?

Zelfs op de Mycom site zie ik nu...

Merk SMC
Type SMCWBR14-G / 2
Product Router
Technologie 802.11G
Wireless snelheid 54 Mb/s
Type antenne Omni-directioneel
GAIN 1,43 dBi
LAN poorten 4x
LAN snelheid 10/100
WAN poorten 1x
WAN snelheid 10/100
ADSL2 Nee
WEP encryptie Ja
WPA beveiliging Ja
Firewall Ja
Printer server Nee
FTP server Nee
Lengte 155 mm
Breedte 130 mm
Hoogte 26 mm
Gewicht 410 g

[ Voor 68% gewijzigd door Imperium op 03-02-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, als je mij niet gelooft dan geloof je dit ook zeker niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Jawel. maar hij wou graag een stand-alone router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat jij bedoeld is een gateway. zo'n alles in een apparaat met een ingebouwde modem. die moet adsl2+ zijn wil je zulke snelheden halen (modem dus niet de router)

even simpel uitgelegd:
een router is een apparaat wat internet kan verdelen.
een switch kan verkeer delen
een modem zorgt voor de verbinding

alles in een noemen ze een router maar dat is verkeerd dat is een gateway.
de verkoper van mycom heeft technisch gezien wel gelijk.
een router is een router, of die nou een 10 mbit moet verdelen of een 1 mbit lijn etc.

ik kreeg vorig jaar op school een filmpje te zien van siemens.
daarin werd precies uitgelegd hoe internet nou werkt. je verzend een pakketje en hoe het bij de ontvanger komt etc. was een animatie film.

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ok dan is het toch goed. om maar even terug te komen op Wanadoo.

Is het moeilijk om dit via de Livebox aan te sluiten? Want hoe doe je dat dan?
Doe je dat ethernet kabeltje die van de livebox komt in het poortje van de router en dan gaan configureren ofzo? (waarom zitten er dan eigenlijk 4 poorten op die router dan? of kan je dan ook gewoon met kabels internetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

is niet moeilijk.
4 poorten zijn er om meerdere computers op aan te sluiten (switch gedeeldte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

zie hem ^
Het is zonde van het geld om een PC/Laptop draadloos te verbinden als het e.e.a. vlakbij de router staat. Het is nog stukken langzamer ook. Vandaar die (extra) aansluitingen, die krijg je er gratis bij. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Tja de router staat beneden. hij wilt dus door het hele huis incl achtertuin met de laptop willen kunnen internetten. niks mis mee toch? zolang je maar rond de 1 megaBYTE per seconde kan downloaden is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist by mycom een Asus WL-100g DeLuxe gehaald en raad eens wat deze doet het prima in de livebox en zonder problemen. Dit ter info voor diegene die de wireles functionaliteit niet willen huren maar gewoon kopen. Kortom zowel de WL-100g als de Deluxe werken zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:24:
Zijn die nieuwsgroepen trouwens al wat?

Zoniet zijn er leuke alternatieven? om freeware software te downloaden O-)

Ik had gehoord dat het mogelijk is om Newszilla te tunnelen?
Hier was ik ook nog benieuwd over. helaas nog geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wanadoo newsgroepen zijn crap.
leuke alternatief? ja zeker, neem Eweka voor 7.50 per maand.
newszilla tunnelen? heb ik niet, heb eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Mja ik las dat het mogelijk was om via IPv6 het mogelijk was om zo via een willekeurige provider te tunnelen naar xs4all newszilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:45
Imperium, breng die wireless router terug en koop een access point. Veel simpeler voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Net ingetrokken in een nieuwe woning en meteen KPN en Wanadoo(+telefonie) aangevraagd.
Over een weekje of 2 a 3 zou het -als het goed is- de boel moeten gaan werken.

Nu zit ik alleen na het lezen van 100den posts met een vraag.
Mijn woning zit achter een 'hoofd woning', laten we zo zeggen, een boederij aan de voorkant (hoofdwoning van de eigenaar) en een gebouwtje wat verder op het erf (mijn woning).
Het KPN isra punt zit natuurlijk in de hoofdwoning, nu was ik in eerste instantie van plan om de LB in de meterkast van de hoofdwoning te monteren en vandaaruit een ethernetkabel te trekken naar mijn woning.(huurbaas vind dit geen probleem).
Het nadeel hiervan is echter dat ik dus geen 24*7 fisieke toegang kan hebben tot de LB, mijn vorige ADSL(1) ervaring waren dat het modempje (Zyxel) eigenlijk nooit fisieke aandacht nodig had.
Echter lees ik in diverse postings dat de modem nog wel eens regelmatig gereset moet worden, komt dit echt zo vaak voor?
En betreft het resetten, is het dan vaak alleen een kwestie van de stroom vanaf halen, of moet er ook nog knoppen ingedrukt worden?
Als het alleen het eerste geval is kan ik dat opvangen door een op-astand-bedienbare 230v schakelaar tussen te zetten (wordt normaal gebruikt om verlichting te schakelen), zo kan ik dan bij de voordeur staan en zo mijn modem uit-aan zetten.

Anders ben ik genoodzaakt om een kabel te trekken vanaf het isra en de LB in mijn woning te houden, echter zal dit denk ik wel met de nodige verliezen gebeuren? De afstand van de isra totaan de centrale is al 2490~2530 meter :(, 50meter CAT5 UTP kabel zal het dan alleen maar erger maken denk ik? Of vallen de verliezen in de praktijk mee als je CAT5 (of CAT6) kabel gebruikt ? (desnoods het ene aderpaartje over alle 4 de paren te sturen)

Een eventuele ander alternatief kan zijn om de modem in een externe behuizing buiten de woning te plaatsen (aan de zijkant waar nu wat struikgewas staat), maar dan weer de vraag, worden die dingen erg warm (in de zomer een mogelijk issue) en kunnen ze tegen vrieskou (op dit moment aktueel) ?
Weet alleen niet of het laatste een reel alternatief is, moet dan wel toestemming zien te krijgen om een gat van binnen naar buiten te mogen boren in zijn woning, en een doosje achter zijn struiken te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verder had ik nog een hele andere vraag (vandaar mijn andere post), in hoeverre maakt de LB telefonie gebruik van het POTS signaal van KPN.

Sommige mensen weten dat er een truuk bestaat om onder die 9,xx euro per maand Belbudget abbo uit te komen. Werkt alleen als je nog geen KPN abbo hebt, je regelt telefonisch bij KPN je nieuwe vaste aansluiting, je krijgt dan gelijk een nummer (dat kun je meteen gebruiken voor je ADSL aanvraag) en na enkele dagen krijg je per post een contract van KPN binnen, deze moet je ondertekenen en terug sturen met kopie paspoort/rijbewijs. Doe je dit niet dan wordt je na ongeveer 3 tot 5 weken weer afgesloten (weg POTS) en hoef je ALLEEN maar de aansluit kosten + evt. verbruik te betalen, en geen maandelijkse belbudget abbo.
De ADSL (die intussen al opgeleverd) is werkt dan nog steedd perfect. Dit gaat echter alleen bij ADSL1 BBnet providers.
Ook al lees je hier en daar dat je zonder belbudget abbo toch deze kosten dan via je ISP gefactureerd zou worden, van de 14 mensen die ik ken die dit truukje hebben toegepast is er nog steeds geen 1 die zijn ISP moet bijbetalen, en sommigen internetten zo al ruim 2jaar. (alleen het overstappen zal dan een probleem worden, je hebt immers geen KPN nummer meer)

Om even dus bij mijn vraag terug te komen, zou dit (nog) opgaan voor Wanadoo met telefonie ?

[ Voor 5% gewijzigd door Madshark op 04-02-2006 04:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Madshark schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 04:44:
Verder had ik nog een hele andere vraag (vandaar mijn andere post), in hoeverre maakt de LB telefonie gebruik van het POTS signaal van KPN.

Sommige mensen weten dat er een truuk bestaat om onder die 9,xx euro per maand Belbudget abbo uit te komen. Werkt alleen als je nog geen KPN abbo hebt, je regelt telefonisch bij KPN je nieuwe vaste aansluiting, je krijgt dan gelijk een nummer (dat kun je meteen gebruiken voor je ADSL aanvraag) en na enkele dagen krijg je per post een contract van KPN binnen, deze moet je ondertekenen en terug sturen met kopie paspoort/rijbewijs. Doe je dit niet dan wordt je na ongeveer 3 tot 5 weken weer afgesloten (weg POTS) en hoef je ALLEEN maar de aansluit kosten + evt. verbruik te betalen, en geen maandelijkse belbudget abbo.
De ADSL (die intussen al opgeleverd) is werkt dan nog steedd perfect. Dit gaat echter alleen bij ADSL1 BBnet providers.
Ook al lees je hier en daar dat je zonder belbudget abbo toch deze kosten dan via je ISP gefactureerd zou worden, van de 14 mensen die ik ken die dit truukje hebben toegepast is er nog steeds geen 1 die zijn ISP moet bijbetalen, en sommigen internetten zo al ruim 2jaar. (alleen het overstappen zal dan een probleem worden, je hebt immers geen KPN nummer meer)

Om even dus bij mijn vraag terug te komen, zou dit (nog) opgaan voor Wanadoo met telefonie ?
OMG waarom post je dit nu pas ? }) })
had ik willen hebben ;) jammer ;( ;(

ben namelijk afgesloten geweest omdat ik het contract niet in zou hebben gestuurd...
infotoon .... toen er alles aan gedaan om die eraf te krijgen , omdat ik dacht dat wanadoo anders niet zou werken!

Voor niets al die moeite!

[ Voor 8% gewijzigd door xdc op 04-02-2006 11:54 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:10:
Tja de router staat beneden. hij wilt dus door het hele huis incl achtertuin met de laptop willen kunnen internetten. niks mis mee toch? zolang je maar rond de 1 megaBYTE per seconde kan downloaden is het prima.
Dat gaat waarschijnlijk toch niet lukken. Hooguit in de ruimte waar de router zelf staat of hier dichtbij.
Imperium schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:02:
Mja ik las dat het mogelijk was om via IPv6 het mogelijk was om zo via een willekeurige provider te tunnelen naar xs4all newszilla
Je weet niet hoe je een router aan moet sluiten maar wilt wel info over tunneling via IPv6? Dat is wel een behoorlijke stap ;) Maar goed, volgens mij gaat dit echt niet werken. Je kunt het beste gewoon een betaald news-abbotje nemen a 7 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Kan iemand mij dan eens uitleggen wat het verschil tussen een Router en een Access point is?

bij allebei heb je toch zo'n pcmcia kaartje nodig?

ik ben echt in de war..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

LoneGunman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:30:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk toch niet lukken. Hooguit in de ruimte waar de router zelf staat of hier dichtbij.

[...]

Je weet niet hoe je een router aan moet sluiten maar wilt wel info over tunneling via IPv6? Dat is wel een behoorlijke stap ;) Maar goed, volgens mij gaat dit echt niet werken. Je kunt het beste gewoon een betaald news-abbotje nemen a 7 euro per maand.
ipv6 tunneling gaat niet lukken, aangezien je ik dacht protocol 14 moet open zetten een aangezien de LB dit niet kan gaat het niet werken, mij is het igg niet gelukt hiervoor lukte het wel met mijn kpn adsl op de speedtouch.

Signature

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.