[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mijn firefox of werkt het "stel een vraag" gebeuren op http://wanadoo.nl/helpdesk niet 100% in firefox ?
heb nu maar via internet explorer een ticket geopened, daarin werkt het wel..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Ligt aan Firefox, geven ze zelf ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
Wake on WAN heb ik voor elkaar gekregen via een omweg. Ik heb een Asus WL-500g met custom firmware van oleg (hulde aan deze man). Ik kan dus telnetten naar mijn router en er allerlei programma's op installeren.

Ik heb de telnet poort geforward naar het ip van de router.

Ik heb het programma wakelan geinstalleerd.

Nou heb ik een bash script gemaakt "wakeup" welke als parameter een computernaam wil hebben.

Vervolgens voert het script wakelan uit met als parameter het mac adres van de desbetreffende pc.

Nu kan ik dus via internet telnetten naar mijn internetip en daarop inloggen en vervolgend wakeup <pcnaam> invoeren. Binnen 1 minuut is de pc online. Ik gebruik het voornamelijk om de opnames te programmeren van buitenaf op de windows mce pc. Deze staat normaal op standby en kan met wakelan worden aangezet dus.

Als je een linuxbak hebt of een router waarbij je met linux programma's kunt installeren dan ben je hiermee geholpen dus. Rechtstreeks via internet lijkt het mij vrijwel onmogelijk met de livebox ertussen.

BTW de Asus WL-500g is niet de enigste router welke met custom firmware dingen erop kan zetten. Ik weet niet welke er nog meer mogelijk zijn maar ik had begrepen dat er voor netgear ook custom firmware beschikbaar is met dergelijke functies.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard, kan je misschien een link geven van je 2de post, betreffende alle werkende pcmcia kaarten die werken op een LB.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 20:33

iop

Roy Batty schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 08:30:
Afgelopen dinsdag werd ik, en velen met mij, het slachtoffer van een storing op de centrale Heerlen-Hoensbroek. Helpdesk bellen: wat blijkt....een printplaat kapot in de centrale, wordt gerepareerd. In de loop van woensdag ben ik weer netjes online, maar nu komt ie:

mijn intrain-gegevens VOOR de storing:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19404 Kb
Afname Dichtbij : 9.9 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0

en NA de storing

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1120 Kb
DownStream 9184 Kb
Afname Dichtbij : 2.5 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

De ADSL-standaard is gewijzigd 8)7

Wil dit nu zeggen dat ik geen ADSL2 meer heb? Aan de snelheid te zien lijkt het hier op. Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben (gehad) en zo ja....is dit tijdelijk?
ik heb precies hetzelfde (zonder een gemerkte storing maar met snelheids verlaging), weet alleen niet zeker of mijn waarde ook van 2 naar 1 is gegaan ( van G992_5_A naar G992_1_A ) iig was mijn snelheid 1,8 MB/sec en staat ie nu op '_1_A' en is hij gezakt naar 850 kb/s.
Ik heb de wanadoo helpdesk hierover gevraagd, maar die lijken mijn vraag niet te lezen en met 2 steekwoorden een antwoord te maken, ik heb nu nog een keer gevraagd of ik gedowngrade ben, en of de centrale terug gaat naar adsl2 en wanneer? Ik hoop dit maal een antwoord op de vraag te krijgen ipv zomaar 'een antwoord'

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 12672 Kb
Afname Dichtbij : 33.8 (dB)
Ver weg : 13.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 27937
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3029
ES-teller van 1 dag 0

Heb ik iets fout staan, waarom zie ik bij veel mensen, Downstream veel hoger dan bij mij.
En is het normaal dat ik zoveel CRC-fouten heb.

Graag advies.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Linksys WPC54G versie 1.2 PCMCIA kaart geprobeerd op de Livebox. Net als de eerder genoemde versie 2 werkt ook deze versie perfect op de Livebox! Zelfs WPA werkt goed.

Was leuk om te proberen maar ben nu weer terug op m'n vertrouwde WRT54G wireless router die achter de Livebox zit. Deze heeft dankzij een custom firmware behoorlijk wat meer features dan de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:03:
Lizard, kan je misschien een link geven van je 2de post, betreffende alle werkende pcmcia kaarten die werken op een LB.

Thnx
[rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Op pagina 1 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 26-01 ook Wanadoo Family.
Internet werkt prima, telefoon via wanadoo ook, alleen telefoon op mijn KPN nummer werkt niet.
Als iemand naar mijn huis toe belt op mijn KPN nummer gaat thuis de telefoon wel over, als ik dan thuis opneem, dan hoor ik alleen mezelf praten in echo, bij degene die mij belt blijft de telefoon gewoon overgaan alsof ik niet heb opgenomen. Heel vreemd... Wanadoo helpdesk wist niet wat ze ermee moeten, en stuurt mij een nieuwe Livebox... hopelijk ligt het daaraan.

De internet verbinding doet het op zich goed, alleen ben ik niet erg tevreden over de verbindingsgegevens:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 444 Kb
DownStream 14820 Kb
Afname Dichtbij : 24.4 (dB)
Ver weg : 14.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik woon ongeveer op 750 meter van de centrale af. en in mijn huis is alle telefoonkabel nieuw. De kabel van mijn ISRA naar de livebox is ongeveer 1 meter lang, en er zit verder niets tussen. Alleen 1 telefoon verbonden aan mijn livebox.

Zoals gezegd wacht ik nog even op mijn nieuwe livebox, als de gegevens dat nog steeds zo zijn, zal ik gaan bellen.
Misschien klinkt dit probleem bij iemand bekend? Gezien de hoeveel aan berichten en topics over Wanadoo, kon ik iig niets vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 14:34
iop tha man schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:10:
[...]

ik heb precies hetzelfde (zonder een gemerkte storing maar met snelheids verlaging), weet alleen niet zeker of mijn waarde ook van 2 naar 1 is gegaan ( van G992_5_A naar G992_1_A ) iig was mijn snelheid 1,8 MB/sec en staat ie nu op '_1_A' en is hij gezakt naar 850 kb/s.
Ik heb de wanadoo helpdesk hierover gevraagd, maar die lijken mijn vraag niet te lezen en met 2 steekwoorden een antwoord te maken, ik heb nu nog een keer gevraagd of ik gedowngrade ben, en of de centrale terug gaat naar adsl2 en wanneer? Ik hoop dit maal een antwoord op de vraag te krijgen ipv zomaar 'een antwoord'
Ook in mijn geval haalde ik dus 1.8 MB/sec en nu 900 kb/sec. We zijn dus gewoon gehalveerd in onze lijncapaciteit en dat is volstrekt onacceptabel. In deze bewoordingen heb ik dit dus nu ook gemeld bij de helpdesk. Ik heb daarbij tevens aangegeven dat zij dit direct moeten doosturen naar hun technische dienst omdat ik geen gezeur wil aanhoren van hun eerste lijns-support over re-setten etc. hetgeen ik uiteraard al 100 keer geprobeerd heb. Wordt vervolgd....

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een ftp server aan de livebox hangen en gebruik ftp server van easy computing.
alles gaat perfect, downloaden en nooit wegvallen van verbinding.
Echter wanneer iemand iets naar mij upload wil het geregeld voorkomen dat wanneer het kleinere bestanden zijn dat de upload wordt afgebroken.
grote bestanden aan 1 stuk gaan goed.
het lijkt wel of de pauze tussen twee bestandjes de boosdoener is.
Ik heb dezelfde server met software vroeger op chello gehad en daar waren geen problemen.
Ik vermoed dus dat dit een instelling in de livebox betreft.
heeft iemand hier een idee over?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:10:
[...]

Ze moeten je 20mbit* aanbieden en dat kun je via dit protocol gewoon niet halen. Vaag allemaal.

offtopic:
* Maximale snelheid is afhankelijk van afstand tot centrale, seizoen, weertype en stand zeespiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Roy Batty schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:51:
[...]

Ook in mijn geval haalde ik dus 1.8 MB/sec en nu 900 kb/sec. We zijn dus gewoon gehalveerd in onze lijncapaciteit en dat is volstrekt onacceptabel. In deze bewoordingen heb ik dit dus nu ook gemeld bij de helpdesk. Ik heb daarbij tevens aangegeven dat zij dit direct moeten doosturen naar hun technische dienst omdat ik geen gezeur wil aanhoren van hun eerste lijns-support over re-setten etc. hetgeen ik uiteraard al 100 keer geprobeerd heb. Wordt vervolgd....
gezien ik ook in 'dialoog' ben met ze kan je me misschien toevoegen aan msn kunnen we elkaar laten weten waar ze nu weer mee komen enzo ;) <apestaart>hotmail<punt>com
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Ze moeten je 20mbit* aanbieden en dat kun je via dit protocol gewoon niet halen. Vaag allemaal.

offtopic:
* Maximale snelheid is afhankelijk van afstand tot centrale, seizoen, weertype en stand zeespiegel.
dit zeg jij, dit zeggen zij: wanadoo.helpdesk
hallo, ik vond het raar dat mijn snelheid ineens gehalveerd was, en ging even...

Communicatie Overzicht
Reactie (Edwin van Saanen) 27-01-2006 15:24:21
Geachte heer,

Uw snelheid ligt binnen de gestelde marges (4mbit-20Mbit).

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Reactie (Peter van Eerbeek) 22-01-2006 14:00:06
Geachte heer,

Wij hebben uw vraag in behandeling genomen en doorgestuurd naar de juiste afdeling. Wij streven ernaar uw verzoek zo snel mogelijk te verwerken en zullen u informeren over de uitkomst.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Klant 21-01-2006 12:41:11
(arnhem centrum)

Klant 21-01-2006 12:40:30
volgens http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=mijncentrale is mijn centrale nog niet adsl2 klaar, enig idee wanneer dit gaat gebeuren? (blijft raar dat ik eerst wel hogere snelheden had)

Reactie (Edwin van Saanen) 19-01-2006 11:32:37
Geachte heer,

Met de verhoogde snelheid is http://www.speedtest.nl geen betrouwbare manier meer om uw snelheid te meten - de bestanden die worden gedownload zijn simpelweg te klein om een reeel beeld van de snelheid te geven.
Een betere meting kunt u doen door naar http://speedtest.bbned.nl te gaan en het bestand van 100 Mb te downloaden. De snelheid die u dan gemiddeld krijgt is uw werkelijke verbindingssnelheid.

Overigens is de maximale snelheid die u kunt halen erg afhankelijk van de bekabeling in huis. Het beste kunt u de Livebox direct aansluiten op uw ISRA-punt met een zo kort mogelijke kabel (30 centimeter). Het ISRA-punt is de plek in uw huis waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. Meestal bevind dit punt zich in de meterkast, maar KPN kan u dit met zekerheid vertellen. Bovendien is het belangrijk dat alle telefoons na de Livebox staan aangesloten.
Alles wat afwijkt van deze manier van aansluiten kan voor storing (en dus een tragere verbinding) zorgen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Klant 17-01-2006 11:54:12
hallo, ik vond het raar dat mijn snelheid ineens gehalveerd was, en ging even kijken in de statistieken en kwam tot de verbazing dat ik adsl-1 heb:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1152 Kb
DownStream 9024 Kb
Afname Dichtbij : 9.5 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

eerst had ik een download van 1,5 MB nu 800 kb (max) wat zou ik/ jullie hieraan kunnen doen?
hier zaren nog een paar replies tussen van mij bij welke stelden dat ze mijn vraag niet gelezen hadden, ga er zo weer één de deur uit doen, status is nu ''opgelost'' :(

[ Voor 6% gewijzigd door iop op 29-01-2006 16:50 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Gelukkig heeft niet iedereen last van een trage verbinding:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19692 Kb
Afname Dichtbij : 20.0 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 2721
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1682
ES-teller van 1 dag 0

Alleen die upload is iets te laag volgens mij zou eigenlijk 1024Kb moeten zijn. Maar die 4Kb merk je toch niet.

De livebox crasht gemiddeld 1 keer per 2 weken dus daar kan ik ook nog wel mee leven. Hopelijk is dat met de volgende firmware opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
iop tha man schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:56:
[...]

Klant (Jop Berentsen) 21-01-2006 12:40:30
volgens http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=mijncentrale is mijn centrale nog niet adsl2 klaar, enig idee wanneer dit gaat gebeuren? (blijft raar dat ik eerst wel hogere snelheden had)
Dan zit je KPN-DSL gegevens te vergelijken met Wanadoo. Zijn twee totaal andere DSL netwerken met eigen apparatuur op de centrale. Zo kan er op een centrale ook beschikbaarheid zijn van KPN-DSL en Wanadoo, maar niet van BBned en Tiscali en Versatel. Of andere combinaties natuurlijk.

En zo kan Versatel wel ADSL2+ aanbieden op een centrale waar Wanadoo niet aanwezig is en BBned en Tiscali en KPN-DSL nog apparatuur aanpassingen moeten doen. Compleet onafhankelijk van elkaar de ADSL2+ beschikbaarheid.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 29-01-2006 12:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik heb net eindelijk een antwoord gekregen van de wanadoo:
Geachte heer,
Zodra er nieuwe hard- en software beschikbaar is die stabiel draait zal de centrale weer worden omgezet naar ADSL2.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Schijnbaar klopte de adsl1-2 info toch (misschien toeval) maar nu weet ik iig dat ze me er niet bij laten zitten met deze halvering.

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 29-01-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
iop tha man schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:09:
ik heb net eindelijk een antwoord gekregen van de wanadoo:

[...]

Schijnbaar klopte de adsl1-2 info toch (misschien toeval) maar nu weet ik iig dat ze me er niet bij laten zitten met deze halvering.
Dat ze je tijdelijk op ADSL1 zetten is niet zo heel erg inderdaad. Maar het idee hebben dat ze het zelf niet door hebben en geen voet aan de grond krijgen is vervelend.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
bjck schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:57:
[...]

Dat ze je tijdelijk op ADSL1 zetten is niet zo heel erg inderdaad. Maar het idee hebben dat ze het zelf niet door hebben en geen voet aan de grond krijgen is vervelend.
Ik kan er ook best tijdelijk mee leven, maar het moet niet afgedaan worden als normaal. Obv hun snelheidscheck per postcode sluit je zo`n abo af. Die check gaf bij mij tussen 15 en 20 mbit en die haalde ik ook. Uiterst tevreden dus, en dan is een downgrade naar adsl1 niet erg leuk.

iop tha man..zal je zo toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

fb_slim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:05:
[...]

4POX was hier ook al benieuwd naar. Ik zelf ook. Een linux bak achter het modem (in bridge) hangen zal de beste performance geven denk ik. Van alle modems die ik ken traint de 816 het best. De 1616 heeft meer geheugen, wellicht werkt deze beter. Dat is het enige verschil.
En tot heden vraag ik het me nog steeds af. Met de tutorial op http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/ heb ik de modem voorzien van de juiste software. Maar hij weigerde te gaan trainen met de instellen die ik voor adsl1 gebruik. Ik gebruik de copperjet nog steeds.. 8/1 Mbit vind ik snel zat gaan. Maar gaat een dag komen dat ik 20 Mbit wil :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Probleempje:
Wanneer ik in huis grotere bestanden verstuur, haal ik een snelheid van 450 kb/s. Hier is niets mis mee, alleen het volgende doet zich voor:

Na een aantal megabytes, varieerend tussen de 5 en 100+ mb, crasht de livebox. Alle draadloze netwerkverbindingen worden verbroken en de enige manier om weer internet te krijgen is om de Livebox hardmatig te resetten.

Het gaat om een Franse versie met een ingebouwde draadloze netwerkkaart. Modem heeft al langer uitgestaan, softwareupdates zijn ok.

Iemand nog enig idee?

Hardware:
Franse Livebox
Sagem USB wireless
Mini-PCI Intel 11mbps wireless

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004

IEF

Why so serious?

4POX schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:42:
[...]

En tot heden vraag ik het me nog steeds af. Met de tutorial op http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/ heb ik de modem voorzien van de juiste software. Maar hij weigerde te gaan trainen met de instellen die ik voor adsl1 gebruik. Ik gebruik de copperjet nog steeds.. 8/1 Mbit vind ik snel zat gaan. Maar gaat een dag komen dat ik 20 Mbit wil :P
ik denk dat het voorlopig niet mogelijk gaat zijn met dit modem een ADSL2+ verbinding te krijgen..

net zoals jij heb ik alle stappen doorlopen, alle mogelijke protocollen geprobeerd,
maar ik leg de schuld bij DSLAM-incompatibiliteit op ADSL2+-modus..

Ik vroeg me wel af of dit verbeterd is in de 1616-2p of hoger..
maar helaas weet ik niemand met een dergelijk modem en de gelegenheid om dit te komen testen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

IEFtm schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:58:
[...]

ik denk dat het voorlopig niet mogelijk gaat zijn met dit modem een ADSL2+ verbinding te krijgen..

net zoals jij heb ik alle stappen doorlopen, alle mogelijke protocollen geprobeerd,
maar ik leg de schuld bij DSLAM-incompatibiliteit op ADSL2+-modus..

Ik vroeg me wel af of dit verbeterd is in de 1616-2p of hoger..
maar helaas weet ik niemand met een dergelijk modem en de gelegenheid om dit te komen testen :?
Goede vriend van mij met een 1616-2p wil als hij deze kant ooit opkomt zijn modem meenemen. Ik denk er zelf over om Linksys adsl2+ modem te nemen. Maar er is nergens een review te vinden. En de linksys site laat ook niet veel info los. Ik lees op usenet dat er verschillende firmware voor die linksys te krijgen is. Maar ik wordt niet veel wijzer van die Linksys site.

[toevoeging]

Ik lees nu op verschillende fora's dat de aanschaf van een linksys adsl2+ modem geen verstandige keus is.. Quote's als : "Linksys was lucky with the wtr54g" zeggen genoeg :P

De adsl2+ modems van Linksys willen alleen op adsl1 intrainen. Ik hou de markt de komende maanden in de gaten. Maar ik weet nu wel dat de adsl2+ modem markt nog erg in de kinderschoenen staat

[ Voor 18% gewijzigd door 4POX op 29-01-2006 23:08 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 21:46

vr6-only

Blub Blub

wanneer wordt de nieuwe firmware ook alweer gereleased??
31e toch?

ik moet namelijk thuis alles weer veranderen. want alles is static en in de range
van de huidige configuratie.
en me cisco 2500 router weer opnieuw configureren (ACL's etc) (eigenlijk volstrekt overbodig hier maar in de doos is ook niets :P )
dus ik ben helemaal niet blij met sommige veranderingen :(

[ Voor 50% gewijzigd door vr6-only op 30-01-2006 01:53 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
4POX schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:50:
[...]

Goede vriend van mij met een 1616-2p wil als hij deze kant ooit opkomt zijn modem meenemen. Ik denk er zelf over om Linksys adsl2+ modem te nemen. Maar er is nergens een review te vinden. En de linksys site laat ook niet veel info los. Ik lees op usenet dat er verschillende firmware voor die linksys te krijgen is. Maar ik wordt niet veel wijzer van die Linksys site.

[toevoeging]

Ik lees nu op verschillende fora's dat de aanschaf van een linksys adsl2+ modem geen verstandige keus is.. Quote's als : "Linksys was lucky with the wtr54g" zeggen genoeg :P

De adsl2+ modems van Linksys willen alleen op adsl1 intrainen. Ik hou de markt de komende maanden in de gaten. Maar ik weet nu wel dat de adsl2+ modem markt nog erg in de kinderschoenen staat
Het zou heel relaxed zijn als jullie dat konden testen! Ik zou ook geen Linksys kopen. De wireless versie trekt 1,9MB/sec, niet veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De ADSL statuschecker staat al 9 dagen op 'behandeling van uw aanvraag', klopt dat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij mij ook, had wel wat sneller verwacht bij nieuwe klanten :)

Heb nu ook een brief gekregen met alle info die ik ook al via de mail had..Ga volgende week verhuizen naar me nieuwe huis, en dan wil ik wel meteen internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje over telefonie.

Ik heb recent de nummerweergave afgemeld bij KPN omdat ik in de veronderstelling was dat dit dubbel zou zijn omdat Wanadoo het ook biedt. Klopt dit of geldt nummerweergave per nummer zal ik maar zeggen?

Als ik nu gebeld word op mijn KPN-nummer zie ik namelijk niks. (Op mijn Wanadoonummer trouwens ook niet, maar ik heb ook recent een nieuwe LB dus wie weet is er tijd nodig om dat te updaten).

Bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
objectief2 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:35:
Vraagje over telefonie.

Ik heb recent de nummerweergave afgemeld bij KPN omdat ik in de veronderstelling was dat dit dubbel zou zijn omdat Wanadoo het ook biedt. Klopt dit of geldt nummerweergave per nummer zal ik maar zeggen?

Als ik nu gebeld word op mijn KPN-nummer zie ik namelijk niks. (Op mijn Wanadoonummer trouwens ook niet, maar ik heb ook recent een nieuwe LB dus wie weet is er tijd nodig om dat te updaten).

Bvd ;)
Het is inderdaad nummerweergave per nummer. Op je wanadoo-nummer zit deze service bij het abonnement. Wil je het ook op je KPN-nummer, dan zul je helaas de betaalde service bij KPN moeten activeren. Dit komt dan boven op je budget-bellen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Roy Batty schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:53:
[...]

Het is inderdaad nummerweergave per nummer. Op je wanadoo-nummer zit deze service bij het abonnement. Wil je het ook op je KPN-nummer, dan zul je helaas de betaalde service bij KPN moeten activeren. Dit komt dan boven op je budget-bellen van KPN.
Danku ;) Dan zal ik het servicenummer van KPN maar weer bellen om me terug aan te melden voor nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels sinds woensdag 25 januari geen internet meer (zie mijn vorige post) behandeling ligt nu bij 2e lijn. Hebben meer mensen hier last van gehad? Als ik nu bel met de helpdesk (1e lijn), dan kunnen ze me alleen zeggen dat er een case is aangemaakt en dat het 5 werkdagen kan duren voor er een oplossing is.

Ik heb het idee dat er iets met de meterkast in de straat aan de hand is... Ik heb namelijk wel adsl signaal op mijn livebox en de medewerker van de helpdesk kan wel zien dat mijn modem aan staat, ik krijg alleen geen ip adres van wanadoo. Heeft dat iets met DSLam te maken (las ik ergens, maar weet niet wat het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 01-10 23:51
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:50:
Ik heb net een Linksys WPC54G versie 1.2 PCMCIA kaart geprobeerd op de Livebox. Net als de eerder genoemde versie 2 werkt ook deze versie perfect op de Livebox! Zelfs WPA werkt goed.

Was leuk om te proberen maar ben nu weer terug op m'n vertrouwde WRT54G wireless router die achter de Livebox zit. Deze heeft dankzij een custom firmware behoorlijk wat meer features dan de Livebox.
Zou je mij eens kunnen mailen over die firmware? Ik heb ook een wrt54g(x) achter de livebox hangen, die dus nu als accespoint werkt. Alleen de snelheid op het draadloze netwerk is erg laag (max 500KB ipv 1,7MB) en hij wil nog nog wel eens wegvallen, waarna ik hem niet meer op krijg gestart(het is dan wachten totdat hij plotseling weer verbinding heeft...) De snelheid via een ethernetpoort op de linksys is wel goed, dus er is iets mis bij het draadloze netwerk... (overigens: heb jij de linksys als router werken of ook als accespoint/switch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

WRT54GL HyperWRT Tofu11 geeft hier een steady 3MB/sec draadloos wireless to wired en omgekeerd. Heb wel Frame bursting aangezet.
Bedenk wel dat als je wireless-wireless gaat dit een stuk minder is.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

fb_slim schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:24:
[...]

Het zou heel relaxed zijn als jullie dat konden testen! Ik zou ook geen Linksys kopen. De wireless versie trekt 1,9MB/sec, niet veel dus.
ik was eigenlijk ook van plan een Linksys modem te kopen..

eigenlijk het enige wat ik nodig heb ik bridging, mn WRT doet de rest wel...

ik heb wel redelijk goede ervaringen gelezen met de WAG54GS,
welke op ongeveer 1000 kbit upload zou intrainen ipv 1024 kbit, dat is nog om mee te leven..

wie heeft er hier een WAG54GS of ander linksys ADSL2+ modem ?

Zo ja, wat zijn dan je intrainwaarden , vergeleken met de livebox ??

er schijnen ook wat 3Com modems te zijn die het goed doen.. iemand daar ervaringen mee?

in principe maakt me het merk niet uit, zolang hij maar snel en stabiel is, en kan bridgen!!
op de NAT functionaliteit van al die cheape modem/routers wil ik absoluut niet vertrouwen..

ook de WAG54GX2 (nieuwste model van linksys met SRX200 - pre-n) schijnt interessant te zijn, wel redelijk duur met 140 euro.. iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 30-01-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:13
Kan ik ook mijn oude E-tech ADSL 4-ports modem/router gebruiken als switch als ik deze aansluit op de Livebox of is het verstandiger een nieuwe switch te kopen? Wat zou dan een beetje een goedkope oplossing zijn?

Gaat niet werken, heb 4 poorten nodig en zit geen losse Wan port op

[ Voor 16% gewijzigd door Floppie op 30-01-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
BN schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:58:
WRT54GL HyperWRT Tofu11 geeft hier een steady 3MB/sec draadloos wireless to wired en omgekeerd. Heb wel Frame bursting aangezet.
Bedenk wel dat als je wireless-wireless gaat dit een stuk minder is.
Ik heb een USR 8054 en die gaat 2,75 MB/sec als ik vanaf een bekabelde pc via Windows kopieer. Ik heb dan G only, Frame Bursting en Turbo Mode aanstaan en het netwerk op 54/125Mbit ingesteld.

Vooral G only is een goede instelling, mixed mode gaat in de praktijk (denk ook bij Linksys) langzamer. Voor degenen die meer snelheid willen -> neem 2 Gigabit netwerkkaarten en zet er een CAT 5E crosscable tussen :) of tweak met je instellingen.

Ik vond dit op dslreports.com:
Finally, to get to these speeds, I tried various channels (11 is best for me), set the router to G only, and enabled frame burst mode, and disabled CTS protection mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
rellehenk schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:59:
Kan ik ook mijn oude E-tech ADSL 4-ports modem/router gebruiken als switch als ik deze aansluit op de Livebox of is het verstandiger een nieuwe switch te kopen? Wat zou dan een beetje een goedkope oplossing zijn?

Gaat niet werken, heb 4 poorten nodig en zit geen losse Wan port op
Stop een Ethernet kabel in je livebox en sluit deze op een van de 4 poorten (niet WAN, maar LAN) aan. Disable DHCP op de ADSL modem en klaar is kees. Als je je modem verkoopt en een switch koopt dan verdien je waarschijnlijk nog 10 a 15 euro...

Edit: 5-poorts switch bij Computerland is 12 euro, ff bellen voor de voorraad.

[ Voor 11% gewijzigd door fb_slim op 30-01-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 02-10 21:13
fb_slim schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:17:
[...]

Stop een Ethernet kabel in je livebox en sluit deze op een van de 4 poorten (niet WAN, maar LAN) aan. Disable DHCP op de ADSL modem en klaar is kees. Als je je modem verkoopt en een switch koopt dan verdien je waarschijnlijk nog 10 a 15 euro...

Edit: 5-poorts switch bij Computerland is 12 euro, ff bellen voor de voorraad.
Thanx.
Heb eens oude topics zitten doorbladeren maar al dat gedoe met IP-adressen instellen geldt neem ik aan dan alleen voor een router. Switch is kwestie van erin prikken en niet meer naar omkijken? :P

Moet nog wel eventjes wachten op Wanadoo, want heb het pas gister aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
Hoooooihoi

Ik heb een PROBLEEM! :>
Iedere keer als ik een tijdje zit te downloaden boven de 1400kb/s, loopt mn livebox 'vast'. Hij reageert dan totaal niet meer, zelf niet als ik probeer te pingen of naar de configuratiepagina wil gaan.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19824 Kb
Afname Dichtbij : 20.2 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Volgens mij ziet dit er redelijk uit, en download ook gewoon met een mooie 1900/2000kb/s. Kan iemand mij vertellen wat ik moet checken?? Heb btw dat ding ook al 6x hardwarematig gereset, niks noppes nada resultaat. Ding wordt na een tijdje ook roodgloeiend heet :D

THANKS O+

Ohja btw ik zit draadloos :+ (Maar huisgenoot van me zit ook draadloos en heeft zelfde prob)

[ Voor 10% gewijzigd door zw0lsman op 30-01-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
rellehenk schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:46:
[...]
Switch is kwestie van erin prikken en niet meer naar omkijken? :P
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
zw0lsman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:26:
Ik heb een PROBLEEM! :>
Iedere keer als ik een tijdje zit te downloaden boven de 1400kb/s, loopt mn livebox 'vast'. Hij reageert dan totaal niet meer, zelf niet als ik probeer te pingen of naar de configuratiepagina wil gaan.
Misschien eens kijken naar het aantal verbindingen dat je maakt? Met sommige P2P programma´s kun je makkelijk 400+ verbindingen maken met andere hosts. De LB kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.

netstat -s intikken in een cmd-vernster en dan kijken naar het aantal actieve verbindingen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Laatst online: 22-04-2018
Atomsk schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:29:
[...]

Misschien eens kijken naar het aantal verbindingen dat je maakt? Met sommige P2P programma´s kun je makkelijk 400+ verbindingen maken met andere hosts. De LB kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.

netstat -s intikken in een cmd-vernster en dan kijken naar het aantal actieve verbindingen.
Ten eerste gebruik ik geen P2P programma's, heel soms nog limewire. Meestal is het nieuwsgroepen en gewoon internet-downloads.

TCP-statistieken voor IPv4

Actief open = 2374
Passief open = 11
Mislukte verbindingspogingen = 472
Opnieuw ingestelde verbindingen = 165

Is dit veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je zegt ook dat ie gloeiendheet wordt!
misschien is dat je probleem. zorg is voor betere ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
zw0lsman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:04:
[...]
Ten eerste gebruik ik geen P2P programma's, heel soms nog limewire. Meestal is het nieuwsgroepen en gewoon internet-downloads.

TCP-statistieken voor IPv4

Is dit veel?
Dat zijn de verkeerde stats. Het gaat om
Actieve verbindingen = 20
(bij mij dan)

Wanneer je geen p2p/bittorrent gebruikt zal het echter wel geen geval zijn van teveel connecties.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verbinding er al dagen uit ligt en wanadoo zegst steeds dat er een case is etc etc. (erg irritant)

Meld dan je klacht aan op boycot.nu (nee is niet mijn site)
Blijkbaar gaan dingen dan wel sneller!
Zelf kreeg ik de volgende dag al een officiele reactie van wanapoo.

Zelf heb ik ook het probleem gehad dat ik wel een linesync had maar geen ip kreeg.

Heb zelf echter 3 weken zonder verbinding gezeten.
Vanaf de dag dat ik zou worden gemigreerd had ik geen verbinding meer.

Volgens de opta mag de consument maar max 24 uur zonder internet zitten tijdens de migratie.
Daar is wanadoo ruim 3 weken overheen gegaan.
Toen ik dit vermelde aan wanadoo gingen de zaken nog veel sneller, kreeg zelfs een direct nummer.

Hoop elende, en ik knoop daar een kort geding aan vast. (ben goed verzekerd gelukkig)
Volgens mijn advocaat is het wanadoo die in de fout zit, ze hebben voldoende gelegenheid gehad om e.e.a. op te lossen....maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb misschien wel interesse om over te stappen naar Wanadoo voor 24e per maand, zonder telefonie. Is de Livebox ook in te stellen als een normaal modem zonder router, zodat je pc het echte ipnummer krijgt? Misschien lees ik ergens overheen in de openingspost. Als ik de posts lees lijkt het alsof iedereen de ingebouwde router gebruikt.

Ik hecht nogal waarde aan de mogelijkheden die ik met mijn linux router setup heb (traffic shaping). 2 routers achter elkaar zal misschien wel werken, maar hier zit ik niet op te wachten.

Als die router niet uitgezet kan worden, waarom niet? Is het mogelijk een ander modem te gebruiken dat niet als router fungeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
djfisjtik schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:16:
Ik heb misschien wel interesse om over te stappen naar Wanadoo voor 24e per maand, zonder telefonie. Is de Livebox ook in te stellen als een normaal modem zonder router, zodat je pc het echte ipnummer krijgt? Misschien lees ik ergens overheen in de openingspost. Als ik de posts lees lijkt het alsof iedereen de ingebouwde router gebruikt.

Ik hecht nogal waarde aan de mogelijkheden die ik met mijn linux router setup heb (traffic shaping). 2 routers achter elkaar zal misschien wel werken, maar hier zit ik niet op te wachten.

Als die router niet uitgezet kan worden, waarom niet? Is het mogelijk een ander modem te gebruiken dat niet als router fungeert?
Het lijkt niet alsof iedereen de ingebouwde router gebruikt... het IS zo dat iedereen de ingebouwde router gebruikt omdat bridging (nog) niet mogelijk is met de livebox.

Waarom niet? Omdat ze die optie niet erop hebben gezet.
Waarom hebben ze die er niet opgezet? Waarschijnlijk omdat het telefoonverkeer via hetzelfde ip zal moeten lopen, dit is niet bekend.

Andere modems zijn mogelijk echter zul je dan zoals ik van andere heb vernomen met een lagere snelheid genoegen moeten nemen en natuurlijk is dat zonder telefoon van wanadoo dan.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchKel op 31-01-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Atomsk schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Dat zijn de verkeerde stats. Het gaat om
Actieve verbindingen = 20
(bij mij dan)

Wanneer je geen p2p/bittorrent gebruikt zal het echter wel geen geval zijn van teveel connecties.
SP2 heeft een connectie limiet. Als je dit wil verhogen naar 50 download dan: http://www.lvllord.de/!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb m net geinstalleerd. Iets verder van het ISRA punt.

Dit lijken me goede waardes, klopt dit ?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16340 Kb
Afname Dichtbij : 21.4 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleverdatum bekend
Uw ADSL-verbinding zal rond 07-02-2006 opgeleverd worden. Rond deze datum zult u tevens het modempakket thuis ontvangen
Jippieee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
kfaessen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:36:
[...]

Het lijkt niet alsof iedereen de ingebouwde router gebruikt... het IS zo dat iedereen de ingebouwde router gebruikt omdat bridging (nog) niet mogelijk is met de livebox.

Waarom niet? Omdat ze die optie niet erop hebben gezet.
Waarom hebben ze die er niet opgezet? Waarschijnlijk omdat het telefoonverkeer via hetzelfde ip zal moeten lopen, dit is niet bekend.

Andere modems zijn mogelijk echter zul je dan zoals ik van andere heb vernomen met een lagere snelheid genoegen moeten nemen en natuurlijk is dat zonder telefoon van wanadoo dan.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
fb_slim schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:11:
[...]

SP2 heeft een connectie limiet. Als je dit wil verhogen naar 50 download dan: http://www.lvllord.de/!
Eh ja, dan weet ik. Het limiet staat bij mij op 400 of zo. "actieve verbindingen" geeft gewoon een momentopname van het aantal verbindingen. Niet van een limiet. Wanneer ik met bittorrent bezig was, zouden er wel wat meer verbindingen te zien geweest zijn..
:X

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

is de update er al??
ben niet thuis dus kan het niet testen maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de portforwarding niet voor elkaar ?

DC++ gebruikt poort 1412
dus in firewall TCP + UDP 1412 open gezet.

Op doyouseeme.com even gecheckt, poort is niet bereijkbaar.
GRC.com --> poort 1412 is in stealth modus.

In Zonealarm staan alle vinkjes op groen
en in de router (die ik als switch gebruik) staat de firewall uit.
PC heeft een vast IP adres in de range van de livebox, en dit werkt prima.

Ik krijg in DC++ mijn download niet hoger dan 350Kb/s terwijl ik down bij iemand die 10M/bit up heeft.

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

vr6-only schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:27:
is de update er al??
ben niet thuis dus kan het niet testen maar ben wel benieuwd.
Hier (Utr) ook nog niet. Maar zal wel even rustig worden op het topic tot iedereen zijn router en netwerk settings weer op orde heeft na de aangekondigde veranderingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Wij hebben hier in een studentenhuis wanadoo family met een livebox en een router. Nu zijn er 4 PCs via de router met de livebox verbonden en 1 PC is direct met de livebox verbonden.

Schematisch ziet het er als volgt uit:

Livebox--------------PC1
|
|
|
ROUTER----PC1
...|......|....\
...|......|......\
PC2. PC3. PC4

Stel dat we nu allemaal aan het downloaden zijn, Heeft de PC die direct aan de livebox zit dan de helft van de bandbreedte ter beschikking en moeten de andere 4 PCs de andere helft delen??

[ Voor 52% gewijzigd door MIQ op 31-01-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn livebox heeft een update ontvangen, het versie nummer ziet er hetzelfde uit
versie 3202WNLM_220278 dus alleen het stringetje in de adsl stats is veranderd..

gisteravond: Firmware 0x170f060f
vanmorgen: Firmware 0xe200314

vind het ook best belachelijk dat we zo ver achterlopen op het franse firmware.
de huidige versie van de nederlandse livebox is in frankrijk al in de zomer 2005,
vervangen omdat er te veel fouten in zitten.. wij krijgen oude troep 8)7

in frankrijk zitten ze al op versie 3202_24014c met o.a. rsh commando's en ander leuk speelgoed.
en wat krijgen wij... juist versie 3202_221014
een jaar oud half vertaald afgedankt frans firmware, lekker hoor

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn livebox:

code:
1
Software versie 3202WNLM_220278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

BN schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:54:
[...]
Hier (Utr) ook nog niet. Maar zal wel even rustig worden op het topic tot iedereen zijn router en netwerk settings weer op orde heeft na de aangekondigde veranderingen....
Geloof je nou echt dat Wanadoo zich houdt aan die releasedatum.

Behalve prijsveranderingen (omhoog), is er volgens mij nog nooit iets op tijd gebeurd

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
TifKag schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:21:
[...]

Geloof je nou echt dat Wanadoo zich houdt aan die releasedatum.

Behalve prijsveranderingen (omhoog), is er volgens mij nog nooit iets op tijd gebeurd
Waarschijnlijk is circa 99% van de klanten 'op tijd' aangesloten en zit de overige % hier een beetje Wanadoo af te branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 01-10 22:32
LoneGunman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Waarschijnlijk is circa 99% van de klanten 'op tijd' aangesloten en zit de overige % hier een beetje Wanadoo af te branden ;)
Nou als het volgens jou 1% is dan ben jij niet goed op de hoogte van de werkelijkheid vrees ik.
Mijn zus en ik beide 3 weken te laat een werkende verbinding, dus als je het in percentage vertaald wil zien van 1 familie de volle 100% te laat aangesloten.
Beetje kul natuurlijk dat laatste maar het is echt niet zo rooskleurig zoals jij het doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
markmart33 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Nou als het volgens jou 1% is dan ben jij niet goed op de hoogte van de werkelijkheid vrees ik.
Mijn zus en ik beide 3 weken te laat een werkende verbinding, dus als je het in percentage vertaald wil zien van 1 familie de volle 100% te laat aangesloten.
Beetje kul natuurlijk dat laatste maar het is echt niet zo rooskleurig zoals jij het doet voorkomen.
Ik was binnen 2,5 weken opgeleverd zonder probleem en alles op tijd. Ben ik ff blij dat ik bij die 99% zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
markmart33 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Maar zeer zeker ook niet zo zwartgallig als jij het doet voorkomen. Ik heb niet anders dan positieve ervaringen met Wanadoo (zowel de Basic/Lite als Family aansluitingen), bij mezelf en vele kenissen en familie. Jij hebt schijnbaar een aantal negatieve ervaringen gehad, maar mocht Wanadoo echt zulke wanprestaties leveren dan waren ze al lang wel op de vingers getikt door een consumentenorganisatie of telecomwaakhond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik wil Wanadoo ook ff een hart onder de riem steken ;) . Afgelopen donderdag gebeld na een weeklang problemen met mijn Livebox. Case aangemaakt. En jawel hoor, afgelopen zaterdag al een nieuwe LB en ditmaal een betere gelukkig. Ook in de 2 jaar ADSL via KPN nooit ook maar een dag downtime gehad ;) (uitgezonderd die keer dat een aannemer iets te enthousiast aan het graven was dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

LoneGunman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:27:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tot nu toe tevreden over de snelheid van Wanadoo :)
Maar...........het is nu eenmaal een feit dat ze met een paar dingen, flink naast de pot pissen.

1) In December LiveBox leveringsproblemen (dat noemen ze anticiperen)
2) Mensen lokken met gratis bellen naar vaste nummers (per 21 februari 4 cent starttarief)
3) LiveBox-Configuratiescherm zo instabiel als de pest.
4) 1% ontevreden klanten :) :) :) :) :) (lees de fora van Kassa en Radar er maar eens op na)

Maar ja, IEDERE provider heeft zo zijn minpunten, en over het algemeen genomen komt (voor mij)Wanadoo er niet zo slecht vanaf ;) ;)

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 01-10 22:32
LoneGunman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:57:
[...]

maar mocht Wanadoo echt zulke wanprestaties leveren dan waren ze al lang wel op de vingers getikt door een consumentenorganisatie of telecomwaakhond.
Dat is een kwestie van tijd, let op mijn woorden, maar goed de positieve geluiden zie ik inderdaad ook, het probleem zit ook meer in het feit dat Wanadoo er vrij veel tijd voor nodig heeft om het probleem op te lossen en dat de ervaringen met de helpdesk nogal slecht zijn, en ja dan komt er snel een stuk frustratie vrij.
En dat zal dus voor de meeste mensen gelden die hier, zoals jij zegt, hun gal spuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
TifKag schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:11:
[...]

3) LiveBox-Configuratiescherm zo instabiel als de pest.
4) 1% ontevreden klanten :) :) :) :) :) (lees de fora van Kassa en Radar er maar eens op na)
3) Totaal geen problemen mee. Mocht echt elke livebox dit hebben zou er al lang iets aan gedaan zijn. Al geprobeerd structureel een oplossing te zoeken bij Wanadoo?
4) Beetje subjectief hé? Op enkele uitzondering na posten daar alleen maar mensen met negatieve ervaringen. En al die tienduizenden (zo niet meer) tevreden klanten? Is daar ook een forum voor? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LoneGunman op 31-01-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

LoneGunman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:25:
[...]

3) Totaal geen problemen mee. Mocht echt elke livebox dit hebben zou er al lang iets aan gedaan zijn. Al geprobeerd structureel een oplossing te zoeken bij Wanadoo?
4) Beetje subjectief hé? Op enkele uitzondering na posten daar alleen maar mensen met negatieve ervaringen. En al die tienduizenden (zo niet meer) tevreden klanten? Is daar ook een forum voor? ;)
Laat ons er maar over ophouden............want dat wordt een discussie zonder einde. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerder genoemde problemen zijn opgelost. Ik had het probleem dat ik niet meer met KPN kon bellen en gebeld kon worden, tevens was mijn internetverbinding lager dan verwacht.
Ik woon ongeveer 750 meter van de centrale, en had ongeveer 400 KB upload.

Na contact met Wanadoo, welke mij meteen een nieuwe livebox stuurden, maar wel aangaf dat het probleem waarschijnlijk bij KPN zit, en ik die maar moet bellen.
Na het bellen met KPN blijkt dus dat een kabel stuk was welke voor problemen zorgde bij sommige KPN klanten in de regio. Na de reparatie van KPN werkt alles perfect, en heb ik 1020 upload en +/- 18000 download. De lijn is stabiel tot nu toe, en bellen gaat perfect.

Ik was binnen 1 week aangesloten, op 19-01 aangevraagd, op 23-01 de livebox ontvangen en op 26-01 internet en telefoon :)

Ik ben tot nu toe dus wel erg tevreden over Wanadoo, of de Livebox stabiel gaat blijven moet ik natuurlijk nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:58
Zojuist Wanadoo gebeld met de vraag wanneer ze ADSL gaan aanbeiden zonder dat daar een KPN lijn voor nodig is. Ik kreeg te horen dat dit waarschijnlijk vanaf het 2e kwartaal van dit jaar zou zijn.
Er werd me wel verteld dat dan de abonnementsprijzen van Wanadoo zullen gaan stijgen, en wel met ongeveer het bedrag wat je nu aan KPN kwijt bent..... Ik snap het nut er niet helemaal van dan.

Ik wil een ADSL aansluiting zonder dat ik daarvoor een telefoonlijn hoef aan te vragen en zonder dat ik een of andere lijnhuur kwijt ben. Iemand enig idee of dat misschien nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Schweino schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:
Zojuist Wanadoo gebeld met de vraag wanneer ze ADSL gaan aanbeiden zonder dat daar een KPN lijn voor nodig is. Ik kreeg te horen dat dit waarschijnlijk vanaf het 2e kwartaal van dit jaar zou zijn.
Er werd me wel verteld dat dan de abonnementsprijzen van Wanadoo zullen gaan stijgen, en wel met ongeveer het bedrag wat je nu aan KPN kwijt bent..... Ik snap het nut er niet helemaal van dan.

Ik wil een ADSL aansluiting zonder dat ik daarvoor een telefoonlijn hoef aan te vragen en zonder dat ik een of andere lijnhuur kwijt ben. Iemand enig idee of dat misschien nog gaat komen?
Zal vast wel komen, maar dat is puur speculeren. Daar schieten wij weinig mee op, dus wacht de berichtgeving maar af. Anders krijgen we weer een eindeloze en nutteloze discussie. Tuurlijk dat de kosten stijgen: Je moet immers line-sharingskosten op tafel gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Schweino schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:
Op dit moment is er al geen ADSL via KPN meer af te nemen bij Wanadoo. Ik denk dat als we een maand (of 2) verder zijn dat ADSL2 dan op veel meer plekken in Nederland te krijgen zal zijn. Ook in verband met de introductie van IPTV zullen ze dit liever eerder als later grootschalig proberen door te voeren. De kosten voor Family zullen inderdaad wel toenemen omdat het laatste stukje van de koperlijn waarschijnlijk vergoed moeten worden aan KPN. Ik gok dat een ADSL Familyabo dan 23,95+ 9,95= 33,90 oid gaat kosten.

Dit kun je wegstrepen tegen de kosten voor je abonnement voor telefonie van KPN en de evt. telefoniekosten van Wanadoo erbij optellen.

Correct me if i'm wrong, ik filosofeer maar;)

[ Voor 34% gewijzigd door objectief2 op 31-01-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 15:32

Valor

yummie spam

Ik ben gister aangesloten op Wanadoo. Ik haal +/- 17 Mbit upload is lekker stabiel en telefonie werkt prima. Enige jammer is dat de WebInterface van de modem af en toe crash. En gister naar veel internet crashte de modem zelfs ook! Das wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om achter mijn livebox een SpeedTouch 580i aan te hangen. Zo ja, hoe moet ik dit dan gaan aanpakken, en is er misschien een voorbeeld van op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Neen daar dit een ISDN modem is en het Wanadoo netwerk alleen PSTN aansluitingen gebruikt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAb schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:16:
[...]

Neen daar dit een ISDN modem is en het Wanadoo netwerk alleen PSTN aansluitingen gebruikt.
ik heb thuis geen ISDN en de speedtouch is ook echt geen ISDN modem. Maar je kan het toch ook gewoon als router gebruiken, of is dat niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Valor schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:44:
...Enige jammer is dat de WebInterface van de modem af en toe crash. En gister naar veel internet crashte de modem zelfs ook! Das wel een beetje jammer
Morgen nog eens proberen maar (firmware upgrade vannacht??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 09:40
BN schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:44:
[...]

Morgen nog eens proberen maar (firmware upgrade vannacht??)
Zoals ik eerder al zei, ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 28-09 09:11
Ik heb nu iets langer dan een maand wanadoo family zonder telefonie. Ik haal hoge snelheden (rond 15 Mbit) dus tot zover ben ik een tevreden gebruiker. Alleen heb ik een probleempje betreft de livebox. Ik heb 2 computers en ik heb deze direct op de livebox aangesloten. Als ik 1e computer aanzet heb ik gewoon internet, geen probleem. Als ik de 2e computer aanzet heb ik soms wel internet en soms niet. En soms heb ik dan ineens op beide pc's geen internet meer. Er zit dan niets anders op dan de livebox te resetten en dan heb ik ineens wel op beide pc's internet. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Het is vrij irritant namelijk om elke dag wel een keer de livebox te resetten.

Oh ja als internet uitvalt dan kan ik meestal (niet altijd dus :)) de livebox nog wel benaderen via zijn ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb/had dus ook probs met de LB, vandaag gebeld met de helpdesk en wat blijkt nou ik had een brief gekregen nu zit in de wijkcentrale mijn cable niet goed, zit op een verkeerd adres geplugged nu gaat KPN er pas a/.s vrijdag heen.
Dan zie je dat KPN echt een monopoly positie heeeft :(..Maargoed dan hopelijk me probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat verwacht je dan? dat kpn direct een monteur er heen laat rijden??
dat is niet de enige centrale waar een monteur nodig is.
kpn heeft ook een netwerk en dat moet ook allemaal worden onderhouden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 05:58
objectief2 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:42:
[...]De kosten voor Family zullen inderdaad wel toenemen omdat het laatste stukje van de koperlijn waarschijnlijk vergoed moeten worden aan KPN. Ik gok dat een ADSL Familyabo dan 23,95+ 9,95= 33,90 oid gaat kosten.
Dit kun je wegstrepen tegen de kosten voor je abonnement voor telefonie van KPN en de evt. telefoniekosten van Wanadoo erbij optellen.
Sja, dan vindt ik dat vrij onaantrekkelijk eerlijkgezegd. Ik heb dan liever een KPN belbudget abbo + Wanadoo adsl zonder telefonie. Ben ik net zoveel kwijt en kan ik bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:54:
wat verwacht je dan? dat kpn direct een monteur er heen laat rijden??
dat is niet de enige centrale waar een monteur nodig is.
kpn heeft ook een netwerk en dat moet ook allemaal worden onderhouden etc.
Ik heb die brief 1.5 week geleden gekregen denk je nou echt dat die monteurs het zo druk hebben, ff een stekkertje ompluggen en klaar. Ben vaak genoeg in die centrales geweest en die lui van de KPN zijn LUI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOu je als je Telefonie erbij neemt ook een 2e Tel nr erbij kunnen krijgen, ik ken iemand die dat wel heeft die zit dan wel bij versatel..maargoed zou het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:00:
Is het ook mogelijk om achter mijn livebox een SpeedTouch 580i aan te hangen. Zo ja, hoe moet ik dit dan gaan aanpakken, en is er misschien een voorbeeld van op internet
Je kunt je oude ISDN of analoge router gebruiken als hub voor een netwerk, als je dat bedoeld.
PC's die je op het netwerk wilt aansluiten gaan naar poort 1-2-3 of 4 van de router. Tevens op één van deze poorten een kabel (cross of straight) naar de rode aansluiting op de LB. (Niet de uplink poort van die router gebruiken)
TCP/IP instellingen van de eerste computer:
IP-adres: 192.168.5.10
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.5.1
Voorkeurs DNS server: 194.134.5.55
Alternatieve DNS server: 194.134.5.5
Voor elke andere pc hetzelfde instellen, behalve IP-adres, dat wordt dan 192.168.5.11. volgende 192.168.5.12 enz.
Perfect werkend netwerk en geen gedoe met LB instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:36:
[...]ik heb thuis geen ISDN en de speedtouch is ook echt geen ISDN modem. Maar je kan het toch ook gewoon als router gebruiken, of is dat niet mogelijk
Weet je dan wel heel zeker dat het een 580i is? Tot zover ik weet zijn alle speedtouch producten met
een i er achter ISDN aparaten dit voor zowel modems als splitters. Kan ook een 850 zijn in een 850(i) verpakking.

edit:
Maar ik heb jouw vraag verkeerd begrepen, het moet kunnen achter een livebox.

[ Voor 9% gewijzigd door zAb op 31-01-2006 22:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:00

Neo

Maar even een vraagje. Ik volg dit topic ivm met waarschijnlijke overstap naar Wanadoo al een tijdje.

Als dadelijk de KPN de deur uit kan. Hoe gaat het dan met 112. Want met de Wanadoo lijn kan je 112 niet bellen of is dat als kpn weg is wel mogelijk. Tuurlijk kan je ook mobiel 112 bellen, maar dan zal je altijd zien dat mensen de mobiel niet kunnen vinden of hij is niet opgeladen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:00:
Als het de 580i is, dan is het een wireless router. Ik beschreef het aansluiten als hub voor een ethernet aangesloten router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AMD user: Op de site van wanadoo staat een faq met onder andere de tekst:

Kan ik altijd 112 bellen?

Ja, 112 kunt u altijd bellen als u beschikt over een KPN telefoonlijn. Ook als u Wanadoo Telefonie hebt, loopt het 112-gesprek via het netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

na de nieuwe firmware release gaat dat in de eerste instantie over VOIP, als dat er niet is dan schakelt ie de analoge lijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
TifKag schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:46:
[...]

Laat ons er maar over ophouden............want dat wordt een discussie zonder einde. :Y)
idd die disscussie is vele delen geleden ook al gevoerd
maar het is denk ik een feit dat mensen met geen problemen niet de fora opzoeken om te melden dat alles 100% werkt en dat ze super blij zijn(100% is ook overdreven maar tevrede met de prijs kwaliteit verhouding)
het zijn vaak alleen de mensen met een probleem die zich melden
maar ik denk dat er ook niet moet ontkent worden dat er een heel groot deel van de mensen problemen heb die er eigenlijk niet hadden hoeven zijn als het een beetje beter getest was allemaal
metname de livebox er zijn er volgens mij maar weinig die goed draadloos werken
ik heb er 3 gehad van wanadoo en geen een doet het goed maar de fout erkennen doen ze niet
ze schuiven het altijd op de consument af met smoesjes als ja u zal het wel niet goed hebben aangesloten of ja er zal wel een storende factor zijn die alleen bij u is en daar kunnen we helaas niks aandoen en dit soort smoesjes vind ik nog het ergste geef gewoon toe dat het niet werkt en los het op door of de livebox terug te nemen of het probleem goed aan te pakken
maar ik besteed er alweer veelste veel tijd aan en dat is wanadoo eigenlijk niet waard
ik weet alleen 1 ding zeker 14 augustus is mijn contract afgelopen en ben ik weg
naar wie weet ik nog niet maar wanadoo heeft het vertrouwen dat ze in 4 jaar bij me hadden opgebouwd in een paar maanden tijd volledig verbruikt
als je dicht bij de centrale woont dan willen ze je graag helpen want die problemen oplossen is vaak geen probleem maar zodra je buiten de straal van 1.5 km valt en dus geen 20mbit meer hebt zeggen ze eigenlijk zoek het maar uit en verzinnen ze smoezen als ja dat is een normale snelheid op die afstand
lik toch me reet tot 20mbit en nog geen 8mbit leveren
adsl 1 is nog sneller
newsgroepen idemditto
op een 20mbit verbinding zonder rare truukjes maar 45 kbps zak toch in de stront met je zooitje dat is toch geen snelheid meer een inbel verbinding is tegenwoordig nog sneller

maar ik maak me zelf alweer veelste druk
het is dat ik world of warcraft speel en dus niet 3 weken zonder internet kan maar anders was ik nu naar de rechtwinkel gegaan voor onmiddelijke ontbinding wegens dwaling en het leveren van een wanprestatie

zo dat lucht toch een beetje op
AMD user schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:
Maar even een vraagje. Ik volg dit topic ivm met waarschijnlijke overstap naar Wanadoo al een tijdje.

Als dadelijk de KPN de deur uit kan. Hoe gaat het dan met 112. Want met de Wanadoo lijn kan je 112 niet bellen of is dat als kpn weg is wel mogelijk. Tuurlijk kan je ook mobiel 112 bellen, maar dan zal je altijd zien dat mensen de mobiel niet kunnen vinden of hij is niet opgeladen ofzo 8)7
kpn kan op dit moment nog niet 100% de deur uit
je kan alleen het abbonement terug schroeven naar een budget abbo
maar dat abbo moet je helaas nog steeds hebben
en om speculaties te voorkomen zelfs bij versatel (tegenwoordig Tele2 hoorde ik van de buurman)heb je dat abbo nog alleen bij versatel betalen zij die rekening bij hun zit die zeg maar bij de prijs in begrepen

[ Voor 16% gewijzigd door Mili op 01-02-2006 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Mili schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:20:
[...]

idd die disscussie is vele delen geleden ook al gevoerd
maar het is denk ik een feit dat mensen met geen problemen niet de fora opzoeken om te melden dat alles 100% werkt en dat ze super blij zijn(100% is ook overdreven maar tevrede met de prijs kwaliteit verhouding)
het zijn vaak alleen de mensen met een probleem die zich melden
maar ik denk dat er ook niet moet ontkent worden dat er een heel groot deel van de mensen problemen heb die er eigenlijk niet hadden hoeven zijn als het een beetje beter getest was allemaal
metname de livebox er zijn er volgens mij maar weinig die goed draadloos werken
ik heb er 3 gehad van wanadoo en geen een doet het goed maar de fout erkennen doen ze niet
ze schuiven het altijd op de consument af met smoesjes als ja u zal het wel niet goed hebben aangesloten of ja er zal wel een storende factor zijn die alleen bij u is en daar kunnen we helaas niks aandoen en dit soort smoesjes vind ik nog het ergste geef gewoon toe dat het niet werkt en los het op door of de livebox terug te nemen of het probleem goed aan te pakken
maar ik besteed er alweer veelste veel tijd aan en dat is wanadoo eigenlijk niet waard
ik weet alleen 1 ding zeker 14 augustus is mijn contract afgelopen en ben ik weg
naar wie weet ik nog niet maar wanadoo heeft het vertrouwen dat ze in 4 jaar bij me hadden opgebouwd in een paar maanden tijd volledig verbruikt
als je dicht bij de centrale woont dan willen ze je graag helpen want die problemen oplossen is vaak geen probleem maar zodra je buiten de straal van 1.5 km valt en dus geen 20mbit meer hebt zeggen ze eigenlijk zoek het maar uit en verzinnen ze smoezen als ja dat is een normale snelheid op die afstand
lik toch me reet tot 20mbit en nog geen 8mbit leveren
adsl 1 is nog sneller
newsgroepen idemditto
op een 20mbit verbinding zonder rare truukjes maar 45 kbps zak toch in de stront met je zooitje dat is toch geen snelheid meer een inbel verbinding is tegenwoordig nog sneller

maar ik maak me zelf alweer veelste druk
het is dat ik world of warcraft speel en dus niet 3 weken zonder internet kan maar anders was ik nu naar de rechtwinkel gegaan voor onmiddelijke ontbinding wegens dwaling en het leveren van een wanprestatie

zo dat lucht toch een beetje op

[...]

kpn kan op dit moment nog niet 100% de deur uit
je kan alleen het abbonement terug schroeven naar een budget abbo
maar dat abbo moet je helaas nog steeds hebben
en om speculaties te voorkomen zelfs bij versatel (tegenwoordig Tele2 hoorde ik van de buurman)heb je dat abbo nog alleen bij versatel betalen zij die rekening bij hun zit die zeg maar bij de prijs in begrepen
of je even aan een ellenlange rant wil beginnen zonder ook maar enige interpunctie..

dat jij problemen hebt met je verbinding, dat is frustrerend, kan ik me goed voorstellen.
sterker nog, normaal gesproken zijn het ALLEEN (voor 99.9%) de mensen met problemen die zich melden. Dat wil niet automatisch zeggen dat een product dan "kwalitatief slecht" is.

De problemen die jij beschrijft met de helpdesk zal je tegenkomen met bijna elke first line helpdesk.
Deze mensen zijn getraind om de klant eerst alles na te laten lopen, voordat ze bij een tweedelijns terecht komen. Daarnaast is het zo dat je met ADSL(1 of 2 of 2+) nou eenmaal afhankelijk bent
van het koperdraadje naar jouw huis toe. Zijn die intrainwaarden dermate slecht voor jouw (waarschijnlijk geschatte afstand naar de wijkcentrale/DSLAM toe), dan moet je je afvragen of je wel ADSL wil. Het enige wat jij kan doen is je eigen installatie zo goed mogelijk hebben, met meerdere modems testen, en misschien zelfs nog een weerstandstest gedaan krijgen van KPN.

Zijn je intrainwaardes wel goed, maar is de snelheid daarna gewoon om te huilen, dan probeer je gewoon een niet-livebox modem, en kijk je wat je daarmee haalt. Als het dan nog niets is, dan moet het bijna wel een dslam/lijnkaart probleem zijn en op dat moment is Wanadoo inderdaad verplicht om je verbinding eens fatsoenlijk na te kijken. Ook dan is het weer slim om niet te gaan lopen ranten tegen een helpdesk (eerstelijns) medewerker, maar probeer uit te leggen dat je met diverse modems geprobeerd hebt, dat je intrainwaarden goed zijn en dat je zelfs met meerdere pc's geprobeerd hebt.
Zorg dan altijd dat ze (door rustig te blijven) uiteindelijk je wel door moeten schakelen naar een tweedelijns.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week Wanadoo Familie + telefonie.Begin januari aangevraagd. Geen problemen of gezeur gehad.
Achter de Livebox draait een Linksys WRT54G en alles gaat als een speer!! _/-\o_
De installatie van de Livebox ging vlot. Daarna de Linksys eraan gehangen met een crossover kabel en gaan met die verbinding. Ook telefonie geen problemen.

Ik heb tot nu toe niks te klagen. Nu kijken of alles stabiel blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n WRT54G staan, en wilde ik gewoon gebruiken als switch, aangezien de livebox al een firewall heeft, dan kan ik toch gewoon een straight utp gebruiken, of moet ik ook crosskabel gebruiken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een vraagje.
Ik heb wanadoo family aangevraagt.
Maar ik had gehoord dat er maar 2 porte op zitten.
Kan ik mijn huidige modem Alcatel speedtouch 510 er achter zetten om hem te laten werken als witch??

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Goh, geen firmware-update vannacht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij lopen ze te kloten bij Wanadoo .
opeens geen telefonie meer en kan geen post meer halen .
zijn er nog meer met deze problemen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Nou gisteren is mijn omzetting van Demon naar Wanadoo voltooid. Probleemloos en op tijd. Er was gezecht de 31ste, kwam gisteren thuis, geen internet meer, modem omgewisseld en het liep direct, echt probleemloos. De eerste angst is gelukkig geen waarheid geworden, de overstap was precies zoals beloofd, snel en simpel. De overstap XS4ALL/KPN > Demon/BBnet in het verleden koste me 7 weken (5 weken KPN wachten) en ik hoopte die ellende niet weer te hebben.

Nog niet echt de tijd gehad uitvoerig te testen maar download snelheden van 1200KB/s+ al gehaald dus ziet er best goed uit (pakweg 1 gigje binnengehaald in 200mb stukjes, snelheid kwam niet onder de 1MB)

Heb trouwens ADSL family zonder telefonie en als het stabiel blijft dan ben ik zeker blij voor die 24 euro in de maand :) (betaalde nu 34 euro in de maand voor 2/1 en binnenkort 37 euro voor 6/1 als ik bij Demon gebleven was)

Moet nogwel de kabel vervangen, de splitter van demon zit nog halverwege, dus snelheden zouden nog kunnen verbeteren :)

Maar al met al tevreden op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik heb sinds vanmorgen wel dat ik geen enkele poker software meer kan opstarten, krijg bij allemaal de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt... erg vervelend...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hier ook troubles...

Geen telefonie, geen mail, ook geen asus.com (kan plat liggen, of dns).

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.