Heeft er al iemand een Copperjet 816-2P gebruikt of 1616? Ik heb dit al eerder gevraagd. Wellicht kan iemand hem voor de gein er even aanhangen en kijken of hij beter traint. Ik heb niet zo'n zin in de LB...
Ja, hier: http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.htmlVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:00:
Is er ergens een pagina waar je storingen van wanadoo kunt bekijken?
Een beller is sneller !!Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:02:
ik zit op centrale Gv-Rwk en heb geen verbinding meer mensen ?
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Maken jullie wel eens gebruik van de wanadoo newsserver? Ik heb sinds kort dat ie bij het inloggen zegt dat mijn euro.net node niet is toegestaan
Inloggen bij usenetserver.com gaat gelukkig wel goed.
[ Voor 16% gewijzigd door Apie! op 25-01-2006 12:51 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Hij staat er waarschijnlijk niet tussen omdat hij als switch zal werken, en zodoende ook niet herkend wordt. Overigens moet je het niet middels telnet doen dat hij een vast IP adres krijgt. Stel het gewoon in het webmanagement van je LinkSys in, zo heb ik dit ook bij m'n Asus gedaan en dat werkt voorlopig al 2 weken primaAlmering schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:14:
[...]
Ik zal thuis de ranges eens proberen, maar met telnet => Arp => list staat mijn linksys er niet tussen.....??
En dat vast IP adress o.b.v. MAC werkt niet ..... als ik de instructie in TS uit voer en daarna refresh/opniew opstart krijg ik nog een willekeurig ip 192.168.5.X
Iemand meer ervaring hier meer....?
Wanna play?
Verwijderd
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20096 Kb
Afname Dichtbij : 19.2 (dB)
Ver weg : 5.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 11
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
Wie kan me helpen als je naar mijn up en downstream kijkt dan zou ik de 20mb moeten haalen.
Maar welke test ik ook doe ik kom niet hoger dan 420 Kb.
Dingen die ik al geprobeerdt heb
MTU verhoogt heeft niet geholpen
MTU verlaagd heeft niet geholpen
Andere UTP kabel heeft niet geholpen
Registry aangepast pakket grootte vergroot verkleint heeft niet geholpen
Netwerk kaart verwijdert en terug gezet heeft niet geholpen
Alle temp internet files verwijderd heeft niet geholpen
Netwerk kaart ingesteld op 100 Mbs/Full duplex en Half duplex heeft niet geholpen
Andere livebox heeft niet geholpen
Ik krijg er onderhand een punthoofd van.
Eerst zijn er problemen met een DSLam kaart waardoor ik een te lage up en download heb, en daardoor heb ik bijna een maand zonder internet gezeten, en nu traint de modem goed in, maar heb ik dit weer.
Ik krijg toch sterk het gevoel dat Wanadoo eigenlijk de meest stome keus is geweest die ik ooit heb gedaan, aangezien het voor mij eigenlijk nog nooit goed gewerkt heeft
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20096 Kb
Afname Dichtbij : 19.2 (dB)
Ver weg : 5.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 11
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
Wie kan me helpen als je naar mijn up en downstream kijkt dan zou ik de 20mb moeten haalen.
Maar welke test ik ook doe ik kom niet hoger dan 420 Kb.
Dingen die ik al geprobeerdt heb
MTU verhoogt heeft niet geholpen
MTU verlaagd heeft niet geholpen
Andere UTP kabel heeft niet geholpen
Registry aangepast pakket grootte vergroot verkleint heeft niet geholpen
Netwerk kaart verwijdert en terug gezet heeft niet geholpen
Alle temp internet files verwijderd heeft niet geholpen
Netwerk kaart ingesteld op 100 Mbs/Full duplex en Half duplex heeft niet geholpen
Andere livebox heeft niet geholpen
Eerst zijn er problemen met een DSLam kaart waardoor ik een te lage up en download heb, en daardoor heb ik bijna een maand zonder internet gezeten, en nu traint de modem goed in, maar heb ik dit weer.
Ik krijg toch sterk het gevoel dat Wanadoo eigenlijk de meest stome keus is geweest die ik ooit heb gedaan, aangezien het voor mij eigenlijk nog nooit goed gewerkt heeft
misschien ben je wel gecapt op 4 mbit!!
geen update voor de livebox tot nu toe.
geen update voor de livebox tot nu toe.
It ain't stupid if it works!
Cappen kunnen ze ook ergens na de centrale doen.. maar ik zou niet weten waarom Wanadoo zoiets zou uitvoeren.
Er vanuit gaande dat er niet nog een router tussen LB en PC zit, is het mij ook onduidelijk waarom er niet meer dan 400kb/s wordt gehaald.
Er vanuit gaande dat er niet nog een router tussen LB en PC zit, is het mij ook onduidelijk waarom er niet meer dan 400kb/s wordt gehaald.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb ook al mensen gezien die door firewall's/virusscanners/oude netwerkkaarten de snelheid niet halen.
Misschien eens kijken of je een andere pc kunt lenen om het te testen
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Beetje domme vraag maar.
Is het mogelijk om het linuX TUX's sciptje voor ports te forwareden ook off-line te gebruiken?
bedoeld deze. http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html
want voor hetzelfde geld gaat de site een keertje off-line oid....
Is het mogelijk om het linuX TUX's sciptje voor ports te forwareden ook off-line te gebruiken?
bedoeld deze. http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html
want voor hetzelfde geld gaat de site een keertje off-line oid....
Verwijderd
Ik heb de firewall uitgezet (beide Windows firewall en Kaspersky Antihacker)kfaessen schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:02:
Ik heb ook al mensen gezien die door firewall's/virusscanners/oude netwerkkaarten de snelheid niet halen.
Antivirus is Kaspersky die heb ik maar niet uitgezet.
Computer is net een jaar oud, ik verwacht niet dat de netwerk kaart problemen geeft is trouwens een onboard.
Er zit geen router of switch tussen anders had ik het zelf wel zonder geprobeerd.
Op mijn linux (SuSe 10.0) zelfde probleem
Nope mij is 1 ding duidelijk Wanadoo heeft hoog van de toren lopen blazen maar kan het allemaal niet waar maken.
Hiervoor Demon 8195/1024 en geen enkel problem zelfs niet met router ertussen, 2 comps tegelijk op het net en allebie volle snelheid.
Het kan zijn dat Wanadoo verder op de lijn (verder op de route naar het internet na de DSLAM) een cap heeft staan.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:37:
Volgens mij zou me modem dan niet op 20 MB moeten intraine
Al met andere computers getest?.. probeer eens TCP Optimizer, wellicht helpt dat. Anders toch even met Wanadoo contact op nemen. De lijn ziet er qua waardes echt super uit..
Verwijderd
TCP optimimeze heb ik geprobeert ik heb het hele got topic van deel 1 tot nu nagespit en geprobeert zelfs via Google nog allerlie dingen opgezocht en geprobeert.
Niks dat helpt.
Zelfs als ik een P2P programma gebruik klapt na +- een uur mijn verbinding er weer uit.
Wordt aangegeven op mijn comp als dat de netwerk kabel los is.
(denk eerder dat de livebox weer verzopen is in de conecties)
Heb al wel een mail gestuurd naar Wanadoo, maar daar heb ik inmiddels ook een hard hofd in, aangezien als ik ze uitleg dat na een reset mijn 2 buitenste ledjes en middelste niet gaan branden, maar de livebox gelijk naar linesync gaat zoeken.
Ik nogmaals een beschrijving krijg hoe je een livebox moet resseten.
Ik denk toch wel mat alle problemen die ik nu inmiddels achter de rug heb met Wanash*t dat ik wel weet hoe je een livebox reset.
Niks dat helpt.
Zelfs als ik een P2P programma gebruik klapt na +- een uur mijn verbinding er weer uit.
Wordt aangegeven op mijn comp als dat de netwerk kabel los is.
(denk eerder dat de livebox weer verzopen is in de conecties)
Heb al wel een mail gestuurd naar Wanadoo, maar daar heb ik inmiddels ook een hard hofd in, aangezien als ik ze uitleg dat na een reset mijn 2 buitenste ledjes en middelste niet gaan branden, maar de livebox gelijk naar linesync gaat zoeken.
Ik denk toch wel mat alle problemen die ik nu inmiddels achter de rug heb met Wanash*t dat ik wel weet hoe je een livebox reset.
Komt er vandaag of morgen nieuwe software voor de livebox, of is dit een gerucht?
Verwijderd
Hehehe... voor iedereen die nog weet waar het over gaat... ik kan weer bellen naar mijn Wanadoo-nummer. Het was idd een fout aan de kant van Wanadoo zelf.
Verder heb ik handige informatie voor iedereen die graag een (draadloze) router wil aanlsuiten op de LiveBox!!!
Kijk in je router naar de WAN-instellingen. Zet alles op Static IP en gebruik hiervoor de volgende gegevens (kijk even goed op welke poort je je router aansluit!!!)
Rode Poort LB
Vast IP-adres: 192.168.5.21
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.5.1
Gele Poort LB
Vast IP-adres: 192.168.6.21
Gateway: 192.168.6.1
Dit werkt perfect voor mijn Medion W-router met Sitecom firmware. Je kunt je router gewoon geconfigureerd laten staan zoals dat deze stond, dan hoef je er geen switch van te maken!
Verder heb ik handige informatie voor iedereen die graag een (draadloze) router wil aanlsuiten op de LiveBox!!!
Kijk in je router naar de WAN-instellingen. Zet alles op Static IP en gebruik hiervoor de volgende gegevens (kijk even goed op welke poort je je router aansluit!!!)
Rode Poort LB
Gele Poort LB
Dit werkt perfect voor mijn Medion W-router met Sitecom firmware. Je kunt je router gewoon geconfigureerd laten staan zoals dat deze stond, dan hoef je er geen switch van te maken!
Verwijderd
Let op: er is een soft-reset en dat wordt uitgevoerd door de reset-knop in te drukken en dan gaan die ledjes dus niet branden. Er is echter ook een hard-reset (die overigens wat lastiger uit te voeren is) die wel die led-show geven. Je modem is dan +- 15 minuten niet meer te gebruiken !Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:19:
Wat betreft de speedtest. Heb je al geprobeerd speedtest.bbned.nl ?
Daar moet je de 32MB of 100MB file downloaden. Dan zie je pas echt wat je snelheid is. De site www.speedtest.nl is niet bruikbaar.
Verwijderd
Ik wou graag vragen of dit pcmcia kaart het ook zal doen (Asus WL-100g Deluxe). Is volgens mij een nieuwere versie van de WL-100G, en is namelijk 125 mbit.
Dat weet ik niet, ik heb alleen een wl-100g (max 54mbit/s) waarmee die werktVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:48:
Ik wou graag vragen of dit pcmcia kaart het ook zal doen (Asus WL-100g Deluxe). Is volgens mij een nieuwere versie van de WL-100G, en is namelijk 125 mbit.
Bedankt voor de tip!F-Tim schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:13:
[...]
Hij staat er waarschijnlijk niet tussen omdat hij als switch zal werken, en zodoende ook niet herkend wordt. Overigens moet je het niet middels telnet doen dat hij een vast IP adres krijgt. Stel het gewoon in het webmanagement van je LinkSys in, zo heb ik dit ook bij m'n Asus gedaan en dat werkt voorlopig al 2 weken prima
Inderdaad staat ie als switch ingesteld... dus als ik web based mangement open zet moet het lukken? Maar ook dan heb je een IP nodig?
BTW: is het ook een oplossing om de DHCP op de LB uit te zetten en op de linksys aan? Zitten hier nadelen aan....?
sorry ben voor het eerstLekkere Loempia schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:15:
[...]
Uit de FAQ van Wanadoo:
4. Veranderen per 21 februari 2006 de Wanadoo Telefonie tarieven?
Ja, om u een goede dienstverlening te kunnen bieden, is Wanadoo genoodzaakt met ingang van 21 februari een verhoging in de tarieven door te voeren. Klanten gaan een starttarief van € 0,04 per gesprek betalen naar een vast telefoonnummer binnen Nederland. De kosten per minuut blijven gelijk aan het 0 cent tarief dat dag en nacht blijft gelden.
Daarnaast worden per 21 februari de Wanadoo Telefonie tarieven voor het bellen naar Mobiel verlaagd van momenteel € 0,195 (piek) - € 0,19 (dal) - € 0,18 (weekend) naar 1 tarief: € 0,165 per minuut. Dit tarief geldt voor alle momenten en voor alle mobiele netwerken. Het starttarief voor het bellen naar mobiele telefoonnummers blijft gelijk aan het huidige tarief van € 0,051.
pssst geld kopen?
En hoe sluit je de boel aan? LB (rood met normale/cross kabel) => Router (WLAN poort...?) => PC (eth poort naar pc)Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:19:
Rode Poort LB
Gele Poort LB
Verwijderd
Aangezien je modem toch op de goede snelheden traint, licht het probleem toch echt bij jouw systeem. Probeer is voor de gein een andere netwerkkaart, ik weet dan bijna zeker dat het probleem is opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:24:
Enig idee wat de nieuwe functies zijn? buiten betere stabiliteit? of een link naar de bron?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:50:
Nieuwe versie Livebox firmware 31 januari gepland.
WNL 3202_221014
Verwijderd
Ik heb ze op dit moment niet bij de hand. Wat ik me kan herrinneren is dat ze hebben gewerkt aan de stabiliteit en aan de kwaliteit van VOIP. Zal de release notes wel binnenkort posten.kfaessen schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:21:
[...]
Enig idee wat de nieuwe functies zijn? buiten betere stabiliteit? of een link naar de bron?
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met wanadoo en telefonie in brunssum? En is die ruis al minder bij telefonie?
Verwijderd
Je lijkt wel zo'n helpdesk medewerkerVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:55:
[...]
Aangezien je modem toch op de goede snelheden traint, licht het probleem toch echt bij jouw systeem. Probeer is voor de gein een andere netwerkkaart, ik weet dan bijna zeker dat het probleem is opgelost.
Niet lezen wat er staat, want dan had je gezien dat ik ook een linux bak heb en daar is het precies het zelfde, dus nu wou je beweren dat daar het ook maar aan de netwerk kaart ligt.
Zo'n helpdesk medewerker schuift het als het maar even kan ook op de gebruiker, terwijl ik tot nu toe alleen maar mee gemaakt heb dat de fout bij Wanadoo lag.
Ik vindt het ook wel vreemd dat nu ik zelfs geen P2P gebruik mijn verbinding er elke 5 minuten uitklapt, en dit ook op mijn 2 computer.
Nu moet ik zeker een ander netwerk kaartje gaan proberen.
Of er zal wel spyware zitten, of nog beter een virus in mijn linux bak.
Er wordt in deze thread wederom gesproken over het downloaden via bijv. Eweka.
Nu gebruik ik dat sinds gisteren ook, en het is idd zo dat de DL snelheden niet echt hoog zijn.
vorige week had ik nog een account bij UseNEXT (duurder dan Eweka en met DL limiet), maar die knalde met 1600kb/sec bij mij naar binnen (full speed wat ik kan hebben dus voor de duidelijkheid). Eweka gaat een factor 3 langzamer (max 500kb/sec).
Nu wordt er gezegd dat Wanadoo een probleem zou hebben met het aantal lijnen? Ik vind dit een vreemde opmerking, want maakt het nu echt zoveel uit of je data vanuit Eweka komt of vanuit UseNEXT (die 4 servers in A'dam heeft staan)?
Deze kreet van Eweka klopt dan toch niet?
Is er een alternatief voor Eweka waar je wel Full Speed kan downen met dezelfde condities als Eweka?
Nu gebruik ik dat sinds gisteren ook, en het is idd zo dat de DL snelheden niet echt hoog zijn.
vorige week had ik nog een account bij UseNEXT (duurder dan Eweka en met DL limiet), maar die knalde met 1600kb/sec bij mij naar binnen (full speed wat ik kan hebben dus voor de duidelijkheid). Eweka gaat een factor 3 langzamer (max 500kb/sec).
Nu wordt er gezegd dat Wanadoo een probleem zou hebben met het aantal lijnen? Ik vind dit een vreemde opmerking, want maakt het nu echt zoveel uit of je data vanuit Eweka komt of vanuit UseNEXT (die 4 servers in A'dam heeft staan)?
Deze kreet van Eweka klopt dan toch niet?
Zou toch geen verschil mogen maken? Is het dan niet zo dat de lijn vanuit het knooppunt in A'dam naar Eweka (of hoe het ook moge gaan) niet toereikend is?Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
Is er een alternatief voor Eweka waar je wel Full Speed kan downen met dezelfde condities als Eweka?
Ik merk hier dat het nogal aan het tijdstip op de dag ligt hoe snel EWEKA is. Overdag trek ik echt continue 2 MB/sec, maar tijdens de spitsuren (zeg 20:00-24:00) lijkt de snelheid erg te schommelen tussen de 600k en de 1 MB/sec.....alsof ze er 's avonds een cap op zetten?
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Of gewoon overvolle readers/bandwidth probleem, waardoor de snelheid inkakt op de drukke momenten.BN schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:01:
Ik merk hier dat het nogal aan het tijdstip op de dag ligt hoe snel EWEKA is. Overdag trek ik echt continue 2 MB/sec, maar tijdens de spitsuren (zeg 20:00-24:00) lijkt de snelheid erg te schommelen tussen de 600k en de 1 MB/sec.....alsof ze er 's avonds een cap op zetten?
Verwijderd
Post is je snelheid via speedtest.bbned.nl. En wat is de afstand tussen je livebox en isra punt.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:15:
[...]
Je lijkt wel zo'n helpdesk medewerker
Niet lezen wat er staat, want dan had je gezien dat ik ook een linux bak heb en daar is het precies het zelfde, dus nu wou je beweren dat daar het ook maar aan de netwerk kaart ligt.
Zo'n helpdesk medewerker schuift het als het maar even kan ook op de gebruiker, terwijl ik tot nu toe alleen maar mee gemaakt heb dat de fout bij Wanadoo lag.
Ik vindt het ook wel vreemd dat nu ik zelfs geen P2P gebruik mijn verbinding er elke 5 minuten uitklapt, en dit ook op mijn 2 computer.
Nu moet ik zeker een ander netwerk kaartje gaan proberen.
Of er zal wel spyware zitten, of nog beter een virus in mijn linux bak.
Verwijderd
Dat is goed nieuws zeg van die firmware update
Hebben anderen het ook dat ze de andere kant van de lijn bijna niet kunnen verstaan omdat het zo zacht klinkt? Zal misschien aan die 3Db verandering liggen?
Naja, nummermelding doet het tot nu toe bij mij ook bijna nooit
dus ook dat zou positief zijn ALS dat gaat werken zoals ze zeggen.
Snelheid bij mij is prima eigenlijk, ruim 750Kbyte/s als ik torrents download dus wat mij betreft prima!
Minder leuk is dus het 4ct starttarief, dat is dus echt ruk he!! gratis bellen en daar klanten mee lokken, vervolgens lekker 4ct gaan vragen
BAGGER DIT!
Maar goed, waar ik echt witheet van werd, afgelopen week dus de helpdesk gebeld waar mijn focking ipod bleef, zegt ie doodleuk : je hebt niet via internet besteld
WTF!!! dus ik krijg er geen omdat ik netje de helpdesk heb gebeld om mij aan te melden?! krijg nou de tiefus ....
Volgens mij las ik ergens in de actievoorwaarden dat de ipod was voor ELKE nieuwe klant die zich aanmeld maar ok.
Weet iemand of dit mag? klant worden is toch klant worden? Lijkt op ongelijke behandeling me dunkt
Ze moeten toch elke klant hetzelfde bieden en behandelen??
Mzzls!
Hebben anderen het ook dat ze de andere kant van de lijn bijna niet kunnen verstaan omdat het zo zacht klinkt? Zal misschien aan die 3Db verandering liggen?
Naja, nummermelding doet het tot nu toe bij mij ook bijna nooit
Snelheid bij mij is prima eigenlijk, ruim 750Kbyte/s als ik torrents download dus wat mij betreft prima!
Minder leuk is dus het 4ct starttarief, dat is dus echt ruk he!! gratis bellen en daar klanten mee lokken, vervolgens lekker 4ct gaan vragen
Maar goed, waar ik echt witheet van werd, afgelopen week dus de helpdesk gebeld waar mijn focking ipod bleef, zegt ie doodleuk : je hebt niet via internet besteld
Volgens mij las ik ergens in de actievoorwaarden dat de ipod was voor ELKE nieuwe klant die zich aanmeld maar ok.
Weet iemand of dit mag? klant worden is toch klant worden? Lijkt op ongelijke behandeling me dunkt
Mzzls!
Verwijderd
Sinds gister heb ik opeens geen internet meer. Vandaag al gebeld met de helpdesk. Moest eerst allerlei procedures doorlopen (reset livebox, opnieuw installeren software en uiteindelijk korter telefoonkabeltje tussen livebox en telefoon aansluitpunt). Vreemd want tot gister werkte het gewoon prima met langere telefoonkabel van 2 meter die ook meegeleverd was. Ik heb gedaan wat ze zeiden, maar nog steeds geen internet. Ze kunnen wel zien dat mijn livebox aanstaat.
Zojuist ben ik teruggebeld, dat ik moet gaan kijken welke firmware er op de livebox staat (helaas was ik niet thuis toen ze belde, ik ben naar een plek gegaan waar ik op internet kon om dit te typen en dit forum te doorzoeken naar oplossingen). Straks thuis dus kijken en dan weer terugbellen, misschien moet mijn modem vervangen worden als de firmware versie te oud is en niet automatisch bijgewerkt wordt. Ik heb de livebox pas een week, dus ik neem aan dat ze me er eentje met de nieuwste firmawre gestuurd hebben.
Iemand die dit ook al meegemaakt heeft? Of weet iemand of ze gister iets met het netwerk in Amsterdam of iets met de firmware gedaan hebben. Ik lees hier dat er misschien gister een update was?????
Zojuist ben ik teruggebeld, dat ik moet gaan kijken welke firmware er op de livebox staat (helaas was ik niet thuis toen ze belde, ik ben naar een plek gegaan waar ik op internet kon om dit te typen en dit forum te doorzoeken naar oplossingen). Straks thuis dus kijken en dan weer terugbellen, misschien moet mijn modem vervangen worden als de firmware versie te oud is en niet automatisch bijgewerkt wordt. Ik heb de livebox pas een week, dus ik neem aan dat ze me er eentje met de nieuwste firmawre gestuurd hebben.
Iemand die dit ook al meegemaakt heeft? Of weet iemand of ze gister iets met het netwerk in Amsterdam of iets met de firmware gedaan hebben. Ik lees hier dat er misschien gister een update was?????
Gisteren deed mijn livebox het opeens ook niet meer. Alle instellingen van portforwarding waren er ook uit. Ik ga ervanuit dat hij een andere firmware heeft gedownload. Helaas nu veel problemen met telefonie. We kunnen niet meer naar buiten bellen, maar hij gaat wel over bij degene die je belt. Neemt diegene op, dan hoort hij niks. Ikzelf hoor dan alleen een in gesprek toon. Na een soft reset van de livebox doet hij het weer even goed. Is nu al 3x voorgekomen.
anderen ook dit soort problemen?
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
Ik heb nu mijn router (sweex wireless router 11G) als switch ingesteld, zoals in dit topic al een aantal maal is beschreven.
LB-->cross cable--> LAN poort4 (sweex) --> wireless --> PC
LB geeft keurig IP uit aan PC via de switch, echter..... de snelheid van downloaden is gelijk gebleven aan de tijd dat de LB via de kabel in de WAN poort zat, ik merk dus geen verschil ?????
Modem traint in op 19155 down, 1015 up
17,9 ver weg, 5,5 dichtbij (even uit mijn hoofd)
Ik moet wel zeggen dat ik DC++ open had staan, download snelheid is gemiddeld 300Kb/s
speedtest via BBned met DC++ open kwam op 3,3 Mbit.
Zonder DC++ open en router op WAN poort kwam ik op 10Mbit, lijkt me og niet helemaal de juiste snelheid ??
LB geeft keurig IP uit aan PC via de switch, echter..... de snelheid van downloaden is gelijk gebleven aan de tijd dat de LB via de kabel in de WAN poort zat, ik merk dus geen verschil ?????
Ik moet wel zeggen dat ik DC++ open had staan, download snelheid is gemiddeld 300Kb/s
Zonder DC++ open en router op WAN poort kwam ik op 10Mbit, lijkt me og niet helemaal de juiste snelheid ??
Eergisteren knalde om ca. 16.00 m'n internetverbinding eruit. (eerste keer in twee maanden) 's avonds gebeld naar Wanadoo. Procedure doorlopen: ipconfig (geen gateway), ping check (helaas pindakaas). UTP-kabel voor de verandering maar 's in gele aansluiting gestopt (geen verandering). DNS handmatig toegewezen. (Zonder resultaat) Helpdeskmedewerker kon wel packetjes sturen naar m'n livebox maar nada internet. Hij werd 'r ook een beetje gek van. Toen maar de livebox voedingskabel ontkoppeld. Weer aangesloten en een reset er overheen. En voilà, dat had ik (natuurlijk) eerder moeten doen. Hoe de vork nou technisch in de steel steekt? Livebox moet op z'n tijd "geflushed" worden?HellBeast schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:45:
Gisteren deed mijn livebox het opeens ook niet meer. Alle instellingen van portforwarding waren er ook uit. Ik ga ervanuit dat hij een andere firmware heeft gedownload. Helaas nu veel problemen met telefonie. We kunnen niet meer naar buiten bellen, maar hij gaat wel over bij degene die je belt. Neemt diegene op, dan hoort hij niks. Ikzelf hoor dan alleen een in gesprek toon. Na een soft reset van de livebox doet hij het weer even goed. Is nu al 3x voorgekomen.
Ik heb wel zo'n idee..Soms hangt ie van mij ook.. geen internet meer, maar het vreemde is dat we wel telefonie hebben. Kan de livebox dan zelf ook niet meer pingen.. Reset knopje doet het dan ook helemaal niet meer.. gewoon hardhandig de voeding eruit en er weer in, en alles werkt weer.
Download die 100Mb bin-file is van BBNed. Die snelheidstest geeft bij mij ook een veels te lage MBit waarde aan.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:59:
Ik ben trouwens eens bezig geweest met de MTU. Verhogen naar 1500 heeft echter weinig zin, aangezien de LB niet zo hoog gaat. 1487 was het maximum IIRC.. Je kunt het zelf nagaan wanneer je naar http://www.speedguide.net/analyzer.php gaat nadat je de MTU verhoogd hebt. De RWIN aanpassen kan natuurlijk wel.
_██_
(ಠ_ృ)
Als je het niet eens bent met de gang van zaken, heb je nu de kans om er vanaf te komen.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:45:
Hebben anderen het ook dat ze de andere kant van de lijn bijna niet kunnen verstaan omdat het zo zacht klinkt?
Minder leuk is dus het 4ct starttarief, dat is dus echt ruk he!! gratis bellen en daar klanten mee lokken, vervolgens lekker 4ct gaan vragen![]()
BAGGER DIT!
Maar goed, waar ik echt witheet van werd, afgelopen week dus de helpdesk gebeld waar mijn focking ipod bleef, zegt ie doodleuk : je hebt niet via internet besteld![]()
WTF!!! dus ik krijg er geen omdat ik netje de helpdesk heb gebeld om mij aan te melden?! krijg nou de tiefus ....
Succes
[ Voor 29% gewijzigd door TifKag436 op 26-01-2006 14:10 ]
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
dat is hier precies hetzelfde! Ik gebruik DC++ in passive mode. Misschien heeft active mode minder last van dit euvel?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:59:
Dit is nu mijn setup: LB -> Linux Firewall PC -> Switch -> PC-tjes
De firewall is op IPtables gebaseerd(HomeLanSecurity
ik heb de 816-2P eraan gehangen.. werkt helaas niet.fb_slim schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:38:
Heeft er al iemand een Copperjet 816-2P gebruikt of 1616? Ik heb dit al eerder gevraagd. Wellicht kan iemand hem voor de gein er even aanhangen en kijken of hij beter traint. Ik heb niet zo'n zin in de LB...
alle mogelijke protcollen uitgeprobeerd voor ADSL2+,
G.Dmt.Bis.Plus (Only/Auto) wil helaas niet werken.
Heb ook Multimode geprobeerd, maar die schakelt gewoon doodleuk terug naar G.Dmt (8 mbit, ADSL1).
Lijkt op een DSLAM incompatibiliteit. Vroeg me ook al af of de CJT 1616 dat beter deed..
geen idee of G.Dmt.BisPlus hetzelfde is als ITU-T G.992.5 wat de LB gebruikt.
Heb ook al heen en weer geflashed met de CJT 816, maar helaas.. Verder NIEMAND (??!) met ervaringen met Copperjet modems ? (oud-tweakdsl / bbned gebruikers?)
Na bijna een week vol problemen met reset (zowel hard als soft) en geen of nauwelijks internet- en telefonieverbinding mag ik een nieuwe ontvangen
Dezelfde configuratie met een Speedtouch 510 werkt namelijk feilloos. En zette ik de LB ertussen dan is het hulpeloos
Een tip voor mensen die nog Wanadoo ADSL via KPN hebben is dus om je oude modem niet meteen door te verkopen anders kun je nog voor verrassingen komen te staan.
Een tip voor mensen die nog Wanadoo ADSL via KPN hebben is dus om je oude modem niet meteen door te verkopen anders kun je nog voor verrassingen komen te staan.
Zet hem in active mode, dan krijg je veel meer (ook van alle andere passive gebruikers) zoekresultaten. Aangezien andere passive gebruikers deze resultaten ook niet kunnen zien zijn er relatief meer slots vrij.PC-Medic schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:17:
[...]
dat is hier precies hetzelfde! Ik gebruik DC++ in passive mode. Misschien heeft active mode minder last van dit euvel?
Dit is nu mijn setup: LB -> Linux Firewall PC -> Switch -> PC-tjes
De firewall is op IPtables gebaseerd(HomeLanSecurity). Ik denk er over om over te stappen op wireless, maar ik wil wel goed beschermd blijven. Zijn er wireless switches(routers) met een soort gelijke beveiliging? Of kun je ook een firewall script op je LB laten lopen???
Ik had er voor de omzetting een ADSL1 Copperjet (weet het typenr ff niet meer) aan hangen. Na de omzetting nog even geprobeert met de VTU-waarden e.d. van wannadoo, maar ik kreeg geen IP op het ding, had wel een 8Mbit connect. Werkt dus niet blijkbaar, al is dat ook niet zo'n ramp omdat het maar een ADSL1 modem was.IEFtm schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:25:
[...]
Heb ook al heen en weer geflashed met de CJT 816, maar helaas.. Verder NIEMAND (??!) met ervaringen met Copperjet modems ? (oud-tweakdsl / bbned gebruikers?)
Voor P2P applicaties moet je VZVIW altijd de incoming port forwarden. Anders krijg je nauwelijks verbindingen. Ik heb een range van 100 poorten geforward in de firewall en gebruik deze voor diverse p2p apps. Zelfde verhaal als je DCC in Mirc wil laten werken.fb_slim schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Zet hem in active mode, dan krijg je veel meer (ook van alle andere passive gebruikers) zoekresultaten. Aangezien andere passive gebruikers deze resultaten ook niet kunnen zien zijn er relatief meer slots vrij.
[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 26-01-2006 16:03 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Download via bbnet 425 Kb begint op +- 620 KB maar valt snel terug naar 425 Kb.
Lengte utp kabel is max 8M
Lengte utp kabel is max 8M
Die crosskable is toch helemaal niet noodzakelijk. Ik heb hier net zoiets staan. Modem/Router met een gewone straight naar een switch (ok, is geen draadloos). Jij hebt een draadloze switch oftewel AP gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:59:
Ik heb nu mijn router (sweex wireless router 11G) als switch ingesteld, zoals in dit topic al een aantal maal is beschreven.
Verwijderd
Ik las in een andere reply dat er waarschijnlijk een nieuwe firmware versie komt voor de live box.
Daar stond ook dat er iets met bluetooth ging gebeuren.
Citaat:
- Nieuwe Blue Tooth chipset support:
De Livebox wordt verzonden met een nieuwe BT-chipset: BCM2045
Ik heb voor de laatste grote update kunnen internetten op mijn pocketpc via bluetooth, maar sinds die update staan alle services uit.
Komt er nu een nieuwe livebox of is dit een softwarematige update. Ik wil graag weer kunnen internetten via de bluetoothverbinding met de livebox.
Weet iemand of dat weer kan na de nieuwe update of moeten er ander dingen gebeuren.
Ik begreep van de helpdesk dat wegens problemen de bluetoothservices uitgeschakeld waren.
Heeft iemand hier meer kijk op???
Daar stond ook dat er iets met bluetooth ging gebeuren.
Citaat:
- Nieuwe Blue Tooth chipset support:
De Livebox wordt verzonden met een nieuwe BT-chipset: BCM2045
Ik heb voor de laatste grote update kunnen internetten op mijn pocketpc via bluetooth, maar sinds die update staan alle services uit.
Komt er nu een nieuwe livebox of is dit een softwarematige update. Ik wil graag weer kunnen internetten via de bluetoothverbinding met de livebox.
Weet iemand of dat weer kan na de nieuwe update of moeten er ander dingen gebeuren.
Ik begreep van de helpdesk dat wegens problemen de bluetoothservices uitgeschakeld waren.
Heeft iemand hier meer kijk op???
Verwijderd
Heb een vraagje over wanadoo. Mijn moeder kreeg een rekening van kpn van pak en beet 90 euro, terwijl ze de gehele periode al wanadoo heeft. Na het bellen met wanadoo beweerde de medewerker dat wanadoo geen gegevens had doorgekregen, en dat dat kwam omdat de router na het installeren niet van de stroom afgehaald, en vervolgens gereset geweest zou zijn.
Volgens mij is dit de grootste onzin ooit.
Ik heb alles keurig aangesloten, precies volgens het boekje. Als mijn moeder belt heeft ze een riedeltje van wanadoo in de lijn, en bij nummermelders van mensen komt ook haar nummer te staan. Ook haar internet werkt prima.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik heb alles keurig aangesloten, precies volgens het boekje. Als mijn moeder belt heeft ze een riedeltje van wanadoo in de lijn, en bij nummermelders van mensen komt ook haar nummer te staan. Ook haar internet werkt prima.
Was na het lezen van je verhaal geschrokken , en gelijk gechecked of ik straks ook voor onvoorziene problemen kom te staan. Dus ik ging op onderzoek uit!Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:53:
Heb een vraagje over wanadoo. Mijn moeder kreeg een rekening van kpn van pak en beet 90 euro, terwijl ze de gehele periode al wanadoo heeft. Na het bellen met wanadoo beweerde de medewerker dat wanadoo geen gegevens had doorgekregen, en dat dat kwam omdat de router na het installeren niet van de stroom afgehaald, en vervolgens gereset geweest zou zijn.
ok ik weet niet waaraan jouw probleem ligt!
en is natuurlijk erg lullig voor je moeder , 90 eu bijlappen , terwijl je dacht dat je gratis belde!
maar ik heb wel de volgende tip voor je! als je wil checken met welke lijn je nu belt!
KPN en wanadoo verschillen namelijk in fout meldingen:
Dus als je wanadoo kiestoon hoort en ook daadwerklijk wil weten of je ermee belt adviseer ik het volgende:
Als je bij KPN intoetst 12 krijg je een foutmeldingstoon..
ALs je bij Wanadoo 12 intoets en wacht , krijg je een vrouwenstem die zegt , u hebt een niet bestaand nr gebeld!
Om kpn te krijgen toets je *33* voor het nummer wat je wil bellen.
Succes ...
[ Voor 8% gewijzigd door xdc op 26-01-2006 18:58 ]
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Ik heb vande week een brief gekregen van wanadoo(FAMILY) dat sinds mijn oplevering van mijn ADSL verbinding, er problemen zijn.
In de brief stond dat ikj een maand vergoed krijg als me verbinding er weer is, het kan nog tot 1 week a 2week duren voordat me verbinding er weer is.
Toch netjes dat ze per brief op je op de hoogte brengen, ik had 15 januari alles aangesloten en dag later lag me verbinding eruit paar xgebeld nu dus die brief weet je tenminste waar je aan toe bent.
In de brief stond dat ikj een maand vergoed krijg als me verbinding er weer is, het kan nog tot 1 week a 2week duren voordat me verbinding er weer is.
Toch netjes dat ze per brief op je op de hoogte brengen, ik had 15 januari alles aangesloten en dag later lag me verbinding eruit paar xgebeld nu dus die brief weet je tenminste waar je aan toe bent.
Ik heb Wanadoo ADSL Family, zonder Wanadoo Telefonie. Bellen doe ik via een andere VoIP dienst. Kan ik KPN nu opzeggen, of ben ik m'n ADSL signaal dan kwijt?
heb je misschien een splitter voor de lb zitten?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:53:
Bedankt voor de tip!F-Tim schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:13:
[...]
Hij staat er waarschijnlijk niet tussen omdat hij als switch zal werken, en zodoende ook niet herkend wordt. Overigens moet je het niet middels telnet doen dat hij een vast IP adres krijgt. Stel het gewoon in het webmanagement van je LinkSys in, zo heb ik dit ook bij m'n Asus gedaan en dat werkt voorlopig al 2 weken prima
Inderdaad staat ie als switch ingesteld... dus als ik web based mangement open zet moet het lukken? Maar ook dan heb je een IP nodig?
BTW: is het ook een oplossing om de DHCP op de LB uit te zetten en op de linksys aan? Zitten hier nadelen aan....?
offtopic:fb_slim schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Zet hem in active mode, dan krijg je veel meer (ook van alle andere passive gebruikers) zoekresultaten. Aangezien andere passive gebruikers deze resultaten ook niet kunnen zien zijn er relatief meer slots vrij.
weet ik maar ik krijg de port forwards niet voor elkaar...
ontopic:
zit nog te twijfelen of ik mijn LB zal vervangen door een modem(alleen zit ik dan met het telefoon probleem). Of een goede wireless switch/router i.c.m. de LB.... maar ik wil er wel 1 met een goede harwarematige vuurmuur

iemand een goede ervaring/suggestie???
Dan ben je je ADSL signaal kwijthmz19 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:54:
Ik heb Wanadoo ADSL Family, zonder Wanadoo Telefonie. Bellen doe ik via een andere VoIP dienst. Kan ik KPN nu opzeggen, of ben ik m'n ADSL signaal dan kwijt?
zoals beloofd, mijn specs:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18560 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3389
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0
Lokatie: Almelo
wireless werkt ook
Ik dacht laat ik mijn linksys kaart eens proberen, en jah toevallig werkt het. wireless lampje brand en de menu settings worden ook actief. Deze kaart heb ik al ruim 1,5 tot 2jaar. Het type is een: WPC54G FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1 Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Dus van het weekend maar eenn nieuwe kopen voor het laptoppie
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18560 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3389
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0
Lokatie: Almelo
wireless werkt ook
Dus van het weekend maar eenn nieuwe kopen voor het laptoppie
[ Voor 12% gewijzigd door ranzige pad op 27-01-2006 00:06 ]
HT & NAS & Inventaris
hmz19 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:54:
Dat hangt helemaal van Wanadoo af wat ze dan doen. Alleen KPN-DSL doet het dat opheffen wat ik weet al sinds jaar en daag. Daar is het 'onlosmakelijk verbonden' aan elkaar die twee diensten (nog).
Wanadoo krijgt bericht van KPN dat de telefonie op die lijn opgeheven wordt. Eigenlijk niet letterlijk dat bericht, maar dat van de 'linesharing' de lijn 'dedicated' gaat worden. Wanadoo kan hierop besluiten te reageren door je DSL ook op te heffen bij KPN en niet te laten liggen dedicated (dsl-only of kaal-koper ook wel genoemd).
Nu vermoed ik dat ze dit dus gewoon laten liggen. Wel heb je kans dat ze de extra kosten van ongeveer €9.90 (incl btw) gaan door berekenen. KPN rekent Wanadoo dit bedrag meer als ze een lijn gebruiken waar geen KPN-telefonie (meer) op zit voor gebruik immers.
Zet je telefonie bij KPN gewoon naar BelBudget toe, dat kost het zelfde per maand (ook €9.90 dacht ik) en dan heb je minste risico gewoon.
Dan heb je echt mazzelranzige_pad schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:02:
wireless werkt ookIk dacht laat ik mijn linksys kaart eens proberen, en jah toevallig werkt het. wireless lampje brand en de menu settings worden ook actief. Deze kaart heb ik al ruim 1,5 tot 2jaar. Het type is een: WPC54G FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1 Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
De chipset die gebruikt is in dat kaartje komt dan overeen (of zelfde familie) als die gebruikt wordt door Wanadoo in hun kaartjes. De Livebox heeft immers niet voor alle wireless chipsets de software aan boord.
[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 27-01-2006 00:26 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je kunt beter vragen of alle telefoons in huis via de Livebox verbonden zijn.Lanfear28 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:06:
[...]
heb je misschien een splitter voor de lb zitten?
Of alle telefoons van de Livebox ontkoppelen en dan je KPN nummer bellen. Als er dan een telefoon overgaat is het foutief aangesloten.
Omdat je Linksys als switch ingesteld staat kun je hem niet terugvinden in de ARP tabel. Het webmanagement van je router staat als het goed is open. Hoe je het kunt bereiken? Door gewoon systematisch de adressen tussen 192.168.5.10 t/m 192.168.5.20 en 192.168.6.10 t/m 192.168.6.20 eens in te voeren in de adresbalk van je browser. Krijg je het webmanagement van je Linksys niet te zien, probeer dan een ander adres. Krijg je het wel te zien, dan heb je je Linksys te pakken. En dan in je Linksys instellen dat hij een VAST!!!! IP adres gebruikt, dus bv 192.168.5.9 of 192.168.6.9. Daarna kun je je router altijd daarop bereiken...Almering schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:35:
[...]
Bedankt voor de tip!
DHCP uitzetten... dat lijkt me niet zo'n strak plan, aangezien de Linksys dan bij 192.168.1.2 zal gebruiken, en dat pikt je LiveBox weer niet. Dus gewoon DHCP van de Livebox aanlaten. en in je Linksys uit.
Wanna play?
Verwijderd
Ehhhh, " VZVIW altijd de incoming port forwarden" wat is/zijn VZVIW?Atomsk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:58:
[...]
Ik had er voor de omzetting een ADSL1 Copperjet (weet het typenr ff niet meer) aan hangen. Na de omzetting nog even geprobeert met de VTU-waarden e.d. van wannadoo, maar ik kreeg geen IP op het ding, had wel een 8Mbit connect. Werkt dus niet blijkbaar, al is dat ook niet zo'n ramp omdat het maar een ADSL1 modem was.
[...]
Voor P2P applicaties moet je VZVIW altijd de incoming port forwarden. Anders krijg je nauwelijks verbindingen. Ik heb een range van 100 poorten geforward in de firewall en gebruik deze voor diverse p2p apps. Zelfde verhaal als je DCC in Mirc wil laten werken.
En welke poorten gebruikt DC++, en hoe forward ik die in de LB (noob mode)??
Verwijderd
heb het volgend probleem:
ISRA - LB - telefoon via livebox (via KPN)
met als resultaat dat ik niet kan bellen (bezettoon) maar wel gebeld worden...
iemand oplossing?
iemand oplossing?
test je toestel eens zonder lb als je dan nog kunt niet bellen kun je contact met kpn opnemen. lukt het bellen zonder lb wel dan kun je proberen om de lb te rebooten en het tsl er weer op aan te sluiten. lukt het zo niet kun je wanadoo een belletje gevenVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:04:
heb het volgend probleem:
iemand oplossing?
Verwijderd
zonder LB doet ie het wel...kan een splitter voor de LB gooien is t probleem ook opgelost denk ik
De kabeltjes die Wanadoo gebruikt voor het verbinden van de aansluitng naar je modem(witte rj-11 kabels) zijn deze van een speciaal type of kan ik elk gewenst type kopen?
ik vraag dit om dat ik toch de koppeldoos en kabel tussen mijn ISRA en LB wil elimineren om zo misschien een betere verbinding te krijgen.
ik vraag dit om dat ik toch de koppeldoos en kabel tussen mijn ISRA en LB wil elimineren om zo misschien een betere verbinding te krijgen.
[ Voor 2% gewijzigd door ranzige pad op 27-01-2006 12:44 . Reden: RJ-45 moest RJ-11 zijn ]
HT & NAS & Inventaris
een keer de lb uit en aanzetten lijkt me minder werk en meestal werkt het daarna weerVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:25:
zonder LB doet ie het wel...kan een splitter voor de LB gooien is t probleem ook opgelost denk ik
wil je meteen die koperkabel in de LB proppenranzige_pad schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:38:
De kabeltjes die Wanadoo gebruikt voor het verbinden van de aansluitng naar je modem(witte rj-45 kabels) zijn deze van een speciaal type of kan ik elk gewenst type kopen?
Ehmm betekend dit nu dat ik nu wel met m'n andere computer zal kunnen communiceren zonder switch of iets dergelijks?- 1 IP adres range voor alle interfaces:
Ethernet, WiFi, USB en Blue Tooth krijgen nu allemaal een IP adres in de range 192.168.1.1x. De eerste computer die verbonden is krijgt het IP adres 192.168.1.10 en de tweede computer 192.168.1.11 etc.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Waarschijnlijk kun je straks je LB als een 2(!)-poorts switch gaan gebruiken ja...x-man schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:04:
[...]
Ehmm betekend dit nu dat ik nu wel met m'n andere computer zal kunnen communiceren zonder switch of iets dergelijks?
Als ik daarmee een hogere snelheid krijg wel jahPC-Medic schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:55:
[...]
wil je meteen die koperkabel in de LB proppen
Mij bedoeling was van een z'n kabeltje de rj-11 plug af te knippen en dat einde aan mijn ISRA te monteren. De andere rj-11 gaat dan direct in de LB.
HT & NAS & Inventaris
"Voor Zo Ver Ik Weet"Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:18:
[...]
Ehhhh, " VZVIW altijd de incoming port forwarden" wat is/zijn VZVIW?
En welke poorten gebruikt DC++, en hoe forward ik die in de LB (noob mode)??
Van DC++ weet ik het niet. Meestal is het echter zo wanneer je in de configuratie/preferences van zo'n programma gaan rondkijken, je wel ergens een vakje tegenkomt waar het "inbound" portnr kan worden ingevuld. Je kan de waarde die er al staat overnemen, of zelf iets invullen. Wanneer je meerdere P2P programma´s hebt, is het handig deze poorten allemaal in hetzelfde bereik te kiezen (30000 - 30050 bijv.) Dan hoef je maar forward 1 regel aan de firewallconfiguratie van de LB toe te voegen.
Kan er vanavond wel een screenshot van posten indien nodig..
Ja, dat kan. Voor je ADSLsnelheid maakt het niks uit. Uiteraard kun je dan geen telefoon meer in de LB pluggen. Test wel even of de splitter geen storing veroorzaak op de telefoonlijn in combinatie met de LB.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:14:
ok zal t eens proberen..kun je trouwens een splitter voor de livebox zetten?
[ Voor 21% gewijzigd door Atomsk op 27-01-2006 13:49 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Na 5 dagen wachten..
De verwerking van uw ADSL-aanvraag
Het technische leveringsproces n.a.v. uw ADSL-aanvraag is in gang gezet
Wat duurt dat lang
Wat duurt dat lang
ranzige_pad schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:43:
[...]
Als ik daarmee een hogere snelheid krijg wel jah![]()
Mij bedoeling was van een z'n kabeltje de rj-11 plug af te knippen en dat einde aan mijn ISRA te monteren. De andere rj-11 gaat dan direct in de LB.

heb ik hier ook... alleen het telefoonkabeltje is iets van 1,5 m lang(omdat het onder de vloer ligt en ik was niet van plan de LB onder de vloer te monteren)
volgens wanadoo mag dat telefoon kabeltje niet te lang zijn maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit... misschien dat het wel helpt om het kabeltje te vervangen door een betere (ronde)telefoonkabel of utp kabel te gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door PC-Medic op 27-01-2006 14:27 ]
jij neemt het wel allemaal letterlijk hoorPC-Medic schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:16:
[...]
[afbeelding]
heb ik hier ook... alleen het telefoonkabeltje is iets van 1,5 m lang(omdat het onder de vloer ligt en ik was niet van plan de LB onder de vloer te monteren)![]()
volgens wanadoo mag dat telefoon kabeltje niet te lang zijn maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit... misschien dat het wel helpt om het kabeltje te vervangen door een betere telefoonkabel of utp kabel te gebruiken
GedultVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:48:
Na 5 dagen wachten..
Wat duurt dat lang
[ Voor 53% gewijzigd door ranzige pad op 27-01-2006 14:20 ]
HT & NAS & Inventaris
Verwijderd
Je stopt er idd een normale upt-kabel tussen. De ene kant gaat de rode of de gele poort van de LB in... de andere in de WLAN-poort op je router. Daarna kun je dus je eigen routertje gewoon op DHCP laten staan zodat dat een apart (draadloos)netwerkje wordt. Dus op je router kun je dan al je netwerkgeschikte aparaten hangen (pc's, laptops, printerservers, ip-cams, etc...).Almering schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:54:
[...]
En hoe sluit je de boel aan? LB (rood met normale/cross kabel) => Router (WLAN poort...?) => PC (eth poort naar pc)
Zo hoef je iig niet de draadloze versie van de LB te nemen als je al een draadloze router hebt liggen... daarnaast ben je hierdoor niet gebonden aan maar 2 upt-poorten die op de LB zitten.
Verwijderd
Heb even gebeld met mijn moeder, en die heeft 12 gebeld en kreeg vervolgens een vrouwenstem. Wanadoo dus.xdc schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:56:
[...]
Was na het lezen van je verhaal geschrokken , en gelijk gechecked of ik straks ook voor onvoorziene problemen kom te staan. Dus ik ging op onderzoek uit!
ok ik weet niet waaraan jouw probleem ligt!
en is natuurlijk erg lullig voor je moeder , 90 eu bijlappen , terwijl je dacht dat je gratis belde!
maar ik heb wel de volgende tip voor je! als je wil checken met welke lijn je nu belt!
KPN en wanadoo verschillen namelijk in fout meldingen:
Dus als je wanadoo kiestoon hoort en ook daadwerklijk wil weten of je ermee belt adviseer ik het volgende:
Als je bij KPN intoetst 12 krijg je een foutmeldingstoon..
ALs je bij Wanadoo 12 intoets en wacht , krijg je een vrouwenstem die zegt , u hebt een niet bestaand nr gebeld!
Om kpn te krijgen toets je *33* voor het nummer wat je wil bellen.
Succes ...
Ik heb even gebeld naar mijn moeder om dit te checken. Het telefoonkabeltje gaat gewoon keurig in de lb.Lanfear28 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:06:
[...]
heb je misschien een splitter voor de lb zitten?
Er is maar 1 telefoon waarmee gebeld wordt in huis, dus dat kan het niet zijn. Als ik bel naar het wanadoo nummer gaat de telefoon bij mijn moeder ook gewoon over.MindedRaptor schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:30:
[...]
Je kunt beter vragen of alle telefoons in huis via de Livebox verbonden zijn.
Volgens wanadoo is het probleem dat ze nooit de betreffende gegevens hebben gehad omdat de router dus niet eerst uitgeschakeld was, en vervolgens gereset... Daardoor hebben ze nooit de juist configuratieinstellingen gehad of zoiets onzinnigs. Dat was althans wat ze mijn moeder probeerden wijs te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 15:58 ]
Verwijderd
Ben ik ff dom zeg, Voor Zover Ik weetAtomsk schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:46:
[...]
"Voor Zo Ver Ik Weet"
Van DC++ weet ik het niet. Meestal is het echter zo wanneer je in de configuratie/preferences van zo'n programma gaan rondkijken, je wel ergens een vakje tegenkomt waar het "inbound" portnr kan worden ingevuld. Je kan de waarde die er al staat overnemen, of zelf iets invullen. Wanneer je meerdere P2P programma´s hebt, is het handig deze poorten allemaal in hetzelfde bereik te kiezen (30000 - 30050 bijv.) Dan hoef je maar forward 1 regel aan de firewallconfiguratie van de LB toe te voegen.
Kan er vanavond wel een screenshot van posten indien nodig..
[...]
Ja, dat kan. Voor je ADSLsnelheid maakt het niks uit. Uiteraard kun je dan geen telefoon meer in de LB pluggen. Test wel even of de splitter geen storing veroorzaak op de telefoonlijn in combinatie met de LB.
Verwijderd
Ik volg dit topic al een tijdje en heb de vraag al eerder gesteld, maar allicht krijg ik nu een ander antwoord:
Is Wanadoo family nu stabiel (altijd verbinding dus)?
En wat is ong. de levertermijn van wanadoo tbv. opzeggen chello?
Is Wanadoo family nu stabiel (altijd verbinding dus)?
En wat is ong. de levertermijn van wanadoo tbv. opzeggen chello?
interessant nieuwsbericht 
http://www.consumentenbon...ws/3446086?ticket=nietlid
houdt dit nou ook in dat ik mijn adsl-abo op zou kunnen zeggen
want de tariefsverhoging gaat natuurlijk alleen maar om telefonie..
overstappen is natuurlijk ook nog een hele klus... zit je voor bepaalde tijd weer zonder internet en dan moet ik dus wel weer voor mn vaste telefoon-gesprekskosten betalen..
ik kijk het nog wel ff aan
houdt dit nou ook in dat ik mijn adsl-abo op zou kunnen zeggen
overstappen is natuurlijk ook nog een hele klus... zit je voor bepaalde tijd weer zonder internet en dan moet ik dus wel weer voor mn vaste telefoon-gesprekskosten betalen..

Is al eerder langsgekomen:MyNameIs schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:02:
interessant nieuwsbericht
houdt dit nou ook in dat ik mijn adsl-abo op zou kunnen zeggenwant de tariefsverhoging gaat natuurlijk alleen maar om telefonie..
[rml]Apie! in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Tsja allemaal mensen die willen opzeggen... Ik kan in Den Haag (postcode 2597; centrale Benoordenhout) nog niet eens Wanadoo ADSL nemen! En ik wil het zo graag, 4 cent of niet. Als je geen 4 cent wil lappen, koop dan een ATA en bel gratis met je wanadoo internetverbinding via Voipbuster
Is het jullie trouwens opgevallen dat ze alleen nog maar family aanbieden (en cable)? BBned en KPN hebben ze dus eruit geflikkerd (voor nieuwe abonnees althans).
Is het jullie trouwens opgevallen dat ze alleen nog maar family aanbieden (en cable)? BBned en KPN hebben ze dus eruit geflikkerd (voor nieuwe abonnees althans).
De Linksys wpc54g werkte ook direct zonder problemenkfaessen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:40:
[...]
Nee ik heb geen aparte dingen moeten instellen buiten het WPA wachtwoord e.d.
Houd er wel rekening mee dat de WL-100g en WL-107g een totaal verschillende chipset hebben. Ik vermoed dat de livebox is ontworpen voor een bepaalde wireless chipset (en dan maakt het niet uit welk merk wireless kaart het is, zolang die maar de juiste chipset heeft)
De WL-107g heeft dus een incompatible chipset (een ralink) erin.
WL-100g: Broadcom Chipset (type weet ik niet, dus kom niet aankloppen als het niet werkt, een nieuwe revisie kaarten kan ook een andere chip hebben al is het zeer onwaarschijnlijk)
WL-107g: Ralink Chipset (type weet ik niet)
Nou, mijn WPC54Gv3 (Broadcom inside!) wilde echt niet hoor.......welke versie heb je?dgoof100 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:22:
[...]
De Linksys wpc54g werkte ook direct zonder problemen
[ Voor 4% gewijzigd door BN op 27-01-2006 22:37 ]
Lijkt mij ook, samen met de Wifi uit te breiden tot 2 + 4? (wifi), dat wordt toch al wat.BN schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:41:
[...]
Waarschijnlijk kun je straks je LB als een 2(!)-poorts switch gaan gebruiken ja...
als Lizard zo vriendelijk wilt zijn om alle werkende PCMCIA kaarten in de SP te zetten, dan is
dat een stuk prettiger voor de mensen die dat willen weten.
It ain't stupid if it works!
wpc54g versie2BN schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:36:
[...]
Nou, mijn WPC54Gv3 wilde echt niet hoor.......welke versie heb je?
WPC54Gv2 is een TI (Texas Instruments) chipset. For the record.
Done, staat in de 2e postvr6-only schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:37:
als Lizard zo vriendelijk wilt zijn om alle werkende PCMCIA kaarten in de SP te zetten, dan is
Afgelopen dinsdag werd ik, en velen met mij, het slachtoffer van een storing op de centrale Heerlen-Hoensbroek. Helpdesk bellen: wat blijkt....een printplaat kapot in de centrale, wordt gerepareerd. In de loop van woensdag ben ik weer netjes online, maar nu komt ie:
mijn intrain-gegevens VOOR de storing:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19404 Kb
Afname Dichtbij : 9.9 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0
en NA de storing
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1120 Kb
DownStream 9184 Kb
Afname Dichtbij : 2.5 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
De ADSL-standaard is gewijzigd
Wil dit nu zeggen dat ik geen ADSL2 meer heb? Aan de snelheid te zien lijkt het hier op. Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben (gehad) en zo ja....is dit tijdelijk?
mijn intrain-gegevens VOOR de storing:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19404 Kb
Afname Dichtbij : 9.9 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0
en NA de storing
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1120 Kb
DownStream 9184 Kb
Afname Dichtbij : 2.5 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
De ADSL-standaard is gewijzigd

Wil dit nu zeggen dat ik geen ADSL2 meer heb? Aan de snelheid te zien lijkt het hier op. Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben (gehad) en zo ja....is dit tijdelijk?
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Paar keer rebooten je modem, dat wil vaak wel helpen.. zoniet waarschijnlijk een verkeerd profiel in de DSLam terug gezet... even bellen met Wanadoo xDRoy Batty schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 08:30:
De ADSL-standaard is gewijzigd![]()
Rebooten heb ik idd meerde keren geprobeerd maar lijkt niet te helpen.Chutney schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 09:16:
[...]
Paar keer rebooten je modem, dat wil vaak wel helpen.. zoniet waarschijnlijk een verkeerd profiel in de DSLam terug gezet... even bellen met Wanadoo xD
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Hier even een paar vraagjes over1 IP adres range voor alle interfaces:
Ethernet, WiFi, USB en Blue Tooth krijgen nu allemaal een IP adres in de range 192.168.1.1x. De eerste computer die verbonden is krijgt het IP adres 192.168.1.10 en de tweede computer 192.168.1.11 etc.
Dit zal betekenen dat:
- Als een computer een Statisch IP adres heeft deze niet meer zal kunnen verbinden met de Livebox tot dat de computer een Dynamisch IP adres heeft of dat er een Statisch IP adres aan de computer is gegeven dat in de correcte range valt.
1. Zal de gateway dan "192.168.1.1" worden ???
2. Blijft het subnetmask "255.255.255.0" ???
3. Verandert er ook nog iets aan de DNS servers ???
Ik vraag dit, omdat ik in mijn router alles statisch heb staan, en dat werkt nu prima
[ Voor 10% gewijzigd door TifKag436 op 28-01-2006 11:43 ]
Verwijderd
Vandaag mn livebox ontvangen
.
Aangesloten en deed t meteen.
Dit zijn de waardes van mijn verbinding,ben zeer tevreden tot nu toe.
D
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.1 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 244
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 22
ES-teller van 1 dag 0
.
D
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 244
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 22
ES-teller van 1 dag 0
.
1. JaTifKag schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:42:
[...]
Hier even een paar vraagjes over![]()
1. Zal de gateway dan "192.168.1.1" worden ???
2. Blijft het subnetmask "255.255.255.0" ???
3. Verandert er ook nog iets aan de DNS servers ???
Ik vraag dit, omdat ik in mijn router alles statisch heb staan, en dat werkt nu prima
2. Ja
3. Nee, dat blijft 194.134.5.5 en 194.134.5.55
Ik weet niet of het al ergens beantwoord is, maar is Wake on WAN mogelijk via de livebox?
Ik gebruik op m'n LAN het proggie WakeOnLanGUI.exe van depicus, en dat werkt lokaal prima, maar via internet niet. Ik vermoed dus dat de livebox het blokkeert. Portforwarders helpen niet. Is ook niet zo gek, PC staat immers uit dan. Maar omdat het lokaal wel werkt verdenk ik de livebox.
Wat is er nodig? Ik denk dit: (citaat van http://www.depicus.com/ )
"If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
You will then need to allow traffic through on your firewall/router on a specific port. The choice of ports is up to you."
Is het met telnet ofzo mogelijk om dit te regelen in de livebox?
Ik gebruik op m'n LAN het proggie WakeOnLanGUI.exe van depicus, en dat werkt lokaal prima, maar via internet niet. Ik vermoed dus dat de livebox het blokkeert. Portforwarders helpen niet. Is ook niet zo gek, PC staat immers uit dan. Maar omdat het lokaal wel werkt verdenk ik de livebox.
Wat is er nodig? Ik denk dit: (citaat van http://www.depicus.com/ )
"If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
You will then need to allow traffic through on your firewall/router on a specific port. The choice of ports is up to you."
Is het met telnet ofzo mogelijk om dit te regelen in de livebox?
Verwijderd
heeft trouwens iedereen met Telefonie een mailtje gekregen van Wanadoo waarin het starttarief werd aangekondigd ? ik heb hier niks voorbij zien komen (of ben ik de enige?)
Verwijderd
Hoeveel tijd verstreek er tussen het ontvangen van de lifebox en aanmelden bij wanadoo?Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:44:
Vandaag mn livebox ontvangen.
![]()
![]()
D
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 244