[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:07:
kan iemand eens checken ;

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 184 Kb
DownStream 11988 Kb
Afname Dichtbij : 20.5 (dB)
Ver weg : 5.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 18 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 14517
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 574
ES-teller van 1 dag 0

1. ) haal niet meer dan 600KB/s, hoe kan dat ?

2.) omdat er staat 12000 kbs, betekent dit dat de centrale al adsl2+ draait ?

3.) wat kan je nog meer uit mijn stats halen, is er iets niet in orde ?

verder gebruik ik nu wifi, wat ik nog eens zal omzetten naar utp, wat ik ook heb is een plat line-in telefoon kabeltje.. ik zag op GoT dan een ronde beter zou zijn...

many thanks

groeten
sander
Jou modem draait wel op een ADSL2+ lijn, maar de waarden zijn niet echt goed. De upstream staat op 184Kb wat 1024Kb moet zijn bijvoorbeeld. Check ff de lengte van de telefoonkabel en switch anders ff wat kabels voor de zekerheid. Reset de Livebox ook even een paar keer (soms is 1x niet genoeg met dat ding, voor wat ik zelf ondervonden heb).

Ik weet niet precies waar jij die 600KB/s constateert. Als jij de snelheid test, dan kan jij dat het beste op http://speedtest.bbned.nl/ doen.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-01-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 23:51
Heb zoveel mogelijk doorgelezen, maar snap het nog niet helemaal. Hoe laat laat ik de modem werken als een dom modem dat alleen internet doorgeeft? Ik wil graag m'n linksys wrt54gx laten routeren ipv de LB. Ik ga er vanuit dat ik dan de rode uitgang op de LB via de crossed cabel aan moet sluiten op de internet ingang van de linksys. Maar dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks loempia..

nog ff alles nagelopen... paar reboots ;

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19148 Kb
Afname Dichtbij : 18.8 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

bbned speedtest 980 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:40:
thanks loempia..

nog ff alles nagelopen... paar reboots ;

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19148 Kb
Afname Dichtbij : 18.8 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

bbned speedtest 980 KB/s
Ik zou alsnog even verder uitzoeken voor wat betreft de snelheid, want jij haalt minder dan dat de Livebox staat ingetraind. Je zou makkelijk boven 1 MB/s moeten komen. Meestal ligt het dan aan een router, switch of netwerkkaart in de pc, waardoor de volledige snelheid niet doorkomt. Bekijk dat dan ook nog eens. Zal uiteindelijk wel in jou voordeel moeten zijn. Ik haal namelijk bijna hetzelfde en sta met downstream zo'n 10 mbit minder ingetraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:43
RekZ schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:19:
Iemand al een idee waarom ik niet op mn livebox kan komen?

alles werkt perfect via de livebox, alleen connecten via 192.168.5.1 geeft een time-out
reset je livebox even.. voornamelijk de 1e keren wil de livebox config page nog wel eens vastlopen, alleen te herstellen door een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RekZ schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:19:
Iemand al een idee waarom ik niet op mn livebox kan komen?

alles werkt perfect via de livebox, alleen connecten via 192.168.5.1 geeft een time-out
Het is niet 192,168.5.1 maar 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:53:
[...]

Het is niet 192,168.5.1 maar 192.168.1.1
:z

Ik heb een ander "probleem" nu. Ik heb een e-tech router die ik nu als switch gebruik achter de livebox. Dat werkt nu naar behoren alleen ik kan de configuratiepagina (standaard 192.168.1.1) niet meer bekijken als de livebox eraan hangt. Dan krijg ik dus de livebox configuratie. Ik heb al geprobeerd om de router een andere ip te laten hebben (192.168.100.1 en 192.168.5.100 en nog een paar) maar met de livebox erbij kan ik dan nog niet op de pagina komen. (wel op internet dus). Zonder de livebox moet ik eerst weer de router/switch resetten omdat ik de DHCP uitgezet heb daarop, voordat ik weer kan configureren.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
Ja das vrij logisch he, je zit met de subnetten.
Geef je router maar even een 10.0.0.1 ofzo
Dan werkt 't wel en kun je ook gewoon naar je router en livebox.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Quadesh schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:48:
Ja das vrij logisch he, je zit met de subnetten.
Geef je router maar even een 10.0.0.1 ofzo
Dan werkt 't wel en kun je ook gewoon naar je router en livebox.
Succes.
Zal wel logisch zijn, maar ik snap het niet. Je moet toch op hetzelfde subnet zitten om een device te kunnen benaderen? SN is nu 255.255.255.0. Jij bedoelt dat ik het IP op 10.0.0.1 moet zetten, waarom zou dat wel werken en 192.168.100.1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dropsen schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:38:
Heb zoveel mogelijk doorgelezen, maar snap het nog niet helemaal. Hoe laat laat ik de modem werken als een dom modem dat alleen internet doorgeeft? Ik wil graag m'n linksys wrt54gx laten routeren ipv de LB. Ik ga er vanuit dat ik dan de rode uitgang op de LB via de crossed cabel aan moet sluiten op de internet ingang van de linksys. Maar dan...
Dan zou je de LB als "bridged" moeten instellen. Dat is echter VZIVW nog niemand gelukt. Dan kun je beter een andere ADSL2 modem aanschaffen en de LB terug in de box doen.

Ben zelf trouwens niet erg te spreken over de kwaliteit v/d splitter in de LB. Hoor nu duidelijk ruis tijdens het bellen (gewoon via KPN). Wanneer ik m'n oude splitter gebruik, krijg ik echter een gekraak te horen. Niet echt een verbetering dus.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Atomsk schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:03:
[...]

Dan zou je de LB als "bridged" moeten instellen. Dat is echter VZIVW nog niemand gelukt. Dan kun je beter een andere ADSL2 modem aanschaffen en de LB terug in de box doen.

Ben zelf trouwens niet erg te spreken over de kwaliteit v/d splitter in de LB. Hoor nu duidelijk ruis tijdens het bellen (gewoon via KPN). Wanneer ik m'n oude splitter gebruik, krijg ik echter een gekraak te horen. Niet echt een verbetering dus.. :(
Verstandig om dan contact op te nemen met Wanadoo. Dan moet jou exemplaar omgeruild worden voor een nieuwe Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 01-10 23:51
[...]

Ik wist van te voren helemaal niet dat dat geval ook een router was... zijn er andere modems die in de plaats van de livebox zouden kunnen? Die dus ook telefonie ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:57:
[...]

Zal wel logisch zijn, maar ik snap het niet. Je moet toch op hetzelfde subnet zitten om een device te kunnen benaderen? SN is nu 255.255.255.0. Jij bedoelt dat ik het IP op 10.0.0.1 moet zetten, waarom zou dat wel werken en 192.168.100.1 niet?
Aangezien je dan niet in de 192.168 range zit ?
Gewoon proberen baad het niet dan schaad het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Dropsen schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:09:
[...]

Ik wist van te voren helemaal niet dat dat geval ook een router was... zijn er andere modems die in de plaats van de livebox zouden kunnen? Die dus ook telefonie ondersteunen?
Alternatieve modems is al meerdere keren in deze topic behandeld, dus daarvoor moet je even een paar pagina's terug lezen. Er zijn op dit moment geen modems, die telefonie van Wanadoo ondersteunen of technisch uberhaupt aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik was net wat aan het downloaden.. met torrent (bitcomet 0.60). Ik had meer dan 1000 connecties naar een bestand lopen (+/-1200). Op een gegeven moment hield de livebox er mee op! Valt hier iets aan te doen? Ik zat net ff door de config te bladeren.. maar je kunt dus niet het maximum aan connecties aangeven die zo'n livebox kan houden (Probeerde net de instellingen te veranderen van het bitcomet programma maar deze bleef het aantal connecties ook vasthouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 22:28
henkleerssen schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:45:
Ik was net wat aan het downloaden.. met torrent (bitcomet 0.60). Ik had meer dan 1000 connecties naar een bestand lopen (+/-1200). Op een gegeven moment hield de livebox er mee op! Valt hier iets aan te doen? Ik zat net ff door de config te bladeren.. maar je kunt dus niet het maximum aan connecties aangeven die zo'n livebox kan houden (Probeerde net de instellingen te veranderen van het bitcomet programma maar deze bleef het aantal connecties ook vasthouden)?
Is die livebox niet gelimiteerd met het aantal nat-connecties dat ie kan opbouwen? 1000 connecties zal best eens teveel kunnen zijn met als gevolg overflow van de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Bij bitcomet heb ik de max connections to keep op 100 gezet. Geen problemen mee gehad verder, hij download niet heel snel maar dat kan ook aan de torrents liggen. Meestal iets sneller dan mijn upload. Volgens mij was het maximum ook 100 connections in bitcomet, of heb je 10 torrents open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

tim_heijt schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Welke modem gebruik je dan, en trained deze netjes in?
Beetje laat, maar ik gebruik een SpeedTouch 546, traint in op 1276 / 969.

De LB traint beter in qua upload, maar qua download kwam ik maar niet hoger dan 8mb, wat ik ook probeerde (oa firmware-update). Vandaar dat ik hem in zijn doos gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Sangroid schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:58:
[...]

Beetje laat, maar ik gebruik een SpeedTouch 546, traint in op 1276 / 969.

De LB traint beter in qua upload, maar qua download kwam ik maar niet hoger dan 8mb, wat ik ook probeerde (oa firmware-update). Vandaar dat ik hem in zijn doos gedaan heb.
Het staat er verkeerd genoteerd of de waarden zijn echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na dat wanadoo een nieuwe DSLMkaart in de centrale heeft gezet heb ik eindelijk een livebox die intraint op up 1020 en down 20180.
Maar windows wil niet sneller downloaden dan 425 KB ik heb de registry patch al toegepast, ik heb de mtu al veranderd en ik heb een dowload manager geprobeert, maar het blijft het zelfde.
Welke download test ik ook probeer BBnet, speedtest en andere.
Weet iemand waar ik nog meer zou kunnen kijken om het te verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:28:
Eindelijk na dat wanadoo een nieuwe DSLMkaart in de centrale heeft gezet heb ik eindelijk een livebox die intraint op up 1020 en down 20180.
Maar windows wil niet sneller downloaden dan 425 KB ik heb de registry patch al toegepast, ik heb de mtu al veranderd en ik heb een dowload manager geprobeert, maar het blijft het zelfde.
Het kan in eerste instantie aan de volgende dingen liggen (meest waarschijnlijk):

- Router of switch die de snelheid niet aankan.
- Brakke netwerkkaart

Bekijk de bovenstaande dingen eerst even.
Die patch waar jij hebt het over hebt, is zeker om meer het aantal connecties per minuut op de schroeven. Als jij via http://speedtest.bbned.nl/ test, dan gaat het natuurlijk via 1 connectie over HTTP. De patch is dan vrijwel zinloos. Zonder patch moet jij het ook makkelijk kunnen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 23-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

bestaat er intussen nou een fatsoenlijke workaround voor de MSN transfer probleem??? word gek dat ik soms een minuut mag wachten op een plaatje van 500kb :(

poorten forwarden helpt ook geen drol had ik in een andere deel gelezen, klopt dit?? wil het alsnog proberen, iemand die weet welke poorten ik dan moet hebben. ben verder met alles tevreden, alleen dit nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:33:
[...]

Het kan in eerste instantie aan de volgende dingen liggen (meest waarschijnlijk):

- Router of switch die de snelheid niet aankan.
- Brakke netwerkkaart

Bekijk de bovenstaande dingen eerst even.
Die patch waar jij hebt het over hebt, is zeker om meer het aantal connecties per minuut op de schroeven. Als jij via http://speedtest.bbned.nl/ test, dan gaat het natuurlijk via 1 connectie over HTTP. De patch is dan vrijwel zinloos. Zonder patch moet jij het ook makkelijk kunnen halen.
Er zit geen switch tussen en geen router en de netwerk kaart is een intel pro 10/100 chip is een intel 4 2.8 GHZ met 512 MB mem dus idd hij moet het makkelijk aan kunnen, maar hij begint met +- 600Kb/s en stort dan langzaam in naar 425 Kb/s bij bbnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
SYQ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:37:
bestaat er intussen nou een fatsoenlijke workaround voor de MSN transfer probleem??? word gek dat ik soms een minuut mag wachten op een plaatje van 500kb :(

poorten forwarden helpt ook geen drol had ik in een andere deel gelezen, klopt dit?? wil het alsnog proberen, iemand die weet welke poorten ik dan moet hebben. ben verder met alles tevreden, alleen dit nog :)
MSN Messenger - file transfers (TCP): 6891-6900

Succes

[ Voor 21% gewijzigd door Lekkere Loempia op 23-01-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:43:
[...]

Er zit geen switch tussen en geen router en de netwerk kaart is een intel pro 10/100 chip is een intel 4 2.8 GHZ met 512 MB mem dus idd hij moet het makkelijk aan kunnen, maar hij begint met +- 600Kb/s en stort dan langzaam in naar 425 Kb/s bij bbnet
Reset jou Livebox en installeer de netwerkkaart even opnieuw nog voor de zekerheid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Initial G schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:28:
Bij bitcomet heb ik de max connections to keep op 100 gezet. Geen problemen mee gehad verder, hij download niet heel snel maar dat kan ook aan de torrents liggen. Meestal iets sneller dan mijn upload. Volgens mij was het maximum ook 100 connections in bitcomet, of heb je 10 torrents open?
Ik heb maximaal zo'n 250 connecties. Veel meer heeft ook geen nut volgens mij. Dan krijg je zoveel overhead, dat de effectieve dowload dramatisch naar beneden gaat. Bij Azureus moet je dus de standaard instellingen wat aanpassen. Bij andere P2P heb ik er weinig last van. Met BitSpirit haal ik af en toe 800kb/s down, wanneer er voldoende seeds zijn.

Wat me wel tegenvalt zijn buitenlandse usenetservers. Heb m'n easynet.com account weer geactiveerd, maar je moet daar wel zo'n 15 connecties gebruiken om de 1,8Mb/s vol te krijgen. Maar ja.. ping van 300ms.. :X Denk dat ik maar eens Eweka ga testen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:28:
Ik heb dit ook, het zal wel aan een instelling in de centrale of bij wanadoo zelf liggen. Mijne traint in op 10Mbit, maar ik haal strak maximaal 420K/s en steeds 3.3Mbit bij bbned speedtest. Mijn @home had een hogere topsnelheid en de eerste dagen was wanadoo ook sneller, dus het ligt echt niet aan instellingen bij mij. Ik heb ook al geprobeerd de boel de resetten en dergelijke, maar geen verschil. Ik ben al blij dat het werkt, ik bel er wel eens over als het binnen een paar weken niet iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Lekkere Loempia schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:46:
[...]

MSN Messenger - file transfers (TCP): 6891-6900

Succes
nop. aan beide kanten de poorten ingesteld via livebox config, mocht niet baten. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Nu heb ik even iets anders waar medetweakers mischien wel wat aan zouden hebben.
Ik heb op dit moment een ADSL plus abbo bij Wanadoo en ik wil deze omzetten in een Wanadoo family abbo voor een 20/1 verbinding in combinatie met de livebox.
Het probleem was hier dat mijn ISDN verbinding er nog ligt wat dus niet met family samenwerkt.

Na een uitvoerig gesprek met de opzeg medewerker (zo zal ik het maar noemen) bleek er de volgende mogelijkheid te zijn:
Ze sturen mij een formulier toe waarin ik aan kan geven om 1 week of 2 weken offline te gaan.
Ze halen hierbij het ADSL signaal van mijn lijn zodat ik vervolgens mijn ISDN kan laten afbreken.
Dan kan ik direct weer aangesloten worden op Wanadoo family en ben ik weer online (als dat goed gaat natuurlijk)
Ik wist niet van het bestaan af van deze mogelijkheid maar ik ga het zeker proberen dus houd ik iedereen op de hoogte hoe dit zal gaan aflopen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
net mailtje gehad dat starttarief vanaf 21 feb. 4 cent zal zijn voor telefoneren binnen NL :(
bellen naar mobiel wel wat goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Yep, ik heb het mailtje ook gekregen.

Betreft: Tariefwijzigingen Wanadoo Telefonie

Geachte heer XXX,

Een jaar geleden zijn wij gestart met Wanadoo Telefonie. U hebt de afgelopen maanden gebruik gemaakt van deze innovatieve, besparende dienst. Graag informeren wij u over de ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie.

Tariefwijzigingen
Het tarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers in Nederland wordt verlaagd. Tijdens piekuren was dit tarief 19,5 cent per minuut. Dit wordt verlaagd naar 16,5 cent per minuut, ongeacht het tijdstip dat u belt (piekuren, daluren, 's nachts of in het weekend).
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
De nieuwe tarieven gelden vanaf dinsdag 21 februari 2006.

De meeste gebruikers zullen merken dat de tariefwijzigingen nauwelijks gevolgen hebben voor de hoogte van de Wanadoo Telefonie factuur.

Aanvullende informatie
Wilt u meer informatie over de tariefwijzigingen van Wanadoo Telefonie, uw factuur, de handleidingen of de verbeteringen? Of bent u benieuwd naar de toekomstige ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie? Klik dan hier voor meer informatie.

Wij wensen u in 2006 veel belplezier met Wanadoo Telefonie!

Met vriendelijke groet,

Wanadoo

Er wordt echter geen woord gesproken over de mogelijkheid om het abo. op te zeggen. Toch maar eens bellen met de Helpdesk

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 08:39
Wat voor snelheden halen jullie met een livebox + draadloos router 54Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoften !

Eerst zieltjes winnen met als voornaamste lokkertje gratis bellen naar vaste nummers, om na een jaartje (ik ben pas een maand lid) rustig de tarieven weer naar KPN niveau te tillen, terwijl die juist met nieuwe acties komen, InternetPlusBellen, om het bellen naar vaste nummers echt gratis te maken. Wat een rotstreek.

Kunnen we hier niets aan doen, behalve stoppen met de positieve reclame die ik voor het bedrijf en zijn product gemaakt heb bij familie en collega's, en weer uitkijken naar een nieuwe provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nolihc schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:57:
Wat voor snelheden halen jullie met een livebox + draadloos router 54Mbps?
Ik haal rond 250 KB/s stabiel, maar het moet bij mij door 2 muren en dan staat de laptop nog ook eens helemaal in de hoek. Dat heeft puur met de wireless zelf te maken. Op mijn desktop haal ik wel volledig, maar dit is met een netwerkkabel aangsloten. Vind ik zelf prima, maak thuis niet zoveel gebruik van mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 10:32

_Christiaan_

Master of SOG

negeer me niet :P
bigchristiaan schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:58:
Is er nog vaak een storing op het wanadoo-netwerk? Toen digitale telefonie net was ingevoerd, heb ik veel slechte ervaringen gehoord, maar die tijd lijkt nu voorbij te zijn?
///////////////////SCHOP!\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeikerd :/
4 cent starttarief. Woohoo! Verder 0 cent per minuut. En het snelste internetabonnement wat er maar te krijgen valt (iig in de consumenten-prijsklasse). Wat heb je het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:37:
Schoften !

Eerst zieltjes winnen met als voornaamste lokkertje gratis bellen naar vaste nummers, om na een jaartje (ik ben pas een maand lid) rustig de tarieven weer naar KPN niveau te tillen, terwijl die juist met nieuwe acties komen, InternetPlusBellen, om het bellen naar vaste nummers echt gratis te maken. Wat een rotstreek.

Kunnen we hier niets aan doen, behalve stoppen met de positieve reclame die ik voor het bedrijf en zijn product gemaakt heb bij familie en collega's, en weer uitkijken naar een nieuwe provider ?
Dit verhaal had ik al verwacht. Het doet mij echt helemaal niks, want ze bieden het nog steeds als goedkoopste aan. Zullen ze weinig van onder de indruk zijn en je kan beter jou kostbare tijd aan nuttige zaken besteden. Ik wil het woord 'zeikerd' niet echt in de mond nemen, maar ik vind het wel zinloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 23-01-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19
Ik vind niet dat die 4 cent per gesprek starttarief overdreven veel is. Maar. Gaat het daar dan om? Ik heb mijn vader aangeraden Wanadoo Family te nemen. Minder dan een maand later wordt bekend dat het vanaf februari duurder wordt. Niemand gaat mij vertellen dat Wanadoo eind 2005 niet wist dat de tarieven zouden veranderen. Ik vermoed dan ook dat ze het bewust pas later bekend hebben gemaakt. Terwijl ik persoonlijk via de telefoon nog heb gevraagd of de aanbieding in 2006 ook zou gelden. Alles zou hetzelfde blijven zei de vriendelijke meneer. En 'het doet mij niks want ze zijn toch nog de goedkoopste' slaat natuurlijk nergens op. Dat je de goedkoopste bent wil niet zeggen dat je alles maar kunt doen zolang je de goedkoopste blijft, toch? Misschien zijn de anderen namelijk wel overdreven duur?

Hoe dan ook, vandaag hoorde ik dat mobiel bellen van 0,195 naar 0,165 Euro per minuut gaat. Om dit mogelijk te maken is die 4 cent ingesteld. Nou, ik vind het prima, je hoort mij niet klagen. Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Van de verlaging van het tarief naar mobiel stond een week geleden niets op de site. Ik vermoed dan ook dat Wanadoo veel klachten heeft gehad over de 4 cent. Ook van mij. Niet omdat ik het veel vind en anders Wanadoo Family niet had aangeraden, maar omdat het ineens veranderd werd.

Terwijl ik de website goed had gelezen en dus per telefoon had gevraagd naar toekomstige tarieven. Want als ze blijkbaar plots kunnen verhogen van 0 naar 4 cent, wat weerhoudt ze er dan van om in juli van 4 naar 10 cent te gaan? Of ... (vul zelf maar in).

Verder geen klachten over Wanadoo, die 4 cent had ik ze zelfs wel gegund; aangezien ik nooit klachten heb en de service prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Tiwaz, I agree. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:48:
[...]

Reset jou Livebox en installeer de netwerkkaart even opnieuw nog voor de zekerheid dan.
Allemaal gedaan en nog steeds het zelfde verhaal.
Zal windows wel zijn die weer is eigenwijzer moet zijn dan een vrouw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17

BoAC

Memento mori

Tiwaz schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:04:
..

Terwijl ik de website goed had gelezen en dus per telefoon had gevraagd naar toekomstige tarieven. Want als ze blijkbaar plots kunnen verhogen van 0 naar 4 cent, wat weerhoudt ze er dan van om in juli van 4 naar 10 cent te gaan? Of ... (vul zelf maar in).
Dat staat dus in de algemene voorwaarden die ik een tijd terug heb gezien ;)
En hoger zou et geloof ik niet kunnen...
Correct me if I am wrong ;)
Verder geen klachten over Wanadoo, die 4 cent had ik ze zelfs wel gegund; aangezien ik nooit klachten heb en de service prima is.
Agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Initial G schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:14:
[...]

:z

Ik heb een ander "probleem" nu. Ik heb een e-tech router die ik nu als switch gebruik achter de livebox. Dat werkt nu naar behoren alleen ik kan de configuratiepagina (standaard 192.168.1.1) niet meer bekijken als de livebox eraan hangt. Dan krijg ik dus de livebox configuratie. Ik heb al geprobeerd om de router een andere ip te laten hebben (192.168.100.1 en 192.168.5.100 en nog een paar) maar met de livebox erbij kan ik dan nog niet op de pagina komen. (wel op internet dus). Zonder de livebox moet ik eerst weer de router/switch resetten omdat ik de DHCP uitgezet heb daarop, voordat ik weer kan configureren.

Iemand hier een oplossing voor?
Ik heb mijn e-tech router gewoon het ip-adres 192.168.100.1 gegeven en dan zn dhcp settings vanaf 192.168.100.100 uit te laten geven. Anders geeft ie de eerste compu waarschijnlijk het ip 192.168.1.1 ;) wat gelijk is aan je livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Tiwaz schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:04:
Ik vind niet dat die 4 cent per gesprek starttarief overdreven veel is. Maar. Gaat het daar dan om? Ik heb mijn vader aangeraden Wanadoo Family te nemen. Minder dan een maand later wordt bekend dat het vanaf februari duurder wordt. Niemand gaat mij vertellen dat Wanadoo eind 2005 niet wist dat de tarieven zouden veranderen. Ik vermoed dan ook dat ze het bewust pas later bekend hebben gemaakt. Terwijl ik persoonlijk via de telefoon nog heb gevraagd of de aanbieding in 2006 ook zou gelden. Alles zou hetzelfde blijven zei de vriendelijke meneer. En 'het doet mij niks want ze zijn toch nog de goedkoopste' slaat natuurlijk nergens op. Dat je de goedkoopste bent wil niet zeggen dat je alles maar kunt doen zolang je de goedkoopste blijft, toch? Misschien zijn de anderen namelijk wel overdreven duur?

Hoe dan ook, vandaag hoorde ik dat mobiel bellen van 0,195 naar 0,165 Euro per minuut gaat. Om dit mogelijk te maken is die 4 cent ingesteld. Nou, ik vind het prima, je hoort mij niet klagen. Toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Van de verlaging van het tarief naar mobiel stond een week geleden niets op de site. Ik vermoed dan ook dat Wanadoo veel klachten heeft gehad over de 4 cent. Ook van mij. Niet omdat ik het veel vind en anders Wanadoo Family niet had aangeraden, maar omdat het ineens veranderd werd.

Je kan je abbonnement ook gewoon opzeggen natuurlijk na een wijziging van de algemene voorwaarden in het nadeel van de klant. Dit is wel een wijziging met negatieve aspecten voor de klant hier zal wanadoo ook niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

nadd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:22:
[...]

Is die livebox niet gelimiteerd met het aantal nat-connecties dat ie kan opbouwen? 1000 connecties zal best eens teveel kunnen zijn met als gevolg overflow van de livebox.
tja.. hij hield het ff vol bij mij bij 1200.. maar dus niet lang. Is er achter te komen wat nu de maximale hoeveelheid connecties is van de LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

nadd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:45:
[...]

Je kan je abbonnement ook gewoon opzeggen natuurlijk na een wijziging van de algemene voorwaarden in het nadeel van de klant. Dit is wel een wijziging met negatieve aspecten voor de klant hier zal wanadoo ook niet moeilijk over doen.
gewoon is anders.. je betaalt per jaar geloof ik. Dus dan moet je nog altijd het jaar uitzitten. En dan kunnen ze nog van alles flikken idd. Maar ik denk eerder dat ze op termijn wel meer concurrentie krijgen (kan niet anders) en de telefoonkosten weer terug naar oud niveau gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:19
wilko2 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Zeikerd :/
4 cent starttarief. Woohoo! Verder 0 cent per minuut. En het snelste internetabonnement wat er maar te krijgen valt (iig in de consumenten-prijsklasse). Wat heb je het slecht.
Tja, en vervolgens schaffen ze maar het hele gratis bellen af.... of nee, laten ze maar 30c start tarief gaan berekenen. Als ze dan toch al bezig zijn kunnen ze net zo goed de actie van het goedkopere internet terugdraaien, dat ze er maar 40€ per maand van maken. 8)7

Met andere woorden, ik ga dus bezwaar aan tekenen, ik ben via een contract overeengekomen dat de telefonie gratis zou zijn. Dat is deze dus vanaf nu niet meer. Contract ontbinding, + schadevergoeding voor de gemaakte kosten + moeite voor het omzetten en opnieuw aanmelden van kpn, + andere abbonementen zijn dus op zijn plaats.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
[...]

....
maar ik dacht dat het geen probleem was om routers achter de livebox te koppelen. ik lees in dit forum dat sommige mensen dat wel hebben, ik wil het graag zeker weten voordat ik dit abbo aanschaf.

dit is wat ik wil:
* ik heb al een router. en die wil ik graag gebruiken omdat die wireless kan en omdat ie upnp ondersteunt. dus mijn router moet de ip-adressen uitdelen, niet de livebox

kan ik:
* de router gewoon aansluiten op de livebox, of moet ik iets speciaals instellen op de livebox of router, of is het gewoon niet mogelijk?

ik zie erg tegenstrijdige berichten hier, ik lees soms dat mensen wel een eigen router hebben, maar ik las kort geleden dat de livebox ingesteld moet worden om te ' bridgen' , maar dat dit nog niet kan. Kan iemand het me eens en vooraltijd voor mij (en anderen) duidelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

KBDE schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:16:
[...]

Tja, en vervolgens schaffen ze maar het hele gratis bellen af.... of nee, laten ze maar 30c start tarief gaan berekenen. Als ze dan toch al bezig zijn kunnen ze net zo goed de actie van het goedkopere internet terugdraaien, dat ze er maar 40€ per maand van maken. 8)7

Met andere woorden, ik ga dus bezwaar aan tekenen, ik ben via een contract overeengekomen dat de telefonie gratis zou zijn. Dat is deze dus vanaf nu niet meer. Contract ontbinding, + schadevergoeding voor de gemaakte kosten + moeite voor het omzetten en opnieuw aanmelden van kpn, + andere abbonementen zijn dus op zijn plaats.

Wordt vervolgd.
Volgens mij stond al aangegeven dat je van je telefonie af zou kunnen. Je internet blijft uiteraard wel doorlopen, want daar is niets van veranderd. Heb je al contact op genomen met Wanadoo over welke mogelijkheden je hebt? Voordat je meteen Kassa! er op af stuurt ;)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Mad_Cow schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:19:
[...]

maar ik dacht dat het geen probleem was om routers achter de livebox te koppelen. ik lees in dit forum dat sommige mensen dat wel hebben, ik wil het graag zeker weten voordat ik dit abbo aanschaf.

dit is wat ik wil:
* ik heb al een router. en die wil ik graag gebruiken omdat die wireless kan en omdat ie upnp ondersteunt. dus mijn router moet de ip-adressen uitdelen, niet de livebox

kan ik:
* de router gewoon aansluiten op de livebox, of moet ik iets speciaals instellen op de livebox of router, of is het gewoon niet mogelijk?

ik zie erg tegenstrijdige berichten hier, ik lees soms dat mensen wel een eigen router hebben, maar ik las kort geleden dat de livebox ingesteld moet worden om te ' bridgen' , maar dat dit nog niet kan. Kan iemand het me eens en vooraltijd voor mij (en anderen) duidelijk maken
Je kan je Router aansluiten achter de LB. Echter dan moet je DHCP functie van je router uitzetten waardoor het min of meer een switch wordt. Draadloos functie kun je blijven gebruiken maar LB blijft wel de Router! (Daar kun je tot heden niets aan veranderen)

livebox -> router (crosscable) -> PC (straight)

Zie deze LINK voor de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

nadd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:44:
[...]

Ik heb mijn e-tech router gewoon het ip-adres 192.168.100.1 gegeven en dan zn dhcp settings vanaf 192.168.100.100 uit te laten geven. Anders geeft ie de eerste compu waarschijnlijk het ip 192.168.1.1 ;) wat gelijk is aan je livebox.
Mijn router routeert niet, maar is een switch na de liveboxrouter, dus ik denk dat je mijn probleem verkeerd begrepen hebt. Het probleem was dat ik de router(switch dus) niet meer kan benaderen. Het loopt nu allemaal goed, dus de volgende keer dat ik de boel moet herstarten ofzo kijk ik er wel weer naar.

Ik kan je trouwens verder aanbevelen de livebox als router te gebruiken, eigenlijk is dat ook veel logischer. Die e-tech router trekt maximaal 10Mbit op de WAN poort, dus kun je nooit de volle bandbreedte gebruiken. Met de e-tech router als switch kan dat wel, dan is ie wel 100Mbit. Bovendien kun je portforwarding e.d. prima per IP adres regelen op de livebox en met telnet kun je de IP's koppelen aan de MAC-adressen van je netwerkadapters. (+de router wordt minder warm :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:33

IEF

Why so serious?

wat betreft het laten bridgen van de livebox:

ik kwam het volgende tegen in de console:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ group eth0 mer0
[root @ bridge]$ bridge enable
[root @ bridge]$ list
Name    State         MacAddr           Priority  LinkCost  Vci/Vpi/Encap  VpnOUI     VpnId
eth0    Doorsturen   00:60:4c:fc:95:2a  128       100       0/0/LLC (VPN) 0     0
mer0    Doorsturen   00:60:4c:fc:95:2a  128       100       0/0/LLC (VPN) 0     0
Station Cache Timeout : 300
[root @ bridge]$

vervolgens kun je met dhcp stop en:
dhcpserver stop

ervoor zorgen dat er geen dhcp meer aanstaat (client van de livebox op mer0 en de LAN dhcpserver)

ik laat het zo staan voorlopig, zorgen dat er geen IP opgevraagd wordt van het wanadoo netwerk.

Morgenochtend maar es kijken of mijn router het WAN ip opvraagt :) (na mac release ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:54

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Edwin van Cleef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:22:
Het probleem was hier dat mijn ISDN verbinding er nog ligt wat dus niet met family samenwerkt.
Het ADSL signaal moet inderdaad van de lijn zijn voordat je ISDN kan laten slopen. Bij mij heeft dat uiteindelijk 10 werkdagen gekost: KPN belooft 5 tot 10 werkdagen en claimt dus ook die 10 dagen, beetje flauw.
Overigens had ik al ADSL via XS4All (over ISDN dus), ga nu over naar Wanadoo, hele traject is in gang gezet op 15 november en ik *hoop* van harte dat ik weer ADSL heb ergens begin februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 18:36
Dit bewijst maar weer eens hoe ONBETROUWBAAR wanadoo is !!!
Voor mij komt dit zeer onvoordelig uit, ik bel ongeveer 30 keer per dag, dat is 900 keer per maand=
36 euro extra kosten

Ik zeg daarom het zaakje op (ook KPN) en ga naar versatel, waar ik wel gratis kan bellen. kost me dan wel 44,95 maar ik ben dan nog voordeliger uit dan wanadoo want KPN hoef je niet meer te betalen en ik heb nog eens VOETBAL :) en kan gratis bellen zonder starttarief (daar betaal je 5 euro voor vandaar de prijs van 44,95 i.p.v. 39,95)

Nou Wanadoo, bedankt voor de 99,- euro korting EN de Ipod Shuffle (die ik achteraf toch heb gekregen) :P

klein advies:

Het ging om een aktie van 1 jaar! Wanadoo weet zeker niet wat een aktie in de wettelijke zin inhoud .....
Wat Wanadoo nu doet heet dwaling .... Als je schade lijdt kun je het verhalen op wanadoo.Je kunt sowieso opzeggen bij een eenzijdige verandering in een overeenkomst. Het is dus geen contractbreuk, want volgens algemene voorwaarden is het toegestaan dat wanadoo haar tarieven aanpast, echter dat is weer in strijd met de wettelijke betekenis van aktie, want hierin staan de rechten/plichten vast voor de vastgestelde periode ..... (snap je het nog?)

[ Voor 63% gewijzigd door danda op 24-01-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
weet iemand hoeveel waarde je mag hechten aan de belofte van een helpdesk medewerker?
hij had mij namelijk belooft dat ik de livebox mocht terug sturen vanwege aanhoudende problemen(liep no gsteeds iedere dag te reseten)ook had ik gezegt dat ik liever zelf een ander modem kocht en hij zij dat is goed dan sturen we geen nieuwe dan moet je alleen ff een briief sturen omdit te bevestigen alleen nu krijg ik dus een reactie terug van wanadoo dat het dus niet kan en niet mag maar ik heb al wel dat andere modem gekocht en zit nu dus met dubbele kosten

dus is er een mogelijkheid om er toch vanaf te komen(recente wijzigingen in de algemene voorwaarden misschien zodat ik op basis daarvan kan opzeggen/wijzigen?)?
danda schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:16:
Dit bewijst maar weer eens hoe ONBETROUWBAAR wanadoo is !!!
Voor mij komt dit zeer onvoordelig uit, ik bel ongeveer 30 keer per dag, dat is 900 keer per maand=
36 euro extra kosten

Ik zeg daarom het zaakje op (ook KPN) en ga naar versatel, waar ik wel gratis kan bellen. kost me dan wel 44,95 maar ik ben dan nog voordeliger uit dan wanadoo want KPN hoef je niet meer te betalen en ik heb nog eens VOETBAL :) en kan gratis bellen zonder starttarief (daar betaal je 5 euro voor vandaar de prijs van 44,95 i.p.v. 39,95)

Nou Wanadoo, bedankt voor de 99,- euro korting EN de Ipod Shuffle (die ik achteraf toch heb gekregen) :P

klein advies:

Het ging om een aktie van 1 jaar! Wanadoo weet zeker niet wat een aktie in de wettelijke zin inhoud .....
Wat Wanadoo nu doet heet dwaling .... Als je schade lijdt kun je het verhalen op wanadoo.Je kunt sowieso opzeggen bij een eenzijdige verandering in een overeenkomst. Het is dus geen contractbreuk, want volgens algemene voorwaarden is het toegestaan dat wanadoo haar tarieven aanpast, echter dat is weer in strijd met de wettelijke betekenis van aktie, want hierin staan de rechten/plichten vast voor de vastgestelde periode ..... (snap je het nog?)
mag ik je erop wijzen dat je kpn niet kan opzeggen ook versatel maakt nog gebruik van kpn's telefoon lijn alleen zij gaan de rekening betalen
het is dat je het maar ff weet
voor de rest ben ik het met je eens dat het een stel oplichters is

en ik ben geen meester in het wetboek weet alleen wel dat het invoeren van het starttarief voor bestaande klanten met een nog lopende contract met de daarbij behorende afspraken reden genoeg is om je abbo te beindigen

[ Voor 58% gewijzigd door Mili op 24-01-2006 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:19:
[...]

Jou modem draait wel op een ADSL2+ lijn, maar de waarden zijn niet echt goed. De upstream staat op 184Kb wat 1024Kb moet zijn bijvoorbeeld. Check ff de lengte van de telefoonkabel en switch anders ff wat kabels voor de zekerheid. Reset de Livebox ook even een paar keer (soms is 1x niet genoeg met dat ding, voor wat ik zelf ondervonden heb).

Ik weet niet precies waar jij die 600KB/s constateert. Als jij de snelheid test, dan kan jij dat het beste op http://speedtest.bbned.nl/ doen.

Succes
Tis nu via UTP, haal 1.8 MB/s top , ingetraind op 18132 Kb

ik neem aan dat het dus door wifi komt ? de sagem tool zei altijd dat ie rond 36/48 mbps verbinding had... komt dit door interferentie ? wifi bandbreedte zat altijd ruim onder waarop ik getraind zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind die startkosten die ze hebben ingevoerd echt belachelijk.. Dat de mobiele kosten wat omlaag zijn boeit me eigenlijk geen reet aangezien ik altijd mobiel naar mobiel bel. We bellen hier vaak naar andere lokale nummers, en dit zijn dan korte gesprekken. Je mag dus verwachten dat je rekening zeker een paar tientjes omhoog gaat.

Ik vindt het maar gewoon een naaistreek. Zet er dan tenminste in je mail bij dat je telefonie op kunt zeggen. Straks komen ze echt nog met een mailtje als: Yo man vanaf morgen komt er nog een tientje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, ik kon mijn abo aanvragen.. hoelang duurt het voordat een modem word verstuurd? Ik woon nog niet op het nieuwe adres, en dacht misschien kan ik hem naar mijn werk laten sturen..

Is er trouwens ook een algemeen helpdesk mailadres?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:59:
[...]

Tis nu via UTP, haal 1.8 MB/s top , ingetraind op 18132 Kb

ik neem aan dat het dus door wifi komt ? de sagem tool zei altijd dat ie rond 36/48 mbps verbinding had... komt dit door interferentie ? wifi bandbreedte zat altijd ruim onder waarop ik getraind zat ?
Het komt dan inderdaad door interferentie. Een netwerkkaart kan dit namelijk niet constateren. Een UTP netwerkverbinding blijft altijd betrouwbaar en snel. Mijn advies is dan ook: WIFI alleen gebruiken, als het echt niet anders kan. Je wilt immers toch wel aardig snel downloaden, anders neem je dit abonnement natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:32:
Eindelijk, ik kon mijn abo aanvragen.. hoelang duurt het voordat een modem word verstuurd? Ik woon nog niet op het nieuwe adres, en dacht misschien kan ik hem naar mijn werk laten sturen..

Is er trouwens ook een algemeen helpdesk mailadres?
De modem werd bij ij 1 dag voor oplevering afgeleverd door TPG Post.
Het e-mailadres wat je kan gebruiken is helpdesk@wanadoo.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-01-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je :)

[edit]
werkt niet
Geachte mevrouw, meneer,

Het door u gebruikte e-mail adres wordt niet uitgelezen door Wanadoo.

Om wijzigingen aan te brengen in uw abonnement kunt u terecht op de website van Wanadoo: www.wanadoo.nl/mijnabonnement. Voor administratieve of technische vragen over uw abonnement kunt u terecht op de helppagina's van Wanadoo: www.wanadoo.nl/helpdesk.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anders info@wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet... :) Krijg hetzelfde bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:42:
Ook niet... :) Krijg hetzelfde bericht terug.
ga naar www.wanadoo.nl klik op helpdesk.
vul nu een willekeurige zoekterm in
nu verschijnt er een optie "stel een vraag"
zo mail je naar ze, maar bellen is veel sneller.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

weet iemand welk merk pcmcia wireless kaartje in de livebox past?
ik heb deze post doorzocht maar helaas niets gevonden...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

ASUS WL-107g Ralink chipset zou het doen.......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:47:
Ho ho, juist niet de WL-107g !!!

maar de WL-100g !!!!!!

Dit staat duidelijk in dit topic !!
(heb het zelf nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 10:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

BN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:47:
Een paar bebrichten terug werd er nog gesuggerdeerd dat de wl-107g het niet deed en de wl-100g wel. Toen vroeg ik ook al om duidelijkheid, maar die is er nog niet. Naast het feit dat de wl-100g moeilijk te krijgen is.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

dan moet ik daaroverheen gelezen hebben B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Executor16 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:10:
Ik vind die startkosten die ze hebben ingevoerd echt belachelijk.. Dat de mobiele kosten wat omlaag zijn boeit me eigenlijk geen reet aangezien ik altijd mobiel naar mobiel bel. We bellen hier vaak naar andere lokale nummers, en dit zijn dan korte gesprekken. Je mag dus verwachten dat je rekening zeker een paar tientjes omhoog gaat.

Ik vindt het maar gewoon een naaistreek. Zet er dan tenminste in je mail bij dat je telefonie op kunt zeggen. Straks komen ze echt nog met een mailtje als: Yo man vanaf morgen komt er nog een tientje bij.
ik vind het anders al heel wat dat ze onderstaande gewoon in de FAQ hebben staan hoor....
Kan ik mijn abonnement of de dienst Telefonie opzeggen?
U kunt uw ADSL-abonnement of uw Wanadoo Telefonie-abonnement in de periode van 23 januari tot en met 21 februari 2006 opzeggen. Uw ADSL-abonnement kunt u alleen opzeggen wanneer u uw Telefonie-abonnement en uw ADSL-abonnement (en eventueel Mobiel-abonnement) gelijktijdig hebt aangevraagd. Indien u uw Wanadoo Telefonie-abonnement later dan uw ADSL-abonnement hebt aangevraagd, kunt u alleen uw Wanadoo Telefonie-abonnement opzeggen. Opzeggingen worden alleen geaccepteerd indien het Wanadoo abonnement of de dienst Wanadoo Telefonie is aangevraagd op of voor 5 januari 2006, aangezien Wanadoo de tariefwijziging op 5 januari bekend heeft gemaakt.
Edit : ik baal wel van die startkosten natuurlijk, maar goed: Skype here I come! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Apie! op 24-01-2006 13:54 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Oops, even Apleldoorn bellen...!!
Jullie hebben gewoon gelijk, ik heb ze weer eens door mekaar gehaald. Het verhaal ging inderdaad over de WL-100g die zou werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 18:36
Sagem
Ermo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:33:
weet iemand welk merk pcmcia wireless kaartje in de livebox past?
ik heb deze post doorzocht maar helaas niets gevonden...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 10:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Sagem kaartjes zijn tot zover ik weet niet in .nl te krijgen dus ook aan het type heb je weinig.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
henkleerssen schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:58:
[...]

gewoon is anders.. je betaalt per jaar geloof ik. Dus dan moet je nog altijd het jaar uitzitten. En dan kunnen ze nog van alles flikken idd. Maar ik denk eerder dat ze op termijn wel meer concurrentie krijgen (kan niet anders) en de telefoonkosten weer terug naar oud niveau gaan.
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden in het nadeel van de klant kun je altijd opzeggen. Maakt niet uit wat de helpdesk miep zegt over jaarcontract. En mocht je wel per jaar betalen dan moet er een gedeelte teruggestort worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej, luitjes.

ik krijg het volgende niet voor elkaar met de livebox:

Remote desktop.

Wat ik heb gedaan is via het Linux-tux scripje de poort 3389 toegevoegd.
Zowel TCP als UDP en natuurlijk met interne ip waar hij natoe moet verwijzen.
maar goed ik kom niet in me PC vanuit buitenaf.
Wat doe ik verkeerd.

Net zo als ik via buitenaf in me livebox kan komen.
Ik zou dit graag willen beveiligingen.

Sorry ik ben niet z'n nurd in netwerken/router alias de livebox :(

alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 16:47

vr6-only

Blub Blub

klopt het, dat er morgen een nieuwe firmware uitkomt voor de livebox??

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
vr6-only schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:04:
Woei ... waarom moet ik nou weer in Italië zitten als het leuk wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

haha,

maar ik weet het niet, ik dacht dat ik het ergens had gelezen.
op wanadoo.nl staat er igg niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ja, naar verwachting wel. Ik had problemen met de Livebox en heb zaterdag gebeld en vanochtend en beide keren gevraagd. Antwoord: morgen komt de nieuwe software (woensdag dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in frankrijk zitten ze op versie 3202_24014c
ben benieuwd wat wij krijgen

@IEFtm
ik krijg het bridgen niet voor elkaar
had er al een middag mee gestoeid
dhcp op mer0 is uit, dhcpserver voor lan is uit
eth0 en mer0 zitten in een group
zolang ik neit reboot blijft eth0 192.168.1.1
als ik de livebox reboot kan ik nix meer
tcpdump laat nix zien anders dan mijn dhcp requests
bridge lijkt het niet te doen of forward geen dhcp
dhcpr aanzetten hielp ook niet helaas
als je wel aan de praat krijgt hoor ik dat graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:50:
ej, luitjes.

ik krijg het volgende niet voor elkaar met de livebox:

Remote desktop.

Wat ik heb gedaan is via het Linux-tux scripje de poort 3389 toegevoegd.
Zowel TCP als UDP en natuurlijk met interne ip waar hij natoe moet verwijzen.
maar goed ik kom niet in me PC vanuit buitenaf.
Wat doe ik verkeerd.

Net zo als ik via buitenaf in me livebox kan komen.
Ik zou dit graag willen beveiligingen.

Sorry ik ben niet z'n nurd in netwerken/router alias de livebox :(

alvast bedankt voor je hulp.
UDP hoeft sowieso niet geforward worden. Wat je doet is als volgt: kijk wel ip de pc heeft die je wilt overnemen (dit kan via Start > uitvoeren > ipconfig). Maak nu een firewall-regel aan in de Livebox waarbij je poort 3389 forward naar het IP-adres dat je zojuist hebt uitgelezen. Wel even RemoteDesktop aanzetten in windows (rechtermuisknop op Mijn Computer > tabblad Remote (geen idee hoe deze in NL heet). En even kijken of de Windows-firewall Remote Desktop ondersteunt.

Let wel dat dit alleen werkt bij een statisch (= vast) IP adres. Als je DHCP aan hebt staan veranderd het IP van je computer regelmatig waardoor de firewall-regel niet meer klopt (die verwijst naar een niet bestaand adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpn is langs geweest, mijn analoge lijn werkt.. u gaat adsl-en via KPN? Euhm nee..via wanadoo.. ow ok :P

Mijn wanadoo adsl is ook aangevraagd, ben benieuwd hoelang zoiets duurt.. iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:59
Ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik was na 16 dagen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 09:14

DR161

is sarcasminist

:( :X $^#@* moet nu 4 cent per gesprek betalen :X :(

weet iemand vanaf waneer dat is?

[ Voor 4% gewijzigd door DR161 op 24-01-2006 22:12 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
dark rule161 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:12:
:( :X $^#@* moet nu 4 cent per gesprek betalen :X :(

weet iemand vanaf waneer dat is?
Uit de FAQ van Wanadoo:

4. Veranderen per 21 februari 2006 de Wanadoo Telefonie tarieven?
Ja, om u een goede dienstverlening te kunnen bieden, is Wanadoo genoodzaakt met ingang van 21 februari een verhoging in de tarieven door te voeren. Klanten gaan een starttarief van € 0,04 per gesprek betalen naar een vast telefoonnummer binnen Nederland. De kosten per minuut blijven gelijk aan het 0 cent tarief dat dag en nacht blijft gelden.
Daarnaast worden per 21 februari de Wanadoo Telefonie tarieven voor het bellen naar Mobiel verlaagd van momenteel € 0,195 (piek) - € 0,19 (dal) - € 0,18 (weekend) naar 1 tarief: € 0,165 per minuut. Dit tarief geldt voor alle momenten en voor alle mobiele netwerken. Het starttarief voor het bellen naar mobiele telefoonnummers blijft gelijk aan het huidige tarief van € 0,051.

[ Voor 65% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-01-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Vraagje.....

zoals vele hier heb ik de combi : LB => Linksys (WRT54G) router => PC's

LB ip: 192.168.5.1 of 192.168.1.1

DHCP op Linksys staat uit!

Maar hoe kan ik nu de router zelf configuren.... op welk ip....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
moet je proberen.... probeer gewoon de IP ranges 192.168.5.10 - 192.168.5.20
Hier zal hij wel ergens tussen staan. Stel daarna in je Linksys in dat je een vast IP adres wilt.
Bijvoorbeeld 192.168.5.9.... en dan weet je waar je hem int vervolg op kunt bereiken ;)

Normaal zou ik zeggen controleer ff met Telnet.. en dan Arp... en dan List.... maar bij mij staat de router daar niet tussen... weet niet of de Linksys bij jou daar wel tussen staat.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:33

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:43:
in frankrijk zitten ze op versie 3202_24014c
ben benieuwd wat wij krijgen

@IEFtm
ik krijg het bridgen niet voor elkaar
had er al een middag mee gestoeid
dhcp op mer0 is uit, dhcpserver voor lan is uit
eth0 en mer0 zitten in een group
zolang ik neit reboot blijft eth0 192.168.1.1
als ik de livebox reboot kan ik nix meer
tcpdump laat nix zien anders dan mijn dhcp requests
bridge lijkt het niet te doen of forward geen dhcp
dhcpr aanzetten hielp ook niet helaas
als je wel aan de praat krijgt hoor ik dat graag :P
bij mij hetzelfde probleem.. al begrijp ik al die interfaces van de LB niet helemaal.
Ik zou eerder verwachten dat je vif0 en vif1 moet gebruiken voor de 2 ethernet poorten,
maar deze zijn niet in een bridge group te plaatsen.

persoonlijk vind ik het nogal belachelijk dat je niet gewoon interfaces kan bridgen :P

volgens mij heeft die reboot issue ermee te maken dat de webinterface de settings door elkaar gooit,
of management komt niet online vanwege het bridgen.

iemand meer informatie over de USB interface? is dit gewoon een geemuleerde ETH interface?
anders misschien eens usb0 en mer0 bridgen..

ik weet het ook niet :) valt mij op dat het niet mogelijk is een statisch IP in te stellen ? zelfs na een geldige DHCP lease door de LB zelf. misschien bridgen, DHCP uitzetten (client/server),
en statisch instellen ? ben benieuwd wat TCPDUMP laat zien :)

andere optie is misschien een originele Sagem firmware?
aangezien FTP standaard aanstaat voor een firmware update..

persoonlijk heb ik nog geen Sagem F@st 3202 firmware gezien op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen internet hoe zit het met jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:45:
Misschien abonnementje nemen ergens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:47:
[...]

Misschien abonnementje nemen ergens.....
zow jij bent wakker op de vroege morgen :P ik belde net met wanadoo maar kreeg te horen dat het erg druk is en dat ik beter later terug kan bellen dus dacht misschien ben ik niet de enige met dit probleem.
gelukkig zijn de buren zo aardig om hun draadloze verbinding niet te beveiligen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:45:
Ik ook sinds gistermiddag, wel sync geen ip, internetverbinding niet geactiveerd.
centrale Hrl-Bru, heel vreemd, in mn stats zit ik nu ineens op adsl 1 en mijn afname dichtbij is en stuk lager geworden.
Gisteren gebeld met wanadoo en zij zeiden dat er een storing was in de centrale en dat mijn aansluiting op 'spare' stond.
Weet iemand wat dit is?
Zit nog iemand op Hrl-Bru die hier last heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@Kunta:

Zit op dezelfde centrale, met hetzelfde probleem.
Ook al gebeld met Wanadoo en ze wisten er al vanaf.
Ik heb ook alleen een sync, geen IP, en zit op ADSL 1.
Ik hoop toch echt tot ze het snel gaan fixen.

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CertLog schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:16:
@Kunta:

Zit op dezelfde centrale, met hetzelfde probleem.
Ook al gebeld met Wanadoo en ze wisten er al vanaf.
Ik heb ook alleen een sync, geen IP, en zit op ADSL 1.
Ik hoop toch echt tot ze het snel gaan fixen.
Ik hoop wel dat mn afname dichtbij hetzelfde blijft, dit betekent dan dat modem stuk sneller gaat intrainen. afname dichtbij nu 30, was 36.7
Weet iemand of dit komt door adsl1?

En idd, hopelijk word het snel opgelost, zeiden ze erbij wat er aan de hand was verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een pagina waar je storingen van wanadoo kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

F-Tim schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:27:
moet je proberen.... probeer gewoon de IP ranges 192.168.5.10 - 192.168.5.20
Hier zal hij wel ergens tussen staan. Stel daarna in je Linksys in dat je een vast IP adres wilt.
Bijvoorbeeld 192.168.5.9.... en dan weet je waar je hem int vervolg op kunt bereiken ;)

Normaal zou ik zeggen controleer ff met Telnet.. en dan Arp... en dan List.... maar bij mij staat de router daar niet tussen... weet niet of de Linksys bij jou daar wel tussen staat.
Ik zal thuis de ranges eens proberen, maar met telnet => Arp => list staat mijn linksys er niet tussen.....??

En dat vast IP adress o.b.v. MAC werkt niet ..... als ik de instructie in TS uit voer en daarna refresh/opniew opstart krijg ik nog een willekeurig ip 192.168.5.X

Iemand meer ervaring hier meer....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:43:
[...]

Ik hoop wel dat mn afname dichtbij hetzelfde blijft, dit betekent dan dat modem stuk sneller gaat intrainen. afname dichtbij nu 30, was 36.7
Weet iemand of dit komt door adsl1?

En idd, hopelijk word het snel opgelost, zeiden ze erbij wat er aan de hand was verder?
Komt door het verschil tussen ADSL1 en ADSL2+ inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:20:
[...]

Komt door het verschil tussen ADSL1 en ADSL2+ inderdaad.
jammer ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.