[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41
Initial G schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:13:
[...]

net als ik 1,6 maand lang :X

alleen gaat de kabel er binnen 2 weken uit hier.....
Ik heb nog tot de 30e met kabel, als het dan niet werkt, word ik gek :X

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb m'n computer direct aan de LB gehangen, en nu haal 2,0mb per seconde :D

Misschien heb ik niet helemaal goed gekeken, want met het testen van m'n verbinding mét router heb ik alleen gestest op www.speedtest.nl, terwijl deze ook als ik direct op de LB zit slechte speeds geeft. Heb van een of andere provider een 50.bin bestand gedownload, dat ging stukken beter... even testen dus.

EDIT: Hmm... helpt niet dus... met router issie weer even traag... (nou ja, iets sneller omdat de PC dichterbij de router staat, hij 's wireless)

Is een PCMCIA kaartje kopen een optie? Want de computer staat een verdieping hoger dan de LB, en met router gaat dat niet snel genoeg. Of moet ik dan echt een kabel van 20 meter gaan trekken? (hoeveel lever je dáárop in qua snelheid?)

Daarbij komt het probleem dat ik over 3 maand nóg een verdieping hoger ga met de computer... Misschien een draadloos accespoint???

[ Voor 45% gewijzigd door Gumball op 19-01-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen , ik kom niet verder met het forwarden van de livebox , Ook de firmware lijkt niet geupdate toch?
Mijn afstand is behoorlijk groot naar de centrale , maar ik ben tevreden met me 1mb/s die ik heb.

Gegevens :

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10284 Kb
Afname Dichtbij : 34.2 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 2567
Firmware 0xe200314 <<<< dit is de nieuwste?
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 235
ES-teller van 1 dag 0

Hier wat ik ingesteld heb om de poorten te forwarden.

http://members.lycos.nl/hssr/router/firewall.JPG
http://members.lycos.nl/hssr/router/NAT.JPG

Toch krijg ik me ftp server niet naar buiten toe (extern ip adres)
Op het toegewezen router ip heb ik gewoon toegang.
Hoe het eruit ziet > Livebox > Sitecom router/switch > 2x pc (192.168.5.11 en 192.168.5.12)
Die laatste daar moet dus de ftp server op kunnen draaien.
Ook viel mij op dat er op port 21 al een ftp loopt van de livebox zelf , dus vandaar dat ik me ftp op een andere port wou zetten.
Tot nu toe geen succes , Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Zet in de sitecom router 192.168.5.12 eens op DMZ? :) Daar moet je natuurlijk ook de porten in forwarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die ftp gewoon op poort 21 laten lopen hoor. Het werkt hier iedergeval wel. Handige site die je iedergeval kan gebruiken om te testen of je van buitenaf te bereiken ben is deze site:
http://www.net2ftp.com./

Ik gebruik zelf Serv-U. Dus daar zal ik je mee kunnen helpen:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Ik kreeg tijdens de installatie de keuze tussen Wan Minipoort PPOE en Direct Parallel.

Ik heb gekozen voor de Wan minipoort en het werkt prima, maar weet iemand wat het verschil is? Ik kan er zowel in de handleiding als op internet niks over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Gumball schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:37:
Is een PCMCIA kaartje kopen een optie? Want de computer staat een verdieping hoger dan de LB, en met router gaat dat niet snel genoeg. Of moet ik dan echt een kabel van 20 meter gaan trekken? (hoeveel lever je dáárop in qua snelheid?)

Daarbij komt het probleem dat ik over 3 maand nóg een verdieping hoger ga met de computer... Misschien een draadloos accespoint???
Trek die 20 meter draad maar alvast, twee verdiepingen omhoog gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Is er nog vaak een storing op het wanadoo-netwerk? Toen digitale telefonie net was ingevoerd, heb ik veel slechte ervaringen gehoord, maar die tijd lijkt nu voorbij te zijn? :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:31:
[...]

2 routers achter elkaar geeft vertraging. Als je de DHCP van je Linksys uitzet dan kan je een UTP kabel vanaf de livebox naar de Linksys leggen en in een van de 4 LAN poorten van je linksys proppen. Niet in de WAN poort van de Linksys! Nu verdeelt de DHCP server van de livebox alle adressen en krijgen de 3 PC's die aan je Linksys hangen automatisch een adres van de livebox. Je kan natuurlijk ook gewoon een switch kopen, want 2x een router heb je in principe niet veel aan, tenzij deze router een WLAN heeft. Het WLAN krijgt op de door mij beschreven manier ook een IP adres van de livebox.
dank voor de informatie, en sorry voor de post met veel spelfouten, zar namenlijk op een vreemde computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Gumball schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:37:
Heb m'n computer direct aan de LB gehangen, en nu haal 2,0mb per seconde :D

Misschien heb ik niet helemaal goed gekeken, want met het testen van m'n verbinding mét router heb ik alleen gestest op www.speedtest.nl, terwijl deze ook als ik direct op de LB zit slechte speeds geeft. Heb van een of andere provider een 50.bin bestand gedownload, dat ging stukken beter... even testen dus.

EDIT: Hmm... helpt niet dus... met router issie weer even traag... (nou ja, iets sneller omdat de PC dichterbij de router staat, hij 's wireless)

Het ligt er aan wat voor aparatuur je gebruikt, goedkope WLAN kaarten met 300 KB/sec? Wil je alles optimaal, leg dan kabels (CAT 5-E om op Gigabit voorbereid te zijn :P). Gebruik niet de router van je wireless LAN router, maar sluit het zo aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dat is idd de juiste manier waarop het werkt! Bedankt voor de tip, al was ie niet voor mij bestemd maar ik klooide er ook mee :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 09-09 19:16
Valt me op dat mijn upload bij msn nooit hoger is dan 20KB/s.
Hebben meer mensen hier last van of heb ik een instelling verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Ik heb sinds vandaag een werkende FTP server achter mijn livebox hangen. Voor mensen die interesse hebben in een stappenguide, laat het maar ff weten, dan zal ik er spoedig eentje maken. ;)

Edit: MSN upload is nooit snel, dat komt omdat het protocol van msn niet efficient genoeg is. Als ik jou was zou ik gewoon eens speedtest proberen, of een FTP, gegarandeerd dat je dan wel hoger uitkomt

[ Voor 36% gewijzigd door F-Tim op 19-01-2006 17:34 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 09-09 19:16
Upload is normaal gesproken altijd goed, alleen bij msn dus niet.
Ben namelijk net 140mb aan het uploaden naar een vriendin en dan schiet 20KB/s niet echt op.
Maar goed valt weinig aan te veranderen hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
kfaessen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:58:
[...]

Mijn ASUS WL-100g werkt zonder problemen
ik heb de ASUS WL-107G geprobeerd... maar hij werd niet herkend...

Heb jij nog extra instellingen moeten doen?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Eastman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:52:
[...]

ik heb de ASUS WL-107G geprobeerd... maar hij werd niet herkend...

Heb jij nog extra instellingen moeten doen?
Nee ik heb geen aparte dingen moeten instellen buiten het WPA wachtwoord e.d.

Houd er wel rekening mee dat de WL-100g en WL-107g een totaal verschillende chipset hebben. Ik vermoed dat de livebox is ontworpen voor een bepaalde wireless chipset (en dan maakt het niet uit welk merk wireless kaart het is, zolang die maar de juiste chipset heeft)

De WL-107g heeft dus een incompatible chipset (een ralink) erin.

WL-100g: Broadcom Chipset (type weet ik niet, dus kom niet aankloppen als het niet werkt, een nieuwe revisie kaarten kan ook een andere chip hebben al is het zeer onwaarschijnlijk)
WL-107g: Ralink Chipset (type weet ik niet)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
F-Tim schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:34:

Edit: MSN upload is nooit snel, dat komt omdat het protocol van msn niet efficient genoeg is. Als ik jou was zou ik gewoon eens speedtest proberen, of een FTP, gegarandeerd dat je dan wel hoger uitkomt
Pardon? :P Ik haal over MSN Altijd mijn maximum upload van 100 / 110, nu heb ik een gelukje en heb ik zelfs een transfer via trillian op msn op mn maximum speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:19:
Heren, ik kom er even niet uit... Heb net m'n LiveBox uitgepakt en aangesloten, en kwam er teleurgesteld achter dat ik maar 300kB/s haal... dit terwijl ik 800 meter van de centrale zit, dit moet toch beter kunnen? Kan het aan m'n router liggen? Deze was iig. nooit een bottleneck bij m'n chello classic, daar haalde ik practisch altijd de volle snelheid mét router...

Maar even dit lijstje erbij posten... Zelf wordt ik er niet wijzer van, maar misschien iemand anders?
Hmmm.
Wie het weet mag het zeggen. Ik had ook een veel te lage download snelheid, vanaf het begin (16 dec.)± 150 kb/sec.( de 100Mb file van speedtest.bbned) Ik zit op 600 mtr. van de centrale.
LB staat bij mij op 19665 down. Ik heb een netwerkkaart onboard. Toch maar eens een apart netwerkkaartje geinstalleerd, Zie hier, een downloadsnelheid van 2 MB/sec !
Kabel weer terug op de onboard aansluiting. Daar nog steeds 150 kb/sec.
Weer van de onboard kaart de instellingen aangepast, optimize voor max. throuhgput i.p.v. CPU ingesteld en Speedsettings veranderd van Full Autonegotiate naat autonegotiate for 100 FD.
Jawel, daar nu ook 2 MB/sec. Wat was het dan dat hij nu sneller gaat?
Weer instellingen op oorspronkelijke teruggezet. Maar nu hij gaat niet langzamer meer dan 2 MB/sec.
Ik heb er een tweede pc naast staan, dezelfde en daar exact hetzelfde verhaal !
Daar heb ik niet een ander netwerkkaartje ingedaan maar direct de instellingen veranderd.
Het veranderen van de instellingen had ik al eens eerder gedaan maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Oplevering zou volgens KPN 2 dagen verschoven worden, maar vandaag deed m'n xs4all verbinding niks meer, dus de livebox er maar eens opgezet..

Verplichte stats lijstje.. :P

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18884 Kb
Afname Dichtbij : 15.2 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Effectieve download zo'n 1,85Mbyte/s bij een downstream van 18884 Kbit. Niet slecht, maar ik had opzich 20Mbit downstream verwacht aangezien ik op 500m afstand van de kpn centrale zit. :? Tussen livebox en ISRA zit zo'n 3m nu. Zou het veel uitmaken wanneer deze afstand verklein tot 40cm? Is alleen lastig met kabels door de vloer..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

voor die 100 kb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@Gasodata

Sitecom weghalen en daar een switch neerzetten. Livebox is ook een router en met nog een sitecom router daar weer achter zoek je moeilijkheden juist op.
Atomsk schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:17:
Oplevering zou volgens KPN 2 dagen verschoven worden, maar vandaag deed m'n xs4all verbinding niks meer, dus de livebox er maar eens opgezet..

Verplichte stats lijstje.. :P

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18884 Kb
Afname Dichtbij : 15.2 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Effectieve download zo'n 1,85Mbyte/s bij een downstream van 18884 Kbit. Niet slecht, maar ik had opzich 20Mbit downstream verwacht aangezien ik op 500m afstand van de kpn centrale zit. :? Tussen livebox en ISRA zit zo'n 3m nu. Zou het veel uitmaken wanneer deze afstand verklein tot 40cm? Is alleen lastig met kabels door de vloer..
Als dat stuk van 3 meter prima/netjes is gaat het je niets extra's brengen. Demping van 15dB op je lijn geeft aan dat hij toch wel ietsjes langer is dan 500 meter ;)

Misschien loopt je lijn eerst naar een verdeelpunt in de wijk (voorbij je huis of iets schuin naar andere kant van de wijk vanaf de centrale) en komt dan in een slinger/bocht vanaf verdeelstation bij jou langs/aan.

Afstanden in postcode checks zijn redelijk hemelbreedt of de brommer afstand (omdat kabels vaak de (hoofd)wegen volgen). Maar zegt niet dat het eerst naar jouw huis gaat natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-01-2006 00:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hmm ik vraag me iets af. Tussen het ISRA punt en de livebox zit bij mij een kabel van ongeveer 15 meter, toch haal ik 1,83MB/s (max ooit gemeten :P). Als dit zoveel uit maakt qua afstand, waarom heb ik dan toch zo'n snelheid, terwijl ik hier ook verhalen lees van mensen die maar 300kB/s krijgen of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

gisteren thuisgekomen, lampjes gechecked..die branden anders dan 's ochtends. pc eraan gehangen...en gewoon werken. Niets hoeven in te stellen (klopt dit???).

Ik zit 1017 meter van de centrale en haal max 1.2 mb / sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:59:
Je kan die ftp gewoon op poort 21 laten lopen hoor. Het werkt hier iedergeval wel. Handige site die je iedergeval kan gebruiken om te testen of je van buitenaf te bereiken ben is deze site:
http://www.net2ftp.com./

Ik gebruik zelf Serv-U. Dus daar zal ik je mee kunnen helpen:)
vertel eens hoe je dat hebt ingesteld dan, heb ook servu

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook aangeven dat je de modem op een ander adres wilt ontvangen? Ik woon nog niet in me huis maar vraag het maandag wel aan, en ben overdag gewoon op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm t werkt niet, Ik heb hier een DSL/kabel router van linksys achter de livebox hangen omdat ik 3 pcs wil aansluiten en een netwerk behouden. Op advies van iemand hier heb ik eerst de DHCP in mijn linksys uitgezet op de eerste pagina die je te zien krijgt zegmaar. En daarna alle routers uitgezet.
Toen de internet kabel uit het internet poortje van de linksys gehaalt en die in poortje #4 geduwt. Toen alle routers en modems weer aangezet. Maar zelfs na een reboot kwam er geen internet. Is er nog verdere hulp beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

kfaessen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:40:
[...]

Nee ik heb geen aparte dingen moeten instellen buiten het WPA wachtwoord e.d.

Houd er wel rekening mee dat de WL-100g en WL-107g een totaal verschillende chipset hebben. Ik vermoed dat de livebox is ontworpen voor een bepaalde wireless chipset (en dan maakt het niet uit welk merk wireless kaart het is, zolang die maar de juiste chipset heeft)

De WL-107g heeft dus een incompatible chipset (een ralink) erin.

WL-100g: Broadcom Chipset (type weet ik niet, dus kom niet aankloppen als het niet werkt, een nieuwe revisie kaarten kan ook een andere chip hebben al is het zeer onwaarschijnlijk)
WL-107g: Ralink Chipset (type weet ik niet)
Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen dat deze kaart werkt? en zo jah welke van de 3 hebben jullie:
http://tweakers.net/pricewatch/?Query=ASUS+WL-100g

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
bjck schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:13:

[...]

Als dat stuk van 3 meter prima/netjes is gaat het je niets extra's brengen. Demping van 15dB op je lijn geeft aan dat hij toch wel ietsjes langer is dan 500 meter ;)

Misschien loopt je lijn eerst naar een verdeelpunt in de wijk (voorbij je huis of iets schuin naar andere kant van de wijk vanaf de centrale) en komt dan in een slinger/bocht vanaf verdeelstation bij jou langs/aan.

Afstanden in postcode checks zijn redelijk hemelbreedt of de brommer afstand (omdat kabels vaak de (hoofd)wegen volgen). Maar zegt niet dat het eerst naar jouw huis gaat natuurlijk.
Die 3 meter heb ik met een stuk CAT5 netwerkkabel gedaan. Niet speciaal voor internet ofzo, maar een tijd terug was de gewone telefoondraad ergens kapot gegaan en deze had ik toch nog liggen. Het lijkt me niet ook niet waarschijnlijk dat een gewoon (korter) stuk telefoonkabel hier veel verbetering gaat opleveren, maar je weet maar nooit natuurlijk.. :P De echte afstand zal ±1km zijn, maar het is een oude wijk waar ik woon, dus misschien ligt het daar aan.
He, ik heb er wel voor betaald! :( :P ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 20-01-2006 10:44 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:15:
Hmm t werkt niet, Ik heb hier een DSL/kabel router van linksys achter de livebox hangen omdat ik 3 pcs wil aansluiten en een netwerk behouden. Op advies van iemand hier heb ik eerst de DHCP in mijn linksys uitgezet op de eerste pagina die je te zien krijgt zegmaar. En daarna alle routers uitgezet.
Toen de internet kabel uit het internet poortje van de linksys gehaalt en die in poortje #4 geduwt. Toen alle routers en modems weer aangezet. Maar zelfs na een reboot kwam er geen internet. Is er nog verdere hulp beschikbaar?
Ik had dat ook gelezen en als volgt uitgevoerd:

-de cross kabel die wanadoo levert in poort 4 (LAN en niet WAN!!) van de linksys.
-dhcp op de linksys uitgezet
-nu ontvangen de pc's die achter de linksys hangen (draad en wireloos) een ip van de wanadoo router.

verder niets ingesteld...en het werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om over te stappen naar Wanadoo. Echter vraag ik me af of "geen datalimiet" letterlijk genomen kan worden of dat ze bij een bepaald verbruik toch gaan zeuren.

Vorig jaar had ik 2,6TB+ binnengehaald zonder problemen.

Zijn er hier ook grootverbruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:
Vorig jaar had ik 2,6TB+ binnengehaald zonder problemen.
Zijn er hier ook grootverbruikers?
Ik doe 150Gb per week, ik hoor er niets van van Wanadoo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
MoiZie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 07:02:
Hmm ik vraag me iets af. Tussen het ISRA punt en de livebox zit bij mij een kabel van ongeveer 15 meter, toch haal ik 1,83MB/s (max ooit gemeten :P). Als dit zoveel uit maakt qua afstand, waarom heb ik dan toch zo'n snelheid, terwijl ik hier ook verhalen lees van mensen die maar 300kB/s krijgen of zo :?
Ik blijf dat argument ook twijfelachtig vinden.. ik heb ook 15 meter goedkoop telefoonverlengsnoer door m'n dakgoot heen liggen vanaf mijn isra punt (kan je slechtere omstandigheden bedenken? ;) en merkte geen verschil toen ik mijn laptop direct op mijn isra punt aansloot.

Overigens haal ik rond de 1800 kb download max, op 600 meter afstand. Ik heb één hele slechte dag gehad tot nu toe (2 weken online) en een enkele keer dat de verbinding lager dan 19000 stond ingesteld. Maar een simpele reset van de modem loste dat op.

[ Voor 17% gewijzigd door Devilsown op 20-01-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog steeds geen oplossing voor het Torrent probleem?
Bij mij klapt de Livebox er gegarandeerd uit als ik met torrents aan de gang ga :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat nummer herkenning bij mijn abbo niet werkt. Als ik bel zie je mijn nummer wel. Maar als iemand mij belt dan zie ik hun nummer niet.

Wanadoo helpdesk geeft al dagen niet thuis via mail.

Weet iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:44:
[...]

Ik had dat ook gelezen en als volgt uitgevoerd:

-de cross kabel die wanadoo levert in poort 4 (LAN en niet WAN!!) van de linksys.
-dhcp op de linksys uitgezet
-nu ontvangen de pc's die achter de linksys hangen (draad en wireloos) een ip van de wanadoo router.

verder niets ingesteld...en het werkt prima...
Werkt dit ook bij een Sweex Wreless router 11G ??
Ik heb het geprobeerd maar in eerste instantie werkte niets, maar de kabel uit de LB had ik wel in LAN poort 1 geplugt in plaats van poort 4.
Zou wel fin zijn als dit ook werkt, ik gebruik de Sweex om wireless naar boven te gaan, scheelt weer een kabel.
Op dit moment zit de kabel uit de LB op de WAN poort van de Sweex, op speedtest.bbned.nl haal ik nu 10M/bit, alleen met DC++ kom ik niet boven de 350/400 Kb/s bij gebruikers met een 10M/bit lijn (DC hub uit Nuenen, zit op 10 M/bit up & down >:) , echter ik haal maar max 350 Kb/s binnen.
Toch eens proberen met pc direct op LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:21:
[...]

Stuur anders even een mailtje naar fraggie@wanadoo.nl
Dan stuur ik wel even een paar screenshots met uitleg. Denk niet dat ze er hier op zitten te wachten in dit topic:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:36:
[...]

Stuur anders even een mailtje naar fraggie@wanadoo.nl
Dan stuur ik wel even een paar screenshots met uitleg. Denk niet dat ze er hier op zitten te wachten in dit topic:)
Ik denk het wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Hehe, ik heb eindelijk weer internet via Wanadoo :) op ADSL2+. Niet erg rap, maar wel stabiel en redelijke ping.
messi schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Ik heb nog tot de 30e met kabel, als het dan niet werkt, word ik gek :X
er is hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:16:
[...]

Ik doe 150Gb per week, ik hoor er niets van van Wanadoo.
-1 overbodig?

Even -ruim- offtopic hoor, maar wat download je in vredesnaam dan? Je kunt onmogelijk alles bekijken (150 gb = 34 DVD's), laat staan opslaan of branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
richy t schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:31:
Valt me op dat mijn upload bij msn nooit hoger is dan 20KB/s.
Hebben meer mensen hier last van of heb ik een instelling verkeerd?
Gebruik Skype!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
MoiZie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:52:
[...]

Pardon? :P Ik haal over MSN Altijd mijn maximum upload van 100 / 110, nu heb ik een gelukje en heb ik zelfs een transfer via trillian op msn op mn maximum speed :)
Heb je upnp aan? Lekker veilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
bjck schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:13:
@Gasodata

Sitecom weghalen en daar een switch neerzetten. Livebox is ook een router en met nog een sitecom router daar weer achter zoek je moeilijkheden juist op.

[...]

Zoals ik al eerder zei: niet 2 routers. DHCP uit op de sitecom en gewoon de 4 LAN poorten gebruiken. Dan is de router in principe een switch en hoef je geen extra hardware te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:21:
[...]

http://www.canyouseeme.org/ is ook erg handy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik heb nu deze waarden, maar ik haal strak 420K/s als maximum. Het lijkt erop dat de snelheid geknepen wordt. De upload is wel ongeveer 100K/s.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9804 Kb
Afname Dichtbij : 36.8 (dB)
Ver weg : 15.1 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 362
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 63
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
ranzige_pad schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:27:
[...]

Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen dat deze kaart werkt? en zo jah welke van de 3 hebben jullie:
http://tweakers.net/pricewatch/?Query=ASUS+WL-100g
Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA) << die heb ik in de livebox zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik moest in het ondernemingscentrum overwegen of ik via hen internet zou blijven afnemen of een eigen lijn. Het probleem was dat het een gedeelde 2Mbps/2Mbps was en dat deze regelmatig vol zat en eruit lag. We kregen drie voorstellen en ik vond deze allemaal te duur voor wat je er voor krijgt. Startend bij 30 exclusief met beperkingen. Wij hadden minimaal de hoogste variant nodig a 55 exclusief. Toen maar rond gekeken of ik niet ergens anders een lijn kon aanvragen. Eerst moest ik een analoge lijn aanvragen van KPN en daarop het ADSL. Ik heb voor Wanadoo gekozen gezien zei het goedkoopst de 20mbit lijn leveren. 4 januari aanvraag ingediend en 18 januari opgeleverd! Zonet geinstalleerd en werkt naar behoren. Zo'n beetje 2200kbps download en 100 kbps upload. Tot nu erg tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb sinds vandaag ook wanadoo.
Ik kan alleen niet in dat livebox menu komen op 192.168.1.1

verder werkt het internet wel gewoon goed. Iemand een idee hoe ik in dat livebox menu kan komen? Firewall etc is allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
RekZ schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:11:
Heb sinds vandaag ook wanadoo.
Ik kan alleen niet in dat livebox menu komen op 192.168.1.1

verder werkt het internet wel gewoon goed. Iemand een idee hoe ik in dat livebox menu kan komen? Firewall etc is allemaal uit.
Het adres 192.168.5.1 lukt waarschijnlijk wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
eindelijk na anderhalve maand hebben ze het incident kunnen verhelpen. Nu er achter komen dat de centrale bij mij in de wijk nog niet geschikt is voor ADSL2. Weet iemand of daar een overzicht van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Het adres 192.168.5.1 lukt waarschijnlijk wat beter ;)
Nee, ze doen het beide niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
RekZ schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:30:
[...]
Nee, ze doen het beide niet :(
Tik ff "ipconfig" in een opdrachtprompt-venster. Op het adres van de gateway zou je de livebox configuratiepagina moeten kunnen bekijken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nadd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:13:
eindelijk na anderhalve maand hebben ze het incident kunnen verhelpen. Nu er achter komen dat de centrale bij mij in de wijk nog niet geschikt is voor ADSL2. Weet iemand of daar een overzicht van is?
Je kan het eventueel hier checken: http://www.adslcentrale.n...ynamic_content=adsl2check. Ik weet niet zeker of dit actuele informatie is, maar ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:59:
[...]

Tik ff "ipconfig" in een opdrachtprompt-venster. Op het adres van de gateway zou je de livebox configuratiepagina moeten kunnen bekijken.
Ja, het is ook de 192.168.5.1, maar hij doet gewoon niks

code:
1
2
3
4
5
6
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.5.10
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.5.1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
The connection has timed out

The server at 192.168.5.1 is taking too long to respond.

*   The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
          moments.

*   If you are unable to load any pages, check your computer's network
          connection.

*   If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
          that Firefox is permitted to access the Web.

aldus firefox.... heb zelfs mn firewall effe uninstalled, en die standaard XP firewall staat ook uit

ook al enkele resets gedaan. Toen dacht ik ik probeer het via usb, toen kwam ik er op, maar 10 seconden later deed ie helemaal niks meer.

ohja, pingen gaat wel goed.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging 192.168.5.1 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.5.1: bytes=32 time=1ms TTL=254
Reply from 192.168.5.1: bytes=32 time<1ms TTL=254

Ping statistics for 192.168.5.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Average = 0ms

[ Voor 17% gewijzigd door RekZ op 20-01-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:
Ik heb het probleem dat nummer herkenning bij mijn abbo niet werkt. Als ik bel zie je mijn nummer wel. Maar als iemand mij belt dan zie ik hun nummer niet.

Wanadoo helpdesk geeft al dagen niet thuis via mail.

Weet iemand een oplossing??
1. Zit er wel nummerweergave op je telefoon?
2. Nummerweergave werkt bij een telefoonnummer met KPN-Budget niet, wel op het Wanadoo-nummer. Werkt het wel als je op je Wanadoo-nummer wordt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Resultaat van http://www.adslcentrale.nl ADSL2+ check:
Uw centrale is reeds geschikt gemaakt voor ADSL2+ !
Resultaat van http://pcdb.bbned.nl:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Brd
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 352 meter.
Resultaat van Wanadoo ADSL Family postcodecheck:
Helaas, supersnel internet tot 20 Mbit/s met Wanadoo ADSL Family is niet beschikbaar op uw adres. We hebben de volgende alternatieven voor u: <blaat> :r
:/

Hoe is het mogelijk dat Wanadoo ADSL Family niet mogelijk is terwijl overal staat aangegeven dat ADSL2 mogelijk is op mijn adres? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:29:
[...]

2. Nummerweergave werkt bij een telefoonnummer met KPN-Budget niet, wel op het Wanadoo-nummer. Werkt het wel als je op je Wanadoo-nummer wordt gebeld?
Op belbudget kan je nummerweergave aanzetten via mijn kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:43:
[...]

-1 overbodig?

Even -ruim- offtopic hoor, maar wat download je in vredesnaam dan? Je kunt onmogelijk alles bekijken (150 gb = 34 DVD's), laat staan opslaan of branden.
Tevens overbodig, maar was waarschijnlijk alleen ter indicatie. Tenzij je van series houdt of alleen gaat voor DVD-9's...

Maar dan kan ik dus veilig overstappen, want zóveel download ik ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:42:
Bovenstaande site klopt echt helemaal niks van.

[...]

Iemand misschien een betere, íéts recentere check?
Dat komt omdat die site niet bedoeld is voor Wanadoo klanten?
Is jouw internet aansluiting al sneller geworden? Op deze website kun je zien op welke plaatsen KPN de ADSL snelheidsverhoging heeft doorgevoerd en doorgeven dat jouw ADSL centrale al wel of nog niet geupdate is. Tevens hebben we op basis van gegevens van vorige verhogingen een voorspelling gemaakt wanneer welke ADSL centrale aan de beurt is. Let op, het gaat hier alleen over KPN aansluitingen (Providers: Planet, Het Net, xs4all, Wanadoo, etc.) en dus niet Versatel, BBNed of kabel aansluitingen zoals @Home, Chello, etc. Mogelijk zullen we die service in de toekomst aanbieden.
Aangezien dit over MXStream gaat en niet over Wanadoo der eigen netwerk kan je lang zoeken naar een lijst met sites welke geupgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Hoe is het mogelijk dat Wanadoo ADSL Family niet mogelijk is terwijl overal staat aangegeven dat ADSL2 mogelijk is op mijn adres? 8)7
Zoals jij hebt gemerkt, is dat mogelijk ;). Wanadoo zal namelijk niet in elke wijkcentrale kasten (DSLAM's) plaatsen, waardoor ADSL Family niet overal beschikbaar zal komen. Waarschijnlijk kijken ze eerst naar de locaties, waar het financieel rendabel is. De grote vraag blijft uiteraard of ze nog fors gaan uitbreiden en over watvoor termijn we dan praten.Hierdoor valt momenteel een groot gedeelte denk ik nog buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:59:
[...]

Op belbudget kan je nummerweergave aanzetten via mijn kpn
Ik dacht dat als je BelBudget hebt dat helemaal niet kon.... |:( Ik verander het antwoord even:

2. Nummerweergave werkt bij een telefoonnummer met KPN-Budget niet standaard. Op belbudget kan je nummerweergave aanzetten via mijn kpn
3. Als je wel nummerweergave op je telefoon hebt en je hebt nummerweergave via KPN-Budget niet geactiveerd dan zou het wel moeten werken op het Wanadoo-nummer. Werkt het wel als je op je Wanadoo-nummer wordt gebeld???

(Ik had hetzelfde 'probleem'; ik was vergeten mijn Wanadoo-nummer aan iedereen door te geven en ik heb nummerweergave niet geactiveerd bij KPN)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:24:
[...]

(Ik had hetzelfde 'probleem'; ik was vergeten mijn Wanadoo-nummer aan iedereen door te geven en ik heb nummerweergave niet geactiveerd bij KPN)
Ik heb beide geactiveerd, dus maakt het niet op welk nummer ik gebeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik zit erover te denken om over te stappen naar wannedoo family met telefonie maar heb nog wat vragen:
-kun je die livebox makkelijk ophangen?
-hoe langzaam is die nieuwsserver en voert hij wel binaries-groepen?
-volgens die lijst is mijn centrale(arnh-centrum) niet geupdate maar volgens poscodecheck zou ik 8-15 mbit kunnen halen, hoe zit dit?
-al iemand ervaring met bleutooth op livebox
(-hoe zit het met die livebox pro?)
-en belangrijkste zijn jullie beetje tevreden met dit abbo?

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:06:
[...]

Je kan het eventueel hier checken: http://www.adslcentrale.n...ynamic_content=adsl2check. Ik weet niet zeker of dit actuele informatie is, maar ik neem aan van wel.
Daar staat dat Groningen Selwerd al wel geschikt is voor ADSL2. Dat is het maffe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Nu ik na de invoering van het starttarief het telefonie-gedeelte op kan zeggen, kan ik eindelijk ook de beperkte livebox vervangen voor een ander modem. Ik wil de speedtouch 546 nemen. Waar ik echter niet zeker van ben is of deze ook de maximale snelheden haal. Dit zijn mijn waarden, iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20192 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
HEC-teller 20116
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 321
ES-teller van 1 dag 0

Een andere vraag: Ik heb nog een aantal splitters (telefoon/adsl) liggen. Maar deze waren voor gebruik op een analoge lijn met ADSL1. Kan ik deze gewoon gebruiken voor analoog/adsl2+ of moet ik een andere splitter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 07:59

dodo79

witte dikke tonnie

pluisje2004 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:47:
Nu ik na de invoering van het starttarief het telefonie-gedeelte op kan zeggen, kan ik eindelijk ook de beperkte livebox vervangen voor een ander modem. Ik wil de speedtouch 546 nemen. Waar ik echter niet zeker van ben is of deze ook de maximale snelheden haal. Dit zijn mijn waarden, iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20192 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
HEC-teller 20116
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 321
ES-teller van 1 dag 0

Een andere vraag: Ik heb nog een aantal splitters (telefoon/adsl) liggen. Maar deze waren voor gebruik op een analoge lijn met ADSL1. Kan ik deze gewoon gebruiken voor analoog/adsl2+ of moet ik een andere splitter kopen?
Ik heb ook de livebox vervangen voor een speedtouch 546 wat prima werkt.
De speedtouch trained echter iets lager in dan de livebox, maar ik denk dat je daar nix van gaat merken.
Hou er wel even rekening mee dat je bij die speedtouch de configuratie file voor het wanadoo netwerk moet uploaden(file staat op site van speedtouch)
Hoe het met de splitters zit weet ik niet, bij mij zat er 1 bij geleverd bij de speedtouch.

Moet er wel bij zeggen dat de speedtouch wel beter en stabieler werkt, mede dankzij uPnP ondersteuning.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
jozejas schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:26:
Ik zit erover te denken om over te stappen naar wannedoo family met telefonie maar heb nog wat vragen:
-volgens die lijst is mijn centrale(arnh-centrum) niet geupdate maar volgens poscodecheck zou ik 8-15 mbit kunnen halen, hoe zit dit?
-Ophangen kan gemakkelijk. Alleen maar aan 1 ding, dus echt stabiel lijkt het me niet, daarentegen weegt de livebox ook niet veel, dus zal die gemakkelijk blijven hangen.
-bluetooth werkt perfect, had zo verbinding met mn asus pda, en kon gelijk internetten.
-ik ben er tot nu toe wel tevreden mee, al heb ik het nog geen 24 uur

alleen kan ik maar niet op die livebox zelf komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
jozejas schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:26:
Een goeie vraag. De Livebox valt niet echt op te hangen, omdat deze geen concrete monteerpunten bevat voor ophanging. Deze zal je zelf aan moeten brengen als nodig met wat geknutsel.
Voor de nieuwsserver van Wanadoo hoef jij het niet te doen. Deze is gecapped, vaak traag en de retentie is om te huilen (2 dagen). Binaries zijn wel aanwezig. Hecht jij echt waarde aan newsleeching, dan is mijn advies: neem een payserver.
Ik moet eerlijk zeggen, dat die lijst erg onbetrouwbaar en onduidelijk voor mij overkomt. Het beste is, om even een mailtje te sturen naar helpdesk@wanadoo.nl. Vraag het via de e-mail gewoon even na, dan heb je concreet antwoord op jou vraag.
Mijn telefoon kreeg er zonder problemen verbinding mee.
Bestaat (nog) niet in Nederland. Is namelijk een verhaal vanuit Frankrijk, waar deze versie de ronde doet. Daar draait het netwerk wat hier moet komen namelijk al volledig en wat langer (ook met digitale televisie). Misschien kunnen wij in de toekomst meer Livebox spectacel verwachten, maar voor nu moeten wij het met die ene exemplaar het doen.
Zeer tevreden. Geen uitval of klapperende lijn tot nog toe gehad. Snelheid is zoals beloofd. Oplevering ging bij mij geheel zonder problemen en met de juiste timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nadd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:36:
[...]

Daar staat dat Groningen Selwerd al wel geschikt is voor ADSL2. Dat is het maffe.
Ik denk zelf dat wij van deze lijst geen echte conclusie kunnen trekken. Het gaat waarschijnlijk alleen om KPN en/of BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:15:
[...]

Een goeie vraag. De Livebox valt niet echt op te hangen, omdat deze geen concrete monteerpunten bevat voor ophanging. Deze zal je zelf aan moeten brengen als nodig met wat geknutsel.

[...]
Eh? Op mijn livebox zitten toch echt gaatjes voor schroeven. Dusse, pluggen in de muur, schroefjes in de pluggen en dan maar ophangen die LB (die bij mij netjes in zijn doos blijft liggen...)

[ Voor 1% gewijzigd door NaN op 21-01-2006 13:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Sangroid schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Eh? Op mijn livebox zitten toch echt gaatjes voor schroeven. Dusse, pluggen in de muur, schroefjes in de pluggen en dan maar ophangen die LB (die bij mij netjes in zijn doos blijft liggen...)
Er zitten al schroeven in die gaatjes en het lijkt erop, dat het mainboard aan de binnenkant daarmee vastgezet is. Het zijn ook vrij aparte schroeven, want de gemaakte groef is stervormig (dus niet voor kruiskop of platkop schroevendraaiers).

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkere Loempia op 21-01-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ter info:

Ik heb al sinds gisteravond last van uitvallende verbindingen (zowel telefonie als internet). Omgeving Groningen. Zojuist gebeld met de helpdesk en de technici daar zijn er idd mee bezig. Waarschijnlijk is het iets met de inlognaam die de Livebox niet accepteert (hij had het over -lite erachter etc). Bovendien hoorde ik dat er a.s. woensdag een update voor de Livebox komt _/-\o_

Enfin, als jullie nu storing hebben dan weet je waar het door komt want ik was niet de enige die belde ;) Dacht al dat mijn Livebox kaduuk was, maar dat valt mee gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nadd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:36:
[...]

Ik zit ook op de centrale van Selwerd in Groningen en heb hier adsl2 mijn snelheid is +/- 1.4MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:57:
[...]

Er zitten al schroeven in die gaatjes en het lijkt erop, dat het mainboard aan de binnenkant daarmee vastgezet is. Het zijn ook vrij aparte schroeven, want de gemaakte groef is stervormig (dus niet voor kruiskop of platkop schroevendraaiers).
Ahum....

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/werkm102/img/livebox_ophang.jpg

Zojuist gemaakt in mijn woonkamer. Toch iets beter kijken Loempia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
LoneGunman schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:51:
[...]

Ahum....

[afbeelding]

Zojuist gemaakt in mijn woonkamer. Toch iets beter kijken Loempia :P
Tja, als dat stevig genoeg is, dan zal dat best even kunnen. Ik had het toch echt over de schroeven in die gaatjes. Jij had het over gaatjes, waar schroeven in kunnen (jij laat het gleufje zien). Hoezo beter lezen ;). Maar ik geef je deels gelijk: Ik had die gleuf op de foto beter kunnen vermelden in mijn verhaal.

RekZ heeft hopelijk nu wel een goed beeld, over hoe hij de Livebox op zou kunnen hangen. Misschien wel aardig als jij uiteindelijk aan kunnen geven hoe jij het gedaan hebt, als het klaar is. Kan je potentiële 'hangers' wellicht wat inspiratie geven.

[ Voor 40% gewijzigd door Lekkere Loempia op 21-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
objectief2 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:21:
Ter info:

Ik heb al sinds gisteravond last van uitvallende verbindingen (zowel telefonie als internet). Omgeving Groningen. Zojuist gebeld met de helpdesk en de technici daar zijn er idd mee bezig. Waarschijnlijk is het iets met de inlognaam die de Livebox niet accepteert (hij had het over -lite erachter etc). Bovendien hoorde ik dat er a.s. woensdag een update voor de Livebox komt _/-\o_

Enfin, als jullie nu storing hebben dan weet je waar het door komt want ik was niet de enige die belde ;) Dacht al dat mijn Livebox kaduuk was, maar dat valt mee gelukkig :P
Dat verhaal klopt niet helemaal. Als jij -lite achter jou inlognaam moet zetten en invullen in de Livebox, dan heb jij Wanadoo ADSL via KPN en niet via Family. Family gebruikt ook niet zo'n suffix en je hoeft niks in te vullen bij installatie (hoe zou de Livebox dan aan jou inloggegevens moeten komen?), want de authenticatie is niet op basis van de inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn verbinding

ik mag nie klagen volgens mij zit ongeveer 2600 meter van centrale in den bosch en haal toch rond de 800/900 kb/s download

ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8244 Kb
Afname Dichtbij : 36.3 (dB)
Ver weg : 14.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 524134
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 41809
ES-teller van 1 dag 0

wel jammer dat ik nie max kan halen van wegen de afstand

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Tja, als dat stevig genoeg is, dan zal dat best even kunnen. Ik had het toch echt over de schroeven in die gaatjes. Jij had het over gaatjes, waar schroeven in kunnen (jij laat het gleufje zien). Hoezo beter lezen ;). Maar ik geef je deels gelijk: Ik had die gleuf op de foto beter kunnen vermelden in mijn verhaal.
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:15:
[...]

De geposte foto is nu juist wél van het concrete bevestigingspunt. De livebox weegt haast niks en valt eenvoudig aan één schroef op te hangen. Enfin, back op topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:00:
[...]

Dat verhaal klopt niet helemaal. Als jij -lite achter jou inlognaam moet zetten en invullen in de Livebox, dan heb jij Wanadoo ADSL via KPN en niet via Family. Family gebruikt ook niet zo'n suffix en je hoeft niks in te vullen bij installatie (hoe zou de Livebox dan aan jou inloggegevens moeten komen?), want de authenticatie is niet op basis van de inloggegevens.
Het verhaal klopt wel want ik heb inderdaad (nog) ADSL via KPN (met Telefonie erbij van Wanadoo). ;) Bij het bekijken van het configuratiescherm via 192.168.1.1 kun jij misschien ook zien dat je kunt kiezen uit 3 opties (Familie, Direct en Lite oid.) Het werkte altijd prima, maar voor het verifieren met de servers hebben ze iets veranderd waardoor die inlognaam niet meer overeen kwam. Maar ze werken eraan iig, dat is wat ik wilde zeggen voor de mensen die ook storing hebben op dit moment.

(BTW. Ik heb ff de Speedtouch 510 weer afgestoft en ingebruik genomen vandaar dat ik hier kan posten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Happy2000 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:49:
[...]

Ik zit ook op de centrale van Selwerd in Groningen en heb hier adsl2 mijn snelheid is +/- 1.4MB/s
Hum bijzonder zou ik misschien toch op een andere centrale zitten dan? Zelf in de tuinbouwstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag.

Ik heb op mijn kamer in Groningen nu kabelinternet. Telefoonlijn van kpn hebben we niet maar de telefoonlijn ligt er al wel. Als ik nu adsl wil aanvragen moet ik naast het abonnement van Wanadoo ook nog een bedrag gaan betalen aan kpn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Laatst online: 08-09 12:48
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:07:
Ik heb even een vraag.

Ik heb op mijn kamer in Groningen nu kabelinternet. Telefoonlijn van kpn hebben we niet maar de telefoonlijn ligt er al wel. Als ik nu adsl wil aanvragen moet ik naast het abonnement van Wanadoo ook nog een bedrag gaan betalen aan kpn ?
ja ~10 p/m + waarschijlijk 56,- eenmalig(entree kpn) maar dit staat overal al uitgelegd ts wanadoo.nl etc

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:07:
Ik heb even een vraag.

Je moet hiervoor een KPN Belbudget aanvragen. Eenmalige aansluitkosten krijg je dan wel voorgeschoteld en maandelijks €9,67, bovenop het abbonementsgeld voor Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Hhmm vaag, heb net windows opnieuw geinstalleerd. Haalde normaal gezien 1100kb/s met newsleecher, en nu ineens constant 2000kb/s+, terwijl ik toch 1,5km van de centrale af zit. Modem paar keer gereset, dus zou het kunnen dat hij nu hoger getrained is? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Intronic schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:16:
Hhmm vaag, heb net windows opnieuw geinstalleerd. Haalde normaal gezien 1100kb/s met newsleecher, en nu ineens constant 2000kb/s+, terwijl ik toch 1,5km van de centrale af zit. Modem paar keer gereset, dus zou het kunnen dat hij nu hoger getrained is? :|
Dat is mogelijk ja. Elke kaar dat de modem wordt gereset of gereboot, traint deze opnieuw in. Je kan ook in de interface zienm op welke waarden de modem is ingetraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik tijdens de instaltie van SuSe 10.0 mijn adsl verbinding kan instellen.
Je kan tijdens de installatie de config aanpassen maar ik kom er totaal niet uit hoe ik mijn Wanadoo Family ADSL werkend krijg in SuSe 10.0

Sign by a noob with linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:24:
[...]

Ik dacht dat als je BelBudget hebt dat helemaal niet kon.... |:( Ik verander het antwoord even:

2. Nummerweergave werkt bij een telefoonnummer met KPN-Budget niet standaard. Op belbudget kan je nummerweergave aanzetten via mijn kpn
3. Als je wel nummerweergave op je telefoon hebt en je hebt nummerweergave via KPN-Budget niet geactiveerd dan zou het wel moeten werken op het Wanadoo-nummer. Werkt het wel als je op je Wanadoo-nummer wordt gebeld???

1. Ja heb een recente Philips dect met Nummerweergave.
2. Nummerweergave staat aan.(gecheckt via KPN.COM)

Ik heb zelf nu een beetje lopen testen, en wat blijkt als ik mijn Wanadoo nr bel werkt nummerweergave WEL.

Als ik weer via KPN bel (dus zonder Livebox) werkt nummerweergave WEL.

Alleen als ik dus bel naar mijn KPN nummer werkt nummerweergave dus NIET!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik zit er aan te denken over te stappen naar wanadoo, maar ik heb een vraagje over die livebox:

ik heb op dit moment al een router(met wirless optie)
kan ik deze gewoon aan de livebox hangen zodat ik dan ook draadloos internet heb?
dus gewoon de livebox aansluiten op de WAN-poort van mijn router?

o ja, en kan ik niet alleen ADSL bestellen, moet dat met telefonie? ik kan het niet vinden op hun site

[ Voor 15% gewijzigd door Mad_Cow op 21-01-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:46:
Ik zit er aan te denken over te stappen naar wanadoo, maar ik heb een vraagje over die livebox:

ik heb op dit moment al een router(met wirless optie)
kan ik deze gewoon aan de livebox hangen zodat ik dan ook draadloos internet heb?
dus gewoon de livebox aansluiten op de WAN-poort van mijn router?

o ja, en kan ik niet alleen ADSL bestellen, moet dat met telefonie? ik kan het niet vinden op hun site
Router kan je gewoon aan de livebox hangen, en alleen adsl zonder telefonie bestel je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
o ja, ik dacht dat het er niet tussenstind, maar je moet eerst kijken of het wel beschikbaar is..... niet erg handig van ze dat er niet aangeven dat je daarop moet klikken, ook als je adsl wilt bestellen. thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Niet vergeten:
Even bij Dixons naar binnen lopen ipv via de website bestellen en je hebt gratis een mp3spelertje van creative.

[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 21-01-2006 22:22 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:02:
Weet iemand hoe ik tijdens de instaltie van SuSe 10.0 mijn adsl verbinding kan instellen.
Je kan tijdens de installatie de config aanpassen maar ik kom er totaal niet uit hoe ik mijn Wanadoo Family ADSL werkend krijg in SuSe 10.0

Sign by a noob with linux :)
Als het goed is word je netwerkkaart automatisch herkend en heb je direct verbinding zonder dat je iets hoeft in te stellen (alles moet op automatisch staan). Heb je dat niet dan moet je waarschijnlijk een netwerkdriver op internet zoeken voor je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:22:
Niet vergeten:
Even bij Dixons naar binnen lopen ipv via de website bestellen en je hebt gratis een mp3spelertje van creative.
Krijg je dan ook de telefoon van wanadoo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Laatst online: 11-09 18:08
Sangroid schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Welke modem gebruik je dan, en trained deze netjes in? Echt hoop snel dat er meer mensen een andere modem gaan gebruiken/hebben en hier hun ervaringen hier met ons delen. Doet de linksys het al beter momenteel (qua upload), hoe doen de alcatel/thomsons het. En doet de zyxel het lekker + copperjet??? Veel interesse hier, want wil echt af van die livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:23:
[...]

Als het goed is word je netwerkkaart automatisch herkend en heb je direct verbinding zonder dat je iets hoeft in te stellen (alles moet op automatisch staan). Heb je dat niet dan moet je waarschijnlijk een netwerkdriver op internet zoeken voor je netwerkkaart.
Netwerk kaart wordt gewoon herkend en staat op automatisch DHCP toewijzen, maar er is ook een functie DSL Configuratie en daar wordt het niet in herkend iedergeval mijn livebox wordt niet gevonden
Dus ik heb geen i-net verbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:50:
[...]
Krijg je dan ook de telefoon van wanadoo??
Dat lijkt me toch wel. Mp3speler van Dixons en telefoon is een aktie van Wanadoo. Volgens mij niet afhankelijk van waar je het abonnement aanvraagt. Voor de zekerheid zou ik het even navragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 21-01-2006 23:03 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
tim_heijt schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Welke modem gebruik je dan, en trained deze netjes in? Echt hoop snel dat er meer mensen een andere modem gaan gebruiken/hebben en hier hun ervaringen hier met ons delen. Doet de linksys het al beter momenteel (qua upload), hoe doen de alcatel/thomsons het. En doet de zyxel het lekker + copperjet??? Veel interesse hier, want wil echt af van die livebox.
Ik heb dus de Linksys WAG54GS. Het enigste waar deze modem moeite mee heeft, is het goed intrainen van de upload. Deze staat bij mij op 1021 ipv. 1024. Ach, het verschil kan mij echt niks schelen. Ik wacht gewoon even rustig op de firmware update. Voor de rest is het een uitstekend apparaat. Geen geziek met forwards, remote, vpn, etc. Dat werkt gewoon direct na instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Ik heb ongeveer een week livebox gebruikt, veel onderbrekingen.
Sinds sept 2005 deze box weer in de box gestopt en overgegaan op sitecom wl 108 modem/router met nwe adsl 2 software . Daar hangen 2 pc's bedraad aan en 2 of meer (bezoekers) wireless. Werkt stabiel. Aansluiting oude splitter (van light) adsl afsplitsing met 8 meter draad naar wl108. Deze staat op een hoog punt om groot bereik wireless te krijgen. Aansluitings gegevens: geen idee. Ik schakelde dit apparaat aan en alles deed het. Een keer geen signaal gehad, stekker van router/modem uit en in het stopcontact gedaan en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Iemand al een idee waarom ik niet op mn livebox kan komen?

alles werkt perfect via de livebox, alleen connecten via 192.168.5.1 geeft een time-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Is er nog vaak een storing op het wanadoo-netwerk? Toen digitale telefonie net was ingevoerd, heb ik veel slechte ervaringen gehoord, maar die tijd lijkt nu voorbij te zijn?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand eens checken ;

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 184 Kb
DownStream 11988 Kb
Afname Dichtbij : 20.5 (dB)
Ver weg : 5.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 18 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 14517
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 574
ES-teller van 1 dag 0

1. ) haal niet meer dan 600KB/s, hoe kan dat ?

2.) omdat er staat 12000 kbs, betekent dit dat de centrale al adsl2+ draait ?

3.) wat kan je nog meer uit mijn stats halen, is er iets niet in orde ?

verder gebruik ik nu wifi, wat ik nog eens zal omzetten naar utp, wat ik ook heb is een plat line-in telefoon kabeltje.. ik zag op GoT dan een ronde beter zou zijn...

many thanks

groeten
sander
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.