[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.653 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
miekd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:08:
Hoe krijg je poort 25 open? Die vraag is vast al veel gesteld, toch kan ik hem niet vinden.

Moet ik daarvoor een andere router kopen? :)
Poort 25 is dichtgezet door Wanadoo. Je kan hem wel in de Livebox of router openen, maar dat zal weinig uitmaken. Alle uitgaande mail moet dus via smtp.wanadoo.nl lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkere Loempia op 16-01-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

GmR

-CKY2K- schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:59:
[...]

Dude het is fysiek niet mogelijk om een pc op de gele poort aan te sluiten...
ehm... heb hier toch echt 1 pc op de rode en 1 pc op de gele poort.... en ze werken allebei perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Net maar even de helpdesk gebeld over het feit dat internet nog niet werkt, vertelde ze dat de verbinding opgeleverd was, maar dat ze nog iets moesten doen aan hun kant voordat het ging werken. Nouja, zal wel, dus ik vraag wanneer dat is, zegt ze, voor het einde van de week :X

Dat slaat toch nergens op, ze hadden binnen een kwartier de verbinding opgeleverd en nu kan ik nog een tijd wachten voordat ik daadwerkelijk wat kan doen :/

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

[...]

Dude het is fysiek niet mogelijk om een pc op de gele poort aan te sluiten...
Ik heb op de rode poort een switch waar mn huisgenoten op zitten en op de gele poort loopt 20m utp naar mijn kamer waar vervolgens een Linksys WRT54G op zit. Werkt perfect hoor. Buiten het feit dat ik geen bestanden kan delen met mijn huisgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
messi schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:32:
Net maar even de helpdesk gebeld over het feit dat internet nog niet werkt, vertelde ze dat de verbinding opgeleverd was, maar dat ze nog iets moesten doen aan hun kant voordat het ging werken. Nouja, zal wel, dus ik vraag wanneer dat is, zegt ze, voor het einde van de week :X

Dat slaat toch nergens op, ze hadden binnen een kwartier de verbinding opgeleverd en nu kan ik nog een tijd wachten voordat ik daadwerkelijk wat kan doen :/
Haha bij mij zeggen ze nu 23 januari voor een lijn die op 4 december is opgeleverd als er iets fout gaat tussen KPN en Wanadoo of Wanadoo intern dan ben je goed de sigaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Lekkere Loempia schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:27:
[...]

Poort 25 is dichtgezet door Wanadoo. Je kan hem wel in de Livebox of router openen, maar dat zal weinig uitmaken. Alle uitgaande mail moet dus via smtp.wanadoo.nl lopen.
Gaat niet. Ik moet de SMTP server van m'n werk gebruiken en van m'n losse domein. Anders moet ik iedere keer als ik m'n laptop op m'n werk opstart, moet ik de SMTP servers weer switchen.

Ik kan niet extern via wanadoo SMTP mailen maar niet intern via een ander.

[ Voor 10% gewijzigd door miekd op 16-01-2006 22:41 ]

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SayWhatAgain! schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Buiten het feit dat ik geen bestanden kan delen met mijn huisgenoten.
Dat schijnt wel te kunnen, dan moet je in je firewall toestaan dat mensen vanaf 192.168.6.* naar jouw pc mogen connecten...

Voor alle duidelijkheid:
http://eresponse.wanadoo....2898&p_created=1126623446

Maar, misschien wil je dat wel niet... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 16-01-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Sangroid schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:58:
[...]

Dat schijnt wel te kunnen, dan moet je in je firewall toestaan dat mensen vanaf 192.168.6.* naar jouw pc mogen connecten...

Voor alle duidelijkheid:
http://eresponse.wanadoo....2898&p_created=1126623446

Maar, misschien wil je dat wel niet... ;)
Zelfs zonder firewall werkt het niet... ik neem aan dat dat komt door de 2e router (WRT54G) die er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
miekd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:40:
[...]

Gaat niet. Ik moet de SMTP server van m'n werk gebruiken en van m'n losse domein. Anders moet ik iedere keer als ik m'n laptop op m'n werk opstart, moet ik de SMTP servers weer switchen.

Ik kan niet extern via wanadoo SMTP mailen maar niet intern via een ander.
Als je van je thuis af moet kunnen mailen via de SMTP-server van je werk, moet je een VPN-tunnel aanvragen. Of ze moeten een alternatieve poort openzetten voor hun mailserver.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier mensen die nu het telefonie gedeelte opzeggen omdat het geld gaat kosten?

En ik heb nog een probleem met de livebox denk ik.
Zodra ik ga gamen of internetten,valt een moment het internet weg,na ongever 10-20 sec kan je weer verder internetten.Livebox al paar keer gerest,maakt niks uit.Ook complete reset.
Er is een verbinding met de livebox via de draadloos netwerk usb stick.
Pc al een keer opnieuw geinstalleert,zelfde probleem.
Verbinding tussen de livebox en computer is 90% singaal.
Modem traint op 16000-1020.

Download ene keer met 600kb/s en na een reset van de live box 1300..
iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:24:
zijn er hier mensen die nu het telefonie gedeelte opzeggen omdat het geld gaat kosten?

Zodra ik ga gamen of internetten,valt een moment het internet weg,na ongever 10-20 sec kan je weer verder internetten.Livebox al paar keer gerest,maakt niks uit.Ook complete reset.

iemand nog tips?
Tip: Probeer het eens met een kabel als het dan nog is (wat ik niet verwacht) dan ligt het waarschijnlijk aan de livebox.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27

iop

hallo, ik zit op 939 m afstand van de centrale en hd in het begin een download van 1,5 MB /sec, nu is dat gezakt naar 850 kb /sec. dit zijn verdere gegevens:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 960 Kb
DownStream 8320 Kb
Afname Dichtbij : 10.0 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 12322
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1440
ES-teller van 1 dag 0

iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? (ik woon in arnhem)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers

Ik ben sinds kort in het bezet van wanadoo adsl2 (zonder telefonie)
Ik vindt het erg k*t dat die livebox een ingebouwde router heeft , zover ik gehoord heb kan je niet erg makkelijk veel poorten openen/forwarden.
Vandaar mijn vraag wat is een goed vervangend modem voor de livebox?
Of hebben jullie toch een tip hoe ik meer dan 20 poorten kan openzetten op een begrijpelijke manier?
Ik ben kwa routers namelijk een n00b , mijn sitecom dc202 router daar kan ik wel de poorten open zetten. Maar in de livebox is dit totaal anders :S
Trouwens de mensen met deze zelfde router kunnen gewoon in de wizard de optie Chello aanvinken , dan kan je vanaf de livebox direct in de wan poort terecht van de sitecom dc202 en hoef je niet in een lan poort te pluggen om als switch te laten dienen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17

vr6-only

Blub Blub

iop tha man schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:03:
hallo, ik zit op 939 m afstand van de centrale en hd in het begin een download van 1,5 MB /sec, nu is dat gezakt naar 850 kb /sec. dit zijn verdere gegevens:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 960 Kb
DownStream 8320 Kb
Afname Dichtbij : 10.0 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
HEC-teller 12322
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1440
ES-teller van 1 dag 0

iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? (ik woon in arnhem)
iets klopt zoiezo niet aan je lijn.
je hebt namelijk een ADSL1 lijn!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Hebben jullie al gezien dat vanaf 21 februari ze wel een starttarief van 4 cent gaan heffen op telefoontjes naar vast, maar mobiel gaat dus wél goedkoper worden. (€ 0,195/min. --> € 0,165/min.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Napsju schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 07:30:
Hebben jullie al gezien dat vanaf 21 februari ze wel een starttarief van 4 cent gaan heffen op telefoontjes naar vast, maar mobiel gaat dus wél goedkoper worden. (€ 0,195/min. --> € 0,165/min.)
Starttarief vindt ik wel wat veel ja..Die tarieven voor het bellen naar buitenland zijn ook niet uitgesproken goedkoop. Gelukkig kun je nog wel gewoon carrier select bellen. ik gok erop dat in de toekomst wanadoo telefoonkosten ook omlaag gaan .. gezien de concurentie.

[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 17-01-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

[...]

Dude het is fysiek niet mogelijk om een pc op de gele poort aan te sluiten...ga jij je pc naar de berging op het terras (of fietsenschuurtje of iets wat erop lijkt) slepen en hem daar aansluiten? NIC van de pc die nu geen ip krijgt kan niet kapot zijn, werkte tot gisteren gewoon prima tot ik de andere pc via de switch aan het internet hing...toen die pc het eindelijk deed, kreeg pc nr 1 geen ip meer. En ja ze hebben dezelfde instellingen...die moeten ze namelijk via dhcp krijgen! Maar 1 van de twee pc's krijgt dat dus niet! De andere pc wel, terwijl de lease lijst op de LB leeg is? :?
Ik gooi er straks eerst weer een harde reset tegenaan en ga het opnieuw proberen... het is echt niet zo dat ik niks probeer hoor, je doet nu net of ik hier op mijn luie reet zit te wachten of de oplossing eindelijk langskomt hier....ben gisteren !@$#$#!! de hele middag en avond ermee bezig geweest! :(
Haal dan ff een UTP koppelstukje dan kun je bij de switch de pc's apart testen.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

vr6-only schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 03:13:
Voor meer info over codes zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/ADSL

Er zijn meer mensen met dat probleem: http://forum.speedtest.nl/forum_posts.asp?TID=379&PN=1
Interessant aan dit topic zijn deze posts:
livebox meegenomen naar een kennis (met hetzelfde pakket/zelfde woonplaats/zelfde centrale), toen gaf MIJN livebox wel G992_5_A aan, thuis gekomen en het is weer G992_1_A
en
Sommige centrales zijn dus nog echt niet up to date , terwijl ze toch voor 1 januarie klaar wilden zijn ? zodat iedereen dat protocol heeft, maar khad ook al wat gelezen dat wanadoo op 1 februarie iedereen op die hogere lijn wil hebben, wat dus wil zeggen zodat iedereen het juiste adsl2+ protocol heeft, en niet de gewone adsl. Dus denk dat het voor jou en de rest ff benieuwed word tot die tijd.
Weet iemand hier iets meer over?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
henkleerssen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:18:
[...]

Starttarief vindt ik wel wat veel ja..Die tarieven voor het bellen naar buitenland zijn ook niet uitgesproken goedkoop. Gelukkig kun je nog wel gewoon carrier select bellen. ik gok erop dat in de toekomst wanadoo telefoonkosten ook omlaag gaan .. gezien de concurentie.
Carrier pre select kan weer niet met een KPN budget abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:45:
Ik vindt het erg k*t dat die livebox een ingebouwde router heeft , zover ik gehoord heb kan je niet erg makkelijk veel poorten openen/forwarden.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn SpeedTouch 546 nog had liggen. (ADSL2+ geschikt).

Die kan ik je dan wel aanraden. Lekker vertrouwd voor mij.

Het maffe is namelijk dat ik met de LB maar +/- 8mb downstream heb en met de speedtouch toch wel gewoon 12mb (zie mijn eerder geposte bericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Sangroid schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:37:
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn SpeedTouch 546 nog had liggen. (ADSL2+ geschikt).
Die kan ik je dan wel aanraden. Lekker vertrouwd voor mij.
Maar, jij hebt zeker geen telefonie via Wanadoo...? Want dat werkt dan toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Napsju schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 07:30:
Ja, maar volgens mij is het nog steeds goedkoper dan KPN :? Met Belbasis is naar buiten je regio bellen al meer dan 4 centper minuut. SkypeOut kost € 0,01955 per miuut (inclusief 15% BTW).

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een Livebox heb is mijn ping erg hoog bij games.
Vorige abbo Multikabel 1000/128 ping met spellen als cs 1.6 lager als 20.
Nu heb ik vrijwel altijd een ping boven de 60 a 70.
Zelfs op een goede server met 2 man erin.
Geen firewall, spyware, geen (p2p) programma's aan of andere ongein, maar kan dit liggen aan dat je poorten moet open zetten o.i.d
verbinding 7000/1000, genoeg dus voor een normale ping.
Heb er niet echt veel verstand van maar omdat ik net zag dat een Livebox ook een router is :P
En ik baal er best van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

vr6-only schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 03:13:
[...]

hm vaag, iemand enig idee hoe dit kan (eerst snelheden van 1.5 MB (dus adsl-2 ??) en nu dit...
ik heb wanadoo al een mail gestuurd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
Ik ben denk ik wel van plan om het op te gaan zeggen, maar ik heb geen idee hoe ik zo'n brief / mail of wat dan ook moet opstellen :) Ben niet zo super goed met dat soort (juridische) dingen.. Iemand die me een beetje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia

iemand nog tips?
Msschien verstandig even de pc via een netwerkkabel aan jou Livebox te hangen. Kan zijn dat het draadloze gedeelte brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MoiZie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:11:
[...]

Ik ben denk ik wel van plan om het op te gaan zeggen, maar ik heb geen idee hoe ik zo'n brief / mail of wat dan ook moet opstellen :) Ben niet zo super goed met dat soort (juridische) dingen.. Iemand die me een beetje op weg kan helpen?
Niks juridisch aan de brief en dat weten ze daar ook. Gewoon aangeven dat jij opzegt vanwege tariefwijziging Wanadoo Telefonie. Lijkt mij duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:23:
Sinds ik een Livebox heb is mijn ping erg hoog bij games.
Vorige abbo Multikabel 1000/128 ping met spellen als cs 1.6 lager als 20.
Nu heb ik vrijwel altijd een ping boven de 60 a 70.
Zelfs op een goede server met 2 man erin.
Geen firewall, spyware, geen (p2p) programma's aan of andere ongein, maar kan dit liggen aan dat je poorten moet open zetten o.i.d
verbinding 7000/1000, genoeg dus voor een normale ping.
Heb er niet echt veel verstand van maar omdat ik net zag dat een Livebox ook een router is :P
En ik baal er best van :(
Hoe lang is de kabel, die loopt van jou hoofdpunt naar de Livebox? Het kan zijn dat een lange telefoonkabel de boosdoener is ( -> 1,5 meter)

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-01-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:45:
Hallo tweakers

Ik ben sinds kort in het bezet van wanadoo adsl2 (zonder telefonie)
Of hebben jullie toch een tip hoe ik meer dan 20 poorten kan openzetten op een begrijpelijke manier?
Ik ben kwa routers namelijk een n00b , mijn sitecom dc202 router daar kan ik wel de poorten open zetten. Maar in de livebox is dit totaal anders :S
Trouwens de mensen met deze zelfde router kunnen gewoon in de wizard de optie Chello aanvinken , dan kan je vanaf de livebox direct in de wan poort terecht van de sitecom dc202 en hoef je niet in een lan poort te pluggen om als switch te laten dienen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt
Ikzelf zou dan kiezen tussen:
Speedtouch 546 (pricewatch)
Linksys WAG54GS (pricewatch)

Uiteindelijk heb ik voor de laatste gekozen, vanwege de wireless. Ook port forwarding is simpel: Je kan single port of port range forwarding / triggering toepassen. Het werkt ook direct, wat bij de Livebox meestal niet het geval is. Kreeg amper een poort open. Vind ik wel een aanzienlijk minpunt van dat ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-01-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

jbr666 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:58:
[...]
<G992_1_A verhaal>
Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb zelf nu ook deze statistieken:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 8640 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Terwijl ik eerst wel ADSL2+ had, nou had ik geen internetverbinding en zijn ze als het goed is aan het sleutelen in de centrale. Maar het probleem is natuurlijk niet verholpen. Kan ik hiervoor ook rechtstreeks de KPN bellen en vragen om opheldering? Bij wanadoo weten ze niet veel te vertellen over de status van mijn casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Zo zeg wat een bout support bij Wanapoep.

Ik heb nu een vrouw aan de lijn die mij NIET kan vertellen of Poort 25 op serverniveau of op Livebox niveau dicht is en die niet eens mijn verbindingsprobleem weg krijgt.

"Modem valt uit om de 6 uur. Als ik stroom eraf haal en erop zet doet ie het weer. Niet de bedoeling. Wat moet ik doen?"
en dat weet ze dus niet :')

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik lees veel mensen die de Linksys WAG54GS aanraden. Maar het kan toch ook met een gewonde WAG54G? (mits de versie van de router v2.0 of hoger is).

Ik ga misschien vanmiddag de router kopen en vroeg me af of ik per sé een GS moet hebben of dat een gewone G ook voldoende is

[edit] Ik wil dus de LiveBox in het geheel vervangen door de linksys

[eidt2]
Linksys(R), a division of Cisco Systems, Inc., the leading provider of broadband, wireless and networking hardware for the home, SOHO (Small Office/Home Office) and small business environments, today announced the availability of three new products, all compliant with ADSL2+ high speed technology: the Linksys Wireless-G ADSL2+ Gateway (WAG54G v.2), the Linksys ADSL2+ Gateway with 4-Port Switch (AG241) and the Linksys ADSL2+ Modem (ADSL2MUE).
Het kan dus ook met een normale WAG54G. Is er verder nog een voordeel voor de GS, naast het betere zendbereik etc?

[ Voor 59% gewijzigd door twiFight op 17-01-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
@Initial G en @iop tha man
ik heb dus ook dat probleem met de livebox dat die op de G992_1_A standaard staat. Misschien een idee om hier elkaar op de hoogte te houden:
http://forum.speedtest.nl...ts.asp?TID=379&PN=1&TPN=2
of
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16277

want in dit forum gaat het zo hard met de pagina's dat het niet zo goed te volgen is.
Bij mij is het een case, maar heb al wel begrepen dat wij lang kunnen gaan wachten. Volgens Wanadoo werkt onze verbinding goed, en 'snel' (8mbit+), dus wij hebben lage prioriteit. Zou mooi zijn als we er zelf dus achter komen wat het probleem is (kabels/kpn/wanadoo database setting??)

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 17-01-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Is wanadoo meestal op tijd met leveren van de modem :?

Heb op 29 dec 2005 adsl family besteld en mijn verbinding wordt op (rond, volgens wanadoo) 18 jan 2006 (morgen) opgeleverd maar ik heb nog steeds geen modem ontvangen en begin eraan te twijfelen of ie wel op tijd binnenkomt :(, ben erg ongeduldig :).

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 17-01-2006 16:11 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
twiFight schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:49:
Ik lees veel mensen die de Linksys WAG54GS aanraden. Maar het kan toch ook met een gewonde WAG54G? (mits de versie van de router v2.0 of hoger is).

Ik ga misschien vanmiddag de router kopen en vroeg me af of ik per sé een GS moet hebben of dat een gewone G ook voldoende is

[edit] Ik wil dus de LiveBox in het geheel vervangen door de linksys

[eidt2]

[...]

Het kan dus ook met een normale WAG54G. Is er verder nog een voordeel voor de GS, naast het betere zendbereik etc?
Heel goed punt van jou. Ik was even vergeten dat deze versie ook nog bestond :D. De S in WAG54GS staat voor Speedbooster. Daarmee beweren ze dat er beter zendbereik is en de snelheid beter is (tot 108 mbps), mits de wireless kaart in de pc of laptop de Speedbooster technologie ondersteunt! Is dat niet het geval, dan heb je er verder helemaal niks aan. Ik heb hem zelf wel aangschaft, omdat hij op dat moment vanwege acties goedkoper was dan de WAG54G. Ik heb het even gecheckt en het is nog steeds het geval. Ik denk dat Linksys deze modem ook meer uitzendt naar leveranciers ofzo. Het goedkoopst waar men hem kan aanschaffen, is bij Computerland voor €89,95 (prijs in de pricewatch klopt dus niet).

O ja, bewaar de Livebox wel gewoon. Mocht je een keer met vervelende verbindingsproblemen komen te zitten: Wanadoo helpt je niet met een Linksys aan de lijn, maar alleen als er een Livebox aanhangt. Waarschijnlijk zullen ze dan direct de schuld bij de modem neerleggen. Voorkomt een hoop stress denk ik, dus doe jezelf daarmee een plezier ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
bAdmuTs schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:10:
Is wanadoo meestal op tijd met leveren van de modem :?

Heb op 29 dec 2005 adsl family besteld en mijn verbinding wordt op (rond, volgens wanadoo) 18 jan 2006 (morgen) opgeleverd maar ik heb nog steeds geen modem ontvangen en begin eraan te twijfelen of ie wel op tijd binnenkomt :(, ben erg ongeduldig :).
Stuur ze anders even een e-mail (helpdesk@wanadoo.nl). Dan kunnen ze even kijken, wanneer jij de Livebox kan verwachten. Waarschijnlijk zal dat toch op morgen uitkomen, als er geen opleveringsproblemen zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Mensen, met fysiek onmogelijk bedoel ik dat ik dan een pc in de berging moet gaan zetten. Heb het probleem inmiddels verholpen. Heb mijn oude router er weer tussen gezet...dhcp uitgezet op die router...netwerkinstellingen aangepast en loopt als een trein nu! :)
Alleen heb ik bovengenoemd probleem volgens mij ook (van die adsl 1 instellingen) zal het nog even checken morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Woei vandaag gebeld door wanadoo dat ik mijn internet verbinding kon gebruiken \o/ (nadat ik gister had gebeld of er iets mis gegaan was).

Alleen zit ik nog te twijfelen of ik de livebox wel houdt, het is echt een onding om in te stellen. Is het bijv. mogelijk om gewoon alle poorten te mappen naar een bepaald ip?

Ik heb hier ook een speedtouch die adsl2 geschikt is, maar als ik die instel op bridged en 8/35, krijg ik daarmee geen verbinding, iemand nog suggesties?

Dan kan ik kijken welke het snelste is, en die blijft staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Ik hoorde laatst van iemand dat Wanadoo gaat afstappen van "geen datalimiet". Dit ivm de grote toename van klanten met deze vorm van ADSL.

Kan er alleen niets van terug vinden op het Net. Weet iemand hier meer van? Neem niet aan dat ze dit (kunnen) wijzigen voor klanten die al gebruik maken van Wanadoo ADSL Family :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn livebox aangesloten, alles ging goed tot vanmiddag 4uur. Ik kwam thuis vanuit me werk zeggen me ouders de verbinding weg is, dus ik kijken of alles goed was aangesloten PRIMA! was tenslotte goed aangesloten.
Dus in de livebox gekeken alle instellingen goed, toen stond er geen verbinding met het internet..
Nou ik maar gebeld ik had hem al een paar x gereset allleen geen hardreset die kerel aan de lijn zegt doe ff een hard reset ik doe dat daarna moet het weer goed zijn zei hij.
Nou niet dus!
Dus maar weer gebeld krijg ik weer pippo aan de lijn die zegt weer hetzelfde dus maar weer gedaan d8 maybe gaat ie nu wel goed.
Dus weer niet, dus maar gebeld alleen doordat mijn livebox geen verbinding had had ik dus ook geen telefoon verbinding homephone via de livebox aangesloten mar werkt niet dus ik livebox eruit dus telefoon erin, dus bellen (wat wel werkt, zonder de livebox) ik krijg er weer een iemand voor ik was al pissig ik leg het probleem voor, zegt ie de livebox moet wel aangeslote zijn ik zei nee dat kan nu niet want mijn homephone doet het ook niet "Ohww zegt ie" en ik werd steed pissiger, dus op denduurt de hoorn erop gegooit.Hij zei kan je niet met mobiel bellen ik zei dat kost klauwen vol met geld, jaja maar...
Dus later weer gebeld iemand van de TD aan de lijn, wat blijkt nu ik kom niet in de wijkcentrale aan dat ligt dus aan KPN kan tot 3 dagen duren ze bellen me erover terug, zeg gaan ero "OFFLINE aan werken" ik ehb tot eind februari me @homo verbinding nog gelukkig..
Hopen dat alles goed komt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
bluecupra schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:03:
Ik hoorde laatst van iemand dat Wanadoo gaat afstappen van "geen datalimiet". Dit ivm de grote toename van klanten met deze vorm van ADSL.

Kan er alleen niets van terug vinden op het Net. Weet iemand hier meer van? Neem niet aan dat ze dit (kunnen) wijzigen voor klanten die al gebruik maken van Wanadoo ADSL Family :X
Ze zijn juist net afgestapt van Fair Use Policy naar totaal geen datalimiet, dus dat denk ik echt niet. Zo'n wijziging zou ook veel klanten kosten. Denk zelf dat het gewoon gebrabbel is. Die wijziging waar ik het over heb, was ergens eind vorig jaar doorgevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-01-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik wil graag van @home overstappen naar wanadoo family, nu zegt de site van wanadoo dat 20mbit (nog) niet mogelijk is, maar volgens adslcentrale is mijn centrale (Jouw centrale, Heerlen-Meezenbroek ( Hrl-Mzb ), is geupgrade) geschikt voor dit abbonement. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:08:
Hallo,
Ik wil graag van @home overstappen naar wanadoo family, nu zegt de site van wanadoo dat 20mbit (nog) niet mogelijk is, maar volgens adslcentrale is mijn centrale (Jouw centrale, Heerlen-Meezenbroek ( Hrl-Mzb ), is geupgrade) geschikt voor dit abbonement. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dat betekent dat netwerkproviders zoals KPN en/of BBNED kasten (de zogenaamde DSLAMs) heeft staan in jou centrale, die ADSL2+ gereed zijn gemaakt. Wanadoo heeft helemaal geen kast staan in die centrale, om jou enigzins van ADSL te voorzien. Dus hopen dat ze uiteindelijk wel bereid zijn, om alsnog de centrale te voorzien van apparatuur voor ADSL Family. Ze zijn namelijk niet van plan, om heel Nederland te dekken met hun netwerk. De onderstaande afbeelding laat zien, wat het ongeveer moet zijn qua dekking.

Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/map-adslfamily.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-01-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:14:
[...]

Dat betekent dat netwerkproviders zoals KPN en/of BBNED kasten (de zogenaamde DSLAM) heeft staat in jou centrale, die ADSL2+ gereed zijn gemaakt. Wanadoo heeft helemaal geen kast staan in die centrale, om jou enigzins van ADSL te voorzien. Dus hopen dat ze uiteindelijk wel bereid zijn, om alsnog de centrale te voorzien van apparatuur voor ADSL Family. Ze zijn namelijk niet van plan, om heel Nederland te dekken met hun netwerk. De onderstaande afbeelding laat zien, wat het ongeveer moet zijn qua dekking.
Ja net teruggebeld door Wanadoo, en een soortgelijk verhaal te horen gekregen, vreemde is dat wijken buiten Heerlen centrum wel 20Mbit kunnen bestellen. Mja even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:51:
[...]

Ze zijn juist net afgestapt van Fair Use Policy naar totaal geen datalimiet, dus dat denk ik echt niet. Zo'n wijziging zou ook veel klanten kosten. Denk zelf dat het gewoon gebrabbel is. Die wijziging waar ik het over heb, was ergens eind vorig jaar doorgevoerd.
Vond het al een vreemd verhaal. Heb er ook nog niet meer over gelezen of gehoord. Laten we het maar bij gebrabbel houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:17:
[...]

Hoe lang is de kabel, die loopt van jou hoofdpunt naar de Livebox? Het kan zijn dat een lange telefoonkabel de boosdoener is ( -> 1,5 meter)
Dit ligt toch niet aan de kabel en alles? Het is het feit dat deze verbinding op de server van Wanadoo zelf loopt en niet meer op die van KPN. Ik had hiervoor ook Wanadoo ADSL Lite en haalde toen ook 10 ping. Nu haal ik niet lager dan 40 ping. Ik las heeeel veel blz geleden in 1 van deze topics dat dat lag aan de hardware van wanadoo ofzo.. voorzover ik er verstand van heb hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hallo,
Alleen KPN en BBned bieden daar ADSL aan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus, iedereen hier heeft een dowstream van 13000+ kb. die van mij is nog steed 4100 kb!!. Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Mijn downloadsnelheid is ook maar 400 kb.... snap het echt niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:06:
[...]

Dit ligt toch niet aan de kabel en alles? Het is het feit dat deze verbinding op de server van Wanadoo zelf loopt en niet meer op die van KPN. Ik had hiervoor ook Wanadoo ADSL Lite en haalde toen ook 10 ping. Nu haal ik niet lager dan 40 ping. Ik las heeeel veel blz geleden in 1 van deze topics dat dat lag aan de hardware van wanadoo ofzo.. voorzover ik er verstand van heb hoor..
Het kan eventueel nog aan de bekabeling liggen, maar de kans is inderdaad heel klein. Het klopt ook dat het met de apparatuur van Wanadoo te maken heeft, dat de pingtijden wat hoger liggen. Daar kan je dan zelf vrijwel niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een upgrade gehad. Mijn downloadsnelheid ligt zo rond de 580kb/s. Erg laag dus eigenlijk. De afstand tot de centrale is 1,2 km, hieraan kan het dus ook niet liggen.

Als ik de status van mijn verbinding open in Windows waar je zeg maar de sent/received pakketjes ziet, staat er bij mijn speed 10.0 Mbps. Dit is niet goed volgens de startpost, maar hoe verander ik dit naar 100 Mbps??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
messi schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:38:Is het bijv. mogelijk om gewoon alle poorten te mappen naar een bepaald ip?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar en zou er erg mee geholpen zijn.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:18:
Ik heb pas een upgrade gehad. Mijn downloadsnelheid ligt zo rond de 580kb/s. Erg laag dus eigenlijk. De afstand tot de centrale is 1,2 km, hieraan kan het dus ook niet liggen.

Als ik de status van mijn verbinding open in Windows waar je zeg maar de sent/received pakketjes ziet, staat er bij mijn speed 10.0 Mbps. Dit is niet goed volgens de startpost, maar hoe verander ik dit naar 100 Mbps??

Alvast bedankt
Laat maar, ik heb dus gewoon een 10Mbit kaart.. Sjeeeeeezzzzzzzz |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende probleem,

Ten eerste Vanaf me livebox ga ik na me sitecom router (2x router dus) , dit werkt allemaal naar behoren.
Nu wil ik een ftp server laten lopen , op mijn oude sitecom staan deze porten nog allemaal open , maar moet ik nu de port die ik open moet hebben van de livebox forwarder naar het IP van de sitecom router?
Het liefst zou ik een modem hebben dat voor adsl2 geschikt is maar zonder ROUTER!
Ik wordt er hardstikke getikt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 19:44

IEF

Why so serious?

Ik vroeg mij af of er iemand ervaringen heeft met de Copperjet 816-2P geflashed naar ADSL2+ (6.02 firmware) in combinatie met Wanadoo DSL family?

(zo ja, wat zijn daar je trainsnelheden mee en is het stabiel?)

Ik wil graag een puur bridge modem gebruiken met goeie performance.. gaat dit modem werken icm met Wanadoo ? of heb ik dan de nieuwere Copperjet 1616 nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wanadoo abo is vandaag opgeleverd. Helaas haal ik ongeveer 697.23 KB/sec(speedtest.bbned.nl). Livebox is direct aan het ISRA-punt aangesloten. Heb al een reset en hard reset gedaan. De centrale is al geupgrade. Wie weet waar het aan kan liggen? Zie mijn stats van livebox:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18820 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 25378
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1765
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Wanadoo 20mbit + tel gekregen.

Opzich wel reuze tevreden alleen heb ik het idee dat ik er nog niet alles uithaal op dit moment.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20264 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 2.8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 1047
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 48
ES-teller van 1 dag 0

Zie>
20264kbits : 8 = 2533 kBytes : 1024 =2,48 mBytes

Ik haal nu een gemiddelde van 1,75 a 1,80 mBytes

Ik heb de LB met z'n kort mogelijk kabel (die bij de LB zat) aangesloten op het ISRA punt.

Pc voorzien van TCPOptimizer.
Sinsdien begint ie bij 2,2 mByte en zat hij naar 1,80 mBytes

Iemand hier nog een idee?

Sorry om het hele forum na te gaan lezen was me iets te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:23:
Windows dus? |:( Spyware of andere Windows-only troep op je pc staan dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 11-09 16:23
Napsju schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:36:
[...]

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar en zou er erg mee geholpen zijn.
Livebox >> firewall, add, 1 to 65500. Klaar! Was wel erg moeilijk om achter te komen he? :P
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:35:
volgende probleem,

Ten eerste Vanaf me livebox ga ik na me sitecom router (2x router dus) , dit werkt allemaal naar behoren.
Nu wil ik een ftp server laten lopen , op mijn oude sitecom staan deze porten nog allemaal open , maar moet ik nu de port die ik open moet hebben van de livebox forwarder naar het IP van de sitecom router?
Het liefst zou ik een modem hebben dat voor adsl2 geschikt is maar zonder ROUTER!
Ik wordt er hardstikke getikt van!
Livebox >> firewall >> add >> en netjes alles invullen....
knip
Het hele forum is ook wel erg veel, maar als je dat wel had gedaan had je geweten dat ADSL lijnen vaak een overhead van 25% hebben op de download en upload snelheid.

2,48 - 0,62 = 1,86 Mbit/s Netjes toch?

Overigens, waarmee meet je de downloadsnelheid? browsers hebben vaak last van vertraging, dat het bestand al download terwijl zij nog niet meten. Hierdoor geeft hij de eerste paar secondes een soort van cache aan en zakt vervolgens naar de eigenlijke snelheid. Als je het in DUmeter doet zal hij waarschijnlijk meteen op de eindwaarde staan :).

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 18-01-2006 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gezocht via de search door dit topic, maar niets kunnen vinden. Al die topics zo doorlezen vind ik iets te veel van het goede dus ik vraag het gewoon maar ff. Ik ben dus op zoek naar een manier om de configuratie van de livebox van buiten af open te zetten. Ik heb al geprobeert om in de firewall poort 80 naar het ip adres van de lifebox te forwarden. Dat werkt wel, alleen omdat een deel van de config niet met een wachtwoord beveiligd is, is dat nogal onveilig. Is er een manier om dit wel met een wachtwoord te beveiligen of kan het gewoon niet met de lifebox? De reden waarom ik dit wil weten is dat ik mijn internet deel met mijn huisgenoot, en het wel handig zou zijn als ik de lifebox op afstand kon rebooten voor het geval hij het weer eens niet doet en ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

elpino.rv schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:00:
@Initial G en @iop tha man
ik heb dus ook dat probleem met de livebox dat die op de G992_1_A standaard staat. Misschien een idee om hier elkaar op de hoogte te houden:
http://forum.speedtest.nl...ts.asp?TID=379&PN=1&TPN=2
of
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16277

want in dit forum gaat het zo hard met de pagina's dat het niet zo goed te volgen is.
Bij mij is het een case, maar heb al wel begrepen dat wij lang kunnen gaan wachten. Volgens Wanadoo werkt onze verbinding goed, en 'snel' (8mbit+), dus wij hebben lage prioriteit. Zou mooi zijn als we er zelf dus achter komen wat het probleem is (kabels/kpn/wanadoo database setting??)
Bij mij werkt het nog niet dus. Met ADSL2+ trainde hij in op 10-11Mbit dus mij maakt het niet veel uit, heb liever een strakke 8Mbit dan een instabiele 10Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

is de trainspeed te beinvloeden op een of andere manier? ik zit op ong 1,5km van de centrale en mijn trainspeed staat op ong 18000kbps Exacte speed metingen heb ik nog niet uitgevoerd, gezien ik nog volledig draadloos werk. Voor het geld vind ik dat ze een snelle verbinding opgeleverd hebben.

De exacte gegevens post ik nog wel eens(wanneer ik weer thuis ben).

[ Voor 12% gewijzigd door ranzige pad op 18-01-2006 11:53 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranzige_pad schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:07:
is de train speed te beinvloeden op een of andere manier? ik zit op ong 1,5km van de centralen en mijn trainspeeds staat op ong 18000kbps Exacte speed metingen heb ik nog niet uitgevoerd, gezien ik nog volledig draadloos werk. Voor het geld vind ik dat ze een snelle verbinding opgeleverd hebben.
Zo'n snelheid op 1,5 km is erg goed. Niks meer aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Joepie, heb alles binnen en alles werkt ook goed in een keer :).

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 10.9 (dB)
Ver weg : 2.4 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Op ongeveer 400m van de centrale, download met 1.8 mb per sec :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:
[...]

Zo'n snelheid op 1,5 km is erg goed. Niks meer aan doen ;)
Ook niet het ISRA punt er af tikken en de telefoonkabel direct in het modem jassen?

Nu heb ik vanaf het ISRA punt een kabeltje naar de einddoos vervolgens naar de LB. Dat moet korter kunnen, zou het niet beter werken als ik van een van die witte kabeltjes de RJ-11 afknip, direct aan het ISRApunt aansluit en het andere eind in de LB stop? als verbindings snoer tussen de ISRA en de einddoos heb ik een stukje CAT5e gebruikt.

Zoals ik het nu heb staat bescheven in de installatie handleiding.

ooh nog ter info, bij de genoemde 3 site om de afstand tot de central te bepalen kom ikuit op 1100meter. Bij calculatie genoemde calculatie methode kom ik uit op ongeveer 1500meter.

[ Voor 58% gewijzigd door ranzige pad op 18-01-2006 12:26 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:14:
[...]

Dat betekent dat netwerkproviders zoals KPN en/of BBNED kasten (de zogenaamde DSLAMs) heeft staan in jou centrale, die ADSL2+ gereed zijn gemaakt. Wanadoo heeft helemaal geen kast staan in die centrale, om jou enigzins van ADSL te voorzien. Dus hopen dat ze uiteindelijk wel bereid zijn, om alsnog de centrale te voorzien van apparatuur voor ADSL Family. Ze zijn namelijk niet van plan, om heel Nederland te dekken met hun netwerk. De onderstaande afbeelding laat zien, wat het ongeveer moet zijn qua dekking.

[afbeelding]
Dat is vreemd, mij is eerder toegezegd dat er rond februari 2006 een landelijke dekking zou zijn. Heb momenteel al wel telefonie van wanadoo, maar wacht nog steeds op de upgrade naar ADSL2+, je wilt hiermee toch niet zeggen dat Vleuten helemaal geen upgrade krijgt???? :( Dan heb ik namelijk mijn ADSL basic abbo voor nope door laten lopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zit met family op Hrl-Bru, die is wel geupgrade.
Vreemd hoor, ik zou ff met wanadoo zelf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Initial G schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:56:
[...]

Bij mij werkt het nog niet dus. Met ADSL2+ trainde hij in op 10-11Mbit dus mij maakt het niet veel uit, heb liever een strakke 8Mbit dan een instabiele 10Mbit.
ik heb liever een strakke 20Mbit die ik eerder ook had, nu staat ie ineens weer op 8 en ADSL1 dat is het rare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 10-09 18:31
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:19:
[...]

Ja net teruggebeld door Wanadoo, en een soortgelijk verhaal te horen gekregen, vreemde is dat wijken buiten Heerlen centrum wel 20Mbit kunnen bestellen. Mja even afwachten dus.
Ik zit inderdaad in Hoensbroek en daar werkt 20Mbit prima.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

ranzige_pad schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:52:
[...]

Ook niet het ISRA punt er af tikken en de telefoonkabel direct in het modem jassen?

Nu heb ik vanaf het ISRA punt een kabeltje naar de einddoos vervolgens naar de LB. Dat moet korter kunnen, zou het niet beter werken als ik van een van die witte kabeltjes de RJ-11 afknip, direct aan het ISRApunt aansluit en het andere eind in de LB stop? als verbindings snoer tussen de ISRA en de einddoos heb ik een stukje CAT5e gebruikt.

Zoals ik het nu heb staat bescheven in de installatie handleiding.

ooh nog ter info, bij de genoemde 3 site om de afstand tot de central te bepalen kom ikuit op 1100meter. Bij calculatie genoemde calculatie methode kom ik uit op ongeveer 1500meter.
Varander nou niet iets wat goed werkt, er zijn mensen genoeg die op die afstand die snelheid niet halen.
Kortom, niets meer aan doen, en blij zijn met de snelheid die je hebt.
Hogere snelheid proberen te halen, betekend alleen maar meer crc errors, zodat hij na verloop van tijd toch weer lager in gaat trainen (is mijn ervaring tenminste)

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:58:
[...]

Ik zit met family op Hrl-Bru, die is wel geupgrade.
Vreemd hoor, ik zou ff met wanadoo zelf bellen.
Ik heb dus gebeld, en kreeg te horen dat er geen wanadoo apparatuur in die centrale zit (eigenlijk op 2 centrales want ik zit tussen Hrl-centrum en Hrl-meezenbroek in). Het is nu maar de vraag of een van deze 2 binnen afzienbare tijd geschikt wordt gemaakt door Wanadoo, wil graag van @home af (prijs-snelheid verhouding vind ik slecht op dit moment). Enige andere alternatief is Versatel (wat wel mogelijk is bij mij), maar Wanadoo is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien toch wel handig om in de startpost te vermelden. Je ping gaat dus behoorlijk omhoog. Hardcore gamers is het in ieder geval niet aan te raden over te stappen naar ADSL 2.

Zelf speel ik Quake 3. Voor mijn overstap had ik regelmatig een ping onder de 25. Nu mag ik blij zijn als ik een ping onder de 50 heb. Lijkt misschien niks, maar voor mij is het bijna onspeelbaar geworden.

Just my 2 cents! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:47:
Misschien toch wel handig om in de startpost te vermelden. Je ping gaat dus behoorlijk omhoog. Hardcore gamers is het in ieder geval niet aan te raden over te stappen naar ADSL 2.

Zelf speel ik Quake 3. Voor mijn overstap had ik regelmatig een ping onder de 25. Nu mag ik blij zijn als ik een ping onder de 50 heb. Lijkt misschien niks, maar voor mij is het bijna onspeelbaar geworden.
Ik zit op ADSL 2, maar haal downloadsnelheden die vergelijkbaar zijn met ADSL1. Als jouw verhaal klopt, dan is het voor mij raadzamer om op ADSL1 "in te stellen", want ook ik merk een aanzienlijke stijging in de ping bij spellen. Ik zou je bewering daarom graag uittesten.
Just my 2 cents! :)
Tsjk tsjk! Geen fratsen, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

jbr666 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:55:
[...]
Ik zit op ADSL 2, maar haal downloadsnelheden die vergelijkbaar zijn met ADSL1. Als jouw verhaal klopt, dan is het voor mij raadzamer om op ADSL1 "in te stellen", want ook ik merk een aanzienlijke stijging in de ping bij spellen. Ik zou je bewering daarom graag uittesten.
Hoe stel je dat in dan, ik heb nog geen instelling in de LB kunnen vinden om over te schakelen :? :?

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

TifKag schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:35:
Hoe stel je dat in dan, ik heb nog geen instelling in de LB kunnen vinden om over te schakelen :? :?
Dat is inderdaad de logische vraag, maar aangezien de livebox bij anderen ook uit zichzelf op ADSL1 werkt, neem ik aan dat je de LB een duwtje in de juiste richting kunt geven. Misschien weet Linux-TUX een oplossing. Die schijnt nogal handig te zijn met dit soort dingen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
jbr666 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:03:
[...]

Dat is inderdaad de logische vraag, maar aangezien de livebox bij anderen ook uit zichzelf op ADSL1 werkt, neem ik aan dat je de LB een duwtje in de juiste richting kunt geven. Misschien weet Linux-TUX een oplossing. Die schijnt nogal handig te zijn met dit soort dingen :Y)
je kunt met telnet AdslMode instellen, zijn 4 modes. SetMode ansi/gdmt/glite/multi
gdmt = adsl1

Aangezien mijn livebox op ADSL1 blijft hangen weet ik natuurlijk niet of het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 18-01-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Pff, hier ben ik niet blij mee, verheug me al maanden op 't moment dat we thuis eindelijk 't wurgcontract bij Planet kunnen opzeggen (jaarlijks verlengd met 1 jaar), en dus over te stappen op Wanado.

Geeft de site nu opeens aan dat Adsl2+ niet beschikbaar is hier, op de helpdesk zeiden ze dat de centrale vol zat |:(
Iemand anders die hiermee ervaring heeft (en misschien uit ervaring kan spreken over de tijd tot 't ruimte maken)? :(

[ Voor 11% gewijzigd door Leftblank op 18-01-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 07:25:
[...]

Het hele forum is ook wel erg veel, maar als je dat wel had gedaan had je geweten dat ADSL lijnen vaak een overhead van 25% hebben op de download en upload snelheid.

2,48 - 0,62 = 1,86 Mbit/s Netjes toch?

Overigens, waarmee meet je de downloadsnelheid? browsers hebben vaak last van vertraging, dat het bestand al download terwijl zij nog niet meten. Hierdoor geeft hij de eerste paar secondes een soort van cache aan en zakt vervolgens naar de eigenlijke snelheid. Als je het in DUmeter doet zal hij waarschijnlijk meteen op de eindwaarde staan :).
Ik heb hem getest (in een browser - IE)
vanaf speedtest.bbned.nl en test.leaseweb.nl bij allebei kwam het op hetzelfde neer.
Ook heb ik hem met een nieuwsgroepen geprobeerd eweka en kwam ook weer op dezelfde snelheid uit.

Ach, Wat je zei "vaak een overhead van 25%" dan mag ik zeker niet klagen.
Er zullen we niet veel mensen zijn met nog een hogere snelheid.

Btw. maakt het echt zoveel uit of ik het kleine RJ11 kabel(witte kabel) gebruik of die wat langere RJ11 kabel (zwarte kabel) om de LB op de ISRA punt aantesluiten.

@Badmuts

das netjes..

me 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heren, ik kom er even niet uit... Heb net m'n LiveBox uitgepakt en aangesloten, en kwam er teleurgesteld achter dat ik maar 300kB/s haal... dit terwijl ik 800 meter van de centrale zit, dit moet toch beter kunnen? Kan het aan m'n router liggen? Deze was iig. nooit een bottleneck bij m'n chello classic, daar haalde ik practisch altijd de volle snelheid mét router...

Maar even dit lijstje erbij posten... Zelf wordt ik er niet wijzer van, maar misschien iemand anders?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.6 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 54711
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 475
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 18-01-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om een normale pcmcia wifi kaart in de livebox te steken, maar hij werkt niet... weet iemand welk merk wlan kaart hij wel accepteerd?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Opzich wel reuze tevreden alleen heb ik het idee dat ik er nog niet alles uithaal op dit moment.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20264 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 2.8 (dB)
HEC-teller 1047
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 48
ES-teller van 1 dag 0

Zie>
20264kbits : 8 = 2533 kBytes : 1024 =2,48 mBytes

Ik haal nu een gemiddelde van 1,75 a 1,80 mBytes

Ik heb de LB met z'n kort mogelijk kabel (die bij de LB zat) aangesloten op het ISRA punt.

Iemand hier nog een idee?

Je vergeet de TCP en DSL overhead in je berekening. Op je DSL lijn gaat werkelijk wel 20Mbps aan dataverkeer, maar je kijkt naar effectieve snelheid op de weggeschreven kByte/s nu. Je moet delen door 10 (9.6 kan ook) om de overhead mee te nemen.

1800 a 2000kByte/s moet haalbaar kunnen zijn net-aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Je vergeet de TCP en DSL overhead in je berekening. Op je DSL lijn gaat werkelijk wel 20Mbps aan dataverkeer, maar je kijkt naar effectieve snelheid op de weggeschreven kByte/s nu. Je moet delen door 10 (9.6 kan ook) om de overhead mee te nemen.

1800 a 2000kByte/s moet haalbaar kunnen zijn net-aan.
Ik geef je helemaal gelijk.
In deze schaal download ik ook en mag zeker niet klagen.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En met zulke snelheden komen ook andere dingen om de hoek kijken als je PC performance en een virusscanner die je browser steeds maar staat te controleren etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/2379/adsl0bu.th.png

:)

Laat ik nu net Wanadoo ADSL Direct hebben. :)
Wat wel jammer is is dat Barendrecht buiten de dekkingsregio ligt. |:(
Klopt het dat in februari er een grotere dekking over Nederland ligt?

Verder vraag ik me af hoe bij sommigen de omzetting van Wanadoo ADSL Direct naar Wanadoo ADSL Family is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Eastman schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:22:
Ik heb geprobeerd om een normale pcmcia wifi kaart in de livebox te steken, maar hij werkt niet... weet iemand welk merk wlan kaart hij wel accepteerd?
Mijn ASUS WL-100g werkt zonder problemen

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Stuur ze anders even een e-mail (helpdesk@wanadoo.nl). Dan kunnen ze even kijken, wanneer jij de Livebox kan verwachten. Waarschijnlijk zal dat toch op morgen uitkomen, als er geen opleveringsproblemen zijn ontstaan.
Bestaat dat adres?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens KPN bevindt de door u opgegeven telefoonaansluiting met nummer 058 - ***** zich momenteel in een wijzigingsproces (bijv. een verhuizing of een reeds lopende ADSL aanvraag). Het is daarom helaas nog niet mogelijk dit Wanadoo ADSL product nu aan te vragen.
:P ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik heb ook al een tijdje wanadoo met de livebox, heel tevreden over. Haal ongeveer 1,5MB.
Probleem is echter dat ik wanneer ik online speel met de ps2 ontzettend veel lag heb. Andere mensen met hetzelfde spel hebben haast helemaal geen last van lag...

Het het zijn dat ik een instelling in de LB moet veranderen of een poort open moet zetten?
Het gaat trouwens op PES 5,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14644 Kb
Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 29% gewijzigd door Flipm0de op 19-01-2006 13:15 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

nou, gisteren was de opleverdatum. pakket ontvangen...aangesloten...en nietz...
jammer van alle positieve reacties hier dat het dan toch ffkes niet werkt.
wel ultiem makkelijk aansluiten ;-) toppie

iemand ervaring hoe snel Wanadoo is het met oplossen van probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Ermo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:02:
nou, gisteren was de opleverdatum. pakket ontvangen...aangesloten...en nietz...
jammer van alle positieve reacties hier dat het dan toch ffkes niet werkt.
wel ultiem makkelijk aansluiten ;-) toppie

iemand ervaring hoe snel Wanadoo is het met oplossen van probleempjes?
Als je op de Status-Checker kijkt, zul je zien dat er staat dat de verbinding ROND 18-01 opgeleverd zal worden.
Kan dus ook morgen zijn !!!

[ Voor 58% gewijzigd door TifKag436 op 19-01-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gumball schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:19:
Heren, ik kom er even niet uit... Heb net m'n LiveBox uitgepakt en aangesloten, en kwam er teleurgesteld achter dat ik maar 300kB/s haal... dit terwijl ik 800 meter van de centrale zit, dit moet toch beter kunnen? Kan het aan m'n router liggen? Deze was iig. nooit een bottleneck bij m'n chello classic, daar haalde ik practisch altijd de volle snelheid mét router...

Maar even dit lijstje erbij posten... Zelf wordt ik er niet wijzer van, maar misschien iemand anders?

DownStream 20468 Kb
Eerlijkgezegd snap ik dit soort vragen niet zo. Sluit je pc even direct op de livebox aan en meet nogmaals de snelheid. Dan kun je zelf vaststellen of het aan de router ligt. Lijkt me wel, gezien de 20Mbit downstream. Je hebt nogal een standaard"probleem" en de oplossing staat al tig keer in dit draadje vermeld.

Zit zelf nog te wachten op de oplevering en ik vind het eerlijk gezegd wat jammer dat dit topic zo vervuild raakt met spuiten 1111 die zich weer eens afvragen waarom bijv. hun ping hoger is dan bij ADSL1. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Flipm0de schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:59:
ik heb ook al een tijdje wanadoo met de livebox, heel tevreden over. Haal ongeveer 1,5MB.
Probleem is echter dat ik wanneer ik online speel met de ps2 ontzettend veel lag heb. Andere mensen met hetzelfde spel hebben haast helemaal geen last van lag...

Het het zijn dat ik een instelling in de LB moet veranderen of een poort open moet zetten?
Het gaat trouwens op PES 5,

DownStream 14644 Kb
Je hoeft niets te veranderen, het is nu eenmaal een feit, dat wanadoo hogere pingtijden heeft.
Dit is het nadeel van ADSL2, en kun je dus niets aan doen.

(Dezelfde vraag als in een ander forum, geeft hetzelfde antwoord :Z :Z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

net nog eens gebeld met de helpdesk, krijg ik een ander verhaal te horen dan gisteravond...

in de handleiding (ja, die lees je als het niet werkt... >:) ) staat dat je geen pc moet aansluiten tot het lampje niet meer knippert van het modem (@ lampje).

vertelt die kerel van de helpdesk dat ik het modem moet activeren..dus pc aansluiten, cd installeren en dan activeren of zoiets...Ja meneer, de handleiding die klopt niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
IEFtm schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:54:
Ik vroeg mij af of er iemand ervaringen heeft met de Copperjet 816-2P geflashed naar ADSL2+ (6.02 firmware) in combinatie met Wanadoo DSL family?

(zo ja, wat zijn daar je trainsnelheden mee en is het stabiel?)

Ik wil graag een puur bridge modem gebruiken met goeie performance.. gaat dit modem werken icm met Wanadoo ? of heb ik dan de nieuwere Copperjet 1616 nodig ?
4POX was hier ook al benieuwd naar. Ik zelf ook. Een linux bak achter het modem (in bridge) hangen zal de beste performance geven denk ik. Van alle modems die ik ken traint de 816 het best. De 1616 heeft meer geheugen, wellicht werkt deze beter. Dat is het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een extra router bij de livbox gekocht omdat k 3 pcs aan de livebox wou aansluiten. Maar nu krijg ik de portforwarding niet meer voor elkaar. Het extra router is een liksys (http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=O1SL01&) wie wet hoe ik el kan ortforarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

TifKag schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:45:
[...]

Je hoeft niets te veranderen, het is nu eenmaal een feit, dat wanadoo hogere pingtijden heeft.
Dit is het nadeel van ADSL2, en kun je dus niets aan doen.

(Dezelfde vraag als in een ander forum, geeft hetzelfde antwoord :Z :Z )
dat is kut, bedankt iig

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:22:
ik heb een extra router bij de livbox gekocht omdat k 3 pcs aan de livebox wou aansluiten. Maar nu krijg ik de portforwarding niet meer voor elkaar. Het extra router is een liksys (http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=O1SL01&) wie wet hoe ik el kan ortforarden?
2 routers achter elkaar geeft vertraging. Als je de DHCP van je Linksys uitzet dan kan je een UTP kabel vanaf de livebox naar de Linksys leggen en in een van de 4 LAN poorten van je linksys proppen. Niet in de WAN poort van de Linksys! Nu verdeelt de DHCP server van de livebox alle adressen en krijgen de 3 PC's die aan je Linksys hangen automatisch een adres van de livebox. Je kan natuurlijk ook gewoon een switch kopen, want 2x een router heb je in principe niet veel aan, tenzij deze router een WLAN heeft. Het WLAN krijgt op de door mij beschreven manier ook een IP adres van de livebox.

[ Voor 17% gewijzigd door fb_slim op 19-01-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Atomsk schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:29:
[...]
Zit zelf nog te wachten op de oplevering en ik vind het eerlijk gezegd wat jammer dat dit topic zo vervuild raakt met spuiten 1111 die zich weer eens afvragen waarom bijv. hun ping hoger is dan bij ADSL1. :/
Ik vroeg me af of er verschil is met de pingtijd van andere abonnementen. Er wordt altijd hulp gegeven in topics, maar dit topic is idd de nieuwe Wanadoo helpdesk (wellicht ook nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Toch al 2 dagen internet gehad :P
Vannochtend stond er weer niet geactiveerd bij internet op de livebox
Helpdesk gebeld, 2e lijns zou terug bellen, nog niets gehoord.
Ben wel blij dat we hier zowel kabel als adsl hebben :D

Maar het zal allemaal wel goed komen, wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

messi schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:41:
Toch al 2 dagen internet gehad :P
Vannochtend stond er weer niet geactiveerd bij internet op de livebox
Helpdesk gebeld, 2e lijns zou terug bellen, nog niets gehoord.
Ben wel blij dat we hier zowel kabel als adsl hebben :D

Maar het zal allemaal wel goed komen, wacht rustig af.
net als ik 1,6 maand lang :X

alleen gaat de kabel er binnen 2 weken uit hier.....

[ Voor 9% gewijzigd door Initial G op 19-01-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hen sinds vanmorgen de melding: telefoonnummer niet geactiveerd
ligt dit probleem nu bij mij? of bij wanadoo? ik heb verder niks aan de livebox veranderd, alleen ff opnieuw opgestart, dus stekker eruit ff wachte en er weer in
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.