PCI-kaartje.
Ja, je hebt minimaal een KPN Belbudget lijn nodig. Ik had zelf ook eerst UPC Telefonie + Chello Classic. Na de upgrade naar 8mbit was de snelheid niet echt 50 euro waard en heb Chello na ruim 8 jaar de deur uit gezet. Ik heb nu naast de UPC lijn (die mijn ouders gebruiken) een KPN lijn aan laten leggen en direct Wanadoo ADSL Family aangevraagd. Deze werd afgelopen maandag na 2,5 oplevertijd aangesloten. De Livebox kwam de zaterdag ervoor aan, dus was opzich een goede timing.Anoniem: 138251 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:31:
Heb ik voor alleen een wanadoo internet 20 mbit accountje ook een kpn lijn nodig.
Heb nu namelijk van upc telefonie
Over het aansluiten: heb er amper 5 minuten aan hoeven besteden en kwam neer op plug&play. Het werkte ook direct: geen onderbreking, geen vastlopers van de Livebox en goede snelheden. Via http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/ had ik voor aanvraag gecheckt, wat ik zou kunnen halen qua snelheid: tussen 4mbit/s en 8 mbit/s. Voor wat ik merk, klopt dit nu ook.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9248 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 16.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 82
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 21
ES-teller van 1 dag 0
De afstand tot de wijkcentrale is zo'n 2,8km en de KPN had al gezegd, dat er oude telefoonbekabeling ligt. Ping is stabiel rond 32ms. In vergelijking met Chello merk ik wel, dat de pagina's sneller geladen worden. Ook de snelheid is beter. Met downloaden kom ik meestal tussen 900KByte/s en 1000KByte/s te zitten. De upload ligt rond de 85KByte/s. Concluderend: Ben tot nu toe blij, dat ik ben overgestapt. Zit er nog wel over na te denken, om de Livebox te vervangen met een Linksys WAG54GS. Dus tot zover mijn ervaring.
[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 12-01-2006 16:09 ]
Anoniem: 165621
Sinds een paar dagen heb ik de Wanadoo LiveBox icm Family+telefonie na een overstap van @Home & Twinner (telefonie van Essent). De overstap bevalt me prima op een paar puntjes na.
1.
Mij werd beloofd dat ik mijn kpn-telefoonverbinding absoluut gescheiden kon houden van het hele Wanadoo verhaal. Dit zou dan kunnen volgens de meneer die me holp door een telefoon voor de LiveBox aan te sluiten en 1 telefoon na de LiveBox aan te sluiten. Zo zou ik mijn thuisnummer kunnen behouden en ook een apart nummer hebben voor op m'n bureau.
Dat werkt dus niet zo (1-0 voor Wanadoo)
. Met een mooie pots splitter is al heel veel geregeld waardoor er geen ruis meer op de kpn-lijn zit terwijl er wel gewoon mee gebeld kan worden (1-1
). Het enige nadeel is dat als ik op het het kpn-nummer gebeld wordt, dan gaat de telefoon die aan de LiveBox vast zit alsnog over (2-1 voor Wanadoo
).
Gelukkig ben ik helder van geest genoeg dat als ik alle telefoons hoor overgaan, dan weet ik dat er op het kpn-nummer gebeld wordt... als er 1 overgaat, dan wordt er gebeld op het Wanadoo-nummer. (2-2
)
Handigheidje hierbij wat betreft antwoordapparaten (voor iedere lijn 1) zet die op je kpn-nummer op bv 6x overgaan en die op de Wanadoo-lijn op 7x overgaan... dan spreekt iedereen op het juiste antwoordapparaat in! (2-3 voor mij!
)
Alhoewel ik met deze oplossing kan leven ben ik toch wel erg benieuwd of iemand weet hoe de signalen (telefonie en adsl) absoluut van elkaar te scheiden zijn. (wat 2-4 voor mij zou betekenen
) Er moet toch een mogelijkheid zijn dat de LiveBox alleen het ADSL-signaal binnen krijgt en de telefoon alleen het telefoonsignaal?
2.
Sinds gisteren lukt het niet gebeld te worden op m'n Wanadoo-nummer. Als ik probeer te bellen met m'n mobiel dan wordt zonder enig geluid iod de verbinding direct verbroken. Zelfs nieteens een melding van: "dit nummer is niet in gebruik" oid. Ik verder alles testen: up- en download werkte prima + naar buiten bellen vanaf de Wanadoo-lijn ging ook goed. Al dit met en zonder pots splitter.
Ik die gasten bellen: "Alles werkt behalve gebeld worden". "Ja meneer, dan moet u de splitter er tussenuit halen". Ik aan hem uitleggen dat ik hem op dat moment via de Wanadoo-lijn aan het bellen was... dus dat er met de telefonie niets aan de hand is, dat ik alleen niet gebeld kon worden. "Ja meneer, dan zal u toch eerst de splitter van de lijn af moeten halen en de LiveBox met een snoer van max 20cm moeten verbinden met het ISRA-punt."... ARGH.
Na wat aandringen heb ik de jongen zover gekregen dat hij het ging doorspelen aan de technische dienst dat ik niet gebeld kan worden op mijn Wanadoo-nummer terwijl de rest het gewoon doet.
Nu is mijn vraag... redeneer ik nou raar door te zeggen dat alles werkt dat het probleem van 'niet gebeld kunnen worden' dan bij Wanadoo ligt, of kan die jongen niet de juiste knop vinden in zijn helpdesktelefoonscript doordat het hier net is anders is dan dat hij gewend is?!?
Hoor t allemaal graag!
1.
Mij werd beloofd dat ik mijn kpn-telefoonverbinding absoluut gescheiden kon houden van het hele Wanadoo verhaal. Dit zou dan kunnen volgens de meneer die me holp door een telefoon voor de LiveBox aan te sluiten en 1 telefoon na de LiveBox aan te sluiten. Zo zou ik mijn thuisnummer kunnen behouden en ook een apart nummer hebben voor op m'n bureau.
Dat werkt dus niet zo (1-0 voor Wanadoo)
Gelukkig ben ik helder van geest genoeg dat als ik alle telefoons hoor overgaan, dan weet ik dat er op het kpn-nummer gebeld wordt... als er 1 overgaat, dan wordt er gebeld op het Wanadoo-nummer. (2-2
Handigheidje hierbij wat betreft antwoordapparaten (voor iedere lijn 1) zet die op je kpn-nummer op bv 6x overgaan en die op de Wanadoo-lijn op 7x overgaan... dan spreekt iedereen op het juiste antwoordapparaat in! (2-3 voor mij!

Alhoewel ik met deze oplossing kan leven ben ik toch wel erg benieuwd of iemand weet hoe de signalen (telefonie en adsl) absoluut van elkaar te scheiden zijn. (wat 2-4 voor mij zou betekenen
2.
Sinds gisteren lukt het niet gebeld te worden op m'n Wanadoo-nummer. Als ik probeer te bellen met m'n mobiel dan wordt zonder enig geluid iod de verbinding direct verbroken. Zelfs nieteens een melding van: "dit nummer is niet in gebruik" oid. Ik verder alles testen: up- en download werkte prima + naar buiten bellen vanaf de Wanadoo-lijn ging ook goed. Al dit met en zonder pots splitter.
Ik die gasten bellen: "Alles werkt behalve gebeld worden". "Ja meneer, dan moet u de splitter er tussenuit halen". Ik aan hem uitleggen dat ik hem op dat moment via de Wanadoo-lijn aan het bellen was... dus dat er met de telefonie niets aan de hand is, dat ik alleen niet gebeld kon worden. "Ja meneer, dan zal u toch eerst de splitter van de lijn af moeten halen en de LiveBox met een snoer van max 20cm moeten verbinden met het ISRA-punt."... ARGH.

Nu is mijn vraag... redeneer ik nou raar door te zeggen dat alles werkt dat het probleem van 'niet gebeld kunnen worden' dan bij Wanadoo ligt, of kan die jongen niet de juiste knop vinden in zijn helpdesktelefoonscript doordat het hier net is anders is dan dat hij gewend is?!?
Hoor t allemaal graag!
Interessant verhaalAnoniem: 165621 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:57:
Alhoewel ik met deze oplossing kan leven ben ik toch wel erg benieuwd of iemand weet hoe de signalen (telefonie en adsl) absoluut van elkaar te scheiden zijn. (wat 2-4 voor mij zou betekenen) Er moet toch een mogelijkheid zijn dat de LiveBox alleen het ADSL-signaal binnen krijgt en de telefoon alleen het telefoonsignaal?
In principe moet het mogelijk zijn. In een telefoonkabel zitten 4 aderen, 2 daarvan zijn voor de analoge telefoon, 2 voor ADSL. Als je creatief RJ-11 plugjes knipt kan het in principe. Ik heb hier bijvoorbeeld één telefoonkabel vanaf de meterkast (waar ook de splitter zit) naar boven lopen, met daaraan twee gescheiden aansluitingen voor telefoon en ADSL.
Of dit foefje ook zal werken met telefonie kan ik niet zeggen, ik heb het zelf namelijk niet. Dikke kans echter dat het gewoon werkt, VOIP gaat over IP dus over het ADSL-signaal (lijkt me).
[ Voor 5% gewijzigd door Wortelsoep op 12-01-2006 18:19 ]
Wanadoo ondersteunt jou configuratie niet. Dus de helpdesk MAG je er niet verder mee helpen. Er staat overal op de website en in de handleiding: er mag voor de livebox GEEN splitter gebruikt worden. Doe je dat toch dan mag de helpdesk je niet verder ermee helpen officieel (sommige mensen zijn wel zo aardig om het te proberen gelukkig)Anoniem: 165621 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:57:
Nu is mijn vraag... redeneer ik nou raar door te zeggen dat alles werkt dat het probleem van 'niet gebeld kunnen worden' dan bij Wanadoo ligt, of kan die jongen niet de juiste knop vinden in zijn helpdesktelefoonscript doordat het hier net is anders is dan dat hij gewend is?!?![]()
Hoor t allemaal graag!
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
In een telefoonkabel zitten dan wel 4 aderen, maar naar mijn weten worden er toch maar 2 gebruiktwilko2 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:17:
[...]
Interessant verhaal
In principe moet het mogelijk zijn. In een telefoonkabel zitten 4 aderen, 2 daarvan zijn voor de analoge telefoon, 2 voor ADSL. Als je creatief RJ-11 plugjes knipt kan het in principe. Ik heb hier bijvoorbeeld één telefoonkabel vanaf de meterkast (waar ook de splitter zit) naar boven lopen, met daaraan twee gescheiden aansluitingen voor telefoon en ADSL.
Of dit foefje ook zal werken met telefonie kan ik niet zeggen, ik heb het zelf namelijk niet. Dikke kans echter dat het gewoon werkt, VOIP gaat over IP dus over het ADSL-signaal (lijkt me).
Wanna play?
Dus jij denkt dat dit wel kan? Ik had het eerder gevraagd, maar mij werd verteld dat het niet zonder ook de LB aangesloten te hebben kan (icm met een WAG54G).Lekkere Loempia schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:04:
Zit er nog wel over na te denken, om de Livebox te vervangen met een Linksys WAG54GS. Dus tot zover mijn ervaring.
En ik zou graag alsnog ervaringen willen horen van mensen die de draadloze optie van de LB gebruiken. Werkt die naar tevredenheid?
Hrrmmmm, ik bedenk me nu pas dat het helemaal niet nodig is om creatief te zijn met RJ11-plugjes. Je hebt helemaal gelijk. Dom dom domF-Tim schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:17:
[...]
In een telefoonkabel zitten dan wel 4 aderen, maar naar mijn weten worden er toch maar 2 gebruiktDezelfde 2 die nl. naar de Livebox gaan. Als ik die 2 kabels ook direct op de Telefoonstekker aansluit, werkt het gewoon via de KPN aansluiting
En die exact dezelfde kabel moet ook naar de livebox. Dan kun je nog zo creatief willen zijn met RJ11 pluggen, maar dan maak je in feite je eigen splitter.... denk niet dat dat erg nuttig is
.

Wat ik bedoel, is gewoon dat je een splitter voor de Livebox zet (mag officieel niet van Wanadoo, maar het werkt prima) zodat je twee gescheiden signalen hebt, één voor telefoon en één voor ADSL+VOIP.
offtopic:
De reden dat ik over creatief RJ11-knippen begon, is dat ik het zelf zo heb gedaan. Maar het kan natuurlijk veel gemakkelijker met losse kabels, als je daarvoor ruimte hebt (ik heb dat niet). Vandaar de verwarring even
De reden dat ik over creatief RJ11-knippen begon, is dat ik het zelf zo heb gedaan. Maar het kan natuurlijk veel gemakkelijker met losse kabels, als je daarvoor ruimte hebt (ik heb dat niet). Vandaar de verwarring even
[ Voor 14% gewijzigd door Wortelsoep op 12-01-2006 19:38 ]
Draadloos werkt wel, maar TRAAG (max download is met 1,5 meter van de livebox af ongeveer 500-600kb/s). Beter is om een losse access point te kopen die niet zo duur is (scheelt je meestal ook weer in kosten t.o.v. de draadloze versie na verloop van tijd).twiFight schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:31:
[...]
Dus jij denkt dat dit wel kan? Ik had het eerder gevraagd, maar mij werd verteld dat het niet zonder ook de LB aangesloten te hebben kan (icm met een WAG54G).
En ik zou graag alsnog ervaringen willen horen van mensen die de draadloze optie van de LB gebruiken. Werkt die naar tevredenheid?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb hem zojuist aangesloten: Linksys WAG54GS icm Wanadoo Family (dus echt zonder Livebox). Configureren was ook simpel, gewoon 'Encapsulation' op 1483 Bridged zetten, VPI: 8 & VCI: 35 en 'Multiplexing' op LLc. Dat was het enigste, wat ik voor de verbinding hoefde te doen. De verbinding was daarna weer als een speertwiFight schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:31:
[...]
Dus jij denkt dat dit wel kan? Ik had het eerder gevraagd, maar mij werd verteld dat het niet zonder ook de LB aangesloten te hebben kan (icm met een WAG54G).
[ Voor 27% gewijzigd door Lekkere Loempia op 12-01-2006 20:45 ]
Na wat aandringen heb ik de jongen zover gekregen dat hij het ging doorspelen aan de technische dienst dat ik niet gebeld kan worden op mijn Wanadoo-nummer terwijl de rest het gewoon doet.
Hoor t allemaal graag!
:)[/quote]
Bij me is ook zo gebeurd, alles werk alleen kun niet gebeld worden . 2x naar helpdesk gebelt maar wordt er niet zo veel wijzer van . Livebox reset tigtime maar wil niet werken . Ik heb mijn livebox op hoofdcontact van telefoon ( geen ISRA-punt ) . Wordt gek hier.
ADSL statistieken
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13456 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dB)
Ver weg : 12.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 13364
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 798
ES-teller van 1 dag 0
Deze zijn van mijn . Ik zit 1530 m van central . Zijn ze goed of niet ? Ik heb geen verstand van .

Hoor t allemaal graag!
:)[/quote]
Bij me is ook zo gebeurd, alles werk alleen kun niet gebeld worden . 2x naar helpdesk gebelt maar wordt er niet zo veel wijzer van . Livebox reset tigtime maar wil niet werken . Ik heb mijn livebox op hoofdcontact van telefoon ( geen ISRA-punt ) . Wordt gek hier.
ADSL statistieken
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13456 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dB)
Ver weg : 12.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 13364
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 798
ES-teller van 1 dag 0
Deze zijn van mijn . Ik zit 1530 m van central . Zijn ze goed of niet ? Ik heb geen verstand van .
[ Voor 15% gewijzigd door saigon66 op 12-01-2006 21:57 ]
Anoniem: 153496
Het lukt me niet fatsoenlijk een ip adres in de dhcpserver "vast" te zetten.
Sindsdien is het eerste ip adres 192.168.5.10 niet meer te verkrijgen via DHCP, krijgt mijn kaart elke keer 192.168.5.11 ik heb met arp delete al eens 192.168.5.10 eruit geknikkerd. en nog eens geprobeerd. Maar het gaat gewoon niet
ook als ik een ander adres vastleg op mijn MAC adres, zelfs dan krijg ik die niet telkens toegewezen aan mijn kaart. Ik snap er niet van. Help !
Sindsdien is het eerste ip adres 192.168.5.10 niet meer te verkrijgen via DHCP, krijgt mijn kaart elke keer 192.168.5.11 ik heb met arp delete al eens 192.168.5.10 eruit geknikkerd. en nog eens geprobeerd. Maar het gaat gewoon niet
Het probleem hierbij is dat jammergenoeg het volle signaal (incl telefoonsignaal) toch doorgsluist wordt naar de LiveBox hierdoor waardoor de LiveBox het telefoonsignaal alsnog oppikt. Doordat het telefoonsignaal hier vanaf wordt getapt door de splitter kun je wel gewoon telefoneren via de kpn-lijn.wilko2 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:37:
[...]
Hrrmmmm, ik bedenk me nu pas dat het helemaal niet nodig is om creatief te zijn met RJ11-plugjes. Je hebt helemaal gelijk. Dom dom dom
Wat ik bedoel, is gewoon dat je een splitter voor de Livebox zet (mag officieel niet van Wanadoo, maar het werkt prima) zodat je twee gescheiden signalen hebt, één voor telefoon en één voor ADSL+VOIP.
Kent iemand misschien een splitter die de signalen van telefoon en adsl absoluut van elkaar scheidt zodat het adsl-gedeelte zonder telefoonsignaal richting de LiveBox gaat?
Anoniem: 126051
[quote]saigon66 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:50:
Sinds gisteren lukt het niet gebeld te worden op m'n Wanadoo-nummer. Als ik probeer te bellen met m'n mobiel dan wordt zonder enig geluid iod de verbinding direct verbroken.
Ik heb al sinds 16 dec. 6x de LB moeten resetten omdat de telefoon niet of niet goed werkte.
Alleen een HARDE reset verholp het probleem.
Stroom eraf, buitenste, kleine knopje ingedruk houden als je de stroom er weer op zet.
Knopje vasthouden totdat de buitenste en het middelste lampje continu gaan branden.
Dan pas het knopje loslaten.
Ik heb overigens wel een mail gestuurd naar de helpdesk dat het toch niet normaal is dat je zo vaak de LB moet resetten en wat er aan de hand is.
Sinds gisteren lukt het niet gebeld te worden op m'n Wanadoo-nummer. Als ik probeer te bellen met m'n mobiel dan wordt zonder enig geluid iod de verbinding direct verbroken.
Ik heb al sinds 16 dec. 6x de LB moeten resetten omdat de telefoon niet of niet goed werkte.
Alleen een HARDE reset verholp het probleem.
Stroom eraf, buitenste, kleine knopje ingedruk houden als je de stroom er weer op zet.
Knopje vasthouden totdat de buitenste en het middelste lampje continu gaan branden.
Dan pas het knopje loslaten.
Ik heb overigens wel een mail gestuurd naar de helpdesk dat het toch niet normaal is dat je zo vaak de LB moet resetten en wat er aan de hand is.
Ga naar pagina 1 van deze topic daar staat hoe je via telnet een IP adres vast kan zetten aan een mac adres van je Netwerk card.Anoniem: 153496 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:05:
Sindsdien is het eerste ip adres 192.168.5.10 niet meer te verkrijgen via DHCP, krijgt mijn kaart elke keer 192.168.5.11 ik heb met arp delete al eens 192.168.5.10 eruit geknikkerd. en nog eens geprobeerd. Maar het gaat gewoon nietook als ik een ander adres vastleg op mijn MAC adres, zelfs dan krijg ik die niet telkens toegewezen aan mijn kaart. Ik snap er niet van. Help !
Het stukje begint met:
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
[ Voor 13% gewijzigd door datakrom op 13-01-2006 11:24 ]
Bij mij is het ook het geval dat ik niet gebeld kan worden via wanadoo nummer...krijg direct voicemail te horen ook al werkt alles correct volgens de lifebox, naar buitenbellen werkt ook niet meer, maar als je via kpn nummer binnen belt gaat de telefoon wel af. Maar als je telefoon opneemt dan hoor je weer niks. Kan het alleen oplossen als ik livebox even uit stopcontact haal want rebooten van modem helpt niet.

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!
En wat voor snelheid haal je dan als ik vragen mag?kfaessen schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:38:
[...]
Draadloos werkt wel, maar TRAAG (max download is met 1,5 meter van de livebox af ongeveer 500-600kb/s). Beter is om een losse access point te kopen die niet zo duur is (scheelt je meestal ook weer in kosten t.o.v. de draadloze versie na verloop van tijd).
Mijn ervaring:
Sinds 11/1 aangesloten. Ik probeerde eerst mijn Linksys wag54g modem/router te gebruiken als modem, maar dat leverde instabiele verbinding op. Dus: aangesloten volgens het boekje met de Livebox en de linksys niet meer als modem in gebruik, ook dhcp staat daarop uit het is dus puur een wireless accesspoint.
Snelheden zijn BIZAR, omdat ik 140 meter van een centrale woon
Download lekker stabiel rond de 19-20 mbit.
Heb er geen Wanadoo Telefonie bij, dus ben erg blij met mij supersnelle verbinding voor maar 22,50 per maand!
Sinds 11/1 aangesloten. Ik probeerde eerst mijn Linksys wag54g modem/router te gebruiken als modem, maar dat leverde instabiele verbinding op. Dus: aangesloten volgens het boekje met de Livebox en de linksys niet meer als modem in gebruik, ook dhcp staat daarop uit het is dus puur een wireless accesspoint.
Snelheden zijn BIZAR, omdat ik 140 meter van een centrale woon
Heb er geen Wanadoo Telefonie bij, dus ben erg blij met mij supersnelle verbinding voor maar 22,50 per maand!
PCI Kaartje.saigon66 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:54:
Moet ik router of switch draadloos kopen voor LiveBox en wat is beter ( usb dongen of draadloos pci kaart )
Wireless Accespoint.
Het probleem van VoiceMail had ik ook... heb gewoon op www.wanadoo.nl de hele voicemail uitgezet.misstickjoint schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:07:
Bij mij is het ook het geval dat ik niet gebeld kan worden via wanadoo nummer...krijg direct voicemail te horen ook al werkt alles correct volgens de lifebox, naar buitenbellen werkt ook niet meer, maar als je via kpn nummer binnen belt gaat de telefoon wel af. Maar als je telefoon opneemt dan hoor je weer niks. Kan het alleen oplossen als ik livebox even uit stopcontact haal want rebooten van modem helpt niet.
Mijn abonnement > Telefonie > Instellingen > Voicemail > Doorschakelen
Daar de twee vinkjes weghalen... zo heb je geen last meer van de voicemail van Wanadoo.
Wat betreft het niet gebeld kunnen worden bij mij thuis: het ligt nu bij de technische dienst... en dat kan wel ongeveer tot eind volgende week gaan duren!!! Alsof je zo lang zonder telefoon kunt zitten terwijl je net iedereen verteld hebt dat je een nieuw nummer hebt!!! (Gelukkig zal ik dat sowieso niet gaan doen... maargoed, stel je voor dat je dat al gedaan hebt) Beetje lakse service voor een voor veel mensen belangrijke dienst zoals telefonie!
Als ik hier de telefoon aan de livebox hang, kan ik niet bellen (ook geen kiestoon).Anoniem: 165621 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:55:
[...]
Het probleem hierbij is dat jammergenoeg het volle signaal (incl telefoonsignaal) toch doorgsluist wordt naar de LiveBox hierdoor waardoor de LiveBox het telefoonsignaal alsnog oppikt. Doordat het telefoonsignaal hier vanaf wordt getapt door de splitter kun je wel gewoon telefoneren via de kpn-lijn.
Kent iemand misschien een splitter die de signalen van telefoon en adsl absoluut van elkaar scheidt zodat het adsl-gedeelte zonder telefoonsignaal richting de LiveBox gaat?
Bij mij werkte het sinds een firmware ook niet meerAnoniem: 153496 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:05:
Sindsdien is het eerste ip adres 192.168.5.10 niet meer te verkrijgen via DHCP, krijgt mijn kaart elke keer 192.168.5.11 ik heb met arp delete al eens 192.168.5.10 eruit geknikkerd. en nog eens geprobeerd. Maar het gaat gewoon nietook als ik een ander adres vastleg op mijn MAC adres, zelfs dan krijg ik die niet telkens toegewezen aan mijn kaart. Ik snap er niet van. Help !

[ Voor 38% gewijzigd door Wortelsoep op 13-01-2006 15:42 ]
Hoeveel MB/sec haal je? (2.5MB/sec?) of bedoelde je met 19-20 mbit 2.0 MB/sec?mikkelnl schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:04:
Mijn ervaring:
Snelheden zijn BIZAR, omdat ik 140 meter van een centrale woonDownload lekker stabiel rond de 19-20 mbit.
We zijn weer wat verder... ik heb met een heldere geest aan de lijn gehangen van Wanadoo en die kon mij vertellen dat ik nog geluk had dat ik wel naar buiten kon bellen!wilko2 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:29:
[...]
Als ik hier de telefoon aan de livebox hang, kan ik niet bellen (ook geen kiestoon).
Wordt vervolgd...
Hier weer een vaag livebox probleem opgedoken; na een gegeven moment loopt de box spontaan vast. En niet 'vast' van hoe we het zijn gewend. Bekijk de hi-res
(cam-shot
) screenshot maar...

Iemand hier ervaring mee?
Dit is de 3e keer vandaag dat het zo met dit beestje eindigd

Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 13-01-2006 19:03 ]
MensionXL schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:02:
Hier weer een vaag livebox probleem opgedoken; na een gegeven moment loopt de box spontaan vast. En niet 'vast' van hoe we het zijn gewend. Bekijk de hi-res(cam-shot
) screenshot maar...
[afbeelding]
Iemand hier ervaring mee?Dit is de 3e keer vandaag dat het zo met dit beestje eindigd
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Anoniem: 18638
Ik las net op de Wanadoo site dus dat het wel mogelijk is om op je KPN nummer gebeld te worden.
Klopt dit?
Wanadoo + Telefonie
Klopt dit?
Wanadoo + Telefonie
.
[ Voor 100% gewijzigd door Dav1d op 21-01-2006 10:46 ]
Heyz mensen ik heb een probleem met de verbinding...
De box lijkt gewoon verbinding te maken,sterker nog, als ik in de webinterface kijk zie ik dat de livebox op ongeveerd 18Mbit traint..maarrrrrrr, de verbinding is maar zo'n 3 sec up en vervolgens is de verbinding weer weg en begint alles opnieuw. Sinds de aanvraag zijn we nu zo'n 8 weken verder en dit doet hij al vanaf dag 1 dat ik de box heb.
Wanadoo heeft lang volgehouden dat KPN de verbinding nog in de centrale voor elkaar moest maken maar sinds een paar dagen zou dat ook in orde zijn maar het probleem blijft.
Helpdesk blijft nu volhouden dat de bekabeling binnenshuis telang zou zijn maar dat is niet het geval. Vanaf de lasdop tot het punt waar de modem wordt aangesloten zit maar 1,5 meter max en dat is volgens de helpdeskmedewerker binnen de grenzen.
Ik heb ze zover gekregen dat ze een lijnmeting gaan uitvoeren maar probleem is dat het volgens de helpdesk nog weken kan duren, is hier wat aan te doen of kan ik de livebox beter inpakken en terugsturen of zit er ergens anders een probleem?
ps. Oude adsl modem doet hetzelfde, deze traint echter gewoon op 8Mbit zoals een adsl1 modem hoort te doen. Dit betekent ook dat er dus een werkende verbinding is geweest vanaf hetzelfde adres.
De box lijkt gewoon verbinding te maken,sterker nog, als ik in de webinterface kijk zie ik dat de livebox op ongeveerd 18Mbit traint..maarrrrrrr, de verbinding is maar zo'n 3 sec up en vervolgens is de verbinding weer weg en begint alles opnieuw. Sinds de aanvraag zijn we nu zo'n 8 weken verder en dit doet hij al vanaf dag 1 dat ik de box heb.
Wanadoo heeft lang volgehouden dat KPN de verbinding nog in de centrale voor elkaar moest maken maar sinds een paar dagen zou dat ook in orde zijn maar het probleem blijft.
Helpdesk blijft nu volhouden dat de bekabeling binnenshuis telang zou zijn maar dat is niet het geval. Vanaf de lasdop tot het punt waar de modem wordt aangesloten zit maar 1,5 meter max en dat is volgens de helpdeskmedewerker binnen de grenzen.
Ik heb ze zover gekregen dat ze een lijnmeting gaan uitvoeren maar probleem is dat het volgens de helpdesk nog weken kan duren, is hier wat aan te doen of kan ik de livebox beter inpakken en terugsturen of zit er ergens anders een probleem?
ps. Oude adsl modem doet hetzelfde, deze traint echter gewoon op 8Mbit zoals een adsl1 modem hoort te doen. Dit betekent ook dat er dus een werkende verbinding is geweest vanaf hetzelfde adres.
Anoniem: 18638
de Ipod actie was toch veel leukerhmz19 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:09:
Tip: Bij afsluiting van een abonnement bij Dixons ontvang je een gratis Creative MuVo van 128MB.
[afbeelding]
Ik lees hier natuurlijk allemaal leuke verhaaltjes.
Een zwager van mij heeft Wanadoo Family 20 mbit ZONDER telefonie besteld.
Is dit nou een beetje aan te sluiten voor de gemiddelde leek?
Ik zelf heb wel _wat_ ervaring met dit soort dingen maar niet echt dat je zegt van...
het hoeft niet draadloos en tis voor een laptopje van pak em beet 2-3 jaar. (was ook meestal al 100 mbit netwerkkaartje toch?)
Ik zelf heb wel _wat_ ervaring met dit soort dingen maar niet echt dat je zegt van...
het hoeft niet draadloos en tis voor een laptopje van pak em beet 2-3 jaar. (was ook meestal al 100 mbit netwerkkaartje toch?)
ik wordt hier eg beetje gestoord van.
ik heb vaak met css en bf2 dat me connectie eruit gaat zelf ventrilo stopt er dan mee.
dan doe ik css of bf2 dicht en gaat alles weer verder.
dit komt door de livebox denk ik.
had 1 week lan bij een paar vrienden daar ook veel bf2 en css gedaan en 0,0 keer eruit geknalt dus ja dat zegt genoeg dat het niet aan mijn pc ligt.
iemand een oplossing.
lost aan fatsoenlijke adsl2+ modem dit op??
ik heb vaak met css en bf2 dat me connectie eruit gaat zelf ventrilo stopt er dan mee.
had 1 week lan bij een paar vrienden daar ook veel bf2 en css gedaan en 0,0 keer eruit geknalt dus ja dat zegt genoeg dat het niet aan mijn pc ligt.
iemand een oplossing.
Het kan natuurlijk ook aan de lijn zelf liggen, dat door defecte hardware in de wijkcentrale jou lijn nu klappert. Maar dat moet je dan ook op de Livebox kunnen zien, dat je lijn steeds wegvalt (@ gaat dan uit). Dat zou kunnen. Het zou inderdaad ook aan de Livebox kunnen liggen. Ikzelf heb ook de Livebox, maar heb deze gisteren vervangen door een Linksys WAG54GS. Het is een wereld van verschil. Geen gekloot met resets, port-forward problemen, etc. Alles werkt gewoon en zeer stabiel. Ben zeer te spreken over dit modem. Mocht jij een ander modem overwegen, dan is dit een aanrader. Zoek jij iets zonder wireless, dan zou ik een Speedtouch 546 of Draytek Vigor 2800 (Draytek is wel prijzig) overwegen. Alle genoemde modellen zijn trouwens volledig ADSL2+ complaint.jorisw86 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:24:
ik wordt hier eg beetje gestoord van.
iemand een oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-01-2006 00:42 ]
De Livebox is een kwestie van aansluiten, ff wachten en klaar (mits jou netwerkkaart fatsoenlijk geconfigureerd is, zodat hij de nieuwe ip gegevens oppakt). Een netwerkkaart van 2-3 jaar oud moet makkelijk de snelheid aankunnen van de lijn.Imperium schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:41:
Ik lees hier natuurlijk allemaal leuke verhaaltjes.
Ja, dat klopt. Je kan gebeld worden op zowel jou KPN nummer als jou Wanadoo nummer. Je kan ook bellen via Wanadoo, maar in noodgevallen via KPN. Om via KPN te bellen met er voor het nummer *33* of 1331 gedraaid worden.Anoniem: 18638 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:05:
Ik las net op de Wanadoo site dus dat het wel mogelijk is om op je KPN nummer gebeld te worden.
Klopt dit?
Wanadoo + Telefonie
Nu zegt volledig ADSL2+ compliant niet heel veel meer dan dat hij het moet kunnen. Ondanks ADSL2+ een standaard is zie je in alle modems andere firmware en andere chipsets gebruikt. De combinatie van Linksys met de Wanadoo apparatuur op de telefooncentrales kan daarom best goed werken en datzelfde modem op een ADSL2+ lijn van KPN weer heel beroerd.Lekkere Loempia schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:40:
[...]
Het kan natuurlijk ook aan de lijn zelf liggen, dat door defecte hardware in de wijkcentrale jou lijn nu klappert. Maar dat moet je dan ook op de Livebox kunnen zien, dat je lijn steeds wegvalt (@ gaat dan uit). Dat zou kunnen. Het zou inderdaad ook aan de Livebox kunnen liggen. Ikzelf heb ook de Livebox, maar heb deze gisteren vervangen door een Linksys WAG54GS. Het is een wereld van verschil. Geen gekloot met resets, port-forward problemen, etc. Alles werkt gewoon en zeer stabiel. Ben zeer te spreken over dit modem. Mocht jij een ander modem overwegen, dan is dit een aanrader. Zoek jij iets zonder wireless, dan zou ik een Speedtouch 546 of Draytek Vigor 2800 (Draytek is wel prijzig) overwegen. Alle genoemde modellen zijn trouwens volledig ADSL2+ complaint.
Fabrikanten zullen nu pas echt de probleem gebieden gaan zien en in welke combinaties ze nog wat te 'sleutelen' hebben aan hun firmwares. Neem bijvoorbeeld de upstream van de Linksys in combinatie met de Wanadoo apparatuur. Hier is al veel over geschreven en valt hieronder bijvoorbeeld. Het is niet dat "Linksys geen hoge upstream heeft", maar de combinatie die niet helemaal geoptimaliseerd is (nog).
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 00:59 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
me internet in huis blijft eht wel doen maar net alsof die livexbox zich steeds verslikt in de pakketten.
waardoor me online games uit moeten en weer moet inloggen.
waardoor me online games uit moeten en weer moet inloggen.
Kun ik ook bellen en gebelt worden met deze modem ? . Ik heb namelijk Wanadoo + Telefoonie.Lekkere Loempia schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:40:
[...]
Het kan natuurlijk ook aan de lijn zelf liggen, dat door defecte hardware in de wijkcentrale jou lijn nu klappert. Maar dat moet je dan ook op de Livebox kunnen zien, dat je lijn steeds wegvalt (@ gaat dan uit). Dat zou kunnen. Het zou inderdaad ook aan de Livebox kunnen liggen. Ikzelf heb ook de Livebox, maar heb deze gisteren vervangen door een Linksys WAG54GS. Het is een wereld van verschil. Geen gekloot met resets, port-forward problemen, etc. Alles werkt gewoon en zeer stabiel. Ben zeer te spreken over dit modem. Mocht jij een ander modem overwegen, dan is dit een aanrader. Zoek jij iets zonder wireless, dan zou ik een Speedtouch 546 of Draytek Vigor 2800 (Draytek is wel prijzig) overwegen. Alle genoemde modellen zijn trouwens volledig ADSL2+ complaint.
Owwwwww, then you're screwedsaigon66 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:46:
[...]
Kun ik ook bellen en gebelt worden met deze modem ? . Ik heb namelijk Wanadoo + Telefoonie.
[ Voor 25% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-01-2006 11:10 ]
Ik heb dus een splinternieuwe Linksys en ik ondervind het uploadprobleem wat jij noemt geheel niet. Hij is even stabiel als die van de Livebox bij mij. Waarschijnlijk gaat het dan om een verouderde serie van bepaalde Linksys modems.bjck schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:58:
[...]
Nu zegt volledig ADSL2+ compliant niet heel veel meer dan dat hij het moet kunnen. Ondanks ADSL2+ een standaard is zie je in alle modems andere firmware en andere chipsets gebruikt. De combinatie van Linksys met de Wanadoo apparatuur op de telefooncentrales kan daarom best goed werken en datzelfde modem op een ADSL2+ lijn van KPN weer heel beroerd.
Fabrikanten zullen nu pas echt de probleem gebieden gaan zien en in welke combinaties ze nog wat te 'sleutelen' hebben aan hun firmwares. Neem bijvoorbeeld de upstream van de Linksys in combinatie met de Wanadoo apparatuur. Hier is al veel over geschreven en valt hieronder bijvoorbeeld. Het is niet dat "Linksys geen hoge upstream heeft", maar de combinatie die niet helemaal geoptimaliseerd is (nog).
Hoeft ook niet instabiliteit te zijn wat ik noem, maar bijvoorbeeld dat je 900kbps upstream hebt op je lijn ipv de 1024kbps die de livebox eruit weet te halen.Lekkere Loempia schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:03:
[...]
Ik heb dus een splinternieuwe Linksys en ik ondervind het uploadprobleem wat jij noemt geheel niet. Hij is even stabiel als die van de Livebox bij mij. Waarschijnlijk gaat het dan om een verouderde serie van bepaalde Linksys modems.
uh, ik weet niet of bij jou altijd het 'verkeer' ledje brandt? Tenminste niet bij mij... Ik kan helemaal niks meer met de livebox doen als dit gebeurt. Het vroegere vastlopen was meer van geen internet meer maar wel naar de LB kunnen surfen...Cavie schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:52:
[...]
, mooi plaatje van je ledjes....maare hoe moet ik nu zien dat ie "vastgelopen'' is...

Nog geen bericht van Wanadoo... en nog altijd een dode telefoonlijn als ik naar het Wanadoo-nummer probeer te bellen. Hopelijk morgen dus meer bericht.
Zelf heb ik een draadloze router staan die ik graag op de LB aan wil sluiten. Ik heb de DHCP uit staan, maar t wil nog niet echt werken.
Wat moet ik nog veranderen aan m'n WAN-instellingen (of andere settings natuurlijk)?
Zelf heb ik een draadloze router staan die ik graag op de LB aan wil sluiten. Ik heb de DHCP uit staan, maar t wil nog niet echt werken.
Wat moet ik nog veranderen aan m'n WAN-instellingen (of andere settings natuurlijk)?
Je moet je router als access point laten draaien. Mijn Asus WL500G kan dit wel. Terwijl ik ergens anders in dit topic las dat het met een Sweex weer niet mogelijk was....Anoniem: 165621 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:49:
Nog geen bericht van Wanadoo... en nog altijd een dode telefoonlijn als ik naar het Wanadoo-nummer probeer te bellen. Hopelijk morgen dus meer bericht.
In ieder geval moet de router de WAN en de LAN poorten gewoon bridgen.
Wanna play?
Dank je F-TimF-Tim schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:43:
[...]
Je moet je router als access point laten draaien. Mijn Asus WL500G kan dit wel. Terwijl ik ergens anders in dit topic las dat het met een Sweex weer niet mogelijk was....
In ieder geval moet de router de WAN en de LAN poorten gewoon bridgen.
Maarruhm... hoe doe ik dat?
Zelf heb ik hier een Medion Draadloze router (met 4 utp-poorten natuurlijk) staan met daarop de firmware van SiteCom (WL-122 Wireless Router 100G+). Als je me wat specifieke ingewikkelde termen (+ evt. instellingen) geeft, dan kan ik die zo vinden op dit bakkie en staat het binnen de kortste keren goed.
Ik heb momenteel een 2/1 Mbit verbinding bij quicknet met een ping van 8ms. Mijn Copperjet 816-2P traint via g.lite op 2248000/1024000 en ik woon 811 meter (22-06-2003 laatste meting) van de centrale. Nu wil ik graag iets sneller internet. De ping van ADSL2+ is altijd hoger dan ADSL1. Zijn hier mensen die 800 meter van de centrale wonen en zonder dataverkeer gemiddeld 20ms halen?
Het 10Mbit abonnement van SpeedXS lijkt mij ook zeer aantrekkelijk. Zijn er gebruikers die over dit abonnement informatie over pingtijden kunnen geven? Het lijkt me dat als Wanadoo nu overdag niet boven de 10Mbit uitkomt ik beter een SpeedXS abonnement kan nemen. Zeker als de pingtijden lager zijn. Aan de andere kant heb je afsluitkosten bij SpeedXS van 75 euro. Wanadoo heeft weer een jaarcontract, maar het kost je slechts 34 euro (aan KPN betalen) om te verhuizen tegenover 99 euro bij SpeedXS.
Het 10Mbit abonnement van SpeedXS lijkt mij ook zeer aantrekkelijk. Zijn er gebruikers die over dit abonnement informatie over pingtijden kunnen geven? Het lijkt me dat als Wanadoo nu overdag niet boven de 10Mbit uitkomt ik beter een SpeedXS abonnement kan nemen. Zeker als de pingtijden lager zijn. Aan de andere kant heb je afsluitkosten bij SpeedXS van 75 euro. Wanadoo heeft weer een jaarcontract, maar het kost je slechts 34 euro (aan KPN betalen) om te verhuizen tegenover 99 euro bij SpeedXS.
Anoniem: 120251
ervaring? ik maak het dagelijks mee. 2 a 3 keer per dag. Er scheen dus zo'n oplossing hiervoor te zijn. Trek de powerkabel eruit, houdt de resetknop ingedrukt en stop de kabel er weer in.MensionXL schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:02:
Hier weer een vaag livebox probleem opgedoken; na een gegeven moment loopt de box spontaan vast. En niet 'vast' van hoe we het zijn gewend. Bekijk de hi-res(cam-shot
) screenshot maar...
[afbeelding]
Iemand hier ervaring mee?Dit is de 3e keer vandaag dat het zo met dit beestje eindigd
Houdt de RST knop ingedrukt totdat je de 1e, 3e en 5e lampje ziet branden. Na zo'n 30 minuten
zou je LB weer stabiel moeten zijn.
Bij mij is dat niet het geval. Telefonie moet ik ook weer uit en in de LB stoppen om het lampje te laten branden. Nu trek ik gewoon de stopcontact eruit/in bij een down. Dan brandt er wel alles incl. Telefonie. Belde Wanadoo net, maar kon alleen hulp krijgen via zo'n antwoordapparaat FAQ.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120251 op 14-01-2006 18:44 ]
Ja, zonder dataverkeer heb ik pings van 20 met af en toe een piek net iets boven de 30, ik zit er zelfs 900 meter vandaan (alhoewel ik laatst een mail kreeg van wanadoo helpdesk, waarin stond dat ik er 450 meter vandaan zitfb_slim schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:35:
Ik heb momenteel een 2/1 Mbit verbinding bij quicknet met een ping van 8ms. Mijn Copperjet 816-2P traint via g.lite op 2248000/1024000 en ik woon 811 meter (22-06-2003 laatste meting) van de centrale. Nu wil ik graag iets sneller internet. De ping van ADSL2+ is altijd hoger dan ADSL1. Zijn hier mensen die 800 meter van de centrale wonen en zonder dataverkeer gemiddeld 20ms halen?

Waar haal jij uit dat wanadoo niet boven de 10 mbit uitkomt? ik download fullspeed (20mbit)...
Waarom al die moeite eigenlijk? Het enigste wat ik altijd deed was 10sec de stekker eruit en er weer in en toen werkte het weer een weekje, maar nu kreeg ik spontaan dit...Anoniem: 120251 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:42:
[...]
ervaring? ik maak het dagelijks mee. 2 a 3 keer per dag. Er scheen dus zo'n oplossing hiervoor te zijn. Trek de powerkabel eruit, houdt de resetknop ingedrukt en stop de kabel er weer in.
Houdt de RST knop ingedrukt totdat je de 1e, 3e en 5e lampje ziet branden. Na zo'n 30 minuten
zou je LB weer stabiel moeten zijn.
Bij mij is dat niet het geval. Telefonie moet ik ook weer uit en in de LB stoppen om het lampje te laten branden. Nu trek ik gewoon de stopcontact eruit/in bij een down. Dan brandt er wel alles incl. Telefonie. Belde Wanadoo net, maar kon alleen hulp krijgen via zo'n antwoordapparaat FAQ.
Na een nachtje de stroom eraf te hebben gehouden is het de hele dag nog niet vast gelopen... (En de LB heeft op zn flikker gekregen geloof me
Na in de voorgaande delen met het trefwoord 'dhcp' te hebben gezocht hier nog een vraag:
Mijn opstelling is LB-Wireless Router Linksys WRT54G--------bedraade pc's en draadloze laptop
Als ik op zowel de LB als de router DHCP enabled heb dan ontvangen zowel de bedrade als draadloze pc's internet. Zet ik hem in de Linksys uit dan heb ik alleen bedraad nog internet en krijg ik draadloos niks meer. Rara hoe kan dit? Het maakt geen verschil of ik de router instel als Gateway of Router btw.
Zie ik iets over het hoofd? BvD
Mijn opstelling is LB-Wireless Router Linksys WRT54G--------bedraade pc's en draadloze laptop
Als ik op zowel de LB als de router DHCP enabled heb dan ontvangen zowel de bedrade als draadloze pc's internet. Zet ik hem in de Linksys uit dan heb ik alleen bedraad nog internet en krijg ik draadloos niks meer. Rara hoe kan dit? Het maakt geen verschil of ik de router instel als Gateway of Router btw.
Zie ik iets over het hoofd? BvD
Ik zit met een probleem..
Ik heb deze setup ::
Livebox -> Linksys WRT54G -> WLAN -> Laptop.
Dit resulteert 500kb/s met 1 thread. Als ik direct naast de WLAN router zit.
Steek ik nou een kabeltje in de router. Dan heb ik 1.1mb/s.
Steek ik nou een kabeltje in de Livebox direct, heb ik 1.6mb/s.
Iemand suggesties die dit kunnen verbeteren? Of moet ik me ook een ander ADSL2+ modem halen?
Ik heb deze setup ::
Livebox -> Linksys WRT54G -> WLAN -> Laptop.
Dit resulteert 500kb/s met 1 thread. Als ik direct naast de WLAN router zit.
Steek ik nou een kabeltje in de router. Dan heb ik 1.1mb/s.
Steek ik nou een kabeltje in de Livebox direct, heb ik 1.6mb/s.
Iemand suggesties die dit kunnen verbeteren? Of moet ik me ook een ander ADSL2+ modem halen?
one more thing...
Anoniem: 150528
Mensen, Ik heb dit bericht inderdaad ook vandaag gezien in een folder.Anoniem: 18638 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:23:
* Update: Vanaf februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Ik neem aan dat het ook geld voor de mensen die voor die tijd een abo hebben afgesloten.
* Wanadoo komt vanaf 5 januari met een nieuwe aanbieding. Namelijk een Philips Dect 221 cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family+ telefonie pakket.
Jammer , ik heb net voor die een abo afgesloten.
Zal er nog wat teregelen zijn bij de jongens van Wanadoo?
Heb al enige tijd adsl family maar ik lees nu ineens over een starttarief voor het bellen?
Geldt dit voor iedereen of alleen de mensen die na februari een abbo nemen?
Want ze kunnen toch niet ineens dit voor iedereen veranderen? (lijkt mij)
Ze kunnen het doen, en omdat ze het doen mag jij je abbonement opzeggen, gezien het contractuele veranderingen zijn die invloed hebben op de eindgebruiker. Verder geld het inderdaad voor iedereen.Anoniem: 150528 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:28:
[...]
Mensen, Ik heb dit bericht inderdaad ook vandaag gezien in een folder.
Heb al enige tijd adsl family maar ik lees nu ineens over een starttarief voor het bellen?
Geldt dit voor iedereen of alleen de mensen die na februari een abbo nemen?
Want ze kunnen toch niet ineens dit voor iedereen veranderen? (lijkt mij)
one more thing...
Ik ben een beetje n00b op ADSL gebied, aangezien we altijd kabel hebben gehad. We hebben nou Family, het werkt gewoon, maar we halen de snelheid (15mbit) lang niet. We halen nu max. ongeveer 5000kbps. (alles is aangesloten met ethernetkabel, niet draadloos)
Als ik dan naar het confischerm ga van de livebox, ik naar 'geadvanceerd' ga en dan kijk bij statistieken 'ADSL statistieken' staat dat mijn downstream ingesteld is op 7084kbit... Enig idee waarom?
Als ik dan naar het confischerm ga van de livebox, ik naar 'geadvanceerd' ga en dan kijk bij statistieken 'ADSL statistieken' staat dat mijn downstream ingesteld is op 7084kbit... Enig idee waarom?

[ Voor 16% gewijzigd door Ivo NL op 15-01-2006 12:29 ]
Android fanboy
Twee kilometer... Ik heb de Livebox even opnieuw ingetraind, hij is nu naar 7568kbit gegaan...
Android fanboy
2 kilometer?
Dan mag je blij zijn dat je uberhaupt 7mbit hebt
Kijk eens goed naar het grafiekje in de startpost...

Die dus

Die dus
[ Voor 24% gewijzigd door MoiZie op 15-01-2006 13:06 ]
Ow, nou ja... wel raar. Die Wanadoo meter geeft nog steeds 15mbit aan op mijn postcode.. Maar goed.. M'n oude internet verbinding is nog sneller
9 mbit.....
Android fanboy
De wanadoo meter geeft 8 - 15 mbit aan als het goed is
Overigens had je dit van te voren kunnen weten, dus was omschakelen in jouw geval niet echt nodig geweest (behalve qua prijs, die zal wel schelen denk ik
). Had je oude verbinding ook 1mbit up?
Dit wil ik even kwijt bij jullie.
Ik heb net Wanadoo Family gekregen, en braaf de LiveBox geinstalleerd, werkte gelijk.
Ik kende deze thread al op tweakers en ben lekker gaan zitten tweaken om mijn thuisnetwerk in te stellen zoals _ik_ dat wil.
Goed, alles een beetje aan de praat, en ik ga eens neuzen op de bijgeleverde cd-rom. Hier staat een mapje met Flash-Update oid...
Natuurlijk start ik dat progje op, en tot mijn verbazing begint het progje ook daadwerkelijk onmiddeloos mijn modem te flashen
Hierna connect de modem niet meer op 12mb maar op +/- 8mb of zo... En ik natuurlijk geen idee hoe ik dat ongedaan kon maken.
Nergens iets te vinden om mijn modem weer goed te krijgen, maar !!! ik heb nog een speedtouch 546 liggen en deze na heeeeeel veel zoeken en proberen eindelijk aan de praat gekregen.
Wat ik dus met jullie wil delen is onderstaande link:
http://eresponse.wanadoo....GV4dD0mcF9wYWdlPTE*&p_li=
Deze zag ik vandaag pas en hier staat beschreven (met bijbehorende config-files) hoe je een speedtouch met W. Family aan de praat kan krijgen.
Ik heb net Wanadoo Family gekregen, en braaf de LiveBox geinstalleerd, werkte gelijk.
Ik kende deze thread al op tweakers en ben lekker gaan zitten tweaken om mijn thuisnetwerk in te stellen zoals _ik_ dat wil.
Goed, alles een beetje aan de praat, en ik ga eens neuzen op de bijgeleverde cd-rom. Hier staat een mapje met Flash-Update oid...
Natuurlijk start ik dat progje op, en tot mijn verbazing begint het progje ook daadwerkelijk onmiddeloos mijn modem te flashen

Hierna connect de modem niet meer op 12mb maar op +/- 8mb of zo... En ik natuurlijk geen idee hoe ik dat ongedaan kon maken.
Nergens iets te vinden om mijn modem weer goed te krijgen, maar !!! ik heb nog een speedtouch 546 liggen en deze na heeeeeel veel zoeken en proberen eindelijk aan de praat gekregen.
Wat ik dus met jullie wil delen is onderstaande link:
http://eresponse.wanadoo....GV4dD0mcF9wYWdlPTE*&p_li=
Deze zag ik vandaag pas en hier staat beschreven (met bijbehorende config-files) hoe je een speedtouch met W. Family aan de praat kan krijgen.
Zelf sinds 6 december de "trotse" bezitter van een Wanadoo abbo 20Mbit plus telefonie. Nu op 15 januari heb ik nog steeds geen bit internet of telefoontje kunnen ontvangen. Verwachting is nu dat het de 22e wordt opgeleverd. In mijn ogen totaal onacceptabel meer dan een maand nodig hebben om een incident op te lossen is buiten alle proporties. Gelukkig was mijn buurman zo aardig om me op zijn Wireless te laten heb ik iig weer mail en internet.
Het rare is ik krijg wel een verbinding met erg goede signaal waardes en 20 Mbit down en 1Mbit up alleen een ip-adres schijnt niet te lukken.
Het rare is ik krijg wel een verbinding met erg goede signaal waardes en 20 Mbit down en 1Mbit up alleen een ip-adres schijnt niet te lukken.
je kan zelf het laaste firmware er in gooien met een wanadoo tooljeSangroid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:18:
Dit wil ik even kwijt bij jullie.
"knip"
op je wanadoo cd of hier staat een tooltje genaamd routerupgrade.exe
copieer dat bestandje naar een lege folder en download het laaste firmware hier
copieer het firmware ook naar de folder waar je routerupgrade.exe hebt staan
wanadoo heeft het tooltje gelocked op een firmware versie
d.m.v. een simpele rename los je dat natuurlijk zo op
hernoem 3202WNLM_220278.bin naar Sagem3202_22014F.bin
let op dat je windows de extentie (.bin) misschien verstopt
hernoem ze dan zonder de extentie op te geven
na hernoemen start je het tooltje op, vult 192.168.1.1, admin + admin pass in
doe dit wel via een netwerk kabel/usb, niet wireless ofzo :
zelf geprobeerd dus het werkt wel
tooltje en de laatste firmware:
http://s50.yousendit.com/...9B351LD32DI00R9GWJ4IQSATX
thnx to stimey!!
[ Voor 41% gewijzigd door vr6-only op 15-01-2006 13:36 ]
It ain't stupid if it works!
Wanadoo geeft een indicatie van de snelheid op de gegevens die ze hebben. Jij denkt dat je afstand 2km is naar de centrale, maar de werkelijke lijnlengte in de grond kan hier soms (heel) sterk vanaf wijken. Zie je downstream demping van 44dB wat echt duidt op zeker meer dan 3000 meter koperdraad tussen je aansluiting en de telefooncentrale.Ivo NL schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:11:
Ow, nou ja... wel raar. Die Wanadoo meter geeft nog steeds 15mbit aan op mijn postcode.. Maar goed.. M'n oude internet verbinding is nog sneller9 mbit.....
Met zo'n lijn met 44dB demping (door lengte, kan wanadoo ook niet oplossen. Alleen jij kan dat door te verhuizen.) is 7000kbps nog best heel netjes.
En jij ook bedankt! Ga ik toch weer eens dat monsterlijke ding uit zijn doos halen...vr6-only schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:33:
[...]
tooltje en de laatste firmware:
http://s50.yousendit.com/...9B351LD32DI00R9GWJ4IQSATX
thnx to stimey!!
En waarom vertelt de helpdesk dit soort dingen nou niet. De eerste keer dat ik belde kreeg ik wel begrip, en moest ik eerst eens proberen of de LB zichzelf ging updaten. De 2e keer dat ik belde kwam het er op neer dat ik gewoon pech had.
Wanadoo garandeert vanaf 4mb, het feit dat ik eerst 12mb had en nu 8mb deed er niet toe.
Hij deed het toch? En anders moest ik maar eens rondvragen in mijn vriendenkrijg aan iemand die in de IT werkte... zucht...
[ Voor 42% gewijzigd door NaN op 15-01-2006 14:04 ]
Ik heb begrepen dat in veel centrales de snelheid van 10Mbit niet kan worden gehaald een capaciteitsprobleem. Hoeveel Mbit zie jij als je je postcode intypt bij wanadoo? Ik tussen 8-15Mbit, maar toch echt 811 meter van de centrale (kan niet anders). Ik weet dat ik zeer tevreden was over SpeedXS en hoor vrij slechte verhalen over Wanadoo. Aan de andere kant zullen mensen eerder gaan posten als het slecht gaan dan als het goed gaat...misschien moet ik het abonnement ook gewoon aanvragen, maar misschien heeft Quicknet over 1 a 2 weken ook een ADSL2+ aanbieding, hoorde in ieder geval van de telefoniste dat ik over 1 a 2 weken 'meer informatie over een nieuwe aanbieding' zou krijgen.MoiZie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:50:
[...]
Ja, zonder dataverkeer heb ik pings van 20 met af en toe een piek net iets boven de 30, ik zit er zelfs 900 meter vandaan (alhoewel ik laatst een mail kreeg van wanadoo helpdesk, waarin stond dat ik er 450 meter vandaan zit)
Waar haal jij uit dat wanadoo niet boven de 10 mbit uitkomt? ik download fullspeed (20mbit)...
Ik kan niet kiezen...
2.0 mb /sec...MensionXL schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:41:
[...]
Hoeveel MB/sec haal je? (2.5MB/sec?) of bedoelde je met 19-20 mbit 2.0 MB/sec?
Deze stats geeft mijn Livebox, lijkt me goed toch? (Heb er niet zo heel veel verstand van) ;-)
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19212 Kb
Afname Dichtbij : 6.0 (dB)
Ver weg : 0.1 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19212 Kb
Afname Dichtbij : 6.0 (dB)
Ver weg : 0.1 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
Mensen ik heb een groot probleem hier! Ik heb hier twee pc's aan de livebox hangen middels een switch van Target (simpele 8 poorts switch). Kabel vanuit mijn livebox in poort 1, poort 2 kabel naar pc1, poort 3 kabel naar pc2. Het probleem is nu dat ik slechts op 1 van de twee pc's internetverbinding kan krijgen! Vast ip geprobeerd, dhcp geprobeerd....maar slechts 1 pc wordt toegelaten. Hebben jullie enig id wat ik fout doe? Ik moet het echt zo snel mogelijk werkend hebben op beide pc's! 
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
En ik heb sinds vandaag ook een probleem.
Heb 2 pc's via de livebox aangesloten... Livebox --> Asus WL500G in Access Point mode --> PC1 bedraad, PC2 wireless. Sinds vandaag kan ik op PC1 echter geen pagina meer bezoeken omdat de DNS niet werkt. Op PC2 werkte het echter wel, dus ik de instellingen controleren. Alles stond precies hetzelfde. DHCP, DNS, alles. Alleen krijgt PC1 een IP toegewezen middels een vaste toewijzing in de DHCP server van de Livebox, en heeft PC2 een dynamisch adres. Aangezien ik VNC draai op PC1 moet deze ook een vast adres houden. Als ik echter ipv een WWW adres een direct IP adres intyp krijg ik wel gewoon de website te zien. De verbinding werkt dus gewoon. Alleen de DNS werkt niet op PC1 en wel op PC2. Terwijl ze volgens de instellingen allebei gewoon als DNS 192.168.6.1 gebruiken.... Wie weet hier wat raad mee?
Heb 2 pc's via de livebox aangesloten... Livebox --> Asus WL500G in Access Point mode --> PC1 bedraad, PC2 wireless. Sinds vandaag kan ik op PC1 echter geen pagina meer bezoeken omdat de DNS niet werkt. Op PC2 werkte het echter wel, dus ik de instellingen controleren. Alles stond precies hetzelfde. DHCP, DNS, alles. Alleen krijgt PC1 een IP toegewezen middels een vaste toewijzing in de DHCP server van de Livebox, en heeft PC2 een dynamisch adres. Aangezien ik VNC draai op PC1 moet deze ook een vast adres houden. Als ik echter ipv een WWW adres een direct IP adres intyp krijg ik wel gewoon de website te zien. De verbinding werkt dus gewoon. Alleen de DNS werkt niet op PC1 en wel op PC2. Terwijl ze volgens de instellingen allebei gewoon als DNS 192.168.6.1 gebruiken.... Wie weet hier wat raad mee?
Wanna play?
Gewoon DNS hard invoeren in windows 194.134.5.5 en 194.194.5.55
óf een reboot doen
Snap dan alleen nog niet waarom die het voor de reboot niet deed... maargoed

Wanna play?
Owww, op die manier. Ja, dat klopt wel inderdaad. Bij mij traint hij ook niet in op 1024 kbit/s. De Livebox deed dat wel. Hij traint bij mij in op 957 kbit/s. Ik neem aan dat Linksys deze fixt met een komende firmware update. De tijd zal het uitwijzen, maar ik vind het persoonlijk geen ramp.bjck schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:33:
[...]
Hoeft ook niet instabiliteit te zijn wat ik noem, maar bijvoorbeeld dat je 900kbps upstream hebt op je lijn ipv de 1024kbps die de livebox eruit weet te halen.
Sorry voor de kick maar ben echt een beetje wanhopig-CKY2K- schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:43:
Mensen ik heb een groot probleem hier! Ik heb hier twee pc's aan de livebox hangen middels een switch van Target (simpele 8 poorts switch). Kabel vanuit mijn livebox in poort 1, poort 2 kabel naar pc1, poort 3 kabel naar pc2. Het probleem is nu dat ik slechts op 1 van de twee pc's internetverbinding kan krijgen! Vast ip geprobeerd, dhcp geprobeerd....maar slechts 1 pc wordt toegelaten. Hebben jullie enig id wat ik fout doe? Ik moet het echt zo snel mogelijk werkend hebben op beide pc's!
Alvast bedankt!
Misschien iets heel stoms, maar hebben niet toevallig beide systemen hetzelfde MAC-adres? Dat je bij 1 van de 2 machines het MAC-adres gespoofed hebt? Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken....-CKY2K- schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:42:
[...]
Sorry voor de kick maar ben echt een beetje wanhopig
Wanna play?
Nopes totaal ander mac adres. Heb via telnet aantal dhcp adressen op 240 gezet (zie startpost), maar mijn pc krijgt gewoonweg geen ip toegewezen!F-Tim schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:50:
[...]
Misschien iets heel stoms, maar hebben niet toevallig beide systemen hetzelfde MAC-adres? Dat je bij 1 van de 2 machines het MAC-adres gespoofed hebt? Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken....
Met vast ip werkt het ook niet (192.168.5.11, 255.255.255.0, gateway 192.168.5.1, dns 192.168.5.1 of de twee dns servers van wanadoo) maar niks, noppes, nada. Wordt er een beetje wanhopig van eerlijk gezegd. De switch moet goed zijn, heeft tot voor kort nog op ons werk in een netwerk van 8 pc's dienst gedaan...
Iemand anders nog een id? Livebox hard resetten of zo (hoe gaat dat eigenlijk?)...ik wil graag op mijn eigen pc ook weer internet!
En als je de PC's apart, rechtstreeks aan de livebox koppeld ???
Krijgt iedere PC dan wel een apart IP adres
Weet je wel zeker dat poort 1 de uplink poort is ??
[ Voor 56% gewijzigd door TifKag436 op 16-01-2006 09:13 ]
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Apart testen is wel erg kut te doen aangezien ik dan 1 pc in de berging moet gaan zetten?TifKag schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:10:
En als je de PC's apart, rechtstreeks aan de livebox koppeld ???
Anoniem: 8888
Zo.. ik heb net een KPN budget aangevraagd, zodra ik het telefoonnummer krijg kan ik ook Wanadoo aanvragen. Zelf zat ik nog met het punt of VPN wel werkte, van binnen naar buiten, dit heeft een externe systeembeheerder bij ons getest, en dit werkte prima bij hem. ( Hij heeft ook wanadoo family)
Ik heb van de ene op de andere dag totaal geen internet meer, had de pc 's nachts aanlaten staan zoals altijd, en de volgende morgen lag alles er uit. Wanadoo zei dat de verbinding naar de modem goed was (kan ook gewoon op de livebox config pagina). Waarschijnlijk is het de DHCP server, dus heb ik de modem paar keer hard gereset, maar dat werkte dus ook niet. Zou het restarten van de DHCP via telnet werken?
Nee, harde reset moet echt voldoende zijn. Uit jou verhaal komt niet naar voren of jij op de modempagina kan komen (status van modem zelf), pingen, etc. Check ook op welke snelheden de Livebox ingetraind is op dat moment. Misschien verstandig dat voor de zekerheid te checken.Noob-Saibot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:58:
Ik heb van de ene op de andere dag totaal geen internet meer, had de pc 's nachts aanlaten staan zoals altijd, en de volgende morgen lag alles er uit. Wanadoo zei dat de verbinding naar de modem goed was (kan ook gewoon op de livebox config pagina). Waarschijnlijk is het de DHCP server, dus heb ik de modem paar keer hard gereset, maar dat werkte dus ook niet. Zou het restarten van de DHCP via telnet werken?
Pingen lukt naar 192.168.1.1, 192.168.5.10, de livebox zelf dus. Kan idd ook op de status pagina komen, en gewoon alle andere pagina's van de livebox. Toen alles goed werkte stond er gewoon DownStream 19000~ Kb.Lekkere Loempia schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:22:
[...]
Nee, harde reset moet echt voldoende zijn. Uit jou verhaal komt niet naar voren of jij op de modempagina kan komen (status van modem zelf), pingen, etc. Check ook op welke snelheden de Livebox ingetraind is op dat moment. Misschien verstandig dat voor de zekerheid te checken.
Vaag dat het @ op de livebox gewoon knippert, en als je firefox opent de >> ook gewoon normaal doet. Kan het dat de livebox nu al gedeeltelijk defect is? heb hem sinds 27 dec.
eeeuhm ik probeer net voor het eerst een livebox (ip adres 192.168.5.1 en 192.168.1.1 .....waarom eigenlijk 2?) te installeren en een extra wifi AP achter te hangen..
ik gebruik daarvoor het commando (uiteraard na het stoppen van de dhcp server):
ik gebruik daarvoor het commando (uiteraard na het stoppen van de dhcp server):
code:
.. zegt die "invalid parameter".. Doe ik iets fout? Of moet die (ik zit momenteel met mijn laptop bij de livebox, bij mijn meterkast en de laptop heeft als ip 192.168.5.10 gekregen) op een ander ip adres eindigend boven de 10?
1
| host add -o -macaddr <macadres AP> -ipaddr 192.168.5.2 |
Anoniem: 22679
Simpel vraagje met simpel antwwoord hoop ik:
Wanadoo levert een cross kabel mee om je pc rechtstreeks op de livebox aan te sluiten.
Ik heb eerst mijn sweex wireless router met deze kabel aangesloten, later heb ik er een gewone UTP CAT5 tussen gezet, kan dit kaad, ik merk namelijk geen verschil.
wanneer de cross over kabel gebruiken en wanneer kun je een gewone utp gebruiken i.s.m. de Livebox ?
Wanadoo levert een cross kabel mee om je pc rechtstreeks op de livebox aan te sluiten.
Ik heb eerst mijn sweex wireless router met deze kabel aangesloten, later heb ik er een gewone UTP CAT5 tussen gezet, kan dit kaad, ik merk namelijk geen verschil.
wanneer de cross over kabel gebruiken en wanneer kun je een gewone utp gebruiken i.s.m. de Livebox ?
Kan geen kwaad, de Livebox is autosensingAnoniem: 22679 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:09:
Simpel vraagje met simpel antwwoord hoop ik:
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Iemand al een antwoord op mijn vraag zie boven?
eeuhm .. en ik maar zitten voor die meterkast... iemand?henkleerssen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:33:
eeeuhm ik probeer net voor het eerst een livebox (ip adres 192.168.5.1 en 192.168.1.1 .....waarom eigenlijk 2?) te installeren en een extra wifi AP achter te hangen..
ik gebruik daarvoor het commando (uiteraard na het stoppen van de dhcp server):code:.. zegt die "invalid parameter".. Doe ik iets fout? Of moet die (ik zit momenteel met mijn laptop bij de livebox, bij mijn meterkast en de laptop heeft als ip 192.168.5.10 gekregen) op een ander ip adres eindigend boven de 10?
1 host add -o -macaddr <macadres AP> -ipaddr 192.168.5.2
Als je zo wanhopig bent, moet je ook bereid zijn om dingen uit te proberen.
Dus nogmaals........... krijgen je PC's als je ze apart op de livebox aansluit, wel een IP !!!!
Hebben ze wel dezelfde instellingen (DHCP, DNS, Gateway)
Staan ze beide Statisch of Dynamisch.
Zo ja, is de switch kapot.
Zo nee, is de NIC van de PC die geen IP krijgt kapot.
okee net wanadoo aangesloten, werkt allemaal lekker snel
als ik nu mijn webserver via m'n externe ip wil bereiken krijg ik gewoon de config van de livebox te zien
weet iemand hoe ik het zo kan instellen dat ie dan weer terug linkt naar mijn webserver... via een extern ip is hij wel gewoon te bereiken ( de webserver)
als ik nu mijn webserver via m'n externe ip wil bereiken krijg ik gewoon de config van de livebox te zien
edit:
heb netjes alle porten geforward, dus dat is het probleem niet
[ Voor 13% gewijzigd door Newjersey op 16-01-2006 14:15 ]
eeuh laat maar hangen.. Heb op de AP vast ip ingesteld.. en livebox verzorgt nog steeds mooi mijn internet verbinding.. prima dus.henkleerssen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:04:
[...]
eeuhm .. en ik maar zitten voor die meterkast... iemand?
Als het @ lampje knippert, staat er volgens de Livebox geen line sync meer op de modem. Dus als het goed is, staat hij als 'niet verbonden' en zijn de snelheden niet ingetraind. Staat de Livebox rechtstreeks op het hoofdpunt aangesloten (zonder splitter of iets dergelijks)? Check de bekabeling dus ook even voor de zekerheid.Noob-Saibot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:05:
[...]
Pingen lukt naar 192.168.1.1, 192.168.5.10, de livebox zelf dus. Kan idd ook op de status pagina komen, en gewoon alle andere pagina's van de livebox. Toen alles goed werkte stond er gewoon DownStream 19000~ Kb.
Vaag dat het @ op de livebox gewoon knippert, en als je firefox opent de >> ook gewoon normaal doet. Kan het dat de livebox nu al gedeeltelijk defect is? heb hem sinds 27 dec.
Ja, je moet op een van je lokale netwerkkaarten je publieke IP adres (dus het wanadoo IP) als alias instellen. Dan is het probleem opgelost.Newjersey schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:14:
als ik nu mijn webserver via m'n externe ip wil bereiken krijg ik gewoon de config van de livebox te zienweet iemand hoe ik het zo kan instellen dat ie dan weer terug linkt naar mijn webserver... via een extern ip is hij wel gewoon te bereiken ( de webserver)
edit:
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dat probleem komt soms wel eens voor. Heb je ook geprobeerd, om de forward naar het ip adres van de webserver in te stellen? Dus niet 192.168.5.1 maar bijvoorbeeld 192.168.5.11 (dus wat de webserver daadwerkelijk van de DHCP toegekend krijgt).Newjersey schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:14:
als ik nu mijn webserver via m'n externe ip wil bereiken krijg ik gewoon de config van de livebox te zienweet iemand hoe ik het zo kan instellen dat ie dan weer terug linkt naar mijn webserver... via een extern ip is hij wel gewoon te bereiken ( de webserver)
edit:
ik heb mijn webserver een vast ip gegeven .. dus dat kan denk ik het probleem niet zijnLekkere Loempia schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:37:
[...]
Dat probleem komt soms wel eens voor. Heb je ook geprobeerd, om de forward naar het ip adres van de webserver in te stellen? Dus niet 192.168.5.1 maar bijvoorbeeld 192.168.5.11 (dus wat de webserver daadwerkelijk van de DHCP toegekend krijgt).
ja hier zat ik zelf ook al aan te denken maar ik vind dit niet echt een handige oplossing.. ik ben nu aan het googlen om te kijken of er nog een alternatieve manier isbrama schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:35:
[...]
Ja, je moet op een van je lokale netwerkkaarten je publieke IP adres (dus het wanadoo IP) als alias instellen. Dan is het probleem opgelost.
Waarom niet? Je wanadoo IP adres is behoorlijk statisch, dus daar hoef je het niet voor te laten.ja hier zat ik zelf ook al aan te denken maar ik vind dit niet echt een handige oplossing.. ik ben nu aan het googlen om te kijken of er nog een alternatieve manier is
Alternatief is zelf een DNS server draaien die je hostname vertaalt naar een lokaal IP adres.
(edit) of gewoon via je Hosts file natuurlijk, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
[ Voor 12% gewijzigd door brama op 16-01-2006 14:43 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ja het is rechtstreeks op de livebox aangesloten, op de hoofdtelefoonaansluiting. Er is niets veranderd, want daarvoor werkte het gewoon perfect. Alles al 10 keer opnieuw aangesloten, en ge-reset.. straks toch maar de dhcpserver restarten, en wanadoo opnieuw bellen..Lekkere Loempia schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:34:
[...]
Als het @ lampje knippert, staat er volgens de Livebox geen line sync meer op de modem. Dus als het goed is, staat hij als 'niet verbonden' en zijn de snelheden niet ingetraind. Staat de Livebox rechtstreeks op het hoofdpunt aangesloten (zonder splitter of iets dergelijks)? Check de bekabeling dus ook even voor de zekerheid.
achja ik hou van moeilijk doenbrama schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:42:
[...]
Waarom niet? Je wanadoo IP adres is behoorlijk statisch, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Alternatief is zelf een DNS server draaien die je hostname vertaalt naar een lokaal IP adres.
(edit) of gewoon via je Hosts file natuurlijk, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Vandaag is mijn demon lijn afgesloten en zou wanadoo moeten werken.
Rond 12 uur had ik geen internet meer en in mijn oude modem kon ik zien dat de ATM eruit lag.
Daarna heb ik nog een uurtje gewacht en de livebox aangesloten.
Ik heb echter nog een verbinding met internet. De livebox traint op 8/1 mbit (adsl 1 lijkt me?)
en bij het welkom scherm staat er niet geactiveerd bij internet en telefonie.
Als ik ga activeren reset het modem zich, om vervolgens hetzelfde scherm weer te geven waar dus weer staat niet geactiveerd.
Ben ik nou ongeduldig en moet ik nog ff wachten, of klopt er iets niet?
Rond 12 uur had ik geen internet meer en in mijn oude modem kon ik zien dat de ATM eruit lag.
Daarna heb ik nog een uurtje gewacht en de livebox aangesloten.
Ik heb echter nog een verbinding met internet. De livebox traint op 8/1 mbit (adsl 1 lijkt me?)
en bij het welkom scherm staat er niet geactiveerd bij internet en telefonie.
Als ik ga activeren reset het modem zich, om vervolgens hetzelfde scherm weer te geven waar dus weer staat niet geactiveerd.
Ben ik nou ongeduldig en moet ik nog ff wachten, of klopt er iets niet?
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Dude het is fysiek niet mogelijk om een pc op de gele poort aan te sluiten...ga jij je pc naar de berging op het terras (of fietsenschuurtje of iets wat erop lijkt) slepen en hem daar aansluiten? NIC van de pc die nu geen ip krijgt kan niet kapot zijn, werkte tot gisteren gewoon prima tot ik de andere pc via de switch aan het internet hing...toen die pc het eindelijk deed, kreeg pc nr 1 geen ip meer. En ja ze hebben dezelfde instellingen...die moeten ze namelijk via dhcp krijgen! Maar 1 van de twee pc's krijgt dat dus niet! De andere pc wel, terwijl de lease lijst op de LB leeg is?TifKag schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:13:
[...]
Als je zo wanhopig bent, moet je ook bereid zijn om dingen uit te proberen.
Dus nogmaals........... krijgen je PC's als je ze apart op de livebox aansluit, wel een IP !!!!
Hebben ze wel dezelfde instellingen (DHCP, DNS, Gateway)
Staan ze beide Statisch of Dynamisch.
Zo ja, is de switch kapot.
Zo nee, is de NIC van de PC die geen IP krijgt kapot.
Ik gooi er straks eerst weer een harde reset tegenaan en ga het opnieuw proberen... het is echt niet zo dat ik niks probeer hoor, je doet nu net of ik hier op mijn luie reet zit te wachten of de oplossing eindelijk langskomt hier....ben gisteren !@$#$#!! de hele middag en avond ermee bezig geweest!
bij mij was het zo dat ik niet direct het mac-adres kon invullen. Het begon bij mij met 00:xx:xx... Als ik echter via de livebox keek in de lease list tabel stond er 0:xx:xx.... Hij maakte van de dubbele 0 dus een enkele 0. Toen ik daarna dát adres (met dus alle getallen vertaald naar de enkele) kreeg ik de foutmelding niet meer. Ook al heb je het hard ingesteldhenkleerssen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:17:
[...]
eeuh laat maar hangen.. Heb op de AP vast ip ingesteld.. en livebox verzorgt nog steeds mooi mijn internet verbinding.. prima dus.
Wanna play?
Hier voor de verandering weer een positief verhaal:
31-12-2005 Wanadoo Family ADSL besteld
03-01-2006 Brief van Wanadoo met bevestiging en login gegevens
13-01-2006 Jawel, vrijdag de 13e een pakketje binnen met de Livebox en hij deed het ook gelijk
Dus precies 2 weken en mijn verbinding was opgeleverd, best netjes. M'n modem traint overigens in op:
Downstream 20468 Kb - Upstream 1020 Kb
Heel strak! Helemaal als je bedenkt dat er maar liefst een meter of 10 (ruim 20 jaar oude) telefoonkabel zit tussen mijn ISRA en m'n Livebox. Het 100MB testbestand van http://speedtest.bbned.nl komt binnen met 1.9MB/s!
31-12-2005 Wanadoo Family ADSL besteld
03-01-2006 Brief van Wanadoo met bevestiging en login gegevens
13-01-2006 Jawel, vrijdag de 13e een pakketje binnen met de Livebox en hij deed het ook gelijk
Dus precies 2 weken en mijn verbinding was opgeleverd, best netjes. M'n modem traint overigens in op:
Downstream 20468 Kb - Upstream 1020 Kb
Heel strak! Helemaal als je bedenkt dat er maar liefst een meter of 10 (ruim 20 jaar oude) telefoonkabel zit tussen mijn ISRA en m'n Livebox. Het 100MB testbestand van http://speedtest.bbned.nl komt binnen met 1.9MB/s!
........................................................................................................................................................
Hoe krijg je poort 25 open? Die vraag is vast al veel gesteld, toch kan ik hem niet vinden.
Moet ik daarvoor een andere router kopen?
Moet ik daarvoor een andere router kopen?
one more thing...
Dit topic is gesloten.