[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.283 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171007

K, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 171007 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:19:
Hey mensen. Ik ben al een uur aan het zoeken op diverse fora, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Dit zou kunnen zijn omdat het een domme vraag is, maar ik heb nog geen ervaring met adsl (alleen kabel).

Ik heb een wanadoo familiy 20mbit lijn aangevraag met livebox. Officieel mag ik van wanadoo 4 pc's aansluiten op één aansluiting. Maar ik woon toevallig in een studentenhuis met 12 mensen, een xdsl/cable route/4prt switch en een 8 poort switch :)

Mijn vragen:
-Kan ik meer dan 4 aansluiten, of moet je per pc inbellen en wordt je dan gekickt?
-Wat is een verstandig maximum om aan te houden op deze lijn. Ivm prestaties.

Als t kan moet ik namelijk heel snel een paar @home aansuitingen op gaan zeggen.
Bij voorbaat dank.
Je kan gewoon zoveel pc's aansluiten als je wilt, inbellen kan niet eens meer, je krijgt via de DHCP server een ip automatisch toegewezen.

(edit) 1 sec te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 15-03-2006 18:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Anoniem: 171007 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:19:
-Wat is een verstandig maximum om aan te houden op deze lijn. Ivm prestaties.
Qua lijn(snelheid) kan je een heel eind komen met dit abonnement, vooral als er niet al te veel "zware" downloaders tussen zitten.

Ik zou alleen een ander modem gebruiken of de livebox bridgen en een goede router gebruiken want 12 mensen tegelijk op de livebox kan dat beestje niet echt aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Zijn er mensen bij wie Family kort geleden beschikbaar is gekomen in hun woonplaats? Of is er iemand anders die dat weet? Ik hoor namelijk geruchten dat er momenteel geen centrales meer beschikbaar worden gemaakt voor Wanadoo Family?
De helpdesk kan hier niet op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Gurneyhck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:53:
Ik heb een vreemd probleem met mijn telefoon. Ik heb al een aantal maanden Wanadoo ADSL Family zonder telefonie. Nu heb ik wel sinds kort eindelijk een gewone (wel al een vrij oude) telefoon die ik wil gebruiken om te bellen via KPN, en het liefst eigenlijk alleen om gebeld te worden. Dus ik heb deze telefoon aangesloten op de phone-uitgang van de livebox met behulp van de bijgeleverde telefoondraad die ik vervolgens in het bijgeleverde telefoonstopcontact heb gestopt. Hierop heb ik vervolgens de telefoon op aangesloten. Als ik nu met mijn gsm naar mijn thuistelefoon bel dan hoor je hem niet overgaan, maar als ik hem oppak heb ik wel gewoon verbinding met mijn gsm. Als ik de telefoon gewoon direct aan het telefoonstopcontact voor de livebox hang (dus zonder tussenkomst van de livebox) dan hoor je hem wel overgaan. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik denk dat het probleem is dat je je telefoon op de livebox aansluit. Je moet de splitter gebruiken.

Telefoonstopcontact -> splitter -> uitgang 1 naar tel. en uitgang 2 naar livebox.

Zo heb ik het tenminste. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Cheeky schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat het probleem is dat je je telefoon op de livebox aansluit. Je moet de splitter gebruiken.
De Livebox is hier de splitter.

Ik denk dat Gurneyhck een telefoon met rinkelbel aan wil sluiten op de Livebox, en dat de Livebox de bel niet laat rinkelen.
Ik zou even een telefoon lenen zonder echte bel, en kijken of die het wel doet.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
jvhaarst schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:37:
[...]

De Livebox is hier de splitter.

Ik denk dat Gurneyhck een telefoon met rinkelbel aan wil sluiten op de Livebox, en dat de Livebox de bel niet laat rinkelen.
Ik zou even een telefoon lenen zonder echte bel, en kijken of die het wel doet.
Ja dat klopt idd. het is echt zo'n ouderwetse telefoon met rinkelbel. Heb helaas niet zo gauw de beschikking over een "moderne telefoon". Maar is dit een bekend probleem dan? En is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Master_duck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:53:
Afname Dichtbij : 26.5 (dB)
Ver weg : 8.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
Die lijnwaarden zien er niet echt goed uit, het modem lijkt laag in te trainen door een slechte lijn.

Is de livebox wel direct en met een korte kabel op het ISRA punt aangesloten ?
Geen aftakkingen en/of telefoonapparatuur tussen ISRA en modem ? (of uberhaupt vanaf het ISRA punt).

EDIT:
Onderstaand zijn "mooie" waarden(gejat uit de startpost), je ziet dat de afname zo laag mogelijk en de SNR zo hoog mogelijk moet zijn.
Afname Dichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 166003 op 15-03-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:34
sammyZ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:12:
Asus Wl100-g Deluxe werkt hier al een paar weken prima!

hé aufl, hoe is de ontvangst ervan?
lees namelijk vaak dat de orginele livebox pcmciakaart niet ver komt.
Dit topic gaat ook zo hard.. Ontvangst is bij mij uitstekend, LB staat beneden in de meterkast, op zolder heb ik op Intel 2200BG nog tussen 40 en 60 % signaalsterkte, verbinding op minimaal 18 Mb tot af en toe 54 Mb. Dan zit er dus 2x een dikke betonnen vloer tussen, lijkt me goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Ik heb thuis tegenwoordig wanadoo family+telefonie. Snelheden zijn prachtig (volgens de livebox-software een 20480-kbits verbinding met de wijkcentrale, praktisch maximum ligt rond de 18Mbits) maar de nieuwsserver (news.wanadoo.nl) is bij mij althans brakker dan ik ooit iemand heb horen zeggen: ik heb nog misschien twee keer 1 artikel van die server binnen kunnen krijgen (in 2 maanden), hij zegt altijd 'Article not found.' Echt, ook van binaries van nog niet 1 dag oud, niet een enkel artikel/post die online staat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, geen inloggegevens, of e-mailadres+password, verschillende newsreaders. Of hebben ze een aparte server voor de binaries?!?

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Gurneyhck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:08:
[...]

Ja dat klopt idd. het is echt zo'n ouderwetse telefoon met rinkelbel. Heb helaas niet zo gauw de beschikking over een "moderne telefoon". Maar is dit een bekend probleem dan? En is er een oplossing voor?
Bekend probleem: niet dat ik weet, maar wel een uitermate logisch probleem. De rinkelbel wordt normaal gesproken gevoedt met de 120V-lijn van KPN (Waarvan 50V RMS wisselspanning, als ik me niet vergis.)

Als de livebox een 120V-signaal op de lijn moet zetten, dan kan de livebox (uitgaande van de adapter die eraan hangt) denk ik niet voldoende stroom leveren om een rinkelbel te laten rinkelen, en ook nog eens de rest van zijn taken uit te voeren. Beter is een moderner toestel, of nog beter: een DECT-telefoon. (Die rinkelt op zijn eigen voeding.)

edit
offtopic:
70 Volt RMS wisselspanning.
/edit

[ Voor 5% gewijzigd door pelleke op 15-03-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 166003 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:40:
[...]

Onderstaand zijn "mooie" waarden(gejat uit de startpost), je ziet dat de afname zo laag mogelijk en de SNR zo hoog mogelijk moet zijn.

[...]
Bij mij zijn de waardes zou net ongeveer andersom, maar wel goede stabiele snelheid van 14 Mbit op 2 KM van de centrale :)

Afname Dichtbij : 29.4 (dB)
Ver weg : 10.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 13 (dB

[ Voor 14% gewijzigd door Floppie op 15-03-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171038

Hallo mensen,

Ik heb net mijn internet geinstalleerd en alles werkt prima. Dat is als ik mijn PC direct met de Livebox verbind. Wanneer ik een HUB er tussen zet heb ik geen verbinding meer.

LB ==> PC, wel internet
LB ==>HUB ==> (meerdere)PC, geen internet

Met mijn vorige verbinding, tweakdsl, lukte dit wel. Hoe kan ik dit verhelpen? Wat is "bridgen" van de LB eigenlijk?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171039

Goedenavond,

Heb sinds vanmiddag ADSL Family na te zijn overgestapt van Chello. Nu had ik altijd een router, Draytek 2200E, ertussen hangen en dat was geen probleem. Maar nu werkt het dus niet meer wanneer ik mijn router ertussen wil. Ik had dus 3 PC's achter de router hangen en ik wil dit graag zo weer. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen, aangezien ik bijna geen technische kennis daarvan bezit?
Kan iemand mij misschien ook vertellen of ik door een hub te kopen van alle problemen verlost ben aangezien de LB als router fungeert?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

aufl schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:55:
[...]

Dit topic gaat ook zo hard.. Ontvangst is bij mij uitstekend, LB staat beneden in de meterkast, op zolder heb ik op Intel 2200BG nog tussen 40 en 60 % signaalsterkte, verbinding op minimaal 18 Mb tot af en toe 54 Mb. Dan zit er dus 2x een dikke betonnen vloer tussen, lijkt me goed dus.
Dus dat pcmcia kaartje stop je gewoon in de Livebox, zonder dat je € 2.95/mnd betaald, en je hoeft niets te configureren en werkt dan gewoon met een wireless laptop bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26353 op 15-03-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
Anoniem: 171039 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:00:
Goedenavond,

Heb sinds vanmiddag ADSL Family na te zijn overgestapt van Chello. Nu had ik altijd een router, Draytek 2200E, ertussen hangen en dat was geen probleem. Maar nu werkt het dus niet meer wanneer ik mijn router ertussen wil. Ik had dus 3 PC's achter de router hangen en ik wil dit graag zo weer. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen, aangezien ik bijna geen technische kennis daarvan bezit?
Kan iemand mij misschien ook vertellen of ik door een hub te kopen van alle problemen verlost ben aangezien de LB als router fungeert?

Alvast bedankt.
Geef die Draytek een Fixed IP van 192.168.1.20 (laatste 2 cijfers naar keuze). Zet DHCP server uit en firewall ook.
Gebruik ook even de search binnen de wanadoo-topics. Is al vaak aan bod gekomen :)
Owja, en sluit livebox niet aan op WAN, maar op normale poort

[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 15-03-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

kevinos schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:01:
[...]

Uiteraard gedaan, maar daarna krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met het internet.
Dus Livebox (helemaal niets aan veranderd) aangesloten op een sitecom xdsl/calbe router. (hier dus wel wat gewijzigd namelijk DHCP uitgezet) kabel van de LB op een Lan poort geklikt naast de andere pc's die in de router zitten. (Dus niet in de WAN) Probleem niets werkt meer.
Hoe kan ik zien of DHCP aanstaat? Moet ik het zoeken in Ipconfig /release/renew etc.?

Zal wel iets stoms zijn waar ik net even overheen kijk. Iemand die me even uit de brand helpt? bedankt!!!
Anyone?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wat ik zo zie van dit abbonement is dat je perse een normale telefoonlijn moet hebben?
en ISDN is dan dus geen optie?
we hebben nu namelijk adsl basic, 6mbit + ISDN
vanwege een fax en ook nog normaal kunnen bellen
maar dan zouden we dus adsl family moeten nemen en een 2de aparte telefoonlijn :?
of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
mschol schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:35:
wat ik zo zie van dit abbonement is dat je perse een normale telefoonlijn moet hebben?
en ISDN is dan dus geen optie?
we hebben nu namelijk adsl basic, 6mbit + ISDN
vanwege een fax en ook nog normaal kunnen bellen
maar dan zouden we dus adsl family moeten nemen en een 2de aparte telefoonlijn :?
of zie ik dit verkeerd?
Als je persé een ISDNfax wilt houden wel ja. Anders zou je kunnen overstappen van ISDN naar POTS (gewone telefoonlijn) en wanneer dat rond is, Wanadoo family erbij nemen.

Op de Wanadoo site staat gewoon wat ze aanbieden. Als er geen ADSL family + ISDN bijstaat, hebben ze dat ook niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:40:
Zijn er mensen bij wie Family kort geleden beschikbaar is gekomen in hun woonplaats? Of is er iemand anders die dat weet? Ik hoor namelijk geruchten dat er momenteel geen centrales meer beschikbaar worden gemaakt voor Wanadoo Family?
De helpdesk kan hier niet op antwoorden.
Is er helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171039

rellehenk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:18:
[...]

Geef die Draytek een Fixed IP van 192.168.1.20 (laatste 2 cijfers naar keuze). Zet DHCP server uit en firewall ook.
Gebruik ook even de search binnen de wanadoo-topics. Is al vaak aan bod gekomen :)
Owja, en sluit livebox niet aan op WAN, maar op normale poort
Het werkt perfect, bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07

vr6-only

Blub Blub

wanadoo doet dat op dit moment niet meer. je zult toch echt meoten wachten.
er zijn zat andere aanbieders met een leuke verbinding/prijs.
zie BBned providers.

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 16-03-2006 16:39 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:47
Anoniem: 166003 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:40:
[...]

Die lijnwaarden zien er niet echt goed uit, het modem lijkt laag in te trainen door een slechte lijn.

Is de livebox wel direct en met een korte kabel op het ISRA punt aangesloten ?
Geen aftakkingen en/of telefoonapparatuur tussen ISRA en modem ? (of uberhaupt vanaf het ISRA punt).

EDIT:

[...]
nou ik heb er niks tussen zitten tussen mijn hoofdaansluiting en de ISRA.
heb ook de livebox direct aan gesloten op de IRSA maar dat haalde niks uit 15cm lang kabeltje.

denk gewoon dat er iets niet goed zit tussen de IRSA en de wijkcentrale.

wanadoo helf desk maar eens gebeld....

ja alles goed meneer. als de downstream onder de 3.5Mb kom dan moet er wat aan de hand zijn.
ja ja, vorige week had ik nog zo'n 12Mbit en nu net geen 8Mb vreed.
ja meneer ik weet het ook niet hoe dat kan..

nou denk dat het opzeggen word.
waar schijnlijk zit het in de slechte verbinding en kabels van de KPN
we woonen in een appartement uit 1955

[ Voor 55% gewijzigd door Master_duck op 16-03-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:34
Anoniem: 26353 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:12:
[...]

Dus dat pcmcia kaartje stop je gewoon in de Livebox, zonder dat je € 2.95/mnd betaald, en je hoeft niets te configureren en werkt dan gewoon met een wireless laptop bijvoorbeeld?
Klopt, zodra ik 'm er in stak rebootte de LB, en daarna had ik alle opties voor het wireless gedeelte in het config scherm ter beschikking. Even instellen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 171038 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:48:
Hallo mensen,

Ik heb net mijn internet geinstalleerd en alles werkt prima. Dat is als ik mijn PC direct met de Livebox verbind. Wanneer ik een HUB er tussen zet heb ik geen verbinding meer.

LB ==> PC, wel internet

Met mijn vorige verbinding, tweakdsl, lukte dit wel. Hoe kan ik dit verhelpen? Wat is "bridgen" van de LB eigenlijk?

BVD
Ik had begrepen dat de LB juist geen router is, daarom werkt het 'hub' verhaal niet
Ja theoretisch 18mb - 54mbit...... Als je het zou testen zal je minder halen waarschijnlijk, lees verder maar in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

pelleke schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:09:
Als de livebox een 120V-signaal op de lijn moet zetten, dan kan de livebox (uitgaande van de adapter die eraan hangt) denk ik niet voldoende stroom leveren om een rinkelbel te laten rinkelen, en ook nog eens de rest van zijn taken uit te voeren. Beter is een moderner toestel, of nog beter: een DECT-telefoon. (Die rinkelt op zijn eigen voeding.)
Wat je ook zou kunnen doen is een ADSL-splitter voor de Livebox zetten, en daar dan je telefoon op aan sluiten.
Maar dan kun je natuurlijk niet bellen via Wanadoo, maar gaat alles via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 368 Kb
DownStream 11136 Kb
Afname Dichtbij : 18.6 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik had de 8Mbit lijn van Demon. Dit is 15/3/2006 omgezet door wanadoo voor de 20Mbit family.
Met mijn Demon haalde ik max download +/- 934kb/s upload +/- 90kb/s.

Nu met wanadoo haal ik down (via ftp test bij UT twente) 1.13 Mb/s ... zal je me niet (echt) over horen
Maar! upload capt @ 30kb/s !
Dus ik meteen bellen. Moest ik maar ff het modem resetten... werkte niet dus teruggebeld.
Komt omdat de telefooncentrale te weinig (ADSL2) capaciteit heeft.. en dat ik geduld moet hebben tot een eventuele 'upgrade/aanpassing'

Ik zit (volgens bbned) zo'n 708 meter van de centrale af.

Iemand enig idee wat ik zelf nog zou kunnen doen / proberen ??

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlitzZ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:05:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 368 Kb
Het modem traint veel te laag in qua upstream, je maakt wel op de ADSL2+ verbinding (g992.5.a).
Dit kan een bekabelings of modem probleem zijn, sluit je livebox eens rechtstreeks op het ISRA punt aan met een korte kabel, zonder aftakkingen en zonder splitter en kijk of het dan beter gaat.

Verhelpt dit het probleem niet, probeer dan eens je oude modem van Demon aan te sluiten en kijk hoe die intraint.

Wellicht kan je de livebox ook (tijdelijk) op ADSL1 forceren (weet niet of dit zo mogelijk is) en kijken of hij dan beter intraint qua upstream.

EDIT: downstream is ook wat laag voor die afstand, kijk dus zowiezo eens naar je bekabeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 166003 op 16-03-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Laatst online: 28-05 13:32
Anoniem: 166003 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:16:
[...]

Het modem traint veel te laag in qua upstream, je maakt wel op de ADSL2+ verbinding (g992.5.a).
Dit kan een bekabelings of modem probleem zijn, sluit je livebox eens rechtstreeks op het ISRA punt aan met een korte kabel, zonder aftakkingen en zonder splitter en kijk of het dan beter gaat.

Verhelpt dit het probleem niet, probeer dan eens je oude modem van Demon aan te sluiten en kijk hoe die intraint.

Wellicht kan je de livebox ook (tijdelijk) op ADSL1 forceren (weet niet of dit zo mogelijk is) en kijken of hij dan beter intraint qua upstream.

EDIT: downstream is ook wat laag voor die afstand, kijk dus zowiezo eens naar je bekabeling.
Het is niet zo, dat ik niet bereid ben om het te proberen hoor.
Maar ik heb enkel mijn oude modem losgekoppelt, en de lifebox aan gesloten op dezelfde bekabeling.
In eerste instantie werkte het internet helemaal niet, maar dat lag (volgens zeggen wanadoo) aan een instelling op hun eigen server. Na dit gecorrigeerd te hebben had ik wel verbinding. Alleen met de waardes zoals eerder genoemt.

Het idee wat jij oppert ga ik zeker proberen..

To be continued ;-)

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
jvhaarst schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:29:
[...]

Wat je ook zou kunnen doen is een ADSL-splitter voor de Livebox zetten, en daar dan je telefoon op aan sluiten.
Maar dan kun je natuurlijk niet bellen via Wanadoo, maar gaat alles via KPN.
Zei ik ook al, aangezien hij helemaal geen tel. van Wanadoo heeft, maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlitzZ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:31:
[...]

Het idee wat jij oppert ga ik zeker proberen..

To be continued ;-)
Mooi, is alleen al handig als verhaal voor de helpdesk om dingen uit te sluiten mocht het niet helpen ;).
Capaciteitsprobleem is overigens onzin, dit kan ook een brakke poort op de DSLAM zijn, kan opgelost worden met een SIP migratie, maar doe inderdaad eerst maar even de ISRA test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
FlitzZ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:05:
ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 368 Kb
DownStream 11136 Kb
Afname Dichtbij : 18.6 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik had de 8Mbit lijn van Demon. Dit is 15/3/2006 omgezet door wanadoo voor de 20Mbit family.
Met mijn Demon haalde ik max download +/- 934kb/s upload +/- 90kb/s.

Nu met wanadoo haal ik down (via ftp test bij UT twente) 1.13 Mb/s ... zal je me niet (echt) over horen
Maar! upload capt @ 30kb/s !
Dus ik meteen bellen. Moest ik maar ff het modem resetten... werkte niet dus teruggebeld.
Komt omdat de telefooncentrale te weinig (ADSL2) capaciteit heeft.. en dat ik geduld moet hebben tot een eventuele 'upgrade/aanpassing'

Ik zit (volgens bbned) zo'n 708 meter van de centrale af.

Iemand enig idee wat ik zelf nog zou kunnen doen / proberen ??
Kijk zeker naar je bekabeling. Zo'n lage upstream komt in 99 van de 100 gevallen door een fout in je aansluiting tussen ISRA en Livebox.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Wanadoo Family bevalt me prima tot nu toe!
1,9 Mbyte p/seconde als het meezit, dat is niet slecht voor iets van 23 euro p/maand...

Toch nog 2 vragen waar waarschijnlijk al flink over gesproken is, maar het antwoord heb ik helaas nog niet kunnen vinden, heb behoorlijk wat gelezen al

- hoe draai je een webserver die voor de buitenwereld toegankelijk is?

Geopende poorten:
Selecteer Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres Naam interface
All Ja TCP 21 21000 192.168.1.10 mer0

Zo staat het momenteel ingesteld, alles staat open en ik heb Geen windows firewall of iets aanstaan, niet veilig maar goed dat is nu niet het punt...
Is dit voldoende? Bij torrents ben ik niet connectable...

Ftp server werkt heb ik net getest, dan werkt een webserver ook toch? Dan is dat ook weer klaar...

- waarom ben ik met torrents niet connectable?

Zoals hierboven ook al staat, alle poorten staan open en ik heb geen firewall of andere software...
Mijn torrent sites geven niet connectable aan, hoe kan dit?

Ik heb hem staan op poort 1100, dat moet goed zijn toch? Ik gebruik Utorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:33
Je moet een aantal poorten forwarden, voor http is dat poort 80 en niet poort 21.
En als je utorrent op poort 100 hebt draaien moet je die ook forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Lizard schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:53:
Je moet een aantal poorten forwarden, voor http is dat poort 80 en niet poort 21.
En als je utorrent op poort 100 hebt draaien moet je die ook forwarden.
Het werkt...had tussen nu de poorten vanaf 21 tot 21000 openstaan, laat dat utorrent nu net op 22000 hebben gestaan :'(

Dus opzich deed ik het wel goed, maar stomme foutjes kunnen helaas iedereen overkomen

In elk geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik krijg de 23e mijn 20Mbit verbinding en had een vraagje over de aansluiting vanaf het ISRA punt. Het ISRA punt zit in mijn hal. Vanaf daar gaat er een 10 meter lange round twisted kabel naar de hoofdaansluiting die door KPN is aangelegd.

Kan ik nu het beste een 40cm (30cm is te kort, er staat een kast voor) RJ-45 kabel strippen en deze op de contactpunten a en b van mijn hoofdaansluiting aansluiten met aan de andere kant een RJ-11 stekkertje die ik in mijn Livebox steek of kan ik beter de 30cm kabeltjes van Wanadoo gebruiken (en het modem onder de kast leggen)?

Ik heb momenteel een 5Mbit Quicknet abonnement en woon 800 meter van de centrale af. Ik gebruik nu een 2 meter lange platte kabel die ik in een Copperjet 816-2P steek. Als ik de 30cm kabels van Wanadoo gebruik zie ik geen verschil in getrainde waardes.

Offtopic: ik heb nu 864kbit upload en het modem traint met G.DMT, hiervoor had ik een 2Mbit verbinding van Quicknet en trainde ik 1024kbit upload met g.lite. Zal ik bij Wanadoo ook 1024kbit halen? Zijn er mensen met een soortgelijke verbinding?

Ik heb net even ge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@fb_slim, die 10 cm meer kabel ga jij niet merken hoor, dat komt wel goed. 20 centimeter mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
sebastius schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:36:
@fb_slim, die 10 cm meer kabel ga jij niet merken hoor, dat komt wel goed. 20 centimeter mag ook wel.
Maar moet ik een stekker in de hoofdaansluiting steken of een eigen kabeltje fixen met een RJ-45 kabel, dat is mijn hoofdvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@fb_slim, man ik heb hier 30 meter ronde telefoonkabel liggen, ingetraint op 18mbit, 1km van de centrale.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fb_slim schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:39:
[...]

Maar moet ik een stekker in de hoofdaansluiting steken of een eigen kabeltje fixen met een RJ-45 kabel, dat is mijn hoofdvraag.
Gewoon stekker op steken met een snoertje van een meter.

Eigenlijk heb je wel weer een koppeling extra onderweg natuurlijk, maar gewoon proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 17-03-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

27 maart wordt mijn verbinding omgezet naar Wanadoo Family incl. Telefonie :)
Heb het op 9 maart aangevraagd, dus ik vind het best snel.

Op advies van Bjck ga ik de Livebox dicht bij het ISRA punt houden. Vanuit de meterkast, waar het ISRA-punt zich bevind, heb ik een CAT5e UTP kabel aangelegd die naar de PC loopt (ong. 13 mtr).

Nu heb ik beide uiteindes van de UTPkabel de RJ45 connectoren opgedrukt, met als kleurcode: Witoranje, Oranje, Witgroen, Blauw, Witblauw, Groen, Witbruin en Bruin. Hiermee is het dus een straight kabel geworden.

Mijn huidige modem (Speedtouch Home) die normaal met een prefabricated Straight UTP kabel met de PC is verbonden, heb ik toen even in de meterkast geplaatst om die zelfgemaakt (Straight) UTP kabel te testen. Helaas kreeg ik geen verbinding :(. "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten".
Nu kan er volgens mij dus 2 dingen verkeerd zijn gegaan:
- Breuk in UTP kabel (onwaarschijnlijk, er is niet aan de kabel getrokken, geen scherpe hoeken oid)
- Connector niet goed vastgeknepen.
Ik heb de connectoren met de tang echter wel een paar keren stevig aangedrukt. De 8 draadjes zitten ook goed in de connector, helemaal tot de einde.

Maargoed, ik ga zo weer het eens opnieuw proberen, maar alvorens nog een poging hieraan te wagen eerst een vraag waarop ik niet echt een duidelijk antwoord kan vinden, de een zegt het dit, en de ander zus:
Wat voor een kabel moet er tussen de Livebox en de PC? Het zou namelijk wel knap irritant zijn dat ik een werkende straightkabel maak, en dat het uiteindelijk een crossed moet zijn (of vice versa) ;).
Ik dacht zelf altijd dat alleen tussen rechtstreekse PC-verbindingen crossed gebruikt moest worden, en in alle andere gevallen straight, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van, nadat ik op diverse fora's heb gelezen dat Wanadoo crossed erbij levert?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Crossed of straight, allebij mag. Livebox herkent ze automatisch en past de verbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171222

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 448 Kb
DownStream 8664 Kb
Ver weg : 10.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 4234
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 403
ES-teller van 1 dag 0

afstand tussen wijkcentrale en ISRA is rond 1327 meter.
ik heb livebox met verschillende korte kabels aangesloten korter dan 20 cm maar als nog haal ik me download en upload niet zo goed.

paar keer helpdesk gebeld ze zeggen dat het aan telefoon kabel ligt terwijl ik met meerdere heb geprobeerd en dat wil niet helpen.

vooral zo raare upload snelheid. ik weet echt niet hoe ik me probleem kan oplossen mischien kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171038 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:48:
Hallo mensen,

LB ==> PC, wel internet

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry er ging iets mis. Bovenstaande probleem is opgelost, ik heb mn router vervangen met een HUB. (HUB bleek een router te zijn).

Ik heb echter nu een andere probleem, ik kan niets op de nieuwsgroepen downloaden. Ik gebruik als server news.wanadoo.nl, is dit de goede? En waar vind ik informatie over het forwarden van poorten? Het is heel vreemd, want mIRC en bittorent doen het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 171222 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 02:11:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 448 Kb
DownStream 8664 Kb
Ver weg : 10.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 4234
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 403
ES-teller van 1 dag 0

afstand tussen wijkcentrale en ISRA is rond 1327 meter.
ik heb livebox met verschillende korte kabels aangesloten korter dan 20 cm maar als nog haal ik me download en upload niet zo goed.

paar keer helpdesk gebeld ze zeggen dat het aan telefoon kabel ligt terwijl ik met meerdere heb geprobeerd en dat wil niet helpen.

vooral zo raare upload snelheid. ik weet echt niet hoe ik me probleem kan oplossen mischien kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.
Hoe weet jij zeker dat die afstand klopt? die routenet metingen zeggen echt geen kont ;)
De afname van je lijn, doet mij vermoeden dat die afstand wel hoger is, aangezien mijn afstand al meer is en ik minder afname heb op de lijn.

Ook jouw marges zijn iets kleiner dan bij mij. Dus er is ook weinig speling om meer bandbreedte op je lijn te krijgen. Ik krijg eerder het vermoeden dat je ~2KM van de centrale af zit.

Weet je zeker dat je de Livebox direct na de ISRA hebt aangesloten zonder dat er een vertakking/alarm systeem etc tussen zit?

Weet je zeker dat de bekabeling van het ISRA punt naar de livebox kwalitatief goed is? op 20CM afstand maakt het natuurlijk niets uit, maar gebruik zoveel mogelijk ronde kabel of CAT5e.

Heb je de livebox al een keer gereset en ook gecontroleerd of die echt gereset was? (maak anders eerst wat portmappings en kijk of ze daarna echt weg zijn want die laatste firmware is echt ruk!).

Probeer eventueel een andere livebox

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 18-03-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
Vraag, ik krijg strax wanadoo family, maar ik wil geen livebox dus ik heb een speedtouch 546 gekocht. Nou lees ik op de speedtouch site dat je een speciale upgrade moet doen voor de wanadoo family( Die geeft een dode link aan). En je moet geloof ik ook nog andere handelingen doen voor dat je er mee kan werken?.
Momenteel zit ik nog met quicknet, en gister de nieuwe modem geprobeerd.....maar ik krijg de modem niet aan de gang. Mischien weet iemand hoe dit ding werkt, het zou makkelijk in 4 stappen moeten.......mij lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

eddiemen schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:34:
Vraag, ik krijg strax wanadoo family, maar ik wil geen livebox dus ik heb een speedtouch 546 gekocht. Nou lees ik op de speedtouch site dat je een speciale upgrade moet doen voor de wanadoo family( Die geeft een dode link aan). En je moet geloof ik ook nog andere handelingen doen voor dat je er mee kan werken?.
Momenteel zit ik nog met quicknet, en gister de nieuwe modem geprobeerd.....maar ik krijg de modem niet aan de gang. Mischien weet iemand hoe dit ding werkt, het zou makkelijk in 4 stappen moeten.......mij lukt het niet.
Stap1: http://www.speedtouch.nl
Stap2: klik op Software/Drivers
Stap3: Klik op 546
Stap4: Download de firmware upgrade
Stao5: Download de config tool
Stap6: Installeer de firmware upgrade
Stap7: Voer de config tool uit en volg de stappen

:Z je bent wel erg lui want dit had je zelf ook zo kunnen uitvinden (ik heb dat hele modem niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
  • Laatst online: 28-09-2022
Dat had ik dus al gedaan, maar ik bedoelde dit http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#wanadoo

die upgrade schijn je dus nodig te hebben.....?

En wat het proberen met quicknet betreft, alles gedaan.....maar ik krijg dus geen verbinding. Nou gaat het niet om quicknet, maar voor strax als ik dus wanadoo family heb.

In elk geval bedankt voor je reply, en zo :Z ben ik ook weer niet..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

zit in die config tool ook het MAC adres registreren? Of hoeft dat niet...
Veel providers eisen dat naders oude mac adres klonen, maar dan moet iemand niet bijdezelfde provider gaan zitten die jouw modem overneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eddiemen schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:41:
Dat had ik dus al gedaan, maar ik bedoelde dit http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#wanadoo

die upgrade schijn je dus nodig te hebben.....?

En wat het proberen met quicknet betreft, alles gedaan.....maar ik krijg dus geen verbinding. Nou gaat het niet om quicknet, maar voor strax als ik dus wanadoo family heb.

In elk geval bedankt voor je reply, en zo :Z ben ik ook weer niet..... ;)
Dat gaat volgens mij over speedtouch 510 modems van klanten die eerder een lite abonnement bij wanadoo hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
bjck schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:11:
[...]

Gewoon stekker op steken met een snoertje van een meter.

Eigenlijk heb je wel weer een koppeling extra onderweg natuurlijk, maar gewoon proberen.
Ik hoor hier allemaal verhalen over korte snoertjes, vandaar dat ik het me afvroeg. Ik zal wel even gaan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Hallo! Ik lees al een geruime tijd mee op t forum maar nog nooit wat gepost, nu dus maar even snel geregistreerd :)

Ik overweeg ook om over te stappen naar Wanadoo Family, ik zit nu bij @home Basis voor 29,95 en krijg daarvoor zo'n 2Mbit down! Scheelt wel behoorlijk, maar daarom vraag ik me wel af of die prijs bij Wanadoo (22,95) niet na het eerste jaar omhoog zal gaan? Er staat op hun website immers vermeld dat het enkel het eerste jaar zo zal blijven.

Van netwerken weet ik niet zo heel veel af, maar de laatste tijd ben ik me er wel in aan het verdiepen!
Op dit moment ziet het er zo uit

@home motorola Modem -> Etech Router RTVP03 -> PC1 & PC2 & PC3

Nu heb ik begrepen dat wanneer ik overstap naar Wanadoo Family in de Livebox zelf al een router zit, maar om internet te blijven delen moet je wel een switch hebben dus?
En aan die e-tech router heb ik niets meer? Ik heb ook gelezen dat je die zo in kunt stellen dat die ook als een switch fungeert, maar de manier waarop je dit moet doen is mij onduidelijk - op verschillende sites worden verschillende antwoorden gegeven.

Aangezien ik er niet zo veel van af weet, is dit misschien de handigste oplossing?
Wanadoo LiveBox -> Switch -> PC 1 & 2 &3
Gaat dit werken?

En die switch aan de livebox verbinden gaat gewoon met een UTP-kabel neem ik aan?

Alvast bedankt, ik hoop dat ik t een beetje begrepen heb ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 171332 op 19-03-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Hoe werken mensen met het extra nummer dat ze krijgen? Ons KPN nummer is namelijk redelijk mooi en zouden we graag willen houden, dan moeten we dus met 2 telefoons werken, wat niet echt handig is. Iemand een slimme oplossing?

Elders in dit topic staat dat je rond eind april je nummer mee kan nemen naar Wanadoo is daar al wat meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

feekless schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:22:
Hoe werken mensen met het extra nummer dat ze krijgen? Ons KPN nummer is namelijk redelijk mooi en zouden we graag willen houden, dan moeten we dus met 2 telefoons werken, wat niet echt handig is. Iemand een slimme oplossing?

Elders in dit topic staat dat je rond eind april je nummer mee kan nemen naar Wanadoo is daar al wat meer over bekend?
Je krijgt een extra nummer, je KPN nummer wordt dus niet vervangen.
En je kan gewoon één toestel blijven gebruiken voor beide nummers. Uit de kiestoon is te horen met welk nummer je belt, KPN of Wanadoo.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148805

Mensen kunnen je nog steeds op je KPN nummer bellen. Als je zelf belt, zul je normaal gesproken, met wanadoo bellen. Mensen die nummerherkenning gebruiken zien op hun toestel dus ook dat wanadoo nr en niet je KPN nummer.
Slim van wanadoo: geen gedoe met nummerportabiliteit, want je houdt gewoon je oude nummer en toch ga je bellen met je nieuwe wanadoo nummer want dat kost niets ekstra per tik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Even ter verduidelijking: wanaddo is op dit moment de enigste die alleen adsl voor een relatief lage prijs aanbied met hoge snelheid. Maar ik blijf met 2 vragen zitten.
• Heb ik een vaste lijn nodig? volgens de site niet, maar moet ik dan niet meer betalen?
• Hoe lang duurt het voordat je aangesloten wordt?
• in de ts staat dat je de livebox via usb moet aanlsuiten aan de comp. Is dat zo of kan dat ook gewoon met een normaal kabeltje zodat je de volle 20mb kan halen?

Het 0800 nr in de ts werkt niet meer :) En vind het overdreven om een 0900 nr te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171357

Als het goed is krijg ik morgen ook ADSL Family+Telefonie.
Ben benieuwd of morgen alles goed afloopt.
Aangezien ik normaal gesproken nog een abo bij Planet heb.
Maarja als het goed is is vorige week alles goed geregelt
't scheelt gelukkig ook weer 50 per maand :X, En 't is ook nog 's een stuk sneller
DaannO schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:06:
Even ter verduidelijking: wanaddo is op dit moment de enigste die alleen adsl voor een relatief lage prijs aanbied met hoge snelheid. Maar ik blijf met 2 vragen zitten.
• Heb ik een vaste lijn nodig? volgens de site niet, maar moet ik dan niet meer betalen?
• Hoe lang duurt het voordat je aangesloten wordt?
• in de ts staat dat je de livebox via usb moet aanlsuiten aan de comp. Is dat zo of kan dat ook gewoon met een normaal kabeltje zodat je de volle 20mb kan halen?

Het 0800 nr in de ts werkt niet meer :) En vind het overdreven om een 0900 nr te bellen.
Volgens mij heb je toch wel een vaste lijn nodig :?

En ik heb begin vorige maand of begin deze maand aangevraagd weet niet meer precies, En als het goed is ben ik morgen aangesloten :7

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 171357 op 19-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 171357 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:00:
Als het goed is krijg ik morgen ook ADSL Family+Telefonie.
Ben benieuwd of morgen alles goed afloopt.
Aangezien ik normaal gesproken nog een abo bij Planet heb.
Maarja als het goed is is vorige week alles goed geregelt
't scheelt gelukkig ook weer 50 per maand :X, En 't is ook nog 's een stuk sneller

[...]

Volgens mij heb je toch wel een vaste lijn nodig :?

En ik heb begin vorige maand of begin deze maand aangevraagd weet niet meer precies, En als het goed is ben ik morgen aangesloten :7
maar heb je alles al in huis dan? modem enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:09:
[...]

maar heb je alles al in huis dan? modem enz?
Ja vorige week binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben erg tevreden nog steeds over mijn ADSL Family pakket, ik vind alleen één ding bloedirritant, en dat is dat ze die firmware updates onaangekondigd zomaar in je livebox pletteren zodat je daarna alle instellingen weer overnieuw kunt doen (en nog moet zoeken naar het nieuwe IP van het kreng...). Is daar een eenvoudige oplossing voor om dat te voorkomen/vooraf te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 166003 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Dat gaat volgens mij over speedtouch 510 modems van klanten die eerder een lite abonnement bij wanadoo hadden.
Draai nou gewoon eens die config tool die ik aan had gewezen, ik heb zelf met mn eigen Speedtouch (wel ander model) het op exact dezelfde manier kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:01:
Ik ben erg tevreden nog steeds over mijn ADSL Family pakket, ik vind alleen één ding bloedirritant, en dat is dat ze die firmware updates onaangekondigd zomaar in je livebox pletteren zodat je daarna alle instellingen weer overnieuw kunt doen (en nog moet zoeken naar het nieuwe IP van het kreng...). Is daar een eenvoudige oplossing voor om dat te voorkomen/vooraf te weten?
Ze sturen een mail vantevoren dat je je modem moet resetten vanaf een bepaalde datum/tijdstip.

Ik heb zelf een Copperjet 816 modem op markplaats gekocht voor 20 euro, zodat ik van de livebox af ben..die copperjet doet nl. ook gewoon bridging zodat ik mijn eigen router kan gebruiken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61809

Anoniem: 171038 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:23:Ik heb echter nu een andere probleem, ik kan niets op de nieuwsgroepen downloaden. Ik gebruik als server news.wanadoo.nl, is dit de goede? En waar vind ik informatie over het forwarden van poorten? Het is heel vreemd, want mIRC en bittorent doen het allemaal wel.
De nieuwsservers van Wanadoo zijn niet echt geschikt om mee te downloaden omdat de snelheid wordt afgeknepen tot iets van 60kb/s (misschien iets meer of minder maar het is zeker niet snel). Mocht je toch willen downloaden via Wanadoo dan moet je inloggen met je gebruikersnaam (je e-mail adres) en je wachtwoord. Echter, het zou beter zijn om een accountje te openen bij bijvoorbeeld Eweka (€ 7,50 per maand en snelheden tot 20mbit/s). Dan kun je wel goed downloaden.

Hier een paar links op Wanadoo:

- Wat zijn de instellingen voor de Wanadoo nieuwsserver?
- Wat is de snelheid van de news server voor Wanadoo abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:10
Ik heb gezocht in het forum, en kon dit bericht wel vinden, maar dat wordt weer niet beantwoord. Dus ik stel de vraag zelf nog maar een keer.

Er zitten volgens de topic-starter twee ethernet ingangen op het modem. Een rode en een gele. Kan ik beide gebruiken om een computer op aan te sluiten?

In mijn situatie gaat er één naar mijn computer-kamer, waar hij direct in een switch gaat, waar andere computers op zitten. De andere is voor als ik beneden zit met een laptop. Kan ooit wel eens overgaan naar draadloos, maar om dan afhankelijk te zijn van de dongle van Wanadoo vind ik wat minder. Kan ik er wel een bijkopen? Wat als ik een kamer hoger zit, volgens specs gaat hij max 10-20 meter en niet door muren...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
hmm ik begrijp dus dat je wel al een vaste lijn nodig hebt om wanadoo te kunnen nemen. Dan vraag ik me toch af wat het goedkoopste kpn abo is om aangesloten te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:03:
hmm ik begrijp dus dat je wel al een vaste lijn nodig hebt om wanadoo te kunnen nemen. Dan vraag ik me toch af wat het goedkoopste kpn abo is om aangesloten te kunnen worden.
BelBudget (€ 9,95 per maand, aansluitkosten rond de € 45).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 166003 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:08:
[...]

BelBudget (€ 9,95 per maand, aansluitkosten rond de € 45).
idd. maar het zou toch al voldoende zijn om alleen die 45 euro te betalen zodat ik een vaste lijn heb. alleen gebruik ik hem dan niet. maar dat hoeft dan toch ook niet?

ps je tekent toch voor een jaar? dus stel dat je erna af wilt, moet je dan extra dingen aan hun betalen?

[ Voor 14% gewijzigd door DaannO op 20-03-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:15:
idd. maar het zou toch al voldoende zijn om alleen die 45 euro te betalen zodat ik een vaste lijn heb. alleen gebruik ik hem dan niet. maar dat hoeft dan toch ook niet?
Je hoeft die lijn niet te gebruiken hoor, maar je moet er wel voor betalen.
Klinkt krom, is het ook, maar zo werkt het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

jvhaarst schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:32:
[...]

in principe gebruik je de lijn voor het adsl signaal.. de lijn verzorgd door KPN

adsl verkeer en verbinding verzorgd door Wanadoo

eigenlijk heel logisch van hoe het in elkaar zit..

daarnaast: wil je na dat jaar van KPN af, zou je toch die 9,95 moeten betalen, ofwel aan Wanadoo (die weer doorbetaald aan KPN) of zelf aan kpn...
hoedanook: je zit altijd aan kpn vast (letterlijk en figuurllijk)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor elk ADSL abbonement van welke provider dan ook heb je een telefoonlijn nodig. Het gedeelte wat bij jou in de kamer uitkomt tot aan de centrale in de buurt is eigendom van KPN, daar betaal je hoe dan ook ~10 Euro voor. Ook al beweren sommige providers dat je KPN niet meer nodig hebt, betaal je nog steeds ~10 Euro voor in standhouding van de lijn. Alleen verwerken sommige providers deze kosten in het abbonement en betalen dit voor jou aan KPN.

Naar mijn idee kan je dan net zo goed een KPN Budget abbonement nemen omdat dat EXACT hetzelfde kost als in standhouding van de lijn. Voordeel is dat je een KPN telefoonnumer hebt en dus bereikbaar bent als je geen VOIP neemt via je provider en als je wel VOIP neemt heb je een 2e nummer waarop je bereikbaar bent en als VOIP eruit valt of je ISP problemen heeft kan jij nog gewoon bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

n00bs schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:38:
Voor elk ADSL abbonement van welke provider dan ook heb je een telefoonlijn nodig. Het gedeelte wat bij jou in de kamer uitkomt tot aan de centrale in de buurt is eigendom van KPN, daar betaal je hoe dan ook ~10 Euro voor. Ook al beweren sommige providers dat je KPN niet meer nodig hebt, betaal je nog steeds ~10 Euro voor in standhouding van de lijn. Alleen verwerken sommige providers deze kosten in het abbonement en betalen dit voor jou aan KPN.

Naar mijn idee kan je dan net zo goed een KPN Budget abbonement nemen omdat dat EXACT hetzelfde kost als in standhouding van de lijn. Voordeel is dat je een KPN telefoonnumer hebt en dus bereikbaar bent als je geen VOIP neemt via je provider en als je wel VOIP neemt heb je een 2e nummer waarop je bereikbaar bent en als VOIP eruit valt of je ISP problemen heeft kan jij nog gewoon bellen en gebeld worden.
exactly ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
jvhaarst schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:32:
[...]

Ik heb zelf ervaren dat bij Demon en SpeedXS het telefoonsignaal alleen bij oplevering van de lijn werkend moet zijn, daarna kan je hem afsluiten. Bij Demon is dit nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

fb_slim schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:47:
[...]

Ik heb zelf ervaren dat bij Demon en SpeedXS het telefoonsignaal alleen bij oplevering van de lijn werkend moet zijn, daarna kan je hem afsluiten. Bij Demon is dit nog steeds zo.
Klopt en daarna is het exact hetzelfde als in mijn vorige posting :) [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 20-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
oke oke duidelijk :) Maar stel nou dat ik die 10 niet aan kpn wil betalen. gaat dan mij rekening bij w automatisch met 10 omhoog? dus dan wordt het zegmaar 34 euro p maand?

en even voor de duidelijkheid. je tekent voor 1 jaar toch?. En hoeveel tijd gaat er nou precies over het aanschaffen en heet daadwerkelijk aansluiten? een maand?

[ Voor 34% gewijzigd door DaannO op 20-03-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 17-06 08:10
dvdstelt schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:55:
Ik heb gezocht in het forum, en kon dit bericht wel vinden, maar dat wordt weer niet beantwoord. Dus ik stel de vraag zelf nog maar een keer.

Er zitten volgens de topic-starter twee ethernet ingangen op het modem. Een rode en een gele. Kan ik beide gebruiken om een computer op aan te sluiten?

In mijn situatie gaat er één naar mijn computer-kamer, waar hij direct in een switch gaat, waar andere computers op zitten. De andere is voor als ik beneden zit met een laptop. Kan ooit wel eens overgaan naar draadloos, maar om dan afhankelijk te zijn van de dongle van Wanadoo vind ik wat minder. Kan ik er wel een bijkopen? Wat als ik een kamer hoger zit, volgens specs gaat hij max 10-20 meter en niet door muren...
Seriously? Iemand?!

Oh ja, en DaannO, wist je al dat ze het gras in de arena gaan vervangen door papier?
Want op papier is ajax wél goed! _/-\o_

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Ik kan je vertellen dat mijn berichtje over Demon al 1,5 jaar loopt zonder dat de telefoonrekening wordt betaald en zonder dat Demon iets extra's vraagt.
Ook toen ik bij SpeedXS zat en een 8/1Mbit verbinding had werkte het ADSL signaal nog steeds toen ik mijn telefoonlijn verhuisde en een nieuw nummer aanvroeg. Degene die in mijn oude huis kwam heeft het abo overgenomen en betaalde niets extra's.
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed bij Wanadoo is dit niet het verhaal en daar gaat het in dit topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Ligt dan eerder aan de brakke facturatie bij Demon lijkt me.

offtopic:
Vanavond komt het nieuwe deel.

[ Voor 27% gewijzigd door Lizard op 20-03-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102650

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben me een beetje aan het orientieren op het nemen van een nieuwe internet provider, ik zit nu bij Planet ADSL (Comfort) maar dit vind ik eigenlijk teduur als je het vergelijkt wat je ervoor terug krijgt, daarentegen is de lijn wel erg stabiel.

Nu ben ik dus aan het twijfelen, Wanadoo Family ziet er als aanbieding echt goed uit, maar als ik hier de startpost doorlees en ook de laatste pagina's zie je dat er héél veel geklooi is. Is het dus niet simpel alles erin pluggen en gaan met die banaan? Ik heb namelijk geen zin om 10 dagen per maand zonder internet te zitten. Oftewel: Hoe stabiel is Wanadoo Family op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Ik heb momenteel een router tussen mn pcs en mn livebox hangen. Als ik het goed begrijp heb ik dan twee subnetten: 192.168.1.x (livebox en router) en 192.168.0.x (router en pcs).

Waar moet ik nu mn poorten openzetten voor bv. bittorrent/emule? Alleen in de router? Ook in de livebox? De router heeft een vast IP, DHCP staat in de router.
Of zou ik de livebox in bridge modus moeten zetten (als hij dat ondersteunt)?

Edit:
Is 2x NAT de oplossing? Dus in LB alles naar ip van router forwarden en van router naar ip pc?

[ Voor 12% gewijzigd door Kripppo op 20-03-2006 16:20 ]

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 102650 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:03:
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben me een beetje aan het orientieren op het nemen van een nieuwe internet provider, ik zit nu bij Planet ADSL (Comfort) maar dit vind ik eigenlijk teduur als je het vergelijkt wat je ervoor terug krijgt, daarentegen is de lijn wel erg stabiel.

Nu ben ik dus aan het twijfelen, Wanadoo Family ziet er als aanbieding echt goed uit, maar als ik hier de startpost doorlees en ook de laatste pagina's zie je dat er héél veel geklooi is. Is het dus niet simpel alles erin pluggen en gaan met die banaan? Ik heb namelijk geen zin om 10 dagen per maand zonder internet te zitten. Oftewel: Hoe stabiel is Wanadoo Family op dit moment.
nr1: als je bij Planet zit, mag je wel snel opzeggen want anders zit je er weer een jaar aan vast! Wanadoo hanteert helaas hetzelfde principe als Planet dat je contract met een jaar stilzwijgend wordt verlengd :(

De vraag is wat je wil? wil je ook telefonie? wil je nog behoud van KPN? etc
De livebox is gaar, dat mag duidelijk zijn. Maar als je dat ding elke week ff een tijdje uitzet zijn er op zich weinig problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja de telefonie doen we het niet spciaal voor, het gaat vooral om het snellere internet voor een lagere prijs. Ik bekijk net onze gegevens op de Planet site en daar staat dat we een contract hebben vanaf 13-04-2001, en je moet minimaal een maand van tevoren opzeggen.. ik zit er dus zotezien nog mooi een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:34
Hmm da's zonde, maar is het na 1 jaar niet elke maand opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:51
netvisions schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:18:
Bij Planet wordt het elke keer met een jaar verlengd. Maar ik zou het gewoon proberen, om op te zeggen.

Ik had mijn Planet-abonnement vorig jaar op 9 maart aan laten sluiten, maar mijn contract wordt pas per een april opgezegd. Kennelijk werkt Planet toch met kalendermaanden, dus je zou mazzel kunnen hebben dat je per 1 mei a.s. nog kunt opzeggen. Wel voor 1 april dus de opzegging de deur uitdoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
netvisions schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:18:
Is afhankelijk van de provider. Echter, als je het hard speelt schijnt het ook bij die providers die "automagisch met een jaar verlengen" zoals Wanadoo en Planet wel degelijk mogelijk om per maand op te zeggen. Er zijn wat juridische regels die hierop van toepassing zijn, maar hoe het precies zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
kan je ook de experia box dumpen zegmaar en een eigen router kiezen. bijv speedtouch 510 ofz, zodat je niet elke keer die uitval krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
DaannO schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:51:
kan je ook de experia box dumpen zegmaar en een eigen router kiezen. bijv speedtouch 510 ofz, zodat je niet elke keer die uitval krijgt?
Experia box is van kpn internetbellen. Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lizard schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:52:
[...]

Experia box is van kpn internetbellen. Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. :)
hehe sorry, wel goede topic, maar het moest livebox zijn :P

Dus kan je die vervangen voor je eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
ja, je kan gewoon je eigen ADSL 2 router gebruiken, alleen niet in combinatie met wanadoo telefonie.

[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 20-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
weet iemand hoe ik de naam 'Wanadoo' uit de titelbalk van IE kan krijgen?
Het logotje heb ik verwijderd mbv TweakUI

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil even mijn vraag samenvatten:

Is Wanadoo Family het waard als je het puur voor het internet doet? Dat gehele telefonie kan mij gestolen worden, het gaat me puur om de 20Mbit lijn, werkt deze goed en stabiel? En zover ik heb begrepen kan je er ook andere (wireless) routers mee gebruiken?

En er staat dat het het eerste jaar 22.50 is, wat gaat het kosten na het eerste jaar, is dat al duidelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 102650 op 20-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Lijn werkt stabiel,
soms heb je wat, maar dat is normaal. Het is niet meer of minder dan andere providers, en daar valt Tiscali, BBned, en @home onder.

Overigens 20Mb is het max, hoe verder je woont, hoe minder het wordt. Zelf heb ik 14Mb omdat ik wat verder van de centrale woon.

[ Voor 31% gewijzigd door Iblies op 20-03-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iblies schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:22:
Lijn werkt stabiel,
soms heb je wat, maar dat is normaal. Het is niet meer of minder dan andere providers, en daar valt Tiscali, BBned, en @home onder.

Overigens 20Mb is het max, hoe verder je woont, hoe minder het wordt. Zelf heb ik 14Mb omdat ik wat verder van de centrale woon.
Als ik ben verhuist sta ik in dezelfde straat als de centrale, het laatste probleem zit hem dan in het eerste jaar 22.50, hoeveel zal dit zijn na het eerste jaar, ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
He Luitjes,

Ik heb al veel van de topics doorgeplozen en volg de diverse wanadoo verhalen al een aantal maanden dit ivm dat mijn zwager overgestapt is en daarna mijn pa en nu ik ook (bye bye planet)

Maar zit nog met een paar vragen:
- Zodra ik mijn switch aan livebox koppel werkt alles akkoord en kan ik via IE ook de livebox benaderen zonder enig probleem.

Zodra ik de livebox koppel aan mijn server met IPCOP 1.4.10 erop en deze instel op DHCP en via tweede ethernet kaart aan mijn switch hang kan ik ook internetten zonder probleem (alleen ietsjes langzamer aangezien ik de 10mb kaartjes nog eff moet vervangen was vroeger bij planet snel genoeg ;-)) Oh ja mijn IPCOP heeft ook DHCP en deelt ipadressen uit in de range 192.168.72.100 - 110.

Maar als ik nu de livebox probeer te benaderen via IE (telnet gaat zonder probs) dan bouwt ie de pagina half op en vervolgens loopt hij compleet vast (alle lampjes branden alsof er niks aan de hand is) en dan vindt mijn vrouw niet grappig ;-) is ze haar MSN ook kwijt.
======================================================================
1) Ken iemand mij uitleggen waarom dit gebeurd en wat nog belangrijker is hoe los ik het op?, wil namenlijk mijn 'oude' ipcop gewoon weer inzetten zoals het vroeger ook was met mijn speedtouch.

=====================================================================
2) Hoe kan ik (zonder hem in bridge mode te zetten) ervoor zorgen dat mijn livebox direct met mijn ipcop communidingest via een static ipadres. Of is de enige mogelijkheid het stuk wat in openingspost staat door met macadres te werken?

Btw heb nog een feature request voor Tweakers.net / Gathering het begint ondoendelijk te worden om alle topics door te struinen naar de diverse superinformatie, is er geen mogelijkheid om bijv. een WiKi hiervoor aan te bieden zodat een ieder hier zijn info in kan zetten, netjes rubriceren, een faq met een paar moderators die ervoor zorgen dat het geen zooitje wordt.

Groeten,
Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 102650 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:26:
[...]

Als ik ben verhuist sta ik in dezelfde straat als de centrale, het laatste probleem zit hem dan in het eerste jaar 22.50, hoeveel zal dit zijn na het eerste jaar, ik kan het niet vinden.
staat vaste prijs: 23.95 dus na 1 jaar kost het je 23.95 euro.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het dus sinds vandaag
Net alles aangesloten maar krijg alleen de software van de Livebox niet geinstalleerd (Code 2 of code 9)
Snelheid is redelijk haalde net met een torrent ronde 1100/1200 kb/s
Alleen via usenet ging het zeer traag met Tweaknews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102650 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:17:
Ik wil even mijn vraag samenvatten:

Is Wanadoo Family het waard als je het puur voor het internet doet? Dat gehele telefonie kan mij gestolen worden, het gaat me puur om de 20Mbit lijn, werkt deze goed en stabiel? En zover ik heb begrepen kan je er ook andere (wireless) routers mee gebruiken?

En er staat dat het het eerste jaar 22.50 is, wat gaat het kosten na het eerste jaar, is dat al duidelijk?
Ik heb het nu ook een poosje, gebruik een ander (wireless modem), de speedtouch 716v5WL, deze werkt perfect stabiel met een snelheid van dik 19MBit :P.
Hiervan haal ik 1,7MByte/s op m'n wirless verbinding :D.

Voip werkt ook perfect via Voipbuster.

Je kunt ook alleen een andere wireless router gebruiken, zet dan de livebox in bridge stand (zie ander topic) en sluit de router aan zoals je dat op elk puur ethernet modem kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 102650 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:10:
Mja de telefonie doen we het niet spciaal voor, het gaat vooral om het snellere internet voor een lagere prijs. Ik bekijk net onze gegevens op de Planet site en daar staat dat we een contract hebben vanaf 13-04-2001, en je moet minimaal een maand van tevoren opzeggen.. ik zit er dus zotezien nog mooi een jaar aan vast.
Kom je dan wel laat mee... ik zou als een getikte morgen die brief alsnog op de bus doen en zet in je briefkop gewoon een eerdere datum... als ze moeilijk doen: poot stijfhouden en zeggen dat je het al 5 weken geleden hebt opgestuurd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tada ;)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.