[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Hoe bevalt usenet eigenlijk, qua snelheid en retentie/compleetheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
snelheid is hier gecapped op 3 verbindingen met 16kb/s download :) (ongeveer). Retentie / compleetheid zuigt :P als je echt usenet wil gebruiken zal je toch een abbo moeten nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
TweakBoy schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:23:
Vandaag heb ik misschien iets stoms gedaan:

Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd ...

Op zich geen probleem, maar om achteraf van de administratieve helpdesk (dealers) te horen dat de aansluiting zo snel mogelijk opgeleverd wordt (lees 3 weken), was het even slikken.

Het zit namelijk zo:

Mijn Tiscali Special loopt pas op 29-04-2006 af, de opzegging moet nog gebeuren.

Aanvraagdatum Wanadoo: 11-02-2006
Geschatte aansluitdatum: eerste week van maart 2006

Probleem is dus dat er geen mogelijkheid is om de aansluitdatum bij Wanadoo te verzetten, dat is in hun systeem niet mogelijk als ik de medewerker zo mag begrijpen.

Iemand van jullie een tip of idee om dit enigszins op te lossen?
Zelf d8 ik om deze aanvraag te annuleren en over 6 weken weer aan te vragen.
Als je abonnement bij Tiscali 29-04 afloopt dan moet je dus voor 29-03 opzeggen bij Tiscali. Dus moet je voor die datum van Wanadoo bevestiging hebben (weer) dat je aanvraag/overstap geregeld is en weer een aansluitdatum/periode hebben ontvangen.

Maak je het niet allemaal heel moeilijk en krap voor jezelf? Als Tiscali je opzegging eerder verwerkt dan dat Wanadoo je nieuwe overstap/aanvraag verwerkt zit je zonder ADSL en gaat overstappen zonder minimaal 2 weken geen internet niet meer lukken immers.

Het aanvragen van een ovestap en die dan weer annuleren. Daarna weer alsnog nog een keer aanvragen maakt allemaal een steeds grotere kans op fouten natuurlijk....

Kon je niet als wensdatum voor overstappen 29-04 opgeven bij Wanadoo? Of hebben ze die genegeerd compleet ondanks je dat hebt aangegeven?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 00:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Mensen, ik heb vorige week Wanadoo besteld, en kom er nu (mijn schuld, gewoon niet naar gekeken) achter dat je de Livebox niet in Bridge kan zetten. Op dit moment maak ik gebruik van een linux server die ook het hele routing verhaal regelt. Die zorgt voor QoS etc, en heeft nu dan ook een direct WAN IP... Wat is aan te raden, ander modem kopen (Speedtouch 516???) en die in bridge zetten, of in de livebox alles forwarden en NAT achter NAT te hebben... :S Dat laatste vind ik eigenlijk een beetje smerig... ;) Bovendien lijkt het me beter als er direct de WAN op mijn server zit...

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 12-02-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

Martijn schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:41:
Mensen, ik heb vorige week Wanadoo besteld, en kom er nu (mijn schuld, gewoon niet naar gekeken) achter dat je de Livebox niet in Bridge kan zetten. Op dit moment maak ik gebruik van een linux server die ook het hele routing verhaal regelt. Die zorgt voor QoS etc, en heeft nu dan ook een direct WAN IP... Wat is aan te raden, ander modem kopen (Speedtouch 516???) en die in bridge zetten, of in de livebox alles forwarden en NAT achter NAT te hebben... :S Dat laatste vind ik eigenlijk een beetje smerig... ;) Bovendien lijkt het me beter als er direct de WAN op mijn server zit...
er zijn inderdaad diverse pogingen gedaan om het modem in bridge modus te zetten.. tot op heden niet succesvol. blijkbaar is het met de franse firmware (die lichtjaren verder is) wel mogelijk.

heb het overigens nog niet geprobeerd met de nieuwe firmware.. eens testen.

En anders is een Speedtouch bijv. zeker een goed alternatief. (of een willekeurig ander ADSL2+ modem, bijv. de ZyXEL 660/2602 , Linksys WAG54G(S) etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hallo,

Ik wil graag de interne netwerkrange van mijn Livebox veranderen van 192.168.1.x in 192.168.0.x.

Hoe kan ik dit doen via de console? (via de webinterface zie ik in ieder geval geen mogelijkheid hiervoor)

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:28:
Mijn livebox is wel geupdate. Ik kon 'em even niet meer gebruiken en daarna begon de 'W' weer te knipperen (die ik normaal uit heb staan), waaruit ik opmaak dat de update heeft plaatsgevonden. Wat ik net als Oldie heb, is dat ik niet meer in het configuratiescherm kom.
Er is eerder gesuggereerd dat het aan je browser kon liggen, maar zowel in Firefox en Explorer heb ik geen resultaat. Ik weet verder eerlijk gezegd niet hoe ik de livebox kan benaderen....
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:44:
[...]

1. ga met je browser naar 192.168.1.1
2. er verschijnt nu een gedeeltelijke page met adres http://192.168.1.1/
3. verwijder de meest rechtse schuine streep /
4. aanschouw het wonder
Inmiddels geprobeerd, maar het wonder bleef uit...Soms hoop je dat het zo simpel is. Iemand nog een idee, want ik wil mijn livebox in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:29:
[...]

Als je abonnement bij Tiscali 29-04 afloopt dan moet je dus voor 29-03 opzeggen bij Tiscali. Dus moet je voor die datum van Wanadoo bevestiging hebben (weer) dat je aanvraag/overstap geregeld is en weer een aansluitdatum/periode hebben ontvangen.

Maak je het niet allemaal heel moeilijk en krap voor jezelf? Als Tiscali je opzegging eerder verwerkt dan dat Wanadoo je nieuwe overstap/aanvraag verwerkt zit je zonder ADSL en gaat overstappen zonder minimaal 2 weken geen internet niet meer lukken immers.

Het aanvragen van een ovestap en die dan weer annuleren. Daarna weer alsnog nog een keer aanvragen maakt allemaal een steeds grotere kans op fouten natuurlijk....

Kon je niet als wensdatum voor overstappen 29-04 opgeven bij Wanadoo? Of hebben ze die genegeerd compleet ondanks je dat hebt aangegeven?
ik heb het via de dealerapplicatie van wanadoo gedaan.. daar was geen overstap datum mogelijk, ik maar doorgegaan en wachte op een nieuw scherm waar overstapdatum ingevoerd zou kunnen worden.. enkel ze hebben het verkort of zo..

ze bieden maar 1 optie: gelijk activeren na het goed verwerken en getest te hebben van de verbinding.
Mijn gedachte was: ik vraag deze maand Wanadoo aan.. zo over 10 dagen bericht van aansluiting op welk datum.. daarna tiscali een brief sturen begin maart. ( ruim 1,5 maand van tevoren )

Maar dit gaat dus blijkbaar niet goed lukken..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik heb sinds kort Wanadoo Family Internet (geen telefonie) en een Livebox en ik heb de startpost en wat andere posts in dit topic door zitten lezen, maar ik blijf toch wel met wat vragen zitten. Hopelijk wil iemand me helpen.
  • In de startpost wordt steeds gesproken over IP adressen in de range van 192.168.5.x (bijvoorbeeld voor het vastzetten op MAC adres verhaal). Mijn Livebox heeft maar één DHCP range en die is van 192.168.1.10 tot 192.168.1.50 met Subnetmask 255.255.255.0. Computers die uit deze DHCP range hun IP adres hebben gekregen gaan de 192.168.5.x range dus niet zien. Waarom die 192.168.5.x range? Heeft dit met een oude firmware te maken of zit er nog een stap tussen?
  • Ik heb binnen mijn netwerk van 6 apparaten (3 computers, 1 Xbox, 1 PDA en 1 laptop) een server die o.a. een Domino mailserver en Active Directory draait en een vast IP adres moet hebben. Bij de Speedtouch die ik hiervoor als modem/router gebruikte kon ik gewoon een vast IP adres in de server configureren en dit IP adres in de Speedtouch aangeven. Kan ik dit ook met de Livebox of moet ik voor die vast IP adres uit DHCP pool op specifiek MAC adres optie gaan?
  • Begrijp ik het goed dat als je zelf aanpassingen hebt gemaakt in de Livebox configuratie deze elke keer als Wanadoo een nieuwe firmware op je Livebox zet deze weer gewist worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:19:
[...]

ik heb het via de dealerapplicatie van wanadoo gedaan.. daar was geen overstap datum mogelijk, ik maar doorgegaan en wachte op een nieuw scherm waar overstapdatum ingevoerd zou kunnen worden.. enkel ze hebben het verkort of zo..

ze bieden maar 1 optie: gelijk activeren na het goed verwerken en getest te hebben van de verbinding.
Mijn gedachte was: ik vraag deze maand Wanadoo aan.. zo over 10 dagen bericht van aansluiting op welk datum.. daarna tiscali een brief sturen begin maart. ( ruim 1,5 maand van tevoren )

Maar dit gaat dus blijkbaar niet goed lukken..
'k Zou het zelf zo laten lopen en gewoon de laatste nota's van Tiscali betalen en er niet meer overna denken. Je kan meer op je hals halen wat vervelender is dan een maand dubbel betalen in dit soort scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
martdj schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:21:
Ik heb sinds kort Wanadoo Family Internet (geen telefonie) en een Livebox en ik heb de startpost en wat andere posts in dit topic door zitten lezen, maar ik blijf toch wel met wat vragen zitten. Hopelijk wil iemand me helpen.
  • In de startpost wordt steeds gesproken over IP adressen in de range van 192.168.5.x (bijvoorbeeld voor het vastzetten op MAC adres verhaal). Mijn Livebox heeft maar één DHCP range en die is van 192.168.1.10 tot 192.168.1.50 met Subnetmask 255.255.255.0. Computers die uit deze DHCP range hun IP adres hebben gekregen gaan de 192.168.5.x range dus niet zien. Waarom die 192.168.5.x range? Heeft dit met een oude firmware te maken of zit er nog een stap tussen?
Bij de laatste firmware update is de range gewijzigd nar 192.168.1.X (waarbij X start bij 10). Dit geldt voor alle poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Hier ligt al de hele dag alles plat (073).
En niet alleen bij mij.
Meer mensen buiten 073 hier last van ?????

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Hmm vandaar dat ik het werk niet kon bereiken :)

Sinds gisteravond kon ik dus niet meer op het werk inloggen en dat is in 026...

Kan het niet komen door de nieuwe software die de DHCP instellingen wijzigd?

[ Voor 24% gewijzigd door Pascal Saul op 12-02-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
TifKag schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:54:
Hier ligt al de hele dag alles plat (073).
En niet alleen bij mij.
Meer mensen buiten 073 hier last van ?????
Bij mij moet de DAG nog beginnen... Maar ik heb nog nergens last van gehad... heb nog 0% uitval gehad (voor zover ik weet)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
martdj schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:21:
  • Ik heb binnen mijn netwerk van 6 apparaten (3 computers, 1 Xbox, 1 PDA en 1 laptop) een server die o.a. een Domino mailserver en Active Directory draait en een vast IP adres moet hebben. Bij de Speedtouch die ik hiervoor als modem/router gebruikte kon ik gewoon een vast IP adres in de server configureren en dit IP adres in de Speedtouch aangeven. Kan ik dit ook met de Livebox of moet ik voor die vast IP adres uit DHCP pool op specifiek MAC adres optie gaan?
  • Begrijp ik het goed dat als je zelf aanpassingen hebt gemaakt in de Livebox configuratie deze elke keer als Wanadoo een nieuwe firmware op je Livebox zet deze weer gewist worden?
Nog een vraag erbij:
In de startpost wordt Wilco2 gequote die beschrijft hoe je ervoor kunt zorgen dat DHCP automatisch altijd hetzelfde IP adres aan een bepaald MAC adres toewijst. In het topic waar die quote uitkomt, geeft Wilco2 zelf later aan dat het niet meer lijkt te werken. Dat klopt, want het werkt inderdaad niet. Is er een oplossing voor? Oftewel, hoe zorg ik dat mijn server achter de Livebox een vast IP adres krijgt en met de buitenwereld kan communiceren?

Update:
Om de een of andere reden dacht ik dat een vast IP adres toewijzen aan mijn server in de 192.168.1.x range niet werkte (het werkte eerst ook niet, maar ik had blijkbaar iets fout gedaan), maar dat werkt nu dus verder prima. Mijn probleempje weer opgelost :)

[ Voor 9% gewijzigd door martdj op 12-02-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Is het zo als je telefonie hebt van Wanadoo, dat als je telefoon achter de livebox zit, als je dan wordt gebelt op je KPN nummer dat dan de telefoon achter de livebox gaat rinkelen?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

MensionXL schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:56:
Is het zo als je telefonie hebt van Wanadoo, dat als je telefoon achter de livebox zit, als je dan wordt gebelt op je KPN nummer dat dan de telefoon achter de livebox gaat rinkelen?
Ja de telefoon moet gewoon gaan rinkelen! Wanadoo telefonie en KPN kan je heel goed gelijktijdig gebruiken, waar je wel op moet letten is dat als je met Wanadoo belt, bellers naar je KPN nummer geen in gesprek krijgen :( Volgens de helpdesk, is dit bekendt en wordt hieraan gewerkt, nog niet bekend wanneer dit verholpen is . . . .

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Pascal Saul schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:59:
Hmm vandaar dat ik het werk niet kon bereiken :)

Sinds gisteravond kon ik dus niet meer op het werk inloggen en dat is in 026...

Kan het niet komen door de nieuwe software die de DHCP instellingen wijzigd?
Nee,`de nieuwe firmware heb ik al sinds woensdag, en nog 2 mensen zitten zonder verbinding in 073 ???

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joast
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-12-2023
Weet iemand hoe je server draaiend kan krijgen achter sitecom dc202 v5 (switch) en livebox ( poorten geopend)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Kan iemand vertellen of deze waardes van de LB in orde zijn. Enkele weken geleden ging het allemaal wat vlotter met wanadoo. Een bestand downloaden van bbned gaat met gemiddeld 850kB. Hij is nu draadloos aangesloten.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13776 Kb
Afname Dichtbij : 23.1 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 4146
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 88
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

joboris schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:34:
Kan iemand vertellen of deze waardes van de LB in orde zijn. Enkele weken geleden ging het allemaal wat vlotter met wanadoo. Een bestand downloaden van bbned gaat met gemiddeld 850kB. Hij is nu draadloos aangesloten.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13776 Kb
Afname Dichtbij : 23.1 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 4146
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 88
ES-teller van 1 dag 0
Ik zal wel met mijn neus kijken, maar hoe krijg je nu precies bovenstaande lijst uit je livebox??

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
inloggen op LB

advanced - statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Shiver23 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:43:
[...]

Ik zal wel met mijn neus kijken, maar hoe krijg je nu precies bovenstaande lijst uit je livebox??
En staat ook in de startpost van dit topic.

Edit, ook nu de dhcp uitleg in de SP geupdate .

[ Voor 11% gewijzigd door Lizard op 12-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
martdj schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:47:
[...]

Om de een of andere reden dacht ik dat een vast IP adres toewijzen aan mijn server in de 192.168.1.x range niet werkte (het werkte eerst ook niet, maar ik had blijkbaar iets fout gedaan), maar dat werkt nu dus verder prima. Mijn probleempje weer opgelost :)
Jup, zo heb ik het nu ook maar draaien. Misschien dat ik het nog eens ga proberen met de nieuwe firmware, maar ik vrees dat het kreng het alsnog niet goed wil doen.

Ik heb trouwens sinds een week of twee last van uitval. Internet doet het dan gewoon niet meer, en als ik m'n Livebox reboot staat er bij Internetttoegang 'Niet geactiveerd' achter. Net had ik twee keer 5 minuten zo'n uitval, maar vorige week duurde het de hele middag. Ik zit op Ledn-Csl, zijn er nog anderen met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de Livebox als bridge in willen stellen, zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1111438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Er vanuit gaan dat het bridgen werkt... :) Nu nog iemand die de telefonie instellingen uit het modem weet te halen, dan kun je eindelijk een mooie Draytek Vigor 2200VG aansluiten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
wilko2 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:42:
[...]

Ik heb trouwens sinds een week of twee last van uitval. Internet doet het dan gewoon niet meer, en als ik m'n Livebox reboot staat er bij Internetttoegang 'Niet geactiveerd' achter. Net had ik twee keer 5 minuten zo'n uitval, maar vorige week duurde het de hele middag. Ik zit op Ledn-Csl, zijn er nog anderen met dezelfde problemen?
Ik heb uitvalproblemen gedurende zelfs enkele weken gehad. Gelukkig had ik een Speedtouch staan waarbij ik er in samenspraak met de helpdeskmedewerker tot maar 1 conclusie kon komen: defecte Livebox. Alles stond dan wat je al zei op 'niet geactiveerd'. Vervolgens werkte het tien seconden en daarna weer. Binnen 2 dagen een nieuwe en deze is perfect. Hou je LB in de gaten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Okay, bedankt. Als 'ie echt besluit kapot te gaan koop ik een SpeedTouch 716 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
wilko2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:21:
Okay, bedankt. Als 'ie echt besluit kapot te gaan koop ik een SpeedTouch 716 :)
Kan ik je echt aanraden! Prima doosje! Heb hem sinds gisteren aan mijn wanadoo-lijntje hangen en het werkt als een tierelier. Ik was bang dat hij minder zou trainen maar de verschillen zijn minimaal (download is iets hoger, upload iets lager maar het scheelt allemaal erg weinig).

Heb er wel mijn wanadoo-telefonie abbonnement voor op moeten zeggen want die kun je niet meer gebruiken. Ik snap dan ook niet dat Wanadoo de configuratie voor VoIP (H323 in dit geval geloof ik) niet vrij geeft zodat je zelf kunt kiezen welk modem je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

pluisje2004 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:23:
[...]

Heb er wel mijn wanadoo-telefonie abbonnement voor op moeten zeggen want die kun je niet meer gebruiken. Ik snap dan ook niet dat Wanadoo de configuratie voor VoIP (H323 in dit geval geloof ik) niet vrij geeft zodat je zelf kunt kiezen welk modem je gebruikt.
Waarschijnlijk is dit uit marketingtechnisch oogpunt gedaan, dat ze je willen verplichten om hun LB te gebruiken. Waarschijnlijk hebben ze dan meer controle over je verbinding (oid). Misschien was de gedachte er achter ook om 'problemen' met andere merken te voorkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheFruitNerd op 13-02-2006 14:32 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:45
Misschien kan iemand met wat kennis icm EtherReal de LB telefonie uitpluizen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Vanmiddag mn vorige week aangevraagde Wanadoo + Telefonie opgezegd (binnen 7 werkdagen) en opnieuw aangevraagd via Dixons. Dat is dus een gratis Ipod Shuffle 512MB (a 79,99). Verder zijn de abo-kosten gelijk ... alleen dus de Ipod cadeau via Dixons, deze krijg je meteen mee vanuit de winkel. (Alleen was hij er natuurlijk niet in mijn geval, maar heb bonnetje dus kan hem woensdag halen).
Ik wil iedereen bedanken die hierop gewezen heeft!

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Kripppo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:41:
Vanmiddag mn vorige week aangevraagde Wanadoo + Telefonie opgezegd (binnen 7 werkdagen) en opnieuw aangevraagd via Dixons. Dat is dus een gratis Ipod Shuffle 512MB (a 79,99). Verder zijn de abo-kosten gelijk ... alleen dus de Ipod cadeau via Dixons, deze krijg je meteen mee vanuit de winkel. (Alleen was hij er natuurlijk niet in mijn geval, maar heb bonnetje dus kan hem woensdag halen).
Hmm, dat is voor mij misschien ook wel slim dan :). Krijg je dan geen problemen dat ze al een technisch traject gestart hebben enzo... :? Ik heb afgelopen donderdag besteld, en dit staat op internet...

Edit: ik heb wanadoo ZONDER telefonie, geldt het dan ook?
Edit2: Als ik bij Dixons bestel heb je denk ik geen 7 werkdagen bedenktijd wel? Leverdatum zou dan dus ook nog eens sneller kunnen zijn? Eind feb. loopt namelijk mijn TweakDSL af, ik heb een tweede koperlijn, dus ik hoopte eigenlijk dat wanadoo het voor 1 maart aan kan sluiten :P

[ Voor 19% gewijzigd door Martijn op 13-02-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de dixon site geen actie staan... wat ik wel zie is in de pdf dat de 1e jaar 22.50 kost waarna hij daarna de normale prijs van 23.95 kost per maand (internet only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 17:03
Van het weekeinde mijn Livebox vervangen door een Linksys WAG345G-EU modem omdat de Livebox te instabiel was.

Merkte ik na het aansluiten dat mijn Linksys het zelfde ip-adres kreeg/krijgt als de livebox.

Nou dacht ik dat wanadoo ip-adressen dynamisch uitdeelde en uit de verschillende nieuwsgroepen/fora had ik al wel begrepen dat dit ip-adres redelijk statisch is. Maar blijkbaar is het ip-adres gekoppeld aan je ADSL lijn en niet aan je MAC adres.

Kunnen anderen dit bevestigen?!!

Afbeeldingslocatie: http://www.verbraak.org/image.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
tweakmiv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:47:
Van het weekeinde mijn Livebox vervangen door een Linksys WAG345G-EU modem omdat de Livebox te instabiel was.

Merkte ik na het aansluiten dat mijn Linksys het zelfde ip-adres kreeg/krijgt als de livebox.

Nou dacht ik dat wanadoo ip-adressen dynamisch uitdeelde en uit de verschillende nieuwsgroepen/fora had ik al wel begrepen dat dit ip-adres redelijk statisch is. Maar blijkbaar is het ip-adres gekoppeld aan je ADSL lijn en niet aan je MAC adres.

Kunnen anderen dit bevestigen?!!

[afbeelding]
Het is gewoon statisch via DHCP. Dus jij krijgt gewoon 1 ip adres en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Laatst online: 16-08 17:03
Lekkere Loempia schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:55:
[...]

Het is gewoon statisch via DHCP. Dus jij krijgt gewoon 1 ip adres en that's it.
DHCP gaat altijd op MAC tot zover ik weet. Nieuw modem ander MAC adres toch zelfde ip-adres. Toeval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

the_nowhereman schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:35:
Misschien kan iemand met wat kennis icm EtherReal de LB telefonie uitpluizen ?
Met Ethereal krijg je toch alleen de info die er over het LAN verstuurd wordt?

lijkt me nogal moeilijk aangezien de Livebox zelf connecties maakt naar Wanadoo's Telefonie SIP op een aparte interface (mer0).

als we om te beginnen al eens de DNS name van hun SIP server hadden waren we al een stap verder..

misschien met TFTP de firmware eraf halen en het bestand napluizen ?

EDIT: hmm ik begrijp dat Wanadoo H323 gebruikt..waarschijnlijk wordt het daarmee een stuk ingewikkelder :)

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 13-02-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Net ook bij Dixons Eindhoven geweest. De aanbieding geldt alleen voor Family + Telefonie. Aangezien ik de Telefonie niet hoef, maak ik er maar geen gebruik van. Het is afwegen dan he, 72 euro per jaar minder kosten tegenover 130 euro aan goodies ;). Dan ga ik toch maar voor het eerste, zeker omdat ik de goodies eigenlijk helemaal niet nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
tweakmiv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:11:
[...]

DHCP gaat altijd op MAC tot zover ik weet. Nieuw modem ander MAC adres toch zelfde ip-adres. Toeval!!
IP adres is gekoppeld aan de fysieke poort in de dslam. Ik heb al 3 verschillende modems aangesloten gehad met steeds hetzelfde ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Heb net mn Livebox aangesloten, maar ik heb het idee dat ik in een korte tijd wel erg veel CRC-fouten heb.
Hier de stats
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13972 Kb
Afname Dichtbij : 29.4 (dB)
Ver weg : 10.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 12755
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1004
ES-teller van 1 dag 0

Voor de rest ben ik wel tevreden. Zit zo'n 1900 meter van de centrale

[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 13-02-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
rellehenk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:20:
Heb net mn Livebox aangesloten, maar ik heb het idee dat ik in een korte tijd wel erg veel CRC-fouten heb.
Anders lees je eerst even |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
wilko2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:33:
[...]

Anders lees je eerst even |:(
Anders reageer je niet |:(
Voor de rest constateer ik alleen maar, en stel ik geen vraag. Dus waar maak je je druk over

[ Voor 21% gewijzigd door Floppie op 13-02-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

omdat er meerdere malen gezegd is dat CRC fouten niet de einde van de wereld is maar dat het er gewoon bij hoort!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
vraagje:
Ik heb 2 computers aan de livebox hangen verbonden met utp, nu krijg ik het niet voor elkaar zodat deze computer in een netwerkje zitten, ik wil namenlijk een printer sharen.
Weet iemand hoe dit moet?
(heb al wel gezocht maar kan het antwoord nergens vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:45
IEFtm schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:57:
[...]

Met Ethereal krijg je toch alleen de info die er over het LAN verstuurd wordt?

lijkt me nogal moeilijk aangezien de Livebox zelf connecties maakt naar Wanadoo's Telefonie SIP op een aparte interface (mer0).

als we om te beginnen al eens de DNS name van hun SIP server hadden waren we al een stap verder..

misschien met TFTP de firmware eraf halen en het bestand napluizen ?

EDIT: hmm ik begrijp dat Wanadoo H323 gebruikt..waarschijnlijk wordt het daarmee een stuk ingewikkelder :)
Je zou misschien met een PC die als bridge werkt misschien de LB kunnen aansluiten en dan wel met EtherReal alles kunnen "catchen" ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
De oude firmware zorgt ervoor dat elke netwerk poort (geel, rood, usb, wlan & bluetooth) in een eigen subnet zit. Als je computers in verschillende subnetten zitten, kun je zonder dat daar een route in je router (livebox) is aangelegd, niet met elkaar communiceren.

oplossing zou zijn: Switch.

Nu komt het leuke; als je even wacht dan krijg je een firmware update voor de livebox, en die zorgt ervoor dat alle netwerkpoorten in 1 subnet zetten.. voordeel is dat je geen switch hoeft te kopen... dus gewoon even wachten totdat je van wanadoo de nieuwe firmware hebt gekregen (gaat automagisch)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kennen het allemaal wel Newszilla6.
Heeft iemand het al aan de praat gekregen livebox i.c.m Newszilla6 ?
Ik krijg het maar aan de praat met me vorige verbinding ging het vlekkenloos.

IPv6 opnieuw insteld (de std. procedure)

Iemand een idee, oplossing?

zie Ping:

ping newszilla6.xs4all.nl

Pinging newszilla6.xs4all.nl [2001:888:0:5::119] with 32 bytes of data:

Destination host unreachable.

Ping statistics for 2001:888:0:5::119:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Iptunnel is geactiveerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hebben de mensen die er verstand van hebben zin om een projectje te starten om een soort van 'webserver' (Het dient al als een webserver maar dan met Wanadoo's pagina's erop... maar je snapt wel welke server ik bedoel ;)) van de livebox te maken? Ik weet dat dit moet kunnen en het lijkt mij ook waanzinnig om dit te hebben. :*) Of is dit toch onmogelijk? :*)

[ Voor 54% gewijzigd door MensionXL op 13-02-2006 20:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
MensionXL schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:46:
Hebben de mensen die er verstand van hebben zin om een projectje te starten om een soort van 'webserver' (Het dient al als een webserver maar dan met Wanadoo's pagina's erop... maar je snapt wel welke server ik bedoel ;)) van de livebox te maken? Ik weet dat dit moet kunnen en het lijkt mij ook waanzinnig om dit te hebben. :*) Of is dit toch onmogelijk? :*)
Zou wel geniaal zijn :) Maar daar heb ik de kennis niet voor in huis.
Misschien dat de Fransen al wat hebben uitgevogeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 09-09 19:09
Als ik mijn laptop aansluit op de livebox via een UTP kabel heb ik een verbinding van ongeveer 15mb/s. Zodra ik mijn Linksys 54g router er tussen zet (heb een livebox zonder wireless) daalt mijn download snelheid naar ongeveer 5 mb/s.

Heeft iemand een verklaring voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Wat bedoel je nou precies? Je downloadt sneller met een kabel dan wireless? Wat is 15 mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:43:
Jullie kennen het allemaal wel Newszilla6.
Heeft iemand het al aan de praat gekregen livebox i.c.m Newszilla6 ?
Ik krijg het maar aan de praat met me vorige verbinding ging het vlekkenloos.
IPv6 is alleen mogelijk als de livebox in bridge mode staat
ander modem is ook een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afff! Is het mogelijk om je eigen router (draadloze router in mijn geval) aan de Livebox te koppelen? Ik heb dat ding net nieuw en zou het zonde vinden om weg te doen, ik heb het ook echt nodig voor 2 draadloze pc's in het huis. Als dat wel mogelijk is toch maar even met me ouders praten over dat 20mbit lijntje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:27:
[...]

IPv6 is alleen mogelijk als de livebox in bridge mode staat
ander modem is ook een oplossing :)
Z'n vermoeden had ik al ,maar dan werkt me telefonie niet meer :D (brigde mode)
Geen optie dus:(

2 bad ...dan maar weer een eweka abbo nemen:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:08

YdK

Heeft iemand anders nog problemen met de livebox icm azureus? Wij hebben sinds vandaag de livebox, en nu krijg ik bij het opstarten van azureus allemaal foutmeldingen dat hij niet kan koppelen aan BIND en een aantal poorten. De poorten snap ik opzich nog, omdat die niet geforward zijn, behalve de hoofd poort, nog geen zin in gehad om te doen. probleem is nu dat hij een foutmelding geeft bij scrapes: Connectie fout: (SocketException: Unexpected end of file from server).
Ik heb geen idee waarom juist azureus deze fout geeft, andere bittorrent clients doen het wel :S

We zaten er zowiezo al aan te denken om een linksys modem/router te halen, waarschijnlijk een wag54g, of zijn er andere adsl modems die het goed doen met wanadoo?

De livebox heeft op dit moment de firmware 3202WNLB_221018.

[ Voor 5% gewijzigd door YdK op 13-02-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik kan sinds vandaag niet meer via mijn Linux bak het internet op (Smoothwall).
Wanneer ik de UTP kabel in mij switch plug dan kan ik rustig internetten via de Livebox, maar wanneer ik mijn Linux bak er tussen hang dan kan deze op geen enkele manier op het internet komen. Het gebeurd zomaar. Me internet leek eruit te vliegen en sindsdien kan ik niet meer via mijn Linux bak internetten. Ik kan ook geen pings versturen vanaf de server.

Heeft iemand enig idee.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 09-09 19:09
wilko2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:23:
Wat bedoel je nou precies? Je downloadt sneller met een kabel dan wireless? Wat is 15 mb/s?
Wat ik bedoel is dat mijn downloadsnelheid wireless een factor 3 minder is dan via wired. Ik weet dat er iets performance verlies optreed bij wireless maar dat het zoveel is lijkt mij niet helemaal oke.

VIa deze site heb ik een aantal BIN files gevonden. Als ik deze downlad zit ik op ongeveer 1.5mb/s (wired). Zodra ik dit zelfde bestand ga downloaden (wireless) haal ik nog niet eens de helft in snelheid. Iemand een oplossing voor dit probleem?

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:34:
Afff! Is het mogelijk om je eigen router (draadloze router in mijn geval) aan de Livebox te koppelen? Ik heb dat ding net nieuw en zou het zonde vinden om weg te doen, ik heb het ook echt nodig voor 2 draadloze pc's in het huis. Als dat wel mogelijk is toch maar even met me ouders praten over dat 20mbit lijntje })
zoals je misschien hebt kunnen lezen kun je de livebox in bridge modus zetten (mits geen telefonie bij wanadoo). Dan kun je je router gewoon blijven gebruiken zoals hij bedoeld is

niet in bridge modus kan natuurlijk ook, maar dan heb je 2x NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Laatst online: 14:00

Neo

Ik ben op zoek naar een nieuw adsl abo, wanadoo is op dit moment de beste keus denk ik zeker met de dixons-aanbieding.

Maar ik heb eigenlijk nog één vraag. Ik zou graag een tweede telefoonnummer apart gebruiken, dus gaat over op een andere telefoon of pc. Dit wou ik eigenlijk eerst doen met voipbuster, maar dit is (zover ik weet) niet mogelijk door de livebox. Is het eventueel mogelijk om het tweede telefoonnummer dat je van Wanadoo krijgt door te verbinden naar een andere telefoon of weten jullie een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb net ook mijn Tiscali opgezegd en neem deze. Alleen hoor ik nu dat gekut over die livebox. Ik wil draadloos internetten met meerdere pc's en laptops is de livebox wireless daartoe in staat zoals andere wireless routers/AP's of krijg je hoofdpijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
IEFtm schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:33:
[...]

zoals je misschien hebt kunnen lezen kun je de livebox in bridge modus zetten (mits geen telefonie bij wanadoo). Dan kun je je router gewoon blijven gebruiken zoals hij bedoeld is

niet in bridge modus kan natuurlijk ook, maar dan heb je 2x NAT.
hoe zet je hem in de bridge modus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
dank je wel, ik zal het morgen meteen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
bluecupra schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:26:
[...]

Wat ik bedoel is dat mijn downloadsnelheid wireless een factor 3 minder is dan via wired. Ik weet dat er iets performance verlies optreed bij wireless maar dat het zoveel is lijkt mij niet helemaal oke.

VIa deze site heb ik een aantal BIN files gevonden. Als ik deze downlad zit ik op ongeveer 1.5mb/s (wired). Zodra ik dit zelfde bestand ga downloaden (wireless) haal ik nog niet eens de helft in snelheid. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Mag ik de tip geven consequent te zijn met mb/s, Mb/s en MB/s? Hoe het precies zit kan je wel terugvinden op Google.

En verder is het gewoon goed mogelijk dat je snelheid enorm inzakt op wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Jay-K schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:58:
Ik kan sinds vandaag niet meer via mijn Linux bak het internet op (Smoothwall).
Wanneer ik de UTP kabel in mij switch plug dan kan ik rustig internetten via de Livebox, maar wanneer ik mijn Linux bak er tussen hang dan kan deze op geen enkele manier op het internet komen. Het gebeurd zomaar. Me internet leek eruit te vliegen en sindsdien kan ik niet meer via mijn Linux bak internetten. Ik kan ook geen pings versturen vanaf de server.

Heeft iemand enig idee.
Ik had hetzelfde een paar dagen geleden. De Livebox kreeg een firmware update die de standaard netwerkinstellingen veranderde. Vroeger was het interne netwerk 192.168.5.x en nu is dat 192.168.1.x geworden. Als je je Linux bak een fixed ip hebt gegeven, kan deze verandering dus wel eens het probleem zijn.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik snap btw niet waarom ze de telefoon lijnen niet extern gesplit hebben zoals bij Tiscali. Je belt vanuit het zyxel modem en al sje internet plat ligt kan je niet bellen.

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit modem inclusief telefonie aan de praat hebben gekregen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Wanadoo telefonie kan zover ik weet niet op een ander modem dan de Livebox.
Zit een heel syteem om heen gebouwd en alleen die LB spreekt dat goed aan.
Maar ja, alles is te emuleren, maar dat lijkt me knap lastig :)

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:13
Zo. Sinds 10 februari is mijn Wanadoo family lijn opgeleverd. Echter nadat ik alles correct heb aangesloten krijgen ik als enige resultaat een knipperend @ lampje. Volgens de manual betekend dit (mits alles goed is aangesloten) dat de livebox defect is. Is dit echt zo of krijg ik dat nog op een andere manier online? Bij `adsl statistieken` op de config pagina van de livebox zie ik trouwens `adsl lijn niet verbonden`....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Laryx schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:53:
Wanadoo telefonie kan zover ik weet niet op een ander modem dan de Livebox.
Zit een heel syteem om heen gebouwd en alleen die LB spreekt dat goed aan.
Maar ja, alles is te emuleren, maar dat lijkt me knap lastig :)
Ja ik volg met spanning dit draadje Zyxel Prestige 650R-31 met Wanadoo Family 4mb ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:16:
Zo. Sinds 10 februari is mijn Wanadoo family lijn opgeleverd. Echter nadat ik alles correct heb aangesloten krijgen ik als enige resultaat een knipperend @ lampje. Volgens de manual betekend dit (mits alles goed is aangesloten) dat de livebox defect is. Is dit echt zo of krijg ik dat nog op een andere manier online? Bij `adsl statistieken` op de config pagina van de livebox zie ik trouwens `adsl lijn niet verbonden`....
Of er is wat fout gegaan bij de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bekabeld haal ik zeker 18 mbit/s en via de draadloze USB dongle die ik bij de Livebox heb gekregen zakt de snelheid in naar ongeveer 4 mbit/s. Ik heb er geen oplossing voor, het schijnt normaal te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bekabeld haal ik zeker 18 mbit/s en via de draadloze USB dongle die ik bij de Livebox heb gekregen zakt de snelheid in naar ongeveer 4 mbit/s. Ik heb er geen oplossing voor, het schijnt normaal te zijn :(
Ligt dat niet gewoon aan je wireless verbinding? Haal je tussen twee pc's wireless meer dan 4 mbit/s?
Bij mij kan ik namelijk met 20 mbit/s wireless downloaden met 4 jaar oude SMC hardware.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Lizard schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:23:
[...]
Of er is wat fout gegaan bij de oplevering.
En wat kan er dan fout gegaan zijn ? Ik zit nogal met het probleem dat ik extreem weinig tijd heb om in de wachtrij te hangen bij de wanadoo helpdesk. Eens kijken of ik vanavond tijd vind om te in de wachtrij te hangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:54:
[...]

En wat kan er dan fout gegaan zijn ? Ik zit nogal met het probleem dat ik extreem weinig tijd heb om in de wachtrij te hangen bij de wanadoo helpdesk. Eens kijken of ik vanavond tijd vind om te in de wachtrij te hangen :/
Heb je niet toevallig je LINE (ja die kabel) in je PHONE port gestopt? Dat had ik eerst 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

en waar in huis heb je je livebox aangesloten ?

al eens geprobeerd om het ding in de meterkast aan te sluiten op het ISRA punt ?
(waarbij dus alle telefoons "offline" zijn)

als hij het zelfs DAAR niet doet / intraint heb je gewoon geen signaal (dus geen oplevering)
of je livebox is defect. en dan is het toch echt een zaak van de helpdesk.

probeer er wel voor te zorgen dat je meteen je modem daar op ISRA hangt (en laat hangen)
als je belt met ze (bijv. mobiel), dan hoef je ook niet het hele "is de bekabeling wel goed"-verhaal
door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Hij zit op de hoofdaansluiting aangesloten
Zit nog een basisstation bij waar 3 telefoons in 't huis op verbinden.
Probleem met 't isra punt is dat dat waarschijnlijk in de kruipruimte zit en nauwelijks te bereiken is. Ik zal voordat ik ga bellen even naar de buren gaan, om te checken waar 't isra punt nou eigenlijk zit. Stay tuned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Wat lees ik nu? halen mensen ineens 18 tot 20mbit/s met downloaden? Sinds wanneer is de snelheid omhoog gegaan? want ik heb nog nooit iemand eerder gehoord die 2,2 tot 2,5mB/s kon downloaden. Mijn download is nog steeds stabiel op 1,85mB/s. Ik denk dat ik maar eens ga klagen bij wanadoo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Volgens mij haal je een paar verschillende dingen door elkaar.
Je verbinding is waarschijnlijk iets van 20 Mbit/s , en is 1,85 MByte/s heel erg redelijk.
Dus nogmaals : Mb != MB !
En als je het over mB/s hebt, dan weet niemand dus waar je het over hebt.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
tweakmiv schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:36:
Over Wanadoo snelheid.

Doe eens een test met ftp://ftp.wanadoo.nl/pub/test/20M.bin en
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Bij mij via Wanado Family 20MB is de tweakdsl sneller dan die van Wanadoo. |:(

Iemand enig iedee waarom de wanadoo server(s) zo traag is(zijn)?

Sinds ik mijn Livebox heb vervangen door een linksys adsl2+ modem heb ik geen hangend modem meer. Stabiele verbindingen naar mijn voip providers. En volledige vrijheid in het configureren van mijn modem. En ik bepaal zelf wanneer hij update. :*)

Just my two cents of info.
Dus als ik het goed begrijp kan je er zelf gewoon een adsl 2 modem erop aansluiten.
Ik wil zelf waarschijnlijk ook wanadoo family nemen, wat vinden jullie ervan?
Maken ze hun beloofte dit keer wel waar of is het gewoon nog zo verrot als altijd bij wanadoo?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Dit kan ook voor een groot deel aan het USB gedeelte liggen, probeer eens een pcmcia of pci kaartje, dan gaat het waarschijnlijk (wat) sneller :). Ook kan het helpen om je livebox op een hoge plek neer te zetten (bijvoorbeeld op een kast).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb nog twee vragen over de Livebox:
- Als ik in een telnet sessie "Lease list" doe, krijg ik een IP etc te zien en een datum/tijd. De datum/tijd is:
Lease 192.168.1.12 start 2002/01/10 05:14:23 end 2002/01/17 05:14:23 stamp 2002/01/10 05:14:23 hardware <etc>

Die datum klopt dus zacht gezegd niet, wat erop lijkt te wijzen dat de klok van de Livebox verkeerd staat. Kan ik die ergens zien en bijzetten of boeit die klok uberhaupt niet?

- Als ik een url <mijneigendomein.nl> intyp krijg ik het configuratiescherm van de livebox voor mijn neus. Aangezien poort 80 staat geforward naar mijn webserver, zou ik graag de homepage van mijn webserver te zien krijgen. Dit heet geloof ik DNS loopback, maar hoe stel ik dit in op de Livebox?

Wilko2: Het is niet dat ik bang ben dat het van buiten niet werkt, maar het is vervelend om steeds aanpassingen in mijn hosts file te maken voor elke url als ik een nieuwe applicatie aan het bouwen ben om te kunnen testen.

[ Voor 15% gewijzigd door martdj op 14-02-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
martdj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:59:
- Als ik een url <mijneigendomein.nl> intyp krijg ik het configuratiescherm van de livebox voor mijn neus. Aangezien poort 80 staat geforward naar mijn webserver, zou ik graag de homepage van mijn webserver te zien krijgen. Dit heet geloof ik DNS loopback, maar hoe stel ik dit in op de Livebox?
Ja, dit ken ik. Van buitenaf werkt het echter wel prima, dus echt reden tot zorg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:00:
Hij zit op de hoofdaansluiting aangesloten
Zit nog een basisstation bij waar 3 telefoons in 't huis op verbinden.
Probleem met 't isra punt is dat dat waarschijnlijk in de kruipruimte zit en nauwelijks te bereiken is. Ik zal voordat ik ga bellen even naar de buren gaan, om te checken waar 't isra punt nou eigenlijk zit. Stay tuned...
Gebeld met de helpdesk *kreeg meteen iemand aan de lijn*.
Blijkt dus dat er 2 "cases" openstaan bij wanadoo. Er zijn problemen met de oplevering van de lijn. Gevraagd waarom wij daar niet over gebeld zijn maar daar kon hij geen antwoord op geven. Heb er nu op aangedrongen dat ze even een belletje plegen mocht er voortgang zijn mbt tot dit probleem, vind het wel zo netjes als er even contact wordt opgenomen alhoewel ik weinig vertrouwen erin heb dat ik ook echt teruggebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 13:25

Rmg

martdj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:59:

livebox kan nog geen nat loopback helaas je kan wel

Host file edditten ( ranzig imo )
Proxy gebruiken ( ook ranzig )
of je eigen dns servertje opzetten voor je interne netwerk die je domain naar lokale adressen mapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Raz- schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:22:
[...]
livebox kan nog geen nat loopback helaas je kan wel

Host file edditten ( ranzig imo )
Proxy gebruiken ( ook ranzig )
of je eigen dns servertje opzetten voor je interne netwerk die je domain naar lokale adressen mapt
NAT loopback was het idd ipv DNS loopback. Die eigen DNS server heb ik al, want ik heb een w2k3 domain server draaien in mijn thuis netwerk en die verplicht dat. Alleen ben ik een nul op het gebied van DNS. Hoe zou ik de instellingen op die DNS server moeten aanpassen om NAT loopback te bereiken? Die DNS server is overigens al de 1e DNS server voor alle andere computers in het netwerk.

Edit:
Ik heb het werkend. Bedankt voor de tip! Voor eventuele anderen die hiermee klooien. Dit is wat ik gedaan heb:
- Primary Zone aangemaakt in mijn DNS met naam <mijndomein.nl>
- In deze zone een A record aangemaakt met naam: * en IP het IP van mijn server
- Een reverse Lookup zone aangemaakt voor de IP range van mijn server (192.168.1)
- en dan een Pointer record 192.168.1.100 => <naam van mijn server>.<mijndomein.nl>

[ Voor 26% gewijzigd door martdj op 14-02-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb even een vraag betreft het willen overstappen van cistron (overgenomen door xs4all.nl) Naar wanadoo family zonder telefonie. Bij dit huidige abbo heb ik een paar jaar geleden aangemeld bij cistron.nl. Het gaat namelijk om het Maxx broadband abbonement. De theoretische snelheden zou ik met die abbo 8mbit kunnen halen en nog zoveel up. En ik heb dit eigenlijk nog nooit gehaald. De oorzaak heb ik eigenlijk nooit kunnen achterhalen. Een jaar geleden is cistron.nl ermee gestopt. De reden daarvoor weet ik niet precies. Al deze klanten inclusief ik zijn toen overgenomen door xs4all.nl
Of ik een jaar contract heb weet ik niet, maar dat zal ik zelf even moeten uitvogelen (denk zelf dat het allang verlopen is) En dat ik eigenlijk zou kunnen opzeggen bij xs4all.nl. De reden is heel simpel.
Dit huidige abbo kost 79euro euro en dit deel ik met nog met 2 mensen (dus met ze 3en)
De kosten vind ik veelste hoog want tegenwoordig valt er zeker wel wat goedkopers te vinden voor meer snelheid. Dus ik kwam bij wanadoo Family terecht. Volgens hun meter kan ik rond de 15 mbit halen geschat door de adsl meter van wanadoo. (Of ik dit ding kan vertrouwen is eigenlijk nog maar de vraag) Ik heb al eens een meting gedaan hoe lang deze lijn is richting de centrale. Ik zal dit zeker weten nog even de extra gegevens posten en hoop dat jullie mij ermee zouden kunnen helpen aangezien ik niet heel erg veel super veel verstand hebt van adsl(2)
Is de risico groot dat ik die 10mbit-15.mbit nooit zal halen aangezien met huidige abbo ook niet meer dan de helft haal.
Volgens de xs4all site kan ik met een abbonement niet hoger dan adsl Basic 6000kbit/sec down ongeveer. Terwijl ik volgens de onderstaande site en de site van wanadoo wel gewoon adsl family kan aanschaffen. Dus ik word er niet echt veel wijzer uit.

http://www.breedbandshop....Location=Transfer&id=9288

Ook kan ik volgens de bovenstaande site me huidige lijn dus migreren naar adsl family.
Dan is weer de vraag blijf ik dan niet gewoon weer steken op 4mbit
Of zal ik naar alle waarschijnlijkheid toch 10mbit - 15/mbit kunnen halen

Weet iemand hoe ik een groote screenshot kan maken aangezien ik PRTSCR doe en CTRL + V in paint maar dan vallen die afbeeldingen nogal heel erg klein uit, wat dan kan ik de waardes posten van het huidige adsl signaal

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 14-02-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 08:22
Ik heb een probleem na de firmware upgrade van 7 februari. Heb alles al nagezocht binnen tweakers maar kom mijn probleem dus niet tegen...

Ik had een Linksys WRT54GC naar volle tevredenheid achter mijn livebox hangen. Daaraan vast zat mijn computer en kon ik dus ook draadloos met mijn laptopje werken.

Sinds die ip-verandering werkt het niet meer.... Als ik mijn computer gelijk op de livebox aansluit is er niks aan de hand. Als ik de router er tussen zette kreeg ik geen verbinding.

wat heb ik al geprobeert?
1. IP-adres van de router veranderd in 192.168.1.2 en 198.168.1.10 en 198.168.1.11
2. firewall van de livebox gestopt.
3. portforwarding in de livebox.

Niks helpt.... kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?

Bijvoorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
Afname Dichtbij : 40.7 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.
Ik zit op de volgende centrale Centrale: Dtc-C

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Gielius schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:43:
Ik heb een probleem na de firmware upgrade van 7 februari. Heb alles al nagezocht binnen tweakers maar kom mijn probleem dus niet tegen...

Ik had een Linksys WRT54GC naar volle tevredenheid achter mijn livebox hangen. Daaraan vast zat mijn computer en kon ik dus ook draadloos met mijn laptopje werken.

Niks helpt.... kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?

Bijvoorbaat dank _/-\o_
Wat je nog kunt proberen en wat bij mijn Linksys wel de oplossing was is je DHCP op de Linksys uitzetten. Idd de router een eigen ipadres geven bijv. 192.168.1.19. En vervolgens stop je de netwerkkabel die uit je Livebox komt in een vrije poort van je Linksys Router. Dus niet in de WAN-poort maar in 1 van de vrije uitgangen! Vervolgens alles rebooten en misschien werkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Tommel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:03:
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
Afname Dichtbij : 40.7 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.
Ik zit op de volgende centrale Centrale: Dtc-C

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???
Volgens mij ga ik dit probleem ook nog krijgen aangezien ik nou ook ongeveer die snelheden haal met me maxx cistron 8000mbit abbo.
Ik zit geschat op 2100-2300m ongeveer dus.
Ik wacht in spanning af wat andere erover gaan zeggen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 14-02-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 08:22
objectief2 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:03:
[...]

Wat je nog kunt proberen en wat bij mijn Linksys wel de oplossing was is je DHCP op de Linksys uitzetten. Idd de router een eigen ipadres geven bijv. 192.168.1.19. En vervolgens stop je de netwerkkabel die uit je Livebox komt in een vrije poort van je Linksys Router. Dus niet in de WAN-poort maar in 1 van de vrije uitgangen! Vervolgens alles rebooten en misschien werkt het ;)
Die lui zijn gek.. het werkt!!!! echt helemaal te gek!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Coolmaster schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:17:
Ik heb even een vraag betreft het willen overstappen van cistron (overgenomen door xs4all.nl) Naar wanadoo family zonder telefonie. ...
Volgens de xs4all site kan ik met een abbonement niet hoger dan adsl Basic 6000kbit/sec down ongeveer. Terwijl ik volgens de onderstaande site en de site van wanadoo wel gewoon adsl family kan aanschaffen. Dus ik word er niet echt veel wijzer uit.
...
Ook kan ik volgens de bovenstaande site me huidige lijn dus migreren naar adsl family.
Dan is weer de vraag blijf ik dan niet gewoon weer steken op 4mbit
Of zal ik naar alle waarschijnlijkheid toch 10mbit - 15/mbit kunnen halen
Je xs4all abo nu gebruikt een andere techniek, namelijk ADSL t.o.v. Wanadoo family die ADSL2+ gebruikt. Kijk even in het grafiekje in de startpost voor het verschil in snelheid bij gelijke afstand tot de telefooncentrale. Dan zul je ook zien dat die 8 Mbit/s op ADSL1 in principe overeenkomt met 20 Mbit/s op ADSL2+. Die zul je dus nooit halen.
Als de Wanadoo meter aangeeft dat je tussen de 10 - 15 Mbit/s moet je 10 Mbit/s wel kunnen halen. Wat wel heel belangrijk is, is de verbinding tussen het KPN aansluitpunt van je telefoonlijn (ISRA) in je woning en je modem. Als ik mijn Livebox direct op mijn ISRA aansluit, haal ik ruim 12 Mbit/s. 5 meter ervandaan via een kabel die onder het laminaat doorloopt en wat scherpe bochten maakt, haal ik nog maar 9 Mbit/s.

Edit:
Coolmaster: Dat is wel het beste voor je snelheid. Van daaruit via UTP naar je switch.

[ Voor 4% gewijzigd door martdj op 14-02-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dus de livebox zou dan in de meterkast komen als daar het isra punt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik zit er 875 meter vandaan dus dat zou betekenen dat ik het maximale haal?

Heeft iemand er al een wireless linksys modem router aan gehangen adsl 2 :)

[ Voor 37% gewijzigd door Chadi op 14-02-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Laatst online: 26-08 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Heb je de dongle wel op een usb 2.0 poort hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
YIPPPIIEEE ik ben van al mijn problemen verlost, LB werkt nu als BRIDGE en mijn Linksys WRT54G V5 fungeert nu als router en firewall _/-\o_ , hierdoor heb ik ook geen NAT problemen meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
martdj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:34:
[...]

Je xs4all abo nu gebruikt een andere techniek, namelijk ADSL t.o.v. Wanadoo family die ADSL2+ gebruikt. Kijk even in het grafiekje in de startpost voor het verschil in snelheid bij gelijke afstand tot de telefooncentrale. Dan zul je ook zien dat die 8 Mbit/s op ADSL1 in principe overeenkomt met 20 Mbit/s op ADSL2+. Die zul je dus nooit halen.
Zo zit het niet helemaal. ADSL1 frequenties worden ook gebruikt voor ADSL2. Zou je op ADSL1 de 8Mbps halen is de kans groot dat je met ADSL2 op zo'n 10 a 12Mbps kan komen. De + in ADSL2+ voegt hier bovenop nog extra frequenties, je kan daar helemaal niets over zeggen op basis van een ADSL1 lijn of die nog wel iets of niets meer bijdragen aan de lijnsnelheid.
Als de Wanadoo meter aangeeft dat je tussen de 10 - 15 Mbit/s moet je 10 Mbit/s wel kunnen halen.
Het is een indicatie, geen enkele rechten of plichten worden er aan ontleend. Lijnen kunnen veel langer zijn dan verwacht op een postcode of een bepaald pand op een postcode. En ook de kwaliteit van individuele lijnen is niet meegenomen (niet bekend vooraf) in dit soort checks.
Wat wel heel belangrijk is, is de verbinding tussen het KPN aansluitpunt van je telefoonlijn (ISRA) in je woning en je modem. Als ik mijn Livebox direct op mijn ISRA aansluit, haal ik ruim 12 Mbit/s. 5 meter ervandaan via een kabel die onder het laminaat doorloopt en wat scherpe bochten maakt, haal ik nog maar 9 Mbit/s.
Dat is waar heel veel mensen 'fout gaan' inderdaad. Een ADSl1 verbinding op 2048kbps abonnemeten wil best werken op zolder acher lange kabels met kroonsteentjes misschien. Maar op ADSL2(+) kan het je met gemak de stabiliteit kosten of meerdere Mbits verlies geven.

Zelfs een aftakking (in de muur die je niet ziet direct) waar niets aan zit voor je Livebox kan al verlies geven van signaal al zit er niets op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
jvhaarst schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:28:
Volgens mij haal je een paar verschillende dingen door elkaar.
Je verbinding is waarschijnlijk iets van 20 Mbit/s , en is 1,85 MByte/s heel erg redelijk.
Dus nogmaals : Mb != MB !
En als je het over mB/s hebt, dan weet niemand dus waar je het over hebt.
ik had het wel goed hoor, kleine b = bits grote B is Bytes... maar dan nog... ik heb nog steeds niemand gehoord die 2,2 tot 2,5mB/s heeft gehaald buiten die 2 mensen die erboven posten (die halen 18 tot 20mbit/s wat gelijk staat aan die snelheid)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.