[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.337 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:34:
[...]

Je xs4all abo nu gebruikt een andere techniek, namelijk ADSL t.o.v. Wanadoo family die ADSL2+ gebruikt. Kijk even in het grafiekje in de startpost voor het verschil in snelheid bij gelijke afstand tot de telefooncentrale. Dan zul je ook zien dat die 8 Mbit/s op ADSL1 in principe overeenkomt met 20 Mbit/s op ADSL2+. Die zul je dus nooit halen.
Als de Wanadoo meter aangeeft dat je tussen de 10 - 15 Mbit/s moet je 10 Mbit/s wel kunnen halen. Wat wel heel belangrijk is, is de verbinding tussen het KPN aansluitpunt van je telefoonlijn (ISRA) in je woning en je modem. Als ik mijn Livebox direct op mijn ISRA aansluit, haal ik ruim 12 Mbit/s. 5 meter ervandaan via een kabel die onder het laminaat doorloopt en wat scherpe bochten maakt, haal ik nog maar 9 Mbit/s.
ik heb toch echt een meter of 15 kabel tussen mijn isra en mijn modem, en dat zal ook nog wel aardig oud zijn , maar mijn modem traint netjes zo de 19 Mbit .
ik lees hier erg vaak fabeltjes over dat soort dingen, de dikte van de bekabeling is belangrijker dan de afstand.
die brakke gamma platte telefoon snoertjes doen veel meer kwaad als een ronde kabel van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
kfaessen schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:13:
[...]

ik had het wel goed hoor, kleine b = bits grote B is Bytes... maar dan nog... ik heb nog steeds niemand gehoord die 2,2 tot 2,5mB/s heeft gehaald buiten die 2 mensen die erboven posten (die halen 18 tot 20mbit/s wat gelijk staat aan die snelheid)
DSL heeft ongeveer 10 a 15% overhead op de data. Dus 20Mbps verbinding geeft aan effectieve data (dus download snelheid als je het zo wilt noemen:

code:
1
2
3
4
5
20Mbit/s = 2.5MByte/s
20480kbit/s / 8 = 2560kByte/s

2.5 - 15% = 2.1MByte/s
2560 - 15% = 2176kByte/s

Voor 't gemak rekenen met 10 ipv 8 komt veel beter uit naar een riëel beeld. Of je pakt 9.6 om dichterbij te zitten, maar lastig even snel uit het hoofd rekenen. Haal dus niet 'DSL lijnsnelheid' en 'effectieve download snelheid' door elkaar, zijn twee verschillende getallen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
bjck schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:20:
[...]

DSL heeft ongeveer 10 a 15% overhead op de data. Dus 20Mbps verbinding geeft aan effectieve data (dus download snelheid als je het zo wilt noemen:

code:
1
2
3
4
5
20Mbit/s = 2.5MByte/s
20480kbit/s / 8 = 2560kByte/s

2.5 - 15% = 2.1MByte/s
2560 - 15% = 2176kByte/s

Voor 't gemak rekenen met 10 ipv 8 komt veel beter uit naar een riëel beeld. Of je pakt 9.6 om dichterbij te zitten, maar lastig even snel uit het hoofd rekenen. Haal dus niet 'DSL lijnsnelheid' en 'effectieve download snelheid' door elkaar, zijn twee verschillende getallen.
Dan vind ik dat sommige mensen maar niet moeten roepen dat ze kunnen downloaden met 18 tot 20mbit/s hehehe dat was mijn punt...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die rekenen met de factor 10 ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Ben ik dan de enige met het volgende probleem???

Ik wil jullie graag even het volgende voorleggen...

Ik heb een wanadoo family verbinding met een speedtouch 546, waar ik een aantal forward's heb staan richting mijn servertje die in mijn lokale netwerk staat...
Doordat mijn server een minimaal aantal services draait ( alleen ssh ) gebeurt het dus wel eens dat er gedurende een uur geen verkeer wordt gegenereerd door de server. Er is dus ook geen verkeer door de router heen naar buiten. NU KOMT HET ... Als ik nu op mijn werk zit en probeer in te loggen op mijn servertje met ssh komt het regelmatig voor dat ik geen verbinding krijg. Zodra ik mijn vriendin 1 ping pakketje vanaf de server naar buiten laat sturen vanaf de server , kan ik weer inloggen.... Zolang ik dan de ssh verbinding open laat staan is er niets aan de hand en werkt het gewoon , maar zodra ik de verbind afsluit, en een uurtje wacht met opnieuw inloggen lukt dat weer niet omdat de verbindiong weer "dicht" lijkt te zijn gegaan.

Ik ben bang dat het bovenstaande verhaal bij maar weinig mensen opvalt omdat de meest van ons hetzij een server hebben die constant verkeer naar buiten genereerd of er mensen zijn die bijvoorbeeld ook een pc aan hebben met bijvoorbeeld emule draaiend.....

Ik heb dit probleem op 2 verbinding van wanadoo ervaren... 1 x via een speedtouch 510 bij een maat van mij en dus nu via mijn eigen verbinding via de speedtouch 546...

Het lijkt in princiepe heel makelijk op te lossen.. Een scriptje dat iedere 10 minuten 1 ping pakketje naar buiten stuurt zou voldoende zijn de verbinding open te houden, maar dit is natuurlijk een oplossing die ik liever niet gebruik...

Ik heb om de bovenstaande reden mijn modem ook eens als bridge ingesteld en mijn server heeft daardoor dus het publieke ip gekregen.... Ook voor deze situatie geldt dus het zelfde verhaal.. De verbinding lijkt door wanadoo te worden omgezet in een soort van 1 richtings verkeer tot dat er wat verkeer in de goede richting gaat .. dan kan er dus voor gedurende bepaalde tijd ook verkeer de andere kant op..
Bij mijn vorige provider ( casema cable ) had ik dit probleem nooit.. het ligt daarom zeker niet aan mijn servertje...

Ik weet dat het bovenstaande verhaal erg lastig te bevatten is , maar is er iemand die kan bevestigen dat wanadoo de verbindingen dichtzet bij geen data verkeer naar buiten??

Groeten,

Marcel 8)7

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

de_hardste schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:37:
..
Ik heb een wanadoo family verbinding met een speedtouch 546
..
Nee dat probleem heb ik hier niet :) maar ik gebruik de livebox icm telefonie. De telefonie zal misschien het modem open houden of jou modem gooit de verbinding dicht na een bepaalde tijd inactiviteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een scriptje maken wat om de x minuten een ping naar buiten stuurt? En nee, ik heb gewoon een livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/message]:[/b]

Heb hetzelfde probleem zo af en toe.
Als de verbinding met internet een tijdje niet gebruikt wordt, kan ik ook geen websites bereiken.
Het lijkt dan net of de verbinding verbroken is naar Wanadoo.
Een keer pingen is dan voldoende om de verbinding met internet te herstellen.
Het gebeurd alleen op de gekste tijden. Soms gaat het drie, vier dagen goed.
Geprobeerd via de HelpDesk informatie te krijgen, maar dat was eigenlijk zinloos.
Volgens een medewerker wordt de lijn 'idle' gezet als je hem een tijdje niet gebruikt!!!!
Hoe en waardoor kon men niet zeggen. Dat schiet lekker op, zo'n antwoord.
Het valt me wel op dat dit gebeurd zodra er een nieuwe firmware-update voor de LiveBox is.
Zou dit van invloed kunnen zijn voor degene die geen LiveBox gebruiken?

Edit: Het quoten is niet helemaal goed gegaan.
Dit is een reactie op het bericht van de_hardste van woensdag 15-02-2006 - 09:37

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 12:15 . Reden: Niet goed gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:15:
[...]

ik heb toch echt een meter of 15 kabel tussen mijn isra en mijn modem, en dat zal ook nog wel aardig oud zijn , maar mijn modem traint netjes zo de 19 Mbit .
ik lees hier erg vaak fabeltjes over dat soort dingen, de dikte van de bekabeling is belangrijker dan de afstand.
die brakke gamma platte telefoon snoertjes doen veel meer kwaad als een ronde kabel van goede kwaliteit.
De afstand tussen mijn LiveBox en het ISRA-punt is ook ongeveer 15 meter (ronde kabel uiteraard) en Nuria meet tussen de 14-15 Mbps en dit is exact wat de Wanadoo-meter ook aangaf. Ook ik ben van XS4ALL (oude Cistron) gekomen en ben zeer tevreden qua prijs, prestatatie en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:08:
[/message]:[/b]

Heb hetzelfde probleem zo af en toe.
Als de verbinding met internet een tijdje niet gebruikt wordt, kan ik ook geen websites bereiken.
Het lijkt dan net of de verbinding verbroken is naar Wanadoo.
Een keer pingen is dan voldoende om de verbinding met internet te herstellen.
Het gebeurd alleen op de gekste tijden. Soms gaat het drie, vier dagen goed.
Geprobeerd via de HelpDesk informatie te krijgen, maar dat was eigenlijk zinloos.
Volgens een medewerker wordt de lijn 'idle' gezet als je hem een tijdje niet gebruikt!!!!
Hoe en waardoor kon men niet zeggen. Dat schiet lekker op, zo'n antwoord.
Het valt me wel op dat dit gebeurd zodra er een nieuwe firmware-update voor de LiveBox is.
Zou dit van invloed kunnen zijn voor degene die geen LiveBox gebruiken?

Edit: Het quoten is niet helemaal goed gegaan.
Dit is een reactie op het bericht van de_hardste van woensdag 15-02-2006 - 09:37
voor zover ik weet heeft ADSL2+ ook een powerdown idle modus.
Dat betekent: lijn idle: powerdown / powersave.. geen idee of dat ook zo geimplementeerd is bij de Livebox. Ik merkte in ieder geval hetzelfde.

Ik gebruik nu mn livebox in bridge modus + linux router (welke gewoon keepalive doet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Mijn Livebox (drie maanden oud) doet het niet echt goed geloof ik. Hoewel de juiste lampjes wel gewoon branden krijg ik regelmatig geen verbinding met internet. Gewoon als ik aan het surfen ben heb ik plotseling geen internet meer. Maar in de meeste gevallen kan ik nog wel gewoon bij de livebox (192.168.1.1?) komen en daar staan dat er gewoon adsl verbinding is etc. Na een herstart van de Livebox is alles weer in orde. Tot de volgende keer dan, want het gebeurd nu wel erg vaak. Eerst (maand geleden) was het 1 keer per week, nu is het eerder 1 keer per dag..

Normaal gesproken maakt ik gebruik van de draadloze versie (eigenlijk altijd >80% signaalsterkte), maar ik heb het ook via een netwerkkabel geprobeert (bij twee pc's) en daar krijg treed het
zelfde probleem bij op. Soms komt het overigens ook voor dat ik ook niet bij de liveboxadmin kan komen en dus alleen een harde reset werkt.

En geen flauw idee waar het aanlicht. :X

De standaard instelling staan er nog gewoon in, geen andere modems/routers er tussen en zowel op Win2k als WinXP

[ Voor 44% gewijzigd door Gods Lonely Man op 15-02-2006 13:55 ]

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:15:
[...]

hier ook zo, de mijne traint lekker op 1700kb (afstand tot centrale ong. 1300m) terwijl ik het volgende heb. Met een download manager haal ik soms wel 1,87mb

ISRA ---> 10 meter telefoonkabel <---- Hoofdaansluiting TEL
Hoofdaansluiting ---> 1 meter kabeltje <--- Livebox
Livebox ----> 15 meter utp <---- me PCtje

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 15-02-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

lazrambo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:50:
YIPPPIIEEE ik ben van al mijn problemen verlost, LB werkt nu als BRIDGE en mijn Linksys WRT54G V5 fungeert nu als router en firewall _/-\o_ , hierdoor heb ik ook geen NAT problemen meer :Y)
Hoe heb je dat dan gedaan, je LB als bridge instellen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44

Neo

VisaRider schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:02:
[...]

Hoe heb je dat dan gedaan, je LB als bridge instellen?
Wanadoo Livebox als bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:34:
[...]

Dit kan ook voor een groot deel aan het USB gedeelte liggen, probeer eens een pcmcia of pci kaartje, dan gaat het waarschijnlijk (wat) sneller :). Ook kan het helpen om je livebox op een hoge plek neer te zetten (bijvoorbeeld op een kast).
Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf ook dat het misschien aan het USB gedeelte kan liggen. Ik gebruik echter een barebone computer waar ik niet zomaar een extra PCI kaartje in kan prikken. Wel bestaat er voor mijn barebone een uitbreidingsmodule waarmee je wireless kan gaan maar die dingen kosten 90 EUR en voor die prijs wil ik de gok niet nemen. Want, als ik het goed heb, wordt die module ook aangesloten op een interne USB aansluiting. Of is er heel toevallig iemand die ook een Shuttle barebone heeft zoals ik en die gebruik maakt van die wireless module (de PN18 versie) in combinatie met de Livebox?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 15:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admin 1 HTTP FTP Admin
root 2 FTP CLI Admin

is het normaal dat ROOT 2 gebruikers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een fix voor de probleem dat je niet kan connecten op je modem
want hij loopt telkens vast als ik connect op 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
martdj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:52:
[...]
Ik heb het werkend. Voor eventuele anderen die hiermee klooien. Dit is wat ik gedaan heb:
- Primary Zone aangemaakt in mijn DNS met naam <mijndomein.nl>
- In deze zone een A record aangemaakt met naam: * en IP het IP van mijn server
- Een reverse Lookup zone aangemaakt voor de IP range van mijn server (192.168.1)
- en dan een Pointer record 192.168.1.100 => <naam van mijn server>.<mijndomein.nl>
Ik dacht tenminste dat ik het werkend had gisterenavond, maar ik had nog niet goed getest (moest naar bed). Een nslookup www.mijndomein.nl gaf netjes het bijbehorende 192.168 IP adres. Een ping echter komt alsnog met mijn externe IP adres terug en www.mijndomein.nl openen in de webbrowser opent dus vrolijk het configuratiescherm van mijn Livebox. Iemand die kan inschatten wat ik fout doe? De testende computer heeft als DNS server als eerste entry het IP adres van mijn domain controller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:29:
Heeft iemand al een fix voor de probleem dat je niet kan connecten op je modem
want hij loopt telkens vast als ik connect op 192.168.1.1
Hier nog zo één. Ik de vraag al meerdere keren gesteld hier maar er komt geen antwoord.

Eerst had mijn Livebox nog de oude firmware maar deze heeft een update gehad. Dit kan ik zien aan het nieuwe ip adres wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
AMD user schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:41:
Ik ben op zoek naar een nieuw adsl abo, wanadoo is op dit moment de beste keus denk ik zeker met de dixons-aanbieding.

Maar ik heb eigenlijk nog één vraag. Ik zou graag een tweede telefoonnummer apart gebruiken, dus gaat over op een andere telefoon of pc. Dit wou ik eigenlijk eerst doen met voipbuster, maar dit is (zover ik weet) niet mogelijk door de livebox. Is het eventueel mogelijk om het tweede telefoonnummer dat je van Wanadoo krijgt door te verbinden naar een andere telefoon of weten jullie een andere oplossing?
weet iemand wanneer de dixons ipod aanbieding duurt?

hier in leeuwarden konden ze me het niet vertellen :S

[ Voor 9% gewijzigd door funk-e op 15-02-2006 18:05 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

funk-e schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:03:
[...]

weet iemand wanneer de dixons ipod aanbieding duurt?

hier in leeuwarden konden ze me het niet vertellen :S
31 maart ;) (thans bij V&D Electric City)

[ Voor 6% gewijzigd door TweakBoy op 15-02-2006 18:16 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
TweakBoy schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:15:
[...]

31 maart ;) (thans bij V&D Electric City)
Hebben ze die aanbieding ook bij V&D?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik ben trouwens bij de dixons hier geweest en die zeiden van niks te weten, goeie voorlichting daar van hogerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tommel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:03:
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
Afname Dichtbij : 40.7 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.
Ik zit op de volgende centrale Centrale: Dtc-C

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???
Iemand enig idee bij bovenstaand verhaal voordat ik Wanadoo inschakel?
p.s. kun je de wanadoo helpdesk ook per mail bereiken, kan niks vinden op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Tommel schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:57:
[...]

Iemand enig idee bij bovenstaand verhaal voordat ik Wanadoo inschakel?
p.s. kun je de wanadoo helpdesk ook per mail bereiken, kan niks vinden op de website.
Ja hoor de helpdesk is ook per 'mail' te bereiken. (online webform).
Ga eerst naar www.wanadoo.nl/helpdesk .
Zoek vervolgens op een of andere term of klik een vraag aan.
Vervolgens worden de resultaten getoond en verschijnt er naast de 'Vragen en antwoorden' tab een nieuwe tab 'Stel een vraag'.

Zo kan je je vraag online aan de helpdesk stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ik weet niet of het al gezegd is, maar in april komt er een nieuwe firmware uit en daarmee is het mogelijk om de livebox in Bridge stand te zetten. (ja kan nu ook wel door zelf alles in te tikken)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
vr6-only schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:46:
ik weet niet of het al gezegd is, maar in april komt er een nieuwe firmware uit en daarmee is het mogelijk om de livebox in Bridge stand te zetten. (ja kan nu ook wel door zelf alles in te tikken)
klinkt interessant, geld dit ook voor met telefonie?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

denk het wel maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, las het net op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Laatst online: 15:30
AMD user schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:29:
Ik ben trouwens bij de dixons hier geweest en die zeiden van niks te weten, goeie voorlichting daar van hogerhand.
Had hetzelfde probleem vandaag... Die jongen die me hielp wist van niks, 7 mappen doorzocht en niks gevonden. Hij vond het allemaal maar vreemd en opeens : "OW STTTTTOM"

Ik sta daar een beetje verbaasd komt ie met zo'n heeeeel klein plastic display met daarin zo'n advertentie... Dus even mn gegevens ingevuld, Ipod ingepakt en huiswaarts gegaan.

Ik zit alleen met een ander probleem, mn huidige contract loopt op 21 maart af (althans, dat is de datum dat ik voor het eerst abbonements geld ben gaan betalen...) maar ik moet dus binnen nu en heel snel mijn abbo op gaan zeggen. Zou ik alvast mijn abbo op kunnen zeggen en maar hopen dat de migratie goed gaat :? Heb namelijk niet veel zin om een jaar dubbel te gaan betalen...

(en ja... ik doe altijd alles op het laatste moment :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

_Oldie_ schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:57:
[...]

Hier nog zo één. Ik de vraag al meerdere keren gesteld hier maar er komt geen antwoord.

Eerst had mijn Livebox nog de oude firmware maar deze heeft een update gehad. Dit kan ik zien aan het nieuwe ip adres wat ik nu heb.
Ik heb in het begin dit probleem ook gehad; m'n LiveBox liep direct of na 15 seconden vast op het moment dat ik deze via de webinterface benaderde.

Ik heb naar de helpdesk van Wanadoo gebeld met deze klacht en net zo lang doorgezeurd totdat ze mij een nieuwe LiveBox opstuurden. (Kostte wel wat moeite: de helpdesk zei dat ik 'm eerst moest resetten, daarna een harde reset, daarna factory reset etc.. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik werkelijk alles al had geprobeerd en dat niets hielp.)

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
vr6-only schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:57:
denk het wel maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, las het net op internet.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

gebruiker apaard op speedtest forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Even de link opgezocht.

http://forum.speedtest.nl...ts.asp?TID=518&PN=1&TPN=3

[ Voor 23% gewijzigd door Neo op 15-02-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het begin dit probleem ook gehad; m'n LiveBox liep direct of na 15 seconden vast op het moment dat ik deze via de webinterface benaderde.

Ik heb naar de helpdesk van Wanadoo gebeld met deze klacht en net zo lang doorgezeurd totdat ze mij een nieuwe LiveBox opstuurden. (Kostte wel wat moeite: de helpdesk zei dat ik 'm eerst moest resetten, daarna een harde reset, daarna factory reset etc.. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik werkelijk alles al had geprobeerd en dat niets hielp.)
Ik heb vandaag een nieuwe LB ontvangen omdat oude niks meer deed maar met die kon ik ook niet via web connecten(voordat ie het begaf) en nu ook weer niet :'(

• de_hardste
  • Laatst online: 30-09-2024
IEFtm schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:38:
[...]

voor zover ik weet heeft ADSL2+ ook een powerdown idle modus.
Dat betekent: lijn idle: powerdown / powersave.. geen idee of dat ook zo geimplementeerd is bij de Livebox. Ik merkte in ieder geval hetzelfde.

Ik gebruik nu mn livebox in bridge modus + linux router (welke gewoon keepalive doet :) )
Hey kijk eindelijke en medestander gevonden... ;)
Ik had in mijn hoofd de livebox idd eens als bridge te zetten om te kijken of hierbij het probleem niet is.. Maar je bevestigd dus al dat het ook met de livebox het geval is...
Ik denk niet dat het uitmaakt welk modem je hebt.. Het ziet er naar uit dat de DSLAM waarschijnlijk de lijn gewoon dicht/uit zet. Ik ben bang dat er inderdaad niets anders in zit dan een keepalive scriptje in te bouwen. :r

Thanks!

Wat je niet probeert, lukt je niet.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:52:
admin 1 HTTP FTP Admin
root 2 FTP CLI Admin

is het normaal dat ROOT 2 gebruikers heeft?
Ik denk dat dat is om te zorgen dat je zowel via telnet als via FTP tegelijk ingelogd kunt zijn.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:03
ik heb onlangs wanadoo ook maar eens opgebeld. waanzinnige idioten die daar zitten.

ze zouden mij op de dag dat bij mij kpn werd geactiveerd mij opbellen om het abonnement te bevestigen, niet gebeurd. ga ik de volgende dag maar online een abonnementje aanvragen. kijk ik later die dag in mijn brievenbus: wanadoo! bevestiging verbinding brief.

heb ik dus 2 verbindingen aangevraagd. ik vraag wanadoo om de 1e op te zeggen en de 2e te behouden ivm nieuwere gegevens en afzegging wifi livebox

ik probeer vandaag de status van mijn aangevraagde abonnement op te vragen via mijn emailadres, is het geblokkeerd, blijkt dat ze de 2e hebben opgezegd. weer bellen, kon ik deze keer wel de wifi versie opzeggen, waarbij ze bij het eerste telefoontje zeiden dat ik er een jaar aan vast zit.

ik weet niet of ik het begrijpelijk in heb getypt, maar ik ben eigenlijk nog niet eens klant en er gaat al van alles mis. nou wist ik dat van tevoren, omdat ik dit forum bij houd, maar die klantenservice is eigenlijk wel schandalig daar!

Verwijderd

Ebbie73 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:12:

ga ik de volgende dag maar online een abonnementje aanvragen. kijk ik later die dag in mijn brievenbus: wanadoo! bevestiging verbinding brief.

heb ik dus 2 verbindingen aangevraagd. ik vraag wanadoo om de 1e op te zeggen en de 2e te behouden ivm nieuwere gegevens en afzegging wifi livebox
....
ik weet niet of ik het begrijpelijk in heb getypt, maar ik ben eigenlijk nog niet eens klant en er gaat al van alles mis. nou wist ik dat van tevoren, omdat ik dit forum bij houd, maar die klantenservice is eigenlijk wel schandalig daar!
Zo belabberd is hun service echt niet. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, ook niet raar als je zelf zo ongeduldig bent en dus twee abbo's aanvraagt. Probeer dat bij welke andere willekeurige provider en dan heb je ook problemen.

Als ik de ervaringen op dit topic lees, dan valt het mij heel erg mee, en neig ik ernaar om over te stappen naar Wanadoo.
De klantenservice is dan wel vaak onwetend, maar uiteindelijk weten ze dingen wel goed op te lossen als ik dit forum lees. Kijk maar eens bij de UPC, en tele2/versatel topics. Dat is pas echt een ramp!

Ik ben zelf nog wat huiverig over te stappen, want ik had heel vroeger ook Wanadoo (eigenlijk eerst Casema kabel internet en dat is toen even Wanadoo gaan heten). Maar dat is echt jaren terug, en de problemen hadden toen meer met het (toen) belabberde Casema Kabel internet netwerk te maken. (dat is nu wel een bedrijf dat je niet wil hoeven bellen: Casema, Heeeel slecht bereikbare klantenservice, en dat is heel weinig verbeterd)

Verwijderd

ik heb onlangs wanadoo ook maar eens opgebeld. waanzinnige idioten die daar zitten.

ze zouden mij op de dag dat bij mij kpn werd geactiveerd mij opbellen om het abonnement te bevestigen, niet gebeurd. ga ik de volgende dag maar online een abonnementje aanvragen. kijk ik later die dag in mijn brievenbus: wanadoo! bevestiging verbinding brief.

ik probeer vandaag de status van mijn aangevraagde abonnement op te vragen via mijn emailadres, is het geblokkeerd, blijkt dat ze de 2e hebben opgezegd. weer bellen, kon ik deze keer wel de wifi versie opzeggen, waarbij ze bij het eerste telefoontje zeiden dat ik er een jaar aan vast zit.

Lekker slim om zo snel online een accountje af te sluiten.... 8)7

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

...heel verhaal over belabberde service...
Dus wat zij feitelijk fout hebben gedaan, is jou bellen op de dag dat de aansluiting van kpn geactiveerd zou worden. De rest heb je aan jezelf te danken.
En als je die brief net zo hebt getypt als hier, dan zou ik hem niet eens lezen (hoofdletters enzo. Dit is wel heel erg makkelijk een klantenservice zwartmaken imho.

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Met genoegen en zoms wat huivering heb ik alle (nou jah.. BIJNA alle :P ) posts in de 9 draadjes gelezen. Opzich is 23,95 euro per maand voor 20 Mbit natuurlijk een lachertje (Ik betaal nu immers 54,95 voor mijn 6 Mbit). Echter,, Horror stories doen mij een beetje huiveren.

Om een en ander op een rij te zetten :
  • Ik heb een Linksys WAG54G V2. (Deze moet ik toch kunnen gebruiken ipv de LB ?)
  • Volgens de (niet al te vriendelijke) mijnheer van de "bel mij terug" helpdesk van Wanadoo heb ik geen enkel moment downtime bij het overschakelen van Planet naar wanadoo is dit ook jullie ervaring ?
  • Ik heb zo'n heel klein splittertje (weet even geen merk maar is klein genoeg dat ik um in mijn wall socket heb weten te proppen) dit levert geen problemen op met wanadoo ?
  • Hij het afnemen van een abbo staat dat er 1 pleuro huur voor de LB inzit. kun je het eigelijk ook zonder LB bestellen ? (volgens mij niet via de site?)
  • In mijn linksys vind ik nu de zolgende gegevens :
  • DSL Status: UP
    DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
    DSL Path Mode: INTERLEAVED
    Downstream Rate: 6148 Kbps
    Upstream Rate: 775 Kbps
    Downstream Margin: 8 db
    Upstream Margin: 18 db
    Downstream Line Attenuation: 26
    Upstream Line Attenuation: 11
    Downstream Transmit Power: 0
    Upstream Transmit Power: 0

Kan een van jullie hier ook zo'n berekening op los laten waaruit blijkt hoever ik van de centrale afzit ? (ik raak een beetje in de knoop met de terminologie 8)7 )
Zo.. een hele waslijst weer. :)
Dank voor het lezen en nog meer dank voor de eventuele antwoorden.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Subigo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:27:
  • Volgens de (niet al te vriendelijke) mijnheer van de "bel mij terug" helpdesk van Wanadoo heb ik geen enkel moment downtime bij het overschakelen van Planet naar wanadoo is dit ook jullie ervaring ?
Hier geen downtime gehad, maar wel een maand overlap (opzettelijk door mijzelf)
  • Ik heb zo'n heel klein splittertje (weet even geen merk maar is klein genoeg dat ik um in mijn wall socket heb weten te proppen) dit levert geen problemen op met wanadoo ?
Ik kreeg er een andere splitter bij, maar ik had ook de livebox. Oude wel vervangen.
  • Hij het afnemen van een abbo staat dat er 1 pleuro huur voor de LB inzit. kun je het eigelijk ook zonder LB bestellen ? (volgens mij niet via de site?)
Kan ook zonder afaik.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Subigo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:27:
Met genoegen en zoms wat huivering heb ik alle (nou jah.. BIJNA alle :P ) posts in de 9 draadjes gelezen. Opzich is 23,95 euro per maand voor 20 Mbit natuurlijk een lachertje (Ik betaal nu immers 54,95 voor mijn 6 Mbit). Echter,, Horror stories doen mij een beetje huiveren.

Om een en ander op een rij te zetten :
  • Ik heb een Linksys WAG54G V2. (Deze moet ik toch kunnen gebruiken ipv de LB ?)
  • In mijn linksys vind ik nu de zolgende gegevens :
  • DSL Status: UP
    DSL Modulation Mode: NOT TRAINED
    DSL Path Mode: INTERLEAVED
    Downstream Rate: 6148 Kbps
    Upstream Rate: 775 Kbps
    Downstream Margin: 8 db
    Upstream Margin: 18 db
    Downstream Line Attenuation: 26
    Upstream Line Attenuation: 11
    Downstream Transmit Power: 0
    Upstream Transmit Power: 0

Kan een van jullie hier ook zo'n berekening op los laten waaruit blijkt hoever ik van de centrale afzit ? (ik raak een beetje in de knoop met de terminologie 8)7 )
Ga naar http://pcdb.bbned.nl en toets je pc plus huisnummer in. Dan staat dar hoever jij van de centrale woont.

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 16-02-2006 16:17 ]

• Subigo
  • Laatst online: 21-07 18:10
MindedRaptor schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Ga naar http://pcdb.bbned.nl en toets je pc plus huisnummer in. Dan staat dar hoever jij van de centrale woont.
Heb ik gedaan en dit is de uitkomst :

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1634 meter.

Maar ik dacht dat je met zo'n berekening ook wat inzicht kon krijgen in de lijn kwaliteit ?

In iedergeval hartelijk dank voor jullie snelle responses :) !

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:52

IkWilbert

Het is mij!

De afstand bij mij is 650 meter, ik heb nog geen wanadoo maar zit er wel over te denken om over te stappen. Volgens mij heb je met die afstand best wel een snelle verbinding of niet?

I intend to live forever. So far, so good.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ja, ik zit op 1km ongeveer en hier trained ie in op 18500Kb.

[ Voor 9% gewijzigd door SayWhatAgain! op 16-02-2006 16:54 ]

Verwijderd

Er is nieuwe Wanadoo firmware, hier de (interne) release notes. Let vooral op dat de verschillende subnetten verdwijnen - dat kan gevolgen hebben voor je netwerk config.

NL 3202_221014 release notes

1. Opgeloste problemen BBNed & Wanadoo Family

Volgorden van VoIP berichten (mogelijke oplossing voor overlappende gesprekken):
De Release Complete en DRQ berichten worden nu in de juiste volgorden door de Livebox verstuurd.

CLI oplossing:
Toename in de lijn voltage (42V ipv 35V) om sommige nummerherkenings probelemen op te lossen voor Nederlandse telefoons.

WNL-278_003:
Gebruikersnaam en Wachtwoord veld is nu 34 karakters lang.

WNL-278_004:
Als de internet verbinding verbroken wordt doormiddel van de Verbreken knop in de Livebox GUI zal het VoIP-LED nu correct uitgaan.

WNL-278_005:
Vertalingen in de Livebox GUI verbeterd

WNL-278_006:
Wanadoo Telefonie scherm creëert geen fout meer in Internet Explorer.

Tracability fix:
De Livebox stuurt een report met daarin de Firmware van de klant na elke reboot en nogmaals na elke 5 dagen online te zijn.

Nieuwe Blue Tooth chipset support:
De Livebox wordt verzonden met een nieuwe BT-chipset: BCM2045

2. Nieuwe features BBned & Wanadoo Family

G711 codec stap 1:
The nieuwe audio codec G711 zal de kwaliteit van de audio verbeteren. Deze kwaliteits verbetering zal in 2 stappen uitgevoerd worden. In deze firmware zullen beide codecs zitten, alleen zal de huidige G729 codec nog als standaard staan. Dit omdat er op dit moment nog gewacht moet worden tot het VoIP netwerk ook om kan gaan met de G711 codec. Als dit gerealiseerd is zal in de volgende firmware (maart) zal de G711 codec als standaard worden gezet.

1 IP adres range voor alle interfaces:
Ethernet, WiFi, USB en Blue Tooth krijgen nu allemaal een IP adres in de range 192.168.1.1x. De eerste computer die verbonden is krijgt het IP adres 192.168.1.10 en de tweede computer 192.168.1.11 etc.

Dit zal betekenen dat:

De huidige firewall settings (voorheen Lan Servers genoemd) moeten opnieuw worden ingesteld.
Als een computer een Statisch IP adres heeft deze niet meer zal kunnen verbinden met de Livebox tot dat de computer een Dynamisch IP adres heeft of dat er een statisch IP aders aan de computer is gegeven dat in de correcte range valt.
Als er gebruik van Windows 98 of ME wordt gemaakt moet de computer waarschijnlijk rebooten.
Als er gebruik wordt gemaakt van Windows 2K of XP hoeft de computer niet opnieuw op te starten (99% van de gevallen).

Het Livebox Configureren icoon op het bureaublad zal blijven werken indien u stappen a, b, c of d heeft uitgevoerd.

Download tijd gereduceerd:
Van af deze firmware update, zal de Livebox update 4x zo snel gaan. Klanten hebben hier pas voordeel aan bij de volgende firmware (maart). Deze firmware zal nog op de normale snelheid binnen komen.

3dB volume verhoogt:
Om de audio te verbeteren is het volume van VoIP gesprekken verhoogt naar 3dB

Noodoproep 112 nummer over VoIP:
De Livebox routeert 112 over PSTN Behalve als er geen PSTN signaal gevonden kan worden op de lijn. In dat geval zal het gesprek over VoIP gaan. Als het PSTN signaal niet gevonden kan worden zullen de * 33* en 1331 nummers een ingesprek toon geven. Als er geen VoIP en gaan PSNT signaal gevonden kan worden op de lijn, krijgt de klant een dode lijn.

6 seconden kies vertraging:
In plaats van 4 seconden hebben klanten nu 6 seconden de tijd hebben om het volgende cijfer van het te bellen telefoonnummer in te toetsen.

3. Downloaden van Firmware

Deze firmware is speciaal omdat de firmware eigelijk 3 maal gedownload wordt. 1 firmware is er voor om de Livebox gereed te maken voor het ontvangen van de 2 nieuwe firmware met de nieuwe IP ranges.

Normaal gesproken zou dit betekenen dat de download tijd van alle 3 de firmwares langer zou duren dan de normale 20 tot 30 minuten. Maar zoals in boven wordt vermeld zal de eerste download op de huidige snelheid plaats vinden maar daarna zullen de twee firmware versies 4x zo snel binnen komen.
De totale download tijd bedraagt daarom met de meest optimale verbinding rond de 7 en een halve minuut.

Het totale proces gaat er zo uit zien:

App.x wordt gedownload
Nieuwe deflijst (Livebox Config) wordt gedownload
Instellingen worden opgeslagen
Wissen
Reboot naar app.x
App.1 wordt gedownload
Reboot naar app.1
App.2 wordt gedownload
Reboot naar app.2
Finish

• Tommel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:57:
Er is nieuwe Wanadoo firmware, hier de (interne) release notes. Let vooral op dat de verschillende subnetten verdwijnen - dat kan gevolgen hebben voor je netwerk config.

Heleboel release notes...

App.x wordt gedownload
Wissen
Reboot naar app.x
App.1 wordt gedownload
Reboot naar app.1
App.2 wordt gedownload
Reboot naar app.2
Finish
Wel positief dat het downloaden van firmware een stuk sneller gaat.
P.s. hoe kom je aan de informatie, werk je bij Wanadoo?

[ Voor 74% gewijzigd door Tommel op 16-02-2006 17:15 ]

• Wacky
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Morgen wordt mijn lijn geactiveerd en hopelijk ontvang ik morgen ook de livebox etc. Weet er iemand met welke pakketdienst de livebox wordt verstuurd? Hoef gelukkig niet naar school morgen :P

Nu ook met Flickr account

• Tommel
  • Niet online
Wacky schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:26:
Morgen wordt mijn lijn geactiveerd en hopelijk ontvang ik morgen ook de livebox etc. Weet er iemand met welke pakketdienst de livebox wordt verstuurd? Hoef gelukkig niet naar school morgen :P
Die van mij is door TPG bezorgd en was netjes afgegeven bij de buren.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Hmm, ik zit op woon tussen kantoorpanden in ... Maar goed, tot nu toe geen bericht gehad dat ze lang szijn geweest toen ik niet thuis was. Op hoop van zegen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:57:

1. Opgeloste problemen BBNed & Wanadoo Family

Volgorden van VoIP berichten (mogelijke oplossing voor overlappende gesprekken):
De Release Complete en DRQ berichten worden nu in de juiste volgorden door de Livebox verstuurd.

CLI oplossing:
Toename in de lijn voltage (42V ipv 35V) om sommige nummerherkenings probelemen op te lossen voor Nederlandse telefoons.

WNL-278_003:
Gebruikersnaam en Wachtwoord veld is nu 34 karakters lang.

WNL-278_004:
Als de internet verbinding verbroken wordt doormiddel van de Verbreken knop in de Livebox GUI zal het VoIP-LED nu correct uitgaan.

WNL-278_005:
Vertalingen in de Livebox GUI verbeterd

WNL-278_006:
Wanadoo Telefonie scherm creëert geen fout meer in Internet Explorer.

Tracability fix:
De Livebox stuurt een report met daarin de Firmware van de klant na elke reboot en nogmaals na elke 5 dagen online te zijn.

Nieuwe Blue Tooth chipset support:
De Livebox wordt verzonden met een nieuwe BT-chipset: BCM2045

2. Nieuwe features BBned & Wanadoo Family

G711 codec stap 1:
The nieuwe audio codec G711 zal de kwaliteit van de audio verbeteren. Deze kwaliteits verbetering zal in 2 stappen uitgevoerd worden. In deze firmware zullen beide codecs zitten, alleen zal de huidige G729 codec nog als standaard staan. Dit omdat er op dit moment nog gewacht moet worden tot het VoIP netwerk ook om kan gaan met de G711 codec. Als dit gerealiseerd is zal in de volgende firmware (maart) zal de G711 codec als standaard worden gezet.

1 IP adres range voor alle interfaces:
Ethernet, WiFi, USB en Blue Tooth krijgen nu allemaal een IP adres in de range 192.168.1.1x. De eerste computer die verbonden is krijgt het IP adres 192.168.1.10 en de tweede computer 192.168.1.11 etc.

Dit zal betekenen dat:

De huidige firewall settings (voorheen Lan Servers genoemd) moeten opnieuw worden ingesteld.
Als een computer een Statisch IP adres heeft deze niet meer zal kunnen verbinden met de Livebox tot dat de computer een Dynamisch IP adres heeft of dat er een statisch IP aders aan de computer is gegeven dat in de correcte range valt.
Als er gebruik van Windows 98 of ME wordt gemaakt moet de computer waarschijnlijk rebooten.
Als er gebruik wordt gemaakt van Windows 2K of XP hoeft de computer niet opnieuw op te starten (99% van de gevallen).

Het Livebox Configureren icoon op het bureaublad zal blijven werken indien u stappen a, b, c of d heeft uitgevoerd.

Download tijd gereduceerd:
Van af deze firmware update, zal de Livebox update 4x zo snel gaan. Klanten hebben hier pas voordeel aan bij de volgende firmware (maart). Deze firmware zal nog op de normale snelheid binnen komen.

3dB volume verhoogt:
Om de audio te verbeteren is het volume van VoIP gesprekken verhoogt naar 3dB

Noodoproep 112 nummer over VoIP:
De Livebox routeert 112 over PSTN Behalve als er geen PSTN signaal gevonden kan worden op de lijn. In dat geval zal het gesprek over VoIP gaan. Als het PSTN signaal niet gevonden kan worden zullen de * 33* en 1331 nummers een ingesprek toon geven. Als er geen VoIP en gaan PSNT signaal gevonden kan worden op de lijn, krijgt de klant een dode lijn.

6 seconden kies vertraging:
In plaats van 4 seconden hebben klanten nu 6 seconden de tijd hebben om het volgende cijfer van het te bellen telefoonnummer in te toetsen.

3. Downloaden van Firmware

Deze firmware is speciaal omdat de firmware eigelijk 3 maal gedownload wordt. 1 firmware is er voor om de Livebox gereed te maken voor het ontvangen van de 2 nieuwe firmware met de nieuwe IP ranges.

Normaal gesproken zou dit betekenen dat de download tijd van alle 3 de firmwares langer zou duren dan de normale 20 tot 30 minuten. Maar zoals in boven wordt vermeld zal de eerste download op de huidige snelheid plaats vinden maar daarna zullen de twee firmware versies 4x zo snel binnen komen.
De totale download tijd bedraagt daarom met de meest optimale verbinding rond de 7 en een halve minuut.

Het totale proces gaat er zo uit zien:

App.x wordt gedownload
Wissen
Reboot naar app.x
App.1 wordt gedownload
Reboot naar app.1
App.2 wordt gedownload
Reboot naar app.2
Finish
We zitten inmiddels op 221018 ! Wil je terug ?

Verwijderd

Sinds maandag ben ik ook overgestapt naar wanadoofamily met livebox en zonder telefoon.
Ik heb alles aangesloten, maar nu heb ik storing over de telefoon. Nu heb ik in het boekje nagezocht wat dit zou kunnen zijn, maar daar staat niets over in. Op internet is ook niets te vinden over storing.
Wat kan ik nu het beste doen?

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is er een manier om dat knipperende Wanadoo-logo ook vanaf m'n PC uit te zetten/laten? Ik ben dat Batman-like geflash een beetje zat. Ik weet dat je het met dat knopje "W" op de onderkant kunt uitzetten maar na een reset begint ie altijd weer. Zit er nergens een optie aan/uit in de livebox configuration? Ja, ik ben te lui om het ding even op te tillen na een nieuwe firmware-update :P

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

Eindelijk iemand die een duidelijke lijst van veranderingen kan geven, bedankt ! _/-\o_
ben benieuwd naar de release van Maart ...

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:05:
Sinds maandag ben ik ook overgestapt naar wanadoofamily met livebox en zonder telefoon.
Ik heb alles aangesloten, maar nu heb ik storing over de telefoon. Nu heb ik in het boekje nagezocht wat dit zou kunnen zijn, maar daar staat niets over in. Op internet is ook niets te vinden over storing.
Wat kan ik nu het beste doen?
Je telefoon op de livebox aansluiten, omdat deze als splitter fungeert.

Ik heb sinds de firmware-update het probleem dan mijn snelheid een stuk hoger traint dan voorheen (18000kbps) maar mijn download is van bijna 1mb/sec gedaald naar max 2-300KB/sec.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Heb de livebox al meerdere malen opnieuw opgestart, maar hij blijft zo hoog getraind staan, alleen zie ik niets terug van deze snelheid.

Stats:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18728 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 52077
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1356
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 16-02-2006 21:56 ]

PSN: Shiver23

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12

Ja maar je vraagt er zelf een beetje om.

Trouwens wat voor Ipod krijg je bij de dixons want ik kan online niks vinden daar over?

[ Voor 5% gewijzigd door Chadi op 16-02-2006 22:45 ]

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heb de nieuwe firmware erin, maar kan niet mijn xbox360 pingen die op de rode eth. poort zit (mijn pc zit op de gele eth. poort)
Pc heeft ip: 192.168.1.11
xbox360 192.168.1.10

Beide apparaten hebben internet connectiviteit.

Voorheen, met de verschillende subnetten kon ik m wel pingen..
Was blij met de nieuwe firmware, want het zou een hubje/switch schelen..
Maar blijkbaar werkt het nog niet.

Iemand een idee? of een zelfde ervaring?

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Misschien heeft iemand hier iets aan..

Ik kreeg mijn beveiligde VPN verbinding met het werk niet werkend tot dat ik "Negotiate UDP encapsulation with VPN tunnel server for NAT traversal" uitvinkte bij mn dialer. En voila.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:03
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:00:
[...]

Zo belabberd is hun service echt niet. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, ook niet raar als je zelf zo ongeduldig bent en dus twee abbo's aanvraagt. Probeer dat bij welke andere willekeurige provider en dan heb je ook problemen.

Als ik de ervaringen op dit topic lees, dan valt het mij heel erg mee, en neig ik ernaar om over te stappen naar Wanadoo.
De klantenservice is dan wel vaak onwetend, maar uiteindelijk weten ze dingen wel goed op te lossen als ik dit forum lees. Kijk maar eens bij de UPC, en tele2/versatel topics. Dat is pas echt een ramp!

Ik ben zelf nog wat huiverig over te stappen, want ik had heel vroeger ook Wanadoo (eigenlijk eerst Casema kabel internet en dat is toen even Wanadoo gaan heten). Maar dat is echt jaren terug, en de problemen hadden toen meer met het (toen) belabberde Casema Kabel internet netwerk te maken. (dat is nu wel een bedrijf dat je niet wil hoeven bellen: Casema, Heeeel slecht bereikbare klantenservice, en dat is heel weinig verbeterd)
het blijkt dus dat ik niet echt duidelijk ben geweest, want ik ging ervan uit dat ze mijn abonnement nog niet afgesloten hadden, omdat ze mijn toestemming niet hadden.
en ik denk dat je nog niet alles gelezen hebt van alle delen over wanadoo. er zijn mensen die worden niet normaal te woord gestaan bij wanadoo, datzelfde heb ik ook gehad. en UPC is idd ook niet geweldig, het netwerk en de service.
SayWhatAgain! schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:31:
[...]

Dus wat zij feitelijk fout hebben gedaan, is jou niet bellen op de dag dat de aansluiting van kpn geactiveerd zou worden. De rest heb je aan jezelf te danken.
En als je die brief net zo hebt getypt als hier, dan zou ik hem niet eens lezen (hoofdletters enzo. Dit is wel heel erg makkelijk een klantenservice zwartmaken imho.
als ik daarna duidelijk aangeef van welk abonnement ik wil annuleren en ze precies de verkeerde annuleren, dan vind ik dat niet erg slim. en als je een beetje gelezen hebt, heb ik geen brief getypt, maar gebeld. en het lijkt op zwartmaken omdat ik misschien stopwoordjes heb dat het verergerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Mensen, vorige week donderdag is er bij mij een extra KPN lijntje gegraven, waar dus direct Wanadoo op is aangevraagd. De status daarvan is al sinds donderdag dat het technische traject is ingezet. Aangezien eind feb. mijn (fysiek) andere ADSL lijn wordt gesloopt, wil ik graag van wat mensen wat oplevertijden weten... Ik weet het, 3 weken voor een oplevering is kort dag, maargoed, de vorst heeft roet in het eten gegooid aangezien die tweede KPN lijn al half januari gegraven had moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als ik alles vandaag ontvang is alles precies in 2 weken geregeld, zeer snel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 13:12
Hier ook exact 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Gisteren avond is mijn livebox uit zich zelf een aantal keren gaan ressetten ? wat heeft hij gedaan, is dat die nieuwe firmware ?

En kan ik dan nu ook van de nieuwe snelheid gebruik gaan maken? of staat dat er los van ?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ebbie73 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:57:

als ik daarna duidelijk aangeef van welk abonnement ik wil annuleren en ze precies de verkeerde annuleren, dan vind ik dat niet erg slim. en als je een beetje gelezen hebt, heb ik geen brief getypt, maar gebeld. en het lijkt op zwartmaken omdat ik misschien stopwoordjes heb dat het verergerd.
Okay, dat heb ik dan verkeerd gelezen, maar ik ben schijnbaar niet de enige. Het zou echt al enorm helpen als je een hoofdletter aan het begin van een zin zet. En ik snap dat je wat ongeduldig bent, maar je hebt toch echt zelf 2x een abo aangevraagd. En ja, dat is voor administraties een enorm ingewikkeld iets, schijnbaar. Zij zijn vergeten te bellen om te bevestigen dat je eerste aanvraag doorgang kon hebben. Maar om dan meteen een nieuwe aanvraag te doen, tsja. Gewoon niet erg handig van 2 kanten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Martijn schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:03:
Mensen, vorige week donderdag is er bij mij een extra KPN lijntje gegraven, waar dus direct Wanadoo op is aangevraagd. De status daarvan is al sinds donderdag dat het technische traject is ingezet. Aangezien eind feb. mijn (fysiek) andere ADSL lijn wordt gesloopt, wil ik graag van wat mensen wat oplevertijden weten... Ik weet het, 3 weken voor een oplevering is kort dag, maargoed, de vorst heeft roet in het eten gegooid aangezien die tweede KPN lijn al half januari gegraven had moeten worden ;)
Precies nadat de eerste 7 dagen bedenktermijn was afgelopen kreeg ik bericht dat het over 7 dagen opgeleverd gaat worden. In mijn geval as donderdag....
Mijn andere (demon) adsl en isdn zeg ik pas op als het hier allemaal draait. Ik heb dus geen risico genomen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bing69 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:24:
[...]

Precies nadat de eerste 7 dagen bedenktermijn was afgelopen kreeg ik bericht dat het over 7 dagen opgeleverd gaat worden. In mijn geval as donderdag....
Mijn andere (demon) adsl en isdn zeg ik pas op als het hier allemaal draait. Ik heb dus geen risico genomen.
Hmm, nice, ik heb vorige week donderdag besteld, dus vandaag is mijn laatste 'canceldag' ;). Dus met geluk eind komende week, begin week daarop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mkanon schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:25:
Gisteren avond is mijn livebox uit zich zelf een aantal keren gaan ressetten ? wat heeft hij gedaan, is dat die nieuwe firmware ?
Dat is inderdaad de nieuwe firmware.
En kan ik dan nu ook van de nieuwe snelheid gebruik gaan maken? of staat dat er los van ?
Hoe bedoel je dit, heb je nog de oude 4mbit? Je kunt pas gebruik gaan maken van de 20mbit zodra ADSL2 op jou locatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nou mijn livebox is binnen en alles werkt :)

Jammer dat ik niet de volledige snelheid haal (ong. 900 kb/s down en 110 kb/s up). Komt denk ik omdat ik nog 20 meter telefoonkabel tussen de meterkast en livebox heb zitten. Ik woon in een studentenhuis en ga die livebox echt niet in de meterkast leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Wacky schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:31:
Nou mijn livebox is binnen en alles werkt :)

Jammer dat ik niet de volledige snelheid haal (ong. 900 kb/s down en 110 kb/s up). Komt denk ik omdat ik nog 20 meter telefoonkabel tussen de meterkast en livebox heb zitten. Ik woon in een studentenhuis en ga die livebox echt niet in de meterkast leggen :P
Waarop trained ie bij jou en op hoeveel meter afstand van de centrale zit je? Ik zou hem gewoon in de meterkast flikkeren, kun je toch wel afspraken over maken met je huisgenoten? Als het je flink wat snelheid scheelt zou ik het zeker proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ow, goed dat je over dat trainen begon:

Upstream 1020 Kb
DownStream 8808 Kb

Ik haal dus 100% van het maximum. Eens even kijken hoe ik die op 20mbit krijg ... Vreemd dat ie dat niet standaard op 20mbit heeft gezet. Of is er misscghien nog geen ADSL2+ beschikbaar :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard         G992_5_A
Upstream              1020 Kb
DownStream          8808 Kb
Afname  Dichtbij :      37.6 (dB)
Ver weg :                  15.2 (dB)
SNR-marge           Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg :                  11 (dB)
HEC-teller             5470
Firmware               0xe200314
ES-teller van 15 min   0
CRC-fouten           1552
ES-teller van 1 dag     0

Volgens de berekening met de Afname dichtbij / 13.8 zit ik op 2,7 km. van de centrale en inderdaad op een ADSL2+ snelheid van ong. 8 mbit :( Jammer dat ie niet tóch op 20mbit gaat en er het beste van maakt :P

[ Voor 58% gewijzigd door Wacky op 17-02-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Wacky schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:46:
Ow, goed dat je over dat trainen begon:

Upstream 1020 Kb
DownStream 8808 Kb

Ik haal dus 100% van het maximum. Eens even kijken hoe ik die op 20mbit krijg ... Vreemd dat ie dat niet standaard op 20mbit heeft gezet. Of is er misscghien nog geen ADSL2+ beschikbaar :?
Als er geen ADSL2+ beschikbaar was zat je volgens mij op 4Mbit, dus dat is het denk ik niet. OF je zit te ver van de centrale, OF je lijn is relatief brak, OF de kabel van ISRA punt in je meterkast tot je livebox is te lang / te brak. Zet hem eens in de meterkast voor een testje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:53:
[...]

Je telefoon op de livebox aansluiten, omdat deze als splitter fungeert.
Ik heb de telefoon via de livebox aangesloten. Dit is dus niet het probleem. Ik weet niet echt hoe ik dit moet gaat oplossen. kan iemand me op weg helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb ook de wireless versie genomen van de livebox vandaag. En hij heeft me beloofd dat ik hem indien hij tegenviel in mag ruilen voor een niet wireless versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb de helpdesk van wanadoo gebeld i.v.m. het 8mbit verhaal. Wat blijkt; de wijk is door Wanadoo nog niet op ADSL2+ gezet, waardoor het maximum nu op 8mbit ligt. Helaas is hier ook nergens een planning van bekend dus ze kon me niet vertellen hoe lang het nog ging duren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Wacky schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:55:
Ik heb de helpdesk van wanadoo gebeld i.v.m. het 8mbit verhaal. Wat blijkt; de wijk is door Wanadoo nog niet op ADSL2+ gezet, waardoor het maximum nu op 8mbit ligt. Helaas is hier ook nergens een planning van bekend dus ze kon me niet vertellen hoe lang het nog ging duren :{
Staat bij die snelheidscontrole op wanadoo.nl wel dat je ADSL2 snelheid moet kunnen halen? Dan kan dat bij mij anders misschien ook wel het geval zijn, hoop het niet. Wanadoo snelheidscontrole zeg 15-20 Mbit, moet met 867 meter ook wel lukken niet waar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Wanadoo geeft bij mij 8 a 15mbit aan. Maar ze hebben bij Wanadoo de centrale blijkbaar nog niet op ADSL2+ staan, dus nog even afwachten.

Ik zit op centrale Eindhoven Vlokhoven volgens bbned :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wacky op 17-02-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Hmm, dan hoop ik dat het bij mij WEL op ADSL2 staat... :S Er is iig wel een statusupdate op wanadoo.nl voor mij: Uw ADSL-verbinding zal rond 23-02-2006 opgeleverd worden. Rond deze datum zult u tevens het modempakket thuis ontvangen. Dat zou dus net als meerdere mensen hier precies 2 weken betekenen :). Erg netjes dus!

Edit: Iemand in Eindhoven Centrum (Stratum) met Wanadoo ADSL2?? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 17-02-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Wanadoo is mij veel te snel met het opleveren van de ADSL verbinding.:P Ik had de aanvraag gedaan op 9 februari. Bevestiging van de aanvraag ontvangen met daarin de 7 dagen bedenktijd. Ondertussen nog een brief van Tiscali gehad, dat ze te horen hadden gekregen dat ik zou gaan opzeggen en dat ik vooral niet moet vergeten in eigen persoon de opzegprocedure te volgen.

Nu vind ik zou juist een brief van Wanadoo in mijn postbus dat de te verwachten opleverdatum al op 22 februari is. Terwijl ik dit zit te tikken wordt er aangebeld en staat er een pakketdienst met een livebox onder zijn arm voor de deur. :D

Ik zal dus vanavond nog de opzegbrief voor Tiscali op de bus doen, maar ik hoop dat ze die voor 22 februari verwerkt hebben. (Moet notabene tot eind maart doorbetalen maar dat is niet anders)

Nu vraag ik me eigenlijk af of Tiscali het zomaar toestaat dat Wanadoo het adsl signaal van de lijn haalt en hun eigen signaal hierop zetten, zonder dat Tiscali mijn opzegging heeft verwerkt. Iemand gelijkwaardige ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:12:
Wanadoo is mij veel te snel met het opleveren van de ADSL verbinding.:P Ik had de aanvraag gedaan op 9 februari. Bevestiging van de aanvraag ontvangen met daarin de 7 dagen bedenktijd. Ondertussen nog KNIP)
Idem hier. Eerst zeggen ze dat het niet leverbaar is en dat ze de order geanuleerd hebben, kan ik sinds gister plotseling zien wat mijn status is en krijg ik vandaag het modem en wordt ik de 22e aangesloten. Lijkt Overtoom wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:12:
Nu vraag ik me eigenlijk af of Tiscali het zomaar toestaat dat Wanadoo het adsl signaal van de lijn haalt en hun eigen signaal hierop zetten, zonder dat Tiscali mijn opzegging heeft verwerkt. Iemand gelijkwaardige ervaring? :)
Yep word op de 22ste gewoon omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bij kpn hebben ze je oude lijn al gesloopt en voorbereid op migratie. enige wat wanadoo moet doen is je signaal naar hun schakelen.

ps. loop stage bij kpn en vandaag ook het zelfde gedaan bij iemand die bij bbned weg gaat en naar wanadoo toe komt.

[ Voor 36% gewijzigd door vr6-only op 17-02-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 21-07 18:35
Hm, ik heb net geprobeerd om zoals in de OP staat op macadress IP-leases uit te gooien. Geen error messages in telnet, alles lijkt goed te gaan. Zodra ik een machientje /release en /renew werkt het wel, alleen krijg ik het IP wat ik enkele seconden ervoor gereleased heb weer terug.

Klopt dit, zie ik iets over het hoofd of heb ik gewoon fouten gemaakt bij het aanwijzen van IP's aan macadressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 13:13
Duss ik ik las hier net ook dat de ipadressen veranderd zijn. Ik heb vandaag net een nieuwe moden gekregen omdat ik mijn modem niet meer kon bereiken. Ik sluit mijn nieuwe moden aan, en en eens was mijn internet verbinding weer weg. Ik begon even na te denken, en zette mijn DHCP aan :P
Toen kwam ik er achter dat zij wat settings hadden veranderd :( , het erge vind ik wel dat de helpdesk mij niet hebben kunnen helpen. Ik vertelde dat ik de modem niet eens meer kan pingen, ik kreeg antwoord dat de moden dan stuk zou zijn :X en een nieuwe wordt voor mij opgestuurd. Het duurde maar 2 dagen in ik had alweer een nieuwe. Dat vind ik dan wel weer netjes. :+

Al met Al zat ik onnodig 2 dagen zonder internet wat eigenlijk niet nodig was |:( en ik heb mijn hart weer gelucht in dit draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Tommel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:03:
Vandaag de livebox thuis gekregen en de verbinding werkt ook............echter ik haal helaas onderstaande waarden, dit valt me toch enorm tegen:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 952 Kb
DownStream 4076 Kb
Afname Dichtbij : 40.7 (dB)
Ver weg : 17.4 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

De telefoonkabel (50cm) vanuit de Livebox zit direct op het ISRA punt, de rode (rechts) en blauwe(links) kabeltjes zijn op de bovenste polen aangesloten, verder zit er niks op het ISRA punt.
Volgens postcodes check van Wanadoo zou ik tussen de 8 en 15mbit moeten kunnen halen.
Volgens postcodechecks zit ik op 2469m van de telefooncentrale en zou ik volgens deze grafiek http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg ca. 9mbit moeten halen.
Ik zit op de volgende centrale Centrale: Dtc-C

De afname dichtbij en ver weg zijn volgens mij vrij hoog wat zou ik nog kunnen doen voordat ik Wanadoo ga benaderen?
Wie weet raad???
Heb contact gehad met Wanadoo en kreeg een boel (onzinnige) vragen terug o.a.:
"Adering correct aangesloten, rood op rood en blauw op zwart?"
Dit moet toch zijn rood op rood en blauw op blauw in een huis waar het ISRA punt ca. 25 jaar oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Er wordt door velen gezegd hier dat CRC-fouten het einde van de wereld niet zijn, maar ik heb het idee dat er bij mij toch zeker wat mis is.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18364 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 10912
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 11690
ES-teller van 1 dag 0

Mijn livebox heb ik net gereset en binnen no-time staat er weer een berg crc's. Mijn download-snelheid komt ook niet boven de 2-300 KB/sec uit. Iemand enig idee waar deze fouten veroorzaakt kunnen worden en wat ik eraan zou kunnen doen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 13:12
De naam zegt het al "fout". Dus het is normaal. Logisch: Nee. Maar het schijnt zo. Ik heb er ook zo'n 40.000 staan na een paar dagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

Tommel schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:37:
[...]

[...]

Dit moet toch zijn rood op rood en blauw op blauw in een huis waar het ISRA punt ca. 25 jaar oud is?
aan die afname dichtbij te zien zal je afstand tot wijkcentrale eerder rond de 3 km (of meer) liggen.

toch zou je dan nog een 7 mbit mogen verwachten, maar blijkbaar komen je waardes/afstand lager uit dan verwacht.. de vraag is of wanadoo er veel aan gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chady

De wireless versie is gelijk aan de draadversie, je krijgt bij wireless alleen een USB dongle erbij voor het wireless signaal. Heb ik hier ook, na een maandje ben ik weer aan de draad.

Draad is telefoonkabel van minimaal 10 meter waarbij de laatste 3 meter extra verlengd zijn. Signaal is verder prima +/- 1700 KB/S download via eweka.

Bij mij was draadloos beduidend langzamer +/- 1000 KB/s en op een gegeven moment klapte de livebox steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 21-07 18:35
Kan iemand misschien duidelijk uitleggen hoe je IP's aan de hand van MAC/DHCP uitdeelt? Het is me nog steeds niet gelukt.

Ik voer via het host -o add commando een mac adress toe, en wijs hem aan een IP. So far so good. Als ik in host list kijk zie ik ze ook staan. Moet ik ze dan saven, de livebox restarten, of absoluut niets meer doen? Zodra ik restart zijn de instellingen van hosts weer weg, ook als ik save geloof ik.

Of ik zie iets over het hoofd, of die livebox is nog te brak om mijn mooie commando's te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Achter mijn LiveBox heb ik een router, switch en accepoint ineen hangen, namelijk de Linksys WRT54G. Tot voorheen werkte deze combinatie uitstekend, tot de laatste firmupdate voor de Livebox. Nou begreep ik dat dit te maken heeft dat beide routers op hetzelfde i.p. zitten, namelijk 192.168.1.1 Ik zou dit ip adres in mijn Linksys router moeten veranderen in bijv. 192.168.2.1 en tevens lees ik dat ik DHCP in de Linksys uit zou moeten zetten.

Maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet om dit ip adres in de Linksys te veranderen. Als ik de adslkabel eruit trek en 192.168.1.1 probeer te bereiken om zo in het routermenu van Linksys te komen, geeft hij de pagina maar voor de helft weer (pagina wordt niet goed opgemaakt). Juist op deze plek zou ik ipadres moeten veranderen en dhcp uitzetten. Na 2 avonden al urenlang proberen schiet het niet op. Wat moet ik doen om de Linksys weer werkend te krijgen. Ik wil 2 pc's bekabeld en 1 laptop draadloos aan de Linksys WRT54G koppelen. Enige manier van internetten is nu mogelijk door de LiveBox rechtstreeks op 1 pc aan te sluiten.

Ik ben t helemaal zat...en kan hulp erg goed gebruiken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:55:
Ik zit met een probleem. Achter mijn LiveBox heb ik een router, switch en accepoint ineen hangen, namelijk de Linksys WRT54G. Tot voorheen werkte deze combinatie uitstekend, tot de laatste firmupdate voor de Livebox. Nou begreep ik dat dit te maken heeft dat beide routers op hetzelfde i.p. zitten, namelijk 192.168.1.1 Ik zou dit ip adres in mijn Linksys router moeten veranderen in bijv. 192.168.2.1 en tevens lees ik dat ik DHCP in de Linksys uit zou moeten zetten.

Maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet om dit ip adres in de Linksys te veranderen. Als ik de adslkabel eruit trek en 192.168.1.1 probeer te bereiken om zo in het routermenu van Linksys te komen, geeft hij de pagina maar voor de helft weer (pagina wordt niet goed opgemaakt). Juist op deze plek zou ik ipadres moeten veranderen en dhcp uitzetten. Na 2 avonden al urenlang proberen schiet het niet op. Wat moet ik doen om de Linksys weer werkend te krijgen. Ik wil 2 pc's bekabeld en 1 laptop draadloos aan de Linksys WRT54G koppelen. Enige manier van internetten is nu mogelijk door de LiveBox rechtstreeks op 1 pc aan te sluiten.

Probeer het eens met FireFox, meestal kan ik daarmee wel inloggen en IE niet.

Ik weet het, Livebox is in dat opzicht echt K*T :( , we moeten dat gewoon uit kunnen schakelen en de LB alleen als BRIDGE kunnen gebruiken maar jah wie ben ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:55:

Een compleet nieuwe setup vanaf de CD draaien helpt denk ik. En daarvoor wel ff de router compleet resetten via een knopje aan de achterkant. Je adres vervolgens veranderen in bijv 192.168.1.20 en DHCP uit. De kabel uit je Livebox in een vrije poort stoppen, niet in de WAN! Nog een keer rebooten en het werkt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door objectief2 op 18-02-2006 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommel schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:37:
[...]

[...]

Vergewis je ervan dat je het adderpaar waar je signaal op binnenkomt correct is aangesloten op je Livebox. Het is namelijk mogelijk om met 1 ader een analoge lijn aan te sluiten en dan toch te kunnen bellen. Alleen zal in dat geval je Livebox op een vele lage waarde intrainen (pakweg de helft) dan mogelijk zou zijn als je beide aders gebruikt (ik spreek uit ervaring :/).

Wat betreft afstand tot de centrale in relatie tot je intrain-snelheid is het zo dat de postcode-check je een idee geeft over de afstand, immers de kabel loopt niet in een rechte lijn naar je huis toe. Bij mij geeft de postcodecheck aan dat ik op zo'n 2000m van de centrale zit. Bij meting door KPN blijkt dat ruim 3200m meter te zijn. Dit zijn mijn stats:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11016 Kb
Afname Dichtbij : 35.9 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 80013
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12082
ES-teller van 1 dag 0

Hoe nu verder? Je kunt bij KPN een storing aanmelden en aangeven dat je problemen hebt met je lijn (niet met ADSL want dan wordt je direct naar Wanadoo terug verwezen). Er wordt dan door de storingsdienst een meting uitgevoerd, en weet je of je beide aders hebt aangesloten (kun je tevens vragen hoever je echt van de centrale je ;)). Let op, het kan zijn dat er dan een monteur wil langskomen op het op te lossen en als dan blijkt je zelf oorzaak bent kun je geconfronteert worden met kosten.
Alternatief kun je verschillende aders proberen en kijken of het wat uitmaakt. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat alles goed is aangesloten en je nu dus op je maximale snelheid zit...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nou, de livebox staat nog steeds op 8mbit, de postcodecheck van bbned geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ehv-Vkh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2118 meter.

Ik neem aan dat het modem dus op 20mbit zou moeten draaien, en niet op 8mbit. Nog maar een keer bellen vandaag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Wacky schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:50:
Nou, de livebox staat nog steeds op 8mbit, de postcodecheck van bbned geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ehv-Vkh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2118 meter.

Ik neem aan dat het modem dus op 20mbit zou moeten draaien, en niet op 8mbit. Nog maar een keer bellen vandaag :{
Op 2118 meter zul je nooit 20mbit halen, zie ook http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:14:
[...]

Vergewis je ervan dat je het adderpaar waar je signaal op binnenkomt correct is aangesloten op je Livebox. Het is namelijk mogelijk om met 1 ader een analoge lijn aan te sluiten en dan toch te kunnen bellen. Alleen zal in dat geval je Livebox op een vele lage waarde intrainen (pakweg de helft) dan mogelijk zou zijn als je beide aders gebruikt (ik spreek uit ervaring :/).

Wat betreft afstand tot de centrale in relatie tot je intrain-snelheid is het zo dat de postcode-check je een idee geeft over de afstand, immers de kabel loopt niet in een rechte lijn naar je huis toe. Bij mij geeft de postcodecheck aan dat ik op zo'n 2000m van de centrale zit. Bij meting door KPN blijkt dat ruim 3200m meter te zijn. Dit zijn mijn stats:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11016 Kb
Afname Dichtbij : 35.9 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 80013
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12082
ES-teller van 1 dag 0

Hoe nu verder? Je kunt bij KPN een storing aanmelden en aangeven dat je problemen hebt met je lijn (niet met ADSL want dan wordt je direct naar Wanadoo terug verwezen). Er wordt dan door de storingsdienst een meting uitgevoerd, en weet je of je beide aders hebt aangesloten (kun je tevens vragen hoever je echt van de centrale je ;)). Let op, het kan zijn dat er dan een monteur wil langskomen op het op te lossen en als dan blijkt je zelf oorzaak bent kun je geconfronteert worden met kosten.
Alternatief kun je verschillende aders proberen en kijken of het wat uitmaakt. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat alles goed is aangesloten en je nu dus op je maximale snelheid zit...

Succes!
Heb net zitten spelen met de kabels, maar ik heb alles goed aangesloten want met de andere combinaties krijg ik geen verbinding. Al zou ik 3,2 km zitten ipv 2,4 dan zou ik vergelijkbare waarden moeten hebben als jou. Ik kom nu niet verder dan 4.5mbit en dat is toch wel teleurstellend.
Ik wacht even de volgende reply van wanadoo af en dan zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met installatie is dat hij tijdens de installatie gaat proberen contact te maken met internet. Dat lukt dan niet en vraagt hij of hij het opnieuw zal proberen of stoppen. Opnieuw heeft geen zin en als ik dan stop breekt hij mijn setup af. Als ik daarna via 192.168.1.1 mijn ipadres wil veranderen krijg ik een een halfopgemaakt scherm te zien. Ook in firefox gebeurt dit.

Als jij een nieuwe setup draait, doe je dat met de adsl kabel vanaf de Livebox in de Linksys of heb je die er dan uitliggen? En jouw laatste opmerking van nog een keer rebooten. Bedoel je dan je pc of de livebox rebooten?
objectief2 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 08:42:
[...]

Een compleet nieuwe setup vanaf de CD draaien helpt denk ik. En daarvoor wel ff de router compleet resetten via een knopje aan de achterkant. Je adres vervolgens veranderen in bijv 192.168.1.20 en DHCP uit. De kabel uit je Livebox in een vrije poort stoppen, niet in de WAN! Nog een keer rebooten en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik lees toch echt 10 mbit af uit die grafiek. (Tussen de 1,5 en 2,5 km). En dan nog, de livebox is gelimiteerd op 8mbit dus ik kán niet eens harder. Als ze het modem nou op 20mbit zetten kan ik iig nog max. 10mbit halen, toch 25% sneller als nu!

[ Voor 3% gewijzigd door Wacky op 18-02-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:24:
Probleem met installatie is dat hij tijdens de installatie gaat proberen contact te maken met internet. Dat lukt dan niet en vraagt hij of hij het opnieuw zal proberen of stoppen. Opnieuw heeft geen zin en als ik dan stop breekt hij mijn setup af. Als ik daarna via 192.168.1.1 mijn ipadres wil veranderen krijg ik een een halfopgemaakt scherm te zien. Ook in firefox gebeurt dit.

Als jij een nieuwe setup draait, doe je dat met de adsl kabel vanaf de Livebox in de Linksys of heb je die er dan uitliggen? En jouw laatste opmerking van nog een keer rebooten. Bedoel je dan je pc of de livebox rebooten?

[...]
Ik heb gedaan wat de setupCD aangeeft. Dus eerst rechtstreeks vanuit de Livebox in je vaste pc. Daarna geeft de CD aan dat je de kabel uit de Livebox in je WAN (internet)poort moet doen en de vaste pc via een ethernetkabel aan moet sluiten. Het zijn twee stappen, en ik vermoed dat de tweede stap bij jou niet lukt. Daarom moet je dan dus resetten via de achterkant. Uiteindelijk krijg je als je klaar bent ook niet meteen internet want je moet dus eerst nog in je Linksys het eigen webadres veranderen en DHCP uitzetten en desnoods alles nog eens rebooten/pc weer opstarten etc.

Trouwens...als je los van de router wel gewoon internet via je Livebox krijgt dan moet je daar verder niet meer aan prutsen. Het is puur een kwestie van kabels en routerinstellingen dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 18-02-2006 11:35 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.