Modem kan niet op 20mbit omdat je 2118m van de centrale zit. Je modemt regelt de snelheid zelf afhankelijk van de afstand en bekabeling.Wacky schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:24:
[...]
Ik lees toch echt 10 mbit af uit die grafiek. (Tussen de 1,5 en 2,5 km). En dan nog, de livebox is gelimiteerd op 8mbit dus ik kán niet eens harder. Als ze het modem nou op 20mbit zetten kan ik iig nog max. 10mbit halen, toch 25% sneller als nu!
Verwijderd
Tijdens installatie kan ik bij stap 8 kiezen welke connection ik wil wil: dhcp, ipppoe, static ip, pptp, l2tp, telstra.
Ik neem aan dat ik hier static ip moet invullen: 192.168.1.20 Maar vervolgens moet ik ook subnet masker, gateway en dns1 en dns2 invullen. Wat moet er daar ingevuld worden?
Waar wijzig je anders het ipadres van je router?
Ik neem aan dat ik hier static ip moet invullen: 192.168.1.20 Maar vervolgens moet ik ook subnet masker, gateway en dns1 en dns2 invullen. Wat moet er daar ingevuld worden?
objectief2 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:33:
[...]
Ik heb gedaan wat de setupCD aangeeft. Dus eerst rechtstreeks vanuit de Livebox in je vaste pc. Daarna geeft de CD aan dat je de kabel uit de Livebox in je WAN (internet)poort moet doen en de vaste pc via een ethernetkabel aan moet sluiten. Het zijn twee stappen, en ik vermoed dat de tweede stap bij jou niet lukt. Daarom moet je dan dus resetten via de achterkant. Uiteindelijk krijg je als je klaar bent ook niet meteen internet want je moet dus eerst nog in je Linksys het eigen webadres veranderen en DHCP uitzetten en desnoods alles nog eens rebooten/pc weer opstarten etc.
Trouwens...als je los van de router wel gewoon internet via je Livebox krijgt dan moet je daar verder niet meer aan prutsen. Het is puur een kwestie van kabels en routerinstellingen dan
Static IP Acces Point (Linksys): 192.168.1.20Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:46:
Tijdens installatie kan ik bij stap 8 kiezen welke connection ik wil wil: dhcp, ipppoe, static ip, pptp, l2tp, telstra.
[...]
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 18-02-2006 11:59 ]
Verwijderd
Is het waar dat je maar 8 poorten open kan zetten in de livebox firewall. Als ik er meer toevoeg kan ik wel saven maar ze komen niet in de lijst voor, dit had ik ook al in de vorige versie (nu 3202WNLB_221018).
cheers,.
cheers,.
Je kunt maar 8 *regels* toevoegen ja, maar dit kunnen ook port ranges (van 2000 - 2020 bijv.) zijn. Wanneer je dus je p2p programma's e.d. een beetje handig insteld, heb je maar een paar regels nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:21:
Is het waar dat je maar 8 poorten open kan zetten in de livebox firewall. Als ik er meer toevoeg kan ik wel saven maar ze komen niet in de lijst voor, dit had ik ook al in de vorige versie (nu 3202WNLB_221018).
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ook onder firefox heb ik hetzelfde probleem (zie afbeelding). Zijn er nog andere manieren om ip adres toe te kennen aan de Linksys WRT54G en dhcp uit te schakelen?
Zie link voor afbeelding: http://home.hetnet.nl/~arno_enrico/test/linksys.gif
Iemand met hetzelfde probleem en opgelost??
Zie link voor afbeelding: http://home.hetnet.nl/~arno_enrico/test/linksys.gif
Iemand met hetzelfde probleem en opgelost??
lazrambo schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 08:11:
[...]
Probeer het eens met FireFox, meestal kan ik daarmee wel inloggen en IE niet.
Ik weet het, Livebox is in dat opzicht echt K*T, we moeten dat gewoon uit kunnen schakelen en de LB alleen als BRIDGE kunnen gebruiken maar jah wie ben ik..
En je kan via telnet meer ranges aanmakenAtomsk schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:17:
[...]
Je kunt maar 8 *regels* toevoegen ja, maar dit kunnen ook port ranges (van 2000 - 2020 bijv.) zijn. Wanneer je dus je p2p programma's e.d. een beetje handig insteld, heb je maar een paar regels nodig.
Wat ik zelf heb gedaan is trouwens de WAN aansluiting op mijn router die achter de livebox hangt niet te gebruiken. Op die manier werkt dat kreng zowat automatisch als switch. Wel even je DHCP uitzetten op de tweede router. Nu is mijn 192.168.1.1 gewoon de livebox, en volgens mij heeft mijn tweede router geen IP.
of je stelt (zoals hier beschreven) je livebox als bridge in (mits geen telefonie van Wanadoo) en je kunt je router gewoon weer als router gebruiken zoals je gewend bent.NiteSpeed schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:55:
Wat ik zelf heb gedaan is trouwens de WAN aansluiting op mijn router die achter de livebox hangt niet te gebruiken. Op die manier werkt dat kreng zowat automatisch als switch. Wel even je DHCP uitzetten op de tweede router. Nu is mijn 192.168.1.1 gewoon de livebox, en volgens mij heeft mijn tweede router geen IP.
Wat voor abbonnement had je bij cistron (xs4all)Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:23:
[...]
De afstand tussen mijn LiveBox en het ISRA-punt is ook ongeveer 15 meter (ronde kabel uiteraard) en Nuria meet tussen de 14-15 Mbps en dit is exact wat de Wanadoo-meter ook aangaf. Ook ik ben van XS4ALL (oude Cistron) gekomen en ben zeer tevreden qua prijs, prestatatie en stabiliteit.
En welke snelheid haalde je toen?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Nee, ik gebruik wel telefonie van Wanadoo ook, dus dat dan maar even niet. Het zou wel makkelijker zijn aan de ene kant, omdat mijn oude router MAC adressen en IP adressen aan elkaar laat koppelen via de webinterface.IEFtm schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:21:
[...]
of je stelt (zoals hier beschreven) je livebox als bridge in (mits geen telefonie van Wanadoo) en je kunt je router gewoon weer als router gebruiken zoals je gewend bent.
Bron?vr6-only schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:57:
denk het wel maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, las het net op internet.
Hmm hoe stel ik in vredesnaam de tijd in in die livebox? Commandline pakt ie em ook niet helemaal :S:S
Verwijderd
Ik had toen een abonnement van BabyXL 1280Kbps en haalde toen plusminus 940Kbps dus zeg maar 3/4 van de max. te behalen snelheid. Deze 3/4-verhouding afgezet op 20Mbps-Wanadoo dan geeft dit 15 Mbps en dit komt overeen met hetgeen ik nu meet. De afstand tot de wijkcentrale is hemelsbreed 1200 mtr. Verder ben ik zeer tevreden en heb nimmer uitval gehad (vanaf mei 2005) en dat was bij XS4ALL weleens anders. Telefonie werkt ook toppie !Coolmaster schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:12:
[...]
Wat voor abbonnement had je bij cistron (xs4all)
En welke snelheid haalde je toen?
@sitesite
Dan heb jij nog geluk gehad mijn je oude abbo. Ik heb zelf maxx broadband 8mbit down en zoveel up.
Maar hier is die 8mbit nog nooit gehaald. Haal hier momenteel max 4mbit als ik dat al kan halen.
@ Iedereen
Nou wil ik dus ook overstappen naar Wanadoo family 20 mbit voor 23,95 per maand.
Nou weet ik dat ik de 15mbit nooit zal gaan halen, maar wel een pak minder geld betalen voor het abbo. Wat is verstandig om een dat family aan te schaffen? Ik wil namelijk zo min mogelijk downtime. Kan ik het beter eerst aanvragen bij wanadoo en het dan meteen opzeggen bij xs4all?
Kan ik het eerst beter aanvragen bij wanadoo en wachten op een bevestiging en dan opzeggen bij xs4all?
Zijn er misschien nog andere iedeeen? Hoe lang gaat het duren voordat ik aan en af gesloten bij?
Komen er nog kosten bij als ik een monteur neem en hoeveel?
Centrale: Niwg-N
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2470 meter.
Zal ik de 10 mbit nog halen?
Dan heb jij nog geluk gehad mijn je oude abbo. Ik heb zelf maxx broadband 8mbit down en zoveel up.
Maar hier is die 8mbit nog nooit gehaald. Haal hier momenteel max 4mbit als ik dat al kan halen.
@ Iedereen
Nou wil ik dus ook overstappen naar Wanadoo family 20 mbit voor 23,95 per maand.
Nou weet ik dat ik de 15mbit nooit zal gaan halen, maar wel een pak minder geld betalen voor het abbo. Wat is verstandig om een dat family aan te schaffen? Ik wil namelijk zo min mogelijk downtime. Kan ik het beter eerst aanvragen bij wanadoo en het dan meteen opzeggen bij xs4all?
Kan ik het eerst beter aanvragen bij wanadoo en wachten op een bevestiging en dan opzeggen bij xs4all?
Zijn er misschien nog andere iedeeen? Hoe lang gaat het duren voordat ik aan en af gesloten bij?
[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 18-02-2006 21:06 ]
Verwijderd
Heb je een analoge lijn naast je ISDN dan? ZO niet, dan zul je eerst Demon op moeten zeggen en laten afsluiten, daarna zal je je IDSN moeten laten omzetten naar analoog, en daarna pas wanadoo aanvragen...bing69 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:24:
[...]
Precies nadat de eerste 7 dagen bedenktermijn was afgelopen kreeg ik bericht dat het over 7 dagen opgeleverd gaat worden. In mijn geval as donderdag....
Mijn andere (demon) adsl en isdn zeg ik pas op als het hier allemaal draait. Ik heb dus geen risico genomen.
Ik ging van Planet ADSL op ISDN, naar Wanadoo op analoog. Netjes alles in volgorde gedaan, anders raakt iedereen in de war en duurt het nog veel langer.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 21:33 ]
Waarom wil je dit?ikbensander schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:22:
Hmm hoe stel ik in vredesnaam de tijd in in die livebox? Commandline pakt ie em ook niet helemaal :S:S
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
tja kwestie van DSLAM volVerwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:07:
ik kan geen family omdat mijn centrale vol zit zeggen ze.
meer mensen met ervaring???
ze breiden pas uit (net zoals alle grote ISPs) op het moment dat er voldoende marktvraag is in dat gebied. kwestie van kosten - winst calculatie. puur geldkwestie dus.
ik zou er dus niet al te veel op hopen dan..
date -o date MM:DD:YYYY time H:M:S timezone valueikbensander schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:22:
Bijvoorbeeld:
[root @ home]$ date -o date 02:19:2006 time 01:41:00
System DATE (MM:DD:YYYY) 02:19:2006 TIME (H:M:S) 01:41:00
[root @ home]$
Eerder deze week uitgeprobeerd maar de tijd was weer teruggesprongen naar 2002. Nu een save commando gegeven om te kijken of de Livebox (hoe Live is een apparaat dat aangeeft dat het 2002 is) beter bij de tijd blijft.
Effe een herstart van de Livebox gedaan en jawel we gaan terug in de tijd:
[root @ home]$ date
DATE (MM:DD:YYYY) 01:10:2002 TIME (H:M:S) 04:46:21
De Livebox is een beetje vergeetachtig dus. Heeft iedereen dezelfde tijd?
[ Voor 16% gewijzigd door geetwee op 19-02-2006 02:03 ]
De datum/tijd staat bij mij al goed zonder dat ik hem ooit heb ingesteld (loopt alleen 1 uur achter waarschijnlijk omdat ie op zomertijd staat)geetwee schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:42:
[...]
date -o date MM:DD:YYYY time H:M:S timezone value
Bijvoorbeeld:
[root @ home]$
Eerder deze week uitgeprobeerd maar de tijd was weer teruggesprongen naar 2002. Nu een save commando gegeven om te kijken of de Livebox (hoe Live is een apparaat dat aangeeft dat het 2002 is) beter bij de tijd blijft.
[root @ home]$ date
Ja, ik heb eerst een analoge lijn er bij aangevraagd en daar na wanadoo. Als alles werkt gaat Demon er uit en dan de isdn lijn.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:31:
[...]
Heb je een analoge lijn naast je ISDN dan? ZO niet, dan zul je eerst Demon op moeten zeggen en laten afsluiten, daarna zal je je IDSN moeten laten omzetten naar analoog, en daarna pas wanadoo aanvragen...
Ik ging van Planet ADSL op ISDN, naar Wanadoo op analoog. Netjes alles in volgorde gedaan, anders raakt iedereen in de war en duurt het nog veel langer.
Bing
Verwijderd
Je moet NIET eerst opzeggen maar bij wanadoo een telco-telco migratie aanvragen. Anders gaat het fout. In mijn geval heb ik geen downtijd gehad (alleen de tijd nodig voor het omprikken van de modems). Daarna zeg je pas op.Coolmaster schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:04:
@sitesite
@ Iedereen
Verwijderd
Het is koffiedik kijken maar ik denk niet dat je de 10mbit haalt op die afstand.Coolmaster schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:04:
Ik kom er net achter dat er wel een sntp server in de livbox zit. NU nog ff kijken hoe ie werkt.geetwee schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:42:
[...]
date -o date MM:DD:YYYY time H:M:S timezone value
Bijvoorbeeld:
[root @ home]$
[root @ home]$ date
Voorlopig heb ik dit gedaan:
inloggen in console
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [root @ home]$ sntp De SNTP server stoppen: [root @ sntp]$ sntp stop De timeserver configgen: [root @ sntp]$ sntp config -o -name time.xs4all.nl SNTP weer starten: [root @ sntp]$ sntp start Nog even de timezone goedzetten: [root @ sntp]$ timezone_set 41 Nu terug naar het hoofdmenu: [root @ sntp]$ exit EN de nieuwe date checken: [root @ home]$ date DATE (MM:DD:YYYY) 02:19:2006 TIME (H:M:S) 10:11:42 |
Hoop dat het bij de rest ook beetje werkt en dat ik zo ff mijn steentje bij kan dragen hier in dit topic
Misschien wat voor ind e topicstart trouwens?
Iemand die het ook nog even kan testen?
[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 19-02-2006 13:13 ]
Verwijderd
Voor diegene die moeite heeft met "port mappen" voor p2p netwerken zoals emule, bittorrent maar ook zaken als XBOX, msn etc. hier een kleine instructie die bij mij werkt op de Livebox.
1. Type in je browser het adres: 192.168.1.1 (adres van de Livebox)
2. Als je al hebt gerommeld met je Livebox: Opslaan/resetten/opnieuw starten en kies daarna voor reset om je persoonlijke instellingen te verwijderen en terug te gaan naar de "fabrieksinstellingen".
3. Kies voor "firewall".
3. Klik op de toets "Toevoegen".
4. verzin een naam: bijv. "emuleTCP"
5. Toegang geactiveerd: "Ja"
6. Protocol "TCP"
7. Van poort: 4662
8. Naar poort: 4662
9. Lokaal IP adres: xxx.xxx.xxx.xxx (zie verderop)
10. Klik op toepassen
11. Klik op doorgaan (opslaan doe je pas als je helemaal klaar bent)
12. Ga naar stap 3 en voeg nog toe: "emuleUDP", Ja, UDP, 4672, xxx.xxx.xxx.xxx
13. En voor bittorent: "Bittorrent", Ja, TCP, het poortnummer wat jouw bittorrent applicatie gebruikt, xxx.xxx.xxx.xxx
14. Sla nu je instellingen op.
15. Test in Emule: Options, Connection, Test ports
Lokaal IP adres:
Is je pc direct gekoppeld is aan de Livebox (zonder router, een hub of switch mag) dan moet je het ipadres van je pc invullen bij xxx.xxx.xxx.xxx (dat kan je vinden bij Start, Run, cmd (invullen) en OK, type dan ipconfig in.
Wanneer je een router "achter" de livebox hebt (en verder niets is gekoppeld aan de livebox -ook geen draadloos-): geef die router het IP adres 192.168.1.10 (een ander 192.168.1.x adres mag ook x>9) aan de WAN (ISP) zijde. De IP adressen die de router achter de Livebox uit moet delen (DHCP) moeten van een andere reeks zijn (bijv. 192.168.255.x en x=1...254). Het IP adres wat jouw pc krijgt is voor de Liveboxinstelling niet meer relevant. Het gaat om het IP adres van jouw router (en dat is dit voorbeeld 192.1681.10). Dat adres moet jij dus invullen bij xxx.xxx.xxx.xxx. Dit houdt in dat de Livebox alle frames (die vanaf het internet komen) voorzien van poort 4662, 4672 en xxxx doorstuurd naar 192.168.1.10 (jouw router). Die moet dan weer geïnstrueerd worden wat hij moet doen. Dus daar haal je dezelfde truc uit. Je moet jouw router instrueren die frames naar jouw pc's ipadres door te sturen. Dus hetgeen je op de Livebox hebt gedaan doe je nog een keer op jouw router maar dan is het ipadres jouw pc's ipadres.
Schrijf op wat je gedaan hebt.
Tijdens de volgende update van de livebox ben je alles weer kwijt...
1. Type in je browser het adres: 192.168.1.1 (adres van de Livebox)
2. Als je al hebt gerommeld met je Livebox: Opslaan/resetten/opnieuw starten en kies daarna voor reset om je persoonlijke instellingen te verwijderen en terug te gaan naar de "fabrieksinstellingen".
3. Kies voor "firewall".
3. Klik op de toets "Toevoegen".
4. verzin een naam: bijv. "emuleTCP"
5. Toegang geactiveerd: "Ja"
6. Protocol "TCP"
7. Van poort: 4662
8. Naar poort: 4662
9. Lokaal IP adres: xxx.xxx.xxx.xxx (zie verderop)
10. Klik op toepassen
11. Klik op doorgaan (opslaan doe je pas als je helemaal klaar bent)
12. Ga naar stap 3 en voeg nog toe: "emuleUDP", Ja, UDP, 4672, xxx.xxx.xxx.xxx
13. En voor bittorent: "Bittorrent", Ja, TCP, het poortnummer wat jouw bittorrent applicatie gebruikt, xxx.xxx.xxx.xxx
14. Sla nu je instellingen op.
15. Test in Emule: Options, Connection, Test ports
Lokaal IP adres:
Is je pc direct gekoppeld is aan de Livebox (zonder router, een hub of switch mag) dan moet je het ipadres van je pc invullen bij xxx.xxx.xxx.xxx (dat kan je vinden bij Start, Run, cmd (invullen) en OK, type dan ipconfig in.
Wanneer je een router "achter" de livebox hebt (en verder niets is gekoppeld aan de livebox -ook geen draadloos-): geef die router het IP adres 192.168.1.10 (een ander 192.168.1.x adres mag ook x>9) aan de WAN (ISP) zijde. De IP adressen die de router achter de Livebox uit moet delen (DHCP) moeten van een andere reeks zijn (bijv. 192.168.255.x en x=1...254). Het IP adres wat jouw pc krijgt is voor de Liveboxinstelling niet meer relevant. Het gaat om het IP adres van jouw router (en dat is dit voorbeeld 192.1681.10). Dat adres moet jij dus invullen bij xxx.xxx.xxx.xxx. Dit houdt in dat de Livebox alle frames (die vanaf het internet komen) voorzien van poort 4662, 4672 en xxxx doorstuurd naar 192.168.1.10 (jouw router). Die moet dan weer geïnstrueerd worden wat hij moet doen. Dus daar haal je dezelfde truc uit. Je moet jouw router instrueren die frames naar jouw pc's ipadres door te sturen. Dus hetgeen je op de Livebox hebt gedaan doe je nog een keer op jouw router maar dan is het ipadres jouw pc's ipadres.
Schrijf op wat je gedaan hebt.
Tijdens de volgende update van de livebox ben je alles weer kwijt...
En een "save" geven om het op te slaan. Bij mij blijft de configuratie wel bewaard maar na een reboot doet de livebox niks met die info. De SNTP service lijkt wel gestart te zijn want als je de configuratie probeert aan te passen zeurt hij dat de SNTP service eerst gestopt moet worden.Ik kom er net achter dat er wel een sntp server in de livbox zit. NU nog ff kijken hoe ie werkt.
inloggen in console
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [root @ home]$ sntp De SNTP server stoppen: [root @ sntp]$ sntp stop De timeserver configgen: [root @ sntp]$ sntp config -o -name time.xs4all.nl SNTP weer starten: [root @ sntp]$ sntp start Nog even de timezone goedzetten: [root @ sntp]$ timezone_set 41 Nu terug naar het hoofdmenu: [root @ sntp]$ exit EN de nieuwe date checken: [root @ home]$ date DATE (MM:DD:YYYY) 02:19:2006 TIME (H:M:S) 10:11:42
Hoop dat het bij de rest ook beetje werkt en dat ik zo ff mijn steentje bij kan dragen hier in dit topic
Misschien wat voor ind e topicstart trouwens?
Iemand die het ook nog even kan testen?
Als ik sntp stop gevolgd door sntp start doe staat het klokje wel goed. Vreemd.
Wat gebeurd er dan precies met die telco-telco migratie? Word het signaal van wanadoo er dan erop gezet en van cistron eraf gehaald? Probleem bij cistron (xs4all) is dat ik pas het abbo om de maand dan pas kan opzeggen. Dus dan zou ik ook nog het oude abbo nog moeten betalen?Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:55:
[...]
Je moet NIET eerst opzeggen maar bij wanadoo een telco-telco migratie aanvragen. Anders gaat het fout. In mijn geval heb ik geen downtijd gehad (alleen de tijd nodig voor het omprikken van de modems). Daarna zeg je pas op.
En hoe vraag ik deze telco-telco migratie aan? Gewoon via de bestel knop of moet ik dat weer speciaal aanvragen? Is Wanadoo ook niet via de mail bereikbaar?
[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 19-02-2006 14:59 ]
Mja, er is ook een sntprst command waarmee je een tijd instelt (volgens mij) wanneer de livebox moet refreshen.geetwee schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:35:
[...]
En een "save" geven om het op te slaan. Bij mij blijft de configuratie wel bewaard maar na een reboot doet de livebox niks met die info. De SNTP service lijkt wel gestart te zijn want als je de configuratie probeert aan te passen zeurt hij dat de SNTP service eerst gestopt moet worden.
Als ik sntp stop gevolgd door sntp start doe staat het klokje wel goed. Vreemd.
Mijn mening over de livebox is tot nu toe dat ik het een ontiegelijk kutapparaat vindt. Om de haverklap vliegt de hele DHCP vast en is rebooten van het ding enige optie. "Controlepaneel" kun je zo weinig mee dat het eigenlijk niet eens zo genoemd mag worden.
HEt is maar goed dat er in die telnet console nog het eaa aan opties zit anders was ie direct het raam uit gegaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Sander op 19-02-2006 15:01 ]
SNTPRST (sntprestart) staat standaard op 720 minuten (opvragen met "sntprst -d"). Kun je aanpassen maar na een save en een reboot staat die bij mij weer op 720 minuten.ikbensander schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:53:
[...]
Mja, er is ook een sntprst command waarmee je een tijd instelt (volgens mij) wanneer de livebox moet refreshen.
[root @ sntp]$ sntprst 1
Current restart value is : 720 min new value is : 1 min
Sendig update request
Na meer dan 1 minuut wachten nog steeds:
DATE (MM:DD:YYYY) 01:10:2002 TIME (H:M:S) 04:55:21
Dus (bij mij in ieder geval) doet hij niks met die instelling. Nou zit ik met 2 vragen:
- doet die Livebox iets met datum/tijd waarvoor hij per se op 2006 moet staan?
- ben ik de enige die een datum van 2002 heeft?
- Nee, maar ik vind het handig om bijv bij dhcp leases etc de goede date/time te ziengeetwee schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:16:
[...]
SNTPRST (sntprestart) staat standaard op 720 minuten (opvragen met "sntprst -d"). Kun je aanpassen maar na een save en een reboot staat die bij mij weer op 720 minuten.
[root @ sntp]$ sntprst 1
Current restart value is : 720 min new value is : 1 min
Sendig update request
Na meer dan 1 minuut wachten nog steeds:
DATE (MM:DD:YYYY) 01:10:2002 TIME (H:M:S) 04:55:21
Dus (bij mij in ieder geval) doet hij niks met die instelling. Nou zit ik met 2 vragen:
- doet die Livebox iets met datum/tijd waarvoor hij per se op 2006 moet staan?
- ben ik de enige die een datum van 2002 heeft?
- Nee, ik heb het ook.
Verwijderd
Er zijn 2 zaken aan de orde die los van elkaar staan:Coolmaster schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:25:
[...]
Wat gebeurd er dan precies met die telco-telco migratie? Word het signaal van wanadoo er dan erop gezet en van cistron eraf gehaald? Probleem bij cistron (xs4all) is dat ik pas het abbo om de maand dan pas kan opzeggen. Dus dan zou ik ook nog het oude abbo nog moeten betalen?
En hoe vraag ik deze telco-telco migratie aan? Gewoon via de bestel knop of moet ik dat weer speciaal aanvragen? Is Wanadoo ook niet via de mail bereikbaar?
1. het abonnement wat je hebt bij xs4all en de hieraan gebonden contracttermijn (simpel gezegd het geld wat ze nog van je tegoed hebben tot einde contract-periode).
2. de adsl-verbinding migreren naar wanadoo middels een telco-telco optie.
Een telco-telco migratie houdt in dat een bestaande adsl-verbinding in de wijkcentrale wordt omgezet naar de verdeelkast van een andere provider (in jouw geval dus van xs4all naar wanadoo). Dit kan alleen maar als de verbinding actief is (dus niet opgezegd).
Dit gebeurt in-flight dus je ziet op een gegeven moment dat de verbinding verbroken is en dan sluit je
de livebox aan en komt de verbinding met wanadoo tot stand.
Als dit eenmaal goed loopt dan zeg je het abonnement bij xs4all op (maar moet je uiteraard wel betalen tot einde contractperiode).
Je kan de sales van wanadoo even bellen: Wanadoo Sales: 0900-1480 (€ 0,10/min)
Succes !
Ik ga ook denk ik wanadoo nemen.
Alleen krijg ik pas 2 maart de sleutel van mijn huisje.
Is het dan nog steeds 30 euro per maand (met telefonie).
En is er een mogelijkheid wanadoo te emailen kan het nergens op de site vinden?
Alleen krijg ik pas 2 maart de sleutel van mijn huisje.
Is het dan nog steeds 30 euro per maand (met telefonie).
En is er een mogelijkheid wanadoo te emailen kan het nergens op de site vinden?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Waarom is het niet verstandig om eerst xs4all op te zeggen (want dan heb ik toch nog 4 weken de tijd voordat ik eruit lig) En dan gelijk of pas over 1 week aanmelden bij wanadoo.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:36:
[...]
Er zijn 2 zaken aan de orde die los van elkaar staan:
1. het abonnement wat je hebt bij xs4all en de hieraan gebonden contracttermijn (simpel gezegd het geld wat ze nog van je tegoed hebben tot einde contract-periode).
2. de adsl-verbinding migreren naar wanadoo middels een telco-telco optie.
Een telco-telco migratie houdt in dat een bestaande adsl-verbinding in de wijkcentrale wordt omgezet naar de verdeelkast van een andere provider (in jouw geval dus van xs4all naar wanadoo). Dit kan alleen maar als de verbinding actief is (dus niet opgezegd).
Dit gebeurt in-flight dus je ziet op een gegeven moment dat de verbinding verbroken is en dan sluit je
de livebox aan en komt de verbinding met wanadoo tot stand.
Als dit eenmaal goed loopt dan zeg je het abonnement bij xs4all op (maar moet je uiteraard wel betalen tot einde contractperiode).
Je kan de sales van wanadoo even bellen: Wanadoo Sales: 0900-1480 (€ 0,10/min)
Succes !
Want nou moet ik dus dat abbo geld gaan betalen aan xs4all terwijl ik de lijn van wanadoo dan gebruik. Is mij een beetje omslachtig.
wil je geen downtime dan moet je inderdaad dubbel betalen.
It ain't stupid if it works!
Kan ik zonder problemen een mailserver draaien op een wanadoo lijntje, of zijn er beperkingen zoals een gesloten poort 25? Zoja, is er een manier om dit te omzeilen...?
Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!
Poort 25 uitgaand is gesloten, je kunt dus alleen mails sturen via de wanadoo server. Inkomend is geopend voor zover ik heb begrepen.Friebo schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:24:
Kan ik zonder problemen een mailserver draaien op een wanadoo lijntje, of zijn er beperkingen zoals een gesloten poort 25? Zoja, is er een manier om dit te omzeilen...?
klopt, ik heb sinds vrijdag ook wanadoo family, uitgaand moet je mailen via smtp.wanadoo.nl, ingaand is gewoon open
is allemaal wat makkelijker als bij planet wat ik hiervoor had.
is allemaal wat makkelijker als bij planet wat ik hiervoor had.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Je kan ook telefonisch opzeggen bij tiscali. Dan moet je een /O noteren achter je inlognaam en krijg je binnen 2 dagen een brief met bevestiging.DJTimo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:12:
Wanadoo is mij veel te snel met het opleveren van de ADSL verbinding.:P Ik had de aanvraag gedaan op 9 februari. Bevestiging van de aanvraag ontvangen met daarin de 7 dagen bedenktijd. Ondertussen nog een brief van Tiscali gehad, dat ze te horen hadden gekregen dat ik zou gaan opzeggen en dat ik vooral niet moet vergeten in eigen persoon de opzegprocedure te volgen.
Nu vind ik zou juist een brief van Wanadoo in mijn postbus dat de te verwachten opleverdatum al op 22 februari is. Terwijl ik dit zit te tikken wordt er aangebeld en staat er een pakketdienst met een livebox onder zijn arm voor de deur.
Ik zal dus vanavond nog de opzegbrief voor Tiscali op de bus doen, maar ik hoop dat ze die voor 22 februari verwerkt hebben. (Moet notabene tot eind maart doorbetalen maar dat is niet anders)
Nu vraag ik me eigenlijk af of Tiscali het zomaar toestaat dat Wanadoo het adsl signaal van de lijn haalt en hun eigen signaal hierop zetten, zonder dat Tiscali mijn opzegging heeft verwerkt. Iemand gelijkwaardige ervaring?
Probeerde net te bellen, duurde het heel lang voordat ik de telefoon over hoorde gaan om vervolgens in gesprek te raken. Dit had ik dus met verschillende nummers.
Toen kwam ik op het idee om de livebox even te herstarten en vervolgens werkt alles weer.
Voor de duidelijkheid, ik heb Family zónder telefonie. Alleen het splittergedeelte liep dus vast, verder werkte internet en alles gewoon. Heel vreemd, maar als dit vaker gaat gebeuren ga ik toch maar eens proberen hoe het gaat als ik nog een splitter voor de livebox prik.
Toen kwam ik op het idee om de livebox even te herstarten en vervolgens werkt alles weer.
Voor de duidelijkheid, ik heb Family zónder telefonie. Alleen het splittergedeelte liep dus vast, verder werkte internet en alles gewoon. Heel vreemd, maar als dit vaker gaat gebeuren ga ik toch maar eens proberen hoe het gaat als ik nog een splitter voor de livebox prik.
Verwijderd
Waarschijnlijk heb ik mijjn verhaal niet goed uitgelegd, dus dan nog maar een keer:Coolmaster schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:56:
[...]
Waarom is het niet verstandig om eerst xs4all op te zeggen (want dan heb ik toch nog 4 weken de tijd voordat ik eruit lig) En dan gelijk of pas over 1 week aanmelden bij wanadoo.
Want nou moet ik dus dat abbo geld gaan betalen aan xs4all terwijl ik de lijn van wanadoo dan gebruik. Is mij een beetje omslachtig.
Als Wanadoo een telco-telco migratie (dus direct zonder onderbreking omzetten) wil uitvoeren, dan moet de adsl-verbinding actief zijn (dus niet opgezegd). Is dit helder ?
heb ik hier ook, werkt perfectMuse schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:03:
Probeerde net te bellen, duurde het heel lang voordat ik de telefoon over hoorde gaan om vervolgens in gesprek te raken. Dit had ik dus met verschillende nummers.
Ik heb precies hetzelfde, duurt soms wel 8 seconden voordat ie aan de andere kant over gaat. Haal ik de livebox er tussenuit dan gaat ie bijna direct over! Ik krijg alleen niet de in gesprek toon maar hij gaat dan gewoon over.Muse schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:03:
Een reset helpt bij mij niet. Is dit een bekend probleem met de Livbox en/of Wanadoo?
[ Voor 6% gewijzigd door Tommel op 20-02-2006 21:12 ]
ikbensander schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:13:
[...]
inloggen in console
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [root @ home]$ sntp De SNTP server stoppen: [root @ sntp]$ sntp stop De timeserver configgen: [root @ sntp]$ sntp config -o -name time.xs4all.nl SNTP weer starten: [root @ sntp]$ sntp start Nog even de timezone goedzetten: [root @ sntp]$ timezone_set 41 Nu terug naar het hoofdmenu: [root @ sntp]$ exit EN de nieuwe date checken: [root @ home]$ date DATE (MM:DD:YYYY) 02:19:2006 TIME (H:M:S) 10:11:42
Lijkt bij mij te werken. Bij mij stond ie eerst ook op 2002 en nu dus op 2006 :-)
Hij ging na het opnieuw opstarten van de livebox wel weer over, maar overgaan duurde nog steeds erg lang. Nu gewoon weer een splitter er voor gestoken en hij gaat weer bijna direct over. Gare livebox ook...Tommel schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:11:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, duurt soms wel 8 seconden voordat ie aan de andere kant over gaat. Haal ik de livebox er tussenuit dan gaat ie bijna direct over! Ik krijg alleen niet de in gesprek toon maar hij gaat dan gewoon over.
Een reset helpt bij mij niet. Is dit een bekend probleem met de Livbox en/of Wanadoo?

Verwijderd
Ik heb nu 2 pc's aangesloten aan m'n livebox, met een router, switch ertussen, al dient het laatste als switch. Nu wil ik een netwerk tussen beide computers aanleggen. Ik weet beide ipnummers van de pc's. Alleen hoe zorg ik er nu voor dat ik bestanden over een weer kan uitdelen. Heb geen idee hoe dit aan te pakken...
verkeerde topic, verkeerde forum. Zie faqVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:40:
Ik heb nu 2 pc's aangesloten aan m'n livebox, met een router, switch ertussen, al dient het laatste als switch. Nu wil ik een netwerk tussen beide computers aanleggen. Ik weet beide ipnummers van de pc's. Alleen hoe zorg ik er nu voor dat ik bestanden over een weer kan uitdelen. Heb geen idee hoe dit aan te pakken...
Ik vind het ook echt een onding die livebox.Muse schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:32:
[...]
Hij ging na het opnieuw opstarten van de livebox wel weer over, maar overgaan duurde nog steeds erg lang. Nu gewoon weer een splitter er voor gestoken en hij gaat weer bijna direct over. Gare livebox ook...
Ik heb dat ie regelmatig keihard crashed bij het uitgeven van simpele dhcp leases aan Xbox, 2 laptops en 2 desktops...
Verwijderd
Voor de handige telnetters onder ons.
Kan iemand me vertellen of hoe ik via telnet poorten kan openen in de livebox? Eerder in dit topic heb ik aangegeven niet meer in het configuratiescherm te kunnen komen na de laatste update. Niet via Firefox, niet via Explorer en ik zoek in de browser naar 192.168.1.1.
Ik kan nu niet meer downloaden en ik word er gek van. Een mail naar de helpdesk van Wanadoo levert tot nu toe de volgende briljante mailwisseling op, dus daar hoef ik ook niets van te verwachten.
Ik op 13/2
Vanaf de laatste update is het niet meer mogelijk om via mijn webrowser in het configuratiescherm van de livebox te komen. Ik heb explorer en firefox gebruikt, maar bij beiden krijg ik een 'timed-out' melding. Ik gebruik het nieuwe ip adres 192.168.1.1 Ik kan wel internettten, maar ik maak gebruik van portforwards die op deze manier niet meer in te stellen zijn en na de update weer opnieuw moeten worden ingesteld. Graag zou ik van jullie vernemen hoe ik te werk moet gaan.
Voor de volledigheid wil ik nog melden dat ik de livebox al een paar maal op de door jullie aanbevolen wijze heb gereset.
Antwoord helpdesk op 13/2
Dit is een probleem met uw firewall, u zult daar een aantal instellingen moeten wijzigen.
Ik op 13/2
Ik ben blij dat ik een gedetailleerde oplossing voor het probleem mocht
ontvangen. Kunt u mij ook een idee geven van wat ik dan zou moeten
veranderen, aangezien mijn firewall volgens mij goed is ingesteld. Iets
meer informatie is misschien een idee?
Antwoord helpdesk op 15/2
Om u te kunnen helpen hebben wij meer informatie nodig. Daarom verzoeken wij u onderstaande vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Heeft u een firewall actief op uw pc?
Hoe is uw pc verbonden met de livebox?
Welke softwareversie heeft uw livebox? U kunt dit op de configuratiepagina van de livebox vinden bij informatie en vervolgens bij software.
Ik op 20/2
Ik heb inderdaad een firewall actief op de pc, maar deze laat verkeer vanaf
ip 192.168.1.1 door. De livebox is aangesloten volgens jullie instructies,
nabij het isra punt en heeft tot op heden altijd toegang gegeven tot het
configuratiescherm en goed gepresteerd.
Wederom een briljant antwoord overigens, aangezien mijn probleem is dat ik
niet in de configuratie van de livebox kan komen. De aanleiding waarom ik de
helpdesk in eerste instantie heb gemaild. Ik vraag me af of jullie uberhaupt
de historie doornemen van deze mailwisseling...
Antwoord helpdesk op 20/2
Hoe heeft u de computer verbonden met de livebox?
Ik op 20/2
De livebox is met de pc verbonden via de rode ethernet poort met een ethernetkabel
Vanwege de privacy heb ik mijn naam en die van de helpdeskmedewerkers weg gelaten. Ik weet werkelijk niet meer wat ik kan proberen. Ik heb internet al doorploegd, maar ik kan het niet vinden. Hulp wordt zeeeeeeeeeeer gewaardeerd.
Kan iemand me vertellen of hoe ik via telnet poorten kan openen in de livebox? Eerder in dit topic heb ik aangegeven niet meer in het configuratiescherm te kunnen komen na de laatste update. Niet via Firefox, niet via Explorer en ik zoek in de browser naar 192.168.1.1.
Ik kan nu niet meer downloaden en ik word er gek van. Een mail naar de helpdesk van Wanadoo levert tot nu toe de volgende briljante mailwisseling op, dus daar hoef ik ook niets van te verwachten.
Ik op 13/2
Vanaf de laatste update is het niet meer mogelijk om via mijn webrowser in het configuratiescherm van de livebox te komen. Ik heb explorer en firefox gebruikt, maar bij beiden krijg ik een 'timed-out' melding. Ik gebruik het nieuwe ip adres 192.168.1.1 Ik kan wel internettten, maar ik maak gebruik van portforwards die op deze manier niet meer in te stellen zijn en na de update weer opnieuw moeten worden ingesteld. Graag zou ik van jullie vernemen hoe ik te werk moet gaan.
Voor de volledigheid wil ik nog melden dat ik de livebox al een paar maal op de door jullie aanbevolen wijze heb gereset.
Antwoord helpdesk op 13/2
Dit is een probleem met uw firewall, u zult daar een aantal instellingen moeten wijzigen.
Ik op 13/2
Ik ben blij dat ik een gedetailleerde oplossing voor het probleem mocht
ontvangen. Kunt u mij ook een idee geven van wat ik dan zou moeten
veranderen, aangezien mijn firewall volgens mij goed is ingesteld. Iets
meer informatie is misschien een idee?
Antwoord helpdesk op 15/2
Om u te kunnen helpen hebben wij meer informatie nodig. Daarom verzoeken wij u onderstaande vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Heeft u een firewall actief op uw pc?
Hoe is uw pc verbonden met de livebox?
Welke softwareversie heeft uw livebox? U kunt dit op de configuratiepagina van de livebox vinden bij informatie en vervolgens bij software.
Ik op 20/2
ip 192.168.1.1 door. De livebox is aangesloten volgens jullie instructies,
nabij het isra punt en heeft tot op heden altijd toegang gegeven tot het
configuratiescherm en goed gepresteerd.
Wederom een briljant antwoord overigens, aangezien mijn probleem is dat ik
niet in de configuratie van de livebox kan komen. De aanleiding waarom ik de
helpdesk in eerste instantie heb gemaild. Ik vraag me af of jullie uberhaupt
de historie doornemen van deze mailwisseling...
Antwoord helpdesk op 20/2
Hoe heeft u de computer verbonden met de livebox?
Ik op 20/2
De livebox is met de pc verbonden via de rode ethernet poort met een ethernetkabel
Vanwege de privacy heb ik mijn naam en die van de helpdeskmedewerkers weg gelaten. Ik weet werkelijk niet meer wat ik kan proberen. Ik heb internet al doorploegd, maar ik kan het niet vinden. Hulp wordt zeeeeeeeeeeer gewaardeerd.
stekker erin en eruit.. en hij doetet weer (het is mij na de eerste dag ook al 100x gebeurt).
Anyway, ik heb sinds ik gister de livebox heb aangesloten ruis op mn telefoonlijn (gewoon via kpn). En gebruik dus de ingebouwde splitter van dat modem... Bah dat oude splittertje deed zijn werk beter.. Zijn er opties?
Anyway, ik heb sinds ik gister de livebox heb aangesloten ruis op mn telefoonlijn (gewoon via kpn). En gebruik dus de ingebouwde splitter van dat modem... Bah dat oude splittertje deed zijn werk beter.. Zijn er opties?
Wat ik een paar posts terug heb gedaan. Gewoon de oude splitter ook nog eens voor de livebox zetten. Dan werk je weliswaar met een dubbele splitter, maar tot nu toe heb ik geen verschil gemerkt, behalve dat de telefoon een stuk beter werkt weer.Morphine schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:19:
stekker erin en eruit.. en hij doetet weer (het is mij na de eerste dag ook al 100x gebeurt).
Verwijderd
Momenteel maak ik gebruik van wanadoo Adsl Lite. Ik zit er over te denken om naar ADSL Family over te stappen. Ben ik dan nog gebonden aan lopende termijnen van huidige contracten bij Wanadoo en/of KPN. Ik twijfel beetje omdat je KPN lijn toch dient te behouden. Of heb je apart adsl-abo?
Alvast thx!
Alvast thx!
Als je langer dan 1 jaar ADSL-Lite hebt bij Wanadoo is je KPN-deel contract vrij ondertussen. Wanadoo heeft nog wel een termijn op het ISP-deel, maar gezien je bij dezelfde ISP blijft (alleen van DSL netwerk verandert) kijken ze daar niet naar bij mijn weten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:12:
Momenteel maak ik gebruik van wanadoo Adsl Lite. Ik zit er over te denken om naar ADSL Family over te stappen. Ben ik dan nog gebonden aan lopende termijnen van huidige contracten bij Wanadoo en/of KPN. Ik twijfel beetje omdat je KPN lijn toch dient te behouden. Of heb je apart adsl-abo?
Alvast thx!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je kunt op wanadoo site gelijk bekijken of je in aanmerking komt enzo...bjck schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:22:
[...]
Als je langer dan 1 jaar ADSL-Lite hebt bij Wanadoo is je KPN-deel contract vrij ondertussen. Wanadoo heeft nog wel een termijn op het ISP-deel, maar gezien je bij dezelfde ISP blijft (alleen van DSL netwerk verandert) kijken ze daar niet naar bij mijn weten.
maar omdat je een OVERSTAPPER bent, en geen NIEUWE klant heb je geen recht op acties (zoals een gratis iPod shuffleVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:12:
Alvast thx!
[ Voor 64% gewijzigd door Morphine op 21-02-2006 10:05 . Reden: quote added ]
Verwijderd
Das idd k*t, na enige minuten me verder verdiept hebbend in wanadoo twijfel ik trouwens of ik uberhaupt hieraan moet beginnen. Lijken weinig mensen te zijn die probleemloos met die Live-box kunnen werken. Nou weet ik wel dat happy users niet overal gaan rondposten maar Wanadoo lijkt wel erg veel problemen te hebben. Zal nog eens kijken naar of alternatief voor Wanadoo bestaat...Morphine schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:04:
[...]
maar omdat je een OVERSTAPPER bent, en geen NIEUWE klant heb je geen recht op acties (zoals een gratis iPod shuffle![]()
)
De standard user kan er prima mee werken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:15:
[...]
Das idd k*t, na enige minuten me verder verdiept hebbend in wanadoo twijfel ik trouwens of ik uberhaupt hieraan moet beginnen. Lijken weinig mensen te zijn die probleemloos met die Live-box kunnen werken. Nou weet ik wel dat happy users niet overal gaan rondposten maar Wanadoo lijkt wel erg veel problemen te hebben. Zal nog eens kijken naar of alternatief voor Wanadoo bestaat...
De veeleisende poweruser vindt het te beperkt. Ik verwacht van mijn telco eigenlijk alleen het volgende: een normaal werkend modem.
Router etc regel ik veel liever zelf omdat ik dan veel meer mogelijkheden heb. En als ik dan toch zo'n alles in 1 ding krijg dan moet er ook wel een behoorlijk controlpanel opzitten enzo.
Wat je hier hoort zijn voornamelijk powerusers klachten. Als je er niet teveel mee gaat lopen kloten kan je er ook weinig aan ver-kloten.
Het is opzich een prima ding, maar je moet er niet teveel van verwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 21-02-2006 10:23 ]
De webinterface vd LiveBox crasht echt vaak bij standaardhandelingen, al werkt ie verder prima hoor. De verbinding is ook gewoon stabiel (nog niks raars gemerkt, gebruikte tot voorkort nog mn oude adsl1+ speedtouch modem (die was gelimit tot 8mbit, maar sneller dan dat haal je ook niet echt met je livebox (mss 's avonds)). Overstappen is wel gewoon ruk. De kans dat je een paar dagen zonder internet zit, of met dubbel internet (en dus dubbele kosten) is gewoon zeker heel erg groot aanwezig, hoe duidelijk je ook alles aan de mensen vd klantenservice maakt. Je hebt overigens NIKS met KPN te maken (overstap MOET via wanadoo verlopen). Maargoed ik ben dus overgestapt van Lite naar Family, en de kosten wegen nu gewoon op tegen de snelheid (goedkoper voor snellerVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:15:
[...]
Das idd k*t, na enige minuten me verder verdiept hebbend in wanadoo twijfel ik trouwens of ik uberhaupt hieraan moet beginnen. Lijken weinig mensen te zijn die probleemloos met die Live-box kunnen werken. Nou weet ik wel dat happy users niet overal gaan rondposten maar Wanadoo lijkt wel erg veel problemen te hebben. Zal nog eens kijken naar of alternatief voor Wanadoo bestaat...
Volgens mij zit daar het probleem, als je via forwards een paar poorten doorgeeft, dan zitten die poorten direct aan het Internet.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:04:
ip 192.168.1.1 door.
Dat zou je ook moeten zien in de logs van je firewall.
Als dit het probleem is ben je volgens mij wel een excuus aan de helpdesk schuldig.
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Verwijderd
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat mijn firewall op de pc geen verkeer blockt van de livebox. Ofwel, wanneer ik poorten zou kunnen open zetten in de livebox, dan worden die niet nog eens geblockt door de firewall op de pc. De helpdesk deed het naar mijn idee voorkomen alsof juist de firewall het obstakel zou zijn waarom ik niet in het configuratiescherm kan komen, het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat niet het geval is. Maar bedankt voor je reactie, ik moet me dus zorgvuldiger uitdrukken.
reactie op paar posts hierboven.
Overigens heb ik al meerdere malen de stekker eruit gehad en hard gereset...
reactie op paar posts hierboven.
Overigens heb ik al meerdere malen de stekker eruit gehad en hard gereset...
De snelheid hangt af van je afstand tot de centrale, ik haal nog altijd 1900kb/s @ no problemo. S'avonds zakt dat iets in richting de 1000, maar 8mbit haal ik nooitMorphine schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:29:
[...]
De webinterface vd LiveBox crasht echt vaak bij standaardhandelingen, al werkt ie verder prima hoor. De verbinding is ook gewoon stabiel (nog niks raars gemerkt, gebruikte tot voorkort nog mn oude adsl1+ speedtouch modem (die was gelimit tot 8mbit, maar sneller dan dat haal je ook niet echt met je livebox (mss 's avonds)). Overstappen is wel gewoon ruk. De kans dat je een paar dagen zonder internet zit, of met dubbel internet (en dus dubbele kosten) is gewoon zeker heel erg groot aanwezig, hoe duidelijk je ook alles aan de mensen vd klantenservice maakt. Je hebt overigens NIKS met KPN te maken (overstap MOET via wanadoo verlopen). Maargoed ik ben dus overgestapt van Lite naar Family, en de kosten wegen nu gewoon op tegen de snelheid (goedkoper voor sneller)
Waarom kakt die snelheid in om drukke tijdstippen. Dacht dat ADSL daar geen last van zou hebben. Ligt dat aan internet over het algemeen of dat de lijnen gewoon volledig gebruikt worden in de centrale. Heb wel iets gelezen over dat je een lijn deelt met 20 manikbensander schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:09:
[...]
De snelheid hangt af van je afstand tot de centrale, ik haal nog altijd 1900kb/s @ no problemo. S'avonds zakt dat iets in richting de 1000, maar 8mbit haal ik nooit
Je hebt (als consument) altijd te maken met een overboeking van 1:20 of 1:25 inderdaad. Daarbij is worden de ADSL verbindingen het laatste jaar exponentieel sneller, maar de datacenters hebben diezelfde 'snelheidsupgrade' niet echt gehad.rellehenk schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:14:
[...]
Waarom kakt die snelheid in om drukke tijdstippen. Dacht dat ADSL daar geen last van zou hebben. Ligt dat aan internet over het algemeen of dat de lijnen gewoon volledig gebruikt worden in de centrale. Heb wel iets gelezen over dat je een lijn deelt met 20 man
Doe even een 'bold move' en zet je firewall op je pc eens uit. Die paar seconden kunnen echt geen kwaad. Dan probeer je de livebox te benaderen. Lukt dat niet (ik verwacht niet dat het lukt) dan kun je aan de helpdesk tenminste melden dat je de firewall uit hebt gezet en het het toen nog niet deed. Helpdesk kan jou dan niet meer voorhouden dat het daar aan ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:51:
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat mijn firewall op de pc geen verkeer blockt van de livebox. Ofwel, wanneer ik poorten zou kunnen open zetten in de livebox, dan worden die niet nog eens geblockt door de firewall op de pc. De helpdesk deed het naar mijn idee voorkomen alsof juist de firewall het obstakel zou zijn waarom ik niet in het configuratiescherm kan komen, het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat niet het geval is. Maar bedankt voor je reactie, ik moet me dus zorgvuldiger uitdrukken.
De meeste helpdesk medewerkers gaan daar gewoon het lijstje af van problemen. Gewoon een voor een de items op het lijstje afwerken is voor hen het makkelijkste, ook al zit jij er mee. Dus je krijgt zoiets als:
1. Zit de stroom stekker erin?
2. Zit de ethernet kabel erin?
3. Staat er een firewall aan?
Door het even zonder firewall te proberen, kunnen zij naar het volgende item op hun lijstje gaan
Promoot Anime, wordt lid van AniWay!
Dit is gemeten in usenetgebruik. Het kan dus goed zijn dat op die drukke tijden er meer mensen vanuit wanadoo op het eweka netwerk leechen van usenet. Vandaar dat die lijn te "krap" kan zijn.rellehenk schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:14:
[...]
Waarom kakt die snelheid in om drukke tijdstippen. Dacht dat ADSL daar geen last van zou hebben. Ligt dat aan internet over het algemeen of dat de lijnen gewoon volledig gebruikt worden in de centrale. Heb wel iets gelezen over dat je een lijn deelt met 20 man
Maar het is natuurlijk ook zo dat die snelheid van veel meer factoren afhangt dan alleen de lijn. Bij ADSL is het idd zo dat de lijn "vrij" is voor jou alleen als gebruiker en daarop kun jij de max snelheid halen zonder daarin beperkt te wordne door anderen. Maar.... Zodra Wanadoo bijvoorbeeld in hun datacentrum maar 1 lijn van 10mbit zouden hebben liggen naar ams-ix en andere providers dan zou in principe vanaf dat punt de snelheid 10 / aantal users zijn. Enzovoort. Het "probleem" zit em dus in de netwerkcapaciteit van wanadoo.
[ Voor 33% gewijzigd door Sander op 21-02-2006 14:05 ]
Verwijderd
Ik wil net wat instellingen gaan doen voor dc++ maar nu kan ik mijn LB niet meer op.
Ook niet als ik in IE of firefox mijn ip invul kom ik niet bij de instellingen van mijn Livebox.
Gebeurt dit vaker?
Ook niet als ik in IE of firefox mijn ip invul kom ik niet bij de instellingen van mijn Livebox.
Gebeurt dit vaker?
Mijn probleem met de livebox is van een iets andere aard dan hier door de vele gebruikers word beschreven. Ik woon op dit moment in Lyon (Frankrijk) en heb daar een abo genomen op Wanadoo (heet hier Max2+ en is +18Mbit). De livebox aansluiten verliep vlekkeloos, wachtwoordje invoeren en hoppa: verbinding. Maar nu kan ik geen enkele webpagina openen. Explorer zoekt een tijdje naar de pagina en stopt er dan mee, ik denk door de lage snelheid. Dit is vooral duidelijk te zien in outlook, als ik mijn mail wil synchroniseren krijg ik te zien hoeveel nieuwe mailtjes hij op moet halen, maar het gaat met ongeveer 20 bytes/s. Hierdoor werkt niks, updaten van McAfee wil niet en msn messenger wil ook niet werken. Het vreemde is dat skype wel werkt, met een goede geluidskwaliteit.
Iemand ideen over wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen? Er is geen proxy ingesteld, daar heb ik al naar gekeken.
*edit*
Het maakt geen verschil of ik via WIFI of utp kabel ben verbonden, en mijn firewall en virusscan staan uit
Iemand ideen over wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen? Er is geen proxy ingesteld, daar heb ik al naar gekeken.
*edit*
Het maakt geen verschil of ik via WIFI of utp kabel ben verbonden, en mijn firewall en virusscan staan uit
[ Voor 7% gewijzigd door sdenhoudijker op 21-02-2006 15:47 . Reden: toevoeging ]
StiX
Verwijderd
Ik kon ook niet meer in config.scherm komen en heb firewall antispyware en antivirus prog. uitgezet en kon eindelijk weer in mijn config.scherm komenTWolf schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:42:
[...]
Doe even een 'bold move' en zet je firewall op je pc eens uit. Die paar seconden kunnen echt geen kwaad. Dan probeer je de livebox te benaderen. Lukt dat niet (ik verwacht niet dat het lukt) dan kun je aan de helpdesk tenminste melden dat je de firewall uit hebt gezet en het het toen nog niet deed. Helpdesk kan jou dan niet meer voorhouden dat het daar aan ligt.
De meeste helpdesk medewerkers gaan daar gewoon het lijstje af van problemen. Gewoon een voor een de items op het lijstje afwerken is voor hen het makkelijkste, ook al zit jij er mee. Dus je krijgt zoiets als:
1. Zit de stroom stekker erin?
2. Zit de ethernet kabel erin?
3. Staat er een firewall aan?
Door het even zonder firewall te proberen, kunnen zij naar het volgende item op hun lijstje gaan
Kan je pingen op hostname? Zo nee dan is je dns misschien brak?sdenhoudijker schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:38:
Mijn probleem met de livebox is van een iets andere aard dan hier door de vele gebruikers word beschreven. Ik woon op dit moment in Lyon (Frankrijk) en heb daar een abo genomen op Wanadoo (heet hier Max2+ en is +18Mbit). De livebox aansluiten verliep vlekkeloos, wachtwoordje invoeren en hoppa: verbinding. Maar nu kan ik geen enkele webpagina openen. Explorer zoekt een tijdje naar de pagina en stopt er dan mee, ik denk door de lage snelheid. Dit is vooral duidelijk te zien in outlook, als ik mijn mail wil synchroniseren krijg ik te zien hoeveel nieuwe mailtjes hij op moet halen, maar het gaat met ongeveer 20 bytes/s. Hierdoor werkt niks, updaten van McAfee wil niet en msn messenger wil ook niet werken. Het vreemde is dat skype wel werkt, met een goede geluidskwaliteit.
*edit*
Wat zijn je intrain waardes?
[ Voor 86% gewijzigd door Lizard op 21-02-2006 16:20 ]
Verwijderd
Dat is wel een goeie om aan de helpdesk te melden dat ik de firewall al uit heb gehad. Het had idd geen resultaat...
Verder zit alles goed aangesloten. Ik heb niets veranderd aan de bekabeling. Ik zal dat ook maar aan de helpdesk melden.
Verder zit alles goed aangesloten. Ik heb niets veranderd aan de bekabeling. Ik zal dat ook maar aan de helpdesk melden.
Ik kan iedere host pingen, dat is geen probleem. Wat betreft mijn intrain waardes zou ik even precies na moeten kijken, ik weet ze niet uit mijn hoofd. Maar wat ik nog weet van de laatste keer dat ik ze gezien heb zijn ze goed. En kloppen ze met de snelheid die ik zou moeten kunnen halen.Lizard schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:20:
[...]
Kan je pingen op hostname? Zo nee dan is je dns misschien brak?
Wat zijn je intrain waardes?
*edit*
ADSL Line status: OPERATIONNEL
ADSL standard: G992_5_A
Upstream rate: 988 Kb/s (Intlv[LP0])
Downstream rate: 19776 Kb/s (Intlv[LP0])
Attenuation: Terminaison locale: 31.9 (dB)
Terminaison distante: 13.4 (dB)
SNR margin: Terminaison locale: 6 (dB)
Terminaison distante: 6 (dB)
HEC count: 619
Firmware: 0xe200314
15 min ES counter: 0
CRC errors: 66
1 day ES counter: 0
Sorry dat bepaalde dingen in het frans staan.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee
[ Voor 73% gewijzigd door sdenhoudijker op 21-02-2006 17:50 ]
StiX
Verwijderd
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
1) Livebox gereset, hard en zacht, conform Wanadoo aanwijzingen.
2) Het configuratiescherm proberen op te roepen in Internet Explorer en Firefox op ip nummer 192.168.1.1
3) Mijn softwarematige firewall op de pc uitgezet. Zowel de standaard Windows XP firewall als de extra Sygate Personal Firewall, maar ook toen kwam ik niet in het configuratiescherm. Ook niet met antivirus aan of uit.
4) Slechts 1 pc aangesloten op de livebox via eerst de rode en daarna de gele ethernetpoort, maar ook weer geen toegang tot het configuratiescherm
5) Stekker erin/eruit
Wat ik gewoon raar vind is dat ik verder alles kan doen op internet. Er hangen twee pc's aan de livebox en die kunnen elkaar gewoon zien, internetten; is in orde. Ze krijgen ook de ip nummers 192.168.1.10 en 192.168.1.11, dus dat gaat ook goed. Ik kan alleen die %&*&%^!!$^$^ box niet in. Als ik iets over het hoofd zie laat het me weten!
2) Het configuratiescherm proberen op te roepen in Internet Explorer en Firefox op ip nummer 192.168.1.1
3) Mijn softwarematige firewall op de pc uitgezet. Zowel de standaard Windows XP firewall als de extra Sygate Personal Firewall, maar ook toen kwam ik niet in het configuratiescherm. Ook niet met antivirus aan of uit.
4) Slechts 1 pc aangesloten op de livebox via eerst de rode en daarna de gele ethernetpoort, maar ook weer geen toegang tot het configuratiescherm
5) Stekker erin/eruit
Wat ik gewoon raar vind is dat ik verder alles kan doen op internet. Er hangen twee pc's aan de livebox en die kunnen elkaar gewoon zien, internetten; is in orde. Ze krijgen ook de ip nummers 192.168.1.10 en 192.168.1.11, dus dat gaat ook goed. Ik kan alleen die %&*&%^!!$^$^ box niet in. Als ik iets over het hoofd zie laat het me weten!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 18:29 ]
Sinds vorige week woensdag (2 weken na aanvraag, niet 3-4 zoals ze zeggen
) heb ik mijn LB pakket ook binnen en zou mijn verbinding ook moeten werken. Helaas was dat dus niet het geval. Na een aantal keer draden overnieuw aan sluiten kwam ik vrijdag (toen kon ik er pas goed naar kijken vanwege werk) samen met de helpdesk tot de conclusie dat t probleem niet bij mij, maar ergens in de verbinding van mijn huis naar Wanadoo lag.
Zaterdag ben ik nog gebeld door de helpdesk met de vraag welke firmware ik had op de LB, en maandag werd ik gebeld door 'De man van de KPN' dat mijn ADSL lijn gerecalibreerd was in de wijkcentrale ofzoiets. Ik gelijk checken en het bleek idd allemaal te werken, incl telefonie
Goed en snel geregeld vind ik.
Krijg ik vandaag een brief van Wanadoo waarin ze zich verontschuldigen voor het ongemak voor de oplevering van de ADSL lijn. Ook stond hierin dat de periode dat de lijn niet werkte gecrediteerd wordt, en dat ik daar BOVENOP een vergoeding krijg van €22,50 ter compensatie van het ontstane ongemak!!!
Ik kan alleen maar zeggen, mijn ervaringen beginnen meteen goed met de service! Hulde!
Had trouwens wel gewoon internet via mijn oude/andere verbinding op een andere lijn, dus heb niet eens ongemak ondervonden, ook vanwege het feit dat ik er vanuit ging dat de lijn pas 1-2 weken later zou worden opgeleverd!
Zaterdag ben ik nog gebeld door de helpdesk met de vraag welke firmware ik had op de LB, en maandag werd ik gebeld door 'De man van de KPN' dat mijn ADSL lijn gerecalibreerd was in de wijkcentrale ofzoiets. Ik gelijk checken en het bleek idd allemaal te werken, incl telefonie
Krijg ik vandaag een brief van Wanadoo waarin ze zich verontschuldigen voor het ongemak voor de oplevering van de ADSL lijn. Ook stond hierin dat de periode dat de lijn niet werkte gecrediteerd wordt, en dat ik daar BOVENOP een vergoeding krijg van €22,50 ter compensatie van het ontstane ongemak!!!
Ik kan alleen maar zeggen, mijn ervaringen beginnen meteen goed met de service! Hulde!
Had trouwens wel gewoon internet via mijn oude/andere verbinding op een andere lijn, dus heb niet eens ongemak ondervonden, ook vanwege het feit dat ik er vanuit ging dat de lijn pas 1-2 weken later zou worden opgeleverd!
Dat is pas service .. niet die 10 dagen bullshit van Tiscali.jwstoop schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:15:
Sinds vorige week woensdag (2 weken na aanvraag, niet 3-4 zoals ze zeggen) heb ik mijn LB pakket ook binnen en zou mijn verbinding ook moeten werken. Helaas was dat dus niet het geval. Na een aantal keer draden overnieuw aan sluiten kwam ik vrijdag (toen kon ik er pas goed naar kijken vanwege werk) samen met de helpdesk tot de conclusie dat t probleem niet bij mij, maar ergens in de verbinding van mijn huis naar Wanadoo lag.
Zaterdag ben ik nog gebeld door de helpdesk met de vraag welke firmware ik had op de LB, en maandag werd ik gebeld door 'De man van de KPN' dat mijn ADSL lijn gerecalibreerd was in de wijkcentrale ofzoiets. Ik gelijk checken en het bleek idd allemaal te werken, incl telefonieGoed en snel geregeld vind ik.
Krijg ik vandaag een brief van Wanadoo waarin ze zich verontschuldigen voor het ongemak voor de oplevering van de ADSL lijn. Ook stond hierin dat de periode dat de lijn niet werkte gecrediteerd wordt, en dat ik daar BOVENOP een vergoeding krijg van €22,50 ter compensatie van het ontstane ongemak!!!![]()
Verwijderd
Ik heb een vraag.
Ik zou ook wel overstappen willen naar wanadoo maar heb nu alles bij upc.
Wat moet ik doen om bij wanadoo aangesloten te worden kunnen.
Zonder verlies van het telefoonnummer.
Zou ik gewoon me upc telefonie kunnen houden. En dan wanadoo aanvragen en chello opzeggen?
Zou ik gewoon me upc telefonie kunnen houden. En dan wanadoo aanvragen en chello opzeggen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 20:21 ]
Hoi Allemaal,
3 maart wordt een nieuwe analoge lijn opgeleverd, waarop ik Wannadoo wil aanvragen. Weet iemand of het mogelijk is voor het nieuwe wanadoo nummer, nummerbehoud te krijgen van mijn oude (nu nog niet afgesloten ISDN1 aansluiting?)
3 maart wordt een nieuwe analoge lijn opgeleverd, waarop ik Wannadoo wil aanvragen. Weet iemand of het mogelijk is voor het nieuwe wanadoo nummer, nummerbehoud te krijgen van mijn oude (nu nog niet afgesloten ISDN1 aansluiting?)
ik wens je veel succes het is ee nregelrechte ramp met veel downtime en bechuldigende vingers. maar ik wil je niet ontmoedigen het is geod om bij upc weg te zijnVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:14:
Ik heb een vraag.
animus maximum donatum atque maximum punium est
volgens mij is wanadoo ondanks al het gezeik, razend populair.
in nijverdal en in almelo heb ik vandaag in totaal 102 klanten voorbereid om donderdag over gezet te worden naar het wanadoo netwerk! en vorige week in nijverdal 11 anderen.
en overal hoor ik van KPN monteurs dat zij steeds meer klanten verliezen aan wanadoo en tiscali.
(stage kpn)
in nijverdal en in almelo heb ik vandaag in totaal 102 klanten voorbereid om donderdag over gezet te worden naar het wanadoo netwerk! en vorige week in nijverdal 11 anderen.
en overal hoor ik van KPN monteurs dat zij steeds meer klanten verliezen aan wanadoo en tiscali.
(stage kpn)
[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 21-02-2006 21:10 ]
It ain't stupid if it works!
Ik herhaal zijn vraag even aangezien ik met hetzelfde probleem zit, alles werkt prima maar ik kan de webinterface niet in, vanalles geprobeert zonder oplossing. (ook de helpdesk en daar kom ik ook niet echt verder).Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:04:
Voor de handige telnetters onder ons.
Hoe maak ik hem duidelijk dat ik een bepaalde poort open wil hebben VIA TELNET
Waarom bel je KPN niet even. Wat heeft dit te maken met Wanadoo Family? Je stapt over van ISDN naar analoog. Vraag het dus ff bij KPN.SkyFlyer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:33:
Hoi Allemaal,
Ook hier geld, bel even naar UPC en je weet het...Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:14:
Ik heb een vraag.
Ik neem zelf aan dat je abbonnement in combinatie met je huidige kabeltv en internet abbo hebt afgesloten en aangezien die dienst nog niet zo lang bestaat denk ik dat je er nog wel even aan vast zit (jaarcontract).
Maaruh bel gewoon even.
Dat vind ik zoeizo hier in dit topic heel vaak, dit soort vragen zijn heel simpel voor de gemiddelde helpdesk en dan heb je binnen 5 minuten het antwoord.
Omdat het volgens KPN kan, maar het bij wanadoo ligt. Ik heb nergens gezegd dat ik overstap van ISDN naar analoog. Het is een NIEUWE analoge aansluiting, niet een migratie.ikbensander schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:38:
[...]
Waarom bel je KPN niet even. Wat heeft dit te maken met Wanadoo Family? Je stapt over van ISDN naar analoog. Vraag het dus ff bij KPN.
Dat vind ik zoeizo hier in dit topic heel vaak, dit soort vragen zijn heel simpel voor de gemiddelde helpdesk en dan heb je binnen 5 minuten het antwoord.
De kennis hier gaat vaak voorbij aan die van de helpdesk. Bv. de capping die in het begin was op het versatel netwerk, werd door de helpdesk ontkend, hier op tweakers werd "gelogen" en dat was bij hun bekend...

Concreet -on topic- heb ik zowel KPN als Wanadoo gebeld, KPN zegt dat het wel kan, Wanadoo geeft verschillende antwoorden wel, niet, misschien.
Bij mij hield de web interface "opeens" op met werken, dit heb ik al ettelijke pagina's geleden vermeld.Defectiv schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:22:
[...]
Ik herhaal zijn vraag even aangezien ik met hetzelfde probleem zit, alles werkt prima maar ik kan de webinterface niet in, vanalles geprobeert zonder oplossing. (ook de helpdesk en daar kom ik ook niet echt verder).
Hoe maak ik hem duidelijk dat ik een bepaalde poort open wil hebben VIA TELNETHeb al rond zitten zoeken op dat ding via telnet maar kan het niet vinden, hier zoeken en zoeken op internet leverde me ook niet het gewenste resultaat op....
Nu heb ik er een Apple Airport aan hangen, en kon ik (draadloos) de web interface met een Powerbook benaderen.
Met nadruk op KON! Opeens is het via deze weg ook niet meer mogelijk om in de web interface te komen (nee ook niet zonder firewall). Dit gaat nergens over, is hier nu nog steeds geen oplossing voor of beter nog: een verklaring?
Ik ga hier trouwens niet voor met de helpdesk bellen, kost me teveel tijd en geld. Bovendien hebben ze daar toch een standaard script voor hun neus liggen waar ik hoogstwaarschijnlijk niets aan heb.
[ Voor 12% gewijzigd door _Oldie_ op 21-02-2006 22:05 ]
In de 2e post van dit topig staat een verwijzing naar stimey's script om alles automatisch in te stellen:Defectiv schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:22:
[...]
Ik herhaal zijn vraag even aangezien ik met hetzelfde probleem zit, alles werkt prima maar ik kan de webinterface niet in, vanalles geprobeert zonder oplossing. (ook de helpdesk en daar kom ik ook niet echt verder).
Hoe maak ik hem duidelijk dat ik een bepaalde poort open wil hebben VIA TELNETHeb al rond zitten zoeken op dat ding via telnet maar kan het niet vinden, hier zoeken en zoeken op internet leverde me ook niet het gewenste resultaat op....
[rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Het script zal waarschijnlijk niet meer werken sinds de ip reeksen zijn aangepast, maar een basis moet je eruit kunnen halen
offtopic:
stimey: misschien een ideetje om die te updaten?
stimey: misschien een ideetje om die te updaten?
Euh, een nieuwe analoge aansluiting is toch ook van KPN? Dan kan je bij KPN toch ook aangeven dat je op die nieuwe aansluiting je oude nummer wilt meenemen (Zo heb ik het destijds wel gedaan met ISDN naar Analoog migratie van oud naar nieuw huis)SkyFlyer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:53:
[...]
Omdat het volgens KPN kan, maar het bij wanadoo ligt. Ik heb nergens gezegd dat ik overstap van ISDN naar analoog. Het is een NIEUWE analoge aansluiting, niet een migratie.
De kennis hier gaat vaak voorbij aan die van de helpdesk. Bv. de capping die in het begin was op het versatel netwerk, werd door de helpdesk ontkend, hier op tweakers werd "gelogen" en dat was bij hun bekend.... Vragen over VPN icm livebox aan de wanadoo helpdesk, krijg je als antwoord "Als je het zelf instelt kan het altijd" "hoe bedoelt u, kan het modem op daarvoor ingesteld worden, is mijn vraag nl?" "Meneer, u gaat op internet en dan kan alles" M.a.w. helpdesken zijn meestal te dom voor woorden.
Concreet -on topic- heb ik zowel KPN als Wanadoo gebeld, KPN zegt dat het wel kan, Wanadoo geeft verschillende antwoorden wel, niet, misschien.
Nogmaals, ik wil NIET mijn oude ISDN nummer naar de nieuwe KPN analoge lijn, maar ik wil mijn oude ISDN nummer naar wanadoo. Anders kan ik alsnog gaan betalen voor nummerweergave e.d.
Verwijderd
Ik kan opeens niet meer in de livebox komen. Zowel via I.E. als FIREFOX niet. Wanadoo cd heb ik niet geinstalleerd, maar dat zou geen probleem moete zijn toch?
Hebbe meer mense problemen hiermee?
Hebbe meer mense problemen hiermee?
Verwijderd
Precies hetzelfde probleem hier.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:27:
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
5) Stekker erin/eruit
Hmm, ik heb vanacht me livebox uit gehad, en vanmorgen kon ik ineens WEL weer via de webinterface op de livebox komen 
Korte resets had ik al meerdere keren gedaan zonder succes.. Echt een wazig ding soms.. Maarja, heb me poortjes in kunnen stellen dus als nu die webinterface er weer mee nokt dan blijft alles tenminste gewoon werken
Korte resets had ik al meerdere keren gedaan zonder succes.. Echt een wazig ding soms.. Maarja, heb me poortjes in kunnen stellen dus als nu die webinterface er weer mee nokt dan blijft alles tenminste gewoon werken
Ik heb dit topic een beetje doorgespit maar zit toch nog met een vraag,
ik heb wanadoo aangevraagd zonder wifi, maar wil het nu eigenlijk wel... als ik die optie bij wanadoo neem, haal ik dan wel mijn 20mbit download snelheid op mijn pc of kan ik beter zelf randapparatuur aanschaffen?
ik heb wanadoo aangevraagd zonder wifi, maar wil het nu eigenlijk wel... als ik die optie bij wanadoo neem, haal ik dan wel mijn 20mbit download snelheid op mijn pc of kan ik beter zelf randapparatuur aanschaffen?
Het enige verschil is volgens mij dat je een PCMCIA kaartje erbij krijgt, waar je zeker gEEn 20Mbit haalt. Daar betaal je dan ook nog eens extra voor per maand, dus ik zou lekker zelf wireless spul kopen van dermate kwaliteit dat 20Mbit geen probleem is.Jedi Geub schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:46:
Ik heb dit topic een beetje doorgespit maar zit toch nog met een vraag,
ok, even een kleine update van mijn probleem. ik heb gisteren bij een vriend mijn laptop aan het internet gelegd (met een utp kabel) en dat werkt zonder zorgen. Dus ik weet dat het probleem niet in mijn laptop zit. Is het zo dat de snelheid waardes die in mijn livebox staan ook echt de waardes zijn die er uit komen? Of kan het nog steeds zo zijn dat ergens in de livebox de snelheid wordt afgeklemd?sdenhoudijker schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:30:
[...]
Ik kan iedere host pingen, dat is geen probleem. Wat betreft mijn intrain waardes zou ik even precies na moeten kijken, ik weet ze niet uit mijn hoofd. Maar wat ik nog weet van de laatste keer dat ik ze gezien heb zijn ze goed. En kloppen ze met de snelheid die ik zou moeten kunnen halen.
*edit*
ADSL Line status: OPERATIONNEL
ADSL standard: G992_5_A
Upstream rate: 988 Kb/s (Intlv[LP0])
Downstream rate: 19776 Kb/s (Intlv[LP0])
Attenuation: Terminaison locale: 31.9 (dB)
Terminaison distante: 13.4 (dB)
SNR margin: Terminaison locale: 6 (dB)
Terminaison distante: 6 (dB)
HEC count: 619
Firmware: 0xe200314
15 min ES counter: 0
CRC errors: 66
1 day ES counter: 0
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee
StiX
Na heel veel gedonder met Wanadoo wil ik er vanaf, abonnement stopzetten, even een korte situatieschets:
- Half januari geeft ik aan Wanadoo door dat ik ga verhuizen. Op nieuwe adres is Wanadoo Family ook beschikbaar, geen probleem.
- Verhuizing zou 7 februari gedaan worden
- Op 7 februari en daarna veel gebeld met wanadoo want ik kreeg maar geen verbinding in mijn nieuwe huis
- Helpdesker nummer 5 wist me te vertellen dat de telefooncentrale vol zat en dat ik daarom niet aangesloten kon worden. Ze moesten mij wettelijk aanbieden op te zeggen volgens de medewerker.
Ik heb aangegeven nog even niet op te willen zeggen om mijn opties na te gaan.
- Uiteindelijk besloten om het abonnement op te zeggen. Ik ga geen 2 weken of zelfs 2 maanden wachten en hopen dat ik weer aangesloten kan worden.
- Wat zegt helpdesker nummer 7: "Ja meneer, u kan helemaal niet afgesloten worden, u zit vast aan een contract. Pas als wij 60 dagen niet kunnen leveren dan kan u afzeggen."
Watt!?!?! 2 andere helpdeskers bieden mij aan op te zeggen (omdat ze geen dienst kunnen leveren omdat centrale vol zit) en nu zit ik misschien we 60 dagen zonder internet zonder er wat aan te kunnen doen? Fucking hell zeg, wat een klotebedrijf!
sowieso...7 helpdeskers aan de lijn gehad, 7 verschillende verhalen gehoord, ongelooflijk! Het niveau is BIJZONDER laag daar.
Iemand een idee hoe ik het nu moet aanpakken?
- Half januari geeft ik aan Wanadoo door dat ik ga verhuizen. Op nieuwe adres is Wanadoo Family ook beschikbaar, geen probleem.
- Op 7 februari en daarna veel gebeld met wanadoo want ik kreeg maar geen verbinding in mijn nieuwe huis
- Helpdesker nummer 5 wist me te vertellen dat de telefooncentrale vol zat en dat ik daarom niet aangesloten kon worden. Ze moesten mij wettelijk aanbieden op te zeggen volgens de medewerker.
- Uiteindelijk besloten om het abonnement op te zeggen. Ik ga geen 2 weken of zelfs 2 maanden wachten en hopen dat ik weer aangesloten kan worden.
- Wat zegt helpdesker nummer 7: "Ja meneer, u kan helemaal niet afgesloten worden, u zit vast aan een contract. Pas als wij 60 dagen niet kunnen leveren dan kan u afzeggen."
Watt!?!?! 2 andere helpdeskers bieden mij aan op te zeggen (omdat ze geen dienst kunnen leveren omdat centrale vol zit) en nu zit ik misschien we 60 dagen zonder internet zonder er wat aan te kunnen doen? Fucking hell zeg, wat een klotebedrijf!
sowieso...7 helpdeskers aan de lijn gehad, 7 verschillende verhalen gehoord, ongelooflijk! Het niveau is BIJZONDER laag daar.
Aangetekende brief, in gebreke stellen, datum geven waarvoor het weer moet werken. In de brief meteen zeggen dat het anders automatisch ontbonden wordt, en niet meer betalen...Duderuud schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:04:
Na heel veel gedonder met Wanadoo wil ik er vanaf, abonnement stopzetten, even een korte situatieschets:
Update:
Even de algemene voorwaarden erbij gepakt:
Gelijk gedaan dus...hopen dat het goed gaat!
Even de algemene voorwaarden erbij gepakt:
Gelijk weer gebeld dus, krijg ik een vriendelijke dame aan de lijn: "Ja hoor, u kunt gewoon opzeggen als wij niet kunnen leveren."(5.4) In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.

Gelijk gedaan dus...hopen dat het goed gaat!
Verwijderd
weet iemand al wanneer er een landelijke dekking v.w.b. ADSL Family? Ik wacht er nu al een half jaar op!
Zijn er hier al woonplaatsen bekend die recent zijn aangesloten, dan kan ik een beetje nagaan of ze al in de buurt van mijn woonplaats komen?
Diezelfde vraag heb ik ook dus als iemand toevallig iets in de wandelgangen heeft gehoord.....Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:08:
weet iemand al wanneer er een landelijke dekking v.w.b. ADSL Family? Ik wacht er nu al een half jaar op!Zijn er hier al woonplaatsen bekend die recent zijn aangesloten, dan kan ik een beetje nagaan of ze al in de buurt van mijn woonplaats komen?
Verwijderd
Zijn er mensen in Oud-Beijerland waar het internet sinds een dag of 3 ook zo slecht is?
Livebox gereset (diverse keren) en het duurt vrij lang voordat hij verbinding maakt en als hij verbinding maakt zie je in de livebox een verbinding van upstream ongeveer 100kb en downstream ongeveer 3000kb.
Die 3000kb zou toch ook nog genoeg moeten zijn om een beetje te surfen maar het is nog langzamer dan vroeger met een modem.
Telefoon werkt ook niet met die lage upload, ju kunt wel bellen maar hoort niets.
Livebox gereset (diverse keren) en het duurt vrij lang voordat hij verbinding maakt en als hij verbinding maakt zie je in de livebox een verbinding van upstream ongeveer 100kb en downstream ongeveer 3000kb.
Die 3000kb zou toch ook nog genoeg moeten zijn om een beetje te surfen maar het is nog langzamer dan vroeger met een modem.
Telefoon werkt ook niet met die lage upload, ju kunt wel bellen maar hoort niets.
Dit topic is gesloten.