[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defectiv, ik heb dat ook een keer gehad dat ik weer toegang tot het configuratiescherm had. Maar na een reset is dat niet meer gelukt. Ik hoop dat voor jou anders is.

Dat scriptje van Stimey kan ik wel lezen, maar weet niet hoe ik het moet gebruiken, dus dat schiet lekker op. Het is dus niet mogelijk via telnet een paar poortjes te openen? Anyone?

De volgende stap is namelijk het aanschaffen van een ander modem en ik hoopte dat uit te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik zal er vanavond eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:22:
Defectiv, ik heb dat ook een keer gehad dat ik weer toegang tot het configuratiescherm had. Maar na een reset is dat niet meer gelukt. Ik hoop dat voor jou anders is.

Dat scriptje van Stimey kan ik wel lezen, maar weet niet hoe ik het moet gebruiken, dus dat schiet lekker op. Het is dus niet mogelijk via telnet een paar poortjes te openen? Anyone?

De volgende stap is namelijk het aanschaffen van een ander modem en ik hoopte dat uit te kunnen stellen.
Het is wel mogelijk, maar je moet je dus even verdiepen in het werken via de Commandline interface en dus uit dat scriptje even de juiste regels pakken en die gebruiken...

Oftewel:
code:
1
2
3
ipqos
nataction add rdport IP -tp RANGE(gescheiden door een spatie)
policy set mer0 mer0 0 allow dport RANGE (gescheiden door een spatie) proto tcp nat 1

NB: Dit haal ik zo ff uit het script, ben niet in de buurt van de LB om het op dit moment te testen. Zodra ik dat wel ben zal ik het gelijk ff doen.

Zal als ik een keer zin heb eens kijken of er makkelijk wat te schrijven is in PHP om op je windows of linux bak te draaien zodat je wel gemakkelijk NAT'en en je firewall bedienen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sander op 22-02-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb het dus vandaag ook allemaal geiinstalleerd.
Ik zit ~1300 meter van de centrale. Ik ping startpagina.nl met 30ms. Is dat niet "te" hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:56:
Ik zit ~1300 meter van de centrale. Ik ping startpagina.nl met 30ms. Is dat niet "te" hoog?
neen is netjes :)
adsl2 heeft een hogere ping dan adsl1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Muse schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:
[...]

Wat ik een paar posts terug heb gedaan. Gewoon de oude splitter ook nog eens voor de livebox zetten. Dan werk je weliswaar met een dubbele splitter, maar tot nu toe heb ik geen verschil gemerkt, behalve dat de telefoon een stuk beter werkt weer. :)
Ik heb dat nu ook gedaan alsvolgt:

HARDLINE <---- SPLITTER ---> PHONE & DSL --> DSL MODEM

Ik maak dus geen gebruik meer van de PHONE ingang op de livebox. Mijn verbinding is nu allene 3048kbps down en 424kbps down :S

Ruis is wel weg, en als ik de telefoon opneem gaat dat ook stukken sneller:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Euh, bedoel je dat je verbinding er dus ongeloofelijk veel sneller op geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nog maar een keer proberen:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18620 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 6.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 7742274
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 43138
ES-teller van 1 dag 0

Wat is er aan de hand?
Mijn download gaat niet sneller dan 2-300KB/sec. Soms zelf niet meer dan 80KB/sec....
Voor de update trainde mijn livebox een stuk lager maar was mijn snelheid veel hoger (8-900 KB/sec)

Wat heb ik geprobeerd?
Livebox meerdere malen gereset. Hard, zacht.
Stroom een tijd van de livebox gehad.
Telefoondraden opnieuw gestript en alles al meerdere malen opnieuw aangesloten.
Meerdere computers rechtstreeks aan de livebox gehangen. Allen halen ze dezelfde snelheid.

Hoe is het aangesloten?
Omdat ik bij mijn weten alleen een dubbele wandcontactdoos heb hierop de stekker aangesloten. Linksboven blauw. Rechtsboven rood. Telefoon via de livebox en die werkt. (Geen Wanadoo telefonie)

Doe ik iets verkeerd of is er echt buiten mijn schuld iets aan de hand??

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb op basis van het script van stimey ( http://home.wanadoo.nl/stimey/livebox/ojee-lb ) een scriptje geschreven.
Enige aanpassingen zijn dat DHCP eruit is, logging en SNMP erin staan, en dat ik de portforwards wat anders heb opgeschreven. Hopelijk zijn die nu wat makkelijker in te stellen voor iedereen.
Ik heb zelf maar 1 computer waar de boel naar toe moet, maar dat is natuurlijk ook simpel aan te passen.
De voorwaarden zijn hetzelfde als voor het script van stimey :
- verwijder de policy+nataction settings in de livebox voordat je dit script start
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
#!/usr/bin/expect

set login           "root"
set pass            "1234"
set livebox_ip      "192.168.1.1"
set destination_ip  "192.168.1.250"
set NAT             no
set syslog          no
set SNMP            no
set HTTP            no
set HTTP_language   "EN"

# login on livebox
spawn telnet $livebox_ip
expect "login:"
send "$login\r"
expect "Password:"
send "$pass\r"
expect "$ "

if $NAT {
    # NAT forwards
    # Start_Port End_Port Destination_Address TCP UDP Servicename
    set forwards " \
        {22 22 $destination_ip 1 1 ssh}\
        {25 25 $destination_ip 1 0 smtp}\
        {80 80 $destination_ip 1 0 http}\
        {123 123 $destination_ip 1 1 ntp}\
        {443 443 $destination_ip 1 0 https}\
        {4662 4662 $destination_ip 1 0 e-mule}\
        {4665 4665 $destination_ip 0 1 e-mule}\
        {4672 4672 $destination_ip 0 1 e-mule}\
        {4711 4711 $destination_ip 1 0 e-mule}\
        {6969 6999 $destination_ip 1 1 Bittorrent}\
    "

#   {53 53 $destination_ip 1 0 dns}\
    #   {5900 5902 $destination_ip 1 0 VNC}\
    #   {873 873 $destination_ip 1 0 rsync}\
    #   {1194 1194 $destination_ip 0 1 OpenVPN}\
    # Set portforwards
    send "home\r"
    expect "$ "
    send "ipqos\r"
    expect "$ "

set counter 1;
    foreach forward $forwards {
        foreach {start end destination tcp udp servicename} $forward {}
        send "nataction add rdport $destination -tp $start $end\r"
        expect "$ "
        if $tcp {
            send "policy set mer0 mer0 0 allow dport $start $end proto tcp nat $counter\r"
            expect "$ "
        }
        if $udp {
            send "policy set mer0 mer0 0 allow dport $start $end proto udp nat $counter\r"
            expect "$ "
        }
     incr counter;
    }
    send "home\r"
    expect "$ "
}
if $SNMP {
    #SNMP
    send "home\r"
    expect "$ "
    send "snmp\r"
    expect "$ "
    send "start\r"
    expect "$ " 
    send "comconf 0.0.0.0 public -o 1\r"
    expect "$ " 
    send "home\r"
    expect "$ "
}
if $syslog {
    # Logging
    # loggerdest add syslog <syslog-server-addr> [syslog-server-port]
    set logger "$destination_ip 514"
    send "home\r"
    expect "$ "
    send "logger\r"
    expect "$ "
    send "loggerdest add syslog $logger\r"
    expect "$ "
    send "home\r"
    expect "$ "

# logger add <facility-name> <severity-name> <destination-id>
    # Facility  Severity
    set loggings "\
        {user debug}\
        {firewall debug}\
        {ras info}\
        {q931 info}\
        {h245 info}\
        {h323 info}\
    "
    send "home\r"
    expect "$ "
    send "logger\r"
    expect "$ "
    foreach log $loggings {
        send "logger add $log 1\r"
        expect "$ "
    }
}
if $HTTP {
    # Set webinterface language
    send "http\r"
    expect "$ "
    send "language $HTTP_language\r"
    expect "$ "
    send "home\r"
    expect "$ "
}
# Save and leave
    send "home\r"
    expect "$ "
    send "save\r"
    expect "$ "
    send "exit\r"
    expect eof

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
ikbensander schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:27:
Euh, bedoel je dat je verbinding er dus ongeloofelijk veel sneller op geworden is?
nee 6x zo langzaam (was eerst 20mbit nu 3mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Morphine schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Ik maak dus geen gebruik meer van de PHONE ingang op de livebox. Mijn verbinding is nu allene 3048kbps down en 424kbps down :S

Livebox traint hier gewoon hetzelfde als voor heen, ik gebruik totaal niet meer dan een meter van de 'platte' telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Volgens de meting met mijn postcode op de site van Wanadoo kan ik een theoretische snelheid van tussen de 15 en 20mbit halen. Zou ik prima mee kunnen leven :) Maar op de site van adslcentrale.nl zie ik dat mijn centrale Den Haag-Voorburg ( Gv-Vb ) nog niet op ADSL2+ zit. Kan dan evengoed deze gemeten snelheid gehaald worden? En waar zou ik kunnen zien of deze centrale misschien wel ADSL2+ geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdHaarst, 10 punten voor de inzet. Ik heb mijn waarden in het scriptje verwerkt en probeer het te starten, maar hij geeft aan dat 'spawn' een incorrect commando is... :'(

Wat nu? Ik heb een tcl progje van Active State, demoversie gebruikt...Op dit gebied ben ik een major noob, dus ik weet ook niet precies waar ik op moet letten. Ben tot hiertoe gekomen door begrijpend lezen zeg maar...

• Sander
  • Niet online
IN mijn ogen is dit een bash script dat je linux commandline moet runnen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:34:
Volgens de meting met mijn postcode op de site van Wanadoo kan ik een theoretische snelheid van tussen de 15 en 20mbit halen. Zou ik prima mee kunnen leven :) Maar op de site van adslcentrale.nl zie ik dat mijn centrale Den Haag-Voorburg ( Gv-Vb ) nog niet op ADSL2+ zit. Kan dan evengoed deze gemeten snelheid gehaald worden? En waar zou ik kunnen zien of deze centrale misschien wel ADSL2+ geschikt is?
Er zijn in Gv-Vb misschien wel 5 verschillende telco's die ADSL leveren. Als er daarvan 1-tje geen ADSL2+ aanbiedt zegt dat niets over de andere nog.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

objectief2 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:
[...]

Diezelfde vraag heb ik ook dus als iemand toevallig iets in de wandelgangen heeft gehoord..... ;) Het is aannemelijk dat er in het tweede kwartaal grotere dekking komt en zoiets heb ik hier en daar ook weleens opgevangen. Het zou ook aannemelijk zijn omdat IPTV ivm het komende WK-voetbal heel goed ervoor geintroduceerd kan worden :)
Kan je daar iets meer over vertellen Objectief2?
In eerste instantie is mij een half jaar geleden verteld door de helpdesk dat ik voor 1 februari en zeker voor 1 maart 2006 family zou moeten hebben. Het is nu bijna 1 maart en ik zie het nog niet gebeuren. Maar er is niemand die hier iets over kan vertellen, er is bijvoorbeeld geen lijst welke woonplaats wanneer wordt opgeleverd, vindt ik overigens wel heel vreemd. Er moet toch ergens een planning liggen?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
In november/december is mij verteld dat ik in mijn woonplaats in het tweede kwartaal van 2006 zou kunnen overstappen. Naast het IPTV gebeuren hoop ik ook dat er een ander teken is dat dit zou kunnen kloppen. Ze verkopen sindskort nl. geen Wanadoo via KPN-abonnementen meer. Al doet Tiscali dit al heel lang niet meer dus het zegt ook niet alles ;)

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
jvhaarst schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:35:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
...
        {123 123 $destination_ip 1 1 ntp}\
... 
    #   {53 53 $destination_ip 1 0 dns}\

if $HTTP {
    # Set webinterface language
    send "http\r"
    expect "$ "
    send "language $HTTP_language\r"
    expect "$ "
    send "home\r"
    expect "$ "
}
Ik heb een paar vragen over de gequote stukken code:
- Waarom port 123 forwarden? Deze service wordt toch geinitieerd door de client en er wordt dan automatisch een dynamic rule gemaakt of mis ik wat?
- Idem voor DNS of draai je zelf een DNS server die extern beschikbaar moet zijn?
- Die if $HTTP is misschien heel interessant. Zou het mogelijk zijn om hiermee http verkeer voor bijvoorbeeld www.mijndomein.nl te forwarden naar de ene computer en www.mijnanderedomein.nl naar een andere computer?

[ Voor 5% gewijzigd door martdj op 23-02-2006 09:03 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
objectief2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:38:
Ze verkopen sindskort nl. geen Wanadoo via KPN-abonnementen meer. Al doet Tiscali dit al heel lang niet meer dus het zegt ook niet alles ;)
Hoe kom je daarnou bij? :? Je dient nog altijd eerst een KPN abo te nemen voordat je Wanadoo kan bestellen...

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:46
Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:04:
[...]

Hoe kom je daarnou bij? :? Je dient nog altijd eerst een KPN abo te nemen voordat je Wanadoo kan bestellen...
Er worden geen KPN-Adsl producten meer geleverd via Wanadoo (Lite/Go/etc.....) :+

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:56:
Oei oei, wel hoog, maar het zal wel horen bij adsl2, ik heb nu nog adsl lite via KPN; ping 9 ms...

[ Voor 3% gewijzigd door ElementriX op 23-02-2006 09:18 ]

• martdj
feekless schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:17:
[...]

Oei oei, wel hoog, maar het zal wel horen bij adsl2, ik heb nu nog adsl lite via KPN; ping 9 ms...
Ik moest idd ook wel even slikken toen ik mijn CoD ping van minimaal 12ms naar minimaal 38ms zag gaan.
Ik had laatst ook toen ik een Shoutcaststream afspeelde op mijn Xbox in xbmc dat ie met regelmaat hikte alsof ie de data niet op tijd binnenkreeg. Dat had ik daarvoor toen ik nog ADSL lite had nooit gehad, maar ik heb nog niet uitgezocht of dat aan die hogere ping, de nieuwere versie van XBMC of een probleempje bij de stream (the 80's channel) lag.

• Sander
  • Niet online
martdj schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:03:
[...]

Ik heb een paar vragen over de gequote stukken code:
- Waarom port 123 forwarden? Deze service wordt toch geinitieerd door de client en er wordt dan automatisch een dynamic rule gemaakt of mis ik wat?
- Idem voor DNS of draai je zelf een DNS server die extern beschikbaar moet zijn?
- Die if $HTTP is misschien heel interessant. Zou het mogelijk zijn om hiermee http verkeer voor bijvoorbeeld www.mijndomein.nl te forwarden naar de ene computer en www.mijnanderedomein.nl naar een andere computer?
Nee, die $HTTP heeft te maken met de http-webinterface van de Livebox.

Voor meerdere websites is het handiger om die domeinen op 1 pc te laten uitkomen en vanaf daar verder te verwerken.

Anders moet je idd een firewall/router hebben die hostname lookups kan doen en aan de hand daarvan dynamisch forward. Maar omdat je in de livebox helaas nog geen commandline scripts kan gaan schrijven en uitvoeren denk ik dat dat een kansloze zaak is.

Verwijderd

Heeft iemand hier met wanadoo de laatste tijd ook veel last van uitvallen van adsl family en of dat bepaalde servers/websites onbereikbaar zijn terwijl bijvoorbeeld MSN het nog wel gewoon doet??

Ik heb ADSL family zonder telefonie met een speedtouch 510 , geen netwerk (1 pc dus)

• Sander
  • Niet online
Meeste mensen hier gebruiken de Livebox. Ik denk dat jou probleem ligt aan je modem. Hoe oud is het modem en waarom gebruik je eigenlijk niet de livebox?

• Martijn
ikbensander schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:48:
Meeste mensen hier gebruiken de Livebox. Ik denk dat jou probleem ligt aan je modem. Hoe oud is het modem en waarom gebruik je eigenlijk niet de livebox?
In het topic komt ook vaak naar voren dat de Speedtouch stabieler zou zijn als de Livebox... :?

Wel leuke berichten allemaal, als het goed is krijg ik vandaag mijn livebox binnen, hopen dat het in Eindhoven Stratum allemaal goed geregeld is... ;)

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

Hallo Wanadoo'ers,

Ik krijg het niet voor elkaar na de firmware update om mij poorten opnieuw te forwarden. Heb de Start-Post doorgenomen.

Ik heb de Livebox en deze heeft de nieuwste firmware.
Aan de Livebox zit een Sitecom xDLS/Cable router.
De Sitecom router heeft als IP 192.168.0.1 en ziet de Livebox met IP 192.168.1.xx (die laatste twee veranderen af en toe)
Nu staat zowel DHCP op de Livebox aan als op mijn router. Mijn pc krijgt IP 192.168.0.2 van de Sitecom router toegewezen. Normaal voegde ik een poort toe aan de Firewall van de Livebox en dan was deze meteen geforward. Na de firmware update niet meer. Als in bij de Firewall van de Livebox het IP van mij lokaal invul dus 192.168.0.2 dan werkt dit ook niet. (Krijg geen verbinding meer zoals voorheen)

Kan iemand mij uit de brand helpen zodat het weer werkt?
Ik zie nu waar de fout nu zit |:(

Alvast bedankt erg bedankt!!

Groeten,
Kevinos

[ Voor 8% gewijzigd door kevinos op 23-02-2006 11:33 ]

• Floppie
  • Laatst online: 13:12
kevinos schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:29:
Hallo Wanadoo'ers,

Ik krijg het niet voor elkaar na de firmware update om mij poorten opnieuw te forwarden. Heb de Start-Post doorgenomen.

Ik heb de Livebox en deze heeft de nieuwste firmware.
Aan de Livebox zit een Sitecom xDLS/Cable router.
De Sitecom router heeft als IP 192.168.0.1 en ziet de Livebox met IP 192.168.1.xx (die laatste twee veranderen af en toe)
Nu staat zowel DHCP op de Livebox aan als op mijn router. Mijn pc krijgt IP 192.168.0.2 van de Sitecom router toegewezen. Normaal voegde ik een poort toe aan de Firewall van de Livebox en dan was deze meteen geforward. Na de firmware update niet meer. Als in bij de Firewall van de Livebox het IP van mij lokaal invul dus 192.168.0.2 dan werkt dit ook niet. (Krijg geen verbinding meer zoals voorheen)

Kan iemand mij uit de brand helpen zodat het weer werkt?
Ik zie nu waar de fout nu zit |:(

Alvast bedankt erg bedankt!!

Groeten,
Kevinos
Kan je niet gewoon de Livebox laten fungeren als router en de Sitecom alleen gebruiken als switch :)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Inderdaad gewoon je WAN/Internet poort op de sitecom niet gebruiken en de LB op één van de LAN poorten steken....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:38:
In november/december is mij verteld dat ik in mijn woonplaats in het tweede kwartaal van 2006 zou kunnen overstappen. Naast het IPTV gebeuren hoop ik ook dat er een ander teken is dat dit zou kunnen kloppen. Ze verkopen sindskort nl. geen Wanadoo via KPN-abonnementen meer. Al doet Tiscali dit al heel lang niet meer dus het zegt ook niet alles ;)
Heeft de helpdesk je dat verteld? Dat zo mij verbazen want die heeft geen inzicht in de planning.

Jammer dat er geen response is van mensen waarbij family sindskort in hun woonplaats is opgeleverd, dan krijg je een beetje een indicatie of het een beetje opschiet.

Dat van KPN klopt, hoewel ze nog wel cable via Casema verkopen. Maar je zou dan idd denken dat ze zoveel mogelijk moeite doen om de mogelijkheid op family aan te bieden. Maar ik had een half jaar geleden al vernomen dat er vanaf 01-01-2006 al een landelijke dekking zou zijn. Dat streven is dus niet gehaald.

• objectief2
De helpdesk heeft me destijds verteld over het tweede kwartaal 2006 ja. Daarentegen hoorde ik iets anders toen ik laatst belde. Namelijk dat het morgen beschikbaar kan zijn maar ook pas over twee maanden. Zoals met zoveel dingen kunnen we niks anders als afwachten. De Livebox en 'infrastructuur' hier zijn er klaar voor maar ik heb geduld ;)

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Waar iknog steeds geen goed antwoord op heb is of het wel mogelijk is om een wireless router op de livebox aan te sluiten zonder verlies van functionaliteit van de Livebox

• objectief2
Chadi schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:02:
Waar iknog steeds geen goed antwoord op heb is of het wel mogelijk is om een wireless router op de livebox aan te sluiten zonder verlies van functionaliteit van de Livebox
Jawel hoor dat lukt prima. Mits je je router zo instelt dat het geen DHCP adressen uitdeelt en dat de Livebox dat blijft doen. Door vervolgens de WAN-poort van je wireless router te negeren en de ethernetkabel uit de livebox in een vrije uitgang te stoppen maak je er een soort veredelde draadloze switch van. Werkt iig prima op een Linksys WRT54G en vast ook bij andere Linksysrouters.

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 23-02-2006 15:21 ]

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Chadi schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:02:
Ik heb thuis een Sitecom WL-114 achter de LiveBox hangen (dus: aansluiting -> LB -> Sitecom -> PC's)

De Sitecom deelt wel degelijk IP's uit, maar in een andere range dan de LB. De LB geeft 192.168.1.x en de Sitecom geeft 192.168.123.x uit. De netwerkkabel gaat van de LB overigens gewoon in de WAN poort van de Sitecom.

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 23-02-2006 15:25 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Apie! schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:24:
[...]

Ik heb thuis een Sitecom WL-114 achter de LiveBox hangen (dus: aansluiting -> LB -> Sitecom -> PC's)

De Sitecom deelt wel degelijk IP's uit, maar in een andere range dan de LB. De LB geeft 192.168.1.x en de Sitecom geeft 192.168.123.x uit. De netwerkkabel gaat van de LB overigens gewoon in de WAN poort van de Sitecom.
En dit werkt? Of juist niet?

Ik heb dezelfde router en de LB in een LAN-poort van de Sitecom. Op de Sitecom DHCP uitgeschakelt en de router een ip-adres in de range van de livebox gegeven. Dit werkt dus zonder problemen.
Behalve dat mijn verbinding zo traag is als .... door een trechter. (Ook zonder router)

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 23-02-2006 15:32 ]

• Martijn
Apie! schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:24:
[...]

Lekker jah, NAT achter NAT :? , niet echt ideale situatie als je het mij vraagt... Waarom laat je de liveboxen dan niet iedereen een IP uitdelen en hang je de livebox dus aan een LAN poort van je Sitecom...

• Apie!

Apie!

Shiver23 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:31:
[...]

En dit werkt? Of juist niet?
Yep, dit werkt.
Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:31:
[...]

Lekker jah, NAT achter NAT :? , niet echt ideale situatie als je het mij vraagt... Waarom laat je de liveboxen dan niet iedereen een IP uitdelen en hang je de livebox dus aan een LAN poort van je Sitecom...
ja, dat had ik moeten doen, ware het niet dat het a) gewoon werkt, en b) ik in de Sitecom een paar MAC adressen een vast IP adres had gegeven en te lui was om dat aan te passen.

Gisteren een netwerkkitje (kabel/stekkers etc) gehaald bij p*radigit en was ook van plan om alles nou eens goed aan te leggen en te configgen :)

Blown past falling sands

• Floppie
  • Laatst online: 13:12
objectief2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:20:
[...]

Jawel hoor dat lukt prima. Mits je je router zo instelt dat het geen DHCP adressen uitdeelt en dat de Livebox dat blijft doen. Door vervolgens de WAN-poort van je wireless router te negeren en de ethernetkabel uit de livebox in een vrije uitgang te stoppen maak je er een soort veredelde draadloze switch van. Werkt iig prima op een Linksys WRT54G en vast ook bij andere Linksysrouters.
Waarom wordt er toch zo vaak over die WAN-port gesproken. Bij mn asus wordt de WAN-poort een normale poort op het moment dat ik in Acces Point mode draai. Livebox is dus ook gewoon in die poort geprikt en werkt dus top. Kan dat niet bij Linksys en andere routers? :)

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

jvhaarst schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:35:
Ik heb op basis van het script van stimey ( http://home.wanadoo.nl/stimey/livebox/ojee-lb ) een scriptje geschreven.
Enige aanpassingen zijn dat DHCP eruit is, logging en SNMP erin staan, en dat ik de portforwards wat anders heb opgeschreven. Hopelijk zijn die nu wat makkelijker in te stellen voor iedereen.
Ik heb zelf maar 1 computer waar de boel naar toe moet, maar dat is natuurlijk ook simpel aan te passen.
De voorwaarden zijn hetzelfde als voor het script van stimey :
- verwijder de policy+nataction settings in de livebox voordat je dit script start
Even wat dingen verduidelijken:
  • Het is gemaakt voor expect.
  • Ik heb het alleen getest op mijn linuxbakje, bij mij werkt het, als iemand success heeft met expect onder windows, dan zou het fijn zijn als ie dat wil melden, dan is het instellen van de livebox namelijk ook onder windows een eitje.
  • Ik weet dat er dingen beter kunnen, maar dat mag een ander doen 8)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Chadi
Ik wil dus 3 WRT54G neerzetten en in client mode zodat ik en wireless internet heb en bedraad op de plekken waar de routers staan. Of heeft hier iemand iets anders wat beter kan werken.

Ik wil in ieder geval en wireless en bedraad zitten op de plekken waar de routers zitten zodat ze plug and play werken en ik geen wireless netwerk kaart hoef te installeren op pc's die er aan komen te hangen.

• Sander
  • Niet online
Euh, dit topic gaat over de livebox... Dit hoord thuis in Network Troubleshooting

• Martijn
Woohoo, vandaag postbode langsgeweest, ik niet thuis :(, dus nog even geen livebox. Wel heb ik nu mijn oude modem (copperjet 816-2p) aan m'n nieuwe lijn hangen. Ik neem aan dat ie geen ADSL2 pakt (er staat iets van G.dmt). Hij traint in op 9024/960, dus toch redelijk :) voor ADSL1 ;).

Dan een andere vraag. Op de OP van dit topic staat een uitleg van de db waardes enzo. Daarbij staat dat die hoe lager hoe beter is, en de andere waardes (SNR) hoe hoger hoe beter. Nu is het echter zo dat mijn NIEUWE lijn een afname dichtbij heeft van 11.4db. Dat komt overeen met mijn oude koperlijn. De andere waardes zijn echter compleet anders, de oude lijn SNR was iets van 25-30db, nu is dat 9.... Kan dat kwaad? Aangezien er in de OP staat hoger beter is...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
rellehenk schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:09:
[...]

Waarom wordt er toch zo vaak over die WAN-port gesproken. Bij mn asus wordt de WAN-poort een normale poort op het moment dat ik in Acces Point mode draai. Livebox is dus ook gewoon in die poort geprikt en werkt dus top. Kan dat niet bij Linksys en andere routers? :)
Het is dus precies hoe je het verteld.. je WAN poort veranderd in een LAN poort zodra je 'm in AP mode zet... maw. je hebt dus geen WAN poort niet, en daarom negeer je de WAN poort..

Veel routers kennen geen AP mode; en blijft de WAN poort de WAN poort..

Waar je wel mee op moet passen, is dat bij sommige revisies van de WL500g's de WAN poort nog wel eens dood wilt gaan (crasht) na behoorlijk wat verkeer er overheen gaat (ook al draait ie in AP mode als een LAN poort) en de poort is ingesteld als autosensing.. Fixen op een bepaalde snelheid wil nog wel eens wat uithalen..

Ik heb 'm iig niet in mijn WAN poort (wat nu dus een LAN poort is) zitten, aangezien ie al een paar keer gecrasht is.. en ja; oleg firmware "lost" het ook op, maar ben te lui om te flashen :D

Pvouput live

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:08:
Woohoo, vandaag postbode langsgeweest, ik niet thuis :(, dus nog even geen livebox. Wel heb ik nu mijn oude modem (copperjet 816-2p) aan m'n nieuwe lijn hangen. Ik neem aan dat ie geen ADSL2 pakt (er staat iets van G.dmt). Hij traint in op 9024/960, dus toch redelijk :) voor ADSL1 ;).
De CJ 816 kan je met een nieuwe firmware flashen naar ADSL2+, scheelt toch weer wat snelheid ;).

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:32:
[...]

De CJ 816 kan je met een nieuwe firmware flashen naar ADSL2+, scheelt toch weer wat snelheid ;).
Mja, volgens mij heeft niemand dat werkend. En wat the hell, morgen me livebox ;). Maargoed, iemand die nog weet hoe die SNR waardes bij mij zo kunnen verschillen (tussen oude en nieuwe lijn)? Misschien heeft de Copperjet het wel niet goed aangezien ie niet op ADSL2 traint ?? :?

Verwijderd

ikbensander schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:56:
Euh, dit topic gaat over de livebox... Dit hoord thuis in Network Troubleshooting
titel topic: [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX)

• Martijn
Een andere vraag, ik heb nu Wanadoo dus ff aan m'n laptop gehangen en dus heeft Wandoo dat MAC adres nu. Kan ik dat weer automatisch laten vrijgeven, dus dat ie uiteindelijk het MAC adres van m'n server kan krijgen? Ik kan mijn MAC adres wel in de server proppen, maar dat is niet echt relax denk ik, 2 dezelfde MAC adressen in een netwerk, wel?

• zAb
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Maakt niet uit, MAC van de pcs achter de livebox zijn van geen belang, behalve bij wifi maar dat is een kwestie van de reg knop voor wifi.

.

• Lizard
Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:45:
Een andere vraag, ik heb nu Wanadoo dus ff aan m'n laptop gehangen en dus heeft Wandoo dat MAC adres nu. Kan ik dat weer automatisch laten vrijgeven, dus dat ie uiteindelijk het MAC adres van m'n server kan krijgen? Ik kan mijn MAC adres wel in de server proppen, maar dat is niet echt relax denk ik, 2 dezelfde MAC adressen in een netwerk, wel?
Ehm, Wanadoo geeft (nog) geen verbinding op mac adres uit. Ten 2e heeft je livebox zelf ook een mac adres, dus als er gecontroleerd zou worden op mac adres dan veranderd dat mac adres nog steeds niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Lizard op 23-02-2006 20:03 ]

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:45:
[...]

titel topic: [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX)
Jaja sorry, maar je snapt wat ik bedoel :)

• Martijn
zAb schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:00:
Maakt niet uit, MAC van de pcs achter de livebox zijn van geen belang, behalve bij wifi maar dat is een kwestie van de reg knop voor wifi.
OK, ik had wat duidelijker moeten zijn :P. Ik ga de livebox in bridge zetten, dus dan maakt MAC wel uit. Ik heb net ff gekeken of ik ook een IP kreeg op een ander MAC en antwoord is NEE, dus verbindigen zijn gekoppeld aan MAC adressen. Weet iemand of die vrij gegeven kunnen worden, of wordt dat na een bepaald aantal uur automatisch gedaan?

• Lizard
Verbindingen worden niet op basis van mac adres uitgegeven, ik heb een zyxel en m'n livebox na elkaar verbonden gehad, met hetzelfde ip adres.
Op je pc heb je natuurlijk wel dhcp draaien en ook geen firewall die dit blokkeert?

• Martijn
Lizard schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:32:
Verbindingen worden niet op basis van mac adres uitgegeven, ik heb een zyxel en m'n livebox na elkaar verbonden gehad, met hetzelfde ip adres.
Op je pc heb je natuurlijk wel dhcp draaien en ook geen firewall die dit blokkeert?
Nee, ik krijg GEEN IP als ik hem aan een ander MAC hang... Ik heb idd een DHCP server, maar die draait op een andere NIC, en de firewall blokt het niet.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nog weer eens een vraagje; ik heb m'n router nu al WAP draaien dmv. de kabel in een wan poort te doen, en DHCP op de router uit te zetten. Ik had eerlijk gezegt verwacht dat m'n snelheid nu zou toenemen, maar dit is niet het geval, ik blijf rond de 500kB/s zitten. Toch haalde ik met dezelfde router icm. Chello dik 900kB/s, (max was 1024kB/s). Hoe kan dit? heeft het iets te maken met dat Bridge gebeuren ofzo?

EDIT: als ik direct op de LB zit haal ik wel zo rond de 1,8MB per seconde 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Gumball op 23-02-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:52:
[...]

Er zijn in Gv-Vb misschien wel 5 verschillende telco's die ADSL leveren. Als er daarvan 1-tje geen ADSL2+ aanbiedt zegt dat niets over de andere nog.
Dank voor je antwoord, maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Volgens de speedtest van Wanadoo zou ik tussen de 15 en 20 mbit kunnen halen, maar als ik bv. kijk bij SpeedXs dan staat er na de postcodecheck :ADSL^2 PSTN (analoog) niet beschikbaar, dus maximaal 8 mbit. Ligt dat dan aan de provider of dat mijn centrale geen ADSL2 ondersteunt? Ik ben echt heel benieuwd of ik die 15 tot 20 mbit zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb het vage vermoeden dat het in jou geval te maken heeft met de volgende 2 dingen:
1: Je router port is 10mbit (half duplex misschien zelfs)
2: Door de niet optimale configuratie worden de pakketjes gebounced waardoor je transfer rate nog verder in zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
hoe kan ik mijn wireless livebox optimaal instellen voor de snelheid?
ik haal nu maar 900 Kb/s ......... Als ik de ethernetkabel gebruik is dat 1,9 Mb/s !!! De signaalsterkte en kwaliteit is 100 % (mijn pc staat maar 4 meter van de livebox zonder obstakels)

ben een leek op dit gebied dus alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:07:
[...]

Dank voor je antwoord, maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Volgens de speedtest van Wanadoo zou ik tussen de 15 en 20 mbit kunnen halen, maar als ik bv. kijk bij SpeedXs dan staat er na de postcodecheck :ADSL^2 PSTN (analoog) niet beschikbaar, dus maximaal 8 mbit. Ligt dat dan aan de provider of dat mijn centrale geen ADSL2 ondersteunt? Ik ben echt heel benieuwd of ik die 15 tot 20 mbit zou kunnen halen.
er is niet zoiets als "je centrale ondersteunt geen ADSL2". Elk ADSL netwerk (denk aan KPN, Tiscali, BBNed, Wanadoo, Tele2/Versatel) hebben hun eigen apparatuur in de KPN wijkcentrale staan. Deze apparatuur moet ADSL2 ondersteunen.

SpeedXS levert bijvoorbeeld via het BBNed netwerk (voorzover ik weet). BBNed heeft in jouw geval dan dus geen ADSL2-geschikte apparatuur in jouw wijkcentrale. Wanadoo heeft dat blijkbaar wel,
maar het zijn 2 verschillende netwerken.

Niet elke ISP heeft zijn eigen netwerk, in principe worden door alle ISP's samen in nederland die ADSL leveren de bovenstaande ADSL-netwerken gebruikt. Wanadoo heeft dat dus in dit geval weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn router is gewoon 100 Mbits... Daarbij, ook al was ie 10, dan had ik nog meer dan 500kB/s moeten halen... Maargoed, 't blijft toch vreemd :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:02:
[...]

Nee, ik krijg GEEN IP als ik hem aan een ander MAC hang... Ik heb idd een DHCP server, maar die draait op een andere NIC, en de firewall blokt het niet.
je WAN ip (extern IP) van Wanadoo wordt idd op basis van DHCP MAC-lease uitgegeven, al is dit een korte lease, van ongeveer 5-10 minuten.

Heb je dus je livebox aan de lijn hangen in router modus, dan zal het MAC adres van de livebox geregistreerd zijn. Is deze vervolgens 5-10 minuten inactief, dan staat de lease weer open voor een nieuw MAC adres.

Als je dus het volgende doet:

-Livebox hangt aan de lijn in router mode - geen PC aangesloten
-Je zet hem om naar bridge modus, dhcp client uit
-wacht 10 minuten
-sluit ethernetkabel aan op je router of PC , dan zal deze je Wanadoo IP krijgen.

krijg je vervolgens NIETS op je PC / router, dan is er in de configuratie iets mis of je hebt het bridgen verkeerd gedaan. tijd kan verschillen uiteraard, maar bij mij heeft het nooit langer geduurd dan circa. 10 minuten nadat de livebox eraan hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
IEFtm schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:46:
[...]

je WAN ip (extern IP) van Wanadoo wordt idd op basis van DHCP MAC-lease uitgegeven, al is dit een korte lease, van ongeveer 5-10 minuten.

Heb je dus je livebox aan de lijn hangen in router modus, dan zal het MAC adres van de livebox geregistreerd zijn. Is deze vervolgens 5-10 minuten inactief, dan staat de lease weer open voor een nieuw MAC adres.

-wacht 10 minuten
-sluit ethernetkabel aan op je router of PC , dan zal deze je Wanadoo IP krijgen.

krijg je vervolgens NIETS op je PC / router, dan is er in de configuratie iets mis of je hebt het bridgen verkeerd gedaan. tijd kan verschillen uiteraard, maar bij mij heeft het nooit langer geduurd dan circa. 10 minuten nadat de livebox eraan hing.
Kijk, zo'n antwoord maakt je op de vroege morgen weer een beetje blij ;), hier heb ik wat aan. Dan nog maar een vervolgvraagje, krijg ik na zo'n lease dan elke keer een nieuw IP, of koppelen ze IP's aan een lijn i.p.v. aan een MAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zoals ik eerder al zei, ip is aan de lijn gekoppeld, niet aan mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik probeer RDP te forwarden naar mn server toe...maar wil nog niet echt lukken...mss dat jullie me kunnen helpen.

De volgende opzet is van kracht:

Livebox (intern ip adress 192.168.1.1)
|
Router (inter ip adres 1 192.168.1.10) (intern ip adres 2 192.168.6.1)
|
Divers PC's in de 192.168.6.x range

Heb nu alle porten geforward naar 192.168.1.10 (router) en vanaf mn router zeg ik TCP protocol 3389 forwarden naar 192.168.6.100 (server binnen 192.168.6.x range)

Maar dit lukt dus niet :(

Doe ik iets verkeerd? Suggesties?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
danda schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:35:
hoe kan ik mijn wireless livebox optimaal instellen voor de snelheid?
ik haal nu maar 900 Kb/s ......... Als ik de ethernetkabel gebruik is dat 1,9 Mb/s !!! De signaalsterkte en kwaliteit is 100 % (mijn pc staat maar 4 meter van de livebox zonder obstakels)

ben een leek op dit gebied dus alle hulp is welkom
Niet... De kwaliteit van de wireless Livebox is vergeleken met de gemiddelde Linksys WIFI accespoint/router echt waaredloos. Daarnaast hangt het ook nog eens af van de pc waarmee je verbind aangezien die ook een snelle wifikaart moet hebben. Ik kan je maar 1 ding aanraden, zorg dat je alles op 54G krijgt en dan zou je die 2mb/s makkelijk moeten kunnen halen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:21:
hey,

ik probeer RDP te forwarden naar mn server toe...maar wil nog niet echt lukken...mss dat jullie me kunnen helpen.

De volgende opzet is van kracht:

Livebox (intern ip adress 192.168.1.1)
|
Router (inter ip adres 1 192.168.1.10) (intern ip adres 2 192.168.6.1)
|
Divers PC's in de 192.168.6.x range

Heb nu alle porten geforward naar 192.168.1.10 (router) en vanaf mn router zeg ik TCP protocol 3389 forwarden naar 192.168.6.100 (server binnen 192.168.6.x range)

Maar dit lukt dus niet :(

Doe ik iets verkeerd? Suggesties?

Thanks,
Waarom doe je zo moeilijk? Zet op je router even DHCP uit en zorg dat die in switch mode staat ipv in routing mode. Dan hoef je maar 1 keer te mappen en gaat het waarschijnlijk zo werken.

Verder moet je even iemand anders vragen om te testen of jou RDP werkt, aangezien connecten naar je eigen externe IP niet gaat werken ivm NAT loopback die de LB niet ondersteund en die al helemaal niet op gaat als je 2 keer gaat natten.

[ Voor 42% gewijzigd door Sander op 24-02-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:22:
[...]

Niet... De kwaliteit van de wireless Livebox is vergeleken met de gemiddelde Linksys WIFI accespoint/router echt waaredloos. Daarnaast hangt het ook nog eens af van de pc waarmee je verbind aangezien die ook een snelle wifikaart moet hebben. Ik kan je maar 1 ding aanraden, zorg dat je alles op 54G krijgt en dan zou je die 2mb/s makkelijk moeten kunnen halen.

[...]

Waarom doe je zo moeilijk? Zet op je router even DHCP uit en zorg dat die in switch mode staat ipv in routing mode. Dan hoef je maar 1 keer te mappen en gaat het waarschijnlijk zo werken.

Verder moet je even iemand anders vragen om te testen of jou RDP werkt, aangezien connecten naar je eigen externe IP niet gaat werken ivm NAT loopback die de LB niet ondersteund en die al helemaal niet op gaat als je 2 keer gaat natten.
dan ben ik eens benieuwd of mn router uberhaupt in switch mode kan draaien...tis een eminent 4032.

heb tot nu toe ook alleen maar zelf geprobeerd of RDP werkt...dus dan zal t nooit werken....crap allemaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdenhoudijker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 17:54
He mensen,
zoals ik al eerder in dit forum(pje) heb verteld haeb ik wat probleempjes met wanadoo in frankrijk. Mijn livebox traint op snelheden van 19000 en een beetje down, maar ik download met snelheden die liggen onder het kB bereik. Na een lang telefoongesprek met wanadoo gaan ze kijken of het probleem misschien in de lijn van France Telecom zit. Maar nou vraag ik me af of dit mogelijk is...
Kan het echt zo zijn dat mijn livebox die snelheden aangeeft maar dat er toch een probleem met de lijn is? Bedankt!

StiX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:35:
[...]

dan ben ik eens benieuwd of mn router uberhaupt in switch mode kan draaien...tis een eminent 4032.

heb tot nu toe ook alleen maar zelf geprobeerd of RDP werkt...dus dan zal t nooit werken....crap allemaal |:(
Tuurlijk kan dat, dat ding heeft toch een ingebouwde 4 ports switch? Dan zet je de DHCP van het ding uit, en prop je de kabel vanaf de Livebox in een LAN poortje... En klaar is tiz... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
sdenhoudijker schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:40:
He mensen,
zoals ik al eerder in dit forum(pje) heb verteld haeb ik wat probleempjes met wanadoo in frankrijk. Mijn livebox traint op snelheden van 19000 en een beetje down, maar ik download met snelheden die liggen onder het kB bereik. Na een lang telefoongesprek met wanadoo gaan ze kijken of het probleem misschien in de lijn van France Telecom zit. Maar nou vraag ik me af of dit mogelijk is...
Kan het echt zo zijn dat mijn livebox die snelheden aangeeft maar dat er toch een probleem met de lijn is? Bedankt!
Een trainwaarde garandeert die snelheid niet he. Kunnen veel meer factoren invloed hebben op de snelheid. Het is meer het absolute maximum wat je onder ideale omstandigheden zou moeten kunnen halen. Kijk, als je nu structureel maar 100kb/s haalt ofzo dan kan het misschien aan de lijn liggen, maar dat vertel je er niet bij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag Wanadoo ADSL Family (overgestapt van Tiscali). Inmiddels heb ik mooie ADSL2+ snelheden met mijn modem van Tiscali (Zyxel 2602H) en zit rond de 2000 kb/s down. De upload heb ik nog niet getest.

De livebox heb ik even geprobeerd maar deze meteen aan de kant gegooid. In mijn oude Zyxel modem kan ik mooi voipbuster instellen zodat ik toch nog telefonie kan gebruiken. Ik ben ieder geval (op basis van deze paar dagen) zeer tevreden over de snelheid en over de prijs! Nu nog afwachten hoe het de komende maanden zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:58:
De livebox heb ik even geprobeerd maar deze meteen aan de kant gegooid. In mijn oude Zyxel modem ...
Je betaalt wel voor de livebox als je geen telefonie van Wanadoo afneemt. Kun je dat ding niet beter retourneren dan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
VisaRider schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:00:
[...]

Je betaalt wel voor de livebox als je geen telefonie van Wanadoo afneemt. Kun je dat ding niet beter retourneren dan?
Hmm, daar heb je wel een punt. Ik zat erover te denken om een Speedtouch te kopen omdat die stabieler zou zijn. Krijg vandaag de livebox binnen, dus ik zal het testen, maar anders inderdaad beter terugsturen... Echter, als er HDTV aangeboden gaat worden in de toekomst heb ik toch weer een livebox nodig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:00:
[...]

Je hebt gelijk, ik had hem eigenlijk niet nodig. Je kan alleen family bestellen met livebox. Misschien dat ze hem terugnemen, scheelt 1 euro in de maand :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Niemand die mij even kan helpen?

Wat is er aan de hand?
Mijn download gaat niet sneller dan 2-300KB/sec. Soms zelf niet meer dan 80KB/sec....
Voor de update trainde mijn livebox een stuk lager maar was mijn snelheid veel hoger (8-900 KB/sec)

Wat heb ik geprobeerd?
Livebox meerdere malen gereset. Hard, zacht.
Stroom een tijd van de livebox gehad.
Telefoondraden opnieuw gestript en alles al meerdere malen opnieuw aangesloten.
Meerdere computers rechtstreeks aan de livebox gehangen. Allen halen ze dezelfde snelheid.

Hoe is het aangesloten?
Omdat ik bij mijn weten alleen een dubbele wandcontactdoos heb hierop de stekker aangesloten. Linksboven blauw. Rechtsboven rood. Telefoon via de livebox en die werkt. (Geen Wanadoo telefonie)

Doe ik iets verkeerd of is er echt buiten mijn schuld iets aan de hand??

Stats
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18620 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 6.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 7742274
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 43138
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:40:
[...]

Tuurlijk kan dat, dat ding heeft toch een ingebouwde 4 ports switch? Dan zet je de DHCP van het ding uit, en prop je de kabel vanaf de Livebox in een LAN poortje... En klaar is tiz... ;)
klopt als een bus....maar dan krijgen de clients geen ip adres meer...achja static ip adressen doen ook geen kwaad he, zijn immers maar drie clients

DHCP op LB aan ?

zal eens proberen van t weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop elende weer met wanadoo.

2 weken geleden het telefonie gedeelte opgezecht via de telefoon,blijkt nu in eens me e-mail niet meer te werken,dus ik bellen met de helpdesk,blijkt dat mijn komplete pakket word opgezegt.
Tijdens het opzegen duidelijk vermeld dat het alleen om het telefonie gedeelte gaat,is zelfs door de mederwerk van wanadoo bevestigd.

Vandaag weer gebeld met de helpdesk,ik word de 28e afgesloten,en word er opnieuw een aanvraag gedaan,of te wel ik zit 4 weken zonder internet.

Leuk dat wanadoo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de nieuwe firmware van de LiveBox heeft de LB het ip 192.168.1.1
Dit is echter een probleem voor mijn VPN verbinding met mijn werk.
Mijn vraag is, hoe kan ik het ipnummer van de livebox en de DHCP server vertellen dat ik graag in een ander range wil zitten bijvoorbeeld 192.168.2.x

Ik kan met Telnet in de LB komen met gebruikersnaam root en wachtwoord 1234.

Maar wie kan me vertellen welke commando's ik moet invoeren om de LB in een andere range te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

IEFtm schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:46:
[...]

-wacht 10 minuten

Kijk, zo'n antwoord maakt je op de vroege morgen weer een beetje blij ;), hier heb ik wat aan. Dan nog maar een vervolgvraagje, krijg ik na zo'n lease dan elke keer een nieuw IP, of koppelen ze IP's aan een lijn i.p.v. aan een MAC?
Lizard schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:07:
Zoals ik eerder al zei, ip is aan de lijn gekoppeld, niet aan mac
IP is inderdaad aan de lijn gekoppeld. Dus op jouw lijn zal je altijd hetzelfde IP krijgen.
Vervolgens is het IP ook aan je MAC adres geleased. Dus dat wil zeggen dat je IP ongeveer een 10 minuten lang aan jouw MAC vastzit. Daarna ben je weer vrij om dat IP te leasen op een ander MAC. Een echte MAC-lock is het dus zeker niet.

Omdat het geen routed IP's zijn, kun je ze ook niet vast instellen als je geen DHCP request doet.
Met andere woorden: het IP wordt alleen actief (dus werkend) als er een geldige DHCP request is geweest.

Als je het vast instelt, wordt er geen request gedaan, dus zal het misschien even nadat je toch al dat IP had opgevraagd via DHCP werken, maar na een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege problemen met een bestaande acces point, denk ik erover het WIFI pakket erbij te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee. Hoe zit het met het signaal? Kun je er een paar verdiepingen mee overbruggen? Of is het beter om een nieuw acces point aan te schaffen en deze te koppelen aan de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:58:
Ik heb sinds dinsdag Wanadoo ADSL Family (overgestapt van Tiscali). Inmiddels heb ik mooie ADSL2+ snelheden met mijn modem van Tiscali (Zyxel 2602H) en zit rond de 2000 kb/s down. De upload heb ik nog niet getest.

De livebox heb ik even geprobeerd maar deze meteen aan de kant gegooid. In mijn oude Zyxel modem kan ik mooi voipbuster instellen zodat ik toch nog telefonie kan gebruiken. Ik ben ieder geval (op basis van deze paar dagen) zeer tevreden over de snelheid en over de prijs! Nu nog afwachten hoe het de komende maanden zal verlopen.
Wil je zeggen dat je Zyxel beter werkt dan de LB en hogere snelheden haalt? Heb namelijk precies hetzelfde als jij.. :) Heb nogmeer netwerk spul liggen ADSL2+ modem routers en dergelijke van linksys maar ik wil eerst die livebox af testen voor ik hem terugstuur en ook mijn telefonie erbij opzeg als het echt brak is.

Mag je trouwens je telefonie wle opzeggen als die gewoon klote is??? Anders mag je toch wel verwachten dat ze er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die nog steeds niet in hun livebox configuratiescherm kunnen komen; Dit is wat bij mij heeft gewerkt:
Dit is overigens op eigen risico, aangezien ik niet weet wat voor side-effects deze actie heeft, maar op het moment dat ik het deed was ik het zo zat dat me dat niets kon schelen...Tot nu toe gaat het goed.

Via telnet contact maken met de livebox, inloggen en dan het commando 'erase' invoeren. Alle configuratie die aanwezig is wordt dan gewist. Betekent niets voor je firmwareversie, blijft gewoon hetzelfde. Daarna heb ik gereboot en voila, ik kan weer in de livebox via het configuratiescherm. Modem moet wel weer opnieuw intrainen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 13:43 . Reden: wijziging bericht hiervoor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Hiha, net livebox binnen, en hij traint op ongeveer 18500 / 1020, dus dat is wel redelijk ;). Ik zat even te kijken hoe ik mijn KPN telefonie aan diende te sluiten, gewoon in de phone ding op de LB geeft direct trubbels. Met een splitter werkt wel, maar als ik de telefoon dan opneem hoor ik wat tikken in de LB, klopt dit? Ook merk ik dat de snelheid van een download terugloopt als ik tegelijkertijd telefoneer... :?

Ohja, btw, Mijn LB is volgens mij niet met de laatste firmware gekomen (zit in het 192.168.5.x subnet). Is het aan te raden om de firmware te update voordat ik hem in bridge zet?

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn op 24-02-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een probleempje met het uitgeven van static IP nummers.

1) Eerst heb ik mn dhcp-pool opgehoogd naar 240 stuks, conform tutorial aan het begin.
2) subnet eth0 list geeft geeft keurig aan dat ENDIP op ...240 zit
3) vervolgens stop ik mn pc met HOST ADD op x.x.x.200
>> MAC address klopt, uiteraard
4) met host list kan ik keurig zien dat hij toegevoegd is. MAC en IP nummers kloppen
5) Vervolgens geeft ik lokaal een IPCONFIG /release
6) en een IPCONFIG /renew
7) Het IPaddress wat ik dan krijg is echter x.x.1.10 dus de eerste uit de IPpool
8 ) met lease list keurig ook te zien.
9) tutorial gevolgd. stop/start gedaan vd server. Ik snap het niet meer. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
ArnieNFW schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:29:
Ik heb een probleempje met het uitgeven van static IP nummers.

1) Eerst heb ik mn dhcp-pool opgehoogd naar 240 stuks, conform tutorial aan het begin.
2) subnet eth0 list geeft geeft keurig aan dat ENDIP op ...240 zit
3) vervolgens stop ik mn pc met HOST ADD op x.x.x.200
>> MAC address klopt, uiteraard
4) met host list kan ik keurig zien dat hij toegevoegd is. MAC en IP nummers kloppen
5) Vervolgens geeft ik lokaal een IPCONFIG /release
6) en een IPCONFIG /renew
7) Het IPaddress wat ik dan krijg is echter x.x.1.10 dus de eerste uit de IPpool
8 ) met lease list keurig ook te zien.
9) tutorial gevolgd. stop/start gedaan vd server. Ik snap het niet meer. Jullie?
Ik had eerst ook die tutorial gevolgd, maar die werkt niet meer met de nieuwe firmware. Wat werkt is die dhcp-pool niet ophogen, maar gewoon een IP adres buiten die pool vast aan je netwerkinterface hangen. Hij moet uiteraard wel in hetzelfde subnet zitten (mijn server heeft IP 192.168.1.100). 192.168.1.1 als DNS server instellen en je bent weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Vraagje, ik heb nu dus Family en die is aangelegd op een nieuwe koperlijn. Als ik nu naar de decibel waardes kijk, dan zijn die slechter als de waardes van mijn andere koperlijn waar nog ADSL1 opzit (afname dichtbij van 16,4 tegen 11,4). Hoe kan dit? Beide lijntjes lopen naar een punt 2 meter de grond in voor bij mij op straat... Kan het ook zijn dan ADSL2 anders meet of andere waardes kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

heeft met ADSL2+ protocol te maken.
Meer error correcties etc. Waardoor je ook een hogere latency hebt (ping tijden)
zou er geen zorgen om maken.

zo te zien woon je niet erg ver van de centrale. dus een mooie snelheid is wel mogelijk :9

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 24-02-2006 21:59 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
vr6-only schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:07:
heeft met ADSL2+ protocol te maken.
Meer error correcties etc. Waardoor je ook een hogere latency hebt (ping tijden)
zou er geen zorgen om maken.

zo te zien woon je niet erg ver van de centrale. dus een mooie snelheid is wel mogelijk :9
Hogere ping snap ik, maar de sterkte van de lijn zou toch hetzelfde moeten zijn? :S Met ADSL1 had ik dus een afname dichtbij van 11,4db, nu met ADSL2 op zelfde locatie echter nieuwe koperlijn is het 16,4db... Dat kan toch niet met ADSL2 te maken hebben, of zend dat op andere frequenties etc, waar ook andere db waardes bijhoren?

BTW, snelheid is wel OK jah, 18500 ongeveer trainwaarde, hoogste van eweka usenet is 1910kb/s. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:05:

Ohja, btw, Mijn LB is volgens mij niet met de laatste firmware gekomen (zit in het 192.168.5.x subnet). Is het aan te raden om de firmware te update voordat ik hem in bridge zet?
Ik zou hem eerst even updaten, kan geen kwaad. Het gerucht gaat dat bridgen niet werkt met de oudere firmware (geen idee, nooit geprobeerd). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Ik zou hem eerst even updaten, kan geen kwaad. Het gerucht gaat dat bridgen niet werkt met de oudere firmware (geen idee, nooit geprobeerd). Succes!
Dat gerucht kan wel eens kloppen ja! Ik heb ermee zitten kloten, en een uur lang lukte het niet, alleen maar errors. Toen uitgezet, en weer aan, vriendin van d'r werk gehaald en weer verder gegaan. Kreeg ik in een keer een 192.168.1.1 adres... Oftewel firmware upgrade uitgevoerd. Daarna nog een keer aant kloien gegaan met het bridge gebeuren en in 1 keer werkte het... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:22:
[...]

Hogere ping snap ik, maar de sterkte van de lijn zou toch hetzelfde moeten zijn? :S Met ADSL1 had ik dus een afname dichtbij van 11,4db, nu met ADSL2 op zelfde locatie echter nieuwe koperlijn is het 16,4db... Dat kan toch niet met ADSL2 te maken hebben, of zend dat op andere frequenties etc, waar ook andere db waardes bijhoren?

BTW, snelheid is wel OK jah, 18500 ongeveer trainwaarde, hoogste van eweka usenet is 1910kb/s. :9
komt onder andere door error correcties etc.
hier ook precies het zelfde. van 25 naar 32 dB gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Morphine schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Weet iemand een échte oplossing voor mijn probleem (ik bel gewoon via KPN nog)?
(Telefoon via livebox = ruis + bellen en overgang tot overgaan duurt heel lang,
extra splitter = goede telefoon verbinding, maar internet limit tot 3mbit/0.4mbit)

[ Voor 4% gewijzigd door Morphine op 25-02-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

moet je een nieuwe splitter halen, je huidige is blijkbaar niet toereikend.
hier met en zonder splitter geen problemen mbt mijn internet verbinding.
met splitter heb ik minder ruis op mijn telefoonlijn (kpn)

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 25-02-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
vr6-only schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:34:
moet je een nieuwe splitter halen, je huidige is blijkbaar niet toereikend.
hier met en zonder splitter geen problemen mbt mijn internet verbinding.
met splitter heb ik minder ruis op mijn telefoonlijn (kpn)
Welke splitter heb je ertussen gezet?

Ikga even een sterk verhaal vertellen wat ik zelf ook nooit zou geloven. Gister bij een persoon die een koophuis heeft.. effe de livebox neergezet maar niet op het ISRA punt gewoon op een vertakking.... telefoon lijnen lopen kriskras door het huis heen en het werkt gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

woohooo! Vandaag heb ik m'n LiveBox van de 2e verdieping naar het ISRA punt op de begane grond verplaatst:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.5 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 778
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 51
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb ook maar meteen m'n wireless netwerk gewired. Ik ging van 500K/Sec naar 2MB/Sec \o/ Sjeezus, nooit gedacht dat dat zoveel zou uitmaken :/

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou eff posten dat sinds dit abbonement mijn ping zuigt in ieder online spel. Ik raad het dus niet aan voor gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsl2+ heeft sowieso hogere pings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Voor iedereen die problemen heeft met de wireless snelheid, haal je hier niet de snelheid mee zoals je die wel bekabeld gebruikt net zoals ik maanden heb lopen klooien.

Eerst linksys srx gehad toen de 41 v5 nu usrobitc 5641 maar bleef altijd rond de 300k zitten, volgens de fabrikanten was dat heel normaal !!!!!!!!!!!!!! nou mooi niet dus

na het programma tcp optimizer gaat het hier als een trein

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de snelheid met usenet (bestanden downloaden) ?
De helpdesk geeft verschillende antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Everdij schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:39:
Voor iedereen die problemen heeft met de wireless snelheid, haal je hier niet de snelheid mee zoals je die wel bekabeld gebruikt net zoals ik maanden heb lopen klooien.

Eerst linksys srx gehad toen de 41 v5 nu usrobitc 5641 maar bleef altijd rond de 300k zitten, volgens de fabrikanten was dat heel normaal !!!!!!!!!!!!!! nou mooi niet dus

na het programma tcp optimizer gaat het hier als een trein

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

succes
Bij mij had de TCPOptimizer helaas geen succes... vandaar dat ik weer ben overgestapt naar wired ipv wireless.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
nouja ik heb maar weer mijn oude adsl1 (speedtouch510) aangesloten.. Zit nu op 8mbit gecapped maargoed harder dan 800 kb/s heb ik toch maar zelden meegemaakt.

De telefoonlijn is nu tenminste weer snel en ruisloos.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.