Het hoeft helemaal niet, ook ADSL2+ kan je met 8ms latency hebben. Soms een (paar) miliseconde extra als je niet in de buurt van Amsterdam woont ivm langere netwerktransport.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:36:
adsl2+ heeft sowieso hogere pings.
Door de hogere frequenties voornamelijk in gebruik bij ADSL2+ techniek is meer errorcorrectie wenselijk wat extra latency geeft. Anders zouden een groot deel van de verbindingen wel eens instabiel(ler) kunnen zijn. Maar of het nu 10ms of 20ms is stabiel zal niet heel veel uitmaken. Goede routing, geen packetloss of schommelende latency zijn veel belangrijker nog.
Klopt, ADSL2+ geeft iets hogere attenuation (afname) op dezelfde lijn als ADSL1. Niet dat het opeens meer is, maar wordt anders berekend.Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:22:
[...]
Hogere ping snap ik, maar de sterkte van de lijn zou toch hetzelfde moeten zijn?Met ADSL1 had ik dus een afname dichtbij van 11,4db, nu met ADSL2 op zelfde locatie echter nieuwe koperlijn is het 16,4db... Dat kan toch niet met ADSL2 te maken hebben, of zend dat op andere frequenties etc, waar ook andere db waardes bijhoren?
BTW, snelheid is wel OK jah, 18500 ongeveer trainwaarde, hoogste van eweka usenet is 1910kb/s.
Het is niet voor niets dat 90% van de ADSL storingen (geen, slechte / klapperende of trage) verbindingen veroorzaakt worden in het 'doe-het-zelf-pakket' gebied. Jusit aansluiten bij de hoofdaansluiting zonder aftakkingen is een must.Apie! schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:23:
woohooo! Vandaag heb ik m'n LiveBox van de 2e verdieping naar het ISRA punt op de begane grond verplaatst:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.5 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 778
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 51
ES-teller van 1 dag 0
Ik heb ook maar meteen m'n wireless netwerk gewired. Ik ging van 500K/Sec naar 2MB/Sec \o/ Sjeezus, nooit gedacht dat dat zoveel zou uitmaken
Heb je wel de aftakking die naar dat andere aansluitpunt gaat losgehaald? Zelfs die als er niets op aangesloten zit aan het einde geeft signaal verstoring en kan instabiliteit en/of snelheids verlies geven. Zelfs opeens na een paar maanden.
[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 22:49 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.