[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het hoeft helemaal niet, ook ADSL2+ kan je met 8ms latency hebben. Soms een (paar) miliseconde extra als je niet in de buurt van Amsterdam woont ivm langere netwerktransport.

Door de hogere frequenties voornamelijk in gebruik bij ADSL2+ techniek is meer errorcorrectie wenselijk wat extra latency geeft. Anders zouden een groot deel van de verbindingen wel eens instabiel(ler) kunnen zijn. Maar of het nu 10ms of 20ms is stabiel zal niet heel veel uitmaken. Goede routing, geen packetloss of schommelende latency zijn veel belangrijker nog.
Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:22:
[...]

Hogere ping snap ik, maar de sterkte van de lijn zou toch hetzelfde moeten zijn? :S Met ADSL1 had ik dus een afname dichtbij van 11,4db, nu met ADSL2 op zelfde locatie echter nieuwe koperlijn is het 16,4db... Dat kan toch niet met ADSL2 te maken hebben, of zend dat op andere frequenties etc, waar ook andere db waardes bijhoren?

BTW, snelheid is wel OK jah, 18500 ongeveer trainwaarde, hoogste van eweka usenet is 1910kb/s. :9
Klopt, ADSL2+ geeft iets hogere attenuation (afname) op dezelfde lijn als ADSL1. Niet dat het opeens meer is, maar wordt anders berekend.
Apie! schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:23:
woohooo! Vandaag heb ik m'n LiveBox van de 2e verdieping naar het ISRA punt op de begane grond verplaatst:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.5 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 778
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 51
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb ook maar meteen m'n wireless netwerk gewired. Ik ging van 500K/Sec naar 2MB/Sec \o/ Sjeezus, nooit gedacht dat dat zoveel zou uitmaken :/
Het is niet voor niets dat 90% van de ADSL storingen (geen, slechte / klapperende of trage) verbindingen veroorzaakt worden in het 'doe-het-zelf-pakket' gebied. Jusit aansluiten bij de hoofdaansluiting zonder aftakkingen is een must.

Heb je wel de aftakking die naar dat andere aansluitpunt gaat losgehaald? Zelfs die als er niets op aangesloten zit aan het einde geeft signaal verstoring en kan instabiliteit en/of snelheids verlies geven. Zelfs opeens na een paar maanden.

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 22:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:48:Wat is de snelheid met usenet (bestanden downloaden) ?
De helpdesk geeft verschillende antwoorden.
die online helpdesk is best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mensen,

Ik woon in de regio Born 6122 (Limburg) Bij ons is alleen @Home beschikbaar. Ik kan nergens achterhalen wanneer er 20mbit adsl abb. komen. Wie kan hier meer over vertellen?? @home begint me tegen te vallen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

bjck schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:44:
[...]
Heb je wel de aftakking die naar dat andere aansluitpunt gaat losgehaald? Zelfs die als er niets op aangesloten zit aan het einde geeft signaal verstoring en kan instabiliteit en/of snelheids verlies geven. Zelfs opeens na een paar maanden.
ehh andere vertakking? welke andere vertakking?

Zo was het eerst:
ISRA -> 30m telefoonlijn -> LiveBox -> decttelefoon (phoneline) + Access Point (utp)

Nu is het zo:
code:
1
2
ISRA -> 10cm telefoonlijn -> LiveBox -> 30m telefoonlijn -> decttelefoon
                                |------> 30m CAT5E ->Access Point

Zo hoort het toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 26-02-2006 12:32 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik ben tevreden over de snelheid van mn verbinding: ongeveer 1100kb/sec down en 90 kb/sec up stabiel in Den Haag.

Ik heb echter toch behoorlijk spijt van ADSL2 omdat de hogere pings me enorm benadelen ingame =(

In Nederland ping ik nu altijd zo'n 35 ms en in games ping ik tegenwoordig 60-70.

Het is een enorm nadeel als je competitief speelt, ik heb dat nogal onderschat. Het voelt nu aan alsof ik noobified ben!

Ik overweeg nu een goedkoop cable wanadoo/casema abonnementje te nemen voor games only :x maar het is moeilijk iets van 9,95/maand te vinden dat geen ADSL is.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:30
Vorige week na veel wikken en wegen de Livebox + Telefonie aangevraagd. Nu wil ik graag mijn PC's (2 stuks) en laptop draadloos gaan verbinden met elkaar en met internet.
Wanadoo biedt een draadloze optie, maar ik voel er niet veel voor om elke maand te betalen voor een USB-adapter en een PCMCIA-kaartje.
Ik wil dus of zelf een router (ik denk daarbij aan Netgear of Linksys) en bijbehorende kaarten kopen en die aan de Livebox hangen. Over Linksys heb ik al gelezen in dit topic, maar zijn er ook mensen met ervaring met een Netgear-router?
Kan ik, in het geval van de Wanadoo-optie met PCMCIA in de Livebox, ook bijvoorbeeld een NAS aansluiten?

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

het is bekend dat 2 kaarten het doen van het merk asus maar voor de rest???

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een live box met een asus router de wl500g.wat meot je allemaal doen om die asus aan de praat te krijgen. ik krijg het niet voor me kaar.Kan jij dit stap voor stap uitleggen

Bedank

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
vr6-only schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:42:
het is bekend dat 2 kaarten het doen van het merk asus maar voor de rest???
Welke asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Apie! schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:32:
[...]

ehh andere vertakking? welke andere vertakking?

Zo was het eerst:
ISRA -> 30m telefoonlijn -> LiveBox -> decttelefoon (phoneline) + Access Point (utp)

Nu is het zo:
code:
1
2
ISRA -> 10cm telefoonlijn -> LiveBox -> 30m telefoonlijn -> decttelefoon
                                |------> 30m CAT5E ->Access Point

Zo hoort het toch :?
Zo hoort het inderdaad.

Ik bedoelde met de aftakking of je wel die 30 meter telefoonlijn hebt losgemaakt. Maar die gebruik je nu achter je LiveBox zo te zien.

Lijn problemen worden ook veroorzaakt als mensen tussen ISRA en LiveBox een aftakking hebben naar een ongebruikt aansluitpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

Soepster schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:14:
Ik ben tevreden over de snelheid van mn verbinding: ongeveer 1100kb/sec down en 90 kb/sec up stabiel in Den Haag.

Ik heb echter toch behoorlijk spijt van ADSL2 omdat de hogere pings me enorm benadelen ingame =(

In Nederland ping ik nu altijd zo'n 35 ms en in games ping ik tegenwoordig 60-70.

Het is een enorm nadeel als je competitief speelt, ik heb dat nogal onderschat. Het voelt nu aan alsof ik noobified ben!

Ik overweeg nu een goedkoop cable wanadoo/casema abonnementje te nemen voor games only :x maar het is moeilijk iets van 9,95/maand te vinden dat geen ADSL is.
of misschien livebox forceren op ADSL1 ?

telnet 192.168.1.1 ..

code:
1
2
3
4
5
[root @ home]$ adsl
[root @ adsl]$ setmode
USAGE: setmode <mode>
       mode = ansi/gdmt/glite/multi
[root @ adsl]$ setmode glite

EDIT: ok dat werkt dus niet :+ hij traint gewoon vrolijk op ADSL2+.

Misschien een cheap ADSL1 modempje gebruiken? :)

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 27-02-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
IEFtm schreef op maandag 27 februari 2006 @ 01:01:
[...]

of misschien livebox forceren op ADSL1 ?

telnet 192.168.1.1 ..

code:
1
2
3
4
5
[root @ home]$ adsl
[root @ adsl]$ setmode
USAGE: setmode <mode>
       mode = ansi/gdmt/glite/multi
[root @ adsl]$ setmode glite

EDIT: ok dat werkt dus niet :+ hij traint gewoon vrolijk op ADSL2+.

Misschien een cheap ADSL1 modempje gebruiken? :)
Interessant. Ik ben benieuwd waar het probleem met ADSL2 precies ligt trouwens: bij het signaal van wanadoo naar mijn huis, of van mn stekkerdoos naar het modem. Als het eerste het geval is zal thuis cappen weinig helpen. Iemand al gemerkt of hij lager pingt op ADSL1 speeds?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het ligt niet specifiek aan ADSL2/ADSL2+ dat de latency hoger is. Het is de ingestelde interleaving door de telco op de DSLAM's die de latency geeft. ADSL2+ kan ook met 8ms latency, net als ADSL, maar of het dan net zo stabiel is.

Je hebt dus grote kans dat wanneer je gdmt (ADSL1) forceert op diezelfde poort je dezelfde latency krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 27-02-2006 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
bjck schreef op maandag 27 februari 2006 @ 06:11:
Het ligt niet specifiek aan ADSL2/ADSL2+ dat de latency hoger is. Het is de ingestelde interleaving door de telco op de DSLAM's die de latency geeft. ADSL2+ kan ook met 8ms latency, net als ADSL, maar of het dan net zo stabiel is.

Je hebt dus grote kans dat wanneer je gdmt (ADSL1) forceert op diezelfde poort je dezelfde latency krijgt.
Hier heb je inderdaad gelijk in. Vorige week heb ik in eerste instantie m'n oude modem er aan gehangen, aangezien de livebox toen nog niet binnen was. Toen trainde ie inderdaad op ADSL 1 met een ping van 25ms. Dat is met ADSL2 en de livebox hetzelfde gebleven :). Valt me dus nog alles mee, ik dacht pings van zeker 40ms te krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:14:

Das idd balen van die hoge pings. Ik heb nu nog adsl 1 en ben heel tevreden over mijn ping gemiddeld 15. Ik wil graag naar family omdat ik nu een dure basic abbo heb. Is het niet mogelijk om een family abbo te nemen en dan gewoon bij adsl 1 te blijven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik had ook een abbonement bij de dixons te utrecht proberen te krijgen. (teminste, had me moeder erop uit gestuurd)
Ging bijna alles goed met het afsluiten van het abbo. tot bij de laatste stap bleek dat op onze postcode (*4101zh huisnummer 49 te culemborg) geen adsl2 mogelijk was.

Volgens de website van wannadoo is er wel adsl2 beschikbaar en kan ik alle paketten kiezen op mijn postcode. En kennis die achter ons woond en op de zelfde centrale zit (kon je geloof ik ergens vindne op een site....) heeft wel 20mbit...

Dus mijn moeder bellen naar de dixons in tiel, en geraagt of op ons adres adsl2 beschikbaar was, en ja hoor dat kon :?

Eenmaal daar aangekomen stopt het weer bij de laatste stap van het afsluiten van het abbonement.
Die gast heeft toen wannadoo gebelt en die zeiden dat het idd. niet kon op mijn postcode.
(ik weet niet of dat een telefoontrien of iemand die wist waar die het over had was aan de telefoon)

Nu het ik het famlily 20mbit abbo. via internet aangevraagt en dat is gewoon gelukt.
Ik hoop maar dat het gelvert word en dat we niet een brief krijgen dat het helaas niet gelevert kan worden. O-)

Weet iemand die site waar je kan kijken welke centrale je zit?
Was geloof ik zo'n site waar je kon kijken of kpn al je centrale geupdate had naar een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik lees hier van een aantal mensen dat ze hun oude splitter er weer tussen hebben gezet, omdat anders de (KPN) telefoon zo ruist. Dat ruisen heb ik ook, maar hebben jullie dan voor deze setup:
ISRA - telefoonkabel - oude splitter - Livebox
.................................................. \ Telefoon
gekozen of voor:
ISRA - telefoonkabel - Livebox - oude splitter - telefoon ?
Maakt het uberhaupt wat uit in geluidskwaliteit en ADSL snelheden?

[ Voor 13% gewijzigd door martdj op 27-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik heb een splitter VOOR de livebox zitten waar mijn KPN lijn aanhangt. Ik merk wel dat als de telefoon gaat m'n downloadsnelheid omlaag gaat :?, kan dit kloppen? Geen splitter en kpn telefoon direct in de livebox zorgt bij mij voor crashende livebox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook splitter voor de livebox voor kpn lijn. Aangezien de livebox dan een 'puur' adsl signaal krijgt zou die niet mogen storen als de telefoon gaat. Heb ik iig geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
wie verzorgt nou de upgrade van adsl1 naar adsl2? doet BBned of KPN of nog iemand anders?
weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:37:
Vraagje.
wie verzorgt nou de upgrade van adsl1 naar adsl2? doet BBned of KPN of nog iemand anders?
weet iemand dat?
Dit hele topic gaat over Wanadoo, dus wat dacht je van Wanadoo? :? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:44:
heb ik ook splitter voor de livebox voor kpn lijn. Aangezien de livebox dan een 'puur' adsl signaal krijgt zou die niet mogen storen als de telefoon gaat. Heb ik iig geen last van...
Wazige is ook dat ik de livebox hoor klikken als ik de telefoon opneem... :? Ook staat er in het status scherm in de webinterface dat de hoorn is opgepakt. Leg ik hem neer, dan zie ie dat ook... Lijkt dus toch dat de Livebox merkt dat ie achter een splitter zit ofzo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:00:
[...]

Dit hele topic gaat over Wanadoo, dus wat dacht je van Wanadoo? :? 8)7 ;)
LoL :) Denk jij dat Wanadoo met zijn vingers in een telefooncentrale mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Lennart_1337 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:14:
Ging bijna alles goed met het afsluiten van het abbo. tot bij de laatste stap bleek dat op onze postcode (*4101zh huisnummer 49 te culemborg) geen adsl2 mogelijk was.
Let wel postcode checks gaan uit van beschikbaarheid en niet capaciteit op de centrale.
Dus op de site kan het beschikbaar zijn, werkelijke aanvraag kan dan altijd anders lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door zAb op 27-02-2006 16:44 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Krijg je bij de Dixons EN een I-pod shuffle EN een philips dect telefoon?

en hoe werkt dat met die 2 telefoonnummers? Ik zie in de handleiding van de LiveBox (zie 1e pagina topic) dat er maar een telefoon aansluiting in de LiveBox zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:57:
[...]

LoL :) Denk jij dat Wanadoo met zijn vingers in een telefooncentrale mag komen!
nee maar KPN mag ook niet aan het apparatuur van Wanadoo komen.
Upgrade gebeurt gewoon op afstand. Mits de geplaatste apparatuur ADSL2+ ready is.
Anders komt een of andere aannemer van KPN het plaatsen. Zoals Imtech Telecom bijv.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 27-02-2006 17:50 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:49:
[...]

Upgrade gebeurt gewoon op afstand. Mits de geplaatste apparatuur ADSL2+ ready is.
Anders komt een of andere aannemer van KPN het plaatsen. Zoals Imtech Telecom bijv.
Die komen beide op dezelfde uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik moet zeggen dat ik sinds de nieuwe firmware er is, weinig problemen meer ondervind met de livebox.. Het ding staat nu een tijdje al aan zonder te resetten/power off-on
code:
1
U bent verbonden gedurende :     245:09 uur

waar ik voorheen nog wel eens een stuk of 3 maal per week de livebox moest resetten, heb ik het nu nog helemaal niet hoeven doen :)
offtopic:
ff afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een troep is die draadloze optie van de livebox zeg. Gewoon met kabeltje haal ik op de bbned speedtest tussen de 10 en de 12 mbit. Als ik draadloos gebruik met de usb dongle naast de pcmcia kaart in de livebox kom ik niet hoger dan 4,2 mbit. 8)7
Gelukkig is het niet voor mij maar voor m'n huisgenoot. Da's een echte digibeet dus die heeft dat toch niet door. :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Ik heb net een tijdje de startpost zitten doorlezen, en vele pagina's posts...
Ik ben alleen mijn probleem nog niet tegen gekomen...

Ik heb het volgende probleem, vorige week prima Livebox ontvangen, aangesloten klaar als kees
lekker snel ongeveer 1.8 mb/sec dus daar klaag ik niet over...
Nou heb ik de volgende problemen, zodra mijn pc opnieuw is opgestart en weer begin te downloaden, begint ie heel kort super snel... en daarna wordt hij zo brak als maar kan... soms maar 200 kb/sec en echt totaal NIET constant...

Dit is echter te verhelpen door modem reset te doen

En, wat ik nog veel erger vind... is dat een bepaalde websites gewoon niet kan bereiken, niet kan pingen, FTP werkt niet (specifieke website)... echt klote enige oplossing of mensen met zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:17:
Wat een troep is die draadloze optie van de livebox zeg. Gewoon met kabeltje haal ik op de bbned speedtest tussen de 10 en de 12 mbit. Als ik draadloos gebruik met de usb dongle naast de pcmcia kaart in de livebox kom ik niet hoger dan 4,2 mbit. 8)7
Gelukkig is het niet voor mij maar voor m'n huisgenoot. Da's een echte digibeet dus die heeft dat toch niet door. :+ O-)
Probeer eens een pci wireless kaartje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Hoi,

Sinds de upgrade ben ik met m'n internet gezakt van 12 Mb naar 2 Mb; behalve NNTP da's nog steeds 900 KB. Ik heb al bijna een maand een call open staan, maar krijg geen reactie. Heeft iemand soortgelijke problemen (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft trouwens nog meer problemen met de livebox en NAT?

Ik heb echt vaak dat desondanks de portbindings goed ingevuld zijn, Edonkey "unreachable" aangeeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

hmm,

livebox werkt al als router lees ik,

aleen. Ons huidige internet (basic) loopt rechtstreeks naar een router en vanaf daar word afgetakt.
Als ik de livebox heb kan ik toch gewoon naar de router gaan en dan evengoed nog verdelen?

Hier willen we misschien ook overstappen naar ADSL Family. Alleen modem vervangen en abbo omzetten is genoeg toch?

ik wil GEEN telefonie en GEEN TV erbij. Dat blijft gewoon bij het oude :)

[ Voor 30% gewijzigd door R-B op 27-02-2006 22:37 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Kennis had een aanvraag gedaan bij wanadoo en het zou werken volgens postcode, maar na aansluiting duurde levering langer en langer. De wijkcentrale was er nog niet klaar voor.

Nu wilde wij thuis ook wanadoo. Dus ik voor de zekerheid bellen met klantenservice. Was geen probeem in de wijk en zou na aanmelding spullen met 2 weekjes wel binnen hebben (almere-muziekwijk). Jullie voelen hem al aankomen. Aanvraag hebben ze van me binnen maar heb ze vandaag gebeld hoorde maar niet (na 1.5 week). En het gaat nu 8 weken duren gaven ze aan.

UPC inmiddels omgezegd dus zitten straks zonder internet. Iemand nog serieuze tips om het proces misschien iets te versnellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:59:
[...]

Probeer eens een pci wireless kaartje :P.
Ben nogal een noob op wifi gebied (heb het simpelweg nog nooit nodig gehad c.q. tegengekomen) maar zou dat helpen? Mijn huisgenoot heeft een laptop, ik hoop dat dat beter werkt want naar zijn kamer moet het signaal nog door een flinke betonnen muur heen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

R-B schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:36:
hmm,

livebox werkt al als router lees ik,

aleen. Ons huidige internet (basic) loopt rechtstreeks naar een router en vanaf daar word afgetakt.
Als ik de livebox heb kan ik toch gewoon naar de router gaan en dan evengoed nog verdelen?

Hier willen we misschien ook overstappen naar ADSL Family. Alleen modem vervangen en abbo omzetten is genoeg toch?

ik wil GEEN telefonie en GEEN TV erbij. Dat blijft gewoon bij het oude :)
nou nee. Je hebt nu modem -> router.

Livebox -> router zou betekenen modem/router -> router.

er kunnen vertragingen optreden dan door 2x NAT.

Hier vind je hoe je de livebox als bridge instelt, alleen van toepassing op mensen zonder Telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bedankt voor de link!
Deze site kwam ik zelf nog tegen:
http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=welkom
(alleen die gegevens kloppen niet altijd geven ze zelf al aan)
Ik wist trouwens niet dat we maar 1 telefooncentrale hadden voot heel culemborg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:11:
Wie heeft trouwens nog meer problemen met de livebox en NAT?

Ik heb echt vaak dat desondanks de portbindings goed ingevuld zijn, Edonkey "unreachable" aangeeft :/
Ik had daar gisteren ook last van bij eMule. Vandaag nog steeds terwijl ik het echt goed ingesteld heb. Ik gebruik trouwens niet de standaard poorten van eMule, maar 10001TCP en 10002 UDP.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:49:
[...]

En wie is dan verantwoordelijk voor het plaatsen van de ADSL2 apparatuur?
Bij mij is family nog niet beschikbaar, dus mijn vraag is concreet wie zorgt er in eerste instantie voor dat mijn centrale daar geschikt voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:37:
[...]

Bij mij is family nog niet beschikbaar, dus mijn vraag is concreet wie zorgt er in eerste instantie voor dat mijn centrale daar geschikt voor is?
Ookal zou je het weten, er is voor jou toch geen enkele mogelijkheid dit proces te bespoedigen... Als het een andere partij is als Wanadoo zelf zullen ze jou ook echt niet aan je neus gaan hangen waar en wanneer er apparatuur geïnstalleerd gaat worden... Oftewel, wat heb je aan de info? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:37:
[...]

De ADSL 2 apparatuur ind e centrale is van KPN, eigenlijk is het als volgt op te delen:
[ISRA] -> [ADSL2 centrale] -> [Wanadoo centrale] -> [Wanadoo] -> [internet]

Waarbij alles van ISRA t/m ADSL2 van KPN is. In de centrale patched KPN jou ADSL2 account door naar Wanadoo centrale en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jozz schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:53:
[...]

Ik had daar gisteren ook last van bij eMule. Vandaag nog steeds terwijl ik het echt goed ingesteld heb. Ik gebruik trouwens niet de standaard poorten van eMule, maar 10001TCP en 10002 UDP.
Ik had nieuwe porten toegevoegd, Edonkey anders ingesteld ding gereboot. Niets hielp.

Weet je wat wel hielp? de livebox resetten en de porten er weer opnieuw inzetten ;)
Probeer het eens, ben benieuwd of dit bij jou ook de oplossing is. Zoja, dan is die nieuwe firmware dus gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Door een of andere fout komt mijn snelheid ineens niet hoger dan 800 (ook getest met speedtest van BBned), weet iemand misschien wat de oplossing hiervoor is?

Heb hard en soft reset gedaan! Geen resultaat!

--
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18388 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2

[ Voor 57% gewijzigd door Zhadum op 28-02-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Welkom bij de club.

Ik haal niet meer dan 3-400KB/sec.
Net een half uur met Wanadoo aan de lijn gehangen maar niets kunnen vinden. Zelfs mijn livebox rechtstreeks met een korte telefoonlijn en korte UTP-kabel rechtstreeks aangesloten, maar de snelheid ver beneden de maat.

Het enige wat ze nog konden doen is een lijnmeting uitvoeren, maar als daar niet het probleem zit (waar ik bang voor ben), dan mag ik dat dus zelf dokken. Dus als iemand nog suggesties heeft........
Ik weet het echt niet meer.

Bij mij zijn de problemen begonnen na de firmware update trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 28-02-2006 12:52 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Shiver23 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:38:
Welkom bij de club.

Net een half uur met Wanadoo aan de lijn gehangen maar niets kunnen vinden. Zelfs mijn livebox rechtstreeks met een korte telefoonlijn en korte UTP-kabel rechtstreeks aangesloten, maar de snelheid ver beneden de maat.

Het enige wat ze nog konden doen is een lijnmeting uitvoeren, maar als daar niet het probleem zit (waar ik bang voor ben), dan mag ik dat dus zelf dokken. Dus als iemand nog suggesties heeft........

gooh laat ik nu ook het zelfde hebben, ik dacht dat het eerst aan de wifi verbinding lag, of aanmijn oude utp kabel. Nu wil ik vanavond het telefoonlijntje naar de nieuwe montage doors verkorten met een enkele kabel ipv 2 stukken kabel en die doos.(ik ben gewoon weg te weinig huis om alles goed te testen)

Het zal allemaal wel geen effect hebben. max 350kb/s en op een zeer geringe afstand zitten van de centrale is gewoon ondermaats.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18560 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3389
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0

Lokatie: Almelo
ongeveer 1,5 kilometer van de centrale(almelo centrum)

[ Voor 16% gewijzigd door ranzige pad op 28-02-2006 14:13 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hmm livebox problemen? Ik zou het anders ook niet weten. Of gebruik je een andere modem?
Zwaar frustrerend in ieder geval.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 28-02-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Kan iemand mij vertellen of er nog interessante nieuwe aanbieders zijn met een 10/20Mbit verbinding (1Mbit upload). Ik hoop dat quicknet.nl snel over de brug komt. Alle info is welkom...anders neem ik Wanadoo.

Edit: nog goede modems ipv de livebox? De 816-2P wordt niets geloof ik. Graag wat updates als die er zijn!

[ Voor 21% gewijzigd door fb_slim op 28-02-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Gewoon Wanadoo nemen, niemand biedt het zo goedkoop aan als Wanadoo... ;) Ik heb het nu een paar dagen in gebruik, en tot nu toe alleen maar lof, stabiele lijn, 1900 down, 110 up (1km van centrale) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh wat wordt ik het zat, Vanmorgen maar weer eens de webinterface geprobeerd te benaderen maar dit bleek nog niet mogelijk. Dus maar weer reset en de nieuwe firmware opnieuw binnen gehaald.

Nu werkt dus helemaal niets meer, internet plat (Nu via de buren), telefonie niet bereikbaar. :(
Nu moet ik dus van de helpdesk precies hetzelfde doen als vanmorgen en rustig wachten tot de firmware weer binnen is.

Kan ik straks dus weer bellen en dan maar hopen dat et opgelost wordt.
(vanaf wanadoo was de livebox wel te pingen, wilde hij mij de schuld geven dat ik geen ip had :P)
Wordt vervolgt!!!

p.s. iemand die webinterface problemen al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:47:
Ooh wat wordt ik het zat, Vanmorgen maar weer eens de webinterface geprobeerd te benaderen maar dit bleek nog niet mogelijk. Dus maar weer reset en de nieuwe firmware opnieuw binnen gehaald.

Nu werkt dus helemaal niets meer, internet plat (Nu via de buren), telefonie niet bereikbaar. :(
Nu moet ik dus van de helpdesk precies hetzelfde doen als vanmorgen en rustig wachten tot de firmware weer binnen is.

Kan ik straks dus weer bellen en dan maar hopen dat et opgelost wordt.
(vanaf wanadoo was de livebox wel te pingen, wilde hij mij de schuld geven dat ik geen ip had :P)
Wordt vervolgt!!!

p.s. iemand die webinterface problemen al opgelost?
[rml]A3onflux in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

PS. Je weet wel dat de firmware in stukken wordt binnengehaald? in totaal kan zo'n update zo'n 30 minutern duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Almere en vanaf dit weekend grote ellende met telefonie. Wegvallende verbinding, de andere kant niet kunnen horen etc. Balen! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Na 411 uur onafgebroken en probleemloos met de Livebox actief zojuist toch een probleem. Bij het opnemen van de telefoon hoorde ik totaal niks meer, en ik kon ook niet meer gebeld worden. Een reset heeft het opgelost, maar het is toch lastig als je net toevallig op een telefoontje zit te wachten :P Als je het niet doorhebt kun je tot sint juttemis wachten nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:55:
[...]

[rml]A3onflux in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

PS. Je weet wel dat de firmware in stukken wordt binnengehaald? in totaal kan zo'n update zo'n 30 minutern duren.
Dit heb ik vanmorgen ook gedaan, maar heeft geen effect gehad. Zit nu op advies van de helpdesk al 1 uur en 15 minuten te wachten, dus ga ze zo maar weer bellen.
Beetje erg irri maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Hier ook van het weekend problemen met telefonie,bellen maar niks kunnen horen, of zelf niet bereikbaar zijn een harde reset bracht uitkomst, maar tja dan kan je alle instellingen er weer opnieuw in gaan zetten.
Ik had overigens niks bijzonders gedaan met de Livebox, de problemen zijn van zelf ontstaan.
Dit moet dus niet te vaak gebeuren.
Verder vind ik de kwaliteit van de telefonie sinds de laatste firmware upgrade er ook niet beter op is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
objectief2 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:
Na 411 uur onafgebroken en probleemloos met de Livebox actief zojuist toch een probleem. Bij het opnemen van de telefoon hoorde ik totaal niks meer, en ik kon ook niet meer gebeld worden. Een reset heeft het opgelost, maar het is toch lastig als je net toevallig op een telefoontje zit te wachten :P Als je het niet doorhebt kun je tot sint juttemis wachten nl ;)
Hier ben ik ook al lang mee bezig, div. malen met helpdesk kotakt gehad/gemaild etc. Alles blijkt technisch in orde. Probleem nog niet opgelost. Ook niet met de laatste nieuwe firmware. Heb zelfs een nieuwe Philips dect telefoon (zelfde serie als wanadoo aanbied) aangeschaft, maar maakt niets uit. Wel heb ik gevonden dat als je telefoon geen kiestoon meer heeft, en je belt bv met je mobiele telefoon naar je eigen nummer, de telefoon gewoon overgaat/je bent dus wel te bereiken zowel op je kpn alsmede ook je wanadoo nummer. Nog vreemder is dat, als je dat gedaan hebt, de telefoon het weer gewoon doet/ dus weer wel een kiestoon. Het probleem treed hier niet zo vaak op (soms1 maal per week, soms lang niet) maar is wel zeer lastig. Iemand ook soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al vanaf vrijdag geen verbinding meer.
Probleem schijnt in de wijkcentrale te zitten (defecte poort ofzo), men verwacht dat e.e.a. 8 maart as. :( is verholpen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Shiver23 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:38:
Welkom bij de club.

Pfffffff, je wordt toch niet goed van :( Dat wordt weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update
De tweede helpdeskmedewerker verbrak gewoon de verbinding toen hij het niet meer snapte. !!!!!!!
Echt en steeds maar weer dezelfde vragen.... grrr (als IT-er weet je echt wel of een kabel goed is of niet!!!)

Maar goed de derde medewerker zag toch wel in dat de livebox kapot was, deze wordt nu vervangen. dat wordt mijn derde!!! relaxt :(
wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nog een keer contact gehad. Blijkt niets waar te zijn van een lijnmeting en de tweede lijn gaat er naar kijken en houden me op de hoogte. (Daar moet je dan maar vanuit gaan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb sinds vandaag internet via wanadoo.

Mijn postcode check geeft aan:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Kawij-Aw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 922 meter.

Maar als ik in de modem kijk:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7536 Kb
Afname Dichtbij : 42.9 (dB)
Ver weg : 18.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 163
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 24
ES-teller van 1 dag 0

Heb ik een verbinding alsof ik op 3,2 KM van de centrale zit?
De livebox zit verbonden met 0,5m telefoonkabeltje vanaf de hoofdaansluiting..

Ik had hiervoor ADSL1 met een 8mbit verbinding die traine op ongeveer 6,5 Mbit.

Echt veel ben ik er helaas niet mee opgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:59:
heb al vanaf vrijdag geen verbinding meer.
Probleem schijnt in de wijkcentrale te zitten (defecte poort ofzo), men verwacht dat e.e.a. 8 maart as. :( is verholpen.................
8 maart pas?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Alle problemen die ik lees zijn volgens mij allemaal te verhelpen door de livebox te resetten

En al deze problemen zijn volgens mij ook ontstaan door de laatste firmware.

Mocht het resetten voor jullie (verschillende) problemen uitkomst bieden, mail dit dan ASAP naar Wanadoo. Breng ze op de hoogte dat de problemen zijn ontstaan sinds de laatste firmware. Hoe meer mensen mailen, hoe eerder er een nieuwe fw uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

n00bs schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:41:
Alle problemen die ik lees zijn volgens mij allemaal te verhelpen door de livebox te resetten

En al deze problemen zijn volgens mij ook ontstaan door de laatste firmware.

Mocht het resetten voor jullie (verschillende) problemen uitkomst bieden, mail dit dan ASAP naar Wanadoo. Breng ze op de hoogte dat de problemen zijn ontstaan sinds de laatste firmware. Hoe meer mensen mailen, hoe eerder er een nieuwe fw uit zal komen.
En je denkt dat ik de livebox nog niet op alle mogelijke manieren meerdere malen heb gereset??
Wanadoo is op de hoogte want heb ze dus vandaag gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
eggiebert schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:53:
[...]

Hier ben ik ook al lang mee bezig, div. malen met helpdesk kotakt gehad/gemaild etc. Alles blijkt technisch in orde. Probleem nog niet opgelost. Ook niet met de laatste nieuwe firmware. Heb zelfs een nieuwe Philips dect telefoon (zelfde serie als wanadoo aanbied) aangeschaft, maar maakt niets uit. Wel heb ik gevonden dat als je telefoon geen kiestoon meer heeft, en je belt bv met je mobiele telefoon naar je eigen nummer, de telefoon gewoon overgaat/je bent dus wel te bereiken zowel op je kpn alsmede ook je wanadoo nummer. Nog vreemder is dat, als je dat gedaan hebt, de telefoon het weer gewoon doet/ dus weer wel een kiestoon. Het probleem treed hier niet zo vaak op (soms1 maal per week, soms lang niet) maar is wel zeer lastig. Iemand ook soortgelijke ervaring?
Afgelopen zondag exact hetzelfde gehad, geen kiestoon op mijn "normale" telefoon en telefoon ging ook niet over bij bellen (heb geen Wanadoo Telefonie alleen ADSL). Een reset van de livebox heeft het probleem verholpen maar vind het wel vreemd. Wie weet wat dit geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

bjck schreef op maandag 27 februari 2006 @ 06:11:

Het is nog erger dan dat:

ADSL1 modem (bridged) eraan gehangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Pinging www.fok.nl [213.193.208.10] with 32 bytes of data:

Reply from 213.193.208.10: bytes=32 time=35ms TTL=59
Reply from 213.193.208.10: bytes=32 time=34ms TTL=59

Pinging www.nu.nl [62.69.168.11] with 32 bytes of data:

Reply from 62.69.168.11: bytes=32 time=34ms TTL=123

Pinging www.l.google.com [64.233.183.104] with 32 bytes of data:

Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=37ms TTL=248
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=37ms TTL=247
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=38ms TTL=247
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=37ms TTL=248

Pinging www-org.wanadoo.es [62.37.237.15] with 32 bytes of data:

Reply from 62.37.237.15: bytes=32 time=75ms TTL=241
Reply from 62.37.237.15: bytes=32 time=73ms TTL=241
Reply from 62.37.237.15: bytes=32 time=74ms TTL=241
Reply from 62.37.237.15: bytes=32 time=74ms TTL=241

Pinging wanadoo.nl [194.134.35.183] with 32 bytes of data:

Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=35ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=34ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=35ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=34ms TTL=58

ADSL2+ Modem eraan gehangen (LiveBox in bridging):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Pinging www.fok.nl [213.193.208.10] with 32 bytes of data:

Reply from 213.193.208.10: bytes=32 time=29ms TTL=59
Reply from 213.193.208.10: bytes=32 time=28ms TTL=59

Pinging www.nu.nl [62.69.168.11] with 32 bytes of data:

Reply from 62.69.168.11: bytes=32 time=28ms TTL=123
Reply from 62.69.168.11: bytes=32 time=29ms TTL=123

Pinging www.l.google.com [64.233.183.147] with 32 bytes of data:

Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=31ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=31ms TTL=248
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=31ms TTL=248
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=31ms TTL=247

Pinging www-org.wanadoo.es [62.37.237.16] with 32 bytes of data:

Reply from 62.37.237.16: bytes=32 time=74ms TTL=241
Reply from 62.37.237.16: bytes=32 time=72ms TTL=241
Reply from 62.37.237.16: bytes=32 time=72ms TTL=241
Reply from 62.37.237.16: bytes=32 time=71ms TTL=241

Pinging wanadoo.nl [194.134.35.183] with 32 bytes of data:

Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=28ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=29ms TTL=58

Mijn ADSL1 modem doet er dus nog leuk even 10 ms ongeveer bij ;)
Martijn schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:02:
[...]

Wazige is ook dat ik de livebox hoor klikken als ik de telefoon opneem... :? Ook staat er in het status scherm in de webinterface dat de hoorn is opgepakt. Leg ik hem neer, dan zie ie dat ook... Lijkt dus toch dat de Livebox merkt dat ie achter een splitter zit ofzo... :?
Ik heb hetzelfde, ik gebruik namelijk niet de splitter die in de livebox zit, maar een eigen splitter.

Het 'klikken' heb ik als volgt opgelost:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root @ home]$ relayvoice
[root @ relayvoice]$ trace off
[root @ relayvoice]$ icall off
[root @ relayvoice]$ ..
[root @ home]$ pstnclass
[root @ pstnclass]$ clear all
[root @ pstnclass]$ trace off
[root @ pstnclass]$ incall off
[root @ pstnclass]$ pstn off
[root @ pstnclass]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

Ik krijg nu geen clicks meer als ik de telefoon opneem/overgaat :)

wel geeft ie een of andere vage error als ik ophang in de telnet interface:

"Maybe error Q23"
"Really error Q23"

blijkbaar heeft dit te maken met de polariteit van de kabels die ik heb gebruikt voor de KPN lijn (naar de telefoon) vreemd dat hij dat detecteert maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 16:32
Ik heb de laatste 2 dagen hele lage download speeds. zo laag dat ik het merk met gewoon surfen. Site's laden duurt erg lang :(

Als ik www.wanadoo.nl ping krijg ik gemiddeld 1400ms :'(

Het is niet constant, maar af en toe lijkt het alsof de hele verbinding dichtslipt(ik blijf gelukkig wel online). Zit hier op Centrale: Haarlem-Santpoort

Zijn er meer mensen die hier last van hebben??? Of zijn ze met deze centrale aan het werk ofzo???

[ Voor 9% gewijzigd door PC-Medic op 28-02-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Is al eerder aangegeven.. je moet niet pingen naar www.wanadoo.nl; die server staat nl in spanje.. 'wanadoo.nl' staat wel in nederland, dus dat geeft een iets beter resultaat voor responsetijden.

Als ik naar www.wanadoo.nl ping, dan is het 78ms gemiddeld. naar wanadoo.nl rond de 30. Ik heb voor zover ik weet geen problemen met dichtslippende verbinding..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
9 maart jongens en dan ga ik ook pingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Chadi schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:46:
9 maart jongens en dan ga ik ook pingen :D
En aangezien je dus nog geen Ervaringen hebt (zie topictitel) moet je hier dus nog niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 16:32
Krypt schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:26:
Is al eerder aangegeven.. je moet niet pingen naar www.wanadoo.nl; die server staat nl in spanje.. 'wanadoo.nl' staat wel in nederland, dus dat geeft een iets beter resultaat voor responsetijden.

Als ik naar www.wanadoo.nl ping, dan is het 78ms gemiddeld. naar wanadoo.nl rond de 30. Ik heb voor zover ik weet geen problemen met dichtslippende verbinding..
ow, wanadoo.nl

dat geeft 375ms gemiddeld...

denk toch dat er iets af en toe niet goed gaat...misschien heeft dit alles te maken met de nieuwe firmware. (ik kon ook niet op de livebox config pag. komen... na harde reset was dit euvel verholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IEFtm schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:25:
[...]

Het is nog erger dan dat:

ADSL1 modem (bridged) eraan gehangen:

[..wat pings..]

ADSL2+ Modem eraan gehangen (LiveBox in bridging):
[..meer pings..]

Mijn ADSL1 modem doet er dus nog leuk even 10 ms ongeveer bij ;)
Je hebt nu een ADSL1 modem die op ADSL1 (G.DMT) verbindt. Maar die poort heeft wel de instellingen voor een ADSL2+ lijn en dus blijft je hogere latency. Waarom het nog iets hoger is is wel raar.

Je kan ADSL1 als ADSL2+ met 8 a 10ms doen, maar ook met 18 a 22ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
XthinkZ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:29:
Ik heb sinds vandaag internet via wanadoo.

Mijn postcode check geeft aan:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Kawij-Aw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 922 meter.

Maar als ik in de modem kijk:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7536 Kb
Afname Dichtbij : 42.9 (dB)
Ver weg : 18.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 163
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 24
ES-teller van 1 dag 0

Heb ik een verbinding alsof ik op 3,2 KM van de centrale zit?
De livebox zit verbonden met 0,5m telefoonkabeltje vanaf de hoofdaansluiting..

Ik had hiervoor ADSL1 met een 8mbit verbinding die traine op ongeveer 6,5 Mbit.

Echt veel ben ik er helaas niet mee opgeschoten.
42.9/13.63=3.14746882 klopt dus precies :) je zit op 3.2 km van de centralee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:29:
De helpdesk heeft me destijds verteld over het tweede kwartaal 2006 ja. Daarentegen hoorde ik iets anders toen ik laatst belde. Namelijk dat het morgen beschikbaar kan zijn maar ook pas over twee maanden. Zoals met zoveel dingen kunnen we niks anders als afwachten. De Livebox en 'infrastructuur' hier zijn er klaar voor maar ik heb geduld ;)
Ik doe elke dag ff de postcode check en elke dag weer hetzelfde wel telefonie maar nog geen family.
Nu kreeg ik het idee om eens in te loggen en te kijken welke abonnementen ik kan krijgen en tot mijn verbazing stond daar ook het family abonnement bij. Voor de zekerheid maar even gebeld met de helpdesk 0800-8048 en idd family is beschikbaar op mijn adres. Mijn adsl status staat op aanvraag. Op de vraag wanneer het dan beschikbaar is gekomen kon de helpdesk mij geen antwoordt geven. Inmiddels heb ik van Wanadoo al een mail ontvangen ter bevestiging van mijn aanvraag. Het vreemde is dat de postcode check en de check om de max snelheid te meten nog steeds aangeven dat family nog niet beschikbaar is. Heel vreemd allemaal. :? Je kan dus niet blind varen op die postcode check en ik geef je het advies om af en toe ook eens op de wanadoo site in te loggen en te kijken bij de wijziging van je abonnementen ;)

Nb. heb tevens gevraagd wanneer we KPN kunnen opzeggen, waarschijnlijk is dat eind april. scheelt weer 10 euries. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
kamphuis schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 03:17:
[...]

waar haal jij die waarde van 13.63 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:31:
[...]
Nb. heb tevens gevraagd wanneer we KPN kunnen opzeggen, waarschijnlijk is dat eind april. scheelt weer 10 euries. :)
KPN opzeggen? Ik neem aan dat je Basic --> Budget bedoeld? Opzeggen kan volgens mij namelijk niet, zult een KPN lijn nodig blijven hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Chutney schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:05:
[...]

waar haal jij die waarde van 13.63 vandaan?
Zie openingstopic, eigenlijk is het 13,81...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:10:
[...]

KPN opzeggen? Ik neem aan dat je Basic --> Budget bedoeld? Opzeggen kan volgens mij namelijk niet, zult een KPN lijn nodig blijven hebben...
Nee echt helemaal van KPN af. Nu kan dat idd nog niet maar Wanadoo is daar al heel lang mee bezig en vermoedelijk kunnen we eind april massaal KPN opzeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

ik heb al een tijdje iets vreemds met mijn Wanadoo Livebox, als ik na een paar uur WoW (World Of Warcraft) gespeeld te hebben met Firefox en/of Internet Explorer wil internetten krijg ik geen connectie. Terwijl bijv Skype wel connectie heeft. Alleen een reset van de Livebox helpt dan. Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie er betere oplossingen voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:25:
[...]

Nee echt helemaal van KPN af. Nu kan dat idd nog niet maar Wanadoo is daar al heel lang mee bezig en vermoedelijk kunnen we eind april massaal KPN opzeggen. :)
Serieus?? :? Heb ik net een nieuwe lijn laten trekken waar sinds een week Wanadoo op zit... Maargoed, in neem aan dat je in de nieuwe situatie gewoon elke maand ongeveer een tientje aan Wanadoo mag gaan betalen voor het gebruik van de koperlijn... Die gooien zij dan weer over de schutting naar KPN... ;) Dus al met al (nu betaal ik KPN Budget) maakt het niet veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:42:
[...]

Serieus?? :? Heb ik net een nieuwe lijn laten trekken waar sinds een week Wanadoo op zit... Maargoed, in neem aan dat je in de nieuwe situatie gewoon elke maand ongeveer een tientje aan Wanadoo mag gaan betalen voor het gebruik van de koperlijn... Die gooien zij dan weer over de schutting naar KPN... ;) Dus al met al (nu betaal ik KPN Budget) maakt het niet veel uit...
Dat denk ik dus niet want anders zouden we er geen enkele voordeel aan hebben en waarom zou Wanadoo dan moeite doen om van KPN af te komen. Dat zou dan betekenen dat je KPN kan opzeggen en dus 1 nummer minder hebt plus dat je ook nog eens die 10 euro weer aan Wanadoo kan afdragen. Dan zegt natuurlijk niemand zijn KPN lijn op, want of je nou 10 euro aan Wanadoo of aan KPN betaald zou dan niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:03:
[...]

Dat denk ik dus niet want anders zouden we er geen enkele voordeel aan hebben en waarom zou Wanadoo dan moeite doen om van KPN af te komen. Dat zou dan betekenen dat je KPN kan opzeggen en dus 1 nummer minder hebt plus dat je ook nog eens die 10 euro weer aan Wanadoo kan afdragen. Dan zegt natuurlijk niemand zijn KPN lijn op, want of je nou 10 euro aan Wanadoo of aan KPN betaald zou dan niet uitmaken.
Jawel hoor, kijk maar naar de TweakDSL / Tiscali oplossing. Zij betalen huur aan KPN voor de koperlijn. Denk je dat KPN gratis die lijntjes aan Wanadoo gaat geven? Dacht het niet...

KPN heeft de koperlijnen in onderhoud / bezit en daar betaal je gewoon voor. De reden dat Wanadoo aan het proberen is kaal koper te kunnen leveren is om klanten het voordeel van 1 rekening te kunnen bieden. Veel huismoeders vinden dat namelijk fijn... Dat je daar een (meestal) storingsgevoeligere lijn voor terugkrijgt (zeker nog wat betreft VOIP), dat wordt ze niet verteld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

kamphuis schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 03:17:
[...]

De postcode check geeft aan dat ik 922 meter van de centrale zit...
Dat is dus een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
XthinkZ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:39:
[...]

De postcode check geeft aan dat ik 922 meter van de centrale zit...
Dat is dus een gigantisch verschil.
3 mogelijkheden:
  1. Postcodecheck klopt niet...
  2. Je lijn is van erg slechte kwaliteit...
  3. Je ISRA punt / lijn vanaf je ISRA punt is van slechte kwaliteit

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 01-03-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En bij punt #1 kan er heel veel aan de hand zijn. Afstand klopt niet, je hangt aan andere centrale misschien zoals Kawij-C (Katwijk-Centrum) bijvoorbeeld etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Bij tiscali betaal je 14 euro meer.. nou geef mij maar die 9 euro aan KPN plus een 2de telefoonlijn erop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen.
Ik heb sinds 2 dagen ook Wanadoo ADSL Family + telefonie, moet zeggen het werkt goed.
Ook de livebox loopt lekker, heb alleen een vraagje waar hier al meer over is geschreven.

Als ik naar de livebox ga en dan

geavanveerd -> firewall -> policies

dan staan daar al 2 policies die ik daar niet heb toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/8338/16kb3.th.jpg
Hebben jullie die daar ook staan, of kunnen die weg ?

Ik heb alle instellingen er al eens afgehaald (via reset) maar deze 2 blijven staan. Kan ik deze verwijderen, zo niet waar dienen deze voor ?
B.v.d. :)

P.s. ik zit achter een router met 3 pc's, dus:
modem -> router -> pc1,2,3

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:08:
[...]

Jawel hoor, kijk maar naar de TweakDSL / Tiscali oplossing. Zij betalen huur aan KPN voor de koperlijn. Denk je dat KPN gratis die lijntjes aan Wanadoo gaat geven? Dacht het niet...

KPN heeft de koperlijnen in onderhoud / bezit en daar betaal je gewoon voor. De reden dat Wanadoo aan het proberen is kaal koper te kunnen leveren is om klanten het voordeel van 1 rekening te kunnen bieden. Veel huismoeders vinden dat namelijk fijn... Dat je daar een (meestal) storingsgevoeligere lijn voor terugkrijgt (zeker nog wat betreft VOIP), dat wordt ze niet verteld... ;)
Tja dat zou idd kunnen, das dus ff afwachten. Overigens heb ik geen last van een storingsgevoelige lijn, vanaf het begin het ik een goede verbinding. Wat ik wel lasting vind is dat veel mensen mij blijven bellen op mijn oude nummer (zonder nummerweergave) terwijl ik het nieuwe nummer al heb doorgegeven. En ik ga natuurlijk geen nummerweergave betalen aan KPN. Dus ik ga KPN sowieso opzeggen zodra dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:33:
[...]

Tja dat zou idd kunnen, das dus ff afwachten. Overigens heb ik geen last van een storingsgevoelige lijn, vanaf het begin het ik een goede verbinding. Wat ik wel lasting vind is dat veel mensen mij blijven bellen op mijn oude nummer (zonder nummerweergave) terwijl ik het nieuwe nummer al heb doorgegeven. En ik ga natuurlijk geen nummerweergave betalen aan KPN. Dus ik ga KPN sowieso opzeggen zodra dat kan. :)
Opzeggen doe ik zeker niet, met de oude vertrouwde telefoonlijn kun je in ieder geval voor 99,9% zeker zijn dat ie werkt, ook als de stoppen eruit knallen, storingen zijn er bijna nooit. Mijn ervaringen hebben me tot nu toe niet echt laten zien dat VOIP net zo betrouwbaar is. Ik praat hier dan wel even over Tiscali VOIP bij ouders en schoonouders. Hoe vaak dat er uit ligt en ik weer op mag komen draven :| , nou dan liever een KPN lijntje dat altijd werkt met een koppelkastje ertussen zodat ALS de voip eruit ligt je tenminste wel altijd bereikbaar bent...

Let wel, ik weet dus niet hoe het met de betrouwbaarheid van Wanadoo VOIP is, maargoed, mijn ervaringen maken me wat voorzichtiger... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:45:
[...]

3 mogelijkheden:
  1. Postcodecheck klopt niet...
  2. Je lijn is van erg slechte kwaliteit...
  3. Je ISRA punt / lijn vanaf je ISRA punt is van slechte kwaliteit
Met een reverse traceroute kwam eruit dat ik in ieder geval op een katwijk centrale zit. Dat is in het slechtste geval 1,5 Km.
Ik denk zelf dat de lijn van slechte kwaliteit is.
Zit namelijk in een flat die volgend jaar afgebroken wordt.
Het is alleen balen dat ik net zo ver van de centrale zit, maar de kwaliteit gewoon erg slecht is.
Je wilt met een verandering er natuurlijk altijd er op vooruit wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
XthinkZ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:48:
[...]

Met een reverse traceroute kwam eruit dat ik in ieder geval op een katwijk centrale zit. Dat is in het slechtste geval 1,5 Km.
Ik denk zelf dat de lijn van slechte kwaliteit is.
Zit namelijk in een flat die volgend jaar afgebroken wordt.
Het is alleen balen dat ik net zo ver van de centrale zit, maar de kwaliteit gewoon erg slecht is.
Je wilt met een verandering er natuurlijk altijd er op vooruit wilt gaan.
Dat is je gelukt toch? Een hele megabit :+ 8)
Maargoed, moneywise denk ik dat je er wel op vooruit gegaan bent niet? 8/1 adsl abotjes waren over het algemeen duurder als een 20/1 adsl2 Wanadoo abotje, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:51:
[...]

Dat is je gelukt toch? Een hele megabit :+ 8)
Maargoed, moneywise denk ik dat je er wel op vooruit gegaan bent niet? 8/1 adsl abotjes waren over het algemeen duurder als een 20/1 adsl2 Wanadoo abotje, toch? ;)
Inderdaad, had er gewoon iets meer van verwacht, maar heb eigenlijk niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:31:
[...]

Ik doe elke dag ff de postcode check en elke dag weer hetzelfde wel telefonie maar nog geen family.
Nu kreeg ik het idee om eens in te loggen en te kijken welke abonnementen ik kan krijgen en tot mijn verbazing stond daar ook het family abonnement bij.

Wat betreft die 10 euro: het is hiervoor ook al genoemd, maar of je het nou via Wanadoo of via KPN betaalt...die 10 euro betaal je hoe dan ook. Ik kies er dan ook voor om 2 nummers te houden ipv die ene van Wanadoo en mijn tien euro wel gewoon aan KPN te betalen ;)

Ik heb net de verkoopafdeling gesproken en die vertelde het volgende. Op dit moment worden er geen abonnementen meer via KPN verkocht dus, zoals bekend. Iedereen die nu nog een Lite/Go/Direct heeft wordt automatisch gemigreerd naar Family, MITS het technisch mogelijk is en MITS de contracttermijn van een jaar erop zit. Ik had er net een jaar op zitten (25 feb 2005) dus dat komt reuzegoed uit ;)

[ Voor 33% gewijzigd door objectief2 op 01-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:46:
[...]
Ik heb net de verkoopafdeling gesproken en die vertelde het volgende. Op dit moment worden er geen abonnementen meer via KPN verkocht dus, zoals bekend. Iedereen die nu nog een Lite/Go/Direct heeft wordt automatisch gemigreerd naar Family, MITS het technisch mogelijk is en MITS de contracttermijn van een jaar erop zit. Ik had er net een jaar op zitten (25 feb 2005) dus dat komt reuzegoed uit ;)
Vreemd dat we dit dan weer via een omweg moeten vernemen. :( Maar goed als ik maar wordt omgezet scheelt mij veel euries betaal nu 52,50 voor mijn basic abonnement. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nou ik erover nagedacht heb vermoed ik dat Wanadoo eerst alle bestaande klanten zsm wil overzetten op het eigen netwerk ipv op dat van KPN. Daarna komen waarschijnlijk de niet-Wanadoo of niet-adslklanten in de overige gebieden aan de beurt. Aan de info kun je geen rechten ontlenen trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yepppp vervangen van de defecte poort/server schijnt zo lang te moeten duren.............. kweetutooknie..... blijkbaar hebben ze dat spul niet op voorraad ofzo. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sinds kort het volgende problemen:
Af en toe wordt ik gebeld en zodra ik opneem hoor ik helemala niks, geen kiestoon, ingesprekstoon of wat. Ik heb wanadoo family zonder telefonie, maar wel mijn telefoon via de livebox aangesloten.

Iemand die dit bekend voorkomt? Vandaag is het al 3 keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
ikbensander schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:19:
sinds kort het volgende problemen:
Af en toe wordt ik gebeld en zodra ik opneem hoor ik helemala niks, geen kiestoon, ingesprekstoon of wat. Ik heb wanadoo family zonder telefonie, maar wel mijn telefoon via de livebox aangesloten.

Iemand die dit bekend voorkomt? Vandaag is het al 3 keer gebeurd.
Dan moet je een splitter voor de livebox plaatsen.
Dan is dit probleem meestal opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door kamphuis op 01-03-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
kamphuis schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:04:
[...]

Dan moet je een splitter voor de livebox plaatsen.
Dan is dit probleem meestal opgelost
Euh, ik heb toch verd***e niet voor niks verplicht die k*t livebox. Ik betaal ervoor en dan zal dat kreng ook werken ook. Zo niet dan eis ik van wanadoo dat ze em terugnemen en dan regel ik zelf wel een degelijk ADSL2 modem. Tot die tijd blijf ik ze doodspammen als ze weer es buggy firmware hebben uitgebracht.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.