splitte rkost je 5 euro of zo man. EN je bent van een hoop gezeik af en je kan ze dan nog storen of stalkenikbensander schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:23:
[...]
Euh, ik heb toch verd***e niet voor niks verplicht die k*t livebox. Ik betaal ervoor en dan zal dat kreng ook werken ook. Zo niet dan eis ik van wanadoo dat ze em terugnemen en dan regel ik zelf wel een degelijk ADSL2 modem. Tot die tijd blijf ik ze doodspammen als ze weer es buggy firmware hebben uitgebracht.
Je huurt de livebox, terugnemen zal denk ik lastig worden. Verder zou ik niet gaan spammen want als je dan een keer een echt probleem hebt, (lees, geen line sync ofzo) dat je dan misschien minder serieus genomen wordt omdat je 'onnodig' zeurt?ikbensander schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:23:
[...]
Euh, ik heb toch verd***e niet voor niks verplicht die k*t livebox. Ik betaal ervoor en dan zal dat kreng ook werken ook. Zo niet dan eis ik van wanadoo dat ze em terugnemen en dan regel ik zelf wel een degelijk ADSL2 modem. Tot die tijd blijf ik ze doodspammen als ze weer es buggy firmware hebben uitgebracht.
Lekkere jongens daar bij Wanadoo! 
Ik vandaag op school van tijd tot tijd via webmail m'n mail checken en dat werkt prima..
Thuis aangekomen kan ik niet meer inloggen op m'n mail, niet via web en niet via POP. Hij geeft de melding: "Uw mailbox is tijdelijk niet beschikbaar."
Ik had echt zoiets van.. Whatthe.... Enfin ik m'n andere account onder het abonnement checken EN de hoofdaccount.. Alle accounts zijn geblokkeerd..
Dus ik in loggen bij WASP (dat selfservice gebeuren) en wat staat er doodleuk:
Uw account is geblokkeerd. Neem contact op met Wanadoo via 0900-.....
Wat zijn dat voor geintjes? We betalen elke maand netjes en op tijd (automatisch incasso), er staan genoeg centen op de rekening om deze te voldoen en verder kan ik ook geen redenen bedenken van waarom ze in godsnaam zonder voorafgaand bericht of waarschuwing je account blokkeren.. Inclusief je MAIL....
Ik baal echt als een stekker en ga ze morgen even vrolijk opbellen...
Het vage is overigens dat ze het nummer van Wanadoo Smartpack, Budget en FREE hebben aangegeven en niet het nummer van Family.. Is te hopen voor ze dat ze dáár ook geen fout in hebben gemaakt.
Zal me benieuwen wat voor onzinnige reden hierachter zal zitten... Valt me al mee dat m'n internet nog werkt... *afklopt*
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik vandaag op school van tijd tot tijd via webmail m'n mail checken en dat werkt prima..
Thuis aangekomen kan ik niet meer inloggen op m'n mail, niet via web en niet via POP. Hij geeft de melding: "Uw mailbox is tijdelijk niet beschikbaar."
Ik had echt zoiets van.. Whatthe.... Enfin ik m'n andere account onder het abonnement checken EN de hoofdaccount.. Alle accounts zijn geblokkeerd..
Wat zijn dat voor geintjes? We betalen elke maand netjes en op tijd (automatisch incasso), er staan genoeg centen op de rekening om deze te voldoen en verder kan ik ook geen redenen bedenken van waarom ze in godsnaam zonder voorafgaand bericht of waarschuwing je account blokkeren.. Inclusief je MAIL....
Het vage is overigens dat ze het nummer van Wanadoo Smartpack, Budget en FREE hebben aangegeven en niet het nummer van Family.. Is te hopen voor ze dat ze dáár ook geen fout in hebben gemaakt.
Zal me benieuwen wat voor onzinnige reden hierachter zal zitten... Valt me al mee dat m'n internet nog werkt... *afklopt*
[ Voor 3% gewijzigd door Sypher op 01-03-2006 22:47 ]
Oh, wat ga je doen met ze als ze wel een fout hebben gemaakt dan?netvisions schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:45:
Is te hopen voor ze dat ze dáár ook geen fout in hebben gemaakt.
Mischien ben je blacklisted? Is je viruscanner uptodate?
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear28 op 02-03-2006 00:09 ]
Die policies zijn voor telefonie; als je die er dus uit mikt, dan werkt je telefonie niet meer..Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:29:
Als ik naar de livebox ga en dan
geavanveerd -> firewall -> policies
dan staan daar al 2 policies die ik daar niet heb toegevoegd.
[afbeelding]
Hebben jullie die daar ook staan, of kunnen die weg ?
Ik heb alle instellingen er al eens afgehaald (via reset) maar deze 2 blijven staan. Kan ik deze verwijderen, zo niet waar dienen deze voor ?
B.v.d.
In ieder geval vragen wat dit te betekenen heeft? Je sluit geen "oude" klant af, ben al jaren klant....fiftyfive schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:04:
[...]
Oh, wat ga je doen met ze als ze wel een fout hebben gemaakt dan?
En indien ze overgaan tot afsluiting zal ik zeker mijn winstderving naar hun doorberekenen..
Blacklisted zonder waarschuwing of mail/brief of whatsoever...Zover ik weet doet Wanadoo niets aan mensen met virussen (wat XS4ALL wel schijnt te doen). Daarnaast ben ik geen "huis-tuin en keuken" gebruiker die niet weet wat een virusscanner is of denkt dat hij die niet nodig heeft...Lanfear28 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:07:
Mischien ben je blacklisted? Is je viruscanner uptodate?
En ja, elke pc ZELFS mijn linuxdoos thuis heeft én een virusscanner die up-to-date is én een firewall... Dus het lijkt me niet..
Verwijderd
Ok, duidelijkKrypt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 07:50:
[...]
Die policies zijn voor telefonie; als je die er dus uit mikt, dan werkt je telefonie niet meer..
Andere vraag: omdat het mogelijk is voor anderen de modem te pingen, heb ik daar toegevoegd:
Ontvangstinterface: mer0
Verzendinterface: mer0
TOEVOEGEN
Sequence 3
Bij protocol: ICMP
Firewall actie: blokkeren
Toepassen.
Nu ben ik inderdaad niet meer "pingbaar". Die verzend-en ontvangstinterfaces waren een gokje van mij, was dat wel goed ?
O ja, moet ik nog meer dingen toevoegen om de veiligheid te verbeteren ?
Groeten
Ben je zakelijke klant dan?netvisions schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:50:
[...]
In ieder geval vragen wat dit te betekenen heeft? Je sluit geen "oude" klant af, ben al jaren klant....
En indien ze overgaan tot afsluiting zal ik zeker mijn winstderving naar hun doorberekenen..
[...]
Blacklisted zonder waarschuwing of mail/brief of whatsoever...Zover ik weet doet Wanadoo niets aan mensen met virussen (wat XS4ALL wel schijnt te doen). Daarnaast ben ik geen "huis-tuin en keuken" gebruiker die niet weet wat een virusscanner is of denkt dat hij die niet nodig heeft...
En ja, elke pc ZELFS mijn linuxdoos thuis heeft én een virusscanner die up-to-date is én een firewall... Dus het lijkt me niet..
Verwijderd
Hmm, ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie dit opgelost?de_hardste schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:05:
[...]
Hey kijk eindelijke en medestander gevonden...![]()
Ik had in mijn hoofd de livebox idd eens als bridge te zetten om te kijken of hierbij het probleem niet is.. Maar je bevestigd dus al dat het ook met de livebox het geval is...
Ik denk niet dat het uitmaakt welk modem je hebt.. Het ziet er naar uit dat de DSLAM waarschijnlijk de lijn gewoon dicht/uit zet. Ik ben bang dat er inderdaad niets anders in zit dan een keepalive scriptje in te bouwen.![]()
Thanks!
Thanks alvast!
Daar heb je wel gelijk in.ikbensander schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:23:
[...]
Ik heb ook een extra splitter voor de livebox gegooid. Ik heb ook Wanadoo Family zonder telefonie, maar had ook veel problemen met de gewone telefoon. Zo duurde het lang voor ik een toon kreeg dat de telefoon aan de andere kant overging, andere keren ging hij dan over naar een in gesprektoon.
Ook gehad toen de nieuwe firmware binnenkwam: zit je te bellen, valt het gesprek ineens weg, blijkt dat de livebox zich ineens opnieuw aan het opstarten was en dan de ingebouwde splitter ook even niet meer werkt.
Reden genoeg voor mij om een splitter ervoor te knallen.
En pro.. heb je Wanadoo al gebeld?netvisions schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:45:
KNIP/ lang verhaal
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear28 op 02-03-2006 14:12 ]
Verwijderd
Het zelfde hier ook gebeurd,dat word veeeel bellen met wanadoo.je moet waarschijnlijk opnieuw aangesloten worden.netvisions schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:45:
Okay.. Vandaag een brief gehad van Wanadoo... Waar vrolijk in staat dat WIJ ons abonnement hadden opgezegt en dat deze per 28-02-2006 stopgezet zal worden en dat de mail niet meer te gebruiken is....
Dus even gebeld dat we NIET opgezegd hebben, geen idee hoe ze er bij komen... Het zou in ieder geval goed komen zeggen ze.. Het werkt weer over ~ 3 dagen..
Op het moment van schrijven werkt het internet godzijdank nog.. Moet er niet aan denken een weekend zonder te zitten, zeker niet aangezien weekenden juist productief zijn
Laten we hopen dat het er in blijft en dat ze het stopgezet hebben.. Ik heb echt het vermoeden dat je die mensen echt met een megafoon moet uitleggen wat ze nou moeten doen... Beetje uit zichzelf ons abonnement opzeggen en dan zeggen dat WIJ daar om gevraagd hadden...
(Als ik was afgesloten was ik zeer zeker gaan twijfelen of ik wel bij Wanadoo op het juiste plekje zit qua provider zijnde... Voor de prijs wel maar voor de rest?)
De brief in kwestie:

Er stond uiteraard wel De Heer e.d. op...
Wat mij helemaal opvalt is dat ze:
- Een brief dateren op 1 Maart
- Het afsluiten doen op 28 Februari
- Ze een 0,10 cent vermelden terwijl het 0,20 is
Dus even gebeld dat we NIET opgezegd hebben, geen idee hoe ze er bij komen... Het zou in ieder geval goed komen zeggen ze.. Het werkt weer over ~ 3 dagen..
Op het moment van schrijven werkt het internet godzijdank nog.. Moet er niet aan denken een weekend zonder te zitten, zeker niet aangezien weekenden juist productief zijn
Laten we hopen dat het er in blijft en dat ze het stopgezet hebben.. Ik heb echt het vermoeden dat je die mensen echt met een megafoon moet uitleggen wat ze nou moeten doen... Beetje uit zichzelf ons abonnement opzeggen en dan zeggen dat WIJ daar om gevraagd hadden...
(Als ik was afgesloten was ik zeer zeker gaan twijfelen of ik wel bij Wanadoo op het juiste plekje zit qua provider zijnde... Voor de prijs wel maar voor de rest?)
De brief in kwestie:

Er stond uiteraard wel De Heer e.d. op...
Wat mij helemaal opvalt is dat ze:
- Een brief dateren op 1 Maart
- Het afsluiten doen op 28 Februari
- Ze een 0,10 cent vermelden terwijl het 0,20 is
[ Voor 17% gewijzigd door Sypher op 02-03-2006 16:25 ]
Aan de data te zien geloof ik dat er iets mis is gegaan doordat de mensen met een Wanadoo via KPN aansluiting na een jaar automatisch gemigreerd worden naar Family. Waaronder ikzelf. Ik denk dus dat er in de systemen van Wanadoo iets verkeerd is gegaan hiermee 
Ik heb zelf niet zo'n brief gehad, maar dit is me gister verteld door de afdeling verkoop. Hoewel ze zeiden dat het automatisch ging heb ik vandaag toch zelf ook nog maar ff online Family aangevraagd. Nu is het afwachten op de brief met aanmeldgegevens etc.
Ik heb zelf niet zo'n brief gehad, maar dit is me gister verteld door de afdeling verkoop. Hoewel ze zeiden dat het automatisch ging heb ik vandaag toch zelf ook nog maar ff online Family aangevraagd. Nu is het afwachten op de brief met aanmeldgegevens etc.
[ Voor 34% gewijzigd door objectief2 op 02-03-2006 17:16 ]
Zou kunnen, maar ik heb al een jaar geen KPN-adsl meer...
Roadmap:
ADSL Lite 1,6 mbit -> Omzetting Family 4 mbit -> Omzetting 20 mbit ADSL2+
Heb jij ook zo'n brief gehad en werkt jouw mail en Wanadoo "MijnAccount" ook niet meer?
Roadmap:
ADSL Lite 1,6 mbit -> Omzetting Family 4 mbit -> Omzetting 20 mbit ADSL2+
Heb jij ook zo'n brief gehad en werkt jouw mail en Wanadoo "MijnAccount" ook niet meer?
Ik heb ooit hetzelfde gehad bij chello.....; als je het nu handig aanpakt - heb je recht op die dect telefoon..... = je bent een "nieuw lid" . De volhoudende zeurdert wint - heb ik toen wel gekregen bij de chello; alleen was het toen een videocamera. Want JIJ hebt de problemen ondervonden.....
Ik had toen zelfs het probleem dat ik NIET mijn eigen emailadres terug kon krijgen....
Ik had toen zelfs het probleem dat ik NIET mijn eigen emailadres terug kon krijgen....
Verwijderd
Ik vind het echt slecht. Het heeft bij ons op kantoor eerst weken geduurd voor dat we werden aangesloten zonder dat we rare dingen hadden. Gewoon standaard kpn basis lijntje, zelfs zonder een telefoon er op. Toen kwam die live-box. Wat een el-cheapo apparaat. We haalden net 16 mbit met dat ding terwijl we ongeveer 300 meter van de wijk centrale zitten. Gelukkig hadden we nog een ADSL router van linksys liggen die ons tot 19 mbit aan hielp
. Downloaden met 2mb/s was geen uitzondering. Maar nu, een paar maanden later is de snelheid echt belabberd. Vooral het connectie maken met een server duurt eeuwen. Als de verbinding er is gaat het redelijk maar veel sneller dan mijn eigen xs4all-basic abbo gaat het niet meer. Heb het idee dat ze last hebben van een gigantische overboeking. En voor de rest is de helpdesk echt hopeloos als je ze een keer moet hebben. Het enige positieve er aan is de prijs
Sinds vandaag is bij ons de ADSL verbinding afgeleverd. VoIP was voor ons niet echt nodig, vandaar dus alleen het internet gedeelte.
Maak zelf nog gebruik van een Speedtouch 546 en het werkt perfect! Haal met gemak de volle snelheid op nieuwsgroepen.
Momenteel dus zeer tevreden
Nog wat gegevens:
Line Status: Enabled
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec): 1021 / 19788
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 22.0
Attenuation (dB) up/down = 6.0 / 17.5
Noise Margin (dB) up/down = 9.0 / 8.0
Maak zelf nog gebruik van een Speedtouch 546 en het werkt perfect! Haal met gemak de volle snelheid op nieuwsgroepen.
Nog wat gegevens:
Ik overweeg dus ook over te gaan op Family + telefonie.
Heb net 25 paginas van dit topic doorgelopen en heb toch nog wat vragen:
1) Heb nu hetnet adsl en heb een linksys router aan de speedtouch hangen.
Is die livebox goed genoeg als router/draadloos AP of kan ik beter de linksys er
weer achter hangen. Werkt dit uberhaupt?
2) Ik lees veel over slechte pings, maar zie vervolgens pings in de range 35-70ms voorbij
komen. IMHO zijn dat niet echt slechte pings. Ik speel veel WoW. Zijn er hier WoW-ers en zoja,
hoe is de ervaring met de latency in game?
Is die livebox goed genoeg als router/draadloos AP of kan ik beter de linksys er
2) Ik lees veel over slechte pings, maar zie vervolgens pings in de range 35-70ms voorbij
komen. IMHO zijn dat niet echt slechte pings. Ik speel veel WoW. Zijn er hier WoW-ers en zoja,
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hmm zit wat in.. Is in ieder geval een vergoeding voor de telefoonkosten, stress, e.d... (is die actie ook voor niet-telefonie klanten?Hen3s schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:07:
Ik heb ooit hetzelfde gehad bij chello.....; als je het nu handig aanpakt - heb je recht op die dect telefoon..... = je bent een "nieuw lid" . De volhoudende zeurdert wint - heb ik toen wel gekregen bij de chello; alleen was het toen een videocamera. Want JIJ hebt de problemen ondervonden.....
En ik mag hopen dat ik m'n mailadressen terug krijg, zeker aangezien ik er best wel wat belang bij heb ...
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn vervangende livebox gekregen, en wat denk je... het is er niet 1... nee gelijk 2 liveboxen gekregen.
. wat moet ik hier nou weer mee.
Daarnaast ook helemaal niets erbij om het terug te sturen terwijl dat de vorige keer wel was... of kwam dat later met de post (Bedenk ik me nu)
Maar goed ik kan nog steeds de webinterface niet benaderen, lekker irri!!!
Daarnaast ook helemaal niets erbij om het terug te sturen terwijl dat de vorige keer wel was... of kwam dat later met de post (Bedenk ik me nu)
Gaaf kun je ze achter elkaar aansluiten en zo 40mbit/s trekkenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:17:
Ik heb vandaag mijn vervangende livebox gekregen, en wat denk je... het is er niet 1... nee gelijk 2 liveboxen gekregen.. wat moet ik hier nou weer mee.
Kon dat maar he
1: linksys router als access point instellen werkt het beste. Livebox is knudde met wireless.-SaveMe- schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:50:
Ik overweeg dus ook over te gaan op Family + telefonie.
2: ping is bij wanadoo inderdaad EXTREEM slecht (maar ach we klagen maar niet voor die 22,50).
[ Voor 40% gewijzigd door DutchKel op 02-03-2006 23:53 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Stom genoeg bieden mensen die witte doosje aan op Marktplaats. Ik vond er zo 6!kfaessen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:50:
[...]
Kon dat maar heMaar nu zien we dus binnenkort ook op marktplaats: aangeboden livebox, u krijgt er zelfs 10 euro bij.
Was het niet zo dat je die Livebox in bruikleen hebt en dat hij terug moet zodra je het abonnement opzegt oid?
klopt, je huurt de liveboxnetvisions schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:58:
[...]
Stom genoeg bieden mensen die witte doosje aan op Marktplaats. Ik vond er zo 6!
Was het niet zo dat je die Livebox in bruikleen hebt en dat hij terug moet zodra je het abonnement opzegt oid?
Vandaag van een 512/256 BBned verbinding over gegaan naar Wanadoo Fam + Tel. modem traint op 8000. Heerlijk zo'n snelheid. Er zullen nu mensen zeggen maar 8000? Maar ja ik zit zo'n 3 km van de centrale af.
Verwijderd
Netjes ........
Ik heb 15-2 Wanadoo Family aangevraagd en is 2-3 opgeleverd.
Ik ben van 7100/896 naar 8220/1024 gegaan (2300 meter van de centrale), maar wat voor mij veel belangrijker is ook van € 69,95 naar € 23,95
Ik heb 15-2 Wanadoo Family aangevraagd en is 2-3 opgeleverd.
Ik ben van 7100/896 naar 8220/1024 gegaan (2300 meter van de centrale), maar wat voor mij veel belangrijker is ook van € 69,95 naar € 23,95
BBned trekt ergens een grens bij > 3000 meter dat je alleen nog 512/256 geleverd kan krijgen. Er zijn lijnen die echt wel veel meer kunnen natuurlijkjjbstolk schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:52:
Vandaag van een 512/256 BBned verbinding over gegaan naar Wanadoo Fam + Tel. modem traint op 8000. Heerlijk zo'n snelheid. Er zullen nu mensen zeggen maar 8000? Maar ja ik zit zo'n 3 km van de centrale af.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Nou, mijn ervaring zijn echt niet dramatisch ofzo, gewoon binnen Nederland 25ms. Vind ik op zich gewoon netjes voor ADSL2...-SaveMe- schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:50:
Hai,
Ik heb het zo:
Livebox -> Sitecom xDSL/Cable router.
Nu heb ik DHCP server uitschakeld op de router maar krijg geen Internet meer door? Ip adres van de router op IP van de livebox gezet.
Heb ook al even gereset en pc's gereboot maar krijg geen Internet.
Iemand een idee?
Ik heb het zo:
Nu heb ik DHCP server uitschakeld op de router maar krijg geen Internet meer door? Ip adres van de router op IP van de livebox gezet.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door kevinos op 03-03-2006 09:28 ]
Je kunt natuurlijk niet het IP van je LB in je LB hebben EN in je router... De opzet die je het beste kan doen is de volgende. Je sitecom router als switch gebruiken, dit betekent dat je de DHCP server van je sitecom UIT zet, en de kabel van de LB in een LAN poort prikt. Je zorgt dat de DHCP van de LB wel aan staat zodat hij je PC's van een IP voorziet...kevinos schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:27:
Hai,
Ik heb het zo:
Iemand een idee?
Edit: Je kunt ook je LB in bridge zetten, maar in dit geval is dit volgens mij bovenstaande optie voor jou prima...
[ Voor 9% gewijzigd door Martijn op 03-03-2006 09:34 ]
Beste PhuSioN, heb je ook een LiveBox? Traint die lager, hoger of hetzelfde? Ik zit namelijk ook te denken om een Speedtouch te halen en de LB terug te sturen, scheelt weer in de maand, en de Speedtouch schijnt wat stabieler te zijn?PhuSioN schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:22:
Sinds vandaag is bij ons de ADSL verbinding afgeleverd. VoIP was voor ons niet echt nodig, vandaar dus alleen het internet gedeelte.
Nog wat gegevens:
Verwijderd
Ik heb gisteren de brief gehad ter bevestiging van mijn family aanvraag. Binnen 4 weken wordt ik omgezet. Ook kan je bij mijn abonnementen je adsl status bekijken daarin staat "omzetting ADSL verbinding datum 28-02-2006. Daaronder geeft tie steeds een foutmelding aan dus ik kan niet de verdere status bekijken, geeft tie dat bij jou ook aan? Nb. als ik jou was zou ik het niet online aanvragen maar gewoon met het gratis Wanadoo telefoonnummer, dezelfde dag krijg je al een mail ter bevestiging.objectief2 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:52:
Aan de data te zien geloof ik dat er iets mis is gegaan doordat de mensen met een Wanadoo via KPN aansluiting na een jaar automatisch gemigreerd worden naar Family. Waaronder ikzelf. Ik denk dus dat er in de systemen van Wanadoo iets verkeerd is gegaan hiermee
Dat werkt gewoon goed met die linksys router? Heb zelf ook een linksys router met ingebouwd modem voor adsl2 maar volgens wanadoo kon dat niet...Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:14:
Ik vind het echt slecht. Het heeft bij ons op kantoor eerst weken geduurd voor dat we werden aangesloten zonder dat we rare dingen hadden. Gewoon standaard kpn basis lijntje, zelfs zonder een telefoon er op. Toen kwam die live-box. Wat een el-cheapo apparaat. We haalden net 16 mbit met dat ding terwijl we ongeveer 300 meter van de wijk centrale zitten. Gelukkig hadden we nog een ADSL router van linksys liggen die ons tot 19 mbit aan hielp. Downloaden met 2mb/s was geen uitzondering. Maar nu, een paar maanden later is de snelheid echt belabberd. Vooral het connectie maken met een server duurt eeuwen. Als de verbinding er is gaat het redelijk maar veel sneller dan mijn eigen xs4all-basic abbo gaat het niet meer. Heb het idee dat ze last hebben van een gigantische overboeking. En voor de rest is de helpdesk echt hopeloos als je ze een keer moet hebben. Het enige positieve er aan is de prijs

Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp ben je niet verplicht de LB erbij te nemen?Mr_gadget schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:32:
[...]
Dat werkt gewoon goed met die linksys router? Heb zelf ook een linksys router met ingebouwd modem voor adsl2 maar volgens wanadoo kon dat niet...dus ga ik straks wel een livebox gebruiken....Een spitter voor adsl2 is hetzelfde als een voor adsl1?
Je kan dus net zo goed een Zyxtel 6XXHW erbij kopen, deze zou beter werken dan de LB?
Ik wil wel adsl + telefonie.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 14:12 ]
Als je ook telefonie wilt zul je toch echt de LB moeten nemen, daar een ander modem daarmee niet gaat werken... Enkel ADSL kan prima, vaak zelfs beter, met een ander modem als je LB.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:08:
[...]
Dus als ik het goed begrijp ben je niet verplicht de LB erbij te nemen?
Je kan dus net zo goed een Zyxtel 6XXHW erbij kopen, deze zou beter werken dan de LB?
Werkt dus niet met zyxel als telefonie wil gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:08:
[...]
Dus als ik het goed begrijp ben je niet verplicht de LB erbij te nemen?
inderdaad kut. heb hier ook een zyxel en een linksys WAG45G modem router ADSL 2 en die moet ik helaas weg doenMartijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:15:
[...]
Als je ook telefonie wilt zul je toch echt de LB moeten nemen, daar een ander modem daarmee niet gaat werken... Enkel ADSL kan prima, vaak zelfs beter, met een ander modem als je LB.
Verwijderd
Oké bedankt voor de antwoorden. Maar dat wireless met die dongel (voor mijn laptop) werkt geloof ik ook niet zo goed. Kan ik beter en wireless accesspoint erbij kopen?
JaVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:26:
Oké bedankt voor de antwoorden. Maar dat wireless met die dongel (voor mijn laptop) werkt geloof ik ook niet zo goed. Kan ik beter en wireless accesspoint erbij kopen?
Ik heb het dus zowel eerst telefonisch, en daarna voor de zekerheid maar online aangevraagd. De mail van Wanadoo heb ik gehad dus ik hoop maar dat alles dan in ieder geval in gang is gezetVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:31:
[...]
Ik heb gisteren de brief gehad ter bevestiging van mijn family aanvraag. Binnen 4 weken wordt ik omgezet. Ook kan je bij mijn abonnementen je adsl status bekijken daarin staat "omzetting ADSL verbinding datum 28-02-2006. Daaronder geeft tie steeds een foutmelding aan dus ik kan niet de verdere status bekijken, geeft tie dat bij jou ook aan? Nb. als ik jou was zou ik het niet online aanvragen maar gewoon met het gratis Wanadoo telefoonnummer, dezelfde dag krijg je al een mail ter bevestiging.
Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden.Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-9515 (10 c.p.m.).
Ik vermoed dat alles wel goed komt nadat je de brief in huis hebt gekregen. Maar rustig afwachten denk ik
Verwijderd
mensen een vraagje;
ik ben een week offline geweest omdat een of andere poor tin onze wijkcentrale was overleden.
Blijkbaar vandaag weer hersteld want ik ben weer online (ze zullen je ook niet ff bellen ofzo he, zo van hij doet ut weer).
Probleem is alleen dat de livebox intraint op 8500 Kb terwijl ik voor de problemen op 14500 Kb zat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb uiteraard al paar keer de reset gedaan (via de web interface)
ik ben een week offline geweest omdat een of andere poor tin onze wijkcentrale was overleden.
Blijkbaar vandaag weer hersteld want ik ben weer online (ze zullen je ook niet ff bellen ofzo he, zo van hij doet ut weer).
Probleem is alleen dat de livebox intraint op 8500 Kb terwijl ik voor de problemen op 14500 Kb zat.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb uiteraard al paar keer de reset gedaan (via de web interface)
Verwijderd
Dan heb jij idd dezelfde foutmelding.objectief2 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:42:
[...]
Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden.Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-9515 (10 c.p.m.).
Ik vermoed dat alles wel goed komt nadat je de brief in huis hebt gekregen. Maar rustig afwachten denk ik
Afwachten dus.
Zonet ben ik gebeld door Wanadoo of alles weer naar behoren werkte... Dát is dan wel weer netjes, zelfs na 19:00!
Verwijderd
Wat voor UTP- kabel moet er tussen de LB en de Linksys wireless router zitten?kfaessen schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:50:
[...]
Gaaf kun je ze achter elkaar aansluiten en zo 40mbit/s trekken
Kon dat maar heMaar nu zien we dus binnenkort ook op marktplaats: aangeboden livebox, u krijgt er zelfs 10 euro bij.
[...]
1: linksys router als access point instellen werkt het beste. Livebox is knudde met wireless.
2: ping is bij wanadoo inderdaad EXTREEM slecht (maar ach we klagen maar niet voor die 22,50).
Ik bedoel: cross of straight utp.
StraightVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:23:
[...]
Wat voor UTP- kabel moet er tussen de LB en de Linksys wireless router zitten?
Verwijderd
Hallo Wanadoo freaks ik wil van de zomer ook overstappen naar WANADOO Family 20mb/1024
maar zonder telefonie.....ik ga dus GEEN LiveBox gebruiken is dit een goed idee of raden jullie mij aan om toch maar een Livebox te gaan gebruiken[huren]...als voorzorg voor later------>
of toch mijn ADSL2 Speedtoch 546i.......ps zou dit uitmaken kwa ping??
maar zonder telefonie.....ik ga dus GEEN LiveBox gebruiken is dit een goed idee of raden jullie mij aan om toch maar een Livebox te gaan gebruiken[huren]...als voorzorg voor later------>
of toch mijn ADSL2 Speedtoch 546i.......ps zou dit uitmaken kwa ping??
Op het moment dat je van een andere provider afkomt ben je verplicht de livebox voor 1 euro / maand te huren. (tenzij je migreert van een ander Wanadoo adsl product.
Verwijderd
Hee toevallig Noordwijk? Zelfde probleem nl hierzo, week geen verbinding en nu een ADSL (geen adsl2) verbinding met natuurlijk max die 8 mbit. Dat wordt weer lekker bellenVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:40:
mensen een vraagje;
Verwijderd
oeps vergetenLizard schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:03:
Op het moment dat je van een andere provider afkomt ben je verplicht de livebox voor 1 euro / maand te huren. (tenzij je migreert van een ander Wanadoo adsl product.

REGIO 1335 =almere buiten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 21:15 ]
Volgens mij gewoon straightVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:23:
[...]
Wat voor UTP- kabel moet er tussen de LB en de Linksys wireless router zitten?
LB @ -> Linksys WAN in...
Heb hier een soortgelijke config, SpeedTouch -> Linksys (+ andere 3 andere pc's (multipc modem))
Verwijderd
Iemand van Wanadoo zei dus cross. Maar ik vond het al zo vreemd. Want voor de router maakt het toch niet uit?.netvisions schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:22:
[...]
Volgens mij gewoon straight
Heb hier een soortgelijke config, SpeedTouch -> Linksys (+ andere 3 andere pc's (multipc modem))
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 21:50 ]
2 het zelfde soort apparatuur aansluiten doe je dmv een cross kabel.
router>router=cross
router>pc=cross
router>switch=straight
het maakt tegenwoordig niet meer uit. apparaat stemt het zelf af maar goed.
router>router=cross
router>pc=cross
router>switch=straight
het maakt tegenwoordig niet meer uit. apparaat stemt het zelf af maar goed.
It ain't stupid if it works!
Excuus voor de kick, maar iemand hier nog antwoord op?Martijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:56:
[...]
Beste PhuSioN, heb je ook een LiveBox? Traint die lager, hoger of hetzelfde? Ik zit namelijk ook te denken om een Speedtouch te halen en de LB terug te sturen, scheelt weer in de maand, en de Speedtouch schijnt wat stabieler te zijn?
Verwijderd
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig (of niet?? hehe) Noordwijk ja (centrale Sus. van Ettenstr.)....... zou eigenlijk tot 8 maart duren dus soort van mazzel hebben we nog dan hahaha pffffffffVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:05:
[...]
Hee toevallig Noordwijk? Zelfde probleem nl hierzo, week geen verbinding en nu een ADSL (geen adsl2) verbinding met natuurlijk max die 8 mbit. Dat wordt weer lekker bellen
en bellen tsja, das weer de enige optie dan he..........
weet iemand of wanadoo van plan is om ook te gaan werken zonder dat je KPN-belbudget nodig hebt? zoja .. is er een termijn bekend .. of zijn hier helemaal geen plannen voor?
Verwijderd
Ik heb het één keer kunnen proberen ...... de Speedtouch heeft/had een iets hoger download en een iets lagere upload maar ondertussen werkt ADSL niet meer.Martijn schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:25:
[...]
Excuus voor de kick, maar iemand hier nog antwoord op?
Donderdag is ADSL aangesloten maar was ik mijn telefoonlijn kwijt en gisteren zouden ze (KPN) het repareren. Nu heb ik mijn telefoonlijn wel weer maar doet ADSL het niet meer en volgens de afschuifmethode van KPN zou dat aan Wanadoo liggen ze konden mij of alleen telefoon of alleen ADSL geven.
Heb Wanadoo maar ff gebeld......
Verwijderd
Ik wou zelf terug gaan naar m`n 20 euro kabel verbinding van wanadoo, omdat die gewoon te vertrouwen is, en ik niet zonder internet kan, en daarnaast zo`n 20MBIT ding nemen (kan `m gewoon NIET laten gaan als nederlander
dat werkt toch prima samen?? Of zijn die kinderziektes van modem eruit modem erin etc. gone?? Dat wordt dan bijelkaar, ex. televisiekosten en telefonie (van KPN) zo`n 44.50 euro (het eerste jaar) En ik betaal nu toch al iets van 50 euro ex. telefonie en televisie
Lijkt jullie dit verstandig? En wie weet er is over ``cap``-activiteiten van wanadoo??
P.S Stél dat de prijs van 20MBIT (zit er wel aan te komen) omhoog gaat, dan ben ik toch niet wettelijk verplicht om te betalen?? Of mag ik dan het oude bedrag blijven betalen)

Lijkt jullie dit verstandig? En wie weet er is over ``cap``-activiteiten van wanadoo??
P.S Stél dat de prijs van 20MBIT (zit er wel aan te komen) omhoog gaat, dan ben ik toch niet wettelijk verplicht om te betalen?? Of mag ik dan het oude bedrag blijven betalen)
Verwijderd
Iemand ?...Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:26:
[...]
Ok, duidelijk.
Andere vraag: omdat het mogelijk is voor anderen de modem te pingen, heb ik daar toegevoegd:
Ontvangstinterface: mer0
Verzendinterface: mer0
TOEVOEGEN
Sequence 3
Bij protocol: ICMP
Firewall actie: blokkeren
Toepassen.
Nu ben ik inderdaad niet meer "pingbaar". Die verzend-en ontvangstinterfaces waren een gokje van mij, was dat wel goed ?
O ja, moet ik nog meer dingen toevoegen om de veiligheid te verbeteren ?
Groeten
Overigens heb ik hier ook een sitecom router achter de livebox, bij mij doet die het gewoon hoor. En DHCP staat aan.
Verwijderd
Oké, bedankt.netvisions schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:22:
[...]
Volgens mij gewoon straight
Ik ben me een beetje aan het voorbereiden over plusminus 3 weken heb ik ook Wanadoo Family.
Verwijderd
In dit geval heeft KPN waarschijnlijk een "bypass" uitgevoerd, dwz ze hebben alles wat geen KPN was uit de verdeelkast in de wijkcentrale gehaald en alleen je telefonie signaal weer aangesloten.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:38:
[...]
Donderdag is ADSL aangesloten maar was ik mijn telefoonlijn kwijt en gisteren zouden ze (KPN) het repareren. Nu heb ik mijn telefoonlijn wel weer maar doet ADSL het niet meer en volgens de afschuifmethode van KPN zou dat aan Wanadoo liggen ze konden mij of alleen telefoon of alleen ADSL geven.
Heb Wanadoo maar ff gebeld......
Wanadoo is er nu inderdaad voor verantwoordelijk om de "kruisdraden" opnieuw aan te sluiten (kabel naar de Wanadoo apparatuur (DSLAM)).
Vliegt je telefoon er dan wéér uit dan volgt er een "duo-onderzoek" de KPN én de Wanadoo monteur gaan dan gezellig samen klussen
Mensen hier is wat wanadoo helpdesk humor:
Mijn vraag:
Ik hoor geruchten dat het starttarief ook berekend wordt als er geen verbinding tot stand komt, dus als er niet opgenomen wordt. Kunt U mij vertellen of dit juist is?
Wanadoo helpdesk
Als er geen verbinding tot stand komt, dan wordt de 4 cent voor het starttarief ook niet in rekening gebracht.
Het kan in een heel enkel geval voorkomen dat er vanwege een technisch probleem wel verbinding wordt gemaakt, maar dat u geen gesprek kunt voeren. In dit geval wordt het starttarief wel in rekening gebracht, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mocht u dit probleem constateren, dan raad ik u aan eventjes contact met ons op te nemen via 0900-9515 (20 cent p/m), of door een e-mail te sturen.
Let vooral op die 20ct p/min
Mijn vraag:
Ik hoor geruchten dat het starttarief ook berekend wordt als er geen verbinding tot stand komt, dus als er niet opgenomen wordt. Kunt U mij vertellen of dit juist is?
Wanadoo helpdesk
Als er geen verbinding tot stand komt, dan wordt de 4 cent voor het starttarief ook niet in rekening gebracht.
Het kan in een heel enkel geval voorkomen dat er vanwege een technisch probleem wel verbinding wordt gemaakt, maar dat u geen gesprek kunt voeren. In dit geval wordt het starttarief wel in rekening gebracht, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mocht u dit probleem constateren, dan raad ik u aan eventjes contact met ons op te nemen via 0900-9515 (20 cent p/m), of door een e-mail te sturen.
Let vooral op die 20ct p/min
Ik heb nu de Wanadoo Livebox adsl + telefonie, bevalt prima! Allen VPN mis ik. Ik had ent zo mooi ingesteld dat ik met mijn laptop en mijn mda vario via vpn kon inloggen en mij outlook kon bijwerken via internet. Nu dus niet meer, krijg eht vpn neit werkend en als ik zo lees zijn er nog geen oplossingen.
Dus:
Zijn er al mensen die VPN werkend hebben zonder het modem in bridgemode te zetten?
of
Zijn er al mensen die wanadoo telefonie gebruiken icm. een ander adsl modem?
Dus:
Zijn er al mensen die VPN werkend hebben zonder het modem in bridgemode te zetten?
of
De helpdeskmedewerker die ik 3 weken geleden aan de lijn had vertelde mij dat 'er wel wat te regelen viel'. Ik hoorde laatst dat het 3COM ADSL2+ modem ultiem was. Ik wil geen livebox, welk modem is het best, of is hier geen eenduidig antwoord voor? Zyxel? 3COM? Draytek?Lizard schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:03:
in het topic Wanadoo Livebox als bridge heb ik naast het bridgen enige tests uitgevoerd om het modem ook connectiviteit te geven in bridge modus (mits een router)jjbstolk schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:41:
Ik heb nu de Wanadoo Livebox adsl + telefonie, bevalt prima! Allen VPN mis ik. Ik had ent zo mooi ingesteld dat ik met mijn laptop en mijn mda vario via vpn kon inloggen en mij outlook kon bijwerken via internet. Nu dus niet meer, krijg eht vpn neit werkend en als ik zo lees zijn er nog geen oplossingen.
Dus:
of
Helaas heb ik geen telefonie, misschien (als je toevallig een router hebt) even testen of dit werkt ?
Scheelt dan weer voor de Telefonie mensen.. dan betekent dat dat ze de livebox alleen als modem en Telefonie (ATA) gebruiken.. voor de rest: router
hmm .. post 666 in dit topic. lekker dan
[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 04-03-2006 22:32 ]
Valt er niks te regelen met www.hamachi.cc?jjbstolk schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:41:
Dus:
of
Heeft niemand een alternatief voor de livebox met telefonie???
Dus een wireless adls 2 modem router die het wanadoo protocol ondersteunt voor bellen??
Dus een wireless adls 2 modem router die het wanadoo protocol ondersteunt voor bellen??
Je wanadoo telefoonnummer is Mac gebonden.Chadi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:01:
Heeft niemand een alternatief voor de livebox met telefonie???
Ik had namelijk een klant met telefonie problemen, heb toen die even geruild met die van iemand anders om te testen of het aan de modem lag. Deze kreeg toen steeds telefoontjes binnen die voor de andere klant waren.
Een andere modem voor gebruik van de telefonie zal dus niet zomaar gaan werken.
Wanadoo zet van afstand de telefonie gegevens in je Livebox op basis van MAC adres inderdaad. Dus als je van Livebox wisselt, wissel je ook van telefonie.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 05-03-2006 11:55 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ik heb nu wanadoo cable van casema netwerk. ik wil graag overstappen op 20mbit adsl2+ zonder telefonie echter heb ik geen kpn lijn. Kan ik gewoon via hun site migreren en regelen zij het dan zelf of moet ik eerst een lijn aanvragen etc etc?
Ik heb nu een paar dagen Wanadoo Family draaien. Op de livebox zit aangesloten mijn server en mijn werkstation. Op de server draait Emule en Torrent. Voor deze applicaties wil ik portforwarding aanzetten. Het is mij gelukt de benodigde poorten in te stellen op de Livebox. Echter, wanneer ik in Emule laat testen of ie via TCP en UDP mijn client kan bereiken zegt ie dat dat niet lukt.
Dit zijn de instellingen op de livebox.
Geopende poorten
Selecteer Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres Naam interface
Emule Ja TCP 4662 4662 192.168.1.3 mer0
Emule Ja UDP 4672 4672 192.168.1.3 mer0
Torrent Ja TCP 6881 6889 192.168.1.3 mer0
Zou de poort niet eth0 of 1 moeten zijn? Alles wat ik probeer in de geavanceerde instellingen doet de webinterface van de livebox crashen
. Ik heb al wel ontdekt dat ik via telnet kan rebooten, dat scheelt een loopje naar de meterkast.
Heb ook al geprobeerd de fabrieksinstellingen van de livebox te restoren, verscheidene restarts van het apparaat, maar alles zonder resultaat.
Geopende poorten
Selecteer Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres Naam interface
Zou de poort niet eth0 of 1 moeten zijn? Alles wat ik probeer in de geavanceerde instellingen doet de webinterface van de livebox crashen
Heb ook al geprobeerd de fabrieksinstellingen van de livebox te restoren, verscheidene restarts van het apparaat, maar alles zonder resultaat.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Via exchange zijn er gelukkig ook nog andere manieren om te synchroniseren buiten VPN.jjbstolk schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:41:
Dus:
of
In outlook kun je de website van de webmail instellen voor de e-mail en activesync werkt ook via de webmail.
Dit is mijn oplossing maar totdat VPN wel werkt over de livebox.
Mijn telefoon staat dus mooi te synchroniseren via de webmail en mijn laptop ook. Werkt hier prima. Alleen de contactpersonen bij outlook op de laptop kan ik niet gebruiken helaas (bugje in outlook 2003???), op de telefoon heb ik hier geen problemen mee.
Als ik het goed heb is hamachi een VPN oplossing die dwars door firewalls heen werkt.kfaessen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:58:
[...]
Via exchange zijn er gelukkig ook nog andere manieren om te synchroniseren buiten VPN.
In outlook kun je de website van de webmail instellen voor de e-mail en activesync werkt ook via de webmail.
Mijn telefoon staat dus mooi te synchroniseren via de webmail en mijn laptop ook. Werkt hier prima. Alleen de contactpersonen bij outlook op de laptop kan ik niet gebruiken helaas (bugje in outlook 2003???), op de telefoon heb ik hier geen problemen mee.
je krijgt een virtuele netwerkaart met een virtueel IP die een directe verbinding heeft met het netwerk van je doelpc.
Het enige wat je hoeft te doen is een netwerknaam aanmaken en desgewenst een pasword erop.
Met de andere pc maak je verbinding met de netwerknaam en je hebt een directe VPN verbinding die zelfs IP braodcasting ondersteun waarmee je dus echte Microsoft Lan games kunt opzetten.
Draytek ADSL2+ router (2800 serie) werkt nog(??) *niet* in combinatie met Wanadoo ADSL2+.fb_slim schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:53:
[...]
De helpdeskmedewerker die ik 3 weken geleden aan de lijn had vertelde mij dat 'er wel wat te regelen viel'. Ik hoorde laatst dat het 3COM ADSL2+ modem ultiem was. Ik wil geen livebox, welk modem is het best, of is hier geen eenduidig antwoord voor? Zyxel? 3COM? Draytek?
Ik zou voor de ZyXEL gaan.
Grtz, jeroen
Ik zat zelf te denken aan een Speedtouch 516, kan ik beter een andere nemen dan?Slash schreef op maandag 06 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Draytek ADSL2+ router (2800 serie) werkt nog(??) *niet* in combinatie met Wanadoo ADSL2+.
Grtz, jeroen
Hallo
Vandaag effe de online telefoon rek. gecheckt en zie nu een start tarief van 0.03 !!!!
Zijn ze na alle klachten over het start tarief van 0.04 toch over naar 0.03 gegaan ?
Vandaag effe de online telefoon rek. gecheckt en zie nu een start tarief van 0.03 !!!!
Zijn ze na alle klachten over het start tarief van 0.04 toch over naar 0.03 gegaan ?
ex btw prijs van 0,04 misschien?
If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit
Inderdaad foutje bedankt !Noordamski schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:49:
ex btw prijs van 0,04 misschien?
Traint de ZyXEL goed? Ik woon op 800 meter en neem aan dat ik de 20Mbit zal benaderen...Slash schreef op maandag 06 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Draytek ADSL2+ router (2800 serie) werkt nog(??) *niet* in combinatie met Wanadoo ADSL2+.
Grtz, jeroen
Voor de laptop klopt dit maar ik kan voor mijn pda geen andere manier vinden.kfaessen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:58:
[...]
Via exchange zijn er gelukkig ook nog andere manieren om te synchroniseren buiten VPN.
Met Exchange OMA en OWA kan ik in ieder geval wel voeral bij de dat scheelt alvast!
[ Voor 6% gewijzigd door jjbstolk op 06-03-2006 13:05 ]
Wie heeft er op dit moment ook problemen dat vele sites zeer traag opengaan?
Verwijderd
Welke Wireless Router kan ik het beste kopen, die dan aan de LiveBox + Telefonie kan worden aangesloten?
Op de router worden ook 4 pcees aangesloten.
Op de router worden ook 4 pcees aangesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:39 ]
zie ander topicfb_slim schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:22:
[...]
Traint de ZyXEL goed? Ik woon op 800 meter en neem aan dat ik de 20Mbit zal benaderen...
de speedtouches doen het vooralsnog het beste op het Wanadoo netwerk, waarbij ze de trainsnelheden van de livebox benaderen op een paar kbit na (zowel upload als download).
de zyxel doet qua download hetzelfde, mits je de laatste firmware gebruikt.
upload blijft wel steken op 8xx
Hebben jullie nog steeds dit probleem? Ik wil geen Livebox en heb gehoord dat de 546 erg goed traint , maar wil niet dat mijn verbinding idle is. Bridgen is ook een optie, dan link ik hem door naar mijn U.S.Robotics 8054. Graag een update.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:08:
[/message]:[/b]
Ben ik dan de enige met het volgende probleem???
Ik wil jullie graag even het volgende voorleggen...
Ik heb een wanadoo family verbinding met een speedtouch 546
Heb hetzelfde probleem zo af en toe.
Als de verbinding met internet een tijdje niet gebruikt wordt, kan ik ook geen websites bereiken.
Het lijkt dan net of de verbinding verbroken is naar Wanadoo.
Een keer pingen is dan voldoende om de verbinding met internet te herstellen.
Het gebeurd alleen op de gekste tijden. Soms gaat het drie, vier dagen goed.
Geprobeerd via de HelpDesk informatie te krijgen, maar dat was eigenlijk zinloos.
Volgens een medewerker wordt de lijn 'idle' gezet als je hem een tijdje niet gebruikt!!!!
Hoe en waardoor kon men niet zeggen. Dat schiet lekker op, zo'n antwoord.
Het valt me wel op dat dit gebeurd zodra er een nieuwe firmware-update voor de LiveBox is.
Zou dit van invloed kunnen zijn voor degene die geen LiveBox gebruiken?
Edit: Het quoten is niet helemaal goed gegaan.
Dit is een reactie op het bericht van de_hardste van woensdag 15-02-2006 - 09:37
Heb dit vanmiddag uitgprobeerd maar het is niet je van het. Heb 2 keer gehad dat de verbinding wegviel, dns werkt niet over die verbinding dus je moet steeds alles op ip invoeren e.d.XthinkZ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:32:
[...]
Als ik het goed heb is hamachi een VPN oplossing die dwars door firewalls heen werkt.
je krijgt een virtuele netwerkaart met een virtueel IP die een directe verbinding heeft met het netwerk van je doelpc.
Het enige wat je hoeft te doen is een netwerknaam aanmaken en desgewenst een pasword erop.
Met de andere pc maak je verbinding met de netwerknaam en je hebt een directe VPN verbinding die zelfs IP braodcasting ondersteun waarmee je dus echte Microsoft Lan games kunt opzetten.
En outlook werkt wel naar exchange maar het grootste probleem is dat dee PDA niet te sychen is.
Hmm. mijn huidige ADSL 2mbit abo loopt 13-04 af, dat betekend (met in achtneming van de opzegtermijn van 1 maand) dat ik nu ongeveer alles moet regelen voor een nieuwe abonnement.
Ik denk dat ik mss maar hier (Wanadoo Family + Telefonie) voor ga, alleen de Speedsuite resultaten in mijn woonplaats zijn een beetje teleurstellend, ~650 KB/s. Nou weet je natuurlijk niet waar ze wonen, welke modem ze gebruiken, of ze aan het downloaden waren, etc.
Ik woon 983mtr van de centrale af, dus de 18mbit zou ik moeten kunnen halen (theoretisch
).
Maar verrek..die Livebox + Wireless adapter is toch wel prijzig...al helemaal omdat je het in bruikleen krijgt. (Livebox = 1,- p.mnd, Wireless adapter = +2,95) Die adapter is 3x zo duur als de Livebox
Per maand betaal je weliswaar 18,16 - 9,67 = 8,49 minder aan KPN enzo, maar daarvan gaat alweer bijna de helft naar de Livebox met Wireless Adapter
.
Dusja, zelfde vraag als Fulton; je kan er toch een Wireless Router van bijv. Linksys achter de Livebox hangen?
Helaas zit die gratis Philips DECT telefoon er niet meer bij
Ik denk dat ik mss maar hier (Wanadoo Family + Telefonie) voor ga, alleen de Speedsuite resultaten in mijn woonplaats zijn een beetje teleurstellend, ~650 KB/s. Nou weet je natuurlijk niet waar ze wonen, welke modem ze gebruiken, of ze aan het downloaden waren, etc.
Ik woon 983mtr van de centrale af, dus de 18mbit zou ik moeten kunnen halen (theoretisch
Maar verrek..die Livebox + Wireless adapter is toch wel prijzig...al helemaal omdat je het in bruikleen krijgt. (Livebox = 1,- p.mnd, Wireless adapter = +2,95) Die adapter is 3x zo duur als de Livebox

Per maand betaal je weliswaar 18,16 - 9,67 = 8,49 minder aan KPN enzo, maar daarvan gaat alweer bijna de helft naar de Livebox met Wireless Adapter

Dusja, zelfde vraag als Fulton; je kan er toch een Wireless Router van bijv. Linksys achter de Livebox hangen?
[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 06-03-2006 17:39 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als het alleen gebeurd als er een nieuwe firmware is voor de livebox dan heb je het probleem maar een keer per 4 maanden ongeveer. Lijkt me dus sterk dat het daaraan ligt.fb_slim schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:38:
[...]
Hebben jullie nog steeds dit probleem? Ik wil geen Livebox en heb gehoord dat de 546 erg goed traint , maar wil niet dat mijn verbinding idle is. Bridgen is ook een optie, dan link ik hem door naar mijn U.S.Robotics 8054. Graag een update.
Ik zou sowieso geen Wanadoo wireless crap nemen... lees het aantal problemen maar op het forum.YellowNeck schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:33:
Hmm. mijn huidige ADSL 2mbit abo loopt 13-04 af, dat betekend (met in achtneming van de opzegtermijn van 1 maand) dat ik nu ongeveer alles moet regelen voor een nieuwe abonnement.
Ik woon 983mtr van de centrale af, dus de 18mbit zou ik moeten kunnen halen (theoretisch).
Maar verrek..die Livebox + Wireless adapter is toch wel prijzig...al helemaal omdat je het in bruikleen krijgt. (Livebox = 1,- p.mnd, Wireless adapter = +2,95) Die adapter is 3x zo duur als de Livebox![]()
Per maand betaal je weliswaar 18,16 - 9,67 = 8,49 minder aan KPN enzo, maar daarvan gaat alweer bijna de helft naar de Livebox met Wireless Adapter.
Kan het aan mij liggen, maar trekt de livebox zich momenteel weinig meer aan van ip addressen die via telnet zijn ingevoerd?
Ik heb het zo ingesteld dat PC1 ook adres 192.168.1.10 krijgt... echter vond de livebox het sinds gister niet meer nodig om 1.10 eraan te koppelen, maar vond het plezieriger om er 1.11 aan te koppelen...
In telnet nog eens naar de Host List gaan kijken, en daar stond mijn pc nog gewoon in, MAC + IP adres stonden daar goed. Terwijl op die pc een ipconfig /release en /renew gewoon weer adres 11 gaven. Dus vanmorgen Livebox uitgetrokken en opnieuw ingestoken, en nu na m'n stage ben ik em weer eens aant instellen... dit keer via de laptop... Mac adres ingevuld, gewenst IP erbij... en ipv 1.11 kent hij aan de laptop doodleuk 1.15 toe
.... zelfs na meermaals /release en /renew.... ook heb ik /flushdns en /registerdns geprobeerd, maar de livebox blijft eigenwijs in dit geval.... 
Als dit nog een paar keer zo doorgaat, is het alle poorten forwarden naar de Asus, DHCP van de Livebox uit, en dan de Asus weer als router, want hier word ik krankjorem van
Bovendien krijg ik ook het idee dat de Livebox vaak een IP probeert te koppelen aan een ander systeem terwijl dat als vast IP op PC1 staat ingesteld (die nota bene ook nog aanstaat
)... met als gevolg een IP Conflict... meestal lost zich dit wel weer binnen een paar seconden op, maar prettig is anders
Ik heb het zo ingesteld dat PC1 ook adres 192.168.1.10 krijgt... echter vond de livebox het sinds gister niet meer nodig om 1.10 eraan te koppelen, maar vond het plezieriger om er 1.11 aan te koppelen...
In telnet nog eens naar de Host List gaan kijken, en daar stond mijn pc nog gewoon in, MAC + IP adres stonden daar goed. Terwijl op die pc een ipconfig /release en /renew gewoon weer adres 11 gaven. Dus vanmorgen Livebox uitgetrokken en opnieuw ingestoken, en nu na m'n stage ben ik em weer eens aant instellen... dit keer via de laptop... Mac adres ingevuld, gewenst IP erbij... en ipv 1.11 kent hij aan de laptop doodleuk 1.15 toe

Als dit nog een paar keer zo doorgaat, is het alle poorten forwarden naar de Asus, DHCP van de Livebox uit, en dan de Asus weer als router, want hier word ik krankjorem van

Wanna play?
...want door de nieuwe firmware voor de Livebox werkt de Speedtouch 546 niet meer? Ik zie zo snel het verband niet. Ik wil geen Livebox in mijn netwerkomgeving...kfaessen schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:56:
[...]
Als het alleen gebeurd als er een nieuwe firmware is voor de livebox dan heb je het probleem maar een keer per 4 maanden ongeveer. Lijkt me dus sterk dat het daaraan ligt.
Verwijderd
Iemand een idee hoe het zit met nummerweergave van bepaalde Siemens Gigaset telefoons ?
er schijnen 2 protocollen te zijn voor nummerweergave en de Gigaset die ik heb (3015) gebruikt het protocol wat bij de meeste VOIP providers niet word ondersteund.
Iemand een idee of de 3015 bij Wanadoo nummerweergave ondersteund ?
er schijnen 2 protocollen te zijn voor nummerweergave en de Gigaset die ik heb (3015) gebruikt het protocol wat bij de meeste VOIP providers niet word ondersteund.
momenteel heb ik het probleem helemaal niet meer.fb_slim schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:27:
[...]
...want door de nieuwe firmware voor de Livebox werkt de Speedtouch 546 niet meer? Ik zie zo snel het verband niet. Ik wil geen Livebox in mijn netwerkomgeving...
maar ik heb dan ook meerdere modems getest inmiddels:
Speedtouch 546 , ZyXEL 2602 , Sagem Livebox en Copperjet 816-2P
(ik heb nogal een modemcollectie hier :-p )
van al die modems werkt de Speedtouch het beste in bridge-modus.
Het "idle" gaan van de lijn heeft meer met de ADSL2+ techniek te maken dan met het gebruikte modem voor zover ik weet.
Mijn router (WRT54G met custom firmware) doet uit zichzelf al gewoon keepalives of wat dan ook, ik heb er geen last meer van.
Met de livebox in router modus had ik dat dus wel soms.
Resultaten qua snelheid:
-Speedtouch 546 : 1021 kbit up / 18.7 mbit down
-ZyXEL 2602: 850 kbit up / 18.5 mbit down
-Livebox: 1024 kbit up / 18.5 mbit down
-Copperjet: alleen G.DMT (ADSL1)
Relax dat je het getest hebt, aangezien ik de Speedtouch bijna besteld hebIEFtm schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:04:
[...]
momenteel heb ik het probleem helemaal niet meer.
maar ik heb dan ook meerdere modems getest inmiddels:
Speedtouch 546 , ZyXEL 2602 , Sagem Livebox en Copperjet 816-2P
(ik heb nogal een modemcollectie hier :-p )
van al die modems werkt de Speedtouch het beste in bridge-modus.
Het "idle" gaan van de lijn heeft meer met de ADSL2+ techniek te maken dan met het gebruikte modem voor zover ik weet.
Mijn router (WRT54G met custom firmware) doet uit zichzelf al gewoon keepalives of wat dan ook, ik heb er geen last meer van.
Met de livebox in router modus had ik dat dus wel soms.
Resultaten qua snelheid:
-Speedtouch 546 : 1021 kbit up / 18.7 mbit down
-ZyXEL 2602: 850 kbit up / 18.5 mbit down
-Livebox: 1024 kbit up / 18.5 mbit down
-Copperjet: alleen G.DMT (ADSL1)
Is het trouwens mogelijk om de LB terug te sturen, en dus geen euro (
Verwijderd
De 3015 ondersteund alleen DTMF en dat werkt niet voor VoIP want er wordt FSK aangeboden.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:49:
Iemand een idee hoe het zit met nummerweergave van bepaalde Siemens Gigaset telefoons ?
Wat je kan doen is een 450 nemen (die ondersteund beide) en dan de 3015 op de 450 als handset aanmelden, dan heb je twee telefoons en op beide werkt nummerherkenning.
Werkt bij mij perfect......
Verwijderd
Hoi,
Hoe kan ik alle poorten openen in de livebox.
Als ik bv. poort 7777 wil openen dan lukt het wel in dat onderste velt bij:
Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet
Maar bij daarboven lukt het niet. Als ik een poort scan doe, dan zegt deze dat ik achter een firewall zit.
Wie weet dat hier ik die poorten open?
Thom.
P.s.: Ik wil 2 poorten open
Hoe kan ik alle poorten openen in de livebox.
Als ik bv. poort 7777 wil openen dan lukt het wel in dat onderste velt bij:
Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet
Maar bij daarboven lukt het niet. Als ik een poort scan doe, dan zegt deze dat ik achter een firewall zit.
Wie weet dat hier ik die poorten open?
Thom.
P.s.: Ik wil 2 poorten open
@ILoveAmor
Ja, dat wilde ik ook weten dusVisaRider schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:19:
Ik heb nu een paar dagen Wanadoo Family draaien. Op de livebox zit aangesloten mijn server en mijn werkstation. Op de server draait Emule en Torrent. Voor deze applicaties wil ik portforwarding aanzetten. Het is mij gelukt de benodigde poorten in te stellen op de Livebox. Echter, wanneer ik in Emule laat testen of ie via TCP en UDP mijn client kan bereiken zegt ie dat dat niet lukt.
Geopende poorten
Zou de poort niet eth0 of 1 moeten zijn? Alles wat ik probeer in de geavanceerde instellingen doet de webinterface van de livebox crashen. Ik heb al wel ontdekt dat ik via telnet kan rebooten, dat scheelt een loopje naar de meterkast.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dit topic is gesloten.