[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rik schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:15:
[...]

Eh waar zie jij 7 a 8 mbit? eerder 0,7 a 0,8 mbit!
Even een hertest gedaan:

Your current bandwidth reading is: 1.42 Mbps which means you can download at 181.78 KB/sec. from our servers.

En dat met een 20Mbit verbinding...

Nou jij weer.
Ja uh, Ik nam aan dat jij gewoon kB's bedoelde, maar niet wist hoe je het moest schrijven. waarom zeg je dan niet gewoon 0,7 mbit voor de verwarring? Want hoe kan je met een wireless setje 70kB's halen? Niet! (Behalve aparte gevallen zoals jij :P) Daarom dacht ik 700 á 800 wat logischer is.

(edit) Zoek maar eens een goede mirror, zo te zien had je een kut mirror die 0.7mbit had en daarna een betere met 1,4 mbit, dus nu moet je jezelf ook op de vingers tikken omdat je gare mirrors pakt.

Zit je trouwens op amerikaanse/engelse mirrors je verbinding te testen?

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 11-03-2006 16:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wacky schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:54:
Pff, veel gedoe met telefonie. Doet het nu weer niet (geen kiestoon) en als ik het nummer bel wordt de verbinding direct verbroken ... alleen een reset van de Livebox helpt. :(
Ja, heb ik ook sinds twee dagen. Ik heb wel een kiestoon maar verbinding wordt ook meteen verbroken. :(
Ik ga ook maar weer 's resetten. (na 227:07 uur zonder onderbreking, leuk voor de statistieken 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nog niet uit, er staan bij zoeken verschillende antwoorden.
Ik heb binnenkort een Wanadoo Family account. Ik wil 3 pcees en een printer en 1 wireless Laptop aansluiten op deze livebox.
Wat moet ik doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:
Ik kom er nog niet uit, er staan bij zoeken verschillende antwoorden.
Ik heb binnenkort een Wanadoo Family account. Ik wil 3 pcees en een printer en 1 wireless Laptop aansluiten op deze livebox.
Wat moet ik doen?
Koop deze unit: pricewatch: Sitecom WL-153 MIMO XR Wireless Network Router (54Mbps, 4x 100Mbps) en zet je livebox in bridge mode: IEFtm in "Wanadoo Livebox als bridge"

(is dit de alternatieve Wanadoo helpdesk? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

MensionXL schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:28:
[...]

Ja uh, Ik nam aan dat jij gewoon kB's bedoelde, maar niet wist hoe je het moest schrijven. waarom zeg je dan niet gewoon 0,7 mbit voor de verwarring? Want hoe kan je met een wireless setje 70kB's halen? Niet! (Behalve aparte gevallen zoals jij :P) Daarom dacht ik 700 á 800 wat logischer is.

(edit) Zoek maar eens een goede mirror, zo te zien had je een kut mirror die 0.7mbit had en daarna een betere met 1,4 mbit, dus nu moet je jezelf ook op de vingers tikken omdat je gare mirrors pakt.

Zit je trouwens op amerikaanse/engelse mirrors je verbinding te testen?
Ik zit gewoon op http://speedtest.bbned.nl/ m'n verbinding te testen, evenals op http://www.unet.nl/?page=support_speedtest beide dikke stront:

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/r7r7sk.jpg

Enig idee (ook op basis van de eerder gegeven cijfers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
rik schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:30:
[...]

Ik zit gewoon op http://speedtest.bbned.nl/ m'n verbinding te testen, evenals op http://www.unet.nl/?page=support_speedtest beide dikke stront:

[afbeelding]

Lees anders gewoon. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

[...]

[afbeelding]

met die waardes in je modem is niks mis. Sterker nog, dit is close to perfect.
dat wil zeggen dat tot aan het modem je verbinding zo goed is als bijna te halen valt.

Vervolgens verpruts jij het waarschijnlijk met je wireless set.

Heb je je tests uitgevoerd met wireless alleen of heb je nou ook al es wired getest?
Lijkt me wel zo handig. Dan weet je zeker waar het aan ligt. Wel es gehoord van dingen uitsluiten?

(wie gaat er ook een 11 mbit 802.11b setje gebruiken op een ADSL2+ 20mbit verbinding 8)7 :?
de theoretische snelheid mag dan 11 mbit zijn, in de praktijk - bijvoorbeeld bij jou zal dat eerder
rond de 3-4 mbit liggen, reken uit je verlies!)

[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 11-03-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

IEFtm schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Heb je je tests uitgevoerd met wireless alleen of heb je nou ook al es wired getest?
Lijkt me wel zo handig. Dan weet je zeker waar het aan ligt. Wel es gehoord van dingen uitsluiten?

(wie gaat er ook een 11 mbit 802.11b setje gebruiken op een ADSL2+ 20mbit verbinding 8)7 :?
de theoretische snelheid mag dan 11 mbit zijn, in de praktijk - bijvoorbeeld bij jou zal dat eerder
rond de 3-4 mbit liggen, reken uit je verlies!)
Je ziet dat, rekening houdend met de theoretische verliezen, er zelfs maar een fractie van de snelheid wordt gehaald: 1,5 mbit (max!). Wired is niet te testen op het moment. Om een deel van je nieuwsgierigheid te beantwoorden: 11mbit is wat de Intel mini-pci in mijn Centrino setup maximaal te bieden heeft. Op de LB is een MIMO router aangesloten, in bridge mode.

Als het water uit de kraan druppelt in plaats van stroomt, trek jij dan ook direct de conclusie dat je een grotere kraan moet kopen? Sluit je inderdaad uit dat het aan je kraan ligt 8)7

Volgens de cijfers zou ik wired dus om en nabij de 20mbit moeten halen, met een beetje geluk kan ik vanacht testen.

[ Voor 26% gewijzigd door rik op 11-03-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

rik schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:54:
[...]

Je ziet dat, rekening houdend met de theoretische verliezen, er zelfs maar een fractie van de snelheid wordt gehaald: 1,5 mbit (max!). Wired is niet te testen op het moment. Om een deel van je nieuwsgierigheid te beantwoorden: 11mbit is wat de Intel mini-pci in mijn Centrino setup maximaal te bieden heeft. Op de LB is een MIMO router aangesloten, in bridge mode.

Als het water uit de kraan druppelt in plaats van stroomt, trek jij dan ook direct de conclusie dat je een grotere kraan moet kopen? Sluit je inderdaad uit dat het aan je kraan ligt 8)7

Volgens de cijfers zou ik wired dus om en nabij de 20mbit moeten halen, met een beetje geluk kan ik vanacht testen.
Ik heb niet gezegd dat je "een grotere kraan moet kopen" zoals jij het stelt.
Ik geef je wel aan dat het een beetje onzinnig is om meteen te komen blaaten dat het zo traag is als "dikke stront" terwijl je nog niet eens op een zinnige manier getest hebt ?

En als je je een beetje had ingelezen, dan wist je ook dat de stats die jij in je LB hebt gewoon perfect in orde zijn. (dit is niet voor niets Deel IX).

Wel vind ik het gewoon totaal niet logisch dat je stats gaat posten van je LB als je op een verre-van-optimale manier aan het testen bent. Uit die stats had je zelf ook kunnen aflezen dat het DSL gedeelte van de LB in orde is. Het is wel eens eerder gezegd: een beetje onderzoek kan geen kwaad.

Er is je overigens ook al een paar keer verteld dat je de .BIN's moet downloaden. Deze geven vaak
een accurater resultaat. De verschillende .reg files met TCP optimizations voor wireless problemen zou je ook eens kunnen proberen. (dat gaat dan weer over dat "beetje vooronderzoek").
Misschien heb je dat wel gedaan :) maar dat weten wij niet als je ons dat niet vertelt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor de startpost.

Gamen is eigenlijk niet meer mogelijk op een normaal niveau met adsl2. Op dit moment in ieder geval niet. Laagste ping die je zo'n beetje kunt krijgen is 40 en niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:23:

Gamen is eigenlijk niet meer mogelijk op een normaal niveau met adsl2. Op dit moment in ieder geval niet. Laagste ping die je zo'n beetje kunt krijgen is 40 en niet stabiel.
tja het kan wel met ADSL2. Dat Wanadoo helaas niet gericht is op een lage responstijd, is zelfs wel uit de naam af te leiden :)

Blijkbaar is de enige prioriteit van Wanadoo ADSL Family een hoge doorvoersnelheid tegen een lage prijs bieden. Ping hoort daar dan dus niet bij.

Het hangt er overigens vanaf waarheen hoor. Ik kan met gemak een ping van 30 ms halen naar bepaalde websites. Ik ben het met je eens dat dat wel een uitzondering is :)
Maar goed ik game niet (geen FPS in ieder geval) dus dat is geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had family alweer een tijdje probleemloos draaien, echter heb nu een probleempje met de wireless (setje wanadoo) van de laptop.

Hij geeft aan dat er wel signaal is, echter hij kan geen netwerkadres verkrijgen??

Iemand een oplossing? Thankss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Mensen... HIer worden ervaringen uitgewisseld... Het is niet de bedoeling dat dit de gratis variant van wanadoo's 0900 lijn wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
ikbensander schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:51:
Mensen... HIer worden ervaringen uitgewisseld... Het is niet de bedoeling dat dit de gratis variant van wanadoo's 0900 lijn wordt...
net of die je er dan wel uit kunnen helpen :r

[ Voor 3% gewijzigd door Chadi op 12-03-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik zat net me wanadoo live box te inspecteren... me verbindingssnelheid was voor me gevoel een beetje begrenst op 10 mbit..

En wat bleek... In de status pagina van wanadoo live box staat het volgende:

code:
1
2
Status ADSL-lijn     Downstream      Upstream
Verbonden           10040 Kb       1024 Kb

Dit kan toch niet kloppen... ik betaald immers voor een 20 mbit verbinding... het ziet er hier uit, dat ik slechts de helft krijg :S

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Eastman schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:42:
Ik zat net me wanadoo live box te inspecteren... me verbindingssnelheid was voor me gevoel een beetje begrenst op 10 mbit..

En wat bleek... In de status pagina van wanadoo live box staat het volgende:

code:
1
2
Status ADSL-lijn     Downstream      Upstream
Verbonden           10040 Kb       1024 Kb

Dit kan toch niet kloppen... ik betaald immers voor een 20 mbit verbinding... het ziet er hier uit, dat ik slechts de helft krijg :S
Op welke wolk leef jij?

Je betaalt voor een wide-open ADSL verbinding. Afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn naar jou aansluiting/huis toe haal je tussen 4 en 20Mbps op je verbinding.

Je haalt daarvan (die 20Mb) inderdaad exact de helft, net iets minder zelfs.

Als je de postcode check doet en het is beschikbaar zie je staan:
Wanadoo ADSL Family

Supersnel en onbeperkt internetten tot 20Mbit/s*!
Nu een vaste abonnementsprijs voor het eerste jaar: € 22,50 per maand inclusief Livebox!

Geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95.

Snelheid: 20 Mbit/s /1024 Kbit/s*
Vaste prijs: € 23,95 per maand
En dan onderdaan de uitleg van het *-etje
* De daadwerkelijk behaalde snelheid is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de afstand tot de telefooncentrale en de gebruikte apparatuur. Wanadoo biedt geen garantie m.b.t de te behalen snelheid.
Vast niet volledig gelezen wat je bestelde.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 12-03-2006 01:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Als ik het zo lees gaat het niveau van deze topic de laatste tijd erg omlaag, mensen lezen nieteens meer dingen die al op ELKE pagina worden gezegd. Zelfs dingen die in de startpost staan worden nieteens gelezen.

het ping gebeuren komt vaak terug, welke wireless kaarten er werken en waarom haal ik de maximale snelheid niet.

Ik wil niemand afzeiken, maar af en toe een beetje zoeken en lezen mag wel. Maar wie ben ik om dit te zeggen :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
offtopic:
Helaas lijkt het een beetje mens eigen, niet alleen online, niet alleen in dit topic en niet alleen op GoT. Hoeveel topics er worden geopend als er reeds eenzelfde is over het onderwerp is ook onvoorstelbaar soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

weet iemand of er een limiet zit op wanadoo telefonie per gesprek?
op speedtest forum is er iemand die zegt dat het 2 uur per gesprek is!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 15:57
Vroeger zat er een fout in de config file die op de Livebox werd geplaatst waardoor na
2 uur bellen automatisch het gesprek werd beëindigd, dit is voor zover ik weet opgelost
sinds December 2005.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
bjck schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:00:
[...]

Op welke wolk leef jij?

Je betaalt voor een wide-open ADSL verbinding. Afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn naar jou aansluiting/huis toe haal je tussen 4 en 20Mbps op je verbinding.

Je haalt daarvan (die 20Mb) inderdaad exact de helft, net iets minder zelfs.
Just out of curiosity: De upload van Eastman is 1024 van de 1024kbit die er maximaal te behalen zijn, terwijl de download slechts de helft haalt van wat er maximaal mogelijk is. Zou bij een grote afstand tot de wijkcentrale en/of slechte lijn ook de uploadsnelheid hier hinder van moeten ondervinden? Of is het mogelijk dat de uploadspeed wel maximaal resultaat haalt en de downloadspeed niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De frequentie indeling op een DSL verbininding is eerst KPN telefonie (laagste) dan de upstream en daarboven de downstream. Waarvan eerst het gedeelte van ADSL/ADSL2 en daarboven de extra frequenties van ADSL2+.

Als eerste gaan de hoogste frequenties afvallen door lijnlengte.

Het kan dus prima dat je een upstream hebt van 1024 nogsteeds waar de downstream door de lengte van de telefoonlijn op maximaal 5Mbit uitkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 12-03-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

IEFtm schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:20:
[...]
Er is je overigens ook al een paar keer verteld dat je de .BIN's moet downloaden. Deze geven vaak
een accurater resultaat. De verschillende .reg files met TCP optimizations voor wireless problemen zou je ook eens kunnen proberen. (dat gaat dan weer over dat "beetje vooronderzoek").
Misschien heb je dat wel gedaan :) maar dat weten wij niet als je ons dat niet vertelt 8)
De Unet-test bestaat uit het downloaden van .BINs, 50MB en 100MB (zie de url die ik poste). Die van speedtest.bbnet wilden helaas niet harder dan 175kb/s. Wired zelfde resultaat (naja, 100kb/s hoger dan maar nog steeds belabberd). Jammer dat de Wanadoo helpdesk zo kut is, zit hier niet iemand 2e lijns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Wij willen dus ook Wanadoo ADSL Family + telefonie nemen.

Ik lees het volgende in de OP:
Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!
Is die Livebox die erbij zit nu geschikt voor ADSL2? Op de site van Wanadoo staat over de Livebox het volgende:
Met de Livebox is ieder gezin klaar voor de toekomst. De Livebox is voorbereid op ADSL2+ en kan in de toekomst ook gebruikt worden voor andere producten zoals digitale televisie en uw online videotheek.
Hij is erop voorbereid.. betekend dit dan ook dat ie gelijk ADSL2+ aan kan?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
El_Bandito schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:14:
Wij willen dus ook Wanadoo ADSL Family + telefonie nemen.

Ik lees het volgende in de OP:

[...]

Is die Livebox die erbij zit nu geschikt voor ADSL2? Op de site van Wanadoo staat over de Livebox het volgende:

[...]

Hij is erop voorbereid.. betekend dit dan ook dat ie gelijk ADSL2+ aan kan?
Wanadoo livebox doet gewoon ADSL2+ en is volledig afgestemd op het Wanadoo netwerk. Je huurt hem overigens van Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Mooi. Bedankt.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Tip: http://www.wanadoo.nl/dell/
Vaste prijs van 22.50 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

[afbeelding]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij hebt. Alles lijkt goed te zijn in de livebox maar de verbinding is niet vooruit te branden. Nu heb ik inmiddels bijna 2 weken geleden met wanadoo contact gehad en vorige week nog een keer. Het ligt nog bij de technische dienst. Deze week nog maar eens contact opnemen.

Ik heb inmiddels meerdere pc's rechtstreeks aan de livebox geprobeerd, maar boven de 300KB/sec komt ik niet uit, terwijl mijn livebox toch echt intraint op 18000kbit. Drama

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Lekker. Valt vanmiddag ineens de verbinding weg :(. @lampje brandt, maar m'n pc krijgt geen ip en de webinterface is ook niet bereikbaar. (hard) resetten en stekker eruit helpt allemaal niets. Nog meer mensen uit Den Haag (omg elektriciteitscentrale) die dit hebben?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:54
Heb je er misschien een switch tussenhangen die vastgelopen is? Want je moet altijd wel op de webinterface kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Shiver23 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:32:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij hebt. Alles lijkt goed te zijn in de livebox maar de verbinding is niet vooruit te branden. Nu heb ik inmiddels bijna 2 weken geleden met wanadoo contact gehad en vorige week nog een keer. Het ligt nog bij de technische dienst. Deze week nog maar eens contact opnemen.

Ik heb inmiddels meerdere pc's rechtstreeks aan de livebox geprobeerd, maar boven de 300KB/sec komt ik niet uit, terwijl mijn livebox toch echt intraint op 18000kbit. Drama
Eindelijk iemand O+
Ben benieuwd naar wat eruit komt, keep us updates!
Lizard schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:25:
Heb je er misschien een switch tussenhangen die vastgelopen is? Want je moet altijd wel op de webinterface kunnen komen.
Als dat ding hier crasht dan werkt het hele netwerk prima, echter Internet kom je niet op, ook de webinterface niet..

[ Voor 21% gewijzigd door rik op 12-03-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]fb_slim schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:17:
[...]

Koop deze unit: pricewatch: Sitecom WL-153 MIMO XR Wireless Network Router (54Mbps, 4x 100Mbps) en zet je livebox in bridge mode: IEFtm in "Wanadoo Livebox als bridge"

quote]

Ja maar dan werkt de telefonie toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

[quote]Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:04:
fb_slim schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:17:
[...]

quote]

als je het hele topic leest.. dan zie je dat er een poging wordt gedaan (door mijzelf) om telefonie OOK aan het werken te krijgen. of dit werkt is een 2e vraag, maar aangezien ik geen telefonie heb van Wanadoo kan ik het ook niet testen.

Wellicht dat iemand bereid is om dit op zijn minst te proberen? Die livebox kun je altijd weer terug zetten in router modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Lizard schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:25:
Nee, geen switch, gewoon direct met een crosscable. Er liepen net een paar torrents met erg veel verbindingen (ongev 500). Dit heeft echter nog nooit een probleem gegeven. Zelfs na een harde reset krijg ik echter geen ip of toegang tot het webinterface. Morgen maar een de helpdesk bellen. Misschien is m'n LB we'll stuk... hoor ook vaak een harde brom op de KPNlijn wanneer ik de LB als splitter gebruik

Update: Aarch.. :X Ik was iets heel simpels vergeten: m'n pc resetten. Blijkbaar was de TCP stack van XP onderuit gegaan ipv de livebox.. Het werkt dus weer, niets aan de hand.. :o

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 13-03-2006 00:31 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 15:57
Vroeger zat er een fout in de config file die op de Livebox werd geplaatst waardoor na
2 uur bellen automatisch het gesprek werd beëindigd, dit is voor zover ik weet opgelost
sinds December 2005.
Correctie op deze door mij eerder geposte info.

Wanadoo VoIP gesprekken worden (nog) wel na 2 uur afgebroken, dit ivm fraude.
Om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt of dat iemand zonder dat
diegene het doorheeft voor lange tijd verbonden is met een duur nummer.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

UniPer schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:24:
[...]

Correctie op deze door mij eerder geposte info.

Wanadoo VoIP gesprekken worden (nog) wel na 2 uur afgebroken, dit ivm fraude.
Om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt of dat iemand zonder dat
diegene het doorheeft voor lange tijd verbonden is met een duur nummer.
Haha misschien willen ze wel gewoon het starttarief opnieuw incasseren? ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ik heb diverse verbinding gehad en ook kwalitatief hoogwaardige (surfnet) aansluitingen en ben bij games nóóit ver onder de 40ms gekomen op Europese servers, weet niet wat voor prutsverhaal dit is. En een ping van 40ms is dus 40/1000 van een seconde, 1/25, je gaat een vertraging van 1 framepje per seconde echt niet merken :P

Ofwel, ik vind je post complete onzin en het heeft níets met adsl2+ of wat voor techniek dan ook te maken, gewoon bullshit.

Een beetje groot lokaal netwerk (en dan vooral met wat brakke wifi uitrusting) levert je al een ping op die erbij in de buurt komt lol.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 13-03-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:10:
[...]

Ik heb diverse verbinding gehad en ook kwalitatief hoogwaardige (surfnet) aansluitingen en ben bij games nóóit ver onder de 40ms gekomen op Europese servers, weet niet wat voor prutsverhaal dit is. En een ping van 40ms is dus 40/1000 van een seconde, 1/25, je gaat een vertraging van 1 framepje per seconde echt niet merken :P

Ofwel, ik vind je post complete onzin en het heeft níets met adsl2+ of wat voor techniek dan ook te maken, gewoon bullshit.

Een beetje groot lokaal netwerk (en dan vooral met wat brakke wifi uitrusting) levert je al een ping op die erbij in de buurt komt lol.
Das niet helemaal waar. Ik heb nog ADSL 1 en mijn gemiddelde ping ligt rond de 15ms. Zodra mijn ping hoger komt dan 25ms is het al niet meer prettig gamen.
Ik stap straks ook over naar Family en ben benieuwd wat dan mijn nieuwe ping gaat worden. Ik lees heb in dit forum al meer berichten gelezen over een hoger ping met ADSL 2, dus het is zeker geen onzin verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Das niet helemaal waar. Ik heb nog ADSL 1 en mijn gemiddelde ping ligt rond de 15ms. Zodra mijn ping hoger komt dan 25ms is het al niet meer prettig gamen.
Ik stap straks ook over naar Family en ben benieuwd wat dan mijn nieuwe ping gaat worden. Ik lees heb in dit forum al meer berichten gelezen over een hoger ping met ADSL 2, dus het is zeker geen onzin verhaal.
Bereid je dan maar vast voor ;), ik heb een ping 25ms, en heb begrepen uit posts in dit topic dat dat gemiddeld laag is voor Wanadoo ADSL2+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:04:
[...]
Nee, dan moet je dat ook aangeven in je post. Maar wat je ook kan doen en dat is heel erg simpel. Neem een access point (zonder router mode dus) en sluit deze aan op je Livebox. Gewoon het signaal draadloos maken + 4 poorten voor bekabeling. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
En ik heb meestal bij games een ping van 60ms. Ik heb hem eigenlijk nog nooit lager gehad dan 50ms. Naar websites heb ik wel een lagere ping. Rond de 30/40ms. Hiervoor had ik @home en daar had ik ook een vele betere ping.

Er zit dus volgens mij wel een verschil tussen een website ping en een gameping

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 13-03-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[quote]IEFtm schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:48:
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:04:

[...]

als je het hele topic leest.. dan zie je dat er een poging wordt gedaan (door mijzelf) om telefonie OOK aan het werken te krijgen. of dit werkt is een 2e vraag, maar aangezien ik geen telefonie heb van Wanadoo kan ik het ook niet testen.

Wellicht dat iemand bereid is om dit op zijn minst te proberen? Die livebox kun je altijd weer terug zetten in router modus.
Geprobeerd zonder succes, telefonie wil dan niet werken. Daarbij als je gebeld wordt op je wanadoo nummer dan kan dat ook niet werken als je de specifieke poort/protocol niet hebt geforward naar de livebox.

Mijn probleem lijkt dat mijn router is geblokkeerd op de wanpoort om van daaruit op het lokale netwerk te komen (lijkt me ook erg logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:40:
[...]

Bereid je dan maar vast voor ;), ik heb een ping 25ms, en heb begrepen uit posts in dit topic dat dat gemiddeld laag is voor Wanadoo ADSL2+...
Afwachten maar, je moet er wat voor over hebben om goedkoop te kunnen internetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Martijn schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:40:
[...]

Bij mijn vorige provider fiberworld weet ik nog dat ik soms in Counter strike een ping had van 6ms, en meestal gemiddeld 12 ms-17ms. Maar voor de prijs van wanadoo ga ik niet lopen klagen, dat is nog minder dan de helft van wat ik eerst betaalde, maar het is dus duidelijk dat je voor een lage ping niet bij Wanadoo moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:57:
ik had family alweer een tijdje probleemloos draaien, echter heb nu een probleempje met de wireless (setje wanadoo) van de laptop.

Hij geeft aan dat er wel signaal is, echter hij kan geen netwerkadres verkrijgen??

Iemand een oplossing? Thankss....
euhhh iemand?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

euhhh krijg je bekabeld wel een IP ?

euhhh staat de DHCP server aan ?

euhhh krijg je verder van een evt. ander apparaat wel een IP ?

euhhh krijg je met een vast IP ingesteld wel verbinding ?

Het is hier geen helpdesk topic. Dit zijn standaard helpdeskvraagjes en hebben normaal gezien
bijna altijd met je PC te maken of hooguit kwaliteit van je WLAN signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Heb je al eens eerder een wireless verbinding met de LB gehad? Zoniet dan staat ie standaard op mac adres beveiliging.

Dan moet je of deze uitschakelen inde LB of je moet eerst dat wireless knopje op de LB indrukken zodat hij voor circa 30 seconden elke mac adres aanvraag accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:03:
[...]

Bij mijn vorige provider fiberworld weet ik nog dat ik soms in Counter strike een ping had van 6ms, en meestal gemiddeld 12 ms-17ms. Maar voor de prijs van wanadoo ga ik niet lopen klagen, dat is nog minder dan de helft van wat ik eerst betaalde, maar het is dus duidelijk dat je voor een lage ping niet bij Wanadoo moet wezen.
Wat is nu je ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:18:
[...]

Heb je al eens eerder een wireless verbinding met de LB gehad? Zoniet dan staat ie standaard op mac adres beveiliging.

Dan moet je of deze uitschakelen inde LB of je moet eerst dat wireless knopje op de LB indrukken zodat hij voor circa 30 seconden elke mac adres aanvraag accepteerd.
yepppp had altijd gewoon verbinding.. erg vaag allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
OMG, ff mijn ramp melden. Laten we hopen dat het meevalt. Oa. Chai en ik hadden nog ADSL Lite via KPN en na een jaarcontract hebben we ons voor Family aangemeld. De postcodecheck deed het niet maar via mijn abonnement stond de optie aangegeven.

Ik had ook telefonie en die bleek sinds vandaag ineens niet meer te werken. Dus ik bellen met die helpdesk a 0,20 c/pm. Blijkt mijn totale internetaccount closed te zijn!! :( :( . Die man zegt dat er op mijn adres helemaal geen Family (nog) leverbaar is. Met andere woorden. Als de ramp zich voltrekt en het ip word gedeactiveerd zijn we helemaal mooi klaar :( :( . Dat betekent in het slechtste geval geen telefonie, geen internet, een contract met telefonie dat doorloopt, en geen 20mbit-verbinding. Of en wanneer het internet uit zou vallen wist ie niet. Alleen dat het IP-adres nog doorliep. Wie weet knallen ze die er na 0.00 uur vannacht wel uit.

Ik ben nu ff heel kwaad want als dat zo werkt heb ik te goeder trouw mooi niks aan dat gepruts bij Wanadoo overgehouden. Chai als je dit leest reageer dan ook ff als je meer weet. Er hadden ook al andere klanten gebeld met ditzelfde probleem zei die man trouwens!!

Ik tel tot tien!! Maar blij van deze chaos word ik niet :( :( :(

Edit: slimme tips over wat te doen zijn welkom ;) Ik ga ze hoogstpersoonlijk met een bezoek vereren als ze de boel wel hebben verprutst daar.

[ Voor 15% gewijzigd door objectief2 op 13-03-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEFtm schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:05:
[...]

euhhh krijg je bekabeld wel een IP ?

euhhh staat de DHCP server aan ?

euhhh krijg je verder van een evt. ander apparaat wel een IP ?

euhhh krijg je met een vast IP ingesteld wel verbinding ?

Het is hier geen helpdesk topic. Dit zijn standaard helpdeskvraagjes en hebben normaal gezien
bijna altijd met je PC te maken of hooguit kwaliteit van je WLAN signaal.
o ja joh :Z

toch bedankt voor de aanwijzingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat maak jij een drama voor die 20 ms die je erbij hebt :? OMG
Wat kan er nou weer niet stabiel aan ping zijn? Dat je ping 1sec naar 999 vliegt?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nee met een ping van 40 kun je niet gamen |:(
Sorry, maar dat zit in je hoofd denk ik, want het verschil tussen 25ms en 60ms is echt verwaarloosbaar. Het is niet dat internetspellen totaal niet om kunnen gaan met enige vorm van vertraging.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:02:
OMG, ff mijn ramp melden. Laten we hopen dat het meevalt. Oa. Chai en ik hadden nog ADSL Lite via KPN en na een jaarcontract hebben we ons voor Family aangemeld. De postcodecheck deed het niet maar via mijn abonnement stond de optie aangegeven.

Ik had ook telefonie en die bleek sinds vandaag ineens niet meer te werken. Dus ik bellen met die helpdesk a 0,20 c/pm. Blijkt mijn totale internetaccount closed te zijn!! :( :( . Die man zegt dat er op mijn adres helemaal geen Family (nog) leverbaar is. Met andere woorden. Als de ramp zich voltrekt en het ip word gedeactiveerd zijn we helemaal mooi klaar :( :( . Dat betekent in het slechtste geval geen telefonie, geen internet, een contract met telefonie dat doorloopt, en geen 20mbit-verbinding. Of en wanneer het internet uit zou vallen wist ie niet. Alleen dat het IP-adres nog doorliep. Wie weet knallen ze die er na 0.00 uur vannacht wel uit.

Ik ben nu ff heel kwaad want als dat zo werkt heb ik te goeder trouw mooi niks aan dat gepruts bij Wanadoo overgehouden. Chai als je dit leest reageer dan ook ff als je meer weet. Er hadden ook al andere klanten gebeld met ditzelfde probleem zei die man trouwens!!

Ik tel tot tien!! Maar blij van deze chaos word ik niet :( :( :(

Edit: slimme tips over wat te doen zijn welkom ;) Ik ga ze hoogstpersoonlijk met een bezoek vereren als ze de boel wel hebben verprutst daar.
Bedankt voor de info Objectief2. Heb gelijk gebeld met de helpdesk. En idd Family is afgewezen en bij basic abbo (heb dus geen lite maar basic) stond administratief ook op beëindigen. De helpdeskmedewerker vond het vreemd dat ik nog verbinding had.
Hij zou er verder werk van maken dat het administratief weer goed komt. Ik ben nog niet thuis geweest, maar ik hoop dat ik nog verbinding heb. Dit is idd knap balen. :(
We houden elkaar op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet doet het nog.

Wat ik toevallig afgelopen donderdagavond wel had is dat mijn internet en telefonie het niet deed, dat kwam omdat de instellingen van de livebox op Family stond. Waarschijnlijk is dat gebeurd nadat Wanadoo de mislukte poging heeft gedaan om alles om te zetten naar Family. Ik heb in mijn config alles weer terugezet op mijn basic abbo instellingen. Misschien een tip voor jou Objectief2 om je instellingen te wijzigen in je lite instellingen. S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Shiver23 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:40:
Nee met een ping van 40 kun je niet gamen |:(
Sorry, maar dat zit in je hoofd denk ik, want het verschil tussen 25ms en 60ms is echt verwaarloosbaar. Het is niet dat internetspellen totaal niet om kunnen gaan met enige vorm van vertraging.
Inderdaad, en ook in mijn ogen, want ik zie af en toe de spelers gewoon "springen" naar andere plekken ipv lopen. Dat speelt dus niet echt lekker. Maar goed waarschijnlijk zal dat ook per spel een beetje verschillend zijn. (Ik heb dat dus bij America's Army)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:27:
Internet doet het nog.

Wat ik toevallig afgelopen donderdagavond wel had is dat mijn internet en telefonie het niet deed, dat kwam omdat de instellingen van de livebox op Family stond. Waarschijnlijk is dat gebeurd nadat Wanadoo de mislukte poging heeft gedaan om alles om te zetten naar Family. Ik heb in mijn config alles weer terugezet op mijn basic abbo instellingen. Misschien een tip voor jou Objectief2 om je instellingen te wijzigen in je lite instellingen. S6
Dank je. Ik heb mijn instelling van de Livebox nooit veranderd in Family ipv Lite. Alles is zo blijven staan. Maar ik merkte het aan Wanadoo Telefonie wat ze vandaag op niet actief hebben gezet. Heb jij nu nog wel Wanadoo Telefonie dan?? Alles zo lezende heb ik een stille hoop dat er iemand zo slim is geweest om de boel aan de gang te houden nadat de migratie niet gelukt is. Maar goed, mocht het alsnog fout gaan dan post ik hier wel weer via het 56k6modem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Hoewel ik al een tijdje niet meer speel, Op AA had ik op ADSL1 een ping van rond de 100 en dat speelde prima (speelde veel pipeline en hospital)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Vraagje aan Chai: is je account ook geblokkeerd als je probeert in te loggen op www.wanadoo.nl/mijnabonnement?? Ik krijg er in rode letters te zien dat mijn account geblokkeerd is :'( Internet doet het nog steeds wel trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:48:
[...]

Dank je. Ik heb mijn instelling van de Livebox nooit veranderd in Family ipv Lite. Alles is zo blijven staan. Maar ik merkte het aan Wanadoo Telefonie wat ze vandaag op niet actief hebben gezet. Heb jij nu nog wel Wanadoo Telefonie dan?? Alles zo lezende heb ik een stille hoop dat er iemand zo slim is geweest om de boel aan de gang te houden nadat de migratie niet gelukt is. Maar goed, mocht het alsnog fout gaan dan post ik hier wel weer via het 56k6modem :'(
Nee ik had de instellingen niet zelf gewijzigd, dat is spontaan gebeurd of door Wanadoo zelf.
Bij werkt nu alles nog incl. telefonie.
Wat ze bij de helpdesk wel nog vertelden was een vaag verhaal dat ze opnieuw Family gaan aavragen en binnen 2 weken krijg ik dan weer bericht.
Heel Utrecht heeft Family en ik woon net buiten Utrecht en wacht al meer dan een half jaar. Denk je eindelijk Family te krijgen en dan dit weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pffff....ik ben gerustgesteld. En ik heb ook goed nieuws voor je Chai (hoop ik). Ik had een hele goeie helpdeskmedewerker daarjuist (van de afdeling opzeggingen)! De zaak is bekend en gelukkig geldt de deactivatie van het account alleen intern bij Wanadoo! Dit betekent dat er geen afmelding is gedaan bij KPN.

Kort gezegd is mij toegezegd dat ik gebeld werd wanneer alles weer in orde is en dat de telefonie het dan ook weer doet. Ik heb hem heel erg bedankt natuurlijk _/-\o_ Het internet blijft het gewoon doen via KPN dus dus we worden niet afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:27:
Vraagje aan Chai: is je account ook geblokkeerd als je probeert in te loggen op www.wanadoo.nl/mijnabonnement?? Ik krijg er in rode letters te zien dat mijn account geblokkeerd is :'( Internet doet het nog steeds wel trouwens :)
Bij mij idd hetzelfde. Krijg het hier aardig benauwd van! :r
Overigens werkt alles nog steeds, met uitzondering van mijn mail, die is dus al buiten werking. :(
Morgen ga ik dus gelijk weer bellen. Dit is echt balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

nog een kaart erbij die ook werkt met de livebox.

Belkin FSD7011 802.11g

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:49:
Pffff....ik ben gerustgesteld. En ik heb ook goed nieuws voor je Chai (hoop ik). Ik had een hele goeie helpdeskmedewerker daarjuist (van de afdeling opzeggingen)! De zaak is bekend en gelukkig geldt de deactivatie van het account alleen intern bij Wanadoo! Dit betekent dat er geen afmelding is gedaan bij KPN.

Kort gezegd is mij toegezegd dat ik gebeld werd wanneer alles weer in orde is en dat de telefonie het dan ook weer doet. Ik heb hem heel erg bedankt natuurlijk _/-\o_ Het internet blijft het gewoon doen via KPN dus dus we worden niet afgesloten.
Das idd een hele opluchting. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien off topic,maar ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft.

Het volgende

Na verhuizing van @home naar wanadoo , kan ik niet meer op de clan server COD2 aanloggen.
Forwards staan aan , COD2 opnieuw geinstalleerd, en het is wel mogelijk om op andere COD2 servers aan te loggen. Kan het mogelijk zijn dat wanadoo bepaalde ip ranges (bv die van de clanserver (213.84.xxx.xxx) blocked).
Na verder onderzoek blijkt dat meer wanadoo gebruikers niet op de clan server komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kfaessen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:37:
[.Bericht van Shiver23.]

Inderdaad, en ook in mijn ogen, want ik zie af en toe de spelers gewoon "springen" naar andere plekken ipv lopen. Dat speelt dus niet echt lekker. Maar goed waarschijnlijk zal dat ook per spel een beetje verschillend zijn. (Ik heb dat dus bij America's Army)
Shiver23 bedoelde dit dus sarcastisch :P

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 13-03-2006 20:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Kan het mogelijk zijn dat wanadoo bepaalde ip ranges (bv die van de clanserver (213.84.xxx.xxx) blocked).
Heb je een IP ipv een range ? Dan kunnen anderen het ook even controleren.
Het kan namelijk ook zijn dat er bij Wanadoo geen sprake is van een blokkade, maar dat er iets fout geconfigureerd staat in het netwerk.

[ Voor 23% gewijzigd door jvhaarst op 13-03-2006 21:46 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
YellowNeck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:27:
Argh...ruk.
Ik lees net de online handleiding van de Livebox, om even te kijken hoe dat gaat met het aansluiten. Zie ik dus dat de LB de splitter heeft ingebouwd. Wat irritant.

De situatie in dit huis was namelijk dat er vanuit het ISRA punt 3 lijnen gingen naar respectievelijk de woonkamer, slaapkamer en zolder. In principe is dan elke telefoonstopcontact dan "hoofd"telefoonstopcontact.

Toen kreeg ik dus ADSL, ik heb toen zelf het zaakje aangepakt en het is nu:
1) ISRA
2) meteen in de Splitter
Splitter:
POTS: zit de kabel naar de woonkamer in
Line: zit de kabel in die uit het ISRA punt komt
Modem: zit de telefoonkabel in naar de modem.

[afbeelding]

Máár, de modem staat helemaal op zolder, waar de PC ook staat. Ik heb dus gewoon de oude lijn in de meterkast welke naar de zolder liep, die al aangelegd was gebruikt. Op zolder heb ik in de telefoonstopcontact een telefoonstekker gestopt, en die loopt (pas) in mijn modem.

Dusja, als ik die Livebox krijg heb ik 2 keuzes:
- Of in de meterkast (of woonkamer, zelfde verdieping)
- Of op zolder

Dus dan moet ik of een hele lange UTP kabel vanaf de zolder naar de meterkast/woonkamer trekken.
Of ik moet een hele lange telefoonkabel trekken vanaf de zolder naar het basisstationnetje die in de woonkamer staat.
Ik heb namelijk Family + Telefonie besteld (althans, ga ik nog doen ;)), dus het basisstation moet ook aan de LB, maar die staat dus helemaal beneden, en de PC helemaal boven.
Is het niet mogelijk om van de isra tot de splitter een ronde telefoon kabel voor te gebruiken?
En kan je daar wel zo`n RJ11 plug aankrijgen?

Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoeveel mensen voor de livebox hebben gekozen en hoeveel mensen voor een ander modem? Werkt de livebox het beste?

En zijn hier mensen die op een afstand van 2400 meter wonen van de centrale. Wat is jullie behaalde snelheid in de praktijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 13-03-2006 21:58 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Net even gekeken en is nu 39ms.

Zowiezo verwaarlossbaar als je vergelijkt met de meerderheid in een spel.
Pas boven de 100ms gaan ze zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:54:
[...]

En zijn hier mensen die op een afstand van 2400 meter wonen van de centrale. Wat is jullie behaalde snelheid in de praktijk.
Mijn afstand is 2900meter.
In de praktijk haal ik rond de 850kb's.
Het meet nogal lastig omdat als ik een 100mb download hij bij de 90mb nog steeds heel langzaam afloopt.
Bij de 80mb heb ik een snelheid van 850 en daarna daalt hij elke +- 8sec met 1kb.

Heeft er iemand zo'n site waar je met meer dan 100mb kan testen?

oh btw zou jij ook je waardes willen posten?

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/5976/screenshot0014lv.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Ik heb sinds kort een raar probleem met m'n Livebox,

Om de zoveel tijd hoor ik 'm een of meerdere keren een "klikgeluid" maken, alsof er een of ander relaitje schakelt.

Zijn er meer mensen die dit hebben? En weten jullie of het kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
vr6-only schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:01:

Belkin FSD7011 802.11g
Toegevoegd.
kingjotte schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:34:
Ik heb sinds kort een raar probleem met m'n Livebox,

Om de zoveel tijd hoor ik 'm een of meerdere keren een "klikgeluid" maken, alsof er een of ander relaitje schakelt.

Zijn er meer mensen die dit hebben? En weten jullie of het kwaad kan?
Is mij ook al opgevallen, soms 's avonds wat vaker. maar ik blijf wel gewoon online.

[ Voor 53% gewijzigd door Lizard op 13-03-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
vr6-only schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:01:

Belkin FSD7011 802.11g
relaxed ik ben ook op zoek naar kaarten die wel werken.

Jammer dat er geen tropic is over kaarten die NIET werken zodat je die niet hoeft aan te schaffen en te testen :P

De asus zoals al bekend werkt hier ook perfect 600-640KB/S max op 6 meter afstand dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Lizard schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:36:
[...]

Toegevoegd.
[...]
Is mij ook al opgevallen, soms 's avonds wat vaker. maar ik blijf wel gewoon online.
Heb het ook wel eens. Aangezien ik op hetzelfde moment ook vaak een "klak" van m'n Senseo hoor, den ik dat het aan spanningspieken op het lichtnet ligt (spikes).

Ben trouwens nog eens met het TCP optimizer programma aan het testen geweest. Het scheelt echt. Wanneer ik de TCP receive window (te) laag zet, haal ik maar zo'n 1,3MB/s van bbnet met de 100Mb testfile. Zet ik deze op de juiste waarde (zo'n 900000 icm een MTU van 1478) krijg ik een strakke 1,8MB/s download. Dat is het maximum wat ik kan halen met m'n 17892 Kbit intrainwaarde. _/-\o_

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet vanaf hoe laat de helpdesk telefonisch bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:57:
Wie weet vanaf hoe laat de helpdesk telefonisch bereikbaar is?
Een hele minuut zoeken en toen pas vond ik het!

http://webapps.wanadoo.nl...lantenservicecontact.html
Openingstijden:
De telefonische helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00-21.00 uur. Op zaterdag en zondag is de helpdesk bereikbaar van 10.00-16.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het zoeken.

Objectief2. Zojuist gebeld met de helpdesk i.v.m. het afsluiten van mijn account.
Gezegd wordt dat family is afgewezen i.v.m. capaciteitsgebrek in de telefooncentrale. De centrale schijnt vol te zijn. Nu wordt de aanvraag opnieuw gedaan. En gaan ze weer proberen mijn account te heractiveren of eventueel alsnog over te stappen op Family. Hoe lang dit gaat duren is nogal vaag. Ondertussen ben ik dus van de e-mail wereld afgesloten. En tevens kan het dus gebeuren dat elk moment internet en telefonie er uit vliegt want mijn basic abbo is geheel beëindigd. Het blijkt dus dat we tegenstrijdige info krijgen.
In ieder geval werd mij duidelijk dat het nog heel lang kan duren voordat alles weer in orde is. ik ben bang dat we op de grote hoop terecht komen en als we pech hebben we straks helemaal niets meer.

Krijg net bericht, telefonie ligt er al uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@Chai...Belangrijk in deze is of er een afmelding heeft plaatsgevonden bij KPN. Is dat het geval dan kunnen we de zaak wel vergeten idd. Maar mij is verzekerd dat dit niet het geval is en dat het puur intern ligt. Dat Telefonie op non-actief staat is logisch want dat is het 'Wanadoo-deel' van het abonnement. Het internetsignaal komt van KPN dus dat staat er los van. Anders moet je eens proberen of je iemand te spreken kunt krijgen van de afdeling Opzeggingen. Misschien heeft die er meer verstand van of kan die het beter uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:15:
@Chai...Belangrijk in deze is of er een afmelding heeft plaatsgevonden bij KPN. Is dat het geval dan kunnen we de zaak wel vergeten idd. Maar mij is verzekerd dat dit niet het geval is en dat het puur intern ligt. Dat Telefonie op non-actief staat is logisch want dat is het 'Wanadoo-deel' van het abonnement. Het internetsignaal komt van KPN dus dat staat er los van. Anders moet je eens proberen of je iemand te spreken kunt krijgen van de afdeling Opzeggingen. Misschien heeft die er meer verstand van of kan die het beter uitleggen ;)
Zojuist weer gebeld met de helpdesk. Een andere medewerker. Deze vertelden mij dat het abbo volledig is beëindigd en dat ze een poging ondernemen om de boel weer te heractiveren. Hij gaf mij weinig kans dat het zou lukken. Tevens adviseerde hij mij om zo snel mogelijk een ander abonnement te nemen omdat ik anders afgesloten blijf van de buitenwereld v.w.b internet etc.
In ieder geval moeten we 10 werkdagen afwachten alvorens we bericht ontvangen. Volgens zeggen zijn we nu overgeleverd aan KPN. Ik heb gezegd dat ik geen nieuw abbo kan nemen omdat ik een jaarcontract heb v.w.b. telefonie. En straks zit ik met 2 abonnementen als het wel lukt om alles te heractiveren. De helpdeskmedewerker kon mij niet verder helpen het is een kwestie van afwachten. Maar hoe lang? Ze kunnen me nog niet zomaar volldig afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:42:
[...]

Ik heb gezegd dat ik geen nieuw abbo kan nemen omdat ik een jaarcontract heb v.w.b. telefonie. En straks zit ik met 2 abonnementen als het wel lukt om alles te heractiveren. De helpdeskmedewerker kon mij niet verder helpen het is een kwestie van afwachten. Maar hoe lang? Ze kunnen me nog niet zomaar volldig afsluiten?
Voor mij geldt hetzelfde als wat jou voor de Telefonie. Iets in mij zegt me dat het wel goed komt. Ten eerste omdat we nooit een toezegging hebben gedaan om het abonnement op te zeggen. En vooral omdat die medewerker (2delijns) die ik gisteren sprak van de afdeling Opzegging het kwartje zag vallen. Alles staat genoteerd in hun administratie, dus ook hoevaak en wanneer we hebben gebeld. En deze slimme medewerker zei dus dat er geen afmelding had plaatsgevonden bij KPN en dat het intern wordt opgelost. Hij bood zelfs al zijn excuses aan en zei dat ik gebeld zou worden als alles weer hersteld is. Misschien is jouw situatie anders, maar ik neem ook aan dat ze niet zomaar goed betalende klanten afsluiten.

En er schiet me ook nog te binnen dat KPN voor definitieve afsluiting nog belt om te vragen of je het echt wil trouwens! Ze nemen namelijk graag klanten over van andere providers en je zou dan vrij eenvoudig en snel kunnen overstappen naar XS4All bijv. Dus ik maak me weinig zorgen ;)

Edit: het probleem met niet meer kunnen inloggen op de website van Wanadoo is alweer gefixt bij mij trouwens! ;) Mijn accountnaam en wachtwoord werken weer dus.

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 14-03-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:49:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde als wat jou voor de Telefonie. Iets in mij zegt me dat het wel goed komt. Ten eerste omdat we nooit een toezegging hebben gedaan om het abonnement op te zeggen. En vooral omdat die medewerker (2delijns) die ik gisteren sprak van de afdeling Opzegging het kwartje zag vallen. Alles staat genoteerd in hun administratie, dus ook hoevaak en wanneer we hebben gebeld. En deze slimme medewerker zei dus dat er geen afmelding had plaatsgevonden bij KPN en dat het intern wordt opgelost. Hij bood zelfs al zijn excuses aan en zei dat ik gebeld zou worden als alles weer hersteld is. Misschien is jouw situatie anders, maar ik neem ook aan dat ze niet zomaar goed betalende klanten afsluiten.

En er schiet me ook nog te binnen dat KPN voor definitieve afsluiting nog belt om te vragen of je het echt wil trouwens! Ze nemen namelijk graag klanten over van andere providers en je zou dan vrij eenvoudig en snel kunnen overstappen naar XS4All bijv. Dus ik maak me weinig zorgen ;)

Edit: het probleem met niet meer kunnen inloggen op de website van Wanadoo is alweer gefixt bij mij trouwens! ;) Mijn accountnaam en wachtwoord werken weer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt ik in contact met de afd. opzeggingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook weer inloggen op de website van Wanadoo. :*)
Zou het dan toch goed komen, het is wel erg vervelend dat je zulke tegenstrijdige berichten krijgt van de helpdesk. Overigens vertelde de laatste medewerker dat ik Family voorlopig nog wel kan vergeten. Er vinden praktisch geen nieuwe aansluitingen meer plaats. Hoe betrouwbaar dit bericht is weet ik niet. Op den duur weet je niet meer wat je serieus moet nemen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:31:
Hoe komt ik in contact met de afd. opzeggingen?
Ik heb gebeld met 0900-9515 en die persoon die ik toen aan de lijn kreeg verbond me door met een medewerker van die afdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Mijn huisgenoot zegt dat de modem vandaag weer aan het updaten was, of dit waar is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat dat kutding nu om de 15 min eruit klapt en we onze verbinding dan kwijt zijn.
Het online lampje op de modem brandt dan nog wel maar we hebben gewoon geen verbinding meer, op geen enkele van de onderstaande computers.

Situatie:

Modem ----------Computer 1zzzzzzzzzzzzzz
!zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
! ----------------- Router -------- Computer 2z
zzzzzzzzzzzzz ! zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzz ! ---------- Computer 3zzz

1 computer zit dus rechtsreeks aan de modem en 2 via een router.

Edit: Ik merk nu ook nog eens dat de snelheid van 800 down en 90 up nu opeens 80 down en 20 up is. 2 computers had ik eruitgetrokken en de mijne alles uitgezet op IE na.
Iemand enig id hoe dit komt ? Resetten zorgt niet voor betere connectie.

[ Voor 25% gewijzigd door Pandemic op 14-03-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2. Bij mij doet alles het weer. :*) Wat een opluchting.
Is bij jou ook alles weer in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:56:
objectief2. Bij mij doet alles het weer. :*) Wat een opluchting.
Is bij jou ook alles weer in orde?
Blij voor je om te horen :) Bij mij werkt de telefonie nog niet. Maar het internet werkt nog steeds. Het zou kunnen doordat je Family eerder had aangevraagd dat het dan logischerwijs ook eerder hersteld is. Bij mij zijn ze in ieder geval wel aan het werk (hoop ik). Als het bij mij ook weer oke is post ik het nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Atomsk schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 03:22:
[...]

Heb het ook wel eens. Aangezien ik op hetzelfde moment ook vaak een "klak" van m'n Senseo hoor, den ik dat het aan spanningspieken op het lichtnet ligt (spikes).

Ben trouwens nog eens met het TCP optimizer programma aan het testen geweest. Het scheelt echt. Wanneer ik de TCP receive window (te) laag zet, haal ik maar zo'n 1,3MB/s van bbnet met de 100Mb testfile. Zet ik deze op de juiste waarde (zo'n 900000 icm een MTU van 1478) krijg ik een strakke 1,8MB/s download. Dat is het maximum wat ik kan halen met m'n 17892 Kbit intrainwaarde. _/-\o_
Stelletje gekken :P Dat is de Livebox als je wordt gebelt, tenminste hier wel. (Ik heb het nog geen 1x fout gehad :Y))

M'n moeder denkt nog steeds dat ik helderziend ben, ik weet altijd wanneer de telefoon gaat :+ (klikje :P)

Volgens mij is dat 'klakken' van je senseo het krimpen van je plastic? eerst stond er een fles naast de verwarming die ook steeds klakte, ik dacht eerst dat het de buurman was die een gat onder de grond had gegraven en met z'n bezem onze vloer aantikte. :z

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 14-03-2006 19:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:31:
[...]

Blij voor je om te horen :) Bij mij werkt de telefonie nog niet. Maar het internet werkt nog steeds. Het zou kunnen doordat je Family eerder had aangevraagd dat het dan logischerwijs ook eerder hersteld is. Bij mij zijn ze in ieder geval wel aan het werk (hoop ik). Als het bij mij ook weer oke is post ik het nog even ;)
Ik heb iets te vroeg gejuicht v.w.b. telefonie. Heb wel de Wanadoo kiestoon maar ik kan niet bellen en of gebeld worden op het Wanadoo nummer. Heb jij ook een Wanadoo kiestoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:52:
[...]

Ik heb iets te vroeg gejuicht v.w.b. telefonie. Heb wel de Wanadoo kiestoon maar ik kan niet bellen en of gebeld worden op het Wanadoo nummer. Heb jij ook een Wanadoo kiestoon?
Gister had ik de kiestoon nog wel maar was ik niet bevoegd. Na een reboot van de Livebox gaf ie inactief. Nu heb ik alleen de normale KPN-toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net wanadoo family en probeer nu vaste ip-adressen in te geven:

telenet 192.168.1.1
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ host add -o -macaddr 00:0f:eb:82:11:45 -ipaddr 192.168.1.13
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Started !!!
exit

Op de computer met macadres start ik in cmd:
ipconfig /release
en daarna
ipconfig /renew

maar daarbij krijgt de computer gewoon 192.168.1.15 toegewezen.

via root-arp-list wordt 192.168.1.15 aangegeven/ 192.168.1.13 ontbreekt
via root-dhcpserver->lease list:
wordt de lease van 192.168.1.15 aangegeven met het macaddr en host NA

Ik heb niet echt verstand van telnet en volg de aanwijzgingen van dit forum.
Ik zal ongetwijfeld wat fout doen, maar wat??
Is er een commando om te laten zien welke adressen als fixed worden opgegeven?

Ik gebruik een draytek 2200e router als switch en heb daar de dhcpserver uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
met host list moet je de mappings kunnen zien, maar het lijkt erop dat de instellingen niet opgeslagen/toegepasd worden in de laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Shit, ik heb t probleem van mijn post vandaag al opgelost. Er zijn hier bouwvakkers bezig die al eerder bewezen hadden dat ze er niet veel van snappen (niet snappen dat onze computers (studentenhuis) het niet leuk vinden als ze opeens zonder waarschuwing de hoofd aartlek omgooien), en dat was dus nu ook weer.
Ze hadden de draadjes van telefoonlijn losgehaald en niet fatsoenlijk meer vastgemaakt. Oftewel, de 2 blauwe draadjes maakten geen contact. Het gevolg was dus: Geen beltoon, een trage connectie en een constant wegvallend signaal.

Hebben wij weer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

MensionXL schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:43:
[...]

Stelletje gekken :P Dat is de Livebox als je wordt gebelt, tenminste hier wel. (Ik heb het nog geen 1x fout gehad :Y))

M'n moeder denkt nog steeds dat ik helderziend ben, ik weet altijd wanneer de telefoon gaat :+ (klikje :P)

Volgens mij is dat 'klakken' van je senseo het krimpen van je plastic? eerst stond er een fles naast de verwarming die ook steeds klakte, ik dacht eerst dat het de buurman was die een gat onder de grond had gegraven en met z'n bezem onze vloer aantikte. :z
De LB "klikt' of "klakt" inderdaad net iets voordat de telefoon overgaat echter de LB geeft, hier in het Wilde Westen, ook ghost "kliks" en "klaks" zonder dat hierna de telefoon/antwoordapparaat overgaat, niet vaak maar minimaal 1x per dag . . . . Op het lichtnet zie ik niet bijzonders dus waar komen die dan vandaan :?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MensionXL schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:43:
[...]

Zoals gezegt is dat klikje voordat er gebeld wordt wat anders als die hardere reeks klikken die soms optreden. En spikes op het lichtnet bestaan gewoon hoor. Bijv wanneer ik de tlbalk in de keuken aandoe maakt de Senseo vaak een "klak" geluid. Maar misschien is het wel wat anders.. een spanningspiek bijv. op het telefoonnet dat de LB ziet als een binnenkomend gesprek. Enfin, de LB lijkt er niet van te ontploffen, dus heel belangrijk is het niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2. Heb nog geen telefonie en ook geen Wanadoo kiestoon. Voor de zekerheid heb ik nog maar een mail naar de helpdesk verzonden met de mededeling dat alleen mij telefoon het nog niet doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Is er ondertussen al meer bekend over digitale televisie van Wanadoo?

Ik las zojuist dat Tele2 begint met televisie over internet, dus nu zal Wanadoo ook wel snel moeten starten.

Ik hoop wel dat er goede zenders ondersteunt worden;
Meteen een decoder wordt geleverd die meerder TV`s ondersteunt.

Bij tele2 lijkt het een succes te zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey iedereen nu dan toch alles aan de praat is na het bellen van de klantenservice ;)
heb ik gehoord van de persoon bij wanadoo dat het mogelijk is voor telefonie gebruikers de dect telefoon voor €24,95 aan te schaffen volgens de medewerker zou dit op de site te vinden zijn maar ik heb het helemaal niet kunnen vinden hoe ik dat bestel? iemand die wel ervaringen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:24:
objectief2. Heb nog geen telefonie en ook geen Wanadoo kiestoon. Voor de zekerheid heb ik nog maar een mail naar de helpdesk verzonden met de mededeling dat alleen mij telefoon het nog niet doet. ;)
Misschien nog even een reboot van de Livebox?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.