[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.362 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:43:
[...]

Allereerst gefeliciteerd en ik ben stikjaloers op jou omdat ik de 17 inch nog niet heb maar wel wil en me voorgenomen heb geduldig te wachten tot november/december als er weer van die akties zijn en de kinderziektes er zo een beetje uit zijn.

Ten tweede moet je iets specifieker zijn met je HD want ik begrijp er weinig van.
is er Mac OSX 10.4 vooraf geinstalleerd ofzo?

Ten derde; waar kan ik de eigen geschoten foto zien van je nieuwe aanwinst?
Thnx!

Hmmm je vragen. Het is een 100GB HD die 7200RondjesPerMinuut doet. En ja, OSX 10.4.6 en iLife 06 was al gelijk ginstalleerd. Er werd mij alleen gevraagd om een user aan te maken en binnen 10 min. was ik online!

En je laatste vraagje kan ik je helaas nog even niet mee helpen (heb nog geen online feest prent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan hebben ze dus gewoon alles op je HD gegooid :/ want dan heb je wel heel veel gebruikt.

Ik heb o.a. op mijn HD staan:

Mac OSX 10.4.6
iLife 06
iWork06
Mac Office 2004
Adobe Creative Suit 2

9,9 GB gebruikt en dan laat ik allerlei extra progjes als QT/Realplayer/Toast etc etc...
nog buiten beschouwing.
Hoe doe ik dat? Cleaninstall en ik laat bij installatie van Mac OSX 10.4 al die overbodige zooi
als printer-drivers/lettertypes/iMovie/iDVD/iTunes/QT achterwege.
De iTunes versie op Mac OSX 10.4 is een oude dus kun je beter via de website de nieuwe in
1 keer downloaden,idem met QT 6 waarvan een QT 7 versie intussen is en tenzij je werkt met
een eigen videocamrecorder kun je iDVD en desnoods iMovie ook weglaten.
Alles bij elkaar bespaar je heel veel ruimte op je HD! En mocht ik toch iets alsnog nodig hebben dan flikker ik het op een externe HD zodat m'n Mac zo 'schoon' mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:27:
Hallo,

Ik heb nog steeds een vraagje over mijn 17" scherm.
Aan de zijkanten sluit hij niet goed (+- 1 a 2mm speling).
Is dit normaal of een defect?

Alvast bedankt!
Dat is normaal. Je merkt als je 'm dicht klapt dat 'ie op een gegeven moment (ongeveer 2cm open) meer weerstand geeft. Vanaf dat punt wil 'ie openblijven. Als je 'm verder duwt gaan op een gegeven moment de magnetische haakjes uit, en die blijven dan vervolgens in de case hangen. Echt hangen: als je op de latch drukt springt 'ie weer open naar ongeveer 2cm. Het scherm zal dus vanaf dat punt altijd zo veel mogelijk weer naar dat punt terug willen, en die haakjes zitten daarbij in de weg. Enige speling is altijd noodzakelijk zodat die haakjes hun werk kunnen doen. En als je dan kijkt naar de achterkant zie je dat de speling daar (dus bij 't scharnier) ongeveer hetzelfde is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:48:
Nou dan hebben ze dus gewoon alles op je HD gegooid :/ want dan heb je wel heel veel gebruikt.

Ik heb o.a. op mijn HD staan:

Mac OSX 10.4.6
iLife 06
iWork06
Mac Office 2004
Adobe Creative Suit 2

9,9 GB gebruikt en dan laat ik allerlei extra progjes als QT/Realplayer/Toast etc etc...
nog buiten beschouwing.
Hoe doe ik dat? Cleaninstall en ik laat bij installatie van Mac OSX 10.4 al die overbodige zooi
als printer-drivers/lettertypes/iMovie/iDVD/iTunes/QT achterwege.
De iTunes versie op Mac OSX 10.4 is een oude dus kun je beter via de website de nieuwe in
1 keer downloaden,idem met QT 6 waarvan een QT 7 versie intussen is en tenzij je werkt met
een eigen videocamrecorder kun je iDVD en desnoods iMovie ook weglaten.
Alles bij elkaar bespaar je heel veel ruimte op je HD! En mocht ik toch iets alsnog nodig hebben dan flikker ik het op een externe HD zodat m'n Mac zo 'schoon' mogelijk is.
Als je deze dingen uninstalled zou toch ook alles "schoon" moeten zijn?
Of laat Mac net als windows me ze dll's nog libraries etc slingeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Hier nog iemand die overweegt om een MBP te kopen maar nog met een vraagje zit :)

Iemand ervaring met het AppleCare ProtectionPlan voor de macbook?
Het is nogal prijzig voor een garantieuitbreiding tot 3 jaar en 1 jaar tech support.

Is het niet zo dat je als consument recht hebt op 2 jaar garantie, zou apple daar erg moeilijk over doen en moet je vaak bellen/dreigen/uitleggen voordat ze je binnen de garantie willen helpen na 1 jaar :?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Leon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:42:
Hier nog iemand die overweegt om een MBP te kopen maar nog met een vraagje zit :)

Het is nogal prijzig voor een garantieuitbreiding tot 3 jaar en 1 jaar tech support.

Is het niet zo dat je als consument recht hebt op 2 jaar garantie, zou apple daar erg moeilijk over doen en moet je vaak bellen/dreigen/uitleggen voordat ze je binnen de garantie willen helpen na 1 jaar :?
Je hebt recht op garantie welke in verhouding moet staan met de prijs van het produkt, in dit geval zeg maar iets van 3 jaar garantie (was 1 jaar per 1000 gulden).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:42:
Ja overweeg wel en heb hem inmiddels (1.83 GHZ Rev A die binnenkort weer de deur uitgaat)
maar ik heb geen vragen voorlopig omdat ik zelf e.e.a.weet over de Mac.

Benik helemaal mee eens omdat ik vind dat er al genoeg door het recht wordt gedekt alleen moet
je wel natuurlijk er iets meer moeite voor doen. Ik vind dat hele AC plan overpriced en
oververzekert. Tis meer iets voor 'luie' mensen zeg ik maar die liever denken dat ze met extra
betalen zoveel meer krijgen terwijl het verhoudingsgewijs op langer termijn pure afzetterij is van rechten die je al hebt en waarvoor je eigenlijk nog extra loopt te betalen.

Precies je hebt formeel recht op de fabrieksgarantie van 1 jaar. D.w.z dat Apple of welke reseller ook geen enkel eigen voorwaarde/huisregel van stal mag halen om je alsnog op kosten te jagen als er binnen die periode iets gebeurt waardoor jij van een goed produkt blijft verstoken. Of het nu een toets is die kapot gaat of welk ander euvel ook.Eigen voorwaarden blijven immers ten alle tijd ondergeschikt aan het algemeen consumentenrecht wat hiervoor geldt.

Na dat jaar is het wel zo dat JIJ als consument moet kunnen aantonen dat je euvel niet aan jou te is te wijten. Verder is het inderdaad zo dat er zoiets is als een "deugdelijk produkt" en "wat je mag verwachten van de levensduur" Meestal weet een winkel dat ook alleen verzwijgen ze dit liever omdat ze,ondanks dat ze kapotte spullen linearecta terug kunnen sturen en er vergoeding voor krijgen,liever moeilijk gaan doen dan dat ze gewoon je consumentenrechten respecteren.
Meestal vragen ze een keine bijdrage om een beetje 50 - 50 te doen en e.e.a te herstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:40:
[...]

Dat is normaal. Je merkt als je 'm dicht klapt dat 'ie op een gegeven moment (ongeveer 2cm open) meer weerstand geeft. Vanaf dat punt wil 'ie openblijven. Als je 'm verder duwt gaan op een gegeven moment de magnetische haakjes uit, en die blijven dan vervolgens in de case hangen. Echt hangen: als je op de latch drukt springt 'ie weer open naar ongeveer 2cm. Het scherm zal dus vanaf dat punt altijd zo veel mogelijk weer naar dat punt terug willen, en die haakjes zitten daarbij in de weg. Enige speling is altijd noodzakelijk zodat die haakjes hun werk kunnen doen. En als je dan kijkt naar de achterkant zie je dat de speling daar (dus bij 't scharnier) ongeveer hetzelfde is.
Is mij nu helemaal duidelijk.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
jopiek schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:52:
[...]
Je hebt recht op garantie welke in verhouding moet staan met de prijs van het produkt, in dit geval zeg maar iets van 3 jaar garantie (was 1 jaar per 1000 gulden).
Eh? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het valt mij op dat het veel langer duurt voordat mijn MBP een airport netwerk vindt als hij uit sleep komt. Op mijn oude Powerbook hoorde ik Adium vaak al aanmelden terwijl ik m'n wachtwoord aan het intypen was, hier heb ik vaak 10 seconden nodig voordat hij verbindt. Instellingen zijn allemaal het zelfde :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
jopiek schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:52:
[...]

Dat staat nergens in de wet voor zover ik weet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een macbook pro 17" gehaald bij machouse hilversum. Ik kon hem gelijk meenemen. De standaarduitvoering zonder glossy scherm (daar heb ik het niet zo op). Hij bevalt helemaal super, geen whine of iets dergelijks. Hij wordt wel behoorlijk warm! nu in idle met iTunes, safari en MSN open is ie zo'n 67 graden (aangesloten op de lader). Hij wordt ook echt loeiheet. Kan ik er gewoon mee teruggaan, dat men ter plekke de koelpasta vervangt, of moet ie dan opgestuurd worden? Ik kan namelijk echt niet een week zonder computer. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb even wat foto's gemaakt en een filmpje van frontrow. Deze staan hier.

edit: met heet bedoel ik 65-68 graden idle, en 86-90 graden onder full load. Ik kan de rand boven de F toetsen dan niet aanraken. Voelt net als een brandende sigaret.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb Coreduo temp even getest, maar die geeft aan dat de CPU op 1Ghz draaid. Ook tijdens benchmark etc. JHoe kan ik dit aanpassen zodat deze op max. snelheid draaid? De MBP is ingesteld op beste prestaties.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:12:
[...]

Na dat jaar is het wel zo dat JIJ als consument moet kunnen aantonen dat je euvel niet aan jou te is te wijten. Verder is het inderdaad zo dat er zoiets is als een "deugdelijk produkt" en "wat je mag verwachten van de levensduur" Meestal weet een winkel dat ook alleen verzwijgen ze dit liever omdat ze,ondanks dat ze kapotte spullen linearecta terug kunnen sturen en er vergoeding voor krijgen,liever moeilijk gaan doen dan dat ze gewoon je consumentenrechten respecteren.
Meestal vragen ze een keine bijdrage om een beetje 50 - 50 te doen en e.e.a te herstellen.
Daarom heb ik voor mijn nano dus wel voor het APP gekozen, ik heb gewoon geen zin om voor een apparaat dat ik dagelijks gebruik (of ga gebruiken) heel veel moeite te doen om het te accepteren voor een in-warranty reparatie.

Nou vind ik dat voor de ipod een redelijk schappelijke prijs voor iets wat (althans bij mij) onderhevig is aan heel wat slijtage en gebruik. (APP voor ipod's is Eur. 59,-)

Maar voor de Macbook's (en andere macs) is die absurd (Eur. 439,- voor de MacBook Pro en Eur. 319,- voor de Macbook).

Dus ik denk dat ik het toch maar niet neem, Ik ga toch wat voorzichtiger om met laptops dan met mp3 spelers ;) En ik heb toch al de booq vyper M2 om mijn toekomstige macbook pro te beschermen :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ken schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:34:
Ik heb Coreduo temp even getest, maar die geeft aan dat de CPU op 1Ghz draaid. Ook tijdens benchmark etc. JHoe kan ik dit aanpassen zodat deze op max. snelheid draaid? De MBP is ingesteld op beste prestaties.
Heb je toevallig de batterij eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:41:
[...]

Heb je toevallig de batterij eruit gehaald?
Yup, vandaag even eruit gehaald om wat geheugen te plaatsten. Batterij is er nu nog uit. Hangt aan het adapter. Maakt dit verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Laat maar :)

[ Voor 87% gewijzigd door ken op 20-06-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dus :) Zodra je de batterij eruit haalt springt 'ie terug naar 1GHz. Waarschijnlijk een bug in de firmware o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:27:
Ja dus :) Zodra je de batterij eruit haalt springt 'ie terug naar 1GHz. Waarschijnlijk een bug in de firmware o.i.d.
Draait nu weer normaal. Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik heb mijn MBP inmiddels ook en hij is geweldig, wel effe wennen aan het OS en het toetsenbord en waar alles zit enzo :P.

Ik heb echter een week 22 en nog steeds hitte en whiners. Anyway, Photobooth does the trick...
Maar nu heb ik een vervelender probleem. De MBP heeft een sluitsysteem met haakjes die uitklappen net voordat je hem dichtdoet. Nu is het zo dat wanneer ik hem dichtdoe alleen het rechterhaakje uitklapt en de linker blijft zitten. Nu sluit hij dus maar aan 1 kant en dus niet volledig. Heel vervelend want hij wiebelt nu en dat lijkt me niet de bedoeling. Warmte en whine kan ik nog inkomen maar die sluiting moet wel goed zijn vind ik. Kan ik dit zonder veel gevaar oplossen? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik had hem echt allang teruggestuurd. Anyway, probeer met een naald het andere haakje heen en weer te krijgen zodat daar weer een beetje speling in komt oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Acolyte schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:40:
Ik heb mijn MBP inmiddels ook en hij is geweldig, wel effe wennen aan het OS en het toetsenbord en waar alles zit enzo :P.

Ik heb echter een week 22 en nog steeds hitte en whiners. Anyway, Photobooth does the trick...
Maar nu heb ik een vervelender probleem. De MBP heeft een sluitsysteem met haakjes die uitklappen net voordat je hem dichtdoet. Nu is het zo dat wanneer ik hem dichtdoe alleen het rechterhaakje uitklapt en de linker blijft zitten. Nu sluit hij dus maar aan 1 kant en dus niet volledig. Heel vervelend want hij wiebelt nu en dat lijkt me niet de bedoeling. Warmte en whine kan ik nog inkomen maar die sluiting moet wel goed zijn vind ik. Kan ik dit zonder veel gevaar oplossen? En zo ja hoe?
Ik ben echt Apple fan, ik vind hun manier van bedrijfsvoerig, producten etc helemaal fantastisch ....
OS loopt mijlen op andere voor ...

Maar als ik een laptop koop die bij heavy load 80graden wordt en niet meer echt aan te raken is, is dat toch echt onacceptable ?
Ik snap echt niet dat vele van jullie dit accepteren en het argument het is een notebook geen laptop, dat is het aller slechtste argument dat ik OOIT heb gehoord.....
Laptop/notebook is gewoon etzelfde .....

just my 2ct

ps. daarom heb ik dus nu ook nog niet de nieuwe MBP ... ik wacht totdat dit opgelost is.....

[ Voor 4% gewijzigd door Reveal! op 21-06-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik heb zelf een Powerbook G4 en zou inderdaad ook geen laptop willen die ik niet op mijn schoot kan houden. Meestal lost Apple dit soort problemen vrij direct op, maar met de MBP lijken ze er wat meer moeite mee te hebben.

Die hele discussie laptop vs. notebook is ook maar goedpraterij. Met geneuzel in de terminologie kom je er niet.

Even een citaat van Wikipedia:
While the terms "laptop" and "notebook" are often used interchangeably, "laptop" is the older term, introduced in 1983 with the Gavilan SC. "Notebook computer" is a later coinage, which was used to differentiate smaller devices such as those of the Compaq LTE series in 1989, which were, in contrast to previous laptops, the approximate size of an A4 paper sheet.[1] Either term is often used improperly: due to heat and other issues, many laptops are inappropriate for use on one's lap, and most are not the size of an A4 sheet. Moreover, some older portable computers, such as the Macintosh Portable and certain Zenith TurbosPort models, were sometimes described as "laptops", although their size and weight were too great for this category.
Nu kun je het wenden of keren, maar Apple heeft de MacBook Pro niet zo klein gemaakt zodat je hem makkelijker op je bureau kunt stallen. Het ding is absoluut gemaakt voor gebruik op je schoot, dus hij hoort niet zo warm te worden. Of het nu een laptop of een notebook is doet daar niets aan af, want in essentie zijn deze twee termen tegenwoordig hetzelfde.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben erg benieuwd vanner de core 2 duo komt voor de MacBook Pro, ik heb mijn MBP 2.0 Ghz na twee retourzendingen gecanceld en mijn geld terug gevraagd.. ik had een week 15 en week 18 built..

Ik lees nu al veel lovende verhalen over de Merom.. Minder energieverbruik en hogere prestaties, wel denk ik dat in augustus eerst de "Conroe" variant als vervanger van de G5..

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om mijn MBP op mijn analoge TV aan te sluiten (via composiet, S-video of RGB via SCART). Met een "Apple DVI-naar-video-adapter (PAL)" zou dat moeten lukken, maar volgens de Apple website is zo'n adapter alleen geschikt voor een Mac mini of Power Mac G5 met DVI-poort.

Dit doet mij vermoeden dat de poort op de MPB geen composiet, S-video of RGB signaal uit kan zenden en het dus niet mogelijk is om een analoge TV aan te sluiten. (tenzij je gebruikt maakt een converter o.i.d. die het signaal omzet naar een composiet, S-Video of RGB signaal. Klopt dat en weet iemand hoe ik een analoge TV op een MPB aan kan sluiten?

Edit: nevermind. De Nederlandse Apple Store site is blijkbaar nog niet aangepast. Volgens de U.S. Store is de "Apple DVI to Video Adapter" ook geschikt voor de MPB.

[ Voor 30% gewijzigd door Joni op 21-06-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
3mph schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:57:
Ik ben erg benieuwd vanner de core 2 duo komt voor de MacBook Pro, ik heb mijn MBP 2.0 Ghz na twee retourzendingen gecanceld en mijn geld terug gevraagd.. ik had een week 15 en week 18 built..

Ik lees nu al veel lovende verhalen over de Merom.. Minder energieverbruik en hogere prestaties, wel denk ik dat in augustus eerst de "Conroe" variant als vervanger van de G5..

Iemand nog ideeën?
Die komt dus in augustus lijkt me.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

dawuss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:45:
Ik heb zelf een Powerbook G4 en zou inderdaad ook geen laptop willen die ik niet op mijn schoot kan houden. Meestal lost Apple dit soort problemen vrij direct op, maar met de MBP lijken ze er wat meer moeite mee te hebben.

Die hele discussie laptop vs. notebook is ook maar goedpraterij. Met geneuzel in de terminologie kom je er niet.

Even een citaat van Wikipedia:

[...]

Nu kun je het wenden of keren, maar Apple heeft de MacBook Pro niet zo klein gemaakt zodat je hem makkelijker op je bureau kunt stallen. Het ding is absoluut gemaakt voor gebruik op je schoot, dus hij hoort niet zo warm te worden. Of het nu een laptop of een notebook is doet daar niets aan af, want in essentie zijn deze twee termen tegenwoordig hetzelfde.
apple zegt gewoon duidelijk dat het een portable device is.. en een notebook.. dat kleine is dat je hem makkelijk kan meenemen en overal kan neerzetten.. dus ook op een klein treintafeltje.. dat je met een auto de plomp in kan rijden betekent toch ook niet dat het ook maar een onderzeer moet zijn..

en trouwens de ouder powerbooks hadden ook de noemer notebook. Die waren ook flinke heethoofden

[ Voor 4% gewijzigd door Bezulba op 21-06-2006 22:53 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Een Powerbook/MacBook Pro is gewoon een laptop/notebook, de term notebook is in de hedendaagse taal gewoon een synoniem voor laptop en omgekeerd. Doe alsjeblieft niet alsof het normaal is dat dat ding 95 graden wordt en m daarom niet meer op je schoot kan houden, want iedereen hier heeft ook wel door dat Apple met een aantal oplages van de MacBooks (Pro's) een flinke flater geslagen heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Kan wel zo zijn maar het is en blijft een notebook volgens Apple. Niet bedoelt voor op je schoot. Staat duidelijk vermeld in handleiding en op de site.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:22:
Kan wel zo zijn maar het is en blijft een notebook volgens Apple. Niet bedoelt voor op je schoot. Staat duidelijk vermeld in handleiding en op de site.
Staat het in de handleiding dat ie niet bedoeld is voor op je schoot? Lijkt me stug. En helemaal rekening houdend met de amerikaanse manier van law-suits zouden ze dat er heus wel bij hebben gezet dat je hem niet op je schoot mag leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:24:
[...]

Staat het in de handleiding dat ie niet bedoeld is voor op je schoot? Lijkt me stug. En helemaal rekening houdend met de amerikaanse manier van law-suits zouden ze dat er heus wel bij hebben gezet dat je hem niet op je schoot mag leggen.
De manual, pagina 27, pagina 103, pagina 106 (vooral pagina 106!), http://manuals.info.apple...kPro_17inch_UserGuide.pdf

En op de site:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=30612

En ik quote maar weer even.

"Do not leave the bottom of the computer in contact with your lap or any surface of your body for extended periods. Prolonged contact with your body could cause discomfort and potentially a burn."

[ Voor 23% gewijzigd door ericafterdark op 22-06-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Nou goed, ik heb gebeld met Apple technical support. Vond het best wel moeilijk om een nummer te vinden die bedoeld was voor mijn vragen. En het is nog eens een betaald 0900 nummer ook :(

De man adviseerde mij wat betreft de haakjes gewoon naar het dichtsbijzijnde Apple centre te brengen. Gelukkig is dat voor mij niet meer dan 15 minuutjes met de bus. Ik ben er gisteren direct geweest, maar ze hadden vrijdag pas tijd voor me. Ik heb nu afgesproken dat ik hem morgen rond het middaguur daar breng en dat ze het dan gaan fixen. Nou ja, zolang het maar kostenloos verholpen wordt houd ik mijn mond maar.
Wat betreft de warmte en de whine werd ik door de man aan de telefoon mooi om de tuin geleid. Het feit dat ik me dat liet gebeuren was meer omdat ik niet zo eisend durf te zijn in dit geval. Normaal gesproken deins ik niet snel terug ofzo, maar nu met deze Apple ben ik erg voorzichtig. Misschien zou ik dat niet moeten zijn en gewoon een nieuwe eisen. Maar hij noemde het niet eens of kwam ook maar in de buurt van. Het enige advies dat eruit kwam was naar het centre gaan.

Verder was die kerel wel enorm hulpvaardig, dat geef ik toe. Maar hoe ging dat bij jullie? Moesten jullie veel moeite doen om je notebook omgeruild te krijgen? Of werd er gelijk gezegd "U krijgt een nieuwe meneer...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Acolyte schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:42:
Nou goed, ik heb gebeld met Apple technical support. Vond het best wel moeilijk om een nummer te vinden die bedoeld was voor mijn vragen. En het is nog eens een betaald 0900 nummer ook :(

De man adviseerde mij wat betreft de haakjes gewoon naar het dichtsbijzijnde Apple centre te brengen. Gelukkig is dat voor mij niet meer dan 15 minuutjes met de bus. Ik ben er gisteren direct geweest, maar ze hadden vrijdag pas tijd voor me. Ik heb nu afgesproken dat ik hem morgen rond het middaguur daar breng en dat ze het dan gaan fixen. Nou ja, zolang het maar kostenloos verholpen wordt houd ik mijn mond maar.
Wat betreft de warmte en de whine werd ik door de man aan de telefoon mooi om de tuin geleid. Het feit dat ik me dat liet gebeuren was meer omdat ik niet zo eisend durf te zijn in dit geval. Normaal gesproken deins ik niet snel terug ofzo, maar nu met deze Apple ben ik erg voorzichtig. Misschien zou ik dat niet moeten zijn en gewoon een nieuwe eisen. Maar hij noemde het niet eens of kwam ook maar in de buurt van. Het enige advies dat eruit kwam was naar het centre gaan.

Verder was die kerel wel enorm hulpvaardig, dat geef ik toe. Maar hoe ging dat bij jullie? Moesten jullie veel moeite doen om je notebook omgeruild te krijgen? Of werd er gelijk gezegd "U krijgt een nieuwe meneer...".
Inprincipe krijg je ook geen nieuwe. Behalve wanneer de hitte of de wine extreem is. Maar dan kom je eerst in aanmerking voor een reparatie bij een AASP waar je nu ookal naartoe gaat voor het probleem met de haakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
eendje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:50:
[...]

apple zegt gewoon duidelijk dat het een portable device is.. en een notebook.. dat kleine is dat je hem makkelijk kan meenemen en overal kan neerzetten.. dus ook op een klein treintafeltje.. dat je met een auto de plomp in kan rijden betekent toch ook niet dat het ook maar een onderzeer moet zijn..

en trouwens de ouder powerbooks hadden ook de noemer notebook. Die waren ook flinke heethoofden
Dat je apple hierin verdedigt vink best treurig eigenlijk .....

magoed .. ieder mag natuurlijk ze mening hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Eiríkr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:52:
[...]

Inprincipe krijg je ook geen nieuwe. Behalve wanneer de hitte of de wine extreem is. Maar dan kom je eerst in aanmerking voor een reparatie bij een AASP waar je nu ookal naartoe gaat voor het probleem met de haakjes.
Als je dan geen nieuwe krijgt, dan eis je gewoon je geld terug.
Als jij er door die hitte of whine niet fatsoenlijk op kan werken (verborgen gebreken) dan is Apple verplicht je geld terug te geven. Ze kunnen wel moeilijk doen dat wel, maar ik denk dat iedereen met een beetje gezond verstand van mening is dat een laptop/notebook (whatever) geen 80-90° hoort te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punt is alleen dat je apple wel eerst in staat moet stellen om het op te lossen, zo werkt dat nu eenmaal juridisch gezien, maar als dat vervolgens niet (ik geloof na 2 keer) gebeurd dan heb je recht op je geld terug.

Verder kijk ik erg uit naar mijn macbook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:22:
Dit is wel grappig: Apple Hypocrisy

Vooral blijven slikken wat Apple je voor houdt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
eur0fighter schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:46:
[...]

Als je dan geen nieuwe krijgt, dan eis je gewoon je geld terug.
Als jij er door die hitte of whine niet fatsoenlijk op kan werken (verborgen gebreken) dan is Apple verplicht je geld terug te geven. Ze kunnen wel moeilijk doen dat wel, maar ik denk dat iedereen met een beetje gezond verstand van mening is dat een laptop/notebook (whatever) geen 80-90° hoort te worden.
Alleen wanneer die online bij Apple is gekocht en binnen 14 dagen na ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Er klopt wel meer niet aan de site ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Die disclaimer in de handleiding gaat voor alle laptops op. Een recent onderzoek heeft aangetoond het op schoot gebruiken van een laptop bij mannen de vruchtbaarheid negatief kan beïnvloeden. In theorie zou je zelfs permanent onvruchtbaar kunnen worden van het op schoot gebruiken van een laptop.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

MacBook Pro 1.83 Ghz - Logic Board Replacement
“So in dealing with my f***d to hell and back situation, I have found that as of Today (maybe sooner??) Apple has updated the MacBook Pro logic board. The update is to at the VERY least resolve the CPU Whine issue. "
Schijnbaar wordt het probleem nu dus officieel erkend.

En ik krijg vandaag mijn zwarte Macbook, die hopelijk net zomin last heeft van Moo en Whine als mijn geretourneerde witte van de week.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Apple artikel 30612:
The bottom surface and some areas between the keyboard and LCD hinge of your Apple notebook computer can become hot after extended periods of use. This is normal operating behavior.
Even afgezien van het feit dat er reclame wordt gemaakt waarin het ding op schoot wordt gebruikt, zou ik graag een definitie zien van het woord 'extended'. Mijn mpb is niet meer aan te raken na slechts 5 minuten gebruik. Wordt 5 minuten als 'extended periods of use' beschouwt? Door Apple vast wel, anders waren ze er wel minder vaag over geweest. Toch?

Overigens melden verschillende medewerkers van zowel Apple Centers als Apple Europe dat de hitteproblemen worden erkend en dat eraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44

The_DoubleU

Tweaker in München

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:39:
Uit Apple artikel 30612:
Even afgezien van het feit dat er reclame wordt gemaakt waarin het ding op schoot wordt gebruikt, zou ik graag een definitie zien van het woord 'extended'. Mijn mpb is niet meer aan te raken na slechts 5 minuten gebruik.
In de manual en de waarschuwing op de website zeggen inderdaad dat je hem voor niet *te lange tijd* op je schoot moet houden want dat kan problemen opleveren. En hier heeft Apple gelijk in.
Betekent dat je hem dus niet op je schoot kan/mag gebruiken? Nee, het is een laptop/notebook en kan je prima gebruiken op je schoot. Maar na een uur kan het best wel eens te warm worden.
5 min vind ik een beetje te kort en zou ik er mee terug gaan.

Trouwens over dat hele laptop/notebook verhaal. IBM noemt hun laptops, Thinkpads. Betekent dat dan dat je er alleen mee mag denken en geen duffe spelletjes op spelen?
Het is maar een naam, dus stop met zeuren dat een notebook niet bedoeld is voor op je schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MBP'tje nu net en ik heb geen idee hoe die namen van alle bijgeluiden heten?

Iemand tijd voor een kleine spoedcursus?

Maar tot nu toe ben ik redelijk tevreden, het jammere is dat wanneer ik er een cdrom er in stop hij begint te piepen... heel jammer als je er een muziek cd instopt... Of gewoon rustig wilt werken... Maar met een cd/dvd lijkt het ook wel alsof dat ding opstijgt... nou maakt mijn computer geloof ik ook wel een beetje lawaai maar ik vind het redelijk storend...

Overigens word mijn MBP'tje ook erg warm maar ben nog aan het uitvogelen hoe ik dat kan checken hoe warm... maar dan moet ik nog wat topics doorspitten :S :)

Verder is hij echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:41:
Ik heb mijn MBP'tje nu net en ik heb geen idee hoe die namen van alle bijgeluiden heten?

Iemand tijd voor een kleine spoedcursus?

Maar tot nu toe ben ik redelijk tevreden, het jammere is dat wanneer ik er een cdrom er in stop hij begint te piepen... heel jammer als je er een muziek cd instopt... Of gewoon rustig wilt werken... Maar met een cd/dvd lijkt het ook wel alsof dat ding opstijgt... nou maakt mijn computer geloof ik ook wel een beetje lawaai maar ik vind het redelijk storend...

Overigens word mijn MBP'tje ook erg warm maar ben nog aan het uitvogelen hoe ik dat kan checken hoe warm... maar dan moet ik nog wat topics doorspitten :S :)

Verder is hij echt super!
Huh, nu lijkt het erop of je de problemen gaat zoeken en je er daarna pas aan gaat storen. Het lijkt me toch eerder logisch dat een probleem zich voordoet en dat je jezelf er dan pas aan gaat ergeren. :?

En dat een cd lade herrie maakt met spinnen is niet meer dan logisch. dat doet mijn 48x aopen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 23-06-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd... Ik hoor zoveel over whine's en moo's dat ik mij afvroeg wat het was...

Verder wordt die van mij wel heel erg warm en toen ik bezig was met monteren is het niet aan te raden om mijn toetsenbord nog te gebruiken

(je typt je letterlijk de blaren op je vingers)

Dus ermee terug ga ik wel.. had er expliciet omgevraagd of het mogelijk was om beeldbewerking met mijn MBP te doen.. en er werd mij verteld dat hij er goed geschikt voor was...! Maar hij draait nu wel heel erg warm.

Verder ben en blijf ik een computer analfabeet of een mac a beet.. ik weet genoeg van de programma's die ik gebruik maar verder heb ik weinig kaas gegeten van zulke dingen... Ik ben hier op dit forum vooral om te leren....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij mn eerste mbp ook erg veel last van de hitte. Ik heb toen een dag na aankoop met apple support gebeld, die mij aanboodt het ding om te ruilen, ik zou dan wel een aantal dagen zonder laptop zitten. Hij raadde mij aan om ermee terug te gaan naar machouse. Ik heb eerst machouse gebeld en die raadden mij aan om even langs te komen, voor reparatie of omruilen. Daar aangekomen konden ze m opsturen naar de technische dienst, dit ging dan ook weer een paar dagen duren. Omruilen kon niet. Ik kon er ook zelf heenrijden (vanuit hilversum naar woerden), daar zou ie dan ter plekke gerepareerd worden. Nou toch maar besloten om naar woerden te rijden. Daar aangekomen constateerde men het probleem en het werk ook als veel voorkomend erkend, maar apple boodt volgens hun geen oplossing. Na meerdere malen vermeld te hebben dat het probleem met de koelpasta te maken had werd mij verteld dat men dan een nieuw logic board moest bestellen. Ik snap nog steeds niet wat dat met de koelpasta te maken had. Deze oplossing had de man wel geprobeerd maar zou niet helpen. Na meermaals overlegd te hebben met zijn manager werd mij aangeboden dat als ik er op stond ik dan een nieuwe zou krijgen. Moest ik wel alles weer opnieuw installeren, maar goed. Deze hadden ze daar echter niet op voorraad, ik moest weer terug naar Hilversum. Nou toen maar teruggereden en een nieuwe gekregen. Deze wordt gelukkig een stuk minder warm. Al goed heeft me wel weer een hele dag en flink wat diesel gekost.

Het viel me op dat de medewerkers bij machouse maar erg weinig mogen zonder overleg met hun manager, in elk gesprek (ook bij aankoop) moest men meermaal met de chef overleggen. Dit vind ik erg slecht. Een verkoper moet de ruimte hebben om te verkopen en een service medewerker om service te verlenen. Maar goed ik heb nu een (tot nu toe) een probleemloze laptop. Als ie probleemloos is, is het echt de ultieme laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ondertussen alweer even verder en ook weer iets beter: De ratelende fan is vervangen en hij is nu weer muisstil.
Aan de hitte (mijn enige probleem nog atm) willen ze bij mijn Apple Center nog altijd niets doen (ook na het hele koelpasta verhaal) omdat dit van Apple uit zogezegd niet mag. Dan zal ik hem zelf maar opendraaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Er waren hier mensen die bij Apple werkte die zeiden dat Apple aan het hitteprobleem werkte....

Hebben zij toevallig al iets meer gehoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Even een vraagje stellen aan al jullie MBP gebruikers.
Gebruikt iemand hier wel eens het anti-diefstel slot wat je op de MBP aan kunt sluiten? Bevalt het? Ik heb bij de MediaMarkt eentje van Belkin gekocht voor €15, en hij past op zich wel. Maar of ik er blij mee ben? Het is namelijk zo dat het slot op de MBP horizontaal geplaatst is, terwijl de pivot dingetjes van het slot dat dus ook zijn. Gevolg: het slot kan niet ook horizontaal liggen waardoor je de MBP nooit meer gewoon op een vlakke ondergrond kunt zetten. Een iCurve of iets dat hem ophoogt is nu vereist. Of ben ik niet inzichtvol genoeg? Is die van Apple beter (€50 oef :X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Het lijkt dat de hitteproblemen met de MBP 17" verdwijnen (bij mij in ieder geval wel) met de laatste firmware-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een 17" powerbook kopen alleen ik heb het gerucht gehoord dat er nieuwe versies uitkomen eind augustus dus ik wil wel even wacthen. Heeft iemand een link hiernaar? Weet iemand de specificaties van de nieuwe 17" is er een kans dat er ook zwarte 17" op de markt komen (net als de macbook) of is dit uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:26:
Ik wil binnenkort een 17" powerbook kopen alleen ik heb het gerucht gehoord dat er nieuwe versies uitkomen eind augustus dus ik wil wel even wacthen. Heeft iemand een link hiernaar? Weet iemand de specificaties van de nieuwe 17" is er een kans dat er ook zwarte 17" op de markt komen (net als de macbook) of is dit uitgesloten?
Ten eerste er komen geen 17" powerbooks uit maar macbook pro, er zijn geruchten dat de merom de core 2 duo in augustus uitkomen dus als apple deze snel in de MBP gebruikt dan kunnen de nieuwe versies uitkomen maar wanneer dat is niet zeker.
Zwart zal echt niet uitkomen dan moet je voor een macbook gaan.
En de specificaties zullen bijna gelijk zijn aan de huidig MBP alleen dus een nieuwere 64bits processor die zuiniger en krachtiger is.

Heb je op het moment geen laptop nodig dan kan je erop wachten heb je er wel een nodig gewoon een MBP nu gaan kopen.
Ik wacht nog iig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

GUZA schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:07:
[...]

Ten eerste er komen geen 17" powerbooks uit maar macbook pro, er zijn geruchten dat de merom de core 2 duo in augustus uitkomen dus als apple deze snel in de MBP gebruikt dan kunnen de nieuwe versies uitkomen maar wanneer dat is niet zeker.
Zwart zal echt niet uitkomen dan moet je voor een macbook gaan.
En de specificaties zullen bijna gelijk zijn aan de huidig MBP alleen dus een nieuwere 64bits processor die zuiniger en krachtiger is.

Heb je op het moment geen laptop nodig dan kan je erop wachten heb je er wel een nodig gewoon een MBP nu gaan kopen.
Ik wacht nog iig :Y)
Zover ik weet wordt de Merom in juli gereleased en verwachten veel mensen dat apple op de dev con in augustus de Macbook Pro Core2Duo varianten zal aankondigen. Aangezien mijn verjaardag in augustus is en ik nog een beetje wantrouwig ben met de verschillende schoonheidsfoutjes die atm in de MBP zitten wacht ik tot die dev con geweest is met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
juli zou ook kunnen wist het niet meer precies.
Maar om dezelfde redenen wacht ik ook liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:51:
Het lijkt dat de hitteproblemen met de MBP 17" verdwijnen (bij mij in ieder geval wel) met de laatste firmware-update.
klopt bij mij is het hitteprobleem ook weg sinds the fimware-update hij blaast zich zelf nu ook wat sneller koel als hij denk dat hij het warm krijgt... Moet zeggen dat ik het zelf zeer aangenaam vond vandaag in de trein en het nu een uur kon volhouden (met gemak) met de MBP op mijn schoot dat was eerst wel een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:32:
[...]

klopt bij mij is het hitteprobleem ook weg sinds the fimware-update hij blaast zich zelf nu ook wat sneller koel als hij denk dat hij het warm krijgt... Moet zeggen dat ik het zelf zeer aangenaam vond vandaag in de trein en het nu een uur kon volhouden (met gemak) met de MBP op mijn schoot dat was eerst wel een ander verhaal
Geldt dit ook voor de 15" MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

GUZA schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:26:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Heb het verschil nog niet echt kunnen merken. Ook de fans heb ik gisteren en vandaag nog niet horen aanslaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van Apple is gewoon een Kensington Micro Saver, maar dan in het wit (de kunststof coating van de kabel). Doorgaans zijn ze zwartgrijs. Deze Micro Savers worden dus onder eigen merk Kensington verkocht voor ongeveer €50, maar je kunt ze ook goedkoper krijgen. Ze worden bijv. ook verkocht in Toshiba verpakking, en dan kun je de Micro Saver voor ongeveer €35 krijgen.

http://www.microsaver.com/html/2220.html
Acolyte schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:54:
Even een vraagje stellen aan al jullie MBP gebruikers.
Gebruikt iemand hier wel eens het anti-diefstel slot wat je op de MBP aan kunt sluiten? Bevalt het? Ik heb bij de MediaMarkt eentje van Belkin gekocht voor €15, en hij past op zich wel. Maar of ik er blij mee ben? Het is namelijk zo dat het slot op de MBP horizontaal geplaatst is, terwijl de pivot dingetjes van het slot dat dus ook zijn. Gevolg: het slot kan niet ook horizontaal liggen waardoor je de MBP nooit meer gewoon op een vlakke ondergrond kunt zetten. Een iCurve of iets dat hem ophoogt is nu vereist. Of ben ik niet inzichtvol genoeg? Is die van Apple beter (€50 oef :X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
GUZA schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:26:
[...]

Nee, de firmware update is alleen geschikt voor de 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scim schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:29:
[...]
Zover ik weet wordt de Merom in juli gereleased en verwachten veel mensen dat apple op de dev con in augustus de Macbook Pro Core2Duo varianten zal aankondigen. Aangezien mijn verjaardag in augustus is en ik nog een beetje wantrouwig ben met de verschillende schoonheidsfoutjes die atm in de MBP zitten wacht ik tot die dev con geweest is met de aanschaf.
Ik wacht idd ook liever totdat er meer bekendheid is over het overgaan op Core2Duo met kopen van een MBP, zou de MB eigenlijk ook Core2Duo krijgen of niet? of zou Apple bij de MB misschien achterblijven, omdat t de "budgetlaptop" van de lijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:07:
[...]

en wat te denken van toepassing van hybride harde schijf in de nieuwe macbook pro?
Of zou het logischer zijn als deze pas verschijnt met het nieuwe OS volgend jaar (met daarin, denk ik, de ondersteuning voor deze schijven)

Dan even nog een verzoekje:
Kan iemand mij een indicatie geven van de huidige opstarttijd van een Macbook pro?
Ik dacht dat ik laatst de opstarttijd van de nieuwste Imac op 1 minuut klokte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Die van mij is soms 22 seconden (iMac) maar dat hangt van je processen af enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:14:
Die van Apple is gewoon een Kensington Micro Saver, maar dan in het wit (de kunststof coating van de kabel). Doorgaans zijn ze zwartgrijs. Deze Micro Savers worden dus onder eigen merk Kensington verkocht voor ongeveer €50, maar je kunt ze ook goedkoper krijgen. Ze worden bijv. ook verkocht in Toshiba verpakking, en dan kun je de Micro Saver voor ongeveer €35 krijgen.

http://www.microsaver.com/html/2220.html

[...]
Mja, maar toch jammer van dit Belkin slot. Beetje nutteloos nu. En zo duur is ie bij de Applestore dan ook weer niet. Die microsaver is daar ook €39. Maar ik dacht zo mooi klaar te zijn. Is die MicroSaver dan wel dun/klein genoeg om de laptop gewoon op een bureau te kunnen gebruiken? OP de afbeeldingen lijkt het wel zo te zijn, maar de MBP is dun, misschien net te dun voor het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kensington sloten (kensington brand ook) zijn daar iig klein genoeg voor ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

CyBeR schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:08:
Die kensington sloten (kensington brand ook) zijn daar iig klein genoeg voor ja.
Ok thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:08:
Ja, klopt helemaal. Het paste zelfs goed op een flinterdunne Compaq Armada M300 sub-notebook (met een dikte van 0.89 inch) Dus een MacBook Pro van 1 inch moet geen probleem zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Startpost plaatje ist kaput...

Ik heb zelf nog geen macbook, dus dat plaatje is één van de weinige waar ik regelmatig kwijlend naar kan kijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik ben verhuist van het Macbook topic naar het Pro topic :)
Heb gisteren bij de Raf vroege vogels actie een Macbook pro 15,4 inch 1.83ghz voor 1600 euro gekocht :)
Meteen een mooie Crampler waar ook mijn Minolta bij kan gekocht en een sleeve.

Foto's en ervaringen komen nog :9

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 30-06-2006 11:50 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu ook een Macbook Pro (1.83 GHz, 1GB) en vond dat ie wat heet werd, maar CoreDuoTemp geeft aan dat de CPU 20 graden wordt. Dat is toch vreemd, of niet? (hij wordt nu wel erg traag met nog maar 8% batt power over, is dat ook normaal?) Verder ben ik zeer tevreden met mijn eerste Mac. Mooi ding!

/edit: ook ik heb 'last' van CPU whine, maar ik stoor me daar niet zo aan.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 01-07-2006 00:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die van mij is nog niet eens 20 graden als hij uit staat volgens mij :+ denk dat het een foutje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:58:
Ik heb nu ook een Macbook Pro (1.83 GHz, 1GB) en vond dat ie wat heet werd, maar CoreDuoTemp geeft aan dat de CPU 20 graden wordt. Dat is toch vreemd, of niet?
Daar had ik voor het uitvoeren van deze firmware update af en toe ook last van. Probeer die firmware update dus eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die firmware update werkte bij mij ook. Ik heb nu tussen de 55 en 65 graden. Maar als CoreDuoTemp draait, dan is mijn Macbook om de 2 seconden niet meer responsive (ik dacht gisteren dat dit aan de bijna lege batterij lag). Dat duurt dan zo'n 5 seconde ofzo. Is dat normaal?
=> updaterate naar 300s helpt wel.

/edit: De CPU draait ook maar op 1.5 GHz volgens CoreDuoTemp, maar in de energy saving prefs vind ik geen optie om de CPU speed aan te passen. Dat zou volgens de manual wel moeten, of het apparaat ondersteund deze feature niet.

[ Voor 34% gewijzigd door zonoskar op 01-07-2006 11:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

[b]zonoskar schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:02
De CPU draait ook maar op 1.5 GHz volgens CoreDuoTemp, maar in de energy saving prefs vind ik geen optie om de CPU speed aan te passen. Dat zou volgens de manual wel moeten, of het apparaat ondersteund deze feature niet.
Daar heb ik ook last van.
Hij gaat wel netjes sneller lopen als ik een aantal programma's start, maar hij gaat nooit terug naar 1.0ghz.
Weet iemand hoe dit komt? / waar je dat kan instellen?
Ik heb het zowel met als zonder voeding eraan.

Edit:

Hier de beloofde foto's.
Gaat om de MB pro 15" + tucano sleeve + Crumpler Very Buzy Man.

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2006-07/PICT3353.JPG

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/Tijdelijk/2006-07/PICT3354.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Mud.Starrr op 01-07-2006 19:12 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ok, ik heb mijn vervangende MBp binnen, en ik moet zeggen dat ik met een week 26 eindelijk:

- geen whine meer heb (het is dus mogelijk!)
- tot nu toe geen extreme hitte heb ervaren
- geen deuken meer heb
- een MBP die sluit met beide haakjes

Al heb ik bij dat laatste punt toch nog niet mijn 100% tevredenheid bereikt. Het sluitingssysteem lijkt nu goed, maar het beeldscherm sluit nog steeds niet naadloos aan bij de onderkant van de laptop. Er blijft aan weerskanten een spleet tussen zitten. Hoe is dit bij jullie? Hoort hij wel naadloos aan te sluiten? Of gaat Apples design toch niet zo ver? Ik zou er echter niet mee kunnen zitten. De kans dat met een 2e vervanger ik de whinde e.d. weer in huis haal lijkt zo'n beetje 50/50 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Acolyte schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 22:01:
Ok, ik heb mijn vervangende MBp binnen, en ik moet zeggen dat ik met een week 26 eindelijk:

- geen whine meer heb (het is dus mogelijk!)
- tot nu toe geen extreme hitte heb ervaren
- geen deuken meer heb
- een MBP die sluit met beide haakjes

Al heb ik bij dat laatste punt toch nog niet mijn 100% tevredenheid bereikt. Het sluitingssysteem lijkt nu goed, maar het beeldscherm sluit nog steeds niet naadloos aan bij de onderkant van de laptop. Er blijft aan weerskanten een spleet tussen zitten. Hoe is dit bij jullie? Hoort hij wel naadloos aan te sluiten? Of gaat Apples design toch niet zo ver? Ik zou er echter niet mee kunnen zitten. De kans dat met een 2e vervanger ik de whinde e.d. weer in huis haal lijkt zo'n beetje 50/50 :/
Er zit vaak wel een bepaalde speling tussen, anders worden ze onbetaalbaar. Zolang het links en rechts maar niet enorm verschilt, dan is er niks aan de hand.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er hoort een bepaalde speling tussen ja. Hoe dat zit heb ik hier al ergens uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

CyBeR schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:02:
Er hoort een bepaalde speling tussen ja. Hoe dat zit heb ik hier al ergens uitgelegd :)
Heb het gevonden en gelezen ja. Nou goed, als het hoort, dan leg ik mij daarbij neer :) verder is ie top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 01:32

BaT

Heb nu een PowerBook G4, 12", en ga nu toch maar over op de normale lijn. Behalve dat 15.4" me te groot is om mee te zeulen, ben ook blij van die gare sluiting af te zijn... of is die van de nieuwe MBp minder gaar als op de laatste PowerBook revisie ?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ik heb sinds enkele dagen een MacBook Pro 15,4" 2.16 Ghz, 2 GB Ram en een 7200rpm schijfje. Het is mijn eerste Mac, en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Wel heb ik een paar dingetjes.

Ik kan bijvoorbeeld nergens mijn CPU temperatuur zien (ook niet via een widget die dat zou kunnen). Dit wil ik eigenlijk zien omdat ook ik een erg warme MacBook Pro heb. Vooral boven de F toetsen en de speakers is hij na een tijdje behoorlijk heet. Ik heb alleen nog niet gemerkt dat het hem prestatieswijs beinvloed. Ik hoop wel dat er een oplossing voor komt want de hitte die hij afgeeft met dit weer is niet te houden op je schoot. Nu zit ik er dan ook niet veel mee op schoot, maar het gaat om het idee.

Nog een vraag/probleem. Zoals je hierboven ziet typ ik beinvloed met 1 puntje. Dit doe ik omdat ik geen flauw idee hoe hoe ik trema's en dergelijke gebruik met dit toetsenbord. Ik ben gewend dat met shift te doen, maar dat gaat niet met de MacBook Pro, mijn vraag. Hoe wel?

Verder ben ik helemaal in de ban van OSX, wat een geweldig OS. Ik gebruikte hiervoor Windows XP (nog steeds wel). Alleen kan dat niet tippen aan de manier van werken van OSX.

Ik denk in elk geval dat ik een goede keus heb gemaakt dit beesje te kopen, en snel dat-ie-is! Om je vingers bij af te likken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Google -> CoreDuoTemp

Trema's is OS-afhankelijk, niet tobo-afhankelijk. In OSX doe je een trema met alt-u en dan de letter. Dus alt-u (loslaten) e -> ë.

alt-i e -> ê
alt-e e -> é
alt-` e -> è
alt-u e -> ë
alt-a -> å
alt-o -> ø

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is het overigens normaal dat ik elke keer als ik ge-reboot ben, SpeedIt moet installeren om CoreDuoTemp te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 18:43
zonoskar schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:55:
Is het overigens normaal dat ik elke keer als ik ge-reboot ben, SpeedIt moet installeren om CoreDuoTemp te kunnen gebruiken?
Nope, dan moet er iets mis gegaan zijn tijdens de instalatie! ff opnieuw zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
CyBeR schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:23:
Google -> CoreDuoTemp

Trema's is OS-afhankelijk, niet tobo-afhankelijk. In OSX doe je een trema met alt-u en dan de letter. Dus alt-u (loslaten) e -> ë.

alt-i e -> ê
alt-e e -> é
alt-` e -> è
alt-u e -> ë
alt-a -> å
alt-o -> ø

etc.
Aha, dankjewel.

Overigens blijft de temperatuur tussen de 50 en de 60 (soms richting 70!) graden schommelen, erg warm, maar weet niet of het kwaad kan. Wel klokt hij netjes vooruit en terug (dus geen whine, of is dat wat anders?).

Ik ga misschien nog even naar de Apple store om te vragen hoe het zit met dat warm worden, maar als ik het zo lees zullen die er weinig aan doen. Ik hoop toch wel dat ze het gaan oplossen.

[ Voor 48% gewijzigd door N-Freak op 03-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aan dat warm worden is vrij weinig te doen. De temperaturen die je noemt zijn vrij normaal, zo warm wordt de Core Duo gewoon. Hoogstens kun je de temperatuursensor disconnecten van 't moederbord zodat de fans constant aangaan, dan wordt 'ie wel koel. Maar dan zit je dus wel constant met de fans aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
CyBeR schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:16:
Aan dat warm worden is vrij weinig te doen. De temperaturen die je noemt zijn vrij normaal, zo warm wordt de Core Duo gewoon. Hoogstens kun je de temperatuursensor disconnecten van 't moederbord zodat de fans constant aangaan, dan wordt 'ie wel koel. Maar dan zit je dus wel constant met de fans aan ;)
Ok, maar ik hoef dus niet bang te zijn dat er wat mee gebeurd?

Of moet ik hoogstens opletten dat ik mn arm niet te lang op m'n Mac laat rusten? :+

edit:

Heb een tooltje tegen het 'whine' gebeuren gevonden:

http://www.red-sweater.co...-a-very-quiet-macbook-pro

Staat bij mij gewoon standaard op 100 en werkt per-fect! Ik had er niet echt last van, maar nu het weg is moet ik zeggen dat ik het wel lekker vind!

[ Voor 23% gewijzigd door N-Freak op 03-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een MacBookPro aan te schaffen komende augustus, maar ik heb één vraagje wat me maar niet duidelijk wordt:

stel dat er een Core 2 duo in komt, betekent dit dan dat er in princpipe 2x2 proc's in komen? Dus in theorie, 4? Of kwats ik nou een eind heene? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Nee, de Core 2 Duo (Conroe / Merom) is net zoals de Core Duo (Yonah) een dual core processor. Dus één processor met twee cores. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen komt er een nieuwe behuizing aan voor de MacBook Pro :)
Meanwhile, sources say that a new enclosure is waiting for the MacBook Pro and will be released when that system adopts Intel's mobile Core 2 Duo processor; while desktop Core 2 Duo, code-named Conroe, is slated for release later this month, the mobile variety, code-named Merom, is not expected until the Fall. Accordingly, new MacBook Pro systems are not expected at WWDC, although a bump at the high-end to the recently announced 2.33GHz Core Duo processor is possible.
Bron: http://www.thinksecret.com/news/0606macpro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
offtopic:
Volgens mij wordt het zachtjes aan tijd voor deeltje 2

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik probeer een tooltje te installeren om die whine te laten verdwijnen maar nu blijk dat Installer(.app) in mijn Hulpprogramma's map corrupt is. Zou iemand die misschien even willen inpakken en naar mij mailen? Thanks!

got apenstaartje x-interactive.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/17003_PE101329_S4.jpg
Offtopic misschien maar toch wel relevant, ik kwam op de ikea website deze kookboekstandaard tegen, maar het is misschien ook wel een hele leuke (verstelbare!) MacBook standaard voor een nog leukere prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Matias op 04-07-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
matiasjansen schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:51:
[afbeelding]
Offtopic misschien maar toch wel relevant, ik kwam op de ikea website deze kookboekstandaard tegen, maar het is misschien ook wel een hele leuke (verstelbare!) MacBook standaard voor een nog leukere prijs.
Ik denk niet dat het scherm van de MBP ver genoeg open kan klappen om daar op te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk daarnaast dat hij ook nog eens veel te hoog is. Koop gewoon een simpel standaardje voor een tientje, kom je een heel eind mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:53:
the mobile variety, code-named Merom, is not expected until the Fall.
De Merom kwam toch al in augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:53:
Zo te lezen komt er een nieuwe behuizing aan voor de MacBook Pro :)

[...]

Bron: http://www.thinksecret.com/news/0606macpro.html
Dat van de Macbook Pro zijn nog slechts geruchten, maar wel de goede geruchten :)
De nieuwe behuizing, mwa ligt eraan in hoeverre ze veranderingen door gaan voeren (warmte afvoer zou zeer fijn zijn). Qua uiterlijk vind ik de MBP namelijk dik in orde. En zoals verwacht heeft deze site het ook over de implementatie van Core 2 Duo in de MBP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Een Core2 Duo processor lijkt mij wel wat :9.
Misschien dat ik daar maar eens voor begin te sparen, zodat ik een nieuwe book kan kopen tegen de tijd dat hij uit komt. (ik werk nu met een 12" PB G4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze misschien ook de magnetische sluiting uit de macbook erin zetten?
En dan misschien ook het vervang-zelf-je-harddisk-en-je-geheugen systeem?
Dat zou wel vet zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ben benieuwd als ie een nieuwe behuizing krijgt of die de oude kan overheersen want de MBP ziet er geweldig uit.
Core 2 duo is wel de beste verandering lijkt me, krachtiger en zuiniger wat wil je nog meer voor in een laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:21:
Ben benieuwd als ie een nieuwe behuizing krijgt of die de oude kan overheersen want de MBP ziet er geweldig uit.
Core 2 duo is wel de beste verandering lijkt me, krachtiger en zuiniger wat wil je nog meer voor in een laptop :D
wat wil je nog meer:
-extra usb poortje zou wel prettig zijn (dus 3 ipv huidige 2 voor 15,4 inch MBP)
-uitbreiding tot 4 gig ipv 2gig (voor de komende jaren)

meer niet dacht ik :)
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.