Er is idd een topic over, maar ik heb er een rugzak en de vypersleeve van voor m'n 17" MBP en moet zeggen dat het pareltjes zijn!!!Anoniem: 182401 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:04:
Goed, ik wacht sowieso WWDC af en dan maak ik een beslissing.
Ik ben ook alvast aan het rondsnuffelen naar sleeves en bags en nou lijkt me deze erg mooi:
[afbeelding]
Heeft iemand er ervaring mee?
Whieee schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:24:
[...]
Oh ja, en misschien zijn er tegen die tijd nieuwe glazen bollen uit waar minder onzin uitkomt...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Dat kan ik niet van de uitspraken zeggen die jij gedaan hebt. Je getuigt van een gebrek aan inzicht in hoe het werkt bij Apple en daarnaast is je interpunctie en hoofdlettergebruik om te janken. Als je niks beters te doen hebt dan onzin te verkopen (want dat is het, niet-onderbouwde uitspraken over iets in de toekomst waar jij niks vanaf weet = onzin) post dan gewoon niet.
Onzin verhalen kan je namelijk beter in Tweakers Huiskamer kwijt, daar zijn ze gewend aan mensen die leugens als waarheid verkopen.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik snap alleen niet dat mensen op de Core 2 Duo gaan wachten omdat de huidige MBP het 'eerste model is' en dat wil men niet kopen. Als de MBP uitkomt met Core 2 Duo CPU, dan zal dat ook het eerste model zijn, dus kinderziektes hebben volgens vele. Volgens mij kun je beter nu een MBP kopen als je niet de eerste revisie wilt hebben, want alle bugs zijn er nu wel ongeveer uit.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Precies, helemaal mee eens. En er zal altijd een moment zijn dat je denkt: jemig, net een nieuwe Mac gekocht en nu komt er een nieuwe versie van. Heb dan ook een MBP 17" besteld.zonoskar schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:11:
Ik snap alleen niet dat mensen op de Core 2 Duo gaan wachten omdat de huidige MBP het 'eerste model is' en dat wil men niet kopen. Als de MBP uitkomt met Core 2 Duo CPU, dan zal dat ook het eerste model zijn, dus kinderziektes hebben volgens vele. Volgens mij kun je beter nu een MBP kopen als je niet de eerste revisie wilt hebben, want alle bugs zijn er nu wel ongeveer uit.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Anoniem: 119643
Ik dacht ook dat de "kinderziektes" er nu wel uit waren, echter ik heb vorige week een 15 inch MBP opgehaald en sinds die tijd toch last van CPU-whine en warmteontwikkeling (60 ºC idle). Gelukkig erkent Apple de problemen nu en wordt volgende week mijn logicboard vervangen.
xD
[ Voor 100% gewijzigd door Kvn op 28-07-2006 09:50 ]
De voorloper van de Core 2 Duo, namelijk de Yonah (Core Duo)
Ja, ik denk dat de MBP met Core 2 Duo wel iets is waar ik op ga wachten. Ik werk nu op een PowerBook G4 12" met 867 Mhz en 640MB RAM en deze voelt me net iets te traag aan. Omdat mij het geld nu eenmaal niet op de rug groeit ben ik nog wel een paar maanden aan het sparen, maar dan spaar ik wel meteen door tot een MBP. Als het me echt een flinke klap geld gaat kosten dan wacht ik liever een paar maanden extra om zo net een iets nieuwere MBP te halen, de een stukje langer mee kan gaan. Voor kinderziekten ben ik bij de volgende release niet erg bang voor moet ik zeggen.
Anoniem: 163173
Laatste keer dat ik het vraag, ik beloof het!
Wanneer komt de nieuwe Adobe CS uit??? Ik gebruik nu CS2 op m'n MBP 17" met 1gig ram en daar valt niet mee te werken + het vertraagd m'n ganse systeem omdat al het ramgeheugen opgebruikt is...
Ik ga binnenkort een extra gig ram bijbestellen, gaat dit veel helpen?
Wanneer komt de nieuwe Adobe CS uit??? Ik gebruik nu CS2 op m'n MBP 17" met 1gig ram en daar valt niet mee te werken + het vertraagd m'n ganse systeem omdat al het ramgeheugen opgebruikt is...
Ik ga binnenkort een extra gig ram bijbestellen, gaat dit veel helpen?
De grote vraag is: waarom vraag je dat aan ons? Beter vraag je dat aan iemand bij Adobe.Anoniem: 163173 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:47:
Laatste keer dat ik het vraag, ik beloof het!
Ws. wel. Meer is beter, en photoshop is niet onwerkbaar bij mij met 2GB. Toegegeven dat dat waarschijnlijk anders gaat zijn als ik uebergrote files erin ga laden, maar 8mpixel foto's gaat nog prima.Ik ga binnenkort een extra gig ram bijbestellen, gaat dit veel helpen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
volgens adobe was het toch volgend jaar pas? als de nieuwe versie uitkomt? ik meen zoiets opgepikt te hebben
blup
Ach laten we een beetje vriendelijk blijven tegen elkaarAnoniem: 182736 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:44:
als het goed is komt adobe eind dit jaar of begin volgens jaar met de cs 3 serie
[ Voor 24% gewijzigd door leon1e op 01-08-2006 20:31 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
http://www.thinksecret.com/news/0603adobecreativesuite3.html bijv.
waarom moet hij gelijk z'n uitspraken met 6 bronnen bewijzen? ik meld het, dark thunder meld ongeveer het zelfde en dan ga je hem op een manier aanvallen die niet echt vriendelijk is
waarom moet hij gelijk z'n uitspraken met 6 bronnen bewijzen? ik meld het, dark thunder meld ongeveer het zelfde en dan ga je hem op een manier aanvallen die niet echt vriendelijk is
blup
Omdat hij op deze pagina al vier keer glazen bol uitspraken gedaan heeft waar nogal wat mensen van zeiden dat het BS is. Daarom. Daarnaast is hij er al vaker opgewezen.eendje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:57:
dit is geen bs en om zo te reageren was ook onnodig
blup
lees de rest van de pagina eenseendje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:14:
dit is geen bs en om zo te reageren was ook onnodig
* Whieee Zwerver steunen doet
Launching containers into space
Omdat 't allemaal geruchten zijn en niemand buiten Adobe weet wanneer CS3 uitkomt. Sterker nog, ik denk dat zelfs Adobe alleen een 'ongeveer' heeft.eendje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:57:
Anoniem: 182736
hallo iedereen, ik had een algemene vraagje, welke formaat mbp heb je en waarom die formaat ? ik wil zelf een 17inch kopen maar heb het idee dat ie te groot is, als je ze naast elkaar ziet valt het wel mee wat ie groter is maar wat zijn jullie ervaringen ?
Ik heb een 15" zelf omdat ik dat een ideale laptopmaat vind. Wel ervaring met 17" PowerBooks van m'n werk die ik wel 's meegenomen heb. Op zich zijn dat superfijne machines (ueberheerlijk groot scherm) maar om mee te sjouwen zijn ze IMO wat groot en zwaar. Dus als je 'm vooral op je bureau hebt staan en je hebt een groot scherm nodig, ga vooral voor de 17". Als je iets meer portable nodig hebt neem een 15".
Ik heb ook een 15". Mijn redenatie: bij de 15" versie kun je een extern scherm gebruiken als je een groot scherm wilt, maar bij een 17" MBP moet je altijd een grote laptop meeslepen. Een extern scherm is meestal ook nog eens ergonomischer.
Bovendien was de 15" versie in 1.83Ghz beschikbaar en daardoor niet zo duur. Anders was ik voor een MB gegaan.
Bovendien was de 15" versie in 1.83Ghz beschikbaar en daardoor niet zo duur. Anders was ik voor een MB gegaan.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
/edit: waarom 2 keer?
[ Voor 93% gewijzigd door zonoskar op 28-07-2006 22:22 ]
je doelde dr op dat ik een topic er over had gestart ? ik hoopte zo wat meer meningen te krijgen. de mbp 15 " 1.83Ghz is hier ook in de aanbieding. maar wacht de core 2 duo af. maar was je niet bang voor een kinderziekte ?zonoskar schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:01:
/edit: waarom 2 keer?
maar ik heb zelf soms een acer

wat doe je met je mbp ? Ik maak vooral websites of wat dtp/videobewerking werkzaamheden en ben van plan om lui op de bank te werken. is dat toch ook goed mogelijk of is ie daar net te groot/zwaar voor ?Anoniem: 163173 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:54:
17" hier en wordt intensief mobiel gebruikt
Mijn MBP gaat elke dag mee naar m'n werk op en af, omdat ik na m'n uren thuis freelance werk.
Ik denk dat ie voor op de schoot mee te werken net iets te warm wordt...
Ik gebruik hem ook voor webdesign en coding, maar momenteel doe ik het nog altijd liever op m'n pc omdat Rosetta te traag gaat met 1Gb ram...
Ik gebruik hem ook voor webdesign en coding, maar momenteel doe ik het nog altijd liever op m'n pc omdat Rosetta te traag gaat met 1Gb ram...
Nee, mijn post stond er ineens 2 keer, geen idee waarom.Anoniem: 182736 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:52:
je doelde dr op dat ik een topic er over had gestart ?
What about bootcampAnoniem: 163173 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:20:
Mijn MBP gaat elke dag mee naar m'n werk op en af, omdat ik na m'n uren thuis freelance werk.
Cogito Ergo Credo
Waarom heb ik daar IN GODSNAAM nog niet aan gedacht???
Ik loop hier lekker rond te zeulen met 2 laptops elke dag
Had Windows al wel onder parallels, maar vlot ook niet echt...
Ik blijf het jammer vinden dat er geen 12"/13" MBP is. Ik zit nu te werken op een 12" PowerBook G4, en ik vind het formaat en gewicht perfect!
Om even snel iets op school te doen is 12" groot genoeg, als ik thuis ga werken hang er een 19"CRT aan en op mijn werk een 19" WS TFT. Met een Tucano sleeve er omheen past hij ook nog eens in elke (schouder)tas.
Om even snel iets op school te doen is 12" groot genoeg, als ik thuis ga werken hang er een 19"CRT aan en op mijn werk een 19" WS TFT. Met een Tucano sleeve er omheen past hij ook nog eens in elke (schouder)tas.
je moet dan kijken naar een gewone macbook. voor meer info
http://www.apple.com/nl/macbook/ of in deze forum [rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3[/rml] en ze zijn ookal in de aanbieding. kreeg deze mail. http://email.euro.apple.c...version3/nl/index_nl.html
http://www.apple.com/nl/macbook/ of in deze forum [rml][ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3[/rml] en ze zijn ookal in de aanbieding. kreeg deze mail. http://email.euro.apple.c...version3/nl/index_nl.html
MaxVoltar: 2GB doet wonderen voor Parallels
Qua formaat is dat inderdaad de enige optie. Desalniettemin zou een 13" machine met alle functionaliteit van de MacBook Pro (alu behuizing, mat scherm, dedicated GPU, backlit keyboard) erg prettig zijn. Er zijn genoeg mensen die graag een 13" laptop zouden willen met een dedicated GPU en een mat scherm (overige is puur luxe). * Whieee is er 1 vanAnoniem: 182736 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 02:06:
je moet dan kijken naar een gewone macbook. voor meer info
De kans is echter nagenoeg nul dat er een 13" MacBook Pro komt. Het is vrijwel onmogelijk om -gezien de hoeveelheid ruimte in de 15" MBP - een 13" MBP te maken met vrijwel dezelfde functionaliteit.
Anoniem: 88062
Ik heb afgelopen donderdag het verschil tussen een glossy en een mat scherm mogen aanschouwen, door een filmpje tegelijk op beide schermen te kijken. Er komt hier thuis binnenkort een MPB, maar ik ben er nog steeds niet uit welk scherm ik zal kiezen.
De 'glossy one' gaf vollere, helderere kleuren (en leek scherper), maar weerkaatste alles om me heen (licht, ramen, m'n gezicht, etc).
De matte was minder vol van kleur maar weerkaatste (uiteraard) vrijwel niets.
hmm lastige keus dus... De winkelier raadde me overigens aan een glossy scherm te kiezen (puur voor de kleurpracht).
Wat zijn jullie voorkeuren?
edit/ ps. De verkoper zei me ook dat de MPB géén nut van dual channel kan hebben, itt tot de iMac. Dat verbaasde me, want ik dacht dat de MPB juist wél van dual channel genoot.. of praat ik nou poep.
De 'glossy one' gaf vollere, helderere kleuren (en leek scherper), maar weerkaatste alles om me heen (licht, ramen, m'n gezicht, etc).
De matte was minder vol van kleur maar weerkaatste (uiteraard) vrijwel niets.
hmm lastige keus dus... De winkelier raadde me overigens aan een glossy scherm te kiezen (puur voor de kleurpracht).
Wat zijn jullie voorkeuren?
edit/ ps. De verkoper zei me ook dat de MPB géén nut van dual channel kan hebben, itt tot de iMac. Dat verbaasde me, want ik dacht dat de MPB juist wél van dual channel genoot.. of praat ik nou poep.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 88062 op 30-07-2006 18:25 ]
't moge inmiddels duidelijk zijn wat mijn antwoord daarop is? 
Glossy heeft last van reflecties, onechte kleur, wordt bijzonder snel vies (je hebt veel last van vetvlekken), krast sneller, etc.
Mat ftw.
Glossy heeft last van reflecties, onechte kleur, wordt bijzonder snel vies (je hebt veel last van vetvlekken), krast sneller, etc.
Mat ftw.
das een duidelijke mening.. maar onechte kleur?! ik vond t juist veel mooier ogen, een glossy scherm. Maar mocht t echt zo zijn dat zo'n scherm sneller krast en vies wordt, dan is de keus idd snel gemaakt!CyBeR schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:21:
Mat ftw.
Glossy en mat zijn allebei even kleurecht hoor.. alleen bij een glossy scherm is het contrast wat hoger. Last van vetvlekken had ik op mijn matte scherm ook, je ziet ze bij allebei de schermen alleen in donkere stukken.CyBeR schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:21:
Mat ftw.
Krassen heb ik gelukkig nog niet, maar ik ben met die glossy coating wel een stuk voorzichtiger met schoonmaken dan met mijn vorige scherm. Ik weet niet of hij echt kwetsbaarder is, maar zo ziet het er wel uit
Ik heb op de gok een glossy gekocht (met de gedachte van: al het nieuwe van Apple is een vooruitgang) en heb geen spijt
En zo is er toch een positieve reactie over het glossy scherm. Is er dan niets meer objectief in deze wereld?Bigs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:41:
[...]
Glossy en mat zijn allebei even kleurecht hoor.. alleen bij een glossy scherm is het contrast wat hoger. Last van vetvlekken had ik op mijn matte scherm ook, je ziet ze bij allebei de schermen alleen in donkere stukken.
Krassen heb ik gelukkig nog niet, maar ik ben met die glossy coating wel een stuk voorzichtiger met schoonmaken dan met mijn vorige scherm. Ik weet niet of hij echt kwetsbaarder is, maar zo ziet het er wel uit
Ik heb op de gok een glossy gekocht (met de gedachte van: al het nieuwe van Apple is een vooruitgang) en heb geen spijt
https://support.apple.com...atteryexchange/index.html
Voor diegene die een mbp 15" hebben is dit dus wel intressant, voor bepaalde serienummers kan je je accu omruilen.
Voor diegene die een mbp 15" hebben is dit dus wel intressant, voor bepaalde serienummers kan je je accu omruilen.
Laat ik 't zo zeggen: als die kleur op een glossy scherm anders is dan op een mat scherm, is een van de twee dus fout. De marketing voor glossy schermen is 'vollere kleuren, meer contrast'. Voller en Meer dan het origineel dus, dat een mat scherm laat zien. Met andere woorden: fout. Ik heb zelf het verschil iig kunnen zien, en voor mij waren de kleuren op het matte scherm een stuk echter dan het glossy scherm.Anoniem: 88062 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:03:
[...]
das een duidelijke mening.. maar onechte kleur?! ik vond t juist veel mooier ogen, een glossy scherm. Maar mocht t echt zo zijn dat zo'n scherm sneller krast en vies wordt, dan is de keus idd snel gemaakt!
Marketing is trouwens ook de enige reden dat die dingen bestaan. Want het speelt goed in op wat de consument graag wil: glimmend en veel kleurtjes. Daarom zijn al die demofilmpjes, zeker op glossy schermen, vooral voorzien van veel gesatureerde kleuren.
Maar denk er eens over na: wat waren de twee redenen toen LCD's aan de man gebracht worden dat je er een 'moest' kopen? 1) plat. "Oh fijn nou hoef ik niet meer zo'n joekel van een ding op m'n bureau te hebben." 2) geen reflecties meer. "Ah mooi nu kan ik gewoon zien wat er op het scherm staat ipv buiten." En heee, wacht eens even.. Nou gaan we daar dus weer gewoon naartoe terug! Zeg wat je wilt, maar marketeers zijn echt geniaal dat ze dit erdoor hebben gekregen. Maar ik trap er iig niet in
Natuurlijk. Van vetvlekken heb je overal last. Maar bij een glossy scherm zie je ze sneller en beter dan op een mat scherm. Ik kan een aardige vetvlek op m'n matte scherm zetten zonder 't te zien, maar bij een glossy scherm zie ik de kleinste vingerafdruk al.Bigs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:41:
[...]
Last van vetvlekken had ik op mijn matte scherm ook, je ziet ze bij allebei de schermen alleen in donkere stukken.
Krassen heb je op alle glossy oppervlakken last van, dat is niet specifiek eigen aan glossy lcd schermen. Omdat 't oppervlak zo glad is zie je elke verstoring daaraan onmiddelijk. Bij een mat oppervlak wordt dat nog een beetje gemaskeerd. Uiteraard zijn daar ook limieten aan.
Precies, jij snapt me. Verder vind ik de alu behuizing ook echt een groot pluspunt van de MBP, hoe langer ik naar de iBook / MacBook kijk hoe lelijker ik de plastic behuizing vind.Whieee schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:57:
[...]
Qua formaat is dat inderdaad de enige optie. Desalniettemin zou een 13" machine met alle functionaliteit van de MacBook Pro (alu behuizing, mat scherm, dedicated GPU, backlit keyboard) erg prettig zijn. Er zijn genoeg mensen die graag een 13" laptop zouden willen met een dedicated GPU en een mat scherm (overige is puur luxe). * Whieee is er 1 van
De kans is echter nagenoeg nul dat er een 13" MacBook Pro komt. Het is vrijwel onmogelijk om -gezien de hoeveelheid ruimte in de 15" MBP - een 13" MBP te maken met vrijwel dezelfde functionaliteit.
Ik typ dit bericht terwijl mijn zwarte MacBook in clamshell mode aan mijn alu Cinema Display hangt.M-ThijZ schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:32:
[...]
Precies, jij snapt me. Verder vind ik de alu behuizing ook echt een groot pluspunt van de MBP, hoe langer ik naar de iBook / MacBook kijk hoe lelijker ik de plastic behuizing vind.
* Whieee gaat nog een hele zware dobber krijgen... nieuwe Fender USA Stratocaster, nieuwe versterker of MacBook Pro...
choices, choices...
Same here, maar dan met een witte MacBook. M'n vriend heeft een zwarte en ik heb zelf hiervoor een PowerBook gehad. Staat allemaal wel prima bij een Cinema Display of zou dat komen door het Cinema DisplayWhieee schreef op maandag 31 juli 2006 @ 01:35:
[...]
Ik typ dit bericht terwijl mijn zwarte MacBook in clamshell mode aan mijn alu Cinema Display hangt.Alu is vele malen mooier, maar om nu te zeggen dat het plastic echt lelijk is? Nee dat valt wel mee, maar alu is toch wel effe mooier
Ik vind het witte plastic absoluut niet storend in combinatie met m'n Cinema Display. Komt wellicht door m'n toetsenbord/muis set, waar wit en aluminium gecombineerd zijn

Maar dan nog... als er een 13" of 12" MBP was geweest, had ik die gekocht... ik heb niet voor niets destijds m'n 12" iBook voor een 12" PowerBook verruild.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
offtopic:
Ik zie dat je een MacBook in clamshell mode gebruikt in combinatie met je ACD. En je gebruikt een Logitech S530.
Ik heb sinds kort ook een S530, maar heb een groot probleem: nadat het systeem één keer na een reboot in sleep mode is eweest, zijn de command en apple toetsen verwisseld, en werkt geen enkele knop op de muis nog. Ik ben up-to-date (Mac OS X 10.4.7 en Logitech Control Center 2.0), maar dat mag niet baten. Na contact met Logitech support, blijkt het een onbekend probleem te zijn. Ze zijn het op dit moment aan het onderzoeken.
Nu is mijn vraag... jij hebt daar helemaal GEEN last van?
Iig bedankt!
Ik zie dat je een MacBook in clamshell mode gebruikt in combinatie met je ACD. En je gebruikt een Logitech S530.
Ik heb sinds kort ook een S530, maar heb een groot probleem: nadat het systeem één keer na een reboot in sleep mode is eweest, zijn de command en apple toetsen verwisseld, en werkt geen enkele knop op de muis nog. Ik ben up-to-date (Mac OS X 10.4.7 en Logitech Control Center 2.0), maar dat mag niet baten. Na contact met Logitech support, blijkt het een onbekend probleem te zijn. Ze zijn het op dit moment aan het onderzoeken.
Nu is mijn vraag... jij hebt daar helemaal GEEN last van?
Iig bedankt!
Als je een andere HDD in je MBP zet, is dan je garantie verlopen? Kun je dat laten doen bij een Apple store als dat zo is?
De HDD in de MBP is niet user-replaceable, d.w.z. de garantie vervalt als je 'm wel vervangt. Dit in tegenstelling tot de MB, waarbij Apple zelfs DIY guides heeft geplaatst. Of de garantie ook vervalt als je het door een Apple Store laat doen weet ik niet.zonoskar schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:31:
Als je een andere HDD in je MBP zet, is dan je garantie verlopen? Kun je dat laten doen bij een Apple store als dat zo is?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heren van de MacBook Pro topic...
Ik heb overtuiging nodig. Ik wil graag een MacBook aanschaffen, en gewoon vanwege de sexyheid van de MacBook Pro zit ik er erg in dubio. MacBook: 1099,- MacBook Pro: 1989,- Verschil: 890,-
Das best wat euro's! Bijna een 2e macbook
) . Maar waar betaal ik nou dan die 890,- voor? 120 Mhtz meer? 20 gb HDD? 2 Inch extra op het scherm?
En nu de hamvraag: Is het het waard?
Spittend door de MacBook topic kom ik allerlei issues tegen: Moo- geluiden, verf die er vanaf gaat, hitteproblemen, CPU- Whining en noem maar op. Ik zie minder van dit soort B-merk-eigen kwaaltjesin de MacBook Pro topic. Maar ik kan gewoon niet beslissen!
Aan jullie de uitdaging om je verkoopskills te testen
Ik heb overtuiging nodig. Ik wil graag een MacBook aanschaffen, en gewoon vanwege de sexyheid van de MacBook Pro zit ik er erg in dubio. MacBook: 1099,- MacBook Pro: 1989,- Verschil: 890,-
Das best wat euro's! Bijna een 2e macbook
Spittend door de MacBook topic kom ik allerlei issues tegen: Moo- geluiden, verf die er vanaf gaat, hitteproblemen, CPU- Whining en noem maar op. Ik zie minder van dit soort B-merk-eigen kwaaltjesin de MacBook Pro topic. Maar ik kan gewoon niet beslissen!
Belangrijkste vraag is: wat wil je ermee doen? Als alleen maar wat wilt internetten en af en toe een documentje wilt tikken is een MacBook ruim voldoende. Wil je echter video gaan bewerken met Final Cut Pro, dan ontkom je niet aan een MacBook.DeX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 08:52:
Heren van de MacBook Pro topic...
Das best wat euro's! Bijna een 2e macbook) . Maar waar betaal ik nou dan die 890,- voor? 120 Mhtz meer? 20 gb HDD? 2 Inch extra op het scherm?
Zowat alle issues die je in het MacBook topic vindt zijn kinderziektes, die er nu voor een groot deel er uit zijn. De reden dat dit zo sterk naar voren komt, komt denk ik omdat mensen die een Apple kopen vaak een stuk kritischer zijn, vaak vanwege de prijs of de overstap vanaf een ander platform.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Apple stores zijn er niet in nederland, maar je kan het prima laten doen bij een apple authorized service providerzonoskar schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:31:
blup
Interessant topic!
Ik overweeg een MBP, en dan de 2.0 Ghz-versie. Momenteel maak ik gebruik van een G5 1.8 dual als desktop, en ik moet een vervanging hebben voor mijn 5 jaar oude Sony Vaio. (Traak gelijk dikke stront met Adobe CS2). Ik heb Adobe CS1 gekocht, en wacht op de upgrade naar 3, maar wilde even weten of er hier ervaringen zijn met CS op de MBP. Is dat echt zo traag als men zegt? En als je traag zegt, wat is dan traag? Zijn er ergens ervaringen te vinden of vergelijkingen? De MBP lijkt me affengeil, maar als ik er qua snelheid niet op vooruit ga, wacht ik liever nog even.
Ik overweeg een MBP, en dan de 2.0 Ghz-versie. Momenteel maak ik gebruik van een G5 1.8 dual als desktop, en ik moet een vervanging hebben voor mijn 5 jaar oude Sony Vaio. (Traak gelijk dikke stront met Adobe CS2). Ik heb Adobe CS1 gekocht, en wacht op de upgrade naar 3, maar wilde even weten of er hier ervaringen zijn met CS op de MBP. Is dat echt zo traag als men zegt? En als je traag zegt, wat is dan traag? Zijn er ergens ervaringen te vinden of vergelijkingen? De MBP lijkt me affengeil, maar als ik er qua snelheid niet op vooruit ga, wacht ik liever nog even.
Als je 512MB hebt is 't traag als dikke stront door een hele fijne zeef. Photoshop opstarten is dan een activiteit waarvoor je best een tijdje uit mag trekken. Bijvoorbeeld door even een pizza te bestellen. Maar met 2GB echter is 't heel goed te doen. Ik merk geen vertraging t.o.v. m'n macmini ppc, hoewel jij dat wel zult merken in vergelijking met je G5. Ik draai overigens CS2, mischien is CS1 daarin sneller (of langzamer).
Als je CS2 in rosetta niet snel genoeg vindt is tijdelijk bootcampen naar windows natuurlijk een optie.
Als je CS2 in rosetta niet snel genoeg vindt is tijdelijk bootcampen naar windows natuurlijk een optie.
Bootcampen naar Windows, is dat echt do-able met CS1/2? Ik begreep dat Windows alleen maar leuk op de MBP draait als je een beetje wil tekstverwerken enzo...CyBeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:24:Als je CS2 in rosetta niet snel genoeg vindt is tijdelijk bootcampen naar windows natuurlijk een optie.
Windows draait op de MBP net zo goed als op elke andere Core Duo laptop. Kortom: razendsnel duswaxle schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:54:
[...]
Bootcampen naar Windows, is dat echt do-able met CS1/2? Ik begreep dat Windows alleen maar leuk op de MBP draait als je een beetje wil tekstverwerken enzo...
Maarja om nou met de Windows-versie van Photoshop te gaan liggen rommelen.. moet ik alle shortcuts weer opnieuw uit m'n hoofd leren
Misschien ben je in de war met parallels desktop want bootcamp is natuurlijk gewoon native windows geen emulatie of virtualisatie.
Dat geldt alleen als je parallels gebruikt, en zelfs dan is dat alleen maar omdat parallels geen accelerated video biedt (zelfde idee als vmware). Als je bootcamped, ofwel gewoon native windows draait, heb je gewoon een X1600 en twee 2+GHz cores tot je beschikking dus dat gaat razendsnel. Enige nadeel is dat je moet rebooten enzo.waxle schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:54:
[...]
Bootcampen naar Windows, is dat echt do-able met CS1/2? Ik begreep dat Windows alleen maar leuk op de MBP draait als je een beetje wil tekstverwerken enzo...
hmm dus jij zegt dat ik vakantievideo's beter niet kan editten op een gewone macbook (zelfs niet mer 2 gb ram)??Daedalus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:18:
[...]
Belangrijkste vraag is: wat wil je ermee doen? Als alleen maar wat wilt internetten en af en toe een documentje wilt tikken is een MacBook ruim voldoende. Wil je echter video gaan bewerken met Final Cut Pro, dan ontkom je niet aan een MacBook.
Zowat alle issues die je in het MacBook topic vindt zijn kinderziektes, die er nu voor een groot deel er uit zijn. De reden dat dit zo sterk naar voren komt, komt denk ik omdat mensen die een Apple kopen vaak een stuk kritischer zijn, vaak vanwege de prijs of de overstap vanaf een ander platform.
dan gaat mijn overstap naar apple weer niet door
ik werk nu met een amd athlon 64 3500+ 2gb ram win xp, en had gehoop dat een macbook 2ghz 2gb ram vergelijkbaar zou zijn met final cut of iMovie...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat werkt prima. Waarom zou apple anders ilife bij een macbook leveren? 
"hier heb je ilife maar je macbook is eigenlijk te langzaam"
"hier heb je ilife maar je macbook is eigenlijk te langzaam"

[ Voor 37% gewijzigd door lowfi op 02-08-2006 15:50 ]
Tuurlijk kun je dat wel. De snelheid van een MacBook is exact hetzelfde als die van een MacBook Pro. Het enige dat je zult missen bij videobewerking is 1) een krachtigere grafische kaart (wat de MacBook Pro wél heeft) en 2) een snellere HDD (wat de MacBook Pro evenmin heeft, althans niet snel genoeg).Phusebox schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
hmm dus jij zegt dat ik vakantievideo's beter niet kan editten op een gewone macbook (zelfs niet mer 2 gb ram)??
dan gaat mijn overstap naar apple weer niet door![]()
ik werk nu met een amd athlon 64 3500+ 2gb ram win xp, en had gehoop dat een macbook 2ghz 2gb ram vergelijkbaar zou zijn met final cut of iMovie...
Maar voor vakantievideootjes volstaat dat zeker. Als je het vaak gaat doen, en met name met langere filmpjes (of hogere kwaliteit) begint te werken, dan kun je best een externe HDD overwegen. Maar ook dat valt mee: 160 euro voor een 320 GB externe HDD.
Het enige wat je NOG kunt missen, is het ExpressCard/34 slot, wat veel mensen schijnen te vergeten in dit topic. Dat mag nu vrij nutteloos lijken, maar als je over 4 jaar nog een beetje mee wilt kunnen, kan het bijvoorbeeld handig zijn om rechstreeks een shitload SATA drives aan je MacBook Pro te hangen. (Er bestaat nu al een SATA II kaartje voor dit slot, alleen kost het nog 120 USD).
CyBeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:24:
Als je 512MB hebt is 't traag als dikke stront door een hele fijne zeef. Photoshop opstarten is dan een activiteit waarvoor je best een tijdje uit mag trekken. Bijvoorbeeld door even een pizza te bestellen.
offtopic:
taalgenie!

taalgenie!
Nee, dat zeg ik nietPhusebox schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
hmm dus jij zegt dat ik vakantievideo's beter niet kan editten op een gewone macbook (zelfs niet mer 2 gb ram)??
dan gaat mijn overstap naar apple weer niet door
[quote]Daedalus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:51:
[...]
Nee, dat zeg ik niet
. Punt is nl. dat Final Cut Pro en Aperture niet draaien op een MacBook vanwege de videokaart. /quote]
Onjuist. Final Cut Pro heeft helemaal geen supervideokaart nodig. Video overlays is genoeg. FCP doet verder alle berekeningen in software. Aperture heeft CoreImage nodig, en dat ondersteunt de MacBook gewoon. Enige probleem is de resolutie: Aperture wil eigenlijk dat je een resolutie gebruikt die hoger is dan waar het ingebouwde scherm van de macbook in kan voorzien. Dat levert je echter alleen een warning op, je kunt 't vervolgens prima gebruiken.
[...]
Nee, dat zeg ik niet
Onjuist. Final Cut Pro heeft helemaal geen supervideokaart nodig. Video overlays is genoeg. FCP doet verder alle berekeningen in software. Aperture heeft CoreImage nodig, en dat ondersteunt de MacBook gewoon. Enige probleem is de resolutie: Aperture wil eigenlijk dat je een resolutie gebruikt die hoger is dan waar het ingebouwde scherm van de macbook in kan voorzien. Dat levert je echter alleen een warning op, je kunt 't vervolgens prima gebruiken.
ok dus stel ik koop nu een macbook 2ghz met 2gb ram dan kan ik daar gerust Final Cut Express bij kopen? en deze dan draaien op een extern scherm van 1680x1050?CyBeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:19:
[quote]Daedalus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:51:
[...]
Nee, dat zeg ik niet. Punt is nl. dat Final Cut Pro en Aperture niet draaien op een MacBook vanwege de videokaart. /quote]
Video's editten zal ik dus niet op de fly gaan doen, maar wil hiervoor een apple gebruiken omdat windows me daar danig mee irriteert
Ik edit dus 2 a 3 keer per jaar een vakantievideo op dvd kwaliteit met maximaal 3-4 layers en redelijk eenvoudige effecten, maar goed neem aan dat de videokaart niet nodig is voor de zware berekeningen maar dat daar de cpu voor gebruikt wordt
dus het zou geen probleem mogen zijn?
(afgezien van schijfruimte, maar daarom hang ik er dan een 300 gb firewire schijf aan ofzo)
*stiekem had dit in het macbook topic gemoeten denk ik...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Correct. Dat wil zeggen FCP draait prima (uitgeprobeerd), dus ik mag aannemen FCE ookPhusebox schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:38:
[...]
ok dus stel ik koop nu een macbook 2ghz met 2gb ram dan kan ik daar gerust Final Cut Express bij kopen? en deze dan draaien op een extern scherm van 1680x1050?
Video's editten zal ik dus niet op de fly gaan doen, maar wil hiervoor een apple gebruiken omdat windows me daar danig mee irriteert
Ik edit dus 2 a 3 keer per jaar een vakantievideo op dvd kwaliteit met maximaal 3-4 layers en redelijk eenvoudige effecten, maar goed neem aan dat de videokaart niet nodig is voor de zware berekeningen maar dat daar de cpu voor gebruikt wordt
dus het zou geen probleem mogen zijn?
(afgezien van schijfruimte, maar daarom hang ik er dan een 300 gb firewire schijf aan ofzo)
Maar als de videokaart in een MacBook genoeg is, dan mogen ze bij Apple de systeemeisen voor FCP wel 'ns aanpassen:CyBeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:19:
Hetzelfde geld ook ongeveer voor Aperture....AGP Quartz Extreme or PCI Express graphics card (Final Cut Studio is not supported on systems using the Intel Extreme Graphics 950 GMA)...
Maar goed, als jij het draaiend heb gekregen, dan zal het wel goed zitten
Mijn MBP 17" is binnen na 6 dagen verzendtijd (Shanghai, Arnhem, Genua) en alles is top: temperatuur gemiddeld 55 graden voor core 1, 53 voor core 2. HD 100gb 7200 rpm wordt max 45 gradenn. Geen mooo, whine, of wat dan ook. 1gb ram en parallels draait voorbeeldig. Helaas geen FAN control onder Windows XP en bootcamp, ik hoop dat dat nog op te lossen is. In ieder geval: TOP!
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om de hoofdpunten uit dit topic samen te vatten voor een nieuwe topic start, dm/tr of mail maar even
.
Heb de replacement Battery ontvangen, zit mooi ingepakt, de batterij is al deels opgeladen (2 lampjes gaan aan bij de druk op de knop) en er zitten wat brieven bij.
Ziet er allemaal mooi verzorgd uit dus.
-edit Alleen pick-up nummers zijn alleen voor de US en Canada, dus dat moet ik dalijk zelf even bekijken/opzoeken.
-edit 2: stond in het 2e boekje dat erbij zat, dus toch goed geregeld
Wordt trouwens vandaag nog opgehaald, dus dezelfde dag als het pakketje aankwam 
Voor mensen die denken een 2e accu te ontvangen:
Ziet er allemaal mooi verzorgd uit dus.
-edit Alleen pick-up nummers zijn alleen voor de US en Canada, dus dat moet ik dalijk zelf even bekijken/opzoeken.
-edit 2: stond in het 2e boekje dat erbij zat, dus toch goed geregeld
Voor mensen die denken een 2e accu te ontvangen:
In all cases, you must return your original part to Apple following the instructions below within ten (10) business days of receipt of this letter or you may be charged Apple's retail price for the part.
[ Voor 20% gewijzigd door semicolon op 03-08-2006 13:12 ]
:D/-<
Knoop doorgehakt!
De MacBook Pro is inderdaad een stuk duurder... Maar ik heb ehm toch besteld
. Even flink beide notebooks naast elkaar gelegd (Normaal en Pro), en vergeleken. Al is het best een verschil in prijs, heb ik toch gekozen voor de Pro.
Nu komt het moeilijke.... Wachten tot hij binnen is
De MacBook Pro is inderdaad een stuk duurder... Maar ik heb ehm toch besteld
Dan heb jij dus gekozen om niet te wachten op de Core 2 Duo (Merom), net zoals mij (hoewel ik de mijne al ruim een maand heb). Blijkbaar valt het verschil met de Core Duo nog mee, godzijdankDeX schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:19:
Knoop doorgehakt!
De MacBook Pro is inderdaad een stuk duurder... Maar ik heb ehm toch besteld. Even flink beide notebooks naast elkaar gelegd (Normaal en Pro), en vergeleken. Al is het best een verschil in prijs, heb ik toch gekozen voor de Pro.
Ik was gisteren bij het Apple Centre bij mij in de stad, en daar vertelden ze me dat ik mijn whinende MBP gewoon kon langsbrengen voor reparatie, maar dat het wel een week of twee zou kunnen duren aangezien de reparatiedienst een beetje weinig logicboards heeft. Ik zag mezelf al 2 weken zonder computer zitten
, maar vervolgens vroeg ze of ik binnenkort nog op vakantie ging. Dat ik daar zelf niet op gekomen was
, op 1 september ga ik inderdaad 2 weken op vakantie dus dan kan mijn MBP mooi daar de vakantie doorbrengen
.

Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik zie dat zelf liever zo gaan eigenlijk: 'bestel dat logic board maar en bel maar als 't er is'. Als je je laptop een beetje intensief gebruikt kun je echt niet twee weken zonder zitten.
Ik heb zaterdag mijn laptop langsgebracht voor de whine en werd gisteren gebeld dat ik hem weer op kon halen, dus ik denk dat die 2 weken meer een soort veiligheidsmarge is ofzo. Hij werkt nu weer prima en zonder whine
Bij mij zou hij ook vandaag klaar zijn, vorige week weggebracht ware het niet dat het replacement logicboard DOA (dead on arrival) was.... Dus nu wordt het volgende week...
Ik vind t toch wel frapant dat Intel met veel bombarie de Core 2 duo aanprijst, maar dan tóch zo door de mand valt met, laten we eerlijk zijn, matige prestaties.Blijkbaar valt het verschil met de Core Duo nog mee, godzijdankAnders baalde ik toch wel...
Nu is mijn drang om te wachten op de C2D een stuk kleiner geworden
tgaat hier over de core2duo voor notebooks he.. niet de normale desktopvariantAnoniem: 88062 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:38:
[...]
Ik vind t toch wel frapant dat Intel met veel bombarie de Core 2 duo aanprijst, maar dan tóch zo door de mand valt met, laten we eerlijk zijn, matige prestaties.
blup
Is die minder belangrijk dan? Voor mij niet. Sowieso worden er de laatste tijd volgens mij relatief een stuk meer laptops verkocht dan, zeg, 5 jaar geleden.eendje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:58:
[...]
tgaat hier over de core2duo voor notebooks he.. niet de normale desktopvariant
Je ziet het verkeerd, Intel kondigt helemaal niks met bombarie aan, de Core 2 Duo is het final ontwerp van de Core architechtuur, Core Duo was min of meer een preview, een opwarmertje, Core 2 Duo is simpelweg de kant-en-klare grote broer van de Core DuoAnoniem: 88062 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:38:
[...]
Ik vind t toch wel frapant dat Intel met veel bombarie de Core 2 duo aanprijst, maar dan tóch zo door de mand valt met, laten we eerlijk zijn, matige prestaties.
Ow. Dat wist ik niet. De namen hebben me misleid. Ik dat dacht de Core Duo ook al een op zichzelf staand, revolutionair product was. Maar de grote broer is dus niet zo groot als ik had gedacht iig..matiasjansen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:33:
[...]
Je ziet het verkeerd, Intel kondigt helemaal niks met bombarie aan, de Core 2 Duo is het final ontwerp van de Core architechtuur, Core Duo was min of meer een preview, een opwarmertje, Core 2 Duo is simpelweg de kant-en-klare grote broer van de Core Duo
Dat kunnen ze niet doen. Apple heeft het volgende beleid: Bij bestelling van een nieuw onderdeel, zodra het binnen is het oude onderdeel opsturen binnen een paar dagen, anders moet er een "boete" betaald worden. Als de boete betaald wordt, hoeft het oude board niet opgestuurd te worden, maar ik heb gehoord dat die boetes nog al hoog kunnen zijn. Dan wordt het dus een heel duur logic board.CyBeR schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:13:
Ik zie dat zelf liever zo gaan eigenlijk: 'bestel dat logic board maar en bel maar als 't er is'. Als je je laptop een beetje intensief gebruikt kun je echt niet twee weken zonder zitten.
Anoniem: 119643
Logicboard is sowieso al duur. Op mijn reparatiebon stond €740 !!! Gelukkig had ik nog garantie...
Nu is mijn MBP perfect, soms alleen een beetje warm, maar daar valt mee te leven.
Nu is mijn MBP perfect, soms alleen een beetje warm, maar daar valt mee te leven.
Ik heb nu een 7200rpm schijf in mijn MBP gezet (hoe moet Apple trouwens zien dat ik dat gedaan heb, ik heb nergens een garantie-zegel gezien). Ik heb nog niet veel kunnen spelen, want als in OS-X opnieuw installeer, werken een aantal Rosetta programma's niet meer. Moet ik Rosetta los installeren, of zit dat gewoon bij de full-install erbij? Het symptoom is dat het icon een keer opspringt in de dock en er vervolgens niets gebeurt.
Dus nog geen benchies kunnen draaien (zijn die er wel?) maar qua hitte en herrie merk ik geen verschil. Qua batterijduur heb ik nog geen gegevens, dat komt vanavond wel denk ik.
Dus nog geen benchies kunnen draaien (zijn die er wel?) maar qua hitte en herrie merk ik geen verschil. Qua batterijduur heb ik nog geen gegevens, dat komt vanavond wel denk ik.
Anoniem: 123921
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!!!...
Hmmm, dit klinkt hoopvol 
http://www.techspot.com/n...o-merombased-systems.html
Kijken of het vanavond geconfirmed wordt in de keynote.
http://www.techspot.com/n...o-merombased-systems.html
Kijken of het vanavond geconfirmed wordt in de keynote.
Jammer is wel dat ik net die andere schijf verkocht heb, dus ik kan geen vergelijk doen. Ik had verwacht dat ie wel een tijdje te koop zou staan, maar het gaat niet altijd zoals je denkt
geen core 2 duo voor de mbo...
maar nu het volgende probleem, wachten tot zomer '07 vanwege het 64bits gebeuren, ik denk dat adobe enzo ook snel over gaan op 64 bits net als andere bedrijven. moeten we nu nog 9 maanden wachten of kan ik er gewoon 1 halen en nog 5 jaar mee doen ? en ook met dan de huidige programmatuur
Denk niet dat je tot volgend zomer hoeft te wachten hoor. Denk dat apple de merom wel eerder in de MBP gebruikt dan zomer '07.
Waar kan ik btw de keynote bekijken?
[ Voor 15% gewijzigd door GUZA op 07-08-2006 21:58 ]
64bits is overratedAnoniem: 182736 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:01:
geen core 2 duo voor de mbo...maar nu het volgende probleem, wachten tot zomer '07 vanwege het 64bits gebeuren, ik denk dat adobe enzo ook snel over gaan op 64 bits net als andere bedrijven. moeten we nu nog 9 maanden wachten of kan ik er gewoon 1 halen en nog 5 jaar mee doen ? en ook met dan de huidige programmatuur

http://events.apple.com.e...aug_2006/event/index.htmlGUZA schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:57:
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Dude, je bent nu aan het overwegen om 9 maanden te wachten op iets dat daarna binnen een half jaar ook al weer z'n opvolger aangekondigd ziet worden.Anoniem: 182736 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:01:
geen core 2 duo voor de mbo...maar nu het volgende probleem, wachten tot zomer '07 vanwege het 64bits gebeuren, ik denk dat adobe enzo ook snel over gaan op 64 bits net als andere bedrijven. moeten we nu nog 9 maanden wachten of kan ik er gewoon 1 halen en nog 5 jaar mee doen ? en ook met dan de huidige programmatuur
Je doet iets fout
ik wacht pas 3 maanden met het kopen van een mbp, nu dat vorige maand ofzo de core 2 duo gepresenteerd is had ik echt verwacht dat in elk geval de mbp een upgrade zou krijgen om het verschil tussen de macbook en macbookpro te vergroten. maja. morgen ff langs apple, had al geinfomeerd voor de extra geheugen en mn vs toetsenbord en daar deden ze niet moeilijk over al is 300 euro voor 1 gig extra in de webshop erg duur terwijl hun het goedkoper doen...
Ik heb er nu ruwweg twee a drie weken een omdat ik niet verwachtte dat er bij wwdc een nieuwe aangekondigd zou worden en ik er toch een nodig had
En ik had gelijk
offtopic meaby, wat voor 1 heb je ? 15 inch of 17 inch en waarom? en beval ie goed ?
15 omdat 17 te groot en duur is en ja
En hier verder: [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.