[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 7.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Phusebox schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:38:
[...]

ok dus stel ik koop nu een macbook 2ghz met 2gb ram dan kan ik daar gerust Final Cut Express bij kopen? en deze dan draaien op een extern scherm van 1680x1050?
Video's editten zal ik dus niet op de fly gaan doen, maar wil hiervoor een apple gebruiken omdat windows me daar danig mee irriteert :)

Ik edit dus 2 a 3 keer per jaar een vakantievideo op dvd kwaliteit met maximaal 3-4 layers en redelijk eenvoudige effecten, maar goed neem aan dat de videokaart niet nodig is voor de zware berekeningen maar dat daar de cpu voor gebruikt wordt

dus het zou geen probleem mogen zijn?
(afgezien van schijfruimte, maar daarom hang ik er dan een 300 gb firewire schijf aan ofzo)
Correct. Dat wil zeggen FCP draait prima (uitgeprobeerd), dus ik mag aannemen FCE ook :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CyBeR schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:19:
Onjuist. Final Cut Pro heeft helemaal geen supervideokaart nodig. Video overlays is genoeg. FCP doet verder alle berekeningen in software. Aperture heeft CoreImage nodig, en dat ondersteunt de MacBook gewoon. Enige probleem is de resolutie: Aperture wil eigenlijk dat je een resolutie gebruikt die hoger is dan waar het ingebouwde scherm van de macbook in kan voorzien. Dat levert je echter alleen een warning op, je kunt 't vervolgens prima gebruiken.
Maar als de videokaart in een MacBook genoeg is, dan mogen ze bij Apple de systeemeisen voor FCP wel 'ns aanpassen:
...AGP Quartz Extreme or PCI Express graphics card (Final Cut Studio is not supported on systems using the Intel Extreme Graphics 950 GMA)...
Hetzelfde geld ook ongeveer voor Aperture.

Maar goed, als jij het draaiend heb gekregen, dan zal het wel goed zitten :P. Het is alleen de grafische kaart in de MacBook die wat roet in het eten gooit, voor de rest is ie qua prestaties vergelijkbaar met een MBP.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 12:57

Neus

www.zenaconsult.com

Mijn MBP 17" is binnen na 6 dagen verzendtijd (Shanghai, Arnhem, Genua) en alles is top: temperatuur gemiddeld 55 graden voor core 1, 53 voor core 2. HD 100gb 7200 rpm wordt max 45 gradenn. Geen mooo, whine, of wat dan ook. 1gb ram en parallels draait voorbeeldig. Helaas geen FAN control onder Windows XP en bootcamp, ik hoop dat dat nog op te lossen is. In ieder geval: TOP!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:50
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn om de hoofdpunten uit dit topic samen te vatten voor een nieuwe topic start, dm/tr of mail maar even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb de replacement Battery ontvangen, zit mooi ingepakt, de batterij is al deels opgeladen (2 lampjes gaan aan bij de druk op de knop) en er zitten wat brieven bij.

Ziet er allemaal mooi verzorgd uit dus.

-edit Alleen pick-up nummers zijn alleen voor de US en Canada, dus dat moet ik dalijk zelf even bekijken/opzoeken.

-edit 2: stond in het 2e boekje dat erbij zat, dus toch goed geregeld :p Wordt trouwens vandaag nog opgehaald, dus dezelfde dag als het pakketje aankwam :)

Voor mensen die denken een 2e accu te ontvangen:
In all cases, you must return your original part to Apple following the instructions below within ten (10) business days of receipt of this letter or you may be charged Apple's retail price for the part.

[ Voor 20% gewijzigd door semicolon op 03-08-2006 13:12 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Knoop doorgehakt!

De MacBook Pro is inderdaad een stuk duurder... Maar ik heb ehm toch besteld :D . Even flink beide notebooks naast elkaar gelegd (Normaal en Pro), en vergeleken. Al is het best een verschil in prijs, heb ik toch gekozen voor de Pro.

Nu komt het moeilijke.... Wachten tot hij binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
DeX schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:19:
Knoop doorgehakt!

De MacBook Pro is inderdaad een stuk duurder... Maar ik heb ehm toch besteld :D . Even flink beide notebooks naast elkaar gelegd (Normaal en Pro), en vergeleken. Al is het best een verschil in prijs, heb ik toch gekozen voor de Pro.

Nu komt het moeilijke.... Wachten tot hij binnen is ;)
Dan heb jij dus gekozen om niet te wachten op de Core 2 Duo (Merom), net zoals mij (hoewel ik de mijne al ruim een maand heb). Blijkbaar valt het verschil met de Core Duo nog mee, godzijdank :) Anders baalde ik toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Ik was gisteren bij het Apple Centre bij mij in de stad, en daar vertelden ze me dat ik mijn whinende MBP gewoon kon langsbrengen voor reparatie, maar dat het wel een week of twee zou kunnen duren aangezien de reparatiedienst een beetje weinig logicboards heeft. Ik zag mezelf al 2 weken zonder computer zitten :|, maar vervolgens vroeg ze of ik binnenkort nog op vakantie ging. Dat ik daar zelf niet op gekomen was 8)7, op 1 september ga ik inderdaad 2 weken op vakantie dus dan kan mijn MBP mooi daar de vakantie doorbrengen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie dat zelf liever zo gaan eigenlijk: 'bestel dat logic board maar en bel maar als 't er is'. Als je je laptop een beetje intensief gebruikt kun je echt niet twee weken zonder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Ik heb zaterdag mijn laptop langsgebracht voor de whine en werd gisteren gebeld dat ik hem weer op kon halen, dus ik denk dat die 2 weken meer een soort veiligheidsmarge is ofzo. Hij werkt nu weer prima en zonder whine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Bij mij zou hij ook vandaag klaar zijn, vorige week weggebracht ware het niet dat het replacement logicboard DOA (dead on arrival) was.... Dus nu wordt het volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

Blijkbaar valt het verschil met de Core Duo nog mee, godzijdank :) Anders baalde ik toch wel...
Ik vind t toch wel frapant dat Intel met veel bombarie de Core 2 duo aanprijst, maar dan tóch zo door de mand valt met, laten we eerlijk zijn, matige prestaties.

Nu is mijn drang om te wachten op de C2D een stuk kleiner geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Ik vind t toch wel frapant dat Intel met veel bombarie de Core 2 duo aanprijst, maar dan tóch zo door de mand valt met, laten we eerlijk zijn, matige prestaties.

tgaat hier over de core2duo voor notebooks he.. niet de normale desktopvariant

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

eendje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

tgaat hier over de core2duo voor notebooks he.. niet de normale desktopvariant
Is die minder belangrijk dan? Voor mij niet. Sowieso worden er de laatste tijd volgens mij relatief een stuk meer laptops verkocht dan, zeg, 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Je ziet het verkeerd, Intel kondigt helemaal niks met bombarie aan, de Core 2 Duo is het final ontwerp van de Core architechtuur, Core Duo was min of meer een preview, een opwarmertje, Core 2 Duo is simpelweg de kant-en-klare grote broer van de Core Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

matiasjansen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:33:
[...]

Je ziet het verkeerd, Intel kondigt helemaal niks met bombarie aan, de Core 2 Duo is het final ontwerp van de Core architechtuur, Core Duo was min of meer een preview, een opwarmertje, Core 2 Duo is simpelweg de kant-en-klare grote broer van de Core Duo
Ow. Dat wist ik niet. De namen hebben me misleid. Ik dat dacht de Core Duo ook al een op zichzelf staand, revolutionair product was. Maar de grote broer is dus niet zo groot als ik had gedacht iig.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03
Weet iemand wat voor een geluidskaart er in de MacBookPro zit? en ondersteunt ie ASIO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 10:45
CyBeR schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:13:
Ik zie dat zelf liever zo gaan eigenlijk: 'bestel dat logic board maar en bel maar als 't er is'. Als je je laptop een beetje intensief gebruikt kun je echt niet twee weken zonder zitten.
Dat kunnen ze niet doen. Apple heeft het volgende beleid: Bij bestelling van een nieuw onderdeel, zodra het binnen is het oude onderdeel opsturen binnen een paar dagen, anders moet er een "boete" betaald worden. Als de boete betaald wordt, hoeft het oude board niet opgestuurd te worden, maar ik heb gehoord dat die boetes nog al hoog kunnen zijn. Dan wordt het dus een heel duur logic board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119643

Logicboard is sowieso al duur. Op mijn reparatiebon stond €740 !!! Gelukkig had ik nog garantie...
Nu is mijn MBP perfect, soms alleen een beetje warm, maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu een 7200rpm schijf in mijn MBP gezet (hoe moet Apple trouwens zien dat ik dat gedaan heb, ik heb nergens een garantie-zegel gezien). Ik heb nog niet veel kunnen spelen, want als in OS-X opnieuw installeer, werken een aantal Rosetta programma's niet meer. Moet ik Rosetta los installeren, of zit dat gewoon bij de full-install erbij? Het symptoom is dat het icon een keer opspringt in de dock en er vervolgens niets gebeurt.

Dus nog geen benchies kunnen draaien (zijn die er wel?) maar qua hitte en herrie merk ik geen verschil. Qua batterijduur heb ik nog geen gegevens, dat komt vanavond wel denk ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

...

Dus nog geen benchies kunnen draaien (zijn die er wel?) maar qua hitte en herrie merk ik geen verschil. Qua batterijduur heb ik nog geen gegevens, dat komt vanavond wel denk ik.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Hmmm, dit klinkt hoopvol :)

http://www.techspot.com/n...o-merombased-systems.html

Kijken of het vanavond geconfirmed wordt in de keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jammer is wel dat ik net die andere schijf verkocht heb, dus ik kan geen vergelijk doen. Ik had verwacht dat ie wel een tijdje te koop zou staan, maar het gaat niet altijd zoals je denkt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

geen core 2 duo voor de mbo... :( maar nu het volgende probleem, wachten tot zomer '07 vanwege het 64bits gebeuren, ik denk dat adobe enzo ook snel over gaan op 64 bits net als andere bedrijven. moeten we nu nog 9 maanden wachten of kan ik er gewoon 1 halen en nog 5 jaar mee doen ? en ook met dan de huidige programmatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Denk niet dat je tot volgend zomer hoeft te wachten hoor. Denk dat apple de merom wel eerder in de MBP gebruikt dan zomer '07.

Waar kan ik btw de keynote bekijken?

[ Voor 15% gewijzigd door GUZA op 07-08-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 182736 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:01:
geen core 2 duo voor de mbo... :( maar nu het volgende probleem, wachten tot zomer '07 vanwege het 64bits gebeuren, ik denk dat adobe enzo ook snel over gaan op 64 bits net als andere bedrijven. moeten we nu nog 9 maanden wachten of kan ik er gewoon 1 halen en nog 5 jaar mee doen ? en ook met dan de huidige programmatuur
64bits is overrated :z en ik hoop dat je bij deze geheugen opfrisser even terugleest in dit topic om te lezen waarom dat ook alweer was. Koop dus gewoon een MacBook Pro, of een Mac Pro als je echt zonodig 64bits wil. En stop met zeuren a.u.b.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2022

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 182736 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:01:
Dude, je bent nu aan het overwegen om 9 maanden te wachten op iets dat daarna binnen een half jaar ook al weer z'n opvolger aangekondigd ziet worden.

Je doet iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wacht pas 3 maanden met het kopen van een mbp, nu dat vorige maand ofzo de core 2 duo gepresenteerd is had ik echt verwacht dat in elk geval de mbp een upgrade zou krijgen om het verschil tussen de macbook en macbookpro te vergroten. maja. morgen ff langs apple, had al geinfomeerd voor de extra geheugen en mn vs toetsenbord en daar deden ze niet moeilijk over al is 300 euro voor 1 gig extra in de webshop erg duur terwijl hun het goedkoper doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb er nu ruwweg twee a drie weken een omdat ik niet verwachtte dat er bij wwdc een nieuwe aangekondigd zou worden en ik er toch een nodig had :P En ik had gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic meaby, wat voor 1 heb je ? 15 inch of 17 inch en waarom? en beval ie goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

15 omdat 17 te groot en duur is en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:22:
15 omdat 17 te groot en duur is en ja :)
das mooi :) en hoop de mijne ook met 2 weken thuis te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:50
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.