[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoe lang ben je laptop-loos als je je MacBook Pro opstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Slagroom schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:08:
Hoe lang ben je laptop-loos als je je MacBook Pro opstuurt?
Ik heb hem weggebracht naar een AASP (Apple Authorized Service Provider) en ben hem 12 dagen kwijt geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Is het niet zoals bij een iPod? Die halen ze op en de zelfde dag brengen ze een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Slagroom schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:49:
Is het niet zoals bij een iPod? Die halen ze op en de zelfde dag brengen ze een nieuwe?
Nee, in Nederland en Belgie kennen we voor Apple notebooks alleen de zogenaamde carry-in. Dit wilt zeggen dat je de Apple notebook bij een AASP (Apple Authorized Service Provider) moet langsbrengen voor hardware reparaties. Voor Apple desktop computers bestaat er in de Benelux een onsite. Dan word hij bij je thuis opgehaald. Hiervoor heb je wel een Applecare Protection Plan nodig.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Slagroom schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:49:
eh ook niet hoor, tenzij je een shuffle hebt, maar dan krijg je eerst de nieuwe en dan moet je de oude terugsturen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik heb (wel tijdens de 2 weken remorse periode) 3x een vervangende laptop gekregen, de oude heb ik pas op laten halen nadat de nieuwe binnen was (je moet zelf een afspraak plannen met TNT).

Ik heb wel het idee dat ze dit liever niet doen en al helemaal niet buiten je remorse periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me wel een beetje tegen dat de Macbook Pro 17", buiten de grootte, in diverse opzichten beter is dan de 15" variant:

-FireFire 800, ontbreekt bij de 15"
-8x superdrive tegen 4x voor de 15"
-default 120Gb harddrive in de 17" tegen 80Gb bij de 15"

Een dergelijk verschil was er niet in de PowerBook serie. Ik ben erg blij met mijn PowerBook 15" 1.67Ghz en speel met de gedachte te upgraden naar een PowerBook 15". Maar eerlijk gezegd zou ik toch graag die FireWire 800 er bij hebben; met name voor videobewerking in combinatie met een externe harddisk is dat ideaal. Die harddisk kan je eventueel zelf nog wel upgraden en de superdrive gebruik ik momenteel ook niet enorm vaak; maar toch jammer dat er zo'n verschil in moet zitten... .:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

dit berichtje typ ik vanaf de MBP17". in 1 woord waanzinnig, vandaag een beetje lopen spelen (m'n eerste mac) en de temperatuur schommelde tussen de 50 en 60 graden.
Absoluut geen whine, zelfs als ik met mijn oor op de book ga liggen ook niet.
Frontrow is ook zeer dik. ik zal morgen wat foto's posten

de wereld lijkt een stuk leuker als je een mbp hebt haha :+ :7

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb hier ook een 17" voor me neus en ik heb wel last van de whine. Zou jij je MBP eens aan het stroom willen pluggen en dan nog eens willen luisteren? Als je dat al niet had tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou doodgraag een MBP 17" bestellen, maar als eind augustus al een zwaardere versie komt...
Zit momenteel zwaar te tweifelen:
Ofwel heb ik een MBP 17" met 2Gb Ram,
ofwel een MB 2.0 (de witte) met 2Gb Ram en een 23" ACD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Tja, wat heb je nodig en wanneer? Als je veel onderweg werkt dan is dat 13" scherm wat aan de krappe kant. Als je vooral thuis zit en geen 3D spul nodig hebt (spelletjes :) ) dan is een MB(P) met extern scherm een betere keuze (IMO). Als je nog prima vooruit kan met wat je nu hebt staan kan je ook gewoon een paar maanden wachten in de hoop dat er dan nieuwe machines uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Slagroom schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:36:
Ik heb hier ook een 17" voor me neus en ik heb wel last van de whine. Zou jij je MBP eens aan het stroom willen pluggen en dan nog eens willen luisteren? Als je dat al niet had tenminste.
hangt nu aan het lichtnet, en nog steeds geen whine. als ik zoals nu een beetje fok zit te lezen wordt ie 35 graden. s/n = W86220SFxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Omg.. wat ben ik blij met mijn MacBookie :) Het glossy scherm is ook echt een aanrader.. ziet er gewoon super uit. Ook buiten is het prima te zien, bij mijn oude Powerbook zag ik nauwelijks iets, hier is alles super goed te zien (met de brightness vol open).

Verder geen whine of extreme hitteproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53
Piellekes schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:46:
[...]

hangt nu aan het lichtnet, en nog steeds geen whine. als ik zoals nu een beetje fok zit te lezen wordt ie 35 graden. s/n = W86220SFxxx
en wat als je ehm ff stress test voor 10minuten ofzo ?
Ben benieuwd of die hitte problemen nu weg zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lammmetak schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:05:
[...]

zit er nu 2cores van ieder 2 ghz in of 2 cores met ieder 1 ghz?
verder : Ik gok dat men er geheugen zelf in kan prikken, zijn er al guides van en wat voor soort geheugen moet dit zijn? correctie: dit moet zijn: SODIMM) 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300)
zou dit http://tweakers.net/pricewatch/137048 geheugen goed zijn of maakt dat tegenwoordig niets meer uit welk merk of wat dan ook het is?
Ik zou gewoon 1GB Ram er los bij kopen (zie het macbook topic).
Bij de Ebay verkoper in HK zijn ze +- 55 euro (betaling via Paypal).
Ik heb er net 1 besteld voor mij 17" en ben benieuwd.
Ik heb trouwens ook een sleeve besteld en die is binnen vandaag (heb hem nog niet kunnen zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje ik zit er ook over te denken om een 17" powerbook te kopen alleen is het gerucht waar dat er in augustus een nieuwe komt ? dan wacht ik nog even met kopen (ik woon in de VS overigens weet niet of dat wat uitmaakt qua beschikbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:16:
Even een vraagje ik zit er ook over te denken om een 17" powerbook te kopen alleen is het gerucht waar dat er in augustus een nieuwe komt ? dan wacht ik nog even met kopen (ik woon in de VS overigens weet niet of dat wat uitmaakt qua beschikbaarheid).
Het blijven geruchten.
De geruchten zijn gebaseerd op de nieuwe Intel Core 2 proccesor die tegen die tijd komt.
Je kunt het afwachten als je het gelduld ervoor over hebt, maar het kan ook nog veel langer duren voor Apple de nieuwe core2 gaat gebruiken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De Core2Duo is pin-voor-pin compatible met de Core Duo, dus wat dat betreft hoeft het voor Apple niet veel werk te zijn (de Core 2 wordt namelijk ook minder warm dan de huidige Core). Maar aan de andere kant hebben ze misschien ook nog wel genoeg werk aan het gereedmaken van hun laatste Intel-mac (de opvolger van de Powermac). Ik vond het zelf in ieder geval geen reden om te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bigs schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:42:
De Core2Duo is pin-voor-pin compatible met de Core Duo, dus wat dat betreft hoeft het voor Apple niet veel werk te zijn (de Core 2 wordt namelijk ook minder warm dan de huidige Core). Maar aan de andere kant hebben ze misschien ook nog wel genoeg werk aan het gereedmaken van hun laatste Intel-mac (de opvolger van de Powermac). Ik vond het zelf in ieder geval geen reden om te wachten :)
Ik ook niet, maar ik heb op het moment het geld toch niet dus ik moet wel wachten.
Ik zie tegen die tijd wel wat ze op de plank hebben staan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk!
Na 2 weken wachten op een nieuwe MBP, de eerste moest terug omdat de alu laag begon los te laten, is m'n 17" binnen.
Het glossy scherm is geweldig! (had ik bij de eerste niet)
Ik heb voorlopig geen wine en geen problemen met enige hitte!
De laptop is gewoon lekker koel!
Wat wel weer jammer is, is dat de spatiebalk blijft hangen. Weet iemand of je de toetsen er makkelijk uit kunt wippen?
edit: spatiebalk doet het nu goed na 100 keer rammen 8)7....zullen de veren wel nodig hebben!

Mijn Bitolithic sleeve is ook binnen en past perfect. Het is wel een duur ding.... maar voor die paar euro blijft de MPB kras vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:21:
Mijn Bitolithic sleeve is ook binnen en past perfect. Het is wel een duur ding.... maar voor die paar euro blijft de MPB kras vrij!
:+

Anyway, zou je wat foto's kunnen maken van je MBP 17" in die Bitolothic sleeve? Ik ben nl. ook van plan een MBP 17" + Bitolothic sleeve te bestellen... Zou dus best wel handig zijn om het eens te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle uitvluchten zijn goed voor foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen wat kiekjes maken!

Met duur bedoel ik de sleeve.... Maar hij is maar een paar euro vergeleken met een MBP 17" B)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:21:
Eindelijk!
Na 2 weken wachten op een nieuwe MBP, de eerste moest terug omdat de alu laag begon los te laten, is m'n 17" binnen.
Het glossy scherm is geweldig! (had ik bij de eerste niet)
Ik heb voorlopig geen wine en geen problemen met enige hitte!
De laptop is gewoon lekker koel!
Wat wel weer jammer is, is dat de spatiebalk blijft hangen. Weet iemand of je de toetsen er makkelijk uit kunt wippen?
edit: spatiebalk doet het nu goed na 100 keer rammen 8)7....zullen de veren wel nodig hebben!

nou inderdaad, een vriend van me heeft een macbook, met een glanzend scherm. wij buiten zitten in de zon, mijn mbp17 ernaast met een mat scherm. resultaat: bij mij bijna niks te zien, bij hem kraakhelder!

mijn advies: koop een glanzend scherm! vooral voor de zomer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Piellekes schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:38:
[...]

mijn advies: koop een glanzend scherm! vooral voor de zomer. 8)
Ja, want de zon schijnt altijd en je zit altijd buiten in de zon met je laptop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zit nu buiten op m'n IBM met mat scherm en zie geen steek...
Hopelijk binnen 3 weken m'n 17" met blingbling scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even aan het uitvogelen hoe ik hier een foto op kan zetten!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:58:
Ik ben even aan het uitvogelen hoe ik hier een foto op kan zetten!
Ergens uploaden (www.imageshack.us), en dan het knopje 'voeg een afbeelding toe' gebruiken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19

alienfruit

the alien you never expected

Sinds wanneer heeft een 15" Powerbook een Fireware 800 poort?
Kan weg, ik haalde wat dingetjes door elkaar :>

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 10-06-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik heb sinds gister dan ook eindelijk mijn 17 inch macbook pro binnengekregen, en ja het is een beauty. Ik heb gelukkig ook geen last van de bekende "whine", maar er is wel een ander probleem waar ik me zorgen over maak namelijk de hitte. Ik heb hiervoor nog nooit een powerbook in handen gehad of iets dergelijks dus ik weet niet wat normaal is bij deze machines. Dus ik wilde even vragen of andere mensen die ook een 17 inch model bezitten even kunnen omschrijven hoe warm hun macbooks worden. Bij mij is het zo dat na een tijdje te werken, en dit hoeft niet eens intensief te zijn dan wordt de smalle rand boven het toetsenbord echt loeiheet. En dan bedoel ik dus dat je dus je vinger echt niet langer dan een paar seconden erop kunt houden. Verder wordt de onderkant ook ontzettend heet dus op je schoot is ook niet echt een optie. Nogmaals ik weet dus niet wat acceptabel is gezien het feit dat het een aluminium omhulzing is, maar ik wil even checken of het echt aan mijn macbook pro ligt of dat iedereen dit wel heeft. Anders ga ik maandag maar eens even met Apple bellen, maar de gedachte dat ik hem nu weer voor lange tijd uit handen moet geven is ook niet echt leuk. Ik hoor graag van anderen of zij hier wel of geen problemen mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

lache Akwa, hier zijn wel al maanden over aan het lullen! lees een beetje de rest van het forum. dan haal je er zeker wat uit. mijn 17" wordt wel warm in vollast, (dus ook met de ati chip in aktie) zo'n 70 graden zegt het monitoring programmatje. dat is idd wel warm ja. maargoed het is een bekend probleem, volgens mij ben ik nog de trotse eigenaar van veel koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het lukken!!!!!

Hier de sleeve!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v47/dutchyval/IMG_1835.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de 17"
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v47/dutchyval/IMG_1836.jpg

En hier zit hij erin!!! :D
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v47/dutchyval/IMG_1837.jpg

De sleeve past echt perfect. Maar het is niet echt dik spul. Ik zou hem dus niet gebruiken als vervanger van een tas.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
Zo moet ie:
[img]url waar plaatje staat[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoEV6 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:27:
[...]

Zo moet ie:
[[url=url waar plaatje staat]afbeelding[/url]]
Dank je!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens een vraag, als nieuwe Apple gebruiker!

Mijn Cannon 350D dig. Cam. krijg ik maar niet op de Mac aangesloten.
Bij Canon de nieuwste updates gedownload maar de Mac ziet de camera niet!
(op de PC geen probleem!)

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De Macbook Pro word inderdaad lekker warm.. die rand boven het toetsenbord is bij mij inderdaad ook altijd behoorlijk heet. Toch is dat nog niet te warm hoor.. de fans in mijn MBP springen alleen aan als ik op een warme zomeravond zwaar aan het gamen ben met de laptop plat op mijn bed (dan is de onderkant ook echt heet). Dit heeft volgens mij niks met koelpasta of wat dan ook te maken (die laptops worden gebouwd in een fabriek die honderdduizenden laptops per jaar bouwt), maar gewoon met het feit dat Apple kiest voor een stille laptop waar de fans alleen aan gaan als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:41:
Ik heb weer eens een vraag, als nieuwe Apple gebruiker!

Mijn Cannon 350D dig. Cam. krijg ik maar niet op de Mac aangesloten.
Bij Canon de nieuwste updates gedownload maar de Mac ziet de camera niet!
(op de PC geen probleem!)

Iemand hier ervaring mee?
Mijn Canon EOS 350d werd meteen herkent, met welk programma probeer je het? Ik importeer de foto's in iPhoto '06. (die start ook automatisch na inpluggen camera). Neem aan dat je andere USB poort(en) al geprobeerd hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door semicolon op 11-06-2006 11:02 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max v W schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:59:
[...]

Mijn Canon EOS 350d werd meteen herkent, met welk programma probeer je het? Ik importeer de foto's in iPhoto '06. (die start ook automatisch na inpluggen camera). Neem aan dat je andere USB poort(en) al geprobeerd hebt?
Bij het aansluiten reageerde geen enkel progje (ik heb ook Iphoto 2006).
Daarna de canon progjes erop gezet. Deze lopen nu vast als de camera aan gaat! Dus er wordt wel wat herkend! (ik heb alle usb poorten getest!)

Edit:
Is weer appart! in de handleiding staat dat de 350D op PC verbinding moet staan. Nadat ik hem op de andere verbinding had gezet werkte het!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Wat voor Mac heb je trouwens, volgens mij werkt Canons eigen software nog niet op Intel Mac's.
-edit
*arg vergat dat we in t MBP topic zaten :p maarja zo tezien hieronder is t al opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door semicolon op 11-06-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max v W schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:22:
Wat voor Mac heb je trouwens, volgens mij werkt Canons eigen software nog niet op Intel Mac's.
Ik heb een nieuwe MBP maar probleem is opgelost. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik weet niet hoe het bij de 350 zit maar met de 300 zit je echt uren te wachten voor alles op de computer staat. Een USB cardreader is echt _veel_ sneller en ook minder gedoe. Het kost je nog minder batterij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:22:
Ik weet niet hoe het bij de 350 zit maar met de 300 zit je echt uren te wachten voor alles op de computer staat. Een USB cardreader is echt _veel_ sneller en ook minder gedoe. Het kost je nog minder batterij ook :)
Bij de 350 valt het mee.
Binnen +- 2 min stonden er 100 foto's (hoogste reso JPEG) op de HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
De 350d heeft dan ook USB 2.0 en de 300d niet, maar we gaan offtopic lijkt me :) (werkt iig lekker snel op de 350d ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Heeft iemand al een ScreenSavRz (of soortgelijk product) voor z'n MacBook Pro kunnen bemachtigen? Bij macintoys.nl staan ze in bestelling, maar is de levertijd onbekend...

[ Voor 7% gewijzigd door Peter Power op 12-06-2006 11:00 ]

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb gewoon nopjes op de randen van het scherm geplakt werkt ook prima, en kan je ook niet kwijt raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Peter Power schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:59:
Heeft iemand al een ScreenSavRz (of soortgelijk product) voor z'n MacBook Pro kunnen bemachtigen? Bij macintoys.nl staan ze in bestelling, maar is de levertijd onbekend...
Deze sleeve+tobo/scherm-doekje combinatie al gezien?
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:14:
Gaat het lukken!!!!!

Hier de sleeve!
[afbeelding]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Bashrat schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Deze sleeve+tobo/scherm-doekje combinatie al gezien?

[...]

;)
Ja, mooi ding. Ik heb alleen al een Tucano Guaina Second Skin :P

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Yo

Nouja, die MBP wordt idd flink warm en iets te naar mijn mening, 72graden met 6 programma's open (camino, adiumx, cyberduck, textmate, preview, itunes) vind ik wat te veel, ik heb idd ook het koelpasta probleem. Apple is hier weer zo lekker duf in, nog geen reparatieprocedure, hoe moeilijk kan het zijn je reparateurs te instruëren de oude koelpaste te verwijderen en nieuwe aan te brengen maargoed mijne gaat ff richting support voordat ik brandwonden oploop, betalen of niet, 72graden is me voor dergelijk gebruik echt te veel...
Verder een dikke prima voor m'n MBP, hij's mooi, werkt razendsnel en heeft me gelukkig nog niet in de steek gelaten (even afkloppen).
Die whine heb ik ook maar die boeit echt niet, je moet wel in een erg stille omgeving zitten wil je die horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hoe weet je nou zo zeker dat je het koelpasta probleem hebt? Heb je gekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En het is maar de vraag of dat uberhaupt de (directe) oorzaak van het probleem is. Overigens is die 72 graden op de processor die zelf, dat is zeker niet de temperatuur van de buitenkant van je laptop.

Ik heb overigens hardware diagnostics los gelaten op mijn MBP 2.16 na een aantal nogal vreemde crashes en ik kreeg daar de TmOP melding. Morgen maar eens bellen voor vervangende MBP nummer 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Wel kut dat je zoveel pech hebt.. mijn MBPtje doet het gelukkig nog steeds als een tierelier. Temperatuursrecord (2.0GHz 200% belast) is trouwens 81 graden welke hij dat meteen netjes terugblies naar 75 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Daenney schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:08:
Yo

Nouja, die MBP wordt idd flink warm en iets te naar mijn mening, 72graden met 6 programma's open (camino, adiumx, cyberduck, textmate, preview, itunes) vind ik wat te veel, ik heb idd ook het koelpasta probleem. Apple is hier weer zo lekker duf in, nog geen reparatieprocedure, hoe moeilijk kan het zijn je reparateurs te instruëren de oude koelpaste te verwijderen en nieuwe aan te brengen maargoed mijne gaat ff richting support voordat ik brandwonden oploop, betalen of niet, 72graden is me voor dergelijk gebruik echt te veel...
Verder een dikke prima voor m'n MBP, hij's mooi, werkt razendsnel en heeft me gelukkig nog niet in de steek gelaten (even afkloppen).
Die whine heb ik ook maar die boeit echt niet, je moet wel in een erg stille omgeving zitten wil je die horen
Het is toch zo dat als de laptop (dus ook het koellichaam?) heet wordt dat de warmtegeleiding tussen cpu en heatsink _wel_ goed is :?

Als de geleiding van warmte niet goed zou zijn (bijvoorbeeld door te veel koelpasta of een koellichaam wat niet helemaal recht op de processor zit) dan zou de processor zijn warmte niet kwijt kunnen en het koellichaam koeler blijven dan een wel goed werkend exemplaar.

of beredeneer ik dit nou verkeerd? :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Leon schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:12:
[...]

Het is toch zo dat als de laptop (dus ook het koellichaam?) heet wordt dat de warmtegeleiding tussen cpu en heatsink _wel_ goed is :?

Als de geleiding van warmte niet goed zou zijn (bijvoorbeeld door te veel koelpasta of een koellichaam wat niet helemaal recht op de processor zit) dan zou de processor zijn warmte niet kwijt kunnen en het koellichaam koeler blijven dan een wel goed werkend exemplaar.

of beredeneer ik dit nou verkeerd? :)
om eerlijk te zijn, ja! volgens mij maak je 1 denkfout:
Als er minder koelpasta gebruikt zou worden, dan zou in eerste instantie voornamelijk het koelelement heet worden, vervolgens zou de tempsensor dat sneller oppikken, en de warmte naar buiten blazen. dan ben je dus voor een groot deel van je warmte af.
Nu wordt een groter deel van de laptop warm, en pikt de sensor van het element een relatief lagere temperatuur op, en zet nauwelijks de ventilator aan. Met als gevolg dat de warmte voornamelijk in de laptop blijft. (am I right?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
bartvb schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:46:
En het is maar de vraag of dat uberhaupt de (directe) oorzaak van het probleem is. Overigens is die 72 graden op de processor die zelf, dat is zeker niet de temperatuur van de buitenkant van je laptop.

Ik heb overigens hardware diagnostics los gelaten op mijn MBP 2.16 na een aantal nogal vreemde crashes en ik kreeg daar de TmOP melding. Morgen maar eens bellen voor vervangende MBP nummer 4.
En je kreeg mij aan de lijn :)

Hehe, ik dacht al, waar ken ik die naam van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Eiríkr schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:17:
[...]

En je kreeg mij aan de lijn :)

Hehe, ik dacht al, waar ken ik die naam van.
Dit soort dingen zijn echt vet :). Als je ene 'dave' kent de ook daar werkt, bedank hem dan namens mij, ik was die weirdo die het voor elkaar gekregen had dat stofrandje van de ComboDrive eruit te krijgen bij m'n PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Dave werkt op een andere locatie maar wel hetzelfde nummer hehe. Kan het niet doorgeven maar misschien leest hij het wel hier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Eiríkr schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:52:
Dave werkt op een andere locatie maar wel hetzelfde nummer hehe. Kan het niet doorgeven maar misschien leest hij het wel hier haha.
Kent iedereen iedereen daar ofzo? Ik bedoel, dat je hem zelfs kent terwijl hij op een andere locatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Wel er zijn situaties waarbij een klant terugbeld over iets waarmee hij met iemand van een andere locatie heeft gesproken en dan zie ik dat want we taggen alle cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Haha, da's ook niet handig :) Nu moet je dus helemaal eerlijk zijn tegen Apple support omdat ze hier al precies hebben kunnen lezen wat je voorgeschiedenis en kennisniveau is :)
Maar bedankt voor de hulp. Nu nog wachten op een oplossing voor dat TmOP probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Klopt, we zien alles ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Ik heb vandaag ook m'n eerste Mac besteld }:O :o Een MacBook Pro 17", 120 GB 5400 RPM HDD, semi-glossy screen, 2 GB RAM, met een sleeve.

Wat een nieuws he...

Wel, de reden dat ik hier effe post is mijn keuze voor een semi-glossy screen, of ook wel beter bekend als non-glossy. Blijkbaar is het pure onzin dat je met een glossy scherm buiten kan werken. De werkelijkheid is net andersom: een glossy scherm weerkaatst al het licht, waardoor je zeker buiten nooit 'goed' zit. Een semi-glossy scherm is buiten, zelfs niet in de schaduw, perfect leesbaar. (Ik heb het zelf mogen testen.) Verwacht natuurlijk niet hetzelfde contrast als binnen...

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Zo.. dat is wel een goed begin als Maccer zeg :)

Overigens blijf ik volhouden dat ik met mijn glossy screen buiten beter zie dan met m'n oude Powerbook scherm. Ik zal wel eens kijken of ik het een keer op foto vast kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Bigs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:30:

Overigens blijf ik volhouden dat ik met mijn glossy screen buiten beter zie dan met m'n oude Powerbook scherm. Ik zal wel eens kijken of ik het een keer op foto vast kan leggen.
De MacBook Pro heeft wel een veel beter scherm dan de PowerBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Bigs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:30:

offtopic:
Hij moet dan ook minstens 4 jaar meegaan :) (Dat is zolang als m'n studies informatica duren dus...)

[ Voor 3% gewijzigd door Wim Leers op 14-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn macbook pro gehaald, 15inch.

echt super! goede kwaliteits indruk, alles klopt er aan. Ik vind het knopje om het beeldscherm open te klappen wel wat moeilijk in te drukken, maar dat went wel. Heb inmiddels bootcamp erop, even gegamed; werkt ook prima. geweldig ook dat alle kabels enzo er gelijk bijzitten en je dus gelijk ook een extern beeldscherm eraan kan knallen.

meer usb poorten had van mij wel gemogen, nu moet ik een HUB kopen...

Ook virtue is een echte aanrader, meerdere desktops waar je super makkelijk tussen kunt switchen ( ik heb main, mail en downloads). Parralels heb ik niet, lijkt me niet nodig als je er niet op kunt gamen, ik weet niet wat je anders met windows moet.

voor de twijfelaars: ik vind het de 2000 euro dik waard, gewoon kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:56:
Hoeveel apparaten sluit jij dan aan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok:
-Scanner
-Printer
-Muis
-Keyboard
-iPod
-Wacom

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Externe HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:56:
Je bedoelt een hub. ('t is geen afkorting :P).

En tsja, 't is altijd een afweging bij dat soort dingen. De meeste mensen hebben aan twee wel genoeg (tobo, muis daarin plus een extern apparaat zoals een camera), en je wilt ook weer niet de hele zijkant van die laptop vol met poorten stoppen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmmz.. mijn MBP had vanaf het begin al last van een lichte whine, maar dat vond ik niet zo erg. Hij lijkt nu echter steeds luider te worden.. is er toevallig een expert op het gebied van whines die kan vertellen of dit vaker zo is?

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 15-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje!

Hebben meer mensen met een 17" last van het licht bollen van de randen als je hem dichtklapt!
Verduidelijking:
Als het scherm dichtgeklapt is, zit er bij de sluiting geen ruimte; maar aan het uiteinden sluit het scherm niet aan (1 a 2 mm speling).

Trouwens mijn 1gb uit HongKong is binnen en ga hem van het weekend testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bashrat schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:12:
[...]

Hoeveel apparaten sluit jij dan aan? :o
ik gebruik mijn pro niet alleen om te gamen o.i.d., waar je eigenlijk maar 2 poorten voor nodig hebt: controller + tobo en muis...

ik heb
-muis
-externe 250GB HD (komt nog 320 bij, zit nog niet in behuizing)
-Line 6 toneport (geluidsinterface)
-midi keyboard
-gamecontroller
-camera

dus tja, dat wordt wel krapjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook mijn macbook Pro opgehaald.

Hij is uit week 17 en ik hoorde gister toen mijn vriendin al sliep en alles dus stil was inderdaad een zachte hoge toon uit de laptop komen. Volgens mij was het weg toen ik de adapter er op aan sloot. Verder kan ik me persoonlijk er niet echt aan ergeren.

Ook is hij aardig warm aan de buitenkant bij zwaar gebruik, maar aangezien de behuizing kleiner is dan mijn vorige laptop en er zwaardere apparatuur in zit lijkt mij dit vrij logisch. Zolang ik hem nog op mn schoot kan hebben vind ik het prima.

Wat me wel opviel is dat de HD al tot 50 gig gevuld is. Heeft iemand nog tips voor een grote schoonmaak? (programma's die nooit gebruikt worden/bibliotheek voorbeelden, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
misschien je Porno-collectie eraf gooien ;)

Je kunt niet gebruikte talen weggooien, eventueel kun je kijken welke programma's/data je ruimte opslokken. Als je Garageband e.d. hebt, dat gebruikt ook veel ruimte!

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 16-06-2006 09:41 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Method_c
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 01:18
Komt er nou nog een conroe in die MBP ? of is dat alleen voor de desktop pc's ?
Of komt er nog een andere (nieuwere) cpu in die macbook's... OF alleen gerucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Method_c schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:43:
Komt er nou nog een conroe in die MBP ? of is dat alleen voor de desktop pc's ?
Of komt er nog een andere (nieuwere) cpu in die macbook's... OF alleen gerucht ?
De Merom is de Core 2 Duo notebook CPU en die wordt pas eind dit jaar uitgebracht. Nog geen update dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Bashrat schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:22:
[...]

De Merom is de Core 2 Duo notebook CPU en die wordt pas eind dit jaar uitgebracht. Nog geen update dus ;)
Ik dacht gelezen te hebben dat ie in Augustus geleverd gaat worden en dat de preorders al begonnen waren....
Dat zou kunnen betekenen dat ze wel in de nieuwe revisie komen....

is ff gaan zoeken waar ik dit nou weer vandaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:40:
offtopic:
misschien je Porno-collectie eraf gooien ;)

Je kunt niet gebruikte talen weggooien, eventueel kun je kijken welke programma's/data je ruimte opslokken. Als je Garageband e.d. hebt, dat gebruikt ook veel ruimte!
offtopic:
Waar denk je dat ik die ruimte voor nodig heb? ;)

Waar staan de niet gebruikte talen?
Garageband zal ik er inderdaad af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Ik had overigens heel veel hoop gekregen dat met de laatste revisies het hitte probleem opgelost was, maar zie nu weer mensen die ze net binnenkrijgen die wel nog van die extreme hittes hebben.

Nou heb ik hier laatst een laptop gevoeld die een dag al aanstond in de winkel ...
en die was extreem heet, zoiets hoef ik echt nog niet te hebben.

Dus ben nog geduldig aan het wachten totdat er een officiele reactie is dat de problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Volgens mij is er in de ogen van Apple geen probleem hoor.. de laptops zijn gewoon van aluminium waardoor de hele laptop warm aanvoelt, ipv dat er alleen warme lucht uit een roostertje komt. Ik denk dus niet dat dit 'probleem' opgelost gaat worden. Overigens.. mijn 12" Powerbook voelt op warme zomerdagen ook oncomfortabel warm aan.. bijna net zo warm als mijn Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat hitte probleem maar onzin. Hij kan wat warm worden, maar meer niet.

Ik begrijp niet waarom het zo'n big deal is dat een laptop warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:31:

Wat me wel opviel is dat de HD al tot 50 gig gevuld is. Heeft iemand nog tips voor een grote schoonmaak? (programma's die nooit gebruikt worden/bibliotheek voorbeelden, etc)
probeer whatsize eens,

hiermee kan je kijken wat de grote bestanden op je hd zijn, heb garage band en idvd enzo weggegooid en zo 15gig bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
WOOOT! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb mijn 17" MBP (2GB + 100GB 7200RPM) binnen, en wat een machine zeg!!!
Het scherm is prachtig, en de speakers zijn echt geweldig! Zoveel (en mooi!) geluid heb ik nog nooit uit laptop speakers gehoord! Uiteraard is hij verder gewoon razendsnel!

De temp is bij normaal gebruik nog niet boven de 50c gekomen (volgens CoreDuoTemp) en geen dode pixels of whine (keeping fingers crossed)

BTW: mijn MBP kwam met 20gig data, en na een clean zijn het er nog maar 15. 50gig zoals hierboven beschreven lijkt mij dus ook echt alles behalve normaal!

[ Voor 17% gewijzigd door Wild pigeon op 17-06-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:14
Reveal! schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:00:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat ie in Augustus geleverd gaat worden en dat de preorders al begonnen waren....
Voor zover ik begrepen heb gaat het alleen om de Mac Pro die uitgerust gaat worden met 2x een dual core Merom processoren (4 cores dus in totaal).
Die zou idd in Augustus uit moeten komen!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Ballebek schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:43:
[...]

Voor zover ik begrepen heb gaat het alleen om de Mac Pro die uitgerust gaat worden met 2x een dual core Merom processoren (4 cores dus in totaal).
Die zou idd in Augustus uit moeten komen!
Eh?

MacBook & MacBook Pro: Core Duo (= Yonah, mobile CPU)
Mac Pro: Core 2 Duo (= Conroe, desktop CPU)

Wanneer de MB en de MBP een update krijgen: Core 2 Duo Mobile oid (= Merom, mobile CPU)
En waarschijnlijk de Xserve: <whatever the name will be> (= Woodcrest, server CPU)

Voor diegenen die dit nog steeds betwijfelen: check wikipedia ;)
The first processors that will use this architecture are code-named Merom, Conroe, and Woodcrest; Merom is for mobile computing, Conroe is for desktop systems, and Woodcrest, which is expected to feature the most cores and technologies of all those processors, is for servers.
De datum is iets anders, dat kun je niet precies voorspellen natuurlijk... Behalve dan dat de Conroe vrijwel zeker op 23 juli uitkwam (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:10:
[...]

probeer whatsize eens,

hiermee kan je kijken wat de grote bestanden op je hd zijn, heb garage band en idvd enzo weggegooid en zo 15gig bespaart.
Heeft inderdaad geholpen. Was iets fout gegaan bij het downloaden/uitpakken van een bestand. Was 32 gig groot geworden. hehe. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook CoreDuoTemp geinstalleerd en de temperatuur is inderdaad 70-71 graden nu. Dit kan dus door middel van nieuwe koelpasta naar 50-60 graden?

Heb eigenlijk weinig zin om zelf mijn gloednieuwe macbook open te schroeven. Zou het nut hebben om even bij een apple center binnen te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nog steeds een vraagje over mijn 17" scherm.
Aan de zijkanten sluit hij niet goed (+- 1 a 2mm speling).
Is dit normaal of een defect?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:27:
Hallo,

Alvast bedankt!
heb dit al enkele keren gehoord, maar volgens mij zou dat niet mogen! binnen enkele weken heb ik eindelijk de mijne en hoop dat ie zonder die 2mm spatiering komt (en zonder dode pixels, en zonder whine, en met een aanvaardbare gemiddelde temperatuur, en geen witte vlekken op het scherm, ...)

Edit: setje in actie http://www.flickr.com/pho...403690/in/pool-appleporn/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 13:37 . Reden: + link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve die speling op het scherm is de 17" toppie.
Net 1GB extra erin gezet en dit werkt prima (voor minder dan 60 eurie!).
Hitte heb ik geen last van! Bij heftig gebruik en 3d spellen blijft de warmte beperkt (kan hem zonder problemen op m'n schoot houden).
De batterij, na het kalibreren, gaat 3uur + mee (zonder airport aan).
Als PC gebruiker vind ik de OS geweldig. Alleen al de eenvoud van het verwijderen van progjes etc...
Wat ik wel mis zijn de extra toetsen die je op een PC keyboard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die speling op het scherm heb ik bij mijn 15" ook een beetje.. maar vind het niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:46:
De batterij, na het kalibreren, gaat 3uur + mee (zonder airport aan).
Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik haal met mijn MBP17" op accu de normal stand MAX3 uur, maar eerder richting de 2.5 uur... hoe kalibreer je de batterij? Ik heb hem gewoon 3x volledig vol en leeg geladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe je de batterij kalibreert staat in de handleiding. In het kort: helemaal opladen en twee uur met rust laten, leeg laten lopen, 5 uur niet gebruiken en daarna weer helemaal opladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Joni schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:32:
Hoe je de batterij kalibreert staat in de handleiding. In het kort: helemaal opladen en twee uur met rust laten, leeg laten lopen, 5 uur niet gebruiken en daarna weer helemaal opladen. :)
hahaha, ik snap het al handleiding tja, die lees ik dus nooit O-)

Any way, tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:27:
Hallo,

Alvast bedankt!
hee ik weet niet of het normaal is, maar ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piellekes schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:40:
[...]

hee ik weet niet of het normaal is, maar ik heb het ook.
Als ik naar andere laptops kijk dan valt het op dat ze het allemaal wel hebben.
Het zal ook wel aan het alu. liggen!
Volgens mij is het dus normaal (maar wel jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:36:[i]
WOOOT! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb mijn 17" MBP (2GB + 100GB 7200RPM) binnen, en wat een machine zeg!!!
Het scherm is prachtig, en de speakers zijn echt geweldig! Zoveel (en mooi!) geluid heb ik nog nooit uit laptop speakers gehoord! Uiteraard is hij verder gewoon razendsnel!

De temp is bij normaal gebruik nog niet boven de 50c gekomen (volgens CoreDuoTemp) en geen dode pixels of whine (keeping fingers crossed)

BTW: mijn MBP kwam met 20gig data, en na een clean zijn het er nog maar 15. 50gig zoals hierboven beschreven lijkt mij dus ook echt alles behalve normaal![i]
Allereerst gefeliciteerd en ik ben stikjaloers op jou omdat ik de 17 inch nog niet heb maar wel wil en me voorgenomen heb geduldig te wachten tot november/december als er weer van die akties zijn en de kinderziektes er zo een beetje uit zijn.

Ten tweede moet je iets specifieker zijn met je HD want ik begrijp er weinig van.
is er Mac OSX 10.4 vooraf geinstalleerd ofzo?

Ten derde; waar kan ik de eigen geschoten foto zien van je nieuwe aanwinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

@Pounder323, Volgens mij is dat om er voor te zorgen dat je toetsenbord niet in je scherm komt te staan naar verloop van tijd. Mijn iBook heeft het ook en mijn vorige laptop had het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door WFG op 18-06-2006 21:50 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.