[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Thefirstikke schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:25:
Ik bedoel natuurlijk 1.8/1.9k ;)

Wat performance betreft kan ik idd beter een hp of dell kopen, alleen voor de looks hoef je bij hun niet te gaan shoppen ;)
Kijk, louter functioneel kies je best voor de Macbook (OS X, Windows en als het moet ook linux) -- een default HP/Dell doet de twee laatsten. Estetisch kies je ook best voor een Mac .. ze zijn nu eenmaal mooier dan de rest.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:18

alienfruit

the alien you never expected

Ach, de MacBook Pro is toch ook aardig rap vergeleken met zo'n HP of Lenovo ? Qua functionaliteit is de MBP gewoon het uitgebreids omdat je dus ook MacOSX kan draaien!

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 27-05-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
In een filmpje op youtube (nederlandstalige review van de MBP) wordt zelfs gesproken over de snelste windows notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Hij is in elk geval - gruwelijk - veel sneller dan mijn powerbook g4 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
p43000 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:18:
In een filmpje op youtube (nederlandstalige review van de MBP) wordt zelfs gesproken over de snelste windows notebook.
Dat is het momenteel ook, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
dot.K schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:15:
Sinds vandaag ben ik trotse bezitter van een Macbook Pro (2,16 Ghz / 15.4") ... voor de nieuwsgierigen...

Hij is compleet stil. Geen gewhine en voor zover ik merk ook geen vreemde vlekken in het scherm.
En de warmte/hitte aan de onderkant en boven de F-toetsen? Krijg je ook geen geluiden te horen als je de helderheid van het scherm terugschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hoe zit het eigenlijk met de WiFi ontvangst op de MBP? Ik mag toch hopen dat dit toch een stuk beter is dan die van de Powerbook G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:56:
[...]

En de warmte/hitte aan de onderkant en boven de F-toetsen? Krijg je ook geen geluiden te horen als je de helderheid van het scherm terugschroeft?
ik snap niet waar iedereen het over heeft... ik heb mijn MBP nu ook een week en ik moet zeggen hij staat trouw naast mij als ik slaap met scherm helderheid op 0 en ik heb nergens last van

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@S__a:
misschien heeft jouw MBP nergens last van, maar tot op heden leken alle MBPs last te hebben van een whine, een jankerig piepgeluid dat permanent werd voortgebracht door je geliefde MBP. De whine verdwijnt als je de 2e CPU core uitschakelt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele rare vraag 8)7

Ik ben eindelijk overgestapt naar de MBP!
Ik kreeg hem verleden week binnen.
Zeer mooi ding.... alleen liet de ALU laag aan de voorkant los; dus weer ingepakt en retour gestuurd.
Ik wacht nu op de vervanging.

Toch vroeg ik mij iets af (kan het nu niet bekijken want de Laptop is al weg), en heb het nergens kunnen vinden.
Kan het scherm nou meer kantelen dan 90 graden?
Het leek mij dat na 90 graden het scherm tegen de "Body" van de laptop zit.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:56:
[...]

Gebruik 'm nu sinds vrijdag bijna volcontinue .. geen overdreven hitte (ivgl. met mijn powerbook g4) en geen hiss of hoog geluid. Superstil, stiller zelfs dan de g4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 17:43
bij 90 graden staat 't scherm recht overeind toch? Hij kan nadat ie recht overeind staat nog zo'n 45 graden verder achterover en dan houdt 't op.

Nou heb ik net m'n mbp ineens helemaal vast gehad, gewoon tijdens 't internetten stond de muiscursor ineens stil, bewoog er niks meer op 't scherm en kon ik niks meer. Lekker is dat, volgens mij hoort dat niet. Ik heb de hele middag met iMovie zitten klooien maar dat mag toch niks uitmaken? Zijn er ergens logfiles te vinden die me ook maar iets zouden kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Logfiles staan in /var/log en zijn redelijk handig te bekijken via Console.app
Hingen er externe apparaten aan je MBP?

135' open is erg optimistisch, ik denk dat 120 graden realistischer is, als je dat al haalt. Hij kan net wat verder open dan 90 graden maar niet zo heel veel. In iedergeval minder dan de PowerBooks (en die konden al niet ver genoeg naar mijn idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 17:43
bartvb schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:40:
Ik had met vi inderdaad al wat in /var/log/system.log rond zitten kijken (Console.app kende ik niet eens), daar stond van 18.34 een keer dat iMovie gecrashed was en om 21.34 dat de mbp aangezet was met 't hele bootritueel er achteraan (dat 't ding vast zat was dan om 21.33 ofzo).
Ik had op 't moment alleen een externe muis op de usb en een dv-camera op de firewire hangen, alleen de videocamera hangt er normaal niet aan maar nu vanaf vanmiddag vroeg (en de hele tijd aan).

Ik weet uit de pc-wereld dat als 't hele beeld vasthangt dat 't dan heel gauw iets hardwarematigs is maar zal dat dan met zo'n mac net zo zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door mtbrainz op 28-05-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
dot.K schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:28:
[...]

Gebruik 'm nu sinds vrijdag bijna volcontinue .. geen overdreven hitte (ivgl. met mijn powerbook g4) en geen hiss of hoog geluid. Superstil, stiller zelfs dan de g4.
Goed nieuws, toevallig een Week 20? Wat is het serialnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Blaxje schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:55:
[...]

Goed nieuws, toevallig een Week 20? Wat is het serialnummer.
Geen idee welke weekbuild het is -- serienummer begint met W8620...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Ik zit er steeds meer over te denken om een MBP aan te schaffen. Ik ga hem gebruiken als desktop vervanger. Mijn Samsung 960BF en Logitech MX3100 set zullen dan op mijn bureau blijven staan, zodat ik thuis wat ergonomischer en met meer pixels kan werken.
Wat me tot nu toe nog weerhoudt om een MBP in huis te nemen zijn de 'kinderziektes' die ik op voet volg o.a. via dit forum en de vraag of ik mijn huidige hardware wel kan blijven gebruiken. De Samsung lijkt me geen probleem, kwestie van DVI kabeltje. Maar is er wel Setpoint software beschikbaar voor de Mac? Of heb ik dan hier een half functioneerd draadloos toetsenbord liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:40:

135' open is erg optimistisch, ik denk dat 120 graden realistischer is, als je dat al haalt. Hij kan net wat verder open dan 90 graden maar niet zo heel veel. In iedergeval minder dan de PowerBooks (en die konden al niet ver genoeg naar mijn idee).
Ik vond het op het eerste gezicht in de winkel niet zoveel schelen met mijn 12" PB eigenlijk. Maar ik zie het nut er niet echt van om je scherm heel ver om te klappen. Het is alleen irritant als er lompe mensen op je scherm beginnen te duwen die denken dat het scherm gewoon plat kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

dot.K schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:45:
[...]

Geen idee welke weekbuild het is -- serienummer begint met W8620...
Confirmed, dat is een week 20 build. Het getal achter W86 stelt je weekbuild voor,

* Acolyte heeft zonet ook telefonisch een MBP 2.0 / 1GB / 7200rpm flaptopje besteld :D
Kan niet wachten.
Oh, btw: studentenkorting is 8%, maar omdat ik ga studeren bij de NHL heb ik er nog weer 4% bij gekregen, ook al ben ik nog geen definitief student bij NHL (NHL heeft een eigen on-site Apple Campus). Een scan van mijn studentennummer-brief was voor de telefonist voldoende om het goed te keuren :). Goed nieuws voor iedereen die nog examens doet en al wel een registratie heeft gedaan bij het IBG dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte op 29-05-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat oneerlijk :) Bij de HKU krijg je alleen die standaard studenten korting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

wat is er speciaal aan een week 20 build?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Soul__assasin schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:22:
Die zijn nieuw (we zitten nu in week 22) en de hoop is dat Apple daar weer een aantal van de vaak vermelde problemen in opgelost is. Mijn CTO is vandaag verstuurd.. volgende week woensdag komt ie. Ik ben benieuwd, verwacht nog steeds geen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
TenshiNL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:30:
Maar is er wel Setpoint software beschikbaar voor de Mac? Of heb ik dan hier een half functioneerd draadloos toetsenbord liggen?
Jep :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik zit er ook aan te denken een MBP te kopen, maar omdat ik volgend jaar ga studeren een de Utwente, moet het mogelijk zijn om een verbinding te maken met hun 802.11a netwerk. Is het al iemand gelukt zijn MBP te connecten met een 802.11a netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Soul__assasin schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:22:
Een van de meest recente MacBook Pro builds. Een groot deel van de week 20 ontvangers meldt geen whine te hebben (afgezien van een paar uitzonderingen) en dat is een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Mooi, dat is weer een vraag minder en een antwoord meer, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Fingerprint88 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:31:
Ik zit er ook aan te denken een MBP te kopen, maar omdat ik volgend jaar ga studeren een de Utwente, moet het mogelijk zijn om een verbinding te maken met hun 802.11a netwerk. Is het al iemand gelukt zijn MBP te connecten met een 802.11a netwerk?
Is dat netwerk echt 802.11a-only? Meestal zijn die toch wel hybrid (802.11b).. het lijkt me raar om iedereen te verplichten tot het gebruik van een niet echt wijdverbreidde standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Blaxje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:39:
[...]

Een van de meest recente MacBook Pro builds. Een groot deel van de week 20 ontvangers meldt geen whine te hebben (afgezien van een paar uitzonderingen) en dat is een goed teken.
as i said before ik een een Week 13 toestel (W86138VHVJ0) en ook geen last van dit alles ik zal me maar gelukkig prijzen eh

@ hoerboven leer eens lezen... voor je post

[ Voor 6% gewijzigd door Soul__assasin op 29-05-2006 18:28 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Bigs schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:24:
[...]

Is dat netwerk echt 802.11a-only? Meestal zijn die toch wel hybrid (802.11b).. het lijkt me raar om iedereen te verplichten tot het gebruik van een niet echt wijdverbreidde standaard.
In een brief die ik afgelopen week kreeg, stond dat de laptop overweg moest kunnen met a en g. Ik geloof dat g niet overal beschiktbaar was. Ik geloof dat de MBP a opzich wel ondersteunt, maar dat Airport (officieel) a niet ondersteunt. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Fingerprint88 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:45:
[...]
In een brief die ik afgelopen week kreeg, stond dat de laptop overweg moest kunnen met a en g. Ik geloof dat g niet overal beschiktbaar was. Ik geloof dat de MBP a opzich wel ondersteunt, maar dat Airport (officieel) a niet ondersteunt. Klopt dat?
Dat klopt, de MBP maakt gebruik van Airport Extreme (802.11g) en ondersteunt officieel geen 802.11a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft eigenlijk een groot deel van de macbook pro's last van de hitte en whine problemen, of zijn het meer uitzonderingen? ik zit er ook aan te denken er een te kopen, maar heb geen zin in problemen met een apparaat van 2000 euro eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:32:
heeft eigenlijk een groot deel van de macbook pro's last van de hitte en whine problemen, of zijn het meer uitzonderingen? ik zit er ook aan te denken er een te kopen, maar heb geen zin in problemen met een apparaat van 2000 euro eigenlijk...
Mijn advies: schaf 'm gewoon aan, als je problemen ondervindt stuur je de MBP binnen 10 dagen terug en krijg je het geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:38:
[...]

Mijn advies: schaf 'm gewoon aan, als je problemen ondervindt stuur je de MBP binnen 10 dagen terug en krijg je het geld teruggestort.
Dat is alleen als ik hem online aanschaf neem ik aan? En Apple accepteert dat altijd gewoon? En als ik hem bij een Apple Centre koop, hoe gaat het dan als ik niet tevreden ben?

En m'n laatste vraag: ik hoorde dat de verwachting was dat er rond augustus Macbook Pro's met Merom gaan uitkomen. Ik wil de MBP wel graag hebben, maar kan ook nog wel even met mn huidige pc doen: is het zinvol/handig om te wachten?

danku. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Fingerprint88 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:45:
[...]
Van Apple.nl:
AirPort Extreme maakt gebruik van de draadloze 802.11g-standaard. Voor toegang tot een draadloos netwerk is een computer met AirPort of AirPort Extreme of een Wi-Fi-compatibele 802.11b- of 802.11g-computer nodig. Om een gegevenssnelheid van 54 Mbps te bereiken, moeten alle netwerkgebruikers een computer met een AirPort Extreme-kaart of een door de Wi-Fi gecertificeerde 802.11g-kaart gebruiken en verbinding maken met een AirPort Extreme-basisstation. Als een gebruiker met een Wi-Fi-compatibel 802.11b-product verbinding maakt met het netwerk, bedraagt de gegevenssnelheid voor deze gebruiker 11 Mbps en gaat de snelheid voor de gebruikers van een AirPort Extreme-kaart of een Wi-Fi-compatibele 802.11g-kaart omlaag. De werkelijke snelheid kan variëren, afhankelijk van het bereik, de verbindingssnelheid, de omgeving, de omvang van het netwerk en andere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
Dat heb ik ook gelezen. Ik heb echter ook gelezen dat 802.11a wel aan de praat te krijgen is. Maar ik wil graag zekerheid, dus vraag ik me af of iemand op GoT dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:41

kpr

Toevallig deze week gepost in de newsgroup utwente.os.mac-os
Werkt prima, bij de eerdere versies van de MacBook Pro moest je je firmware upgraden, maar ik heb tot nu toe nergens problemen met inloggen op het UT netwerk met mn MBP.

Joram wrote:
>Hoi allen,
>
>
>Weten jullie of het ook mogelijk is met je Mac op de 802.11a netwerken in de Horst te komen?
>Formeel wordt het niet ondersteund, maar ik heb vernomen dat het wel zou moeten werken, m.n.
>op Intel Macs, alleen ik twijfel of dat ook geldt gezien het wat complexe inlogprotocol!
>
>Dank!
Horst is overigens een gebouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

het word niet actief geadverteerd en imho ook niet ondersteund maar alle intels kunnen a aan

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:54:
[...]

Dat is alleen als ik hem online aanschaf neem ik aan? En Apple accepteert dat altijd gewoon? En als ik hem bij een Apple Centre koop, hoe gaat het dan als ik niet tevreden ben?

En m'n laatste vraag: ik hoorde dat de verwachting was dat er rond augustus Macbook Pro's met Merom gaan uitkomen. Ik wil de MBP wel graag hebben, maar kan ook nog wel even met mn huidige pc doen: is het zinvol/handig om te wachten?

danku. :)
Wachten tot de Merom (Core2 Duo) is geen slecht idee, ik doe het zelf ook. Gezien de update cycles gaat het niet zo lang duren, Intel introduceert Core2 mid-juli volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:10:
[...]

Wachten tot de Merom (Core2 Duo) is geen slecht idee, ik doe het zelf ook. Gezien de update cycles gaat het niet zo lang duren, Intel introduceert Core2 mid-juli volgens mij.
vraag me af of de grafische kaart ook nog een update krijgt in de nabije toekomst..opzich is hij nu nog redelijk up to date..maar X1600 is toch alweer een tijdje op de markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:21:
[...]

vraag me af of de grafische kaart ook nog een update krijgt in de nabije toekomst..opzich is hij nu nog redelijk up to date..maar X1600 is toch alweer een tijdje op de markt..
Verwacht ik niet. De eerste revisie bestaat (denk ik) uit een processor upgrade en het magnetische sluitsysteem wat al op de MacBook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44

The_DoubleU

Tweaker in München

Blaxje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:25:
[...]Verwacht ik niet. De eerste revisie bestaat (denk ik) uit een processor upgrade en het magnetische sluitsysteem wat al op de MacBook zit.
Durft iemand al te zeggen of er Blu-Ray in de nieuwe MacBook Pro komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:10:
[...]

offtopic;
Core2 duo? wat ernu dus inzit is Core1duo? en merom is dat een andere naam van Conroe? ik weet 't ff niet meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_DoubleU schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:53:
Durft iemand al te zeggen of er Blu-Ray in de nieuwe MacBook Pro komt?
Verwacht het vorlopig nog maar niet. Die dingen zijn hardstikke duur, waarschijnlijk nog niet in grote aantallen verkrijgbaar en volgends mij ze prutsen nogsteeds met de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
offtopic:
Medio juni/juli komt Conroe uit en die is voor desktops (alleen de midden varianten btw., de hele snelle en langzame komen pas in Q4).
Medio juli/augustus komt Merom voor notebooks (opvolger van de Core Duo die nu in de notebooks zit en die is sneller, maar de grootste verbetering is ondersteuning 64 bit extenties).
Medio juni komt Woodcrest en die is voor servers.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik denk eigenlijk niet dat Merom meteen in de MacBook Pro's komen, hopelijk wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt moeilijk om te wachten.. maar persoonlijk denk ik pas een macbook pro aan te schaffen als OSX 10.5 uit is...was dat nu begin 2007?
Extra voordeel zou dan zijn dat de mogelijke problemen met core2 duo verholpen zijn.
Daarom hoop ik dat er tegen die tijd ook een GPU-upgrade in zit (heb nog een vrije nieuwe notebook..dus kan een half jaartje wachten nog wel opbrengen..)

Wie wacht er ook speciaal op het nieuwe OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44

The_DoubleU

Tweaker in München

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:35:
Wie wacht er ook speciaal op het nieuwe OS?
Ik :)
Niet alleen voor het OS.
Maar ik wacht ook op de nieuwe 64bit intels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
veel die wachten op de 64bit versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Waarom wachten op 64 bit? Deze laptops doen nu maximaal 2GB geheugen en ook met 32bit kan je nog prima met 4GB aan de slag. Als je meer wilt dan heb je sowieso niet voldoende aan een simpele laptop. Ik snap dus niet helemaal waarom je in hemelsnaam zou wachten op 64 bit? Het gaat daarnaast ook nog een flinke tijd duren voor er applicaties zijn die 64 bit fatsoenlijk ondersteunen en als ze dat ondersteunen dan is dat meer voor de marketing dan dat een programma er beter/sneller van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:53:
Waarom wachten op 64 bit? Deze laptops doen nu maximaal 2GB geheugen en ook met 32bit kan je nog prima met 4GB aan de slag. Als je meer wilt dan heb je sowieso niet voldoende aan een simpele laptop. Ik snap dus niet helemaal waarom je in hemelsnaam zou wachten op 64 bit? Het gaat daarnaast ook nog een flinke tijd duren voor er applicaties zijn die 64 bit fatsoenlijk ondersteunen en als ze dat ondersteunen dan is dat meer voor de marketing dan dat een programma er beter/sneller van wordt.
De Core2 Duo heeft niet als enige voordeel dat het 64-bit applicaties ondersteunt. Hij is tevens zuiniger en sneller (betere performance per watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:53:
daarnaast is dat '64bits' ook vaak niet eens een voordeel maar een nadeel (langere geheugenadressering->trager). maargoed, men kickt nou eenmaal op dat soort termen, zonder eigenlijk te weten wat het betekent.

De atari jaguar was al 64bit :O

de sega dreamcast had een 128bit fpu
De nintendo64 had een 32bits cpu met een 64bits bus
de geheugenbus van mijn videokaart is 256bits
mijn geluid is 24bits
mijn kleuren op mijn scherm zijn in 32bits
mijn DAC van de cd-speler is 1bit
mijn harde schijf is 858993459200bit
mijn 1knopsmuisknop is 1bit

maargoed, dat 64bit zal vast uiteindelijk wel zijn nut krijgen, alleen jammer dat zoveel mensen in die marketing trapt, terwijl 64bit voor hen helemaal niets te betekenen heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door 1Mark op 30-05-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:48:
[...]

daarnaast is dat '64bits' ook vaak niet eens een voordeel maar een nadeel (langere geheugenadressering->trager). maargoed, men kickt nou eenmaal op dat soort termen, zonder eigenlijk te weten wat het betekent.

mijn geluid is 24bits

maargoed, dat 64bit zal vast uiteindelijk wel zijn nut krijgen, alleen jammer dat zoveel mensen in die marketing trapt, terwijl 64bit voor hen helemaal niets te betekenen heeft.
Okay..so i guess it's all a "bit" overrated :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

[...]

Waarom zou 64-bit geheugen adressering bij een 64-bit CPU langzamer zijn dan 32-bit adressering op een 32-bit CPU?
Twee 32-bit processoren is niet hetzelfde als één 64-bit processor, maar dat wist de marketing afdeling van Atari niet.
Dit was juist andersom, de CPU was 64-bit, de bus was 32-bit.
mijn geluid is 24bits
Nu noem je juist twee situaties waar het toenemen van het aantal bits enorm veel voordelen heeft gehad. Of had je liever weer 8 bits kleuren en geluid gehad? ;) Bij een videokaart heeft het aantal bits ook nog eens invloed op de prestaties.

Ik zit zelf ook nog een beetje de kat uit de boom te kijken. Ik wacht liever tot er duidelijkheid is met betrekking tot de 64-bit ondersteuning.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Zoals ik al zei. Core2 Duo is niet alleen 64-bit. Er zijn meerdere voordelen.
Check ook even: nieuws: Intel Merom getest tegenover Yonah en Opteron

[ Voor 36% gewijzigd door Blaxje op 30-05-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Simpel: omdat er nu 2x zoveel bits over dezelfde processorbus heen moeten. Die wordt er niet sneller op. Dus wordt het geheel langzamer. Natuurlijk is dit alleen een nadeel als je een klein beetje geheugen in moet lezen, zodra het om grote lappen geheugen gaat is het nadeel bijna niet meer merkbaar. Maar ik meen me te herinneren dat het in Linux-64 ook zo was dat 64bit adressering iets langzamer was, maar heb geen bronnen bij de hand...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 14:27
je hebt gelijk op alle punten, ik was gewoon een beetje overdreven aan het relativeren op dat 'bits' verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Mochten mensen ook sinds vorige week freezes hebben, lees hier meer: :)

Acrobat 7 + Intel 10.4.6 = vastlopers

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteyP
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09-2021
axis schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:04:
Mochten mensen ook sinds vorige week freezes hebben, lees hier meer: :)

Acrobat 7 + Intel 10.4.6 = vastlopers
Hier heb ik zelf geen problemen mee, draai het al een tijdje probleemloos. Al pak ik om snel PDF'jes te bekijken gewoon Preview maar om uitgebreide PDF'jes te bouwen gebruik ik toch Acrobat Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Is het iemand al gelukt om via BootCamp met een DVI - video connector de MacBook Pro aan te sluiten op een TV?

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
[...]

mijn geluid is 24bits

Marketing? ja dat is het wel

Maar als je een MBP koopt die ongeveer 4 jaar mee moet gaan dan wil je dat je over 3 jaar nog steeds nieuwe progs erop hebben zoals os enz. Maar als je nu een 32 bit machine hebt zullen dan de huidige progs vooral 64bit zijn waarschijnlijk dus heb je een mooi machine met weinig aanbod aan software omdat core duo een tussen stap is. Omdat ook de powerpc`s gelijk 64 bit worden zullen de mac software voornamelijk 64 bit worden.
Want coreduo laptops waren uit in februari en waarschijnlijk half jaar later komt de 64 bit versie uit dus voor softwareontwikkelaars is het interessant om 64 bit software te maken voor de nieuwe powerpc en laptops.
Dit zou mijn enige reden zijn om te wachten op de merom en omdat ik nu nog geen laptop nodig heb.
Hoe denken jullie over het aanbod van software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Met een beetje geluk ondersteunt Leopard 64bits is er meteen een reden om met de Merom op de proppen te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Jow! De MacBook Pro 17" is aangekomen! Vet snel maar ook vet groot... tegen het lompe aan.

Ik heb nog geen rare geluiden gehoord dus dat lijkt goed. Het beeldscherm is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Slagroom schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:18:
Jow! De MacBook Pro 17" is aangekomen! Vet snel maar ook vet groot... tegen het lompe aan.

Ik heb nog geen rare geluiden gehoord dus dat lijkt goed. Het beeldscherm is ook goed.
Had je hem dan niet eerst in een winkel moeten gaan spotten? Alvorens er 1tje te bestellen?

Mijn MacBook Pro 15" had ik binnen een uurtje onder me arm al weer mee uit de winkel :p
Wel 1 nadeel toen ik thuis kwam, Backspace toets lag los. Meteen weer in de auto gestapt en kreeg zo een hele nieuwe mee :p Goeie service in Amersfoort bij A-Mac!

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Neh, vond ik niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:50:
Simpel: omdat er nu 2x zoveel bits over dezelfde processorbus heen moeten. Die wordt er niet sneller op. Dus wordt het geheel langzamer. Natuurlijk is dit alleen een nadeel als je een klein beetje geheugen in moet lezen, zodra het om grote lappen geheugen gaat is het nadeel bijna niet meer merkbaar. Maar ik meen me te herinneren dat het in Linux-64 ook zo was dat 64bit adressering iets langzamer was, maar heb geen bronnen bij de hand...
Ik heb het hele x86-64 verhaal niet gevolgd, maar is de bus niet ook meegegaan naar 64-bit?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Het is mij nu niet helemaal duidelijk of het nou gemakkelijk is om een hardeschijf zelf in te bouwen.
Ik weet dat het bij de Macbook vrij makkelijk is, maar hoe zit dat nu precies met de Pro?
Moet je hem echt helemaal openmaken? (en hoe zit het dán met garantie).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

ja ik had alvast een tas gekocht voor mijn 17" (komt over 5 dagen) en mijn vriendin schrok van de grootte :) ik stond vervolgens ook een beetje naar die tas te kijken, en ik kon het wel met haar eens zijn... gelijk een vriend van me gebeld, die de oude 17 heeft, en die had me gerust gesteld dat groot gewoon vet is. daar doe ik het voorlopig mee 8)

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met een beetje geluk ondersteunt Leopard 64bits is er meteen een reden om met de Merom op de proppen te komen
Zal ik je verklappen dat OSX dat al een tijdje ondersteunt? Ik heb hier toch echt twee 64 bits G5 processoren in mijn Mac zitten. Zie de site van Apple.

Afijn, ik mist toch nog wel wat dingetjes onder bootcamp op mijn MBP. Kan iemand mij vertellen of het al mogelijk is om de toetsenbordverlichting aan de gang te krijgen? Ik gebruik windows enkel om te gamen, wat dan vaak 's avonds in een donkere omgeving gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piellekes schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:47:
[...]

ja ik had alvast een tas gekocht voor mijn 17" (komt over 5 dagen) en mijn vriendin schrok van de grootte :) ik stond vervolgens ook een beetje naar die tas te kijken, en ik kon het wel met haar eens zijn... gelijk een vriend van me gebeld, die de oude 17 heeft, en die had me gerust gesteld dat groot gewoon vet is. daar doe ik het voorlopig mee 8)
you're scaring me...
trek eens een foto van de zak naast een referentieel object (ie een mac toetsenbord ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Piellekes schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:47:
[...]

Groot is en blijft vet :)
http://www.monstar.nl/test/MBP/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

het is de Frinton (http://www.knomobags.com/)

hier een pic met een referentie object ernaast :+
Afbeeldingslocatie: http://www.bandasensual.com/emiel/frinton.JPG
als je het goed doet, kunnen er 5 flessen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slagroom: Het is moeilijk te zien of de MBP17" nu even breed of breder is dan het toetsenbord...
@Piellekes: Valt al bij al toch nog mee? Niet? :)

*edit: Nevermind, heb net m'n toetsenbord opgemeten (Apple) en het is 44cm breed, terwijl een MBP17" slechts 39cm breed is, dus 6cm breder dan m'n huidige IBM R50p (waarmee ik dus meer dan zeker kan leven :))

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53
Ik had al besloten er één te kopen begin september ...
Zou dus helemaal top zijn als dan nieuwe procs en gpu's er zijn !

Ben iig blij om te horen dat de laatste revisie al bijna geen problemen meer hebben met heating en whine stelt me alweer gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik zat net te kijken op Ebay voor de grap.
Je ziet daar Macbook (pro)'s voor ongelooflijke prijzen voorbij komen.
Ik heb even gemaild naar iemand, en die geeft welliswaar een veel hogere prijs door, maar nog steeds erg laag.
Is dit een beetje betrouwbaar, want ik zie wel leuk die ratings van de verkoper enzo, maar ik kan het me haast niet voorstellen.
Voordeel is wel dat je dan een US keyboard layout hebt.

Iemand ervaring hiermee?

Edit:
Fake dus.....

[ Voor 10% gewijzigd door Mud.Starrr op 03-06-2006 01:08 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

alles onder 100 euro/dollar dan de officiele verkoopprijs = fake.

tenzij je heel erg geluk hebt, maar dat is echt zelden

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

eendje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:49:
alles onder 100 euro/dollar dan de officiele verkoopprijs = fake.

tenzij je heel erg geluk hebt, maar dat is echt zelden
Ik wou net weer reageren.
Ik heb voor de grap 3 verschillende aanbieders gemaild, en allemaal zelfde mailtje terug :+
Fake indeed.
Ze pakken het wel slim aan trouwens.
Ik heb even goed gekeken naar de positive reacties.
En als je goed oplet zie je dat het gaat om cd's/dvd's.
Ze verkopen dus eerst een hoop (goedkope) cd's /dvd's om positive reacties te krijgen, en daarna gaan ze over tot scamming met fake hardware.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een macbook pro aan te schaffen, m'n 1e mac. Fantastisch disign enz. maar ik zit nog wel een beetje te twijfelen, ik wil hem kopen om gewoon een laptop te hebben voor school en ik wil een pc-vervanger hebben. Nu heb ik gelezen over de whine- en de hitteproblemen, ook lees ik dat het nu verbetert ofzo is, is dit waar, zijn ze problemen echt verholpen?

subvraagje;ik eigenlijk de prijs een beetje raar/hoog, ik bedoel, voor die prijs kun je snellere halen, is dit de meerwaarde van disign enz. hoe kijken jullie eigenaren van een MBP ertegen aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Voor dezelfde prijs kun je misschien wel een andere laptop halen met dezelfde of iets betere specs, maar dan krijg je (naar mijn mening) niet zo'n mooi afgewerkt product als dat van apple.

Als je alleen al de looks vergelijkt met de meeste andere laptops, het aluminium (achtig) design enzo is zo is zo mooi. Mijn hele klas zat ongeveer over mijn mb pro te kwijlen. Verder is osx naar mijn mening echt een ongelooflijk mooi os. Geen gezeur met drivers etc.

Al met al vind ik een apple veel geld, maar zeker niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Naast design betaal je ook voor kwaliteit en voor het merk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:59:
Naast design betaal je ook voor kwaliteit en voor het merk denk ik
...en een superieur OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
@ BeeTB1

ge hebt uwe laptop (perfect afgewerkt en voorzien van al het nodige) met pluspunten
- scherm van zeer goede kwaliteit
- speciale aansluitingen (magsafe, firewire,...)
- stevige / mooie behuizing
- perfect uitgewerkt / afgestelde hardware
- batterij die zeer lang meegaat

je hebt een van de beste OS'en
- Mac OSX is gewoon een plezier om mee te werken
- ff testen, ff gewoon worden en je bent verkocht
- eenvoudiger kan niet

je hebt iLife (dit vergeten de meeste mensen)
- iPhoto
- iDVD
- iMovie HD
- iWeb
- Garageband
dit is voor een groot deel van de gebruikers al voldoene of bijna voldoene om met hun computer te doen wat ze willen (en kunnen)

tis een investering, maar je krijgt er echt wel een pracht van een product voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, alleen de stabiliteit van Safari is nou niet jut van het op mijn Powerbook. Klapt er elke keer uit als je naar realestate.co.uk, en nog meer. Gewoon elke keer uit het niets. Zo vervelend, windows programma's hangen iig <g>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kameleman : Zedde gij van Antwerpen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:13:
@ Kameleman : Zedde gij van Antwerpen ? :P
Ge zout bijna gaan pijzn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MYST schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:26:
[...]

Ge zout bijna gaan pijzn :P
Miljaar, nog ene van Aantwaarpe ? :+

Maargoed, we gaan offtopic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
ik zen van het mechelse, valt het op ?

[ Voor 25% gewijzigd door Kameleman op 05-06-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey hastn, on topic bluvn é osjeblieft (Neen, niet van Antwerpen :)).

Zit er kans in dat de Macbook Pro in de komende maanden wat in prijs zakt? (Zoiets van €1500-€1800) Of dat er een 15'' Macbook komt? Want 13.3'' vind ik te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik denk het niet.. de 15" Powerbooks zaten ook altijd rond dezelfde prijs als de MBP's nu. Apple verhoogt eerder de specs dan dat ze de prijs verlagen. 15" Macbook zie ik ook niet gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
MetroidPrime schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:56:

Twee 32-bit processoren is niet hetzelfde als één 64-bit processor, maar dat wist de marketing afdeling van Atari niet.
Apple ook niet dat een Core Duo 2Ghz niet 2x 2Ghz is maar 2x 1Ghz :D
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:30:
[small][sub]Want 13.3'' vind ik te klein.
Ik als jarenlange gebruiker van een 15" PowerBook (meerdere in 5 jaar) ben heel blijk met de 13" : Is het perfecte formaat!

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2006 01:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:15:
[...]

Ik vat de grap niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameleman schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:10:
ik zen van het mechelse, valt het op ?
Een beetje ;)

@ Tijs D: West-Vlaanderen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

hmm sinmds vrijdag is mijn toetsenbord kapot. tijdens lesgeven zaten opeens twee toetsen los en de b is ook niet meer goed 'responsive' ik heb niets raars er mee gedaan,ws. per ongeluk lesboek of zo op terecht gekomen, maar iig niet overdreven hard, heb dat nog nooit gehad met laptops. ze zijn finaal kapot: notches afgebroken, zal wel nieuw toetsenbord worden. meer mensen problemen hiermee? gaat op de lijst met defecten. Tweede logic board, nieuw scherm en toetsenbord. Ik laat 'm meteen aan het begin van mijn vakantie fixen, nu heb ik 'm te vaak nodig.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:15:
[...]

[...]

Ik als jarenlange gebruiker van een 15" PowerBook (meerdere in 5 jaar) ben heel blijk met de 13" : Is het perfecte formaat!
zit er nu 2cores van ieder 2 ghz in of 2 cores met ieder 1 ghz?
verder : Ik gok dat men er geheugen zelf in kan prikken, zijn er al guides van en wat voor soort geheugen moet dit zijn? correctie: dit moet zijn: SODIMM) 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300)
zou dit http://tweakers.net/pricewatch/137048 geheugen goed zijn of maakt dat tegenwoordig niets meer uit welk merk of wat dan ook het is?

[ Voor 18% gewijzigd door wvdburgt op 06-06-2006 02:10 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

2 cores op elk 2GHz. Waar ballebek 2x 1GHz vandaan haalt is mij onbekend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Verdikke! Ik heb de whine ook in mijn 17"! Heel irritant als je in een stillere ruimte zit.

Is dit op te lossen na bijvoorbeeld een reparatie van Apple's kant? Heeft Apple hier überhaupt een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Slagroom schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 07:49:
Verdikke! Ik heb de whine ook in mijn 17"! Heel irritant als je in een stillere ruimte zit.

Is dit op te lossen na bijvoorbeeld een reparatie van Apple's kant? Heeft Apple hier überhaupt een oplossing voor?
Weer een nieuw logic boar I guess...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

hij is binnen (17" MBP) ben benieuwd, eerst even ontbijten (zelf kastijding) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
CyBeR schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:27:
2 cores op elk 2GHz. Waar ballebek 2x 1GHz vandaan haalt is mij onbekend.
Eensch! Heb mijn favoriete model (17") al diverse malen aan t werk gezien en als je 1 core uit hebt is de snelheid nog steeds 2Ghz... Dat zou niet moeten kunnen als elk van je cores slechts 1Ghz is....

@Ballebek: wat wás nou je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

volgens mij maakte ballebek een grapske, toch had ie mij ook even aan het denken ;)
niet lang hoor (kom nou)

[ Voor 14% gewijzigd door Piellekes op 06-06-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Piellekes ga eens door met eten en verblijd ons met foto's :+

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.