[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:08:
Neuhh.. Dell en HP (en Asus, Acer, Medion etc) brengen al jaren 17" breedbeeld laptops uit. Dat is niks nieuws ;)
:r weer zo iemand die maar wat roept en niet weet waar de klepel hangt.

Apple was de eerste met een notebook die 17 inch kwam en de eerste
die een 15 inch screen afleverde en de eerste die zelfs het waagde een 12 inch
versie uit te brengen.
Daarnaast als ik elke 17 inch notebook indertijd vergeleek met die van Apple dan moest
ik ontzettend hard lachen om het krakkemikkerige design van kunststof,afwerking en
niet vergeten de dikte van de batterij waardoor je,als je het als geheel oppakte, je netzo
goed een doos bakstenen kon optillen. Zo zwaar was het en zo lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Hij zegt alleen maar dat niet apple alleen 17 inch laptops bouwen maar ook andere fabrikanten dat doen, wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
GUZA schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:17:
Hij zegt alleen maar dat niet apple alleen 17 inch laptops bouwen maar ook andere fabrikanten dat doen, wat is daar mis mee?
Inderdaad...
En dat was toen ook mijn vraag.. Of Apple NOG STEEDS de enige was. Want dat ze de EERSTE waren, wist mijn achterwerk zelfs al... Mja, ik geloof dat ik al had geantwoord dat die andere laptops dan nog steeds geen MACS zijn, en ik wil dolgraag een mac... Ik werk nu al een heel tijdje met Mac OS X bij een kennis van me met een mac, en ik vind het systeem echt TOPPIE werken, zelfs zonder Mighty Mouse (of ander muisbeest zonder rechter muisknop), al mis je die knop soms toch wel. Gelukkig wist ik dank zij Coda Software Finale al sinds Systeem 6 dat je ook kon Option-Clicken of Control-Clicken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! 17" MBP in bestelling! Eerste ervaring met Mac, dus ik ben erg benieuwd! Ik heb gekozen voor de 100 GB@7200rpm en twee bankjes 512Mb geheugen. Ook heb ik er nog een Larobe classic sleeve bij besteld (geel).

Even een vraagje voor de anderen die een bestelling uit hebben staan... Is de afleverdatum bij jullie ook pas in juni? Ik heb 'm 10 mei besteld, en de estimated delivery is pas 2 juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:51:
Zo! 17" MBP in bestelling! Eerste ervaring met Mac, dus ik ben erg benieuwd! Ik heb gekozen voor de 100 GB@7200rpm en twee bankjes 512Mb geheugen. Ook heb ik er nog een Larobe classic sleeve bij besteld (geel).

Even een vraagje voor de anderen die een bestelling uit hebben staan... Is de afleverdatum bij jullie ook pas in juni? Ik heb 'm 10 mei besteld, en de estimated delivery is pas 2 juni...
opzich niet eens heel slecht, voor een nieuw een nieuwe product, omdat je de standaard config. aanpast krijg je een BTO, dat duurt altijd langer.

[ Voor 14% gewijzigd door Qorne op 12-05-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Een snelle vraag ;)
Is de duurste MacBook Pro sneller/even snel/langzamer dan de duurste iMac?
Ik zit er over te denken om mijn iBook de deur uit te doen, omdat ik hem toch intensiever gebruik dan ik verwacht had. Het feit dat het een laptop is, is natuurlijk leuk, maar niet noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FiZz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:48:
Een snelle vraag ;)
Is de duurste MacBook Pro sneller/even snel/langzamer dan de duurste iMac?
Ik zit er over te denken om mijn iBook de deur uit te doen, omdat ik hem toch intensiever gebruik dan ik verwacht had. Het feit dat het een laptop is, is natuurlijk leuk, maar niet noodzakelijk :)
I/O gebeuren is op de iMac sneller (hard disk/dvd brander)
Kijk hier en je kunt zien dat desktop hd's een stukje sneller zijn.
Als je niet echt mobiel aan de slag hoeft is een iMac een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:15
wordt het niet tijd voor een deeltje 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:51:

Citaat uit de orderbevestiging:
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Uw bestelling zal worden verzonden op of voor 19.05.2006
We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 26.05.2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

Mijn verwachte leverdatum was 12 mei, maar ik had 'm de 2e al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
dolby schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:09:
[...]

I/O gebeuren is op de iMac sneller (hard disk/dvd brander)
Kijk hier en je kunt zien dat desktop hd's een stukje sneller zijn.
Als je niet echt mobiel aan de slag hoeft is een iMac een betere keus.
Was te verwachten natuurlijk en het is een stuk goedkoper. Beetje jammer dat Logic Pro zo duur is, maar je moet er iets voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
Hoe zit het eigenlijk met de latere lichting 15" MBP's? Zijn die net zo stil en koel als de 17"-ers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

FiZz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Was te verwachten natuurlijk en het is een stuk goedkoper. Beetje jammer dat Logic Pro zo duur is, maar je moet er iets voor over hebben.
kun je niet via een vriend-student B) regelen? scheelt weer een stuk (een heel stuk volgens mij) met die studentenkorting

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Dancing_Animal schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:28:
Hoe zit het eigenlijk met de latere lichting 15" MBP's? Zijn die net zo stil en koel als de 17"-ers?
Nee. Tot zover zijn 17" modellen cooler, en bevatten ze (volgens de eerste ontvangers) nog geen whine. De laatste 15" builds (week 17, 18) daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ergens reviews van de 17" te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Blaxje schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:38:
[...]

Nee. Tot zover zijn 17" modellen cooler, en bevatten ze (volgens de eerste ontvangers) nog geen whine. De laatste 15" builds (week 17, 18) daarentegen wel.
Ik weet 't zeker, ik val in herhaling, maar... NU GA IK zeker EEN 17" halen!!! heheh... En groter scherm, én FW800+DVD DL én geen CPU Whine en/of hitteprobleem! nou nog ff tot juni wachten ofzow, want ik wil m lokaal gaan halen (dat heet NIET via internet bestellen, maar bij de AppleStore in A'dam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
csteelooper schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Ik weet 't zeker, ik val in herhaling, maar... NU GA IK zeker EEN 17" halen!!! heheh... En groter scherm, én FW800+DVD DL én geen CPU Whine en/of hitteprobleem! nou nog ff tot juni wachten ofzow, want ik wil m lokaal gaan halen (dat heet NIET via internet bestellen, maar bij de AppleStore in A'dam...
Nou... als je dit leest (screen grabs laten ook erge afwijking zien) en ook op de support pagina's van Apple wordt er melding gemaakt van problemen met de 17incher.(whine) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

nou ik ben benieuwd, zodra ik m binnen heb (eind mei als het goed is, pin apple of mij er niet op vast) zal ik mijn ervaring met de 17" delen.
ik ben van plan om hem in mijn studio / op het podium te gaan gebruiken, voor mij dus belangrijk dat ie geen lawaai maakt. (ik bedoel dan de whine, ik heb geen idee hoe hard die is, als hij er al is bij de 17" versie)

[ Voor 17% gewijzigd door Piellekes op 15-05-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik ben vanmiddag eens bij Bossina in Groningen geweest. De 15" aldaar eens gecheckt. De bar boven het toetsenbord werd idd behoorlijk warm, maar niet onaanraakbaar. Andere plekken zoals op en rond touchpad vielen mee. Vond een beetje verwarming wel fijn eigenlijk ;)
Hij leek ook een beetje de cpu whine te hebben. Photobooth stond open (ghehehe ;)) dus toen deed ie het idd niet, maar sloot ik die af, dan hoorde ik vrijwel gelijk een soort "buzzzzz" vanuit de linkerkant komen. Het was niet echt luid, maar in een rumoerige winkel met een openstaande deur naar buiten toe was het toch aanwezig. Ik kan echter niet echt zeggen dat ik me eraan stoorde. Maar misschien is dat wel anders wanneer ik met dat ding op m'n kamer zit, alleen.

De man die mij te hulp schoot vertelde mij overigens ook dat er een rev. B van de MBP was uitgebracht die het niet meer zou hebben. Ik weet hier verder niets van (de laptops met serienummers uit de laatste weken schijnen het nog steeds te hebben), maar het zou kunnen. Apple loost eerst zijn oude voorraad natuurlijk.

Ik zou er niet heel erg mee zitten als dat mijn laptop zou zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De bar boven het toetsenbord werd idd behoorlijk warm, maar niet onaanraakbaar. Andere plekken zoals op en rond touchpad vielen mee. Vond een beetje verwarming wel fijn eigenlijk
Als een laptop die in een winkel idle staat te zijn al 'niet onaanraakbaar' wordt, dan is er toch iets mis. Bij mij in de winkel staan ook core duo laptops van onder andere acer en sony, die zijn na een dag lang een screensaver afspelen gewoon koud. (uiteraard probeer ik enkel op heet gebied van warmte een vergelijking te trekken hoor, ik hoef geen discussie acer vs apple op te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Kurkentrekker schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:22:
[...]

Als een laptop die in een winkel idle staat te zijn al 'niet onaanraakbaar' wordt, dan is er toch iets mis. Bij mij in de winkel staan ook core duo laptops van onder andere acer en sony, die zijn na een dag lang een screensaver afspelen gewoon koud. (uiteraard probeer ik enkel op heet gebied van warmte een vergelijking te trekken hoor, ik hoef geen discussie acer vs apple op te starten)
Ja, eensch. Hij stond idd uit z'n neus te vreten, behalve dan dat Photobooth open stond en de webcam aan. Maar dit mag mijns inziens nog geen 15% cpu kosten en dat kan als idle gezien worden vind ik.
Om nog een (hopelijk) duidelijkere definitie te geven: ik kon mijn vingers/hand met gemak een minuut op de bar leggen, maar ik voelde het toch wel degelijk. Het was gewoon niet comfortabel. Maar ja then again, niemand gaat daar constant aan zitten bij normaal gebruik.

Wel opvallend dat andere Core Duo's zo koel blijven dan .Bewijst alleen maar dat et niet de schuld van Intel is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Even een algemene opmerking over de warmte afgifte.
Een MacBook blijft als enige/een van de weinige laptop met een metalenbehuizing (aluminium).
Bekendt is dat metaal warmte beter geleidt dan kunsstof. Vandaar is misschien te verklaren waarom een Macbook warmer aanvoelt, dan een andere Core Duo laptop, die vaak van kunststof zijn.
Conclusie van mij is dat dan je de temperatuur van je laptop, niet kunt bepalen door de aan de hand van even de laptopbehuizing aanraken. Het gebruik van materiaal heeft dus een groot invloed daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Och, nu ik mijn eigen MacBook compleet open geschroefd heb en de koelpasta iets gefatsoeneerd heb is het ook niet echt een probleem meer. Toch durf ik ondanks de metalen behuizing en de stilte van de laptop te stellen dat deze minder warm had geworden als Apple iets voorzichtiger was geweest tijdens het productieproces. Die dingen worden gewoon onnodig warm. De een wat erger dan de andere, en meestal is het geen onoverkomelijk probleem, maar het is toch een van de nadelen die ik als gebruiker ervaar.

Voor de rest: niets dan lof over mijn laptop, ik ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

De Macbook Pro is vanaf heden alleen nog maar te leveren vanaf 2,0 Ghz... lekker is dat, zit ik hier met mijn 1,83Ghz macbook pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Mja, updates zullen nu sneller komen omdat Apple nu met Intel's werkt, voorheen ging dat met powerpc wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
De machines zijn ook flink goedkoper geworden (300 euro voor mijn 2.0/1GB/100GB 7200RPM). Ook zijn de schermen nu leverbaar met een 'glanzende toplaag'.

Da's dus best een flinke prijsverlaging, bummer dat ik niet kon wachten met kopen :/ Maar goed, nu vooral hopen dat Apple me een MBP op gaat sturen die geen weirde geluiden maakt :)

Ah, zo te zien is de MacBook er nu ook:
http://www.apple.com/macbook/macbook.html

Geen spannende dingen aan kunnen ontdekken tot nu toe.

[ Voor 20% gewijzigd door bartvb op 16-05-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
idd jammer dat de macbook geen goede videokaart heeft, daardoor is het net niet net als de glanzende scherm.
MBP tha bomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Macbook heeft een glossy scherm, ik zie nu dat je het bij de Pro modellen ook kunt kiezen. Gelukkig is het een keuze, want ik hou er niet van :) Er zit overigens geen prijsverschil tussen het gewone en het glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Als ik de update cycles zo zie wacht ik tot na de zomervakantie met mijn MacBook Pro. Intel gaat de boel snel voorzien van Core Duo 2 denk ik. Hopelijk dat dan ook de kinderziektes zijn verholpen (de whine komt tenslotte van Intel's gear).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:12
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren...

Maar door de introductie van de MacBook vandaag heb ik ook maar besloten om een Pro te bestellen. Ik verwacht niet meer dat de 13.3 inch MBP gaat komen, en ik vind de videokaart van de MB maar matig... Plus het feit dat de MBP vandaag goedkoper is geworden, mijn ADC account net geactiveerd is en de glossy schermen leverbaar zijn (ja, ik hou er wel van!).

Dus over een weekje hopelijk een MBP rev. 1.01 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Tering, ik kan nu voor hetzelfde geld dat ik neertelde voor de 1,83 (en terug heb gestuurd) nu een 2,16 bestellen. Gaat lekker zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Blaxje schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:04:
Tering, ik kan nu voor hetzelfde geld dat ik neertelde voor de 1,83 (en terug heb gestuurd) nu een 2,16 bestellen. Gaat lekker zo. 8)
Inderdaad, gaat wel heel snel zo. Mijn is nog geen 2 maanden oud en is nu al 200€ goedkoper (EN sneller). Toch wel jammer, maar dat nemen we er maar bij.

Overigens van mijn Apple Center nog altijd geen oplossing gekregen ivm mijn whine, loei en hitte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Kiff schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:25:
[...]

Inderdaad, gaat wel heel snel zo. Mijn is nog geen 2 maanden oud en is nu al 200€ goedkoper (EN sneller). Toch wel jammer, maar dat nemen we er maar bij.

Overigens van mijn Apple Center nog altijd geen oplossing gekregen ivm mijn whine, loei en hitte probleem.
ik heb bovenop die problemen nog een brak scherm ook, stop er maar een met een glanzende toplaag in :s

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:35:
[...]

ik heb bovenop die problemen nog een brak scherm ook, stop er maar een met een glanzende toplaag in :s
Ik heb al vaak gehoord dat de 17" een brak scherm heeft, maar zou dat echt opgelost zijn met een glanzende laag erop? blijft het niet hetzelfde scherm met een laagje op gespoten of ga ik hier compleet in de mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand die SMC update al geprobeerd voor MBP?
Lost dit het whining probleem misschien ook op?

Voor meer info http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:23:
[...]

Ik heb al vaak gehoord dat de 17" een brak scherm heeft, maar zou dat echt opgelost zijn met een glanzende laag erop? blijft het niet hetzelfde scherm met een laagje op gespoten of ga ik hier compleet in de mist?
Ik kan hier enkel uit ervaring met een HP portable spreken maar daar lijkt het net een filter die ervoor zit.

We hadden het er gisteren op #Apple ook nog over -- die glanzende toplaag is meer reflecterend (toch op die HP) maar biedt een veel groter contrast en heldere kleuren. Nu, voor een designer is dat een vreem gegeven aangezien zij normaal met een kleur-echt profiel moeten werken ...

't is nog even koffiedik kijken.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weinig ervaring met spiegelende schermen, maar de keren dat ik erachter gewerkt heb vond ik het nou niet echt een enorme verbetering t.o.v. conventionele TFT's. Ik laat mijn 17"MBP daarom gewoon op de standaard LCD staan.

offtopic:
zucht... nog 15 nachtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:23:
Heeft er iemand die SMC update al geprobeerd voor MBP?
Lost dit het whining probleem misschien ook op?

Voor meer info http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303725
ik weet niet of het whine oplost (zelf geen last van), maar deze update laat onder andere je fans wat eerder aangaan, wat de MBP al een stukje koeler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hij is weer terug *jippie* mijn MacBook Pro. Bij Card Services hebben ze er een nieuw logicboard in gezet. Overigens wel leuk om de reparatieomschrijving te lezen:

09-05-2006:JvO: testen, niks gevonden aan beeldscherm, werd wel heet
11-05-2006:JvO: testen, geen problemen met beeldscherm, laptop wordt wel erg warm.
16-05-2006:JvO: logicboard geplaatst, getest, OK

Toch leuk om te zien dat zij ook het hitteprobleem constateerde. Alleen toch raar dat ze geen beeldschermproblemen constateren. Zal het binnenkort eens testen of hij er nog last van heeft. Sowieso zou hij nu niet meer zo warm mogen worden.

Overigens opmerkelijk dat mijn laptop nu geen serienummer meer heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/wp-content/uploads/2006/05/Afbeelding%202.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Weet iemand of de 15" MBP in een skin (zoals de Tucano) in een 'normale' Eastpak rugzak past? Ik heb namelijk deze rugzak en wil geen andere rugzak, maar ik vraag me af of deze er wel makkelijk in past.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg gisteren opeens een mailtje van apple dat de 17"MBP goedkoper is geworden. Of ik even wil bellen om mijn gegevens door te geven zodat ze het verschil terug kunnen storten. :)

hele bericht:
Geachte klant,Wij stellen het zeer op prijs dat u onlangs een bestelling hebt geplaatst bij de Apple Store. Apple heeft vandaag een prijsverlaging aangekondigd en het doet ons genoegen u te laten
weten dat ook het product dat u hebt gekocht in prijs is gedaald. Wij passen de door u geplaatste bestelling dan ook aan en zullen uw product leveren voor de nieuwe, lagere prijs. Als u betaalt per creditcard of gebruikmaakt van de financiële diensten van Apple, wordt het
bedrag automatisch aangepast. Als u op een andere manier betaalt, kunt u ons bellen op nummer 0800 0200380. Houd daarbij de volgende informatie bij de hand:

Bank: Bankadres (stad):
Rekeninghouder:
Rekeningnummer:
Bankcode:
Swift-code:

Voor eventuele post-salesvragen verwijzen wij u naar de website van de Apple Store-klantenservice:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Met vriendelijke groet,De Apple Store
Das toch netjes van ze! Ik had hem al 2 weken geleden besteld dus ze hadden het in principe niet hoeven doen. Apple service krijgt hier duidelijk pluspunten van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

ik heb dat bericht ook gehad, goeie service.
Ik denk wel dat ze bijna niet anders kunnen, ik had namelijk zeker gebeld of ze het verschil zouden willen terugstorten. en ik denk met mij vele anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
De besteltermijnen zijn ineens wel weer een stuk langer geworden blijkbaar.
Ik heb op 16 mei besteld -- verwachte levering op 7 juni .. 't is wel een BTO -- maar dan nog.

Al maar beginnen met Universal Apps klaar te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door iworx op 18-05-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 17:43
ik lees over de SMC firmware update wel heel verschillende dingen op bv digg. De MBP schijnt langzamer te worden, de whine-problemen worden bij de een wel en bij de ander niet opgelost, etc... Zoals hierboven ook gevraagd, iemand die 'm hier al heeft geinstalleerd?
Als ie er echt alleen maar koeler van wordt trek ik denk ik liever de kap er af om er nieuwe pasta op te gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtbrainz schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:06:
ik lees over de SMC firmware update wel heel verschillende dingen op bv digg. De MBP schijnt langzamer te worden, de whine-problemen worden bij de een wel en bij de ander niet opgelost, etc... Zoals hierboven ook gevraagd, iemand die 'm hier al heeft geinstalleerd?
Als ie er echt alleen maar koeler van wordt trek ik denk ik liever de kap er af om er nieuwe pasta op te gooien..
Ik heb hem zelf geïnstalleerd en ik heb den indruk dat hij minder lawaai maakt dan voordien, maar het is nog niet volledig verdwenen.
Ik heb wel de laatste tijd niet veel meer met m'n MBP kunnen werken dus misschien zit ik er naast.

Wat ik wel raar vind is dat je het probleem niet hebt als je Linux of Windows op je machine zet.
Kan iemand mij dit verklaren? Zou het misschien kunnen zijn dat er een fout in de kernel van Mac OS zit die verkeerde halt instructies oproept????
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

mtbrainz schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:06:
Ik heb hem ook geinstalleerd. Merk niet dat hij langzamer is geworden. Maar dat kan ook zijn omdat ik het in de afgelopen 2 dagen niet gemerkt heb.
De whine is niet minder geworden volgens mij en minder warm ook niet.
Overigens een mooie tool om de temperatuur te meten en om te zien op hoeveel Mhz hij loopt, gebruik nu sinds enkele uren CoreDuoTemp daarvoor en moet zeggen, erg handy-dandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Piellekes schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:40:
ik heb dat bericht ook gehad, goeie service.
Ik denk wel dat ze bijna niet anders kunnen, ik had namelijk zeker gebeld of ze het verschil zouden willen terugstorten. en ik denk met mij vele anderen...
Pro-actief handelen vooral, denk ik :)
Want door de wet kopen op afstand zouden anders mensen hun MBP terug sturen en direct daarna tegen de nieuwe prijs opnieuw bestellen. Dat kost uiteindelijk veel meer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Zoals gezegd gebruik ik CoreDuoTemp. alleen was net even een DVD'tje aan het encoderen, en toen viel mij het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/hittemacbook.png

Das toch niet normaal? Weet iemand de 'die' temperatuur van de Intel Core Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
ik haal nog wel meer hoor na 15mins op volle load (beide cores). Bedenk wel dat dit de 'die-temp' is en niet van een externe sensor. En ik vermoed dat de speedit kext nog een foutje heeft, tenminste, dat hoop ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Red schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:
Zoals gezegd gebruik ik CoreDuoTemp. alleen was net even een DVD'tje aan het encoderen, en toen viel mij het volgende op:

[afbeelding]

[geen antwoord op vraag] Bij een dergelijke temp wordt de AMD64 proc (new castle core) zwaar onstabiel weet ik uit ervaring. Blijkbaar kan de core_duo er beter tegen. Maar wat is de max temp waarop hij stabiel blijft vraag ik mij af...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Red schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:

[afbeelding]

Volgens Intel© mag het 100C zijn.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

dolby schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:21:
[...]

Volgens Intel© mag het 100C zijn.
OK, niks aan het handje dus. :) Meer psychologisch dat je 76C al snel 'te warm' vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 19-05-2006 18:28 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Meer psychologisch dat je 76C al snel 'te warm' vindt.
In een warme ruimte heb ik de mine zojuist even een uurtje of twee laten world of warcraft'en, en hij kwam tot de 59 graden. Bij een beetje internetten en aanrommelen in iLife zit ik ergens in de lage veertig, met uitschieters naar boven en benenden.

Dit wel na de koelpasta mod. Toch wel apart dat je er ongeveer 20-30 graden winst mee pakt als ik kijk naar de 76 graden hierboven wordt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit tussen de 50 en 65°C bij gewoon werken op de MBP een W8613

Valt nog mee dan vind ik persoonlijk
er is niets aan gebeurd al vind ik dat hij soms wel warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Volgens een verkoper was een MacBook Pro sneller met PS dan mijn PowerBook. Mits ik niet te veel filters ging toepassen ed. Klopt dat of is dat bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22

The_DoubleU

Tweaker in München

Een tooltje dat op iedere Mac Laptop hoort. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 17:43
Haha, ik dacht al dat 't een tooltje was wat die lightsaber-geluiden bij 't dicht/openklappen van de klep forceerde maar toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Haha, erg gaaf !!!..... alleen is het nut hiervan nog minder dan van iAlertU... maar desondanks leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:18

alienfruit

the alien you never expected

Ik vroeg me af hoe makkelijk je op een MacBook Pro de hardeschijf kan vervangen. Mag dit eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

In de service manual van de MacBook Pro wordt het wel omschreven, maar inderdaad dan moet het toetsenbord eraf etc. etc. Het zal denk ik wel kunnen, maar weet niet of de MacBook Pro dan de schijf nog wel wil eten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
alienfruit schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:02:
Ik vroeg me af hoe makkelijk je op een MacBook Pro de hardeschijf kan vervangen. Mag dit eigenlijk wel?
tuurlijk, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Volgens mij vervalt je garantie dan, dat was tenminste het geval toen ik dat vroeg voor mijn PB. Of je moet het bij een Apple Centre laten doen, dan vervalt je garantie niet dacht ik.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Mijn MacBook Pro 17" is verzonden. De verwachte leverdatum is 30 mei... jippie!
Lees de topicwarning!

[ Voor 20% gewijzigd door dawuss op 24-05-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:18

alienfruit

the alien you never expected

Aha, want ik vind dat de BTO opties qua hardeschijven wat aan de dure kant. Nu heb ik een 80gig hardeschijf in mijn Powerbook wat toch wat te weinig is met 30gig muziek en al die lomp grote Apple programma's :)

Ik zal eens vragen bij mijn lokale Apple winkel om ze een hardeschijf kunnen vervangen zonder dat de garantie vervalt. Toch, wel een belangrijke issue. Maar hoe zit het dan met een nieuwe hardeschijf en Protection Plan? Moet je dan je oude hdd er weer terug in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
azt33 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:06:
Volgens mij vervalt je garantie dan, dat was tenminste het geval toen ik dat vroeg voor mijn PB. Of je moet het bij een Apple Centre laten doen, dan vervalt je garantie niet dacht ik.
ik denk dat je geen garantie hebt op beschadigingen die jezelf kan aanbrengen bij het proces en ook geen garantie op je nieuwe apparatuur. Bij de iMac wordt zelfs van de klant verwacht dat hij/zij zelf zoveel mogelijk doet.

met geheugen blijft je garantie sowieso nog intact, ik neem aan bij het vervangen van een harde schijf dat ook zo is. en dan nog, welke reparateur zou dat nou gaan checken/erg vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

markclausing schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:05:
[...]

ik denk dat je geen garantie hebt op beschadigingen die jezelf kan aanbrengen bij het proces en ook geen garantie op je nieuwe apparatuur. Bij de iMac wordt zelfs van de klant verwacht dat hij/zij zelf zoveel mogelijk doet.

met geheugen blijft je garantie sowieso nog intact, ik neem aan bij het vervangen van een harde schijf dat ook zo is. en dan nog, welke reparateur zou dat nou gaan checken/erg vinden?
ff een note, bij de iMac eerste generatie G5, was het idd de bedoeling dat je zoveel mogelijk zelf deed. Apple is hier op terug gekomen en bij de early 2006 iMac G5 en de iMac intel, mag je alleen zelf nog het geheugen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
markclausing schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:05:ik denk dat je geen garantie hebt op beschadigingen die jezelf kan aanbrengen bij het proces en ook geen garantie op je nieuwe apparatuur. Bij de iMac wordt zelfs van de klant verwacht dat hij/zij zelf zoveel mogelijk doet.

Dat is wat ik kreeg te horen van Apple. Het kan zijn dat het inmiddels veranderd is, maar daar lijkt het niet echt op. Ik zou voor de zekerheid even checken met Apple (Centre), zoals Alienfruit dat ook gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:
Kan een macbook eigenaar zo vriendelijk zijn om een high res foto te posten van het toetsenbord van de MB pro?
ben namelijk bezig aan de mackbook in 3D te ontwerpen en ik vind geen deftige en grote foto van het toetsenbord (of vlak waarop het toetsenbord zit, dus inclusief powerknop en met boxjes is nog beter).
Als ik nog lastiger mag doen :) , het beste zou een foto zijn loodrecht van boven genomen

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb een probleempje. als ik mijn scherm dichtklap dan gaat de mac in sluimerstand.
en ik vind nergens de optie om dit uit te schakelen. Kan iemand mij helpen????

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Soul__assasin schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:48:
ik heb een probleempje. als ik mijn scherm dichtklap dan gaat de mac in sluimerstand.
en ik vind nergens de optie om dit uit te schakelen. Kan iemand mij helpen????
Die optie is er niet.

De enige manier om hem dicht aan te laten staan is een toetsenbord of muis, de power adapter, en een extern beeldscherm aan te sluiten en dan op een toets drukken. Dan gaat 'ie in zogenaamde 'clamshell modus'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

echt zo een crap aangezien hij alle connecties dan verbreekt....

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Je kunt ook je beeldscherm uitzetten door de helderheid helemaal laag te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Zou de startpost geupdate kunnen worden?
Het plaatje doet 't niet en tevens kloppen de processorsnelheden al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Dichtklappen zonder slapen kan wel. Een van de eerste hits op Google:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Slagroom schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:09:
Mijn MacBook Pro 17" is verzonden. De verwachte leverdatum is 30 mei... jippie!
die van mij 1 juni... joepie! ;)
Lees de topicwarning!

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 24-05-2006 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
zijn de mbp`s die nu geleverd worden nog steeds met whine en hitteproblemen en scherm ook dacht ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

GUZA schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:27:
zijn de mbp`s die nu geleverd worden nog steeds met whine en hitteproblemen en scherm ook dacht ik???
ik koppel mijn persoonlijke ervaring wel terug als ik m binnen heb :+ (17" model heeft volgens mij minder heftige problemen dan de 15")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Piellekes schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:16:
[...]

ik koppel mijn persoonlijke ervaring wel terug als ik m binnen heb :+ (17" model heeft volgens mij minder heftige problemen dan de 15")
Voorzover ik het allemaal heb gevolgd heb je gelijk... Gelukkig, want ik wil nog steeds de 17" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/stuff/MBP.png
:*)

Disclaimer: Deze post dient puur om jullie te informeren over het feit dat ik een MacBook Pro heb besteld, de levertijd is er per abuis bij vermeld :P

[ Voor 66% gewijzigd door Bigs op 24-05-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Weet iemand of het qua prestaties iets uitmaakt om de ati X1600 met 128 Mb of 256 Mb geheugen in je macbook pro te hebben? Op OpenGL gebied zou het niets uit maken, heb ik ergens gelezen. Maar hoe zit dat met DirectX? (zeker als je in de toekomst een dualboot met win xp wil draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Laatst online: 08-08 18:09

krisis1

Onder-watte?!

Trunksmd: het videogeheugen wordt voor zover ik begrepen heb voornamelijk gebruikt om textures te bufferen. Of je dan OpenGL of Direct3D gebruikt lijkt me dan niet al teveel uit te maken, het hangt er maar van af wàt je wil doen in 3D.

Meteen een andere vraag stellen. In de MBP zit een Airport-kaartje dat 802.11g aankan. Maar, de nieuwe N-standaard lijkt niet al te veraf meer -juli 07 volgens wikipedia. Heel wat producten zoals access points kunnen een draftversie van de nieuwe standaard al aan, maar hoe zit het met de Airport?
Kan een firmwareupgrade genoeg zijn, wordt de interne Airport fysiek geupgrade door een service center of moet je een losse kaart voor je ExpressCard-slot of usbpoort kopen? Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.

//edit: beetje rondgezocht op internet, en dit vond ik op http://www.macnn.com/arti.../intel.macs.have.802.11a/ in een reactie:
It's important to note that future mac laptops, coming in june, will have the next revision of "Inte Wireless Pro" which also includes, 802.11n, WiMax, and EV-DO, EDGE connect for cellphones. It's very impressive.
klinkt goed, maar geen idee of we dat inderdaad mogen verwachten :)

[ Voor 24% gewijzigd door krisis1 op 26-05-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Vraag zal vast wel al zijn gesteld, maar aangezien ik op werk zit en geen tijd heb om alles door te spitsen.

Is apple van plan om een 13'' macbook pro te releasen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

802.11n duurt idd nog wel even, en tot er een definitieve versie op papier staat denk ik niet dat apple het zomaar gaat ondersteunen.
Als je wat meer over 'n-draft' apparatuur wilt lezen: http://arstechnica.com/news.ars/post/20060504-6751.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
ZviX schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:13:
Vraag zal vast wel al zijn gesteld, maar aangezien ik op werk zit en geen tijd heb om alles door te spitsen.

Is apple van plan om een 13'' macbook pro te releasen ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Bah, dan wacht ik wel op de volgende generatie 15" macbook pro, aangezien de huidige nog wat probleempjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Je weet dat een product normaal gesproken per rev. beter zou moeten worden.

Dus als je op de nieuwste generatie doet wachten, heb je meer kans % op bugs dan op een bestaand product dat al vaker herzien is.

Dat is wat je toch wil zeggen, maar toch ga je voor een nieuwe generatie :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.
Ik ga in juli voor een maand naar Amerika. Nu wil ik daar een nieuwe laptop kopen (scheelt 500 eur) omdat ik Acer beu ben. :(
Maar het probleem zit zo: ik ben dus een Belg dus ik ben gewend om met een azerty-tobo te werken en in Amerika is het dus qwerty. Kan je het zo bestellen dat het met een azerty-tobo is ?
Op de Amerikaanse site staat 'West Spanish keyboard' maar wat bedoelen ze daar mee ? :X

Mvg,
Toshiba_laptop :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:55 . Reden: Typo :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:44:
Je weet dat een product normaal gesproken per rev. beter zou moeten worden.

Dus als je op de nieuwste generatie doet wachten, heb je meer kans % op bugs dan op een bestaand product dat al vaker herzien is.

Dat is wat je toch wil zeggen, maar toch ga je voor een nieuwe generatie :?
Nou, je mag er toch wel van uit gaan dat alle problemen die ze in de revs. hebben verholpen niet meer bij de nieuwe 'generatie' voorkomen. Het is wel de bedoeling dat je er op vooruit gaat...
Ik wacht ook nog even op de introductie van de Meroms in de MBP. Ze zijn moeilijk te weerstaan, maar ik heb kan nog een tijdje vooruit met wat ik nu heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:05:
[...]

Nou, je mag er toch wel van uit gaan dat alle problemen die ze in de revs. hebben verholpen niet meer bij de nieuwe 'generatie' voorkomen. Het is wel de bedoeling dat je er op vooruit gaat...
Ik wacht ook nog even op de introductie van de Meroms in de MBP. Ze zijn moeilijk te weerstaan, maar ik heb kan nog een tijdje vooruit met wat ik nu heb :P
Weet iemand ongeveer hoe lang het "vroeger" duurde voordat er een nieuwe generatie powerbook verscheen? of waren er tussendoor ook alleen subtiele wijzigingen/ updates qua videokaart en processor?

Nu las ik een stukje terug in dit topic dat sommige van mening zijn dat er nu sneller updates komen van hardware omdat apple is overgestapt op Intel...klinkt natuurlijk heel mooi maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:15:
[...]

Weet iemand ongeveer hoe lang het "vroeger" duurde voordat er een nieuwe generatie powerbook verscheen? of waren er tussendoor ook alleen subtiele wijzigingen/ updates qua videokaart en processor?

Nu las ik een stukje terug in dit topic dat sommige van mening zijn dat er nu sneller updates komen van hardware omdat apple is overgestapt op Intel...klinkt natuurlijk heel mooi maar wat denken jullie?
Ga er maar vanuit dat de roadmap van intel gevolgd wordt, dus de Core 2 Duo zal kort na introductie in de Pro modellen komen.
Huidig design van de MacBook Pro gaat al een tijdje mee en het zal me niet verbazen dat die spoedig (na de zomer ofzo) een faceliftje krijgt oa ook dat magnetisch sluitsysteem van de MacBook.
En misschien ook een gekleurd alu behuizing als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

black alumineum :P zou niet eens verkeert staan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
dolby schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:30:
[...]

Ga er maar vanuit dat de roadmap van intel gevolgd wordt, dus de Core 2 Duo zal kort na introductie in de Pro modellen komen.
Huidig design van de MacBook Pro gaat al een tijdje mee en het zal me niet verbazen dat die spoedig (na de zomer ofzo) een faceliftje krijgt oa ook dat magnetisch sluitsysteem van de MacBook.
En misschien ook een gekleurd alu behuizing als optie.
Een gekleurde behuizing voor de Pro lijn van Apple? Dat zie ik niet snel gebeuren.
Een zwarte iMac daarentegen, wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Blaxje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:49:
[...]

Een gekleurde behuizing voor de Pro lijn van Apple? Dat zie ik niet snel gebeuren.
Een zwarte iMac daarentegen, wel. :)
Mwa.. ik heb er al eens over gedacht om mijn 12" Powerbook te laten adoniseren in een andere kleur.. dat ziet er echt wel vet uit volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:15:
[...]

Nou ja, Intel heeft de uitlevering van de Merom in Augustus/September gesteld volgens mij, en Apple heeft de WWDC verschoven naar Augustus. Ik zou zeggen "Do The Math", maar het blijft nog op hopen :P

Zoals dolby al zegt, de huidige invulling van de MBP staat al een 'tijdje', en om voor Apple het prijsverschil tussen de Macbook en de Macbook Pro meer te rechtvaardigen denk ik dat de MBP zodra de Merom beschikbaar is dan ook hiermee uitgerust zal worden. En dat is dus hoop/bid ik in Augustus/September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Sinds vandaag ben ik trotse bezitter van een Macbook Pro (2,16 Ghz / 15.4") ... voor de nieuwsgierigen...

Hij is compleet stil. Geen gewhine en voor zover ik merk ook geen vreemde vlekken in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben op dit moment opzoek naar een laptop, mijn budget is zo'n 18/19k. Een instap model MacBook Pro valt dus nog net binnen het budget. De reden dat ik een MacBook pro zou willen is puur het design en de look & feel.

Echter ontwikkel ik voornamelijk software voor embedded devices en wat windows apps. In hoeverre is het verstandig om een MacBook pro aan te schaffen? Hoogstwaarschijnlijk zet ik er direct bootcamp/winXP op. Hoe zijn de prestaties te vergelijken met andere core duo laptops? Het is natuurlijk een beetje raar om een MacBook pro te kopen en vervolgens alleen windows erop te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Als je alleen windows wil gaan draaien kun je beter een Windows only laptop kopen. Krijg je waarschijnlijk meer bang for bucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:14:
...mijn budget is zo'n 18/19k. Een instap model MacBook Pro valt dus nog net binnen het budget.
voor 18/19 'k' zou je er 10 kunnen kopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
^^ met slagroom -- als je enkel windows wil draaien, neem dan een HP/Dell/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik bedoel natuurlijk 1.8/1.9k ;)

Wat performance betreft kan ik idd beter een hp of dell kopen, alleen voor de looks hoef je bij hun niet te gaan shoppen ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.