[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
frank12 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:28:
[...]

Is er een ADC member die het kortingspercentage op een 17" Mac Book Pro kan controleren? Ik ben geen student, maar een korting van 20% op 2879 levert 575 euro korting op. Dat weegt op tegen een ADC membership van 500 dollar.

had ik dat maar eerder bedacht voordat ik m'n iMac kocht...
Er is een compleet ADC topic waar al die dingen allang in staan.. :/

@ Hoedje: Ik probeerde m te motiveren de search te gebruiken ;) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Matias op 26-04-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
matiasjansen schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:44:
[...]
Er is een compleet ADC topic waar al die dingen allang in staan.. :/
Een linkje naar dat topic is dan misschien wel handig: Wat te verwachten als ADC member?.

offtopic:
frank12 is een nieuwe gotter, en dan is het wel zo aardig om een beetje vriendelijker te reageren. Hij hoeft ook niet te weten dat er al een topic over gaat. En is een linkje nou zoveel moeite? Jij hebt ook gewoon je vragen kunnen stellen in dat topic :/

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De MacBook Pro is in bestelling! Twee verschillende mensen van de Apple Store Europe hebben me ervan verzekerd dat ik een US keyboard krijg met liggende enter ipv de L-vormige, maar nu krijg ik toch mijn twijfels bij de omschrijving:
MBPRO 15/1.83/1X512/80/128VRAM/SD-NLD
Dat laatste staat toch niet voor een Standaard Nederlands keyboard? :'(

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
SD zou voor superdrive kunnen staan in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ Peter Power. Dat stond er bij mij ook...... dus grote kans van wel. Daarnaast lijkt het me heel sterk dat jij het wel voor elkaar krijgt om een liggende enter te krijgen (die worden gewoon NIET geleverd hier in Europa) terwijl er al honderden mensen zijn die dat gevraagd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op advies van T_E_O heb ik vandaag de schroevendraaier ter hand genomen om mijn hitteprobleem op te lossen. Het zweet heeft me 4 uur lang op het voorhoofd gestaan, ben uiterst voorzichtig te werk gegaan, maar het resultaat mag er zijn. De laptop wordt niet meer zo warm aan de buitenkant. Waar ik hem eerst niet meer in mijn hand kon houden van de hitte, na 5 minuten World of Warcraft, kan ik nu na een half uur spelen gewoon dat ding aanraken. Hij voelt lekker warm aan, maar absoluut niet meer oncomfortabel.

De koelpasta die Apple heeft gebruikt zat meer naast de chips dan erop, en was ook al erg uitgehard en samengeklonterd. Beetje artic silver op de drie chips, en het werkt als een zonnetje.

Na het in elkaar schroeven was de spanning groot of de bekende 'boooiiiiinnnggg' zou klinken, maar gelukkig werkt hij weer. Het enige probleem war ik veroorzaakt heb, is dat ik waarschijnlijk mijn airport kaart gedisconnect heb. OS X herkent hem niet meer, terwijl de antenne connector wel goed vast zit.

De beide connectoren (linksboven, twee kleine vakjes) voor Airport en Bluetooth zitten goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifixit.com/Guide/85/images_large/28.jpg

De kaart zelf lijkt ook goed aangedrukt, maar OS X wil niets meer van Airport weten, ook niet na een PRAM en PMU reset. *(is inmiddels opgelost, zie edit)

Ik kan in ieder geval iedereen aanraden om de koelpasta een beetje beter te verdelen, dus als je het aandurft om je laptop compleet van alle onderdelen te strippen: zie hier.

edit:
Ik ben bij het in elkaar zetten van mijn laptop wat slordig geweest met de Airport en de express/34 card connector op het moederbord. Bij nadere inspectie bleek deze niet lekker vast te zitten, even aangedrukt, en ik zit nu weer draadloos vanaf mijn MBP te posten.

[ Voor 10% gewijzigd door Kurkentrekker op 26-04-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer, misschien is een USB-adapter een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Mijn post was meer bedoeld om de ervaring te delen, dan om het anderen aan te raden. Ik wil me niet schuldig voelen als iemand z'n mooie nieuwe MBP om zeep helpt ;)
De koelpasta die Apple heeft gebruikt zat meer naast de chips dan erop, en was ook al erg uitgehard en samengeklonterd. Beetje artic silver op de drie chips, en het werkt als een zonnetje.
Klinkt alsof het er hetzelfde uit zag als bij mij. Eigenlijk gewoon prutswerk van ze :X Mooi dat het bij jou net zo goed geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:45:
Wel jammer, misschien is een USB-adapter een optie?
In mijn edit staat ook dat ik het al opgelost heb door de connector van de airport kaart deze keer wél fatsoenlijk aan te drukken op het logicboard.
T_E_O schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:01:
Mijn post was meer bedoeld om de ervaring te delen, dan om het anderen aan te raden. Ik wil me niet schuldig voelen als iemand z'n mooie nieuwe MBP om zeep helpt ;)
Oh, ik bedoelde hem ook niet zo letterlijk hoor. Ik had je ervaring gelezen, en daarbij werd jouw verhaal gestaafd door een aantal mensen op verschillende andere fora, dus ik heb de gok maar genomen.

Wel een aparte ervaring, ik heb hem uit elkaar gehaald op de technische dienst van de computerwinkel waar ik dagelijks windows bakken verkoop. Mijn collegae vonden het al schennis dat ik in hun heiligdom mijn 'ranzige Apple' kwam repareren, maar sinds ik dat ding uit mijn tas haalde en de schroevendraaier erin had gezet kwamen er toch met zeer grote regelmaat en belangstelling mensen kijken naar wat ik aan het doen was. De MBP's zitten toch een stuk beter in elkaar dan de meeste andere merken, gaven mijn collega's aan het einde van de klus wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Wie zou zo'n 17" al ten toon gesteld hebben?

Ik zit echt te twijfelen; een 15,4" of een 17"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:59:

Zit met hetzelfde probleem :)
Aangezien ik geen desktop computer heb (en ook niet van plan er één aan te schaffen, ben te verkikkerd op het gebruiksgemak van een laptop) zou ik wel fars willen investeren (lees: MBP 17") in een nieuwe laptop om m'n IBM R50p te vervangen en tegelijkertijd mijn overstap naar Apple te maken.

Nog een vraagje: hoe zit het met de rechtermuisknop onder Windows als je het trackpad gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Er zijn tooltjes om te zorgen dat je met Control+Click een rechtermuis click kan emuleren. Maar als je serieus aan het werk bent hangt er een externe muis + toetsenbord aan je laptop neem ik aan. Zo zit ik iig altijd te werken samen met een externe monitor. Ik kan echt niet omgaan met die trackpads en dat ze nog steeds maar 1 muisknop hebben is eigenlijk gewoon debiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maxvlr

voor met je trackpad gaat dat niet lukken denk ik.

Ik heb trouwen de 15,4". En ben blij dat ik geen 17" moet meesleuren. Het weegt een half kilootje meer maar vooral het formaat is me te groot. Ik vind de 15,4" ideaal. Zeer draagbaar en tegelijk ook erg goed werkbaar.

Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze. Momenteel versleep ik mijn MBP elke week van de studentenkamer naar huis en omgekeerd. Maar vanaf augustus gaat hij elke dat van de studentenkamer naar het labo en omgekeerd en dan lijkt mij een 15,4" net draagbaarder dan een 17". En als ik een groter scherm wil dan sluit ik er wel via DVI een ACD op aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bartvb: Natuurlijk zal dat eens sporadisch zijn dat ik geen extra muis bijheb (vb laptop openklappen en snel een filmpje opzetten ofzo)
@Captagon: Ik heb ook lang zitten twijfelen tsn 15,4" of 17", maar als je er gewoon een secondskin overheen slaat kan je 'm toch in een doorsnee rugzak kwijt? Of ben ik hier fout? Heb gewoon een groter scherm nodig omdat ik ook veel weg van huis werk. Thuis zal er dan een 30" dell me opwachten.
Ook gewoon omdat een 17" zoveel meer waar voor je geld is én hopelijk zijn alle kinderziektes eruit, maar daarvoor kunnen we enkel de reviews afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Net een tijd met de mensen van technical support aan de lijn gehangen (het 0900 nummer) en uiteindelijk doorverbonden met After Sales. Ze gaan een nieuwe machine opsturen en TNT komt de oude ophalen. M'n achting in Apple is weer wat gestegen :)

Dit overigens ivm het erg warm worden en het 'moo' geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Over de temperatuur: ik was vanmiddag in de MediaMarkt bij de A'dam ArenA en daar bleek de MBP een heel gemoedelijk temperatuurtje te hebben. De MBP die ik bij A Mac in Utrecht heb bestudeerd werd echter net als de mijne vroeger gloeiend heet.

Waarschijnlijk wisselt het nogal hoe de koelpasta is aangebracht en zorgt dit ervoor dat de ene helft van de klanten roept dat het ding gloeiendheet wordt en de andere helft (die er eentje met 'goede' pasta heeft) er tegenin brult dat die dingen gewoon heet horen te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Maar dat is gaaf! :D Alleen zie ik wel de kosten staan voor een verzending naar Nederland ($195 voor een notebook valt best mee btw), maar als ik eens voor de gein wil doorgaan met bestellen dan kan ik nergens aangeven dat ik uit een ander land kom. Ze gaan er het hele proces vanuit dat je uit de VS komt.
Ook vraag ik mij af of je nu ook aan kunt kloppen bij Apple After Care of dat je aangewezen bent op deze lui. Dat zou betekenen dat je hem helemaal weer moet opsturen als er iets mis is. Dat lijkt me minder aantrekkelijk :/. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven? Want een custom kleurtje (Carbon is teh phat :P) is wel gaaf natuurlijk, je bent dan een aangename afwisseling in het grijze mac landschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Acolyte schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:38:
[...]

Maar dat is gaaf! :D Alleen zie ik wel de kosten staan voor een verzending naar Nederland ($195 voor een notebook valt best mee btw), maar als ik eens voor de gein wil doorgaan met bestellen dan kan ik nergens aangeven dat ik uit een ander land kom. Ze gaan er het hele proces vanuit dat je uit de VS komt.
Ook vraag ik mij af of je nu ook aan kunt kloppen bij Apple After Care of dat je aangewezen bent op deze lui. Dat zou betekenen dat je hem helemaal weer moet opsturen als er iets mis is. Dat lijkt me minder aantrekkelijk :/. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven? Want een custom kleurtje (Carbon is teh phat :P) is wel gaaf natuurlijk, je bent dan een aangename afwisseling in het grijze mac landschap ;)
Als ik het verhaaltje op hun site zo lees kopen ze eerde de Mbp bij een leverancier in, deze halen ze uit elkaar en spuiten ze in de desgewenste kleur, daarna stoppen ze hem weer in de doos naar jouw toe... dus ik denk dat je niet echt meer garantie erop hebt of zie ik dit verkeerd?

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:59:

A-Mac Amersfoort verwacht hem volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:49:
[...]

A-Mac Amersfoort verwacht hem volgende week.
Ik weet wel dat ik definately de 17" ga halen... Ik hoef 'm niet erg vaak mee te nemen en dan de extra uitrusting en de toch wel lagere prijs (:?) zijn dan de factoren die me naar 17" bewegen... Moet ik misschien wel ff een andere laptoptas mee aanschaffen... volgens mij gaat mijn huidige niet lukken... Maar das sowieso van later belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Inmiddels heeft Apple een update uitgebracht voor het keyboard :?

In ieder geval, ik had daar geen problemen mee, maar het volgende staat in de changelog.
About the Apple Keyboard Update 1.0

This update is recommended for the following computers:

-MacBook Pro
-iMac (Early 2006)
-Mac mini (Early 2006)

The Apple Keyboard Update 1.0 addresses reliability of keyboard and mouse functionality.

The installer guides you through the steps to install the Apple Keyboard Update.

System Requirements
Installation of the Apple Keyboard Update 1.0 requires Mac OS X version 10.4.6.
http://www.apple.com/supp...pplekeyboardupdate10.html

duurde overigens erg lang bij mij voordat OSX weer wou opstarten....

[ Voor 5% gewijzigd door Red op 28-04-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Red schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:25:
Inmiddels heeft Apple een update uitgebracht voor het keyboard :?

In ieder geval, ik had daar geen problemen mee, maar het volgende staat in de changelog.

[...]

http://www.apple.com/supp...pplekeyboardupdate10.html

duurde overigens erg lang bij mij voordat OSX weer wou opstarten....
De keyboard update schijnt al veel problemen op te leveren. De Photobooth-truc om de whine te stoppen werkt bij een aantal mensen die de update heeft uitgevoerd, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ik heb het gevoel dat die whine juist minder is geworden daardoor.... maar kan aan mij liggen, zou het even moeten testen als ik in een stille omgeving zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geweldige machine die MacBook Pro (15.4")! Heb m net binnen en echt prachtig, een goede investering voor school/werk/prive. (eerst iBook G4 12"). Ook een SecondSkin Guaina erbij, ziet er ook niet verkeerd uit.

Was jammer dat woensdag niemand thuis was om het pakket aan te nemen (naja, 30 minuten na UPS was ik thuis, maar donderdag ook niet dus had ik gebeld of ze t vrijdag na 3 uur konden leveren, was geen probleem, prachtige service (van UPS in dit geval dan).

MacBook Pro was dus Maandag besteld en eigenlijk Woensdag al hier, heb tot nu toe nog geen last van de bekende bugs (en ook nog geen onbekende bug gezien).

Serial begint met W8613 voor mensen die het interesseert.

-edit
Trouwens misschien komt het omdat ik van 12" afkom, maar het 15.4" scherm is groot! :) Erg tevree, en ook nu nog geen cpu whine of andere bugs gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door semicolon op 28-04-2006 19:59 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is of dat de bugs nu eigenlijk algemeen zijn of niet. Dat het horen van een whine dus subjectief zou zijn. Warmte probleem lijkt me eerder iets technisch waarbij de koelpasta gewoon te slordig is aangebracht.

Ik heb overigens net de keyboard update gedaan en heb de indruk dat de CPU whine een heel stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:46:
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is of dat de bugs nu eigenlijk algemeen zijn of niet. Dat het horen van een whine dus subjectief zou zijn. Warmte probleem lijkt me eerder iets technisch waarbij de koelpasta gewoon te slordig is aangebracht.

Ik heb overigens net de keyboard update gedaan en heb de indruk dat de CPU whine een heel stuk minder is.
Hoe hard of zacht, de whine is voor mij de reden om momenteel geen MacBook Pro aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, mijn MBP uit zijn slaap laten komen en nu werkt (na de keyboard update) inderdaad het mirror widget truuckje niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:46:
Je hebt gelijk. De koelpasta "schijnt" (understatement) een probleem te zijn :)

Link

Foto's

[ Voor 21% gewijzigd door Kiphaas7 op 01-05-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met andere woorden als ik mijn MBP binnen breng voor een nieuwtoetsenbord (scheve enter toets en heb applecare) dan laat ik best eens vlug de coolpasta terug opnieuw aanbrengen zodat hij minder warm loopt. Al heb ik de indruk dat om god weet welke reden mijn MBP nu niet meer zo warm wordt. Hij staat al de ganse dag op en hij is een stuk minder warm als gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die geen last hebben van de whine en/of warmte en/of andere welbekende problemen? En dan bedoel ik zoals gekregen van Apple, niet de zelf-fix dingen als koelpasta zelf verversen.
Als het echt zo is dat maar een deel van de mensen gewoon vette pech heeft (gehad) met een kuren vertonende MBP, dan zouden toch aardig wat mensen moeten reageren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Acolyte schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:29:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die geen last hebben van de whine en/of warmte en/of andere welbekende problemen? En dan bedoel ik zoals gekregen van Apple, niet de zelf-fix dingen als koelpasta zelf verversen.
Als het echt zo is dat maar een deel van de mensen gewoon vette pech heeft (gehad) met een kuren vertonende MBP, dan zouden toch aardig wat mensen moeten reageren lijkt mij.
Bekijk de forums van Apple eens zou ik zeggen. Tientallen, zo niet, een honderdtal topics die aangemaakt zijn over de whine en hitteproblemen. De MacBook Pro is het meest teruggestuurde product (zowel reparatie als refunding) van Apple op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:15
Ben benieuwd wanneer deze bugs opgelost zijn ....
Tegen die tijd koop ik erook één :)
misschien dat tegen die tijd de prijzen omlaag zijn en er alweer snellere procs inzitten :)
Hoewel ik liever een snellere vidkaart zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Houd er wel even rekening mee dat de mensen die een perfect werkende macbook in de winkel kopen waarschijnlijk niet de fora van Apple op zullen zoeken om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Kurkentrekker schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:56:
Houd er wel even rekening mee dat de mensen die een perfect werkende macbook in de winkel kopen waarschijnlijk niet de fora van Apple op zullen zoeken om te klagen.
True maar ik ga de problemen ook niet opzoeken, het feit dat het ook op OSnews staat geeft mij aan dat er genoeg mensen zijn met de problemen...
Users to Apple: Fix My Macbook Pro!

Overigens heb nog iets waar ik lang over na moet gaan denken .... 15.4 of 17" inch :)
Als ik de 2.16Ghz neem van de 15,4 (standaard in 17") is de 17", 300euro goedkoper bijna :S
(Dit is een config met 7200rpm schijf en gewoon 1GB mem)
Hier klopt toch iets nie ?

MacBook Pro, 17-inch, 2.16GHz Intel Core Duo
Aantal: 1
Eur 2.879,00

MacBook Pro, 15-inch, Intel Core Duo
Aantal: 1
Eur 3.108,99

[ Voor 48% gewijzigd door Reveal! op 02-05-2006 10:37 . Reden: Aanpassing van prijzen etc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
het lijkt alsof het niet klopt en het is ook niet logisch, maar de 17" is in die confugiratie toch echt goedkoper dan een 15.4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Zou iemand de 17" al ontvangen hebben? Ik lees er nog niet over op het internet... ik ben echt benieuwd naar hun ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Ja en dan heb je groter scherm, snellere firewire poort, extra USB poort, Dual Layer 8 Superdrive inplaats van 4x niet DL ...
Bizar ...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik ben nu zelf al een tijdje van plan om de switch naar apple te maken en ben dolverliefd op de nieuwe macbook pro. Aangezien ik een student ben is dit voor mij natuurlijk een zeer dure aankoop. Daarom was ik nu wat gaan rondsurfen op 2dehandssites. Nu kan ik een macbook pro aankopen aan een toch wel zeer interessante prijs. Nu stel dat hij last heeft van de welgekende whine en heat problemen, kan ik deze zelf dan nog terugsturen naar apple voor een nieuwe? ben namelijk niet goed op de hoogte hoe het met de garantie zit als je dergelijk toestel 2de-hands koopt. kan ik dan bijvoorbeeld applecare protection plan nog aankopen en toepassen op deze 2de-hands aangekochte macbook pro?
Alvast bedankt voor de hulp jongens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Kijk maar uit dat je niet wordt opgelicht dan. Een 2e hands laptop voor "een toch wel zeer interessante prijs" doet bij mij altijd alle alarmbellen afgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:43:
hey,

ik ben nu zelf al een tijdje van plan om de switch naar apple te maken en ben dolverliefd op de nieuwe macbook pro. Aangezien ik een student ben is dit voor mij natuurlijk een zeer dure aankoop. Daarom was ik nu wat gaan rondsurfen op 2dehandssites. Nu kan ik een macbook pro aankopen aan een toch wel zeer interessante prijs. Nu stel dat hij last heeft van de welgekende whine en heat problemen, kan ik deze zelf dan nog terugsturen naar apple voor een nieuwe? ben namelijk niet goed op de hoogte hoe het met de garantie zit als je dergelijk toestel 2de-hands koopt. kan ik dan bijvoorbeeld applecare protection plan nog aankopen en toepassen op deze 2de-hands aangekochte macbook pro?
Alvast bedankt voor de hulp jongens _/-\o_
Hmm, het doet mij ook twijfelen... Als je namelijk zomaar een nieuwe zou kunnen krijgen, waarom zou die man hem dan niet zelf inruilen? ;)

Als je een goedkopere optie zit, kun je natuurlijk ook kijken naar tweedehands PowerBooks of wachten op de nieuwe MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Een aanbieder van een gestolen laptop zal heus niet toegeven dat hij last heeft van de whine en de hitteproblemen. Als de laptop echter ouder is dan twee weken dan kun je hem niet meer terugsturen naar Apple.Hod het met ACP zit weet ik niet, maar ik zou zeggen, bel de Applestore. Zeg gewoon dat je al een macbook van 'enkele weken' oud in je bezit hebt, en je alsnog ACP wilt kopen. Kijken of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inruilen zal niet gaan, AppleCare kan je nog kopen. Dit kan nog tot 12 maanden na aankoop van de MBP maar dan moet ja natuurlijk wel in het bezit zijn van een factuur en dergerlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

Ik heb nu een dag een MacBook Pro, en geen last van een whine. Wel is de omgeving van de linkerspeaker wat warm, maar ik weet nog niet of ik daar gewoon even aan moet wennen, of dat het echt vervelend is.

For what it's worth: mijn serienummer begint met W8617.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Op macrumors heeft iemand een kernel extension gevonden die je in staat stelt de temperatuur van de CPU uit te lezen. De details staan in deze thread.

Wat voor een temperaturen krijgen jullie uit je MBP ? Ik kom uit op zo'n 50 graden @ idle en ongeveer 70 als de cpu 100% bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hmm, thuis eens even gaan proberen. Ik heb ook de overtollige pasta verwijderd, dus ik zal wel soortgelijke resultaten krijgen.
In die thread op Macrumours lees ik van mensen die tegen de 90 graden C aanzitten... Zijn hier mensen bereid even die test te draaien met een 'ongemodde' MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog eens naar AppleCare gebeld, met als antwoord op mijn vraag of er al een oplossing is voor de CPU Whine: "we zijn er mee bezig".
En wat het warmte probleem betreft (het is vandaag hier 26°C en nu heeft hij dus echt wel wat last van de hitte ;)) zei hij dat het Applecentre in de buurt wel mijn MPB wou openmaken en de koelpasta eens netjes zou kunnen heraanbrengen als ik dat wenste. Dus ik denk dat ik eens een keertje het lokale applecentre ga opbellen met de boodschap dat ze een nieuw toetsenbord mogen steken (entertoets helt wat af wat soms irritant is) en dat ze er meteen ook wat verse koelpasta op mogen aanbrengen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:41:
Ik heb net nog eens naar AppleCare gebeld, met als antwoord op mijn vraag of er al een oplossing is voor de CPU Whine: "we zijn er mee bezig".
En wat het warmte probleem betreft (het is vandaag hier 26°C en nu heeft hij dus echt wel wat last van de hitte ;)) zei hij dat het Applecentre in de buurt wel mijn MPB wou openmaken en de koelpasta eens netjes zou kunnen heraanbrengen als ik dat wenste. Dus ik denk dat ik eens een keertje het lokale applecentre ga opbellen met de boodschap dat ze een nieuw toetsenbord mogen steken (entertoets helt wat af wat soms irritant is) en dat ze er meteen ook wat verse koelpasta op mogen aanbrengen :).
Weet je toevallig nog wie je gesproken hebt? Vraag me af wie van mijn collega's dat advies geeft :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Presto

Nee weet niet meer wie. Maar moet er wel bijzeggen dat ik zelf over het verhaal van de koelpasta ben begonnen.

Maar nu ander vraag je, als jij daar werkt, kan je dan niet bevestigen of ontkennen dat ze met de problemen bezig zijn? We zijn nu toch al een heel tijdje verder en officieel is er nog niets over de CPU Whine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik kan er niet veel over zeggen, maar ik denk dat het logisch is, dat Apple er alles aan doet nu om eventuele problemen te verhelpen. ;)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hoort het natuurlijk ook. Ik ben best tevreden met de prestaties enzo maar als ja het zijn kleine ongemakken die er eigenlijk niet zouden mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Eiríkr schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:17:
Ik kan er niet veel over zeggen, maar ik denk dat het logisch is, dat Apple er alles aan doet nu om eventuele problemen te verhelpen. ;)
Zo logisch is dat niet helemaal. Op andere fora zeggen veel mensen ook dat Apple de CPU-whine 'binnen de normen vindt vallen' en dus niet serieus met het probleem bezig is.
Daarnaast kunnen we in de service manual van Apple zelf aangaande de MBP's zien op pagina 102 dat ze nadrukkelijk geïnstrueerd worden om zoveel koelpasta erop te kwakken. Dat geeft niet echt veel hoop nij mij :/

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte op 03-05-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb m'n MBP 15" nu ook een paar dagen binnen, wat een geweldig design! Vergeleken met mijn vorige Asus.. :) Alles ziet er geweldig en verzorgd uit, en die leuke gadgets zoals die afstandsbediening enzo zijn ook wel erg gaaf.. Maar goed, dat mag dan ook wel voor een laptopje van 3 ruggen..

Ik merk geen enkele whine, maar goed, ik zit de hele dag tussen de herriemakende pc's, misschien ben ik er immuun voor geworden.. Maar ook in bed zegt mijn vriendin dat ze niets hoort.. prima dus.

En hitte, sja, hij wordt heet, maar wat wil je zonder hard blazende fan, hij moet z'n warmte toch ergens kwijt? Het wordt ook inderdaad boven de toetsen erg warm. Gek he, daar hoort de warmte ook uit te komen ;) Vind het niet storend.

Qua performance vind ik het een klein beetje tegenvallen, maar dat heeft waarschijnlijk als oorzaak dat ik:
- maar 1GB RAM heb (en zie dat het geheugen bijna continu in gebruik is door alle apps die ik open heb)
- ik gebruik photoshop en office, en die zijn nog geemuleerd door rosetta
- ik ben meestal op de achtergrond flink aan het downloaden of dvd's aan het converteren o.i.d.
- en misschien ben ik ook wel verwend omdat ik overdag veelal op dual xeon dozen werk met 15.000RPM disks.. Zo..

Maar verder ben ik erg tevreden! Begin steeds meer van de Mac-wereld te ontdekken, en dat bevalt uitstekend.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axis schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:02:
- maar 1GB RAM heb (en zie dat het geheugen bijna continu in gebruik is door alle apps die ik open heb)
OT: da's ook de bedoeling van goed geheugenmanagment; zolang er genoeg 'Inactief' geheugen is (zie Activiteitenweergave), is er niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Acolyte schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:29:
Ik heb geen problemen tot nu toe (aankomende vrijdag is ie een week 'oud').

Is het iemand ook opgevallen dat als je iets met aspect ratio 4:3 doet, het mooi uitgelijnd is met het toetsenbord? (heb zelf nooit achter een widescreen powerbook gezeten hiervoor maar neem aan dat het toen ook al was). Probeer maar s een 4:3 resolutie (maar dan uiteraard niet stretched).

[ Voor 22% gewijzigd door semicolon op 03-05-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

zo, mijn batterij kan ook terug, nog meer mensen? Ik koop nooit meer een Apple geloof ik, liever Mac OS X illegaal op normale hardware... 2100 euro en dan een brak ding... Mobo wordt nog steeds te warm, brak scherm, brakke accu etc.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:55:
zo, mijn batterij kan ook terug, nog meer mensen? Ik koop nooit meer een Apple geloof ik, liever Mac OS X illegaal op normale hardware... 2100 euro en dan een brak ding... Mobo wordt nog steeds te warm, brak scherm, brakke accu etc.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

jopiek schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:55:
Al eens langs geweest bij een ASP ???
Die kunnen het voor je nakijken en kosteloos repareren, vind het wel een beetje voorbarig die reactie van je.
Ik heb ook problemen met hitte en met batterij, ook al vaak over gebeld maar tot op heden is er nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Red schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:36:
Die kunnen het voor je nakijken en kosteloos repareren, vind het wel een beetje voorbarig die reactie van je.
Juist. Bij elk merk met grondig gewijzigde nieuwe produkten zijn er in het begin problemen. Dat weet je als je als eerste hard naar de winkel rent en meteen koopt. Die problemen zullen echt wel opgelost worden en ik heb al een paar keer gelezen dat mensen een geheel nieuwe notebook kregen. Wat dat betreft heeft Apple ook niet echt een slechte naam.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Overigens net mijn MacBook zelf ook weggebracht naar een ASP (Card Services Zwolle) omdat ik van de week video aan het renderen / encoderen was en die strip boven het toetsenbord echt gloeiend, gloeiend, gloeiend heet werd. Kan nooit goed zijn volgens mij. En ik ben heel wat gewend, heb redelijk vuurvaste vingers (werk in de horeca) maar dit was echt niet te harden dus vandaar.

Nu maar afwachten wat er mee gebeurd, heb ze netjes case nummer gegeven (wat ik via Apple Technische ondersteuning toegewezen had gekregen) en ben benieuwd of hij volgende week al klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb net apple gebeld vanwege de hitte en ik krijg een nieuwe opgestuurd,
Nu maar hopen dat ik er eentje krijg die niet te warm wordt.
Hebben mensen al een macbook pro die een normale temperatuur heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enkele weken mijn eerste Apple (een macbook pro) en ben er zwaar tevreden over! hard en software zijn super!

Heb lange tijd Dell en Hp laptops/pc's gebruikt, maar heb altijd al eens een apple willen testen.
nu heb ik er 1 en er komt nooit meer een Hp/Dell in huis/werkplek.

Ff een positief bericht in deze thread! :) Kan de macbook alleen maar aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Vanmiddag is m'n vervangende MBP afgeleverd en die heeft een nog grotere koe dan de unit die ik had :) Wel het nu 100% zeker voor me dat dit geluid veroorzaakt wordt door de rechter fan die regelmatig heel even (1 of 2 seconde) aanspringt en dan weer uit gaat. De ventilator in de vervangende unit maakt helaas meer geluid dan die in mijn eerste MBP dus ik ga de vervangende unit maar weer terugsturen en houd m'n eerste. Zou me overigens niets verbazen als dit op te lossen is met een firmware update, de MBP mag best wel (wat) geluid maken als hij het echt warm heeft maar iedere keer 1 of 2 seconde aan is echt zwaar irritant.

Verder weinig problemen met de machine, echt een mooi ding verder :)

Oh, voor de mensen met een Intel Mac die Firefox gebruiken:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=332579

Die versie gebruikt echt een _stuk_ minder CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Ik vroeg me al een tijdje af wat die knop naast het pijltje omhoog nou eigenlijk was, nu moet ik zeggen dat het icoontje met niets zegt maar ik was s gaan kijken wat ie nou deed, en nu blijkt dat dit gewoon een 2e enter knop is? (icoon is een 'hoedje' met daarboven een streep op m'n toetsenbord). Hij functioneert op dit moment om een of andere reden hier als enter knop, ik weet niet of dit ook de bedoeling is (of wat ie anders zou moeten doen?).

Weet iemand wat nou precies het nut ervan is, ben wel benieuwd daarnaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Op mijn normale apple toetsenbord (van mijn mac mini) staat dat tekentje inderdaad bij de enter knop, namelijk bij die van de numerieke pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die met dat 'hoedje' is de enter toets, die met de pijl (die de meeste mensen zullen gebruiken) is de return toets. In de meeste applicaties zit er geen verschil tussen deze twee, maar met bijvoorbeeld MSN kun je de return toets gebruiken voor een nieuwe regel en de enter toets voor verzenden. In bijvoorbeeld XPress krijg je met return een nieuwe paragraaf en met enter een nieuwe colom.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Red schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:36:
[...]

Al eens langs geweest bij een ASP ???
Ik heb ook problemen met hitte en met batterij, ook al vaak over gebeld maar tot op heden is er nog geen oplossing.
Hij is al een keer terug geweest (@Blue: ook card services zwolle) en nog steeds brak, dus als het voorbarig is, ik betaal 2100 voor een rot werkend apparaat. Enige wat goed werkt is Mac OS en dat hebben de idioten ook al in de war geschopt met repareren (hoe vraag je je af? geen idee). Ik ben het ding steeds kwijt, daarnaast benzine en belkosten.

Als je een Apple koopt koop mje als het goed is 3 dingen:
- kwaliteit
- goede service
- een trendy product

blijkbaar is het tegenwoordig alleen het laatste, geeft mij maar 4 normale laptops van 500 euro met een illegale versie van Mac OS (dat is het enige wat goed is aan apple geloof ik).

[ Voor 20% gewijzigd door jopiek op 07-05-2006 13:06 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

jopiek schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:54:
[...]

Hij is al een keer terug geweest (@Blue: ook card services zwolle) en nog steeds brak, dus als het voorbarig is, ik betaal 2100 voor een rot werkend apparaat. Enige wat goed werkt is Mac OS en dat hebben de idioten ook al in de war geschopt met repareren (hoe vraag je je af? geen idee). Ik ben het ding steeds kwijt, daarnaast benzine en belkosten.

Als je een Apple koopt koop mje als het goed is 3 dingen:
- kwaliteit
- goede service
- een trendy product

blijkbaar is het tegenwoordig alleen het laatste, geeft mij maar 4 normale laptops van 500 euro met een illegale versie van Mac OS (dat is het enige wat goed is aan apple geloof ik).
wat is er precies aan de hand met de accu en het scherm? is het iets wat af en toe langs komt, en dat daarom card het niet gezien heeft? Card heeft nl normaal prima service. Waar heb je de macbook pro gekocht? als het via apple is kan je vaak wat regelen via Aftersales

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het tijd voor Deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

eendje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:22:
[...]

wat is er precies aan de hand met de accu en het scherm? is het iets wat af en toe langs komt, en dat daarom card het niet gezien heeft? Card heeft nl normaal prima service. Waar heb je de macbook pro gekocht? als het via apple is kan je vaak wat regelen via Aftersales
Heb MBP direct van apple, tweede week van februari. Met aftersales is alleen te regelen dat het zaakje gerepareerd wordt, vervangen buiten de 14 dagen probeertijd willen ze vooralsnog niet.

Het scherm flikkert en er zit een rare streep op, leek aan de videokaart te liggen, er zit nu n.a.v. alle andere problemen een nieuw logic board in, nog steeds problemen (card services heeft het niet gezien helaas), daarnaast wordt het ding nogal warm.
De batterij heeft problemen: zie http://blogs.zdnet.com/Apple/index.php?p=189

mijn MBP is: W8607 - Manufactured: Week of Feb 12, 2006

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Het eerste uitpak-feestje:
http://www.flickr.com/pho...i/sets/72057594129114051/

edit:
...en nog een keer:
http://www.mbp.cc/BOX.html

[ Voor 26% gewijzigd door Slagroom op 09-05-2006 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik was gistermiddag iets te vroeg voor een afspraak en liep daarom even de Apple Centre centraal station binnen. Ik stond daar een beetje te spelen met de MBP en opeens viel me op dat ik al de hele tijd een superirritant geluid hoorde.. Dat is dus die befaamde whine.. sorry maar wat een &%@! geluid zeg :/ Valt me echt dik tegen van Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kun je nagaan dat je het dus al hoort in een AC. Als je dus thuis op je kamertje zit is het helemaal irritant :/ Maar goed, zolang Apple niet met een oplossing oid komt kun je altijd nog de 2e core uitzetten als je alleen aan het internetten bent (of gewoon je iTunes harder slingeren)

Mijn PB12" geeft bijvoorbeeld piepjes door de speakers tijdens het scrollen of als GIF animaties afspelen, ook erg irri. Maar goed zolang ik itunes aan heb hoor ik het niet ;) Bovendien moet je ongeveer op je PB gaan liggen om het te horen ;) :D

[ Voor 20% gewijzigd door Whieee op 09-05-2006 12:38 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Whieee schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:
kun je nagaan dat je het dus al hoort in een AC. Als je dus thuis op je kamertje zit is het helemaal irritant :/ Maar goed, zolang Apple niet met een oplossing oid komt kun je altijd nog de 2e core uitzetten als je alleen aan het internetten bent (of gewoon je iTunes harder slingeren)

Mijn PB12" geeft bijvoorbeeld piepjes door de speakers tijdens het scrollen of als GIF animaties afspelen, ook erg irri. Maar goed zolang ik itunes aan heb hoor ik het niet ;) Bovendien moet je ongeveer op je PB gaan liggen om het te horen ;) :D
Ok, dit is vloeken in die Kirche... maar ik had dat probleem op mijn werk met een Dell PC... hele maffe piepjes bij eender welk soort bewegende beelden -- ook die hoorde je niet als je ander geluid uit de internal speaker liet komen (bij Dell was geluid van de geluidskaart altijd ook via de PC Speaker te horen). Ik had dus keurig iTunes geïnstalleerd en zat mooi naar NashVille FM te luisteren... Maar bij die Dell PC viel me wel op dat ik er buiten Windows geen last van had. In de PC wereld zeiden mensen dan ook al gauw dat het aan drivers o.i.d. lag... Voorzover ik Mac nu al ken denk ik niet dat dat hier ten volle van toepassing is, maar je zou het misschien kunnen proberen met tweaks ofzow... In ieder geval begrijp ik wat je bedoelt...

Nu even iets anders: Ik lees dit topic nu al héééééél lang, want ik ben zelf voornemens c.q. echt van plan om een MBP aan te schaffen. Alleen wordt ik helemaal maf van die mensen die allemaal problemen hebben met de hitte en/of de whine die zich voordoet. Maar voorzover ik kan bepalen zijn dit allemaal owners van het 15" model; ik ben van plan de 17" te halen (heb alleen medelijden met mijn pa; die wil de 15")... Nu komt het: zijn er ook mensen met de 17" die er last van hebben? En dan dit: Why the h*ll doesn't Apple seem to be doing anything to correct/fix the problems :?... Ik zie overigens op Internet veel meer klachten over de 15" dan over de 17". Of kijk ik nou scheel?

EDIT: Sheit... volgens mij lees ik nie lekker... Ik zie net dat de 17" er net pas ís... * csteelooper baalt als een stekker... Gelukkig gaat het nog minimaal 2 weken duren voor ik hem überhaupt kán gaan halen. Hopelijk kan men dan uit voorraad leveren... :o...

[ Voor 8% gewijzigd door csteelooper op 10-05-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@csteeloper: die zijn ook nog maar een dag ofzo op de markt, reviews zullen er wel snel van verschijnen!

Heb met m'n IBM hetzelfde voor, als je de laptop oppakt en je beweegt de muis, hoor je een hoog schurend geluidje. Als hij gewoon op tafel staat hoor je er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Sowwy.. just edited my previous post... DAMN... Ik wil heel graag 17"... Dat werkt gewoon superrr... Zit nu al vaak op de 17"G4 van een kennis van me te werken. Besides zijn de specs gewoon veel beter (DL versus SL en FW8000 onder andere, om het nog maar niet over 2.16GHz te hebben... Daar komt nog bij dat ik de extra schermruimte goed kan gebruiken omdat ik de lettertypes vaak iets groter heb... Al is dat niet nodig als je al een goed 17"-scherm hebt... EN: naar mijn weten is Apple de enige die 17"-*books op de markt brengt, maar daar kan ik me vergissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Nou, de kogel is door de kerk! Ik heb zojuist de 17" MacBook Pro besteld inclusief een Tucano Second skin! Ik heb de harde schijf laten vervangen door een 7200 RPM 100 GB harde schijf... nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Neuhh.. Dell en HP (en Asus, Acer, Medion etc) brengen al jaren 17" breedbeeld laptops uit. Dat is niks nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

Slagroom schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:06:
Nou, de kogel is door de kerk! Ik heb zojuist de 17" MacBook Pro besteld inclusief een Tucano Second skin! Ik heb de harde schijf laten vervangen door een 7200 RPM 100 GB harde schijf... nu maar wachten :)
ik heb gisteren precies het zelfde gedaan! (snellere HD) maar dan zonder de skin.
enig idee hoe lang het ongeveer gaat duren?

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ze zeiden anderhalf week. Ik heb overigens met creditcard betaald. Dan zou het nog sneller moeten gaan (3 dagen sneller zei de meneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:06:
... inclusief een Tucano Second skin!
Staat die dan al tussen de accesoires?? Ik kan hem precies niet terugvinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb die voor de 17" Powerbook besteld, die past ook om de 17" MacBook Pro volgens de verkoper. Dat wilden ze nog aanpassen in de shop.

[ Voor 7% gewijzigd door Slagroom op 10-05-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
matiasjansen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:08:
Neuhh.. Dell en HP (en Asus, Acer, Medion etc) brengen al jaren 17" breedbeeld laptops uit. Dat is niks nieuws ;)
Well, I Said to correct me if I proved to be wrong; which I did, apparently... Hehehehe... Welbedankt voor je info... Maargoed, blijft het een feit dat ik dolgraag over wil op Mac... hehehh... Iemand een idee of en zoja wanneer men de 7200RPM schijven uit voorraad kan leveren? Of moet je daarvoor altíjd wachten... En niet onbelangrijk: wat is het prijsverschil versus een 5400RPM schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:08:
En wat voor :X

http://www.lidl.nl/nl/hom....TARGA_AMD_Turion_64_MT32

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Sja, 't is dat 't Targa is... Das idd :r.... Maar verder kan ik buiten dat de RAM speeds laag liggen (PC2700 -- dat heb ik nu ook in me mobo) niet echt zeggen dat het zo slecht is... Heb alleen een broertje dood (bijna letterlijk, for that matter) aan Targa... En 't is sowieso geen Mac... En ik wil wél een Mac... één correctie op mijn statement dat Mac de enige zou zijn met 17"-modellen is wel genoeg... Toch bedankt voor je comment hehheheh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Slagroom schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:03:
Ze zeiden anderhalf week. Ik heb overigens met creditcard betaald. Dan zou het nog sneller moeten gaan (3 dagen sneller zei de meneer).
* Piellekes via de giro, postbank --> rabobank, (da's toch de bank van bibit?) dan zal het wel een volle 2 weken duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:34:
[...]

Well, I Said to correct me if I proved to be wrong; which I did, apparently... Hehehehe... Welbedankt voor je info... Maargoed, blijft het een feit dat ik dolgraag over wil op Mac... hehehh... Iemand een idee of en zoja wanneer men de 7200RPM schijven uit voorraad kan leveren? Of moet je daarvoor altíjd wachten... En niet onbelangrijk: wat is het prijsverschil versus een 5400RPM schijf?
Zelfde prijs, enkel dat de 7200RPM 100Gb is en de 5400RMP 120...
Anderhalve week wachten voor een custom made MBP 17" lijkt me eigenlijk peanuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Volgens de verkoper... ik ga uit van een maand...

Citaat uit de orderbevestiging:
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Uw bestelling zal worden verzonden op of voor 19.05.2006
We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 26.05.2006

[ Voor 74% gewijzigd door Slagroom op 10-05-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

wachten dan maar... ik heb ook nog educatieve korting, dat moet misschien ook nog beoordeeld worden, of gaat dat steeksproefgewijs?

weet iemand of die FW800 interface ook echt uitmaakt qua externe HD of audio interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 11:22

Breuls

Bad Wolf

Piellekes schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:24:
[...]

* Piellekes via de giro, postbank --> rabobank, (da's toch de bank van bibit?) dan zal het wel een volle 2 weken duren
Ik heb per bank betaald, ook van Postbank naar Rabo (Bibit). Ik had m'n MacBook exact een week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

mooi, ze zijn bij apple accoord gegaan met de 12% onderwijskorting voor m'n MBP 17" :)

eventjes off-topic:

Het is dan toch weer hilarisch om dan de top 3 te zien met meest verkochte apple producten met EDUCATIEVE :+ korting:

Bestseller
1. iPod nano
2. Miglia TV Mini
3. iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Miglia TV Mini is dan ook perfect voor studenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piellekes schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:27:
mooi, ze zijn bij apple accoord gegaan met de 12% onderwijskorting voor m'n MBP 17" :)
off-topic: 12%? Ik dacht dat het 6% was, hoe heb je dat klaargespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Ja, daar ben ik ook geïnteresseerd in. Als je accessoires hebt besteld, heb je daar ook 12% korting over gekregen?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Waarschijnlijk via de gewone Apple Education Store. Apple On Campus is namelijk alleen voor aangesloten hogescholen en daarbij krijg je (meen ik) zelfs 20%.

Meer daarover hier: http://www.apple.com/nl/e...d/students/discounts.html

[ Voor 22% gewijzigd door Red op 11-05-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

okee daar kom ik dan even op terug.
ik had nog niet echt goed uitgerekend hoeveel korting ik kreeg, nu wel

ik kwam op 7,99% dus 8% voor de MBP 17". kortingen varieeren blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
studentenkorting is 6%
hogeschoolkorting is 12% (hogeschool moet wel aangesloten zijn bij apple)
ADC kost +/- €100,- dan heb je 20% korting MAAR dit is wel eenmalig en je moet student zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

GUZA schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:06:
studentenkorting is 6%
hogeschoolkorting is 12% (hogeschool moet wel aangesloten zijn bij apple)
ADC kost +/- €100,- dan heb je 20% korting MAAR dit is wel eenmalig en je moet student zijn.
ik had vandaag naar apple gebeld, want mijn vriendin studeert aan de UU, (dat is dan hogeschool/univeriteits korting).
ik in de wacht, die man ging het uitzoeken. Even later weer aan de lijn, was geen probleem, scheelde mij weer geld volgens hem. hij opnieuw de order ingevoerd met de UU-korting:
"dat scheelt u toch €60,-" :+

naja dat is geen 12 % meer 8,2 ipv 8. Toch meegenomen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Bij ons op hogeschool leeuwarden is het 12% wel vreemd dan, want 8% is voor alles studenten en 12% bij enkele uni`s en hoge scholen.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.