Op advies van T_E_O heb ik vandaag de schroevendraaier ter hand genomen om mijn hitteprobleem op te lossen. Het zweet heeft me 4 uur lang op het voorhoofd gestaan, ben uiterst voorzichtig te werk gegaan, maar het resultaat mag er zijn. De laptop wordt niet meer zo warm aan de buitenkant. Waar ik hem eerst niet meer in mijn hand kon houden van de hitte, na 5 minuten World of Warcraft, kan ik nu na een half uur spelen gewoon dat ding aanraken. Hij voelt lekker warm aan, maar absoluut niet meer oncomfortabel.
De koelpasta die Apple heeft gebruikt zat meer naast de chips dan erop, en was ook al erg uitgehard en samengeklonterd. Beetje artic silver op de drie chips, en het werkt als een zonnetje.
Na het in elkaar schroeven was de spanning groot of de bekende 'boooiiiiinnnggg' zou klinken, maar gelukkig werkt hij weer. Het enige probleem war ik veroorzaakt heb, is dat ik waarschijnlijk mijn airport kaart gedisconnect heb. OS X herkent hem niet meer, terwijl de antenne connector wel goed vast zit.
De beide connectoren (linksboven, twee kleine vakjes) voor Airport en Bluetooth zitten goed:
De kaart zelf lijkt ook goed aangedrukt, maar OS X wil niets meer van Airport weten, ook niet na een PRAM en PMU reset. *(is inmiddels opgelost, zie edit)
Ik kan in ieder geval iedereen aanraden om de koelpasta een beetje beter te verdelen, dus als je het aandurft om je laptop compleet van alle onderdelen te strippen:
zie hier.
edit:
Ik ben bij het in elkaar zetten van mijn laptop wat slordig geweest met de Airport en de express/34 card connector op het moederbord. Bij nadere inspectie bleek deze niet lekker vast te zitten, even aangedrukt, en ik zit nu weer draadloos vanaf mijn MBP te posten.
[
Voor 10% gewijzigd door
Kurkentrekker op 26-04-2006 21:44
]