[CM] De mislukkelingen - deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 45.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik had gehoopt hier nooit te hoeven posten...

Heb de afgelopen tijd 24 identieke plaatjes van 1mm alu gezaagd, 110x24mm. Allemaal op elkaar geklemd en geboord, op het verkeerde punt :'( |:(

Ik begin deze week maar opnieuw.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:44:
[...]

Buurjongetje tweaker in de dop?
pas maar op straks komt ie nog in de mislukkelingen deel 6 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Na, ik bezig met het bouwen van mijn case. Naar de gamma gefiets een even een spuitbus uit et rek gepakt. Ik thuisgekomen en gaan spuiten. Eerste reactie: gvd wat is dit blauw, oeps....
In plaats dat et blauw is geworden heb ik een soort lego knalblauwe case...
Kost me nu ruim 30 euro aan verf om alles goed te krijgen en met de kosten van de vorige spuitbus erbij.

Erg blauw dus, nu nog een bijpassende kleur voor de fans en neon buizen uitzoeken, iig geen blauw...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou er wit bij doen, dat zal er vrij goed bij passen, maar de boel niet 'nog blauwer' maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

na me RAM mislukking tog maar weer verder gegaan aan me casemod en was van plan er een PII in te zetten om alles te testen egter had ik 2 PII staan maar eentje was stuk(leuk verhaal voor een andere keer) maarja welke was het? uit eindelijk op de gok er een gekozen alles aangesloten en aangezet *KADOEFFF* en jahoor het verkeerde mobo... leuk voeding naar ze grootje :X

past wel mooi bij me verzameling:+ keb nu 2 mobo's 2 gehuegen reepjes een muis die ik verneukt heb met een overkill aan ledjes, een voeding nu alleen nog een tobo,cd speler en een beeld buis en ik heb een compleet systeem }:O

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet zo zeer bij het Casemodden maar toch wel degelijk een mislukking :P Ik had een P2B-D staan in een goedkope kast met voeding(Merk voeding Maxpower. Je weet het denk ik al)
Ik kom zit te computeren in 1 keer rook ik iets, Branderig. Ik denk van is niet erg. Door gecomputerd. Savonds uitgezet. PC meegeven aan broertje zodat hij naar een "Lan" kon. Krijg ik 3 uur later een telefoontje van de PC doet het niet meer kun je eventjes komen. Ik kom daar aan. Zet de kast op zijn zijkant. Ik doe hem open en wat zie ik daar. Een voedings ingang die zwart geblakerd is. Toen zij ik van Hij is Kapot en kan niet meer gerepareerd worden. Mijn broertje van hoezo. Ik van Hij is doorgebrand. Ik heb mijn lesje geleerd. Volgende PC word een A merk voeding en niet een X of Z Merk voeding ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

mn eerste min of meer bijna-mislukking, net 5 min geleden:

was aant prutsen met een stuk of 20 fan stekkertjes en draadjes, om te zorgen dat mijn 3 fans allemaal tegelijk gedimd kunnen worden terwijl alles LED's vol open blijven...

was gewoon terwijl de pc aan staat dus he

nouja mijn cpu fan stekkertje wilde niet los, dus ik frutten enzo en hij kwam wel los ineens schiet ie los, ik hield em wel vast maar niet goed genoeg want hij ramde in mn cpu fan!! aaarg dus ik meteen power deraf en kijken hoe t zat, was net een snelbinder in een fietswiel gedraaid. fijn. een paar koelvinnen zijn gebogen maar achteraf valt de schade heel erg mee, de draad is niet eens gestript. en het werkt :D eerst leek t alsof ik een vin van de fan had afgebroken of dat er een koelvin op mn videokaart terecht kwam (pats) maar dat was niet zo

heb trwns een zalman cnps-7700alcu

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Ge64 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:01:
was gewoon terwijl de pc aan staat dus he

nouja mijn cpu fan stekkertje wilde niet los, dus ik frutten enzo en hij kwam wel los ineens schiet ie los, ik hield em wel vast maar niet goed genoeg want hij ramde in mn cpu fan!!
Denk ik dat nu, of trek jij je cpu cooling er uit terwijl je pc draait? Cpu beu ofzo? :|

[ Voor 1% gewijzigd door twabi2 op 30-08-2006 02:22 . Reden: sbellingzvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Opzich kan het niet zo veel kwaad om je cpu cooling eventjes uit te zetten, beetje afhankelijk van je processor en koelblok.
Ik heb vroeger een 486DX2 100Mhz en een Pentium 75mhz gesloopt. Er zat een ISA 33k6 modem in de 486DX2, maar omdat ik op mijn eigen pc ook wou internetten, hotplugde ik deze kaart afwisselend tussen de computers. Soms deed ie het in 1 keer, soms moest ik rebooten voor ik kon inbellen. Na een keer of 10 ging het mis, DX2 ging niet meer aan, ik dacht tjah dan maar op eigen pc internetten, toen was die ook stuk (mobo iig).
Les: geen isa kaarten hotpluggen!

PS. ik was toen 10 of 11 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Twabi2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:22:
[...]

Denk ik dat nu, of trek jij je cpu cooling er uit terwijl je pc draait? Cpu beu ofzo? :|
Jah dat doe ik wel vaker, het stekkertje he niet de koeler eraf :P hij kan best een halve minuut passief gekoeld lopen hoor, en daarna even op vol zetten is die zo weer 35 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Ok, ik had ook weer zoiets.

Met mijn Fileserver een 200GB schijfje even indelen. Data stond er nog op, maar was altijd goed gegaan. Partitionmagic ging keurig aan de gang, lege kleine partitie eraan toevoegen en toen ging het fout. Alles was goed volgens programma maar hij kende geen schijf meer. Unallocated rotzooi. Alles proberen terug te halen met GetDataBack, maar de helft was corrupted 8)7 Ook Testdisk of wat dan ook kwam er niet meer uit. Wat Partitionmagic gedaan heeft weet ik niet, maar iets goeds fouts! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

daandegoeiste schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:24:

Met mijn Fileserver een 200GB schijfje even indelen. Data stond er nog op, maar was altijd goed gegaan. Partitionmagic ging keurig aan de gang, lege kleine partitie eraan toevoegen en toen ging het fout. Alles was goed volgens programma maar hij kende geen schijf meer. Unallocated rotzooi. Alles proberen terug te halen met GetDataBack, maar de helft was corrupted 8)7 Ook Testdisk of wat dan ook kwam er niet meer uit. Wat Partitionmagic gedaan heeft weet ik niet, maar iets goeds fouts! :(
Ik vind partitioneren eng, ik doe het alleen als m'n schijf leeg is.

Gisteren ook nog iets. De bliksem was hier in de buurt ingeslagen, terwijl m'n pc uit stond (maar de hoofdschakelaar nog wel aan). M'n zus klaagde dat de pc niet aan ging, dus ik heb het hoofdschakelaartje uit en aan gedaan. Ik druk de powerknop in: *spat *knetter *vonk *rook bij de voeding (Enlight 300W dingetje). Sh*t!

Normaal gesproken maak ik m'n compu zelf, maar met zulk soort dingen laat ik het liever door de computerboer doen (wie weet wat er nog meer kapot is in m'n compu behalve de voeding). Dus vandaag nieuwe voeding erin laten zetten. Ik kijk op de rekening: €25 :> Zal wel geen kwaliteitsvoedinkje zijn dan. En idd: Ik ben nu trotse eigenaar van een Q-tec :| En een 12 volt molex tekort zodat m'n firewire het nog niet doet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

daandegoeiste schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:24:

Je hebt zelf de fout begaan door partitionmagic te gebruiken op een volle schijf, dat is gewoon fout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik moet toegeven, 6 van de 10 keer als ik met een volle schijf partition magic iets laat verplaatsen ofzo (partitie opschuiven om ruimte te maken voor een nieuwe) dan gaat er wat fout. Zo staat er nu nog ergens een partitie op die hij weigert te snappen maar ook niet kan formatteren of verwijderen dus het lijkt wel hardwarematig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Je hebt zelf de fout begaan door partitionmagic te gebruiken op een volle schijf, dat is gewoon fout. ;)
Kijk eens naar de titel van dit topic ;)

Verder wil ik nog even kwijt dat al die mislukkingen vrij leuk zijn om te lezen, maar toch niet in CM (wat voor casemodding staat) thuis horen. Er staat zelfs nog een extra tag in de topictitel, maar dat wil niet baten. Dus let even op: Alléén casemodding mislukkingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik was weer eens bezig me t een schakeling voor temperatuurregeling in me case met transistors maar had er niet op gelet dat de schakeling voor maar 9V was. ik was aleen vergeten er een paar weerstanden tussen te proppen. leuk 4 leds en een tysistor verneukt :|

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
TheZeroorez schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:27:
Ik zou er wit bij doen, dat zal er vrij goed bij passen, maar de boel niet 'nog blauwer' maken.. :)
Eerbetoon aan de Graafschap _/-\o_ .

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Nu we toch in de Partition Magic sfeer zitten *O*

Tijdje geleden m'n (~60%) volle partities lopen resizen. Vervolgens netjes gedaan via Partition Magic, PC gereboot en daar kwam een blauwe Windows pagina wat mij meldde dat Partition Magic z'n taak aan het uitvoeren was ... maar na een kwartier kwamen de fouten al -O-.

Na 10 mins aan fouten aan hebben moeten zien toch nog Windows in gekomen, m'n hele 3de partitie was LEEG, hij zag nog wel de hoeveelheid data er op staan, maar ik kon die data niet meer vinden ...
Wat bleek nou, heb ik met die partitie lopen kloten waar Partition Magic zelf op stond 8)7.

Na een partitie format was alles weer opgelost btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik heb meestal van die (standaard... of ben ik gewoon een kluns :+ ) domme dingetjes zoals een weerstandje vergeten bij aansluiten van leds of aan me fans klote als de pc nog aan staat... en dan komen net de loshangende pinnetjes ervan allebei tegen de geleidende kast 8)7
Mja bij deze dingen alleen gehad dat me pc uitviel of niet meer aanging, ff power deraf en alles werkt weer.

Nooit iets kapot gemaakt, alleen een fan, maar Joost mag weten hoe ik dat voor mekaar heb gekregen O-)
Dalijk voor eerst een window in sidepanel plaatsen, als dat maar goed gaat...

@EyeWitness: misschien moet je de topictitel of post van The_Zeroorez paar posts terug lezen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

paar jaar geleden had ik bij de kringloopwinkel een niet geteste pc gehaald voor 4 euro, bleek achteraf een heel mooi ding voor die prijs ( 160mhz ofzo, en hij kon booten van CD wat een heel voordeel was). maar ik moest er wat mee doen dus moederbord eruit gehaald, alle stekkertjes los enzo he, maarja hoe moeten die weer terug?? dus ja ik goed kijken naar die beschrijvingen, maar blijkbaar moest het 90 graden gedraaid worden ofzo, want toen ik een ledje ergens op aansloot en hem aan zette ging het allemaal goed enzo tot ik rook zag !! aarg shit neee niet kapot gaan meteen uit gezet, heel het draadje was gesmolten ! en er zat een zwarte vlek op t moederbord. wat ik nou gemold heb weet ik niet maar hij doet het gewoon nog steeds perfect ! maf toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
bigchristiaan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:55:
[...]

Gisteren ook nog iets. De bliksem was hier in de buurt ingeslagen, terwijl m'n pc uit stond (maar de hoofdschakelaar nog wel aan). M'n zus klaagde dat de pc niet aan ging, dus ik heb het hoofdschakelaartje uit en aan gedaan. Ik druk de powerknop in: *spat *knetter *vonk *rook bij de voeding (Enlight 300W dingetje). Sh*t!

Normaal gesproken maak ik m'n compu zelf, maar met zulk soort dingen laat ik het liever door de computerboer doen (wie weet wat er nog meer kapot is in m'n compu behalve de voeding). Dus vandaag nieuwe voeding erin laten zetten. Ik kijk op de rekening: €25 :> Zal wel geen kwaliteitsvoedinkje zijn dan. En idd: Ik ben nu trotse eigenaar van een Q-tec :| En een 12 volt molex tekort zodat m'n firewire het nog niet doet.
teruggaan en vragen of je een andere met genoeg molexen mag (mischien wel met bijbetaling)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
bigchristiaan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:55:
[...]

nu we het toch over enlight hebben ;p

ik was mijn enlight (350w) een beetje aan het opvoeren (check Voeding ''overclocken'')
ik denk ff voelen aan de koelblokken hoe heet die zijn..

vhop 300v door je klauw heen :P
was echt zo'n auw... wtf moment :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik wou een kabel aansluiten, dus ik zo iets harder trekken. En toen gebuerde het -_- 20.000 kabeltjes van de onderkant mobo eruit... er staan overal letters op zoals "HD LED", doe ik die in het LED gedeelte doet hij het nog steeds niet ¬¬ Ik druk nu 24/7 reset button om de pc op te starte XD als ik ooit nog zin heb zoek ik wel een manual op het inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Aubergine schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:31:
Ik wou een kabel aansluiten, dus ik zo iets harder trekken. En toen gebuerde het -_- 20.000 kabeltjes van de onderkant mobo eruit... er staan overal letters op zoals "HD LED", doe ik die in het LED gedeelte doet hij het nog steeds niet ¬¬ Ik druk nu 24/7 reset button om de pc op te starte XD als ik ooit nog zin heb zoek ik wel een manual op het inet.
Misschien de aansluitingen eens andersom plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:53:
[...]

teruggaan en vragen of je een andere met genoeg molexen mag (mischien wel met bijbetaling)
Achteraf had ik die molex toch niet nodig, blijkbaar haalde het fire-wire kaartje z'n stroom via de PCI.
MexxT schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:24:
[...]

nu we het toch over enlight hebben ;p

ik was mijn enlight (350w) een beetje aan het opvoeren (check Voeding ''overclocken'')
ik denk ff voelen aan de koelblokken hoe heet die zijn..

vhop 300v door je klauw heen :P
was echt zo'n auw... wtf moment :+
Idd wtf. Was je toen niet een uur stoned van die klap?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig met mijn nieuwe über stille kast (:P) van MDF, en daarvoor besloot ik als enige airflow 6 fans aan weerskanten te maken en de rest (voeding fan, CPU fan etc.) achterwege te laten. Dit werkte prima doordat ik de bovenkap van de voeding eraf had gehaald en de lucht er dus lekker doorheen kon stromen. Totdat ik echter een kabeltje aan het strippen was boven de loeiende voeding en mijn hand er middenin schoot.. Bzzt Flits.. Paar uur lang beduust op de bank gelegen en voeding kon naar de sloop - ik had kortsluiting gemaakt en ik had hem nog niet geaard.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bigchristiaan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:05:

Idd wtf. Was je toen niet een uur stoned van die klap?
nee niet echt, maar me arm vond het niet zo prettig :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:19:
Ik was bezig met mijn nieuwe über stille kast (:P) van MDF, en daarvoor besloot ik als enige airflow 6 fans aan weerskanten te maken en de rest (voeding fan, CPU fan etc.) achterwege te laten. Dit werkte prima doordat ik de bovenkap van de voeding eraf had gehaald en de lucht er dus lekker doorheen kon stromen. Totdat ik echter een kabeltje aan het strippen was boven de loeiende voeding en mijn hand er middenin schoot.. Bzzt Flits.. Paar uur lang beduust op de bank gelegen en voeding kon naar de sloop - ik had kortsluiting gemaakt en ik had hem nog niet geaard.. ;(
Outch, geen rare hartkloppingen aan over gehouden? Als je brandwonden hebt, verwachten we uiteraard een foto :P

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:19:
Klinkt pijnlijk, maar (sorry) ik vind het wel een beetje stom. Wie gaat dan ook ergens aan werken vlak boven een open voeding die aan staat.

NOSIG

• InjecTioN
  • Laatst online: 22:38

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

bigchristiaan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:00:
[...]

Klinkt pijnlijk, maar (sorry) ik vind het wel een beetje stom. Wie gaat dan ook ergens aan werken vlak boven een open voeding die aan staat.
nou... die gene heeft hier dus nét die post gemaakt waar jij op ge-quote hebt :9

2 jaartjes geleden:

ik wil windows opnieuw installen (destijds nogmaar met één enkele schijf waarop 2 partities stonden), en wil voor de verandering maar eensch een engelse versie van windows erop.... ik doe de cd erin, booten, partitie aanmaken, insta...... kudt... 2e partitie stond vol met belangrijke data :X alle data kwijt...... :'( hierna heb ik een andere hdd erbij moeten kopen (had geen fatsoenlijke liggen) om al mijn data terug te kunnen krijgen (2e partitie stond nog op RAW-formaat, dus nog een zeer groot gedeelte terug kunnen krijgen)...

inmiddels let ik altijd goed op met wat ik doe tijdens de installatie.... :P

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• TheZeroorez
  • Niet online
En wat heb je toen gemod aan je kast? :X

Verwijderd

bigchristiaan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:00:
[...]

Ik werkte er in principe niet boven, en had ook helemaal niet door dat ie aan stond. De fans had ik toen nog niet aangesloten, en er was dus bijna niks om aan te zien/horen dat hij aanstond. Vervolgens schiet ik uit met mijn hand en vliegt ie zo de voeding in. Geen rare hartkloppingen gelukkig, wel brandwonden. Maar die zijn allang weg, ik praat nu over een paar maanden geleden.

• mae-t.net
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:04:
En wat heb je toen gemod aan je kast? :X
Ik denk een deuk erbij in de zijkant. Ik ken iemand die ik meer dan eens een nieuwe kast of een nieuw zijpaneel heb moeten leveren (dit was kennelijk een mislukkeling, dus geheel on-topic). Wat betreft het modden, dat zou ook minder mislukkingen geven als de kasten weer eens van een maatje dikker staal gemaakt werden. Ik heb zelf wel eens een mooi zijpaneel geknakt doordat het op een zachte ondergrond lag en ik er even op steunde (dom dom dom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

mae-t.net schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:20:
[...]

Ik denk een deuk erbij in de zijkant. Ik ken iemand die ik meer dan eens een nieuwe kast of een nieuw zijpaneel heb moeten leveren (dit was kennelijk een mislukkeling, dus geheel on-topic). Wat betreft het modden, dat zou ook minder mislukkingen geven als de kasten weer eens van een maatje dikker staal gemaakt werden. Ik heb zelf wel eens een mooi zijpaneel geknakt doordat het op een zachte ondergrond lag en ik er even op steunde (dom dom dom).
Sommige kasten zijn al niet te tillen leeg en met hardware al helemaal niet, en jij wilt dan nóg zwaardere metalen gebruiken? :X

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 03:41
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:16:
[...]

Ik werkte er in principe niet boven, en had ook helemaal niet door dat ie aan stond. De fans had ik toen nog niet aangesloten, en er was dus bijna niks om aan te zien/horen dat hij aanstond. Vervolgens schiet ik uit met mijn hand en vliegt ie zo de voeding in. Geen rare hartkloppingen gelukkig, wel brandwonden. Maar die zijn allang weg, ik praat nu over een paar maanden geleden.
dat heb ik dus ook gehad, kon ook nergens aan zien dat die aanstond.
Beetje last van me vinger, maar meer niet ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:51:
[...]
Sommige kasten zijn al niet te tillen leeg en met hardware al helemaal niet, en jij wilt dan nóg zwaardere metalen gebruiken? :X
Ik heb het over waaibomenkastjes van 0,6mm staal of dunner. 0,8mm was vroeger standaard, maar zie je tegenwoordig alleen bij dure kasten. Opzich is er wat voor te zeggen om een standaardkast lekker dun te maken (materiaalbesparing), maar wil je gaan modden of de computer als opstapje gebruiken, dan is dik toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
Bij mijn oom en tante, een of andere handige knutselaars zou voor hun een leuk pctje in elkaar knutselen, Pc werkt.. behalve cd's bakken (2 stations, lezer en een losse brander er onder) maar Nero wil geen brander vinden, mn tante die kerel bellen, "Ja, nou, je zult vast wel ergens verkeerd op hebben geklikt!", "maar de lade wil ook niet open..?" (dat kan maar 1 ding zijn, of de drive kapot, of geen voeding) "Is het goed als ik binnenkort weerbel voor een afspraak?" waarop mn tante akkoord gaat.

3 maanden later wrodt ik gebeld, krijg dit verhaal te horen, en zou wel eventjes die kabel aansluiten, net op dat moment belt die pcboer terug, ja, vanavond kom ik wel even kijken.

Was die kerel dus vergeten de molex aan te sluiten op het station.. Hoezo beginners fout? :+ En het was niet z'n eerste, hij zou ook adsl aansluiten, maar hij leest geen handleidingen en knupt doodleuk 2 losse delen telefoonsnoer aan elkaar, en plaatst de splitter achter het telefoontoestel (en niet direct tussen de "binnenkomst" bij de muur en het toestel..

Amateur.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 22:38

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

mae-t.net schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:46:
[...]

Ik heb het over waaibomenkastjes van 0,6mm staal of dunner. 0,8mm was vroeger standaard, maar zie je tegenwoordig alleen bij dure kasten. Opzich is er wat voor te zeggen om een standaardkast lekker dun te maken (materiaalbesparing), maar wil je gaan modden of de computer als opstapje gebruiken, dan is dik toch handiger.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxh83.jpg

lees: SWEEX :( vatsige prut... kan je nix mee wat modden betreft :(

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niezen en een dremel met een freesje erin.. Moet ik nog meer zeggen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, welnee. Valt prima te modden. Laatst ook met 0,6mm zijpanelen gewerkt, ging best goed nog, op enkele gare onverwachte irritaties na. (ombuigen van randen, maar weer terug weten te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

stukje logoca van mijn kant: hoe kaler en leger het is, hoe meer eraan te modden valt :Y)

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lol das waar. Mijn 1ste kast was ook een sweex die ik gemod had maar dat gaat wel een stuk makkelijker dan die dikke zware platen die CM en Aopen bijv, hebben. Voor beginners zijn sweexkasten aanraders IMO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarbij is het ook niet zo erg als ze helemaal kapot gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ooit mijn kast stiller gemaakt en met loodbitummen beplakt. Mooi spul! Alle resonanties weg. Mijn harde schijven dacht ik toen, voor een gedeelte er ook mee beplakken en klein overdruk gatje open houden natuurlijk.
Beviel niet echt en er weer af. Waren wat vies/vettig geworden door dat dat spul noagal plakt.
Ik dacht ff mooi met doekje en terpetine schoon poetsen. Nu heb ik per abuis alle tekst van mijn Raptor gepoetst en mooi wit overgehouden. Wat bleek, het was geen therpetine maar tinner!!! Dom dom. Schijf niet meer te verkopen ooit dus. Niet echt een mislukking maar wel leuk voor hier dacht ik.

Verwijderd

paar jaar geleden had ik bij de kringloopwinkel een niet geteste pc gehaald voor 4 euro, bleek achteraf een heel mooi ding voor die prijs ( 160mhz ofzo, en hij kon booten van CD wat een heel voordeel was). maar ik moest er wat mee doen dus moederbord eruit gehaald, alle stekkertjes los enzo he, maarja hoe moeten die weer terug?? dus ja ik goed kijken naar die beschrijvingen, maar blijkbaar moest het 90 graden gedraaid worden ofzo, want toen ik een ledje ergens op aansloot en hem aan zette ging het allemaal goed enzo tot ik rook zag !! aarg shit neee niet kapot gaan meteen uit gezet, heel het draadje was gesmolten ! en er zat een zwarte vlek op t moederbord. wat ik nou gemold heb weet ik niet maar hij doet het gewoon nog steeds perfect ! maf toch
die oude pentium 1 pc's zijn gewoon onverwoestbaar :) . Ik had een 166mmx setje waarvan ik d8 dat die stuk was. Ik dat ding aan de muur spijkeren ( door de standaart gaten van het mobo), stond leuk in m'n kamer. toen ik hem een paar weken terug van de muur haalde (het bord buigen en op die manier de spijkers eruit trekken) wilde ik hem toch nog ff een keertje testen, |:( , waarom weet ik ook niet. Maar dat ding deed het gewoon nog >:) doet nu dienst als servertje in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:11:
[...]

die oude pentium 1 pc's zijn gewoon onverwoestbaar :) . Ik had een 166mmx setje waarvan ik d8 dat die stuk was. Ik dat ding aan de muur spijkeren ( door de standaart gaten van het mobo), stond leuk in m'n kamer. toen ik hem een paar weken terug van de muur haalde (het bord buigen en op die manier de spijkers eruit trekken) wilde ik hem toch nog ff een keertje testen, |:( , waarom weet ik ook niet. Maar dat ding deed het gewoon nog >:) doet nu dienst als servertje in huis :P
werkend aan de muur laten hangen was beter geweest >:) maar wel wrede shit die ouwe troep ja. het ligt er hier vol mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
InjecTioN schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:26:
[...]

[afbeelding]

lees: SWEEX :( vatsige prut... kan je nix mee wat modden betreft :(
http://img332.imageshack.us/img332/795/pa145950up0.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4052/pa145951lk1.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/3503/pa145952ad4.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/9693/pa145953pe0.jpg
Afbeeldingen veranderd naar links, gelieve voortaan je afbeeldingen te resizen
Alles kun je modden, zie mijn pics :). Je kunt in deze kast een prachtige window maken. Je zaagt net langs de buitenste rand en je werkt het later bij met een vijl . Stukje plexi erachter tapen en een ledfan erin en je hebt een leuke casemod.
Ik raad je niet aan om er blowholes in te maken. Dat maakt het geheel een stuk minder mooi.
Ik heb exact dezelfde sweexkast en ik heb er een window in en ik heb de kast gespoten. Het is een beetje mislukt (de lak). Het pakte namelijk niet op het plastic van de voorkant alleen ga ik daar nog wel eens wat mee doen. Als ik wat meer tijd heb.
Verder is de outtakefan die je achterin de kast ziet zitten door mij zelf gebouwd. Hij heeft 2 standen, rood en blauw.
Voorin zit een zelfgesoldeerd schakelpaneeltje. Daarmee kan ik de verlichting instellen en de fans in mijn window aan of uit zetten.
Hij ziet er op dit moment een beetje raar uit. Dit komt doordat de rode fans eigenlijk niet passen bij de metallic blauwe behuizing. Door mijn systeemupgrade had ik extra koeling nodig dus heb ik maar genoegen genomen met een wat minder mooie case. De ledjes moeten wel te vervangen zijn en de fans waren toch gratis. De kabels moeten ook nog weggewerkt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 14-10-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hier "De-mislukkeling" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik denk dat ie een verkeerd topic heeft. Dat is opzich ook een mislukkeling. Hij zal wel in het Kleine mod topic moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
De lak pakte niet op de voorkant (het viel er zo af 8)7 ) Nu is de voorkant lelijk wit. De casefans in mijn window zijn verkeerd uitgepakt.
En ik wilde natuurlijk gewoon even laten weten dat je best wat leuks met een sweexkast van een paar tientjes kunt doen.

Ik zal voortaan de plaatjes rezisen. Ik had een beetje weinig tijd en de thumbnails werkten niet dus toen heb ik het maar helemaal gepost. Ik zal ze straks alsnog rezisen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernie op 14-10-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Laatst online: 07-02-2020
uhm... van mijn thermaltakekast de bovenkant een soort van hamerslag gemaakt.
(tja.... soms wil het weleens niet helemaal werken)

256mb geheugen geroosterd omdat ik mijn broer belde en tegelijkertijd bezig was het geheugen er in te zetten. maarrrrrr. gelukkig is mijn broer knap handig en vertelde mij dat het plaatje wat van de geheugenbalk afgeroosterd was van weinig nut was. was alleen voor de voeding en er schijnen er meerdere van op zo n geheugenbalkje te zitten. werkt nog perfect!

(iemand nog 256mb twinmos geheugen nodig voor een zacht prijsje? )

echte minimods... uhm, een mooie ledverlichte waaier zo achter mijn hd's plaatsen dat er ook maar geen straaltje licht meer te zien was. (ach wat kost zo n fan nou. hij waait best lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:34
Gister mijn nieuwe kast en voeding binnen gekregen, ik vol trots alles netjes aan sluiten, stroom er op: paf voeding door gebrand (geen idee hoe, deze gaat dan ook doa), ik snel alles los halen wie weet wat er nog meer kappot was/kon gaan. mobo stekker er ook af gehaald ging ik net iets te dicht langs mijn 9800pro breekt er zo'n klein blokje af (weerstandje ofzo, 1bij 0.5mm ongeveer).

weet iemand zo of dit te maken valt met stroom geleidende lijm?
(zit hier nu met een rage 128pro :'( en wil zo graag gamen :( )

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke kleine dingen handmatig repareren lijkt me geen goed idee. Gewoon terugsturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht (met orginele koeler erop uiteraard) en zeggen dat je hem zo terugkreeg. Beetje flauw natuurlijk, maar de winkel zelf lijdt er geen schade door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:18:
Zulke kleine dingen handmatig repareren lijkt me geen goed idee. Gewoon terugsturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht (met orginele koeler erop uiteraard) en zeggen dat je hem zo terugkreeg. Beetje flauw natuurlijk, maar de winkel zelf lijdt er geen schade door.
Als het je eigen fout is vind ik het absoluut verkeerd om hiervoor garantie te claimen. Neem dan zelf je verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Is een gewetenskwesite maar ik zou geen garantie claimen. Ze zullen het sowiezo niet aannemen omdat je die kaart al had voor een tijdje zo blijkt uit je verhaal. Gewoon een goede nieuwe kaart weer kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Als je een beetje kunt solderen kun je ook gewoon een nieuw weerstandje of condensatortje erop solderen. Bij de locale electronicaboer kun je wel eentje met de juiste specificaties krijgen. Dan is eventuele garantie natuurlijk wel verloren als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
arno e schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:40:
Als je een beetje kunt solderen kun je ook gewoon een nieuw weerstandje of condensatortje erop solderen. Bij de locale electronicaboer kun je wel eentje met de juiste specificaties krijgen. Dan is eventuele garantie natuurlijk wel verloren als je dat doet.
die garantie is zowiezo al verloren ;)
en als hij de weerstand nog heeft dan kan hij hem er gewoon weer op solderen. bij een goede electro boer doen ze het waarschijnlijk meteen weer voor je!

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
Word ik vandeweek opgebelt door een vriend van me helemaal in de stress: Ja en je moet komen want ik heb een nieuw moederbord geïnstalleerd en me computer gaat niet meer aan.

Dus ik er naar toe heeft heeftie het moederbord rechtstreeks op de backplate geschroeft :X
Nadat ik hem opnieuw geinstalleerd had met busjes deed het moederbord het wel weer gewoon :D

[ Voor 8% gewijzigd door nugscree op 16-10-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een idee voor het rubriek stom stommer stomst....

Fan van voeding was kapot, ik naar de garage gelopen en kroonsteentje gehaald en nog ff een fan van de juiste maat opgezocht.Ik de voeding open geschroeft. Garantie sticker kapot, maakt niet uit.
Toch een el cheapo ding. Ik oude fan er uit gesloopt nieuwe erin, extra veel kabel en een dikke kroonsteen erin.
Na, openmaken gaat wel, ma dan nog dicht, vooral met teveel erin....
Uiteindelijk dicht. Pc aan, ik denk wat ruik ik tock,. nja zal wel.
Na een 2-3 min, pc valt uit, ik denk, sterke brandlucht, ik zo van och zal wel...
Was de extra lange kabel en kroonsteen in de fan gekomen, fan valt uit, voeding word heet, gaat ruiken, geen stroom meer en dan de special effect.
Oude voeding met een kuub stof erin en kortsluiting...
Stof fikte allemaal in een keer op... daar ook weer vanaf :+
En omdat pc 10cm van muur afstaat en net was geverft, ook dat nog, was de verf een beetje een andere kleur achter de pc. Ochja, kleur was toch niet echt wat ik wou :+
Voeding is dus gaar en ik schrok me te pleuris, knal rook vuur en week veel. Khad een uurtje nodig om een beetje bij te komen. :X
Mja, nu toch maar een nieuwe voeding gekocht en niet een oud ding opzoeken en gebruiken of bezuinigen op een voeding. Ik heb net een heuze FSP Group 350Watt super silent voeding ding gekocht :P
Aansluiten en inbouwen was geen probleem, pc doet t gwoon :P
Alleen gign xp zeuren over verkeerde afsluiting van t systeem, ochja
Tip, klooi nooit als je een wannabe prutser bent aan elektrische shit, blijf van elektrische dingen af...
Scheelt een hoop :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ook een mooie, van niet zo gek lang geleden :P

Ik had een simpel kastje op de kop weten te tikken (Zo'n cheap-ass 0,2mm dik aluminium kastje zoals hierboven staat :P ) voor heel weinig (nog minder dan 1 euro zeg maar :P ) met het idee om eens een leuke in-car pc te bouwen.

Het idee was om de kast netjes in mijn achterbak naast de audio te zetten, maar het moest wel een dichte case worden. DVD-speler moest aan de andere kant komen (lekker lang IDE kabeltje dus :P )

Maar fijn....

Als je een kast in je auto plaatst wil je daar uiteraard ook een raam in, leek me wel zo handig.

Wat materialen gehaald, voornamelijk polyester troep om de voorkant helemaal dicht te bouwen, en enkele figuurzaagjes voor in de decoupeerzaag :P

Ik alles afgetekend voor een mooi raampje en halverwege dacht ik al...wat ziet dat zijpaneel er raar uit.....

Bleek dus de verkeerde kant te zijn 8)7 but.... no panic, ik had de andere kant nog, aangezien de kast toch tegen de zijkant kwam te staan zou je daar niets van zien... andere kant dus uitgezaagd en was allemaal erg netjes.
Weekend later voorkant van de kast dicht gesmeerd met polyester, uiteraard netjes vlak gemaakt, hele kast daarna zwart gespoten.

Mijn hardware gepakt, ingebouwd.... kon alleen mijn nieuwe 300watt voeding nergens vinden....nou ja, maakt toch niet uit, had er nog wel een liggen van 250 watt....maar waarom had ik die ook alweer niet eerder gebruikt.... :?

Afijn, alles ingebouwd, schakelaar gemaakt zodat de pc automatisch af zou sluiten nadat ik mijn contact er af zou halen, uiteraard omvormer er naast (12 -> 230). PC helemaal weg gewerkt, ongeveer een uur mee bezig geweest, maar hij zat...ik moest alleen niet proberen deze er weer uit te halen, want dat was onbegonnen werk....

Ik druk de pc aan....helemaal niets....hmm....
Draden nagelopen, ja alles stond goed.... Door het raampje naar binnen gekoekeloerd...ja kabels zitten ook goed... Schakelaar op de voeding omgezet? Ja, ook gedaan...

Nog een keer drukken.... ow wacht, ik zie het al...stekker zit niet helemaal correct recht....
*ZAPPPPPPPPPPPPPP*

Oeps

Voeding, mobo, geheugen en processor naar de kl*te :X |:(

2 uur over gedaan om de pc netjes uit de auto te krijgen....

Nu is het maar wachten tot ik dezelfde onderdelen weer zo goedkoop mogelijk kan vinden :'(

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das kut man :X
Bij mij viel et nog wel mee met de schade maar als je hardware kapot gaat is et ram lullig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:26
gambr0 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:50:
Ik ging voor een vriend van mij een pc in elkaar zetten. We hadden de onderdelen bij een winkel in een andere stad gehaald (een kwartier met de trein). Ik had niet veek tijd dus ik alles snel aansluiten, doet ie het niet. Ik snapte er niks van. Alles geprobeerd maar de combinatie CPU+moederbord+voeding wou niet werken.

Dus de volgende dag wij terug naar die winkel (weer met de trein), bleek dat ik de 4pins stekker niet in het moederbord had gestopt... Zonde van het treinkaartje... :(
Precies het zelfde probleem gehad :P

Behalve dat ik dacht dat het aan me videokaart lag nieuwe video kaart gehaald en kwam ik er achter dat de 4pins stekker er niet inzat maarja video heb ik wel gehouden :P

[ Voor 11% gewijzigd door MindlessEcho op 20-10-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
dus de laatste tijd gaat het allemaal redelijk naar behoren of zijn er nog wel wat fouten gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurensxeon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:40:
dus de laatste tijd gaat het allemaal redelijk naar behoren of zijn er nog wel wat fouten gebeurd.
offtopic:
Volgens mij houdt er hier eentje van leedvermaak :X

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik heb nu al 3x een plexiplaat verneuqt is dat iets? Krijg de maten niet goed uitgetekend...dat zuigt best wel....

[CiP] Aqueum initium TJ09

• _trickster_
  • Laatst online: 10-09 21:16
nou, het winter seizoen komt er weer aan dus ik ga ook maar weer eens beginnen met een groot Mod project.
ik hoop dat ik hier niet veel hoef te posten.
maar we zien wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hebben jullie het ook al eens gehad dat je HDD opeens zo'n 'stuiterend' geluid maakt? (alsof er een klein ijzeren knikkertje in is gevallen)... Had ik een paar maanden geleden, de HDD deed het de eerste 2 keren nog wel, maar direct na het booten van windows (ergens tijdens het laden van programma's) bleef 'ie iedere keer vasthangen. Dus als een echte tweaker maak ik de HDD open 'om hem te maken' 8)7 Naast een mislukte reänimatiepoging, was ik ook gelijk mijn garantie kwijt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
link0007 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:29:
Dus als een echte tweaker maak ik de HDD open 'om hem te maken' 8)7
Een echte tweaker weet dat dit in 90% van de gevallen funest is. En niet alleen voor je garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Laatst online: 06-08 02:39
Een beetje een vreemde mislukking, maar ik vond hem toch waardig om hem hier te posten.
Ik ben woensdag 27 dec met me scooter in de sloot beland maar ik had dus ook nog een pc mee... die stond tussen me benen.

Hier dan een foto van hoe de pc er vanaf is gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://xs310.xs.to/xs310/06526/DSC00587.JPG

Zoals je kan zien is de pc niet in de sloot beland maar heeft hij toch een behoorlijke smak gekregen. Foto is wat slecht want het is genomen met me telefoon in het donker...

Scooter is er trouwens nog wel wat slechter aan toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
mooi gemod... werkt ie nog? O-)

zelf niks aan overgehouden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid-Man schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:01:
Een beetje een vreemde mislukking, maar ik vond hem toch waardig om hem hier te posten.
Ik ben woensdag 27 dec met me scooter in de sloot beland maar ik had dus ook nog een pc mee... die stond tussen me benen.

[afbeelding]

Zoals je kan zien is de pc niet in de sloot beland maar heeft hij toch een behoorlijke smak gekregen. Foto is wat slecht want het is genomen met me telefoon in het donker...

En hoe beland je in godsnaam in de sloot :) ? Wel kut man, maar met een beetje mazzel doet alles het nog. Denk wel dat je HDD het begeven heeft :w !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Zo te zien niet echt nieuw ding dus :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

[afbeelding]

Rot voor je man -O-
Maar je hebt er zo wel een snelle en unieke casemod aan overgehouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je computer er zo aan toe is, wil ik niet weten hoe je benen eraan toe zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:48:
Als je computer er zo aan toe is, wil ik niet weten hoe je benen eraan toe zijn...
Wie maakt er staand een foto..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SymenGT schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:48:
[...]

Wie maakt er staand een foto..?
Zelf heeft hij niks, T'Was donker en hij zag de weg niet. aangezien het ook nog glad was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:15:
[...]

En hoe beland je in godsnaam in de sloot :) ? Wel kut man, maar met een beetje mazzel doet alles het nog. Denk wel dat je HDD het begeven heeft :w !
Haha, aangezien die hdd zo hard is doet die het juist nog wel, het stukje kast waar hij aan vast zat is dus nog recht, maar dat is wel het enige wat nog recht is O-)
UgotHeinzzd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:21:
[...]

Rot voor je man -O-
Maar je hebt er zo wel een snelle en unieke casemod aan overgehouden :9
Ja dat zei me pa ook al, die had het erover dat ik er een trofee van moest maken ofzo, maar daar vond ik hem nou net iets te gammel voor :X
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:48:
Aangezien ik een scooter heb en niet iets van een schakel heb ik dus open beenruimte en zo heb ik zelf niets gebroken.
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:06:
[...]

Zelf heeft hij niks, T'Was donker en hij zag de weg niet. aangezien het ook nog glad was :X
Inderdaad, Het was op een klote polderweg met een heel flauw bochtje die ik in het donker totaal over het hoofd heb gezien... Van de pc werken alleen nog de beeldkaart, geheugen, hardeschijf en processor, maar ik heb alleen geen Socket A moederboard dus die licht een beetje los in me doos met onderdelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Liquid-Man op 31-12-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sonde van de pc joh, maar t valt me nog mee dat jij er zo goed van af bent gekomen.
Wel orgineel dat moet ik wel zeggen. :P
Trouwens nog een foto van je scooter? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Liquid-Man schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:55:
[...]
maar ik heb alleen geen Socket A moederboard dus die licht een beetje los in me doos met onderdelen.
Misschien is er iemand hier die je er 1 kan doneren :) toch zonde allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Joopieboy schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:00:
Trouwens nog een foto van je scooter? >:)
Dit zijn nog een paar foto's die zijn gemaakt.
Ze zijn gemaakt op de avond van mijn ongeluk toen ik alle kappen eraf aan het halen was om zo alles extern schoon te kunnen maken, vandaar dat ook me broek nat is aan de onderkant :+

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07011/IMG_0001.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07011/IMG_0002.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07011/IMG_0003.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07011/IMG_0004.JPG.xs.jpg

Ik heb dus een Gele Aprillia Sr 50 Ditech, die Aerox is van me broertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
een niet zo fijne ervaring zie ik
wel een abnormale kast, nu nog een nieuw mobo erin en een nieuw sidepanel make van buigbaar plexi.
en met wit neon erin komen de grastinten goed naar voren.

wat vind je eigelijk erger: dat je pc het niet meer doet of dat je scoot beschadigt is.( al zou een tweaker het meteen weten, maar ik heb ook scoot gereden dus weet hoe het is;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
volgende keer een kast met airbag bouwe :+
toch jammer van scooter en de pc

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
hellmonder1986 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:16:
een niet zo fijne ervaring zie ik
wel een abnormale kast, nu nog een nieuw mobo erin en een nieuw sidepanel make van buigbaar plexi.
en met wit neon erin komen de grastinten goed naar voren.

wat vind je eigelijk erger: dat je pc het niet meer doet of dat je scoot beschadigt is.( al zou een tweaker het meteen weten, maar ik heb ook scoot gereden dus weet hoe het is;) )
Die pc kan mij eigenlijk niet zo veel boeien, het was al een oud beesje en werd toch al niet meer gebruikt, ik wilde hem alleen nieuw leven geven voor als muziekservertje te functioneren op een lan, maarja nu kan hij helemaal niet meer worden gebruikt. Wat mijn scooter betreft, dat gaat nog een duur grapje worden, er zit zand in me blok |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard reed je dan wel niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Ik reed nog niet eens 30, ik was afgeslagen en ik zag die stomme bocht over het hoofd, het was een hele flauwe bocht en het was donker en koud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige topic, gewoon prachitig. Vooral die opmerking: "Even warm draaien" is echt machtig. :9

Een mislukking van mijn grote broer: Mijn broer had net een tablet-PC (convertible notebook) gekocht van FSC en hij was er dol blij mee, schrijven op het scherm, laten zien hoe alles werkt enzo. :D

Komt mijn grote broer eraan: ooh cool joh zo'n ding! Draait die het scherm rechtsom i.p.v. linksom. Wij horen dus lichtelijk krakkk. Nu heeft die tablet nog steeds een beetje speling. Gelukkig werkt die nog gewoon.

Dat was wel een mislukkeling en mijn broer is nog steeds boos. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
}:|

[afbeelding]

Oja, da's casemodden?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:44:
Prachtige topic, gewoon prachitig. Vooral die opmerking: "Even warm draaien" is echt machtig. :9

Een mislukking van mijn grote broer: Mijn broer had net een tablet-PC (convertible notebook) gekocht van FSC en hij was er dol blij mee, schrijven op het scherm, laten zien hoe alles werkt enzo. :D

Komt mijn grote broer eraan: ooh cool joh zo'n ding! Draait die het scherm rechtsom i.p.v. linksom. Wij horen dus lichtelijk krakkk. Nu heeft die tablet nog steeds een beetje speling. Gelukkig werkt die nog gewoon.

Dat was wel een mislukkeling en mijn broer is nog steeds boos. ;(
Leuke casemod :)
Joopieboy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:25:
Haha lol, leuk zijn die beeldschermpjes wel maar als je er zo mee omgaat. :P
Wij hebben hier nog een oude laptop staan met "normaal" laptopscherm maar vaak maakt ie bij de draaicontacten niet eens contact meer. Beeld flikkert of gaat helemaal uit. En dat komt ook door een beetje ruw omgaan met het beeld. :P
Weet je wel in welk subforum je bent?
Got FiXeR schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:48:
Ik had ook een keer iets behoorlijk vervelends:

Ik had zo'n 4 jaar geleden een mooi 17" CRT scherm gekocht bij de lokale PC-boer. Eenmaal thuis aangekomen sloot ik hem op de PC aan die in de woonkamer stond. Het stopcontact was een eindje bij de computer vandaan, dus de stroomkabel was behoorlijk strak gespannen tussen het stopcontact en het beeldscherm. Ik had het beeldscherm dus vervolgens even getest, en hij functioneerde ook prima.

Vervolgens zat er iemand aan de deur te bellen. En je raad het waarschijnlijk al, ik struikel over de stroomkabel, en neem in de loop het gehele beeldscherm mee :( |:(
Met als resultaat dat het scherm dus rijp voor de sloop was...

Ik was op dat moment 14 jaar, en dus een flinke poos voor dat beeldscherm moeten sparen :|

Prachtig topic trouwens O+ Ik lag echt slap van het lachen bij sommige verhaaltjes
Idem voor jou :|
lezut schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:27:
Waarom opent niemand een algemeen mislukkelingen topic dan? Of heb ik die toevallig gemist :+
Check de topicwarning, dat moet je in de HK doen. Anders doe jij het toch :?

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha lol, leuk zijn die beeldschermpjes wel maar als je er zo mee omgaat. :P
Wij hebben hier nog een oude laptop staan met "normaal" laptopscherm maar vaak maakt ie bij de draaicontacten niet eens contact meer. Beeld flikkert of gaat helemaal uit. En dat komt ook door een beetje ruw omgaan met het beeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Ik had ook een keer iets behoorlijk vervelends:

Ik had zo'n 4 jaar geleden een mooi 17" CRT scherm gekocht bij de lokale PC-boer. Eenmaal thuis aangekomen sloot ik hem op de PC aan die in de woonkamer stond. Het stopcontact was een eindje bij de computer vandaan, dus de stroomkabel was behoorlijk strak gespannen tussen het stopcontact en het beeldscherm. Ik had het beeldscherm dus vervolgens even getest, en hij functioneerde ook prima.

Vervolgens zat er iemand aan de deur te bellen. En je raad het waarschijnlijk al, ik struikel over de stroomkabel, en neem in de loop het gehele beeldscherm mee :( |:(
Met als resultaat dat het scherm dus rijp voor de sloop was...

Ik was op dat moment 14 jaar, en dus een flinke poos voor dat beeldscherm moeten sparen :|

Prachtig topic trouwens O+ Ik lag echt slap van het lachen bij sommige verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Laatst online: 21-07 20:28
Waarom opent niemand een algemeen mislukkelingen topic dan? Of heb ik die toevallig gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

TheZeroorez schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:08:
}:|
[...]

Oja, da's casemodden?
[...]

Leuke casemod :)

[...]

Weet je wel in welk subforum je bent?

[...]

Idem voor jou :|
Lekker boeiend, zo gaat het al 5 topics

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
lezut schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:27:
Als je je geroepen voelt, ga je gang en zend mijn collega een gil (zie de waarschuwing).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN