Ook een mooie, van niet zo gek lang geleden
Ik had een simpel kastje op de kop weten te tikken (Zo'n cheap-ass 0,2mm dik aluminium kastje zoals hierboven staat

) voor heel weinig (nog minder dan 1 euro zeg maar

) met het idee om eens een leuke in-car pc te bouwen.
Het idee was om de kast netjes in mijn achterbak naast de audio te zetten, maar het moest wel een dichte case worden. DVD-speler moest aan de andere kant komen (lekker lang IDE kabeltje dus

)
Maar fijn....
Als je een kast in je auto plaatst wil je daar uiteraard ook een raam in, leek me wel zo handig.
Wat materialen gehaald, voornamelijk polyester troep om de voorkant helemaal dicht te bouwen, en enkele figuurzaagjes voor in de decoupeerzaag
Ik alles afgetekend voor een mooi raampje en halverwege dacht ik al...wat ziet dat zijpaneel er raar uit.....
Bleek dus de verkeerde kant te zijn

but.... no panic, ik had de andere kant nog, aangezien de kast toch tegen de zijkant kwam te staan zou je daar niets van zien... andere kant dus uitgezaagd en was allemaal erg netjes.
Weekend later voorkant van de kast dicht gesmeerd met polyester, uiteraard netjes vlak gemaakt, hele kast daarna zwart gespoten.
Mijn hardware gepakt, ingebouwd.... kon alleen mijn nieuwe 300watt voeding nergens vinden....nou ja, maakt toch niet uit, had er nog wel een liggen van 250 watt....maar waarom had ik die ook alweer niet eerder gebruikt....
Afijn, alles ingebouwd, schakelaar gemaakt zodat de pc automatisch af zou sluiten nadat ik mijn contact er af zou halen, uiteraard omvormer er naast (12 -> 230). PC helemaal weg gewerkt, ongeveer een uur mee bezig geweest, maar hij zat...ik moest alleen niet proberen deze er weer uit te halen, want dat was onbegonnen werk....
Ik druk de pc aan....helemaal niets....hmm....
Draden nagelopen, ja alles stond goed.... Door het raampje naar binnen gekoekeloerd...ja kabels zitten ook goed... Schakelaar op de voeding omgezet? Ja, ook gedaan...
Nog een keer drukken.... ow wacht, ik zie het al...stekker zit niet helemaal correct recht....
*ZAPPPPPPPPPPPPPP*
Oeps
Voeding, mobo, geheugen en processor naar de kl*te
2 uur over gedaan om de pc netjes uit de auto te krijgen....
Nu is het maar wachten tot ik dezelfde onderdelen weer zo goedkoop mogelijk kan vinden