[CM] De mislukkelingen - deel 5

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 45.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alle reacties op mijn laptop-gedoe, hierboven (sorry, lang niet in dit topic gekeken)

ik heb er geen nieuwe cd-speler in laten zetten, omdat ik absoluut geen zin heb om daar 2000 euro voor neer te tellen. ik heb nu ook niet echt behoefte meer aan een laptop, omdat ik nu een prima gewone pc heb (2 jaar geleden moest ik het doen met een 233 Mhz Pentium 2... toen deed ik dus ALLES op die laptop).

de cd-speler is 1 jaar geleden gesloopt, maar hij was (toen) al 8 jaar oud (gebouwd in januari 1998) laptop model is een Toshiba Satellite 2535 CDS, probeer daar nog maar eens een werkende van te vinden. en toshiba vraagt dus 2000 euro om die cd-speler te laten repareren, simpelweg omdat de laptop en dat type cd-speler niet meer in productie zijn, en de garantie allang verlopen is.

offtopic:
ik ga binnenkort misschien wel een iBook kopen... moet nog ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las dat er mensen zijn die het deksel van de hdd trekken om een raampje erin te maken.
dus ik dacht, dat kan ik ook.
ik pak een ouwe seagate welgeteld 2111MB.
trek em open, sluit de schijf aan op mijn usb-p-ata, s-ata convertor en zet er prik op.
ziet er interesant uit hoe de arm over de platters zwiept.
ik formateer en maak 4 partities aan, en dan een beetje data van de ene partitie naar de andere.
dan zie je dat de arm tussen bijv. partitie 1-3 zwabbert.
ik haal de stroom eraf en leg het deksel er weer op.
week later kijk ik weer eens, heeft mijn broertje met z'n vieze vette poten aan de bovenste platter gezeten.
ik testen en ja hoor, niet te lezen.
ik kijk eens rond voor een schoonmaak middel en pak mijn adidas deo bus.
schijf laten draaien en deo erop spuiten, ruikt lekker overigens :)
dan even oppoetsen met mijn t-shirt (met draaiende schijf >:) ) en klaar.
weer testen en ja hoor alles nog aanwezig :P
dit is nog geen mislukte mod, maar ik verwacht wel dat dat er aan zit te komen.
ik heb al vanalles geprobeert, zoals tikje tegen de arm als ie bezig is, geen probleem.
start even opnieuw op en gaat vrolijk verder >:)
kortom deze "openlucht-hdd-mod" wil gewoon niet mislukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nog geen mislukking, maar ik zit me net wel eentje te bedenken... Ik las net een folder door van een bekende serviceonderdelenleverancier. Over TFT reparatie en wat voor spullen ze leveren... Je kan nu als vervangingsonderdeel voor TV's alle mogelijke backlight CCFL buisjes (helaas alleen in het wit) en bijbehorende inverters kopen. Die inverters zijn net wat krachtiger (tot 16 buisjes van 1000V 7mA, sturing met constante stroom) dan wat je bij een casemod gebruikt, het wachten is nu natuurlijk op mensen die zo'n inverter gaan gebruiken en daar de mist mee ingaan, stroom op hun kast zetten, etc ;) Opzich zijn die inverters kwalitatief wel een stuk beter (minder kans op uitval, brand, etc.) dan wat je meestal voor je casemods koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Een PC moet altijd geaard zijn dus spanning op je kast zetten zal niet lukken.
Als de inverters trouwens goed afgezekerd zijn kan er niet veel misgaan, je vinger tintelt wel ff als je er tegen zit maar het meest lastige is nog dat je de zekering moet vervangen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naftebakje schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:42:
Een PC moet altijd geaard zijn dus spanning op je kast zetten zal niet lukken.
Ik gebruik al zo'n jaar of 20 PC's, en tot 1,5 jaar geleden waren die nooit geaard. Nu wel, want in m'n nieuwe appartement is geen stopcontact zonder randaarde te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:18
Zaterdag middag zat ik achter mn pc te gamen. Opeens hoor ik iets sissen en komt er rook uit mn pc. De pc gaf een fout medling en starte opnieuw op. Voor de zekerheid uitgezet. Doe ik de achterste klep van de pc eraf was het stroomtoevoer draadje van mn fan controller helemaal weggesmolten. Ik weet nog steeds hoe het zo gekomen is. Blijkbaar zat de achterste klep van mn pc te strak op het draadje waardoor deze afgekneld werd. Zal vanavond kijken of het nog te solderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 16:02

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb ook een leuke ervaring met mijn oude voeding gehad:

Ik heb voor een half jaartje geleden een andere pc samengesteld. Had een Levicom 450 Watt voeding, en het mobo moest voorzien worden van een xtra 12 Volt lijntje. Dat is dus de 4 polige stekker :) Wist ik veel waar dat ding zat bij mijn voeding, want op mijn oude A7N8X-E Deluxe had ik dat niet nodig.

Alles ingebouwd, aangesloten, en toen eens gekeken naar mijn ATX stekker, 20 Pins kwam van mijn oude mobo af en me nieuwe had 24 pins nodig.... Levicom had het zo mooi gemaakt, dat als je een 20 pins nodig hebt, dan je dan het blokje van 4 er zo af kan klikken. In het boekje van me nieuwe mobo stond, als je geen 24 pins ATX stekker hebt sluit dan een xtra molex aan op je mobo.... zo gezegd zo gedaan.
En wat denk je, PC boot niet, gaat niet eens aan 8)7

Van alles geprobeerd, toen d8 ik van hey, ik heb dat 4 polige stekkertje nog over die van de ATX af komt, laat ik die eens voor die xtra 12 volt lijn gaan gebruiken, ik die er dus opgedrukt, maar nog niets :?

Vond het heel vreemd, ik een vriend van me opgebeld, wist het ook zo niet !
Toen kwam ik tot de ontdekking dat de 4 polige stekker 3,3, 5 en 12 volt gaf, helemaal niet goed dus :9

D8 op dat moment van bekijk het lekker, ik ga er morgen wel mee verder. Ben dus ook in bed gaan liggen. 1 maal in bed beland d8 ik op eens: Misschien heb ik die 4 polige stekker wel achter mijn backplate weggewerkt omdat ik die in het verleden toch nooit nodig had, ik dus weer uit bed, en ja hoor, daar was ie !

Was uiteraard een beetje benouwd of het hele zooitje nog zou werken, maar alles deed het nog ! :)

Hoe achterlijk kunje zijn :z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik ga binnenkort ook mn hdd openlucht maken (heb de hdd vorige maand gekocht, en policarbonbaat plaat ligt al klaar, maar heb dankzij school nog geen tijd voor gehad :P)

als het goed is gaat het helemaal goedkomen en de schijf gewoon doorwerken :)
(ga namelijk stofvrij werken, in de stoomsauna etc.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:51:
ik ga binnenkort ook mn hdd openlucht maken (heb de hdd vorige maand gekocht, en policarbonbaat plaat ligt al klaar, maar heb dankzij school nog geen tijd voor gehad :P)

Hoe groot is die schijf?...
Ik heb het eens geprobeert met een 1.6gb maxtor schijfje, en
stof, maar hij werkt dus niet meer.
Hoe groter je schijf...hoe dichter de data op elkaar zit, en hoe meer kans je dus hebt om het te vern*uken.
Ik zou het niet proberen met een splinternieuwe schijf iig....kans dat het lukt is gewoon nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
AlexanderB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:51:

Op mijn werk maken we oa beeldschermen, deze worden gedeeltelijk in stofvrije ruimte's gemonteerd, en dan nog zit er nu en dan een stofje in beeld (dus een donkere vlek).
Bij een moderne HDD is een stofje dat onzichtbaar zou zijn in een beeldscherm al dodelijk voor je kop, en jij denkt dat je in een iets minder stofferige ruimte (stoomsauna is niet te vergelijken met een échte stofvrije ruimte) even een ruitje in kan bouwen 8)7 Met alle respect, maar das al een mislukking op zich.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
En zelfs al zou je het voor elkaar krijgen om compleet zonder stof te werken, het verwijderen en terugplaatsen van de schroeven (dus nieteens openmaken) is vaak al genoeg om een nieuwe harde schijf genoeg uit balans te brengen om fouten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

verdorie.. doorzichtige hardeschijfmod mislukt :( operatie min ofmeer succesvol, patient overleden...
nee, er is een druppeltje ijm op de bovenste platter gekomen (die overigens niet gebruikt wordt, geen leeskop...) en die tikt tegen de rand van de schijf aan ergens.. schijf spint op met rauw geluid en kapt er na 15 seconden ofzo mee...

misschien dat het nog op te lossen is door die schijf nog 50 keer op te spinnen tot het hinderende plekje weggesleten is, dan moet ie het daarna toch prima doen :P maar anders :(

nja, niewe schijf kopen, deze was toch prut (40 gb sata :P), en we hebben er wat van geleerd: maak gewoon een deksel met seal! niet proberen de seal te vervangen door een 2 mm dikke siliconenkit laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hmm, het moet toch kunnen.. de bovenste paltter wordt al niet gebruikt dus dat maakt niet zoveel uit (zolang ie maar schoon genoeg is, en niet aanlopt, nieuwe deksel is onderweg.. en stof, tja, ik ga dr ook geen kritieke data op opslaan, alleen swapfile ofzo... als ie dan chrashed.. boeien :P de leeskop zit dus alleen op de onderste platter (40 gb) en hopelijk is er nog geen antigraviterend stof in gekomen...

goed, we zien eht wel als de verbetere cover af is, of ie dan wel weer werkt...
anders pech gehad, er zijn zat mensen die het voor elkaar hebben gekregen, ondanks stofvrije ruimte, en zelfs met schijven met de bovenste platter ook in gebruik, zelfs mensen die de schijf ngo een half uur lang aan hebben laten staan *zonder* deksel en dat ei ngo een half ur doorging voordat de eerste schade duidelijk werd.... dus van die paar seconden open tijd zal mn schijf het niet opgeven.. waarschijnlijk erederr van mijn gepruts met de lijm :/

en wat als de data onleesbaar is geworden idd.. dan knoop ik er een ic'tje aan dat af en toe de leeskop eens beweegt en leg ik em vor de sier in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fouten in je pagefile lijkt me ook nie fijn hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
lol hij zet zn plannen voor een 'nieuwe' hddmod ook maar meteen in het mislukkingentopic :P

is het geen idee om nog een zelfde hdd te bestellen als je eerst had zodat als je een paneel loshebt je die meteen kan vervangen door een kant en klaar windowpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

dat kan altijd nog... ik probeer eerst deze ff te salvagen... (en ik postte hier omdat ie toen al mislukt was min of meer :/ maargoed.. ik fix et hopelijk ngo wel, en jouw idee is idd een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
Best wel dom majah...
Ik heb 2 harde schijven
C: Programma's+Windows
D: Media

Windows opnieuw installeren... en dan verkeerde Harde schijf bij het formateren selecteren 8)7
Snel uitgezet. En weer aan. Tijdens windows boot: chkdsk. In windows: Helft corrupt! :D

Heeeeeel frustrerend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Jokuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:11:
Best wel dom majah...
Ik heb 2 harde schijven

Windows opnieuw installeren... en dan verkeerde Harde schijf bij het formateren selecteren 8)7
Snel uitgezet. En weer aan. Tijdens windows boot: chkdsk. In windows: Helft corrupt! :D

Heeeeeel frustrerend!!
Met "GetDataBack" krijg je misschien nog wel wat spul terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Jokuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:11:
Best wel dom majah...
Ik heb 2 harde schijven

Heeeeeel frustrerend!!
AARgh dat is inderdaad heel frustrerend.

Ik was eens mijn partities aan het wijzigen en toen kreeg ik geen bsod :( ook de helfd corrupt:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
leuk om oude grappige topics weer uit de sloot te halen \o/

Anyway, gister bezig aan mijn case (complete casebuild).
Ben me een frame voor mn voeding (120mm aan de onderkant) aant maken, ok, allemaal gelukt met alu-hoekprofielen, Ben ik vanplan de gaatjes te boren om de voeding vast te zetten met schroefjes. Locatie van de schroefjes netjes strak afmeten met de voeding in de buurt, gaatjes boren, kijken of de schroefjes passen, tappen, vastdraaien.. en dan erachter komen dat je voeding verkeerd om zit, met de fan de verkeerde richting op...

Uiteindelijk moest de voeding zelf er maar aangeloven en die heeft nu 3 gaatjes meer! }:O
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9582/psu1kq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5194/psu2fg6.jpg

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

diedazz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:14:
leuk om oude grappige topics weer uit de sloot te halen \o/

Anyway, gister bezig aan mijn case (complete casebuild).
Ben me een frame voor mn voeding (120mm aan de onderkant) aant maken, ok, allemaal gelukt met alu-hoekprofielen, Ben ik vanplan de gaatjes te boren om de voeding vast te zetten met schroefjes. Locatie van de schroefjes netjes strak afmeten met de voeding in de buurt, gaatjes boren, kijken of de schroefjes passen, tappen, vastdraaien.. en dan erachter komen dat je voeding verkeerd om zit, met de fan de verkeerde richting op...

Uiteindelijk moest de voeding zelf er maar aangeloven en die heeft nu 3 gaatjes meer! }:O
[afbeelding]

[afbeelding]
Valt toch nog wel mee, de voeding past er in ieder geval nog wel in :P

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Heb een keer de geheugen chips omgekeerd in de geheugenbanken gepropt, rook opeens een penetrante lucht en hoorde wat piepjes uit m'n PC.

Dus ik keek in de kast. ja hoor, een grote rookwalm 8)7
de geheugenkaart was helemaal doorgebrand, tevens waren de geheugenbanken van het moederbord helemaal verkracht, achja. was toch al een oud moederbord. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 14:43
NickvdB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:28:
Heb een keer de geheugen chips omgekeerd in de geheugenbanken gepropt, rook opeens een penetrante lucht en hoorde wat piepjes uit m'n PC.

Dus ik keek in de kast. ja hoor, een grote rookwalm 8)7
de geheugenkaart was helemaal doorgebrand, tevens waren de geheugenbanken van het moederbord helemaal verkracht, achja. was toch al een oud moederbord. O-)
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen :D

Er zitten toch van die pinnetjes in je geheugen zodat het maar op 1 manier past :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Deismyna schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:35:
[...]

Er zitten toch van die pinnetjes in je geheugen zodat het maar op 1 manier past :X
If brute force doesn't work you are not using enough ;) >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Deismyna schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:35:
[...]

Mijn Opa zei altijd met een hamer en schroevendraaien maak je alles (passend) :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Maar ik heb er nog een :D

Heel lang geleden (Schoot me gister te binnen) Ik was toen 9 of 10, had mijn vader een computer van zijn werk meegenomen (Was destijds nog een Pentium I oid.) hij vermoedde dat alles kapot was omdat de voeding doorgebrand was.

Deze pc lag 'open' op de zolder, het zolderraam stond open.
Met een ophitsende broer aan mijn zijde kwam ik op het idee om de hele inhoud van de kast naar buiten te knikkeren, dat leek me als 10 jarige knul wel 'vet'.

Resultaat was een woedende vader die krijsend naar buiten rende, en de stukjes moederbord en processor bij elkaar raapte.

Hij wist dus niet zeker of de computer wel kapot was, ik heb het in ieder geval daarna nooit meer gedaan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

TheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:06:Daarnet het deurtje van m'n TX1050B gesloopt, toen ik het eruit wilde halen. Het miniscuule pootje is inmiddels weer gelijmd.
Heb ik ook eens gedaan met mijn TX1050B. Bovenste pinnetje was afgebroken. Plek waar het pinnetje zat uitgeboord, stukje rond metaal in gedaan (zelfde dikte als originele pinnetje), deurtje er weer in gehangen en het werkt nu nog :)

Maar ik heb nog meer blunders begaan. Zo was ik in het begin van mijn casemod-carriëre (ong. 1 jaar geleden, ik ben nog niet ver :P ) zelf neon aan het plaatsen. Maar omdat ik die lelijke kabeltjes niet door mijn hele case wilde hebben, had ik dat schakelaartje op de backplate er tussenuit gelaten (draadjes gewoon onderling doorverbonden). Maar ik was vergeten de voeding uit te zetten en liet de draadjes van de neon vallen. Op mijn videokaart (7600GS, voor mij erg duur) waar ondertussen vonk en rook af kwam. Ik snel voeding uit geslingerd, draadjes eraf gehaald en tegen beter weten in PC proberen te booten. Tevergeefs :( Ik terug naar Informatique (had ik de kaart vandaan) en het viel blijkbaar onder de garantie :D _/-\o_

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
pfff, net ff wat onderhoud in me PC gepleegd.
Onder andere de overbodige pluggen van me audiokabel (die voor de front connectors) los geknipt.
Na een uurtje me PC maar weer aanzetten.
*PIEEEEEEPPPppp* --> PC uit
:o
Weer PC aan...
:| :|
Shit, het zou toch niet door die losgeknipte kabel komen he, kan toch haast niet...

Ik een beetje rondzoeken overal. Kom ik er een kwartier later achter dat de stroomstekker niet in me videokaart zat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Laatst online: 12-09 16:02

CDAAbeltje

Cool Down !

Het zijn de kleine dingen in het leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004

blaatschaaap

schaap

Deismyna schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:50:
pfff, net ff wat onderhoud in me PC gepleegd.
Onder andere de overbodige pluggen van me audiokabel (die voor de front connectors) los geknipt.
Na een uurtje me PC maar weer aanzetten.
:o
Weer PC aan...
:| :|
Shit, het zou toch niet door die losgeknipte kabel komen he, kan toch haast niet...

Ik een beetje rondzoeken overal. Kom ik er een kwartier later achter dat de stroomstekker niet in me videokaart zat :X
Dit soort dingen komen me bekend voor ^^
De vriend van mijn zus kwam mijn dvd speler jatten (hij bood me een brander/lezer aan om hem mee te vervangen) dus oke, pc uit,stroom eraf, dvd drive eruit, nieuwe erin. pc aan.
pc viel telkens weer uit tijdens het windows xp laadscherm.
gefrustreerd en vloekend de oude dvd drive er weer in, geen resultaat, na een half uur lang geirriteerd in mn kast zoeken kwam ik erachter dat ik de stekker van de pomp niet terug in de stekkerdoos had gedaan en mijn pc telkens afsloeg wegens overhitting ^^

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een dome fout , snel effe je schijf willen formatteren in je broers pctje, tegen je broer vertellen dat ie effe moet move , je sluit af, begint alvast de pc uitelkaar te halen, plaat eraf enz, en in je haastigheid , sluit je voedingstekker van je harde schijf, aan, oeps pc was nog niet afgesloten , poef :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ach, is nooit zo erg als een stugge s-ATA-kabel losstoten, of de knop achterop je voeding vergeten.

En dan in het zweet uitbreken, omdat je net de IHS van je gloednieuwe CPU reattached hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nieuwe computer in elkaar zetten vergeet je soms wel wat ja... maar ik doublecheck alles en dus niks vergeten. Systematisch opbouwen en aansluiten, en pc werkt als een zonnetje.

Niet echt waard hier te plaatsen, maar zo moet je doen met pc bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
MrDummy schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:28:
Nieuwe computer in elkaar zetten vergeet je soms wel wat ja... maar ik doublecheck alles en dus niks vergeten. Systematisch opbouwen en aansluiten, en pc werkt als een zonnetje.

Niet echt waard hier te plaatsen, maar zo moet je doen met pc bouwen. ;)
Ik zat inderdaad een beetje op een climax te wachten, maar helaas.

Heb zelf ook wel domme dingen gedaan. Draaiende harde schijf op het puntje laten vallen. Terug naar de winkel en kreeg weer een nieuwe :)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Tijdje terug wilde ik mijn 7900 GS eens goed gaan koelen omdat ie voor geen meter overclockte.
eerste poging was een fannetje op het passieve blok prikken, werkte aardig, maar hielp het klokken niet echt.
2e poging was het vervangen van de koelpasta, scheelde ook maar een graad.
derde poging heb ik een cpu koeler onder handen genomen en erop weten te krijgen na enkele uren hard werk. uiteraard bleef de temp exact hetzelfde.
toen een accelero s2 gekocht, en die erop geprikt, temps uiteraard hetzelfde.
toen op mn werk een peltier uit een oude electrische koelbox gelsoopt, en die tussen de accelero en de gpu geduwt. nog een 12cm fan op de heatsink geplakt en gaan.

yesss! eindelijk een goeie temp van ongeveer 21 graden.
eventjes de deur uitgeweest om iets doen, kom terug, zet monitor aan....

niets...

je raad het al, zonder bescherm/warmte-ring om die peltier heen hadden de contactjes rond de gpu kortsluiting gemaakt door de gevormde condens. video kaart overleden.
ik heb wel ontzettend geluk gehad dat het niet in mijn voeding is gelekt die er recht onder zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hm, mn vorige casemod was leuk van opzet, maar de uiteindelijke uitwerking was niet geheel wat ik vor ogen had (de geprinte platen achter het plastic zijn lelijk/dof/donker) wellicht dat et op te lossen is door lichtere platen te nemen, ipv grijs/bruin/zwart als kleuren. (de laserprinter maakte hier zwart donkerbruin en zwart van, die deels zichtbaar, zeels dof is in het uiteindelijke resultaat, jammer. want bijv de verborgen drukknop achter het plastic werkt perfect (druk het plastic iets in om de drukknop te activeren)
heb helaas ff geen foto's voor handen..

nja, nu bezig met 2 nieuwe tegelijk, kijken wat dat word :)
eentje vergt een hoop metaalbewerking, en de andere is nog in concept fase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defecte xbox gekocht met een 0102 defect, heatgun gepakt en stoken maar , er komt iemand de garage binnen , en vraagt my iets, ik draai die kant op stoot ik met de heatgun tegen de gpu, natuurlijk schuift die bijna van het moederbord af , oeps missie mislukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:09:
defecte xbox gekocht met een 0102 defect, heatgun gepakt en stoken maar , er komt iemand de garage binnen , en vraagt my iets, ik draai die kant op stoot ik met de heatgun tegen de gpu, natuurlijk schuift die bijna van het moederbord af , oeps missie mislukt :)
Ik doe altijd xclamp vervangen, werkt vaak ook prima, en als die problemen gaat geven kan je alsnog heatgun pakken. XClamps vervangen is sowieso een goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

In de tijd dat 8mb intern geheugen in je laptop bijna niet te geloven veel was heb ik eens een aantal floppies geformateerd om "the day of the tytentacle" te kopieren van een vriendje. En dat op de laptop van mijn pa. "Wat duurt dat formateren toch lang" dacht ik nog. "Even eten dan maar, kom ik zo terug" Eten op... en nog steeds aan het formateren dat ding.... je raad het al, was vergeten eerst A: in te typen, heb ik de harde schijf zitten formateren. Pa verschrikkelijk boos natuurlijk, heeft ie de laptop na een herinstall verstopt. Kom ik thuis van school, neem ik een aanloop en spring in de bank (dagelijks ritueel toen) *KRAK*.... ??!? Had mijn pa de laptop onder de bank verstopt...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

offtopic:
best maf om 2x (nu 3x) dezelfde icon te zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

mace schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:17:
offtopic:
best maf om 2x (nu 3x) dezelfde icon te zien. :+
Drie keer in korte tijd? Dan zou je gewoon Edit knop moeten nemen. Dat is eigenlijk de regel hier zolang er geen andere post achter staat en je tekst update al binnen een uur is. Zo op deze manier is eigenlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MrDummy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:56:
[...]

Drie keer in korte tijd? Dan zou je gewoon Edit knop moeten nemen. Dat is eigenlijk de regel hier zolang er geen andere post achter staat en je tekst update al binnen een uur is. Zo op deze manier is eigenlijk niet goed.
lmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

kijk nog es goed naar de naam van de poster ;)
lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mae-t.net schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Nog geen mislukking, maar ik zit me net wel eentje te bedenken... Ik las net een folder door van een bekende serviceonderdelenleverancier. Over TFT reparatie en wat voor spullen ze leveren... Je kan nu als vervangingsonderdeel voor TV's alle mogelijke backlight CCFL buisjes (helaas alleen in het wit) en bijbehorende inverters kopen. Die inverters zijn net wat krachtiger (tot 16 buisjes van 1000V 7mA, sturing met constante stroom) dan wat je bij een casemod gebruikt, het wachten is nu natuurlijk op mensen die zo'n inverter gaan gebruiken en daar de mist mee ingaan, stroom op hun kast zetten, etc ;) Opzich zijn die inverters kwalitatief wel een stuk beter (minder kans op uitval, brand, etc.) dan wat je meestal voor je casemods koopt.
ASWO, dure klootzakken :P
Dat idee met die CCFL inverters zit ik ook aan te denken nu, zou wel leuk worden, SUPERFEL wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

FloydRaalte schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:09:
In de tijd dat 8mb intern geheugen in je laptop bijna niet te geloven veel was heb ik eens een aantal floppies geformateerd om "the day of the tytentacle" te kopieren van een vriendje. En dat op de laptop van mijn pa. "Wat duurt dat formateren toch lang" dacht ik nog. "Even eten dan maar, kom ik zo terug" Eten op... en nog steeds aan het formateren dat ding.... je raad het al, was vergeten eerst A: in te typen, heb ik de harde schijf zitten formateren. Pa verschrikkelijk boos natuurlijk, heeft ie de laptop na een herinstall verstopt. Kom ik thuis van school, neem ik een aanloop en spring in de bank (dagelijks ritueel toen) *KRAK*.... ??!? Had mijn pa de laptop onder de bank verstopt...
Lol haha 2 keer owned.

Ik had een tijd geleden, toen ik m'n scooter nog had, 2 CCFL buisjes gekocht voor in de PC. Ik had de buisjes met veel moeite in de buddyseat gepropt. Kom ik terug, 1 buisje gebroken. Damn. Vervolgens het andere buisje, die nog intact was, eruit gehaald en ff op de grond gelegd. Ik rijd m'n scooter achteruit de garage in, *krak* zei het 2e CCFL buisje toen ik met m'n achterwiel er overheen reed :>

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Nou heb ook weer wat leuks gehad afgelopen week.

Ik had een nieuwe comp gekocht en men ouwe wou ik als een kleine server gebruiken voor ts en een klein webservertje.
Dree allemaal perfect voor een half jaar tot dat men router de IP's van men game computer en server omgedraait had.
Dus ik naar boven want hij stond op zolder zonder kast enzo alleen de houder van het mobo.
ik alles weer goed gezet maar moest nog even opnieuw opstarten.
Toen wou ik men knie op de grond zetten maar daar lag de stekker van de monitor en dat dee best zeer :P dus val half voorover om me tegen te houden waardoor men mobo omviel en uit viel, maar de fan van de cpu en voeding bleven wel half draaien.
dus ik uhh? andere voeding geprobeert maar daar deed die helemaal niks dus weer andere aan gesloten en aan gezet, maar toen zag ik dat ik een extra ledje op men mobo erbij had gekregen alleen daar kwam ook rook vanaf.

Wat bleek nou, vroeger had ik met die mobo een opdonder gehad met het insteken van een usb aparaat waardoor men southbrigde half door midden scheurde.
alles werkte wel alleen men usb's niet en hij werd wat warmer :P (dus koelertje erop gedaan.)
door die val was die nog meer gescheurt waardoor alles raar deed.
Gelukkig werkt de rest nog wel ook de voeding dus dat scheelde weer.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohjee, tweak-foutjes...don't get me started.

Het begon allemaal wat onschuldig, toen ik de oude computer (8086, 20 MB harde schijf, monochroom geel beeldscherm) voor mezelf kreeg. In een opruimdrift sorteerde ik alle bestanden in de DOS-directory naar extensie: .exe in een map die [EXE] heette, .com in [COM], etc. 't Verbaasde me dat het daarna niet meer wilde booten. |:(

In Windows 95 presteerde ik het om niet alleen de c-schijf te formatteren, maar de gigantische 1 GB harde schijf te partitioneren in 20 partities van elk 50 MB. Ik had geen idee wat ik had gedaan, en mijn vader had geen idee wat partities waren. Toen hebben we een jaar lang DOS moeten draaien op de P1 100 mhz, totdat een kennis van mijn vader het wist te herstellen. |:(

Op mijn dertiende vond ik dat een BIOS-flash wel wat lang duurde, dus ik besloot om de computer maar uit te zetten en het morgen weer te proberen. |:(

Op mijn veertiende kwam ik erachter dat een processor niet hot-swappable is, en dat DDR-geheugen niet in SD-RAM bankjes past. Resultaat: héél veel rook, twee DDR reepjes van 256 MB aan gort, een mobo en een P3 450 mhz kapot. |:(

Casemodding specifiek: in een mod een harde schijf in een bakje plaatsen ter grootte van de harde schijf plus hooguit een milimeter speling aan elke kant. Ik vond het heel raar dat het systeem zo instabiel was, maar naar later bleek werd die harde schijf elke keer zo'n 90 graden. :X

Verder kwam ik er al snel achter dat een DVD-speler met de lade naar beneden niet zo handig is, de DVD's vallen er nogal snel uit... :X

Achja, met vallen en opstaan leer je alles. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Nou..... Ik zou ook wel is effe waterkoeling make! Want da stelt toch niks voor.... Maar wat doe je als je niks in huis hebt en je handen jeuken???
JA dan pak je een koperen pijp en die sla je in een U-vorm. Paar tuinslangen en hoppakee!
Mooi die buis platgeslagen en vlak geschuurd, maar helaas het was toch wat te krakkemikkig. Breekt een hoekje van mijn (toen splinternieuwe) AthlonXP 2000+ af. Proc dood :(

Afbeeldingslocatie: http://australie.dezeserver.nl/PICT0037.JPG

Achja, achteraf lachen natuurlijk :P ... lompe boer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, das eigenlijk wel een cool idee, misschien eens proberen als ik mijn nieuwe pc koop en dan me oude op die manier koelen, met de tuinslang xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jullie zijn geweldig :D

Ik heb gister een hdd rek in mekaar gezet maar net iets te breed gemeten waardoor ik in mn eigen casebuild mn mobo weer een paar cm op moest schuiven omdat het geheel anders niet pastte. Gelukkig had ik daar vroeger rekening mee gehouden en wat speling gelaten voor het mobo (zelfkennis is het begin van alle wijsheid :P)

Al die 9 gaten weer opnieuw uitboren voor de mobo spacers -_-

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Te diep boren met een verzinkboor, dan ben je gewoon helemaal door je alu plaat heen ;(

Morgen ff nieuwe plaat halen, en dan maar 3 mm ipv 2, heb ik wat meer ruimte om te boren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel je voor :

je bouwt een pc ... casemod met watercooling

Hiervoor gebruik je 2 voedingen enz...

1 voeding verlichting + wc
2de voor de pc onderdelen op zich

Je maakt een aangpast frontpaneeltje , met 2 schakelaars ( wc + verlichting) en een 3de voor Off/On

Je hang er een dikke sticker bij .... met benamingen, en je hangt et boven het scherm nogmaals duidelijk (omdat ik een week weg moest)

* madam steekt pc aan zonder te kijken , (in haar eigen denkend) gelijk welk knopje/schakelaar zal wel werken....
* start bijgevolg dus de pc op.... weliswaar zonder KOELING
* daar ging mn Barton 3200+ & de rest van mn onderdelen aangezien mn darmen zo heet werden dat ze aan het smelten waren en dus begonnen te lekken .. Op moederbord/vga etc ...

* een vrouw heeft geen reactie om de stroom uit te zetten....
* ze belt me op en zegt dat de pc raar doet ... 10 sec derna = water komt uit u bak ?
* ondertusse loopt ze naar de badkamer om handdoek te halen (nadat ik gezegd had de stroom van de pc te halen ... laat ze haar gsm niet in de wc vallen :X

= resultaat

Nieuwe pc mogen samenstellen ;) + nogmaals ne gsm voor de dame ... :o

sindsdien heb ik geen wc-set meer draaien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Zo moeilijk is het toch niet om een relais aan je PC te hangen die je pomp aanschakelt als er spanning op de voedingslijnen van je PC staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

wellicht is het mogelijk om anderen van je pc af te laten blijven.. ;) (zo ik word er ook gek van, mn moeder die vergeet de stekkerbak onder mn bureau aan te doen, en dan de aanknop in mn kast zo hard indrukt dat hij afbreekt... :S ik bouw dr wel een contactslot in of zo, misschien is de hint dan wel duidelijk (heb al 10x uitgelegd hoe ie aan moet, en al 10x die knop gerepareerd, is bijna niet meer te doen, omdat alle omliggend materiaal ook helemaal stuk is van al die reparaties, nu blijft ze dr maar af ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
In de meeste rapprogramma's worden de moeders zonder reden voor rotte vis uitgemaakt, maar hier mogen we jouw moeder toch wel voor niet zo slim uitmaken? :+

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
LOL die is echt wel goed ::D zo hard drukken dat de powerknop overlijd LOL
Denkt ze nou echt niet bij zichzelf: o ja, waarom gaat ie niet aan ---> analytisch denkpatroon aan ---> ow ja, stekkerdoos! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrouwen :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:09:
Ohjee, tweak-foutjes...don't get me started.

Het begon allemaal wat onschuldig, toen ik de oude computer (8086, 20 MB harde schijf, monochroom geel beeldscherm) voor mezelf kreeg. In een opruimdrift sorteerde ik alle bestanden in de DOS-directory naar extensie: .exe in een map die [EXE] heette, .com in [COM], etc. 't Verbaasde me dat het daarna niet meer wilde booten. |:(

In Windows 95 presteerde ik het om niet alleen de c-schijf te formatteren, maar de gigantische 1 GB harde schijf te partitioneren in 20 partities van elk 50 MB. Ik had geen idee wat ik had gedaan, en mijn vader had geen idee wat partities waren. Toen hebben we een jaar lang DOS moeten draaien op de P1 100 mhz, totdat een kennis van mijn vader het wist te herstellen. |:(

Op mijn dertiende vond ik dat een BIOS-flash wel wat lang duurde, dus ik besloot om de computer maar uit te zetten en het morgen weer te proberen. |:(

Op mijn veertiende kwam ik erachter dat een processor niet hot-swappable is, en dat DDR-geheugen niet in SD-RAM bankjes past. Resultaat: héél veel rook, twee DDR reepjes van 256 MB aan gort, een mobo en een P3 450 mhz kapot. |:(

Casemodding specifiek: in een mod een harde schijf in een bakje plaatsen ter grootte van de harde schijf plus hooguit een milimeter speling aan elke kant. Ik vond het heel raar dat het systeem zo instabiel was, maar naar later bleek werd die harde schijf elke keer zo'n 90 graden. :X

Verder kwam ik er al snel achter dat een DVD-speler met de lade naar beneden niet zo handig is, de DVD's vallen er nogal snel uit... :X

Achja, met vallen en opstaan leer je alles. :P
Wow, cool !
Ben ook maar 14, maar weet ondertussen al dat een CPU niet hot swappable is... _/-\o_

Dit is echt leuk, dit topic !
Heb mij echt al een paar keer kapotgelachen... :)

Hier zijn mijn foutjes... :

Ik was op een warme zomerdag met (te veel) zon op het idee gekomen om mijn GPU eens te gaan koelen. Het was een passieve koeling op een GeForce 7600GS.

Ik kwam dus spotaan op het idee om iets met ijsblokjes te doen...
Ik dus mooi ijsblokjes klaarmaken, en deze in een plastieken bakje gelegd, met aan de onderkant langs de zijkant een groot gat.

Ik had de ijsblokjes zo in het bakje gelegd, vlak voor het gat langs de zijkant, en dan had ik het deksel opengeknipt en er een fan ingestoken.

Het was dus zo dat de fan de wind voorbij de ijsblokjes moest zuigen, en de lucht daardoor afkoelde.

Ik had het bakje in mijn kast gezet, zodat de fan rechtstreeks de koude lucht op mijn GeForce blies.

OK, het werkte !

Ik moest eventjes weg, maar toen ik terugkwam... 8)7

Ik was vergeten dat de ijsblokjes konden smelten !!
Heel mijn kast was onderwater gelopen, met als resultaat dat de hoofdzekering was uitgesprongen in huis, en ik een kapotte processor, moederbord, en voeding had... :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:39:
[...]

Een echte tweaker weet dat dit in 90% van de gevallen funest is. En niet alleen voor je garantie..
Een HDD is toch vacuüm van binnnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:19:
[...]

Wow quote kick of the year o.0

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:19:
[...]

Een ouwe koe die je quote, maar nee, het is geen vacuum. Er zit een klein gaatje+stoffilter om de druk gelijk te houden aan de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de volgende dag wij terug naar die winkel (weer met de trein), bleek dat ik de 4pins stekker niet in het moederbord had gestopt... Zonde van het treinkaartje...
Veelgemaakte fout hoor!

Wij hebben ook weleens iemand gehad die is 2X teruggekomen naar de winkel waar ik toen werkte en beweerde met HOOG EN LAAG dat zijn moederbord het niet deed, wij elke keer testen natuurlijk... uiteindelijk vroegen wij hem zelf even zijn moederbord aan te sluiten... En ja hoor... de 12V 4 pins stekker vergeten...

Vervolgens kocht hij maar meteen een nieuwe voeding omdat het volgens meneer door zijn voeding kwam dat hij het vergat (misschien was de voeding stout en verstopte hij zichzelf steeds... 8)7 )
hij kan toch een voeding zonder die stekker hebben gehad...
Het is overigens noemenswaardig om even te melden dat zijn oude moederbord ook gebruik maakte van deze aansluiting en zonder dus NIET kon draaien...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
hij kan toch een voeding zonder die stekker hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:03
Ik had een mooie configuratie met een 420W voeding. Ik kreeg een zwaardere configuratie (zie hieronder), dus ik dacht: ik moet een zwaardere voeding hebben. Een mooie cheapo 5000W voeding op de kip getokt en draaien maar. (Wel opgemerkt dat die 420W voeding bijna dubbel zo zwaar was als die 500W)

In windows draait ie prima. Een paar keer heel kort een spelletje gespeeld. werkte ook prima.
Ik wilde mijn configuratie en beelden van NFSPS laten zien aan mijn vrienden, dus ff 1 rondje gereden en tijdens het uitrijrondje: POEF! dag voeding....

Sindsdien wordt ik The Demolition Man genoemd.

Binnen 2 week had ik een 1000W van coolermaster aangeschaft, draait nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ebbie73 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:43:
Ik had een mooie configuratie met een 420W voeding. Ik kreeg een zwaardere configuratie (zie hieronder), dus ik dacht: ik moet een zwaardere voeding hebben. Een mooie cheapo 5000W voeding op de kip getokt en draaien maar. (Wel opgemerkt dat die 420W voeding bijna dubbel zo zwaar was als die 500W)

In windows draait ie prima. Een paar keer heel kort een spelletje gespeeld. werkte ook prima.
Ik wilde mijn configuratie en beelden van NFSPS laten zien aan mijn vrienden, dus ff 1 rondje gereden en tijdens het uitrijrondje: POEF! dag voeding....

Sindsdien wordt ik The Demolition Man genoemd.

Binnen 2 week had ik een 1000W van coolermaster aangeschaft, draait nog prima.
Ik neem aan dat je bedoelt 500W in de derde zin ?
Verder wel raar, ik heb hier een 400W voeding uit een kast van € 30, en die doet het nog steeds prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Niet elke voeding is gelijk aan elkaar he.

Trouwens, Ebbie73 voor dat systeem 1000W ? Dat is wel heel erg dikke overkill imo :x.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
sky- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:45:
Niet elke voeding is gelijk aan elkaar he.

Trouwens, Ebbie73 voor dat systeem 1000W ? Dat is wel heel erg dikke overkill imo :x.
5000W zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
1000W voor zo'n systeempje?? :o

Ik draai hier een E6850 + 8800GTX en een P35-DS3R can Gigabyte, en ik zit hier met een goede Corsair van 520 watt. Probleem bij jouw is, is dat je een cheapo voeding neemt, die zijn altijd ruk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
hopelijk houdt die voeding het lang uit, kan je de volgende 6 systemen er ook nog mee van prik voorzien:P

hier draait een e6750 + 2hdd's + 8800gt + 2 optische drives op een coolermaster 380 watt voeding :P

dus ik denk dat je wel wat speling hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Bij vrienden van me hadden ze net geklaarde casemod gedaan (gespoten),
Dus boel weer in elkaar zetten en BOOTen maar, ze stonden perplex dat ie telkens opstarte, snel in bios kijken lukt weer net niet. dus alle hardware 1 voor 1 uithalen. Toch wil ie niet stoppen met steeds opstarten.

Vriend pakte dus een auto en ging mobo kopen ----> Nog steeds niet verholpen.
Weer terug naar de winkel voor andere mobo, en kocht zekerheid nieuwe hdd ---> nog steeds niet :S
Toen andere winkel gegaan voor nieuwe Videokaart en geheugenstick (ondertussen hadden zij mij gesmst of ik kon komen kijken) ----> nog steeds niet verholpen.

Ik kwam langs en zag meteen dat de resetknop vast zat ivm spuitwerk! Tssk hij heeft echt ballen om compleet pc te kopen terwijl ouwe nog geen maand oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
OMG!!!
Ok, dat is.... best stom... (eigenlijk heel erg...)
Stiekem lach ik die gasten nu uit :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
Toen ik zes was:

Knopje van de voeding op 110 volt gezet 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik snap nog steeds niet dat ik in al die jaren dat ik met PC's en andere electronica sleutel, zonder enige kennis van zaken behalve mijn ervaring, nog nooit zo'n ontieglijke uitglijder heb gemaakt :)

Enige dat in de buurt komt is dat ik op een zonnige lentedag ineens geen herrie meer uit mijn voeding hoorde komen en ik niet dacht "Zou er iets kapot zijn?".
Voeding heeft 2 maanden (!) in de zomer (!) en op Campzone (hete tent!) gedraaid zonder fan.
Nadat ik de fan vervangen had is ie toch 2 maandjes later overleden :(

Qua modden heb ik alleen een mod gemaakt waar ik uiteindelijk niet tevreden over was.
Die heb ik vervolgens met een moker "iets compacter" gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

:) alles keurig netjes aftekenen, uitzagen, boren etc.. en er dan achterkomen dat je template scheef lag, en je een plaat staal van 20 euro verprutst hebt :P
(gelukkig zie je het alleen als je dr echt op let.. meeste was nog wel weg te krijgen met vijlen enzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Oeh, ik heb een leuke :)

Moi houdt van harde schijven, dus ik had eventjes snel een harde schijf aangesloten om mijn bestanden te backupppen.

PC1: Ding stond uit, dus boel ingeprikt en aangezet, bestanden gekopieerd en klaar :) Vista setup maar eens gestart. en de harde schijf afgekoppeld.
PC2 (server): Ik dacht dus, ik heb dus een kleine 1tb aan opslagruimte en een 1gbit netwerk :) Dan kan ik mijn muziek wel op de server zetten. Ding draaide nog. IDE -> Sata converter + IDE -> Sata molex converter aangesloten. Converter in de harde schijf geprikt, daarna de powerkabel.

Gevolg: Rook uit de printplaat van de harde schijf + een dode voeding. Gek genoeg werkte de rest van de schijven en het moederbord nog wel na een nieuwe voeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
thenapster schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:44:
Toen ik zes was:

Knopje van de voeding op 110 volt gezet 8)7 :D
Ja, da's ook altijd een leuke, dat was de eerste keer in mijn leven dat ik vuurwerk zag, toen papa de PC aanzette :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Petervanakelyen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Ja, da's ook altijd een leuke, dat was de eerste keer in mijn leven dat ik vuurwerk zag, toen papa de PC aanzette :+
Is dat écht zo leuk? Ik heb hier nog een oude voeding liggen O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Krentenbol op 18-07-2008 08:55 . Reden: typo ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TKing schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:55:
[...]

Is dat écht zo leuk? Ik heb hier nog een oude voeding liggen O-)
Hahaha :)
Misschien moet je wat succes hebben voor je er vuurwerk uit ziet komen, en dat was met een echt wel oude voeding, hoor. Zoiets van een 50W, en een 100mm fan vanachter.

Ik zou je voeding gebruiken als voeding, als reserve, maar moet wel toegeven dat het een spectaculair gezicht was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De elko's die er in zitten zullen ontploffen waarschijnlijk.

Zet wel een raam open want het stinkt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gister nog..

Druk het utp-kabeltje in mn ethernetkaartje en hoor een hele doffe lage "knal" maar niet echt hard ofzo, alsof je voeding telkens een opdonder krijgt.
Wat bleek, de kast stond beetje dicht tegen het buro aan, en tikte er zachtjes tegeaan 8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

KoudeAardbei

Moderator

wou een fanhole in mn dell maken, ding stond naar mijn weten uit..
en was te lui om stekkers eruit te doen.

Bleek dat ding in standby te staan :|
Conclusie, 800mhz servertje kaduuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, die 800MHz verdubbelt in waarde zodra je er een envelop omheen doet om het te versturen, dus haal gewoon ergens wat nieuws B)

Volgende keer niet alleen de stekkers eruit trouwens, maar ook je sidepanel verwijderen voordat je gaat modden, dan heb je ook geen gat in je moederbord als je doorschiet :o
Waar heb je trouwens een fanhole voor nodig bij 800MHz? Ik kan me herinneren dat in die tijd de apperatuur nog behoorlijk zuinig was tegenover wat het nu is, en hitte geen probleem kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb niet echt een Casemod faaltje, maar het heeft wel met computers te maken, en daarom plaats ik hem gewoon :$

Gisteren zat ik weer eens lekker achter mijn pc-tje. Het was zondag, dus lekker relaxt. Ik rook ineens iets en zei dat ook tegen mijn maten op TeamSpeak. Ik rook even aan mijn laptop (die links van mij op mijn bureau staat) en rook een brandluchtje. Ik dus snel mijn laptop uit, denkende, ik kijk er later wel naar, en verder achter mijn pc. Na ongeveer een half uurtje hoor ik "pets pets, pfiieeuuww". Ik schrik weg en rol weg van mijn bureau. Tot mijn verbazing zie ik rook onder mijn bureau. Voeding doorgebrand.. @%*^#$@#%^etc. etc.

Wat bleek? Mijn computer staat onder mijn bureau links van mij. Ik rook aan mijn laptop, dacht de brandlucht te ruiken, maar die kwam dus van verder naar onder, van mijn PC, en niet mijn laptop. Had het aan moeten zien komen... nja faal, nu een paar dagen zonder pc :(

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Hoi. Mijn naam is Bart, ik ben tweaker en hardwareverslaafd.

(hallo Bart, vertel ons je verhaal)

Ik heb in een halfjaar tijd 6 verschillende moederborden RMA gestuurd om uiteenlopende redenen, van verkeerd gestelde defect diagnoses (lag aan het geheugen) tot geexplodeerde VRMs wegens extreme overclockpogingen op uitgesproken budgetbordjes. (Tip: Een 1090T op een bordje van 40,- euro overklokken zodat hij 200+W verbruikt is geen goed plan)

Tevens heb ik sinds gisteren een mooi zwart gaatje in mijn linkermiddelvinger omdat ik een invertor voor UV CCFLs uit zijn omhulsel had gehaald om ernaar te kijken, en deze vervolgens aanzette terwijl ik de printplaat tussen mijn vingers had... Boem. De geur van verbrand plastic van het gesprongen weerstandje heb ik nog niet uit mijn kamer weten te krijgen. Grappig detail is dat de invertor nog een uurtje goed gewerkt heeft, nu wil nog maar 1 balkje het doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Singular1ty op 07-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 14:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik herinner me mijn eerste PC die ik zelf verbouwde. Eerst had ik zo'n lelijke makro (cheapo dus) PC. Nieuwe grafische kaart gekocht (was ATI 3450 denk ik :+ ), nieuwe kast, wat CCFL lampjes, ...

Alles heel netjes en voorzichtig ingebouwd, het was mijn eerste keer :D

Ik zet mijn PC aan... en BIEP BIEP BIEP BIEP... KAK !
Beep code zei dat mijn RAM kaduuk was, terwijl ik dat net helemaal niet heb aangeraakt...
PC uit elkaar gehaald, stukje voor stukje weer in elkaar gezet... Niets.

Tot dat ik erachter kwam dat mijn CCFL inverter kortsluiting gaf.
(Tot op het heden is het een mysterie waarom mobo RAM probleem aangaf :P )

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs echt geblunderd ... schaam me er nog steeds voor.

Dus een vriend van me komt met een voeding en een interne hd af om te testen.
Ik sluit de voeding even aan op mijn mobo en tadaa alles werkt perfect.
Ik steek de hd even in men icybox en hupsa perfect.
Dus nu men case open was dacht ik maar eens wat te ontstoffen ...
Later zet ik alles weer ineen, ik druk op de powerknop en .... niets.
Alles nogeens gecontroleerd, weer op de knop gedrukt en tadaa its alive !!!!
MAAR .... geen beeld :s
Dus ik check men videokaart en ik zie dat de koeler niet draait :s
Dikke paniek want als men vid kaart kaduuk is had ik niet direct een reserve in huis :s
Dus half Schoten doorgehuppeld met een kapotte knieschijf en een naar mijn idee dode vidkaart :(
Uiteindelijk bij een vriend beland, die teste de kaart en kwam tot de conclusie dat men vga poort dood was maar via DVI werkte ze perfect, dus adaptertje meegekregen.
Thuisgekomen, alles geinstalleerd en weer zo dood als een pier, nix beeld uit zowel vga als dvi ....
Uit pure wanhoop check ik nog 1x al men kabels en wat merk ik ... dat 1 kabeltje van men voeding niet in men mobo geplugged zat :(
Hierna was alles weer normaal ....
Dus uiteindelijk 6u liggen stressen voor nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:36:Tot dat ik erachter kwam dat mijn CCFL inverter kortsluiting gaf.
(Tot op het heden is het een mysterie waarom mobo RAM probleem aangaf :P )
Dus ik ben niet de enige die hier last van heeft, die van mij hebben nog geen twintig minuten aan gestaan en de trafo was al doorgebrand.

Ik denk dat die RAM fout kwam doordat een spanning inzakte door die sluiting en hij daarom geen sterk genoeg signaal van de RAM kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Dit is mijn enigste mislukking in de modwereld:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto0085.jpg

Daarna tot dit hersteld:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-135.jpg

daarna nog een backplate gemaakt voor m'n 9800GT, (deze is gelukt ;))
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-150.jpg

gemaakt uit een basis van karton en een finish van geplastificeerd papier :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb ooit dit met een G3 gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/uitelkaart.jpg

in de hoop er een "moderne" pc + TFT scherm in te zetten en er vervolgens achter te komen dat ik niet zo goed ben in metaalbewerken.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

niekje87 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:14:
Ik heb ooit dit met een G3 gedaan:

[afbeelding]

in de hoop er een "moderne" pc + TFT scherm in te zetten en er vervolgens achter te komen dat ik niet zo goed ben in metaalbewerken.
Heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:39
nu mijnen..
ik heb ooit toen ik nog ietsie jonger was proberen een lapmod te doen.(dus een foto lijst van maken).
allemaal mooi gelukt om uit elkaar te halen..
dus een keer opstarten zonder laptop behuizing..
tsjjjjjjjjjjjjj roken stinken en R.I.P :(
mijn eerste mod, en ook laatste echt grote mod.

dit was hem..
Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/reviews/graphics/18748-19794b.gif

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
Toen ik jong was en we kregen net een 80286. We hadden ook een motorracespel op de PC. Ik wou kijken welke setting het beste werke van cga, ega, vga en verschillende geluidskaarten. Had er toen nog geen verstand van. En dacht toen try en error. Heb er wel van geleerd dat PC's niet goed tegen kunnen om snel achter elkaar aan/uit gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Een jaar of 3 terug toen ik bezig was met het bouwen van een waterkoeling setup een blundertje gemaakt. Ik had als pomp een uit de kluiten gewassen Eheim 1060.
Aangezien deze pomp direct in het stopcontact geprikt dient te worden moet je normaal gesproken de pomp zelf handmatig aan zetten vóór je de pc aan zet. Er zijn wel stukje elektronica te koop die dit verhelpen maar die vond ik vaak te duur of niet handig genoeg. Dus besloot ik de boel zelf maar aan te passen. Het was me gelukt om een relais in te bouwen die schakelt op 12v van de pc voeding en een switch (met led) waarmee ik de voeding ook aan kon zetten als er geen 12v op de relais stond. Dat laatste leek me vooral handig om de loop te testen op lekken.

Zo zag het er ongeveer uit, later heb ik de elektronica nog wel afgeschermd met een of ander vulmiddel.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/28jisqw.jpg

Mijn eigen geknutselde elektronica werkte perfect moet ik zeggen :)

Maar helaas, de pomp zelf bleek lek...
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/acbrtf.jpg

En het is me ook niet gelukt om hem waterdicht te maken, vervolgens maar een Laing DDC ultra gekocht. Moraal van het verhaal: test je spullen voordat je veel tijd in het modden ervan gaat steken :P

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Dus.... Ik heb zon draadloze muis met zon nano reciever...

Deze gebruik ik altijd incombinatie met mijn laptop en aan het einde van de dag haal ik hem er ook niet uit. Ik zorg er altijd voor dat ik de nano sim aan de bovenkant van mijn laptop tas heb..:)

Mooie intro, nu komt het. Ik legde aan het einde van de dag mijn laptop tas op een bureaustoel. Waarna(zucht) mijn laptoptas op de grond viel precies op de bovenkant:(

Nu heb ik een laptop met een vastgeramde usb nanostick (in mijn laptop) waardoor allebeide usb poorten het niet meer doen:(

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Oke, dit is wel een goeie necro!

Snel doorgelezen en herken me in een paar gevallen meteen. Vooral die doorgebrande 110v voeding.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 21:00
Dit was mijn idee de vriezer gebruiken om mijn waterkoeling te koelen, dit was mijn fout het water bevroor. Later wel gemaakt en ik kon toen heerlijk overclocken tot 5,5 ghz wat toch wel lekker is voor een i5 3570k

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:48
Ik heb ooit voor een vriend een computer gebouwd. Toen ik een tijdje later vroeg of hij er tevreden mee was, was hij dit wel, maar soms viel zijn pc uit. Ik heb hem wat tips gegeven om te onderzoeken wat het kon zijn, bleek dat zijn processor te heet werd. Heb later nogmaals naar zijn pc gekeken en bleek dat ik het het plastic labeltje wat onderop de processorkoeler zit er bij het plaatsen niet had afgehaald..

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

-

[ Voor 99% gewijzigd door DominoNL op 27-11-2014 17:00 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)