[CM] De mislukkelingen - deel 5

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 45.469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even een nieuwe processorkoeler erop zetten, inclusief 'slicke leds' :') Ging allemaal soepeltjes, pasta erop, koeler etc. Hele handel vastgeschroefd, kast dicht. Vervolgens even 100% load testen en temps kijken, en tot mijn grote schrik stond hij na een paar minuutjes al op zo'n 85 graden! Snel uitgezet, opengeschroefd, was ik het folietje op het koelblok vergeten weg te halen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:06
Onlangs wat problemen gehad met HDD en moest diskette maken met daarop prog. die alles weer zou moeten goed maken, ik wou de HDD gewoon niet formatteren. Nooit gedacht ooit nog diskette station nodig te hebben dusja had ik er geen. even wat in de kasten rommelen ergens nog oud diskettestation gevonden. Ok dat was al 1 nu nog zien aan te sluiten. de grote grijze kabel overal mooi kunnen aansluiten maar er moest nog op de een of andere manier stroom vloeien naar het station. uiteindelijk 4pins kabel gevonden aan diskette station aangesloten en nu nog op het mobo zien aan te sluiten. Heb waterkoeling dus had in 4pins stekker voor cpu fan over. zag nergens anders een 4pins aansluiting dus tijdens pc aanstaat maar proberen of het lukt. ik heb nog maar juist contact of ik die al rook uit een zwart componentje op het mobo komen. direct kabel der weer af en lekker stinken. de schrik van men leven maar gelukkig werkt alles nog. :+ nu weet ik ook weer dat ik dat niet meer moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
mastr-dc schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:59:
Heb waterkoeling dus had in 4pins stekker voor cpu fan over
Waarom zou je een power-molex (5v, gnd, gnd, 12v) in 's hemelsnaam op de PWM-fan (12v, gnd, rpm, pwm al dan niet in een andere volgorde :+) aansluiting op je moederbord duwen?

Je duwt toch ook geen koptelefoon in een wandcontactdoor omdat het past :+ Die 4pin kabel moet aan je voeding, net als je cdromspeler en je harde schijf. Ik ken eigenlijk geen een voeding die niet minstens 1 floppy-aansluiting heeft?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij kon het kabeltje niet vinden ;) Beetje geïmproviseerd maar niet met de gewenste resultaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:35
Ik had laatst nog ergens een leuke 486DX4 100MHz gevonden. Zijn nog best rappe dingen! Ik 'm schoonmaken, dus alles eruit, beetje afstoffen. Helaas kunnen socket 3 processors op 4 verschillende manieren in de socket ;(

Stinken, rook en een dikke vonk. Vond het moederbord niet zo leuk... Maar de processor doet het nog in ieder geval! :)

En laatst dacht ik slim te zijn. Ik had voor mijn servertje (oude Dell 1400 met dual Pentium III) nieuwe fans gehaald. Alleen hadden ze een andere aansluiting. Zo'n kliksysteem. Dus ik denk: ik knip gewoon de aansluitingen van de oude en de nieuwe en maak de klikaansluiting aan de nieuwe fans. Dat kan ook prima, het zijn allebei 3 pins fans. Dus ik wilde eventjes testen of de aansluiting goed was, maar daarbij was ik vergeten dat ik de draadjes nog niet ingetaped had. Uiteraard kwamen ze tegen elkaar aan :X Dus kortsluiting en STINKEN. Nu zijn gelukkig alleen de fan aansluitingen op het moederbord kapot ;( Maar het irritante aan Dell servers is dat ze FAN warnings geven bij het opstarten en je op F1 moet drukken om verder te gaan. Je kan dit niet uitzetten, dus remote restarten is er niet meer bij...

[ Voor 54% gewijzigd door Luuk1983 op 12-01-2007 10:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:33
Luuk1983 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:28:
Ik had laatst nog ergens een leuke 486DX4 100MHz gevonden. Zijn nog best rappe dingen! Ik 'm schoonmaken, dus alles eruit, beetje afstoffen. Helaas kunnen socket 3 processors op 4 verschillende manieren in de socket ;(

Stinken, rook en een dikke vonk. Vond het moederbord niet zo leuk... Maar de processor doet het nog in ieder geval! :)

En laatst dacht ik slim te zijn. Ik had voor mijn servertje (oude Dell 1400 met dual Pentium III) nieuwe fans gehaald. Alleen hadden ze een andere aansluiting. Zo'n kliksysteem. Dus ik denk: ik knip gewoon de aansluitingen van de oude en de nieuwe en maak de klikaansluiting aan de nieuwe fans. Dat kan ook prima, het zijn allebei 3 pins fans. Dus ik wilde eventjes testen of de aansluiting goed was, maar daarbij was ik vergeten dat ik de draadjes nog niet ingetaped had. Uiteraard kwamen ze tegen elkaar aan :X Dus kortsluiting en STINKEN. Nu zijn gelukkig alleen de fan aansluitingen op het moederbord kapot ;( Maar het irritante aan Dell servers is dat ze FAN warnings geven bij het opstarten en je op F1 moet drukken om verder te gaan. Je kan dit niet uitzetten, dus remote restarten is er niet meer bij...
even goed inspecteren wat het is, ik heb eens een kapotte fan-aanslujiting verholpen door een nieuw spoortje op het mb te maken (=draadje van het begin naar het eind solderen. als er een chipje kapot is wordt het wat lastiger..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ooit gepresteerd mijn CD brander letterlijk te laten fikken. In al mijn mod-enthousiasme heb ik een molex stekker gemaakt met 2x de 12volt lijn (zodat ik met 1 stekker 2laserled modules aan kon zwengelen). Daarna nog enthousiaster de boel zo snel mogelijk aansluiten om het resultaat te bekijken. En er dan achterkomen dat de ledjes het prima doen en er gelijk het effect van een brandlucht en rook aan toe heb gevoegd. Mijn brander zat dus ook op die dubbele 12volt molex aangesloten. Hij was van de buitenkant al zwart, heb ik hem van binnen ook mooi zwart gekregen. Hij was dus goed geroosterd. Ik had toch maar even het bonnetje opgezocht en wat bleek ik had nog 2 weken garantie _/-\o_ . Eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Je bedoelt "eind slecht, fabrikant/winkel genaaid"?

Wat is er mis met 2 laserdingen aansluiten op 1 12v aansluiting? De voeding trekt het toch wel (of niet, maar dan helpt deze "oplossing" ook niet) :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:27:
Je bedoelt "eind slecht, fabrikant/winkel genaaid"?
Inderdaad, daarom heet het hier ook de mislukkELingen (woordenboek: iem. die mislukt is of aan wie alles mislukt). Als iemand dat bij mij flikt en ik heb het door krijgt hij het ding naar z'n hoofd en mag vertrekken om nooit meer terug te komen.

On topic: Gemodde case van een iets te krappe soort. Diepe CD-ROM speler ingebouwd, ik zet de computer aan en de boel begint te roken en te stinken. Blijkt dat de behuizing van de CD-ROM speler tegen een fan-aansluiting van het moederbord aanzit. Snel uitgezet en achteraf werkte alles nog, zelfs die aansluiting.

@LiveMotion: Dat was uit je verhaal niet duidelijk, maar dan heb ik niets gezegd. Netjes opgelost!

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 16-01-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet ik er even aan toevoegen dat ik dit verhaal wel heb verteld in de winkel. Daar konden ze er om lachen. Natuurlijk is het apparaat door mijn eigen toedoen kapot gegaan en zou ik geen recht hebben op garantie. Het model wat ik had werd al niet meer gemaakt en ik heb korting op een nieuwe gekregen. Ik heb dus niet de waarheid verzwegen om een nieuwe te krijgen. Eerlijkheid duurt het langst, maar is zeker de moeite waard om op te wachten. I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Een goednieuwe Liang DDC pomp opblazen.
Zag dat de voltage waar ie op kon lopen variabel was dus ik dacht ff testen. Pomp is al behoorlijk stil maar ik wilde wel es weten of het dus kon. Ik rommelen met wat draadjes en ging goed. Opeens rook ik rare geur en de pomp die ik nog losjes in mijn hand had werd wel heel warm.
Ik kreeg het ook warm en heet want ineens hield ie naar paar seconden ermee op.
Kreeg hem niet meer aan de praat. Dom Dom Dom. 70Euries naar de mallemoer dus.
Later zag ik dat je dus een speciale controler ervoor nodig hebt.
En heb inmiddels weer een nieuwe pomp. Geld is nu wel even op dus voor de pc.

nu weer tennis kijken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is alweer een paar jaartjes geleden maargoed

ik had dus een laptop uit 1999. een P2 333Mhz 64Mb ram etc. van micropoint. ik had deze jaren voor mijn school gebruikt en daarna als login station voor een paar thuis servers. dus ik op een avond was al laat besluit die laptop eens een keer te verplaatsen. dind had zo'n 3 jaar daar gestaan. nou het moment dat ik dat ding op pakte breekt de externe voeding gewoon af :? . dinke vonken springen er van af dus ik meteen de stekker eruit trekken.

nou was het probleem dat mijn laptop ongeveer een startup tijd heeft van 14 minuten :'( en een batterij duur van 6 minuten :| . dus no-way dat ik dat ding weer kon opstarten zonder een nieuwe voedings blok. dus ik kijken op internet naar spare part blijkt micropoint immidels te zijn overgenomen en ook geen sparepart meer te leveren. dus ik balen :( .

naja dan maar onderdelen strippen. ik weet niet of iemand ooit die micropoint laptops open heeft gekregen maar ik wist toen nog niet dat dat onmoggelijk was O-) . dus ik ben echt uren bezig geweest om dat ding zo voorzichting mogelijk open te krijgen. nou na 6 uur had ik het echt voor gezien en breek dat ding gewoon open met een tang en hammer. blijkt dat ik het vga bord door midden heb gebroken |:( . precies het enige wat er nog aan waarde in die laptop zat verniel ik met 1 goede ruk. daar gaat mijn plan voor een DIY beamer. :(

blijkt dat de slim-line cdrom drive een propietary aansluiting :( heeft en dat toen de voeding doorfikte deze ook het dcdc bord in de laptop heeft meegenomen. heb verder allen de 3.2gb hardschijf bewaard die nu dienst doet in mijn epia HTPC :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n 2 jaar geleden ging ik een nieuwe voeding halen, met blauwe leds erin enzo. Dus eenmaal thuis ik dat ding in het stopcontact, ik wilde dat blauwe wel eens zien. Start niet. Dus ik kijken en kijken.. Aha! Een rood knopje.. 230? Hmm.. 110? Ok. Ik zet hem en aan en.. KABOOM!
Er kwam een HELE harde knal, een steekvlam, en vervolgens een dikke rookpluim uit. Ik heb het knopje teruggezet op 230, terug naar de winkel gegaan en ik heb m'n geld teruggekregen. :|

Gelukkig weet ik nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 07:44:
Zo'n 2 jaar geleden ging ik een nieuwe voeding halen, met blauwe leds erin enzo. Dus eenmaal thuis ik dat ding in het stopcontact, ik wilde dat blauwe wel eens zien. Start niet. Dus ik kijken en kijken.. Aha! Een rood knopje.. 230? Hmm.. 110? Ok. Ik zet hem en aan en.. KABOOM!
Er kwam een HELE harde knal, een steekvlam, en vervolgens een dikke rookpluim uit. Ik heb het knopje teruggezet op 230, terug naar de winkel gegaan en ik heb m'n geld teruggekregen. :|

Iets met voltageverdubbelaars :Y)
Dat geintje moet ik ook nog eens uitvoeren bij de mediateef (mediatheekwaahondmadam). Ies lache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 07:44:

Deed een vriend van mij ook een keer, ook met een mentaliteit van ''what does this switch do? 8)7 ''
Zijn PC was helemaal aan gort. 8)7
(heeft een maand later wel een 3.2Ghz P4 gekregen indertijd)

offtopic:De heatsink van die processor zit trouwens vast met HOUT! 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Blah.NET op 20-01-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb pas een nieuwe pc een thermal take lanbox, ben daar zeer content mee, alleen was ik bang dat met mijn achtergestelde computer systeembouw kennis dat ik het zelf niet kon daarom liet het maar door een computerzaak uitvoeren.

nou resultaat:
1 hdd stond op 32gb limit capacity, schijf was 320 gb. Hier kon ik niet om lachen, omdat ik de halve kast moet openschroeven om er bij te geraken.
2 hdd lamp en reset knop waren met elkaar verwisseld. Ook hier moet je haast het halve moederbord eruit schuiven om er bij te kunnen.
3 de binnenkant zat nog vol met folie (ter bescherming denk ik) dus ik weet wel zeker dat hiermee die gaatjes niet openstonden voor de ventilatie en dat er straks weer een computer in de fik vliegt (lees verder)

ik heb een subtiel berichtje geschreven naar de verkoper en die had me beloofd dat dit soort slordigheden in de toekomst niet meer zouden gebeuren.

Dit waren nog geen eigen fouten, maar die geef ik je nog.

Ik heb een keer een moederbord aangesloten, maar blijkbaar moest ik daarvoor eerst de onboard videokaart uitzetten. Was een klote asrock miskoop. Ik wist van niks, en niets vermoedend schakel ik de stroom er op en vliegt het moederboard in brand!!!! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt..

Een keer wilde ik zo nodig een desktop model, ik heb vanuit haarlem een oude desktop kast helemaal naar rotterdam gehaald en begon met het overzetten van de hardware. Tijdens een proefrun flikkert een hdd los en valt op het moederbord.
gevolgen??? hdd + mobo + processor + geheugen overleden.
Wat een F343 pech!
Het was ook een IBM deathstar dus dat was vragen om problemen.

Een keer had iemand mijn portable hdd een week lang aan laten staan, daar kon ie niet zo goed tegen. Hdd toen ook dood verklaart.

Ik vergat een keer dat japanse spelcomputers minder vermogen gebruiken, dus ik nietsvermoedend de stekker in het stopcontact gestoken en in minder dan een seconde *poef* verdorie door het ongeduld prompt vergeten dat ik al jaren via omvormers heb gespeeld. Doh.

edit: deze is ook leuk.
Ik heb een keer geprobeerd licht in te bouwen bij een gameboy advance. Alles ging goed behalve dan dat het scherm goed aan het doorkijkplastic zit vastgelijmd. Daartoe had je een speciaal kaartje nodig om hem los te schuiven. Ik dacht dat het wel met een schroevendraaier kon, maar dus niet!!! Dat freaking scherm is fragieler dan een suikerklontje. Dus krak!!! Ook al was er in het begin 1/50ste van het scherm kapot, het scherm ging lekken en toen had ik na verloop van enkele testruns helemaal geen beeld meer. Wel licht, maar geen beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Jarwo op 21-01-2007 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:49

L702

Eric #99

Ik had een nieuwe Fan gehaalt voor m'n Radeon 9800 Pro, een Zalman VF700-Cu :) Was er erg blij mee.
Toen in eens zie ik allemaal fel groene en roze stipjes op m'n beeld scherm, dus ik in m'n computer
kijken wat er nou weer was, voelde ik aan de koeler. Brand ik m'n vingers aan dat ding.
Dus ik kijk goed, staat die fan uit. Dus m'n Video kaart had helemaal geen koeling meer.

Ik het stekkertje los halen, blijkt van het verloop stukje een draadje los te zitten. :|

Lekker hoor, die !@#$% van Mycom leveren mij alleen maar troep. :(
Had daarvoor 3 maanden gewacht op die Fan, bel ik ze, waren ze 't vergeten te bestellen. |:(

Mycom, een afrader dus.

En ik heb een keer een Kast gespoten met de verkeerde verf, toen voelde ik me behoorlijk stom...

[ Voor 7% gewijzigd door L702 op 24-01-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

niet egt een misslukking maar wel leuk om te showen:ik die hardware uit het raam gooi:+

tijdje geleden al:
Leuk op vakantie, alles ingepakt voor morgen. Oplader van me mp3 stuk. Ik de grote held denk wel even een nieuwe oplader te kunnen maken. 12V transformator gevonden en een 12Vautolader die 12>5 transformeert stekkertjes eraf gehaald omhulsing autolader eraf, netjes vast ge taped( had toen nog geen soldeerbout) ik proberen: verekt hij doet het. schiet het plakbandje los, zo tegen een pin *DOOOEEEFF* en toen had ik een mp3 die het leven niet meer zag zitten :( .

* Borgoth zal dalijk nog even een ander verhaal editen en fouten uit. hij halen moet nu sporten O-)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Héhé, pr8ig ^^ Mjah, een stukje van mijn persoonlijke muur der schaamte:

Een van me eerste casemods, bigtower 486 gevalletje met een celeron 2.8ghz en zo erin (indeed, beetje ruw met de slijptol op ingehakt achterin, eerste casemod hé ^^) ik dacht, al die ongebruikte ruimte daar bovenin... laat ik er speakers + versterker in duwen!! njah, ik de eerste de beste speakers gemold en ingebouwd (best een mooi resultaat, al zeg ik 't zelf) en de hele troep in elkaar getyft met wat neon en een windowtje. Dus ik heerlijk ff uitproberen, mooi geluid en zoow. Beetje muziek luisteren op mijn nieuwe "casemod" en toen ineens kreeg ik error na error en als afmaker een bsod. Hdd bevond zich vlak voor die hele grote magneten van de ongeschilde speakers ^^ héhé. Hartstikke dood, mijn arme 20gb hddtje ¬¬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
Interessant topic, vooral om te zien hoeveel mensen geven om de looks van hun computers.
Ik wil niet de wijsneus spelen maar dit viel me op..:

mis·luk·ke·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die mislukt is of aan wie alles mislukt

mis·luk·king (de ~ (v.), ~en)
1 resultaat dat niet brengt wat gehoopt of verwacht was => deconfiture, zeperd

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jedi_Pimp schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:37:
Interessant topic, vooral om te zien hoeveel mensen geven om de looks van hun computers.
Ik wil niet de wijsneus spelen maar dit viel me op..:

Dit word echt wel 300 keer per topic genoemd :O elke keer weer. Hou eens op.

Ik heb al tijden niet meer gemod. Dus ook niet kunnen mislukken :D. Daarintegen ga ik binnekort weer beginnen. Hopenlijk hoef ik dan niet hier te posten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
[b][message=27405499,noline]Touchdomex schreef op maandag 29 januari 2007 @ k
Het ging mij voornamelijk om dit:

Maargoed ik zal wel weer zeiken :z

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:58:
[...]
Het ging mij voornamelijk om dit:

Goh, dat wist ik niet :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 04-10 03:27
Och valt wel mee.. maat van me heeft 2x toe z'n PC aan gort gegooid in de achtertuin omdat ie kwaad op het ding was en het gewoon leuk vind om spul kapot te maken :P Zijn reactie: "Och kwas 'm zat"

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal computer related maar post hem toch maar.
Ik heb zo'n simpele IKEA bureaulamp met een tlbuisje erin. Was iets van 15 euro ofzo, echt cheapass dus en ik vond het kapje niet zo mooi dus ik denk ik maak hem open om het kapje eraf te halen en er een ander op te zetten. Je raad het vast al, ik was de stekker vergeten en kreeg dus een dikke schok door mijn vingers + arm toen ik twee draadjes vast had. Ik schrok me dood :| , gelukkig was het niet 230v maar door een adapter een stuk minder. Ik hield er 3 hele lichte brandwondjes aan over dus dat zegt genoeg over de kracht van de schok.

Voortaan toch maar eerst de stekker eruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 04-10 03:27
Ik had laatst m'n harddisk rack buiten m'n (vorige) kast liggen. Deze pakte ik op, daarbij kwam de kabel onder een verkeerde hoek op spanning. Gevolg: plasticje van de s-ata dataconnector afgebroken.. :( Nu werkten de schijven nog wel, maar geen stevigheid dus ik proberen ze vast te lijmen met secondelijm. resultaat: niet vast geen verbinding. Daarna een s-atakabel gesloopt, connectortjes boven de s-ata connectors van de schijf geklemd (zit een kleine ruimte in de plastic rand) en toen epoxy er over. Resultaat: muurvast, nog geen contact :(

Dus nu maar proberen die epoxy er fatsoenlijk af te krijgen en de connectortjes vast te solderen. :(

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:54:
dikke schok door mijn vingers + arm toen ik twee draadjes vast had. Ik schrok me dood :| , gelukkig was het niet 230v maar door een adapter een stuk minder. Ik hield er 3 hele lichte brandwondjes aan over dus dat zegt genoeg over de kracht van de schok.
Niet wat je wil horen, maar in tegenstelling tot TL buisjes die je in casemodding gebruikt, zit er alleen een spoel voor en krijg je wel degelijk de volle 230V door je vingers...

In de haast is het me met case-modden ook wel eens overkomen dat ik de uitgang van de inverter van een CFL-verlichting aanraakte. Ik kan je verzekeren dat dat ook zeker niet prettig is, en ondanks de iets lagere spanning (ik meen vanaf 100V voor kleine buisjes) kan je daar ook leuke brandpitjes in je vingers aan overhouden, mede door de hogere frequentie (vanaf 20kHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
De spanning voor CCFL's is toch wel wat hoger dan 100V hoor, denk eerder in de richting van 600 à 700V bij 40 à 50 kHz.

Het leuke van die brandwondjes door hoogspanning van CCFL's enzo, is dat ze niet genezen, ze verdwijnen maar door uit je vel te groeien...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Net bezig met mijn windowmod... ga ik op het zijpaneel staan van de te modden kast... heb hem nog best redelijk terug kunnen buigen, maar ik krijg hem nog steeds niet goed... (iemand nog tips btw, mischien iemand met ervaring? ;) )

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Men neme een hamer en een aanbeeld ;) Werkt bij mij ook altijd. Wel een hamer met een rubberenkop zodat je er geen deuken in slaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
1: vriend van me was zn case aan het modden, wil zn cpu-cooler eraf halen, gaat lastig, ik zie al meteen wat hij verkeerd doet, en wil het em nog zeggen, hij rukt aan cooler, KRAK hoekje van core af.

Je gelooft het serieus niet, hij pakt het stukje core op, legt em ertegenaan, doet een minimale hoeveelheid lijm op het randje en de pc boot gewoon weer.... WTF 8)7

2: Ikzelf aan het casemodden, en meteen maar even nieuwe cpu erin mikken. verpakking zat beetje strak, dus ik wil em oprukken flikkert cpu eruit, precies met de pinnetjes op de grond natuurlijk. Kon ik 3 uur lang alle pinnetjes recht gaan buigen. Cpu werkte wel gelukkig 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Laatst online: 24-09 11:51
Net een voeding gemesht, boel weer in elkaar maar de draden van de ATX stekker fout...verkeerd op de stekker gekeken, alles links moest rechts en andersom.

Niet doorhebben, ding in het systeem. Systeem aan, geen reactie. Was het even zat en dacht ik kijk zo wel, om een halve minuut later terug te rennen omdat er rook uit de voeding komt. |:(

Gelukkig is het systeem nog intact maar waarschijnlijk zijn mijn meshuurtjes voor niets geweest ;(
En het was ook nog wel zo'n fijne stille voeding (Fortron) die heerlijk in mijn mediacenter had gekund }:|

Edit: Inderdaad, als ik test mbv een paperclipje en wat hardware er aan klinkt er wel leven in de voeding, maar de fan begint niet te draaien. Dus snel weer uit doen om meer rook te voorkomen.
Iemand nog tips? Ik zie zo 1-2-3 geen zekering zitten...ik hou de hoop dat ik hem weer terug op aarde kan krijgen

[ Voor 22% gewijzigd door Godric op 21-02-2007 18:53 ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Godric schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:50:
Edit: Inderdaad, als ik test mbv een paperclipje en wat hardware er aan klinkt er wel leven in de voeding, maar de fan begint niet te draaien. Dus snel weer uit doen om meer rook te voorkomen.
Iemand nog tips? Ik zie zo 1-2-3 geen zekering zitten...ik hou de hoop dat ik hem weer terug op aarde kan krijgen
Een voeding repareren is een slecht project om je reparatiecarriere mee te beginnen. 2 redenen: als je pech hebt en je net even een flink geladen elco aanraakt of gewoon aan de netspanning komt te hangen is je carriere voortijdig over, en reden twee: als de opgelapte voeding alsnog problemen krijgt, blaas je er mogelijk dure hardware mee op.

Aanvulling: Mocht je er toch mee aan de gang willen: lees het stuk over voedingen door op http://www.repairfaq.org (directe link: http://www.repairfaq.org/sam/smpsfaq.htm maar er zijn meer interessante gedeeltes), gebruik een scheidingstrafo als je gaat testen, en gebruik de voeding na afloop niet met dure hardware.

[ Voor 16% gewijzigd door mae-t.net op 02-03-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 11:31

Phalox

Solar Powerrrd

Voedingen repareren, daar zou ik zo niet direct mee beginnen :) ermee gaan modden zodat je ze als projectvoeding kan gebruiken.. OKE :D

Btw: van aan de stroom hangen ga je nog nét niet dood; heb 2 keer aan de stroom gehangen in die voeding (domme ik had stroomtoevoor vergeten afsluiten), en ik ben er nog steeds :D Maar zoals het spreekwoord luid: onkruid vergaat niet!... Wees toch maar voorzichtig ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

tokesnugerd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:05:
Btw: van aan de stroom hangen ga je nog nét niet dood; heb 2 keer aan de stroom gehangen in die voeding (domme ik had stroomtoevoor vergeten afsluiten), en ik ben er nog steeds :D
Op zich is het ook niet zo dodelijk als je even een schok krijgt (of je moet een ongelukkig hart hebben), het gevaarlijke is wanneer je hand niet weg kan trekken maar deze door de schok om de stroombron sluit en je dus langer een stroomstoot door je lichaam krijgt.

Heb zelf ook wel een tik van geladen elco's gehad, per ongeluk 220 aangeraakt en hoogspanning van een beeldbuis met m'n vinger ontladen. Allemaal niet aan te raden en ook niet gezond maar sommige mensen denken dat je dood neervalt als je een batterij bij de + en - pakt (enigszins overdreven :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over stroomschokken gesproken, de vorige keer dat ik er een had was een noodlamp :|

het ding van het dak geschroefd (was kapot) vervolgens in de waan dat er geen stroom meer op stond aangepakt... ja inderdaad er zit een accu in die dingen |:(

vervolgens ik dat ding met accu los op tafel gelegd komt mn pa er aan... accu aansluiten en hoppa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Volgens darwin zouden mislukkelingen vanzelf uitsterven... Zo te zien is dat goed gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet echt een mislukking, maar toch
Iig een goed leermoment voor mijn broertje...

Ik was zijn pc aan het herinstalleren en xp stond er inmiddels op. Ik wil even kijken of het geluid het doet. Ik speel een windows geluidje af. Hoor niks, ik draai het volume wat verder open, niks.
Ik zo tegen mijn broertje van kijk even welke stekker er in zit.
Hij zo, ow okeej is, hjij kruipt onder zijn bureau en kijkt even en zegt dat die stekker van zijn koptelefoon is.
Ik zo van ow okeej.
En voordat ik maar ook wat kon zeggen trok die stekker er uit en stak de stekker van zijn speakersetje erin.
Volume was erg hoog, en het speakersetje stond aan.
Resultaat is te raden, een knoertharde harde knal en een hoop gekraak en 2 geschrokken half dove mensen.... 8)7
Hij heeft nu een buil op zen kop van de schrik, ja dan moet je niet onder je bureau proberen op te staan.... :P

Ik ben daarna maar beneden even rustig een bakkie koffie wezen drinken....

Leuk, broertjes... vooral kwa computers.... 8)7

Laatst ook, toen ie wat wou aanwijzen op mijn lcd beeldscherm, vol zijn vinger in mijn beeldscherm...
Grote vlekken erop en vooral gekleurde vlekken erin, en dan nog stom zeggen zo van ja maar dat kan ook met mijn monitor... Een crt monitor...
Mijn ding heeft inmiddels last van een aantal dode pixels....

Wat ook wel hier iets bekends is, is het welbekende gesprek over dat een apparaat het niet doet en de stekkers er absoluut hebben ingezeten omdat ie het altijd heeft gedaan.
Zo wel mijn broertje als mijn vader. En echt altijd koppig volhouden dat die erin heeft gezeten... 8)7
Dat word ik echt zo zat, ik doe meestal een stukje tape op stekkers en bind ze allemaal samen met tyreps. Scheelt vaak een hoop gezeur :P

En laatst ben ik nog aan het klooien geweest met een gare pentium 3 en een pentium d koeler.
Ik schroefde de koeler van de processor eraf en zette de grote pentium d koeler erop. na wat beunwerk paste die perfect. Ik pc opstarten en het overclock programma op en begon met overclocken. Van 371MHZ naar 1000MHZ, vond ie niet zo leuk. :*)
Ik heb me iig weer prima vermaakt.

Zo dat was het weer van afgelopen maanden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 19:53

BTS

van mij gaat over een fan voeding en een hdd.
Ik had mooi wat oude fans liggen en wilde die weleens aansluiten, ze hadden alleen geen aansluitingen voor het mobo of voeding zelf dus ik stak die dingen er los in gewoon kijken welke kleur bij welke kleur,
ik was tijdje bezig en ik denk oke is goed. en steek die draadjes er nog een keer gehaast in terwijl alles aan stond en toen druk ik een snoertje(weet niet meer welke rood of zwart) in een gele en toen zei de hdd POEF en ik gauw de stekker uit de voeding trekken maar was al te laat,
chip doorgebrand en wel:( wel goede reden om raptor en seagate te halen :)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vallende afstandsbediening (don't ask, zo zwaar zijn die krengen toch ook niet :? ) heeft net een deuk in de bovenkant van m'n pc gemod.

Afstandsbediening werkt nog wel. Morgen niet meer (afhankelijk van m'n bui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Enige tijd geleden meldde ik al dat een maat van mij wat had zitten 'modden' om de defecte koeling van zijn 9800 Pro te compenseren. Vorige week had hij last van crashes en werd het koelblok van zijn 9800 weer loeiheet. Nadat hij wat verschillende hoeken van z'n sidepanel had geprobeerd, heeft hij een nieuw 'koelsysteem' in z'n kast gemod: een 80mm fan die op 2 lege sigarettenpakjes staat, zodat 'ie van onder op het koelblok van z'n 9800 blaast 8)7

De crashes zijn nu wel weer verleden tijd :)

Je moet maar te lui zijn om een nieuw coolertje van een paar tientjes te kopen |:(

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 09:11
Een mislukking is wel ongeveer 2 weken geleden geweest, ik heb eem zalman reserator aan mijn pc hangen niks aan de hand, lekker stil enzo. afijn ik naar school niks aan de hand, de werkster kwam schoonmaken, dus ik zou een mooie schone kamer hebben als ik terug kwam.

Kwam ik terug, lekker achter de pc in een schone frisse kamer lekker fijn computeren maar ineens valt de pc uit, bale maarja aanzetten en verder gaan niks aan de hand spelletje spelen en meteen viel hij uit, waarna hij niet meer aan wou.

Wat bleek, de schoonmaakster had de reserator bij het raam neergezet en stond pal in de hete zon, wat resulteerde in een overleden P4 2800 northwood.

Wat vreemd is maar niet echt een mislukking, 2 dezelfde 9800pro's geven wazig beeld nadat de drivers geinstalleerd zijn (roze/groene strepen), na het deinstalleren van de drivers geven ze normaal beeld.

Stop ik een andere videokaart erin (x800 oid), dan doet hij het wel gewoon, met normaal beeld.

I take my twist with a shout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
FooLsKi schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:07:
Enige tijd geleden meldde ik al dat een maat van mij wat had zitten 'modden' om de defecte koeling van zijn 9800 Pro te compenseren. Vorige week had hij last van crashes en werd het koelblok van zijn 9800 weer loeiheet. Nadat hij wat verschillende hoeken van z'n sidepanel had geprobeerd, heeft hij een nieuw 'koelsysteem' in z'n kast gemod: een 80mm fan die op 2 lege sigarettenpakjes staat, zodat 'ie van onder op het koelblok van z'n 9800 blaast 8)7

De crashes zijn nu wel weer verleden tijd :)

Je moet maar te lui zijn om een nieuw coolertje van een paar tientjes te kopen |:(
Helaas kosten 2 pakes sigaretten bijna 10 euro, waarvoor je al een koeler hebt ;)

Stop Smoking, Keep Cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FiXeR.nl schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:33:
[...]

Helaas kosten 2 pakes sigaretten bijna 10 euro, waarvoor je al een koeler hebt ;)

Stop Smoking, Keep Cooling.
Dat probeer ik hem ook al een tijdje duidelijk te maken. Ach, zo is 'ie in elk geval nog een beetje creatief bezig :)

Edit 29/05: Afgelopen zondag zijn we een nieuwe videokaart voor 'm gaan halen (Asus V9999 Ultra). Nu is z'n kast weer bijna net zo mooi als voorheen, alleen is het bovenste scharnierpunt van het deurtje van z'n kast afgebroken. Je kan zo'n plastic deurtje nou eenmaal niet gebruiken om je case + inhoud een stuk op te tillen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door FooLsKi op 29-05-2007 13:43 . Reden: Mini-vervolg van de soap toegevoegd ;) ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Laatst online: 03-10 22:19
Eigenlijk 2 mislukkingen, ik ben nogal een noob op het gebied van casemodden. Ik had dus een soldeerbout gekocht. Ik dacht dat ding is nog niet warm, leg ik hem op de plastic verpakking van de soldeerbout, kom 2 minuten later terug.
Verpakking weg. soldeerbout zwart :+

Toen ik klaar was met solderen wilde ik alles weer aansluiten. Dus ik zet mijn tft-schermpje terug op zijn plaats, stop de stekker er in. beeld werkte nog wel maar had geen achtergrond verlichting meer. Blijkbaar had ik de adapter gebruikt van de usb-hub |:( daarna de orginele adapter gepakt van tft-scherm en hij deed het gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Voor mijn nieuwe pc had ik mooi een tweedehands 9800pro op de kop weten te tikken. Alleen vond ik de stok koeler toch wel erg veel herrie maken. Ik dus zown artic silencer besteld. Alleen de stock koeler wilde er niet vanaf. Het waren nochtans van die druk pinntjes, die normaal er hel gemakkelijk vanaf gaan. Echter na een half uur rustig proberen, werd ik een beetje kwaad en begon wat ruwer te werk gaan. Gevolg, ik schiet uit met mn tang en kraste over de kaart.
Daarna uit wanhoop die ****pinnetjes afgeknipt met een nageltang. Artic silencer erop gezet, maar ik wist eigelijk al dat het een verloren zaak was. En inderdaad, in 3d had ik gigantische artefacts. Ik had een mooi schaakbord effect. Daarna nog geprobeerd om met een soldeerbout het bewuste baantje te fixen, maar helaas. De kaart daarna verkocht als zijnde defect en zelf maar een 6600gt aangeschaft. Maar daar heb ik toch mooi de stock-koeler op laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Laatst online: 24-09 11:51
Balen... Zet de volgende keer even een fohn op je heatsink, dan wordt je koelpasta ook warm en laat het veel makkelijker los.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Godric schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:00:
Balen... Zet de volgende keer even een fohn op je heatsink, dan wordt je koelpasta ook warm en laat het veel makkelijker los.
Das een goede tip om te onthouden!
Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Ik was dus mijn case heel mooi aan het spuiten, toen ik klaar was zette ik all mijn gespoten platen in de garage samen met de spuitbussen, enkele uren later is plots alles gespoten, ook mijn plexi :'(
IK dus woedend terug naar mijn ouders " WIE HEEFT MIJN KAST VERN**KT" Niemand wist van iets totdat ik mijn broertje zag vol met blauwe verf... De rest moet ik zeker niet meer vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 22:24
chukkepukke schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:05:
Ik was dus mijn case heel mooi aan het spuiten, toen ik klaar was zette ik all mijn gespoten platen in de garage samen met de spuitbussen, enkele uren later is plots alles gespoten, ook mijn plexi :'(
IK dus woedend terug naar mijn ouders " WIE HEEFT MIJN KAST VERN**KT" Niemand wist van iets totdat ik mijn broertje zag vol met blauwe verf... De rest moet ik zeker niet meer vertellen....
Broertjes, ik ken het verhaal...ik had mijn pc in elkaar gestoken, en moest enkel nog de casebadge van mijn X2 op mijn pc hangen. Enkel...ik vond dat kutding nergens terug. Wat bleek, mijn kleine broertje heeft dat stickertje gezellig op de doos van mijn ASUS A8N-e gehangen, naast alle andere AMD logo's. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een "broertje." Kan me echt geheel voorstellen wat jullie broertjes gedacht hebben tijdens het maken van die acties... Heb vaak genoeg m'n eigen broers op een dergelijke stomme wijze gepakt. Gewoon willekeurig iets doen, en dan vervolgens denken van: "ow, maar dat mag helemaal niet." Om dan gewoon weg te lopen zonder iets te zeggen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
Ooit eens gehad, HDD worden nogal warm, kleine case. Nou ja gewoon fan in HDD bevestigingsgat vijzen. Nu was toch die bout te lang zodat die tegen de print van de schijf kwam |:( . Niets vermoedend de pc aanzetten, Vonk vlam en dan rap voedingskabel uittrekken en schijf blussen. Ik moet zeggen verbrande electronika-geur blijft toch lang hangen. 160 gig data kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha mooie verhalen allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar geleden een nieuwe kast en cpu koeler gehaald. De kast heeft namelijk een doorzichtig zijpaneel, dus ik een cpu koeler gekocht met een blauwe led (Zalman CNPS 9500 LED). Maar voordat ik deze op mijn cpu kon monteren, moest de oude AMD boxed koeler er wel eerst af. Dus voorzichtig proberen die cpu koeler eraf te halen, maar lukte voor geen meter, het ding zat echt muurvast. Dus ik nog maar wat harder trekken en ja hoor..... koeler was eraf... he, wacht eens ff.... op een socket hoort de cpu te zitten, die was dus nergens te bekennen. Deze bleek dus nog aan de koeler te hangen en ik had de cpu er dus uitgerukt terwijl die nog in een gesloten socket zat 8)7 . Gelukkig de cpu niet beschadigd, alle pinnen zaten er nog op, deed het gelukkig ook nog goed. Het betreffende setup draait gelukkig nog steeds zonder problemen :P

Tweede mislukking gebeurde met een Hitachi disk, ook ongeveer een jaar geleden. Ik wilde de nog vrij nieuwe 250 Gb harddisk overplaatsen van mijn oude naar mijn nieuwe pc. Dus ik de sata kabel eruit halen en op dat zelfde moment hoor ik *krak*. Bleek dat het plastic gedeelte van de sata aansluiting in de kabel was blijven hangen. Enige wat je nu nog bij de schijf ziet zijn een aantal pinnetjes. De schijf is nu dus voor geen mogelijkheid meer aan te sluiten, alleen met de betreffende kabel lukt het nog....(de schijf werkt met die kabel nog goed, echter moet er wel zeer voorzichtig met de kabel worden omgegaan :D ) Tot op de dag van vandaag vraag ik me nog af of het door mijn lompheid komt :') of toch door een brakke sata interface.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:08:
Een jaar geleden een nieuwe kast en cpu koeler gehaald. De kast heeft namelijk een doorzichtig zijpaneel, dus ik een cpu koeler gekocht met een blauwe led (Zalman CNPS 9500 LED). Maar voordat ik deze op mijn cpu kon monteren, moest de oude AMD boxed koeler er wel eerst af. Dus voorzichtig proberen die cpu koeler eraf te halen, maar lukte voor geen meter, het ding zat echt muurvast. Dus ik nog maar wat harder trekken en ja hoor..... koeler was eraf... he, wacht eens ff.... op een socket hoort de cpu te zitten, die was dus nergens te bekennen. Deze bleek dus nog aan de koeler te hangen en ik had de cpu er dus uitgerukt terwijl die nog in een gesloten socket zat 8)7 . Gelukkig de cpu niet beschadigd, alle pinnen zaten er nog op, deed het gelukkig ook nog goed. Het betreffende setup draait gelukkig nog steeds zonder problemen :P
De volgende keer eerst even flink stresstesten, als de kast al open staat. Na een kwartiertje de boel uit zetten en razendsnel de koeler los maken. Dan met een draaiende beweging los halen :)
Tweede mislukking gebeurde met een Hitachi disk, ook ongeveer een jaar geleden. Ik wilde de nog vrij nieuwe 250 Gb harddisk overplaatsen van mijn oude naar mijn nieuwe pc. Dus ik de sata kabel eruit halen en op dat zelfde moment hoor ik *krak*. Bleek dat het plastic gedeelte van de sata aansluiting in de kabel was blijven hangen. Enige wat je nu nog bij de schijf ziet zijn een aantal pinnetjes. De schijf is nu dus voor geen mogelijkheid meer aan te sluiten, alleen met de betreffende kabel lukt het nog....(de schijf werkt met die kabel nog goed, echter moet er wel zeer voorzichtig met de kabel worden omgegaan :D ) Tot op de dag van vandaag vraag ik me nog af of het door mijn lompheid komt :') of toch door een brakke sata interface.
Op de schijf afgebroken? Je kunt er een nieuw printplaatje op schroeven, als je die kapotte kabel niet wilt gebruiken.. Maar als dit ook werkt.. Ach.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 23:09
TheZeroorez schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:53:
[...]
De volgende keer eerst even flink stresstesten, als de kast al open staat. Na een kwartiertje de boel uit zetten en razendsnel de koeler los maken. Dan met een draaiende beweging los halen :)
Of gewoon voorzichtig eruithalen als hij is afgekoeld is dan later met een haarfohn erop en dan kan je de cpu er ook makkelijk afdraaien (ook uit ervaring gesproken :P ).

Een mislukking van mij, goed voorbereid apg kaart uitgezocht etc. wil ik bestellen doe ik het weer te haastig en bestel ik de pci-e variant, heeft me dus wat verzendkosten gekost. En ook slordigheidfoutjes zoals stroomconnector videokaart vergeten aan te sluiten of dat er een kabeltje tegen een fan aankomt, hee wat is dat geratel? aha dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:45
Niet mijn mislukkeling, maar een kennis van mij had een simple S3 AGP kaart in een te kleine HP P4 desktop kast vervangen door een 9800 pro.
Op een warme zomer dag (35+) was hij een zwaar spel aan het spelen (deus-ex 2) toen in 1 keer zijn scherm in standbij ging. Toen hij de kast van zijn computer open deed bleek zijn kaart zo heet te zijn geworden dat de plastic pinnetjes verzwakt waren en de koeler van zijn kaart af was gevallen, hierdoor brande de chip direct uit... :o

Later maakte hij de opmerking dat zijn PC af en toe wel vaker vreemd deed en uit viel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Telt het ook als je (ja dat deed ik vorige week) een beetje met je case aan het modderen bent, omdat je moederbord op RMA is, wat met je pas 2 uur gebruikte Freezer 7 Pro rond loopt, en hem uit je handen laat flikkeren op de plavuizen? Gelukkig alleen de bovenste hoek krom, en kon het wel recht krijgen met een mesje en wat werk. Dat ding is niet meer zo strak als 'ie was though :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Laatst online: 08:30
ik had een hele oude kast onder mn bureau staan.. zon lelijke witte Dell kast uit 1997. :9~
ik dacht er dus over om daar wat aan te doen. ik dus een oude kast van een vriend meenemen en die overgespoten :P nog niet klaar mee maar ik had geen zin om erop te wachten. ik dus bzig met inbouwen van alle hardware. keurig allemaal fototjes gemaakt van de kabels. ( ook al had ik ze niet gebruikt ) mja.. inbouwen ging aardig snel. ik had er een nieuwe gr. kaart ingezet, processor, voeding en een extra brander. Wil ik mn floppy aansluiten op de voeding, is het kabeltje te kort |:( .. geen zin om daar op te wachten. Ik zorg wel dat ik t kabeltje verleng. Maar eerst een keer opstarten. Blijft dat ding hangen in de BIOS |:( ... In handleiding betekenis opgezocht van de foutmeldinglampjes, staat er in overige fouten. 8)7 heb ik echt zo veel aan. Ik weer alles uit mekaar halen, in mekaar, en zo nog een paar keer. oude onderdelen er in. enz... ik na een maandje toch maar weer kijken. sluit ik de floppy aan en doet ie t prima :D blijkt zoon oude kast te zijn dat ie dat nog nodig heeft 8)7 . En iedereen weet wel hoe beperkt de Dell BIOSse zijn... Nu draait ie aardig als rommelpctje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Offtopic: Iets minder smilies is niet erg hoor!

Edit: Offtopic: Dat is al iets beter!

[ Voor 89% gewijzigd door Jape op 11-06-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Ik had vroeger een lange tijd een Pentium 2 266mhz dingetje. Waar ik van alles al had geupgrade, behalve de mobo+processor zelf :')... Maar goed. Hij begon ineens herrie te maken uit de voeding, versleten fan ofzo. Maar kwam er al snel achter dat erop slaan holp. Aan het begin heel goed.. Even later moest je iets harder rammen... Na een maand met regelmaat geramt te hebben was het ineens Game Over, Rook uit de rest van de pc. Ik pc open maken. Echt alles doorgebrand. Zelfs grote brandvlekken op me maxtortjes. :x . Het ergste was dat ik er de vorige dag een grote 20 cm grote niet rook stikker op had geplakt :') ..Isn't it ironic?

Verder ook eens gehad met een andere pc waar de voeding spontaan van Emo werdt en zelfmoord pleegde (Voedingen hebben wat tegen mij?). Ach ja, Andere voeding erop. Doet niks, Nog andere voeding erop. Weer niks. Ik ondertusse al aan't balen aangezien ik dacht dat die voeding dus ook mijn halve pc had gemold, en ondertussen op internet al een nieuwe pc aan't samenstellen. Kijk ik nog een keer in de pc, zie ik daar een vierkant stekkertje.. met 4 pinnetjes.. Hmmmmm

Stekkertje erin, en hij werkte prima :')..

Verder nog veel kleine ongelukjes gehad van geheuge dingen verkeerd erin proberen te proppen, stekkertjes verkeerd om ergens in proppen, ooit een acer laptop hebben gekocht (Opzich al een hele grote mislukking)... lang leve garantie, acer was niet meer te fixen maar mocht wel een nieuwe laptop uitzoeken. Deze keer een toshiba, veel beter :).

Verder heb ik ook hier en daar wat stroomschokken op mogen vangen, en heb genoten van diverse lichtshows wat wel eens vanuit mijn pc kwam =).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar hele oude ervaringen:

Mijn Commodore 64 kreeg al snel gezelschap van een 1541 floppy diskdrive. Je kon toentertijd dit apparaat sneller maken met een Speedbios. Twee maanden gespaard en de chip aangeschaft. Aan de slag met de soldeerbout, uiteraard zonder naar het schema te kijken. Toen de boel vastzat deed de drive het niet meer. De chip was verkeerd om gesoldeerd met als gevolg een dooie drive en een kapotte chip. Affijn, het zekere voor het onzekere, meer gespaard en een techneutische vriend een nieuwe chip laten inbouwen. Deze deed het! Helaas deed ie het een week. Iemand had een leuk progje geschreven waarmee je de leeskop van de drive kon laten trillen zodat ie een liedje speelde (jaja, CD en digitale muziek bestond nog niet lieve kijkbuis kinderen). Progje was natuurlijk niet aangepast aan de nieuwe speedbios! Gevolg: pang! Kop uit alignment.

Eerste poging tot casemodden was met een 486XT en een 5 gig harde schijf. Met de trein naar Den Haag omdat de onderdelen daar het goedkoopst waren. Vergeten dat de monitor wel erg zwaar was en moederbord, harde schijf en kast bij elkaar erg groot waren.Uiteindelijk alles heel thuis gekregen. Natuurlijk kon ik niet wachten dus dezelfde avond aan de slag. Bijna alles klaar en ingebouwd wil ik de harde schijf aansluiten. *&%$@, IDE kabel past niet goed! Na enige studie zag ik dat een stukje van de connector uitstak. Snel opgelost door het uitsteeksel af te vijlen }:O . Je raadt het al, de kabel zat nu verkeerd om en de harde schijf verwisselde direkt na opstarten het tijdelijke voor het eeuwige. Kon ik weer helemaal naar f*cking Den Haag om de schijf om te ruilen.

Jongste poging (wijsheid komt niet met de jaren):

Mijn wifirouter en modem staan wel erg lelijk in de hoek van de kamer. Weet je wat, ik verstop ze achter de planten, er is toch genoeg ruimte in de plantenbak.Niets meer te zien! Voorspelbaar: vrouwlief geeft plantjes, router en modem water waardoor internet & telefoon een week buiten dienst waren. Gelukkig kwam de monteur langs (de router en modem stonden inmiddels weer droog op de grond ;) ) en heeft ze onder garantie vervangen. Tja, die luchtvochtigheid hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Laatst online: 08:30
Jape schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:22:
[...]

Offtopic: Iets minder smilies is niet erg hoor!

Edit: Offtopic: Dat is al iets beter!
:P net toen ik m had gepost zag ik t :P mar tis al beter..

( love smileys O+ )

[ Voor 3% gewijzigd door bartju op 12-06-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ik wilde mijn ati radeon 9600 pro overclocken. De standaard koeler was niet genoeg. Dus een Zalman, speciaal voor Radeon 9600 serie.
Na de stock koeler los te hebben blijkt de zalman nooit te passen, ivm condensatoren dicht bij de proc.
Ik een flex erbij gepakt.
De montagebeugels van de Zalman koeler ingekort zodat het zaakie wel pastte.

Ik dacht nog: Hij zit wel een beetje scheef...

opstarten ging nog, na de reboot gebeurder er niks meer. Moederbord bleek opgeblazen door kortsluiting op de Radeon 9600 pro.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 06:16:
Haag omdat de onderdelen daar het goedkoopst waren. Vergeten dat de monitor wel erg zwaar was en moederbord, harde schijf en kast bij elkaar erg groot waren.Uiteindelijk alles heel thuis gekregen.
Hmm... Klein zijstraatje naast een grote kerk (Kettingstraat?) en zowel de pc-kasten als de klanten tot aan het plafond opgestapeld, en ook nog buiten voor de deur? Dat zaakje heette Weans, als ik me goed herinner. Of kocht je bij een andere goede bekende: Meek-It?
Mijn wifirouter en modem staan wel erg lelijk in de hoek van de kamer. Weet je wat, ik verstop ze achter de planten, er is toch genoeg ruimte in de plantenbak.Niets meer te zien! Voorspelbaar: vrouwlief geeft plantjes, router en modem water waardoor internet & telefoon een week buiten dienst waren. Gelukkig kwam de monteur langs (de router en modem stonden inmiddels weer droog op de grond ) en heeft ze onder garantie vervangen. Tja, die luchtvochtigheid hier
Dat is wat je noemt een router-plantenbak mod ;) En nu heb je meteen een reden ontdekt waarom double- en triple-play een slecht idee is :P

[ Voor 35% gewijzigd door mae-t.net op 13-06-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen casemod-mislukking, wel iets dat érg (...) is.

Ik heb al een jaar of 2 een Toshiba Satellite laptop van 9(!) jaar oud, een P2 300MHz met 64 MB ram...
Ik zat daar ongeveer een jaar geleden lekker mee te "werken" op de bank, wil ik net een CD in de CD-ROM Drive stoppen, roept mijn moeder me.
Ik sta op zónder de CD-drive dicht te doen (en die stak uit over de bank, nouja, moeilijk uit leggen), wil weglopen, KRAK.
CD drive kapot.
Ging nog wel dicht, maar toen met geen mogelijkheid meer open. Dus moest ik alle dingen die ik wilde installeren via een Laplink kabel doen. (een nieuwe CD-drive laten inbouwen kostte 2000 euro...)
En toen was per ongeluk de HD geformatteerd, geen manier om te reinstallen, dag dag laptop...
baal ik nog steeds van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
En je durft er zelf geen nieuwe cdromspeler in te bouwen? :X

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:00

blaatschaaap

schaap

2000 euro voor een nieuwe cd drive? is dat ding van goud ofzo?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Laatst online: 23-08 15:35
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:15:
(een nieuwe CD-drive laten inbouwen kostte 2000 euro...)
Dat is wel ongeloofelijk veel...

Ik heb ook een kleine casemodmislukking. Wel ongeloofelijk dom...

Ik had zelf rounded IDE kabels gemaakt en had deze ingestoken start de PC op vind de schijf niet meer... Gek ... PC af Kast open en wat zie ik IDE kabel omgekeerd er in..Past dus niet natuurlijk wil ik die er uit trekken maar dat ging echt niet. Schijf er af gehaald Na wat gepruts toch los gekregen. Resultaat paar kromme en afgebroken pinnetjes maar eigenlijk niet van te merken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatschaaap schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:54:
2000 euro voor een nieuwe cd drive? is dat ding van goud ofzo?
nee, 9 jaar oud. ik kan het niet repareren omdat:

1. Toshiba geen CD-spelers wil inbouwen in oude laptops. (ja, voor 2000 euro)
2. Ik een half jaar opzoek ben geweest naar de goede cd-speler, maar die nergens heb kunnen vinden, en het toen maar heb opgegeven
3. Ik er in windows nog wel een externe cd-speler op kon aansluiten, maar dat in DOS niet werkt...

Ik baal er echt van, maar ik verkoop m niet omdat ik veels te gehecht ben aan dat ding en hij toch niet meer oplevert dan 20 euri (er zijn ook nog andere dingen kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:19:
[...]

1. Toshiba geen CD-spelers wil inbouwen in oude laptops. (ja, voor 2000 euro)
2. Ik een half jaar opzoek ben geweest naar de goede cd-speler, maar die nergens heb kunnen vinden, en het toen maar heb opgegeven
3. Ik er in windows nog wel een externe cd-speler op kon aansluiten, maar dat in DOS niet werkt...

Ik baal er echt van, maar ik verkoop m niet omdat ik veels te gehecht ben aan dat ding en hij toch niet meer oplevert dan 20 euri (er zijn ook nog andere dingen kapot)
Ik geloof er echt geen snars van dat dat 2000 euro heeft gekost. Maarja als jij zeker weet dat dat 2000 euro was dan zal dat wel :z

[ Voor 17% gewijzigd door The Godsha op 18-06-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
The Godsha schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:58:
[...]

Ik geloof er echt geen snars van dat dat 2000 euro heeft gekost. Maarja als jij zeker weet dat dat 2000 euro was dan zal dat wel :z
offtopic:
Zoiets kostte dat echt wel hoor, net als losse Blu-Ray spelers een aantal maanden geleden. Zéker wanneer je zoiets in laptop-formaat zou willen (let alone in de tijd dat laptops sowieso zeldzamer waren, en hardware sowieso duurder was door minder populariteit en concurrentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 12:50

teunos93

discover discovery

TheZeroorez schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:45:
[...]

offtopic:
Zoiets kostte dat echt wel hoor, net als losse Blu-Ray spelers een aantal maanden geleden. Zéker wanneer je zoiets in laptop-formaat zou willen (let alone in de tijd dat laptops sowieso zeldzamer waren, en hardware sowieso duurder was door minder populariteit en concurrentie)
The_Zeroorez heeft helemaal gelijk.
Kijk maar is naar wat de pc's een jaar of 10 geleden kosten. dit is nu ook stukken goedkoper en nu zijn pc's ook nog is veel sneller.
Helemaal zoals je al zegt:'' Zéker wanneer je zoiets in laptop-formaat zou willen (let alone in de tijd dat laptops sowieso zeldzamer waren, en hardware sowieso duurder was door minder populariteit en concurrentie)''
2000 euro kan dan echt wel. Ook al is het veel, het kan wel.

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Het is niet de hardware die zo duur is. Het is bovendien maar 1 of 2 jaar geleden. Het gaat erom dat ze er tijd aan moeten besteden. Personeel weet niet meer precies hoe die laptop in elkaar zit, hij moet ergens een cdrom-speler vandaan toveren (die hebben ze vast niet overal meer op voorraad daar), en zo ben je alweer een halve of een hele dag verder. Het is de arbeid die tegenwoordig het meeste geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je net zogoed een hele nieuwe laptop kopen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 12:50

teunos93

discover discovery

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:13:
Kan je net zogoed een hele nieuwe laptop kopen.. ?
klopt maar daar gaat het nu even niet om.

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 08:09
brinkdinges schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:02:
Het is niet de hardware die zo duur is. Het is bovendien maar 1 of 2 jaar geleden. Het gaat erom dat ze er tijd aan moeten besteden. Personeel weet niet meer precies hoe die laptop in elkaar zit, hij moet ergens een cdrom-speler vandaan toveren (die hebben ze vast niet overal meer op voorraad daar), en zo ben je alweer een halve of een hele dag verder. Het is de arbeid die tegenwoordig het meeste geld kost.
Het gaat om een laptop van 9 jaar oud, zegt hij
quote: luukvds

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
electropruts schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:30:
[...]

Het gaat om een laptop van 9 jaar oud, zegt hij

[...]
Klopt ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:15:
Ik zat daar ongeveer een jaar geleden lekker mee te "werken" op de bank, wil ik net een CD in de CD-ROM Drive stoppen, roept mijn moeder me.
Ik sta op zónder de CD-drive dicht te doen (en die stak uit over de bank, nouja, moeilijk uit leggen), wil weglopen, KRAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
offtopic:
Mis ik de hele clue van dit alles dan? Waar komt die €2000,- vandaan dan? Ging die speler 9 jaar geleden kapot? Niet dat ik lees. Wat is er zo speciaal aan die speler dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

(jarig!)
@luukvds
heb nog zo'n drive over van toshiba (komt wel uit een hp laptop, geen idee of het past) neem maar ff contact op als die laptop niet nog onderin de bak ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 08:17

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

The Godsha schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:33:
offtopic:
Mis ik de hele clue van dit alles dan? Waar komt die €2000,- vandaan dan? Ging die speler 9 jaar geleden kapot? Niet dat ik lees. Wat is er zo speciaal aan die speler dan?

nooit een stuk apparaat gehad wat nergens meer gemaakt wordt en niemand wil repareren? dan wordt het bij de fabrikant zelf vanzelf afschuwelijk duur.

kijk maar eens naar wat originele casings voor je actuele(!) mobieltje kosten, veel te kleine markt! kun je je voorstellen dat jij over 9 jaar bij de fabrikant aan komt kloppen..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 07:22
op mijn eerste plextor brander was ik enorm trots, ingebouwd in mijn pc, laadje open, cdtje pakken, in de plextor, cdtje gebakken en trots natuurlijk. Klepje laten openstaat, aan het waggelen op men stoel (op de 2 achterste poten want ik had toen nog geen bureaustoel). Men moeder kwam binnen, kverschiet me een ongeluk, val schuin van de stoel af op de drive vd plextor. Kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 17:06
Een vriend van me had toendertijd een keer een amd xp 2600+ gehaald,
En hij scheet hem met koelers plaatsen. dus ik zou wel ff de koeler plaatsen, druk ik hem met mn stommekop verkeerd om op de proc.. resultaat dooie 2600+ door afgebrokkelde core :| en ik weer 100euro armer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo heeft hij wel gemakkelijk het risico op jou afgeschoven. Ik zou hebben voorgesteld om allebei de helft te betalen aangezien je onbetaald en als vriendendienst de koeler op de processor zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik ben net aan het slijpen met mn multitool (black en decker) begint dat ding opeens te roken :/
ik dacht eerst dat het iets van hout was wat begon maar het komt echt uit dat apparaat. Denk dat ik tpch maar is een andere multitool moet halen.

Foto's zijn helaas mislukt, rook is niet te zien erop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op zondag 04 juni 2006 @ 02:04:
je kan ook elk jaar de compressor en stofzuiger pakken, en dan alle PC's in het huishouden langsgaan...op de 'blaas het stof op en zuig het in mid-air weg' manier :P
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, ik ook :) Laatst, m'n vriendin op n vrijdag weggebracht naar het vliegtuig dus lekker weekje alleen thuis gamen... of niet. Zaterdag ochtend rond 6 uur naar beneden, zo eerst ff tv checken. Ik zet de tv aan en hoor tik, tik, tik. Ik denk huh, zeker krimpen/uitzetten van de tv?? Toch maar ns het licht aangemaakt. Blijkbaar had ik de kraan op de badkamer erboven niet goed dichtgedraaid en was via het plafond mn nieuwe htpc'je zeikenat. :X Dus hup, föhn erbij en wat handdoeken. Power erop, hardstikke dood. De week was bijna voorbij zonder games en tegen beter weten in nog eens op de power geduwd... hij deed t weer. WOEI!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:22:
Ik ook, ik ook :) Laatst, m'n vriendin op n vrijdag weggebracht naar het vliegtuig dus lekker weekje alleen thuis gamen... of niet. Zaterdag ochtend rond 6 uur naar beneden, zo eerst ff tv checken. Ik zet de tv aan en hoor tik, tik, tik. Ik denk huh, zeker krimpen/uitzetten van de tv?? Toch maar ns het licht aangemaakt. Blijkbaar had ik de kraan op de badkamer erboven niet goed dichtgedraaid en was via het plafond mn nieuwe htpc'je zeikenat. :X Dus hup, föhn erbij en wat handdoeken. Power erop, hardstikke dood. De week was bijna voorbij zonder games en tegen beter weten in nog eens op de power geduwd... hij deed t weer. WOEI!!
Zeg daarom ook nooit nooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:58
Iets dergelijks heb ik ooit gehad met een moederbord. PC was dood, sterker nog: hij wilde niet meer uit maar ik kreeg ook geen beeld. Dus ik alle onderdelen getest om te zien waar het probleem lag. Alles uitgesloten behalve het moederbord, conclusie: moederbord is dood. Die verdween toen in de doos. Een half jaar later zet ik een nieuwe pc in elkaar, en ik krijg exact hetzelfde probleem. De pc schakeld in zodra hij stroom krijgt, en wat ik ook probeer met de powerknop, uit wil ie niet, maar ik krijg ook geen beeld.
Na wat vreemde blikken schoot me te binnen dat ik in de nieuwe pc dezelfde voeding had gezet als ik een half jaar eerder ook had gebruikt. Het eerste wat ik deed was het 'kapotte' moederbord uit de doos halen. En jahoor: die werkt natuurlijk prima. Had ik m voor niks een half jaar in de kast liggen.

Nog een sappig detail: een jaar later wil een lid van Casejunkies een voeding van me kopen. Ik had nog wel wat liggen, dus dat was geen probleem. Op CJ Live spraken we af de deal rond te maken. Dat is allemaal geregeld, kom ik 's avonds terug van het shoarmamaal met de crew, blijkt dat de stroom uitgevallen was geweest. Er was iets binnenin de voeding die ik net had verpatst geëxplodeerd. Een halve transistor kwam er uit vallen en de geur van verbrande elektronica was ook overduidelijk.
Wat bleek nou: ik had de verkeerde voeding meegebracht. Ik had namelijk twee identieke exemplaren van die voeding. Een daarvan was de defecte voeding waar ik al eerder problemen mee had, de ander werkt prima. Uiteraard heeft de koper zijn geld terug gekregen.

[ Voor 31% gewijzigd door GHengeveld op 21-06-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook leuk ,je bent een oude pentuim 2 aan ut uiteendraaien van je buren wil je de vidoekaart los schroeven ,schiet je uit en hoppa meteen 3 condensatoren met je mee,conclusie nee sorry buurvrouw computer is dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:55:
ook leuk ,je bent een oude pentuim 2 aan ut uiteendraaien van je buren wil je de vidoekaart los schroeven ,schiet je uit en hoppa meteen 3 condensatoren met je mee,conclusie nee sorry buurvrouw computer is dood
Zolang er digibeten zijn op de wereld, kun je deze woorden als excuus gebruiken :)

Maar niet tegen andere computer nerd, dat zou wel heel moeilijk uit te leggen omdat ie graag wil weten waarom ie dood is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd,gelukkig voor mij was het de oude buurvrouw maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:55:
goh, ik schuif de hardeschijf van mijn compaq deskpro 2000 er iets te enthousiast uit. en plok een condensator eruit (pc deed het nog steeds en stabiel ook 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 30-09 14:38
Die condensatortjes lijken er dan ook meer voor de sier te zetten... :P
Heb zelf laatst ook een leuk foutje gemaakt.
Ik zet nog wel eens grotere harde schijven in xbox'jes. Nu is het altijd wat gekloot met die speciale hdd-keys die op de harde schijf moeten. (anders accepteerd de xbox ze niet.)
Dacht ik gebruik even een nieuwere/snellere methode voor die codes. Blijkt dat ik 1 of ander onbetrouwbaar programmatje had gebruikt. (EEPROMER, zoek maar op, genoeg over te vinden.)
Daardoor dus een onbekende code op de harde schijf gezet, en ik kon hem er met geen manier weer vanaf krijgen. Conclusie: harde schijf onbruikbaar.
Nu koop ik die schijfjes bij een pc bedrijfje waar ik ook wel eens gewerkt heb ooit, en daar wouden ze de schijf voor mij nog wel RMA doen na wat uitleg. (voor de fabrikant is het natuurlijk 1 seconden werk die code eraf te kakken, aangezien ik niks aan de masterkey gedaan heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

op een goede oude hete zomerdag rook ik plotseling ook een beetje een verbrande plastic lucht tijdens een van mijn vele quake 3 ervaringen

toch maar even naar de asus temp info gekeken, met de intel stock cooler (wist ik toen veel :/) liep de temperatuur op tot 95 graden!. Toch maar gestopt met gamen en het ding ff af laten koelen. Bleek dat alle troep in het moederbord bios uitstond. Met een kamertemperatuur van bijna 40 graden, wil de processor ook niet echt meer koelen en was of het moederbord, of de processor gaan stinken. Diezelfde week nog een bigwater SE waterkoelingsetje aangeschaft om dat hete ding van mij een beetje in bedwang te houden. Toen liep alles een stuk beter, totdat mijn pc ineens niet meer aan wilde. Heb toen een hele boel geprobeert, en uiteindelijk ook aan de praat gekregen (Vraag me niet hoe). Het bleek dat de northbridge, die passief gekoeld is, een beetje aan het bakken was. Net zoals de southbridge en mijn geheugen. Door de waterkoeling was er niet echt veel meer over van iets wat leek op een airflow. Toch maar een fannetje d'r op gericht, en een bijna frituurpoging afgewezen.

Daarnaast nog problemen gehad met de voeding. De originele voeding, uit het jaar 0 van merk "naamloos" van 230 watt, hield de fan er op een gegeven moment mee op. Toen begon het ook redelijk te stinken, toch maar een nieuwe voeding aangeschaft, nog voor het tweaker tijdperk, dus een 500 watt Q-tec troep. Deze heeft het net een jaar uitgehouden, toen voor de laatste keer mijn moederbord was overleden. Toen wastie dus echt dood. dacht ik. Nieuwe hardware aangeschaft, gelijk een PCI-E systeem, met c2d, een P5N-E SLI van asus en een mooie zalman voeding. Eerst de nieuwe voeding proberen op de oude apparatuur, bleek dat alleen de voeding kaduk was, terwijl ik net nieuwe hardware aangeschaft had. TOch maar alle nieuwe hardware d'r in, mijn broertje blijgemaakt met mijn oude troep, en momenteel ben ik bezig al mijn programma's die ik over de afgelopen jaren verzamelt heb, opnieuw te installeeren. Ter info, vorige windows installatie (XP) heeft het 4 jaar uitgehouden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4 jaar? must be a record _/-\o_

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

ben wel al 100 keer van drivers verwisseld :D, maargoed hij heeft het echt 4 jaar uitgehouden. Goede ouwe winXP pro, alles draaide naast elkaar, moest alleen niet in mijn netwerkopties komen, BSOD tot gevolg, wifikaart opties, ook een BSOD, en sommige programmas moest ik niet opstarten. Op een gegeven moment deed een gedeelte van de windows services het ook niet meer. Gewoon uitschakelen in veilige modus, en door gamen. Wel balen is dat je na 2 weken lang, elke avond programmas installeeren, nog niet eens op de helft bent :/.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
M2M schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:58:
[...]

ben wel al 100 keer van drivers verwisseld :D, maargoed hij heeft het echt 4 jaar uitgehouden. Goede ouwe winXP pro, alles draaide naast elkaar, moest alleen niet in mijn netwerkopties komen, BSOD tot gevolg, wifikaart opties, ook een BSOD, en sommige programmas moest ik niet opstarten. Op een gegeven moment deed een gedeelte van de windows services het ook niet meer. Gewoon uitschakelen in veilige modus, en door gamen. Wel balen is dat je na 2 weken lang, elke avond programmas installeeren, nog niet eens op de helft bent :/.
Gebruik gewoon mijn gepatenteerde The_Zeroorez-InstallJustNeedsTM systeem. Hierbij installeer je in één dag Windows, alle drivers, je overklok- en tweaks, beveiliging, updates, browser, etc., en that's it.

Verder installeer je iedere keer dat je iets nodig hebt, dat programma. Scheelt een boel denkwerk en lange uren achter de PC. De eerste week is het ff knudde, maar uiteindelijk is het toch het handigst :P

Jongens, gaan we weer ontopic? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ach, ik heb het 6 jaar uitgehouden met een windows '95 install... Toen was die ook wel flink verneukt.

On topic: we modden gewoon te weinig of we zijn te goed voor mislukkingen ;) Maar de vakantie komt er weer aan, dus wie weet :)

[ Voor 20% gewijzigd door mae-t.net op 29-06-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een (heel erg) kleintje dan maar..:

Daarnet het deurtje van m'n TX1050B gesloopt, toen ik het eruit wilde halen. Het miniscuule pootje is inmiddels weer gelijmd.
Ohja, en ik heb er een haarkrasje bij op m'n linker side-panel; schoot een tikje uit bij het schroeven aan een casefan...
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)