Welkom in het [CM] Mislukkelingen topic deeltje 5 alweer |
De bedoeling van dit topic |
Welkom in dit topic, in dit topic is het de bedoeling om net zoals vooraf gaande delen je mislukkelingen te plaatsen m.b.t. je carriere als tweaker zijnde ![]() |
De regel(tjes) |
In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
![]() |
Voorgaande deeltjes |
Voorgaande deeltjes Deeltje 1 Deeltje 2 Deeltje 3 Deeltje 4 ![]() |
Het blijft erin
misschien moet het toch maar eens een keer goed aangepast worden, dit kan natuurlijk niet
Ow merde, nooit aan gedacht toen 'k m'n nieuw topic aanmaakte..
Och ja, 't wordt een traditie
Ik vin et juist wel een passende titel...je bent tog ook een mislukkeling als je iets sloopt...
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Zal ik maar als eerste beginnen in deel 5
Nou met mijn xfx 6800 gt.
1e toen die kapot ging weet niet hoe het kwam gelukkig garantie...
toen kwam mijn 2e 6800 gt en dol gelukkig ik een zalman vf700 cu eropgezet en opeens deed die het niet meer gaf aleen maar arti's dus dood.
oke kan gebueren garantie....
3e deze ging weer naar tijdje kapot bleek kortsluiting gemaakt te hebben ik mijn kast
dus uitijndelijk zit ik hier met mijn 4e gf 6800 gt.
Dus meer pech dan echt mislukkelingen...
en gisteren vriend van me....
Die heeft een nieuwen proc. een p4 3ghz 1mb cache en ging overklokken...
Hij d8 ooh ik zet hem ff op 3,7 ghz gaat makkelijk lukken want is hier op got ook gebuert.....
en toen ging zijn gehuegen eraan dus hij zat daar met vraag tekens.
op got konden ze ook met hyper x gehuegen zohoog komen.... zij die.....
Dus ik hem voor de zoveelste keer uitleggen dat iedere chip anders reageert op oc'en....
Nou met mijn xfx 6800 gt.
1e toen die kapot ging weet niet hoe het kwam gelukkig garantie...
toen kwam mijn 2e 6800 gt en dol gelukkig ik een zalman vf700 cu eropgezet en opeens deed die het niet meer gaf aleen maar arti's dus dood.
oke kan gebueren garantie....
3e deze ging weer naar tijdje kapot bleek kortsluiting gemaakt te hebben ik mijn kast

dus uitijndelijk zit ik hier met mijn 4e gf 6800 gt.
Dus meer pech dan echt mislukkelingen...
Hij d8 ooh ik zet hem ff op 3,7 ghz gaat makkelijk lukken want is hier op got ook gebuert.....
Dus ik hem voor de zoveelste keer uitleggen dat iedere chip anders reageert op oc'en....
[ Voor 5% gewijzigd door willyfreak op 18-12-2005 19:50 ]
Zette hij het in 1 stap? Of toch wel kleine stapjes?willyfreak schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:49:
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Ik had ook een leuke,
In mijn n00b tijd had ik een Aopen bigtower. Na een tijdje had ik 2 neonbalkjes gekocht die ik buiten mijn kast wilde hangen, maar wel de voeding van mijn pc gebruiken. Hiervoor had ik 2 audiojacks 3,5 mm gekocht en achter in mijn kast gezet. Wist ik veel dat die dingen kortsluiting maken als je ze eruit haalt
Je raad het al, ik haalde mijn lampjes los terwijl me pc aanstond: PLOF!!
eeh... ff apeldoorn bellen? Voeding naar de hel, en me IDE poorten werden akelig instabiel. Pakte bijna geen hdd meer, me mobo wilde geen geheugen meer dat wel compatibel hoort te zijn. De mobo had dus een goeie opdonder gehad. Ag, dat was me ouwe AMD Pluto 600Mhz toaster. Na een paar weken had ik weer een mooie Athlon64 3000+ voor me neus staan
In mijn n00b tijd had ik een Aopen bigtower. Na een tijdje had ik 2 neonbalkjes gekocht die ik buiten mijn kast wilde hangen, maar wel de voeding van mijn pc gebruiken. Hiervoor had ik 2 audiojacks 3,5 mm gekocht en achter in mijn kast gezet. Wist ik veel dat die dingen kortsluiting maken als je ze eruit haalt
eeh... ff apeldoorn bellen? Voeding naar de hel, en me IDE poorten werden akelig instabiel. Pakte bijna geen hdd meer, me mobo wilde geen geheugen meer dat wel compatibel hoort te zijn. De mobo had dus een goeie opdonder gehad. Ag, dat was me ouwe AMD Pluto 600Mhz toaster. Na een paar weken had ik weer een mooie Athlon64 3000+ voor me neus staan
Verwijderd
Ben jij blij, als mij dat gebeurt moet ik het met mn Pentium MMX 266 MHz doenN00B01 schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:07:
Ik had ook een leuke,
In mijn n00b tijd had ik een Aopen bigtower. Na een tijdje had ik 2 neonbalkjes gekocht die ik buiten mijn kast wilde hangen, maar wel de voeding van mijn pc gebruiken. Hiervoor had ik 2 audiojacks 3,5 mm gekocht en achter in mijn kast gezet. Wist ik veel dat die dingen kortsluiting maken als je ze eruit haalt![]()
En nog mn blunder, de zoveelste, en nog niet vermeld
In december kreeg ik voor kerst een nieuwe kast (jippie!)
Dolblij met mn LCD-frontpanel die er speciaal voor was gemaakt
ff erin etc. done
Maar ik, nog newb, deed de cpu-sensor tussen de heatsink en mn cpu (ja, echt in het midden ertussen, en sensor ook maar 1 mm dik)
Dat werd ff drukken en uiteindelijk zat mn heatsink vast (met koeler natuurlijk
NFSU de grootste hype van de tijd, ik vrolijk spelen etc.
Later, op een dag, ben je bezig en kijk je naar je LCD
Huh? wtf? Hij meet niet meer!?
Pc uit, heatsink eraf
En wat zie je: Een gelekte sensor/Een sensor met een ruwe bobbel erop.
Nu het nadeel dat ie er echt aan vastzit, dus dat word solderen.
Alleen word dat toch ook een probleem omdat ik een tijd terug mn LCD er uit heb gehaald en em nu niet meer kan vinden (wat is nou de fokking kans dat ik nou net die LCD kwijtraak

Verwijderd
Ik heb 2 keer mn huis afgezocht en de zolder ook.
K word toch wat wanhopig... Misschien maar een nieuwe kopen
Ik had het altijd op een plankje
Komt mn pa dat ik het op moet ruimen
Doe ik dat, LCD kwijt.
Soms is het idd slim om niet naar je ouders te luisteren als je zo lomp bent als ik
EDIT: OM 16:17 gebeurt
@ roelke
Na je post had ik toch maar effe gezocht bij een plek waar ik em voor het laatst zag.
Op mn kast had ik een hoop dozen waarvan een paar van wat hardware zoals een baymod FOTOAPPARAAT van trust etc.
Dus ik dacht maar ik kijk wel voor de gein in die doos van die camera
En wat vind je daar wat je wel zeker 3 uur aan het zoeken was...
Ja hoor! MN LCD

Sensortje is zo te vervangen (die pletting door mn heat en cpu is toch minder erg
Alleen ff wat kloten
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 16:20 ]
slim he 
hier nog een blunder van mij laatst :
Bij een ooms verjaardag ik had natuurlijk mijn laptop + usb stick bij me
ik zat binnen op de tafel en de meeste mensen zaten buiten
ik met de domme hoofd loop met de usb stick in de laptop naar buiten
buiten aangkomen bleek hij krom te zijn en niet meer te werken
einde usb stick
hier nog een blunder van mij laatst :
Bij een ooms verjaardag ik had natuurlijk mijn laptop + usb stick bij me
ik zat binnen op de tafel en de meeste mensen zaten buiten
ik met de domme hoofd loop met de usb stick in de laptop naar buiten
buiten aangkomen bleek hij krom te zijn en niet meer te werken
einde usb stick
I've GoT a solution
ook weleens wat ongelukjes gehad, o.a.
solderbout bij het verkeerde eind vastpakken,
pc aanzetten zonder koelblok op de cpu (P3 933)
koelblok vervangen op P3 933, whoei voor 11euri een mooie van artic cooling, toch maar een x de koelpasta vervangen, ik loshalen *schraap, schuur krak*
cpu half afgebrokkeld, ik het koelblok schuren (twas net een vijl) pasta erop, en hij doet het nog steeds
(post nog wel een x een scan)
solderbout bij het verkeerde eind vastpakken,
pc aanzetten zonder koelblok op de cpu (P3 933)
koelblok vervangen op P3 933, whoei voor 11euri een mooie van artic cooling, toch maar een x de koelpasta vervangen, ik loshalen *schraap, schuur krak*
(post nog wel een x een scan)
Verwijderd
ik als dikke noob ff denken mijn tv aan te kunnen sluiten op mijn pc. Ik maar denken hoe eerst dacht ik s-video maar toen zag ik een tulip aansluiting ,een gele. Ik dacht aah sluit ik daar gewoon op aan.
Ik aansluiten en poef moederboard zo dood als dood bleek dus geen gele te zijn maar oranje achtig digital audio out
150 eu naar de soup gelukig met de tv niks aan de hand
zelfde avond nog een nieuwe in gezet en toen maar via s-video
gedaan.
Ik aansluiten en poef moederboard zo dood als dood bleek dus geen gele te zijn maar oranje achtig digital audio out

zelfde avond nog een nieuwe in gezet en toen maar via s-video
Verwijderd
haha dat zal wel leuk effect geven jaVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:02:
ik als dikke noob ff denken mijn tv aan te kunnen sluiten op mijn pc. Ik maar denken hoe eerst dacht ik s-video maar toen zag ik een tulip aansluiting ,een gele. Ik dacht aah sluit ik daar gewoon op aan.
Ik aansluiten en poef moederboard zo dood als dood bleek dus geen gele te zijn maar oranje achtig digital audio out![]()
zelfde avond nog een nieuwe in gezet en toen maar via s-videogedaan.
Hmm geen casemod mislukking maar met me auto.
Ik ging heel vlug met alleen licht van me auto ff mijn nieuwe autoradio inbouwen. Ik ook gelijk maar grotere kroonsteentjes gaan gebruiken om toch een iso stekker aan te sluiten. Mijn versterker ook weer netjes eraan, voor me versterker heb ik 3 aansluitingen en 2 kleuren gebruikt. Dus je raad het al
ik ging denken ipv kabels controleren en dus zekering eruit geklapt
laat ik toen net geen zekeringen thuis hebben 
Wat is het moraal van dit verhaal: denken moet je aan een
overlaten
Ik ging heel vlug met alleen licht van me auto ff mijn nieuwe autoradio inbouwen. Ik ook gelijk maar grotere kroonsteentjes gaan gebruiken om toch een iso stekker aan te sluiten. Mijn versterker ook weer netjes eraan, voor me versterker heb ik 3 aansluitingen en 2 kleuren gebruikt. Dus je raad het al

Wat is het moraal van dit verhaal: denken moet je aan een
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 23-12-2005 10:08 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
wel grappig
Zaterdagavond met een paar vrienden bij mij thuis beetje zuipen filmpje enz,
Een hoop gevloek uit mijn slaapkamer, ik kijken zit er een eikel te k@tsen over mijn toetsenbord en muis (logitech draadloos),
Ik naar beneden rennen op doek enz te pakken (niet makkelijk als je lam bent!
)
Kom weer boven geen vriend en toetsenbord muis
Hoor ik de douche lopen ik kijken, denkt die l@l met zijn dronken kop hem schoon te maken door hem onder de douche te houden
Kan wel zegt ie staat geen stroom op, oja batterijen eruit gehaald ?
Nou mooi niet meer werken
Wel van wa verzekering nieuwe gehad
Zaterdagavond met een paar vrienden bij mij thuis beetje zuipen filmpje enz,
Een hoop gevloek uit mijn slaapkamer, ik kijken zit er een eikel te k@tsen over mijn toetsenbord en muis (logitech draadloos),
Ik naar beneden rennen op doek enz te pakken (niet makkelijk als je lam bent!
Kom weer boven geen vriend en toetsenbord muis
Hoor ik de douche lopen ik kijken, denkt die l@l met zijn dronken kop hem schoon te maken door hem onder de douche te houden

Kan wel zegt ie staat geen stroom op, oja batterijen eruit gehaald ?
Nou mooi niet meer werken
Wel van wa verzekering nieuwe gehad
gezzelige vrienden heb jij
I've GoT a solution
I'm with him...
Mijn mislukking: Zus wilde Cdtje branden, dus zij cd erin enz enz. Krijgt ze message: 'no drive detected'. Dus ik in die kast kruipen, kabeltje weer aansluiten, kastje dicht schroeven. Voeding weer aanzetten, raak in al mn lompheid 115/230 V switch aan. BOEM! Geroosterde voeding. Wonderlijk genoeg verder niets aan de hand, alleen wat zekeringen in de voeding doorgebrand. Dat was dan weer honderd euro erdoorheen...

(wel mooi elektrisch vuurwerk trouwens...)
heb je die zekeringen dan niet vervangen ?
Wel de switch terugzetten naar 230 he
I've GoT a solution
koop gewoon voeding zonder een switch. en anders zou ik hem goed vasttapen.
net zoals de verdeeldoos met schakelaar..
zat maal geweest dat ik met mn tenen zat t espelen en hem uittrapte
net zoals de verdeeldoos met schakelaar..
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Heb ik een keer gehad bij de buurmannoksiejus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:54:
koop gewoon voeding zonder een switch. en anders zou ik hem goed vasttapen.
net zoals de verdeeldoos met schakelaar..zat maal geweest dat ik met mn tenen zat t espelen en hem uittrapte

hmm...schaam me hier wel een beetje voor, maar okay, deze van 2 weken terug :
Ik had een oude kast staan en wilde deze eventjes opnieuw in de verf zetten....
ik dus enkele spuitbusjes gehaald, wat schuurpapier voor de schuurmachine etc..etc..
ik alles netjes geschuurd en uiteindelijk gespoten....
maar dus ook de voorkant van de kast.......
zie ik vlak na het spuiten op de spuitbus staan : "Niet geschikt voor plastic of pvc"
conclusie : hele voorkant gesmolten.....
ik dus enkele spuitbusjes gehaald, wat schuurpapier voor de schuurmachine etc..etc..
zie ik vlak na het spuiten op de spuitbus staan : "Niet geschikt voor plastic of pvc"

Wabbawabbawabbawabba
Ik ging voor een vriend van mij een pc in elkaar zetten. We hadden de onderdelen bij een winkel in een andere stad gehaald (een kwartier met de trein). Ik had niet veek tijd dus ik alles snel aansluiten, doet ie het niet. Ik snapte er niks van. Alles geprobeerd maar de combinatie CPU+moederbord+voeding wou niet werken.
Dus de volgende dag wij terug naar die winkel (weer met de trein), bleek dat ik de 4pins stekker niet in het moederbord had gestopt... Zonde van het treinkaartje...
Dus de volgende dag wij terug naar die winkel (weer met de trein), bleek dat ik de 4pins stekker niet in het moederbord had gestopt... Zonde van het treinkaartje...
lol dies mooiKatirZan schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:09:
![]()
K to the KillaZ
wel originele mod dan
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Tja...floppydrive was kapot, nieuwe erin gezet. Moest even de geheugenmodule eruithalen. Floppydrive er weer in, netjes aangesloten. Geheugen er weer in, ook prima.
Start m op....hmm...vreemd brandluchtje. Geheugenmodule verkeerd in de bank
nieuw moederbord + geheugen a la 200 euro.....
Start m op....hmm...vreemd brandluchtje. Geheugenmodule verkeerd in de bank

Dan kun je waarschijnlijk nog wel foto's makenKatirZan schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:09:
![]()
Verwijderd
hu je kan tog niet in verkeerde bank doen dat maakt tog niks uit?Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:55:
Tja...floppydrive was kapot, nieuwe erin gezet. Moest even de geheugenmodule eruithalen. Floppydrive er weer in, netjes aangesloten. Geheugen er weer in, ook prima.
Start m op....hmm...vreemd brandluchtje. Geheugenmodule verkeerd in de bank![]()
nieuw moederbord + geheugen a la 200 euro.....
Verwijderd
Verkeerd om in de bankVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:13:
[...]
hu je kan tog niet in verkeerde bank doen dat maakt tog niks uit?
Contactjes waren doorgesmolten. Zit nu betere voeding in, veel stiller en krachtigerroelke schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:42:
heb je die zekeringen dan niet vervangen ?
Verwijderd
als hij er half in zit welVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:02:
[...]
hie krijg je dat voormekaar dat past niet eens![]()
hard duwen heVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:02:
[...]
hie krijg je dat voormekaar dat past niet eens![]()
I've GoT a solution
dit is niet echt een mislukking van mij, lijkt me eerder productie fout van de kabel maar ok:
ik heb nodige pc spul besteld onderandere roundkabels, fikker, voeding, audigy 2..
Ik pc openhalen, voeding & fikker vervangen,
roundkabels derin, videokaart moest daarvoor deruit, die hing precies boven een van de ide connectoren.
Toen de audigy 2 derin, was passen en meten en duwen met die roundkabels in de weg.
Maar ok, na +-2 uurtjes rustig sleutelen zonder noemenswaardige problemen de pc aangezet. Gaat goed, audigy 2 doet ut, fikker doet ut (zo ongeveer). en beide hd's met round kabel ook.
Later zag ik de led van de floppydrive continu branden
ik naar sallandautomatisering (waar spul vandaan komt) bellen voor duidelijkheid, --> dicht. toen hg gebeld--> "dat de led brand is een teken dat de flat/round kabel verkeerd om zit". hm ok.
Kabel hef aan beide connectoren zo'n uitstekend stukje zodat ie niet verkeerd om kan en zat !goed!. Ik heb dan toch de connector in de floppydrive omgedraaid en waarempel, hij doet het!!

Productiefout kabel? ik weet het niet, maar met connector der verkeerd om in doet ie wel!
ik heb nodige pc spul besteld onderandere roundkabels, fikker, voeding, audigy 2..
Ik pc openhalen, voeding & fikker vervangen,
roundkabels derin, videokaart moest daarvoor deruit, die hing precies boven een van de ide connectoren.
Toen de audigy 2 derin, was passen en meten en duwen met die roundkabels in de weg.
Maar ok, na +-2 uurtjes rustig sleutelen zonder noemenswaardige problemen de pc aangezet. Gaat goed, audigy 2 doet ut, fikker doet ut (zo ongeveer). en beide hd's met round kabel ook.
Later zag ik de led van de floppydrive continu branden
Kabel hef aan beide connectoren zo'n uitstekend stukje zodat ie niet verkeerd om kan en zat !goed!. Ik heb dan toch de connector in de floppydrive omgedraaid en waarempel, hij doet het!!
Productiefout kabel? ik weet het niet, maar met connector der verkeerd om in doet ie wel!
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 24-12-2005 13:53 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
* Flapp was op school werkstuk aan t maken had niet gesaved , en zat op iets van 25 paginas...
ik mijn voet verplaatsen onder tafel, maar ik voelde weestand.
gaf flinke ruk aan voet : computer uit, kabel losgetrapt
andere keer
ik was bios van mobo aan t flashen , hoor ik me moeder
het stroom van de copmuter staat nog aan ik zet het nog uit.
ik zo van : mam nee niet doe... *zet pc uit*
andere keer
[ Voor 3% gewijzigd door Flapp op 24-12-2005 13:59 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
Op mn werk ook zoiets gehad... voeding uit ene pc gehaald om een andere te testen. Zet de voeding weer terug, sluit alles weer aan, en hij boot niet.... Dan begin te toch te zweten, want die PC werdt namelijk ook nog gebruikt = nog een machine die stil staat. Kast maar weer open, en wat blijkt: P4 stekker niet aangeslotengambr0 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:50:
Ik ging voor een vriend van mij een pc in elkaar zetten. We hadden de onderdelen bij een winkel in een andere stad gehaald (een kwartier met de trein). Ik had niet veek tijd dus ik alles snel aansluiten, doet ie het niet. Ik snapte er niks van. Alles geprobeerd maar de combinatie CPU+moederbord+voeding wou niet werken.

die smoes heb ik ook nog eens gebruiktFlapietoetoe schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:58:
* Nox was op school werkstuk aan t maken had niet gesaved , en zat op iets van 25 paginas...
andere keer
flikkert stroom uit, ik zo beneden naar elektricien schreeuwen: ja lekker van je ! had je niks kunnen zeggen ??!! ik zo boos naar beneden stampen. "mam, kan jij ff met me naar de stad nieuw moederbord kopen ?" watdan ? "ja was me mobo aan het flashen, nu is die dood d0h."
wou een nieuw moederbord. uiteindelijk heeft het bedrijf van de elektricien een nieuw mobo betaald
was eigenlijk iets anders aan het flashen (halfdode CD fikker) maargoed, PC bootte niet meer dus bewijs
Flashen dan stroom eruit, don't get me started.
Net kom ik ook tot de conclusie dat de nieuwe comp voor mijn broertje niet gaat werken tot na kerst, mist een verloopstekkertje voor de voeding
Verder ook verlopen week mijn oude voeding opgeblazen met kortsluiting, geen idee waar, maar wel leuke rookwolkjes
Net kom ik ook tot de conclusie dat de nieuwe comp voor mijn broertje niet gaat werken tot na kerst, mist een verloopstekkertje voor de voeding

Verder ook verlopen week mijn oude voeding opgeblazen met kortsluiting, geen idee waar, maar wel leuke rookwolkjes
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Verwijderd
Ik had vandaag effe niks te doen, dus effe een kaarsje gepakt.
Kon het niet laten /me pakt een blaadje van school en scheurt er stukjes vanaf, later gooit ie ze in dat kaarsje
Gevolg, was 1 kleine berg van afgefikt papier, een boze moeder, hoop rook en een brandvlek op mn bureau
Maar wel een heleboel lol 

http://www.spambase.nl/aquariumfotos/MVI_4928.avi
Enjoy
BTW: Mijn BIOS was een keer afgefikt (had em verwisseld) en alles doet het nog, terwijl als jullie iets verkeerd om zetten alles word verkloot?
Rara?
Hocuspocus?
Kon het niet laten /me pakt een blaadje van school en scheurt er stukjes vanaf, later gooit ie ze in dat kaarsje
Gevolg, was 1 kleine berg van afgefikt papier, een boze moeder, hoop rook en een brandvlek op mn bureau

http://www.spambase.nl/aquariumfotos/MVI_4928.avi
Enjoy
BTW: Mijn BIOS was een keer afgefikt (had em verwisseld) en alles doet het nog, terwijl als jullie iets verkeerd om zetten alles word verkloot?
Rara?
Hocuspocus?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 11:08 ]
Ik voel me zoooo dom nu...60GB aan films weg gesmeten per ongeluk...waarvan Gladiator in 1080i formaat en Star Wars 2 in 1080p formaat.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
OmgVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:05:
Ik had vandaag effe niks te doen, dus effe een kaarsje gepakt.
Gevolg, was 1 kleine berg van afgefikt papier, een boze moeder, hoop rook en een brandvlek op mn bureauMaar wel een heleboel lol
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat kan je niet menen

Wat heeft de pyromaan uithangen met tweaken te maken trouwens?
[ Voor 6% gewijzigd door Ubernerd op 28-12-2005 18:56 ]
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Ik ben dom want ik vraag op GoT naar warez, terwijl duidelijk in de policies staat dat dat niet mag.
[ Voor 85% gewijzigd door Sprite_tm op 28-12-2005 20:49 ]
lol leuke change modjeDennist4 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:31:
Ik ben dom want ik vraag op GoT naar warez, terwijl duidelijk in de policies staat dat dat niet mag.
Verwijderd
Motherboard Monitor 5 geeft een voltage van 11.3 volt aan, Speedfan geeft 11.7 volt aan.
Dus ik pak mn multimetertje en ga meten, ik had geen vrije molex connector, dus ik meet aan zon zalman fanmate 1 12 volt 3pins fanconnector. Toen kwamen de puntjes heel even tegen elkaar...PC uit, nou dan ga je zweten hoor.
PC uit elkaar gehaald en schoongemaakt, moest gebeuren, 3 jaar lang niet gedaan (P4 1.4 GHz, Asus P4T, 2x 64 MB RDRAM, Geforce 2 MX200, Maxtor 20 GB HDD) Dus volledig uit elkaar, lekker kwasten en stofzuigeren. Weer in elkaar zetten. En dan kijken naar een schroevenbakje waar nog 3 schroefjes in liggen
weet nog steeds niet waar ze horen.
Dus ik pak mn multimetertje en ga meten, ik had geen vrije molex connector, dus ik meet aan zon zalman fanmate 1 12 volt 3pins fanconnector. Toen kwamen de puntjes heel even tegen elkaar...PC uit, nou dan ga je zweten hoor.
PC uit elkaar gehaald en schoongemaakt, moest gebeuren, 3 jaar lang niet gedaan (P4 1.4 GHz, Asus P4T, 2x 64 MB RDRAM, Geforce 2 MX200, Maxtor 20 GB HDD) Dus volledig uit elkaar, lekker kwasten en stofzuigeren. Weer in elkaar zetten. En dan kijken naar een schroevenbakje waar nog 3 schroefjes in liggen

Ik heb een keer, toen ik voor de eerste keer een pc uit elkaar haalde, een floppy powerkabel aangesloten op een cd-romspeler, waar normaal zo'n grijs kabeltje met 4 aders in moet... Toen ging het roken en deed de cd-romspeler het niet meer:P
Blij dat ik was gistermorgen, m'n nieuwe processorcooler kwam binnen (samen met m'n dvd-brander maar dat doet er niet toe). Dus ik enthousiast dat ding uitpakken, oude cooler van m'n processor af, nieuwe erop met koelpasta op m'n processor natuurlijk. Ik start m'n pc op, start speedfan: "Hé, hij word 4 graden warmer dan normaal
". Dus ik cooler er weer af halen, nieuwe laag koelpasta erop, cooler er weer op, alles goed vast klikken enz. en start m'n pc weer op: "Hé, ik krijg geen beeld.
Hé wat hoor ik nou kraken?
Hé wat is dat voor brandlucht?
"
WTF

M'n processor verbrand dus (AthlonXP 2600+ 266FSB)
Ik weet nog steeds niet wat ik nou verkeerd heb gedaan

M'n processor verbrand dus (AthlonXP 2600+ 266FSB)

Klinkt alsof de koeler er scheef of verkeerdom opzat.babba schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:20:
"Hé, hij word 4 graden warmer dan normaal". Dus ik cooler er weer af halen, nieuwe laag koelpasta erop, cooler er weer op, alles goed vast klikken enz. en start m'n pc weer op: "Hé, ik krijg geen beeld.
Hé wat hoor ik nou kraken?
Hé wat is dat voor brandlucht?
"
![]()
WTF
![]()
M'n processor verbrand dus (AthlonXP 2600+ 266FSB)Ik weet nog steeds niet wat ik nou verkeerd heb gedaan
mae-t.net schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:13:
[...]
Klinkt alsof de koeler er scheef of verkeerdom opzat.
Misschien heb je de koeler idd verkeerd gedaan, of je koelpasta niet goed gedaan. Bovendien hebben de meeste (Naar mijn weten alle, maar laat ik dit maar 'veilig' zeggen) procs tempbeveiliging.
[ Voor 6% gewijzigd door Kaaswagen op 06-01-2006 01:43 ]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Er zat idd aan de rand van de core een kleine beschadiging. En nee hij zat er niet verkeerd op (hij zit er nu op dezelfde manier op, met een andere langzamere cpu
Alleen Intel heeft dat geloof ikKaaswagen schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:35:
[...]
Misschien heb je de koeler idd verkeerd gedaan, of je koelpasta niet goed gedaan. Bovendien hebben de meeste (Naar mijn weten alle, maar laat ik dit maar 'veilig' zeggen) procs tempbeveiliging.
[ Voor 37% gewijzigd door babbaloerie op 06-01-2006 01:46 ]
ik heb ook een leuke
ik had een pentium1 120 mhz veel te langzaam dus
dus... overklokken, heb ik in stapjes naar 233 mhz gedaan
er zat een (voor die tijd) erg groot koelblok op maar geen ventilator.
De cpu vond ik erg warm worden dus ik knutsel een ventilatortje in elkaar en heb die op een molex-stekkertje gezet. Toen ik klaar was met computeren had ik voor dat ik de pc helemaal had uitgezet het ventilatortje van de stekker afgehaald wat waarschijnlijk een piekspanning opleverde die iets heeft laten doorbranden, want hij doet het niet meer. Best jammer
ik had een pentium1 120 mhz veel te langzaam dus
dus... overklokken, heb ik in stapjes naar 233 mhz gedaan
er zat een (voor die tijd) erg groot koelblok op maar geen ventilator.
De cpu vond ik erg warm worden dus ik knutsel een ventilatortje in elkaar en heb die op een molex-stekkertje gezet. Toen ik klaar was met computeren had ik voor dat ik de pc helemaal had uitgezet het ventilatortje van de stekker afgehaald wat waarschijnlijk een piekspanning opleverde die iets heeft laten doorbranden, want hij doet het niet meer. Best jammer
samen met een vriend van mij gedaan, even een nieuwe brander aansluiten...
kwam na drie seconden al rook uit... huh??
nou, even kijken hoor, werkt ie wel op de dvd-speler, nee hoor ook rook!!
wat bleek nou, tijdens het vervangen van de molex-aansluitingen, de 12 volt en 5 volt lijn verkeerd aangesloten..
m.v.g. Mcdeath
(de nieuwe brander viel wel onder de garantie, de dvd-speler niet meer)
kwam na drie seconden al rook uit... huh??
nou, even kijken hoor, werkt ie wel op de dvd-speler, nee hoor ook rook!!
wat bleek nou, tijdens het vervangen van de molex-aansluitingen, de 12 volt en 5 volt lijn verkeerd aangesloten..

m.v.g. Mcdeath
(de nieuwe brander viel wel onder de garantie, de dvd-speler niet meer)
Nope.. elke (moderne) CPU van AMD en Intel hebben CPU overheating protection (oftewel C.O.P.)
een lichte beschadiging is al genoegbabba schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:45:
[...]
Er zat idd aan de rand van de core een kleine beschadiging. En nee hij zat er niet verkeerd op (hij zit er nu op dezelfde manier op, met een andere langzamere cpu)
Verwijderd
Ooit eens een bijzonder mooie vlam-vorm uit het zijpaneel gedremeld, netjes afbramen en -schuren, alles klaar voor de spuitbus. Aangezien het een "fade" paintjob moest worden de kast gemonteerd gespoten, met kleine strips zodat ik de naden niet dichtspoot...paintjob is gelukt, alleen jammer dat ik vergeten was dat ik het eerder verwijderde mobo er weer tijdelijk even in had gedaan...is nu mooi diepblauw ... en dood ....
Nieuwere Epox Mobo's voor Socket 939 hebben ook auto-shutdown temperatuur, toch wel handig, waaronder mijne.
[ Voor 5% gewijzigd door Fl4pp13 op 06-01-2006 20:31 ]
Verwijderd
Vroegah toen ik klein was en in de kleuterschool zat, hadden we een hoekje en daar mochten we oude apparaten die gedoneerd werden slopen uit elkaar halen. Een moeder dacht de school een plezier te doen en doneerde een TV (Levensgevaarlijk als je er op terugkijkt) . dus met een schroevendraaier de plastic behuizing eraf (Was heel trots dat het lukte). en vervolgens met een schroevendraaier en een hamer verdergaan. De kathodestraalbuis was heel interressant, totdat er een grote vonk tussen mijn schroevendraaier en een contactje ontstond, Heb die TV niet meer aangeraakt.
Bij ons op de kleuterschool deden we heel wat anders dan apparaten uit elkaar halen...Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:13:
Vroegah toen ik klein was en in de kleuterschool zat, hadden we een hoekje en daar mochten we oude apparaten die gedoneerd werden slopen uit elkaar halen. Een moeder dacht de school een plezier te doen en doneerde een TV (Levensgevaarlijk als je er op terugkijkt) . dus met een schroevendraaier de plastic behuizing eraf (Was heel trots dat het lukte). en vervolgens met een schroevendraaier en een hamer verdergaan. De kathodestraalbuis was heel interressant, totdat er een grote vonk tussen mijn schroevendraaier en een contactje ontstond, Heb die TV niet meer aangeraakt.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Dat deden wij vroeger ook in de klas in zo hoekje toen ik iets van 8 was, alleen hadden we daar geen gevaarlijke TV's maar een casttedeck en andere miner gevraarlijk spul.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:13:
We trokken met een tang die condensators er uit die op kauwgum leken.
Achteraf gezien kan ik me niet voorstellen dat dit soort dingen deden op school, de school inspectie zal er zeker niet blij mee zijn.
Lijkt me erg gezond, dat electroliet is dacht ik irriterend, en niet direct giftig maar je kan er erg ziek van worden denk ik.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:24:
[...]
Dat deden wij vroeger ook in de kla sin zo hoekje toen ik iets van 8 was, alleen hadden we daar geen gevaarlijke TV's maar een casttedeck en andere miner gevraarlijk spul.
We trokken met een tang die condensators er uit die op kauwgum leken.
Achteraf gezien kan ik me niet voorstellen dat dit soort dingen deden op school, de school inspectie zal er zeker niet blij mee zijn.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Condo's bevatten niet altijd een electrolietnaftebakje schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:37:
[...]
Lijkt me erg gezond, dat electroliet is dacht ik irriterend, en niet direct giftig maar je kan er erg ziek van worden denk ik.
nou ik ook weer,
ff een mooie papst 120mm fan in me voeding gemod, aangesloten op mn aerogate 3. Alles leuk en aardig pc aan. Na 20 min video rippen begon het tog n btj te stinken naar verbrandde printplaat en me aerogate begint te pieppen dat op kanaal3 (voeding) de standaard temp van 80graden was gepasseerd ik denk wtf
Dus glijk pc uit was ik dus vergeten de voedingsfan aan te sturen
Nu issie instabiel
Nja was een noname 550 watt dus maar ff een realpower 450 hale ofsow
ff een mooie papst 120mm fan in me voeding gemod, aangesloten op mn aerogate 3. Alles leuk en aardig pc aan. Na 20 min video rippen begon het tog n btj te stinken naar verbrandde printplaat en me aerogate begint te pieppen dat op kanaal3 (voeding) de standaard temp van 80graden was gepasseerd ik denk wtf

Nu issie instabiel
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Alweer een poos geleden bij mijn afstudeerproject (natuurlijk in de laatste fase).
Ik had een prototype printbord gemaakt met een controller erop maar ik was een reset knop vergeten.
Heel handig opgelost door een draadje aan te solderen wat, als je het verbond met de 5 volt, de controller resette.
Echter naast de 5 volt gebruikte ik ook nog 36 volt op dezelfde print.
Je raadt het al, dat draadje wiebert wat rond hup over een 36 volt baan en voila, dikke vonk.
De RS232 (Tx en Rx) connectors compleet doorgefikt in de socket (geen verbinding meer mogelijk). En het was natuurlijk een controller die slecht leverbaar was
. Volgens mij heb ik dat ding wel weer aan de praat gekregen...
Het tweede prototype kreeg wel een reset schakelaar
Ik had een prototype printbord gemaakt met een controller erop maar ik was een reset knop vergeten.
Heel handig opgelost door een draadje aan te solderen wat, als je het verbond met de 5 volt, de controller resette.
Je raadt het al, dat draadje wiebert wat rond hup over een 36 volt baan en voila, dikke vonk.
De RS232 (Tx en Rx) connectors compleet doorgefikt in de socket (geen verbinding meer mogelijk). En het was natuurlijk een controller die slecht leverbaar was
Met eindwerken en dergerlijke moet je altijd enorm goed opletten, het demo-effect (murphy) doet altijd zijn uiterste best om je te pesten.jan-marten schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:39:
Alweer een poos geleden bij mijn afstudeerproject (natuurlijk in de laatste fase).
De RS232 (Tx en Rx) connectors compleet doorgefikt in de socket (geen verbinding meer mogelijk). En het was natuurlijk een controller die slecht leverbaar was. Volgens mij heb ik dat ding wel weer aan de praat gekregen...
In mijn eindwerk gebruikten we analoge multiplexers, om een I²C bus naar 16 verschillende prints door te kunnen sturen (elk van die 16 prints een adres geven is te lastig, en dus te duur). I²C werkt op 5V, die chip ook, dus beveiligingsdiode naar +5V en GND is niet nodig dachten we, gelukkig wel op de print voorzien, maar niet gesoldeerd. Elke keer als we een printje los- of aankoppelden sneuvelde die poort van de multiplexer. We hadden 10 multiplexers, na 9 kapotte hadden we door dat daar het probleem lag
De avond voor de eindwerkverdediging is die laatste switch gesneuveld, we hadden alles een laatste keer getest, volgende ochtend tijdens het klaarzetten bleek ie kapot...draadje erover gesoldeerd, en tijdens demo werkte alles
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Fijn dat je het dan toch nog hebt kunnen oplossen, lijkt me rot als je daar bij je demo'tje staat en ie dan niet doet. Tja, dan sta je daar maar met je mond vol tanden. Had ik ook een keer. Wilde ik presentatie maken met Powerpoint, alles netjes klaar, op laptop van mn vader staan die ik mee kon meenemen. Bleek op school de beamer het uur voor mn presentatie kaput te zijn gegaan
[ Voor 2% gewijzigd door Fl4pp13 op 07-01-2006 20:46 . Reden: spellingsfout ]
Ik heb mijn 2 harde schrijven in een interne bay tijdelijk even uit de pc gehaald, vanwege het maken van backups ergens anders. Ik had het systeem laten crashen door bootvis te draaien. Als je even een manual leest, weet je dat het niet geschikt is voor SATA schijven
en het is natuurlijk verdacht dat MS het al tijden niet meer ondersteunt. Dat is al stom genoeg.
Ik bouwde meteen een andere schijf in, erbij, want wat ruimte is nooit weg. Toen wou ik het systeem weer gaan installeren, maar ik had de bay nog niet ingebouwd. Die heb ik tijdelijk naast de kast gezet en ben begonnen net de installatie. Na een tijdje wou ik even weg en rol met mn bureaustoel hard tegen de bay aan. De SATA stekkertjes schoten los en de schijven schoven een eind weg..
SATA stekkers waren kapot maar de schijven hadden de klap gelukkig overleefd..

Ik bouwde meteen een andere schijf in, erbij, want wat ruimte is nooit weg. Toen wou ik het systeem weer gaan installeren, maar ik had de bay nog niet ingebouwd. Die heb ik tijdelijk naast de kast gezet en ben begonnen net de installatie. Na een tijdje wou ik even weg en rol met mn bureaustoel hard tegen de bay aan. De SATA stekkertjes schoten los en de schijven schoven een eind weg..

SATA stekkers waren kapot maar de schijven hadden de klap gelukkig overleefd..
Inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden maar toch: Ik had een onze oude pc op mijn kamer gekregen (PIII 866 mhz) dus die wilde ik wel eens even gaan overclocken met een vriend die er wat meer verstand van had. We waren al een beetje in de stemming gekomen na het slopen van wat oude P1's en II's. En natuurlijk het bekende knopje achter op de voeding even omzetten
.
Nadat we op 1 Ghz waren aangekomen besloten we er toch maar een andere koeler op te zetten: aan de slag dan maar. Alleen nou was het zo dat het clipje van de standaard koeler wel erg goed vastzat. Die vriend van mij met zn verstand zegt laat mij maar ff. Grote platte schroevendraaier gepakt, en hij een beetje kracht erop.....todat ie uitschoot op een elco en waarschijnlijk nog wat anders, want hij heeft het daarna nooit meer gedaan op wat piepjes na waarvan de betekenis niet in het boekje stond
Nadat we op 1 Ghz waren aangekomen besloten we er toch maar een andere koeler op te zetten: aan de slag dan maar. Alleen nou was het zo dat het clipje van de standaard koeler wel erg goed vastzat. Die vriend van mij met zn verstand zegt laat mij maar ff. Grote platte schroevendraaier gepakt, en hij een beetje kracht erop.....todat ie uitschoot op een elco en waarschijnlijk nog wat anders, want hij heeft het daarna nooit meer gedaan op wat piepjes na waarvan de betekenis niet in het boekje stond
Macbook Pro, 640 WD extern
Tsja dat knoppie heb ik een keertje gebruikt om een voeding voor een P4 te roosteren. Wonderlijk genoeg was er niets kapot behalve voeding
Het uitbouwen van m'n AGP kaart ging niet zoals gepland, i.p.v. netjes de vergrendeling open te drukken, wipte ik een smd elco van m'n moederbord. 
Nu een gewone van 10uF erover gesoldeerd, en nog geen problemen gehad.
Oh ja, is
Nu een gewone van 10uF erover gesoldeerd, en nog geen problemen gehad.
Oh ja, is
code:
wel 10uF?
1
2
3
| =2w 1.0 16V |
[ Voor 12% gewijzigd door NielsNL op 08-01-2006 13:39 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Verwijderd
Voor de eerste keer gewerkt met acrylpanel UV groen. Ik heb eerst wat forums en wat howto's bekeken hoe ik juist tewerk moest gaan om dit te verzagen. Nu heb ik ales mooi afgeplakt en alles nauwkeurig afgetekend. Dan heb ik dit gezaagd en had ik de indruk dat alles perfekt was verlopen. Maar toen ik de tape verwijderde heeft mijn hart toch voor een seconde of twee gestopt met kloppen. Aan de randen waren er allemaal kleine brokjes uitgesprongen en één grote en ook op een bepaalde plaats was er een barst in de plaat van ongeveer een 3 cm. Weet er misschien iemand wat ik zou verkeerd gedaan hebben? Volgens mij heb ik toch alles correct gedaan.
p.s. Ik heb het paneel gezaagd met een gewone wipzaag op een stand 3 met een gewoon zaagje.
p.s. Ik heb het paneel gezaagd met een gewone wipzaag op een stand 3 met een gewoon zaagje.
Verwijderd
Laats een sata kabel gesloopt toen ik probeerde om de kabel 90° te beuigen zodat me hardschijf in me kast past. Ja haakse sata kabels zijn zeldzaam
. Toen brak de conector stuk vvan de kabel, gelukig had ik nog wel een reserve sata kabel.
Ik zou zeggen dat het een 1uF is maar weet niet zeker.NielsNL schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:37:
Het uitbouwen van m'n AGP kaart ging niet zoals gepland, i.p.v. netjes de vergrendeling open te drukken, wipte ik een smd elco van m'n moederbord.
Nu een gewone van 10uF erover gesoldeerd, en nog geen problemen gehad.![]()
Oh ja, iscode:wel 10uF?
1 2 3 =2w 1.0 16V
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Had een 3200+ gekocht .
zet hem op me mobo , stock cooler erop
hendeltje kon ik niet nar beneden krijgen maar hij zat wel muurvast...
dus ik op hendeltje van de cooler vet hard drukken , ik hoor *KRAK*
hendeltje in me hand
hij zit wel muurvast!
hendeltje in me hand
hij zit wel muurvast!
"Stilte, een gat in het geluid...."
Verwijderd
Ik zou het is met een fijn ijzerzagie probere en niet met van die lomp grote houthakkers zagiesVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:08:
Voor de eerste keer gewerkt met acrylpanel UV groen. Ik heb eerst wat forums en wat howto's bekeken hoe ik juist tewerk moest gaan om dit te verzagen. Nu heb ik ales mooi afgeplakt en alles nauwkeurig afgetekend. Dan heb ik dit gezaagd en had ik de indruk dat alles perfekt was verlopen. Maar toen ik de tape verwijderde heeft mijn hart toch voor een seconde of twee gestopt met kloppen. Aan de randen waren er allemaal kleine brokjes uitgesprongen en één grote en ook op een bepaalde plaats was er een barst in de plaat van ongeveer een 3 cm. Weet er misschien iemand wat ik zou verkeerd gedaan hebben? Volgens mij heb ik toch alles correct gedaan.
Verwijderd
Figuurzaagje is de way, veel relaxter. Zo'n decoupeerzaag / wipzaag (wtf is dat voor naam?) is veel te agressief.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 19:27 ]
Verwijderd
Als je een decoupeerzaag gebruikt en die op pendelstand zet, hakt ie veel meer in materiaal en gaat dus sneller, misschien heb je dat per ongeluk gedaan.
Sorry voor de kick btw. (ach, toch een leuk topic.)
Sorry voor de kick btw. (ach, toch een leuk topic.)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:38 ]
Verwijderd
Nou mijn blunder van vandaag
een kennis had een computerboxje waarvan de kabel kapot was (doorgevreten ofzo), dus of ik die wilde repareren. ja natuurlijk, geen moeite toch? ik heb er een nieuw kabeltje opgezet, niew plugje eraan, en had niks om het mee te testen (het was zeg maar de passieve speaker uit een 2.0 setje).. had ik dat kreng aan de rear-uitgang van m'n (toch wel geliefde) Asusje gehangen, ervan uitgaande dat dat geen kwaad kon... speakertje deed het idd, dus ik tevreden en dat ding er weer vanaf gehaald..
even later zet ik een mp3'tje aan; alleen het linker kanaal van de rear uitgang doet het..
GVD ik ben echt zo een idioot 
edit: hahaha het wordt nog erger
hij si niet kapot (godzijdank
) maar ik had het volume regelings schuifje voor het rechter achterkanaal omlaag laten staan
een kennis had een computerboxje waarvan de kabel kapot was (doorgevreten ofzo), dus of ik die wilde repareren. ja natuurlijk, geen moeite toch? ik heb er een nieuw kabeltje opgezet, niew plugje eraan, en had niks om het mee te testen (het was zeg maar de passieve speaker uit een 2.0 setje).. had ik dat kreng aan de rear-uitgang van m'n (toch wel geliefde) Asusje gehangen, ervan uitgaande dat dat geen kwaad kon... speakertje deed het idd, dus ik tevreden en dat ding er weer vanaf gehaald..
even later zet ik een mp3'tje aan; alleen het linker kanaal van de rear uitgang doet het..
edit: hahaha het wordt nog erger
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 18:26 ]
Verwijderd
Ik heb dat een paar jaar geleden gehad. CPU in het bord en niet meer eruit te krijgen.Flapietoetoe schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:48:
Had een 3200+ gekocht .
hendeltje in me hand
hij zit wel muurvast!
Hendeltje van de CPU voet gebroken.

Tot overmaat van ramp ook nog een faild CPU test
Terug naar de zaak waar ik de CPU vergoed kreeg en het moederbord werd naar de USA gestuurd om te kijken of daar iets mis met de voet was.
Krijg ik later ook nog het geld voor de MB terug.
Hehe close call.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 17:52 ]
Blunder/ fout van mijn logisch nadenken.
Me 4.1 boxen setje was dood aan 1 kant en dus de subwoofer in de bak gedonderd, paar weken zonder boxjes en way oude boxjes gevonden in de kast.
Na een paar dagen merken dat ook daarvan 1 kant dood was
heel toevallig maar het kon waren best oud.
Dan maar met me muziek dopjes die het zeker goed deden en hadden het zelfde probleem, snel pc open gehaald en de Muziek modulke van lanparty ultra-d vervangen (gelukkig vergeet ik weleens wat dingen terug te sturen bij rma) en ja dat was het probleem.
Heeft me dus een 4.1 setje en nog een oud setje boxen gekost
Me 4.1 boxen setje was dood aan 1 kant en dus de subwoofer in de bak gedonderd, paar weken zonder boxjes en way oude boxjes gevonden in de kast.
Na een paar dagen merken dat ook daarvan 1 kant dood was
Dan maar met me muziek dopjes die het zeker goed deden en hadden het zelfde probleem, snel pc open gehaald en de Muziek modulke van lanparty ultra-d vervangen (gelukkig vergeet ik weleens wat dingen terug te sturen bij rma) en ja dat was het probleem.
Heeft me dus een 4.1 setje en nog een oud setje boxen gekost
Niet echt een CM mislukkeling, meer iets heel doms van mijn kant...
Ben lekker de hele middag bezig geweest met vinyls (platen, die grote zwarte dingen die niet meer in de Free Record Shop liggen) op te nemen, en daarna bewerken (normalizen, knippen etc) en omzetten naar mp3 (voor archief). Daarna wilde ik al die zooi ook nog een keer branden op cd, aangezien ik tegenwoordig veel met cd's draai in discotheken en clubs..
Dus ik open een nieuw spindeltje cdr's (gebruik normaal sony's, maar omdat deze niet meer bij de mediamarkt lagen, heb ik maar een spindle van phillips meegenomen)..
In Nero compileer ik een audio cdtje, druk op branden, pak daarna blind van de stapel een leeg cdtje, prop die in me brander en wacht...
en wacht nog meer... Doe het laatje open en weer dicht... en wacht... en wacht nog langer...
Nero geeft niet aan dat de cd verkeerd is, maar gaat niet over tot branden...
Nu denk ik, ok, dan is eindelijk m'n brander op (brand al meer dan een jaar heel veel cd'tjes en dvdtjes ermee), dus ik ging ff op zoek naar een oud brandertje die me ff zou kunnen redden deze avond...
Hop, kast open, kon meteen ff me reservoir met water bijvullen van me waterkoeling, daarna ik die brander in een vrij 5,25" slot frotten, aanlsuiten, pc weer aan, en opnieuw proberen die compilatie te branden..
Ah, nero vraagt om een leeg cd'tje, dus ik doe het laatje van m'n 'kapotte' brander open..
Leuk.. een ECHT leeg CDtje...
Was gewoon niet gewend dat Philips een blanco doorzichtig schijfje boven op de spindel deed. (Sony doet dat niet..)
Voor niks dus me hele bureau overhoop gehaald om me kast open te maken en een cdr speler in te bouwen..
(maar ik had gewoon beter moeten weten..)
Ben lekker de hele middag bezig geweest met vinyls (platen, die grote zwarte dingen die niet meer in de Free Record Shop liggen) op te nemen, en daarna bewerken (normalizen, knippen etc) en omzetten naar mp3 (voor archief). Daarna wilde ik al die zooi ook nog een keer branden op cd, aangezien ik tegenwoordig veel met cd's draai in discotheken en clubs..
Dus ik open een nieuw spindeltje cdr's (gebruik normaal sony's, maar omdat deze niet meer bij de mediamarkt lagen, heb ik maar een spindle van phillips meegenomen)..
In Nero compileer ik een audio cdtje, druk op branden, pak daarna blind van de stapel een leeg cdtje, prop die in me brander en wacht...
en wacht nog meer... Doe het laatje open en weer dicht... en wacht... en wacht nog langer...
Nero geeft niet aan dat de cd verkeerd is, maar gaat niet over tot branden...
Nu denk ik, ok, dan is eindelijk m'n brander op (brand al meer dan een jaar heel veel cd'tjes en dvdtjes ermee), dus ik ging ff op zoek naar een oud brandertje die me ff zou kunnen redden deze avond...
Hop, kast open, kon meteen ff me reservoir met water bijvullen van me waterkoeling, daarna ik die brander in een vrij 5,25" slot frotten, aanlsuiten, pc weer aan, en opnieuw proberen die compilatie te branden..
Ah, nero vraagt om een leeg cd'tje, dus ik doe het laatje van m'n 'kapotte' brander open..
Leuk.. een ECHT leeg CDtje...
Was gewoon niet gewend dat Philips een blanco doorzichtig schijfje boven op de spindel deed. (Sony doet dat niet..)
Voor niks dus me hele bureau overhoop gehaald om me kast open te maken en een cdr speler in te bouwen..
(maar ik had gewoon beter moeten weten..)
meh.
Die is wel echt heel erg @ hierboven
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
@ nAffie: respect dat ken ik dat voorval......komt je demente vader met de vraag waarom de brander het niet doet
[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 20-01-2006 22:52 ]
K to the KillaZ
Verwijderd
Compaq presario 5000 met AMDtje van 800Mhz upgraden met een 1200Mhz CPUtje.
ff snel testen zonder koeler (kast stond immers open/zonder OS alleen ff bios)
CPU ging ineens smoken toen ik de pc aan slingerde(condensators van de CPU verbrandde), toen maar die 800Mhz weer terug erin gestopt met koeler, maar die had er toen ook geen zin meer in.
Ik heb die compaq hier nog steeds staan, iemand intresse in een met blauwe front Compaq 5000 met waarschijnlijk kapotte mini ATX?
Of terwijl mn server draaide in een proef opstelling (met los liggende hd's e.d) mn schroevendraaier op het mobo laten vallen, en in mn poging die nog te pakken om rook te voorkomen stoote ik mn HDD ook op mn mobo die op mn PSU lag.
gelukkig werkt dat nog wel allemaal
CPU ging ineens smoken toen ik de pc aan slingerde(condensators van de CPU verbrandde), toen maar die 800Mhz weer terug erin gestopt met koeler, maar die had er toen ook geen zin meer in.
Ik heb die compaq hier nog steeds staan, iemand intresse in een met blauwe front Compaq 5000 met waarschijnlijk kapotte mini ATX?
Of terwijl mn server draaide in een proef opstelling (met los liggende hd's e.d) mn schroevendraaier op het mobo laten vallen, en in mn poging die nog te pakken om rook te voorkomen stoote ik mn HDD ook op mn mobo die op mn PSU lag.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:47 ]
heb ook een leuke 
wou even een muziekje opzetten... huh? geen geluid.
geluidsinstellingen --> ja stond voluit, stekker van mijn mengpaneel erin, en het geluid van de 7.1 set open? jep, mengpaneel aan en volume open? jep. Versterker aan en volume open? jep.
op het toetsenbord volume open? jep.
geluidskaart kapot? hmz, even kijken. kaart eruit, nix te zien, maar weer terug doen dan.
kassie weer dicht. zie ik opeens het mute knopje op m'n toetsenbord
ja wat wil je als je op 6 plaatsen het geluid kan regelen.
wou even een muziekje opzetten... huh? geen geluid.
geluidsinstellingen --> ja stond voluit, stekker van mijn mengpaneel erin, en het geluid van de 7.1 set open? jep, mengpaneel aan en volume open? jep. Versterker aan en volume open? jep.
op het toetsenbord volume open? jep.
geluidskaart kapot? hmz, even kijken. kaart eruit, nix te zien, maar weer terug doen dan.
kassie weer dicht. zie ik opeens het mute knopje op m'n toetsenbord
ja wat wil je als je op 6 plaatsen het geluid kan regelen.
zo lekker niet snugger he.. testen zonder koeler .. zucht. die dingen worden na 2s al iets van 300 graden ofzo (las ik ergens)
Daarom heet dit topic ook "[CM] De mislukkingen"noksiejus schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:55:
zo lekker niet snugger he.. testen zonder koeler .. zucht. die dingen worden na 2s al iets van 300 graden ofzo (las ik ergens)
Maar inderdaad.. testen zonder koeler doe ik in ieder geval nooit... wil wel eens vergeten om uberhaupt een processor in een bord te stoppen en dan willen testen... maar ja.. verstrooid, ouderdom (dementie?) wie zal het zeggen.
Ben van plan om ook een CM te starten.. zal ik wel regelmatig in dit topic verschijnen ben ik bang
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
[CM] De mislukkelingen - deel 5Diabolical schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:32:
[...]
Daarom heet dit topic ook "[CM] De mislukkingen"![]()
...
Greyh0und
Bij dementie kun je dus ook nog slechtziend voegen
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Daar heb ik niets mee te maken hoor

Ik ben maar de onschuldige topicstarter die een copy & paste-actie deed om zeker geen fouten te maken..
Ik vind wel dat we de fout erin moeten houden... Daarom heet dit topic ook zoCyberThijs schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:34:
[...]
Daar heb ik niets mee te maken hoor..
Ik ben maar de onschuldige topicstarter die een copy & paste-actie deed om zeker geen fouten te maken..
[ Voor 3% gewijzigd door Greyh0und op 24-01-2006 20:47 . Reden: een eigen spellingsvout :P ]
Greyh0und
ik had ook wat...
ging nieuwe voeding halen (enermax liberty 500w), en d8 neem meteen ff paar nieuwe koelers mee voor cpu en gpu, een 9500 zalman voor cpu, zon joekel en een 7000-cu led voor gpu lkkr stuk stiller op een 6800 ultra.
hele pc uit mekaar, cpu koeler los, nieuwe dr op, gaat allemaal makkelijk.
gpu koelers los, he verdomme laatste schroefje wil niet los, ff tangetje dr op, slip, lang de kaart condensator dr af.
ik naar pc zaak vragen of ze miss nog konden solderen, via via bij montuur van tv's terecht gekomen. die heb de condensator ff er op nieuw op gesoldeerd. ding doet weer perfect
respect voor de monteur
en dank 
// zal ff foto posten
ging nieuwe voeding halen (enermax liberty 500w), en d8 neem meteen ff paar nieuwe koelers mee voor cpu en gpu, een 9500 zalman voor cpu, zon joekel en een 7000-cu led voor gpu lkkr stuk stiller op een 6800 ultra.
gpu koelers los, he verdomme laatste schroefje wil niet los, ff tangetje dr op, slip, lang de kaart condensator dr af.
ik naar pc zaak vragen of ze miss nog konden solderen, via via bij montuur van tv's terecht gekomen. die heb de condensator ff er op nieuw op gesoldeerd. ding doet weer perfect
respect voor de monteur
// zal ff foto posten
[ Voor 6% gewijzigd door GJ007 op 25-01-2006 18:19 ]
signature
Kun je 'n foto maken van de 7700-cu op je GPU? Wil ik wel eens zienGJ007 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:36:
ging nieuwe voeding halen (enermax liberty 500w), en d8 neem meteen ff paar nieuwe koelers mee voor cpu en gpu, een 9500 zalman voor cpu, zon joekel en een 7700 cu led voor gpu lkkr stuk stiller op een 6800 ultra.![]()
Overigens ben ik zelf 'n kwartier aan 't klooten geweest bij 't inelkaar zetten van m'n net bestelde PC omdat ik de 4-pin 12v connector was vergeten (zat vlak naast 't CPU socket en ik kon em dus niet zien door m'n Scythe Ninja

[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 25-01-2006 13:37 ]
Ik wel =) waar woon je? =P lolFliCKR@FliXitE.comVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:42:
Compaq presario 5000 met AMDtje van 800Mhz upgraden met een 1200Mhz CPUtje.
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Verwijderd
Gisteren: Was bezig om een frontje te maken voor een zelfbouw game-toetsenbord. Mooi een rastertje met stipjes gemaakt waar de gaatjes moesten komen:
Voor het gemak maar alle rijen hetzelfde gemaakt. Daarna alles uitgeboord. Toen ik het frontje ging passen kwam ik er achter dat ik 5 gaten te veel had
De knopjes zitten namelijk als volgt:
Dik balen! De foute gaten er maar uitgevijld en een een alu stripje die er mooi in past.
Moraal van het verhaal: geen stipje zetten op een plek waar je geen gat wil hebben (of gewoon beter nadenken).
Miss post ik binnenkort nog wel een topic met pics als hij helemaal af is
code:
1
2
3
4
5
| 0 00000 0 0 00000 0 0 00000 0 0 00000 0 0 00000 0 |
Voor het gemak maar alle rijen hetzelfde gemaakt. Daarna alles uitgeboord. Toen ik het frontje ging passen kwam ik er achter dat ik 5 gaten te veel had
De knopjes zitten namelijk als volgt:
code:
1
2
3
4
5
| 0 00000 0 0 00000 0 0 0 0 00000 0 0 00000 0 |
Dik balen! De foute gaten er maar uitgevijld en een een alu stripje die er mooi in past.
Moraal van het verhaal: geen stipje zetten op een plek waar je geen gat wil hebben (of gewoon beter nadenken).
Miss post ik binnenkort nog wel een topic met pics als hij helemaal af is
FF een oud mobo'tje testen, HD aansluiten enzo...Werkte dus nog wel dat mobo. Ik HD weer aansluiten aan m'n eigen systeem, No Fixed disk present!? WTF!?
Ik luisteren of ik de HD ophoorde spinnen... Niks noppes nada
Bleek dus dat ik de IDE kabel er verkeerd om in had gedaan (compaq moederbord waar dat blijkbaar kon
) Gelukkig doet ie het nog wel
Bleek dus dat ik de IDE kabel er verkeerd om in had gedaan (compaq moederbord waar dat blijkbaar kon
Toen ik de 1e keer een pc in elkaar ging zetten verliep t eigenlijk allemaal best wel vlot. Ding zat binnen notime helemaal in elkaar.
Eventjes alles aan, ja hij ging zelfs aan.
Alleen het mobo vond ik niet helemaal lekker zitten. Zat erg strak...
Toen zag ik het zakje wat ik bij m'n kst had gekregen en ik snapte in 1 keer waarvoor al de goude busjes waren. Het waren de afstandbusjes voor m'n mobo
Eventjes alles aan, ja hij ging zelfs aan.

Toen zag ik het zakje wat ik bij m'n kst had gekregen en ik snapte in 1 keer waarvoor al de goude busjes waren. Het waren de afstandbusjes voor m'n mobo

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)