Hah, ik heb een AMD Athlon slot A en dus een lekkere grote koeler erop zitten. Ik dacht laat ik nou dat koelblok eens beter gaan koelen door een soort van fanduct hiervoor te maken i.p.v. de standaard koelmethode (een fan die in het midden zit en naar bijde zijkanten het lucht blaast).
Zie hier het resultaat:

De koeler met onderaan een fan die de warme lucht via de fanduct wegblaast naar boven.

En hier de fanduct die er voor zorgd dat de warme lucht van de processor wordt weggezogen door de 80*80mm fan.
Allemaal leuk en aardig, de temps waren drastisch omlaag gegaan dus ik d8 een suc6
Niet dus

Na een tijdje begon mn pc vreemd te doen en zelfs spontane reboots te geven. opeens was mijn beeldscherm rare strepen en kleuren aan't geven. Dus ik de pc (uitzetten en) openmaken en wat zag ik.. mn koelblok was er in zn geheel afgedonderd bovenop mn videokaart

.
Mn processor was gloeiend heet, dus ik d8 nou is't gebeurt met mn cpu-tje. Maar nee hoor, ik heb de fanduct eraf gesloopt en de koeler opnieuw op de cpu bevestigd en hij deed het gelukkig nog
Waardoor kwam het? Het mechanisme wat er eerst op zat om de fan vast te houden was dus ook om het blok vast te houden. Ik had die eraf gehaald omdat die in de weg zat en dat blok zat toch muurvast aan de processor dus ik d8 dat er niks aan de hand was... dom ja

.
Maar goed dat is niet alles nadat ik dit had gedaan was ik mn kast maar gelijk aan't schoonmaken... stofzuiger enzo. Nou goed ik dus de videokaart eruit halen en die fan stof vrij maken met de stofzuiger. Schoot ik uit en ja hoor, is mn fan gesloopt (vinnetje eraf)

. Dus uit overmaat van ramp maar een p1 koeler op het koellichaam geplakt.. en het werkt nog ook

.

Zo ziet het er nu dus uit

.
Zo zie je maar... niet alles gaat perfect
[
Voor 3% gewijzigd door
Tentacle1 op 02-05-2003 11:38
. Reden: Plaatjes gefixed :Z ]