Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
ik heb altijd het probleem dat ik honderden floppykabels heb maar nooit een goeie
weet iemand nog een leuke signature?
Sorry hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen hoe je dit fout kunt doen, haha, dat heb ik echt nog _nooit_ gehad (afkloppen
Die IDE-led is idd lastiger... in Asus manuals staat gelukkig wat de plus moet zijn - rete handig
[ Voor 16% gewijzigd door ESteg op 04-05-2003 11:36 ]
Verwijderd
marre als je gaat upgraden dan test je de boel tog ff met de kast open>> brand de hd led dan niet dan draai ie um gewoon om.
Dat heb ik ook meerdere malen gedaan...brilsmurf schreef op 08 februari 2002 @ 22:37:
...Lekker wat cd'tjes aan het branden en ondertussen een beetje opruimen....
Pak een cd-doosje van mn computer op hetzelfde moment dat het cd'tje klaar is en naar buiten komt--die ik dus in volle vaart een elleboog geef
Dat was dus het einde van mn mooie plextor scsi brandertje
Mn pc staat onder mn bureau, en ik zit vaak met mn knie er dicht in de buurt of gewoon tegenaan te tikken ofzo.
Op het moment dat het cdtje klaar is, gaat het laatje open. Ik schrik er van, en haal mn been weg, maar trek tegelijkertijd de cdlade mee
Is me nu al 4 keer overkomen ofzo, gewoon weer open geschoeft, latje weer recht gezet, en gaan met de banaan
Volgens mij is die connector op de floppy gewoon een @random connector, die van mij heeft een keer een week oid verkeerd om gezeten, + de voedingkabelTwan V schreef op 04 May 2003 @ 11:20:
Oh maar dat heb ik ook wel. Altijd, ALTIJD zit de floppykabel en de ideled omgedraaid. En dan doe je het een keer anders, denk je dat je het goed doet dus je schroeft de kast alvast helemaal dicht... nee hoor. Gewoon weer openmaken en omdraaien...
Kwam ik pas achter toen ik een floppy nodig had, toen zag ik dat het lampje aan 1 stuk door brandde..zut omdraaien en hop, deed het niet meer dus
Nu doet ie het inmiddels wel weer, maar om een 500kb file er op te zetten neemt ong. 10 minuten in beslag
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Bios flash op me ECS K7S5A+ mobo mislukt
er was een manier om hem weer gewoon werkend te krijgen toch?
\ ik ga even searchen
Me duron 950 core verbrokkeld door verslijting
Verwijderd
En ook nog m'n CCFL kapot getrokken toen ik de kast naar me toe wilde schuiven, en dus niets vermoedend ook de CCFL beet pakte. Daar kon hij niet om lachen...
[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-05-2003 01:00 ]
Hehe, op een AT schakelaar staat 230vVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:21:
Keer de aan/uit knop van m'n ouwe AT'tje maken, draadje los. Netjes zwarte kapje eraf gesneden (waarom zit dat ding er ook eigenlijk?), draadje vast met soldeerbout en inbouwen weer. Liet de switch zelf nog even loshangen om te testen of hij het nog deed. Uiteraard pak ik hem helemaal vast bij de metalen aan sluitpuntjes en ja hoor...
Maar er gaat verder toch niets kapot aan? (qua computerhardware dan
Te laat! Daar ging mijn AMD Athlon XP1800+ die op dat moment nog rond de 200 euro koste.
Verder al 2x een CCFl gebroken (1x teveel kracht gezet, 2e keer op gaan zitten toen ik hem tijdelijk op me bed had gelegd
Verwijderd
Ik heb eens een fingerguard op mijn cpu koeler willen zetten maar die heeft ongeveer 1 of 2 min. niet gedraaid omdat de fingerguard tegen het midden kwam van mijn fan. Toen ik effe keek om te kijken hoe het was zag ik het en heb ik ook meteen mijn intelletje uitgezet aan mijn voeding.Maikel_PumaCatz schreef op 05 May 2003 @ 17:41:
Ik was druk bezig aan me pc te sleutelen aangezien deze kuren vertoonde, de hele opstelling lag buiten de kast en op het moment dat ik de powerschakelaar indruk bezef ik dat de processor-koeler nog los lag.
Te laat! Daar ging mijn AMD Athlon XP1800+ die op dat moment nog rond de 200 euro koste.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 17:21 . Reden: typfoutje ]
Verwijderd
Was 4 jaar geleden mn nieuwe computerinstallatie aan t neerzetten op mn bureau, lekker kabels aan het aansluiten, beetje trekken en duwen aan de kast. Dondert mn 17' CRT gigant van 1,5 meter naar beneden met de beeldbuis omlaag! Blij dat mn voet eronder zat om de val te breken
Een keer een Monster 3D kaartje (toen nog superduur) inbouwen, breekt er een of andere condensator af. Op goed geluk toch maar de computer aanzetten en t draaide als een speer.
Een keer mn mooie koeler verkeerd om op de proc. Scheelde een paar graden, maar uiteraard check je meteen de temps, dus t belletje in mn hoofd ging al snel rinkelen.
Verwijderd
1700+
1700+
1800+
1800+
1200Duron
Mobo :
Asus a7n8x
En nog een 40gb Maxtor hd ( Waterkoeling
Verwijderd
Is er ook al iets gelukt met processors?Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 08:47:
Errr ik heb een zooi processors vernield
1700+
1700+
1800+
1800+
1200Duron
Mobo :
Asus a7n8x
En nog een 40gb Maxtor hd ( Waterkoeling) Naja en een 300 watt voeding maar die heb ik niet vernield die werkt gewoon niet goed
Maar het is alleen de ccfl zelf, dradenboel is nog intact.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:43
Ik heb wel eens eerder wat misslukkingen gepost, maar ben nu zo slim geweest om even niets fout te doen
morgen lian - li kast binnen met ccfl .. het zal mij benieuwen
veel floppy / ide kabels kapot gemaakt met poging tot het roundmaken.
celly 300 @ 450 totdat mijn fans ermee kapte
totaal van 256 meg (4 *64) meg verrot gemaakt door ESO (makkelijk zo een polsbandje)
etc.
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
Steeds een ander dimm'etje, of...?vliegjong schreef op 07 May 2003 @ 15:59:
totaal van 256 meg (4 *64) meg verrot gemaakt door ESO (makkelijk zo een polsbandje)
etc.
* ESteg ziet het al voor zich: een nieuwe halen... Shit! Wééér!
1. als 10 jarig jochie dat nergens vanaf weet in de bios iets verandere, en dan daarna tege mn pa zegge : mn pc doet het niet meer kun je mer ff helpen ? later blijkt mobo stuk, nu bedenken dat een bios flsh ook had kunne helpen
2. 468 van een oom krijgen die het niet goed deed , ik een beetje prutse , dan wil k ff kijken hoe een proc in de socket zit , ik pak een schroeven draaier en haal en los alleen toen was net 1 pootje verbogen
Verwijderd
De laatste tijd heb ik bijna niks meer kapot gemaakt, alleen een maandje geleden prongelijk een inverter opgeblazen.
Athlon 1100, corecrunsh
Athlon 1200, alle op L bruggetje verbrand. Ontlading van iets?
Duron 1200, verkeerde spacer
Duron 1300, verkeerd geunlocked
Asus A7V KT133
Oud P1 mobo.
Een kast naar de kl*te geholpen door mod experimanten.
Verder zijn er een PCI modempje en een SoudBlaster Live vernield door me.
Deze wilden maar niet correct werken.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Ja steeds dezelfde, bij die zaak had ik dus ook mijn eerste polsbandje gehaald, aangeraden (dood anders) gekregen!ESteg schreef op 07 mei 2003 @ 16:40:
[...]
Steeds een ander dimm'etje, of...?
* ESteg ziet het al voor zich: een nieuwe halen... Shit! Wééér!
ik was 12 maar toch heel erg
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
Ik ben ook een keer gaan experimenteren met een AT voeding 2 jaar terug ofzo. Stekker zat nog in het stopcontact want er gaat toch maar 3 volt ofzo door de aanuit schakelaar.......Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:21:
Keer de aan/uit knop van m'n ouwe AT'tje maken, draadje los. Netjes zwarte kapje eraf gesneden (waarom zit dat ding er ook eigenlijk?), draadje vast met soldeerbout en inbouwen weer. Liet de switch zelf nog even loshangen om te testen of hij het nog deed. Uiteraard pak ik hem helemaal vast bij de metalen aan sluitpuntjes en ja hoor...
Auw
Vaag gevoel trouwens zo'n stroomschok, het lijkt net of je vingers aan de schakelaar blijven plakken
tvw
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Verwijderd
Verwijderd
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
[ik heb de comp weer aan de gang gekregen door hem 1x op te laten starten met een andere voeding en toen de ouder er weer terug in gezet]
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Dat heb ik ook wel eens gedaan op school, maar ik had de volgende keer helemaal geen problemen met opstarten. Wat opvallend was toen ik de HD eruit haalde dat het windows scherm nog bleef staan gedurende de 5 minuten. Hierna begon de computer te piepen.MrDirk schreef op 07 May 2003 @ 21:02:
Een HD uit mun computer gehaald terwijl hij nog gewoon aanstond! zorgde ervoor dat hij nog geen poging meer deed om op te starten.
Windows lekker bezigLarshil schreef op 07 May 2003 @ 21:07:
[...]
Dat heb ik ook wel eens gedaan op school, maar ik had de volgende keer helemaal geen problemen met opstarten. Wat opvallend was toen ik de HD eruit haalde dat het windows scherm nog bleef staan gedurende de 5 minuten. Hierna begon de computer te piepen.
010001110101000011110101000111100101010110000111010 (x 5 mins)
......................................................................................................
Nou, loat'k moar es goan piepe! Di's nie goe!
En meestal kan je nog gewoon muizen enzo
Dat klopt, ik kon alleen geen bestanden/programma's openen
Verder een invertor om zeep geholpen door + en - om te draaien
Woon je in Amerika dan ofzoVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:23:
Ik heb is een voeding op 230V gezet toen ik klein was. Rook, stank en angst om het te vertellen tegen me ouders (maar ik had iets verzonnen: ik weet niet hoe het kwam die wilde gewoon niet opstarten.. gelukkig was alleen de voeding stuk
Verwijderd
M'n zusje had al eens de windows map ergens anders heengesleept, toen ze een tekstbestand wilde opslaan(nog in de Win95 tijd). Na 10 seconden gaf windows een foutmelding dat ie bepaalde bestanden niet kon vinden, even later gevolgd door een blauw schermHydraulik-Phunk schreef op 07 May 2003 @ 21:11:
[...]
Windows lekker bezig;
010001110101000011110101000111100101010110000111010 (x 5 mins)
......................................................................................................
Nou, loat'k moar es goan piepe! Di's nie goe!
En meestal kan je nog gewoon muizen enzo
Niet al te veel schade, ipv 2.1 gig nog maar 1 gig bruikbaar (bad sectors).
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Verwijderd
kwam, natuurlijk compleet lazarus.
ik vond een pakketje op de keukentafel met een briefje erbij waar de naam van de locale
computerboer op stond. ik blij.. snel snel openmaken.. weeeeee me nieuwe mobo + proc!
nog snel ff inbouwen voordat ik in een diepe diepe coma val. dat had ik geweten..
had k met me stomme kop het mobo DIRECT tegen de wand van me kast geschroefd.
aanzetten.. nix.. ff wachten dan maar.. ow shit ROOK!! snel knopje van de voeding omgezet
en maar gauw gaan slapen. maar helaas, de comp deed het nog steeds niet toen ik wakker
werd
duur grapje helaas
Verwijderd
Heiligschennis! Wel netjes begraven hoop ik?Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 02:29:
op een epox 8rda+ gaan zitten.
agp gebroken en nog dood ook
De winkel heeft wel een nieuwe gegeven onder garantie. Het is slecht ik weet het. Ben tegenwoordig wel een modelburger hoor
Beetje late reaktie, maar het probleem is dus meteen dat ze pin1 ook niet aangeven op die dingen (iig niet op die die ik in m'n vingers heb gehad..)ESteg schreef op 04 mei 2003 @ 11:34:
Misschien is het jullie opgevallen dat er aan één kant van de kabel een rode streep op zit...
[...]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
ROFLVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 06:09:
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
Dat snap ik ook nooit.. ik bedoel.. die standoffs zitten standaard al in je kast geschroefd. Je moet er hoogstens een paar bij stoppen.GrimaceODespair schreef op 08 mei 2003 @ 10:16:
[...]
ROFLHoe speel je dat klaar? Wat was de exacte doodsoorzaak?
Ik was na alle horrorverhalen over die dingen nog druk op zoek naar die dingen toen ik voor het eerst een pc in mekaar schroefde.. als ze er al in zaten kon dat toch geen probleem zijn?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Je bedoelt op de diskdrive? Meestal staat daar een hééél klein pijltje op, die naar de kant wijst waar pin 1 zitTarin schreef op 08 May 2003 @ 10:13:
[...]
Beetje late reaktie, maar het probleem is dus meteen dat ze pin1 ook niet aangeven op die dingen (iig niet op die die ik in m'n vingers heb gehad..)
Wel op de drives die ik gehad heb, tenminste
Maar voor de handigheid zet ik vaak met een stift even een punt of streep aan de pin-1 kant, omdat die kleine aanwijzingen zo verrotte lastig te zien zijn als een drive ingebouwd is... misschien een tip.
Verwijderd
Drank maakt meer kapot dan je lief isVerwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 06:09:
toen k na een nachtje stappen (kwam om half 2 smidags de volgende dag pas thuis) thuis
kwam, natuurlijk compleet lazarus.
ik vond een pakketje op de keukentafel met een briefje erbij waar de naam van de locale
computerboer op stond. ik blij.. snel snel openmaken.. weeeeee me nieuwe mobo + proc!
nog snel ff inbouwen voordat ik in een diepe diepe coma val. dat had ik geweten..
aanzetten.. nix.. ff wachten dan maar.. ow shit ROOK!! snel knopje van de voeding omgezet
en maar gauw gaan slapen. maar helaas, de comp deed het nog steeds niet toen ik wakker
werd
duur grapje helaas
Verwijderd
Als je in nederland woont en de voeding op 230V gezet had was er nix gebeurdVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:23:
Ik heb is een voeding op 230V gezet toen ik klein was. Rook, stank en angst om het te vertellen tegen me ouders (maar ik had iets verzonnen: ik weet niet hoe het kwam die wilde gewoon niet opstarten.. gelukkig was alleen de voeding stuk
<broddelaarstaal>
moet dat niet je multiplier zijn?
</broddelaarstaal>
Even niets...
Dat heb jij goed gezien. Waar haal jij die wijsheden vandaan?thijs_cramer schreef op 08 May 2003 @ 19:58:
[...]
<broddelaarstaal>
moet dat niet je multiplier zijn?
</broddelaarstaal>
tvw
Verwijderd
Euhh, wat bedoel je ermee?Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:09:
[...]
Als je in nederland woont en de voeding op 230V gezet had was er nix gebeurdJe hebt um waarschijnlijk op 120V gezet
"May our framerates be high and our temperatures low."
[OC/CM] De mislukkingen: waterkoelingnaimed schreef op 09 May 2003 @ 01:53:
Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
Verwijderd
bah bah..naimed schreef op 09 mei 2003 @ 01:53:
Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop. De volgende ochtend stonk het dus in de buurt van mijn PC naar urine. Gelukkig stond mijn PC toen ik hem al pisbak gebruikte gelukkig uit. heb hem goed schoongemaakt en moederbord was nog intact
. De eerste maand heeft hij nog naar zijk geroken als hij een tijdje aanstond
.
kast dichtmaken, aanzetten, en niet booten
en opnieuw aansluiten, bijna gek worden van frustratie
komen dat je gewoon je werkgeheugen vergeten bent terug te zetten omdat je moeder vraagt wat daar voor onderdeel van je computer op je bed ligt
Verwijderd
We hebben jier in nederland een netspanning van 230 ! en je zette m op 230 dus das juist goed, je hebt m denk ik op 110 gezet dan gaat ie kapot jah!
Verwijderd
Ahzo. ja da zou ook kunnen ik was nog maar jong en ik kan me alleen herrinneren dat het een rode knop was die je moeilijk kon omzetten. (ik woon trouwens in belgïëVerwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:23:
[...]
We hebben jier in nederland een netspanning van 230 ! en je zette m op 230 dus das juist goed, je hebt m denk ik op 110 gezet dan gaat ie kapot jah!
Alles was zilvergrijs, ook het behang, de vloer, de tafel, de stoel, de monitor en gelukkig ook de case
hier jagen ze ook 230 volt door het stopcontactVerwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:23:
[...]
Ahzo. ja da zou ook kunnen ik was nog maar jong en ik kan me alleen herrinneren dat het een rode knop was die je moeilijk kon omzetten. (ik woon trouwens in belgïë)
je hebt het dus idd op 110 gezet
klinkt bekendHydraulik-Phunk schreef op 07 May 2003 @ 22:09:
Kut is dat he ? Denk je spektakel te maken (voeding opzettelijk op 110V zetten) en dan krijg je amper resultaat, terwijl als je het per ongeluk doet je je wezenloos schrikt..
K was gisteren nog aan een voeding aan't prutsen om er voor niet computer techische doeleinden wat meer stroom uit te trekken ..
waar de stroom sense zat had ik al snel gevonden en overbrugd, toen maakte ik alleen de cruciale fout bij een testje met een paar halogeen lampen de uitgang kort te sluiten...
en met uitgeschakelde beveiliging klappert dat flink, als je daarbij opteld dat ik met m'n hoofd +- 20 CM van de open liggende voeding zat en als extra special-effect meteen het licht uit ging kun je je voorstellen dat je je dan de pleuris schrikt ...
Ik was mijn 1700+ aan het pushen om hem op 2500Mhz te krijgen met mijn 7+
Dus ik zet het ding op high, leg mijn kast open en op zijn zijkant zodat de warme lucht makkelijk om hoog kan.
Ik begin met 1,8V Vcore, en verhoog dat steeds 0,025V. Op 1,8 kom ik windows niet eens in. Bij 1,9V krijg ik dat XP laadscherm. Bij 1,95 kreeg ik een BSOD na het laden.
Toen bij 1,975V tjoemmm, PC springt opeens uit
Nu kan ik de heatsink in de voeding nog steeds niet aanraken zo heet is hij
Ik zie trouwens nergens schade in de voeding, helemaal geen ontplofte elcotjes ofzo
Ik ga nu maar eens een Antec 450W bestellen.
Nu maar hopen dat mijn 8rda+ het avontuurtje heeft overleeft
tvw
-stekkerdoos openschroeven omdat je zo verschrikkelijk benieuwd ben hoe dat er nu precies van binnen uitziet! (stekker vergeten
-mijn (toen) gloednieuwe Iiyama 17" Diamontron schoongemaakt, ff lekker boenen, tot mijn nagels door het doekje en dus ook door de coating heengingen... Geeft mooie strepen, die jou na verloop van tijd niet meer zo opvallen
btw, flatcable verkeert in fdd doen is niet erg, doet nix, ent lampje blijft branden, gaat nix kapot van (idd, tientallen malen gebeurd
-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --
Verwijderd
Sorry hoor, kan het niet meer inhouden van het lachen, wat is de nickname van deze mod?Verwijderd schreef op 03 februari 2002 @ 16:11:
Nee de roller begon te verharen...
kwam er pas achter toen de verf was uitgevloeit...
Overal kleine haartjes in de verflaag....
Super lelijk....
POES-mod
of ga je hem ook nog eens scheren
Dan ben je wel erg van de wereld afgeweest. Iemand zou je dr voor moeten slaan.naimed schreef op 09 May 2003 @ 01:53:
Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop. De volgende ochtend stonk het dus in de buurt van mijn PC naar urine. Gelukkig stond mijn PC toen ik hem al pisbak gebruikte gelukkig uit. heb hem goed schoongemaakt en moederbord was nog intact
. De eerste maand heeft hij nog naar zijk geroken als hij een tijdje aanstond
.
Al verging de wereld of zou ik het onder dwang moeten doen, dan nog niet....
Echt sick als ik eerlijk mag zijn

De kleur van de printplaat moest echt geel zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Larshil482 op 12-05-2003 17:15 ]
De oven stond op 240 gradenVerwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 17:22:
HaHa. hoe komt het eigenlijk?
Aaah gutLarshil schreef op 12 May 2003 @ 18:41:
[...]
De oven stond op 240 gradenalleen is het display stuk en dan lees je 40 graden. Niks aan de hand dacht ik, tot dat ik 15 minuten later keek. Er hing daarna wel een lekkere geur in het lokaal
waar was de print voor bedoelt? Tis geen kleintje
De afmeting van de print is 25 x 15 cm.Leejow(saait) schreef op 12 May 2003 @ 18:43:
Aaah gut
waar was de print voor bedoelt? Tis geen kleintje
De print moest een BlinkenLed worden, hier is ook een topic over op GoT: [EL]Blinkenleds bouwen - PCB ontwerp alleen heb ik een andere versie dan die in het topic staat. Morgen gaan we het weer opnieuw proberen.
Verwijderd
dit alles door een datakabel van je foon "69 zeuro" dood dus.. kabel is ook weg gesmolten..
Hij heeft het altijd met allebei de poorten gedaan.. ach nahja..
have fun

Beetje brak maar hij is door de kabel weggefikt. tot op de stekker
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Je USB poort op 230 aangesloten ofzo
Verwijderd
was een datakabel aan het inpluggen.. werd mun beeld ineens zwart.
en toen (rook rook) hehe (stink stink) oops
hehe minder prettig..
Verwijderd
een 21"beeldscherm
een amd xp2000+
een ga-7vax moederbord
256 ddram (333mghz)
geforce 3
ze gaan al een half jaar mee dus hopen dat ze niet stuk gaan want ik heb geen garantie meer:p
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 23:20 ]
* Pubbert is lomp
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hmmz shit happens ik heb er ook al twee gesloopt.
Allebei door dat ik ze op me bed had liggen en dat ik er me voeten op legde.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
En elke keer krijg ik het weer voor elkaar me klauw tegen de bout aan te jassen.
heb dus een stuk of 3 brandwonden overgehouden. Overigens deze week gebeurd.
Voor mij begint het redelijk normaal te worden dat dit gebeurd (soort van traditie).
Verwijderd
Verwijderd
heb ik ook zoo vaak gedaan. kep 3 jaar geleden me 15 watt boutje eens tegen m'n arm gehouden>> gevolg>> nog steeds een groot litteken.The_Wrecker schreef op 15 May 2003 @ 14:15:
Ben weer aantal keren wezen solderen (klein schakelingetje).
En elke keer krijg ik het weer voor elkaar me klauw tegen de bout aan te jassen.
heb dus een stuk of 3 brandwonden overgehouden. Overigens deze week gebeurd.
Voor mij begint het redelijk normaal te worden dat dit gebeurd (soort van traditie).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 18:27 . Reden: gevlog?! :? ]
Verwijderd
Verwijderd
nog nooit gehoord van isoleren...Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 18:28:
Heb net een ECS L7s7a2 vernagelt>door een mislukte voltmod(noujah meer kortsluiting door een ijzerdraadje.

had voor de zekerheid, en om meer ruimte te hebben het reepje ram al uit het slot gehaald, en datw as ik dus ook nog eens vergeten terug te zetten. dus ik booten, oooww, shit hij doet et nie meer , maar na even rond kijken zag ik dat reepje ineens op me bureau liggen
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 16-05-2003 15:21 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
1.Mijn pas gemodde kast (lees als "veel geld en veel tijd") even op de vensterbank gezet voor het raam om het geclockte iets meer te koelen
Volgende week zal ik kijken of ik de foto's nog heb en probeer ik ze in te scannen. Maar ik vertel je 1 ding een kast komt net als een kat netjes op zun pootjes terecht alleen een kat zakt niet volledig in elkaar en wordt niet opeens 50 cm korter....
2.Mijn kat en ik (maar vooral mijn kat) zijn er achter gekomen dat een 120x120 MM fan niet is bestand is tegen een katten staart. De kat (inmiddels op natuurlijke wijze door ouderdom gestorven) was mijn kamer in gesneaked en is langs mijn kast gelopen waar op dat moment een 120x120 MM fan zonder fan guards fijn draaide (ik zou de volgende dag de guards binnen krijgen
Als ik het zo terug lees lijkt het net of ik een giga fantasie heb. Jammer voor mijn kast mijn kat en ik dat het allemaal waar is....
Ik inbouwen in mijn bakkie, alles ging goed. Todat ik de pc aansloot en alle fans aanzetten hele pc kwam niet door zijn post heen. Ding er uit gehaald en ik kon weer vrolijk putteren.
Wel raar is dit voor een voeding van 300 watt en een watt slupende ahtlon 1gh proc.
Verder heef ie het wel overleeft.
en nog een oude videoplank gevonden voor je mp3 bak lekker klein, ik er insteken in een oud mobo. ik wist veel dat dat ding kapot was alle baantjes die naar de pci slot leidde gingen rood opgloeien, verder deed het pci slot het nog wel met een klein mankementen.
nog meer:
2x oude 14 inch monitortje opgeblazen.
Eentje wou niet oger dan 640x480 dus dan ben je scheel naar 5 min, dus gaan klooien of ie niet hoger kon had `m eindelijk via windows @ 800x600 naar beneden ff wat drinken pakken kom boven, rook melder ging af en daar ging m`n monitortje naar de 7de hemel.
2x mooie sleutelhanger van een 486, had eindelijk een mooie 486 dx2 66 mhz was m`n 2e proc. Dus ik en mijn pa geinstalled (was nog maar 10) alles werkte goed behalve na een tijdje dingen doen rebootte die telkens, na enige keren dat gedaan te hebben deed ie het niet meer.
[ Voor 56% gewijzigd door Meneer aard op 16-05-2003 16:27 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ook eens te zwakke potmetertjes gekocht voor mijn casefans, na aan en uit draaien waren ze al doorgebrand met een fijne geur erbij.
De grootste mislukking was misschien wel de aanschaf van een GlobalWin FOP38. Wat een teringherrie van dat ding!
knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!
hoe krijg je dat voor elkaar, tenminste bij mijn mobo was het een recht stukje in geplaatst.iPiX1999 schreef op 16 May 2003 @ 21:04:
Ik heb eens een keer een 486 cpu verkeerdom in de socket geplaatst. Aangezet; alle fans draaien één keer en weer uit. Dood!
Ook eens te zwakke potmetertjes gekocht voor mijn casefans, na aan en uit draaien waren ze al doorgebrand met een fijne geur erbij.
De grootste mislukking was misschien wel de aanschaf van een GlobalWin FOP38. Wat een teringherrie van dat ding!
Verwijderd
Ben ook eens zo slim geweest om aan m'n controller te gaan solderen toen hij nog in de usb-poort gestoken zat. Gevolg; strepen door het beeld, geluid kraken. Toen gauw eruit getrokken gen *gelukkig* geen blijvende schade.
Verwijderd
Ook wel eens gezien bij een collega die had eem audio stekkertje volgens mij op de usb aansluiting gezet . DAT BEGON ROKEN! wow de hele td stond zwart. alleen de cdrom was kapot.
Ook een keer kwam er een man die had dus een slot A amd in een intelbord gekregen (ja dan staat je cooler dus de andere kant op .... nou die deed ook niets meer .
Owja ook 1 keer gehad dat ik een systeem aan het bouwen was en ik zet hem aan en ik hoor iets in de kast vallen . en het systeem gaat niet aan . kijk ik in de kast ligt er aan chip in mn kast ... nou zou dat denk ik aan het moederbord hebben gelegen , maar je staat toch ff raar te kijken .
processor en mobo helemaal dood? of alleen moboVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:43:
mmmm ff kijken ... heb ooit eens toen ik nog op een Td werkte wel eens een moederbordje aangezet met een schoefendraaier. (weetjewel ff pinnetjes connecten) maar dat ging een keer dus niet goed .. en begon heel fijn te flitsen en te knallen. maar het moederbord deed het nog .
Ook wel eens gezien bij een collega die had eem audio stekkertje volgens mij op de usb aansluiting gezet . DAT BEGON ROKEN! wow de hele td stond zwart. alleen de cdrom was kapot.
Ook een keer kwam er een man die had dus een slot A amd in een intelbord gekregen (ja dan staat je cooler dus de andere kant op .... nou die deed ook niets meer .
Owja ook 1 keer gehad dat ik een systeem aan het bouwen was en ik zet hem aan en ik hoor iets in de kast vallen . en het systeem gaat niet aan . kijk ik in de kast ligt er aan chip in mn kast ... nou zou dat denk ik aan het moederbord hebben gelegen , maar je staat toch ff raar te kijken .
resultaat: pc aangezet, fans gingen niet draaien, hoor ik een knal uit een van die fanmates komen, lekkere rookwolk erbij, fanmate kapot a 6 euro...
bijna mislukking; vroeger zo enthousiast me eerste pc in elkaar aant zetten (p3 300), waarschijnlijk wat verkeerd aangesloten, pc aan, doet nix, wat rookontwikkeling bij 't moederbord, ik bang dat ik 't mobo had gesloopt, nog een keer alles goed nagelopen EN gecorrigeerd, alles deed 't gelukkig nog...
Verwijderd
Ik gesoldeert...
3 weken later, snif snif....
Kabeltje los....
Halve case zwart
Dit topic is gesloten.
![]()