Toon posts:

[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.039 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n werk:

Kloten met P133@166 of 166@233 met alleen heatsink en dan stikstofspuitbusjes (onder druk, op z'n kop houden dan is het ijskoud) gebruiken om te koelen. Kunnen trouwens ook zuurstofbusjes zijn geweest. Geeft ook leuke brandblaren.

Bij nieuwkomers de voeding op 110V zetten en kijken hoe ze reageren (alleen 2e hands, oude pc's, laat m'n baas het niet horen ook al werk ik niet meer op die afdeling)

Heatsink op AtiRage3D die onboard op Dell mobo's zit om 5 Mhz meer te kunnen OC'en (met powerstrip kan alles) vervolgens terugschakelen omdat je het niet vertrouwt.

Hele bak vol schroefjes laten vallen in oude p133: Pats

Of zoeken waarom je pc niet werkt na het openslopen en erachter komen dat je powerswitch verkeerd omzit.

Altijd lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Uitbouwen van Compaq Proliant 6500 uit een 19" rack... "Hebbie hem??" " Ja hoor..." KABOEM!!! Dag ingebouwde raid-controller, dag 120Gb aan data, dag giro-rekening.

- BP6-II bordje overklokken om die Celly's net ff wat sneller te laten draaien. En dan erachter komen dat je beide coolers had losgetrokken... Dag private server...

- Als klein guppie een AT-toetsenbord in een PS2-poort weten te pluggen... Dag mobo...

- And least, but no least; GSM van de baas aansluiten op de PC voor data-overdracht. Totdat je voeding er op dat moment uitknalt... Dag Nokia 7110, inclusief SIM, led-mod & intern geheugen met alle klanten erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 18:59

SmidsY

hallo!?.............

Ben zelf al een aardige poos bezig met zowel OC als CM en er is eigenlijk nog nooit iets bij mij misgegaan (zoekt nu ongelakt hout om het af te klopen O-) ). Maar aangezien ik werk op de TD van een compuzaak heb ik wel de meest gekke dingen voorbij zien komen.

Een klant komt terug met een opgeblazen voeding, wij deze onde garantie omruilen. Hij diezelfde middag nog een keer terug, dit vertrouwen we niet meer dus breng je kast ook maar langs. Bij openmaken zien we dat hij het mobo koud op de achterplaat had gezet (geen afstandsbusjes) :/

Of een slechte partij ECS bordjes krijgen die op hun beurt een zooitje TNT'tjes laten doorfakkelen :X dan baal je

Verder al aardig vaak me handen opengehaald aan de oudere computerkasten welke nog niet afgewerkt waren, en dat ontsteekt ook altijd i.v.m. vet sot etc :(

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden een HD doorgefikt doordat ik de voeding had doorgelust dmv een kroonsteentje (iets verkeerd doorgelust) een beste klap en een hoop stank.

Vorige maand lekker m'n pc kast aan het opruimen (effe de stofzuiger erdoor)
tsessis wat een boel stof onderin die Thermaltake orb koeler.

Koeler eruitgehaald, schoongemaakt en terug gezet. Of dat gaat zwaar!?

Pc opstarten, allemaal fletse icoontjes en het geluid doet wel heel raar, allemaal ruis.

Heb ik bij het plaatsen van de koeler de core verneukt. |:(

Hier kwam ik pas achter nadat ik het hier op GOT iets over las. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K nu ik....

Vele transformatortjes laten ontploffen van ccfl`s ( + men - verkeerd om)

Ledje aangesloten op 12 volt zonder weerstand dr voor ( en je dan maar afvragen hou het komt dat zo`n ledje ook een eenmalige dimfunctie heeft)

486 processor die dr niet in ging (gewoon doorduwen en dan aanzetten en je dan afvragen waarom dr rook van af komt)

Na het unlocken van mn duron 700 had ik mn koeler nie goe vast gezet, resultaat na een rare knal (koeler die op bodem van kast lag) en veel rook werkte processor nog prima

Usb kabel in de verkeerd de richting op je mobo aansluiten en dan zien hoe de condensatortjes ineens wel erg rood worden (gelukkig zoog mn fan alle rook uit de kast >:) )

Met het boren van extra koel gaatjes in mn front paneel gewoon 3mm in mn vinger geboord doet ook best wel auw

Na het spuiten van mn cd rom drive de honden buiten laten en je dan afvragen waarom dr ineens een stof relief op je speler zit.

Dat was het wel zon beetje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Mwah, niet veel boeiends, maarwel een grote tegenvaller:
Een XP1700+ JUIHB 0309 kopen
Denken: joepie, lekker OC'en
Hem bezorgd krijgen
Hem uitproberen en erachter komen dat je mobo gee hogere FSB dan 12,5 (=2000+) ondersteunt :( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal zeg ik altijd: LOL + LOL = hIhI

maar na he doorspitten van dit topic zeg ik (jeej ik kan rijmen :*) ) : GOT + mislukkingen = wahahahahaha

dit topic is egt leuk, ze zouden dit moeten publiceren in een pc-blad ofzoow!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:37
Thanatos schreef op 10 april 2003 @ 15:47:
Hem bezorgd krijgen
Hem uitproberen en erachter komen dat je mobo gee hogere FSB dan 12,5 (=2000+) ondersteunt :( :'( :'(
Das fuck zeg, een FSB van 12,5Mhz :/ 8)7.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na mislukking is het niet meer ongelukje...
ik had me mp3 speler helemaal af..
leuke pc vid kaart met daar ook een geluid en lan bij.. leuk alles op 1 kaartje...
alles mooi in oude externe scsi cd rom beuizing gemaakt
alles mooi gespoten vfd scherm erop alles netjes draaiend met 30gig maxtor erin...
komt me zusje op me kamer en stoot een paar schroefjes van me bureau af..
en ja je raad het al wat stond er onder me bureau zonder deksel.. ja me mp3 speler...

lijst met kapotte dingen..
mobo (1 controller zijn zelfs stukken uit gesprongen)
me HD
me pci kaartje
en me vfd :(
alleen me zelf gemaakte auto-->PC voeding heeft het overleefd (ik happy dat ik zekeringen ertussen gepleurd heb) en de behuizing is nog heel, ook al zitten er een paar stukjes met grijs/zwarte plekjes erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 10 April 2003 @ 17:33:
[...]

Das fuck zeg, een FSB van 12,5Mhz :/ 8)7.
dan baal je idd heel erg :D
me p166* heeft zelfs een FSB van 66 :D

maja dat je multiplier niet hoger kan dan 12,5 kon je eerder weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 01:52

aKra

Intentionally left blank.

Thanatos schreef op 10 April 2003 @ 15:47:
Hem bezorgd krijgen
Ruilen tegen een 2000+? :*)

Nu net:

Woei, Duron 600MHz + unlocked & Epox 8RDA+ moet een boel overklokken zijn?

Tralalla... Hmmm... 1100MHz... Meer })

BIOS, nog een MP hoger...

Hmmm... Geen beeld???

FUCK Pizza vergeten :(

Kom weer boven na geconstateerd te hebben de pizza er nog niet in teh ebben gelegd...

*ZOEK PC BEETJE ROKERIG...*

Duron heb even om & om lopen bakken, mobo werkt nog :*)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:40

ADH_ED

Hoogbevaagd

Lollig:

Gewoon een blauw lampje en dan een weerstandje vergeten, KNAL. Best wel een stomme actie en weer 10 pleuro naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das zeer duur voor een ledje op lampje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

de plus en de min van me cfl omgewisseld --> heel veel rook en stank maar geen schade :)
jumpertje op een mobo op de muis aansluiting gezet --> gat in het mobo geschroeid.
voor 300 euro bij Exile besteld en vooruitbetaald........
52 speed cd speler via noodopening aan de voorkant proberen open te maken --> cd speler transformeert spontaan in een brander........
owja ook nog een 30 gig maxtor tijdens de instal met de printplaat tegen de kast aan laten komen, vonk vonk --> dood, ff naar ierland ermee en na een week een 40 gig terug:)
koeler op een 750 duron achterstevoren gemonteerd, heeft toch zeker 1,5 jaar probleemloos gedraaid:)

[ Voor 29% gewijzigd door hellegers op 11-04-2003 01:16 ]

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellegers schreef op 11 April 2003 @ 00:11:
owja ook nog een 30 gig maxtor tijdens de instal met de printplaat tegen de kast aan laten komen, vonk vonk --> dood, ff naar ierland ermee en na een week een 40 gig terug:)
Snap ik niet zo goed. Jij hebt precies wel veel naar de neuk geholpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-10 08:05
Gisterren wou ik eens plexi 'breken' ipv te snijden met de dremel en dan een uur vijlen.
Resultaat: een hoop plexi naar de knoppen (had niet diep genoeg gesneden met breekmes) en een paar zere vingers: ja als je het breekt, gaat het ineens snel, en als je dan je handen tegen de work-mate hebt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003

ADH_ED

Hoogbevaagd

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 18:49:
Das zeer duur voor een ledje op lampje..
Klopt, maar het geheel zat in een heel vet houdertje (als je dat zo noemt) die je alle kanten op kon richten.

Houdertje heb ik nog, nu nog een nieuwe led (fukking 4,5 euro) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb een laptop voor school die een tijdje geleden plotseling niet meer op netstroom wou werken. De connector bleek binnenin de laptop afgebroken te zijn, en al snel kwam ik samen met de man die verantwoordelijk is voor het laptopnderhoud achter twee dingen:
1) Zoals praktisch alles valt ook dit niet onder de 'garantie'
2) Laptops zijn niet zo gemaakt dat je makkelijk de stroomconnector vast kan zetten

Maar goed, dan maar moeilijk. Uiteindelijk hebben we de hele laptop opengeschroefd, met een schroevedraaier gezien wat contact had moeten maken (waarbij die man dat een keer deed terwijl de stekker er nog in zat, en toen zag ik een vonkje...)

Vervolgens met een kleine soldeerbout en wat secondenlijm het aansluitpunt weer vast gezet, het hele ding weer in elkaar geschroefd (waarbij ik een schroefje kwijt raakte en een schroefje over hield - klopt perfect dus :) ) en vervolgens dolblij zijn van verbazing dat het ding nog gewoon werkt ook!

Wat dan de mislukking was? Sinds ik de schroefjes weer stevig heb vastgedraaid zit er in de behuizing van mn laptop een mooi bobbeltje.... Op een plek waar aan de onderkant een schroefje zat dat duidelijk te groot was. Waarom maken ze die dingen niet gewoon 1 maat? :)

[ Voor 1% gewijzigd door Hertog op 11-04-2003 14:21 . Reden: Typen, doorlezen, bekijk bericht, en dan nog een typefout maken... ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunghole schreef op 11 April 2003 @ 10:29:
[...]

Klopt, maar het geheel zat in een heel vet houdertje (als je dat zo noemt) die je alle kanten op kon richten.

Houdertje heb ik nog, nu nog een nieuwe led (fukking 4,5 euro) :'(
ooh ja zon ding met houdertje (voor inde auto (of PC))... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een turbo koeler op een 1800xp geplaats en vergeten de opvulring ertussen te doen
ik wist niet dat een proc. zo kon stinken zeg harstikke dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
ik heb er nog een paar...

1 Neef van me was hier met z'n 2e pctje (p166mmx). Wij da ding overklokken, 75 mhz FSB, 83 mhz FSB, videodrivers opnieuw installeren :D
Uurtje later ineens zwart beeld, pc start niet meer op... Dagdag i740 kaartje.

2 Een Cyrix p150+ hebben, deze is zo onstabiel dat je na een half uurtje gamen al 3x je pc hebt ge-reboot... Denken dat dit aan de proc ligt, vervolgens deze ruilen tegen een p100 (welke ineens super snel was). 2 Maanden later geeft je pc geen beeld meer, omdat blijkt dat al die tijd je mobo al defect is.

3 P3-450 @ 600 @ 65 graden |:( dit niet omdat de koeling te weinig is (groot koelblok met 2x delta HP), maar omdat het mobo beetje wazig doet met die processor.

4 Na 3x je fikken verbrand te hebben aan het koelblok van je voodoo3 3000 er8er komen dat de originele heatsink toch best wel heet wordt en meschien actief gekoeld moet worden.

5 Je firewall-pc als proef zilverkleurig spuiten (geen primer, geen lak :X ) en 2 weken later je afvragen waar die vage irritante lucht vandaan komt.

6 Met je philips 107s van een half jaar oud onderweg naar een lanparty van de trap af schuiven (dat al voordat je uberhaubt in de auto zat) en vervolgens een beetje wazig staan te kijken dat de bovenrand van de behuizing van je monitor opengeklikt is. Stekker in het stopcontact duwen en wat geknetter en gepiep horen... (Later bleek dat de hele 8erkant van de beeldbuis afgebroken was :D )

7 Je celly 466 met 2 nieuwe (geleende) maxtor D740X-en overklokken naar 526 en vervolgens langzaam de drive fitness 8eruit zien lopen op een lanparty (na 3 dagen was de fitness al een kwart afgenomen)

[ Voor 7% gewijzigd door [TazZ] op 11-04-2003 21:20 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt een grote mislukking, maar ik was vandaag m'n schakelingetje met een atmel µC aan het testen toen het vreemd begon te ruiken. gelijk in paniek de stroom eraf maar hij deed het al niet meer...
Maar weer tot na het weekend wachten totdat dil weer de nieuwe thuis afleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 23:37
Een gloed nieuwe HDD van 80gb even los op je kast leggen..
Ligt er een schroefje onder.. *vlambesie*
Chip afgefikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een groter koelblok op met m'n maand oude geforce 4 zetten , blijbaar te veel met de superglue geprutst , geen leven meer in te krijgen. dan maar een radeon 9500 pro gekocht en daar zit zo'n bios lock op tegen overclocken, misschien maar best want anders had ik misschien alweer wat stom gedaan ( alhoewel ik wel zin krijg om die bios te flashen en toch te overclocken).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom koop je dan niet gelijk een radeon 9700 (pro)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 12:24:
waarom koop je dan niet gelijk een radeon 9700 (pro)... ;)
Niet elke tweakert zwemt in 't geld...
Topic lijkt bdw een beetje op Toppunt van DOC, wel lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, die is toch wel wat te duur aangezien ik mijn pc nog maar in augustus had gekocht , de video (ti 4200) kaart in oktober en dan nog eens een nieuw moederbord in januari ( nforce 2) . voor een gemiddelde 16 jarige (met nog maar een vakantie job op zijn cv ) is dit best wel veel denk ik zo. vandaar dus geen ardeon 9700 want die stond dan minimum nog aan 350 euros zodus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 22:15
1x P4 1800 MHZ (te hoog voltage)
3x CCFL (opgaan staan, laten vallen)
1x Mammaplank (watershade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik wilde mijn 2400+ in iemand anders z'n pc overclocken.. Maar dat moederbord (soltek SL-drv4) kon mijn processor niet aan.. zijn 1800+ er dus terug ingezet, en nog voordat z'n zalman erop zat sloeg de pc zomaar aan :p

resultaat lijkt me duidelijk...

En ik was eens vergeten toen ik mijn p166 voor een k6-380 verving, om het , moederbord goed op dual voltage in te stellen.. die knetterde meer dan die 1800 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

errr.. haal jij bij datsoort bezigheden de stekker er niet uit?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
Thanatos schreef op 10 April 2003 @ 15:47:
Hem bezorgd krijgen
De xp 1700 kan op geen enkel moederbord een hogere mp dan 12.5 hebben, enkel als je wat aan je bruggen prutst. Je moet je fsb verhogen.
12.5*166=2075Mhz
12.5*180=2250Mhz

[ Voor 5% gewijzigd door DeNB3rt op 13-04-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 15:34:
errr.. haal jij bij datsoort bezigheden de stekker er niet uit?
|:(
tuurlijk niet gewoon de voeding-switch ff uitzetten

BTW: m'n ccfl's + extra fans heb ik allemaal ingebouwd terwijl de PC aanstond.

nX aant handje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:19:
[...]

Das dus wat anders dan een CPU of HDD he ;)

Fans' ed kunne opzich wel, alleen moet je oppassen voor eventuele inductie.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, maar HD kan ook wel. CPU natuurlijk niet. maar ik haal de stekker er nooit uit (behalve als ik naar een LAN ga ;)) en daar ging ut om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
DeNB3rt schreef op 13 April 2003 @ 16:08:
[...]

De xp 1700 kan op geen enkel moederbord een hogere mp dan 12.5 hebben, enkel als je wat aan je bruggen prutst. Je moet je fsb verhogen.
12.5*166=2075Mhz
12.5*180=2250Mhz
Wel op KT400 mobo's; op de Asus A7V8X iig wel, mits je niet het allernieuwste BIOS geflasht hebt. 1009 en lager kunnen het waarschijnlijk wel, ga ik binnenkort proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

* Sport_Life is gisteren weer aan het knoeien geweest :X :
Ik wilde ff weten wat voor een cooler er nou precies op mn proc zit, dus ik haal die klipjes los en trek wat aan mn koelblok. Ding wilt niet echt meewerken, dus ik trek nog wat harder tot ik ineens mn hele procesor mee trok |:(. Ik later dat ding er weer in proberen te doen, hmm past niet... Ff iets harder doorgedrukt, past nog niet.. Ik kijk naar die proc, zitten een stuk of 10 van die pennetjes krom 8)7... (2,53 Ghz :X)

Het is me uiteindelijk toch gelukt om alles weer recht te buigen, en nu werkt het weer :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 14-04-2003 14:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Ik had een 13GB HDD die al en tijdje problemen had en nu dus helemaal niet meer opspinde :( ...na wat droog proberen met een losse voeding voelen dat de chip voor de motoraansturing wel erg warm wordt ff een plaatje metaal erop gedrukt met wat koelprut maakte geen effectief verschil...plaatje eraf en koelprut eraf maar waarschijnlijk is er wat koelprut tussen de IC pinnetjes gekomen want toen ik 'm weer aanzette gaf de chip plotseling licht...oranje...met rook en geluids effecten... :o |:( 8)
Voor de rest is alles (op PC gebied) nog goed gegaan...heb al vele PC's in elkaar gezet waaronder T-Birds(geen core crush) ik heb de koeler op m'n northbridge vervangen 8) (hijs nu wel wat koeler maar meer ben ik er niet mee opgeschoten...) gaten in m'n case gedremeld omdat m'n nieuwe voeding met fan in bodem anders niet paste |:( ...nu moet er alleen nog een nieuwe koeler op m'n GF2mx want die rammelt. :(
Op elektronika gebied heb ik al redelijk wat IC's in rook op doen gaan...roodgloeiende opamps 8) , rokende ADC's :o maar nog geen ploffende condensators, daar heb je medestudenten voor want dat stinkt :r ...

[ Voor 41% gewijzigd door NBK op 14-04-2003 14:54 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Mn nieuwe LCD aan mn pas gesoldeerde schakel hangen en proberen \0/ werkt... vervolgens een mooie lego behuizing in elkaar gezet... lcd + schakel erin... plof... alle elko's ontploft :/ en je dan 2 dagen afvragen wat er nou aan de hand is..

Vooralsnog weet ik nog steeds niet wat er precies gebeurd is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het klooien met een hele ouwe AT-voeding in de kelder van mijn flat. Dus ik doe de de power kabel in het stopkontakt en in de voeding. Ik haalde de switch om en toen gingen de lichten in de kelder uit. Een paar minuten later ging ik naar boven naar mijn eigen huis, blijkt dat de hele flat zonder stroom zit 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar waren de buuren vast nie blij mee :9 :P 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
ik vermorrd mijn vader als die ff de zekeringen eruit haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:19:
[...]

Ik heb dat 1 keer gedaan: toen me pc aanstond een 92 mm Fan op de Zalman beugel voor die "waaier-proc-koeler" van Zalman monteren, laat ik zo die schroef uit me klauwen vallen, raakt me Radeon 9700 pro net niet op het PCB, wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als ie lkkr midden op de print viel......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ja het is ook eigenlijk best wel leip, maar het is gelukkig nog allemaal goed gegaan. O-) O-) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 17:17
De northbridge heatsink van m'n Asus A7N8X eraf slopen, maar inplaats van die koeler slopen 8 van m'n 10 vingers om zeep helpen doordat het stomme ding best scherp blijkt te zijn... :( LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:01
Tsja niet echt een blunder maar..... in me vorige kast zou ik vol goede moed een fan inbouwen die normaal voor hoogspanning installaties gebruikt wordt. Alles fijn, alleen werkt wel op 220 volt. Ik dus vrolijk bezig, extra kabeltje door mijn kast en de 220 met de contact punten van de fan verbonden, schakelaartje aan de achterkant van me oude kast, en fan aan. Tsja tis een uit een hoogspannings station dus een F16 was er niks bij...... en hij bewoog. Ik zou em dus even terug op zijn plaats drukken.........door op de openliggende contactpunten van de 220 te drukken. Een week later deed mijn rechterarm nog zeer (en die fan is vakkundig verdwenen)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

USB poort bedrading eruit gerookt, verkeerd aangesloten.
Bleek dus niet volgens de gangbare standaard te moeten :)

Ik zie maar weinig piccie's van mislukte mod's :D

UItgebrande proc's windows met te grote gaten e.d.
We zijn te trots om dit soort "mods" vast te legen...

[ Voor 42% gewijzigd door bonus op 16-04-2003 08:51 . Reden: meer hahah ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje, deze kan verwijderd worden svp.

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voltmod uitvoeren op je voeding en dan de potmeter de verkeerde kant op draaien.
voeding , cd rom , hdd , en veel andere onderdelen naar de haaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 08:15
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 17:19:
[...]

tuurlijk wel dus he, eerst zeggen hoe dom die pc aanging en dan het niet stom vinden dat je de stroom op de pc laat staan ookal zette je het knopje om zekerheid is een kleine moeite en het leed kan zoals je merkt veel groter zijn 8)7

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh ff denken:

Bij '2' 486-ers op de voeding het rode knopje verschuiven >:) (op de voeding) en dan kijken wat er gebeurde ;) (Kwas 10 of zo)
Ehh proccesor eraf halen en er verkeerd opzetten.. alles proberen en na een uur erachterkomen dat hij er verkeerd op zit :P
Voor de rest... een oud beeldscherm laten aanstaan ik kom terug en werkt niet meer |:( (als je hem aanzet werkt alleen het Oranje ledje meer niet :(

na mijn 10-de is er niet meer zoveel gebeurd... maybe komt het nog wel :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 13:04:
ehh ff denken:

Bij '2' 486-ers op de voeding het rode knopje verschuiven >:) (op de voeding) en dan kijken wat er gebeurde ;) (Kwas 10 of zo)
Ehh proccesor eraf halen en er verkeerd opzetten.. alles proberen en na een uur erachterkomen dat hij er verkeerd op zit :P
Voor de rest... een oud beeldscherm laten aanstaan ik kom terug en werkt niet meer |:( (als je hem aanzet werkt alleen het Oranje ledje meer niet :(

hoe oud ben je nu dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk wel dus he, eerst zeggen hoe dom die pc aanging en dan het niet stom vinden dat je de stroom op de pc laat staan ookal zette je het knopje om zekerheid is een kleine moeite en het leed kan zoals je merkt veel groter zijn 8)7
eem als je de rest van dit topic ook had gelesen ( :Z :z )wist je dat ik niet de gene was bij wie de pc spontaan aanging. :r
ik gaf er alleen een reactie op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Viper_74 schreef op 09 april 2003 @ 17:40:
Nieuw A7V bord (duur duur) Athlon 800 erop en een dure coolermaster. Boel ff vastzetten... gratss schroevendraaier schiet weg, dwares langs me socket door me geheugenbanen.... je raad het al bord zo dood als wat (dag 300 pieken).
En het daarna met het volgende bord (A7V nieuwe :) )nog een keer flikken. Mwahahah >:) slim van me *smilie tegen muur klets klets* deze dus: |:(
Derde bord (weer A7V 2dehandsje) heel gehouden gelukkig :D

[..]
Was dat niet gewoon een klein puntje wat uitstak op het beugeletje van je koelblok. Ik heb beide mobo's bekeken en op exact hetzelfde punt zat een klein krasje. Kleiner dan wat je met een schroevendraaier zou veroorzaken iig. :P

Heb hier nog niet echt oc/cm fouten gemaakt. Wel al een paar keer 12V tegen de kast aangehad. Schrik je wel zeg. Pc spontaan uit. Doet alles het nog? Gelukkig wel :)

Wel al een paar keer meegemaakt: met mijn vorige processor (amd XP 1600+, palomino core). Had hem een tijdje weer op originele snelheid lopen (na lange tijd overclocked) maar kreeg hem werkend op 1,5 Vcore :*) dus dat ding bleef lekker koel. Gelukkig maar. Want het bleek dat de ventilator van mijn koelblok een beetje brak begon te worden. Zette 's-ochtends mijn pc aan en liep ff naar de keuken om wat brood te smeren. Komt mijn huisgenoot 3 minuten later de keuken inlopen en zegt dat mijn computer loopt te piepen. Dus ik loop terug, ruik een niet al te best luchtje en denk dat mijn processor is overleden ofzo. De ventilator was niet gaan draaien. Passief gekoeld dus. Ik zag nog net dat hij boven de 60 graden was toen ik hem opnieuw opstarte en gauw in de bios keek.

PC uitgezet, even laten afkoelen en daarna weer aangezet (wel gecontroleerd of de ventilator het deed). Gelukkig werkte alles wel. Heb het later nog een paar keer meegemaakt dat dat ding niet wilde starten. Inmiddels er maar een andere ventilator op gezet :)

Ander iets: blowholes gemaakt voor 2 kastventilatoren, maar nog nooit van een dremel gehoord. Dus gewoon een boormachine en in een rondje allemaal gaatjes geboord en die vervolgens met een tangetje verder doorgeknipt. Het zag er niet uit. Vervolgens maar een vijl bijgepakt om de boel wat beter af te werken. Later heb ik een dremel gekocht en die gaten goed afgewerkt.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10 03:31

The Wrecker

Networking Rulez

niet echt een casemod ofzo heeft ook weinig met computer te maken.

Me ma had zo'n hakmolen (elektrisch geval)

die dee het op een gegeven moment niet meer. (was 20 jaar oud ofzo)
Dus ik kijk er even naar. Apparaat was niets meer dan een 220 volt motor en een bakkie erop. in het bakkie zat een pin waar je de messen op zette.

ik aangesloten. druk knop in -> gebeurd niets.

pak de silicone spray en begin 'm er mee te bewerken. druk de knop in en hij werkt! (zonder de messen ;) )

Ik denk mwah laat ik 'm maar ff goed doorsmeren. terwijl ie draait nog ff erin spuiten. VLAM. een meter hoge steekvlam vloog net me gezicht voorbij. schroeide stuk van me haar. :o

Ding was dus weggefikt, nooit geweten dat dat siliconen zo explosief kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 08:26
The_Wrecker schreef op 18 april 2003 @ 20:51:
niet echt een casemod ofzo heeft ook weinig met computer te maken.

Me ma had zo'n hakmolen (elektrisch geval)

die dee het op een gegeven moment niet meer. (was 20 jaar oud ofzo)
Dus ik kijk er even naar. Apparaat was niets meer dan een 220 volt motor en een bakkie erop. in het bakkie zat een pin waar je de messen op zette.

ik aangesloten. druk knop in -> gebeurd niets.

pak de silicone spray en begin 'm er mee te bewerken. druk de knop in en hij werkt! (zonder de messen ;) )

Ik denk mwah laat ik 'm maar ff goed doorsmeren. terwijl ie draait nog ff erin spuiten. VLAM. een meter hoge steekvlam vloog net me gezicht voorbij. schroeide stuk van me haar. :o

Ding was dus weggefikt, nooit geweten dat dat siliconen zo explosief kon zijn.
Siliconen niet, de drijfgassen wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een net gespoten kast in de regen laten staan. Trouwens wel vet effect, maar zou het niet aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:42:
een net gespoten kast in de regen laten staan. Trouwens wel vet effect, maar zou het niet aanbevelen
:D

Een window maken en dan in het begin niet door het kunstof komen. Nou dan pakken we toch gewoon een slijptol.
Wel 1 met een slijpblad voor tuintegels en dan uitschieten :'( gewoon een gat van 3 cm groot buiten het afgetekende vlak.

[ Voor 5% gewijzigd door Temraakle op 18-04-2003 22:29 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

MoZe schreef op 07 januari 2003 @ 15:56:
Mijn Athlon 600 wil niet hoger, @650 lijkt hij het goed te doen, maar na een minuut of 10 looptie muurvast...
Met de FSB @110 (660 dus) loopt hij aardig, maar zodra ik zware apps draai wordtie instabiel...

Maar @600 is het de meest stabiele bak die ik ooit heb meegemaakt, dus upgraden laat ik voorlopig nog wel uit m'n hoofd.
[/offtopic] stomme n00b waarom ja je een oude avatar van mij... van mij je weet niet wat je doet... staat dit nergens dat je dat niet mag jatten ofzow. VRAAG het anders maybe had ik wel ja gezegd maar nu gaat ie zeker weg.....[offtopic]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Upgraden van een 486 naar Pentium 1 en dan je VLB Videokaart in een PCI slot duwen is ook niet leuk :P (vond het al zo gek dat dat ding 10CM uit mijn PC stak :X )

Sindsdien is er niet veel stoms meer gebeurd, behalve een K6 400 in een oud mobo laten affikken op 3,5V maar dat kon me eigenlijk ook niet zo veel schelen omdat het mobo (die wel 2,4V aankon) ook dood was en ik al een PIII + mobo had gekocht.

Het volgende vind ik eigenlijk best uitzonderlijk. Toen ik voor het eerst een Duron 900 inbouwde was ik heel bang om de core te breken omdat het zoveel gebeurde :P Sindsdien al meer dan 10 AMD processoren van koeler voorzien en nog geen 1 stuk *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

Tacoos

i am i

Eergisteren de connector van een ATA133 kabel afgetrokken |:(
Effe wat zooi ruilen met een vriend, dus zijn hdeetje er effe bijgehangen.
De eerste keer ging de connector al wat moeilijk uit z'n hd, de tweede keer dus niet...
Gaan trouwens best diep in je duim, die pinnetjes waarmee 'ie normaal in de kabel zit gedrukt :(

Kabel doet 't wel nog :7

[ Voor 4% gewijzigd door Tacoos op 18-04-2003 23:36 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 19:56
Het gebruikelijke, 230V, 380V
Zwarte fans die ineenns rood worden.

Maar de mooiste, (eigenlijk geen oc/cm) op mijn werk een netwerkaartje testen aan het einde van de dag. Stekker erin, maar telefoon tussendoor, dus geen test werkzaamheden. En opeens gaat het alarm af? en daarna weer, en later weer. Ik denk; het zal wel, en ga naar huis. De volgende dag een rekening op mijn bureau, 8 x uurtarief van het beveiligingsbedrijf, ze waren pas om 23.00 er achter gekomen dat ik een ISDN lijntje in die NIC gepropt had. En daar kon ons alarmsysteem (met meldingen via ISDN) dus niet tegen.
(gelukkig nooit hoeven betalen).

[ Voor 1% gewijzigd door Teddy op 19-04-2003 00:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
Bubbles schreef op 18 April 2003 @ 14:07:
[...]

Ander iets: blowholes gemaakt voor 2 kastventilatoren, maar nog nooit van een dremel gehoord. Dus gewoon een boormachine en in een rondje allemaal gaatjes geboord en die vervolgens met een tangetje verder doorgeknipt. Het zag er niet uit. Vervolgens maar een vijl bijgepakt om de boel wat beter af te werken. Later heb ik een dremel gekocht en die gaten goed afgewerkt.
op die manier met die boor heb ik ook een blowhole gemaakt en ik verzeker je deze was zeker niet mislukt :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/03.JPG

hij mooier dan de meeste gedremelde holes
met een vijl schuurpapier en veeeeel gedult kom je veel verder

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:03

Maximus

There is no substitute

ik lig echt in een deuk van deze topic :)

verder mijn historie is dat ik mijn AMD1000 die ik toen net nieuw had hem door gefikt en het mij ongeveer 1000 gulden kostte maar verder :p

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Misluking is het niet, en ik ben waarschijnlijk de enige niet: Je volledig nieve window ff leuk krassen door ze op de grond te leggen en er op te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-10 09:53

Leejow(saait)

Blater

Zojuist te hoog voltage op een potmeter gezet.
Ik heb maar eventjes me raam opengedaan omdat het hier een beetje erg naar plastic stinkt, van de potmeter is niets meer over, is een klein zwart hoopje plastic.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 17:17
Een prachtig knopje voor je CCFL "uit het zicht" monteren, waarna hij toch in het zicht blijkt te zitten.... En laat ik nou echt even NIET m'n best hebben gedaan om het mooi/netjes/1337 vast te zetten... :R :( }:O |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
veel mensen hebben het over '1337', maar WTF does that mean??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-10 08:19

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 22:20:
offtopic:
veel mensen hebben het over '1337', maar WTF does that mean??
offtopic:
1337=leet=elite, ofwel: zeer mooi, gaaf, cool enzovoort. Check ook http://www.1337.net/

Zelf een window afgetekend, en er dan achter komen dat je window niet in spiegelbeeld is afgetekend... dus dat ie er mooi verkeerd om op komt. Ik kwam er gelukkig nog net op tijd achter, dus het is nu wel goed gegaan. Aan de binnenkant van de plaat zie je nog wel de lijnen staan zoals ik het eerst had afgetekend, maar dat ziet toch niemand. Verder nog geen noemenswaardige mislukkelingen :Y)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage:

ik wou een tijd geleden de koeler van mijn moeders PC in mijn PC bouwen, dus ik trekken en rukken, maar dat ding wou er maar niet af. Uiteindelijk toch eraf gekregen, en toen moest ik dus nog de koeler van mijn eigen pc af krijgen...
ik ook maar trekken etc, en opeens brak de socket af...
dus ik in shock snel die koeler terug op mijn ma's PC zetten, snel pc aansluiten, en ik zie een paar witte letters, en dat was het...
bleek dat koeler verkeerd om zat :|

In mijn PC zit nu zon 3 clips koeler.. dus was gelukkig wel makkelijk op te lossen!

Casemod zagen met een decoupeerzaag... gevolg: allemaal kromme randen en allerlei lelijke dingen. Gelukkig nog goed kunnen weg werken met raamrubber

2x het acryl glas helemaal op maat gezaagd, en toen 4 gaatjes voor de fan die erin moet gaan boren.. 2x achter elkaar scheurt heel die plaat uit.
Toen maar begonnen met de gaatjes boren, en toen gin het wel goed.

En uiteraard een aantal malen kortsluiting :)

En nog een keer dat ik heel me pc uit elkaar had gehaald om schoon te maken, en toen weer in elkaar had gezet, maar hij ging niet meer aan. Ik dacht dat me voeding stuk was, dus een nieuwe gekocht, doet ie 't alsnog niet... Wat blijkt, zit power stekkertje (van aan/uit knop) verkeerd om op mobo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh... als je powerstekkertje verkeerd omzit... doet ie het nog gewoon hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 13:04:
ehh ff denken:

dat zijn toch geen casmoddings meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:35:
[...]

dat zijn toch geen casmoddings meer |:(
neej, mislukkingen en stommiteiten. DUHU 8) :r

Ik heb BTW ook nog iets: heel veel oude HD's (van 73mb / zo'n 3.2gb) weggegooit/gemold ondat ik als 11 jarig jongentje d8 dat ze ut nie meer deden. wat bleek nou: ik had ze in dos geformatteerd en dus de primaire partitie verwijderd. dus werd ie wel erkend maar okn je dr nx naar toe schrijven. weg mp3-bak hd'tjes |:(

o ja ook nog eens een oude server (p100 ofzoow) gemold vanwege het zelfde geintje als hierboven^. weg scsi-controller, weg edo rammetjes, weg reuze big-tower..enz...enz |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :O :O :O :( :( :(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:47 . Reden: een paar van mijn mislukkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:29:
[...]

neej, mislukkingen en stommiteiten. DUHU 8) :r

Ik heb BTW ook nog iets: heel veel oude HD's (van 73mb / zo'n 3.2gb) weggegooit/gemold ondat ik als 11 jarig jongentje d8 dat ze ut nie meer deden. wat bleek nou: ik had ze in dos geformatteerd en dus de primaire partitie verwijderd. dus werd ie wel erkend maar okn je dr nx naar toe schrijven. weg mp3-bak hd'tjes |:(

o ja ook nog eens een oude server (p100 ofzoow) gemold vanwege het zelfde geintje als hierboven^. weg scsi-controller, weg edo rammetjes, weg reuze big-tower..enz...enz |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :O :O :O :( :( :(
HaHa. lache man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah en heeeeeel erg DOM :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 550w dual fan gold voeding op 110v, geen idee wei dat had gedaan, maar hij deed goed boemie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
M'n laatste ongelukje was een dure: Op het werk hebben we een paar Compaq W6000 werkstations die als low-end Citrix server dienen. Die moesten allemaal geupgrade worden van single Xeon 1.4GHz naar dual Xeon 1.7GHz. En uiteraard gaat de laatste helemaal fout.
Proc's erin, opstarten, niets. Geen fan die draait, geen gepiep, helemaal niets. Aan - uit - aan - uit. Niets. 2e processor eraf halen.... muurvast. Alleen met gepast geweld ging het. Eindelijk dat ding eraf....oepserdefloeps.... alles doorgefikt.

Proc van 600 euro foetsie en mobo kapoet.
En het leuke is, geen garantie!!

Gelukkig zag m'n chef er de lol er wel van in.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 26-10 22:46
een CCFL aansluiten op 230V :P
pang

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 27 April 2003 @ 11:40:
een CCFL aansluiten op 230V :P
pang
soo hoe krijg de dat voor elkaar :? 8)7
ziggyzaggy schreef op 27 April 2003 @ 09:01:
M'n laatste ongelukje was een dure: Op het werk hebben we een paar Compaq W6000 werkstations die als low-end Citrix server dienen. Die moesten allemaal geupgrade worden van single Xeon 1.4GHz naar dual Xeon 1.7GHz. En uiteraard gaat de laatste helemaal fout.
Proc's erin, opstarten, niets. Geen fan die draait, geen gepiep, helemaal niets. Aan - uit - aan - uit. Niets. 2e processor eraf halen.... muurvast. Alleen met gepast geweld ging het. Eindelijk dat ding eraf....oepserdefloeps.... alles doorgefikt.

Proc van 600 euro foetsie en mobo kapoet.
En het leuke is, geen garantie!!

Gelukkig zag m'n chef er de lol er wel van in.......
dan hebbie heeel veeel mazzel met z'n chef :*)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 11:48 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 23:58
een fingerguard die in me HP kast verwerkt zat d´r uit "geknipt" met tangetje.

Resultaat:
Chipset verrot, nieuw moederbord d´r in, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 16-09 20:30
Mooi gat gemaakt voor de radiatuer, alles past, precies op maat. Radiateur er ingezet, had ik geen ruimte om mijn slangen aan te sluiten.....

Dit geintje is ook al een gebeurd met een 2de psu plaatsen.

Dan ooit es wat schroeven losgedraaid terwijl de pc aan stond en zo een mobo opgeblazen -> kortsluiting :D

Northbridge gesloopt: wc-blok er geplakt met artic adhesive bleek ie scheef te zitten, ikke draaien, bleekhij al hard te zijn en heb zo mijn northbridge eraf gebroken :Y)

Zo ook een ati aiw radeon gesloopt (was de eerste, voor 950 piek gekocht) wc-blok erop, dat ging prima, toen je mem blokjes, teveel adhesive en zo kortsluiting gemaakt, mem chip aan naar de stront.

Nog een keer 220 op mijn kast gezet, mijn relais (om de pomp aan te zetten wat los gaan zitten: mobo, psu en 1 geheugen naar de stront...

Voor de rest nog wat schoonheidsfoutjes, maar niet ernstig.....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke verhalen hier, ik heb eigenlijk nog nooit iets kapot gemaakt, behalve dat ik een keer een propellor op een elektro moter had gezet, en toen knalde de proppelor er af, tegen de behuizing van m'n monitor, er zat toen een scheur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

fannetjes blijken veel meer geluid te maken als je ze opschuurt heb ik ontdekt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Niet echt een casemod-fout, maar wel leuk.
Scott monitor begint te roken terwijl ik mijn eerste uurtje warcraft 3 aan het spelen ben, speel ik gewoon door... beeld valt uit... oh hij rookt... jammer dan.. oh shit vlammen... ff uitzetten... die was dus totaal uitgebrand vanbinnen >:)

en al een paar keer aan de 230 gehangen... toen ik nog klein was

polen omgewisseld... toen ik nog (te) klein was

soldeerbout vastgepakt (vorige week ofzow)

dremelen zonder veiligheidsbril (doe ik nog steeds niet op na een paar splinters in m'n oog)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Vrolijk de hamer hanteren bij een casemod. Blowhole... Geen veiligheidsbril op (hallow, tis maar een hamer 8)7, die ja).

Vrolijk erop los timmeren, Vonk, Vonk, KEWL!! :) Dan:

VONK, in je ook ---> Auw. Ach niets aan de hand. Effe wrijven!! :z. Zo het ijzervijlsel dieper in mijn oog gevreven. Pappie met doekje proberen uit te halen, mammie met doekje proberen uit te halen, niets.

Naar het ziekehuis: ja dat moeten we uitboren :X :/ :O.

liep ik 2 weken met zo'n grote ooglap voor me hoofd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Gelukkig heb ik nog niet zoveel naar de sloophoop hoeven brengen. Ik heb slechts 1x een DVD-speler gemold. Ik wilde een casefan onderaan de voorkant van mijn kast vastzetten. Ik kon niet goed bij de schroefjes, dus ik trek de voorkant van de bak eraf. Blijkt dat het frontje van de DVD-speler net ff iets te strak zat. Ik trok dus het frontje van de DVD af, waardoor het laatje uit zijn voegen werd getrokken. Hij ging dus niet helemaal meer dicht. Speler opengemaakt, want als je die tandwieljes weer goed weet te krijgen zou hij het nog moeten doen. Uiteindelijk zat ik dus met een uit elkaar gesloopte speler, een berg onderdelen en zonder een flauw idee hoe alles ook alweer in elkaar zat 8)7

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laatst mijn cpufan @ 7 volt gezet, omdat 12 teveel herrie maakte.
In de bios dus het alarm uitgezet als hij geen cpu fan kon vinden en vervolgens je bak starten, dit gaat een week goed, totdat ik er een andere hdd in zet.
Start mijn bak weer op, maar blijft dood.
Ik kijk op de ledjes op mijn postkaartje, ding kreeg nog wel stroom, maar bleef hangen.
Ineens een brandlucht, en op dat moment zie ik dat de cpufan stil staat :X
gelijk bak uitgegooid, pak heatsink vast en verbrand mijn jatten.
Sluit fan weer aan, en geen boot.
Ik :'( :'(, was een proc waar ik een jaar geleden 246euro voor had betaald (een 2000+) :X

cpu in ander bord gezet, en ding bootte :D
na cmos clear werkt alles vreemd genoeg weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
_ferry_ schreef op 27 April 2003 @ 20:43:
fannetjes blijken veel meer geluid te maken als je ze opschuurt heb ik ontdekt 8)7
:D LOL :D Polijst ze dan! Dan hoor je ze helemaal niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Ik heb een keer op een avond twee fans om zeep geholpen...

Bij de eerstegeen fingerguards... effe niet opletten.... krak....
De tweede zat in mijn server en die had zo lang staan draaien dat toen ik mijn server uitzette om te verplaatsen en daarna weer aanzette hij niet meer op gang kwam :(

Verder nog eens een P2 bord opgeblazen bij het verwisselen van een videokaart :'(

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Laatst online: 26-10 09:24
Echt een heel gaaf topic. Nog nooit zo hard zitten lachen op GOT. Bij de weg ook erg leerzaam. Ik weet wel dat ik nu voorzichtiger ben als ik weer eens aan mijn pc en die van anderen ga rotzooien.

Zelf ook al wat stoms gedaan:
1. Laatst bij mijn pa's pc nieuwe DVDspeler erin willen zetten. Krijg ik het front van de pc niet af. Mijn vader nog zeggen dat ie dat laatst nog wel eraf had gekregen. Kon nergens meer haakjes of schroeven vinden, dus maar brute kracht dan. Resultaat frontje van brander eraf gebroken.
leerpunt, brute kracht is niet verstandig. (wie sterk is, is niet slim!)

2. Een lange tijd geleden, het was een XT pc met een 20mb HD erin. Dat is dus te weinig en toen een programma in mijn hand gekregen om HD schijfruimte +/- te verdubbelen. Het programma heette STACKER dacht ik. Ik was toendertijd nog een noob. Maar bij een vriend dus gepoogd de HD te verdubbelen. Echter geen backup gemaakt van alle belangrijke bestanden. (Is ook heel vervelend om alles op floppy te gaan zetten). Programma crashte halverwege het comprimeren van alle bestanden. Weg alle bestanden. Kortom ik baalde als een STACKER!.
Leerpunt: Maak een backup als je met je HD bezig gaat (zowel softwarematig als hardwarematig)

3. Een vriend van ons (een noob) wilde voor zijn verjaardag een upgrade voor zijn pc. Dus kreeg van ons een 128mb Sdram. Was dus rond een uur of 22:00. En we hadden al een behoorlijk aantal units op, toen hij zijn kadootje kreeg. Hij wilde dus wel even zien of het het deed. Dus wij moesten (tegen mijn advies in, ik was ook al klotezat) het even erin proppen. Dit ging dus moeilijker dan we dachten. Het moederbord boog behoorlijk door. En na verloop van tijd bij het opstarten 0 reactie. Alleen het blazen van de voeding. Geen piepjes niks. Oeps !! dood? Volgende dag nog een keer geweest. nog alles getest. Kom ik, toen hij inmiddels een nieuwe pc had, erachter dat de memory bank clipjes open stonden. En bij het dichtdoen deed de pc het weer. Wederom oeps!!!
Leerpunt: Drank maakt meer kapot dan je lief is!

4. Tijdens het upgraden van mijn pc met een TV-kaartje, deze er iets te los ingeklikt en niet vastgeschroefd, omdat dat niet kon icm met de kast. Moest in de TV-kaart dus een TV-kabel. Deze ering gepropt en op dat moment schiet TV-kaart los. Komt tegen mijn SB-live aan. Resultaat SB-live overleden.
Leerpunt: Indien schroefjes niet passen. Op een andere manier PCI kaarten vastmaken. (doe ik nu nog niet, ben een langzame leerling)

En tuurlijk ook wel eens een keer 230V gehad. Was ook superdom, een stekkerdoos van de draad losschroeven omdat ik een 4 stekker- ipv een 3 stekkerdoos wil hebben. En vergeten de draad, die door een muur gaat, uit het stopcontact te trekken.
Leerpunt: Goed nadenken voordat je iets doet. Als je niet goed in denken bent, kun je jezelf ook conditioneren door je bij stomme fouten te electrocuteren met 230V. Heeft bij mij in ieder geval goed geholpen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 09:52

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb hier wel eens dit gedaan:

Proberen te flashen van een bios om aan een nieuwe proc te komen :P

Ik had een 1600+ zelf gekocht... Ik denk Wauw... Daar kan wel ff een nieuwe bios in.. Ik flashen... Reboot... Nix.. :/ Alles er uit en alleen opstarten met proc erin... Nog niets... Kom ik er achter dat de bios niet goed geflashed is... Ik het spelletje spelen en aan mijn pa zeggen dat mijn proc kapot is... :P Hij een nieuwe gekocht voor mij... en 1800+ en geprobeerd en sneaky een nieuwe flash gedaan en het werkte weer als een trein :P De 1600+ Proc verkocht en gewoon doorleven :P Evil >:)

Ook eens een oude stealth 8MB videokaartje verknoeit door er een schroefje op te laten donderen toen ie aan stond :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een floppydrive aansluiten op 12 Volt werkt ook niet echt (kl#@!#te stekkertjes).....gaf wel een aardig rookgordijn. >:) ....Oh ja...als je een onbekend harddisk krijgt en je wilt het ding van master naar slave zetten en hij zit echt bomvol met jumpertjes zoek dan toch ff op internet naar de juiste config :X .Ik had mijn eigen config bedacht....ikke hd inbouwen kabels aansluiten en sap erop..ff stil..KNAL FLITS ROOOOOOOK 8)7 8)7 Volgende casemod jawel.........EEN SCHOORSTEEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:03

Maximus

There is no substitute

gister nog.. ik schaamde me wel wat...

Ik wilde een zijraam en een rode + blauwe CCFL. Ok, ik naar de stad voor plexi en 2 ccfl-etjes. Het raam gemaakt. Nu passen met de ccfl-etjes. Ok, ff pauze. Ik ga op de bank zitten en hoor krak... ik kijken... wat ligt er? :X.. een ccfl in drie stukken :X
Dus ik naar de winkel voor nog 1. Fijn ik weer thuis alles bijna af zet ik de zij deur iets te hard neer en wat ligt er onder.... ja precies die nieuwe ccfl. 8)7...

ook plat.. dus nog 1 gehaald en die er wel goed in gezet.. maar 't resultaat is mooi :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op 27 April 2003 @ 21:31:
Niet echt een casemod-fout, maar wel leuk.

soldeerbout vastgepakt (vorige week ofzow)

dremelen zonder veiligheidsbril (doe ik nog steeds niet op na een paar splinters in m'n oog)
dremelen zonder veiligheidsbril, en da je nog steeds doe, is dat leuk dan:? wat is der leuk aan?? collega van me dacht net als jij, heeft anders wel zijn 1 oog verloren en maardan met boren. met dremel krijg je shit makkelijker in je oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon zorgen dat je niet met je koppie boven de wegvliegende bramen :O licht te gapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 06:58

Tarin

Just plain weird.

Ik frot om een of andere reden altijd de flatcable voor de FDD er op z'n kop in.. waar om kan dat ding er dan ook zo in :? Laat ze er dan zo'n connector met aan 1 kant een uitsparing op zetten in plaats van 2..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

met een multimeter het voltage gaan meten op de molex, omdat de pc een beetje raar deed, en vervolgens verzinnen dat je ook de spanning wel wil meten. dus multimeter omgezet en die meetpinnen op precies dezelfde manier weer in de molex drukken. in 1 keer pc uit en dan in 1e instantie ook nog afvragen hoe dat nu kan. dan iets vaags weten te herinneren van natuurkunde van vroeger en beseffen dat ik gewoon kortsluiting zat te maken. de hele pc van het stroom gehaald en een uur later weer aangesloten; alles werkte weer en draait nog steeds :)

en dat probleem van tarin heb ik nu ook bijna altijd.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Oh maar dat heb ik ook wel. Altijd, ALTIJD zit de floppykabel en de ideled omgedraaid. En dan doe je het een keer anders, denk je dat je het goed doet dus je schroeft de kast alvast helemaal dicht... nee hoor. Gewoon weer openmaken en omdraaien...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

probeer eens een nieuwe floppy drive te kopen die hebben nog maar een uitsparing (die van mij dan)

ik heb altijd het probleem dat ik honderden floppykabels heb maar nooit een goeie

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 08:59
Misschien is het jullie opgevallen dat er aan één kant van de kabel een rode streep op zit... :?

;)

Sorry hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen hoe je dit fout kunt doen, haha, dat heb ik echt nog _nooit_ gehad (afkloppen O+), en om het dan elke keer fout te doen...? Hm.

Die IDE-led is idd lastiger... in Asus manuals staat gelukkig wat de plus moet zijn - rete handig :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door ESteg op 04-05-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat is idd wel handig. (ik heb ook asus)

marre als je gaat upgraden dan test je de boel tog ff met de kast open>> brand de hd led dan niet dan draai ie um gewoon om.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.