AOpen HX-08 dicht gedaan was het audio kabeltje van me SCSI brander achter het haakje blijven hangen
resultaat een audioconnector van me brander afgerukt. Brander uit elkaar, solderen en hoppa hij ging weer als een bannaan
das tog geen mislukkingVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:55:
AOpen HX-08 dicht gedaan was het audio kabeltje van me SCSI brander achter het haakje blijven hangenresultaat een audioconnector van me brander afgerukt. Brander uit elkaar, solderen en hoppa hij ging weer als een bannaan
heb me kast gespoten en was beetje koud buiten dus ging druipen
heb nu een "Regen tegen je raam" effect
Even niets...
Ik dacht kom, we zetten een 12cm fan in de bovenkant van de case. No problem. Dus mooi rondje getekend. Gaatje geboord. En verder met de decoupeerzaag. Wou niet helemaal lukken (mijn 2x 80cm wel trouwens, perfect btw)
Dus ik denk, knip de laatste vast zittende stukjes ff los met een kniptang. Nou alles goed en wel. Mooi rond gat. Dus case weer in mekaar. Maar door het wrikken en knippen zitten er allemaal "hobbels" in. Dus als je vanaf de zijkant kijkt dan golft de bovenkant rond de fingerguard.
Errug lelijk als je het weet. Gelukkig ziet niemand het!
En natuurlijk de fout om te dun plexi met een te snelle decoupeerzaag te gaan zagen. Scheur, scheur en nog eens scheur!
Dus ik denk, knip de laatste vast zittende stukjes ff los met een kniptang. Nou alles goed en wel. Mooi rond gat. Dus case weer in mekaar. Maar door het wrikken en knippen zitten er allemaal "hobbels" in. Dus als je vanaf de zijkant kijkt dan golft de bovenkant rond de fingerguard.
Errug lelijk als je het weet. Gelukkig ziet niemand het!
En natuurlijk de fout om te dun plexi met een te snelle decoupeerzaag te gaan zagen. Scheur, scheur en nog eens scheur!
Mijn Athlon 600 wil niet hoger, @650 lijkt hij het goed te doen, maar na een minuut of 10 looptie muurvast...
Met de FSB @110 (660 dus) loopt hij aardig, maar zodra ik zware apps draai wordtie instabiel...
Maar @600 is het de meest stabiele bak die ik ooit heb meegemaakt, dus upgraden laat ik voorlopig nog wel uit m'n hoofd.
Met de FSB @110 (660 dus) loopt hij aardig, maar zodra ik zware apps draai wordtie instabiel...
Maar @600 is het de meest stabiele bak die ik ooit heb meegemaakt, dus upgraden laat ik voorlopig nog wel uit m'n hoofd.
Verwijderd
ik heb mijn amd athlon xp 1800+ late opbranden door mijn fan van men cpu koeler op 7v te zetten. alles gelukt fan op 7v dan word ik naar beneden geroepen, ik snel naar beneden terwijl mijn idiote broer ziet dat de voeding uitgetrokken is en steekt ze terug in en zet de pc op
na een half uur kom ik terug en hij vraagt hoe het komt dat de pc zo stil is geworden
ik snel de stekker uit getrokken maar het was te laat hij doet niks meer, alleen een grote bruine vlek op de cpu, de vuilbak in
dus heb ik vorige week maar een nieuwe gaan kopen met het geld van mijn broer
en het is nu een Tbred ik had eerst een Palomino

dus heb ik vorige week maar een nieuwe gaan kopen met het geld van mijn broer
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:15 ]
Ik heb van het weekend 3 frontjes verpoerd:
Eerste frontje: vergeten gaatjes te boren, en toen geen ruimte meer over
Tweede frontje: tijdens het bewerken brak de zijkant eraf
Derde frontje: het ''spuithuisje'' waarin ik mijn goed bewerkte frontje ben gaan spuiten was niet goed genoeg. Vol met sneeuw, dus weer frontje verneukt.
Gelukkig krijg ik binnenkort nieuwe kast, en dus weer nieuwe frontjes. Maar weet iemand of er in Nederland normale winkels zijn die die frontjes verkopen?
Eerste frontje: vergeten gaatjes te boren, en toen geen ruimte meer over
Tweede frontje: tijdens het bewerken brak de zijkant eraf
Derde frontje: het ''spuithuisje'' waarin ik mijn goed bewerkte frontje ben gaan spuiten was niet goed genoeg. Vol met sneeuw, dus weer frontje verneukt.
Gelukkig krijg ik binnenkort nieuwe kast, en dus weer nieuwe frontjes. Maar weet iemand of er in Nederland normale winkels zijn die die frontjes verkopen?
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Ik heb een complete casemod-kast besteld die verzonden werd vanuit Spanje naar Rotterdam airport.
De kast heeft een window van plexiglas, die vastzit met popnagels met dezelfde kleur als de kast.
Toen de verzending aanwam bij mij thuis, was er niks meer over van die plexiglas.
De kast heeft een window van plexiglas, die vastzit met popnagels met dezelfde kleur als de kast.
Toen de verzending aanwam bij mij thuis, was er niks meer over van die plexiglas.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
dat is heel erg lame... terugsturen en nieuwe eisen en dit keer goeb verpakkenBajo schreef op 07 January 2003 @ 16:25:
Ik heb een complete casemod-kast besteld die verzonden werd vanuit Spanje naar Rotterdam airport.
Verwijderd
heb tijdje terug mijn mobo opgeblazen door een aantal mhz te ver tegaan naar een aantal uur strest begon ie te schroeien
. Heb een keer een ram strook die maar 100 mhz was opgeblazen (te ver geklokt) en een video kaart met powerstrip it en opengl drivers (was een 4 mb kaart) die verkeerd ingesteld was en ik wat laatjes zag ging ook de lucht in deed niks meer nou ja wel wat....
flinke stinken en een rook walm. dat kwam zoals je denk ik al snapt de mhz te hoog stond
. Maarja die tijd is gelukkig voorbij en overclocken gaat steeds beter heb nu mijn mobo en vid kaart goed overgeklokt >:)!
flinke stinken en een rook walm. dat kwam zoals je denk ik al snapt de mhz te hoog stond
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:42 ]
Verwijderd
Met Linux geprobeerd X-windows aan de praat te krijgen (jaren geleden toen dat nog niet in de standaard installatie zat) op een oude VGA monitor. Per ongeluk frequenties wat te hoog ingesteld. Kreeg nog heel even een felle witte streep op het scherm, en daarna helemaal niets meer...
parallele poort kabel laten zwerven met kast open. Stoot kabel van bureau recht de kast in.
Mooie lichtflits om drie uur 's nachts. Voedingszekering volledig aan gort (glaszekering, nou ja, daar was dus niets meer van over, niet eens glas) en een paar rokende condesatoren en transistors. Defect mobo denk ik ook. Ga straks ff een nieuwe voeding halen. (heb nog ergens een mobo zwerven)
Nu is echt alles vervangen in die comp door defecte kutspullen.
Het begon met de levering al
seagate harddisk (850 mb) slechte range>nieuwe en groter 1.4 g (heeft alles overleefd)
geluidskaart: Advance logic100...in fabriek stekker verkeer enom gesoldeerd. Poef...nieuwe...in fabriek stekker er weer etc...poef...nieuwe....dit keer stekkerconnector gesloopt en er goed om in gedaan
Cd-Rom: Oti_hermes....dood na een half jaar....2e deed het wel 2 maanden...nieuwe (werkt nog steeds)
floppy naar de klote> diskette bleef steken, veertje schoot door floppydisk heen>boem
mobo naar de klote> geen idee, deed poef en dat was het
modem aan gort> tsja, denk je ff snel je modem er recht in te zetten, was het de telefoonlijn die eruit lag (beneden)...EL ladinkje was teveel voor hem.
Monitor (2*) flits, en voor altijd zwart.
seriele poort en paralelle poorten controller naar de klote, gewoon hadden ze zin in.
Dat was vier jaar computer...upgraden? gaat vanzelf.....het gaat gewoon stuk
Oh,ja, met mijn Amiga ook eens een floppy gehad die het leuk vond om veertjes te schieten. Poef, veel rook en (garantie) een nieuwe amiga....
Monitor annex TV (SABA), magneetje (speakermagneet) voor houden...wat een vage kleuren? en wat doet dat beeld wazig? Toch maar terug voor garantie...komt terug met de mededeling...niets aan de hand (en alles klopte toen ook weer)...2 maanden later...geen beeld....komt terug met de mededeling niets aan de hand....(yep, alles werkte weer) een half jaar later....zelfde probleem...heb de tv toen maar een handje geholpen...toen was ie echt stuk...komt terug....we kunnen het probleem niet echt vinden....hij hoort het te doen. (Yep, die deed het weer) Nu is ie ECHT stuk...liet hem vallen van 10 hoog. (heb toen maar een gewone monitor gekocht)
Ehmm...wat nog meer, oh ja, beetje kwaad op laptoptoetsenbord, muispik stuk....nieuw toetsenbord...hd gaat stuk...(3*) bij normaal gebruik. Nieuwe laptop....hd gaat stuk na 2 maanden (en ik was al heel voorzichtig geworden, stond gewoon in de kamer) na 8 weken zeuren een nieuwe computer, (er mankeerde wel meer aan die HP 900B. )
En wel, ik ga het niet hebben over ZX spectrums en opgeblazen voedingstorren en toetsenbord IC's
Geef het aan mij en ik sloop het met mijn ogen
Mooie lichtflits om drie uur 's nachts. Voedingszekering volledig aan gort (glaszekering, nou ja, daar was dus niets meer van over, niet eens glas) en een paar rokende condesatoren en transistors. Defect mobo denk ik ook. Ga straks ff een nieuwe voeding halen. (heb nog ergens een mobo zwerven)
Nu is echt alles vervangen in die comp door defecte kutspullen.
Het begon met de levering al
seagate harddisk (850 mb) slechte range>nieuwe en groter 1.4 g (heeft alles overleefd)
geluidskaart: Advance logic100...in fabriek stekker verkeer enom gesoldeerd. Poef...nieuwe...in fabriek stekker er weer etc...poef...nieuwe....dit keer stekkerconnector gesloopt en er goed om in gedaan
Cd-Rom: Oti_hermes....dood na een half jaar....2e deed het wel 2 maanden...nieuwe (werkt nog steeds)
floppy naar de klote> diskette bleef steken, veertje schoot door floppydisk heen>boem
mobo naar de klote> geen idee, deed poef en dat was het
modem aan gort> tsja, denk je ff snel je modem er recht in te zetten, was het de telefoonlijn die eruit lag (beneden)...EL ladinkje was teveel voor hem.
Monitor (2*) flits, en voor altijd zwart.
seriele poort en paralelle poorten controller naar de klote, gewoon hadden ze zin in.
Dat was vier jaar computer...upgraden? gaat vanzelf.....het gaat gewoon stuk
Oh,ja, met mijn Amiga ook eens een floppy gehad die het leuk vond om veertjes te schieten. Poef, veel rook en (garantie) een nieuwe amiga....
Monitor annex TV (SABA), magneetje (speakermagneet) voor houden...wat een vage kleuren? en wat doet dat beeld wazig? Toch maar terug voor garantie...komt terug met de mededeling...niets aan de hand (en alles klopte toen ook weer)...2 maanden later...geen beeld....komt terug met de mededeling niets aan de hand....(yep, alles werkte weer) een half jaar later....zelfde probleem...heb de tv toen maar een handje geholpen...toen was ie echt stuk...komt terug....we kunnen het probleem niet echt vinden....hij hoort het te doen. (Yep, die deed het weer) Nu is ie ECHT stuk...liet hem vallen van 10 hoog. (heb toen maar een gewone monitor gekocht)
Ehmm...wat nog meer, oh ja, beetje kwaad op laptoptoetsenbord, muispik stuk....nieuw toetsenbord...hd gaat stuk...(3*) bij normaal gebruik. Nieuwe laptop....hd gaat stuk na 2 maanden (en ik was al heel voorzichtig geworden, stond gewoon in de kamer) na 8 weken zeuren een nieuwe computer, (er mankeerde wel meer aan die HP 900B. )
En wel, ik ga het niet hebben over ZX spectrums en opgeblazen voedingstorren en toetsenbord IC's
Geef het aan mij en ik sloop het met mijn ogen
[ Voor 75% gewijzigd door Ierlandfan op 08-01-2003 02:16 ]
heb hier mijn brander (sony 8x met 8mb
) gewoon onder in de kast los liggen, die vind 't ook niet fijn als ie te dicht bij het mobo komt
Gaat ie vonken, maar verder werken beiden nog wel goed
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
zwahiel schreef op 08 januari 2003 @ 01:44:
heb hier mijn brander (sony 8x met 8mb) gewoon onder in de kast los liggen, die vind 't ook niet fijn als ie te dicht bij het mobo komt
Gaat ie vonken, maar verder werken beiden nog wel goed
[quote]Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:46:guldan schreef op 16 december 2002 @ 12:35:
ok Ptloftcgj ik zeg niets![]()
![]()
, ik heb ook zovaak een voeding opgeblazen.. en recent zelfs nog 1. grapjas had em op 110V gezet "Zet jij deze PC eens aan" ik druk het knopje in en een flinke knal.. en daar ging weer een voeding
Ik wou een glowpad maken, 3 lagen plexi op elkaar gelijmt ... verkeerde lijm ... plexi naar de @^#$@
moggu...
ik heb eigelijk nog niet zoveel mistakes gemaakt maja ik heb dan al ook wel 1 keer geCM't
Ik heb wel een keer perongeluk de cd lade uit een branden gemept maja...

Verwijderd
je kan ook ff snel een paar mooie wieltjes onder je case maken hehe.
netjes aftekenen boor machine pakken boren en monteren hehe bij het laatste gat niet goed gekeken.. hups zo door het mobo gejast maar hij doet het nog wel.
heb nu een exclusief mobo hehe met boor gat 
ohja en nog een paar ccfl`s naar de Kl^$te geholpen en 2x een 17" monitor laten roken.
en een videokaart weg zien smeulen ( met opzet gedaan ) 8 mb kaartje..
netjes aftekenen boor machine pakken boren en monteren hehe bij het laatste gat niet goed gekeken.. hups zo door het mobo gejast maar hij doet het nog wel.
ohja en nog een paar ccfl`s naar de Kl^$te geholpen en 2x een 17" monitor laten roken.
en een videokaart weg zien smeulen ( met opzet gedaan ) 8 mb kaartje..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:22 ]
Vorige week een ASUS p4b533 mobo gekochtmet een 2.0 Ghz P4 proc.
Toen ik mijn oude ASUS P2B-F mobo verwijderd had was ik vergeten te kijken of alle montagegaten wel hetzelfde waren. NIET DUS! Gevolg: een mobospacertje laten zitten en sluiting gemaakt met mijn IDE controller. Mobo was bijna vergaan.
Gelukkig dot hij het weer en kan ik mijn proccie mooi overclocken. (nu op 2.1 Ghz)
Toen ik mijn oude ASUS P2B-F mobo verwijderd had was ik vergeten te kijken of alle montagegaten wel hetzelfde waren. NIET DUS! Gevolg: een mobospacertje laten zitten en sluiting gemaakt met mijn IDE controller. Mobo was bijna vergaan.
Gelukkig dot hij het weer en kan ik mijn proccie mooi overclocken. (nu op 2.1 Ghz)
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Ik had 2 thermalthake dragonorb III koelers op mijn dual abit bordje bevestigd in een tower case. Pas geleden ging deze server dood, na het openen van de server bleek dat 1 van de 2 koeler met processor en procvoetje van het bord afgebroken.
2 van die koelers misschien toch te zwaar...
2 van die koelers misschien toch te zwaar...
amd athlon xp 1800 + die toch al maar op 100 mhz liep en niet op 133 (en dus ipv 1533, maar op 11-nogwat liep) omdat ie dan vast kaaide for some reason......ikke cs spelen, na een uur kaait ie vast. "hmm software foutje", dus ik rebooten, loop naar beneden, ff eten. Kom ik boven aan, blijft in de bios hangen, ik kijk via me window de pc in....condens in me waterkoeling...vergeten me wc aan te zetten, proc eraf....zwartgeblakerd
. nu maar een gwone athlon 1400 (dies nog sneller ook!!! )
T60P Widescreen
Verwijderd
4 ccfls gesloopt (der hangt nu een bosje gebroken ccfl's aan mijn prikbord *) ), en tig frontjes. Gelukkig kende ik een meisje die bij MyCom Eindhoven werkte die me 8 frontjes mee gaf *) (van die 8 zijn er overigens nu nog precies genoeg bruikbaar
). Verder heb ik de kast 3 keer overgespoten, 1ste keer nat weer, en ongeduldig, 2de keer nat weer en wel geduldig, 3de keer de strepen niet mooi naar mijn mening, 4de keer "redelijk" resultaat.
Binnenkort nog maar es een keer doen
, als het lekker weer is tenminste. Verder 8 witte leds a 5 gulden per stuk (auw
), 2 platen plexi, (mislukt bubblescreen, met glas werkt wel). Ennnnnnnnnnnnnn dat was het
Nog geen hardware gelukkig
Binnenkort nog maar es een keer doen

Verwijderd
Had een splinternieuwe 1700+ gekocht en wilde hem overklokken en wilde dus seconde lijm gebruiken om de gaten te dichten bij de L1 bruggen maar de seconde lijm zat een beetje strak dicht gedraait toen ik de dop eraf haalde boven de processor spoot zowat alle lijm uit de tubbe precies boven op me nieuwe processor.
Ik kreeg de troep niet meer eraf en baalde ervan ppff was nog niet eens begonnen.
Twee weken later maar een 2000+ gekocht en eindelijk goed overgeklokt.
heb wel van me lesje geleerd.
Tip: nooit boven je cpu je volle tubbe lijm openen

Ik kreeg de troep niet meer eraf en baalde ervan ppff was nog niet eens begonnen.
Twee weken later maar een 2000+ gekocht en eindelijk goed overgeklokt.
heb wel van me lesje geleerd.
Tip: nooit boven je cpu je volle tubbe lijm openen

Verwijderd
Eigenlijk nooit iets heel gruwelijks gehad, ik ben gewoon te voorzichtig 
Wel een cd-rom speler naar z'n moer doordat er een cd in knalde..... That's all
Wel een cd-rom speler naar z'n moer doordat er een cd in knalde..... That's all
Verwijderd
wuah toen was je niet meer zo mastah he 
maar ik heb verder ook nooit iets ernstigs gehad
gewoon eerst goed nadenken voor dat je gaat doen!!!
maar ik heb verder ook nooit iets ernstigs gehad
gewoon eerst goed nadenken voor dat je gaat doen!!!
Cd-romsspeler stealth modden, zodat ie alleen nog maar softwarematig open kan, en er dan achter komen dat jou cd-rom speler net die ene is die dat niet ondersteund.... DAG 48x....(ziet er nu verneukt uit, zit bij me zussie in haar school-bak)
Verder:
- Voedingstekkers AT passen ook andersom
- No-name voeding waarvan de molex connectors op allerlei manieren passen (Knetter! Dag 15 GB)
- ram modden door er op te gaan zitten (staat errug leuk aan de buitenkant, ik kan nu zeggen dak 128 MB extern geheugen heb en 256 MB intern
)
- Proc @ veel te veel V. -->rip
- Pc gebouwd, helemaal klaar, doetutnie, helemaal uit elkaar, dit herhalen, kwaad worden, handleiding wegsmijten, nog een keer herhalen, weer niks, ff rustig gaan zitten op je bureaustoel boven op je ram.....
EDIT:
Vergeten te controleren of de afstandsbusjes al goed zaten toen ik me kast kocht + KT3 ultra.... mobo dr in, start niet, fuck, terug naar pc boer. Ikke balen, mobo dood daggik... naja, bootte dus nog gewoon na juiste plaatsing afstandhoyuders, alleen gaf melding geen koeler, maar ding draaide toch echt... nieuwe koeler gekregen, problem solved. Na 2 weken: winxp sluiten, plop, ding uit, ikke weer opstarten, maar nee, psu krijgt geen signaal, ik denke: "Fuck, psu dood" testen met andere, maar deed niks, psu testen was nog wel goed.... mobo dus toch nog overleden door dat busje toen... Opgestuurd naar MSI nederland, na 3 weken wachten nieuw bordje... LANG LEVE MSI!!!
Verder:
- Voedingstekkers AT passen ook andersom
- No-name voeding waarvan de molex connectors op allerlei manieren passen (Knetter! Dag 15 GB)
- ram modden door er op te gaan zitten (staat errug leuk aan de buitenkant, ik kan nu zeggen dak 128 MB extern geheugen heb en 256 MB intern
- Proc @ veel te veel V. -->rip
- Pc gebouwd, helemaal klaar, doetutnie, helemaal uit elkaar, dit herhalen, kwaad worden, handleiding wegsmijten, nog een keer herhalen, weer niks, ff rustig gaan zitten op je bureaustoel boven op je ram.....
EDIT:
Vergeten te controleren of de afstandsbusjes al goed zaten toen ik me kast kocht + KT3 ultra.... mobo dr in, start niet, fuck, terug naar pc boer. Ikke balen, mobo dood daggik... naja, bootte dus nog gewoon na juiste plaatsing afstandhoyuders, alleen gaf melding geen koeler, maar ding draaide toch echt... nieuwe koeler gekregen, problem solved. Na 2 weken: winxp sluiten, plop, ding uit, ikke weer opstarten, maar nee, psu krijgt geen signaal, ik denke: "Fuck, psu dood" testen met andere, maar deed niks, psu testen was nog wel goed.... mobo dus toch nog overleden door dat busje toen... Opgestuurd naar MSI nederland, na 3 weken wachten nieuw bordje... LANG LEVE MSI!!!
[ Voor 31% gewijzigd door Wijnbo op 31-01-2003 17:26 ]
Met een 76mm gatzaag 2 intakes naast elkaar gemaakt. Eerste ging perfect. Tweede ook totdat het tussenstukje tussen de 2 intakes afbrak. Nou ja, ziet niemand verder er zit toch een rooster voor, maar wel jammer. outtake aan achterkant. Vanwege een hoek in het paneel bij de usb aansluitingen e.d. was het niet al te makkelijk om dat met een gatzaag eruit te krijgen. toch gelukt, maar vrij slordig, en geen mogelijkheid tot plaatsen fingerguard. Maar niet zo erg opzich. Wilde ik er dus nog eentje onder dat eerste gat boren, maar wat moest ik dan doen, een mooi gat op zo'n breekdingetje voor een aanvullende printerpoort, nou ja dat ding lag er dus al uit voordat ik er een gat ik had, dus die 2e kon ik op mijn buik schrijven.
Precies .. ik heb ook hele goede ervaringen met MSI .. Als er wat is helpen ze je meteen goed.. ze hebben zelfs voor mij een nieuwe bios geschreven
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Athlon 1ghz doorlaten branden doorat ik de koeler vergeten was
Athlon 1.2GHZ doorlaten branden door een veels te lichte koeler
( had maar 50mm fan op 4000rpm) (en was eigelijk voor de 1ghz)
Toch ff beter uitleggen
: Ik had bij gistron een nieuwe pc gekocht. Athlon 1ghz, Msi k7t turbo, Oem 256 mb ram , IBM 20.5 g harddisk.
Toen ik mijn athlon 1gzh (350 gulden) door had laten branden had ik deze terug gestuurd naar gistron. Maar ondertussen was het al bijna 2 maanden later en nog steeds niks gehoord. dus ik dacht : had ik wel kunnen verwachten. Dus heb ik een nieuwe Athlon gekocht bij gistron ( 1.2ghz) en toen had ik er een te lichte koeler op aangesloten) . Damm , ook kapot. Dus ik mijne oude p2 233 met uit de kast halen. 2 weken later . He , mijn moeder zegt er is een pakje van gistron voor je. Ik blij. Het was een nieuwe 1ghz
. Ik heb hem maar laten monteren door zo'n computer winkel . Ik was te bang
, als ik het zelf zou doen zou ik hem toch weer mollen. En gelukkig, een dag later had ik mijn athlon 1ghz in mijn kast
. ( lekker snel C&C teberian sun spelen
)

Athlon 1.2GHZ doorlaten branden door een veels te lichte koeler
Toch ff beter uitleggen
Toen ik mijn athlon 1gzh (350 gulden) door had laten branden had ik deze terug gestuurd naar gistron. Maar ondertussen was het al bijna 2 maanden later en nog steeds niks gehoord. dus ik dacht : had ik wel kunnen verwachten. Dus heb ik een nieuwe Athlon gekocht bij gistron ( 1.2ghz) en toen had ik er een te lichte koeler op aangesloten) . Damm , ook kapot. Dus ik mijne oude p2 233 met uit de kast halen. 2 weken later . He , mijn moeder zegt er is een pakje van gistron voor je. Ik blij. Het was een nieuwe 1ghz

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 19:48 ]
wel goed voor de economie natuurlijk deze blunders 
* SilentSimon verder niks te posten hier gelukkig
* SilentSimon verder niks te posten hier gelukkig
mja blunders ....... 
ik heb ook al best veel opgeblazen
zoals kleine versterkertjes die je net zelf gemaakt heb en dan ff de plus en min verwisselen ...
wat ik ook nog wel is wil doen is de chippies verkeerdom in de voetjes steken...
maar ove het 220 gedoe:
laatst vroeg mijn baas (ik werk bij een compjoeter bedrijf
) of ik de voeding uit zijn eigen pc wat stiller wilde maken... nou best hoor ik neem dat ding mee.
ff later belt hij me op om te vragen of het een beetje lukt ik zeg ja hoor ...
AAAAAARRRRGGGGHHHH oeps daar stond nog stroom op
me baas komt niet meer bij van het lachen .. 
maar ook vaak vergeten de stekker uit het stopcontact te halen als je iets met 220 aan het fixen bent..
ik heb ook al best veel opgeblazen
zoals kleine versterkertjes die je net zelf gemaakt heb en dan ff de plus en min verwisselen ...

wat ik ook nog wel is wil doen is de chippies verkeerdom in de voetjes steken...
maar ove het 220 gedoe:
laatst vroeg mijn baas (ik werk bij een compjoeter bedrijf
ff later belt hij me op om te vragen of het een beetje lukt ik zeg ja hoor ...
AAAAAARRRRGGGGHHHH oeps daar stond nog stroom op

maar ook vaak vergeten de stekker uit het stopcontact te halen als je iets met 220 aan het fixen bent..
voor de gein een 1,2 gig hdd openschroeven en aan een oud bakje hangen om te kijken wanneer ie sterft als je er een partij files naar pompt... helaas was ie al voor het booten overleden geloof ik... pc boote niet naar win95 
(je denkt toch niet dat ik dit probeer met mn 2,4Ghz P4 bak wel?)
owja, en een CCFL naar de kloten geholpen, maar dat heb ik geloof ik al eens gepost hier
(je denkt toch niet dat ik dit probeer met mn 2,4Ghz P4 bak wel?)
owja, en een CCFL naar de kloten geholpen, maar dat heb ik geloof ik al eens gepost hier
Verwijderd
Ik heb mijn CPU overgeclockt van 2,53 naar 3,1ghz.
Hele RAID set is nu overhoop gegooid, ben 80gig aan data kwijt terwijl ik de pci bus wel op 33mhz had gezet in mijn bios
Hele RAID set is nu overhoop gegooid, ben 80gig aan data kwijt terwijl ik de pci bus wel op 33mhz had gezet in mijn bios
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 21:41 ]
Verwijderd
Fanbusje gemaakt, met 5v leds (dacht ik). Brandde wel een beetje fel en bleek ook wat heet te worden. Een voor een gingen ze allemaal uit...
.
Natuurlijk waren het allemaal dure extra heldere 2 kleuren leds... En ik maar denken " t*ring, die geven veel licht..."

Natuurlijk waren het allemaal dure extra heldere 2 kleuren leds... En ik maar denken " t*ring, die geven veel licht..."

Verwijderd
wat ook leuk is/WAS....
zelf 2 ccfl's in je case hebben hangen....
en er dan achterkomen dan je een 230 watt voeding hebt
zelf 2 ccfl's in je case hebben hangen....
en er dan achterkomen dan je een 230 watt voeding hebt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 11:06 ]
Stroboscoop ingebouwd in mijn case een paar dagen terug. Kwam ie met zijn draadjes die naar het lampje gaan tegen het chassis van mij kast aan
.
De vonk die er af kwam was bijna net zo groot als de flits die de lamp normaal geeft
Niets kapot though

De vonk die er af kwam was bijna net zo groot als de flits die de lamp normaal geeft
Niets kapot though
mxstrAEm welk mamaplankje heb je?
Mijn blunder: m'n eerste kast die ik gekeestmot heb. Window is mooi gelukt, maar de blowholes...
Pics volgen morgen.
Mijn blunder: m'n eerste kast die ik gekeestmot heb. Window is mooi gelukt, maar de blowholes...

Pics volgen morgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 02-02-2003 03:14 ]
okee even voor de liefhebbers een intel versus amd cpu cooling waarschuwing
NOFI
Eigenlijk hoort dat filmpje in de FAQ of niet?jazz schreef op 02 February 2003 @ 04:13:
okee even voor de liefhebbers een intel versus amd cpu cooling waarschuwingNOFI
#StopBurningStuff
Verwijderd
Ik heb een Soltek 85ERV. Final bios erop 1.53.Jupiler schreef op 02 februari 2003 @ 03:13:
mxstrAEm welk mamaplankje heb je?
Verwijderd
Kheb ooit es een mobo "per ongeluk" aangedaan terwijl ie op een van de zijkanten van de kas lag: direct in contact met metaal dus
. twee kleine brandjes erop. mobo kapot................ oh ja. ik haalde mobo eruit om nieuwe fans erop te zetten om lekker te gaan overclocken. oude fan was nl niet goed genoeg want proc werd veels te heet..
beetje offtopic hier maar wel een mislukking
laatst ook zo'n USB extension kabel aangesloten op mijn mobo. probleem was dat het voor een kt7a mobo was gemaakt en ik had het op mijn huidige mobo (Shuttle AK32A) gesloten... hij paste niet want een van de openingen was gesloten .nou ik d8, lame het openmaken met een passer en das past ie er wel weer op
. nou wat bleek? dat opengemaakt gat was een grounder (of juist niet) en net hij kwam op de 5V
Klein brandje. maar mobo werkt nog steeds. heeft nog een extra ubs dus daarover maak ik mij geen zorgen..

beetje offtopic hier maar wel een mislukking
laatst ook zo'n USB extension kabel aangesloten op mijn mobo. probleem was dat het voor een kt7a mobo was gemaakt en ik had het op mijn huidige mobo (Shuttle AK32A) gesloten... hij paste niet want een van de openingen was gesloten .nou ik d8, lame het openmaken met een passer en das past ie er wel weer op
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 21:46 ]
in een poging om m'n pc wat beter te koelen eens een AT-voeding gekortsluit (gekortgesloten/...
)
De schakelaar zat er namelijk niet bij en dan maar gewoon lukraak wat combinaties uitgeprobeert en op één van die combinaties zat dus 220 volt.
Sindsdien weet ik de GoTsearch en de multimeter wel te vinden...
De schakelaar zat er namelijk niet bij en dan maar gewoon lukraak wat combinaties uitgeprobeert en op één van die combinaties zat dus 220 volt.
Sindsdien weet ik de GoTsearch en de multimeter wel te vinden...
[ Voor 53% gewijzigd door piston op 04-02-2003 00:33 ]
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Had mooie auto-metallic lak voor op de case...maarja...dat blijft niet zitten als je een plastic case hebt..zag er geweldig uit..todat ik wat afplakte, andere kleur bijspoot, en alle verf onder de tape weer meenam...
sig
Verwijderd
ik wou een keer me lamp fixen dus ik doe er een kroonsteentje tussen.. maar beide draden waren niet mooi recht dus dat wou ik ff met de hand doen
de stekker zat er alleen nog in
ook zovaak kortsluiting gehad.. maar elke keer doet ie het weer:D
de stekker zat er alleen nog in
ook zovaak kortsluiting gehad.. maar elke keer doet ie het weer:D
Verwijderd
had je ff plastic primer moeten gebruiken.. daarna grondverf en dan autolak..EnnaN schreef op 04 februari 2003 @ 02:58:
Had mooie auto-metallic lak voor op de case...maarja...dat blijft niet zitten als je een plastic case hebt..zag er geweldig uit..todat ik wat afplakte, andere kleur bijspoot, en alle verf onder de tape weer meenam...
heb ik zovaak gedaan met me brommer
Ik had ooit bier over mij toetsenbord gemikt waardoor dat knopje rechtsonder naast de window-toets klemde. Dus ik was lekker bezig met typen etc. kwam er elke keer willekeurig het rechtermuisknop-menuutje tevoorschijn (context menu noemen ze dat dacht ik) ik gebruik die toets nooit (wie wel??) dus ik had geen idee wat het was. Ik denk: virus, alles opnieuw erop gezet, nog steeds niks. toen alles uit elkaar gehaald, hd in ander systeem gedaan etc. niks... toen een keer ander toetsenbord+muis geprobeerd (echt na half jaar ofzo...) kwam ik er dus achter dat dat knopje klemde!!!!!!!!!!! grrrrrrrrrrrrrrr
uhm niet echt ontopic maar wel lache
soort bier-mod dus
uhm niet echt ontopic maar wel lache
[ Voor 5% gewijzigd door BuG2FiX op 04-02-2003 10:09 ]
In korte tijd twee CPU's opgeblazen dankzij incompatibele moederbord. Celly 300A zou normaal tegen moeten kunnen, maar werd toch heet ondanks 'simpele' overklok van 66 naar 100 MHz bus overklok. (is oude SECC model) Ik ben wel verbaasd dat core niet blauw is, maar andere kant van printplaat kan ik zien dat het aardig heet is (licht gesmolten harslaag) maar vreemd genoeg geen bruine plek. Wellicht snel intern verbrand.
Dus pak ik maar P3-700 coppermine en steek 'm erin, dit keer nette instelling. Na bios te hebben ingesteld rook ik elektrische geur. Snel uit! Helaas is onheil al geschied. Intern verbrand (nee geen blauwe plek te zien)
blijkt dat bios pentiums herkent TOT 600 MHz (oud mobo ja) en 700 wordt verkeerd ingesteld met veel te hoog vcore van 2,35 Volt ipv 1,65 volt. ai ai ai... (instelling klassieke pentium he)
Gelukkig wel goede kant: nieuw mobo erin en nieuw Celly 1,2 GHz. Draait weer als zonnetje. zit nu met 2 doorgebrande cpu's. Zal ze nog wel doorboren en gebruiken als sleutelhanger
En 2e Celly 1,2 GHz cadeau vanwege mijn verjaardag en die gaat meteen in mijn mediaplayer pc.
Wel balen dat ik niet wist dat mobo 700 MHz slecht herkent en dus verkeerd instelt (het is Abit BX-6 mobo geloof ik)
Dus pak ik maar P3-700 coppermine en steek 'm erin, dit keer nette instelling. Na bios te hebben ingesteld rook ik elektrische geur. Snel uit! Helaas is onheil al geschied. Intern verbrand (nee geen blauwe plek te zien)
blijkt dat bios pentiums herkent TOT 600 MHz (oud mobo ja) en 700 wordt verkeerd ingesteld met veel te hoog vcore van 2,35 Volt ipv 1,65 volt. ai ai ai... (instelling klassieke pentium he)
Gelukkig wel goede kant: nieuw mobo erin en nieuw Celly 1,2 GHz. Draait weer als zonnetje. zit nu met 2 doorgebrande cpu's. Zal ze nog wel doorboren en gebruiken als sleutelhanger
En 2e Celly 1,2 GHz cadeau vanwege mijn verjaardag en die gaat meteen in mijn mediaplayer pc.
Wel balen dat ik niet wist dat mobo 700 MHz slecht herkent en dus verkeerd instelt (het is Abit BX-6 mobo geloof ik)
Verwijderd
een pIII 650 @ 800 met een alpha koeler en dan met dat proggie waar je je fan speed me kan regelen je fans mindersnel laten draaien en ut2k3 gaan spelen
en ineens POEF
en dan nog afvragen wat er gebeurt is
voorderest weinig mis gegaan ooit is een at stekker omgedraaid dat rook niet fris
en dan nog afvragen wat er gebeurt is
Als ik naar de snelheid van de invulling van dit topic kijk, en dat vergelijk met de topics over geslaagde case-moddings, dan moet ik voorzichtig concluderen dat er bij casemodding meer mis gaat dan goed.
Maar je leert pas lopen door vallen en opstaan!
| Specs Aurora24 | My music |
we denken dat we allemaal iets unieks doen en dan blijk het dat er al honderden voor op hun muil zijn gegaanThe_Prince_of_Mu schreef op 04 februari 2003 @ 13:44:
Als ik naar de snelheid van de invulling van dit topic kijk, en dat vergelijk met de topics over geslaagde case-moddings, dan moet ik voorzichtig concluderen dat er bij casemodding meer mis gaat dan goed.

Vooral vallenThe_Prince_of_Mu schreef op 04 februari 2003 @ 13:44:
In april net nadat de eerste heerlijk verse tbirds van 1ghz uit waren
blies ik de mijne op toen ik een vloeistof koeler(geen waterkoeling) er op aansloot maar door het aantal weerstaden om de processor zat ie er dus niet vlak op. Ik pc kijken naar de temps die best wel omhoogvlogen. Ik snel de power button in rammen: shit atx, 7 sec inhouden(was at gewend

iig, koste me dus bakken met met geld
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Al mijn mislukkingen:
Atlon 1333MHZ koeler er verkeerd opgezet.
Lekkere baklucht door het hele huis. CPU op het moederbord gebrand Gigabyte GA7VTX.
Nieuwe CCFL aangesloten. Was aan het kijken welk draadje waar hoorden Vallen de plus en min van me voeding tegen elkaar aan. pots PC uit. aanzetten lukte niet geen brandgeur of zoiets. Bezig met me jas te pakken om een nieuwe voeding te kopen. Springt me pc opeens weer aan.
Moederbord oversleutelen. Breek ik me CCFL met me hand stukken glas in me hand
Tijdens het spuiten van me kast komt er een zandvlaag tegen me kast aan. Tip ga nooit je kast buiten drogen als er een zandstorm is
Tijdens het repareren van een klok 230 Volt schok gekregen
En dat was het wel zo'n beetje
Atlon 1333MHZ koeler er verkeerd opgezet.

Nieuwe CCFL aangesloten. Was aan het kijken welk draadje waar hoorden Vallen de plus en min van me voeding tegen elkaar aan. pots PC uit. aanzetten lukte niet geen brandgeur of zoiets. Bezig met me jas te pakken om een nieuwe voeding te kopen. Springt me pc opeens weer aan.
Moederbord oversleutelen. Breek ik me CCFL met me hand stukken glas in me hand

Tijdens het spuiten van me kast komt er een zandvlaag tegen me kast aan. Tip ga nooit je kast buiten drogen als er een zandstorm is
Tijdens het repareren van een klok 230 Volt schok gekregen
En dat was het wel zo'n beetje
jeetje dat heb ik nou ook gehad:D koeler er niet goed op men amd duron 1,3 Ghz gezet.... en tjah temp vloog naar 90 en het stonk best wel....Visjes schreef op 06 april 2003 @ 08:23:
Al mijn mislukkingen:
Atlon 1333MHZ koeler er verkeerd opgezet.Lekkere baklucht door het hele huis. CPU op het moederbord gebrand Gigabyte GA7VTX.
.....
na een paar minuten pc uitgezet koeler eraf... en een hoekje van me processor was doorgebrand

-- Mx-Generætion --
Verwijderd
HEHE, klach me dood heirzo. uberreetevette topic.
hier mijn foutje.
kwam me nieuwe kast binnen.. met voeding erin (chieftec dragon) eroploss gemodded.. ccfl erin.. alleen mobo videokaart en verdere componenten had ik later gekocht.. dus, ik wou ff met me gemodde kast zonder iets in.. me ccfl testen en wat fans.. kdoe de stekker in de stopcontact.. deed niks. kdacht eh vaag zeg, dus keek ff aan de achterkant van me gloednieuwe voeding, zette em op 115 volt. en in 1 keer hoorde ik KNAL.
khad mobo enz in moeten doen en dan pas testen.. zo werkt het he. lol
maargoed voeding opgestuurt en gelijk neiuwe gekregen.
hier mijn foutje.
kwam me nieuwe kast binnen.. met voeding erin (chieftec dragon) eroploss gemodded.. ccfl erin.. alleen mobo videokaart en verdere componenten had ik later gekocht.. dus, ik wou ff met me gemodde kast zonder iets in.. me ccfl testen en wat fans.. kdoe de stekker in de stopcontact.. deed niks. kdacht eh vaag zeg, dus keek ff aan de achterkant van me gloednieuwe voeding, zette em op 115 volt. en in 1 keer hoorde ik KNAL.
belachelijk dat je nog een nieuwe voeding krijgt ook , je molt dat ding toch zelf door zonder te weten wat iets doet aaneen knopje te draaien. typisch nederlanders, eerst kloten en dan pas lezen.Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 10:55:
HEHE, klach me dood heirzo. uberreetevette topic.
hier mijn foutje.
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Jij had zeker braaf een nieuwe voeding gekochtMaurice schreef op 06 april 2003 @ 11:16:
[...]
belachelijk dat je nog een nieuwe voeding krijgt ook , je molt dat ding toch zelf door zonder te weten wat iets doet aaneen knopje te draaien. typisch nederlanders, eerst kloten en dan pas lezen.

nee ik zou eerst lezen waarvoor dat knoppie zou zijn
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
way2go! zou ik ook doen hoorMaurice schreef op 06 April 2003 @ 11:33:
[...]
nee ik zou eerst lezen waarvoor dat knoppie zou zijn
en als het al mijn fout zou zijn, dan zou ik kijken of ik het zelf nog kan repareren en anders is het idd pech gehad... Om de fabrikant/winkel voor jouw fout op te laten draaien...tisk
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Ik was bezig met een 440BX mod om een Celly 1300 erop aan het draaien te krijgen. De mod was gedeeltelijk gelukt. Maar de boel was nog niet stabiel. Dus ik in de socket nog een ander pinnetje verbonden door een gesoldeerd draadje.
Ik weer proberen. Beeld zwart. Dus ik haal de processor er weer uit. Was er een heel pootje van de processor afgerukt. Mijn kloddertje soldeer was iets te dik geweest en blokkeerde de boel. Het pootje was helaas echt vanaf de base weg. Dus de processor kon zo de vuilnisbak in.
Ik weer proberen. Beeld zwart. Dus ik haal de processor er weer uit. Was er een heel pootje van de processor afgerukt. Mijn kloddertje soldeer was iets te dik geweest en blokkeerde de boel. Het pootje was helaas echt vanaf de base weg. Dus de processor kon zo de vuilnisbak in.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
sleutelhanger dusShuriken schreef op 06 april 2003 @ 11:47:
Ik was bezig met een 440BX mod om een Celly 1300 erop aan het draaien te krijgen. De mod was gedeeltelijk gelukt. Maar de boel was nog niet stabiel. Dus ik in de socket nog een ander pinnetje verbonden door een gesoldeerd draadje.
bij casemodden heb ik wle eens onder hoogspanning gestaan van een ccfl, meerdere keren in mijn vingers gesneden/gedremeld etc...
verdikke, net ff een losse 6 cm spire aangesloten, kwam ik er met mn vinger tegenaan, dikke snee + een blade van de fan af geknapt...nu snap ik waarom er vingerguards zijn...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Blunders van mij:
4x voeding laten branden (soms vraag ik me af hoe ik het voor elkaar krijg)
1x processor gestorven (ow me videokaart past niet, dat blok zit in de weg, nouja haal ik er wel ff af) - was 13 ofzo
raam in case maken en tot de conclusie komen dat je meer hd+floppy rek kan zien dan mobo
keertje pc aan gehad, even snel de netwerkkabel erin steken. dus eroverheen geboven en met topje van mijn neus de kast geraakt. trrrrring dat doet auw! geschroeide neus voelt echt niet lekker. heeft ook rest van de dag getinteld dat was wel weer leuk gevoel
moest videokaart uit mijn pc trekken en waar de schroefjes zitten hangt mijn ccfl. herstel - hing. was week oud
4x voeding laten branden (soms vraag ik me af hoe ik het voor elkaar krijg)
1x processor gestorven (ow me videokaart past niet, dat blok zit in de weg, nouja haal ik er wel ff af) - was 13 ofzo

raam in case maken en tot de conclusie komen dat je meer hd+floppy rek kan zien dan mobo
keertje pc aan gehad, even snel de netwerkkabel erin steken. dus eroverheen geboven en met topje van mijn neus de kast geraakt. trrrrring dat doet auw! geschroeide neus voelt echt niet lekker. heeft ook rest van de dag getinteld dat was wel weer leuk gevoel
moest videokaart uit mijn pc trekken en waar de schroefjes zitten hangt mijn ccfl. herstel - hing. was week oud

[ Voor 10% gewijzigd door ikke007 op 06-04-2003 14:03 . Reden: herrineringen komen boven ]
Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself
goh ze moeten toch eens in een ICT opleiding dit topic uitprinten en in boekvorm uitbrengen.. "Dingen Die Je Niet Moet Doen Met Hardware"
Auteur: Tweakers.net members..
Ach jah mijn blunders staan er ook in.. gelukkig lees ik altijd eerst wat ik ga doen.. min of meer..
Auteur: Tweakers.net members..
Ach jah mijn blunders staan er ook in.. gelukkig lees ik altijd eerst wat ik ga doen.. min of meer..
[ Voor 5% gewijzigd door Guldan op 06-04-2003 14:09 ]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Verwijderd
Even mij fouten op een rijtje (voor zover ik ze kan herrineren):
je klauwen open halen aan de scherpe randjes aan de kast, als je het frontje (voor bv dvd speler) eruit moet wrikken.
mn poten tot 2 maal toe open gehaald aan dezelfde 90mm fan
bij mn oude pc 166 wat bladen van mn fan gesprongen toen ik het stil zette. (ik heb wat met fans)
en dan mn nieuwe geforce, eindelijk een nieuwe pc gekocht, EINDELIJK mn waterkoeling op mn video kaart, ik dus blij.
Komt mn broer aan... heej wat is dit?.... (uiteinde van een thermometer) klats op de electronica van mn ti4200, weg beeld.
Gelukkig voor mn broer, en een aanstaande familie ruzie, kreeg ik van de vriendelijke memo garantie.
En het halve netwerk is hier eens opgeblazen door de bliksem... maar dat is geen domme fout.
je klauwen open halen aan de scherpe randjes aan de kast, als je het frontje (voor bv dvd speler) eruit moet wrikken.
mn poten tot 2 maal toe open gehaald aan dezelfde 90mm fan
bij mn oude pc 166 wat bladen van mn fan gesprongen toen ik het stil zette. (ik heb wat met fans)
en dan mn nieuwe geforce, eindelijk een nieuwe pc gekocht, EINDELIJK mn waterkoeling op mn video kaart, ik dus blij.
Komt mn broer aan... heej wat is dit?.... (uiteinde van een thermometer) klats op de electronica van mn ti4200, weg beeld.
Gelukkig voor mn broer, en een aanstaande familie ruzie, kreeg ik van de vriendelijke memo garantie.
En het halve netwerk is hier eens opgeblazen door de bliksem... maar dat is geen domme fout.
Dat doe ik wel, er liggen al 4 kapotte achter mij
2 atx door kortlsuiting, de andere is op een mysterieuze wijze heengegaan en een AT voeding waar de schakelaar kaduuk van was. Dus ik snijd het kapotte aan/uit knopje eraf. He er zitten 4 draden aan, waar zou die witte voor zijn, stekker in het stopcontact. Hmm welke draad zullen we eens nemen, ah de zwarte vind ik wel mooi (ground
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:59
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hehe ik wou de voorkant van me kast spuiten
Dus ik trek hem eraf en had me dvd speler er nog in
Trek ik de hele lade van die dvd speler mee
Helemaal aan gort getrokken
Dus nu haal ik cd-roms etc er eerst maar uit...
Dus ik trek hem eraf en had me dvd speler er nog in
Trek ik de hele lade van die dvd speler mee

Helemaal aan gort getrokken
Dus nu haal ik cd-roms etc er eerst maar uit...
Verwijderd
Ik was bezig met het uitdremelen van het PlayBoy logo uit mijn sidepanel. Komt mijn vander aan: "Dit kost veel te veel slijpschijfjes, ik kan dat ook met een tang!" Gevolg: Er zit nu een deuk in het logo..

Eens een gat gemaakt in m'n kast voor een 80mm koeler, dus ik koeler erop geschroef, kap weer op de kast, past het niet
Er zat een stuk van de constructie van de kast in de weg
Dus ik had en mooi gat met alleen een fingerguard ervoor
Heb ook eens een paar inverters van ccfl's gewoon op de stalen bodem van me kast gelegd

Er zat een stuk van de constructie van de kast in de weg
Dus ik had en mooi gat met alleen een fingerguard ervoor
Heb ook eens een paar inverters van ccfl's gewoon op de stalen bodem van me kast gelegd
Verwijderd
Toen ik een jaar of 5 was bracht mijn Pa een oude MSX mee van zijn werk (zo eentje met bandjes).
Ongeveer een jaar later lag ik 's nachts in mijn bedje heerlijk te dromen , in mijn droom moest ik naar de WC.
Je raadt het al: volgende morgen MSX-je aan, doet het niet
MSX optillen, heeeeeeejjjjj ligt daar zomaar een geel plasje onder
Tot mijn grote verdriet heeft het dingetje het ook nooit meer gedaan
Ongeveer een jaar later lag ik 's nachts in mijn bedje heerlijk te dromen , in mijn droom moest ik naar de WC.
Je raadt het al: volgende morgen MSX-je aan, doet het niet
MSX optillen, heeeeeeejjjjj ligt daar zomaar een geel plasje onder
Mijn vader dacht een keer dat zijn modem niet werkte, dus hij pakt een andere, schroeft de oude eruit en zet de nieuwe erin. Op zich niks vreemds aan, alleen:
De computer stond aan!!!!
vreemd genoeg werkte het, en windows herkende keurig het nieuwe modem....
verder nog een stuk of 5 AT voedingen opgeblazen, aan de 220 volt gehangen, So7 moederbord gesloopt, een cyrix 80387 CoCPU naast een intel 80386 CPU zetten zonder de voltages te checken (rook errug branderig), een harde schijf van anderhalve meter hoog op een betonnen vloer laten lazeren, een PC speakertje gesloopt door de doogeknipte draad tegen een openliggende een 12volt draad te laten komen, een format c: /q gedaan zonder om 22:30u mijn werkstukken/leesverslagen/opdrachten van school te backuppen terwijl ik ze de volgende dag moest inleveren en nog veel meer waar ik op het moment niet op kan komen....
De computer stond aan!!!!
vreemd genoeg werkte het, en windows herkende keurig het nieuwe modem....
verder nog een stuk of 5 AT voedingen opgeblazen, aan de 220 volt gehangen, So7 moederbord gesloopt, een cyrix 80387 CoCPU naast een intel 80386 CPU zetten zonder de voltages te checken (rook errug branderig), een harde schijf van anderhalve meter hoog op een betonnen vloer laten lazeren, een PC speakertje gesloopt door de doogeknipte draad tegen een openliggende een 12volt draad te laten komen, een format c: /q gedaan zonder om 22:30u mijn werkstukken/leesverslagen/opdrachten van school te backuppen terwijl ik ze de volgende dag moest inleveren en nog veel meer waar ik op het moment niet op kan komen....
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
* dontcare had een cooler verkeerd om op de pocessor gezet.
En tja zonder grof geweld wou die er niet meer af , bye bye amd2400+
voor de rest nog wat mislukte paint jobs ....
En tja zonder grof geweld wou die er niet meer af , bye bye amd2400+
voor de rest nog wat mislukte paint jobs ....
.Quod me nutrit me destruit.
Nog niets
Al heb ik nodgedwongen al wel 3 andere oplossingen voor mijn stealthmod (moeten) verzinnen
Al heb ik nodgedwongen al wel 3 andere oplossingen voor mijn stealthmod (moeten) verzinnen
Verwijderd
Ik lig echt krom vant lachen hier.
Ik herken mezelf zo vaak in deze post
ccfl's slopen, proc's doorfikken, en noem het maar op ik heb het allemaal gedaan
maar soms is er ook wel eens wat goed gegaan hoor
Ik herken mezelf zo vaak in deze post
ccfl's slopen, proc's doorfikken, en noem het maar op ik heb het allemaal gedaan
maar soms is er ook wel eens wat goed gegaan hoor
Rode knopje achter op de voeding...
Komt bekend voor, hier ook toen ik klein was, maar dan niet over hardwareVerwijderd schreef op 06 April 2003 @ 19:01:
Toen ik een jaar of 5 was bracht mijn Pa een oude MSX mee van zijn werk (zo eentje met bandjes).
Je raadt het al: volgende morgen MSX-je aan, doet het niet![]()
MSX optillen, heeeeeeejjjjj ligt daar zomaar een geel plasje onder![]()
Ik heb teveel gedaan, daredevil hier
Iets wat paar vrienden (en ik) paar dagen geleden hebben gedaan:
Woei, overklokken, dat doe je zo, vaposjill lalala beetje compound tralla, 24/7 benchmark woei werkt goed... Overklokken!

Ik ging even ander mobo halen voor DUAL DDR, en die vriend ging overklokken, hadden wat posts uitgeprint van de hoogst behaalde overclocks met Radeon 9700 Pro, vriend denkt slim te zijn: "Zei hebben geen Vapochill, ik doe wel +100 (476 dus 576)"... Wordt opgebeld, HELP KOM SNEL PC DOET HET NIET MEER VIEL ZOMAAR UIT... Vaposjill eraf, gewoon gaatje in de core

Doorgefikt
En vanmorgen, effe wat SDRAM bijprikken kost niks... Hmmmpf... Rotkabels, zo, klik zit wel vast... Zat er voor de helft in...
Intentionally left blank.
Had even mijn gloednieuwe AMD atlon 800 mhz een andere multiplier gegeven toen bij het plaatsen van de koelplaat dit gebeurde.

één beugel had ik geplaatst en de andere bijna toen de eerste er terug afvloog en alles onder de druk van mijn schroevedraaier knarste
4 dagen oud was dat beestje,en toen peperduur
Veel leedvermaak er mee
één beugel had ik geplaatst en de andere bijna toen de eerste er terug afvloog en alles onder de druk van mijn schroevedraaier knarste
4 dagen oud was dat beestje,en toen peperduur

Veel leedvermaak er mee
Invertortje opgeblazen door hem per ongeluk op de verkeerde voeding aan te sluiten. En 24V vind ie niet erg lekker.
En dan nog een keer een 19" monitor 2e hands gekocht en er heel erg enthousiast mee naar boven te brengen om hem te testen. Helaas was ik vergeten dat er nog een monitorkabel aanhing en naar beneden gekletterd. Hoe gek het ook klinkt maar toen ik beneden lag had ik de monitor nog vast. Mijn pa had hem ff overgenomen toen en op tafel gezet. Helaas wel 2 ribben gekneust door de val.
Ikke naar het ziekenhuis om een foto'tje te laten maken. Kom ik thuis wil ik net een pilsje pakken om van de schrik te bekomen struikel ik over de monitorkabel waardoor ie dus viel en best wel kapot was.
Toen maar de rest van de krat leeg gezopen zodat ik naast 2 gekneusde ribben ook een barstende hoofdpijn aan over hield.
Koop dus nooit een 2e handsmonitor
En dan nog een keer een 19" monitor 2e hands gekocht en er heel erg enthousiast mee naar boven te brengen om hem te testen. Helaas was ik vergeten dat er nog een monitorkabel aanhing en naar beneden gekletterd. Hoe gek het ook klinkt maar toen ik beneden lag had ik de monitor nog vast. Mijn pa had hem ff overgenomen toen en op tafel gezet. Helaas wel 2 ribben gekneust door de val.
Ikke naar het ziekenhuis om een foto'tje te laten maken. Kom ik thuis wil ik net een pilsje pakken om van de schrik te bekomen struikel ik over de monitorkabel waardoor ie dus viel en best wel kapot was.
Toen maar de rest van de krat leeg gezopen zodat ik naast 2 gekneusde ribben ook een barstende hoofdpijn aan over hield.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Joepie, alles kan cooler, zo ook mijn 512 MB PC2100, ach thermaltake active memory cooling erop...
Dan erachter komen dat geheugen niet meer in kast past, voorzichting geprobeerd de heatspreaders eraf gehaald, geheugen ging krom, toch nog ff boot geprobeerd maar helaas... op zoek naar nieuw geheugen...
Mijn tip, TT Active Memory Kit, is leuk maar let op
Dan erachter komen dat geheugen niet meer in kast past, voorzichting geprobeerd de heatspreaders eraf gehaald, geheugen ging krom, toch nog ff boot geprobeerd maar helaas... op zoek naar nieuw geheugen...
Mijn tip, TT Active Memory Kit, is leuk maar let op
-
Nu onder de catagorie minder dure grappen
een paar voltage regulators opgeblazen (lm317 86hc05 ed) door iedere keer de herhaaldelijke fout van ingangspanning en uitgangsspanning om te keren. Sommige roken, sommige knalt er een stukkie plastic vanaf. Verder de nodige condenstatoren opblazen, weerstanden laten roken door te hoge belasting (je moet ook geen 10 watt proberen te trekken over een halfwatt potmeter)
fanduct gebouwt, werkt prima, laten zien hoe de fan erin ligt (dus even tijdelijk de fan eruit gehaald en weer terug stoppen) en na een paar minuten erachter komen dat je CPU wel erg warm word (omdat je van tijd tot tijd even kijkt bij een nieuwe fanduct op je temp indicator) erachter komen dat de aansluiting op mobo los was geschoten.
een 220 condensator oplaad-truuk doen met losse draadjes en per ongeluk kortsluiting maken terwijl je pa net bij de meterkast staat en ook nog eens op je PC (damn das lang gelee die 486) dune2 na enkele uren spelen uit
en onder de catagorie kerstbomen modden in je wijsvinger zagen met een roestige zaag (auw)
een paar voltage regulators opgeblazen (lm317 86hc05 ed) door iedere keer de herhaaldelijke fout van ingangspanning en uitgangsspanning om te keren. Sommige roken, sommige knalt er een stukkie plastic vanaf. Verder de nodige condenstatoren opblazen, weerstanden laten roken door te hoge belasting (je moet ook geen 10 watt proberen te trekken over een halfwatt potmeter)
fanduct gebouwt, werkt prima, laten zien hoe de fan erin ligt (dus even tijdelijk de fan eruit gehaald en weer terug stoppen) en na een paar minuten erachter komen dat je CPU wel erg warm word (omdat je van tijd tot tijd even kijkt bij een nieuwe fanduct op je temp indicator) erachter komen dat de aansluiting op mobo los was geschoten.
een 220 condensator oplaad-truuk doen met losse draadjes en per ongeluk kortsluiting maken terwijl je pa net bij de meterkast staat en ook nog eens op je PC (damn das lang gelee die 486) dune2 na enkele uren spelen uit
en onder de catagorie kerstbomen modden in je wijsvinger zagen met een roestige zaag (auw)
in een computershop werken en alle OEM PC2100 modules uitproberen of ze op PC2700 cas2 willen werken
heb er wel 1 gevonden die het deed trouwens
verder: ehm 2 voedingen dood omdat ik wou kijken of ze zonder fan konden draaien
videokaart aanpassen en tot the max overklokken omdat je denkt dat 3dmark2003 dan sneller draait (yeah right)
fans aansluiten terwijl je compu aanstaat en dan een vonk bij je hdd zien... waar je net geen backup van had
kijken hoe lang een AMD XP draait zonder actieve koeling en bij 110 graden celcius besluit dat het toch niet kan
abit mobo doorlaten fikken toen ik die aan het proberen was. lag een schroefje onder
tevens de proc dood (p3 750)
moet ik doorgaan ?
heb er wel 1 gevonden die het deed trouwens
verder: ehm 2 voedingen dood omdat ik wou kijken of ze zonder fan konden draaien
videokaart aanpassen en tot the max overklokken omdat je denkt dat 3dmark2003 dan sneller draait (yeah right)

fans aansluiten terwijl je compu aanstaat en dan een vonk bij je hdd zien... waar je net geen backup van had
kijken hoe lang een AMD XP draait zonder actieve koeling en bij 110 graden celcius besluit dat het toch niet kan
abit mobo doorlaten fikken toen ik die aan het proberen was. lag een schroefje onder
moet ik doorgaan ?
[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 08-04-2003 08:08 ]
Verwijderd
Ik zette even een nieuwe fan in mijn voeding, de oude maakte zo veel lawaai...
*Kut, die voeding krijg ik niet open.
*Pakt schroevendraaier of ander lomp hulpmiddel.
*Steekt schroevendraaier in voeding en begint te wrikken en te draaien.
Ik kreeg de behuizing van die voeding niet meer normaal, en hij raakte allerlei spoelen en open draadjes in de binnenkant... dus heb ik 'm maar weggegooid
Gelukkig is /me nu veel wijzer en verstandiger...
*Kut, die voeding krijg ik niet open.
*Pakt schroevendraaier of ander lomp hulpmiddel.
*Steekt schroevendraaier in voeding en begint te wrikken en te draaien.
Ik kreeg de behuizing van die voeding niet meer normaal, en hij raakte allerlei spoelen en open draadjes in de binnenkant... dus heb ik 'm maar weggegooid

Gelukkig is /me nu veel wijzer en verstandiger...

Er, een 6,4 GB, 512MB en een 1,2GB hardeschijf laten vallen toen een hele plank uit me kast viel
+ Alle oude spullen, ff kijken of ik ze kan reanimeren als ik tijd heb 
En ruim 5 minuutjes een AMD Duron 1300 Zonder enig koeler in een DRAAIENDE pc te zetten
Resultaat: CPU Dood (Moet ik eigenlijk nog nakijken
), owja: Had er ook een verkeerde koeler opgegooid, was een Intel Cert. (Had wel me AMDXP2000+ perfect gekoeld
) Dus de core was ook afgebrokkeld
Moederbord en de rest van het zaakie staat nu te draaien met een Nieuwe Duron
+ Nieuwe koeler
P.s.: Die 2000+ doet het nog, in de sig staat een link naar me systeempies en het gaat om deze pc: Duronamo http://specs.tweak.to/5312
Staat nog allemaal verkeerde dingen in

En ruim 5 minuutjes een AMD Duron 1300 Zonder enig koeler in een DRAAIENDE pc te zetten

P.s.: Die 2000+ doet het nog, in de sig staat een link naar me systeempies en het gaat om deze pc: Duronamo http://specs.tweak.to/5312
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-04-2003 17:18 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
ik wilde een nieuwe cpu koeler plaatsen, dus eerst de oude eraf (duh).
Die wilde niet, dus ik beetje meer kracht zetten met schroevendraaier,
heb nu een mooi gaatje in mijn mobo, maar werkt nog best.
ff langer draadje aan een stekkerdoos maken, vraag ik aan een vriend, is de stroom eraf?
"ja hoor!"
...... niet dus
Die wilde niet, dus ik beetje meer kracht zetten met schroevendraaier,
heb nu een mooi gaatje in mijn mobo, maar werkt nog best.
ff langer draadje aan een stekkerdoos maken, vraag ik aan een vriend, is de stroom eraf?
"ja hoor!"
...... niet dus
lekkere vrienden heb jeVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 12:23:
"ja hoor!"
...... niet dus
-- Mx-Generætion --
Verwijderd
das ook het eerste wat ik mezelf aanleerde als elektricien, vertrouw alleen jezelf als het om dat soort dingen gaat (is helaas al 2 keer keer mis gegaan maar das een ander verhaal
bedoel je dit?
Ik haalde mijn hoofd tussen Sara´s dijen vandaan en zag dat lisa nu ook was opgehouden met zichzelf te....
ho er komen hier ook kleine kinderen toch?
-- Mx-Generætion --
Paar jaar geleden, met mn eerste hardware ervaring... P166 (toen nog best snel) helemaal uit elkaar gehaald, alles wat los kon, had ik losgeschroeft. Dus ook de draden los van de aan/uit knop.
Toen alles eenmaal uit mekaar was wilde ik het weer in mekaar zetten, alle kaartjes weer in het mobo prikken, ging allemaal makkelijk... Totdat ik ineens 4 verschillende kleuren draadjes tegenkwam.. Ach het zou zo wel kunnen... Ik verder dat ding in mekaar zetten, zet de stroom erop en zet de computer aan... Ineens gingen alle lichten van de bovenverdieping uit
Ik naar beneden en bleek er een stop doorgeslagen te zijn
. Toen nog slapeloze nachten van gehad
Toen alles eenmaal uit mekaar was wilde ik het weer in mekaar zetten, alle kaartjes weer in het mobo prikken, ging allemaal makkelijk... Totdat ik ineens 4 verschillende kleuren draadjes tegenkwam.. Ach het zou zo wel kunnen... Ik verder dat ding in mekaar zetten, zet de stroom erop en zet de computer aan... Ineens gingen alle lichten van de bovenverdieping uit

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2003 19:16 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Voor de grap een voeding met spiritus aangestoken.ZO he die elco's vliegen
, en een soort lucht onder zeer hoge druk komt eruit
.De rest begon te knetteren en opeens kablam hele voeding kwam van de grond af, en vele componenten knalden mee
.

[ Voor 14% gewijzigd door Venxir op 08-04-2003 19:37 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Monitor-kabels zijn de lastigste dingens dier er zijn. Alle kabels in en om een pc kunnen los, de moni-kabels zijn de enige die vast moeten zijn .... Why ???!!!The Dolf schreef op 07 April 2003 @ 03:05:
Invertortje opgeblazen door hem per ongeluk op de verkeerde voeding aan te sluiten. En 24V vind ie niet erg lekker.
edit: vandaag: casemodding: een keer vinger tegen werkbank geknald(veel zeeer) bij het breken van plexi. En bijna mink verbrijzeld met hamer. En een paar stukken plexi in mijn oog.
[ Voor 9% gewijzigd door jvvv op 08-04-2003 19:35 ]
LCD'tje uit elkaar gesloopt omdat ik wou weten wat erin zat 
En er zijn nu nog mensen die erop zitten te wachten van mijn ia
En er zijn nu nog mensen die erop zitten te wachten van mijn ia
Verwijderd
Gooi dr een leuke stikker of foto 8er...mjdejong schreef op 24 September 2002 @ 21:06:
Extra fans in het de zijkant gezet, netjes afgetekend (en ja hoor in spiegelbeeld afgetekend)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een idee hoe ik dit weer netjes kan gaan maken?
klassiek mopje: voeding op 110 volt zetten (op een oude p133 en met opzet btw)... leuk geluid, minder aangename stank 
op mijn AMD Socket 7 (voor mijn K6/2-400) mobo de cooler met iets teveel geweld vervangen... resultaat: socket voet kapot... pc moest gekanteld blijven liggen om nog te werken
daarna met ijzerdraad een leuke constructie in elkaar gedraaid
op mijn AMD Socket 7 (voor mijn K6/2-400) mobo de cooler met iets teveel geweld vervangen... resultaat: socket voet kapot... pc moest gekanteld blijven liggen om nog te werken
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 08-04-2003 19:54 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
hahah, ik een nederlander???????????????????Maurice schreef op 06 April 2003 @ 11:16:
[...]
belachelijk dat je nog een nieuwe voeding krijgt ook , je molt dat ding toch zelf door zonder te weten wat iets doet aaneen knopje te draaien. typisch nederlanders, eerst kloten en dan pas lezen.
btw, je bent toch zo perfekt. je maakt vast nooit fouten he???
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 20:16 ]
Onzin, ik heb hier ook monitors staan waarvan de kabel gewoon los kanjvvv schreef op 08 april 2003 @ 19:33:
[...]
Monitor-kabels zijn de lastigste dingens dier er zijn. Alle kabels in en om een pc kunnen los, de moni-kabels zijn de enige die vast moeten zijn .... Why ???!!!
Mijn lijstje ontbrak nog wat, dus hierbij:
• CCFL, met je fikke lekker lomp aan molex van een HD trekken en dan losschieten tegen je CCFL aan is niet slim...
• Voeding, spontaan in de fik gevlogen
• 2 reepjes van 64mb sdram wegens extreme instabiliteit moeten weggooien.. waarschijnlijk veroorzaakt door die in de fik gevlogen voeding
Verwijderd
ongeveer voor zo'n prijs had je je kast bij me kunnen spuiten.. met autolak.. (bij schadebedrijf) en veeeeeeeel mooier.. LOL. echt lache dit topicVerwijderd schreef op 26 February 2002 @ 20:06:
[...]
eh , 12 spuitbussen nodig gehad om me kast te verfen , omdak te snel was , en toen het na 8 buuse af was de kleur nie mooi von , 10 x 5 euro en 3 x 10 euro ...ja ja wat een modje he ?
vervolgens de kast naar boven slepen en tegen de muur schuren , jahwol , lak eraf en weer opnieuw spuite hehe , vervolges alles in mekaargezet zatte er vage druppels op , weer opnieuw , weer 3 busse verder ...
en nu ist goed
lees :
10 x bus van 5 euro
1x 8 euro
4 x motip @ 10 euro pst
hehehe ... hoezo lomp
kortsluiting is btw aan de orde van de dag hier , meestal overleeft alles het , soms nie
/edit bla bla
hm best wazig verhaal , maar veel spuitbussen iig
/edit
Verwijderd
heey JVVV: hebbie ooit het snoer van je muis, TB, of gamepad, enz.. los kunnen halen (zonder open te maken)???
volgens mij zitten daar ook gewoon snoeren aan..tog?!?!
Verwijderd
ja, hijs spontaan beginne moddenVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:17:
[...]
hahaha, klinkt als een leerzame ervaring!!!
Niks aan overgehouden?
Ja, ok. Maar een muis is niet zwaar als je ze verhuist. Als je met een ding van 15kg rondsleurt en dat er ff de kabel van dat ding blijft hangen of dat je er met je lompe voeten op trapt en zo je ribben kneust....Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 22:34:
heey JVVV: hebbie ooit het snoer van je muis, TB, of gamepad, enz.. los kunnen halen (zonder open te maken)???
Bij mij is het meestal zo: Ik doe dat ding los van achter men bakkie. Ik hef het op, dan zit ik met dat ding in men armen en blijft die kabel hangen... Dan moet ik een plek vinden om dat ding neer te zetten... en loopt het dan meestal mis (aangezien alles in evenwicht staat op mijn bureau: lees: rommel op stapels)
Nieuw A7V bord (duur duur) Athlon 800 erop en een dure coolermaster. Boel ff vastzetten... gratss schroevendraaier schiet weg, dwares langs me socket door me geheugenbanen.... je raad het al bord zo dood als wat (dag 300 pieken).
En het daarna met het volgende bord (A7V nieuwe
)nog een keer flikken. Mwahahah
slim van me *smilie tegen muur klets klets* deze dus: 
Derde bord (weer A7V 2dehandsje) heel gehouden gelukkig
2 Maxtor schijven opgeblazen.
eerste door me voedingstekker er wel goed in te stoppen, maar dat was zo'n verlangkabeltje en ik de draadjes zaten niet helemaal goed doorgelust. Oftewerl rood > geel en geel > rood.... pets Schijf dood
2de schijf uit het systeem hebben hangen als het systeem aanstaan, schijf neerleggen op een andere schijf.... contactjes onder van de printplaat raakte de andere schijf.... kortsluiting... schijf draaide heel snel, toen niet meer.
dat was het tot nu toe, strax ff kijken of ik nog meer ken slopen
Oh en natuurlijk het oude vertrouwde 220 > 110 volt op me voeding van me toen nieuwe P2-350 Gateway systeem... Beng, voeding dood, LS-120 floppydrive kapot en dvd speler aan gort. Voeding zelf was ook kapot bleek achteraf na een nieuwe zekering (nogmaals Beng)
En het daarna met het volgende bord (A7V nieuwe

Derde bord (weer A7V 2dehandsje) heel gehouden gelukkig
2 Maxtor schijven opgeblazen.
eerste door me voedingstekker er wel goed in te stoppen, maar dat was zo'n verlangkabeltje en ik de draadjes zaten niet helemaal goed doorgelust. Oftewerl rood > geel en geel > rood.... pets Schijf dood
2de schijf uit het systeem hebben hangen als het systeem aanstaan, schijf neerleggen op een andere schijf.... contactjes onder van de printplaat raakte de andere schijf.... kortsluiting... schijf draaide heel snel, toen niet meer.
dat was het tot nu toe, strax ff kijken of ik nog meer ken slopen
Oh en natuurlijk het oude vertrouwde 220 > 110 volt op me voeding van me toen nieuwe P2-350 Gateway systeem... Beng, voeding dood, LS-120 floppydrive kapot en dvd speler aan gort. Voeding zelf was ook kapot bleek achteraf na een nieuwe zekering (nogmaals Beng)
[ Voor 2% gewijzigd door Viper® op 09-04-2003 17:41 . Reden: goeie smilie ]
Dit topic is gesloten.