[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

brilsmurf schreef op 08 februari 2002 @ 22:37:
...Lekker wat cd'tjes aan het branden en ondertussen een beetje opruimen....

Pak een cd-doosje van mn computer op hetzelfde moment dat het cd'tje klaar is en naar buiten komt--die ik dus in volle vaart een elleboog geef :(

Dat was dus het einde van mn mooie plextor scsi brandertje }:O
Dat heb ik ook meerdere malen gedaan...

Mn pc staat onder mn bureau, en ik zit vaak met mn knie er dicht in de buurt of gewoon tegenaan te tikken ofzo.

Op het moment dat het cdtje klaar is, gaat het laatje open. Ik schrik er van, en haal mn been weg, maar trek tegelijkertijd de cdlade mee :P

Is me nu al 4 keer overkomen ofzo, gewoon weer open geschoeft, latje weer recht gezet, en gaan met de banaan 8)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Twan V schreef op 04 May 2003 @ 11:20:
Oh maar dat heb ik ook wel. Altijd, ALTIJD zit de floppykabel en de ideled omgedraaid. En dan doe je het een keer anders, denk je dat je het goed doet dus je schroeft de kast alvast helemaal dicht... nee hoor. Gewoon weer openmaken en omdraaien...
Volgens mij is die connector op de floppy gewoon een @random connector, die van mij heeft een keer een week oid verkeerd om gezeten, + de voedingkabel :X
Kwam ik pas achter toen ik een floppy nodig had, toen zag ik dat het lampje aan 1 stuk door brandde..zut omdraaien en hop, deed het niet meer dus :+
Nu doet ie het inmiddels wel weer, maar om een 500kb file er op te zetten neemt ong. 10 minuten in beslag :/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 23:08

Visjes

Blub........

een leuke die ik pas geleden deed
Bios flash op me ECS K7S5A+ mobo mislukt :|
er was een manier om hem weer gewoon werkend te krijgen toch?
\ ik ga even searchen

Me duron 950 core verbrokkeld door verslijting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keer de aan/uit knop van m'n ouwe AT'tje maken, draadje los. Netjes zwarte kapje eraf gesneden (waarom zit dat ding er ook eigenlijk? :) ), draadje vast met soldeerbout en inbouwen weer. Liet de switch zelf nog even loshangen om te testen of hij het nog deed. Uiteraard pak ik hem helemaal vast bij de metalen aan sluitpuntjes en ja hoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 16:25
Ik was eergisteren bezig met m'n radiator van m'n watercooling. Ik kon er niet echt bij, dus ik een beetje trekken aan dat ding. Schiet plots de slang van m'n northbridge koeler los en loopt er redelijk wat water over m'n Leadtek TI4200 64MB. Er uit gehaald, goed droog gemaakt (dacht ik), en aangezet. Na een uur of zo, plop, beeld uit niets meer. Uitgezet, opgestart, heel het beeld vervormd met letters en cijfers die verspringen ed. Weer uitgezet, opgestart, doet ie ut weer, ikke bij :) en jawel plop, niets meer. Nu wil de videokaart niet hoger meer als 640 bij 480 op 4-bit kleur, zodra ik hem hoger zet, hardware failure en gaat de PC uit. Heb gisteren maar een Hercules Radeon 9700 red PCB gekocht :). Wel zonde van m'n Leadtekje.

En ook nog m'n CCFL kapot getrokken toen ik de kast naar me toe wilde schuiven, en dus niets vermoedend ook de CCFL beet pakte. Daar kon hij niet om lachen...

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-05-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik wel :D :) ik lig echt dubbel om deze stup-id GoT-ers :) ;) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:21:
Keer de aan/uit knop van m'n ouwe AT'tje maken, draadje los. Netjes zwarte kapje eraf gesneden (waarom zit dat ding er ook eigenlijk? :) ), draadje vast met soldeerbout en inbouwen weer. Liet de switch zelf nog even loshangen om te testen of hij het nog deed. Uiteraard pak ik hem helemaal vast bij de metalen aan sluitpuntjes en ja hoor... 8)7
Hehe, op een AT schakelaar staat 230v >:)
Maar er gaat verder toch niets kapot aan? (qua computerhardware dan :P)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik was druk bezig aan me pc te sleutelen aangezien deze kuren vertoonde, de hele opstelling lag buiten de kast en op het moment dat ik de powerschakelaar indruk bezef ik dat de processor-koeler nog los lag.
Te laat! Daar ging mijn AMD Athlon XP1800+ die op dat moment nog rond de 200 euro koste.

Verder al 2x een CCFl gebroken (1x teveel kracht gezet, 2e keer op gaan zitten toen ik hem tijdelijk op me bed had gelegd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikel_PumaCatz schreef op 05 May 2003 @ 17:41:
Ik was druk bezig aan me pc te sleutelen aangezien deze kuren vertoonde, de hele opstelling lag buiten de kast en op het moment dat ik de powerschakelaar indruk bezef ik dat de processor-koeler nog los lag.
Te laat! Daar ging mijn AMD Athlon XP1800+ die op dat moment nog rond de 200 euro koste.
Ik heb eens een fingerguard op mijn cpu koeler willen zetten maar die heeft ongeveer 1 of 2 min. niet gedraaid omdat de fingerguard tegen het midden kwam van mijn fan. Toen ik effe keek om te kijken hoe het was zag ik het en heb ik ook meteen mijn intelletje uitgezet aan mijn voeding. :+ (het was wel een fingerguard van een oude voeding >:) ).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 17:21 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk deze topic :)

Was 4 jaar geleden mn nieuwe computerinstallatie aan t neerzetten op mn bureau, lekker kabels aan het aansluiten, beetje trekken en duwen aan de kast. Dondert mn 17' CRT gigant van 1,5 meter naar beneden met de beeldbuis omlaag! Blij dat mn voet eronder zat om de val te breken :O (I never saw it comming, want ik zat met mn lompe lichaam ONDER t bureau) 3 dagen moeilijk lopen en een mooie stompe hoek op mn monitor. De monitor doet t overigens nog steeds prima, maar t zijn ook bikkels, die CTX monitoren.

Een keer een Monster 3D kaartje (toen nog superduur) inbouwen, breekt er een of andere condensator af. Op goed geluk toch maar de computer aanzetten en t draaide als een speer.

Een keer mn mooie koeler verkeerd om op de proc. Scheelde een paar graden, maar uiteraard check je meteen de temps, dus t belletje in mn hoofd ging al snel rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 14:47:
[...]

hoe oud ben je nu dan??
15 >:) :7 (wel een beetje laat gereageer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errr ik heb een zooi processors vernield

1700+
1700+
1800+
1800+
1200Duron

Mobo :

Asus a7n8x

En nog een 40gb Maxtor hd ( Waterkoeling :/ ) Naja en een 300 watt voeding maar die heb ik niet vernield die werkt gewoon niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
MSI kv3t moederbordje, artic silent cooler erop zetten met schroevendraaier. Metalen lipje breekt af en ik ram zo zo'n smd-weerstandje van het moederbord door de helft :( Gewoon verder in elkaar gezet, computer aan. Geen beeld, andere videokaart ook geen beeld, ander ram geheugen...niks. Leverancier opgebeld en een nieuw bordje geeist want deze doet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 08:47:
Errr ik heb een zooi processors vernield

1700+
1700+
1800+
1800+
1200Duron

Mobo :

Asus a7n8x

En nog een 40gb Maxtor hd ( Waterkoeling :/ ) Naja en een 300 watt voeding maar die heb ik niet vernield die werkt gewoon niet goed :)
Is er ook al iets gelukt met processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijne was ook een ccfl. Ik dacht dat ik hem had gebroken. Maar juist toen ik wilde kijken ofdat ik hem had gebroken brak hij. Eigenlijk een ongelukje in een mogelijk ongelukje...
Maar het is alleen de ccfl zelf, dradenboel is nog intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nog ff en we hebben alweer deel 2 :P

Ik heb wel eens eerder wat misslukkingen gepost, maar ben nu zo slim geweest om even niets fout te doen :D

morgen lian - li kast binnen met ccfl .. het zal mij benieuwen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

standaard me voedingschakelaar op 130 volt gezet ofzow :) I am the firestarter!!!!!
veel floppy / ide kabels kapot gemaakt met poging tot het roundmaken.
celly 300 @ 450 totdat mijn fans ermee kapte :( rip
totaal van 256 meg (4 *64) meg verrot gemaakt door ESO (makkelijk zo een polsbandje)
etc.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 17:30
vliegjong schreef op 07 May 2003 @ 15:59:
totaal van 256 meg (4 *64) meg verrot gemaakt door ESO (makkelijk zo een polsbandje)
etc.
Steeds een ander dimm'etje, of...?

* ESteg ziet het al voor zich: een nieuwe halen... Shit! Wééér! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50
ik heb:

1. als 10 jarig jochie dat nergens vanaf weet in de bios iets verandere, en dan daarna tege mn pa zegge : mn pc doet het niet meer kun je mer ff helpen ? later blijkt mobo stuk, nu bedenken dat een bios flsh ook had kunne helpen >:) k had wel een nieuwe gekregen
2. 468 van een oom krijgen die het niet goed deed , ik een beetje prutse , dan wil k ff kijken hoe een proc in de socket zit , ik pak een schroeven draaier en haal en los alleen toen was net 1 pootje verbogen :(

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger ook een paar ouwe 486'tigs gemold toen ik 10 was..Bijvoorbeeld als de pc draait een schroefje op het mobo laten vallen.. 8)7 Of een pen tussen een draaiende fan stoppen... :X

De laatste tijd heb ik bijna niks meer kapot gemaakt, alleen een maandje geleden prongelijk een inverter opgeblazen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14
Ik heb het volgende op het geweten :
Athlon 1100, corecrunsh
Athlon 1200, alle op L bruggetje verbrand. Ontlading van iets?
Duron 1200, verkeerde spacer 8)7
Duron 1300, verkeerd geunlocked
Asus A7V KT133
Oud P1 mobo.

Een kast naar de kl*te geholpen door mod experimanten.
Verder zijn er een PCI modempje en een SoudBlaster Live vernield door me.
Deze wilden maar niet correct werken.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

ESteg schreef op 07 mei 2003 @ 16:40:
[...]

Steeds een ander dimm'etje, of...?

* ESteg ziet het al voor zich: een nieuwe halen... Shit! Wééér! :+
Ja steeds dezelfde, bij die zaak had ik dus ook mijn eerste polsbandje gehaald, aangeraden (dood anders) gekregen! :) :)
ik was 12 maar toch heel erg 8)7

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 09:34
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:21:
Ik ben ook een keer gaan experimenteren met een AT voeding 2 jaar terug ofzo. Stekker zat nog in het stopcontact want er gaat toch maar 3 volt ofzo door de aanuit schakelaar.......

Auw :| :(

Vaag gevoel trouwens zo'n stroomschok, het lijkt net of je vingers aan de schakelaar blijven plakken :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:42

bille

Don't call me Buff

Ik ging een paar jaar geleden bij een maat van mij een computer in elkaar zetten die ze net nieuwe hadden. Een spiksplinter nieuwe 1GHz TB. Maarja.. hij had nog geen koeler... dus ik zeg: aaah dat moet toch best kunnen zonder koeler? Anders hadden ze er vast wel een stikker opgeplakt met een waarschuwing ofzo. Maar het ging dus niet.. na een klein rookpluimpje een een vreemde geur ging de computer helemaal niets meer doen... die cpu is ter plekke gestorven... was ik ff blij dat het niet de mijne was :D <- eigelijk schaamte.. diepe schaamte..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb is een voeding op 230V gezet toen ik klein was. Rook, stank en angst om het te vertellen tegen me ouders (maar ik had iets verzonnen: ik weet niet hoe het kwam die wilde gewoon niet opstarten. ;). gelukkig was alleen de voeding stuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar jaar geleden (toen ik nog een ergere n00b was dan nu, had ik een oude p75 gekregen. Ik blij, meteen lekker prutsen, een keertje uit elkaar halen, weer in elkaar zetten... Doenniks. Oorzaak voedingsplugjes op mobo verkeerd om, wist ik veel. Mobo kapot. En toen besefte ik dat ik best mazzel had gehad toen ik men p90 (mijn echte eigen pc toen) uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet. Waarschijnlijk puur toevallig goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:47

Shuriken

Life is all about priorities

Lol, ik moet wel lachen om alle deze screw-ups. Ik dacht dat ik een sukkel was met een afgebroken processor pootje. Think again :D

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde bios in mijn videokaart geflasht en een te dikke laag verf op mijn kast gespoten waardoor er druppels op kwamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Een HD uit mun computer gehaald terwijl hij nog gewoon aanstond! zorgde ervoor dat hij nog geen poging meer deed om op te starten.

[ik heb de comp weer aan de gang gekregen door hem 1x op te laten starten met een andere voeding en toen de ouder er weer terug in gezet]

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larshil482
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 12:51
MrDirk schreef op 07 May 2003 @ 21:02:
Een HD uit mun computer gehaald terwijl hij nog gewoon aanstond! zorgde ervoor dat hij nog geen poging meer deed om op te starten.
Dat heb ik ook wel eens gedaan op school, maar ik had de volgende keer helemaal geen problemen met opstarten. Wat opvallend was toen ik de HD eruit haalde dat het windows scherm nog bleef staan gedurende de 5 minuten. Hierna begon de computer te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Larshil schreef op 07 May 2003 @ 21:07:
[...]

Dat heb ik ook wel eens gedaan op school, maar ik had de volgende keer helemaal geen problemen met opstarten. Wat opvallend was toen ik de HD eruit haalde dat het windows scherm nog bleef staan gedurende de 5 minuten. Hierna begon de computer te piepen.
Windows lekker bezig :z ;
010001110101000011110101000111100101010110000111010 (x 5 mins)
......................................................................................................

:?

Nou, loat'k moar es goan piepe! Di's nie goe!

En meestal kan je nog gewoon muizen enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larshil482
Hydraulik-Phunk schreef op 07 mei 2003 @ 21:11:
Dat klopt, ik kon alleen geen bestanden/programma's openen Afbeeldingslocatie: http://www.djritmo.nl/phpBB2/images/smiles/insane.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik heb ook een keer sluiting gemaakt met multimeter, gelukkig deed alles het weer na de stekker er uit te hebben gehaald en een keer aan gezet te hebben.

Verder een invertor om zeep geholpen door + en - om te draaien |:( . Ik bedoel als je dan een invertor opblaast laat hem dan knallen, dat is ten minste spektaculair (en dat deed hij toen helaas niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kut is dat he ? Denk je spektakel te maken (voeding opzettelijk op 110V zetten) en dan krijg je amper resultaat, terwijl als je het per ongeluk doet je je wezenloos schrikt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:23:
Ik heb is een voeding op 230V gezet toen ik klein was. Rook, stank en angst om het te vertellen tegen me ouders (maar ik had iets verzonnen: ik weet niet hoe het kwam die wilde gewoon niet opstarten. ;). gelukkig was alleen de voeding stuk :9
Woon je in Amerika dan ofzo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar er zat een grote rooie knop ingebouwd op die voeding vanacher. Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik dat had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hydraulik-Phunk schreef op 07 May 2003 @ 21:11:
[...]

Windows lekker bezig :z ;
010001110101000011110101000111100101010110000111010 (x 5 mins)
......................................................................................................

:?

Nou, loat'k moar es goan piepe! Di's nie goe!

M'n zusje had al eens de windows map ergens anders heengesleept, toen ze een tekstbestand wilde opslaan(nog in de Win95 tijd). Na 10 seconden gaf windows een foutmelding dat ie bepaalde bestanden niet kon vinden, even later gevolgd door een blauw scherm :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op een epox 8rda+ gaan zitten.
agp gebroken en nog dood ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Aantal jaar geleden vol overtuiging mijn 2.1 gig HD mee naar een maat. Netjes in een plastic zakje, zonder besherming verder. 100 meter van mijn huis *scheur* *boem* harddisk op de straatstenen. Beetje jammer dat ze geen eens een stevig handvan op die plastic zakkies maken.

Niet al te veel schade, ipv 2.1 gig nog maar 1 gig bruikbaar (bad sectors).

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen k na een nachtje stappen (kwam om half 2 smidags de volgende dag pas thuis) thuis
kwam, natuurlijk compleet lazarus.

ik vond een pakketje op de keukentafel met een briefje erbij waar de naam van de locale
computerboer op stond. ik blij.. snel snel openmaken.. weeeeee me nieuwe mobo + proc!
nog snel ff inbouwen voordat ik in een diepe diepe coma val. dat had ik geweten..
had k met me stomme kop het mobo DIRECT tegen de wand van me kast geschroefd.
aanzetten.. nix.. ff wachten dan maar.. ow shit ROOK!! snel knopje van de voeding omgezet
en maar gauw gaan slapen. maar helaas, de comp deed het nog steeds niet toen ik wakker
werd ;)

duur grapje helaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 02:29:
op een epox 8rda+ gaan zitten.
agp gebroken en nog dood ook
Heiligschennis! Wel netjes begraven hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
In een grijs verleden wel eens 512kb cache van een oud mobo over geprikt in een nieuw mobo... ging niet helemaal goed.... rookwolkjes enzo :+

De winkel heeft wel een nieuwe gegeven onder garantie. Het is slecht ik weet het. Ben tegenwoordig wel een modelburger hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:35

Tarin

Just plain weird.

ESteg schreef op 04 mei 2003 @ 11:34:
Misschien is het jullie opgevallen dat er aan één kant van de kabel een rode streep op zit... :?
[...]
Beetje late reaktie, maar het probleem is dus meteen dat ze pin1 ook niet aangeven op die dingen (iig niet op die die ik in m'n vingers heb gehad..)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:12

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 06:09:
ROFL :D Hoe speel je dat klaar? Wat was de exacte doodsoorzaak?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:35

Tarin

Just plain weird.

GrimaceODespair schreef op 08 mei 2003 @ 10:16:
[...]

ROFL :D Hoe speel je dat klaar? Wat was de exacte doodsoorzaak?
Dat snap ik ook nooit.. ik bedoel.. die standoffs zitten standaard al in je kast geschroefd. Je moet er hoogstens een paar bij stoppen.

Ik was na alle horrorverhalen over die dingen nog druk op zoek naar die dingen toen ik voor het eerst een pc in mekaar schroefde.. als ze er al in zaten kon dat toch geen probleem zijn?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 17:30
Tarin schreef op 08 May 2003 @ 10:13:
[...]

Beetje late reaktie, maar het probleem is dus meteen dat ze pin1 ook niet aangeven op die dingen (iig niet op die die ik in m'n vingers heb gehad..)
Je bedoelt op de diskdrive? Meestal staat daar een hééél klein pijltje op, die naar de kant wijst waar pin 1 zit :)

Wel op de drives die ik gehad heb, tenminste ;)

Maar voor de handigheid zet ik vaak met een stift even een punt of streep aan de pin-1 kant, omdat die kleine aanwijzingen zo verrotte lastig te zien zijn als een drive ingebouwd is... misschien een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 06:09:
toen k na een nachtje stappen (kwam om half 2 smidags de volgende dag pas thuis) thuis
kwam, natuurlijk compleet lazarus.

ik vond een pakketje op de keukentafel met een briefje erbij waar de naam van de locale
computerboer op stond. ik blij.. snel snel openmaken.. weeeeee me nieuwe mobo + proc!
nog snel ff inbouwen voordat ik in een diepe diepe coma val. dat had ik geweten..
aanzetten.. nix.. ff wachten dan maar.. ow shit ROOK!! snel knopje van de voeding omgezet
en maar gauw gaan slapen. maar helaas, de comp deed het nog steeds niet toen ik wakker
werd ;)

duur grapje helaas :D
Drank maakt meer kapot dan je lief is :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:23:
Als je in nederland woont en de voeding op 230V gezet had was er nix gebeurd :O Je hebt um waarschijnlijk op 120V gezet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 10:39
ShotGun schreef op 10 April 2003 @ 17:33:
[...]

Das fuck zeg, een FSB van 12,5Mhz :/ 8)7.
<broddelaarstaal>
moet dat niet je multiplier zijn?
</broddelaarstaal>

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
thijs_cramer schreef op 08 May 2003 @ 19:58:
[...]

<broddelaarstaal>
moet dat niet je multiplier zijn?
</broddelaarstaal>
Dat heb jij goed gezien. Waar haal jij die wijsheden vandaan? :+

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:09:
[...]

Als je in nederland woont en de voeding op 230V gezet had was er nix gebeurd :O Je hebt um waarschijnlijk op 120V gezet >:)
Euhh, wat bedoel je ermee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 29-07 17:58

Deem

Ontcijfer mij!

Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop 8)7 . De volgende ochtend stonk het dus in de buurt van mijn PC naar urine. Gelukkig stond mijn PC toen ik hem al pisbak gebruikte gelukkig uit. heb hem goed schoongemaakt en moederbord was nog intact _/-\o_ . De eerste maand heeft hij nog naar zijk geroken als hij een tijdje aanstond :Y) .

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:12

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

naimed schreef op 09 May 2003 @ 01:53:
Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop
[OC/CM] De mislukkingen: waterkoeling :D

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naimed schreef op 09 mei 2003 @ 01:53:
Heb een keer over mijn PC heen gezeikt met mijn dronke kop 8)7 . De volgende ochtend stonk het dus in de buurt van mijn PC naar urine. Gelukkig stond mijn PC toen ik hem al pisbak gebruikte gelukkig uit. heb hem goed schoongemaakt en moederbord was nog intact _/-\o_ . De eerste maand heeft hij nog naar zijk geroken als hij een tijdje aanstond :Y) .
bah bah.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

je nieuwe brander installeren, kast is toch open, dus systeem schoonmaken
kast dichtmaken, aanzetten, en niet booten :? 80 keer alle kabels nalopen
en opnieuw aansluiten, bijna gek worden van frustratie :( , en er dan achter
komen dat je gewoon je werkgeheugen vergeten bent terug te zetten omdat je moeder vraagt wat daar voor onderdeel van je computer op je bed ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 00:01:
[...]

Euhh, wat bedoel je ermee? 8)7
We hebben jier in nederland een netspanning van 230 ! en je zette m op 230 dus das juist goed, je hebt m denk ik op 110 gezet dan gaat ie kapot jah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:23:
[...]

We hebben jier in nederland een netspanning van 230 ! en je zette m op 230 dus das juist goed, je hebt m denk ik op 110 gezet dan gaat ie kapot jah!
Ahzo. ja da zou ook kunnen ik was nog maar jong en ik kan me alleen herrinneren dat het een rode knop was die je moeilijk kon omzetten. (ik woon trouwens in belgïë >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 18:17

PCR

* PCR heeft voor 2 jaar terug zijn case gespoten.

Alles was zilvergrijs, ook het behang, de vloer, de tafel, de stoel, de monitor en gelukkig ook de case :Y)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 23:39
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:23:
[...]

Ahzo. ja da zou ook kunnen ik was nog maar jong en ik kan me alleen herrinneren dat het een rode knop was die je moeilijk kon omzetten. (ik woon trouwens in belgïë >:) )
hier jagen ze ook 230 volt door het stopcontact :)
je hebt het dus idd op 110 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hydraulik-Phunk schreef op 07 May 2003 @ 22:09:
Kut is dat he ? Denk je spektakel te maken (voeding opzettelijk op 110V zetten) en dan krijg je amper resultaat, terwijl als je het per ongeluk doet je je wezenloos schrikt.. :(
klinkt bekend

K was gisteren nog aan een voeding aan't prutsen om er voor niet computer techische doeleinden wat meer stroom uit te trekken ..

waar de stroom sense zat had ik al snel gevonden en overbrugd, toen maakte ik alleen de cruciale fout bij een testje met een paar halogeen lampen de uitgang kort te sluiten...

en met uitgeschakelde beveiliging klappert dat flink, als je daarbij opteld dat ik met m'n hoofd +- 20 CM van de open liggende voeding zat en als extra special-effect meteen het licht uit ging kun je je voorstellen dat je je dan de pleuris schrikt ...

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
10 min geleden gebeurt:

Ik was mijn 1700+ aan het pushen om hem op 2500Mhz te krijgen met mijn 7+ >:).

Dus ik zet het ding op high, leg mijn kast open en op zijn zijkant zodat de warme lucht makkelijk om hoog kan.

Ik begin met 1,8V Vcore, en verhoog dat steeds 0,025V. Op 1,8 kom ik windows niet eens in. Bij 1,9V krijg ik dat XP laadscherm. Bij 1,95 kreeg ik een BSOD na het laden.

Toen bij 1,975V tjoemmm, PC springt opeens uit :?. 2 Seconde daarna pats, kleng, kleng + 3 lichtflitsen uit de voeding (300W Codegen) >:).

Nu kan ik de heatsink in de voeding nog steeds niet aanraken zo heet is hij :P.

Ik zie trouwens nergens schade in de voeding, helemaal geen ontplofte elcotjes ofzo :?. Of ze moeten helemaal weggeblazen zijn natuurlijk.

Ik ga nu maar eens een Antec 450W bestellen.

Nu maar hopen dat mijn 8rda+ het avontuurtje heeft overleeft ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEn
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

-keertje m'n tv out op tv aangesloten zonder tv/pc uit te zetten B) ... geen beeld... toch maar even een raampje open gedaan.. Toen wilde het kaartje niet meer hoger dan 16kleuren op 640-480, beetje jammer... Gelukkig werkte het toen ik me bij de PCboer van de domme hield :*)
-stekkerdoos openschroeven omdat je zo verschrikkelijk benieuwd ben hoe dat er nu precies van binnen uitziet! (stekker vergeten :S)
-mijn (toen) gloednieuwe Iiyama 17" Diamontron schoongemaakt, ff lekker boenen, tot mijn nagels door het doekje en dus ook door de coating heengingen... Geeft mooie strepen, die jou na verloop van tijd niet meer zo opvallen

btw, flatcable verkeert in fdd doen is niet erg, doet nix, ent lampje blijft branden, gaat nix kapot van (idd, tientallen malen gebeurd |:( )

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2002 @ 16:11:
Nee de roller begon te verharen...
kwam er pas achter toen de verf was uitgevloeit...
Overal kleine haartjes in de verflaag....
Super lelijk....
Sorry hoor, kan het niet meer inhouden van het lachen, wat is de nickname van deze mod?

POES-mod :+

of ga je hem ook nog eens scheren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
naimed schreef op 09 May 2003 @ 01:53:
Dan ben je wel erg van de wereld afgeweest. Iemand zou je dr voor moeten slaan.
Al verging de wereld of zou ik het onder dwang moeten doen, dan nog niet.... 8)7

Echt sick als ik eerlijk mag zijn :? :r |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larshil482
Ik heb vandaag een print gemaakt op school. Na het etsen had ik er een laklaag overheen gedaan en in de oven gelegd. Ik kwam na 15 minuten terug en toen zag mijn print plaat er zo uit, het was net een gesmolten plakje kaas:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/larshil/ar/print.jpg

De kleur van de printplaat moest echt geel zijn 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Larshil482 op 12-05-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaHa. hoe komt het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larshil482
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 17:22:
HaHa. hoe komt het eigenlijk?
De oven stond op 240 graden :( alleen is het display stuk en dan lees je 40 graden. Niks aan de hand dacht ik, tot dat ik 15 minuten later keek. Er hing daarna wel een lekkere geur in het lokaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 05-08 22:37

Leejow(saait)

Blater

Larshil schreef op 12 May 2003 @ 18:41:
[...]

De oven stond op 240 graden :( alleen is het display stuk en dan lees je 40 graden. Niks aan de hand dacht ik, tot dat ik 15 minuten later keek. Er hing daarna wel een lekkere geur in het lokaal :+
Aaah gut :>

waar was de print voor bedoelt? Tis geen kleintje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larshil482
Leejow(saait) schreef op 12 May 2003 @ 18:43:
Aaah gut :>

waar was de print voor bedoelt? Tis geen kleintje :+
De afmeting van de print is 25 x 15 cm.

De print moest een BlinkenLed worden, hier is ook een topic over op GoT: [EL]Blinkenleds bouwen - PCB ontwerp alleen heb ik een andere versie dan die in het topic staat. Morgen gaan we het weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mensen was net telaat voor de stinkende rook wolk.. :(
dit alles door een datakabel van je foon "69 zeuro" dood dus.. kabel is ook weg gesmolten.. :(

Hij heeft het altijd met allebei de poorten gedaan.. ach nahja.. :P
have fun :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/got/2.jpg

Beetje brak maar hij is door de kabel weggefikt. tot op de stekker :(
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/got/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

:o

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Je USB poort op 230 aangesloten ofzo :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wou mun lamp op de usb zetten :7

was een datakabel aan het inpluggen.. werd mun beeld ineens zwart.

en toen (rook rook) hehe (stink stink) oops :)

hehe minder prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dak dingen bij exile heb besteld!!
een 21"beeldscherm
een amd xp2000+
een ga-7vax moederbord
256 ddram (333mghz)
geforce 3
ze gaan al een half jaar mee dus hopen dat ze niet stuk gaan want ik heb geen garantie meer:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vinger in een voeding steken als deze openstaat en als ie nog aangesloten is en dat zwarte schakelaartje op de I staat doet ook erg zeer. De uiteindelijke mod is wel -redelijk- gelukt, wat uitschieters met de metaalschaar hier en daar. helaas geen pics... :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 21:06

Pubbert

random gestoord

3 CCFL's in 24 uur gemold :X

* Pubbert is lomp

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 15 May 2003 @ 10:09:

/me is lomp
/me kreeg die indruk ook ja Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/hm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 22-07 20:37
Dond3r schreef op 15 May 2003 @ 10:09:

* Casejunkie is lomp
Hmmz shit happens ik heb er ook al twee gesloopt.
Allebei door dat ik ze op me bed had liggen en dat ik er me voeten op legde.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 16:59

The Wrecker

Networking Rulez

Ben weer aantal keren wezen solderen (klein schakelingetje).

En elke keer krijg ik het weer voor elkaar me klauw tegen de bout aan te jassen.
heb dus een stuk of 3 brandwonden overgehouden. Overigens deze week gebeurd.
Voor mij begint het redelijk normaal te worden dat dit gebeurd (soort van traditie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dan de mislukking? dat je je hand tegen de bout aan jast? maar dan ben jij de mislukking... moet kunnen!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wrecker schreef op 15 May 2003 @ 14:15:
Ben weer aantal keren wezen solderen (klein schakelingetje).

En elke keer krijg ik het weer voor elkaar me klauw tegen de bout aan te jassen.
heb dus een stuk of 3 brandwonden overgehouden. Overigens deze week gebeurd.
Voor mij begint het redelijk normaal te worden dat dit gebeurd (soort van traditie).
heb ik ook zoo vaak gedaan. kep 3 jaar geleden me 15 watt boutje eens tegen m'n arm gehouden>> gevolg>> nog steeds een groot litteken. Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/wallbash.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/wallbash.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/wallbash.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/wallbash.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/wallbash.gif

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 18:27 . Reden: gevlog?! :? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een ECS L7s7a2 vernagelt>door een mislukte voltmod(noujah meer kortsluiting door een ijzerdraadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 18:28:
Heb net een ECS L7s7a2 vernagelt>door een mislukte voltmod(noujah meer kortsluiting door een ijzerdraadje.
nog nooit gehoord van isoleren...Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/confused.gif Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/crazy.gif Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/hmmlaugh.gif
Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, dinsdag een van de clipjes van de derde ram slot gesloopt. ik was met diskette dirves aan et kloten omdat ik er geeneen meer aan de praat kreeg in de pc, en tijdens al dat in en uitgeschuif heb ik dus een keer wat te hard geschoven en zo'n wit clipje plus een klein hoekje zwart afgebroken |:( , gelukkig gebruik ik alleen het eerste slot, en is dat en het tweede slot nog intact. (het derde slot is trouwens volgens mij ook nog wel te gebruiken, alle contactpuntjes zitten er nog, alleen zit alleen het bovenste clipje er nog maar)

had voor de zekerheid, en om meer ruimte te hebben het reepje ram al uit het slot gehaald, en datw as ik dus ook nog eens vergeten terug te zetten. dus ik booten, oooww, shit hij doet et nie meer , maar na even rond kijken zag ik dat reepje ineens op me bureau liggen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 16-05-2003 15:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hier echt zo veel dingen kunnen neer zetten dus hou ik het maar bij de 2 vaagste die overiggens indirect niet mijn schuld waren, maar wel mijn spullen betrof :) :

1.Mijn pas gemodde kast (lees als "veel geld en veel tijd") even op de vensterbank gezet voor het raam om het geclockte iets meer te koelen :) . Hij stond netjes en solide achter mijn luxaflex. Ik ga even sigaretten halen :7 en toen ik terug kwam en uit mijn auto stap kijk ik eventjes naar boven (ik woon 4 hoog) en zie mijn kast uit het raam hangen alleen nog bungelend aan mijn monitor cable 8)7 :( . Hevig in de stress niet wetend of ik nu keihard naar boven moet rennen of moet schreeuwen zie ik mijn kast het gevecht verliezen en valt ie echt 2 meter voor mijn neus op de grond "dood" ;( ;( . Blijkt dat mijn moeder even lekker het huis wou luchten en dus alles tegen elkaar open had gezet. Daar het nogal tocht in een flat en dat op 4 hoog best wel hard is , had mijn luxaflex zich tegen mijn kast aangedrukt en toen de schuifpui open werd gezet was dat alles iets te veel van het goede en drukte de wind mijn kastje naar beneden. Mijn kast is nu in kasthemel O-) .

Volgende week zal ik kijken of ik de foto's nog heb en probeer ik ze in te scannen. Maar ik vertel je 1 ding een kast komt net als een kat netjes op zun pootjes terecht alleen een kat zakt niet volledig in elkaar en wordt niet opeens 50 cm korter.... :( . Ik kan er nu best wel weer om lachen, maar op het moment zelf alles behalve dat.

2.Mijn kat en ik (maar vooral mijn kat) zijn er achter gekomen dat een 120x120 MM fan niet is bestand is tegen een katten staart. De kat (inmiddels op natuurlijke wijze door ouderdom gestorven) was mijn kamer in gesneaked en is langs mijn kast gelopen waar op dat moment een 120x120 MM fan zonder fan guards fijn draaide (ik zou de volgende dag de guards binnen krijgen :| ). Ik hoorde een doodskreet en zag mijn kat het snelheidsrecord verbreken richting zijn mandje waar hij al likkend zijn stompje probeerde te redden. De kat miste vannaf dat moment 1 cm staart en ik zat met een kromme fan en een kast die meer op de set van Texas Chainsaw Massacre paste. Hier heb ik geen foto's van en al had ik die dan had ik je ze gespaard :) .

Als ik het zo terug lees lijkt het net of ik een giga fantasie heb. Jammer voor mijn kast mijn kat en ik dat het allemaal waar is.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Mooie baybus gemaakt (pics volgen) voor 4 fans, 4 schakelaars en 2 blauwe en 2 groene 12v leds voor controle.

Ik inbouwen in mijn bakkie, alles ging goed. Todat ik de pc aansloot en alle fans aanzetten hele pc kwam niet door zijn post heen. Ding er uit gehaald en ik kon weer vrolijk putteren.

Wel raar is dit voor een voeding van 300 watt en een watt slupende ahtlon 1gh proc.

Verder heef ie het wel overleeft.

en nog een oude videoplank gevonden voor je mp3 bak lekker klein, ik er insteken in een oud mobo. ik wist veel dat dat ding kapot was alle baantjes die naar de pci slot leidde gingen rood opgloeien, verder deed het pci slot het nog wel met een klein mankementen.

nog meer:

2x oude 14 inch monitortje opgeblazen.
Eentje wou niet oger dan 640x480 dus dan ben je scheel naar 5 min, dus gaan klooien of ie niet hoger kon had `m eindelijk via windows @ 800x600 naar beneden ff wat drinken pakken kom boven, rook melder ging af en daar ging m`n monitortje naar de 7de hemel.

2x mooie sleutelhanger van een 486, had eindelijk een mooie 486 dx2 66 mhz was m`n 2e proc. Dus ik en mijn pa geinstalled (was nog maar 10) alles werkte goed behalve na een tijdje dingen doen rebootte die telkens, na enige keren dat gedaan te hebben deed ie het niet meer.

[ Voor 56% gewijzigd door Meneer aard op 16-05-2003 16:27 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 18:43
Ik heb eens een keer een 486 cpu verkeerdom in de socket geplaatst. Aangezet; alle fans draaien één keer en weer uit. Dood!

Ook eens te zwakke potmetertjes gekocht voor mijn casefans, na aan en uit draaien waren ze al doorgebrand met een fijne geur erbij.

De grootste mislukking was misschien wel de aanschaf van een GlobalWin FOP38. Wat een teringherrie van dat ding!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

iPiX1999 schreef op 16 May 2003 @ 21:04:
Ik heb eens een keer een 486 cpu verkeerdom in de socket geplaatst. Aangezet; alle fans draaien één keer en weer uit. Dood!

Ook eens te zwakke potmetertjes gekocht voor mijn casefans, na aan en uit draaien waren ze al doorgebrand met een fijne geur erbij.

De grootste mislukking was misschien wel de aanschaf van een GlobalWin FOP38. Wat een teringherrie van dat ding!
hoe krijg je dat voor elkaar, tenminste bij mijn mobo was het een recht stukje in geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik kreeg het voor elkaar om drie keer achter elkaar gloeiend hete soldeertin op mijn dij te laten vallen |:(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eens soldeertin op m'n hand laten vallen, toen stollen => komt veel warmte vrij, PIJN! :(
Ben ook eens zo slim geweest om aan m'n controller te gaan solderen toen hij nog in de usb-poort gestoken zat. Gevolg; strepen door het beeld, geluid kraken. Toen gauw eruit getrokken gen *gelukkig* geen blijvende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm ff kijken ... heb ooit eens toen ik nog op een Td werkte wel eens een moederbordje aangezet met een schoefendraaier. (weetjewel ff pinnetjes connecten) maar dat ging een keer dus niet goed .. en begon heel fijn te flitsen en te knallen. maar het moederbord deed het nog .

Ook wel eens gezien bij een collega die had eem audio stekkertje volgens mij op de usb aansluiting gezet . DAT BEGON ROKEN! wow de hele td stond zwart. alleen de cdrom was kapot.

Ook een keer kwam er een man die had dus een slot A amd in een intelbord gekregen (ja dan staat je cooler dus de andere kant op .... nou die deed ook niets meer .

Owja ook 1 keer gehad dat ik een systeem aan het bouwen was en ik zet hem aan en ik hoor iets in de kast vallen . en het systeem gaat niet aan . kijk ik in de kast ligt er aan chip in mn kast ... nou zou dat denk ik aan het moederbord hebben gelegen , maar je staat toch ff raar te kijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:43:
mmmm ff kijken ... heb ooit eens toen ik nog op een Td werkte wel eens een moederbordje aangezet met een schoefendraaier. (weetjewel ff pinnetjes connecten) maar dat ging een keer dus niet goed .. en begon heel fijn te flitsen en te knallen. maar het moederbord deed het nog .

Ook wel eens gezien bij een collega die had eem audio stekkertje volgens mij op de usb aansluiting gezet . DAT BEGON ROKEN! wow de hele td stond zwart. alleen de cdrom was kapot.

Ook een keer kwam er een man die had dus een slot A amd in een intelbord gekregen (ja dan staat je cooler dus de andere kant op .... nou die deed ook niets meer .

Owja ook 1 keer gehad dat ik een systeem aan het bouwen was en ik zet hem aan en ik hoor iets in de kast vallen . en het systeem gaat niet aan . kijk ik in de kast ligt er aan chip in mn kast ... nou zou dat denk ik aan het moederbord hebben gelegen , maar je staat toch ff raar te kijken .
processor en mobo helemaal dood? of alleen mobo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 03-08 14:07
een 0-5/7-12V fanbus gemaakt met voor vga en cpu er nog een zalman fanmate tussen gezet. blijkt dat ik niet goed had opgelet bij 't maken van de stekkers, en dat ik sommige plussen en minnen verkeerd om had gezet.. :P

resultaat: pc aangezet, fans gingen niet draaien, hoor ik een knal uit een van die fanmates komen, lekkere rookwolk erbij, fanmate kapot a 6 euro... :D

bijna mislukking; vroeger zo enthousiast me eerste pc in elkaar aant zetten (p3 300), waarschijnlijk wat verkeerd aangesloten, pc aan, doet nix, wat rookontwikkeling bij 't moederbord, ik bang dat ik 't mobo had gesloopt, nog een keer alles goed nagelopen EN gecorrigeerd, alles deed 't gelukkig nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik moest zo nodig de voeding uit de behuizing halen om plaats te sparen in m'n mini-servertje, maar moest wel ff de 230 aansluiting verlengen...

Ik gesoldeert...

3 weken later, snif snif....

Kabeltje los....

Halve case zwart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

* m-m gaat u eens van een deel 2 voorzien

Acties: