[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

een keer de molex van mijn splinternieuwe 40gig hd d'ruit gehaald terwijl die volop bezig was, wat denk je HEADCRASH

edit:

maakt nu een takke herrie dat wil je niet weten

[ Voor 25% gewijzigd door snooze op 05-12-2002 18:57 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Doet ook lekker pijn: Tegen schrikdraad aanpisse...VONKVONK..

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

's nachts me nieuwe northbridge heatsink installeren *D
blijk ik met het eraf rammen van me oude heatsink een condensator heb meegenomen :X (ik was te lui om mobo eraf te schroeven er werkte met een nijptang en een schaar :X)

hij werkt nog wel :D
anders plak ik em er wel weer op met een naald-puntje AS3 thermal compound (ook van beurs :))

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
mjah eens moet de 1ste x zijn he ... et schakelaartje van de voeding omzetten naar 110 .... kwam mooi vuurwerk uit dat wel :P ... alleen mn oom was er niet zo blij mee :S (kheb et geweten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
1- halve fles bier in het toetsenbord - bord overleeft, maar de keys bleven telkens plakken (niet echt een OC/CM mislukking, maarja.
2- gaan solderen voor de pc.. zit een klein smeltputje in de polssteun van me 2 maanden oude plankje :(
3- gamepoort monteren van me Asus P4B533E (los paneeltje voor in pci slot) bij het schroefje aandraaien in de verkeerde hoek van me case beethouden... *krak* dag CCFL :(
en dan ondekken dat dat joystick van (don't put your trust in) Trust ongeloofelijk kut in te stellen is in W2k.. GRRR!!!
4- en dan ondekken dat met joystick net zo kut vliegt als met de muis in Battlefield 1942 |:(

naja, het kan allemaal veel erger....

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1 fannetje stikkertje eraf geen ollie er meer in dus dat ding stinken.
was 10.000 toeren fannetje 40x40 ofzo :)

verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst alles isoleren met isolatiemateriaal en vervolgens erachter komen dat je nog een blowhole wilt dremelen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Een 92mm fan gekocht en die ff op de ribbelige ondergrond rechtopgezet en aangezet. Bleek dat ding zo hard te blazen dat die omviel en daar was mijn hand ook.
Gevolg: TJAK vinger erin en die fan stond ook meteen stil.

Resultaat: flinke snee in mijn vinger

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

AMD 1400 gemold (hoe weet ik niet maar goed) het begon in 1 keer ONWIJS te stinken ..
peper dure (toen) kast (inwin Q500) gedremeld om mijn waterkoeling aan te brengen... enkel blijkt dat ik het verkeerd om had gedaan (DOH) zit wel gelukkig aan de achter, ik maak er wel mooie handvaten van :P

zoals above, ik koel mijn HD's met 2 x 80mm fan die gewoon op 12v draaien, maar de HD's zitten naast de reset knop (DOH) en dan ga je zonder te kijken proberen te resetten.. AUW .. tering snee in mijn topje van mijn vinger en bloeden :/

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik heb echt zo'n gouden fout gemakt die iedereen een keer maakt, maar er nooit van leert: het plastic pinnetje van een socket eraf butsen :X 8)7 :X |:( :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terones
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04-2017
ach ja leuk hoor computers slopen.
ik heb thuis een fan uitelkaar gehaald
een paar keer kortsluiting gemaakt door niet computer gerelateerde dingen aan te sluiten op mijn voeding. (voeding is nu dood)
en m'n fingers verbrand door een koeler waarvan de fan niet draaide door snoertje die in de weg zaten (HEET :( )
ohja en ik heb een mooie laser-printer uit de regen gehaald :)

en dat was het wel zo'n beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn werk krijgen we dus laptop's van GAK-kinderen terug....

Helemaal geweldig:

Een aantal voorbeelden:

- Scherm aan barsten, wheelie met rolstoel gemaakt, terwijl laptop nog op schoot lag :P
- Toetsen eruit, wilde met mes broodkruimels tussen toetsen vandaan pulleken.
- processor doorgefikt, mannetje had de ventilatie-gaten afgeplakt met plakband, dan maakte hij minder herrie.
- Gat dwars door hele klep heen, als snijplank gebruikt en uitgeschoten bij snijden brood.
- Floppy-drive niet werkend, mannetje propte er al zijn snoeppapiertjes in.

Kan nog wel ff doorgaan, overigens geven wij deze verhalen niet door aan de fabrikant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wow een keer een delta fan aan sluiten op 220 met natuurlijk trasformator er tussen. verkeerde trasonformator was verkeert . kwam rook uit fan en fliten. zat ook nog ees geen plastic om draad dus deed wel pijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja ik ken wel iemand die een keer zijn scsi kaart eruit rukte toen de pc aan stond :)
Zijn brander deed het dus niet meer en ik zei zo: Kan het niet aan je scsi kaart liggen (Was een scsi brander 8)7 ) Dus hij.... rukt gewoon de kaart eruit.... "bedoel je deez??????"
:+
[nutteloos]Die brander en die kaart waren natuurlijk daarna allebij zwaar dood :+[/nutteloos]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:38 . Reden: nutteloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Laatst online: 14-09 19:09

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:02:
- Toetsen eruit, wilde met mes broodkruimels tussen toetsen vandaan pulleken.
Ja leuk he?
Ik weet al helemaal niet meer waarom ik een toets van m'n toen nieuwe, inmiddels >3jaar oude acer laptop er uit moest hebben (oh ja huisgenoten + zakken chips + mijn laptop -> proberen schoonmaken). Maar wat ik nog heel goed weet; wat voor een *** karwei het was om zo'n toets weer terug te plaatsen... Een andere huisgenoot had op een gegeven moment van een wasknijper een wigje gemaakt om die knop terug te plaatsen...

Zelfde Acer. 'k was aan het werk, de accu was bijna leeg dus ik zou ff de adapter er in pluggen.
edit:
plug-n-pray; plastic is niet het sterkse punt van Acer. Het scheidingsstukje wat in elke usb poort te vinden is, was al een keer eerder afgebroken

Bij die Acer zitten de usb poort (1x) en de dc-jack naast elkaar. Dus ik op de tast de plug van de adapter er in doen... Bzzzzzzzzzzzzzzz snif snif wat ruik ik hier... hé kijk nou een ingebouwde rookgenerator...

USB poort heeft 1 dag in coma gelegen, maar functioneert inmiddels wonder boven wonder weer goed. Op het eerste gezicht viel de schade op het mainboard ook wel mee.

Ach ja m'n collega's vonden het wel grappig geloof ik...

[kleine tweakertjes verhaal]
Enkele jaren geleden had een vriend van mij z'n neefjes op bezoek. Het was misschien ook niet zo slim om een schroevendraaier in de buurt van de computer te laten liggen als je je neefjes erachter zet. Resultaat: neefjes hebben met een schroevedraaier een harddisk onder handen genomen...

Maar ze waren verzekerd. Neefjes een ervaring rijker en die vriend een nieuwe grotere harddisk...
[/kleine tweakertjes verhaal]

[ Voor 20% gewijzigd door Nick Name op 06-12-2002 11:55 . Reden: kleine tweakertjes ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

AMDtje schreef op 02 February 2002 @ 20:53:
cdrom speler per ongeluk ondersteboven inbouwen en een uur bezig zijn met er achter komen war er nou eigelijk verkeerd is gegaan. Niet echt cm maar toch. btw dat was niet ik zelf.
hahahahahaaa
das wel erg dom :+ :+

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
flotterpower schreef op 06 december 2002 @ 13:49:
[...]

hahahahahaaa
Best wel ja }:O |:( Maar k heb het ook een keertje gehad (k was een beetje aan het :z )

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je computer aandoen, zien dat het + stekkertje van je casefan loszit, even vastmaken terwijl je comp nog aanstaat. Met het stekkertje je behuizing aan raken... kortsluiting.... reboot... waar de f*ck is mijn HD? ;(

De voorkant van je kast eraf willen halen terwijl hij klemt. Dan maar brute kracht >:) Blijkt dat het frontje van mijn DVD speler d'r aan hing. DVD speler dus geforceerd open gemaakt. Wil dat ding nog maar 2 cm bewegen. Openschroeven en er achter komen dat er een pinnetje is losgeschoten, gelukkig doet ie het weer :z

8 blauwe ledjes op 5 volt aansluiten zonder weerstand... 4 kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChakelaar aangesloten, deed ik de schakelaar aan
ROOK :)

en ook een keer met de pc zitten klooien terwijl die nog aanstond (ide kabel erin hahaha)
Zoef, HD naar de kloten :)

Tip van de dag: Verwissel nooit kabels als de pc nog aanstaat gheheheh
maar het is wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Dit was het eerste bericht in de topic...
Verwijderd schreef op 02 februari 2002 @ 10:07:
Dag mensen. Op het overclocking en casemodding gedeelte, kun je normaal alleen de successen zien. Het leek me daarom wel leuk om ook een topic over de mislukkingen van zowel het overclocken als het casemodden ook een keer ergens te posten. Om te laten zien dat er niet alleen voordelen aan overclocken zitten. Graag met foto's:).

Meul
Wel een beetje jammer dat er in het topic niet meer echte overclocking en casemod mislukkingen zitten...
edit:
ja ja ik zit hier ook non OC/CM mislukkingen te posten...

Maar goed hoe vaak ZIE je bij mislukte OC-pogingen gewoon geen schade. Ja leuk je brandertje flashen met een nieuw bios waardoor je sneller zou kunnen branden (wel 20 seconden tijdwinst op een volle cd), maar als het mislukt tsja dan knippert het ledje gewoon dat er een fout is.... of je ziet niks meer.
edit:
...

Maar ga vooral door met het posten van mislukkingen (het blijft lachen met die postings die hier voorbij komen zetten!)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Frontje van mijn Notebook Cooling Pad laten maken in plexi. Een dag voor het verlijmen erachter komen dat ik de maten meer dan een centimeter te groot hebt doorgegeven. Volgende dag bellen en Phew, ze konden nog een nieuwe erin zetten. Wordt ie afgeleverd heb ik de maten weer fout doorgegeven, maar nu veel te klein :? Hoe moeilijk kan het zijn verdikkeme...

2: Thermo uit elkaar gesloopt om te kijken of ik 'm kleiner kon modden zodat ie in bovenstaand gat zou passen. Een uur dremelen, pielen met met resultaat "Niet dus", en thermo doet ook nix meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 16:20
Ik had @ de HCC een nieuwe kast gekocht en daar zat meteen een voeding bij. Dus ik alles aansluiten, PC aan alles werkte alleen na een tijdje kreeg ik allemaal corrupte sectors op mijn HD's (IBM & Western) dus ik denken dat het aan mijn HD lag ofzo en er na een (lange) tijd achter komen en een stuk of 10 low formats dat het aan de voeding lag |:( die te veel of te weinig stroom gaf :(. Dus de oude voeding er weer in en het werkt weer. Behalve mijn 40GB Western die opgeblazen is. En nu nog maar kijken of ik een nieuwe kan krijgen.

En ik ben GVD mijn MP3+DivX+Troep van de laaste 4 jaar kwijt :'(

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Mad_Demon

de dokter

casemodderpoel schreef op 05 December 2002 @ 21:08:
ik heb echt zo'n gouden fout gemakt die iedereen een keer maakt, maar er nooit van leert: het plastic pinnetje van een socket eraf butsen :X 8)7 :X |:( :X
Same here :X

Gelukkig heb je altijd nog 4 gaten in je mobo zitten waar je je waterblok ook mee vast kan maken :Y) (met behulp van 5 stukjes kunststof van 20 euro |:( )

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Mad_Demon schreef op 07 december 2002 @ 11:02:
[...]

Same here :X

Gelukkig heb je altijd nog 4 gaten in je mobo zitten waar je je waterblok ook mee vast kan maken :Y) (met behulp van 5 stukjes kunststof van 20 euro |:( )
ik heb (nog geen) waterkoeling, en ik ga geen alpha aanschaffen alleen maar om een afgebroken PLASTIC PINNETJE :X :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

m'n deur van m'n chieftec kastje modden, terug willen plaatsen en er achter komen dat je plaatjes onderste boven zit en aan de verkeerde kant (boven ipv onder)

toen ging ik wel eventjes vloeken :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
eendje schreef op 07 december 2002 @ 11:34:
m'n deur van m'n chieftec kastje modden, terug willen plaatsen en er achter komen dat je plaatjes onderste boven zit en aan de verkeerde kant (boven ipv onder)

toen ging ik wel eventjes vloeken :)
hahaha! maargoed das zeker lullig... gelukkig kan je die chieftec panelen los kopen, maar niet in elke kleur helaas :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flotterpower schreef op 06 December 2002 @ 13:49:
[...]

hahahahahaaa
hahahaah Precies ja! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FXL schreef op 07 December 2002 @ 14:20:
[...]

hahaha! maargoed das zeker lullig... gelukkig kan je die chieftec panelen los kopen, maar niet in elke kleur helaas :(
en ze zijn ook niet al te goedkoop.... maar idd heel lullig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
Ook leuk, je 5 volt circuit van een (nog niet) beveiligde voeding kortsluiten....ik had de kap van de voeding los liggen, goh, dan zie je toch nog wel even die kap een stukje vliegen....

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Vandaag om 20:30:

GF4Ti4200 dood door overmatig oc'en... :'( :/ Het tweaker leven is hard soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 00:47:
Ja! Vandaag om 20:30:

GF4Ti4200 dood door overmatig oc'en... :'( :/ Het tweaker leven is hard soms..
Gecondoleerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

een bad sample van een Duron 600 die niet hoger geclocked wou worden als 650
ook al unlockte ik hem 100 keer.. het werkte gewoon niet
FSB clocking was ook niet van de orde omdat ik brak geheugen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:08
ik was laatst bij m'n vriendin thuis, hadde hele gare machine, best nieuw nog ma die pa had daar alles geinstalleerd.. t liep voor geen meter, dus ik r is naar gekeken.. vet veel rotzooi.. ik zo; k formateer m wel ff!die vader was penningmeester van de ene of andere vereniging, dus van thuis oude hd mee genomen.. 3 gieg ofzow.. dus ik vrolijk gaan kopieren ("back-uppen") alles ging (Y), ik start de pc opnieuw op, krrrrrrrkkk gkrkgkrkgk.. hm.. gaat neit echt lekker.. en nogmaals.. ik hoorde de hd op gang komen, maar als ie er bijna was tikte hij en stopte hij er mee, die vader was x jaar werk kwijt en boos op mij...

ondertussen mag ik weer langskomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond een athlon XP 1700 naar de knoppen geholpen. ff wat gaatjes dremelen in mijn kast. dus alles er uit halen... gaatjes boren...... alles erin. aanzetten en ...... er stinkt iets!! alles vervangen behalve proc. nix.. toch maar ff de CPU bekijken. er was weinig aan te zien maar hij stinkt nu nog! :) draai nu op een oud TB 1000tje op 1300mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een keer de com-poort- kabel (van pc naar modem) aangesloten op mn com- en printerpoort (paste perfect al zeg ik het zelf :))...

Gevolg: een grote steekvlam uit mn pc bij het starten :D
Op het eerste gezicht 2 chipies weggebrand, en aan de achterkant van mn mobo een grote schroeiplek...
(com-poorten stuk, gelukkig nog garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog zo'n grijze lelijke kast, dus ik denk die maak ik mooi zwart. Alles perfect gelukt behalve de voorkant, een grote bende met klodders en krassen enz... dus heb ik die kast maar bij het vuilnis gegooid en een mooie blauwe chieftec gekocht :7

Paar weken geleden per ongeluk dezelfde firmware als er al opzat voor m'n modem geinstalleerd, toen wilde ik annuleren maar dat lukte niet, reset 8)7 , en toen modem dood. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:38
Haha laat m dan ook lopen :P 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vooruit dan maar, bij een bedrijf een RAID Array naar de Eeuwige Jachtvelden helpen en drie maanden werk foetsie 8)7

Toen moest ik de baas bellen :D Da wasniefijn! :D :D

Lol, 't viel uiteindelijk wel mee en we zijn wel betaald voor die klus

Laatst nog, +5v van een floppy aan de -12v en de -5v aan de +12v, snappie em nog? Nou, toen sprongen de flammen er ook wel vanaf >:)

Was wel min, ik denk dat mun onboard controller kapot is, lekker boeieuh, ik heb toch geen floppy nodig 8)7 :D :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gisteren een GF2MX opgeblazen, vraag me nie hoe, hij was niet eens oc't, hij geeft wel beeld en Windows geeft geen foutmeldingen maar het is net of je door verticale luxaflex die 10x per seconde van kleur verandert moet kijken :/
Zit nu op een TNT2 te computeren :'(

Verder een keer vergeten busjes onder mn mobo te doen, voeding ging steeds heeeeel ff aan en kapte er dan mee, ik terug geweest met voeding, was goed, na lang denken zie ik het zakje busjes liggen 8)7
Helaas is nu de helft van mn hardwaremonitoringsysteem dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malbolgia
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

cooler op de processor lekte-> water op de videokaart -> rookwolkje en geen beeld bij het aandoen van pc |:(

na ja voordeel was meteen maar goeie kaart erin gesmeten
>:)

keep it cool, keep it watercooled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 01:10:
Ok, gisteren een GF2MX opgeblazen, vraag me nie hoe, hij was niet eens oc't, hij geeft wel beeld en Windows geeft geen foutmeldingen maar het is net of je door verticale luxaflex die 10x per seconde van kleur verandert moet kijken :/
Zit nu op een TNT2 te computeren :'(

Verder een keer vergeten busjes onder mn mobo te doen, voeding ging steeds heeeeel ff aan en kapte er dan mee, ik terug geweest met voeding, was goed, na lang denken zie ik het zakje busjes liggen 8)7
Helaas is nu de helft van mn hardwaremonitoringsysteem dood :'(
hehe, dat is me nooit overkomen.

Ik had gistere bij het losschroeven (steken 7(8)7 ) van een stukje ijzer dat vast zit met montagekit even een schroevendraair doorgebroken, hoe ik het voor elkaar kreeg mag joost weten, maar hij was door :+

TIP: Plak kabels die over de vloer lopen altijd aan de vloer vast, ik had weekje terug me audiokabel gebroken, en mijn nek bijna :(
nou nieuwe audio kabel(weer 20 euro) toch maar vastgeplakt met ducktape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

UnExPeCtAbLe schreef op 08 december 2002 @ 15:59:
ik was laatst bij m'n vriendin thuis, hadde hele gare machine, best nieuw nog ma die pa had daar alles geinstalleerd.. t liep voor geen meter, dus ik r is naar gekeken.. vet veel rotzooi.. ik zo; k formateer m wel ff!die vader was penningmeester van de ene of andere vereniging, dus van thuis oude hd mee genomen.. 3 gieg ofzow.. dus ik vrolijk gaan kopieren ("back-uppen") alles ging (Y), ik start de pc opnieuw op, krrrrrrrkkk gkrkgkrkgk.. hm.. gaat neit echt lekker.. en nogmaals.. ik hoorde de hd op gang komen, maar als ie er bijna was tikte hij en stopte hij er mee, die vader was x jaar werk kwijt en boos op mij...

Als er 1 iemand is waarop deze penningmeester boos moet zijn, dan is het wel op zichzelf! Blijkbaar heeft hij nooit een backup gemaakt... nou da's dus wel heel erg NIET slim (doe ik ook niet altijd, maar van de belangrijkste docu's echt wel!)

Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-08 09:44
Nieuwe cooler + ramsinks op me geforce 2 mx geplakt :)
Het geheugen kon nu wel 4 hele mhz hoger 8)7 8)7 nu 175@225 core en 166@186 memory (was zonder ramsinks 182)

[ Voor 10% gewijzigd door DirtyHennessy op 11-12-2002 21:41 ]

• My-life
  • Laatst online: 20:34
kBen een beginnende tweaker, maar maby stop ik maar weer. Als ik zie wat me allemaal te w88 staat. :/

Verwijderd

Oude computer willen inruilen bij computerboer, alleen nog even de processor vervangen voor de orginele (tragere) CPU. Verkeerdom in socket prutsen, computer inleveren, nieuwe meekrijgen en een week later langskomen voor wat andere zooi en dan te horen krijgen dat ze de processor opgeblazen hebben :)

• Mangoworks2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

220 verhalen: Ooit geprobeert om je tl - balkje met chellofaan te repareren.

Staat de spanning eraf vraag ik aan mijn vriendin?

"Ja!"

Niet dus....

Verwijderd

Geronimoos schreef op 02 February 2002 @ 15:03:
Uh, zie ook me sig. Lompste actie van afgelopen week, me brander laten doorfikken door een molex die er verkeerdom ook wel oppaste :( Dus de +5v heeft +12v gehad.. tja dan doet ie het niet meer.
had met mn rainbow led net hetzelfde, voeding was overbelast en viel uit, niks aan de hand, zelfs mn rb ledje werkte nog

• FiXeL
UnExPeCtAbLe schreef op 08 December 2002 @ 15:59:

backups maken doet helaas niet iedereen |:( ik ben er ook erg makkelijk in geweest, maar ik heb nu gelukkig een 120 gig Raid-1 array voor me zooi dat ik nog niet branden wil en zooi dat ik altijd op me pc houden wil :)

Mn 3D printer blogje..

• SLipEdd
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Kheb 2x een HDD laten crashe,
komt waarschijnlijk omdat me voeding nog wel eens naar de 12,3 V wil springe :/ , maar heb gelukkig steeds een nieuwe meegkrege :+
Gelukkig heb ik nu weer geld om een goeie merk voeding te kope :7

edwindijkstra.nl

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
MiStErMaNiAc schreef op 05 december 2002 @ 19:03:
Doet ook lekker pijn: Tegen schrikdraad aanpisse...VONKVONK..
topictitle: [OC/CM] De mislukkingen
wat probeerde je te modden dan?

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
TïáR_PíTä87 schreef op 12 december 2002 @ 17:14:
Kheb 2x een HDD laten crashe,
komt waarschijnlijk omdat me voeding nog wel eens naar de 12,3 V wil springe :/ , maar heb gelukkig steeds een nieuwe meegkrege :+
Gelukkig heb ik nu weer geld om een goeie merk voeding te kope :7
2 keer een HDD laten crashen?? zozo das n stoot ervaring.. :P oow ik zie ut al >:)
Aantal postings 15
ik heb regelmatig wel eens een opdonder van de AT 230V gehad, in m'n duim gesneden (4 hechtingen) bij het assembleren van een klote scherp fokkin' baby kastje :( (TD'er)

Verwijderd

Mangoworks2002 schreef op 12 december 2002 @ 16:38:
220 verhalen: Ooit geprobeert om je tl - balkje met chellofaan te repareren.

Staat de spanning eraf vraag ik aan mijn vriendin?

"Ja!"

Niet dus....
Sinds wanneer vragen mannen aan de vrouw iets over elektriciteit? feminsme gaat wel ver he :+

• MiStErMaNiAc
jazz schreef op 12 December 2002 @ 17:28:
[...]

[...]

wat probeerde je te modden dan?
Helemaal nix, maar doet wel errug pijn.........

www.retroforum.nl

Verwijderd

juj stommiteiten, ben pas hier en voel me al thuis :)

Ik ging naar PC winkel vragen voor nieuwe maxi-case, midi was ineens beetje klein geworden, maar kerels niets in voorraad dan een "kapot gevallen" HQ-08 dus die kreeg ik mee, "tijdelijk" tot nieuwe case geariveerd was. eenmaal thuis alles mooi omgebouwd, kasje dicht voeding erin, druk powerknop start op 2 sec. later valt ie uit. ?!? alles nakijken, geen aansluitingfouten, power-up 2 sec. valt uit. *grrr* what the hell??? ff kabeltjes van powerknop uitgehaald, aansluiting was in orde, maar beetje verder bleken de kabels bloot tegen mekaar te liggen :) tape er rond en werkt perfect :) (BTW: case gratis en voor niks mogen houden en korting omdat ik zolang had moeten wachten op nieuwe case, soms kan het leven toch mooie zijn)

voor de rest:

* trek NOOIT te hard hard aan IDE-kabels, hoe opgejaagd je ook bent :)
- 1 maal socket op mobo naar de kl**e
- 1 kabel in 2 stukken, connector stak nog op mobo :)

* X-aantal oude fans gemolesteerd , schroevedraaiers op verkeerde plaats e.d.

* boven men oude 17" viewpoint (zeer slechte monitor) stond plantje, moeder vond dat het plantje water nodig had, maar blijkbaar zat er een gat in het potje van de plant, gevolg een scherm dat doorweekt was, paar dagen laten drogen, vervolgen met heel voorzichtig terug spanning erop gezet, en het werkte nog, de eerste dagen zag het scherm wel vrij wazig, ik gok op condens op de beeldbuis.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:11 ]

• Donderwolk
  • Laatst online: 26-01-2024
+12 V kabel in kroonsteentje gedaan. Schoot los door te veel spanning en kwam zo op het metaal van m'n kast terecht. Veel vonken en voeding bijna aan stront.

Pwnd

Verwijderd

tvdleur schreef op 19 September 2002 @ 20:16:
[...]

Ik weet niet waar jij prikkeldraad tegenkomt met 230 er op, maar hier in de provincies Groningen en Drenthe is het nog steeds 24 volt met wat meer ampere erop dan normaal....

Ow, en Cybernetic_Dreams:

De laatste x dat ik 230 door mn lijf kreeg waren mn vingers verkrampt en voelde mn linkerarm net alsof je een verschrikkelijke spierpijn /stijfheid door sporten hebt.
op ons schrikdraad staat echt 8000volt
alleen is heel weinig ampere mA

voelt niet fijn maar je blijft gewoon leven

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
MiStErMaNiAc schreef op 12 December 2002 @ 18:57:
[...]

Helemaal nix, maar doet wel errug pijn.........
Hij wijst er subtiel op dat dit niet het "Domste wat je ooit met je PC gedaan hebt"-topic is maar het over CM gaat.

Verwijderd

insan1ty schreef op 12 december 2002 @ 20:15:
[...]

Hij wijst er subtiel op dat dit niet het "Domste wat je ooit met je PC gedaan hebt"-topic is maar het over CM gaat.
Mee eens dit is alleen maar gepis tegen een draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Een ccfl kapotgedrukt en gevraagd in de winkel of er nog garantie op was, voelde mij vehoorlijk dom op dat moment O-)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja ik lees hier ook veel bloopers... ik had laatst met draaiende pc mijn netwerkkaartje vervangen (3Com). hij verwijder alle netwerkdrivers en ik reboot. (rare volgorde maar doet er niet toe) daarna wil ik mijn netwerkkaart weer installeren maar is helemaal D00D. :S
ik zet de cpomp es uit en pak de netwerkkaart beet: en resultaat was dat de chip op de netwerkkaart compleet was weggefikt >:) dus ik naar de winkel... en kreeg een niewe mee.
die wel op de goede manier geinstalleerd en alles deed het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw.. mijn abit at7-max2 t.w.v. is doorgebrand , te ver overgeklokt...:(:( en kortsluiting aan de achter kant met die stalen plaat:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, paar jaar geleden heb ik op mijn werk een nieuwe IBM AS400 besteld. Zelf installeren scheelde een hoop geld maar mijn baas vond het te riskant: "laat dat maar door een deskundige doen".

Nou, die deskundige vergat de fans in de bovenkant van de kast aan te sluiten, zodat een uurtje nadat ie vertrokken was de halon installatie in de computerruimte in actie kwam...

Bijna alle systemen hadden roetschade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet bijna een heel recente blooper. Mijn maxtor 40Gb HD had de laatste tijd problemen met opstarten na een powersave powerdown. Soms wilde een beschaafd tikje tegen de drive dan wel helpen (kast staat toch open). Vorige week was dat tikje waarschijnlijk iets teveel, want ik hoorde een paar kliks en toen een pijnlijke stilte :'(

Gelukkig had ik nu wel een heel goed excuus om een paar nieuwe IBM HDs te kopen (120Gb, retesnel :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 21:25
Niet echt iets met computers, maar wel 220 door me poten gehad. In Zwitserland, daar passen sommige Nederlandse stekkers dus niet, dus heb je zo'n verloper nodig: Een mannetje en een vrouwtje. Dus ik steek die dingen in elkaar, raak ik per ongeluk die contacten dus aan. Duurde maar iets van 3 seconden, maar was toch even schrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 14:38
Heb pas nog een multimeter opgeblazen bij het doormeten van de voeding

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

niet egt erg ofzo maar tijdje gelede kabeltjes van voeding in fan van AMD TB 1400 (heet dinkie) ik zou even wat overzetten naar mijn pc via netwerk,.. telefoon,.. na telefoontje weer naar mij kamertje leuk computeren na een vol half uur komt mijn moeder op mij kamer.
wat stinkt die computer
ik kom even kijken
snif snif verband geurtje
metteen pc uitzetten kijken wat er aan de hand is draadje in fan
vingertje even op het koelblokje en een dikke brandblaar dankjewel
maar hij doet het nog steeds :)

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO (wil hier ook nog wel es ronddwalen op GoT) pakt mijn kistje met LAN-gear en ramt hem tegen ZIJN kast aan, waarna hij mij de schuld geeft omdat zijn CCFL is geknapt... (geen zijkleppen |:( ) eigenlijk kan ik er wel om lachen, want hij krijgt er geen cent van terug.... (hij deed het zelf :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
K heb een tijd geleden (jaar of anderhalf) toen de Athlon 1400 de nieuwste en snelste proc van AMD was vergeten een coolertje erop te zetten, ZE ZIJN HEEEEEEL SNEL DOOD, en ze roken ook nog eens leuk ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen een keer een proccie opgeblazen door te kijken hoever hij kon.

een klasgenoot had net ee nwe athlon 700(in die tijd de snelste en duurste), affijn hij kijken hoe hoog hij kon gaan. et ding op 2 volt laten lopen en uiteindelijk 1000 Mhz halen, voor ongeveer 15 mins, toen ging de athlon in rook op.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meetpennen van je multimeter worden iedere keer korter als je vergeet dat je deze nog op de 20A hebt aangesloten hebt en je de 230 wilt meten. De 16A zekering in de meterkast ging kapot en mn mulimeter heeft het overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

LOL

Knopje van voeding op 110V gezet, geeft leuk effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal fans gesloopt door uit te schieten met de boormachine.. ik wilde van die ledjes aan de zijkant hebben... later is het wel gelukt, maar toen had ik er ook 1 waar ik de ledjes (+ weerstandje) op 12 ipv 5 aansloot en dus die deden het ook niet meer... verder jad ik ook nog kortsluiting in me baybus.. das ook weer verholpen.. tja en verder is me raam een beetje scheef en had ik het glas liever vst gelijmd, maar die had ik toen niet dus dan maar met wat boutjes en moertjes (mensen die op typvauten letten houd gewoon ff je smoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58

Guldan

Thee-Nerd

ok Ptloftcgj ik zeg niets O-) O-) :X , ik heb ook zovaak een voeding opgeblazen.. en recent zelfs nog 1. grapjas had em op 110V gezet "Zet jij deze PC eens aan" ik druk het knopje in en een flinke knal.. en daar ging weer een voeding

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Te hoog overclocked ik moest me bios resetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had van een (dacht ik) frontje uit mijn aopen kast een fanbus gemaakt, wilde
ik heb in mijn pc zetten was tie veel te groot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07:30

Kr3Kr

Melpomene

ook leuk, kom je thuis, is je met veel moeite inelkaargezette CharacterLCD aan het fikken... :|
ook mij eerste dremel ervaring was niet echt goed: beetje verkeerd gemeten.

ook nog 3 LM317's naar de k&t geholpen door ze allemaal op de zelfde heatsink te zetten :D

ook leuk: met mn oude config had ik WC. kom thuis, zie ik dat er een plasje water op mn vidkaart lag. meteen pc uit. bij nade onderzoek zie ik dat het waterblok [zelfbouw] van een niet nader te beschrijven iemand niet goed dicht gelijmd is.
dacht ik dat de hele setup kapot was, maar dat bleek niet zo. alleen de videokaart was door het water gestorven. In middels had ik al weer een nieuwe setup gekocht. later kom ik erachter dat het mobo het gewoon nog deen, en dat de proc was overleden door mijn kwaadheid. ik had het waterblok er namelijk eeen beetje hard afgetrokken, waardoor er een stukje van de core afgebroken was. |:(

deze setup draait binnen kort dus weer als 2e pctje, met waterkoeling, een nieuwe sloeber vidcard, en een nieuwe proc en dit keer WEL een spacer :D
[waterblok is ook weer goed dicht-gesiliconeerd :P ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou een glowpad maken, 3 lagen plexi op elkaar gelijmt ... verkeerde lijm ... plexi naar de @^#$@ :)

edit:
Typo's .. wie schrijft plexi nou als pleksie ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Multimeter aan gort geblazen bij doormeten voeding, vond mijn pa niet zo tof(ding was 3 uur oud) |:(

Bij projectje voor informatica een voeding zonder dakje gebouwd en mijn vingertje erin gestoken om wat aan te wijzen(dit hoor je 2 jaar later nog op school) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magicstar schreef op 16 december 2002 @ 16:30:
Multimeter aan gort geblazen bij doormeten voeding, vond mijn pa niet zo tof(ding was 3 uur oud) |:(
Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 16:42
M'n Klax CoolRev 3.0 die kortsluiting maakte op m'n mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 17:08:
Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar ?
Sim-Pel: Volt, Ampère, Ohm door elkaar halen. of vergeten over te switchen naar de 10A modus. Heb ik ook een keer gehad, gelukkig een multimeter van de aldi :D

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal zit er een zekering in die kapot gaat deze is simpel te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 12:39

rimpeldinky

nani?

eeehhh... tis nie echt een CM mislukking, maar aan de andere kant ook weer wel... je brander flashen naar 48 speed, en dan een 2 speed cdtje branden...*SPAT!!* fikker weg 99999999 stukkies cd in fikker :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/computers/got/athlon%20ooit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/computers/got/athlon%20ooit2.jpg

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Dupje op 02-01-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:01
De slang van de Prometeia doormidden gebroken.
Ik wilde het zijpaneel erop zetten, maar daarvoor moest de slang wat meer naar binnen gebogen worden anders zou het niet lukken. Heel voorzichtig en zachtjes buig ik en ineens KNAK. Psssssss, al het gas liep er uit. Net 2 weken oud trouwens.Gewoon bij de originele kast die Prometeia levert. Ik kan me niet voorstellen dat dit nog bij niemand anders gebeurd is. Of ik had net een maandagochtend/vrijdagmiddag exemplaar die slecht gesoldeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
FragFrog schreef op 02 februari 2002 @ 13:43:
Sorry, tnt alleen nog maar mn bay-bus laten roken >:)
Een mobo laten fikken door een veel te zware fan aan te sluiten op het mobo.

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

rare vraag maar wat is er mis aan? ziet er nog goed uit vergeleken met die van mij, die het gwoon doet!

T60P Widescreen

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Seesar schreef op 19 december 2002 @ 13:19:
[...]

rare vraag maar wat is er mis aan? ziet er nog goed uit vergeleken met die van mij, die het gwoon doet!
haha. zie de bruine plek achterop :D
dies ie een beetje warm geworden :D

Gregor van Egdom Krekr

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
idd was slecht gemonteerde koeler
heeft efkes gestinkt (sec of 5 toen voeding uitgeschakeld)
was duzz al te laat :')
heb vandaag me nieuwe athlon gehaald (ook een 2000+)

edit: de core is ook wat beschadigd
iemand een athlon 2000+ sleutelhanger :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Dupje op 19-12-2002 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
Kr3Kr schreef op 19 December 2002 @ 19:39:
[...]

haha. zie de bruine plek achterop :D
dies ie een beetje warm geworden :D
Ik meende altijd dat er ook nog een hele zooi met weerstandjes/condensatortjes (SMD-onderdelen) op de bovenkant van de proc zaten.....???

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multimeter opblazen geen probleem 8)7
HP printer opblazen ook geen probleem hoor :'(
HP 9x serie werkte niet meer, ik open geschroefd. Door meten, compleet niks meer, nieuwe zekering erin, stekker erin, BOOM, kapot printer en multimeter. En de hoofdzekering op mn werk knalde eruit |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Verkeerde adapter in mijn scanner gedaan (was de adapter van mijn bureauspeakers) en toen zei de voeding BOEMMM gevolgd door rook en brandlucht :)
Ja inderdaad heeeeeeeeel erg dom!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD per ongeluk op 12 volt geknald.

Doe mun pc aan, LCD wordt vet helder en potmeters roken als een idioot.
Dus uit reactie druk ik op de powerknop. Oeps, moest nog even 4 sec wachten :o

LCD helemaal naar de tiet met potmeters en al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hmmm, bij mij is nog niet zoveel misgegaan. Alleen een keertje toen ik de zijkant van mijn kast (HQ08) er op wilde schuiven en mijn IDE kabel op mijn Highpoint kaartje achter zo'n pinnetje van de zijkan bleef hangen. Toen was de zijkant van mijn connector afgebroken en kon ik 40 pinnetjes terug gaan buigen.
Hij werkt nogsteeds :) (zie specs)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Sjah... wat is er misgegaan...

1. Ik had nieuw geheugen gekocht, maar ik had totaal geen ervanging met een pc van binnenin. Ik dus heel voorzichtig die nieuwe modules erin (na de oude eruit gegooid te hebben), doet die pc (behalve piepen) geen donder meer... damn. Na 6 keer uit-aan-uit-aan en zo door, kwam ik erachter dat ik die modules niet ver genoeg had doorgedrukt... stom! Na die dingen er wel goed ingedaan te hebben, zet ik de pc weer aan, start hij weer netjes op, maar krijgt door monitor geen signaal meer. Blijkt dus de videokaart naar de eeuwige jachtvelden te zijn vertrokken. Toen bedacht ik me ineens dat ik een HP pc had, dus ff HP opbellen, ja hoor, ze halen em op, en ik krijg em met een nieuwe harde schrijf terug. Huh? HD? de videokaart was toch kapot, jah, maar toch hadden zij de HD vervangen en dat loste het probleem op... heh heh

2. Ik was ongeduldig dus ik raus bij m'n broertjes oude pc keihard die zijklep van ze kast er weer op, tjakka! 3 kabeltjes van de voeding doormidden :P. Na wat creatief geweest te zijn met plakband, kwam ik er gelukkig achter dat dit geen negatief effect had op de prestaties van dat oude barrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Laatst online: 14-09 00:38
(bump)

[ Voor 51% gewijzigd door Syndicate op 28-12-2002 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m laatst:
mijn CPU (Duron 1 GHz, trok 1200, maar geheugen wou niet hoger) was al een beetje brak, core was een aardig stukkie af.
Ik besloot, ik ga er fijn mee klooien en als ie stuk gaat koop ik een nieuwe hijs toch al niet meer helemaal lekker.
Dus hoppa, ik naar ocinside.de schematje printen.
Oude 12V wisselspanning, 1A trafo pakken. Paar brugjes fikken, paar brugjes maken. En voilla, hij zou op 11x moeten draaien. Keurig geleerd @ stage dat je voor proc en koelermontage ff je mobo eruit moet halen omdat het anders veel makkelijker mis gaat en dat was ook wel nodig, voeding zat erg in de weg.
Affijn, CPU er weer in, koeler er op. Mobo inbouwen. Aanzetten. Niks. :'( Dat was dan mn CPU. Powerlampje brandde niet, en dat betekent CPU dood.
Na 2 weken computerloos geweest te zijn heb ik het geld bijelkaar voor een gloedjenieuwe duron 1300. :9
Thuis direct inbouwen met alle voorzichtigheid. Ook niks!
Arrrrrrgh! Heatsink eraf, proc was prima, geen micrometer core eraf. Geen zwarte plekken. Niks!
Blijkt: mobo is overleden bij de allereerste transplantatie. Na 3 weken wachten nieuw mobo van de garantie gekregen *D
Oude CPU laten testen, kwam terug met de mededeling dat ie prima werkt. |:(
Affijn, dan baal je :P
(maar nu heb ik wel lekker een sneller systeem :P )

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 29-12-2002 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn processor word niet goed gekoeld, dus ik denk er maar ff een andere koeler in te zetten.
dus ik haal een andere koeler op ( heat pipe princiepe )
maar oke... ik krijg de koeler niet goed los dus ik sloop mijn geheugenbankejs er maar es uit.
natuurlijk leg ik die geisoleerd weg.
ik zet andere koeler er op en ik zet de geheugenbankjes er weer in.
start op en alles werkt normaal.
ik moet weer om een of andere reden rebooten dus ik doe dat...
maar dan..... (stil) .... minuut w88 (stil)... hij deed niks meer op een vag error na.
ik reset eens maar dat mag ook niet baten.
dus ik breng dat ding weg omdat er nog de volle 100% garantie op zat. ik kon hem 5 dagen later op halen. bleek de proc dood te zijn... de uiteidelijk doodsoorzaak van mijn lieve ouwe AMD 2000 XP is nooit achterhaald.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.