[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op me pa's werk hebben zo ook zo'n nico sys beheerder.

Hij sleurt die server, gooit hem letterlijk in zijn kast
Sysbeheerder Nico
Hum, hij wil nie
droog@kloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook nog wel een paar:

1. Duron 800 door laten branden toen ik over de 1 Ghz ging.
2. Schakelaar van de voeding op 110 gezet en voeding opgeblazen.
3. PC een half urtje zonder fan laten draaien.
4. Geheugenmodule verkeerd om in het bankje gezet. (het kan echt, als j emaar hard genoeg drukt). Dat begon toch te stinken toen ik hem aanzette. Hij begon gelijk te roken.
5. Tijdens het modden, iets te makkelijk gedacht over het maken van gaten. Gevolg: een kast die er niet uitziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik heb gelukkig alleen nog maar een voeding en een p1 koeler gemold gelijktijdig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=400260]

|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nr 1:
Ik wilde bij m'n casemod de interne speaker van de kast verplaatsen. Ik heb hem toen even tijdelijk op z'n kop tegen de bodem van m'n kast neergelegd, maar die dingen zijn magnetisch aan de onderkant. De speaker was bij het aanzetten teggen de zijkant van m'n kast gefloept. De achterkant v/h speakertje (waar dus de + en de - zitten) maakte gelijk kortsluiting met m'n kast wat resulteerde in een bos draden die letterlijk stonden te gloeien als een gloeilamp :+
Een enorme rookwolk tot gevolg. De hele speaker plus draden eruit gesloopt. Gelukkig werkt alles nog :p

Nr 2:
Per ongeluk met m'n fikken in een 120 mm 220V fan belanden terwijl hij aanstond. Heb ik een mooi litteken aan over gehouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 06:59
had kabeltje aan me voeding gesoldeerd naar 120mm 220 fan , later voeding overgezet naar andere pc , raak ik me kast aan 220 volt door me heen :<

486 verkeerd op mobo geprikt , doorgebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot 3x toe op mijn elke keer nieuwe 30cm ccfl gaan staan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

3x HAHA dan voel je je kut !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Op maandag 04 februari 2002 20:13 schreef Da_Seppo het volgende:
Nr 1:
Ik wilde bij m'n casemod de interne speaker van de kast verplaatsen. Ik heb hem toen even tijdelijk op z'n kop tegen de bodem van m'n kast neergelegd, maar die dingen zijn magnetisch aan de onderkant. De speaker was bij het aanzetten teggen de zijkant van m'n kast gefloept. De achterkant v/h speakertje (waar dus de + en de - zitten) maakte gelijk kortsluiting met m'n kast wat resulteerde in een bos draden die letterlijk stonden te gloeien als een gloeilamp :+
Een enorme rookwolk tot gevolg. De hele speaker plus draden eruit gesloopt. Gelukkig werkt alles nog :p
Ook een keer gedaan ja, was niet leuk meer, de kamer stonk 2 dagen en de speaker deed niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 21:33 schreef igor het volgende:
tot 3x toe op mijn elke keer nieuwe 30cm ccfl gaan staan!!
Haha dombo LOL
Waarom liggeb\n ze bij jou op de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas voor jullie maar gelukkig voor mij kan ik geen zinvolle bijdrage leveren aan dit topic, maar ik geniet er wel van en ik heb af en toe krom gelegen van het lachen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Heb een keer tijdens een casemod, mijn voeding opgeblazen. Hoe? Ik dacht dat mijn kast niet goed dicht wou, dus ik er een paar rammen opgegeven, en dicht zat ie. (niet nadenkend dat de floppydrive nog niet aangesloten was, en dat de draad daarvaan compleet gestript tussen mijn zijkant en de kast zat |:( )

Ik mocht dus op mijn werk ermee bezig :( met nadruk op MOCHT.

Ik drukte op de Power onn button, en de hele verdieping zat zonder stroom.

Was de kantine niet zo blij mee (zat namelijk op de zelfde verdieping).

Een week daarna, was ik bezig met een PC van een vriend. en toen d8 een collega van mij "Laat ik die voeding is switchen van 220 naar 110 volt (rode switch op de 8terkant van sommige voedingen). Ik heb nog nooit zo'n vuurwek meegemaakt.

En weer de kantine op mijn dak. Nu mag ut niet meer :'(

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

AcouSE

Swedish Chef

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/AcouSE/pics/breuk.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keertje geprobeerd vage neonlampjes voor in de auto aan te sluiten.
Na een paar flinke schokken en wat rook ben ik er mee opgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel wil je er horen:

1) ccfl in tas geknapt
2) 4* voeding opgeblazen
3) gatjes in mijn case geboord die niet nodig zijn
4) 2* fan stuk door te kijken of mijn vinger sterker was (niet express)
5) in mijn kamer mijn case een paint job gegeven
1) gedeelte van de muur zwart
2) gedeelte van de vloer zwart
6) te groot beeldscherm op een te zwakke tafel dus
1) tafel stuk
2) flinke deuk in de case
3) buitenkant van mijn beeldscherm gescheurt

en dan zijn er nog dingen die ik vergeten ben of gewoon niet wil zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe kast gekocht, alles mooi netjes overgebouwd, extra baybus en fans erbij. :)

Schakelaar om: NIKS DAAR... :? :?

Hmmm maar es kijken wat dat kan zijn... alles 5x nagelopen Niet gevonden nog maar es proberen dan... NIKS. :? GVD :( was dat nou ach ja dan demonteren we alles toch weer... Hele kast weer leggehaald, weer opnieuw opgebouwd en weer niks daar... :? :? Hmm nou klopt er toch echt iets niet... Weer zoeken en dan na een uurtje of 2 erachter komen dat je het draadje van de powerswitch bent vergeten aan te sluiten |:(

2e:

Kast was te groot dus mooie minitower gekocht, netjes mobo erin enz, ik duw me CD-ROM speler erin... KNAL huh? oeps achterkant van CD-ROM speler raakte SDRAM bankje knal geheuegen uit bankje geramd.. doet t wel nog...

Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:50 schreef DarkPipo het volgende:
[topic=400260]

|:(|:(|:(|:(|:(|:(
hehehe zoiets zou mij nou ook overkomen :)

(dasdan ook de reden waarom ik me er tot nu toe nog niet aan gewaagd heb) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Amd 1000 TB (AXIA)@1300 door gefikt :(
3 maanden goed gedraait tot dat ik mijn gf2mx had overgeclockt tot 205@210 en boem daar ging mijn cpu-tje..

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickv
  • Laatst online: 29-08 10:26
Op dinsdag 05 februari 2002 10:47 schreef Fritzz erg veel elende:
Dan ken ik er ook nog wel een, wat dacht je van met je bureau stoel naar achteren schuiven en een monitor daardoor op de grond stoten.....

(en dit allemaal op mijn werk)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
mooie water gekoelde installatie gemaakt tijdje laten proef draaien.... nix aan het handje. alles daarna in gebouwd begon ie toch te lekken ( ik d8 al: wat flikkert mijn beeldscherm toch raar ), voodoo 5500 naar de klote |:( |:(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Jezus zijn er ook nog mensen die hun pc wel heel laten. >:)

mahja ik heb enkel brander gekilled doordat de connector van mijn flatcable loskwam :(. das enigste.
En floppy drive deels van voedingconnector los van print getrokken. was al een 2e hands. klote connectors alleen maar los te krijgen met schroevendraaier.
Voorde rest alleen maar spullen gehad die vanzelf na een tijd kapot gingen. SERIEUS.
Zoals mobo :'(.
Al 3 keer defecte toegestuurd gekregen :'(

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 05 februari 2002 11:19 schreef Deacon het volgende:
mooie water gekoelde installatie gemaakt tijdje laten proef draaien.... nix aan het handje. alles daarna in gebouwd begon ie toch te lekken ( ik d8 al: wat flikkert mijn beeldscherm toch raar ), voodoo 5500 naar de klote |:( |:(
zonde! echt zonde!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Es ff kijken..

[topic=279768/1/100]
DaBit heeft mijn mobo uiteindelijk gered :)

Pfff voor de rest niet echt wat kapot gemaakt.. Oh ja een clip van mijn FOP38, dus toen maar gelijk een Thermalright SK6 gekocht die er nu nog op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een oude bureauplank van mijn vader gekregen en die geplaatst. Versterker erop, monitor erop. Ik sta op het punt mijn kast erop te zetten, valt de hele constructie van de muur. Me monitor heeft de val wel overleefd, alleen de voet ervan zit wat los, en da's voor Lannen best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Epsonprinterkop was verstopt, na drie maanden, dus ik de kopunit in een bakje water zetten: geen effekt.
Dus spoelen met alcohol: geen effekt.
Dus spoelen met wasbenzine: hele koppenstuk één klont gesmolten plastic! :(
Want dat plastic wordt vloeibaar door wasbenzine (maar de plastic houder van de koppen weer niet!)

Printer kostte 350 piek en reparatie zou ook richting de 300 piek kosten. Een losse kopunit is peperduur.
Misschien vijf A4-tjes per maand, dus 300/15= 20 gulden per A4-tje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ech lachen al die dingen.

Keb een keer een 386 gesloopt.De pinnetjes van de CPU in de socket gestopt :+ (waren afgebroken).En toen de tegel er op.Niks.Toen maar weggemieterd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Met het monteren van een prachtige cooler ik weet niet meer wat, wrschnlk een GlobalWin of zo) brak de klip in 2.

Gevolg: schroevendraaier door het mobo.
Kosten: 200 euro voor het mobo.

2. SDRam verkeerd om. Rook, stank en alles doet het nog... op die 256 reep na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. voeding opgeblazen, had zo'n zwart-rood kabeltje van de voeding in de audio van de cd-rom gedaan
2. moederbord opgeblazen, geen busjes eronder gedaan tijdens inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:37

Kolder

Raaarrrr

Ehm 1 x AThlon ayhja 1400 opgeblazen. Shit wat een rook :o
Monitor nieuw uit de doos uit mijn handen laten glippen (mooie 17" flatscreen).
Daar mee terug gegaan en gezegd dat ie zo in de doos zat *D en een nieuwe gekregen.
En nog wat zaag en hakwerk in mijn kast wat er een beetje vaag uitziet :)

Whatever........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 14-09 16:39

PCR

Ik heb m'n case 10x moeten spuiten :( :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:53 schreef PC-Reactive het volgende:
Kut!!! ($$$/€€€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 14-09 16:39

PCR

Op dinsdag 05 februari 2002 18:58 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Kut!!! ($$$/€€€)
Ja je moet er wat voor over hebben ;)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op dinsdag 05 februari 2002 18:23 schreef Kolder het volgende:
(mooie 17" flatscreen).
Daar mee terug gegaan en gezegd dat ie zo in de doos zat *D en een nieuwe gekregen.
jezus dat is wel een hele mooie actie =)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Humz, ff kijken

1) hdd uitgebouwd en op bay van kast gelegd waarna ik de stroom aanslingerde van de pc *ZAPP* Printplaat genuked.

2) monitor op bed gezet, met de (zware) beeldbuis kant aan de kant waar het bed eindigt. *KLATS!* Daar lag ie op de grond, op zijn kop. Casing gescheurd. Netjes geplakt. Niets mis met monitor. Doet het nog steeds. Zie ook plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/werkplek/puin1.jpg

3) Coprocessor bij mijn destijds Cyrix Cx486DLC ingebouwd, alleen ik wist niet hoe ie op het socket moest. Je kon ook een grotere Weitek coprocessor erop zetten, wat dus ervoor zorgde dat je een grotere socket had dan je normale 387 processor nodig had. Ik met mijn domme kop, plaats hem fijn met het witte puntje naar het hoekje toe |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/coprocessor.GIF

4) Complete sporen van IDE gedeelte op SB16 verloren. En dan bedoel ik echt verloren. Er zaten geen baantjes meer op die kant van de print :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Duinkonijn

Huh?

k hier komt ti.

toen duinkonijntje zijn eerste pc kreeg (8 jaar geleden)
voeding & diskette drive hemelen (binnen een week)
2 maanden daarna 2 speed philips drive met soundcard in gezet. kaart is 4x vervangen (duintje wist niet dat het niet op de vloer bedekking mocht :+)
15 maanden er na. glas cola er over :(.

verders nog

486 dx dood
686 mbord dood
2x primax scanner
1x hp scanner
1x j250
1x 5.25 drive
*x geheugen
*x harde schijven

en nog meer

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26
heb er nog een. Ik had een keer van een neef van me een serieele kabel gekregen zodat ik samen met broer kon quaken. Nou ja alles ging goed ik stond vet achter maar dat mocht de pret niet drukken.. komt mijn moeder met cola binnen gewandeld.. nou ja zet daarmaar neer (voor pc met een cm ervoor een afgrondje :D ) en in een wilde schrikbeweging (toen schrok ik nog van mijn broer) stoot ik dat glas cola om en op een hele maffe wijze valt het van de tafel af maar dan toch met de inhoud over mijn toetsenbord (vraag niet HOE maar het kan dus toch :D) nou ja verder gespeeld niks aan de hand alleen begonnen de knoppies wat te plakken na een tijdje (en te ruften.) toen gestopt (40-2 is niet meer leuk) en mijn toetsenbordje eraf gehaalt schroevendraaier gehaalt.

DE board open geschroeft en alle knoppes eraf gesloopt.. allemaal in 1 grote stoffen zak en in wasmachine (doe het niet of doe het goed). Uitgewassen en onder tussen de rotzooi onder de keyboard uitkloppen boven wc (daar kan heel afrika 5 jaar van eten) en de knopjes weer terug plaatsen. Eerst allemaal op volgorde en plaatsen.. gevolg van deze aktie:

1) miste een knopje
2) Tekst op sommige knopjes weg dus was gokken wat het was wist toen nog niet dat het geen bal uitmaakt behalve voor de enter etc.
3) Ruzie met mams en vanaf dat moment geen cola of andere etenswaren meer bij de comp..

ach ja dat waren nog eens tijden... nu heb ik een bureau groot zat en geen netwerkje (komt er wel aan :D) en cola staat hier gewoon onder mijn bureau valt 't ook niet op de grond :D

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:53 schreef PC-Reactive het volgende:
hmm, nette score :P
dat was zeker niet goedkoop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Laatst online: 01-09 15:38
(jarig!)
hmmm

ik wou ff mijn baybus van binnen laten zien, dus ik mijn schievendraaier ertussen en sjoek. pjoeter uit. ik d8: "vaag". ik kijken was het kortsluiting. ik prberen pc opnieuw te booten ..... niets. GVD! ik mijn psu uit mekaar halen. hmm zekering is nog heel, alles in mekaar geschoeft en weer aangezet... Yes hij werkt weer!. hoe het kan? kzal het niet weten maar ik was blij op dat moment! :9 . En vroeger mijn p200, ff bios updaten, fout mobo weg kunnen mieteren. 2 dagen later... he zou die standaard koeler van die cpu afkunnen? ik schoevendraaier ertussengezet, krak? ik dacht oeps... maar de koeler was eraf (inclusief core :( ) En gister ook nog ff nieuw raampie in kast zetten. ik alles netjes afgewerkt, wil hem er op zetten past ie niet meer raampie te groot. ga ik morgen maar ff fixen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:17 schreef Crazy_Casemod het volgende:

ik wou ff mijn baybus van binnen laten zien, dus ik mijn schievendraaier ertussen en sjoek. pjoeter uit. ik d8: "vaag". ik kijken was het kortsluiting. ik prberen pc opnieuw te booten ..... niets. GVD! ik mijn psu uit mekaar halen. hmm zekering is nog heel, alles in mekaar geschoeft en weer aangezet... Yes hij werkt weer!. hoe het kan? kzal het niet weten maar ik was blij op dat moment! :9 . [..]
Heb precies hetzelfde gehad, kon ook na een tijdje zo weer aan. Kvond het wel weird ma was wel weer happy 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldig topic! Ik heb gelukkig niks te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

1x 40gb 7200 maxtor hdd, kon niet goed tegen stuiteren
1x AT voeding die op 110v sprong :)
1x Heeft mijn moeder me laten vallen en sindsdien zie ik er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

case gemod met een mooi lcd schermpje die perfect werkt tot ik de backlight wilde aan en in schakelen dmv een swith ...
lcd op 12v geplaatst ipv op 5v |:(

nieuwe ccfl gehaald in mijn jas gestopt en ik was vergeten dat er in mijn binnenzak een gat zat ccfl in de voering geraakt ik zet me neer hoor een kraakje en daar had ik 4 ccfls >:) jammer genoeg ging er geen 1 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Laatst online: 11-09 00:49

Yuri de Jager

Assume good intent

1) in '97 EDO simm van vader opgeblazen door op 83 MHz te zetten. Na weken van opnieuw installeren pas achter gekomen |:(
2) in '99 450 piek kostende 128 MB SDRAM module opgeblazen ook door te hoge FSB
3) vorige maand plastic voetjes van Swiftech462 zonder na te denken van KT7A naar 8KHA+ gezet. In 3 seconden was mijn Athlon 1400 core gesmolten.
4) Ook vorige maand verkeerde weerstandje op 8KHA+ voltage mod. 20V ipv 2V. *POEF* 256MB Crucial DDR meteen ook hartstikke dood |:(
5) Duim in 80mm Delta fan. Gelukkig na 2 weken weer heel :)

De afgelopen maand was de ergste in mijn overclockgeschiedenis :'( 800 piek down the drain

Als ik nog een digi cam kan regelen post ik plaatjes van mijn Epox en Athlon.....

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:23 schreef Kolder het volgende:
En nog wat zaag en hakwerk in mijn kast wat er een beetje vaag uitziet :)
gedeukt bedoelt ie :)

Meer

1 printerkabel in de printerpoort drukken als je pc en je printer aan staan, gevolg 384 mb sdram dood

2 atx voeding uit een pc schroeven om te testen of de fan teveel lawaai maakt en er 220v te zetten, gevolg stoppen door en een vette schok

3 80 naar 60mm fandukt en een sunon gekocht, in de hoop op betere koeling en minder geluid, gevolg meer warmte en vrijwel hetzelfde geluid

4 celeron 366, waarschijnlijk langer dan een week, zonder fan laten draaien, geen gevolgen :P

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Laatst online: 03-09 11:31
Nou, begin 1997 kocht ik een hoop onderdelen, een complete pc eigenlijk in losse onderdelen (celeron 300a, heerlijk ding) maar dus ook een quantum fireball 10gb (huge at the time). Nou je weet hoe dat gaat, lekker in elkaar bouwen, ben je bezig, roepen ze dat je moet komen eten. Wil je nog net ff wat aansluiten, dus ik sluit de powerconnector op mijn hd aan, paste niet helemaal lekker in een keer dus ff wat op en neer wiebelen. Breekt me daar die hele connector met een stuk printplaat en al van die schijf af >;)
2 dagen ben ik bezig geweest met draadbruggen en tape en secondenlijm om alles aan de praat te krijgen. Nu draait 'ie al 2 jaar in mijn servertje. Zonder problemen.

Verder op het werk een keer, athlon tbord 1200 gebouwd, geboot (ofja, was de bedoeling) meteen rook en stinken enzo... Ik schrik me te barsten, hoe kan dat nou.. al zesduizend systemen gebouwd, en nu dit. Sta ik daar met de cpu-koeler in mijn handen dat niet te snappen :)

Verder heb ik ooit eens in een ouwe pentium zo'n quantum bigfoot gehad, die 5.25'' kloteschijven. Maarja, was voor dataopslag snel genoeg. Die 'hing' eigenlijk los in de kast aan een enorm lange ide kabel. Ik moest wat in die kast doen, kap eraf, tegen beter weten systeem niet uitstaan en ja hoor... Klats... die quantum plat op de tegels hier. En meteen een bluescreen: 'Fout bij het schrijven naar station D:' en schijf uiteraard rip.

Een server van V3 redirect (die zitten eik in den haag, maar hebben in amerika ook spullen staan) kwam terug voor reparatie of upgrade, en daar zat dus een voeding in die NIET zelf switchte naar 230V.... VLAB, aardlek eruit en stinken zo;n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huilen deze Topic ;(
En ik dach dat Tweakers zo slim waren :(
Ok, totaal al aan 67000,- gesloopt
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 04:38 schreef larry_ellison het volgende:
Huilen deze Topic ;(
En ik dach dat Tweakers zo slim waren :(
Ok, totaal al aan 67000,- gesloopt
:7
Guldens of euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hehe wat zijn we toch weer handig allemaal :P

Ikzelf heb:
• de PLASTIC voorkant van mijn case met THINNER schoongemaakt |:( wil je weten wat er dan gebeurt? probeer het zelf maar eens :)

• Fans en de hele shit gehaald om op mijn p2 heatsink de doen. 2X60mm die mooi de lucht er via de zijkant uit zogen. Geleidende sticker erafgehaald en vervangen door koelpaste. alles prima. en toen kwam AtomicShockwave erachter dat zijn mobo het oc-en niet aankon |:( niks gesloopt maar als de fsb op 112 staat (450@500) dan krijg ik om het half uur een irq error :( lekker bout ;( naja. Tijd voor een nieuwe comp :)

• Voeding kortgesloten, ik scheet mijn broek vol want ik dacht dat ik hem gesloopt had. gelukkig deed ie het na 10 min weer. Woei :P

• Comp aangezet en ik vroeg me af waar dat gepiep toch vandaan kwam. kijk ik naar mijn kast. was ik vergeten mijn videokaart er terug in te zetten |:(

maar echt iets gesloopt? neuh dat valt wel mee. op computer gebied dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een voltmod 3 dagen geleden, er veranderde niks aan het voltage, ik stug het pinnetje proberen wat het ook kon zijn (gegokt uit twee mogelijkheden), deed nogsteeds niks.

toen ik alles er weer afhaalde kwam mijn PC niet meer voorbij POST :( pas na 2 dagen met instellingen kloten, duron 700@700@1.850V :) kwam ie weer in windows.

dus ik ga ff info vragen, en opniew proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb ook een mislukking van rond de 300 gulden :( :

ik dacht een keer mijn gf2 mx zijn heatsink te gaan vervangen, ik had er al een keer een oudere opgedaan, dus tja, die moest eraf, ik had hem dus "vastgeplakt" met sec. lijm, dus ik trekken aan dat blok, nah harstikke vast natuurlijk, dus tja even met een schroeverdraaier eraf wikken, krrrrggggggggggggggggg, hoppa bleef de helft van de nvidia ( :r , personal issue) chip aan me blok plakken, :( toen werd ik pissig, want tja, kon niet gamen die avond, dus ook maarop de zeflde manier de heatsinkblokkjes van het ram eraf gesloopt, ehhehe, incl het ram dus :)

ach die fout maak ik nu noooooooooooooooooit meer! heb btw daarna een kyro2 gekocht, dat blok zit vast met een "TYREPIE!" werkt perfect! en die kaart is beter dan die gf2mx.

ik zal effe kijken of ik nog pics heb van me mislukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ow ook nog "Bijna" mislukkingen, mag dat ook? goed dan:

tja ik had voor de HCC dagen nog zo'n mooie celeron ( 500@566) cpu, erg leuk, maar ik wou dus een goeie koeler voor dat ding maakte, dus ik kutte nogal met wat heatsinks en fans enzo, (die troep heb ik van me stage, werk, etc meegenomen, fans uit voedings, of van oude pc's enzo, heatsinkgs van oude pc's etc, heb er nog een zooi hiero) anyway, ik heb dus 3 keer vergeten om de fans na een heatblok modificatie vergeten aan te zetten! tja vond het al zo raar dat ie meteen nadat windows opgestart was al vastnaaide, ik heb altijd de gewoonte om met me vingers langs het heatsinkblok te glijden om te voelen of ie heet is of niet, en damn wat deed dat zeer, dat blok was wel zeker boven de 60graden! anyway, effe de fans weer aangesloten en hoppa deed het weer, ik heb van alle verzonnen koelmethodes (fans + verschillende heatsinks) dat waren er trouwens wel stuk of 10, 1 goede gevonden! en die deed het echt goed hoor. heb er ook nog wel pics van maar ik weet niet meer hoe ik op me ftp ruimte van quicknet kom :) daar staan pics geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Op woensdag 06 februari 2002 00:37 schreef Cozm0 het volgende:

[..]

Meer

1 printerkabel in de printerpoort drukken als je pc en je printer aan staan, gevolg 384 mb sdram dood

2 atx voeding uit een pc schroeven om te testen of de fan teveel lawaai maakt en er 220v te zetten, gevolg stoppen door en een vette schok

3 80 naar 60mm fandukt en een sunon gekocht, in de hoop op betere koeling en minder geluid, gevolg meer warmte en vrijwel hetzelfde geluid

4 celeron 366, waarschijnlijk langer dan een week, zonder fan laten draaien, geen gevolgen :P
LoL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op het werk even een stopcontact nodig om een aantal pc's te testen. Er zat er nog wel een op een obscure plek, computer aangesloten, aangezet, *flits*, smeltgeluiden, rook uit kast >:)

Bleek een speciaal stopcontact te zijn voor een oude server (echt oud, dus 2 muren in beslag), iets met krachtstroom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb een jaar geleden mijn nieuwe Abit KT7-A gesloopt. Was de CPU + Koeler (jaja, zo'n mooie Orb die er eigenlijk niet op past omdat er wat condensatoren op het moederbord in de weg zitten) aan het monteren. Dat paste dus allemaal net niet, dus ik wat prutsen, buigen, knoeien, BATS. Toen brak dat irritante plastic hendeltje waar je de cpu mee vastzet. Na wat gepruts met lijm en spalkjes kreeg ik em weer dicht, maar toen ik de CPU er vervolgens uitgehaald heb om em te kunnen unlocken (TB900) brak ie alsnog weer. En toen voorgoed ;(
Geen garantie, heb nieuw mobo gekocht. Zelf slopen is zelf dokken. Hoewel ik die vorm van de koeler en de plaats van die condensatoren wel lichtelijk brak vond.

Heb nu een KT7-A in de kast liggen met alleen nog maar de onderste helft van de socket :) (Iemand een tip om daar nog een cpu bruikbaar op te krijgen? :) )

Verder nog wat? Oh een spiksplinternieuw IrdA geval aangesloten en (ongeïsoleerd) ff op de bovenkant van de kast neergelegd. BBZZT poef kortsluiting :)

Verder mijn versterker opgeblazen door een kabelbreuk. Leuke vonkenregen was dat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het eraf halen van mijn k.. koeler golden orb mijn proc

Verneukt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 18:32 schreef Mister_X het volgende:
ow ook nog "Bijna" mislukkingen, mag dat ook? goed dan:

tja ik had voor de HCC dagen nog zo'n mooie celeron ( 500@566) cpu, erg leuk, maar ik wou dus een goeie koeler voor dat ding maakte, dus ik kutte nogal met wat heatsinks en fans enzo, (die troep heb ik van me stage, werk, etc meegenomen, fans uit voedings, of van oude pc's enzo, heatsinkgs van oude pc's etc, heb er nog een zooi hiero) anyway, ik heb dus 3 keer vergeten om de fans na een heatblok modificatie vergeten aan te zetten! tja vond het al zo raar dat ie meteen nadat windows opgestart was al vastnaaide, ik heb altijd de gewoonte om met me vingers langs het heatsinkblok te glijden om te voelen of ie heet is of niet, en damn wat deed dat zeer, dat blok was wel zeker boven de 60graden! anyway, effe de fans weer aangesloten en hoppa deed het weer, ik heb van alle verzonnen koelmethodes (fans + verschillende heatsinks) dat waren er trouwens wel stuk of 10, 1 goede gevonden! en die deed het echt goed hoor. heb er ook nog wel pics van maar ik weet niet meer hoe ik op me ftp ruimte van quicknet kom :) daar staan pics geloof ik...
hmm, ik ben ook een keer vergeten de stekker van mijn cooler aan te sluiten. Maar dat had ik binnen 1 seconde door gelukkig >:).
Anders was mn TB'tje nu mijn sleutelhanger geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Op het werk een pentium 4 1.7 Gh een hinkstapsprong laten maken, een hele rits pinnetjes plat. Anderhalf uur met een pincet zitten klooien en met de ogen dicht in een socket gepropt.... werkt :)
2. Met een dronken kop een vol pijpje bier met de opening boven mijn keyboard laten omvallen, half pijpje naar binnen (DAMN wat kost alcohol reactietijd ;)) laten lopen. Keyboard er gauw uitgetrokken, en er die van mijn huisgenoot ingedrukt... kon gewoon verder typen :)

ohja en een college van me eens op hetzelfde moment de powerknop van een systeem zien indrukken (per ongeluk) en het koelblok van de TB 1200 laten vallen ---> Rookpluim :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Semi mislukking :)

eerst computer getweakt tot zijn max, inclusief veel fans en koeling. Leuk :)
Langzaamaan werd ik spuugziek van de herrie, en van de performancewinst merk je in de praktijk alleen iets van terug in je }:O , dus heb ik alle extra fans eruit gehaald, vervangen door stillere en regelbare, de kast volgestopt met isolatie, en hij loopt nu heerlijk rustig op default Mhz.
En het ziet er stoer uit, allemaal gaten in je case, met fanguards, waarachter geen fans meer zitten
Het houdt je van de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Hmm, P133 die ik naar 150MHz wou krijgen, maar die op de meest onmogelijke MHz'en ging lopen, behalve 150MHz.

M'n duron700 bijna gekookt, de koelprut was dus niet recyclebaar |:(.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Op woensdag 06 februari 2002 00:37 schreef Cozm0 het volgende:

[..]

Meer

hey dat doe ik zo vaak :? is dat nou erg?

wat me wel opvalt is dat als ik met die kabel tegen die printerpoort aankom er stroomschockjes ontstaan, maar verder niets?

is dat nou erg?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leipe Alpha cooler gekocht voor me AMD XP 1600. Die had ik al 1400mhz @ 1600mhz dus gelijk aan een AMD XP 1900. Denk lekker een aplhatje monteren, gebruik ik de verkeerde ringetjes, die met opstaande rand, met als gevolg.... dat de heatsink 1 mm boven de proc zat, mijn XP was in 5 sec weg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongelofelijk wat een mislukkelingen. ik voel me gelijk thuis. ik erger me gruwelijk. 2* hetzelfde mobo gekocht. ALLEEN KAN DIE NIET OVERCLOCKEN dat is toch een pijn in de kont of niet. Ik erger me de gruwels nu want dat gaat me gewoon extra geld kosten. :( wie wil er nog een ecs K7VZA met 256 mb sdram voor meer dan €90 nou bar weinig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Laatst online: 01-09 15:38
(jarig!)
Vanmiddag ff mijn nieuwe raampie erin gezet en ja hoor heb ik weer. boutjes iets te hard aangedraaid, pats leuk nog een barst erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Laatst online: 30-05 14:58
voltmod doen op m'n a7v133 met tb 900
alles perfect ...... d8 ik....
ding dood dus, en heeft de asusv7700 van fl 770 meteen meegenomen :(
1200 piek schade totaal teringzooi.
al paar maand geleden, kan me er nog pissig om maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
Op woensdag 06 februari 2002 19:56 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

hmm, ik ben ook een keer vergeten de stekker van mijn cooler aan te sluiten. Maar dat had ik binnen 1 seconde door gelukkig >:).
Anders was mn TB'tje nu mijn sleutelhanger geweest >:)
als je heatsink er wel goed op zit had je ook nog na 10 seconden geen sleutelhanger gehad. laatst iemand hier had ze AthlonXP zonder coolre laten draaien ebn vond uit dat hij 1 graad per 2 minuten warmer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21
Celly 366@633, 2,45volt h20, aleen de pomp niet aanzetten.

4x ccfl door te lompe poten...

Valt dus nog mee hier al ik het zo eens lees...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een harddisk als diskette gebruiken omdat ik geen zip of brander had. steeds meer badsectors, hoe zal dat gekomen zijn??

ooit eens een cyrix P166+ (:r) gekocht terwijl ik voor iets minder een p133 kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Op zaterdag 02 februari 2002 13:18 schreef meul het volgende:
zijn er ook mensen waar bijvoorbeeld de processor opgeblazen is en die daar foto's van hebben??
jahoor heb er al 2 gehad en 1 ervan was helemaal zwart aan 1 hoek en de onderkant >:)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x mobo
2x ram
4x hd
1x voeding
1 cdrom
1x zip
1x flop
1x videokaart

en dat allemaal spontaan in nog geen drie jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Laatst online: 12-09 16:54
Was helemaal blij dat ik iets meer dan een jaar geleden de KT7 gekocht tesamen met een TB900 en RAM.

Ikke thuis alles uit oude PII350systeem halen, videokaart etc om over te zetten.

Moest alleen no videokaart erin zetten. Een uur lang overal gezocht waar dat ding nou was. Van vermoeidehid ging ik zitten op m'n bed: <<krak>> Wa da nou??? Videokaart weer terecht! Alleen stuk :( Moest als een gek weer terug naar de pc-dumpdag in de RAI.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ow, 2 keer een seagate schijf naar de kl**e, na de eerste keer kreeg ik weer dezelfde terug, na de 2e keer kreeg ik een 20gb terug :) ipv 17,3gb, tja de 17's waren out of stock :) maar wel klote was alles kwijt mp3s films, games, etc...

maar het lijkt erop alsof de 3e seagate schijf ook onderweg is naar destruction. :( seagate sucks... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 11:04

fly

Live Is Just.........

ik had een p1 200 te hoog geclockt.. werd te warm en toen stonk het... Had ook een keer mijn blueorb niet aangesloten. zat toen mijn videokaart aan het overklokken Gelukkig merkte ik het want hij werd 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Niet zelf, maar een collega had een tbird 1gHz op 1700 draaiend met een coolermastertje. Hield het niet lang vol ... |:( mobo iig dood, proc weet ie niet.

lol, krijg net te horen dat proccie het nog doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 15:20 schreef Raziel het volgende:
Niet zelf, maar een collega had een tbird 1gHz op 1700 draaiend met een coolermastertje. Hield het niet lang vol ... |:( mobo iig dood, proc weet ie niet.

lol, krijg net te horen dat proccie het nog doet. :P
Sure. Ik had een een oom en die had een vriend en die vriend had een neef die een P66 met bug die 452762 GHz liep.

Vliegt nu in een baan rond Venus, die processor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Op dinsdag 05 februari 2002 11:07 schreef mjdejong het volgende:
Amd 1000 TB (AXIA)@1300 door gefikt :(
3 maanden goed gedraait tot dat ik mijn gf2mx had overgeclockt tot 205@210 en boem daar ging mijn cpu-tje..
En wat heeft dat met elkaar te maken ?? ik snap niet dat je cpu kapot gaat van je videokaart overclocken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 07 februari 2002 17:34 schreef 001Michael het volgende:

[..]

En wat heeft dat met elkaar te maken ?? ik snap niet dat je cpu kapot gaat van je videokaart overclocken :?
Videokaart koeler liet los.. vloog tegen de cpu koeler die vervolgens van het socket afviel, aangezien deze jongen slim is had ie een AMD .. en ja.. zonder koeler gaan die nogal snel kaduuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterblok op me proc vastgeschroefd (net 1dag oude msi kt7 turbo met 1200mhz axia (TB) breekt er een bevestigings clipje van mijn proc slot AF!!!

he oftewel waterblokje ietsjes te vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Op donderdag 07 februari 2002 17:39 schreef Chemical_X het volgende:
waterblok op me proc vastgeschroefd (net 1dag oude msi kt7 turbo met 1200mhz axia (TB) breekt er een bevestigings clipje van mijn proc slot AF!!!

he oftewel waterblokje ietsjes te vast :)
Hoe kan je zoiets voorkomen en als ik strax H²O ga coolen kan ik dan dingen opblaazen ?? zonder dat ie eerst vasloopt ofzow ( kbennietteniewbiemeermaareikkebennewelleH²Obeginnling :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet zoveel-

Laatst nog een P75 instabiel laten worden op 120, (vriendin van wie het was vond WP for Win op 90 te sloom), maar twee jumpertjes omzetten en klaar is kees.

Wel een keer door onvoorzichtig te doen op m'n een flinke vonk getrokken van een van de front panel connectore, maar geen blijvende schade.

En niet OC-gerelateerd, maar wel stom: m'n laptop heeft geen enkele muisfunctie meer sinds hij meer van m'n koffie te drinken kreeg dan ik zelf op had.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Laatst online: 30-05 14:58
komop mensen, schaam je niet, en laat de mede tweakers ff lachuh om andermans blunders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 08:27
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/dead%20proc.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 01:25 schreef 001Michael het volgende:

4 met mijn pink in een 80mm ( geloof ik ) gekomen bij een vriend ( THANX VIPER3.5 :P ) bloedde gigantisch lang ( keppet overleefd ;) )
001Michael, Lekkere vriend ben jij... Weet niet eens mijn NICK :( Was wel een hele zware fan. Heb hem nog, Als aandenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mja... kheb mijn IBM 14GP of GXP (weet het niet meer) 10 Gig kapot gekregen.

Had alles uit mijn 3.5 inch bay gehaald en mooi terug in gemonteerd. maar die IBM hing vanonder, en die bay is onderaan niet gesloten.

Ik dus die boel erin aan het duwen en opeens ging het niet verder... tja ik had van die vijzen met ronde kop en dat blokkeerde een beetje aan de zijkanten... dacht ik ... |:(

Effe een beetje meer druk op gezet en voila de bay gleed in de comp en het witte stekkertje voor de stroom van de motor vloog naar buiten GVD en geen backup hebben natuurlijk.

Dus mooi dat stekkertje met 4 pins op met tape op de hd geplakt (kon, kan zoiets nog niet solderen) en dan met 1 vinger op de HD en 1 op het toetsenbord de boel kunnen saven :) oef.

Maar daarna gaf ik wel kortsluiting op de motor en is ie toch dood :(

Me, myself & I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Tsja,
Een 440 BX chipsetje vergeten op afstandsbusjes te zetten (DOM DOM), gevolg geheugen kapot.

Vorige week kwam er plotseling rook uit mijn koffer. (hehe, ik schrok me de pleuris, echt waar) Wat bleek, USB poortjes doorgbrand :? Is niet veel meer van over, alleen wat gesmolten draadjes en het poortje zelf.

Tie-wrap in koeler --> Schoep vloog door mijn PC heen (en nieuwe koeler gekregen. )
Ennuh, kortsluiting (vaaaak)

HD bij magneet laten liggen (wist ik niet) --> HD weer moeten formateren.

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Wel een mooie voor m'n first post :) :

Ik herken me goed in de post van Shuvit:

in april, tbird 1200 met suberorb en spacer na diverse afbrokkelrecensies gekocht, aangesloten, 2sec. wachten en fikken maar.
Ik terug naar de winkel, nieuwe mee... weer! |:( Daarna moest ik zelf een nieuwe kopen, die ik er in de winkel op liet zetten, zonder spacer! Dit draaide goed en ik dacht dat ik de moederplank gewoon verkeerd had gemonteerd.

In november besloot ik me te gaan wagen aan waterkoeling. Ik denk op save te spelen door tussentijds nog even de spacer ertussen te zetten (op de orb), niet lachen nu, maar daar gingen we weer ;( .
Einde van het liedje, dus 3 kapotte TB 1200's in een half jaar. Blijkt dat er een ring onder de orb zit die ruimte overlaat tussen de heatsink en de core, wanneer er een spacer tussen zit :(

Ik heb na omwegen toch een nieuwe (1.2 axia) van de winkel gekregen en die draait nu, met spacer!, als een tierelier onder mn homemade waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst toen ik men koeler wou verwijderen om proccesor te unlocken met een schroeven draaier uitgeschiven op men mobo |:( Alles dood toen ik hem opnieuw aanzette! Nieuw EPOX bordje kapot!

Toen ik alles opnieuw aan het overbouwen was in men PIII kwam men 40GB disk een beetje onzacht in aanraking met de grond :'( ook dood!

Toen was ik zo kwaad dat ik die disk maar efkes in de micro heb gedaan, was mooi vuurwerk >:) (Hij deed het achteraf nog steeds niet :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Volgens mij gaat dit topic naar "Over de Balk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger mijn P233 opgeblazen..
schroefje op moederbord laten vallen toen hij aanstond...
Toen ging de proccie ook roken, en na een tijdje mijn mobo ook. Hij was toch al naar kl*te, dus ik heb em gewoon aan laten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Zo'n AT aansluiting (die met 4 draden van verschillende kleur) een keer aangeraakt toen er stroom op stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hond op je kamer laten als je net je kast gespoten hebt.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
LOLZ DIT TOPIC ROELT!!!

Ik draai btw mijn Athlon nog steeds zonder fan en weinig lawaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 21:10 schreef Shuvit het volgende:
Leipe Alpha cooler gekocht voor me AMD XP 1600. Die had ik al 1400mhz @ 1600mhz dus gelijk aan een AMD XP 1900. Denk lekker een aplhatje monteren, gebruik ik de verkeerde ringetjes, die met opstaande rand, met als gevolg.... dat de heatsink 1 mm boven de proc zat, mijn XP was in 5 sec weg. |:(
Ik heb woensdag middag PRECIES hetzelfde gehad met mn TB 1400 Mhz, er is nu een XP 1700+ in bestelling bij Gistron. Hoppa, in 5 sec al mn spaargeld weg :( :( ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik aan het casemodden was (met voeding dingen kloten) liet ik de computer gewoon aanstaan.. 2 keer kortsluiting in de kast :). Maar de computer ging beide keren gewoon uit en kon hem daarna weer aanzetten zonder dat er iets gebeurde :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

heb een keer toen ik net begon met tweaken; een tnt2 laten doorfikkuh, d8 van komop hij kan wel met dezelfde heatsink met een 6mm fan ipv geen overclocken >:) |:(\
Sjees wat kun je heerlijk lachen in dit topic geweldig gewoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceM
  • Laatst online: 09-10-2012
bij mijn oom hadden ze een overbodige pci-kaart eruit
gehaald, en de opening die toen overbleef niet afgedekt.
bleek weken later dat een (levende) muis het wel een prettig vond om er in te gaan wonen. B-)

de pc was echt gesloopt vanbinnen: kabels doorgevreten,
over de videokaart en hdd gepist en ga zo maar door.
de videokaart heeft het niet overleeft de rest wel.

Die muis had zeker een hekel aan packard-bell >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

go muis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLOL je moet ook een 120mm fan nemen met motion detect
ghegegeheghe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had eens een looplichie in elkaar zitte solderen, deed het eerst, daarna niet, vanalles zitte proberen, op een gegeven moment was die chip (ong 1,5cm groot)die erop zat gebarsten van de hitte, een scheurtje ter grootte van de echte chip en een flinke stank van zon klein dingetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd na wat reacties op goT om mijn fan op 7 volt te laten draaien, is uiteindelijk mislukt doordat de kabeltjes niet goed waren geisoleerd >:)
Sensor in de fan is nu fucked up :P

erg he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
door middel van overklokken je MSI MS-6163va mobo opblazen.. wist ik veel dat da ding kapot ging bij de fsb van 133mhz |:(

dit is em nu:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rudyvk/mobo.jpg
juist ja... aan de muur

verder.... de kast van je server zilver spuiten om er 8eraf 8er te komen dat die verf na verloop van tijd gaat meuren als ie warm wordt... me hele kamer meurde toen

owja... ik hep ook een keer met een golden orb me slot converter gemold (ging ook wel erg stroef rond) zal wel ff kijken of ik foto's hep...

verder btw een keertje met me philips 107s monitor van de trap af gevallen... deed het niet meer :(

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.