[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
...Lekker wat cd'tjes aan het branden en ondertussen een beetje opruimen....

Pak een cd-doosje van mn computer op hetzelfde moment dat het cd'tje klaar is en naar buiten komt--die ik dus in volle vaart een elleboog geef :(

Dat was dus het einde van mn mooie plextor scsi brandertje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAd je maar een iets langzamere brander moeten nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
tjah kan gebeuren he :P

ik was ook een keer in een winkel, ik moet een HDD hebben staat er een vent voor me met een kapoote cd speler, had ie hem als beker houder gebruikt Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013253775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was ook een keer in een winkel, ik moet een HDD hebben staat er een vent voor me met een kapoote cd speler, had ie hem als beker houder gebruikt [afbeelding]
Gave smile trouwens, hebben we die niet op GoT? :P Over die CD-speler: dat deed ik met m'n writer :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week deed ik een Vmod op mijn R8500, zet ik de pc aan en meet.......loopt het geheugen op 6V ipv 3,5V. De kaart deed het nog wel, maar bij het opstarten was de text niet meer leesbaar, en bij het W2K opstartscherm lieper er allemaal rare lijnen over het scherm.

De maand daarvoor had ik een tempsensor van mijn Digidoc onder de heatsink van mijn tB geplakt, die net iets te hoog bleek te zijn. Resultaat: na 10 seconden mijn TB uitgefikt.

Ook een keer een voeding op het lichtnet aangesloten, terwijl hij nog op 110V stond. Dat geeft echt een grote vonk :D

Ook een keer een CD in de cdromspeler gedaan, terwijl er nog een andere in zat... kan ik er 1 in stukken uit de speler vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel lang geleden een videokaart uit het MoBo gehaald.
Ik dacht dat ik de PC uit had gezet...........
Kostte me een moederbord en geluidskaart. Videokaart was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49
Niet echt cm:

ik had in me wat oudere pc m'n brander gezet, pc aangezet met kast los, alles goed, alles werkte, pc uit kast dichtgeschroefd: slaat de voeding door overal 220 op. oude pc heeft nu schroeiplekken op mb + uitelkaar gespatte chips, barst in processor, net nieuwe nic weg, videokaart doet t nog maar t ergste was: de brander, gaat niet meer los en pakt geen cds meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ok misschien niet zo indrukwekend maar ik mijn 486 een keertje geoverclockd van 25 naar 33MHz zonder fan maar kwam rook af en begon te stinken,compu gesloopt en MB + proc ff getest en die deden het ook nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
2001 was voor mij een duur computerjaar :(

waterkoeling in testopstelling buiten de kast waarbij de pomp handmatig aangezet moest worden. tip beloof je broertje dan niet dat hij fifa mag spelen.

schade door pc die een middag aanstond, zonder pomp:
duron 650@945, asus v7700-t 32MB, heb daarna alles uitgebouwd en de goedkope norrod case kapotgetrapt

verder nog:
bij het modden van men v5 een ramheatsinkje beetje scheef geplakt, probeerde deze ff iets te laat te recht te zetten, resultaat ramchippie doormidde :(

aopen 52x opgeblazen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeeey allemaal je lache ff inhouden k !!! en losbarsten maar ik had afgelopen zomer een 1,2Ghz gekocht van AMD kostte toen nog 350 piek jaaaa

en gewoon zonder cooler erop gedaan had dus ff binnen 2 sec 350 piek verspild !!!! snif toen weer nieuwe gekocht en die is er na 3 maanden mee uitgescheien vanwege het plaatsen van een cooler was een hoekje van de core gebarsten dat ding zit ook rete strak op mijn cpu die ik nu heb een 1,33ghz, cooler is een Thermaltake Super Orb wel goed ding !! heb ook een geheugen ding gesloopt eeeuh wat nog meer oja de hele pc vban mijn ouders !!! bleek acheteraf te oud geheugen in te zitten dus, maar uiteindelijk alleen netwerk kaart kapot en Hd maar die krijgen we nog vergoed dus !! dat was et wel en daar mag het ook bij blijven !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

heb ook nog een goede: (mijn baas was de schuldige ervan)

2 HP Scanjet 7490C gemold omdat hij bij de eerste d8 dat hij wel kon fixen en schroefjes overhield :P en bij de tweede was auto feeder na uur al kaduk dus die deed ook niet meer wat het moest doen. :P

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 21:12
Gelukkig nog niemand die mijn casemod gelinkt heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Cooler uit een 2 weken oude pc halen halen en samen met een P4 2Ghz eruit trekken per ongeluk en ontdekken dat de processor dan dood is :'( 540 euro naar de maan.....

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 15:13 schreef Deruud het volgende:
Niet echt cm:

ik had in me wat oudere pc m'n brander gezet, pc aangezet met kast los, alles goed, alles werkte, pc uit kast dichtgeschroefd: slaat de voeding door overal 220 op. oude pc heeft nu schroeiplekken op mb + uitelkaar gespatte chips, barst in processor, net nieuwe nic weg, videokaart doet t nog maar t ergste was: de brander, gaat niet meer los en pakt geen cds meer :'(
Dit schreeuwt om pics :9~ :9~

Ikzelf:
- Voor 75 pieken aan verf kopen, ik denk ik ga het meteen goed doen: wit en blauwe parelmoer en blanke lak. Dus netjes wit spuiten en toen parelmoer erover. 'T geeft echt een mooie blauwe glans alleen kwam ik er achter dat de parelmoer niet helemaal doorzichtig is maar geel: zag mn comp er weer net zo geel uit als dattie was |:(
Kmoet de paintjob trouwens nog steeds afmaken :P.
- extra fannetje in a-open kast zetten en dan de draajdes niet vastsolderen maar gewoon met tape aan elkaar maken. Tape liet los, kabels op de kast, kortsluiting: voeding dood. Twee dagen (!!) later doet ie 't gelukkig weer. :D
- eergisteren t standaard metalen "hekje" voor de voedingsfan eraf gedremeld. Fanguard op de voeding, past de voeding niet meer in de kast :r. Maar ja binnenkort de kast maar een stukje uitdremelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 12:24 schreef thijz het volgende:
tjah kan gebeuren he :P

ik was ook een keer in een winkel, ik moet een HDD hebben staat er een vent voor me met een kapoote cd speler, had ie hem als beker houder gebruikt [afbeelding]
Ehm, deze pagina, onderaan:
http://www.rinkworks.com/stupid/cs_cdroms.shtml

Dit stukje om precies te zijn:
Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."

At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.
Wel ERG toevallig? ( die site hierboven is heel erg bekend...)

Mijn "grootste" blunder is het kortsluiten van de fanconnectoren op m'n mobo...2 keer |:(
Nu heb ik dus alleen nog maar m'n CPU fan connector...en voor die andere, heb ik een convertkabeltje om ze op m'n voeding aan te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
  • Laatst online: 27-06 22:19

Hydrax

*huh?*

Op zaterdag 09 februari 2002 22:59 schreef Craytahar het volgende:
Cooler uit een 2 weken oude pc halen halen en samen met een P4 2Ghz eruit trekken per ongeluk en ontdekken dat de processor dan dood is :'( 540 euro naar de maan.....
Das idd flink klote. Je ouders zullen wel nijdig geweest zijn :)
(ja, ik ben hier dus ook al)

Het enige wat mij ooit is overkomen is een gamepad slopen en vervolgens een printplaatje afbreken. Gelukkig was het een ding van fl. 12,50 en had ik er nog 1.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn logitech USB optical muis proberen te modden heheh... hij werkt niet meer :) (vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen)

en mijn keyboard netzo...

een superfoute blowhole heb ik ook weleens gemaakt... maar die heb ik nog redelijk kunnen fixen...

ffies denken... wat heb ik nog meer gesloopt... owja... mijn cd-rom had ik een x uit elkaar gehaald... Had ik beter niet kunnen doen :)

ik heb mijn case een vollop lelijke kleur gegeven.. (bijna fel blauw ofzo) had geen andere kleur op dat moment :)

tja... mijn eerste casemod dagen waren niet al te geweldig hehe...

Ik heb er een hoop van geleerd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 22:37 schreef brilsmurf het volgende:
...Lekker wat cd'tjes aan het branden en ondertussen een beetje opruimen....

Pak een cd-doosje van mn computer op hetzelfde moment dat het cd'tje klaar is en naar buiten komt--die ik dus in volle vaart een elleboog geef :(

Dat was dus het einde van mn mooie plextor scsi brandertje }:O
Dit heb ik dus ook gehad! Secondelijm was mijn redding! (laatje was gebroken plus alle mogelijke radertjes lagen door de tent heen, maar hij doet het nog!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Hoe heb je dat gefixed dan?????

(Ja hij ligt nog in de kast stof te happen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 02:09 schreef Darkl1ght het volgende:
ik heb mijn logitech USB optical muis proberen te modden heheh... hij werkt niet meer :) (vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen)

en mijn keyboard netzo...

een superfoute blowhole heb ik ook weleens gemaakt... maar die heb ik nog redelijk kunnen fixen...

ffies denken... wat heb ik nog meer gesloopt... owja... mijn cd-rom had ik een x uit elkaar gehaald... Had ik beter niet kunnen doen :)

ik heb mijn case een vollop lelijke kleur gegeven.. (bijna fel blauw ofzo) had geen andere kleur op dat moment :)

tja... mijn eerste casemod dagen waren niet al te geweldig hehe...

Ik heb er een hoop van geleerd... :)
Jij was toch die gast die een blowhole bovenin de kast maakte door er met een boormachine omheen te gaan? :o

maar die had je wel knap gered, met je speakerdraad! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
ik heb zojuist een Conner tapestreamer door laten fikken... had een beetje last van rook en stonk enorm!!! snel pc uit, koeler van athlon voelen: nee die niet, alle andere dingen langs en ja hoor: printplaat helemaal zwart!! :( najah 800mb compressed op een tapje is niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:49 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

Jij was toch die gast die een blowhole bovenin de kast maakte door er met een boormachine omheen te gaan? :o

maar die had je wel knap gered, met je speakerdraad! :P
haha ja dat was ik...

en ik kan nog iets aan mijn lijstje toevoegen.. mijn baybus... ik weet hoe ik alles moet aansluiten en het werkt ook, maar ik kan niet solderen met dat goedkope knaken soldeerding @$%$^@!#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan prachtig solderen met soldeertin van € 1.00, en een soldeerbout van € 10.00 :) prachtig gewoon.

Ik raad je wel aan dat als de tin niet blijft zitten aan de appervlak, het eerst even te schuren in het geval dat je dat nog niet wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) de koeler van mijn pII 233 was er af gevallen, kwam er na lange tijd achter (zat al stof op), alles nog heel.
2) Koeler van PIII733 niet ingeplugd, = constant herstarten en ik maar bleek worden :)
3) Vaste schijf van 1 meter hoog laten vallen > gelukkig nog heel
4) 1 woord : Kortsluiting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:13 schreef Geqxon het volgende:
Ik een 220 volt draad doorgeknipt die nog aan het stopcontact zat :D er lagen er 5, 1 was aangesloten (net james bond film) en ik knipte te verkerde door. Ja hoor, mijn gamma nijptang had weer eens geen plastic :( dat deet HEEL ERG ZEER :(
Wat ben jij een rund zeg, hahahaha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:10
Niet echt spectaculair maar wel |:(

Ongeveer 3 jaar geleden (toen ik nog een hele erge newbie was) was ik het password van mijn bios vergeten. Ik onwetend dat ik was dacht: Laat ik mijn bios chip eruit trekken... Nou ja het eruit trekken lukte (met behulp van een schroevedraaier) maar ik heb de chip daarna verkeerd om teruggezet. Resultaat: mobo van 486dx4 die op 120mhz liep dood :(...

Verder nog wat domme dingen zoals je cpufan niet aansluiten enzo... Niet echt boeiend (ook nix gesloopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 01:14 schreef Tr3nq het volgende:
Ik kan prachtig solderen met soldeertin van € 1.00, en een soldeerbout van € 10.00 :) prachtig gewoon.

Ik raad je wel aan dat als de tin niet blijft zitten aan de appervlak, het eerst even te schuren in het geval dat je dat nog niet wist :)
het ligt gewoon aan mij... ik heb een hekel aan solderen... ik maak het wel vast met plakband ofzo :P

ik had vandaag nog kortsluiting in mijn kast... ik had wilde ffies een casefan testen op 7V (of ie dan hoorbaar was en een beetje kon blazen) toen deed ik 1 draadje per ongeluk niet waar die hoorde :) ik zag een leuk vonkje en mijn pc ging uit... en mijn powerledje ging knipperen (had ik nog nooit gezien) ik de pc weer aanzetten... nix... toen heb ik de stroonkabel losgehaald en er weer ingedaan en toen deed alles het gelukkig nog :) ach... computers... klote dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had eindelijk mn waterkoeling (bijna 2 maanden gewacht, rond de $300) dus meteen die zelfde avond nog aangesloten. Er werd zo'n coldplate bijgeleverd, moest je op je proc doen. Dus ik vrolijk waterkoeling installeren in mn case (A7M266/1,4TB net 2 maanden oud).

Jantje lacht..

Ik aangezet, gebeurt helemaal nix. Uitgezet, gechecked, weer aangezet.. vriend van me rook ineens een vette brandlucht. Ik meteen weer uitelkaar gehaald, maar het was te laat, coldplate bleek scheef op mn proc te zitten, en mn halve core verbrijzeld.. socket was half uitgesmolten en mobostukje zelf was goed zwart.

Jantje lachtte.. jantje huilt..

Na pc van mn vader te mogen lenen ff gechecked wat et nog deed.. 1 HD (20gig) werd niet meer herkent, en Asus GF2 deed wel heeeeeel raar (tekens door mn scherm, steeds reset enz). Videokaart laten testen bij lokale compieboer, bleek in coma te liggen, zou et niet meer redden..

Jantje huilt heeeel hard..

Na wat overleg met mn werk, mocht ik via pc prive project nieuwe dingen halen.

Nu, 2 weken later, zit ik met de MSI board en een 1900xp.. en een GF3 ti5..

Jantje lacht weer..

Geintje heeft mn ruim €1000 zelf gekost, en nog elke maand inhouding van het pc prive project..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01 20:24
Niemand meer ? ;)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vette case mo dgemaakt past mun mobo nie |:(
lekker snugger om eerst te passen hehe maarja heb alweer een andere.

[img][url="http://www.pluigers.f2s.com/foto/nieuwe"]http://www.pluigers.f2s.com/foto/nieuwe[/url] kast1.jpg[/img]

:) ligt nu in de hoek van mun kamer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry link werkt ni enog een keer :)
Afbeeldingslocatie: http://www.pluigers.f2s.com/foto/nieuwekast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Hehe ik DACHT een keer dat ik het wel heeel erg had verneukt... Tijd geleden, toen ik mijn Voodoo1 kaart ging inbouwen (jaja) was ik nog redelijk n00b op het gebied van hardware, en ik stond echt met het zweet op mn kop die kaart er 'gently but firmly' in te duwen. Afijn, alles zat erin, dus het grote moment was daar: Ik druk op die 'AAN' toets - Beeld blijft zwart en het begint me daar toch aangebrand te ruiken, niet normaal! Dus ik schrik me helemaal de tering, ik ram gelijk die stekker uit het stopcontact, balen omdat ik waarchijnlijk mn spaarcentjes verneukt had - begint me opeens door te dringen dat het eigenlijk wel lekker ruikt - was het m'n moeder die beneden net het vlees aan het bakken was, en dat mn monitor uit stond... :+ voel je je dan gelukkig :z

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 16 februari 2002 16:27 schreef Plank het volgende:
sorry link werkt ni enog een keer :)
[afbeelding]
oh ja, dit > Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsboven is de EDIT knop, kun je je post mee bewerken :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ach waarom niet.
mijn lijstje:

2 x Athlon 1300TB (ik kreeg voor beide gevallen een nieuw proc terug)
1 x ASUS GF1 Deluxe (te ver OC'd)
1 x Leadtek GF3 (core kapot door te grote heatsink)
1 x 256mbDDR (AS2 op de chips)

Voor de rest niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
1: AMD 1100, gebroken core, geen kussentjes... oeps...
2: AMD 1200, raatsel, zwartevlekjes op de bruggetjes!
3: SoundBlaster Live 1024
4: Twister 56K Modem
5: Subwoofer kapot van de FPS 1000
6: 3X een Philips van de 400 serie kapot!
(1x404 en 2x460) en ik heb er nu weer 1 als een externe brander :)
7: Philips 32X
8: Complete 486...
En geen 220V doorgeknipt en kortsluitingen gemaakt :)
Nou dat was het wel....

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb aleen mijn vinger gesloopt aan een 80 mm fan zonder quard ouwwwww!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Laatst online: 05-07-2024
Een paar maanden geleden zette ik een voeding over van de ene naar de andere AT kast. Op die ouwe AT bakken heb je nog zo'n dikke zwarte kabel die naar je power-knop loopt en daar is bevestigd met 4 klemmetjes. Ik sluit het aan. Druk op de power-knop. Boem, stop eruit. Nieuwe stop gehaald, alles nalopen, power... Boem weer stop er uit. Na drie keer proberen moest ik stoppen gaan lenen bij de buren en eindelijk drong het tot me door dat ik de kabeltjes precies een kwartslag verkeerd had aangesloten.... En ik moest in het hele huis de klokken opnieuw gaan zetten (allemaal knipperen op 0:00. stereo installatie alle presets kwijt enzo, je kent het wel) :)

Verder ook nog ooit bijna een floppydrive af laten fikken doordat ik het stroomkabeltje er niet helemaal in had geduwd. Zag ineens een rookkringeltje uit de kast komen en dacht... dit is niet goed. Stroomconnector zwart natuurlijk maar de drive deed het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb zojuist een cd speler gemold, echt niet leuk gvd :( :( :( :( wilde een ledje achter cd lade solderen, zet em aan, alle motortjes beginnen te draaien en te ratelen en display geeft wel OPEN aan maar lade zit dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks mijn oneindige zorg en voorzichtigheid zijn een heleboel mods gewoon altijd ietwat riskant, zelfs als je er alles van denkt te weten. en kan je nagaan wanneer je nog een klein tweakertje bent hehe. Even denken hoor, ik zal wel uiteindelijk wel wat dingen missen.

1 400MB HDD gesloopt: scheef gehouden tijdens het draaien.
2 250WAtt PSU gesloopt: switch van 230 naar 110V omgezet.
3 BIOS verkeerd geflash: paar dagen wachten op nieuwe
4 BIOS chip in ander mobo gezet: chip bijna verbrand.
ken je dat burn in logo? dat was helemaal gesmolten. chipje deed het wonderbaarlijk genoeg nog wel

5 (goedkope)Case lelijk gemod; nieuwe gekocht
6 (goedkope)Case onpractisch gemod: nieuwe gekocht
7 (goedkope)case blow hole gemaakt: betere kast gekocht
8 Vortex II gemold: verkeerd in pci slot gezet
er kwam letterlijk rook van die kaart af

9 Gforce II GTS geslooopt: kaart schoot uit het agp slot
10 6.4GB HDD gesloopt: molex conector kan wel verkeerd om
jesus wat stinkt dat

11 300Watt PSU: toch iets niet goed aangesloten
12 Tientallen keren kortsluiting gemaakt: alles nog heel
13 1.4GHZ verkeerd installed: nieuwe gekregen
14 1.4Ghz verbrand GVD! Core maakte geen contact met koeling
15 Waterpomp overstroomde: de rand lekt als de pomp scheef staat, kast behoorlijk nat, maar geen hardware gesloopt
15 zie boven, 2e test van de pomp: ditkeer wel minder erg
16 zie boven, 3e test maar nu wel de pomp buiten de kast

Geloof dat het merendeel wel aanwezig is. goed lezen zodat je zelf nog net wat voorzichtiger bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Niet online
mijn STOMME fouten :P

1x harddisk op de grond laten vallen (150MB Conner, nix overboord :P -d00d-)
1x 256MB DDR gemold met uitschieten schroevendraaier
1x Duron zonder koelblok aangezet, echt gewoon bare core (gelukkig zag ik het meteen en kon ik hem snel weer uit doen, geen schade)
1x netwerkkaart bijzonder scheef in een PCI slot gestoken(goh wat crasht ie toch vaak :P)
2x fan op het mobo aangesloten terwijl de PC draaide, connector d00d :( (op twee mobo's)
1x bij een vriend SB 128PCI uit het slot getrokken met de PC aan (geen schade)

zo dat was het wel, more to come :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Terminal geprobeerd te repareren. Eerst aanzetten om te kijken wat er stuk was.. dat moest dus een nieuwe condensator worden. Terminal uit, vergeten te ontladen, FLITS condensator ontlaadt op mijn hand. Eerst alleen vloeken, en een uur later werd ik naar huis gebracht omdat mijn rechterarm het niet meer deed. Daar eenmaal aangekomen was mijn hele rechterarm geel. Ik naar de dokter, krijg ik te horen dat het met mijn linkerarm veel slechter had kunnen aflopen. Terminal deed het de volgende dag wel, nadat mijn collega hem niet vergat te ontladen |:( Ik deed het de volgende dag ook weer redelijk, maar dat blijft wel ff pijn doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezer|IA
  • Laatst online: 08-06-2024
Wel us iemand geprobeerd iets te case-modden terwijl ie leip was. Of dat je dacht dat je je processor met de juiste multiplier hebt overgeclocked en dat je harrie was en een cijfertje hebt verwisseld????? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 14:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik ben nog niet echt begonnen met modden (zodra ik de beschikking heb over een digi camera zal ik eens wat pix posten, kunnen jullie zien hoe mijn kast er "standaard" uitziet, ben ik benieuwd naar tips wat ik kan gaan modden)

Maaruh: mijn kast is een ± 10 jaar oude serverkast met lekker veel ruimte en LEDs. Ik vond het zonde om die kast weg te doen toen ik naar een ATX mainboard toe wildde. Dus een ATX voeding gekocht en lekker de zaag in de achterkant van mijn kast gezet. Beetje vreselijk dik metaal dus de rest maar omvouwen. Moederboard hangt los in de kast en wordt alleen maar vastgehouden door alle kaarten. Kaart erbij stoppen wil dus wel eens resulteren in kaarten die er weer uitfloepen. Alles goed aandrukken en machine opstarten ;-)

Ziet er allemaal niet uit, maar werkt wel.

Alleen geen rekening gehouden met airflows en dergelijke....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Oké dan:

PIII 700 gemold omdat het moederboard tijdelijk (2 wk) op 2 volt heeft gedraaid, MB kreeg ik nieuw maar me proc hield er na 3 weken mee op. Conclusie bij Intel: Core had een te hoge voltage gekregen
Kreeg geen nieuwe Toen maar een AMD gekocht TB1200 Jeah wat was ik blij :)
Deze is 2 wk geleden kapot gegaan toen ik de voeding uit me cdrom wou halen en uitschoot tegen mijn cooler aan!! Core aan de zijkant afgebrokkeld. werkt nog wel trouwens maar alleen op een wat mindere snelheid (1000 loopt ie prima) vaag ik weet het! Toen maar een 1400 gekocht (XP kon niet)
4 dagen later bij een vriend van mij!! Dankzij een koeler zo'n grote zware ben even naam kwijt) een hoekje van de core kapot :( Heb ik dus nieuwe moeten kopen (verzekering moet ik nog regelen). Heb me Geforce2 MX laten verbranden denk ik:( mijn blue orb was er vanaf gevallen(de plastic houdertjes waren lam) en dat resulteerde in heel raar paars (of wit soms) beeld! Opgestuurd nog niks van gehoord.
Heb nu Geforce3 TI200 :)
Dat was het voor nu!! Hopelijk bijft er nu een keertje wat heel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke nu ik *D

door mij gemold:

-486 moederborden
-1 pentium moederbord
-gigabyte socket 7
-asus p5a socket 7
-abit kt7a socket a
-athlon thunderbird processor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet van mij, maar van een snuggere klasgenoot:

CPU-fan controlleren omdat ie wat vreemd geluid maakt (doe je natuurlijk als je kast AAN staat :? )...
Vervolgens zijn 256 Mb DDR eruit stoten (per ongeluk :? ) omdat hij deze niet goed vast geklikt had |:(!!!
Natuurlijk was dit simmetje overleden >:) (NIET hot-swappeble)

Ben je dan een nerd of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had eerst zo'n oude printer ,wou ik een printer aan me server zetten ,deed ik erd dus aan ,maar hij wou nooit goed werken ,dus ik haal hem van de lpt poort af en ik raak per ongeluk de lpt-printer aansluiting vast ,dikke schok kreeg ik door me heen.
Even later wou ik kijken of de printer het wel deed op me gewone pc ,dus ik druk hem al aanstaand in de lpt-poort ,gelijk dikke vonk ,hele huis zonder stroom ,dikke brandlucht uit de printer :o ,de printer was dus stuk en me pc gelukkig nog heel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Tot nu toe heb ik alleen nog maar een floppy drive laten fikken ,zat een draadje los en die had ik weer vastgesoldeert, toen begon die opeens te fikke.... >:)
zal wel verkeert gesoldert zijn

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik heb nog niets overclocken en het valt nog wel mee

tijdens het quaken *BANG* voeding kapot. (PC staat altijd open). Dit is nog in het tijdperk dat alleen me pa een pc had. later krijg ik zijn ouwe. hebben ze bij winkel mobo scheef erin geschoefd (niet in de gaten) en steeds die vid kaart die losschiet. Dus altijd kast open laten staan en als beeld ff wegvalt kaart aanduwen (niet ontladen, niet uitzetten) en daar was me beeld weer :) pew..
en met me elleboog 1 keer het cd laatje ontwright. was van me pa. hij geloofde me dat het al zo zat omdat het bij hem ook wel eens zomaar ging :) (ik zag hem stoten!) <- boeie, alles deed het nog.

me broertje wilde de fan schoonmaken, gaat sneller als ie aanstaan (vinger er tegenaan). nu maakt ie teringherrie en hij heeft helemaal niets gedaan... sure, dream on! was toch zijn pc :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb maar 1 fout gemmakt, mijn eerste computer kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit een keertje een Celeron 400 opgeblazuh... :'( vergeten de fan aan te sluiten... heeeeele stomme fout.. maar jaah;

edit:

Oooh jaaah... heb onlangs ook muh HDD laten vallen (30gB IBM DTLA-nogwat)... geen schade (gelukkig maar) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik had mijn Pentium 233mmx zonder heatsink laten draaien. Bleef het achteraf nog best lang zo te doen, ongeveer 15 min. RARARA wat er toen gebeurde. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een x een mobo op geblazen en proc gesloopt , mobo begon te roken en enorm te stinken , ..weg serverbak

een 15.2 gb hdd gesloopt terwijl ie heel was (ik d8 dus van nie ) ,

uhmm draden in kast kortsluiten waardoor het hele huis zonder stroom zat ,

enz enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
Op dinsdag 26 februari 2002 19:43 schreef WaXWeAzLE het volgende:

enz enz enz enz
daar gaat het nu juist om ;)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

een vriend van me wilde een langere draad voro zijn stereo. zat als een stekker aan }:O (je voelt em al hangen). hji duwt die stekker in stopcontact zodat ie daar blijft en rustig kan afmeten. toen vergeten steekker eruit te halen en met stalen tang de draad geknipt. dat was een echte knal. zelfs de tv beneden was er binnenstebuiten van 8-)
tv kapot (scherm BOEM) en alle stoppen gesprongen. draad ZWART, en vriend had ff geen gehoor

LACHE!

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Laatst online: 01-09 15:38
(jarig!)
Dit topic ROELT!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:45 schreef LG_Greenman het volgende:

[..]

daar gaat het nu juist om ;)
eh , 12 spuitbussen nodig gehad om me kast te verfen , omdak te snel was , en toen het na 8 buuse af was de kleur nie mooi von , 10 x 5 euro en 3 x 10 euro ...ja ja wat een modje he ?

vervolgens de kast naar boven slepen en tegen de muur schuren , jahwol , lak eraf en weer opnieuw spuite hehe , vervolges alles in mekaargezet zatte er vage druppels op , weer opnieuw , weer 3 busse verder ...

en nu ist goed

lees :

10 x bus van 5 euro
1x 8 euro
4 x motip @ 10 euro pst

hehehe ... hoezo lomp

kortsluiting is btw aan de orde van de dag hier , meestal overleeft alles het , soms nie :)

/edit bla bla
hm best wazig verhaal , maar veel spuitbussen iig
/edit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

met een dremel een raampje willen uitsnijden in m'n kast, had natuurlijk weer geen geduld en had nog een "iets" grotere metabo dremel liggen (haakse slijper)ging op zich wel aardig, gaatje was alleen iets te groot...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Op dinsdag 26 februari 2002 20:06 schreef WaXWeAzLE het volgende:

[..]

eh , 12 spuitbussen nodig gehad om me kast te verfen , omdak te snel was , en toen het na 8 buuse af was de kleur nie mooi von , 10 x 5 euro en 3 x 10 euro ...ja ja wat een modje he ?

vervolgens de kast naar boven slepen en tegen de muur schuren , jahwol , lak eraf en weer opnieuw spuite hehe , vervolges alles in mekaargezet zatte er vage druppels op , weer opnieuw , weer 3 busse verder ...
en nu ist goed

lees :

10 x bus van 5 euro
1x 8 euro
4 x motip @ 10 euro pst

hehehe ... hoezo lomp

kortsluiting is btw aan de orde van de dag hier , meestal overleeft alles het , soms nie :)

/edit bla bla
hm best wazig verhaal , maar veel spuitbussen iig
/edit :D
Heb je toevallig ook pics?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not yet , deze week ff cam regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Laatst online: 05-07-2024
Nog een voorval. Ik heb een pctje met een 20gb harde schijf gevuld met mp3'tjes. Die nam ik dus mee naar een een of ander feest. Komt er iemand naar mij toe: "kijk deze cd heb ik net vandaag gekocht, wil je hem ff draaien". Ik stop de cd erin, het was een of andere vage trance-cd. Na een half uurtje had ik er genoeg van, druk op eject, lade gaat open... lade leeg!!? Na een half uur frotten met schroevendraaiers e.d. kwam het cd'tje tevoorschijn, nogal bekrast. Vond hij niet leuk >:)

Dezelfde cdrom-speler wil ook nog wel eens spontaan cd's door de kamer heen lanceren als je op eject drukt. Super geinig effect :)

edit:

Over kortsluiting gesproken. Ooit wilde ik mijn pc aan mijn stereotoren aansluiten. Draadje met tulpstekkers direct van de line-out van de geluidskaart naar de line-in van de stereo. Zet de pc aan, zet de stereo aan. Stroom valt uit in het hele huis :? Ik ga dus naar de electronicaboer met dit robleem, hij smeert me een een of ander filter aan van 30 piek (weet ik veel). Ik sluit dat ding aan, raak het aan en kreeg een flinke opdonder. Tegenwoordig heb ik een mengpaneel ertussen en mijn computer geaard. Nergens geen last meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik had laatst brand in me computer :)

De draad van me lcd was langs het frame geschuurd, dat maakte kortsluiting, rook uit me comp, stekker eruit gehaald, zijkant open en toen zag ik dat die draad nog steeds fikte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP 1700+ gesloopt door verkeerd unlocken met geleidende reepjes uit blue brains :) duur geintje...

• LG_Greenman
Op donderdag 28 februari 2002 16:38 schreef Monstar.nl het volgende: (in een ander topic)
Ik heb net met me domme hasses rm /*/* in getikt, en ik was als root ingelogt... nu ben ik alles kwijt.

Verwijderd

okee, nu dan maar eens mijn lijstje:

- 200 meg SCSI schijf, flikkerde uit mn klauwen en printplaat barstte :(
- 486 mobo, was zo'n pizzadoos, en die was open. Het ding was echt onverwoestbaar, totdat er op een dag een glas cola inviel...
- P60@66, dat waren ook al heethoofden zeg! Nadat mn koeler kapot ging, fikte hij op een (slechte) dag door tijdens het spelen van SimCity 3000. Dat was niet zo fijn:(

- 286 Toshiba T3300 laptop ofzo, fijn dingetje, had 640 kb geheugen, en ik besloot er eens wat oud geheugen bij te solderen |:( ach ja, ik was 11...
- wat oud geheugen

- een hele reeks dingen die in verband stonden met elkaar:

Op een goede dag besloot ik dat m'n ouwe trouwe Celly 366@458 nogal traag begon te worden. Dus ik besloot een Celeron 700 en zo'n slotconvertor te kopen, want ik had immers een Gigabyte GA686 BX-E oid. Nou, ik die dingen gekocht in Duitsland, vraagt die vent me of ik er niet een koeler bij wil hebben. Ach, "Ich hab noch 'ne Kühler". K, dus ik thuis aangekomen, wil ik de koeler omzetten. Maar een slotkoeler van een Celeron 366 past niet echt op een socket 370 Celeron 700 |:( . Nouja, daar hebben we de Dremel voor! Dus ik mooi die randjes afgedremeld. Nu wil ik hem op de core zetten, zijn er geen plaatsen om die koeler aan vast te maken! Och, daar hebben we good ol' Mr Elastiekje voor. Ik dus met veel pijn en moeite en met geregeld uitschieten die koeler eindelijk op die core gekregen. Zeer trots op m'n uitstekende prestatie duw ik op de power knop.....krrr..ROOK!!!! Dat kutding begon ram te fikken! Oei shit, dat was natuurlijk foute boel. Ik helemaal rammelen enzo, want dat waren toch gouw 2 maanden zakcentjes destijds :( . Nouja, was mooi klote, maar gelukkig had ik mn ouwe proc nog. Ik die er maar weer opzetten, samen met de resterende 60% van de koeler. Ik zet hem aan..... zwart beeld.....en opeens alweer rook. Dat was me toch ff fijn klote! Afijn, in een uurtje waren een Celly 366, een Celly 700, en een Gigabyte mobo naar de eeuwige jachtvelden verbannen :(:(:( En ik was de komende 4 maanden verbannen tot een brakke laptop. Die Celly 700 had ik goed verneukt, de randjes van de core waren goed afgebrokkelt. Ik ermee terug naar de Cash&Carry (Aachen), me gedragen als een vette n00b, en een nieuwe claimen. Nou, das könnte Fritz leider nicht machen, en ik kreeg me cash terug. Maar het had toch nog een tijdje geduurt totdat ik achter mn trouwe T-bird van vandaag zat..

tenslotte nog een paar dingen,
- zo'n mooie logitech aflopende rechtshandige muis, kom ff niet op de naam. Ik had UT net (1999), en ik richtte me nogal af op alles binnen handbereik als ik weer eens verloor (ik ben ook n00b geweest jah!). Mocht dat nou net die mooie muis zijn... Ik had er al vaker op geslagen enzo, maar deze keer pakte ik hem goed vast, en gooide hem met volle kracht tegen de muur. Voilà, een 10-delige muis puzzel!

Er zijn waarschijnlijk nog meer van die geniale mislukkingen van me, maar dit zijn toch wel de voornaamste :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 22:45 schreef R0bby het volgende:
...Mocht dat nou net die mooie muis zijn... Ik had er al vaker op geslagen enzo, maar deze keer pakte ik hem goed vast, en gooide hem met volle kracht tegen de muur. Voilà, een 10-delige muis puzzel!

Er zijn waarschijnlijk nog meer van die geniale mislukkingen van me, maar dit zijn toch wel de voornaamste :)
jij hebt wel een beetje een distructief, aggresief, ongeduldig karakter hé?

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 22:50 schreef schaapie het volgende:

[..]

jij hebt wel een beetje een distructief, aggresief, ongeduldig karakter hé?
hehe, hoe kom je daar opeens op? ;)

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
een canon 4300 printer helemaal kapot geslagen met een grote hamer en later uit het raam gegooid.
k*nkerprinter deed er 20 minuten over om 8 blaadjes uit te printen.

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

mmh ook ff mijn lijstje:

athlonnetje 900 core afgebrokkelt
asus a7v gemolt, eerst houdertje bij de socket eraf, en een tijdje geleden heel het mobo dood
verschillende kortsluitingen etc.
schakelaartje op 110 volt..
(nieuwe) 60 gb maxtor op de grond late pleure ( gelukkig niet de mijne :P )
3 optische muizen gemolt
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel cd'tjes dood
atx kast verkeerd gemo(l)d
en gisteren een Aopen 48 x pro, doet het half, krijgt soms stroom en soms niet, molex misschien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Een paar kleine dingetjes van mijn kant...

Aantal jaar terug op mijn Celeron 300 (slot A) een koeler verkeerd om erop gezet. Hij was ook al heel instabiel ;)

Nieuw moederbord gekocht, en ja hoor ik zie een biosupdate, dat ga ik proberen. Bios Update mislukt.. Na 3 uur dus 3 weken wachten op een nieuwe bios..

En laatst nieuwe HD gekocht, dus partities overzetten via Partition Magic. Was alleen vergeten dat ik een partitie al gewoon had gecopieerd.. 7gb aan MP3 weg :'( :'(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
MEEEER >:)

iemand nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey...:

- Een S3 Savage 2000 gekocht en dat proberen onder win xp te laten draaien...
- Op een gloednieuwe GeForce 3 gaan staan (350 euro ofzo)
- Tot 2x toe een voeding op 110 gezet... rook rook vonk...
- Al heel vaak 220 kortgesloten
- Soundblaster 128 dood door geladen verlengsnoer (vraag me niet hoe dat kwam)
- Maxtor D740X 40 gig uit folie omhulsel laten glijden --> schijven rammelden daarna.
- Computer boxjes gesloopt, wou er 1 mooie speaker van maken. Was pa niet blij mee.
- Veel cd'tjes naar de klote door tijdens het branden tóch te gaan UT'en.
- Véél krassen op mijn cd-rommetjes
- 19" IIyama van computertafel geflikkerd --> kapot.
- Duron 850 @ 1000 laten doorfikken wegens aanlopen koeler.
- Op Pentium 200 zootje pennetjes verbogen.

Lijkt me wel genoeg... Heeft mijn portomonnee over de jaren heen heel wat geld gekost... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn monitor (Philips 105S) is een keer uit de achterbak van een auto gedonderd (hij was tegen de achterklep gerold, en toen deed ik die klep open :() nu zitten er een paar krassen op het plastic en ook een op het glas :(
En ik had laatst 2 gaten van 12 cm geboord voor fans + grote rad en toen bleek dat ik er geen fans + rad achter kwijt zou kunnen... dus die gaten heb ik maar verdremeld tot window >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf topic >:)

Stomste fout : kapot geheugen in me machine zetten, kwam rook af en later in dezelfde bank weer geheugen gezet... kan nu dat nieuwe geheugen + bord weggooien (nieuwe geheugen doet ut volgens memtest niet al te best meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 11:42

Reley

Zoom Zoom

niet echt gesloopt, maar ik voelde me erg lullig:
ik had net een mijn nieuwe pctje gekocht (zie sign) alles netjes ingebouwd, mooi afgewerkt dichtgeschroefd en op zijn plek gezet. aan.... begint die dockter voice oid op dat moeder bord te bleren dat "your system is having a problem" :?
ikke kast er weer uit, opengeschroefd, alles er uit gehaald en er weer ingezet, in elkaar en aangezet. begint die dr. Voice weer te bleren. dus ik weer alles uitelkaar. heeele grote zaklamp erin, kijken, kijken, checken, het enigste wat er toen inhing was me hd en gpu dus dat kon het niet zijn, waren getest in me ouwe pc, ik snapte er helemaal niks meer van. dus ging ik ff op me stoel zitten nadenken.
opeens kijk ik per ongeluk op me buro....... en wat ligt daar??

me rammodules........ |:( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 20:00 schreef uncleworm het volgende:
Ik heb mijn p3 733 opgeblazen !!
Dit omdat ik geen fan had aangesloten B-)
Deze was nog niet gelevert en de rest van mijn
nieuwe systeem wel. Maar ja, je wil je nieuwe pc
natuurlijk wel uitproberen.
had ik beter niet kunnen doen cpu werd 140 graden |:(
toen ik de kast open deed stonk het naar gesmolten plastic 8-)

En om het verhaal nog mooier te maken:

Hierna een nieuwe AMD 900 (toen net uit) gekocht.
Alles aangesloten en alles werkte ook netjes,
Weekje later voor de lol nog even mijn mobo eruit gehaald. Hierna mijn fan vergeten aan te sluiten. Cpu werd 110 graden |:( maar deze werkt nog wel :+

Binnenkort kom er weer nieuwe pc in huis, nu ga ik dus wel ffkes op mijn fans letten >:)
inderdaad dat soort dingen vergeet ik dus ook heel vaak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Dit is een zeer funny ttopic,naja anders moet je maar niet gaan tweaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

moet ook maar eens he...
niet van mezelf maar wel bij het bedrijfje waar ik werkte:
klant kwam terug met systeempje (Asus A7V + Duron 700 (toen beide 450 gulden p/stuk))... deed 't nie... aangesloten... nee niks, mmz, wel een rookwolkje in de buurt van de cpu... vaag.
Nieuwe mobo erin, plof, zelfde...
Vaag... schijnbaar ook een slecht mobo :?
Laat ik eens kijken hoe 't zit met de afstandhoudertjes en ja wel hoor: klant had er eentje teveel ingezet, psies onder 't voltageregulatiebordje... dat kleine busje zorgde ervoor dat er vier pinnen vrolijk doorverbonden werden. Tja...
Borden maar opgestuurd :) Fijn, leveranciers die geen vragen stellen en gewoon vervangende bordjes sturen :7
Standaard policy is tegenwoordig wel om eerst ff busjes te checken :)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x een epox 8kha+ in rook opgegaan. vraag niet waarom denk gewoon een doa ofzo.

2e epox 8kha+ floppy usb en andere dingen doen het niet. een halve doa dus.

Ben nu tevreden met een abit kr7a raid. epox sucked imo =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. AT moederbord wou niet aan de loop en met een ATX werkte die goed... stekkertjes verkeer om |:(

2. 4x 32 Simm verkracht door te denkten dat het nog die oude waren dus de hamer er op...

3. heeeeeeeeeeeeel veel harde schijven

4. netwerk kaartje

5. SB eniqeu (van klant)(of hoest dat schijfst) verkracht door de 2 outputs aanelkaar te verbinden

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllll veeeeeeeeeeeeelllll meeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:44 schreef Just_Johnny het volgende:
Terminal geprobeerd te repareren. Eerst aanzetten om te kijken wat er stuk was.. dat moest dus een nieuwe condensator worden. Terminal uit, vergeten te ontladen, FLITS condensator ontlaadt op mijn hand. Eerst alleen vloeken, en een uur later werd ik naar huis gebracht omdat mijn rechterarm het niet meer deed. Daar eenmaal aangekomen was mijn hele rechterarm geel. Ik naar de dokter, krijg ik te horen dat het met mijn linkerarm veel slechter had kunnen aflopen. Terminal deed het de volgende dag wel, nadat mijn collega hem niet vergat te ontladen |:( Ik deed het de volgende dag ook weer redelijk, maar dat blijft wel ff pijn doen :)
heb ik ook gehad met een condensator van 380 volt dat deed al behoorlijk veel pijn jah. Nou ja eigenlijk me hele arm was voor een paar minuten lam :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Wat ik mee maakte op een lan party:

We zaten een beetje te dicht op elkaar en een vriend van mij had een verlengcabel tussen ze monitor en ze videokaart gedaan omdat ze monitor wat verder stond. Alles leuk en wel en toen liep er 1 of ander half-tamme langs onze systemen bleef hij met ze poot achter die videocabel hangen. Ja met het gevolg dat ze videokaart met een klap uit ze slot getrokken werd en ze pc kast 1 meter verder lag, AGP slot naar de kloten en moederboard rijp voor de sloop, videokaart werkte nog, maar de fan op de video kaart maakte wel een vaag geluid. Maar die gast lag mooi op ze bek. Whhoo was wel effe schrikken toen :? Maar we kwamen niet meer bij van het lachen :D

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal voor dit topic maar mn Siemens c35 flashen. Werkte perfect via DOS totdat ik tegen mn stroomkabeltje aan kwam, poef...mobiel onbruikbaar. Tot op heden geen manier gevonden om het te kunnen reanimeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb net ook iets leuks gehad :)

Ik ging in een witte broek me kast rood spuiten... je kan ongeveer wel raden wat er dus gebeurde :P

Juist me broek ligt nu in een biotexje omdat ie rode uitslag vertoonde :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pornoster
  • Laatst online: 14-09 13:50
fan van mijn vidkaart gemold door mijn vinger erint te steken (per ongeluk) klaks 2 bladen eraf.
2 x een casefan gemold door hetzelfde princiepe
mijn voeding gemold door hem open te maken en perongeluk er water over te morsen
hiervoor 220 over mijn donder gekregen want ik raakte die open voeding aan toen er nog stroom op stond
ccfl breken
in een boze bui mijn draadloze muis tegen de muur aan gegooid, moet je vooral niet doen

ja en nog wat standaard domme dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ok komt ie:
Toen ik mijn eerste computer kreeg (486) zat ik op een computerclub en ik voelde me al aardig een tweaker :P Dus ik zat er al aan te denken om hem wat op te fokken en zag dat er op de voeding een switch zat. Ik d8...hey als ik hem op 110 zet krijgt ie 2X zo veel stroom en gaat ie dus veel harder lopen! *D Dus ik zat achter mijn begeerde computer en zat in de starthouding voor het testen van mijn eerste overclockpoging. Knopje aan.... ***POOF*** en veel rook was de uitslag. Drama natuurlijk en erg foolish ;) Ik scheet 7 kleuren voor mijn pa...hoe moest ik hem dit gaan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Op vrijdag 08 februari 2002 11:46 schreef The_Greater het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/dead%20proc.jpg
Dut die het nog??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een foutje die ik bijna vergeten was: ik werkte op de technische dienst bij een van de 'grotere' computerketens. Systeempje bouwen voor klant, netjes alle onderdeeltjes ingebouwd, precies zoals het me verteld was (een van de eerste keren dat ik echt een systeem bouwde) :9~ - zet de peecee aan... niks :? - paar minuten laten draaien - ik denk misschien is wat trager of soo... niet dus. 3 minuten later zet ik de peecee uit: geheugenmodules tegen de 150 graden - niet hard genoeg in het slot geduwd - oooOps - maar ze deden het nog wel :P -

hebben nog een lekker eitje gebakken op die technische dienst :9 - was wel toepasselijk :)

enne... ooh ja: heb ook wel eens bijna een moederbord opgeblazen van een Dell Optiplex. Het printje waarop de pwrknop zit was kapot - heb het kabeltje eraf getrokken en geprobeerd met de pinnetjes op het moederbord dat &*@#(* :X ding aan te krijgen... niet dus... de draadjes die ik gebruikte voor het verbinden van die pinnetjes werden LETTERLIJK roodgloeiend heet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
1tje eigenlijk maar...

waterkoeling >:)
pompje hangt nog steeds nie aan de voeding, dus bij me oude mobo (komt strax nog aan bod >:)) begon er niets te piepen als ie te heet werd. naja, water begon een beetje bubbeltjes te krijgen...
goed, pomp aan en in bios kijken voor de temp. 0 graden
ok, reset, weer kijken temp daalde 2graden/sec.
weer reset >:), 0 graden
dan weer reset en dan was ie 91 graden...

2 maanden later ongeveer steek ik in de ochtend m'n comp aan omdat ik ff een cd moet branden. stank!
raam stond open, dus ik dacht, zal wel buiten zijn
almaar fouten bij het branden, dus ik ruik aan pc bij fan onder de videokaart. stinken!
die middag was idd de videokaart doorgefikt en daarbij ook nog eens het agp slot :o

nu met epox bordje begint ie wel te piepen, maar wil ie niet aan shutdown doen :(

oja, denk dat de slangen waren uitgezet rond het waterblok.. socket stond ook onder water, cpu draait nog als een zonnetje :)

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
een cd branden terwijl er nog 1 lege cd inzat. Dus 2 op elkaar in 1 brander. Plextor klapte kapot

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSharky
  • Niet online
Heb een keertje een pc'tje voor een klant uit mijn flikken laten vallen op het grindpad :D
Bleek later de cd-rom speler niet meer open te gaan en vette krassen op de kast.

Collega van mij had net een gerepareerde (net uurtje in huis) philips 19" weer kapotgeschopt (stootte ertegenaan) dus kon weer opgehaald worden.

Intel pIII niet goed in socket. Gevolg pc begint leuke melodietjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 14-09 10:09
computer stond uit, mijn pomp stond nog aan (wist ik niet), en trok de slang uit het reservoir, water over een stuk van mijn mobo, Ik was blij dat hij niet aanstond.
Begint ie door het water te booten :P
en zoals gewoonlijk gaat ie niet stuk door water.

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12V op LCD :'(
Potmeter van LCD ontploft :'(

12V tegen case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 23:18 schreef patryk het volgende:
een canon 4300 printer helemaal kapot geslagen met een grote hamer en later uit het raam gegooid.
k*nkerprinter deed er 20 minuten over om 8 blaadjes uit te printen.
(verre) familie van robby ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja je kent het wel :P

Laten we beginnen met waterkoeling en dan gelijk een peltier er op da's L337. B-)

Oke zooi gemaakt / gekocht en in elkaar geschroeft op een p3 700 , booten Jawel we hebben beeld en hij doet het ! gelijk bellen met iedereen hij is -15 graden Gaaf he !!!
Beetje UT spelen gaat allemaal lekker tot ie ineens vastloopt pc uit enzo .

Ik kijken heb ik een p3 IJS lolly |:( |:(
gauw uit me mobo getrokken en laten ontdooien ehmm nee is nooit meer tot leven gekomen mobo ook niet die meld vreemd genoeg dat het te heet is als hij net aan gaat ! :D
zeker een koudje opgelopen die sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Laatst mijn muis gsloopt! :(
Haal ik de muis naar links gaat de cursor naar rechts!!!

Later bleek dat ik gewoon het balletje moest omdraaien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 09:22 schreef jackal_nl het volgende:
Hmm ja je kent het wel :P

Laten we beginnen met waterkoeling en dan gelijk een peltier er op da's L337. B-)

Oke zooi gemaakt / gekocht en in elkaar geschroeft op een p3 700 , booten Jawel we hebben beeld en hij doet het ! gelijk bellen met iedereen hij is -15 graden Gaaf he !!!
Beetje UT spelen gaat allemaal lekker tot ie ineens vastloopt pc uit enzo .

Ik kijken heb ik een p3 IJS lolly |:( |:(
gauw uit me mobo getrokken en laten ontdooien ehmm nee is nooit meer tot leven gekomen mobo ook niet die meld vreemd genoeg dat het te heet is als hij net aan gaat ! :D
zeker een koudje opgelopen die sensor :)
vind je het gek? bij die temperatuur gaat er vocht uit de lucht op je proc condenseren, en dat befriest dan....|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plan was om extra level 2 cache in een 486DX2-66 te planten. Dit waren totaal 4 chippies, waarvan 1 een zgn. TAG ram. Alle mogelijke combinaties van plaatsen geprobeerd. Nul komma niks.

Uit nijd heb ik ze d'r allemaal uitgetrokken en met mijn legerkisten aan barrels getrapt.
Niet echt een mod ofzo, maar dat luchtte wel heel erg op. Pielen met hardware is voor mij altijd een bron van ergernis en frustratie. Meestal lukt het wel, maar nooit zoals staat beschreven in een handleiding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18

freshy98

Atari

Celeron 366 Slot 1. Zal wel verkeerde stepping hebben gehad ofzo, maar ding was niet over te clocken. Haalde met moeite 413MHz (75MHz FSB).

En ja, ik weet dat ik de socket moest hebben, maar zover zat ik toen nog niet in het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. een asus moederbordje met het vastzetten van de koeler bruggen kapot.
2. koeler op proc er niet opgezet een 1800 xp doorgefikt :(

het kost wat maar ja daar ben je computerfreak voor :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.