[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb vroeger een '286 6MHz moederbord gehad. Daarvan deed de klokchip het destijds niet, en dus had ik hem open op mijn bureau liggen om eens te kijken wat hij WEL deed voordat ik de klokchip ging repareren.

Ik had hem al een tijdje aan staan en stond op om iets van mijn bureau af te pakken. Toen lette ik niet al te best op en steunde met mijn hand op het bureau, maar ook een stukje op de processor. Die was dus enige tientallen graden warmer dan mijn hand aan kon en ik had er dus een dikke blaar op :).

Later had ik er ook nog per ongeluk een plastic zak op laten liggen die dus gedeeltelijk aan de CPU vastgesmolten was :).

Ach, dat waren nog eens tijden... Mijn begindagen in tweaken :)

Aanvulling:

Nou ik het er toch over had. Het volgende kan ik me niet herinneren, maar werd me door mijn ouders verteld ;):

Toen ik 2 was ben ik voor het eerst met spanning en stroom in aanraking gekomen :). Mijn Pa was bezig geweest 220V bedrading in huis aan te sluiten en om het door te kunnen meten had hij een stekker gepakt en daar de polen met een stukje draad met elkaar verbonden. Zo kon hij aan de andere kant van de kabel meten welke draden bij elkaar hoorden. Goed. Hij was klaar, maar had die stekker laten slingeren (sja, ik ben eerste kind, dus veel ervaring had ie nog niet :)). Stonden ze in de keuken, hoorden ze ineens 'boem' en was de hoofdschakelaar van de 220B eruit geklapt. Had ik dus die stekker gevonden en met mijn 2 jaar blijkbaar gedacht dat een stekker in het stopkontakt hoort en hem er dus in geprutst :).

Ik geloof niet dat ik er iets aan overgehouden heb, maar da's moeilijk te beoordelen als zoiets al op zo jonge leeftijd gebeurt :).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Op maandag 11 februari 2002 02:23 schreef Zero_D het volgende:
Nou ja het eruit trekken lukte (met behulp van een schroevedraaier) maar ik heb de chip daarna verkeerd om teruggezet. Resultaat: mobo van 486dx4 die op 120mhz liep dood :(...
Hahahaha, heb ik een keer gedaan toen ik stage liep bij Tulip computers. Alleen was dit een eprommetje met een glaasje. Die gaf dus een paar seconden licht en toen was het afgelopen :).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen met een collega een systeem in een andere case bouwen, vraag ik aan 'm "jij had de koeler los gemaakt toch?" Hij "hmmm, ja", dus ik pak heatsink vast, klein rukje....niks..."hmmm, zal wel kleef/koelstickertje tussen zitten" dacht ik, dus harde ruk en jahoor..KRAAK.....helemaal los, inclusief CPU en socket.

Had m'n collega 'm helemaal niet los gemaakt en toen ik 't aan 'm vroeg stond ie ff te dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:18 schreef Reley het volgende:
niet echt gesloopt, maar ik voelde me erg lullig:
ik had net een mijn nieuwe pctje gekocht (zie sign) alles netjes ingebouwd, mooi afgewerkt dichtgeschroefd en op zijn plek gezet. aan.... begint die dockter voice oid op dat moeder bord te bleren dat "your system is having a problem" :?
ikke kast er weer uit, opengeschroefd, alles er uit gehaald en er weer ingezet, in elkaar en aangezet. begint die dr. Voice weer te bleren. dus ik weer alles uitelkaar. heeele grote zaklamp erin, kijken, kijken, checken, het enigste wat er toen inhing was me hd en gpu dus dat kon het niet zijn, waren getest in me ouwe pc, ik snapte er helemaal niks meer van. dus ging ik ff op me stoel zitten nadenken.
opeens kijk ik per ongeluk op me buro....... en wat ligt daar??

me rammodules........ |:( }:O
MWHAHAHAH sorry ik lag hier echt van in een deuk :+ en van meerdere dingen
maar ik ben een Noob Casemodder,
dus heb alleen een keer Kortsluiting gehad
/me trilde helemaal...... zeker de eerste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Deel II voor mij: Lichtgevende verf staat niet op mijn case, maar is er ook niet meer af te krijgen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 21:12
Ik schrok behoorlijk toen ik die nieuwe 40 GB Maxtor oppakte daar op die LANparty.. Terwijl dat ding aanstond. Wie legt er dan ook naast z'n pc op een doos CD-R's een draaiende harde schijf neer? Gelukkig deed dat ding het nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Het verbaast me toch echt heel erg hoeveel mensen dat rode knopje achterop hun voeding hebben ontdekt :+

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Probeerde ff mn monitor te fixen, kom ik per ongeluk met me hand tegen de beeldbuisprint (waar 15.000 Volt focusspanning staat). Heb een paar dagen last van stijve vingers gehad... En mijn elleboog deed zeer... :r

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31
Op dinsdag 12 maart 2002 08:13 schreef mast3r het volgende:

[..]

heb ik ook gehad met een condensator van 380 volt dat deed al behoorlijk veel pijn jah. Nou ja eigenlijk me hele arm was voor een paar minuten lam :7
Paar minuten, dan heb je mzzl gehad, 2 jaar geleden heb ik een week rond gelopen met een arm, die niet of nauwelijks deed wat ik wilde.

De "ergste fout" van mij toen ik 3 jaar gelden m'neerste pc bouwd en m'n moederbodboekje niet goed doorlas en m'n AMD 300 instelde op 500. Na een paar minuten ging eht toch elke keer weer fout (tja wat wil je met een cheapo kloer). Geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik ook es een leuke,
ik aan het ocen, geluid begon te kraken.....geluid ging uit...ik ging kast openmaken....ik kaart eruittrekken...ik vergeten stroom van mijn omabord af te halen.....ik raak met het metalen frontje van de sblive (5.1 :( ) het mobo....ik zie vonkjes...ik nieuw mobo moeten kopen...

* flippy ikke nu hebbe: sblive platinum en een asus cubx

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Wahahaa.. dit is een topic waar ik echt mee kan praten!!

Mijn eerste echte fout was toen een vriend van me alle onderdelen van zijn computer had op de kast na, wij alles in te bouwen in een hele oude kast maar daar moest dus vet veel aan gebeuren alvoors alles der in paste.

Na veel geklier zat alles er in, maar de pc wou niet aan en we dachten dat het misschien aan de voeding lag, dus wat mee lopen klieren en PERONGELUK dat knopje (dat rode knopje waariemand het al eerder over had) over gezet, naar 110volt dus.. PC aan en BOEM FLISTS FLITS echt!~ was wel even spannend.

Sindsdien heb ik weinig meer gedaan tot gistern, JEMIG !!! Ik zou dus wat fans in me kast bouwen, ik een aantal fans gekocht en een dremel. K begon te dremellen ... maar het schoot niet op dus ging ik maar wat kloten .. voor ik het wist had ik me handen onder het bloed en had ik onwijze pijn.

Goed kast had ik dus aan de kant gevlikkert (als het tegen zit heb ik nooit zoveel zin meer :DD). Alle onderdelen die ik uit me kast had gehaald (logisch lmd) ging ik dus maar in een andere kast in bouwen, geen probleem imo maar... toen mijn computer 15 min draaide gaf ie een leuke error, namelijk: unknown hard error. WTF moet ik hier nu weer mee dacht ik. Dus computer uitgezet en weer aan.. BATS me harde schijven werken niet meer!!!! JEZUS!!! moet mij weer overkomen. Najah.. wat gekliert maar hielp allemaal niets meer, 2x 40 gig die vol stonden met muziek albums en films en appz helemaal naar de haaien. Vandaag 2 nieuwe hdd's gehaald .. kost weer klappen met geld en evengoed al mijn gegevens kwijt!

ZO.. dit moet wel genoeg zijn :DD

Kleine aanvulling nog, toen ik dit avontuur had beleefd moest ik daarna naar school. Hier lekker aan het werk gegaan heeft een gozerd tot 2 keer toe de hoofdschakelaar omgezet waardoor ik dus twee keer een half uur werk naar de klote was.

Hierna ging ik maar naar huis (k kon het echt nietmeer aan anders was ik waarschijnlijk mensen gaan slaan :DD). Op weg naar huis (welke gelegen is op texel en ik volg school in alkmaar) kom ik bij de boot, kan de boot niet aanmeren omdat het water zo extreem laag is!!! WTF ECHT in 19 jaar nog nooit meegemaakt, maar gistern wel! Een uur vertraging opgelopen gewoon!!

Al met al een goede kut dag gistern ...

Maar verder is alles okay! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou wat extra lucht blazen op processor en headsink maar had geen goesting een gat te dremelen. ik legde dus mijn enermax op mijn 3D-kaart, helaas sloegen de "wieke" tegen puntjes op de kaart. vervolgens heb ik fingergaurd van volcano7 gepakt, op de kaart gelegd met daarop enermax.
werkte goed graden omlaag... ineens begint scherm te flikkeren. na 2 uur gamen begint het nogis te stinken ook.
ik denk dat ik kortsluiting op 3D-kaart heb veroorzaakt want ze stond nogal warm... maar ze werkt nog, helaas ook stinke dat ie blijft doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was niet echt een mislukkeling van mezelf maar een grapje van collega`s:

Ik werkte bij een bedrijf die voor scholen oude computers oplapte en ik was dus 1 van de "reparateurs".
Ik had dus 16 compies op een rij staan klaar om gerepareert te worden en ik had pauze dus ik had alle pc`s uitgezet, wat d8 1 lolbroek ik es ff van 4 pctjes de voeding op 110v zetten leuk!!!!!!!!
Ik kwam terug van pauze en ik loop alle pc`s langs om ze aan te zetten.................ja hoor
POF! POF! POF! POF! (witte rook ervan af)

Leuk grapje...........................:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Laatst online: 29-06 17:57
wat kan er misgaan bij peltier koeling .... als de waterpomp stukgaat ...

Afbeeldingslocatie: http://nfs.hwextreme.com/photos/photo-57-sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nfs.hwextreme.com/photos/photo-48-sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nfs.hwextreme.com/photos/photo-44-sm.jpg

lees het hele artikel op http://nfs.hwextreme.com/burn.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 15:29 schreef almightyarjen het volgende:
Probeerde ff mn monitor te fixen, kom ik per ongeluk met me hand tegen de beeldbuisprint (waar 15.000 Volt focusspanning staat). Heb een paar dagen last van stijve vingers gehad... En mijn elleboog deed zeer... :r
Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn tv gehad die niet wilde ontsteken, dus ik netjes snoertje uit stopkontact getrokken en tv-tje opgemaakt, ok ik wist dat er mooie condensators inzaten en dat er nogal veel spanning op stond, maar ok, soms ben je enthousiast.. Dus ik wilde de beeldbuis uit halen en helemaal schoonmaken, omdat hij niet meer tot ontstekig kwam, alleen zat er nog één zo'n dom snoer aan, een beetje extreem dik, maar ok, ik wil dat ding er dus netjes aftrekken, en krijg daar een schok door mijn arm, had dus echt 2 dagen geen gevoel....... Overigens zeer raadselachtig deed mijn tv het wel weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 10 jaar computeren nooit 1 probleem gehad(geloof ik) :)

[edit]
owjawel.

ik was opzoek naar een hddrack dus ik loop naar memo(DB) en koop er eentje. alles werkt.

ik haal de rack er uit om te kunnen casemodden zonder dat de hdd kapot kan gaan. doe de hdd er weer in, kapot :'( .
wat ik denk is dat er een stofje ofzoiets op de connector heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Laatst online: 29-06 17:57
Op zondag 17 maart 2002 11:23 schreef KingOfDos het volgende:
na 10 jaar computeren nooit 1 probleem gehad(geloof ik) :)

[edit]
owjawel.

ik was opzoek naar een hddrack dus ik loop naar memo(DB) en koop er eentje. alles werkt.

ik haal de rack er uit om te kunnen casemodden zonder dat de hdd kapot kan gaan. doe de hdd er weer in, kapot :'( .
wat ik denk is dat er een stofje ofzoiets op de connector heeft gezeten.
HD racks deugen gewoon niet , altijd is er wel een penneke dat slecht contact geeft, ik moest mijn hd's er echt inslaan eer dat ze werkten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keer voeding schakelaartje op 115 gezet en toch 220 derop pleuren >:) was me broertjes pc

en uhmz monitor van bed af late vallen, en daarna nog vrolijk in het glas gaan dansen ook

AUW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer datik mijn pc ineenstak was er een verkeerd geplaatst afstandsbuisje en hij wou niet opstarten. Alles terug ineengestoke en het marcheerde nog. Ik heb topics gelezen van mensen die hun mobo naar de kl#ten was.
Ik wou de standaard koeler van mijn radeon 8500 erafhalen dus ik stak die een halfuurtje in de diepvriezer. Pas achteraf ben ik te weten gekomen dat je dat in een anti-statisch zakje moet steken tegen de condensatie. Ach ja, het werkt nog perfekt dus heb ik ff geluk gehad.
Mijn blue orb van mijn radeon was verschillende keren niet aangesloten toen ik me pc opstarte. Ook me cpu koeler toen ik hem had gemod naar 7V. Die zwarte draad aan de pin van de molex gaf geen goed contact dus me koelers draaiden niet. Pc vlug uitgedaan en alles goed vastgeplakt met plakband.
Dat was het zowat ik heb veel geluk gehad nog niks kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
vette lol her man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 11:37 schreef Lantaarnpaal het volgende:
keer voeding schakelaartje op 115 gezet en toch 220 derop pleuren >:) was me broertjes pc

en uhmz monitor van bed af late vallen, en daarna nog vrolijk in het glas gaan dansen ook

AUW
dat heb ik wel eens gedaan toen de pc aanstond, van 220 naar 110......toen ging de pc uit en moest ik een nieuwe voeding halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op maandag 18 maart 2002 22:00 schreef Emphelator het volgende:

[..]

dat heb ik wel eens gedaan toen de pc aanstond, van 220 naar 110......toen ging de pc uit en moest ik een nieuwe voeding halen...
wat hier beschreven staat komt bekend voor. PAF alles weg. maar hij stond aan en ik was enige die in de buurt was... pc staat in kast onder tafel en kon er niet bij... maar goed nieuwe voeding en alles weer toppie in orde.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
1. Mn haar kammen met mn toen nog gloedje nieuwe P1 200 MMX... d8 dat is een P1 proc die het toch niet meer doet... niet dus... allemaal groene gelprut aan mn proccie... gewoon nog werken maar nu is de socket van mn server groen :D

2. Je broertje laten spelen in je kamer met een - schroevendraaier als je moet pissen en je kast open laat bij een videokaart change.

PC aan en Poef... weg moederbord :D

3. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Hmm heb in de afgelopen 20 jaar met diverse commodore/atari/videopacs/8086/286/386/486/586 en diverse weirdo case mods nog nooit iets stoms gehad/gedaan.
(ff afkloppen op houtje)

ja 1x.. was met een lexmark printer op kantoor. Daarvan zat een a4tje vast tussen de rollen. Die trok ik er met geweld uit en vloog zo het hoekje van de A4 in mijn linkeroog..
flatshh.. auw.. knipper knipper.. afijn weer verder. uurtje later (na 7000x knipperen en tranen) hmmm toch maar naar ziekenhuis. Dus ik met collega naar ziekenhuis...

scheur in mijn netvlies (gelukkig in de witte zone)
een week rondgelopen met een witte ooglap op mijn linker oog op kantoor (nee das niet leuk en heb alle "kapitein haak" varianten wel gehoord die week)

Oja nog een leuke..

Een collega van mijn werk ging zijn systeem upgraden (ik stond erbij en keek erna) die duwde zijn PCI matrox millennium in een ISA slot met geweld...

"quote collega: gdvdegdv... Ga erin kreng! #$#$"

Toen konden ze mij wegdragen lol ;)

Of collega pesten door zijn NT bakkie over te nemen en zijn hele inhoud van de C schijf op zijn desktop zetten als shortcuts.

Na weken van pesten (bruteforce pass hacks etc) ging hij maar eens resoluut maatregelen nemen. dus alles acces denied. (lettterlijk alles)

Kon hij er zelf ook niet meer in. whoahahaahaa lucht lucht.. whoeohaha format c:

Of komt collega (ibm mainframe beheerder) met ibm bak aanzetten. hij doet het niet meer, of we hem ff wilde nakijken. Afijn wij openschroeven....

konden door het stof de originele inhoud niet meer zien.
zat echt helemaal onder de stof meuk. Zelfs een stofzuiger wilde niet meer baten. was gewoon helemaal dood. Bleek dat ding al 10 jaar lang nonstop te draaien (as400 bakkie)
en dan 1x uit en aan is niet meer werken.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 00:32 schreef obiwanos het volgende:
...veel LOL...

Of komt collega (ibm mainframe beheerder) met ibm bak aanzetten. hij doet het niet meer, of we hem ff wilde nakijken. Afijn wij openschroeven....

konden door het stof de originele inhoud niet meer zien.
zat echt helemaal onder de stof meuk. Zelfs een stofzuiger wilde niet meer baten. was gewoon helemaal dood. Bleek dat ding al 10 jaar lang nonstop te draaien (as400 bakkie)
en dan 1x uit en aan is niet meer werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1889486964
zoiets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
HEhhhhheehheheeh.....
kewl topic 8-)

Kreeg tijdje geleden van een collega een pc in m'n handen geduwd die het niet wilde doen.

Opengeschroefd en wat bleek:
Ipv een KLEIN LAAGJE koelpasta zat het hele mobo volgespoten!!!
Die lul d8 dat ie de hele tube erin moest spuiten

Whoehahahahahhhhhhhhaaaa.....

Heb eerst een uur op de grond liggen janken van genot :+ , toen 3 uur bezig geweest de teringzooi schoon te maken! :(
Wat een puinhoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

OK Ik ook aan de beurt!

Me lcd scherm aangesloten en als stroom draadjes gewone gestripte kabelstjes. Ik doe die in een grote molex, alles doet het :) maar later deed ik het in een kleine. ROOK. toen beloofde ik mezelf nooit meer met losse draadjes te werken. Die kleine molex heb ik afgeknipt en die losse draadjes zijn nu voor de 7V van me psu fan :)
Diezelfde dag nog deed ik het weer (toch weer grote molex) en nu vuur. (LCD hing hanf in kast, ik kon erin kijken). Ik allesm eteen uit zware zwarte rook uit pc :(
Ik ben een uur bezig geweest om alles van me lcd uit elkaar te krijgen (incl. plastic krabben) en daarna weer 2 uur om alles weer in elkaar te zetten en te controleren. Dus ik kan weer niet wachten en stop WEER 2 losse draadjes in de molex connector en nu doet ie het. Weer in een keer!

edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
ja ik ook eentje
Kwas een voeding aan het modden om hem aan te sluiten op mijn autoaccu.. de converter had alleen nog een flinke dosis restspanning erop nadat ik hem uit de aansteker had gehaald. bleef ik me daar toch heftig aan de stroom hangen zeg. achteraf had ik zelfs een bloedneus. maar de voeding doet het nu wel.

als het projectje af is zal ik pics posten

too fly for a white guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

1. Verkeerde adaptor gebruik voor een nep nitendo ..
was een mooie rode in de vorm van een race auto..
Begint de auto aan de achterkant te roken..
zo die gaat hard..
gelukkig een klein onderdeeltje doorgebrand.

2. Tevens laatst mij optice wireless mouse gemod (uhum)
Rode led eruit.. Blauwe erin.. drempel spanning 3.1 volt
hmm. 2 batterijen geven 2X 1,5 volt dus 3...

Geen probleem rode led er weer in knapt het pootje..
ligt nu nog uit elkaar..

3. 220 overleef je maar je voelt het wel..

4. geen mod ofzo iets maar meer een tip. als je een aquarium hebt doe dan de stroom uit als je bezig gaat met plantjes poten enzo.. liet laatst mijn tl lamp erin vallen terwijl ik met mijn handen in het aqaurium zat. gelukkig deed hij het gewoon onderwater.. een licht schokje en verder niks.. geluk gehad denk ik

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

wat ben ik blij dat ik een lichtkap gekocht heb met de tl's ingebouwd en geisoleerd.
Ik heb slecht een aantal keren 220 vastgepakt (toen mijn zus een keer een 220 schokje kreeg, moest ze meteen huilen, aanstellertje >:))
En een voedingkje doorgebrand (veel zwarte rook)
Oh ja, toen ik een stekkertje lostrok in m'n bak kwam ik met mijn elleboog door mijn ccfl :'(, ik heb nu een groene gekocht.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 21:18
Vroeger hadden mijn broer en ik een computer van mijn oom gekregen. Een Atari of Commodore oid. Zo een waar je bandjes moest laden en je toetsenbord de computer was. Heel vet. Alleen het voedingsplugje zat altijd een beetje los. Was je superver in een level, stootje tegen voedingsplugje, en je kon weer opnieuw beginnen. Mijn broer, de techneut, dacht dat wel even te maken met de soldeerbout van pa. Hij solderen. Eindelijk klaar, voeding erin : PAF weg spel computer Gvddgv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer een gloednieuw computer bij het vuil buiten gezet, vond mijn baas niet leuk!!!!!! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 04 april 2002 18:22 schreef SuperMouse het volgende:
Een keer een gloednieuw computer bij het vuil buiten gezet, vond mijn baas niet leuk!!!!!! 8-)
is dat cm/oc mislukking ?? ... maarja, wel funny :P .

Mijn mislukkingen... uhhhhhh oja , een stukje alluminiumfolie op mijn geflashde (=weg garanite) ati r8500 laten vallen... BYEBYE :'( maar kheb nu weer nieuwtje :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

vandaag me psu ontploft.
ik bewaar em zodat pics kunnen volgen!!

ik had em met een fanbus op 7V laten lopen. toen ik best ver was in Dethkarz BOEM.

kan ik nu een antec of een enermaxje kopen (waar het niet dat ik blut ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
Op donderdag 14 maart 2002 11:53 schreef Bootje het volgende:
Laatst mijn muis gsloopt! :(
Haal ik de muis naar links gaat de cursor naar rechts!!!

Later bleek dat ik gewoon het balletje moest omdraaien! :P
geloof je het zelf?
een bal omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:21

Scatman_II

R9500 Pro >:)

w00wzers, na dit gelezen te hebben raak ik nooit meer een pc aan :)

;) ;) ;) ;) ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:21

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op donderdag 04 april 2002 19:38 schreef agressive het volgende:

[..]

geloof je het zelf?
een bal omdraaien?
klinkt nuttig he ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog herinneren van een hoop jaren geleden, toen ik een pc in elkaar schroef, ik zo dicht tegen de kast kwam dat ik een vonk (8> zag overspringen tussen de kast en mijn neus.

Nou vind ik onweerflitsen bizar om te zien, maar dit was toen echt even te veel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik verder lees kan ik me meer herinneren (ik werk pas 18 jaar met computers)

Maar ook al wat jaren geleden was ik bezig met een lood-accu, ik zou niet meer weten waarmee, maar het was er wel een die erg veel amperetjes kan trekken >:)

Affijn ik kwam met mijn gouden armband op allebij de polen en rook binnen enkele seconden mensenvlees |:(

En er dan maar voor zorgen dat je je armband zo snel mogelijk af kan doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 18:41
Ik had mijn PC geverfd met gewone verf (jeweetwel uit zo'n potje) maarja ik was niet echt tevreden met het resultaat (strepen enz.) Dus ik koop een spuitbus en ik spuit eroverheen... NIET SLIM! De oude verf ging reageren met de spuitbusverf en de hele zooi verbladerde |:(. Dus ik koop afbijtmiddel. De zijkanten & de bovenkant waren van metaal en de verf ging er daar snel af, maar de voorkant is van dat plastic en dat ging barsten. NIET SLIM2! Ik heb er flink overeheen zitten spuiten maar je ziet het nog steeds. Dus nu zitten er allemaal barsten in mijn arme PC en ook nog aan de voorkant die het meeste opvalt ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:18 schreef SuperMouse het volgende:
Ik kan me nog herinneren van een hoop jaren geleden, toen ik een pc in elkaar schroef, ik zo dicht tegen de kast kwam dat ik een vonk (8> zag overspringen tussen de kast en mijn neus.

Nou vind ik onweerflitsen bizar om te zien, maar dit was toen echt even te veel !
INDERDAAD!

dit had ik 3 weken geleden, maar het is echt zo dat je flitsen ziet, allemaal zwart met witte vlekken door elkaar... REKEN MAAR dat je de tranen uit de ogen springen :'( want aan je neus, dat doet echt pijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Op donderdag 04 april 2002 22:18 schreef SuperMouse het volgende:

Da krijg je als je comp nie is geaard. Als je dan bv een verwarming, of iets anders van metaal aanraakt, en de kast, dan krijg je n opflikker van 110 volt. >:) Heb k namelijk ook gehad toen k mn kast wou aarden (het stopcontact heeft geen aarde) via de verwarming. k had mn comp dus aanstaan (zoals gewoonlijk), en k pak de kast vast en het kabeltje wat al aan de verwarming hing. :) AU! >:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een keer geprobeerd een delta aan de praat te krijgen die een fanblade miste, draaide wel, maar vibreren (da's iets voor m'n zusje, ware het niet dat ik geen zusje heb)!!!
ik lette ff nie op en de + raakte van de voeding verwijderd, het was een schitterende groene lichtflits die in m'n hand schoot!:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst mn celly 433 proberen te overclocken, ging geloof ik niet zo goed, moest windows opnieuw geinstalleerd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:56 schreef sleeping_hollow het volgende:
wat ben ik blij dat ik een lichtkap gekocht heb met de tl's ingebouwd en geisoleerd.
Ik heb slecht een aantal keren 220 vastgepakt (toen mijn zus een keer een 220 schokje kreeg, moest ze meteen huilen, aanstellertje >:))
En een voedingkje doorgebrand (veel zwarte rook)
Oh ja, toen ik een stekkertje lostrok in m'n bak kwam ik met mijn elleboog door mijn ccfl :'(, ik heb nu een groene gekocht.
Ik heb ook al tegen zo'n CCFL invertor gezeten , 880V is ook wel fijn om 3X op een week aan je tengels te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik had mijn Acer 8432IA rewriter stealth-modded. Alleen de lade ervan verdwijnt achter een klepje (dus in de brander zelf). Nu ben ik er ook achter waarom: mijn complete stealth-frontje trilde mee |:( |:(.

Gelukkig kon ik de mod terugdraaien, al is de volumeregelaar onherstelbaar beschadigd (ohhhhhhhhh.... :()anders pastte het frontje niet.

edit:
te veel om op te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

1. Me laten bezeiken met mijn Mobo (heb nu een CUSL2-CA en kon ook een TUSL2-CA hebben) kun je beter mee OCen en odersteunt Taulatins. (deze nu ook maar ja)

2. Eerste keer OCen.
- Nieuw spullen i de kast gebouwd
- Windhoos geinstalled.
- En OC maar.
- CPU temp 76graden (en dat bij INTEL)
- Bleek de voedingskabel ATX tegen de koeler op te zitten. Die dus niet draaide. CPU cooler naar de f*ck.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik zal hier even mijn gesloopte onderdelenlijstje neerzetten. Ik ga er geen verhaal bijschrijven, dan ben ik morgen nog niet klaar...hier komen ze..

Mijn OC-disasters..

1 Abit BH6
1 Abit KT7a
1 Asus CUSL2-C
1 Celeron 366
1 PIII 700
1 Athlon Xp 1600+
1 Athlon XP 1700+
1 GF2MX
1 GF2 Ti
1 13,2 GB Quantum
1 30GB Maxtor

Een redelijk lijstje leek mij zo :)

Achja..je moet wat voor je hobby over hebben..

Voor meer leuke OC verhalen bezoek even #ocm @ irc.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik zat vrolijk te klikken met m`n comp, hoor ik in ene de HD`s uit gaan.. wtf? OS liep nog. Nouja boeie :) toen kwam er in ene een grote wolk rook uit me comp.. WTF!!!

Stekker er uit, kast open, was een draad van m`n LCD tegen de kast door de isolatie geschuurd... en die draad brandde nog! dus: uitblazen, draadje losmaken, en rebooten :)

nix aant handje.

Heb ook een keer 12V op m`n lcd gezet.. toen was de backlight oranje :D .. Comp uitgezet, goed aangesloten, nix aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Tja.. eigenlijk geen 1tje :) misschien alleen de tegels buiten tijdens een spuit aktie

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~pts00010/Tweak/SpuitAktie01.JPG

ondertussen alles versleten, dus niet meer zichtbaar.. (hoezo zure regen :) )

Macconner! | speed 733@1007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

je mooie chieftec deurtje willen modden... heel netjes uitzagen... omdraaien... en je toch afvragen waarom dat window nou ineens aan de BOVENkant van je kast zit :'(

oh en nog een hele mooie verloopstekker maken voor al je 6 hd's.. netjes molex gekocht bij de electrozaak netjes op maat knippen van alle draadjes... en bij de laatste erachter komen dat het niet past :( en dat je dus 6* 2.50 weggegooid heb :'(

hmm dat was het geloof ik wel :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Update:
Kloten met je verloopstekkertjes om je ventilatoren op 7 volt te laten draaien.....ergens een foutje gemaakt en toen de 12 & 5 volt omgedraaid! Knetter de knetter een beetje rook en zeg maar dag met je HD-tje :( ... gelukkig was het mijn oude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

14 floppy drives (A:\) verneukt
ik had zo'n pest hekel aan die dingen dat ik hem gewoon een tijd niet meer heb gehad

wat was de reden?
een slecht afgewerkte kast waarin mijn flops werden geforceerd!!! gelukig nieuwe kast nu :)

--------

glas water over/in mijn Siemens 17"
nu heb ik dus een Compaq V50 15" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik heb ook heel wat fouten gemaakt :

- Kast helemaal verkeerd gespoten (gelukkig er nog af gekregen met terpentine :) )
- Harddisk cooling naar de kl*te geholpen :(
- Gigabite GA-6VX7-4X mobo zonder FSB instellingen gekocht :(
- ThermalTake Blue Orb gekocht zonder dat ik aansluitingen had ervoor |:( (Vastgemaakt met touwtjes op m'n chipset 8-) :P )
- CCFL Lampje doorgebroken |:(
- ThermalTake Dragon Orb was te groot voor m'n kast zodat ik de voeding op de grond moest leggen en m'n airflow zo naar de kl*te ging :(

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Tis al wat vaker langs gekomen maarja: Een Athlon XP1600+ gekocht op de HCC en toen geinstalleerd met een spacer... je raad het al die spacer is 0.1mm hoger dan de core van de XP. in 2sec ruikt je PC dan toch heel vreemd...

DOH !

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ga in de mei vakantie of misschein eerder modden..ik ben niet van plan dat het misgaat, maar als het misgaat, dan post ik dat hier >:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36

hellfire_ultd

Effe checke!

Eens kijken...

300W voeding uit zo'n brakke "Nokia 8850 look" kast van 80 gulden (beurs) in mijn bigtower gezet, na een half jaar uitgebreid met de nodige fans en zo -> een gigantische crash na een paar weken, en hoe langer hoe meer beginnen de voltages te steigen (vlak voordat ik een 431W voeding kocht liep mijn CPU op 1,85V @ 2,15V. 0,30 volt extra door brakke voedig, heb je geen voltagemod meer nodig >:)). Te lang op piekvermogen gedraaid denk ik.

Inmiddels begint mijn A7V133 kuren te vertonen. AS2 tussen chipset en standaard heatsink bleek te helpen.

mijn vader: op een draaiende 286 een draaiende printer aangesloten: hardeschijf kapot.

Geprobeerd een SCSI bracket om te modden naar IDE. Niet gelukt. IDE connector aan de binnenkant op de kabel gedrukt, teveel pinnetjes aan de buitenkant verwijderd, blijkt dat niet alle draadjes 1 op 1 doorgelust worden |:(

En het aller, aller ergste: Mijn bovengenoemde bigtower is in twee kleuren gespoten (zwart voor de platen, knoppen, afdekplaatjes en drives, zilvergrijs voor het frontje), echt, zag heel mooi uit. Bij vervoer naar een lanparty lag hij in de auto (lees: volkswagen transporter bestelwagen). Ik rij heel voorzichtig, maar vlak voor aankomst kom ik bij een wegversmalling plotseling een vrachtwagen tegen ... ;(

van voor tot achter een diepe kras over de bovenkant en een deel van het frontje, omdat de kast langs de onderrand van mijn monitor geschoven was. (Die is nu dus zwart). Overigens is me op diezelfde lanparty die bovengenoemde crash overkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij is het gelukt (door niks te doen) mijn oud 15" scherm te laten uitbranden :(
starte pc op ging effe mijn tanden poetsen mamie roept mij, hangt een verdacht rook boven scherm en stinkt verschikelijk en ook geen beeld meer :'(
héél verdacht
waarschijnlijk slecht contact van de kabel (nu andere kabel, en 17" scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het verbaasd mij dat er veel tweakers zijn die hun hardware hebben gesloopt door onvoorzichtig, onverantwoord, amateuristisch bezig zijn. Tuurlijk een foutje kan.. Maar sommige dingen zijn toch echt gewoon dom :P

* jhead22 werkte een tijdje op school om systeembeheer te helpen.

Op een dag waren we oude monitoren aan t plaatsen op de eilanden waar nog oudere monitoren stonden. Ik sluit een monitor aan en zet hem aan. BOEM ! Flits van 15 cm met vonken op de tafel. Kep nix fout gedaan ofzo... Sinds dien neem ik afstand van een monitor wanneer ik hem voor het eerst aanzet :)

Een collega en ik waren pctjes aan t bouwen... Ik had een pc in elkaar gezet (midi tower) en had deze ff plat liggen zodat je overal makkelijk bij kan. Windoos image erop, shit driver van videokaart nodig... Ik naar hoofd systeembeheer. kreeg ik driver cd maar ik moest er wel voorzichtig mee zijn. T was de laatste. Goed... Ik cd erin gedaan, ben drivers aan t installeren, komt mijn collega binnen die ook wat ruimte nodig heeft op t bureau. Wat doet ie: Hij zet mijn pc rechtop en we horen ratsch.... MMM... snel pc uitgezet... Vervolgens voorzichtig weer aangezet... Mmm hd werkt nog.. cdrom lade open... Mmm cd pleite :? Was de cd naar achteren geschoten in de cdromspeler. Cdromspeler opgemaakt en werkte weer. CD vol met krassen en niet meer leesbaar :) Ik naar systeem beheer: Eeeh bedankt voor t lenen heh :) Waren ze nie echt blij mee... blijkbaar hadden ze nog nooit van inet gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.hoepel
  • Nu online
Ik dacht ook een keer slim te zijn door mijn routertje in een kleiner zelfgemaakt kastje te modden. De voeding helemaal opengemaakt en het binnenwerk los in de pc. Ikke de voedingskabel er in en dat ding aan, werkte goed. Dat ding weer uit om nog ff wat geheugen bij te prikken. Raak ik met m'n pink de voeding en met m'n andere hand had ik het geheugen nog vast wat net op het moederbord zat. Ikke schikken natuurlijk en alles weer proberen, helemaal niks. Moederbord, processor en geheugen naar de knoppen. Gelukkig was het een oude Pentium 166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Deze week frontje van mijn pc eraf gehaald.
Je moet toch kijken wat voor ruimte er achterzat voor een lcdtje en wat leds.
Was wat gekloot maar na het los maken van 3'25 houders lukte het.
IK gekeken. Wou de houderniet goed terug. effe wat prutsen leek niks in de weg te zitten, dus maar de brute krachtmethode.
Ikke pc aanzetten, geen brander. NA wat gekloot bleek de digitale outputkabel gestript te zijn door de houder en mijn brander dus een extra verbinding had die hij niet wou.

Gelukkig heeft hij het overleeft.

NIet van mij, maar van een klant toen ik nog bij de dixons werkte:
Man had een keer bij mij een brander gekocht en ik vroeg hem of die beviel.
Kwam die met het verhaal dat hij zo'n stroomconnector van de floppy drive in de digital out had gedaan. Pang voeding weg >:) en dan nog mij aanvallen omdat ik hem niet had verteld dat dat niet de bedoeling was :(

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

een hele pc in het water gegooit. met spanning er op.. gebeurt niet veel... doet dit maar niet na.. zonde van je 368 :).. maar voor de vonken hoef je het niet te doen.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

oude monitor laten vallen.. na een printbreuk alles wee vastgemaakt werkte weer..

maar ja na nog een val van mijn bureau zij de beeldbuis PANG :) ach ja oude monitor.. :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... komt ie, laatst dus een XP1700+ gemold, had ik al gepost, met pasen er dus achter gekomen dat het aan m'n mobo lag, om daar achter te komen moest ik nog wel eerst nog een XP1700+ en een TB1200 er doorheen jagen...

eindstand:
2x XP1700+
1x TB1200
1x A7V266-E RAID

langer geleden:
Quantum 6GB: kortsluiting
3Com 10Mbit: te lang, te hoge FSB
Floppy Drive: frontje modden (snap nogsteeds niet wat daar nou precies mis mee is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

mijn ouwe (floppy)router, heeft een half jaar zonder kast (was compaq prolinea) aan de muur gehangen, de voeding was vast geschroefd, daar lag de flopdrive op, en daarboven was het moederbord aan de muur vast geschroefd.
Het was een p100, dus koeling was verder niet nodig,
maar na een half jaar deed hij opeens toch niks meer.
Wat precies de oorzaak is geweest heb ik nooit uitgezocht, maar de nics heb ik overgezet naar een nieuwe pc en die deden het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
de zijkanten en bovenkant gespoten
bezel kwam later nog wel eens
eerst de grondlaag
metallic zwart erover
glanslak erover
hé waar zijn die glinstertjes nou heen :?
shit zijdeglans!
kast matzwart |:(
nouja zwarte lak is op zal em zo maar in elkaar schroeven
hé ziet er nog wel cool uit
mooi contrast met dat wit van het frontje
damn i'm good :7

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x 80mm gaten decouperen in bovenkant van mijn PC-tje, allemaal vette zwarte vegen op mijn |:( mooie witte kast |:(

Potmeter van LCD opgeblazen, veel rook en stank als gevolg :9

LCD correct aangesloten (dacht ik :? ) toen pc aangezet met als gevolg 1 grote witte rookwolk in mijn kamer (en veel stank |:(
Gesmolten draad verwijderd pc aan en hij deed het weer :?
begrijp nog steeds niet hoe het komt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 11:22 schreef Clithopias het volgende:
het verkeerde moederbord zodat je niet in het bios kan overklokken |:(
ja net als ik met mij aOPEN AK33 MOBo maar hij kan nog wel tot 1400mhz aan gelukkig.. wie het er nog 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

heb nog nix bijzonders meegemaakt, alleen een p1 cooler ver***kt door em op 12v aan te sluiten ipv 5(ging erg hard en toen nix meer), een stekker van me brakke monitor verkacht door em verkeerd in me kaart te prikke (pinnetjes krom, met schroevendaaier weer recht buigen), 1001x kortsluiting maken, 12v 12cm fan aansluiten rehtstreeks op HD powerkabels waar al 3 apparaten aan zitten en het dan raar vinden dat je compu elke keer uitvalt, opdonders krijgen als je NIC's vervangen terwijl je compu nog aan staat is ook niet prettig, ledje gesloopt door voorkant van me kast te verwijderen en te hard aan het draadje te trekken waar het ledje aan zit, zilverfolie van paaseitjes in me toetsenbord laten vallen (kleine stukjes :S), etc etc etc

<edit>
leedvermaak is et beste vermaak
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit bij het aansluiten van een diskettestation het connectortje 1 pinnetje teveel naar links aangesloten. (of teveel naar rechts maar dat weet ik nie meer).

PC aangezet, PC-speaker begon te piepen en er kwam een leuke rookpluim uit mijn voeding.

Wat was het geval -> door het connectortje niet goed aan te sluiten zat de 12V op de massa, een massa op de 12V en de 5V niet aangesloten. Zo dus:

Aansluiting Diskettestation:
12V G G 5V

__| | | |
OOOO
|_______|

Stroomconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Op donderdag 11 april 2002 14:18 schreef masterbaster het volgende:
LCD correct aangesloten (dacht ik :? ) toen pc aangezet met als gevolg 1 grote witte rookwolk in mijn kamer (en veel stank |:(
Gesmolten draad verwijderd pc aan en hij deed het weer :?
begrijp nog steeds niet hoe het komt. :?
kortsluiting :)
wordt ineens bloedheet door te kleine weerstand. maar de stroom gaat NIET door je lcd dus die leeft nog (hier ook 2x)
ik moest alleen wel het plastic van me printplaat afkrabben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
hmmm keertje een oude voeding in mijn kast gezet... de bedrading maakte op 1 of andere vage manier contact met de rest van mijn kast, nadat ik mijn pc aan had gedaan en ik mijn kast aanraakte kreeg ik een flinke opdonder.

Ik kreeg de stekker van de contact doos niet uit het stopcontact.. ik had er een mooie stevig rubberen hoes omheen zitten, toen ik iets te hard trok kwam ik mijn mijn duim en wijsvinger op + en -.

Ik wou een nieuwe cooler bevestigen op een duron 800 MHz... (de oude was kapot geslagen nadat ik hem met de schroevendraaier aanraakte) dat ging een beetje moeilijk dus ik pakte een mooie brede schroevendraaier om alles goed vast te zetten... breekt het beugeltje af: een mooi groot gat in mijn mobo.

Toen mijn pc draaide wou ik iets te snel achter mijn bureau weg, ik stoot mijn kast om en ik hoor een geluid dat op een langzame slijptol lijkt... HDD (4 GB) helemaal naar god :(

Net een mooi Multimedia toetsen bord gekocht... gooi ik mijn fles cola (ik drink niet uit glazen) eroverheen..... na 7 uur poetsen en schrobben deed ie het weer.

Ik had wat kabels van TV-out op de verwarming hangen... een stekker hing tegen de verwarme aan... hoor ik mijn pa inene beneden vloeken.... hij kreeg een schok :D <-- leuk als je een vervelend broertje hebt die zijn bed naast de verwarming heeft staan. >:)

Dat was het wel weer zo'n beetje.... dit in een periode van 1.5 jaar.

EDIT: typo's :D

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al heeel vaak cortsluiting gehad.
en een keer mijn vingertjes in mijn delta 60mm HP deed heel zeer zat een hele diepe snee in mijn vinger en mijn koeler was rood >:).

1x een kabeltje(op mijn oude asus a7v 133)in de fik gehad kamer van mijn pa heeft 3 dagen gestonken.

1x vingertjes in een delta 80mm MP gehad deed ook zeer

1x een opdonder van mijn voeding gehad

1x opdonder van 230 gehad F*CK deed pijn voor iemand die zo oud is als mij

1x toetsenboord in de poeier geslagen(heb nu een k*t toetsenboord)

1x geheugen gesloopt

1x bijna mijn t-bird opgefikt mijn digidoc kabeltje zat in de koeler was toen bezig met grakaart een koelblok op te zetten resultaat alpha 8045 was 87,5 graden maar mijn t-bird werkte nog wel koelpasta was wel zwart/grijs hij had vast een dikke opdonder gehad(mobo denk ik ook wel)

1x een hele oude mobe in 2 stukken geslagen het wou niet lukken

1x een stuk core van mijn broers zijn duron 600 kapot gemaakt(werkt nog wel)
een lelijk gat achter in mijn kast gemaakt

en dat in 2002 en over een poosje gaan mijn (andere)broer en ik onze kasten modden kan nog wat worden

oja ik heb een keer voor de lol alle bladen(een voor een)van een 80mm fan afgehaalt dat is lachen al je hem aanzet
P.S. vingers uit de buurt voor asl je je nog eens verveeld

1x toegekeken hoe mijn pa kortsluiting maakte met mijn oude a7v mobo zat agp pro op wist hij veel. mobo lag los om te testen met de voodoo3 3000 van een vriend ff krrg voeding vlooog uit en het agp slot en de voodoo en de eerste 2 pci sloten doen het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Oh my god, ik loop net even een paar pagina's van dit topic door te lezen en ik lig hier zwaar in een scheur (ROFL) :P :D :) ....

Het enige wat ik ooit gedaan heb is een Pentium 66 geklockt op 85 Mhz en toen vond hij het niet tof en zei: "De mazzels, ik ga fijn stuk". Ik huilen, want daar ging mijn spelletje Doom en Lemmings >:)

Maar dit topic is echt zware LoL !!! Blijf gerust posten :7

hahahahahaha, ik pink een traantje ( :'( )van het lachen weg :D :9 :9~ :P :) :7 :o

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel compoortjes verneuken omdat ze omvielen tijdens het solderen. Draadje eruit, soldeer in de gaatjes en dag compoort(stekker dingetje).
Verder is er nog niet zo heel veel mislukt... Alleen wel heel lang geklooid met een blowh0le in plastic voorkant. Maar ook dat is gelukt. Alleen de fanduct afwerking was ver mislukt, maar dat was maar een bloempotje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
hier nog 1tje, een ouwe packert bell van het platte dak geflikkert :D

leuk om te zien hoe dat uit elkaar spat :)
aanrader! :P

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen paste niet goed dan maar harder duwen paste nog niet gevolg nog harder duwen
uit eidelijk geheugen maar omgedraait |:(
paste ie wel vreemd genoeg
conclusie mobo kapot gedrukt

en weetje wat voor efect het heeft als je video kaart met draaiende fan uit je agp slot schiet omdat iemand een schroefje vergeten is >:)
leuk piepend geluid en vevolgens een lange stilte
video kaart is nu dood

ook leuk is als je effe een ide kabel uit het slotje haalt terwijl stroom op staat *vergeten stroom er af te haalen*
koste me alleen een nieuwe 300 wat voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 13:49 schreef thijz het volgende:
wij wilden de kast van een 486 opblazen door er een vlinder in te leggen >:) >:) >:) >:) >:) >:)

helaas nooit uitgevoerd, aan het eind van het jaar weer eens proberen :D
Vlinders zijn toch van die liefe beestjes? :? :+ :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Hmz ongeaarde pc's en coax >:)

Tering, kom ik bij een gozer, alleen maar coax thuis :(

Nou goed, jullie kennen het wel, had dus telkens brakke verbinding dus telkens ff kabeltje draaien en dat ff iets te dicht met je neus tegen de kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, nu mijn rampen.

Keer met je compu knutselen en je nieuwe soundblaster PCI 128 willen installeren. Ok, dus kast plat geleged (compu draaide nog gewoon, kap zat er nooit over). Lekker muziekje op de achtergrond. Ik wil dus mijn compu uitzetten om de geluidskaart te installeren. Wordt er gebeld, voor mij dus lang telefoongesprek. Ik kom terug, zie dat mijn monitor uit is, (was dus gewoon schermbeveiliging van windows), en ik hoor de cooler ook niet draaien door de muziek). Oftewel je denkt dat je computer uitstaat en pleurt je pas nieuwe geluidskaart erin :(

Resultaat: Monitor springt aan, win98 meldt vrolijk: new hardware found. :D Ik de computer maar snel uitgezet, en na een kwartiertje weer aan. Alles werkte nog. In de categorie true plug and play >:)

Andere aktie: Vriend van mij had een duron 600 gekocht met een moederbord en een Aopen bigtower. Was de eerste keer dat hij een computer installeerde. Hij mij vaak bellen, van het systeem is instabiel. Ok, dan kom ik wel een keer langs, kan ik ook gelijk de duron unlocken. Ik kom dus bij hem, en na de stekkers losgehaald te hebben, trek ik die backplate van die kast eruit, zodat ik beter bij die duron kom. Proc unlocked, en de backplate weer terugschuiven. Ging een beetje stroef, maar ok, gewoon even doorduwen..
Ik wil de computer aanzetten, compleet dood. Ik beter kijken, blijkt dat hij z'n moederbord zonder afstandhoudertjes in de kast had gemonteerd. Gevolg was dat de aopen backplate samen met het moederbord in de geleiderail was teruggeschoven (hee, daarom ging het zo moeilijk |:( ). Gevolg: onderste anderhalve cm van het moederbord compleet gestript van alle electronica..... Dood dus.

Ik die gozer vervloeken, waarom heb je geen afstandhoudertjes gebruikt? Antwoord... Ja, ik wist niet waar ze voor waren, en zonder paste het ook |:( |:( |:(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevolg: onderste anderhalve cm van het moederbord compleet gestript van alle electronica..... Dood dus.
hehehe
je hebt toch geen nieuwe moeten kopen voor die persoon ofwel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Op vrijdag 12 april 2002 12:51 schreef 3Clips het volgende:

[..]

hehehe
je hebt toch geen nieuwe moeten kopen voor die persoon ofwel >:)
We hadden afgesproken dat het op mijn WA verzekering gegooid zou worden. Hij dus terug naar de computerwinkel met het kapotte moederbord. Hij meld dat z'n moederbord kapot is. Reactie: Oh, van die serie hebben we een hele rij uitvallers. Geef maar hier, en hier heb je een nieuw bord. Mazzel dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, ik heb ook wel wat anders gedaan, maar niet bij mijn eigen pcs.

Ik zette de voeding per ongeluk op 110V... Die voeding is naar de ruk gegaan en nam de 6 servers mee. Alleen de telefoon centrale moest gerepareerd worden.

Ik heb vervolgends erg hard moeten rennen voor mijn leven, baas kon het niet waarderen.
Ik bekeek het van de zonnige kant dat we nieuwe servers kregen, baas nog pissiger. Reclame van "sometimes it is better to chew than to talk" was erg van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keertje en Aopen ak33 gekocht. Bleek niet te ocen te zijn :(

een vriend van mij was een keer bij praktijkles op school en pctjuh in elkaar aan het schroeven. Aangezet...vette zwarte rookwolk uit de kast. Ik zo: at heb je gedaan dan?. Zegt ie: Ja ik had nog wat stekkertjes over van de voeding dus die had ik maar op het mobo gezet :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Terwijl pc op standby staat 256MB erbij geprikt >:) Pas na de eerst volgende restart zag de pc ze ook 8-) Conclusie: Kingston rulez !!!

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van een vraagje dat ik had gesteld in een eigen topic (Creative FPS2000 wit spuiten?! Kan dat?!), ben ik naar een verfspecialist gegaan om te informeren of ik een Creative FPS2000 wit zou kunnen spuiten. Volgens die 'deskundige' moest dat geen probleem zijn, gewoon licht schuren, primer eroverheen en na een half uurtje verfen. Ja, niet dus... :( - ik vandaag licht schuren, gaat perfect. Daarna de primer eroverheen... en... hele coating weg. Je zag t zo ongeveer 'wegsmelten'. Die hele buitenkant was naar sn #@$(&@ :X... lekkere specialist van niks dus, die primer kon dus gewoon niet!! Daaaaaaaag FPS2000 :'( - nou kan ik dus een nieuwe speakerset gaan kopen waar ik eigenlijk nu ff het geld niet voor heb :'(

heb wel de speakers (los van de kastjes) bewaart, misschien kan ik zelf eens een speakertje bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hieronder mijn mislukkingen (ook wel mollingen :D):

Op school, met de hardware les, een veiligheidszegel van een oude hd los gehaald. Schroevedraaier gepakt in al draaiend in de hd gestopt. En vonken dat er vanaf kwamen >:) >:).

Paar jaar geleden met een oude pentium 1 proberen 4 van die edoram moduletjes in de mobo te proppen. Blijkt dat ik ze er verkeerd ingepropd had, van alle 4 de slots een aantal pinnentjes afgebroken >:) >:) >:). Maar omdat ik de pc nog nodig had heb een hele avond liggen ploeteren om de overgebleven resten van de afgebroken pinnetjes als nieuwe pinnetjes te gebruiken, dat was een lang karwei :'( :'(.

Op school waren een paar leerlingen (ook in de hardware les :D) aan ut klote met de voeding van een oude pc. De leraar was iets aan ut uitleggen terwel zei het schakelaartje van 220/110 omschakelde. Computer aangezet. PAFFFFF, rookpluim, en schilde maar weinig dat ze niet geschorsd waren.:P

Zover heb ik nog niet echt vette mislukkingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Op vrijdag 12 april 2002 15:12 schreef McBoldy het volgende:
Terwijl pc op standby staat 256MB erbij geprikt >:) Pas na de eerst volgende restart zag de pc ze ook 8-) Conclusie: Kingston rulez !!!
Hehe, ook true plug and play >:)
Alhoewel, bij mij (zie boven) herkende windoos de geluidskaart wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me had een mobo en daar zat een klein blokje op hij is wel een n00b maar dat doet er niet toe en denk bij zich zelf met geweld lukt alles dus hij pakt een tang geeft een flinke ruk aan dat blokje en toen "krak"

toen moest ie zich verstoppen voor zijn pa

conclusie: Mobo kapot(abit kt7)/grafische kaart kapot(geforce 2 mx)/proc kapot(duron750)dit kwam omdat ie er heel hard met zijn handen tegen aan stoot

met andere woorden >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met hardwareles stuk of 5 schijven gecrasht >:) van die ouwe 1 gb schijfjes die zo'n herrie maken.... was het klik en toen nix meer :+

ook leuk, hdd openschroeven terwijl die aanstaat hehehe en dan het nog een week gebruiken ook :P:P

laatst 256 mb samsung ddr geheugen opgefikt :(, khad er 1tje in slot1 en 1tje in slot3 gepropt. In 1e instantie werkte het maar na een tijdje ging het toch wel vreemd ruiken enzo, dus ik kast open, maar xag nix, dus kast weer dicht en vrolijk verder computeren. Steeds meer stank dus ik weer kast open en voelen aan mn geheugen >:) ZOOOOOO HEET, eruitgehaald met schroevendraaier en als ik dicht met mn oor bij de chippies kwam hoorde ik ze kraken hehehe. gelukkig mobo niet gefrituurd. (awell als ik mn mobo gefrituurd had zou het ook nie zo erg zijn, kheb een msi k7t266 pro |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Laatst online: 29-08-2024
ik trok 1maal mijn hdvoedingsstekkert eruit tijdens het draaien, en sindsdien doet mijn hd led het niet meer :) (was toch niet hot-swappeble(schrijf je dat zo :?)

Enuhh ff denken.. exprez een quantum bigfoot en een 52 speed cd-romspeler uit het dakraam gegooid waarvan de HD tegen de reserveband van ons karretje stuiderde en op 1 cm na het ernaastliggende raam mistte :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik was een keer de telefoonlijn aan het inbouwen (onder de vloer), omdat je hem eerst steeds uit moest rollen en in de telefoon-doos moest duwen. Ik ff snel de draadjes strippen met m'n tanden, stopt m'n broer de stekker er in net als ik het (gele) draadje tegen m'n tong heb :( AUWWWwww

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een keer mijn monitor , videokaart en mijn mobo tegelijkertijd opgeblazen. Ik had teveel aan mijn voeding hangen (cdrom,brander,monitor,2hdd,2geluidskaarten etc) , het was een p133 en een brakke voeding kwam ik later achter.
Mijn beeld begon te flitsen en te roken, ik snel de stekker eruit gehaald, maar mijn pc was niet meer te redden.
Later heb ik de voeding is bekeken, en daar was weinig meer van over :'(

edit:

oja, ook een keer een hdd laten springen (terwijl hij aanstond laten kantelen) de hdd begon ineens erg hard te tikken, en daarna een mooi rookpluimpje eruit. ;) Het van een 500meg dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Bij het inbouwen CCFL. Molex draden van de hdd gestript, voedings draden CCFL aangesloten, toen plugde ik de CCFL in.... :) shit vergeten stekker eruit te halen :( ......TAK....BSOB...blablabla...XP is afgesloten om hardware schade te voorkomen...blablabla
Ik denk nog "best OK dat XP, afgesloten voordat er schade onstaat" restart : no operating system found
HDD DOOD!!! :( duur CCFL'etje :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 16:23
Bij het inbouwen van mijn CCD lampje het printplaatje van de inverter niet goed vastgemaakt.... Veel gezoem en geknetter want twee contactjes achteraan maakten contact via de case... 2 zwarte puntjes op het plaatje maar alles werkt nog ! :)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

hard lachen dit toppic!
printer cardridge schoon maken mbv Perchloor, ging wel goed >:) alleen de volgende dag had tie nogal een andere shape gekregen..

Tijdens bouwen
Alpha cooler met delta's aansluiten, werkt :) Ik denk van nu die uitlezing van rpm's nog. Draadje verlengen en op mobo aansluiten. VONK! Alles uit, voeding open (dacht aan zekering) zekering nog heel. Na een tijdje deed alles t gelukkig weer :?
Eindelijk OC'en even checken, ja Delta's draaien hard!!!!(Gehaktmoleneffect) :(

op werk koffie in 21" gekieperd, FLITS uit. Rook wel lekker :P

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
zou DaBit nou nooit dingen slopen?

kheb niet het hele topic gelezen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het goed doet, gaat het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eergisteren klein fautje gemaakt... pakte doosje SuSE 7.3 van de kast, alleen niet gezien dat daar een 20gB hdd op lag... BOEM!!! hdd op de grond laten vallen... daaaaaag schijfje!! :'(

laatst per ongeluk de powerswitch van mn dell optiplex gesloopt... leeeeuuuk! En hoe krijg ik dat ding nu aan? Nau... ik paar draadjes er bijgepakt, aangesloten op mainboard en met elkaar verbinden, er moet toch een combinatie goed zijn? :? - hehe... dat kostte me mn vingers want tijdens het verbinden van de draadjes werd een van die draadjes een paar honderd graadjes heet... aaauuu! :'( - mainboard leeft nog trouwens... ga ut nog maar eens proberen (maar dan met tangetjes, blijven me vingers heel :P)

FPS2000 speakers laatst proberen te verfen... primer eroverheen (dat moest volgens de 'verf-expert' waar ik het van te voren ging vragen) en.... aaaaaaaah! de hele buitenlaag weg! Er zat zo'n mooie, fluweelzachte buitenlaag op, en die was helemaal naar de *@!# :X... :'(

Frontje van Philips brander afgesloopt, resultaat: klepje voor laadje naar sn grootje ;( (maakte eigenlijk niets uit, had toch al zin om een nieuwe te kopen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KŽheb niet echt grote problemen gehad, alleen 1 keer iets

Ik en 2 maten waren beetje aant kloten met LAN, maar et wou maar niet werken dus die maat van mij zit bij die andere maatŽs computer te kloten en opeens BATS, dikke flite en een partij rook.... Had die fijne vent ff et schakelaartje van 230 naar 110 volt gezet... nou dan gaat ie echt niet langzamer draaien hoor...
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.