Ik heb vroeger een '286 6MHz moederbord gehad. Daarvan deed de klokchip het destijds niet, en dus had ik hem open op mijn bureau liggen om eens te kijken wat hij WEL deed voordat ik de klokchip ging repareren.
Ik had hem al een tijdje aan staan en stond op om iets van mijn bureau af te pakken. Toen lette ik niet al te best op en steunde met mijn hand op het bureau, maar ook een stukje op de processor. Die was dus enige tientallen graden warmer dan mijn hand aan kon en ik had er dus een dikke blaar op
.
Later had ik er ook nog per ongeluk een plastic zak op laten liggen die dus gedeeltelijk aan de CPU vastgesmolten was
.
Ach, dat waren nog eens tijden... Mijn begindagen in tweaken
Aanvulling:
Nou ik het er toch over had. Het volgende kan ik me niet herinneren, maar werd me door mijn ouders verteld ;):
Toen ik 2 was ben ik voor het eerst met spanning en stroom in aanraking gekomen
. Mijn Pa was bezig geweest 220V bedrading in huis aan te sluiten en om het door te kunnen meten had hij een stekker gepakt en daar de polen met een stukje draad met elkaar verbonden. Zo kon hij aan de andere kant van de kabel meten welke draden bij elkaar hoorden. Goed. Hij was klaar, maar had die stekker laten slingeren (sja, ik ben eerste kind, dus veel ervaring had ie nog niet
). Stonden ze in de keuken, hoorden ze ineens 'boem' en was de hoofdschakelaar van de 220B eruit geklapt. Had ik dus die stekker gevonden en met mijn 2 jaar blijkbaar gedacht dat een stekker in het stopkontakt hoort en hem er dus in geprutst
.
Ik geloof niet dat ik er iets aan overgehouden heb, maar da's moeilijk te beoordelen als zoiets al op zo jonge leeftijd gebeurt
.
Ik had hem al een tijdje aan staan en stond op om iets van mijn bureau af te pakken. Toen lette ik niet al te best op en steunde met mijn hand op het bureau, maar ook een stukje op de processor. Die was dus enige tientallen graden warmer dan mijn hand aan kon en ik had er dus een dikke blaar op
Later had ik er ook nog per ongeluk een plastic zak op laten liggen die dus gedeeltelijk aan de CPU vastgesmolten was
Ach, dat waren nog eens tijden... Mijn begindagen in tweaken
Aanvulling:
Nou ik het er toch over had. Het volgende kan ik me niet herinneren, maar werd me door mijn ouders verteld ;):
Toen ik 2 was ben ik voor het eerst met spanning en stroom in aanraking gekomen
Ik geloof niet dat ik er iets aan overgehouden heb, maar da's moeilijk te beoordelen als zoiets al op zo jonge leeftijd gebeurt
Macbook Pro