[OC/CM] De mislukkingen

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11
kheb een keer het voedings stekkertje van mijn diskette station verkeerd geprikt... en als je dan je pc aanzet dan krijg je rookwolken :(

kortom voeding en diskettestation opgeblazen.....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46
1. 386 SX van wachtwoord voorzien. Uiteraard vergeten wat dat was. Ff de bios resetten door de batterij er uit te solderen. piece of koekie natuurlijk. resultaat: mobo dood :( en ik had hem al een week!!!

2. Ff snel een sdram strippie in een av7 plaatsen(beetje doordrukken, gaat af en toe lastig), pc aan.... waar komt die brand lucht in ene vandaan??? bleek i verkeerd om te zitten |:( Tsja... sim zwart en slot stuk(miste een pootje)

3. Nog even snel het utp stekkertje in m'm 3com proppen. Maar wel m'n hoofd naast 2 12cm fans houden (en ik heb dus lang haar) Geeft een hoop geratel en je hebt daarna iets minder haar....

4. Tijdens een oc sessie mbv een schroevendraaier je koelblok eraf halen en dan uitschieten..... 4 printsporen(ja van die kleine) overleden :r (Heb hem gelukkig kunnen redden :) )

De rest weet nu ff niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:26 schreef Mister_X het volgende:
ow, 2 keer een seagate schijf naar de kl**e, na de eerste keer kreeg ik weer dezelfde terug, na de 2e keer kreeg ik een 20gb terug :) ipv 17,3gb, tja de 17's waren out of stock :) maar wel klote was alles kwijt mp3s films, games, etc...

maar het lijkt erop alsof de 3e seagate schijf ook onderweg is naar destruction. :( seagate sucks... :)
ik heb nu eens IDENTIEK hetzelfde voorgehad... vreemd he, ook eerst 17 die daarna out of stock was enzo... het is gewoon een samenzwering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging 2 pinnetjes op mijn gloednieuwe celeron 1200a aan elkaar solderen om te zorgen dat hij op mijn Asus P3B-F bordje kon.

resultaat:

2 afgebroken pinnen, 1 totaal gesmolten pin. soldeerbout was wat groot, en mijn pa zei, laat mij het maar even doen.
geen garantie, geld weg.

Wisselen van koeler gezorgd voor flinke groeven in convertor
door met schroevendraaier flink paar keer mis te drukken.

Nu probeer ik met afgebroken nietjes toch verbinding te krijgen. vooralsnog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rotte socket, ff processor iets aandouwen, toen was het een quadpomped pentium (jah in 4 stukken gebroken dus)

Aan iemand uit zitten leggen dat als je het schakelaartje op je voeding op 115 zet en je zet em aan (zo dus) dan gaat ie kapot doh, dat moet je dus vertellen zonder em aan te zetten

processor in een pc zetten, ff niet opletten. Knetter rook rook, een pinnetje verkeerd en kortsluiting, mooie zwarte socket, maar na wat buigwerk werkte alles nog perfect

kapje van de voedingkoeler afhalen zodat ie wat minder ruist, werkt goed zolang ie in je pc ligt, maar al ligt ie ergens anders (zoals achter je) en je grijpt naar je schakelaar dan kom je erachter dat die dingen best wel hard zijn en vooral hard draaien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.Kat weghouden bij dragon orb fan...stukje vinger weg.
2.Cd-rom kapot , cd uithalen met schroevendraaier..effe nog wat dieper voor beter hefboom effect, door cd heen.
3.486 met 12v draadje+connector voor case fan, zelfde kleur als audio kabeltje van cdrom , op sounblaster 16 asp gezet...doei sounblaster...
4.Soltek kt333 mobo , voltage mod gedaan , werkt prima, kast ligt open op de grond , even naar de wc , kat ook even naar wc op moederbord...mobo dood...alles geprobeerd,maar echt RIP.
5.PS2 connector nodig, herinner me plugable ps2 connector op mobo van oude server, denk wat zit dat ding toch vast, effe shroevendraaier erbij..ps2 connector los! kkkkut mobo voor nieuwe server....
6.Niet computer gerelateerd...krijg ophaal bericht nieuwe ov, geen pasfoto , blut , denk neem gewoon foto van oude ov,vergeet ter plekke dat nieuwe pas 4 weken later geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Stuk vinger gemold met 12cm papst
- Cyrix 200@350 voor 15 minuten, raam 2 dagen laten openstaan (no BS!)
- KT7 gemold tijdens het solderen van V-mod
- Harde schijf op de trein vergeten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

- Bad Paintjob
- Te snel een Blowhole willen uitzagen en is meer een een BlowSquare geworden
- 40x Cd-Rom als stuiterbal gebruikt (:'( lullig hoor die zwaarte kracht)
- Seagate gemold dmv kortsluiting waardoor mn Duron 750 ook de mist in ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 11:53 schreef Bootje het volgende:
Laatst mijn muis gsloopt! :(
Haal ik de muis naar links gaat de cursor naar rechts!!!

Later bleek dat ik gewoon het balletje moest omdraaien! :P
hoe kan je nu een balletje omdraaien ??? het is rond, dat maakt niks veschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 11:33 schreef Herretje het volgende:

[..]

daar snap ik ook niets van :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Op maandag 22 april 2002 11:33 schreef Herretje het volgende:

[..]

whehehe idd...

ik keek ook al raar :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb bij 2 durons de core beschadigd, maar ze werken nog alletwee. ook al een paar keer mijn vinger in de fan gestoken, en bij een dragon orb 3 van 7000 rpm kan dat zeer doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik een keer een nieuw procje gehaald. Jaar geleden ofzow. Blij dat ik was met mijn 800... Nah dat heeft dus maar ffies geduurd. Want bij het monteren van mij AMD certificated (weet ik hoe je het schrijft) cooler brak er een heel klein stukkie van de core af.. Ik vloeken !!! En ja ze geven er geen garantie op eh !! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1 - je koopt waterkoeling het werkt, alleen je temps zijn een beetje klote
2 - je haalt het blok eraf smeert er artic silver 3 tussen zet het blok er weer op
3 - je zet je pc aan pc doet niets en het stink een uur in de wind
4 - conclusie blok niet goed gemonteerd, ruimte tussen proc en blok
5 - eind conclusie Cpu doorgefikt en Mobo een beetje gemolten totale kosten TEVEEL !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 15:31

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Hmmm... lekker oud draadje :O

Ik weet er ook nog 1: CCFL met kroonsteentje aansluiten en de draden er nog 2 mm uit laten steken. FF testen: switch om...KRITSCHH...syteem dood! Bleken de draadjes sluiting te maken op de kast :X

nope.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb noh wel ergens een foto van een uitgebrande ScSi Kast met 7 (9 GB) schijven erin..... Ging een beetje fout :'(.....

Maar ja nieuwe kast, nieuwe kansen... en veeeeeeeeeel meer ruimte (7x 36 GB)

En ook nog een foto van een MB met duron 750 waar 1 of andere boerelul geen }:O -ler op had gezet en totaal het MB burnde. Stumper 8)7
Grtz Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Pjotr0V schreef op 16 september 2002 @ 15:06:
Hmmm... lekker oud draadje :O
[..]

Geeft niet, zo lang iedereen maar ontopic doorgaat :)

Ik heb er ook nog een: Pentium PC op je kamer uit elkaar halen en vervolgens op de processor gaan staan zodat er geen pin meer recht staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hot Swappen van een pentium 166 mmx is ook }:O wl.

Of de polen (kweet niet hoe die gozer het voor mekaar kreeg maar ok) van een cdrom speler draaien (dus 12 volt op 5 volt(geen probleem), en 5 volt op 12 volt (wel lastig)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcouSE schreef op 16 september 2002 @ 15:25:

[...]

Geeft niet, zo lang iedereen maar ontopic doorgaat :)

Ik heb er ook nog een: Pentium PC op je kamer uit elkaar halen en vervolgens op de processor gaan staan zodat er geen pin meer recht staat :P
pak dan toch een tangetje, buig ze weer recht ;)
lekker veel werkt hehe.
heb ik ooit moetten doen met een 486 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even m'n CCFletje aan m'n vriend geven...

*knak*

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
bay bus maken voor vriend, meteenmaar schakeling inbouwen voor ccfl. schakelaar omzetten resulteerde in kortsuiten van +12ven -12v ipv ccfl aan zetten :P.
Gelukkig iz me chiefpech voeding beveiligd tegen dat soort geintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Van de week ff 2 durons en bijna een Athlon om zeep geholpen..
FF een oude MSI pro2a aan de praat krijgen....,die dingen blijven zuigen :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

1. Ff je aanstaande multimedia machine testen op de grond op een tijdschrift, zonder kast eromheen. Mooi windows installeren, beetje testen. Let ik ff niet op waar ik loop, blijf ik dus haken achter de netwerkkabel die in de 3COM 10/100 van die machine zat. Steekt ineens die 3COM half uit het PCI slot. Ik vond het ook al zo vreemd waarom mijn beeld ineens begon te rollen. Snel ff de spanning eraf gehaald, kaart netjes terug drukken, en alles doet het nog steeds.

2. Mijn oude Allied Telesnikkel hub, model kingsize 10 mbit, deed het niet meer. Dus schroef schroef, behuizing open. Ff andere voeding aangesloten, jahoor hij deed het weer. Dus de oude voeding eruit geschroeft, en bekeken. Ineens: waarom kriebelt dat zo raar bij mijn duim? had ik dus een koelelement van zo'n transistor of spanningsregelaar vast met mijn duim. Ff nameten tussen dat koellichaam en de massa, bleek ff 300 Volt op te staan! Restspanning dus...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik altijd vreselijk onhandig en onvoorzichtig doe met mn hardware is het altijd nog goed gegaan :)

enkel een Philips 8x cd brandertje, die had ik gewoon gespoten zonder het frontje eraf te halen, dus gewoon terwijl hij in mn comp zat. Die begon langzaam dood te gaan, steeds meer mislukte cd's :( (k had het laatje zelf ook meegeverft :D )

mn computerkast een paar x fout geverft.. zilver, zwart logo eroverheen, maar k had een mal gemaakt van te dik karton, dus het liep nogal uit Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies/down.gif

en een USB poort naar de voorkant van mn computer gemod, gewoon in het plastic van de pc, niet in een 'diskettestationdichthoudertje'
bleek dat het plastic van de voorkant dus gewoon te dik is, en dat een usb plug niet genoeg kontakt maakt :(:(

maar goed, we blijven modden, t is een verslaving :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

1. een coolermaster verkeerd d`r op gezet (met de inkeeping de verkeerde kant op) en dat vond de Core niet zo leuk.

2. nog stommer koeler vergeten op een Tbird en floep weg was die :(

3. ff voedig kie nakijken terwijl PC aan staat. en dan krijg je knetter de knetter. au |:( . Toen stonden mijn oren te piepen want was nog al een knal.

4. Mijn silverado brak de socket beugel van af.

5. met de dremel totaal verkeerd gat gemaakt in de bovenkap een ovalen 92mm gat :?

verder ging alles redelijk goed (klop Klop :) )

Verwijderd

Ik heb een keer een molex verkeerd om in harddisk gepluged, wat een stank geeft dat zeg, was ook in één keer overleden. gecremmeerd zeg maar :P

En keer kapotte oude netwerkkaart in pc, die ik probeerde weer aan de praat te krijgen, af en toe ff eruit halen jumpers veranderen. Toen ie er weer inzat deed ie opeens nog minder, dus ik denk, misschien slecht contact in het isa slot. Dus ik druk hem zachtjes aan (pc stond gewoon aan }:O ), hij zat dus inderdaad niet goed, want hij maakte opeens weer contact. |:(
Alweer die vervelende doorgefikte electronica-stank en een chip naast de sloten (iets van pci-chip)was volledig uit elkaar geknald, de stukjes ervan lagen iets van een meter verder. De verkoper waar ik een nieuwe mobo haalde had nog nooit zoiets gezien :+

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 02:56

The Wrecker

Networking Rulez

Ik heb wel een opgestart zonder een fan op me processor en een keer zonder heatsink !
was een AMD Athlon classic slot A. Die doet 't overigens nog steeds.

Verwijderd

The_Wrecker schreef op 18 september 2002 @ 01:25:
Ik heb wel een opgestart zonder een fan op me processor en een keer zonder heatsink !
was een AMD Athlon classic slot A. Die doet 't overigens nog steeds.
Hmm dat klinkt bij mij bekend in de oren :D
Alleen bij mijn AMD Thunderbird 1400 kwam er een rookwolkje af :'(
Hup naar Powerline (Zoetermeer) en ff garantie vragen.. Core was namelijk helemaal niet beschadigd, Gelukkig...
hmm daarna 3 weken ! wachten voor me nieuwe proc. er was.

Intussen heb ik die alweer verkocht en zit te wachten op me XP2400+ die ik op me werk heb besteld >:) hoihoihoi

• siren
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ik heb al 16 jaar comps en in de goede oude tijd kon je nog hotpluggen. C64 opstarten en er dan achterkomen dat je cartridge ernog in moest, en er dus gelijk in rammen. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Maar toen een vriend hem leende boem sid chip naar de k*#. 2 Jaar later staat mijn amiga bij hem met harde schijf (ja wel 100MB) glas cola eroverheen, de scsi controller was nog goed maar de schijf zelf niet. En ik heb ooit nog stage gelopen op een school waar een leraar een virus op zijn pc had, dat zou ik wel ff fiksen. Ik was namelijk systeembeheerder daar, na een niet al te slimme actie met behulp van fdisk zijn schijf compleet leeg gemaakt :) maar ja iedereen in de klas bij die vent was blij aangezien die al de cijfers weer moest invoeren. Ik had hem goed van huiswerk voorzien!
Overigens heb ik tegenwoordig echt geen problemen meer tegenwoordig. Je leert echt veel van je eigen en van anderen hun fouten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 00:37:
Ik heb een keer een molex verkeerd om in harddisk gepluged, wat een stank geeft dat zeg, was ook in één keer overleden. gecremmeerd zeg maar :P
Hoe flik je dat, die kan er maar op 1 manier in !! :X

Verwijderd

Ik had 2 schakelaars achter op me kast zitten om te schakelen tussen uit, 5 en 12 volt, dit werkte al maanden tot op een dag er een dikke rook pluim uit mijn kast kwam. Niemand heeft er ooit een verklaring voor kunnen geven, het lullige was wel ik mijn spanning uit een door lus molex haalde welke ook op mijn cd schrijver zat. en die was ook dood. Sindsdien regel ik alles prettig met een lm317 en dat gaat tot nu toe prima.

Verwijderd

Chronologisch

*hdd op power connecter steken terwijl pc aanstaat => 500 meg hdd naar de klote + mobo&cpu P100
*AT mobo verkeerd aansluiten (amd 350)
*geforce 256 opgesmoord omdat ik vergeten was monitor power af te zetten en dan de data kabel te switchen tussen 2 pc's (1 monitor voor 2 pc's)
*slechte cpu op goed mobo gestoken ==> mobo kapot ; dan goede cpu op datzelfde slechte mobo gestoken , cpu ook kapot T-bird 1200

dat is het zowat ; toch nog goed als je bedenkt dat deze pc's nog wel in orde zijn
P200
T-bird 800
T-bird 1400
Xp 1700

ach man , alleen door fouten te maken leer je het en zal je het nooit meer doen

Verwijderd

stel je gaat je case modden,,,,,,

zit nog ff te wachten op je raam rubber en ccfl, maar zet de zijkap er al op om het effect te zien.... jippy raamrubber is binnen, kap er weer uit en naar de schuur om je plexy op maat te gaan maken. en dan............

godsgruwelijk je vinger snijden aan de kap, deze laten vallen en bijna alle lak springt er weer af. te bedenken dat je net was uitgekomen met de bus lak en primer......

kost geld maar ik hep intussen wel een hele mooie ccfl in mn kast hangen........

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
haha je kan je aan je kast idd zwaar snijden :P heb ik ook gehad en natuurlijk de aanvaring met mijn dremel =/ en ik heb ook wel eens een cpu fan onder me vinger gehad.

Dat zeg ik....

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 02:44:
[...]

Hoe flik je dat, die kan er maar op 1 manier in !! :X
met een hamer past alles >:) >:)

met een hamer past alles

• Punksmurf
eneuh
ik was es met mijn 386 aan t kloten (is al ff geleden ja).. hd zolang ff op de kast gelegd...kijken oftie het doet....rook? hmmm... nee dus, hd maakte fijn kortsluiting op die metalen kast!

en een vriend van me was es vergeten de koeler op zijn gloednieuwe athlon te zetten... die konnie dus ook wel weggooien

verder geen rare dingen hier :)

met een hamer past alles

Verwijderd

Punksmurf schreef op 18 September 2002 @ 16:19:
[...]

met een hamer past alles >:) >:)
:Y)

Verwijderd

Hoe flik je dat, die kan er maar op 1 manier in !!
was een wat oudere kast en om een of anderen vage reden was het plastic van de molex wat zacht geworden, en hij er op beide manieren nagenoeg niet in wilde. uiteindelijk kreeg ik hem er met veel kracht dus wel in, alleen had ik niet gemerkt dat ie dus verkeerd om zat.

Verwijderd

nou, ik werkte bij een computer winkel (veel te duur dus nutteloos) en daar wel eens een apox mobo voorzien van een amd athlon 1800+, van een klant......

zetten hem aan, rook, shitttttt!!!!!!!!! |:( hoe kon dat??? mn baas kijken, zat er te veel cool pasta op de cpu cooler. nou andere cooler en nieuwe 1800+.

mn baas (gelukkig) zet hem aan en weer rook..... bleek er iets met de voeding aan de hand te wezen.

rekening:

apox mobo: €150 (ongeveer)
en 2x amd1800+ naar de kl*te.... foetsie geld...... :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
In den beginne van mijn computers, mijn vobis :r bak terug gebracht omdat er iets niet goed was. Wassie klaar, mee naar huis genomen, hadden ze vergeten de voeding vast te schroeven. Dus ik douw heel fanatiek de stekker in de voeding, schuift ie naar achteren. Valt naar benede en molt daarbij een intel pentium 166 mmx, een stealth 1 videokaart, voodoo 1 3d kaartje en een soundblaster 16 :( . Gelukkig was meneer Vobis zo vriendelijk om alles te vergoeden.

Gisteren bij mijn bierkrat pc (waarin het moederbord horizontaal ligt) geprobeerd er 256 mb ram bij te douwen, zaten de kabeltjes van mij thermaltake volcano er tussen. Oftewel Thacow mocht zijn Gaffa tape weer gebruiken :)

Verwijderd

Moest 4 nieuwe PC's in een soort bouwkeet plaatsen. Sluiten ze per ongeluk 2 fasen van de 380 aan ipv een 0 en een fase |:( Alles rot.... 2 dagen later weer puters neergezet, die dezelfde avond nog uit de keet gejat werden... 8 stuks afgeschreven op 3 dagen tijd!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:23:
nou, ik werkte bij een computer winkel (veel te duur dus nutteloos)

[snip]

rekening:

apox mobo: €150 (ongeveer)
en 2x amd1800+ naar de kl*te.... foetsie geld...... :'( :'( :'( :'( :'( :'(
tja... als dat soort dingen voor blijven komen wordt die winkel vanzelf duur natuurlijk >:)
gelukkig was het jou geld niet (toch? hopelijk???)

met een hamer past alles

Verwijderd

- Voedinkje opgeblazuh :7
- Een converter voor je CCFL op de bodem plaat van je case zetten en dan op de powerknop drukke :D vonken vliegen je om je oren, alles deed het nog gelukkig ;)

• Lethal
  • Laatst online: 25-04-2019
Testje hoelang mijn P1 133 mhz het vol hield:

Gewoon zonder kooler met mijn hand erop....

Kweet niet of die et nog doet...

Maar mijn hand was flink heet.

Verwijderd

Cooler zat er verkeerd om op, resultaat: :( (twas een athlon xp 1700+)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/Amd2.jpg

• The Wrecker
  • Laatst online: 26-08 02:56

The Wrecker

Networking Rulez

Hmm komt er nog een bij (zie paatr posts hierboven) Ben met een kleine mod bezig. Een case fan aansluiten en dan bij een 3.5 inch uhm daar een knoppie met doorzichtig plastic met lampies erachter ?(pics komen nog waarschijnlijk) De fan heb ik uit een oude atx voeding gesloopt die voeding had ik liggen (235 watt). en daar tevens het 1/0 knopje uit. Ik denk 's ff zien hoe die fan draait:

Ik frommel leuk die draadjes in een molex terwijl hij aanstaat. opeens knetter knetter blauwe vonk. systeem afgeslagen.

Ik: " Oh shit , m'n nieuwe 300 watt voeding naar de klote , nog geen 3 dagen in huis" (ja, nu weet je waar die 235 watt vandaan komt).

Ik dee alles uit. en haalde die fan van de molex (bleek dat die kortsluiting maakte). Alles dee het weer.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

Leejow(saait)

Blater

Glas bier over me toetsenbord heen. niet leuk snel eruit halen en schoonmaken die hap. Hij werkt gelukkig weer en ruikt lekker (alle knopjes eruit gehaald en schoongemaakt :D).

Samen met me vader (4 jaar geleden) een brander inbouwen in z'n ouwe 133 Mhz bak. na veel software problemen ed. Was de harddisk naar de klote (uit depressivieteit een klap op de computer gegeven) na het vervangen van deze schijf weer alles installeren. Slaat ineens windows af wij nog een een stuk of tien keer proberen bleek de fan naar de hemel te zijn gegaan (gellukig niet in de hens gevlogen oid). Snel nieuwe gehaald (eentje met beter koellichaam). Gelijk een OC gedaan op ouwe proc, kwam wel mooi uit. En ja die computer word nog dagelijks gebruikt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 14:36:
Moest 4 nieuwe PC's in een soort bouwkeet plaatsen. Sluiten ze per ongeluk 2 fasen van de 380 aan ipv een 0 en een fase |:( Alles rot.... 2 dagen later weer puters neergezet, die dezelfde avond nog uit de keet gejat werden... 8 stuks afgeschreven op 3 dagen tijd!
Ik kan me hier vergissen hoor, maar als je iets aansluit op twee maal fase in plaats van fase en 0 dan doet het toch gewoon niets, er is immers geen spanningverschil? Als je het daarna op fase en 0 aansluit moet het gewoon weer werken.

edit:
[quote]
2x Fase (die Asynchroon lopen) is best dodelijk hoor.
[/quote]

Oke, daar had ik dus geen rekening mee gehouden |:( dat betekend dus een klap van max 460 volt, auw ;(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

2x Fase (die Asynchroon lopen) is best dodelijk hoor.

Verwijderd

Bierglas in je tobo is echt verschrikkelijk, heb me een jaar moeten ergeren omdat het numlock gedeelte + pijltjestoetsen van mn toetsenbord erg plakten, niets leek te helpen :(

Trouwens, ik ben wel benieuwd hoe het voelt om 230 door je lichaam heen te krijgen Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies/huh.gif Niet zó benieuwd genoeg om het te proberen, maar hoe voelt het precies, pijn? kun je nog praten of dingen doen? K heb echt al vanaf dat ik 4 jaar oud was alle apparaten in huis open geschroeft maar nog nooit een klap gehad :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Deel 3 voor mij: Toetsenbord modje mislukt: Ik wilde van de CapsLock een extra enter toets maken voor snelle passwords zoals xstartte en dwergweg (onzin, maar ze zijn met links te typen) en dan dan Caps.
Ik bij het printplaatconnectortje waar het toetsenfolie in gaat meten welke combinatie er voor Enter is, en die dan met een dubbel wisselcontact aan de Caps/Enter combinatie zetten op het printplaatje (door spoortje heen boren en er draadjes aan zetten.
Dat ging dus niet, er zijn meer toetsen die 1 van de contactjes gebruiken, en nu heb ik moeite met de -r- en de enter, die moet ik wat harder indrukken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DatraxZ
  • Laatst online: 15-09 16:48

DatraxZ

TrueCrypts Everything

me 486 moederbord doen roken , was trouwens helemaal niet zo moeilijk , gewoon wat zuur dat uit de batterij op het moederbord gevallen was en blijkbaar een kortsluiting maakte. >:)
er kwam ook even een klein vlammetje op , maar na een reboot deed ie het weer als tevoren , enkel de muis werkt niet meer
groeten

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:10:

Trouwens, ik ben wel benieuwd hoe het voelt om 230 door je lichaam heen te krijgen Niet zó benieuwd genoeg om het te proberen, maar hoe voelt het precies, pijn? kun je nog praten of dingen doen? K heb echt al vanaf dat ik 4 jaar oud was alle apparaten in huis open geschroeft maar nog nooit een klap gehad :)
lekker! heb het paar keer gehad, roepte aleen ahhh, op zon raar puber hoog toontje, ook 1 keer bij lichtsturing, zat een condensator in ofzo, was evht prikkelend, en 1 keer door me rug, toen ik onder t prikkeldraad doorkroop.
keer met opzet prikkeldraad vastpakken maar 230 doet geen pijn

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

_ferry_ schreef op 19 september 2002 @ 20:03:
[...]

lekker! heb het paar keer gehad, roepte aleen ahhh, op zon raar puber hoog toontje, ook 1 keer bij lichtsturing, zat een condensator in ofzo, was evht prikkelend, en 1 keer door me rug, toen ik onder t prikkeldraad doorkroop.
keer met opzet prikkeldraad vastpakken maar 230 doet geen pijn
Ik weet niet waar jij prikkeldraad tegenkomt met 230 er op, maar hier in de provincies Groningen en Drenthe is het nog steeds 24 volt met wat meer ampere erop dan normaal....

Ow, en Cybernetic_Dreams:

De laatste x dat ik 230 door mn lijf kreeg waren mn vingers verkrampt en voelde mn linkerarm net alsof je een verschrikkelijke spierpijn /stijfheid door sporten hebt.

• The_Resetter
  • Laatst online: 15-09 18:47
idd 230 geen pijn raar k voelde tog wat :/

kut gevoel me poot heb zeker de heledag lopen tintelen en spiertrekjes te hebben erg irri

Verwijderd

TB 1GHz naar zn grootje geholpen, lekkage in de waterkoeling, kast zover van airflow voorzien dat ie vrijwel uit elkaar viel, SMD weerstandjes van mn GF 1 geropt met GF=>Quadro mod, en nog genoeg wat met dremelen en verfen te maken heeft.

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

met de decoupeerzaag aan de "goeie" kant van het zijpaneel zagen....figuur mooi geworden, verf laag lelijk :(

d8 ff me voeding te verwisselen, dus ik schroef dat ding eruit....nog 3 schroevjes, nog 2 nog 1 ja laatste is eruit, en voeding valt op me 2 ccfls.....
ik nieuwe ccfls, opnieuw invertors aan sluiten.....ik pc aan, 2 knallen....plus en min omgedraait van de invertor...

verder geen grote schade als ik dat hier zo lees

T60P Widescreen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57
tvdleur schreef op 19 september 2002 @ 20:16:
[...]

Ik weet niet waar jij prikkeldraad tegenkomt met 230 er op, maar hier in de provincies Groningen en Drenthe is het nog steeds 24 volt met wat meer ampere erop dan normaal....

De laatste x dat ik 230 door mn lijf kreeg waren mn vingers verkrampt en voelde mn linkerarm net alsof je een verschrikkelijke spierpijn /stijfheid door sporten hebt.
is geen 24V... Meer iets van paar duizend volt met extreem lage amperage (tenminste, zo zei mn natuurkundeleraar het gisteren :))

Enne: stroom door je lijf doet inderdaad auw, maar hangt zowel van spanning als stroom af... Helpt ook als je lichaam een hoge weerstand heeft, dus niet direct uit de douche aan het stopcontact gaan friemelen ;)

Kill list ondertussen uitgebreid met 2 voedingen.. 1tje begon spontaan te roken en knetteren, binnenkant compleet verkoold.. PC stond nog wel uit! :?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

FragFrog schreef op 19 september 2002 @ 22:30:
[...]

is geen 24V... Meer iets van paar duizend volt met extreem lage amperage (tenminste, zo zei mn natuurkundeleraar het gisteren :))

Enne: stroom door je lijf doet inderdaad auw, maar hangt zowel van spanning als stroom af... Helpt ook als je lichaam een hoge weerstand heeft, dus niet direct uit de douche aan het stopcontact gaan friemelen ;)

Kill list ondertussen uitgebreid met 2 voedingen.. 1tje begon spontaan te roken en knetteren, binnenkant compleet verkoold.. PC stond nog wel uit! :?
Is dat tegenwoordig zo? Toen ik 11 a 12 was en erg veel op een boerderij een beetje meehielp (najaa :+ ) weet ik nog erg goed dat de accu van het schrikdraad 24 volt was en dat de boer zei "het is moar 24 volt mienjong...niets om oe zorgn oam te moakn" Denk dat ik maar bij zijn standpunt blijf dat het 24 volt is (man van de praktijk en ik heb toen zelf de accu gezien) dan jouw leraar (man van de theorie).

Verwijderd

accu is 24 volt, maar dr worden korte stootjes van veeeeeeeel meer volt van gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik had een tijdje geleden mijn computerkast onder mijn bureau staan (hij had toen nog maar een paar fans, dus was het lawaai nog wel uit te houden).

Zit ik lekker een beetje te internetten en tegelijkertijd een cd te branden.
Allemaal leuk, maar net op het moment dat de cd writer open gaat omdat de cd klaar is schup ik mijn poot naar voren....

KRAKKK.....

Alé, daar gaat mijn nieuwe brander.... |:( |:( |:(

(gelukkig heb ik het traytje nog kunnen verwisselen met die van een oude cd writer die ik nog had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een keer mijn kast aan het modden en ik stop alles terug >>> geen beeld
Ik haal de video kaart er weer uit en leg hem op de voeding |:( toen deed die het dus helemaal niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 19 september 2002 @ 14:42:
[...]

tja... als dat soort dingen voor blijven komen wordt die winkel vanzelf duur natuurlijk >:)
gelukkig was het jou geld niet (toch? hopelijk???)
nee, was voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Demon
  • Laatst online: 20-01-2022
een mod blijft een mod ook al is die niet gelukt zoals gepland :)

- Systeem Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat het nu meer over manieren waarop iemand zijn pc omzeep geholpen heeft dan over mislukte mods, oke nog eentje dan ;-) Ik was aan het werk en er word zoals gewoonlijk een stapel onderdelen op mijn buro gegooit, wat dan uit eindelijk een pc moet worden. We verwerkte nog al wat msi LITE boardjes die gewoon kaal in zak zaten en slecht afgewerkt echt mega bulk. Dus ik begin braaf te bouwen tot ik bij de cpu aangekomen was en ik kan me nog herrinneren dat ik vond dat ook deze keer de socket wel heel erg slecht was afgewerkt maar met wat duwen pasten de cpu toch nog vrij aardig. Kast dicht geschoeft want ik was overtuigt dat alles goed was. Pc aan gezet, ..... Rook heel veel rook... als van niets meer kunnen zien in TD rook. Blijk ik een Duron in een pentium board gestopt te hebben. En ja dat past, zelfs zonder echt kracht zetten.

Voordat we een verwijzing krijgen naar watbenjedan.nl, het was gewoon een samenloop van omstandigheden, sockets die rot zijn, verkeerd klaar leggen, board al in kast hebben en niet kunnen zien wat voor socket het is, oem boarden allemaal de zelfde zak etc etc

De cpu maakt het trouwen goed, het board en vooral het voedings gedeelte op het board was echt dood. ;-)

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

OK, mijn laatste CM fout/mislukkeling :z

Ik had altijd een 80x80 fan achterin m'n pc zitten en had het roostertje weggeknipt maar later had ik een bijna identieke fan gevonden en dacht: die passen goed bij elkaar en boven elkaar in de achterkant! Dus ik dremelen en dremelen... gaat het hier en daar fout en later gaat het dus helemaal niet meer goed. Wat heb ik gedaan om het recht te zetten? stuk plaatstaal gepakt, vormpjes in uit gedremeld voor de fans, een mooi rechthoek uit de achterkant van de kast gezaagd (iets kleiner als stukje staal natuurlijk) en uit eindelijk zitten ze er toch in en het zit toch aan de achterkant :)

een brakke oude pic, maar geeft aan wat ik bedoel, en het werkt heel goed, geen blokkeringen enzo, gewoon zuig/blaas principe:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/bj/mod/S_back.jpg
ondertussen is voor zover je het ziet, de binnenkant ook helemaal opnieuw gemod :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Nobby
  • Laatst online: 04:10

Nobby

Nuts!

Ik heb tot nu toe 7 keer onder 230v gestaan, meerdere toetsenborden naar de kloten geholpen door er over heen te morsen, niet m'n eigen maar toch :X

En ontelbare keren software matig m'n pc naar de kloten geholpen toen ik net met pc's leerde werken :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Ik bedenk me er ook nog eentje. Ik heb een keer een lichte stroomstoot gekregen van me toetsenbord. Het wat niet heel veel stroom maar toch goed voelbaar. Ben er nooit achter gekomen waar het nou vandaan kwam, maar heb toch maar een nieuwe gehaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2002 @ 13:37:
Mijn Epsonprinterkop was verstopt, na drie maanden, dus ik de kopunit in een bakje water zetten: geen effekt.
Dus spoelen met alcohol: geen effekt.
Dus spoelen met wasbenzine: hele koppenstuk één klont gesmolten plastic! :(
Want dat plastic wordt vloeibaar door wasbenzine (maar de plastic houder van de koppen weer niet!)

Printer kostte 350 piek en reparatie zou ook richting de 300 piek kosten. Een losse kopunit is peperduur.
Misschien vijf A4-tjes per maand, dus 300/15= 20 gulden per A4-tje!!!
sorry...maar ken je garantie??? Dit soort dingen ga je dan dus niet doen!!!
>:) :( >:)

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik heb ook nog wel een lompe...

ongeveer jaartje geleden zag ik voor t eerst een window-mod ergens op een lan, dus ik dacht, "gaaf! dat ga ik ook doen". Maja, wist ik veel hoe ik dat moest aanpakken. Van een dremel had ik nog nooit gehoord, dus ik aan de slag met de slijptol (ja, zo'n lomp grote :+) van m'n buurman. Na 4 uurtjes ofzo eindelijk een onwijs lelijk "vierkantje" uit m'n zijkant, stukkie plexi erin (gewoon met secondelijm overigens, wat ook nog eens lelijk vlekken achterliet op het ruitje), bleek dat ik m'n zijkant er niet meer uit kon krijgen omdat ik nergens meer grip had om em eruit te schuiven |:( Toen maar uit pure frustratie dat ding over m'n knie gebogen en paar maanden zonder zijkant gewerkt :p

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

me inverster van me ccfl zat toch niet helemaal goed vast (had moeten weten dan plakband nooit houd op de materialen waar ie op zat) en na de laatste lan party kwam ie thuis tegen de case aan.. BZZZ en hoppah mooi gebrand gaatje in het kleine printplaatje en een kapotte inverter (gelukkig geen verdere schade)

Verwijderd

1. Met je pc aan het werken...pc uitzetten. Kabel van kast naar verwaring om te ontladen (gsm os hing op hetzelfde stopcontact als de pc en had ook al wazige vastlopers) en er dan achter komen dat er iets van restspanning is!!! 220 volt :( :( :( OP DE RADIATOR!!!!

2. Je vriendin belt je op: "de pc doet vreemd.... Die gaat na de knal niet meer aan!!!""
Ok, halve gebouw geeen stroom meer en ik me maar afvragen waarom de ups vreemd deed??
UPS-Randaarde+DOOD!!!

Conclusie: de randaarde was een beetje dood in de HELE FLAT!!!!!

Essent heeft het hier opgelost zonder dat er bewijzen zijn...we hebben nog een claim van €700 lopen bij Essent.

Dus: je vern$%$%$kt niet altijd alles zelf!!!!!!

Verwijderd

-Nieuwe Antec SX1040 kopen en vervolgens na 10sec. de deur eraf breken.....
-Vroeger toen alles nog op 16 verschillende manieren aangesloten kon worden..... 386-DX40 mobo met voedingskabels er verkeerd om op....Boem! 650,- weg....jaar voor gespaard (was 14 ofoz).......zat trouwens gemod in een Philips XT kast...

Verwijderd

Mijn beste casemod tot nu toe: Nieuwe pc kopen omdat de oude was opgefikt......en vervolgens die kast gemod naar een Laptop met een moker, wat was dat een goed gevoel, alleen pa&ma vonden het niet zo lollig als ik.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik officiel een voeding van school opgeblazen :p

We moesten in een les een pc inelkaar zetten, maar de videokaart werkte niet goed.

Dus een klasgenoot ging ff de leraar halen, en ik zat zo een beetje die kast tebekijken en zag toen een rood schuifje achter op de voeding.

Dus ik d8 laat ik die eens verzetten want de pc staat toch uit, Niet dus!.

Harde plof, beetje vuurwerk en een rookwolkje waren het gevolg.

Snel daarna kwamen er 2 rode plekken op me wangen, en de hele klas lag nogal in een scheur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23

Tarin

Just plain weird.

Dat van het schattige rode schuifje deed een medestudent ook.. het rookte even, gaf een klap en deed toen niets meer.

Ik heb nog nooit echt een pc gesloopt.. ik was wel een keer vreselijk kwaad en gaf een harde schop tegen de onderkant van de tafel, recht onder die pc (stalen neuzen b'vo).. het ding maakte een vreugdesprongetje van een paar cm en deed het nog steeds..

Verder heb ik ooit een pc voor m'n broertje in mekaar gezet (Duron 800).. klik aan knop.. gebeurt niets.
Blijkt het schema voor de LEDjes en knoppen ondersteboven in het moboboekje te zitten :/

En gisteren nog.. nieuw mobo, eindelijk tijd om in te bouwen.. *schroef* *schroef* *plug* *klik* *schroef* *schroef* *plug* *plug*.. okee, klaar. (stond weer een fout bij dat schema: aansluitingen in 2en verdeeld, maar er staat maar 1 gedeelte uitgelegd, en dat 2 keer).. nah gut, alles aangesloten, aanknop. Gebeurt nix. Weer kijken.. hm.. nee, niets te zien. Nog een keer kijken.. stroomkabel voor het mobo vergeten aan te sluiten :/
Nah ja, alles alsnog aangesloten, doet nog steeds niets.. uiteindelijk de ac-kabel opnieuw aangesloten, nu werkt het :?. Nog wel een probleempje: hij start automagisch weer op als ik afgesloten heb.. zowel onder win98 als onder xp...

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

tvdleur schreef op 19 september 2002 @ 20:16:
[...]

nou hier hebben wij een boederij met een hek met prikkeldraad... en daar staat 9000 volt op met een heel lage ampere.... :+
maar doet erg auw als je het aanraakt... is voor 200 km lang draad.... >:)
en bij ons is ie niet zo lang dus doet aardig pijn... dat kan ik je verzekeren... })

ennu als me pc niet werkt of iets doet wat ik niet wil dan laat ik meestal mijn frustratie's uitleven op het toetsenbord... >:)
wat ik dan overhou is meestal een gesloopt toetsenbord en kwade ouders...
hahaha... :P
maar jah ik ben nu al bij mijn 12e toetsenbord... 8)7
best wel onhandig die frustratie's... }:O denk dat het maar eens tijd word voor een stalen toetsenbord of zo... hahahaha...

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

leed vermaak is het beste vermaak.....gniffel..... >:)
Nooit echt iets mee gemaakt zelf eigenlijk... jmmr genoeg, kzal wel wat vuurwerk op school willen zien, vooral als het uit een voeding komt >:) :)

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had laatst een klant. die geheugen in had gebouwd, net nieuw maar werkte niet

ze had de oude module er uitgehaald, nieuwe op die plek en de oude er naast.

ik zet pc aan... niets.. piep piep piep. bekende geheugenfout

ik doe pc uit, aan, zelfde

ik voel geheugen, jezus dat doet pijn, brandwond op me duim en wijsvinger van te hete module, wat bleek, mevrouw had de module verkeerd om in de bank geduwd, en de klemmen waren dicht... hamer???? :? 8)7

De bank was rot, maar de andere 2 banken draaiden daarna gewoon door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een klant welke, zijn koelder wilde vervangen van zijn 2 week oude rond de 5000 gulden kostende pc. Nu waren helaas de lipjes afgebroken maar dit was voor de echte tweaker geen probleem en boorde met zijn dremel 2 gaatje in de socket en schoefde de koeler gewoon vast aan de socket zelf. Dit werkte echt prima, gedurende 2 uur waarna 1 van de schroefjes brak en de koeler van zijn werkende cpu af viel op zijn video kaart.
Board dood cpu dood vga dood. De klant bleef verbazend rustig toen ik hem vertelde dat dit geen garantie geval was en kocht zonder probleem nieuw spul.

ach zo heb ik er nog 100, je maakt wat mee als TD ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so, geluk gehad dan.......

ik hep wel eens iemand mee moeten delen dat hij zo stom was geweest om het bekende voeding schuifje over te halen. hij sprong haast over de bali van woede. (hij had natuurlijk nix gedaan)

-ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
2 P1 moboz ... die Socket7 dingen zijn NIET gemaakt voor mij ;)

1e)
Had P1-166 mobootje, als server, die wilde ik passief koelen. Dus ik vond een oude SocketA koeler ZONDER lipje om deze vast te zetten. Geen probleem Arctic Alumina en klaar.
Helaas iets te scheef, dus toen ik de CPU eruit wilde halen brak dat hendeltje af :(
Dus ik dacht, nuoja, dan sloop ik dat plastic eraf en prik hem er alasnog in, nou ... dat draaide voor ongeveer 2 seconden ;)

2)
Wederom wilde ik de P1-166 passief koelen, ditmaal met een Spire SocketA koeler, met zo'n stukkie koeltape eronder. Nu wilde ik weer ff de cpu eraf halen, was klaar met testen, maar de koeler zat nogal vast geplakt, en ik kon niet bij het hendeltje. Ik weet nu dat die plaktroep echt STEVIG is want ik trok 1/3 van me socket aan de CPU mee >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was bezig met koffermod, gaten gezaagd etc, houdt mijn moederbord ermee op. Slot 1 dus lastig te krijgen, , nieuw moederbord gaat waarschijnlijk niet passen i.c.m. de aanwezige gaten, dus die koffer kan waarschijnlijk weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:22

job

1e 486 mobo kapot maken, door de cpu een kwartslag te draaien en hem er weer op te zetten. kan hij blijkbaar niet tegen. leuke rook en geur.

2e 40gb hd gemold door tijdens het inbouwen het stikkertje wat op de zijkant zit kapot te prikken. gelukkig maar dat ze dat bij de winkel niet zagen. wat geld bijleggen voor een 60 gb, vond ik toch handiger. alleen kreeg ik ipv een 5400 rpm een 7200 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Laatst online: 04-09 19:57
Khad ook een mooie blunder, was met mijn pc bezig en heb deze 's nachts aan laten staan. (op zijn zij op mijn bureau) Vanwege het lawaai (Delta HP fan, 6000 RPM) kon mijn zusje niet slapen. Ze heeft toen een deken gepakt en deze over de kast heen gegooid. Laat het nou net zo zijn dat ik net al mijn air flow fans uit heb gezet!!! dus ik kom 's ochtends boven, lekker luchtje komt mij tegemoet, en ik schrik en zie een deken over mijn pc hangen! Ik trek die deken eraf, zie ik dat het handvat van mijn kast (dat zich precies boven de CPU bevindt, bijna helemaal gesmolten was, en al zo laag hing, dat deze bijna de CPU fan in smolt!!!
Heb veel geluk gehad dat de schade slechts bij een gesmolten handvat bleef!
(owja, en een verbrande vinger :) )

Kan wel foto's maken, moet ik alleen ff digicam lenen...(kan ff duren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 15-09 19:22
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:30:
Was bezig met koffermod, gaten gezaagd etc, houdt mijn moederbord ermee op. Slot 1 dus lastig te krijgen, , nieuw moederbord gaat waarschijnlijk niet passen i.c.m. de aanwezige gaten, dus die koffer kan waarschijnlijk weg....
argh heb net 2 slot 1 mobo's weg gegeven.. je bent echt net een weekje of wat telaat.

@Duke.. wow wat voor proc was dat? een AMD Tbird? knap dattie t overleeft heeft :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Laatst online: 04-09 19:57
Lord_Mithril schreef op 24 september 2002 @ 20:09:
[...]

argh heb net 2 slot 1 mobo's weg gegeven.. je bent echt net een weekje of wat telaat.

@Duke.. wow wat voor proc was dat? een AMD Tbird? knap dattie t overleeft heeft :D
Was, euh, is nog steeds een AMD athlon XP 1900+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Extra fans in het de zijkant gezet, netjes afgetekend (en ja hoor in spiegelbeeld afgetekend)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/plaatjes/DCP_1037_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/plaatjes/DCP_1038_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/plaatjes/DCP_1039_1.jpg
Iemand een idee hoe ik dit weer netjes kan gaan maken?

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Deel 4, 5.
Bij het monteren van een groter koellichaam op mijn beeldkaart (GF256DDR) vermoedelijk een paar spoortjes geraakt. Krijg af en toe streepjes door mijn beeld, terwijl de kaart niet overdreven heet is (54C, toch te warm naar mijn zin)
Van een oude AT kast waar vertikaal vanaf de cdrom tot bodem gekleurde strip op zit en die strip breken bij het er af halen. Geen ramp, strip was blauw, op breukvlak iets lichter blauw, maar met zwarte watervaste stift hele strip andere kleur gegeven en je ziet er niet veel meer van.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Viperia
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 23:12
ik had met een vriend van mij een idee, laten we het koelblok van een oude tnt2ultra er af slopen en een passief mega groot blok van een p2 350 erop fixen.
nou, wij 2 uur bezig geweest met dat blok van die p2 af te krijgen, k*tding zat met allemaal rotzooi vast geplakt. Oke, eindelijk dat ding er af.

nou toen die kleine heatsink van die tnt2 af. wat blijkt, neem ik de core ook maar gelijk mee |:(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

mjdejong schreef op 24 september 2002 @ 21:06:
Extra fans in het de zijkant gezet, netjes afgetekend (en ja hoor in spiegelbeeld afgetekend)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een idee hoe ik dit weer netjes kan gaan maken?
Maak er een window van zou ik zeggen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• PoKi
  • Laatst online: 15-09 15:53

PoKi

Ik?

Ik zal maar es binnen komen met standaard "mmm leuk knopje achterop ach" idd plof.
een keer zo pist dat ik mobo aan gort sloeg :X
Niet echt oc of cm maja

Wie, Wat, Waar...

• woutervs
  • Laatst online: 12-09 12:43
Okee, geen foto's helaas, ik heb hem al vernietigd, maar ik had ooit eens in de kijk gelezen over casemodden (nog nooit van mijn leven van GoT gehoord, laat staan van FAQ's :) ), dus ik een spuitbusje lak gekocht (huismerk praxis) en een figuurzaag met metaalzaagjes (ohohoh :( ). Ik zagen, zagen, zagen, maarja, vijftien (flink dure!) zaagjes later ben ik er maar mee gekapt. Toen kwam een vriend van mij die ff het een en ander met een tang wou afbreken, toen was het helemaal verziekt.
Ondertussen had ik ook nog het een en ander gespoten, maarja, die lak bleek ook niet helemaal te houden, dus uiteindelijk had ik een lelijke blauwe kast, met een lelijk gat in de zijkant en verfschilfers die er aan alle kant afvielen.
Sindsdien eigenlijk niet meer gemod...wil er nog wel eens aan beginnen, maar heb er niet veel tijd meer voor helaas :'(

• blackangel
  • Laatst online: 12-09 12:30
* blackangel z'n grootste fout is nog nooit gemod hebben :)

Volgens mij is m'n grootste fout de schakeling achter op een pc (die 110 / 230 V aangeeft) omzetten waardood de zekering van de voeding kapot ging. Gelukkig wist me vader ( O+ :> ) hoe 'ie uhm moest "repareren". (achteraf niet zo heel moeilijk :+)

Verwijderd

Ik had mijn casemod bijna af... maar toen schoot er een wieltje onderuit. Gevolg: kast viel van tafel op mijn gereedschapskoffer en was helemaal verbogen...

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Ok

Computer aanzetten, pomp vergeten aan te zetten (waterkoeling dus)
nu, moeder roept dat eten klaar is, dus ik ga lekker eten

kom ik trug zie ik me computer vrolijk draaien, alleen zie ik ook de stekker niet in het stopcontact van me pomp :)

anyway, beesje over 100 graden, niets aan de hand (2 dagen geleden nog 92 graden, same shit)

nu, door de warmte waren m'n slangen wat uitgezet... shit happends :)
maar ik had het niet in de gaten, dus na een maand ofzo begint dat ding te piepen enz

allemaal kringen op me videokaart :P

einde van verhaal, socket onder water, cpu leeft nog vrolijk
agp poort kortsluiting

dus, nieuw mobo en vidk, vidk was een gf1 and mobo was een vaag ding.

shit happends. >:)

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Mijn "vergissingen":

[1] Een slot 1 Celeron 300A (die met stukkies plakband probleemloos op 450Mhz liep) met de dremel proberen te modden zodat die plakbandjes niet meer nodig waren... Helaas iets te veel printbaantjes weggedremeld.

[2] Een andere koeler op je MSI socket A mobootje willen zetten, en dan met je schroevendraaier uit het lipje van de oude koeler schieten... resultaat: Wat van die SMD weerstandjes naar de knoppen. Mobo overleden.

[3] -vervolg op 2- van de schrik een rare beweging maken met die koeler en dan een stukje van je Thunderbird 1GB core afbreken... gelukkig doet-ie het nog.

[4] Twee gaten in je case dremelen voor fans... eerste echte dremel-project (afgezien van die "gemodde" celly).. Dus het eerste gat ziet er een beetje beroerd uit. Tweede gat gaat al een stuk beter... keurig rond, geen rare happen... oh ja.. daar nog een braampje... RATS.. dremel schiet weg en een schitterende diepe kras over de kast.. om nog maar te zwijgen over mijn bloedende vinger.

[5] Na een hele tijd toch maar eens een rubber randje over de kartelrand van de gaten gedaan. Ziet er strak uit... kortom, alles weer gemonteerd, draaien de casefans niet meer. Hmmm. Alles weer open.. opnieuw alle verbindingen gemaakt (had fans op 7V gezet)... nog niet werken. Blijken de fans klem te zitten tegen mijn rubberrandje. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
Hmmmm ok dan zal ik ook maar ff wat fouten posten :P

laptop... fan dood omdat ik niet in de gaten had dat ik al een maand of 2 een koetje op de achtergrond was aan het draaien. speakers dood omdat ik de hardcore iets te hard had staan :P

dan heb ik nog een stuk of 3 voedingen versleten....
bij het maken van m'n videorecorder mod (zie site) heb ik 2 cd rom spelers gesloopt waarvan 1 brander. een omdat ik een knopje eraan had gemaakt om de eject knop op een andere plaats te kunnen hebben. de andere paste net niet in de case en heb ik een randje van 1 mm af laten frezen... logisch dat er dan metaal splinters in terecht komen :P

ehm... toetsenbord LCD mod die gelukt was heb ik nog weten te verneuken bij het verven (zie site). Ohja bijna vergeten m'n GForce 1 heb ik de core van beschadigd bij het vervangen van het koelblok. 2 dode/doorgefikte geluidskaarten... dat was het denk ik wel, de rest heb ik te ver verdrongen :P :P

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
ohja 3 weken geleden nog een LCD gemod... moest iets van 40 kabeleindes strippin... uiteraard snij ik al bij de eerste diep in m'n vinger, tipisch. vorige week was ik aan het solderen, valt er een druppel tin op m'n t-shirt, ik sla die er snel af, blijft die druppel aan m'n vinger hangen.... 5 keer raden welke vinger :P tuurlijk die die net genezen was :P

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 18:27:
Cooler zat er verkeerd om op, resultaat: :( (twas een athlon xp 1700+)
[afbeelding]
Heb ik ook gehad, zelfde proc, zelfde winkel(alternate).
a twee weken crashte ie opeens |:(
Die gast van de technische dienst kon geen brandpleekken zien dus gratis een nieuwe gehad :*)

Moet binnenkort ff een nieuw moederbord bij m'n broertje inbouwen(486) dus binnenkort meer... >:)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.